Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 13:21
Op basis van een paar reacties in dit topic heb ik de BROTECT anti glare gekocht. Ik installeer regelmatig tempered glass protectoren op telefoons, maar ik kreeg dit product voor geen meter netjes op de steam deck. De screen protector is relatief gezien van het scherm erg groot, waardoor het mij niet lukte om hem zonder bubbels te plakken (zelfs met de pasjes truc).

Heeft iemand dezelfde ervaring en beter nog weet iemand een screen protector welke goed is en makkelijker te installeren? Is bijvoorbeeld de JSAUX, zoals eerder genoemd makkelijk te installeren? Bij voorkeur anti glare, gezien ik het basis scherm heb, maar een normale protector is ook welkom. Bij voorbaat dank.

[ Voor 9% gewijzigd door wmrichard op 12-04-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:44

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

wmrichard schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:19:
Op basis van een paar reacties in dit topic heb ik de BROTECT anti glare gekocht. Ik installeer regelmatig tempered glass protectoren op telefoons, maar ik kreeg dit product voor geen meter netjes op de steam deck. De screen protector is relatief gezien van het scherm erg groot, waardoor het mij niet lukte om hem zonder bubbels te plakken (zelfs met de pasjes truc).

Heeft iemand dezelfde ervaring en beter nog weet iemand een screen protector welke goed is en makkelijker te installeren? Is bijvoorbeeld de JSAUX, zoals eerder genoemd makkelijk te installeren? Bij voorkeur anti glare, gezien ik het basis scherm heb, maar een normale protector is ook welkom. Bij voorbaat dank.
Heb gisteren mijn matte vervangen door een normale (beiden JSAUX) en ik ben wel ruim 20 minuten bezig geweest. Elke keer zat er wel een stofje onder. Het frame maakt plaatsing wel makkelijker, maar uiteindelijk heb ik het zonder frame gedaan. Een keer of 10 opnieuw erop gedaan en elke keer met die sticker over de hele achterkant van de protector (plak kant) en het scherm van de Deck. Uiteindelijk is het scherm nu stofvrij.
De matte screen protector had ik in 1 keer goed erop. Kwestie van geluk? Of wellicht zie je door het breken van het licht in de protector minder snel stofjes zitten.
Voor het resultaat zie mijn post van gisteren;)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:07
Na het vervangen van de ssd leek de batterij dood te gaan. Volgens het OS was het 0% en werd niet opgeladen. Na het re-imagen ging de SD niet meer aan en kwam in een bootloop. Booten in bios lukte niet meer. Reageerde eerst nog wel kort op de lader, Led ging immers nog kort knipperen.

Heb het een en ander geprobeerd, maar het hele ding lijkt nu dood en laadt niet op.

Wat ik heb geprobeerd:
- lange tijd aan de lader
- batterij opnieuw verbinden
- originele ssd terug gezet
- sd aan de lader met batterij ontkoppeld

Niks lijkt nu te helpen. Denk dat de SD dood is. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 19:59
Oppernerd schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:08:
Na het vervangen van de ssd leek de batterij dood te gaan. Volgens het OS was het 0% en werd niet opgeladen. Na het re-imagen ging de SD niet meer aan en kwam in een bootloop. Booten in bios lukte niet meer. Reageerde eerst nog wel kort op de lader, Led ging immers nog kort knipperen.

Heb het een en ander geprobeerd, maar het hele ding lijkt nu dood en laadt niet op.

Wat ik heb geprobeerd:
- lange tijd aan de lader
- batterij opnieuw verbinden
- originele ssd terug gezet
- sd aan de lader met batterij ontkoppeld

Niks lijkt nu te helpen. Denk dat de SD dood is. Iemand nog ideeën?
Probeer eens volume omlaag (Vol -) + (…) & de power button?

Heb je tijdens het vervangen van de SSD en terugplaatsen van de oude SSD de batterij van de Steam Deck los gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Evernote schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:16:
[...]

Probeer eens volume omlaag (Vol -) + (…) & de power button?

Heb je tijdens het vervangen van de SSD en terugplaatsen van de oude SSD de batterij van de Steam Deck los gekoppeld?
Helaas niet gelukt. Geen reactie.

Batterij was losgekoppeld voordat ik andere onderdelen loskoppelde. Ben ook bekend met ESD en heb daar ook op gelet. Helaas mocht het niet baten.

Edit: zojuist SD weer opengemaakt om te kijken of er toch niet een kabelbreuk of kortsluiting was. Bij het terugplaatsen van de batterij connector knipperde de led een maal. Geeft aan dat het niet helemaal dood is, maar het lukt me nog steeds niet om het aan te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Oppernerd op 12-04-2023 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ben in afwachting van mijn PM991a 512GB SSD en wilde een clone testen. Had Parted Magic geboot en clonezilla uitgevoerd. Elke keer kreeg ik bij de data partitie de error: can't read superblock invalid filesystem
Toch maar een bootable usb gemaakt met alleen clonezilla en warempel: de clone werkt!
Dus weer een les: De Clonezilla die bij Parted Magic zit werkt niet, wel de laatste versie van de website: https://clonezilla.org/downloads/download.php?branch=stable

Clone van de 64GB eMMC duurde ongeveer 15 minuten naar mijn NAS (via SMB). Ongeveer 16GB op de Deck in gebruik, de totale image size is 14GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:54
wmrichard schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:19:

Ik heb zelf een van Jtech, niet anti glare maar was binnen 1x klaar en geen stofjes hier. Misschien mazzel maar helpt ook om een tijdje stil te zitten voor je plakt zodat er minder stofjes rondvliegen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Pro tip voor het aanbrengen van screenprotectors: Eerst even een paar minuten een hete douche laten stromen zodat je badkamer vol stoom staat. Douche uit en de stoom laten wegzakken en je hebt de meest stofvrije ruimte die je kan maken (althans, thuis dan :P )

Zo heb ik vroeger altijd mijn screenprotectors aangebracht, ging altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:57
Inmiddels ruim een week de Steam deck in huis en wat een heerlijk apparaat. Ik had al een switch dus heb altijd gedacht dat ik hem niet aan mijzelf kon verantwoorden maar deze speelt zoveel fijner (nog even los van de specs)!

Maar ik zit wel even met het volgende, wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Als ik games aan het downloaden ben dan trekt Steam mijn hele verbinding leeg. Er is een instelling om de downloadsnelheid te beperken maar dat lijkt niks uit te maken. Het probleem is dat ik ondertussen niet even iets op tv kan kijken/streamen dus ik heb ook al de tv prio gegeven in mijn mesh systeem, maar ook dat helpt niet (genoeg). Is er nog iets wat ik kan doen of ven vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:35
(jarig!)
Chillko schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:58:
Inmiddels ruim een week de Steam deck in huis en wat een heerlijk apparaat. Ik had al een switch dus heb altijd gedacht dat ik hem niet aan mijzelf kon verantwoorden maar deze speelt zoveel fijner (nog even los van de specs)!

Maar ik zit wel even met het volgende, wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Als ik games aan het downloaden ben dan trekt Steam mijn hele verbinding leeg. Er is een instelling om de downloadsnelheid te beperken maar dat lijkt niks uit te maken. Het probleem is dat ik ondertussen niet even iets op tv kan kijken/streamen dus ik heb ook al de tv prio gegeven in mijn mesh systeem, maar ook dat helpt niet (genoeg). Is er nog iets wat ik kan doen of ven vergeten?
Dat heeft niets met je Steam Deck te maken. Ik weet niet welke internet provider je hebt, en wat voor modem/router daarbij hoort. Maar het heeft met de instellingen van deze router/modem te maken, zoals QoS(Quality of Services). Hiermee krijgt b.v. video meer voorrang dan het downloaden op je Steam Deck, zodat je geen haperingen krijgt. De meeste standaard provider routers/modem ondersteunen dat niet (goed)., daar heb je een goede router voor nodig. Ik heb zelf de Archer AX73 en deze werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Pierre_nr1 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:23:
[...]

Dat heeft niets met je Steam Deck te maken. Ik weet niet welke internet provider je hebt, en wat voor modem/router daarbij hoort. Maar het heeft met de instellingen van deze router/modem te maken, zoals QoS(Quality of Services). Hiermee krijgt b.v. video meer voorrang dan het downloaden op je Steam Deck, zodat je geen haperingen krijgt. De meeste standaard provider routers/modem ondersteunen dat niet (goed)., daar heb je een goede router voor nodig. Ik heb zelf de Archer AX73 en deze werkt probleemloos.
Oke Thanks, ik heb dus zoals gezegd wel in de app van mijn Deco m5 set mijn tv voorrang gegeven, ik dacht dat dat voldoende zou zijn.

In mijn herinnering had ik vroeger download tools waarbij je ook een maximale capaciteit kon instellen wat er voor zorgde dat er genoeg bandbreedte over bleef voor andere activiteiten. Dus het bevreemd me dat die instelling op de Steam deck geen effect lijkt te hebben.
Maar ik zal morgen wel even wat dieper in QoS settings van mn router duiken. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 14:51
Flapperbol schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:16:
Pro tip voor het aanbrengen van screenprotectors: Eerst even een paar minuten een hete douche laten stromen zodat je badkamer vol stoom staat. Douche uit en de stoom laten wegzakken en je hebt de meest stofvrije ruimte die je kan maken (althans, thuis dan :P )

Zo heb ik vroeger altijd mijn screenprotectors aangebracht, ging altijd perfect.
Ga je toch de ventilatie uit moeten zetten zodat de afzuiging naar boven stil valt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

nieuws: Bestandsgrootten shadercaches Steam Deck worden in de toekomst ruim g...

