Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:12
ik sluit gewoon een muis + tb aan op de steam deck en ga naar desktop modus en download alles vanuit de steamdeck zelf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:32
DizzyWeb schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:27:
Zelf gebruik ik SFTP. openssh server op de steamdeck en met Filezilla verbinden, werkt prima.
Dit leek me uiteindelijk de makkelijkste weg, werkt goed, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ruudox schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:44:
ik sluit gewoon een muis + tb aan op de steam deck en ga naar desktop modus en download alles vanuit de steamdeck zelf :).
Dat ja. Of een USB-stick, als ik het op mijn pc heb gedownload.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 23:43
iemand nog suggestie voor een goeie controller om op dock of deck zelf aan te sluiten? Ik heb 2 steam controllers maar vind die niet ideaal voor elke game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-06 16:52

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Sjenker schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:41:
iemand nog suggestie voor een goeie controller om op dock of deck zelf aan te sluiten? Ik heb 2 steam controllers maar vind die niet ideaal voor elke game.
Xbox one/series controller werkt prima bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 12:57
The Zep Man schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Een voordeel van die methode is dat je ook niets extra's op de Steam Deck hoeft te installeren. SSH is immers al beschikbaar. Alleen even aanzetten.
Heb een bash scriptje daarvoor. Eentje als start en eentje om te stoppen. Werkt idd perfect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 22:36
Decky heeft ook een plug-in om je SD in MTP mode te zetten. Dus die modus aan, SD met een usb kabel aan de Windows PC en gewoon data overpompen via verkenner. Niet heel fancy, wel lekker makkelijk en lui :)
Sjenker schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:41:
Ik vind de DualShock 4 erg prettig. Wordt automatisch herkend door Steam (en je kan het lampje dimmen) en geeft wat extra mogelijkheid en door de trackpad. Die kan je als knoppen gebruiken of als muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 10:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Militia Pilot schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:50:
[...]

Xbox one/series controller werkt prima bekabeld.
En draadloos :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-06 16:52

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Wel alleen via bluetooth (niet via zo'n dongle) tenzij je windows draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel317
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 14:19
Ik ben al langer aan het kijken naar een SteamDeck maar ik twijfel heel erg tussen de verschillende versies. Qua hardware verschillen ze niets, op de SSD na. Echter, hoe makkelijk is het om de SSD zelf eventueel te vervangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:20
Marcel317 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:23:
Ik ben al langer aan het kijken naar een SteamDeck maar ik twijfel heel erg tussen de verschillende versies. Qua hardware verschillen ze niets, op de SSD na. Echter, hoe makkelijk is het om de SSD zelf eventueel te vervangen?
Dat is niet heel moeilijk, op iFixit kun je het stap voor stap bekijken: https://www.ifixit.com/Gu...ck+SSD+Replacement/148989

IMHO blijft 64GB met eigen SSD de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel317 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:23:
De grootste moeilijkheid is het openmaken van de behuizing. Als je al eens zoiets gedaan hebt, met een prying tool (of plectrum of plastic pasje), dan moet het wel lukken. Verder vooral een kwestie van goed je schroefjes bewaren zodat je hem weer in omgekeerde volgorde terug in elkaar kan zetten. En de wikkel om de ssd kun je er misschien af schuiven en om de nieuwe doen, anders met wat beleid losmaken (plakrandje).
Het is lastiger dan een SSD in een reguliere pc installeren, maar makkelijker dan veel andere hardware die niet echt bedoeld is om zelf open te maken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06 17:33
Heeft iemand ervaring met die Micron 2tb 2230 SSD uit de US te importeren?

Of kan je die in Europa ook vinden. Ik heb tot nu toe enkel maar Sabrent 1Tb gezien (momenteel zwaar overprijsd) die rond de 180€ zouden moeten kosten. Voor dat geld heb je in de US dus wel een 2TB...
Heb een 64gb en zou er win10 dual boot willen op draaien (voor The Crew 2) en lees alleen maar negatieve dingen over win10 op sd card.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

minimensje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:00:
Heeft iemand ervaring met die Micron 2tb 2230 SSD uit de US te importeren?

Of kan je die in Europa ook vinden. Ik heb tot nu toe enkel maar Sabrent 1Tb gezien (momenteel zwaar overprijsd) die rond de 180€ zouden moeten kosten. Voor dat geld heb je in de US dus wel een 2TB...
Heb een 64gb en zou er win10 dual boot willen op draaien (voor The Crew 2) en lees alleen maar negatieve dingen over win10 op sd card.
Ik ben zelf voor deze gegaan (1TB, 106E), al moet die nog binnen komen. Er is ook 2TB voor ~218E.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 16:20

Het is weer weekend! Tijd voor de nieuwtjes 8)

Zoals ik al vreesde, draait de langverwachte The Last of Us part 1 PC poort vrij mager op de Steam Deck. Twee opmerkingen hier over: Het is wel positief dat het spel uberhaubt speelbaar is op de Deck. ETA Prime heeft hem zelfs op 30FPS kunnen krijgen op de Deck met FSR op ultra performance, terwijl PCs met videokaarten met 2 GB aan VRAM het hele spel niet eens kunnen starten. Punt twee: het spel speelt bijna overal mager, zelfs op high end hardware. Ik lees dat deze port eerst een dik uur shaders moet compilen voordat je kan spelen. Ik hoor het al, hard pass voor nu. Blijkbaar kan alleen Nixxes goede PC ports maken.

De website Boiling Steam heeft nog eens naar de Top 100 populairste Steam games gekeken en het blijkt dat de Deck ondertussen 75% van deze spellen redelijk tot goed kan spelen! De overgebleven spellen zijn met name kapot gemaakt door Anti-Cheat systemen of het zijn strategie spellen.

Voor de mensen die graag stand alone emulation willen voor hun favo Nintendo GameCube en Wii spellen, binnenkort komt Dolphin naar de Steam store! Er zijn ook al screenshots van de emulator op de Steam Deck dus het zal zeer waarschijnlijk goed werken :)

AMD is druk bezig met verder te sleutelen aan FSR 3.0! Feitelijk doen ze continue nVidia na: net als bij DLSS 3.0 krijgt FSR 3.0 Frame Interpolation, een techniek om artificiële frames te renderen tussen twee frames in.
Afbeeldingslocatie: https://uploads.golmedia.net/uploads/articles/article_media/19997125221679670271gol1.jpg

Het is nog vroeg maar ik geloof wel dat ze het waar kunnen maken 8) Ik ben heel benieuwd hoe de interpolated frames eruit gaat zien op het kleine scherm van de Deck, en of de extra latency wel mee valt. Maar mogelijk is dit wel een oplossing voor spellen zoals TLOU en Returnal: Je rendert intern op 480p en 20Hz, en scaled het vervolgens omhoog naar 800p en 40Hz.

Een aantal weken geleden postte ik een performance review van het Undervolten via Smokeless UMAG, en ik was een beetje teleurgesteld. Maar ik durfde vooral niet verder te pushen: als je een foute BIOS setting doorgeeft en hij start niet meer goed op, ben je de sjaak. Je kan niet zomaar je BIOS reseten namelijk.
Nou ineens is daar een Reflash Guide op Reddit. Het kan hoop geven als je per ongeluk je Deck gebricked hebt. Maar simpel is het niet. Je moet speciale hardware bestellen en een Winbond chip op je mobo vastpakken met een tang:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/k7rw0yc65aqa1.jpg?width=1024&format=pjpg&auto=webp&v=enabled&s=abb19f182702501652c3dce951f097e4b71f26de

Ik denk dat ik alsnog liever wacht op FSR 3.0 om meer frames te genereren, want dit gaat me wat ver :+ Ik wilde het wel graag met jullie delen, als jullie iets slechts overkomt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote

SteamOS 3.5 maakt undervolten/overclocken onmogelijk

De SteamOS 3.5 update met de nieuwe kernel heeft ook BIOS update die het undervolten en/of overclocken onmogelijk maakt.

Evernote gaat de update dan ook niet installeren

[ Voor 14% gewijzigd door Evernote op 01-04-2023 18:28 . Reden: Update 3.5 past inderdaad je BIOS aan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Evernote schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:21:

Gerucht: SteamOS 3.5 maakt undervolten/overclocken onmogelijk

Er gaan wat geruchten de ronde dat de 3.5 SteamOS update met de nieuwe kernel ook een BIOS update omvat die het undervolten en/of overclocken onmogelijk maakt.

Evernote gaat de update dan ook niet installeren
Dat is geen gerucht meer, het is ondertussen een feit. Ik heb zojuist de 'Main' update geinstalleerd en daarbij wordt automatisch de nieuwe kernel geinstalleerd. En het undervolten en/of overclocken is verleden tijd.

Of dat in een toekomstige update nog gaat veranderen, geen idee. Valve vindt undervolten en/of overclocken blijkbaar niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:06:
[...]

Dat is geen gerucht meer, het is ondertussen een feit. Ik heb zojuist de 'Main' update geinstalleerd en daarbij wordt automatisch de nieuwe kernel geinstalleerd. En het undervolten en/of overclocken is verleden tijd.

Of dat in een toekomstige update nog gaat veranderen, geen idee. Valve vindt undervolten en/of overclocken blijkbaar niet zo'n goed idee.
Dank voor je offer, ik ga voorlopig mooi niet updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 20:43
Vandaag mijn killswitch ontvangen + skin, blijkbaar gaat dat via postnl, terwijl er continue DHL staat.
Well meer inklaringkosten+btw moeten betalen dan de dock set kost, maar met nog geen 8 euro wel te doen,
Mijns inziens had dat prima in de doos erbij gekunt i.p.v. los verzenden.

De skin installeren is echt een makkie als je maar een fohn ter beschiking hebt, ik snap ook niet zo goed waarom er toch best wel wat drama over te vinden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WsYWVYVPWnyKqyyAyQn9m1Nx7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQaifmwGkQ2MziXzgTJGWmaS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 16:33
@Pierre_nr1 waar baseer jij op dat valve het gepatcht heeft om oc en uv te blokkeren?
Kan me zomaar voordat dat ze meer zorgen maken over malware en dus om die reden gepatched hebben.

Zou mooi zijn als valve de functie uiteindelijk toevoegd aan de bios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
cold_as_ijs schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:45:
@Pierre_nr1 waar baseer jij op dat valve het gepatcht heeft om oc en uv te blokkeren?
Kan me zomaar voordat dat ze meer zorgen maken over malware en dus om die reden gepatched hebben.

Zou mooi zijn als valve de functie uiteindelijk toevoegd aan de bios
Een onderbuikgevoel, meer is het niet. Maar als ze bang waren voor misbruik/malware dan hadden ze dat volgens mij al veel eerder gedaan. Ik denk dat het met undervolting en/of overclocken te maken heeft, maar we wachten de ontwikkelingen rustig af. Wellicht regaeert Valve zelf ook nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Denk dat ze bang zijn op RMA verzoeken van mensen die te ver undervolten en hem bricken. Kan ik me goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
XanderDrake schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:28:

Het is weer weekend! Tijd voor de nieuwtjes 8)

Een aantal weken geleden postte ik een performance review van het Undervolten via Smokeless UMAG, en ik was een beetje teleurgesteld. Maar ik durfde vooral niet verder te pushen: als je een foute BIOS setting doorgeeft en hij start niet meer goed op, ben je de sjaak. Je kan niet zomaar je BIOS reseten namelijk.
Nou ineens is daar een Reflash Guide op Reddit. Het kan hoop geven als je per ongeluk je Deck gebricked hebt. Maar simpel is het niet. Je moet speciale hardware bestellen en een Winbond chip op je mobo vastpakken met een tang:
[Afbeelding]
Goed nieuws, dit is niet nodig want het blijkt dat je een CMOS reset kunt uitvoeren met de volgende combinatie:

Volume omlaag (Vol -) + (…) & de power button

Diverse gebruikers hebben via Reddit gemeld dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 18:57
Hallo allemaal, gisteren mijn steam deck besteld en al even lekker verdwaald in dit topic. Thanks allen! Nu kwam ik screen protectors tegen die anti glare moeten werken. Is er iemand die er eentje kan aanbevelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-06 11:00
Chillko schreef op zondag 2 april 2023 @ 08:35:
Hallo allemaal, gisteren mijn steam deck besteld en al even lekker verdwaald in dit topic. Thanks allen! Nu kwam ik screen protectors tegen die anti glare moeten werken. Is er iemand die er eentje kan aanbevelen?
Ik gebruik deze, werkt perfect. Zit in het pakket niets anders dan de protectors, dus geen schoonmaakdoekjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
Adiposed schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:06:
[...]