Klinkt goed, ben benieuwd naar het daadwerkelijke effect op de schijfruimte :). En of er nog veel verschil is tussen enkele AAA-games van tientallen gigabytes, of veel kleine indiegames van een paar gieg.

[ Voor 13% gewijzigd door Bart ® op 13-04-2023 12:46 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 11:51
Is het trouwens bekend wanneer Steam os met update 3.5 komt? Dat zou de eerste echte kernel update zijn van de Steam Deck als ik het goed heb begrepen?

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yamy_Daffy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:11:
Is het trouwens bekend wanneer Steam os met update 3.5 komt?
Soon.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Ja soon van een maand geleden had ik inderdaad al gevonden. Vroeg me af of er al een definitieve datum bekend was. Maar lijkt me nog niet dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
Pierre_nr1 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:23:
[...]

zoals QoS(Quality of Services). Hiermee krijgt b.v. video meer voorrang dan het downloaden op je Steam Deck, zodat je geen haperingen krijgt.
Inderdaad, nu de juiste instelling gevonden en dat werkt perfect, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
(jarig!)
Chillko schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:06:
[...]

Inderdaad, nu de juiste instelling gevonden en dat werkt perfect, thanks
Graag gedaan! Fijn dat ik je kon helpen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:29

Het is bijna weekend, tijd voor nieuwtjes!!

Deze week hadden we natuurlijk het goede nieuws over de reductie van de Shader Cache files dankzij verbeteringen van de DXVK processen. Maar het blijkt dat met die Mesa 23.1 driver update er nog meer verbeteringen gepaard gaan. Gaming on Linux meldt dat het stotteren bij sommige games (zoals de Borderlands serie) afgelopen moet zijn. Ik zal dit testen zodra deze nieuwe driver uitkomt op SteamOS, wat nog wel eventjes kan duren: huidige roadmap voor Mesa 23.1 is begin mei, en daarna moet het nog in de SteamOS 3.5 update komen.

Na het kijken van CryoByte33's video over undervolten, kriebelt het bij mij wel weer een beetje... Nu we van de CMOS clearing optie hebben te horen gekregen zijn de risicos kleiner. Ik ga het weer proberen zodra ook de nieuwe Mesa driver uitkomt, 2 vliegen in één klap. Death Stranding is niet 100% soepel, maar wel BIJNA, dus een kleine overclock kan helpen... :X

In de nieuwe GE-Proton zitten een aantal verbeteringen rondom Easy Anti Cheat. Wie weet zijn we er bijna, en kunnen we uitkijken naar een 100% Top 100? Wie zal het zeggen 8)

Het succes van de Steam Deck is Microsoft niet ontgaan. De nieuwe form factor van PC handhelds is natuurlijk een groeimarkt voor Windows 11. Volgens de Verge zit MS te experimenteren met een Windows Handheld Modus.
Afbeeldingslocatie: https://duet-cdn.vox-cdn.com/thumbor/0x0:1082x681/640x427/filters:focal(541x341:542x342):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/24582264/7iuZRum.png

En over het succes van de Deck gesproken: Analisten verwachten dat aan het einde van dit jaar de Steam Deck maar liefst 3 miljoen keer verkocht zal zijn. Een goede start, een beetje vergelijkbaar met de PS Vita destijds. Andere handhelds zoals de Switch en eerste PSP hebben een snellere verkoop snelheid, maar waren wel geintroduceerd in een ander tijdperk met een bijna compleet open markt. Ik ben te spreken over 3 miljoen, en het is nog maar net het begin O-)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Gisteravond heb ik de SSD upgrade uitgevoerd. Het was inderdaad niet moeilijk. Het enige wat even klungelen was was het open wrikken met een bankpas omdat ik geen spudger heb.
Vooraf een clone naar mijn NAS gemaakt, vervolgens de Deck in Battery Storage mode gezet. Na de swap de clone hersteld en hij startte gelijk weer op.
Mijn sd kaart werd niet herkend, ook niet na een reboot. Tip die ik vond: Deck uitschakelen, sd verwijderen, opstarten en na het opstarten sd erin prikken. Gedaan en toen werd ie weer herkend.

De ervaring, vooral in desktop mode, is een stuk vlotter t.o.v. de 64GB eMMC. En natuurlijk lekker veel ruimte :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49

MaDLiVe

.-Observer-.

The GUI schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:35:
Gisteravond heb ik de SSD upgrade uitgevoerd. Het was inderdaad niet moeilijk. Het enige wat even klungelen was was het open wrikken met een bankpas omdat ik geen spudger heb.
Vooraf een clone naar mijn NAS gemaakt, vervolgens de Deck in Battery Storage mode gezet. Na de swap de clone hersteld en hij startte gelijk weer op.
Mijn sd kaart werd niet herkend, ook niet na een reboot. Tip die ik vond: Deck uitschakelen, sd verwijderen, opstarten en na het opstarten sd erin prikken. Gedaan en toen werd ie weer herkend.

De ervaring, vooral in desktop mode, is een stuk vlotter t.o.v. de 64GB eMMC. En natuurlijk lekker veel ruimte :*)
Ben best benieuwd wat je gebruikt hebt om een image te maken en hoe de drive gecloned heb. Ik heb net een 2Tb ssd gekocht en niet heel veel zin in een clean installation. Dan mag de 1tb naar mijn laptop en de 512 te koop.

Hoe gaat Valve eigenlijk om met garantie als je de originele SSD niet meer hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 15-04-2023 08:02 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb met Rufus een bootable USB met Clonezilla gemaakt, zie een paar posts geleden. Bij het kiezen van de bestemming heb ik gekozen voor Samba. Maar je kan ook gewoon een externe hard disk aansluiten en daar naartoe schrijven. Als je googelt op “steam deck clonezilla” dan zijn er genoeg guides te vinden :)

Volgens mij moet je voor de garantie altijd de originele storage hebben, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Wellicht dat iemand anders dit kan bevestigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:14
Gisteren witcher 2 geïnstalleerd, had al protondb workaround gevonden door launch opties aan te passen. Had natuurlijk niet goed gelezen, moest een aantal stappen doorlopen die ik geskipper. Maar spel startte meteen op zonder issues. In game werkte de controls helemaal niet, gek genoeg wel in de menu’s. Paar keer opnieuw opgestart en googlen hielpen niet. Totdat ik me bedacht dat de game waarschijnlijk op keyboard stond ingesteld en niet controller “doh”. Blijkt dus dat de community profile dus controller bindings heeft.

Dus weer iets geleerd :D. Spel speelt prima, merk dat ik de trackpad eigenlijk super ideaal vind om de camera mee te bedienen ipv rechterstick. Nu lijkt de witcher 2 ook wel super gevoelig is, net als zijn voorganger overigens. Is dacht ik wel aan te passen overigens. In ieder geval de save ingeladen van deel 1, dus ben de komende 80-100 uur wel onder de pannen.

Dus mijn toptip van de week, als je controls niet werken in-game check even de controller lay-out en de instelling in je game. Zal voornamelijk voor wat oudere games een probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
(jarig!)
The GUI schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:25:
Ik heb met Rufus een bootable USB met Clonezilla gemaakt, zie een paar posts geleden. Bij het kiezen van de bestemming heb ik gekozen voor Samba. Maar je kan ook gewoon een externe hard disk aansluiten en daar naartoe schrijven. Als je googelt op “steam deck clonezilla” dan zijn er genoeg guides te vinden :)

Volgens mij moet je voor de garantie altijd de originele storage hebben, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Wellicht dat iemand anders dit kan bevestigen.
Je hebt helemaal gelijk. Bij een garantieclaim dient de originele SSD in de Steam Deck te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
XanderDrake schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:01:
De Deck heeft er een concurrent bij, en deze keer van een bekend merk: de Asus ROG Ally.
[Afbeelding]
Heel interessant, zelfde formaat als de Deck maar logischerwijs een focus op betere specs, want niemand kan concurreren op Valve zijn prijs. Ik vind hem er niet bijzonder mooi uitzien, maar het scherm, de nieuwe AMD SoC op 4nm en RDNA3.0 klinken goed. Net als dat jij erg stil en snel is. Ook een eGPU mogelijk, maar geen open standaard...

De prijs wordt natuurlijk het belangrijkste voor zo'n ding. Dave 2D hoopt op <650$ maar ik zie dat niet gebeuren. Ik denk eerder 850$ uitgaande van de kosten van zo'n flitsende SoC en het feit dat Asus winst moet maken. Wat denken jullie?
Dit ga ik van heel nabij volgen! Super interessant. Dit is voor het eerst dat een grote multinational zich ook in het handheld wereldje begeeft. Tot nu was het enkel valve als gereputeerd bedrijf (wereldwijd aanwezig, goede service centra, lokale garantie-afhandeling volgens de wet, etc...) De concurrentie zijn vaak 'schimmige' Chinese fabrikanten die de ene na de andere handheld uitpoepen, of projecten op kickstarter waar je je handheld maanden later ontvangt. De reviews van de service en garantie van bedrijven als ayaneo of onexplayer zijn ook vaak bizar slecht.

Asus schat ik in elk geval een stuk hoger in. Ook wordt de handheld gewoon te koop aangeboden bij coolblue merk ik. Dus gewoon een net aanspreekpunt voor garantie en service.

Eigenlijk zou ik 800 euro, gezien de vermoedelijke specs (2x steam deck performance), het scherm (1080p 120 hz) het bedrijf en de distributie (globaal) niet vreemd vinden, en ook totaal aanvaardbaar.