Ik gebruik deze, werkt perfect. Zit in het pakket niets anders dan de protectors, dus geen schoonmaakdoekjes, etc.
Thanks! Dat is geen probleem daar ligt de rommel la nu toch al vol mee 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05:00
Als we het dan toch over accessoires hebben. Ik ben op zoek naar een hele lange laadkabel voor de deck. Zodat ik zonder gedoe via wandstopcontact kan spelen. Iemand tips?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:20
Frez schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:29:
Als we het dan toch over accessoires hebben. Ik ben op zoek naar een hele lange laadkabel voor de deck. Zodat ik zonder gedoe via wandstopcontact kan spelen. Iemand tips?
Die zocht ik ook, uiteindelijk gewoon een verlengsnoer van 5 meter gekocht voor weinig, simpel en goedkoop 😁

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
19,95 voor 256 gb A2 kaartje

Leuke deal voor de zoekende

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06 09:21
Ik heb deze kabel gekocht op Amazon.de, kom je in totaal uit op € 14,11 inclusief verzendkosten.
De kabel is 3 meter lang en heeft een connector van 90 graden waardoor die niet zo uit je steam deck steekt als je tijdens gebruik aan het laden bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 10:51
Is 50 meter lang genoeg? Sluit aan op een wandstopcontact. Werkt met de originele Deck-voeding, en ook met andere apparatuur. :)

[edit]
100 meter is ook mogelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 02-04-2023 15:19 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:06:
Bummer! Ik vraag me af of ik dit direct terug ga zien in m'n benchmark resultaten.
Erg flauw, de deck is toch gewoon een PC volgens hun? :? Ik verwacht dat maar een paar mensen zullen proberen te undervolten, omdat het best nog wel wat handelingen zijn en nergens goede uitleg staat van alle dingen die je kan aanpassen. Het schrikt snel mensen af.
Evernote schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:29:
[...]

Dank voor je offer, ik ga voorlopig mooi niet updaten.
Maar dit is niet echt een duurzame oplossing.
Daarnaast kan mij voorstellen dat Valve verbeteringen kan doorvoeren die netto meer performance opleveren dan de +4.3% die ik heb gemeten bij het undervolten.
Evernote schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 23:02:
[...]

Goed nieuws, dit is niet nodig want het blijkt dat je een CMOS reset kunt uitvoeren met de volgende combinatie:

Volume omlaag (Vol -) + (…) & de power button

Diverse gebruikers hebben via Reddit gemeld dat dit werkt.
Dit wél erg goed nieuws. Waarom vermeld Valve dat niet gewoon :-(

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
XanderDrake schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:26:
[...]

Maar dit is niet echt een duurzame oplossing.
Daarnaast kan mij voorstellen dat Valve verbeteringen kan doorvoeren die netto meer performance opleveren dan de +4.3% die ik heb gemeten bij het undervolten.
Ik kwam zelf hoger uit dan 4.3% en ik denk niet dat die update zoveel eruit kan halen dus dan is het updaten geen goed idee.
Dit wél erg goed nieuws. Waarom vermeld Valve dat niet gewoon :-(
Goede vraag.. aangezien men op die manier zelf een brick kan fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:30

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

En hier €35 voor 512GB

Heb deze erin en werkt prima.
Chillko schreef op zondag 2 april 2023 @ 08:35:
Ik heb die van JSAUX, werkt super makkelijk met het meegeleverde frame. De anti glare maakt het beeld wel wat minder scherp dus ik ben er nog niet over uit of het erop blijft zitten.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 11:40
Iemand ervaringen met retour sturen van de steam deck?
Ik wil hem retourneren omdat ik denk dat ik er te weinig gebruik van ga maken, echter vind ik het retourneer proces best ingewikkeld. Enig idee of je het alleen met UPS kan versturen, of kan het ook met (bijvoorbeeld) DHL?

Verkoop mag via Vraag & Aanbod. Niet via het forum :)

[ Voor 26% gewijzigd door BM op 03-04-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 13:29
Krijg later deze week een 2e hands deck die ik heb overgenomen van een mede-Tweaker!
Zijn er al best practices/tips/tricks om dat ding optimaal in te zetten? Ik wil hem vooral toepassen voor indie games, dus niks te intensief. Eventueel ook wat leuks regelen voor mijn kleine met losse controller of zo, ik las dat Dolphin emulatie naar Steam komt, dus helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
carpachio schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:01:
Iemand ervaringen met retour sturen van de steam deck?
Ik wil hem retourneren omdat ik denk dat ik er te weinig gebruik van ga maken, echter vind ik het retourneer proces best ingewikkeld. Enig idee of je het alleen met UPS kan versturen, of kan het ook met (bijvoorbeeld) DHL?
Je ontvangt een label van Valve voor UPS. Deze komt het thuis bij je ophalen, makkelijker kan bijna niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:32
Zebby schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:21:
Krijg later deze week een 2e hands deck die ik heb overgenomen van een mede-Tweaker!
Zijn er al best practices/tips/tricks om dat ding optimaal in te zetten? Ik wil hem vooral toepassen voor indie games, dus niks te intensief. Eventueel ook wat leuks regelen voor mijn kleine met losse controller of zo, ik las dat Dolphin emulatie naar Steam komt, dus helemaal top.
Voor emulatie kan je ook eens naar emudeck kijken. Werkt erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:24

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik kijk zo af en toe weleens in de download queue en zie updates die soms een week later gepland zijn om gedraaid te worden. Is er een setting die ik gemist hebt waar je dat automatisch "meteen" kunt doen, wanneer idle natuurlijk?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
De Deck heeft er een concurrent bij, en deze keer van een bekend merk: de Asus ROG Ally.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2023/04/ASUS-ROG-ALLY-CONSOLE-HERO.jpg
Heel interessant, zelfde formaat als de Deck maar logischerwijs een focus op betere specs, want niemand kan concurreren op Valve zijn prijs. Ik vind hem er niet bijzonder mooi uitzien, maar het scherm, de nieuwe AMD SoC op 4nm en RDNA3.0 klinken goed. Net als dat jij erg stil en snel is. Ook een eGPU mogelijk, maar geen open standaard...

De prijs wordt natuurlijk het belangrijkste voor zo'n ding. Dave 2D hoopt op <650$ maar ik zie dat niet gebeuren. Ik denk eerder 850$ uitgaande van de kosten van zo'n flitsende SoC en het feit dat Asus winst moet maken. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-06 00:17
XanderDrake schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:01:
De Deck heeft er een concurrent bij, en deze keer van een bekend merk: de Asus ROG Ally.
[Afbeelding]
Heel interessant, zelfde formaat als de Deck maar logischerwijs een focus op betere specs, want niemand kan concurreren op Valve zijn prijs. Ik vind hem er niet bijzonder mooi uitzien, maar het scherm, de nieuwe AMD SoC op 4nm en RDNA3.0 klinken goed. Net als dat jij erg stil en snel is. Ook een eGPU mogelijk, maar geen open standaard...

De prijs wordt natuurlijk het belangrijkste voor zo'n ding. Dave 2D hoopt op <650$ maar ik zie dat niet gebeuren. Ik denk eerder 850$ uitgaande van de kosten van zo'n flitsende SoC en het feit dat Asus winst moet maken. Wat denken jullie?
Ik denk dat alle prijzen onder $1000 voor dat ding laag zijn, of je moet echt iets van 128GB hebben (of minder). Helemaal gezien ze hoge performance beloven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:01
Whoops, I did it again. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/If1OHJ7DW5Sd58bHkr-_CxvoqV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9KFEDvy8RWu51m59MSToZce.jpg?f=fotoalbum_large

Dit keer de volwaardige 512GB-versie met 'anti-glare'. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 20:17
Yonix schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:29:
Whoops, I did it again. O-)

[Afbeelding]

Dit keer de volwaardige 512GB-versie met 'anti-glare'. :)
Heb je je vorige Deck dan ingeruild? Ik heb zelf de 256GB, af en toe toch spijt dat ik niet voor de 512-variant ben gegaan.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Meister Sachs schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:07:
[...]

Heb je je vorige Deck dan ingeruild? Ik heb zelf de 256GB, af en toe toch spijt dat ik niet voor de 512-variant ben gegaan.
Destijds tweedehands verkocht en deze tweedehands gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 04-04-2023 07:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 20:17
Yonix schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:24:
[...]

Destijds tweedehands verkocht en deze tweedehands gekocht.
Oh oké. Scherm met anti-glare ziet er strak uit.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Meister Sachs schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:26:
[...]

Oh oké. Scherm met anti-glare ziet er strak uit.
Dat scherm is heerlijk. Net in de bus een half uurtje zitten spelen met volle lage zon van schuin achteren. Absoluut geen last van gehad.

Benieuwd hoe dat over een weekje met beter weer op het balkon zal zijn 🤪

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Goldenpants0291
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:28
Gister mijn gerepareerde Steam Deck weer ontvangen.

Uiteindelijk moet ik toegeven dat ik erg tevreden ben met de gehele afhandeling. Ik had hem zaterdag de 25ste verzonden. Donderdag de 30ste kreeg ik bericht dat ie onderweg terug was. Ik had hem vrijdag al kunnen krijgen mits ik hem niet naar een pakketpunt had laten sturen.

Gisteravond dus de eerste avond echt even lekker gamen op de SD. Have a Nice Death en Dredge geinstalleerd. Heerlijke games op de Steam Deck, echte aanraders. Ik ben ontzettend onder de indruk van het apparaat zo ver. Echt heel fijn gamen erop!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 20:43
XanderDrake schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:01:
[Afbeelding]

Reportedly, there will be two colours available at launch – white or black – and the storage capacity is what drives the price. Here’s what we’re supposedly looking at:

512GB – $649
1TB – $899
And, according to the leaker, there’s a release window of October 2023.

https://insider-gaming.com/rog-ally-pricing-release-date/

Zien is geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29
Heb je voor garantie aan te vragen je factuur nodig?

Ik kan een Steam Deck kopen zonder factuur. Deze is cadeau gegeven zegt de verkoper vandaar geen factuur aanwezig.

Prijs is niet bijzonder laag. Gewoon markt conform.

Maar zit te twijfelen of dat verhaal wel klopt. Heb geen zin in een gestolen Steam Deck en daar problemen mee te krijgen later.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
Morocius schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:19:
[...]

Reportedly, there will be two colours available at launch – white or black – and the storage capacity is what drives the price. Here’s what we’re supposedly looking at:

512GB – $649
1TB – $899

Zien is geloven.
Als dit zo is dan heeft de Steam Deck ineens serieuze concurrentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:34:

Ik kan een Steam Deck kopen zonder factuur. Deze is cadeau gegeven zegt de verkoper vandaar geen factuur aanwezig.

Maar zit te twijfelen of dat verhaal wel klopt. Heb geen zin in een gestolen Steam Deck en daar problemen mee te krijgen later.
Bij twijfel niet oversteken.... cadeau gegeven?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
dat is inderdaad een mooie prijs voor het product. Meer performance voor vergelijkbare prijs. Vraag me wel af of de claim wel kan kloppen dat hij stiller zou zijn, maar even afwachten want ik vermoed dat deze een hoger verbruik gaat hebben. Hoe goed werkt de custom OS, ASUS is toch voornamelijk een HW boer. Dus hoe lang en goed wordt het gesupport. Als dat niet goed geregeld is dan is het product sowieso ten doden opgeschreven.