Dit wil ik eventueel wel kopen, omdat standaard Windows het voor mij ook een veel algemeen bruikbaarder apparaat maakt. In een dock is het gewoon een pc op een extern scherm. Ik weet dat je ook windows op een steam deck kan installeren, maar het is toch niet helemaal hetzelfde (recovery, ondersteuning vanuit Asus, drivers, ...)

Erg benieuwd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
In een dock is het gewoon een pc op een extern scherm.
Dat is de Steamdeck toch ook? Met een (willekeurige) usb-c dock en extern toetsenbord en muis heb je gewoon een desktop mode tot je beschikking.
Eigenlijk zou ik 800 euro, gezien de vermoedelijke specs (2x steam deck performance), het scherm (1080p 120 hz) het bedrijf en de distributie (globaal) niet vreemd vinden, en ook totaal aanvaardbaar.
Het zou mooi zijn als het op €800 blijft. Op basis van de specs en Asus toeslag zou ik eerder aan €1k plus denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
dhrto schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:49:
[...]

Dat is de Steamdeck toch ook? Met een (willekeurige) usb-c dock en extern toetsenbord en muis heb je gewoon een desktop mode tot je beschikking.
Ik zeg nota bene zelf dat het mogelijk is windows op een steam deck te installeren. Maar ook lees ik vaak genoeg dat het soms maar matig werkt, en daar heb ik geen zin in. Tegenwoordig zit ik helemaal in het 'het moet gewoon werken' kamp

Linux op de desktop hoeft voor mij al helemaal niet, no offence.

Ik heb de steam deck vaak genoeg overwogen. De prijs is geen obstakel, kost half zoveel als een iPhone tegenwoordig, of een instapper grafische kaart. Maar heb me er uit gepraat, en de 'nood', en 'desire' is nu weggeëbd.

De Asus lijkt me dan wel weer wat. Ik vermoed dat ik ook het liefst gewoon in windows wil gamen. Ik weet dat andere games en launchers allemaal lijken te werken, maar opnieuw, ben niet op zoek naar een 'hobby apparaatje'.
Het zou mooi zijn als het op €800 blijft. Op basis van de specs en Asus toeslag zou ik eerder aan €1k plus denken.
Zelfs 1k+ wil ik nog wel overwegen, maar dat is dan wel de uiterste limiet. 800 euro lijkt me een no-brainer. 2023 is nog lang, we zien wel wanneer 'ie uit komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Amos_x op 15-04-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen. Want bij mij staat pc niet gelijk aan Windows. Maar ik begrijp dat sommigen gehecht zijn aan Firefox of Chrome op Windows ipv Linux ;)

All kidding aside, ik snap zelf de obsessie niet zo met Windows. Tenzij je hele specifieke software draait of het apparaat in een domein moet hangen, werkt linux net zo goed voor wat casual desktop gebruik.

Overigens ben ik wel blij dat een grotere speler zoals Asus voldoende potentie in deze form factor ziet om erin te investeren. Hopelijk heb je uiteindelijk ook de mogelijkheid om SteamOS erop installeren 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Amos_x schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:37:
De concurrentie zijn vaak 'schimmige' Chinese fabrikanten die de ene na de andere handheld uitpoepen, of projecten op kickstarter waar je je handheld maanden later ontvangt. De reviews van de service en garantie van bedrijven als ayaneo of onexplayer zijn ook vaak bizar slecht.
Dit onderschrijf ik. Het is niet zo dat alle kleine Chinese spelers direct onbetrouwbaar zijn, maar het ziet er naar uit dat veel van de backers van dergelijke kickstarter projecten pas hun 6800U
based handheld ontvangen als deze Ally met een 7000 serie APU al gewoon in de winkel te koop is. Da's natuurlijk schandelijk.
Asus schat ik in elk geval een stuk hoger in. Ook wordt de handheld gewoon te koop aangeboden bij coolblue merk ik. Dus gewoon een net aanspreekpunt voor garantie en service.

Dit wil ik eventueel wel kopen, omdat standaard Windows het voor mij ook een veel algemeen bruikbaarder apparaat maakt. In een dock is het gewoon een pc op een extern scherm. Ik weet dat je ook windows op een steam deck kan installeren, maar het is toch niet helemaal hetzelfde (recovery, ondersteuning vanuit Asus, drivers, ...)

Erg benieuwd! _/-\o_
The Phawx zegt dat we niet meer dan 1.5x verbetering op de deck mogen verwachten op 15watt. Alleen titels met zware CPU bottlenecks zullen aanzienlijk beter draaien op de Ally. 800€ lijkt mij nog steeds nogal optimistisch, maar Phawx denkt nog goedkoper! Levering einde van het jaar?
dhrto schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:17:
All kidding aside, ik snap zelf de obsessie niet zo met Windows. Tenzij je hele specifieke software draait of het apparaat in een domein moet hangen, werkt linux net zo goed voor wat casual desktop gebruik.
Betere game software en driver support. Heb jij ooit wel eens shader cache data gedownload op Windows?

[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 15-04-2023 22:42 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amos_x schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:58:
[...]

Ik zeg nota bene zelf dat het mogelijk is windows op een steam deck te installeren. Maar ook lees ik vaak genoeg dat het soms maar matig werkt, en daar heb ik geen zin in. Tegenwoordig zit ik helemaal in het 'het moet gewoon werken' kamp

Linux op de desktop hoeft voor mij al helemaal niet, no offence.

Ik heb de steam deck vaak genoeg overwogen. De prijs is geen obstakel, kost half zoveel als een iPhone tegenwoordig, of een instapper grafische kaart. Maar heb me er uit gepraat, en de 'nood', en 'desire' is nu weggeëbd.

De Asus lijkt me dan wel weer wat. Ik vermoed dat ik ook het liefst gewoon in windows wil gamen. Ik weet dat andere games en launchers allemaal lijken te werken, maar opnieuw, ben niet op zoek naar een 'hobby apparaatje'.

[...]

Zelfs 1k+ wil ik nog wel overwegen, maar dat is dan wel de uiterste limiet. 800 euro lijkt me een no-brainer. 2023 is nog lang, we zien wel wanneer 'ie uit komt.
Maar waarom wil je het ding? Als ik me niet vergis heb je vaker gezegd dat je helemaal niet van portable gamen houdt. Wil je hem dan puur alleen om docked te gebruiken? Dan zou je volgens mij veel beter af zijn met een laptop. Voor rond de 1000 euro zijn volgens mij hele behoorlijke gaming laptops te vinden met betere prestaties dan de deck of ally (logisch vanwege meer ruimte voor accu en koeling).

Overigens, als je het wel als handheld gaat gebruiken is Windows juist wat volgens mij veel knulliger werkt. Ok je hoeft waarschijnlijk niks te tweaken om games te laten werken (al doe ik dat zelf op steam os ook zelden, speel gewoon steam games die het bijna altijd gewoon doen) maar je zit wel altijd te hannesen met een os wat niet ontworpen is voor input anders dan muis en keyboard.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
Betere game software en driver support. Heb jij ooit wel eens shader cache data gedownload op Windows?
Die shader cache is juist om de games te optimaliseren, dat zie ik WIndows inderdaad nog niet doen. Op Windows mag je in sommige gevallen die shader cache zelf genereren, wat een uur kan duren bij sommige spellen blijkbaar (ahem, Last of Us). Verder mis ik in Windows de performance overlay waarme je heel simpel framerate / refreshrate / FSR etc. kan forceren. En Windows mid-game in sleep mode zetten, vergeet het maar (ja sleep mode gaat wel, maar bij ontwaken crasht de boel).
Nu speel ik dan ook alleen spellen via de Steam client en weinig multiplay spellen waar de anticheat voor problemen zorgt (Deep Rock Galactic en Remnant from the ashes werkt prima in multiplay). Als je wel spellen speelt waarbij de anticheat roet in het eten gooit, dan snap de wens voor Windows wel.

En misschien heb ik het verkeerd geinterpreteerd, maar het ging dacht ik om desktop mode gebruik, waarbij ik dan denk aan een internet browser, een beetje tekst verwerken en misschien wat photo editen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
Finraziel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 23:06:
[...]

Maar waarom wil je het ding? Als ik me niet vergis heb je vaker gezegd dat je helemaal niet van portable gamen houdt. Wil je hem dan puur alleen om docked te gebruiken? Dan zou je volgens mij veel beter af zijn met een laptop. Voor rond de 1000 euro zijn volgens mij hele behoorlijke gaming laptops te vinden met betere prestaties dan de deck of ally (logisch vanwege meer ruimte voor accu en koeling).

Overigens, als je het wel als handheld gaat gebruiken is Windows juist wat volgens mij veel knulliger werkt. Ok je hoeft waarschijnlijk niks te tweaken om games te laten werken (al doe ik dat zelf op steam os ook zelden, speel gewoon steam games die het bijna altijd gewoon doen) maar je zit wel altijd te hannesen met een os wat niet ontworpen is voor input anders dan muis en keyboard.
Is een mini PC dan niet gewoon de beste keuze..?

G2 Edge heeft zelfs een 3070 - YouTube: The G2 Edge Ultra Mini Gaming PC is Crazy Fast! A Tiny RTX 3070 Powe...

Er zijn echt belachelijk veel Mini PCs die momenteel op de markt gedumpt worden met APU’s maar dus tegenwoordig ook met een ingebouwde discrete graphics card.

En deze Morefine M600S ($ 925) heeft ook veel meer power: (dankzij een 5900HX met RX6600)
https://morefine.com/prod...ini-pc-amd-5900hx-rx6600m

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Finraziel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 23:06:
[...]