Hoewel de extra performance mooie is wil ik de touch pads en custom mapping niet opgeven. Zou op de ASUS bijvoorbeeld geen witcher kunnen spelen hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs

Staan toch genoeg decks te koop, dus waarom het risico lopen. Dat de verkoper de factuur niet heeft moet niet jou probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
cold_as_ijs schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:33:
dat is inderdaad een mooie prijs voor het product. Meer performance voor vergelijkbare prijs. Vraag me wel af of de claim wel kan kloppen dat hij stiller zou zijn, maar even afwachten want ik vermoed dat deze een hoger verbruik gaat hebben. Hoe goed werkt de custom OS, ASUS is toch voornamelijk een HW boer. Dus hoe lang en goed wordt het gesupport. Als dat niet goed geregeld is dan is het product sowieso ten doden opgeschreven.

Hoewel de extra performance mooie is wil ik de touch pads en custom mapping niet opgeven. Zou op de ASUS bijvoorbeeld geen witcher kunnen spelen hierdoor.
ASUS is niet bepaald goed in het schrijven van software maar als je gewoon Windows of SteamOS kan draaien en niet afhankelijk bent van ASUS bloatware kan dit wel een succes worden.

Heb je de ASUS bloatware wel nodig… ;w

Overigens is de Steam Deck met een maximale belasting niet heel stil dus ik denk dat die claim wel eens zou kunnen kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1

Nee, factuur is niet nodig. Maar ik zou de verkoper om het serienummer vragen en bij Valve een ticktet aanmaken met de vraag of deze Steam Deck niet als gestolen staat vermeld. Zoals je wellicht gelezen hebt verdwijnt er soms wel eens eentje voordat deze bezorgd is.

Wel raar dat iemand geen factuur heeft, ook al was het een cadeau. Het moet vast een goede bekende van wie hij het gekregen heeft, gezien het hoge bedrag. Dus verder doorvragen, zou ik adviseren. Of verder zoeken als je er geen goed gevoel bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Sinds de Rally Adventure update van Forza Horizon 5, kan ik niet meer naar Mexico reizen. Dan crasht de game. Van alles al geprobeerd.

Dan maar eens Gran Turismo 3 geprobeerd op de Steam Deck. Werkt prima. Ging een wereld voor me open en dat met een game die ik voor het eerst in 2001 gespeeld heb :)

Hopelijk gaat de nieuwe Forza game wel op de SD werken.

OMG ik zie dat mijn avatar uit die tijd komt.

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoM op 04-04-2023 16:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 09:32
Morocius schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:19:
[...]

512GB – $649
1TB – $899

Zien is geloven.
Die 512GB versie vind ik moeilijk te geloven. Met huidige SSD prijzen verwacht je ook niet zo'n groot verschil tussen de 512GB en 1TB versie? En met deze specs zou die gelijk geprijst zijn aan de 512GB Deck versie? Kan het mij bijna niet voorstellen, ook omdat dit Asus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
cold_as_ijs schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:33:

Op Youtube zijn al filmpjes te vinden, hij heeft 2 fans en is echt veel stiller. Ook heeft hij een 15W modus waarin die nog stiller is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:48:
[...]

Nee, factuur is niet nodig. Maar ik zou de verkoper om het serienummer vragen en bij Valve een ticktet aanmaken met de vraag of deze Steam Deck niet als gestolen staat vermeld. Zoals je wellicht gelezen hebt verdwijnt er soms wel eens eentje voordat deze bezorgd is.

Wel raar dat iemand geen factuur heeft, ook al was het een cadeau. Het moet vast een goede bekende van wie hij het gekregen heeft, gezien het hoge bedrag. Dus verder doorvragen, zou ik adviseren. Of verder zoeken als je er geen goed gevoel bij hebt.
Geen factuur, afspreken bij een benzinepomp. Lege Facebook account die jaren niet actief is geweest. Geen profiel foto op whatsapp. Naam die hij opgeeft is niet te vinden....

Nee mij teveel alarm bellen.

Vanavond haal ik een andere Steam Deck op.
Factuur aanwezig en thuis uit proberen.
Wel stukje duurder (64gb tegen 256gb incl 512gb sd), maar beter voor mijn gemoedsrust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:52:
[...]

Geen factuur, afspreken bij een benzinepomp. Lege Facebook account die jaren niet actief is geweest. Geen profiel foto op whatsapp. Naam die hij opgeeft is niet te vinden....

Nee mij teveel alarm bellen.

Vanavond haal ik een andere Steam Deck op.
Factuur aanwezig en thuis uit proberen.
Wel stukje duurder (64gb tegen 256gb incl 512gb sd), maar beter voor mijn gemoedsrust.
Verstandig! Sowieso worden er zat legitieme aangeboden dus geen reden om in zee te gaan met deze persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:29
Santee schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:53:
[...]

Die 512GB versie vind ik moeilijk te geloven. Met huidige SSD prijzen verwacht je ook niet zo'n groot verschil tussen de 512GB en 1TB versie? En met deze specs zou die gelijk geprijst zijn aan de 512GB Deck versie? Kan het mij bijna niet voorstellen, ook omdat dit Asus is.
Misschien (mitst die prijzen kloppen) zijn er andere verschillen tussen de 512gb en 1tb model.

Net zoals dat de 512gb SD een anti-glare scherm heeft bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
jgsr schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:04:
[...]

Verstandig! Sowieso worden er zat legitieme aangeboden dus geen reden om in zee te gaan met deze persoon.
En hoe toevallig dat ik terecht kom bij een mede tweaker!
Bedankt @Pierre_nr1 ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:41:
[...]

En hoe toevallig dat ik terecht kom bij een mede tweaker!
Bedankt @Pierre_nr1 ! _/-\o_
Ik dacht eigenlijk dat @Yonix hem al weer van de hand had gedaan. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• XanderDrake
XanderDrake's games update
Een tijdje geleden heb ik Remember Me uitgespeeld. Wel een grappig spel met een Frans verhaal en vernieuwende gameplay, niet helemaal mijn stijl maar wel eens leuks om wat anders te spelen.

Volgende op de lijst is Death Stranding. Nou dit is wel een pareltje hoor. Zeer vreemde en angstaanjagende wereld, met een sombere maar ook fascinerende sfeer. Bijzondere karakters met maffe namen maar wel gespeeld door A klasse acteurs en erg goed geacteerd. De gameplay is kalmerend en spannend tegelijk. Aanrader voor iedereen die wél AAA kwaliteit games wil spelen en toch eens wat anders wilt.
Draait redelijk goed op de Deck, alle settings op high@40Hz@800p. Af en toe een dipje. Laadt heel soepel van een MicroSD. (Vooralsnog laden alleen Borderlands games slecht vanaf een MicroSD, overigens.). Bij dit spel moet ik wel vaak extra opladen: er zitten nogal wat cut scènes in waardoor je minder veel speelt, en dan ben je nog niet zo ver aan het einde van de accu. Na 1.5 uur is ie op.

Op zoek naar optimalisaties in Death Stranding kwam ik op de hoogte van De FSR 2.1 Injection mod. In veel goede spellen van een paar jaar geleden (zoals Horizon, Control en Death Stranding) zit DLSS, maar geen FSR optie. Nou werken DLSS en FSR grotendeels hetzelfde, ze zitten op dezelfde plek in de render pipeline. Modders zijn er achter gekomen dat als je FSR 2.1 dll's plaatst met de nVidia DLSS dll filename, je gewoon FSR kan enablen in deze games, vermomt als DLSS 8)
Dit werkt ook in Linux op de Steam Deck! Hier is een voorbeeld in Kena. En hier is een lijst met alle compatible en geteste spellen. De meeste spellen zijn mooier met FSR 2.1 dan bij FSR 1.0 en je krijgt er nog meer performance voor terug. Geweldig spul!

In ander game nieuws: De makers van the Last of Us part 1, Naughty Dog, hebben bevestigd dat de Steam Deck bestaat, maar dat ze nog niet heel hard bezig zijn met TLOU Deck verified te maken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3qQgNWxwtviHfs20AO4jmqEAj0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VwHeR8RguUzkbVqf86sdakRf.png?f=user_large

We moeten nog even geduld hebben dus. Ik heb nog wel hoop dat het goed gaat komen! 7 April is er alweer een nieuwe grote patch.

[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 04-04-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 08:56
Goldenpants0291 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:31:
Gister mijn gerepareerde Steam Deck weer ontvangen.

Uiteindelijk moet ik toegeven dat ik erg tevreden ben met de gehele afhandeling. Ik had hem zaterdag de 25ste verzonden. Donderdag de 30ste kreeg ik bericht dat ie onderweg terug was. Ik had hem vrijdag al kunnen krijgen mits ik hem niet naar een pakketpunt had laten sturen.

Gisteravond dus de eerste avond echt even lekker gamen op de SD. Have a Nice Death en Dredge geinstalleerd. Heerlijke games op de Steam Deck, echte aanraders. Ik ben ontzettend onder de indruk van het apparaat zo ver. Echt heel fijn gamen erop!
Dat is mooi vlot, ik heb een nieuwe besteld tijdens de actieperiode op 24-03. Deze ligt nog steeds bij GLS zogenaamd... maar zal wel verdwenen zijn. Valve wil nog geen actie ondernemen... :'(

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Er zijn helaas best wat mensen (inclusief ikzelf) waarbij de Deck 'verdwijnt' in het sorteercentrum van de GLS. Dus wees gewaarschuwd. Ik zou of het nu nodig is of niet een factuur erbij willen om te voorkomen dat je een mogelijk gestolen exemplaar krijgt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 08:56
Kuusj schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:56:
[...]

Er zijn helaas best wat mensen (inclusief ikzelf) waarbij de Deck 'verdwijnt' in het sorteercentrum van de GLS. Dus wees gewaarschuwd. Ik zou of het nu nodig is of niet een factuur erbij willen om te voorkomen dat je een mogelijk gestolen exemplaar krijgt.
Bij mij dus ook :(

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Kuusj schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:56:
[...]

Dat klopt, ik had er ook geen goed gevoel bij. En het werd steeds erger het gevoel naar mate de onderhandelingen verder gingen.

Heb daarom wat meer uitgegeven en heb nu een 100% eerlijke Steam Deck die gewoon klopt.

Met dank aan @Pierre_nr1

Na het verhaal van de ontbrekende factuur ben ik gaan zoeken op het internet en kwam onder andere deze verhalen tegen waar jij mee te maken hebt. Het is echt wel een groot probleem bij GLS.

[ Voor 13% gewijzigd door Yamy_Daffy op 05-04-2023 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldenpants0291
blackmore87 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:53:
[...]

Dat is mooi vlot, ik heb een nieuwe besteld tijdens de actieperiode op 24-03. Deze ligt nog steeds bij GLS zogenaamd... maar zal wel verdwenen zijn. Valve wil nog geen actie ondernemen... :'(
Ik was hier als de dood voor inderdaad. Uiteindelijk opgelucht dat de RMA via UPS verzonden werd naar Valve en weer terug naar mij. Kan natuurlijk bij UPS net zo goed gebeuren.

Hopelijk is er snel weer eentje naar jou onderweg in ieder geval!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcel317
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 14:19
Vandaag de SteamDeck mogen ontvangen en wow. Ik was toch enigszins verbaasd over het formaat, maar vervolgens ook over hoe fijn het apparaat in de hand ligt. Ik heb het gevoel dat ik hier héél veel plezier aan ga beleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:02
Ik heb de steamdeck al ontvangen vorige week. Maar waar zie je de factuur dan? Ik kan het nergens vinden. Wie kan me zeggen waar dat ergens staat?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

pinokkia schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:36:
Ik heb de steamdeck al ontvangen vorige week. Maar waar zie je de factuur dan? Ik kan het nergens vinden. Wie kan me zeggen waar dat ergens staat?
In de steam app, account details, purchase historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
pinokkia schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:36:
Account Details -> Purchase History -> I would like to view or print a receipt for this purchase

De aankoop is sowieso gekoppeld aan je account dus je hebt de bon zelf nooit nodig. (indien je direct bij Valve koopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Op reddit lees ik goede dingen over Cryoutitlities. Zouden jullie dit aanraden? En heeft het ook nadelen? Ik lees dat je het bijv. nooit meer eraf kunt krijgen.
Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

DizzyWeb

Ondertiteld

Nooit meer er af kan krijgen? De instellingen die Cryoutilities doet zijn gewoon omkeerbaar en er zit een uninstaller bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:39
Frez schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:20:
Op reddit lees ik goede dingen over Cryoutitlities. Zouden jullie dit aanraden? En heeft het ook nadelen? Ik lees dat je het bijv. nooit meer eraf kunt krijgen.
Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen..
Het zijn software instellingen. Dus dat is niet blijvend. Als je je deck opnieuw installeert, dan is het hoe dan ook weg en er zit een uninstaller bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Arunia schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:31:
[...]