Maar waarom wil je het ding? Als ik me niet vergis heb je vaker gezegd dat je helemaal niet van portable gamen houdt.
Klopt, dat is niet veranderd. Maar er is 'portable' en 'portable' (verplaatsen). Mijn use case is misschien erg specifiek en niche, in die zin dat ik vaak op verschillende locaties (docked) kan/wil gamen. Verplaatsing voor werk bvb. Maar dan wel op een scherm.

Of ook in de woning op meerdere locaties, woonkamer, of werkkamer. In-house streaming is inderdaad een oplossing, maar ik verkies het gemak van een hardware apparaat die gewoon in de buurt staat en waar ik fysiek bij kan.
Wil je hem dan puur alleen om docked te gebruiken? Dan zou je volgens mij veel beter af zijn met een laptop. Voor rond de 1000 euro zijn volgens mij hele behoorlijke gaming laptops te vinden met betere prestaties dan de deck of ally (logisch vanwege meer ruimte voor accu en koeling).
Klopt ook. Toevallig had ik gisteren ook een aantal tabs open staan op zoek naar een game laptop. Hier in de pricewatch heb je dan de keuze tussen een 300 tal laptops met een 1650 (tech uit 2019) en verder heel wat laptops met 3050 klasse gpu's. Waar ik begrijp dat die qua performance sterk geknepen zijn tov de desktop kaarten.

Een laptop is echter ook weer zo'n 'ding', minder gemakkelijk om in je tas te droppen dan een handheld, die een stuk lichter is (600gram) en kleiner.

Ik heb intussen de kleinst mogelijke pc gebouwd met modulaire onderdelen (mITX, SFX psu, ...) in een DAN A4 behuizing. En hoewel ik tevreden ben, is het opnieuw niet helemaal wat ik zoek. Loodzwaar, en er hangen best wel wat compromissen aan vast. En zo blijf ik maar rondjes draaien, jammer genoeg.

Wellicht heb je gelijk en is een instap 3050 laptop gewoon de beste keuze. Maar de aantrekkingskracht van een klein, krachtig systeempje is, puur op "tech coolheid-factor" en "wannahave" hype, niet te onderschatten :P

Ik heb voor mezelf al uitgemaakt dat een steam deck net niet krachtig genoeg is voor wat ik wil. Maar als de Ally daar boven kan zitten, met 1,5x de performance, kom je net in die zone waar je iets meer 'ademruimte' hebt. Ik volg steeds dat ETA PRIME Channel voor small form factor gaming, en op basis daarvan schat ik in dat je dan wel, rond 25 - 35W, redelijk vlot 1080p/60 haalt in recente games zoals cyberpunk of Spiderman. Dat is de target.
Klopt ook wel, maar Asus heeft (net als al die andere handheld makers) een eigen overlay in elkaar gezet die het mogelijk moet maken om mobile, in 'game modus', vlot het apparaat te bedienen. Dat is een minimum vereiste voor die dingen, eigenlijk moet je de windows desktop zelfs niet willen zien op een 8 inch scherm. Docked is er dan helemaal niets aan de hand.
Evernote schreef op zondag 16 april 2023 @ 00:18:
[...]

Is een mini PC dan niet gewoon de beste keuze..?

G2 Edge heeft zelfs een 3070 - YouTube: The G2 Edge Ultra Mini Gaming PC is Crazy Fast! A Tiny RTX 3070 Powe...

Er zijn echt belachelijk veel Mini PCs die momenteel op de markt gedumpt worden met APU’s maar dus tegenwoordig ook met een ingebouwde discrete graphics card.

En deze Morefine M600S ($ 925) heeft ook veel meer power: (dankzij een 5900HX met RX6600)
https://morefine.com/prod...ini-pc-amd-5900hx-rx6600m
Absoluuut. Toevallig had ik gisteren die morefine ook in een tab staan, nadat ETA PRIME er een review van had geplaatst.

En zo heb je er ook van Minisforum (HX80/99) met 6600M mobile gpu. En Beelink en anderen hebben er vast ook.
Het probleem met die mini pc's is een beetje hetzelfde als met die andere handhelds. Langere levertijden, weinig stock (de hx80 barebones a 599 euro zijn bvb niet beschikbaar), of te leveren vanuit de USA (morefine) met nog allerhande import kosten en zo... Wel minder risico op zich, want in essentie gewoon een simpel pc'tje (geen controllers, touchscreen, batterij, noem maar op...)

Kon ik die morefine morgen lokaal bij bol bestellen, had ik het waarschijnlijk al gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Amos_x schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:59:
[...]

Absoluuut. Toevallig had ik gisteren die morefine ook in een tab staan, nadat ETA PRIME er een review van had geplaatst.

En zo heb je er ook van Minisforum (HX80/99) met 6600M mobile gpu. En Beelink en anderen hebben er vast ook.
Het probleem met die mini pc's is een beetje hetzelfde als met die andere handhelds. Langere levertijden, weinig stock (de hx80 barebones a 599 euro zijn bvb niet beschikbaar), of te leveren vanuit de USA (morefine) met nog allerhande import kosten en zo... Wel minder risico op zich, want in essentie gewoon een simpel pc'tje (geen controllers, touchscreen, batterij, noem maar op...)

Kon ik die morefine morgen lokaal bij bol bestellen, had ik het waarschijnlijk al gedaan.
Toevallig heeft Bol.com wel een aantal producten van Morefine in het assortiment, misschien een balletje opgooien bij de klantenservice?

Met de use case die je hebt lijkt mij een dergelijk systeem de mooiste oplossing en betaal je ook niet voor een scherm, batterij etc. waar je uiteindelijk geen gebruik van maakt.

Het grote probleem lijkt inderdaad alleen te zijn: waar haal je hem vandaan?

Staar je niet blind op de Ally in ieder geval, qua performance zal die Morefine betere prestaties neerzetten dan de Ally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:54
Pff wat een drama jedi fallen order te starten. Ik moet inloggen op EA en het werkt gewoon niet. Inloggen met Steam kan hij niet met de server verbinden. Zo raar dit.

Ondertussen gelukt door toetsenbord en muis eraan te hangen via een dongle.

[ Voor 19% gewijzigd door Santee op 16-04-2023 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
dhrto schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 23:32:
Die shader cache is juist om de games te optimaliseren, dat zie ik WIndows inderdaad nog niet doen. Op Windows mag je in sommige gevallen die shader cache zelf genereren, wat een uur kan duren bij sommige spellen blijkbaar (ahem, Last of Us). Verder mis ik in Windows de performance overlay waarme je heel simpel framerate / refreshrate / FSR etc. kan forceren. En Windows mid-game in sleep mode zetten, vergeet het maar (ja sleep mode gaat wel, maar bij ontwaken crasht de boel).
Nu speel ik dan ook alleen spellen via de Steam client en weinig multiplay spellen waar de anticheat voor problemen zorgt (Deep Rock Galactic en Remnant from the ashes werkt prima in multiplay). Als je wel spellen speelt waarbij de anticheat roet in het eten gooit, dan snap de wens voor
Je hoeft op Windows geen shader cache te downloaden want je hebt geen vertaal slag nodig tussen dx12 en vulkan. Je drivers doen het snel en on the go. Last of us is een lelijke uitzondering. Drivers en DX zijn ook sneller onder Windows.
Easy anti cheat werkt ook altijd, net als alle launchers en middleware.

Gamescope, strandby en de overlay zijn wél weer redelijk uniek voor steamos, maar de FSR setting gebruik ik maar weinig uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Amos_x wat ik zo lees is dat jij helemaal niet op zoek bent naar een handheld apparaat, maar gewoon eentje die makkelijk is mee tr nemen. Op handheld loop je altijd tegen de beperking aan van handheld, namelijk het MOET zuinig zijn. Op het kleine schermpje vallen ook de gevolgen hiervan minder op waar je op een groot scherm wel eerder tegenaan gaat lopen. Ik denk dat je jezelf meer plezier doet door zo’n morphine te kopen of een vergelijkbaar apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Santee schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:43:
Pff wat een drama jedi fallen order te starten. Ik moet inloggen op EA en het werkt gewoon niet. Inloggen met Steam kan hij niet met de server verbinden. Zo raar dit.

Ik ervaarde hetzelfde probleem met Mass Effect, toen kwam ik deze guide tegen. https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2949299258

Dan moet je dus alsnog inloggen met Origin, maar dat is een stuk minder dramatisch.
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:45

jacobras

Developer

Santee schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:43:

Gedoe hè? Ik weet niet meer hoe ik het heb opgelost maar het was even pielen. Nog steeds blijft het starten van die game raar: duurt superlang en de manier waarop die launcher voorbijspringt, afgewisseld met zwarte schermen die niets tonen, voelt alsof het elk moment kan breken. Soms start ie ook niet en moet ik opnieuw de game aantikken. Maar: fantastische game, moeite waard.

[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 17-04-2023 11:11 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omizon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04 13:12
jacobras schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:10:
[...]
Maar: fantastische game, moeite waard.
Inderdaad!

Ik ben benieuwd of het vervolg speelbaar is op SteamDeck, want die komt allen op current gen consoles uit 🤔..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Ik kom toch regelmatig tegen dan ik games wil opstarten die volgens protondb platinum of gold zijn maar bij mij niet opstarten. N++ (steam) en Void bastards (Epic). Ik kan dan eigenlijk ook geen tips vinden voor deze games. N++ crashed meteen en Void bastards bij het eerste "opstartscherm". Lekker vaag ik weet het.
Maar ik ben nog een beetje nieuw in het SD/Proton universum. Ik probeer verschillende proton versies maar verder kom ik eigenlijk niet. Zijn er een aantal praktische tips die je kunt uitvoeren in zo'n geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 22:05

Nitai

Live the life you love.

Chillko schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:03:
Ik kom toch regelmatig tegen dan ik games wil opstarten die volgens protondb platinum of gold zijn maar bij mij niet opstarten. N++ (steam) en Void bastards (Epic). Ik kan dan eigenlijk ook geen tips vinden voor deze games. N++ crashed meteen en Void bastards bij het eerste "opstartscherm". Lekker vaag ik weet het.
Maar ik ben nog een beetje nieuw in het SD/Proton universum. Ik probeer verschillende proton versies maar verder kom ik eigenlijk niet. Zijn er een aantal praktische tips die je kunt uitvoeren in zo'n geval?
Eventueel dual booten en op Windows uitproberen? Sorry, ben zelf ook nog nieuw met de SD, maar zie dat vaker op Discord en Reddit.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49

MaDLiVe

.-Observer-.

Chillko schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:03:
Zeker, je kan sowieso in de proton dB even checken wat de known issues zijn. Een andere versie van proton e.g. Experimental wil ook nog wel eens helpen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Wil weer even mijn enthousiasme over de steamdeck strooien. Wat een geweldig apparaat.
Na wat geklungel eindelijk yuzudeck aan de praat. Mario 3D allstars, 3D world & bowsers fury EN octopath traveler 2 werken flawless zonder enige tweaks! out of the box. Sta echt ervan versteld dat dit allemaal kan. Heb nog geen uren kunnen spelen maar alle games even gespeeld en werken zonder problemen of performance issues.

Begrijp vooralsnog niet helemaal waarom switch emulation zo'n ding lijkt te zijn overal? het werkt super hier tot nu toe.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V21dJ5UhSGa51IqVHZiB6Wbh-Ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7aEoYZ8EbmyqEQU404jD2GQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Frez op 17-04-2023 20:25 ]

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-01 22:39
Frez schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:25:
Wil weer even mijn enthousiasme over de steamdeck strooien. Wat een geweldig apparaat.
Na wat geklungel eindelijk yuzudeck aan de praat. Mario 3D allstars, 3D world & bowsers fury EN octopath traveler 2 werken flawless zonder enige tweaks! out of the box. Sta echt ervan versteld dat dit allemaal kan. Heb nog geen uren kunnen spelen maar alle games even gespeeld en werken zonder problemen of performance issues.

Begrijp vooralsnog niet helemaal waarom switch emulation zo'n ding lijkt te zijn overal? het werkt super hier tot nu toe.[Afbeelding]
Games zoals Zelda Breath of the Wild draaien niet best op de Emulators, maar fijn dat je er veel plezier mee hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Nu online
perryvdbosch schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:58:
[...]

Games zoals Zelda Breath of the Wild draaien niet best op de Emulators, maar fijn dat je er veel plezier mee hebt :)
Die heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb er weinig kennis over maar dat BoTW een Wii port naar de Switch is zal ook niet helpen.
Ik ben benieuwd hoe men Tears of the Kingdom zal gaan emuleren.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
MaDLiVe schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:24:
[...]
Experimental wil ook nog wel eens helpen.
Thanks, hebben we het dan over de proton versie experimental of de betadeelname/update kanaal experimenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
perryvdbosch schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:58:
[...]

Ik ben deze nu aan het spelen op de SD.
Heb deze origineel op de Switch.
En moet zeggen probleemloos en soepeler dan op de switch zelf.
(Het is wel de Wii U versie misschien maakt dat verschil? :? )

[ Voor 7% gewijzigd door Yamy_Daffy op 17-04-2023 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:13
Yamy_Daffy schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:06:
[...]

Ik ben deze nu aan het spelen op de SD.
Heb deze origineel op de Switch.
En moet zeggen probleemloos en soepeler dan op de switch zelf.
(Het is wel de Wii U versie misschien maakt dat verschil? :? )
Het advies voor BOTW is eigenlijk altijd om de WiiU versie met CEMU te emulaten ipv de Switch versie, dus ik verwacht dat dat inderdaad het grote verschil is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:02

Vagax

Hehe

Zojuist mijn Steam Deck binnen gekregen gisteren, ik denk dat er onderhand wel meer dan genoeg "eerste ervaringen" zijn geplaatst maar om het samen te vatten was ik onwijs verbaasd hoe lekker het speelt, ik heb Bioshock Remastered, Max Payne 3 en Noita er op kunnen spelen en de eerste twee kunnen gemakkelijk met alles op max graphics draaien op locked 60fps.

Wil er ook een beetje een co-op machine van maken, ik heb twee Xbox Series X controllers dus dat wordt mijn volgende uitprobeersel.

In het kort, geweldig apparaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
[b]Vagax in "[Steam Deck] Ervaringen & discussie"Vagax schreef , ik heb Bioshock Remastered, Max Payne 3 en Noita er op kunnen spelen en de eerste twee kunnen gemakkelijk met alles op max graphics draaien op locked 60fps.
Oeh Max Payne 3... Die wil ik ook nog wel eens herspelen, heeft die de tant des tijds een beetje doorstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Chillko schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:36:
[...]

Oeh Max Payne 3... Die wil ik ook nog wel eens herspelen, heeft die de tant des tijds een beetje doorstaan?
Een game als Max Payne blijft natuurlijk sws vrij uniek qua hoe het verhaal wordt neergezet, maar de game ziet er fantastisch uit, de schaduwen en textures houden het prima bij, helemaal op een Deck.

Controls zijn ook prima te doen, er zit een soft-lock (voor als je richt op vijanden) feature in wat stieken wel fijn is.

Edit: Eerste vervelende hindernis ontdekt, in Desktop Mode kan je niet je virtuele toetsenbord gebruiken als Steam offline is :( Ik kan dus moeilijk mijn wifi wachtwoord invullen

[ Voor 26% gewijzigd door Vagax op 18-04-2023 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ik ben nog van de tijd van Max Payne 1 en 2. Voor mij was Max Payne 3 een beetje een teleurstelling. Het was helemaal geen slechte game, maar het was eigenlijk geen Max Payne als je het mij vraagt. Enige wat echt slecht was waren de unskippable cut scenes die iedere 5 m weer voorbij kwamen :D, voor de rest hele leuke game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Voor de lieden die Mass Effect willen spelen op de Steam Deck: Ik heb deze tutorial gevolgd en werkt als een trein, dit is weliswaar voor Titanfall, maar als je Mass Effect LE in je librabry hebt moet dat ook gewoon werken.

YouTube: Steam Deck: Installing EA App - Configure, Install Game Internally a...

geïnstalleerd op de SD kaart want >100 GB

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik denk dat ik deze week de streamingdiensten ga installeren op de Deck voor de vakantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• troid
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-04 19:57
Ik heb deze maand een RMA gestart voor een probleem met de linker stick. De behuizing was niet glad rond de stick waardoor deze schraapte en zwarte strepen maakte op de stick. Ondertussen heb ik een vervagingstoestel ontvangen waarbij de behuizing rond de stick vele gladder aanvoelt. Ook merk ik enkele verschillen op tussen mijn eerste Q1 Steam Deck en het vervangingstoestel. Zo heb ik nu een Huaying fan ipv een Delta en maakt dit een gigantisch verschil in geluidsproductie. Als ik op lagere TDP speel is de Huaying fan geruisloos terwijl je de Delta fan altijd hoorde. Ook zijn de "Steam" en "..." knoppen nu clicky en voel je ze bij het indrukken. Het lintje is niet meer aanwezig in de draagtas en de binnenkant van de draagtas is van een andere stof, meer nylon afwerking (256GB model). Het vervangtoestel ziet er trouwens volledig nieuw uit en was ook zo verpakt. Zodra mijn RMA ontvangen was in Prague, heeft Valve dezelfde dag het vervangtoestel opgestuurd vanuit Nederland.

Ik had mijn Steam Deck op 7 april verzonden en gisteren heb ik het vervangtoestel in ontvangst mogen nemen. De grootste vertraging was wachten tot het pakketje werd opgehaald door UPS in het ophaalpunt. Super tevreden met mijn RMA ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

troid schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:06:
Ik heb deze maand een RMA gestart voor een probleem met de linker stick. De behuizing was niet glad rond de stick waardoor deze schraapte en zwarte strepen maakte op de stick. Ondertussen heb ik een vervagingstoestel ontvangen waarbij de behuizing rond de stick vele gladder aanvoelt. Ook merk ik enkele verschillen op tussen mijn eerste Q1 Steam Deck en het vervangingstoestel. Zo heb ik nu een Huaying fan ipv een Delta en maakt dit een gigantisch verschil in geluidsproductie. Als ik op lagere TDP speel is de Huaying fan geruisloos terwijl je de Delta fan altijd hoorde. Ook zijn de "Steam" en "..." knoppen nu clicky en voel je ze bij het indrukken. Het lintje is niet meer aanwezig in de draagtas en de binnenkant van de draagtas is van een andere stof, meer nylon afwerking (256GB model). Het vervangtoestel ziet er trouwens volledig nieuw uit en was ook zo verpakt. Zodra mijn RMA ontvangen was in Prague, heeft Valve dezelfde dag het vervangtoestel opgestuurd vanuit Nederland.