Het zijn software instellingen. Dus dat is niet blijvend. Als je je deck opnieuw installeert, dan is het hoe dan ook weg en er zit een uninstaller bij.
Top! Thx voor de info. En is het de moeite waard om te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:39
Frez schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:46:
[...]

Heel eerlijk? Ik heb geen idee. Heb het wel geinstalleerd en ingesteld, maar er zijn anderen hier die er helemaal ingedoken zijn en wellicht kunnen vertellen wat de verschillen zijn. Maar het zou op best wel wat spellen een verbetering zijn. If it doesn't hurt, why not. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 23:43
Frez schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:46:
[...]

ja het leverde bij mij een stabiele ervaring 40fps op bij God of War ipv moeten locken op 30fps.
Net elk spel zal er profijt van hebben maar het heeft geen negatieve impact op performance. Alleen RDR2 heeft een issue mee als je in de buurt van water komt volgens de maker.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjenker op 06-04-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Sjenker schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:08:
[...]

ja het leverde bij mij een stabiele ervaring 40fps op bij God of War ipv moeten locken op 30fps.
Net elk spel zal er profijt van hebben maar het heeft geen negatieve impact op performance. Alleen RDR2 heeft een issue mee als je in de buurt van water komt volgens de maker.
Top.... ik ga het proberen. Wellicht zal rdr2 wel een keer gefixt worden lijkt me. Ben niet van plan die binnenkort te spelen op deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 23:21

Mystic_X

What does this button do

Bij mij liep met Cryo Utilities Elden ring de hele tijd vast. Na 10 minuten kreeg ik een screen freeze
Maar er is een knop aanwezig om de instellingen terug te zetten naar stock instellingen, deze uitgevoerd en Elden Ring liep niet meer vast

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Mystic_X schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:03:
Bij mij liep met Cryo Utilities Elden ring de hele tijd vast. Na 10 minuten kreeg ik een screen freeze
Maar er is een knop aanwezig om de instellingen terug te zetten naar stock instellingen, deze uitgevoerd en Elden Ring liep niet meer vast
Deze is mij nieuw. RDR2 was wel al bekend.
Persoonlijk draait cryotools goed bij mij. Voor een paar games is een 4gb vram minimum vereist en dan kan je beter niet spelen zonder cryotools :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 26-04 23:21

Mystic_X

What does this button do

XanderDrake schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:22:
[...]

Deze is mij nieuw. RDR2 was wel al bekend.
Persoonlijk draait cryotools goed bij mij. Voor een paar games is een 4gb vram minimum vereist en dan kan je beter niet spelen zonder cryotools :+
4gb Vram heb ik wel ingesteld in de Bios.
Ik probeer over een paar updates wel weer om het aan te zetten.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:02
Ngangatar schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:08:
[...]

In de steam app, account details, purchase historie.
Evernote schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:09:
[...]

Account Details -> Purchase History -> I would like to view or print a receipt for this purchase

De aankoop is sowieso gekoppeld aan je account dus je hebt de bon zelf nooit nodig. (indien je direct bij Valve koopt)
Super bedankt

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
Mystic_X schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:12:
4gb Vram heb ik wel ingesteld in de Bios.
Ik probeer over een paar updates wel weer om het aan te zetten.
Waarom ik dat zeg heeft te maken met de swappiness van de RAM/VRAM/SSD. Als je wilt dat er genoeg RAM overblijft ná het aanpassen van de VRAM is het slim om via Cryo Tools de swap file en swappiness aan te veranderen.

Er zijn te weinig weekend nieuwtjes voor een hele post :+
Maar ik wilde wel even het volgende delen met jullie: De Xenia Xbox 360 emulator begint steeds volwassener te worden op de Steam Deck. Ondertussen heeft ook een redditor een lijst gemaakt met Xbox games die lekker or minder lekker werken via Xenia op de Deck: hierrrr.

Prettig pasen iedereen. * XanderDrake out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
XanderDrake schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:10:
[...]

Waarom ik dat zeg heeft te maken met de swappiness van de RAM/VRAM/SSD. Als je wilt dat er genoeg RAM overblijft ná het aanpassen van de VRAM is het slim om via Cryo Tools de swap file en swappiness aan te veranderen.

Er zijn te weinig weekend nieuwtjes voor een hele post :+
Maar ik wilde wel even het volgende delen met jullie: De Xenia Xbox 360 emulator begint steeds volwassener te worden op de Steam Deck. Ondertussen heeft ook een redditor een lijst gemaakt met Xbox games die lekker or minder lekker werken via Xenia op de Deck: hierrrr.

Prettig pasen iedereen. * XanderDrake out!
Nice, jammer dat RDR nog niet goed draait. Dat is voor mij de voornaamste reden om Xenia te gaan draaien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nXJJC8jqSnYQthBqwRixYe4wQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhsLuelzUkYFAs2xlyvD1Aex.jpg?f=fotoalbum_large

Evil West draait als een zonnetje. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 14:22
Dit is toch wel een van de leukste gadgets welke ik in de afgelopen jaren heb gehad. Apparaat werkt super onder Windows 11 met Steam Deck Tools (wil graag oude gemodde games spelen (NFS e.d.), vond dit teveel gedoe onder Linux / SteamOS, te samen met het lastige werken van 3rd party launchers). Performance onder Windows is prima, ik ben wel benieuwd wat het percentage is onder Tweakers dat SteamOS of Windows op zijn geweldige Steam Deck heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 22-06 13:18
wmrichard schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:34:
Dit is toch wel een van de leukste gadgets welke ik in de afgelopen jaren heb gehad. Apparaat werkt super onder Windows 11 met Steam Deck Tools (wil graag oude gemodde games spelen (NFS e.d.), vond dit teveel gedoe onder Linux / SteamOS, te samen met het lastige werken van 3rd party launchers). Performance onder Windows is prima, ik ben wel benieuwd wat het percentage is onder Tweakers dat SteamOS of Windows op zijn geweldige Steam Deck heeft.
Leuke vraag voor een poll inderdaad!