Ik had mijn Steam Deck op 7 april verzonden en gisteren heb ik het vervangtoestel in ontvangst mogen nemen. De grootste vertraging was wachten tot het pakketje werd opgehaald door UPS in het ophaalpunt. Super tevreden met mijn RMA ervaring.
Bedankt voor het delen, goede (of slechte) RMA verhalen tekenen ook een mooi beeld moet hoeveel aandacht een bedrijf besteed aan after-care procedures maar dat lijkt bij Valve goed te gaan, al had ik zelf juist het vermoeden dat ze daar slecht op zouden gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
Vagax schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:10:
[...]

Bedankt voor het delen, goede (of slechte) RMA verhalen tekenen ook een mooi beeld moet hoeveel aandacht een bedrijf besteed aan after-care procedures maar dat lijkt bij Valve goed te gaan, al had ik zelf juist het vermoeden dat ze daar slecht op zouden gaan
Ik hoor sinds het begin, lezend in dit topic, enkel goede dingen ivm aftersale en customer care van valve. Dus dat is echt geen probleem. "good guy valve" lijkt hier toch wel toepasselijk... Zelfs in tijd van grote tekorten en lange wachtrijen hielden ze vermoedelijk een batch deck's bij de hand voor RMA en garanties, want ook toen ging het, in verhouding, relatief vlot zo lijkt het.

Dit is toch echt een van de punten die de switch zo'n goede deal maken in het handheld landschap, nog los van de directe aanschafprijs die ook op zichzelf onder de streep de beste deal is. Het feit dat er een grote multinational achter zit, betekent ook dat je minder gezeur hebt met garantie en after sales. En 'lokale' vertegenwoordiging (ok, duitsland dacht ik?) is een stuk relaxter dan moeten mailen met een backoffice in hong kong ergens voor je ayaneo of onexplayer.

De competitie released nu handhelds die beetje bij beetje de deck links en rechts inhalen qua brute performance/specs (1,5x cpu/gpu, Oled, ...) en hoewel ik al vaak met de muis boven de bestelknop heb gehangen, kan ik het toch niet verantwoorden.

Daarom ben ik ook redelijk nieuwsgierig en positief over de Asus rog ally, want de eerste competitie voor de steam deck die evenzeer uit een multinational komt met lokale verdelers/vertegenwoordiging/logistics/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16
XanderDrake schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:08:

XanderDrake's LOOQS Mobile Dock review

review
Ik ben op zoek naar een dock met SSD en heel erg bedankt voor de review! Gebruik en bevalt deze dock je nog na ruim een half jaar?

Ik heb een specifieke vraag over de adapter, is die van de deck genoeg met zijn 45W? Je schrijft dat hij best heet wordt, dus een portie van die 45W zal afsnoepen. Is het nodig om een extra adapter met 70-100W oid te gebruiken (de Deck zal zich limiteren indien er niet genoeg power is)?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Brent schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:10:
Ik ben op zoek naar een dock met SSD en heel erg bedankt voor de review! Gebruik en bevalt deze dock je nog na ruim een half jaar?
Fijn dat je er wat aan hebt! Hopelijk kan je hem nog kopen. Ja ik heb hem begin van de maand nog gebruikt voor unvolting testing, en hij werkt nog als behoren. Maar vaak gebruik ik hem niet: ik gebruik de Deck echt als handheld en deze oplossing is meer als failover: zodra de MicroSD niet snel genoeg is heb ik een alternatief nodig.

Ik gebruikte hem icm een 65 watt lader, dus das sowieso voldoende, want die heb ik helemaal pimpelpaars getest (wat zal het zijn, 60 benchmark rondes?). 45 watt is voldoende denk ik MITST je Deck is opgeladen, want anders gebruikt ie de volle 45 watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16
Besteld! Zal kijken of de Deck adapter genoeg is, zoniet, haal ik een sterkere.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 14:51
XanderDrake schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:24:
Ik gebruikte hem icm een 65 watt lader, dus das sowieso voldoende, want die heb ik helemaal pimpelpaars getest (wat zal het zijn, 60 benchmark rondes?). 45 watt is voldoende denk ik MITST je Deck is opgeladen, want anders gebruikt ie de volle 45 watt.
Natuurlijk ligt dat ook aan wat je speelt. Genoeg games waarmee de Deck overal sub 25W verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:14
XanderDrake schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:08:

XanderDrake's LOOQS Mobile Dock review

[/list]
Zo'n Dock met een SSD er in is wel nice. Er zijn bepaalde games die ik toch enkel wil spelen in Docked modus. De 30hz 4k is misschien een limitatie. Maar de meeste games zou ik waarschijnlijk niet op die resolutie spelen met de Steam Deck anyway.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
ZpAz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:30:
[...]

Zo'n Dock met een SSD er in is wel nice. Er zijn bepaalde games die ik toch enkel wil spelen in Docked modus. De 30hz 4k is misschien een limitatie. Maar de meeste games zou ik waarschijnlijk niet op die resolutie spelen met de Steam Deck anyway.
4k 30hz is zelfs niet fijn in een desktop omgeving, dus ik zou het afraden.

Ik heb hier ooit eens een post gemaakt met een overzichtje aan allerhande docks (had er eentje nodig voor iets anders, maar dacht dat de informatie hier mss ook handig kon zijn)

Vele linkjes zijn vast dood, maar het geeft een overzicht van de types.

In amazon type je gewoon 4k60 hub, of 4k60 dock. De producenten van die dingen hebben ook begrepen dat dit een selling point is, ze printen het vaak zelfs op het hubje. Ik heb er een goedkoop van Ugreen voor de laptop en dat werkt prima. 45 euro of zo.

Dus, als je niet per se een nvme slot wil, kan je prima uit de voeten met een simpel 4k60 hubje. Je kan bvb een externe usb3.0 ssd gebruiken. Naar snelheid merk je vast helemaal niets. Iets meer bungelende kabeltjes, dat wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:58
ZpAz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:30:
[...]

Ik heb de Jsaux m2 dock, bevalt prima. Net als jij heb ik een paar games die ik toch alleen docked wil doen, daar is deze oplossing ideaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
troid schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:06:
Ik heb sinds de 12e ook een RMA lopen. 14e drop off bij UPS access point. Opgehaald door UPS, maar sindsdien was het stil. Geen informatie. UPS lijkt niet te weten waar m'n steam deck is.
Steam support gechat en ze zijn een onderzoek gestart... Had gehoopt een steam deck mee te kunnen nemen tijdens vakantie, maar helaas... Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• XanderDrake

Het is weer weekend! Tijd voor nieuwtjes 8)

Het grootste nieuws afgelopen dagen is de komst van Proton versie 8! Zoals jullie weten zitten we sinds het begin van de hele Steam Deck saga op versie 7 van Proton. De updates die nu beschikbaar komen resulteren in een dermate verbetering van compatibiliteit en performance dat het een major release update verdient, blijkbaar! Er zitten natuurlijk een heleboel verbeteringen in, en ondersteuning voor vulkan 1.3. Valve heeft een dikke vinger in de pap van deze release, dus ik ben heel benieuwd.

Een ander groot verhaal is de beschikbaarheid van de Steam Deck in fysieke winkels in Azië. Het verbaast me maar blijkbaar is klassieke retail nog erg belangrijk in dat gebied. Andere delen van de wereld zoals Australië kunnen nu wel legaal en makkelijk in de winkel kopen ipv via scalpers. Ik heb overigens goede hoop dat wij mogelijk de Deck ook nog gaan terug vinden in de Mediamarkt ofzo :) .

We hebben het hier vaak over de Steam, Epic en GoG store. Maar een groot voordeel in Linux is dat er al veel langer alternatieven zijn, die veel van deze services combineren. Ikzelf zit op de Heroic launcher, en dat werkt redelijk goed. Maar het is niet perfect, dingen zoals Cloud saves en achievements werken niet zonder hacks zover ik weet.
Een ander alternatief is Lutris, waar nu een nieuwe beta van uit is gekomen. Een groot voordeel is dat alles in één overzicht beschikbaar wordt. Dit werkt wel het beste in desktop mode. Ik ben benieuwd of het mij van Heroic af krijgt.

Er komt blijkbaar een nieuwe hardware revisie uit van de Deck, vooral gefocust op thermal design. Er komt een hitte schild, en nieuwe fan en een verandering van componenten locatie. Ik ben verbaast dat er nog zoveel gesleuteld wordt na zoveel verzonden Decks. Ik ben benieuwd wat het gaat brengen qua verbetering in temperatuur.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/pictures-of-new-steam-deck-motherboard-thermal-solution-v0-kjlsy3xabaua1.jpg?width=2000&format=pjpg&auto=webp&v=enabled&s=03339c6a45b40f227a6f95886891213a33088e81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 16:58

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heeft hier iemand een Steam Deck waar die toevallig ook Windows op heeft draaien? Ben benieuwd naar eventuele ervaringen. :) Ben wel geïnteresseerd om zoiets erbij te kopen, en zou leuk zijn als ik dan ook de games via Gamepass PC kan spelen qua cross saves enzo.

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-04-2023 18:07 ]

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:06:
Heeft hier iemand een Steam Deck waar die toevallig ook Windows op heeft draaien? Ben benieuwd naar eventuele ervaringen. :) Ben wel geïnteresseerd om zoiets erbij te kopen, en zou leuk zijn als ik dan ook de games via Gamepass PC kan spelen qua cross saves enzo.
Wel een steam deck, maar geen Windows. Met Windows zou je gewoon gamepass pc games moeten kunnen installeren en of je dan cross saves hebt hangt van de game af. Ik speel wel af en toe met gamepass streaming op het ding, dat werkt prima (en deelt zeker saves met de Xbox).

Edit: context bij bovenstaande post is dat die in het Xbox topic geplaatst was (ziet er nu een beetje raar uit als je dat niet weet).

[ Voor 9% gewijzigd door Finraziel op 22-04-2023 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:06:
Ik heb een dual boot en heb in Windows via Xbox een game gedownload en werkt prima. Volgens mij heb ik wel extra drivers voor de gamepad gedownload. Ik stream ook games via Xbox Game Pass in de SteamOS en gaat ook prima. Ik gebruik Windows zodat ik offline Netflix en YouTube dingen kan bekijken (in vliegtuig bijvoorbeeld)

Ik heb nog geen Office programma's gebruikt dus daar kan ik niet over oordelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:27
Hoppa, dankzij REFramework netjes 16:10 'Ultra Widescreen' in RE2, 3, 4 én Village. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToUmHKdu5eeoaaUgOMzc6gOUjCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPG54hJJjFALqpMnsCSVglsL.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijke games om op de Deck te spelen! Inmiddels klaar met RE2, 3 en 4. Nu 7 nog uitspelen (Game Pass) en dan door naar Village. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillko
https://a.aliexpress.com/_EvzENHl

Omdat ik altijd voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten heb ik deze besteld bij AliExpress. Werkt als een trein. Wel een rgb stripje met hippe kleuren aan de voorkant die (volgens mij) niet uit kan. Maar staat bij mij in een kast. 18 euro en een beetje voor betaald uiteindelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Chillko op 23-04-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 24-04 22:42
Ik heb een hoop credits op steam staan dankzij de gekte met de CSGO cases ivm. de CS2 aankondiging. toch 360 euro weten te verdienen. Ik game niet enorm veel meer op pc en twijfel soms zelfs om mijn pc maar te gaan verkopen.

Speel momenteel eigenlijk exclusief op mijn ps5. De enige reden dat ik mijn pc nog heb staan is voor games als Starfield of andere "Xbox" exclusives.

Dat daargelaten, de credits zal ik waarschijnlijk niet op krijgen aan games op de pc. Ik vraag me echter af hoe veel ik de steamdeck zal gebruiken. Maar wat ik anders met de credits moet weet ik ook niet zo goed. Zijn er hier mensen die met twijfel een steamdeck hebben besteld en er vervolgens enorm blij mee zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 23:00
swoutr schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:29:
Ik heb een hoop credits op steam staan dankzij de gekte met de CSGO cases ivm. de CS2 aankondiging. toch 360 euro weten te verdienen. Ik game niet enorm veel meer op pc en twijfel soms zelfs om mijn pc maar te gaan verkopen.

Speel momenteel eigenlijk exclusief op mijn ps5. De enige reden dat ik mijn pc nog heb staan is voor games als Starfield of andere "Xbox" exclusives.

Dat daargelaten, de credits zal ik waarschijnlijk niet op krijgen aan games op de pc. Ik vraag me echter af hoe veel ik de steamdeck zal gebruiken. Maar wat ik anders met de credits moet weet ik ook niet zo goed. Zijn er hier mensen die met twijfel een steamdeck hebben besteld en er vervolgens enorm blij mee zijn?
Je kunt hem altijd nog verkopen als hij toch niet bevalt, als je steam tegoed blijft staan heb je er ook niks aan.
Of je vraagt rond in je omgeving wie er eventueel interesse heeft, dan kun je die 360 euro aan steam tegoed daarvoor inzetten en eventueel die persoon een 5 of 10% korting geven win-win?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@swoutr als je veel op de PS5 speelt kan de steam deck nog een mooie companion zijn. Ik gebruik hem regelmatig voor remote play. Dan kan ik lekker op de bank gamen terwijl de vrouw TV kijkt. Dus voor die usecase is het een mooie oplossing.

Wat ik vooral merk is dat ik de SD veel makkelijker pak om te gamen. Heb ik even 10 min niks te doen, dan
pak ik hem zonder moeite. Je bent ook in een paar seconde weer terug in de game (echt zo'n relaxte feature). Het voordeel is dat je niet voor de TV hoeft te zitten.

Ben overigens nu met de witcher trilogie bezig, dus deel 1 en 2 zijn volledig op de SD. Deel 3 zal wel zowel op de ps5 als op de SD gespeeld vanwege de cross save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
cold_as_ijs schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:45:
@swoutr als je veel op de PS5 speelt kan de steam deck nog een mooie companion zijn. Ik gebruik hem regelmatig voor remote play. Dan kan ik lekker op de bank gamen terwijl de vrouw TV kijkt. Dus voor die usecase is het een mooie oplossing.

Wat ik vooral merk is dat ik de SD veel makkelijker pak om te gamen. Heb ik even 10 min niks te doen, dan
pak ik hem zonder moeite. Je bent ook in een paar seconde weer terug in de game (echt zo'n relaxte feature). Het voordeel is dat je niet voor de TV hoeft te zitten.

Ben overigens nu met de witcher trilogie bezig, dus deel 1 en 2 zijn volledig op de SD. Deel 3 zal wel zowel op de ps5 als op de SD gespeeld vanwege de cross save
Ik neem aan dat je dan wel windows moet "sideloaden" Het liefst gebruik ik het apparaat dan ook als plug en play. Daarnaast denk ik dat de instap varaint meer dan voldoet toch? Heb al wat vergelijkingen opgezocht maar zag dat de losse SD kaarten sneller laden dan de interne NVMe ssd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
offtopic, hoe werkt dit dan? Is dat met die ingame item store? Mooi verdiend, heb je bijna het instapmodel deck voor. Ik zou niet twijfelen dan! Toch beter iets fysiek in je handen dan credits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
swoutr schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:57:
[...]

Ik neem aan dat je dan wel windows moet "sideloaden" Het liefst gebruik ik het apparaat dan ook als plug en play. Daarnaast denk ik dat de instap varaint meer dan voldoet toch? Heb al wat vergelijkingen opgezocht maar zag dat de losse SD kaarten sneller laden dan de interne NVMe ssd's.
Niet nodig met Chiaki kun je remote play instellen op je ps5.
Verder kun je ook evt gameplay streamen naar je deck vanaf je pc met sunshine gamestream op je pc en moonlight client op je steamdeck. Zo stream ik nog wel eens een game naar mn deck die vervolgens heb aangesloten op mijn tv. Speel bijvoorbeeld it takes two met mijn vriendin op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Amos_x schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:03:
[...]

offtopic, hoe werkt dit dan? Is dat met die ingame item store? Mooi verdiend, heb je bijna het instapmodel deck voor. Ik zou niet twijfelen dan! Toch beter iets fysiek in je handen dan credits?
Heb er even snel een artikel bij gezocht hoor.
Maar door de aankondiging van CS2 zijn de CSGO cases en skins enorm veel waard geworden op de steam market van Valve.

https://gamerant.com/csgo...ncrease-counter-strike-2/

Op deze market kun je in skins of cases handelen voor echt geld. Ik heb meer dan 1000 uur CSGO gespeeld en zodoende enorm veel cases en skins gekregen (random drops na potjes) Deze zijn altijd 0,03 cent waard geweest tot de aankondiging van CS2. Tot vorige week waren sommige cases 5 tot 6 euro per stuk waard, die had ik dan een stuk of 20 en zodoende voor een specifieke, populaire case al snel 100 euro verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swoutr schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:57:
[...]

Een SD kaart zal nooit sneller laden dan de SSD, als dat ergens uit een test kwam dan vermoed ik dat ze ergens iets over het hoofd gezien hebben en de test niet correct was. Bij veel games maakt het echter ook niet veel uit of de game op de SD staat dus je kunt prima uit de voeten met het basis model. Er zijn echter wel uitzonderingen die wel graag op de SSD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik had twijfel, en feitelijk nog steeds als ik de SD een paar dagen niet heb aangeraakt. Maar vervolgens speel ik er weer 2 dagen mee op de bank en voelt dat prima ;).

Wat je ook kunt doen met je credits, steam giftcards kopen en dan doorverkopen met een paar % "verlies"?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond begonnen aan 'Resident Evil: Village' op de Deck en dat was genieten! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_HxpQ7nWZMLJllVlzi59sVfnLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NugGyBIlbdIeFbH8kSBGZX0A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKkjUALFPWXBJ0prRX6UEjzg6eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0u3Q8cQlWnMMjxhplB2MJ1Xb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVbzwzJB_Jre1IoV_NC0f1fV4M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGslAEblxBFMoFuzGCQnWcKi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RWYZpUX8Z19tvQCSyTViJh1ud8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nv9iT5l7bvVFc04LleWPQu70.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4oSHDxkLz6Ioaemf8F4v-eeUmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGJx7GsNUdZFLxWuWkLaG9Lt.jpg?f=fotoalbum_large

Speelt lekker weg en sound design is 10 / 10. Misschien wel het beste van alle RE-games? Klonk, in ieder geval, erg goed i.c.m mijn Sony WH-1000XM3. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:23
Ik moet ook even mijn enthousiasme voor de Steam Deck kwijt.

Het is een fantastisch apparaat voor het geld! Ik speel (stream) eigenlijk uitsluitend via Game Pass en dat is echt een top ervaring. Ik speel op die manier alle "zware" games en indiegames speel ik via Steam zelf.