Poll: Wat gebruik jij op je Steam Deck?
SteamOS
Windows
Iets anders, namelijk...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405470&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evernote
Nieuwe video van CryoByte33 over overclocking & undervolting op de Deck!

YouTube: Push your Steam Deck BEYOND its limits with Undervolting and Overclo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Ben nu vanaf dinsdagavond bezig met de Steam Deck. En in eerste instantie had ik wel het gevoel van "wat een ingewikkeld apparaat".

Maar nu naar een paar dagen pielen ben ik toch wel een heel eind gekomen. En vind ik de Steam Deck steeds leuker en leuker worden.

Ben bezig geweest met golden oldies erop aan het zetten. (Volgens mij mag daar hier niet over gesproken worden? :X ).

En deze avond ben ik bezig geweest met de Xbox Game Pass. Deze werkt nu ook als cloud streaming app.

Ben er lekker mee bezig zo en vermaak me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 22-06 13:18
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:43:
Ben nu vanaf dinsdagavond bezig met de Steam Deck. En in eerste instantie had ik wel het gevoel van "wat een ingewikkeld apparaat".

Maar nu naar een paar dagen pielen ben ik toch wel een heel eind gekomen. En vind ik de Steam Deck steeds leuker en leuker worden.

Ben bezig geweest met golden oldies erop aan het zetten. (Volgens mij mag daar hier niet over gesproken worden? :X ).

En deze avond ben ik bezig geweest met de Xbox Game Pass. Deze werkt nu ook als cloud streaming app.

Ben er lekker mee bezig zo en vermaak me prima.
Wat doe je ermee dat je 'm als 'ingewikkeld' ziet/zag? Want als je alleen maar Steam-games speelt, dan kan 'ie niet veel simpeler zijn, toch? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Hahn schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:19:
[...]

Wat doe je ermee dat je 'm als 'ingewikkeld' ziet/zag? Want als je alleen maar Steam-games speelt, dan kan 'ie niet veel simpeler zijn, toch? :P
Voor een doorgewinterde PC gamer met alleen keyboard/muis zijn al die buttons, triggers en knoppen waarvoor nog geen muscle memory is ontwikkeld, behoorlijk intimiderend en onwennig. :).

Althans, dat merk ikzelf elke keer weer met een console/handheld.

De menu's etc zijn inderdaad easy peasy.

[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 08-04-2023 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Hahn schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:19:
[...]

Als je hem alleen met je Steam account gebruikt is het inderdaad simpel.

Zodra je in je bureaublad dingen wil toe voegen en daar wat emulatie software wil gaan toe voegen en zorgen dat alles op zn plek staat en werkt met de juiste afbeelding dan wordt het al wat ingewikkelder.

Gisteravond kreeg ik via Microsoft Edge het niet voor elkaar om mijn Game Pass goed toe te voegen. Opnieuw gestart en toen alles voor elkaar gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 07:31
https://tweakers.net/nieu...an-veertig-bugs-fixt.html

Deze update voor The last of Us lost ook een aantal specifieke steamdeck problemen op volgens dit artikel.

[ Voor 4% gewijzigd door macdushi op 08-04-2023 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
Ik heb mijn nieuwe SSD in mijn steamdeck gezet, SteamOS op mijn usb gezet via Rufus zoals door Valve aanbevolen. Alleen via mijn USB-C adapter wordt de boot nu niet herkend in mijn boot manager :/

Heb hem nu in mijn 6900XT zn USB-C gestopt en daar wordt die ook niet herkend. Kabeltje defect? :/

Edit: Na oplader erbij in en een paar keer opnieuw opstarten herkent de Deck hem nu ineens wel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Santee op 09-04-2023 17:31 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:30

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb de deck nu 1,5 week en hij bevalt goed. Vernuftig apparaatje!
In eerste instantie voor een matte JSAUX screen protector gekozen, maar ik merkte dat ik erg begon te knijpen met de ogen omdat het beeld toch een beetje wazig werd. Dus toch ook maar de reguliere JSAUX protector besteld. Voor degene die twijfelt/wilt weten hoe het verschilt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUPN0hQKZjOBWi22VWG6ejiN0bA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDc1g4bJ5SpPhQxqmI9o7rdG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSvae2JF-XukMVba6bx6c8Cc4EY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sC6JIRRtSpngzIKHjZFApcle.jpg?f=fotoalbum_large

Met scherm aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbYheyWzuLAXyI9Vz28f1P1y-CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8FK4jO7LDzv8OLk2O3Wm1VJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6_4u_Zb1G0NBbhwnugwk8GhZ08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjTG7RbvV4gu4TPWORxuQGd7.jpg?f=fotoalbum_large

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldenpants0291
Heel veel plezier hier ook de afgelopen anderhalve week. Wat een heerlijke game ervaring. Gisteravond een leuk pakketje in ontvangst genomen ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNMC7sjYJm2Iei5C5w427adHocg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7P42mDSMGkMOeJCgpFnAOZmQ.jpg?f=fotoalbum_large

De skin was verbazingwekkend eenvoudig te installeren. Gelijk screenprotector erop ook.

We gaan weer lekker verder gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Goldenpants0291 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:38:
Heel veel plezier hier ook de afgelopen anderhalve week. Wat een heerlijke game ervaring. Gisteravond een leuk pakketje in ontvangst genomen ook:

[Afbeelding]

De skin was verbazingwekkend eenvoudig te installeren. Gelijk screenprotector erop ook.

We gaan weer lekker verder gamen!
Mooie skin! Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpants0291
Santee schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:07:
[...]

Mooie skin! Welke is dat?
Ik kan het even niet dubbel checken in mijn order maar dit moet de Warzone skin zijn!
Pagina: 1 ... 71 ... 116 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.