Ook ben ik bezig om Classic WoW speelbaar te krijgen maar dat is niet te doen zonder muis en toetsenbord. Daar heb ik dan ook maar een USB-C hub voor besteld. Het spel zelf draait super maar om alle addons goed in te stellen... dat lukt niet zonder muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 23:00
Ben zelf ook aan het denken om een steamdeck te kopen, een maand geleden was er een sale zag ik van 10%.
Zou dit in de zomer weer zo zijn? Of kan ik net zo goed nu kopen omdat ik anders minimaal 6 maanden moet wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Tinu-s schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:15:
Ben zelf ook aan het denken om een steamdeck te kopen, een maand geleden was er een sale zag ik van 10%.
Zou dit in de zomer weer zo zijn? Of kan ik net zo goed nu kopen omdat ik anders minimaal 6 maanden moet wachten?
Dit was een speciale actie om het eenjarig bestaan van de Steam Deck te vieren.

Ik zie deze actie niet zo snel nog een keer gebeuren maar als je hem zonder die korting ook kan veroorloven zou ik hem gewoon kopen.

Bij voorkeur het 64GB model en dan zelf een ander SSDtje inbouwen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
De laatste tijd weer veel steam deck aan het spelen, maar ik miste toch één feature van de Xbox wel echt... Quick resume. Dus eens zitten zoeken of die functionaliteit niet ondertussen na te maken is op de deck en dat is ie!

Het werkt door een combinatie van een decky plugin om games te pauzeren (waarna ze nul cpu cycles krijgen) en Cryobyte's script om je swap file te vergroten. Omdat ik toch een 1 TB SSD er in heb heb ik die swap nu gewoon op 32 GB gezet, zeker genoeg ruimte om een paar games tegelijk in het geheugen of de swap te hebben staan. De pause games plugin kun je vervolgens instellen om games automatisch te pauzeren als ze de focus verliezen. Dat doet dan nog niks als je terug naar steam gaat maar zodra je naar een andere game gaat staat de vorige game op pauze.

Vanavond getest door eerst cat Quest te spelen, vervolgens GTA V te starten (even steam's waarschuwing negeren dat je al een game open hebt) en die een paar uur gespeeld tot ik daar genoeg van had en vervolgens weer terug naar cat Quest. Dit werkt vooralsnog echt fenomenaal! Je zit echt instant in de andere game, sneller dan quick resume op de Xbox series x!

Wat wel zal helpen is dat GTA V + cat Quest waarschijnlijk de swap file nog niet eens nodig hebben. Ik moet het ook nog wat meer testen of het altijd stabiel blijft... Ik had net één keer dat cat Quest totaal niet meer reageerde toen ik snel heen en weer schakelde, maar nog een keer naar GTA en terug en hij reageerde weer normaal.

Hopelijk blijft het stabiel werken voor meer games want dit maakt de steam deck nog eens extra awesome voor mij. Ik heb weer een hoop kleine indie games in bundels gekocht de laatste tijd en vind die wel leuk om tussendoor te spelen, maar als ik dan een game als GTA als 'grote' game aan het spelen ben dan voel ik de opstart tijd van het schakelen toch als barrière om iets anders te spelen. Nu kan GTA gewoon gepauzeerd blijven staan *O* (al save ik wel altijd aan het einde van een speel sessie, vertrouw er sowieso al niet altijd op dat de deck bv niet opeens een update gaat installeren of zelfs gewoon eens crasht of zo).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chillko
Portal 2 is op dit moment 0,97 euro in de steam store😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Causs schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:28:
Ik moet ook even mijn enthousiasme voor de Steam Deck kwijt.

Het is een fantastisch apparaat voor het geld! Ik speel (stream) eigenlijk uitsluitend via Game Pass en dat is echt een top ervaring. Ik speel op die manier alle "zware" games en indiegames speel ik via Steam zelf.

Ook ben ik bezig om Classic WoW speelbaar te krijgen maar dat is niet te doen zonder muis en toetsenbord. Daar heb ik dan ook maar een USB-C hub voor besteld. Het spel zelf draait super maar om alle addons goed in te stellen... dat lukt niet zonder muis.
World of Warcraft Classic is perfect te spelen met de SD! Ik heb een nieuwe character tot level 23 gespeeld zonder muis en toetsenbord.

Gebruik deze mod en je kunt prima spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:23
Vagax schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:14:
[...]

World of Warcraft Classic is perfect te spelen met de SD! Ik heb een nieuwe character tot level 23 gespeeld zonder muis en toetsenbord.

Ik ben benieuwd! Misschien wat offtopic maar welke class heb je geprobeerd en welke kan je aanraden? Ik kan mij voorstellen dat niet alle classes even prettig te spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:14:
[...]

Ik vermoed extreem casual dan? De wat moeilijkere Dungeons end raids zijn niet te doen lijkt me?

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWSbvN03OOzbJl8rP4NOxK_WUOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aohjW0nhxCuN5TXsXO9tEeR2.jpg?f=fotoalbum_large

Pre-load done en blijkbaar heeft Valve al een driver update uitgebracht voor het spel: https://www.gamingonlinux...di-survivor-improvements/

Good guy Valve. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:56
Yonix schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:36:
[Afbeelding]

Pre-load done en blijkbaar heeft Valve al een driver update uitgebracht voor het spel: https://www.gamingonlinux...di-survivor-improvements/

Good guy Valve. 8)
Laat je svp even weten later deze week, hoe dat spel loopt? :) ben benieuwd en alvast veel gameplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Nu online
Tweakers, ik had vandaag even een "Wild thought".
Stel ik zou mijn krachtige game pc ENKEL en alleen gebruiken om te gamen. En stel ik zou ipv achter een monitor mijn pc willen gebruiken in de woonkamer in combinatie met een surround set en grote oled tv.
Kan ik mijn pc dual booten op SteamOS zodat ik enkel met een xbox controller de hele game pc kan bedienen vanaf mijn bank en eigenlijk dus een soort steam console maak van mijn pc? Of is de steamos niet te gebruiken op eigen hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door Frez op 26-04-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Frez schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:50:
Stel ik zou mijn krachtige game pc ENKEL en alleen gebruiken om te gamen. En stel ik zou ipv achter een monitor mijn pc willen gebruiken in de woonkamer in combinatie met een surround set en grote oled tv.
Kan ik mijn pc dual booten op SteamOS zodat ik enkel met een xbox controller de hele game pc kan bedienen vanaf mijn bank en eigenlijk dus een soort steam console maak van mijn pc? Of is de steamos niet te gebruiken op eigen hardware.
Waarom niet gewoon Steam opstarten in Big Picture mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

NosferatuX schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:45:
[...]

Ik vermoed extreem casual dan? De wat moeilijkere Dungeons end raids zijn niet te doen lijkt me?
Nou nou, "extreem casual" wil ik het misschien niet noemen maar ik speel geen high end dungeons en raids, voor de rest wel al een zooitje dungeons gedaan. Ik zou geen moeilijke Dungeons doen nee maar misschien is dat wel logisch.

Je kan hiermee wel gewoon prima PvE spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Frez schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:50:
Steam os zoals het op de deck staat is eigenlijk steam os 3.0 wat significant anders is dan eerdere versies. Steam os 3.0 is nog niet officieel uitgebracht buiten de steam deck. Valve zou er wel mee komen maar volgens mij is er nog geen nieuws over wanneer (Valve time...)

Je hebt eventueel ook HoloISO, wat een hobby project is van mensen die de image van de steam deck gepakt hebben en proberen het toepasbaar te maken op generieke hardware, maar ik heb geen idee hoe goed dat werkt. Wat ik zo zie van even snel googlen vinden mensen dat je dan net zo goed gewoon een andere Linux distro kunt draaien met steam er op geïnstalleerd. Ik heb er verder geen ervaring mee.

Het is natuurlijk wel onheilspellend dat het een versie 3 is want Valve heeft geen goede track record van dingen uitbrengen met een 3 er in :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote

Tijd voor een Koningsdag nieuwtje! (leakje)

Volgens een aantal leakers gaat de grootste concurrent van de Steam Deck, de ASUS Ally zeer agressief geprijsd worden.

Op The Verge spreekt men dan ook over een prijs van $ 699 voor de Ally met Z1 Extreme & 512GB SSD, 16GB RAM.

Op 11 Mei wordt door ASUS alles bekend gemaakt over de Ally, ik ben enorm benieuwd of deze leaks accuraat zijn.

Als het mogelijk is om SteamOS(Holo ISO) te draaien op de ASUS Ally en het daarnaast mogelijk is om de SSD te vervangen zonder te veel poespas dan ben ik bang dat ik wel eens zou kunnen overstappen naar de Ally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:39

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik las deze specs:
  • 7" FHD 120Hz
  • AMD Z1 Extreme
  • 16GB LPDDR5
  • AMD Radeon Navi3 Graphics
  • 512GB NVMe M.2 SSD
  • Dolby Atmos Surround Sound
Dat zegt me helemaal niets. Hoeveel sneller is dit tov de snelste Steam Deck?

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Mog schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:28:
Ik las deze specs:
  • 7" FHD 120Hz
  • AMD Z1 Extreme
  • 16GB LPDDR5
  • AMD Radeon Navi3 Graphics
  • 512GB NVMe M.2 SSD
  • Dolby Atmos Surround Sound
Dat zegt me helemaal niets. Hoeveel sneller is dit tov de snelste Steam Deck?
ASUS claimt dat de Ally op 35w tot 2x zo snel is als de Steam Deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:39

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Evernote schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:36:
[...]

ASUS claimt dat de Ally op 35w tot 2x zo snel is als de Steam Deck.
Thanks! Dat begrijp ik tenminste :) Ben nu benieuwd naar de accu.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Pagina: 1 ... 72 ... 115 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.