Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij is sleep/suspend wel een zeer belangrijke functie en een groot voordeel van de deck boven de ally. Ik vind het net heerlijk dat ik gewoon op elk moment de deck kan pakken en in een paar tellen terug in mijn game zit. Ik save wel altijd even in games waar dat handmatig moet want je weet inderdaad nooit helemaal zeker of het goed gaat, maar het is bij mij vrij zeldzaam dat het problemen geeft. Maar goed, ik speel ook vooral de wat populairdere spellen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:18
Finraziel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:39:
Voor mij is sleep/suspend wel een zeer belangrijke functie en een groot voordeel van de deck boven de ally. Ik vind het net heerlijk dat ik gewoon op elk moment de deck kan pakken en in een paar tellen terug in mijn game zit. ……
Me2. Beste feature ooit. Had bijvoorbeeld persona 5 via game pass draaien op de deck, maar elke keer weer opstarten/stream starten, game Loaden, etc. Heb hem toen native op de deck gekocht en speel soms ff 5 min bij wijze van.

Vooral ook omdat dat een game is waar je niet overal kan saven. En je in theorie soms een half uur of uur moet spelen voor een savepoint. Nu kan ik em wegleggen als de postbode of KPN monteur aanbelt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:52
The Zep Man schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:01:
[...]

Vergeet niet Windows updates, en de berg aan resources die dat ondoorzichtige, verplichte achtergrondproces nodig heeft. Iedereen die onder Linux wel eens Windows in een VM draait weet wat ik bedoel. Een laptop die normaliter nooit blaast doet dat plots. Even een VM afsluiten, en plots woeden updates uitgevoerd en moet je wachten.

Dat werkt ook niet lekker met gaming handhelds. Updates (downloaden en uitvoeren) zijn best, maar alleen op momenten dat het apparaat niets anders doet. Je wilt niet een spel starten en merken dat Windows traag is door zaken die op de achtergrond gestart zijn.
Dit is absoluut een belangrijk en vaak vergeten punt! Elke keer als er een update is voor de Deck sta ik te popelen om te herstarten. Mijn andere handheld, de GPD Win, sterft een zwanezang elke keer als ie een Windows update krijgt! Ongevraagd! Vaak ben ik dat ding dan een half uur kwijt. Mega irritant, vooral omdat Windows updates eigenlijk niets doen met de functionaliteiten...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cunning linguist.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XanderDrake

Het is weer weekend! Tijd voor Deck Nieuwtjes 8)

Voor degene die al langer met Decky het uiterlijk van SteamOS aan het tweaken waren, is er nu een leuke nieuwe optie. Via MangoPeel kan men nu ook de performance overlay aanpassen. Er staan blijkbaar allerlei metrics opties standaard uit, welke elke pro-Tweaker natuurlijk wel wilt inzien. Ook kan je focussen op een custom layout, als je bijv alleen maar een Frametime graph wilt zien. Ik ga er iig binnenkort naar kijken, als 3.5 uitkomt.

In Azië zien het retail verkopen van de Steam Deck er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/razfaolkbs2b1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=3d62d32e1ecd458fa95684835a4c6706b6d10d4f
Erg leuk. Binnenkort bij de Mediamarkt? :*)

De groei van Linux binnen actieve Steam gebruikers blijft groeien. Dit is logisch met de introductie van de Deck, maar ondertussen zien we volgens mij ook het uitbreiden van gaming op andere Distro's. Bijvoorbeeld nieuwere releases Linux Mint en Arch groeien ten koste van andere distro's terwijl SteamOS Holo mee groeit op zijn eigen hogere tempo. SteamOS heeft ondertussen wel officieel een 25% marktaandeel te pakken. Als we onszelf de vraag stellen; hoeveel actieve gebruikers zitten achter een Deck dan komt men tot het volgende:
In terms of absolute numbers we can take an educated guess here based on the last time Valve gave out their monthly active users, which they said was 132 million back in March 2022. So based on that 1.47% it would mean around 1,940,400 estimated monthly active users for Linux. However, Valve did not give out the number for the past year, and we know Steam is growing all the time, so in reality it's probably much higher.
Persoonlijk vind ik dit een te lage schatting (hoeveel actieve Steam gebruikers hebben we tegenwoordig?), maar op het antwoord hoeveel mensen elke maand de Deck gebruiken weet ikzelf ook niet.

Een update in de SteamOS github wijst op internationaal taalgebruik en een veel betere lokalisatie binnen SteamOS en de spellen die vanuit daar worden gestart. Persoonlijk gebruik ik alleen Engels, want NL vertalingen zijn regelmatig cringe, maar als je bijv. een jonger kind hebt dat nog niet goed Engels kan lezen dan is dit wel een oplossing. Ik weet nog toen ik Red Alert probeerde te spelen zonder begrip van de Engelse taal, ver kwam ik niet :+

Voor mensen wie echt de toekomst van compacte cooling willen weten, moeten hier eens kijken. Frore Systems wil gebruik maken van een speciale techniek (TLDR :/ geluid ofzo?) om een Deck op een stille manier erg koel te maken. Afbeeldingslocatie: https://global-uploads.webflow.com/6387c57559192a038d78385f/64649e2301bf14e658c77956_img-application-handheld-gaming-gallery-3.jpg
Het systeem is erg compact, wat helpt bij een beter design van de Deck, maar het gebruikt wel bijna 2 watt, dus erg efficient wordt het niet. Bij een volgende versie misschien?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:08
XanderDrake schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:51:
Voor mensen wie echt de toekomst van compacte cooling willen weten, moeten hier eens kijken. Frore Systems wil gebruik maken van een speciale techniek (TLDR :/ geluid ofzo?) om een Deck op een stille manier erg koel te maken. [Afbeelding]
Het systeem is erg compact, wat helpt bij een beter design van de Deck, maar het gebruikt wel bijna 2 watt, dus erg efficient wordt het niet. Bij een volgende versie misschien?
Linus was hier ook wel enthousiast over en fantaseerde ook over wat het zou kunnen doen in een gaming handheld. Op zich is het stroomverbruik van het koelingssysteem met 2W vergelijkbaar met de fan in de Steam Deck hoor, zegt Linus volgens mij ook en op iFixit staat de Steam Deck fan als 5V 0.5A dus 2.5W maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Sinds kort ook een SD aangeschaft. Waar ik vanaf dag 1 al last heb is een ontzettend trade download snelheid. Via de gaming mode haal ik max 11mbps (op de laptop gaat dit tot ong 80mbps) en in de desktop mode 100/200kbps ... Zijn er ideeen hoe ik normale download snelheden kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 16:24
Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie dit weekend flink wat demonen terug naar de hell gestuurd hebben :) :)

Vraagje, welke instellingen gebruiken jullie voor D4? Ik ben namelijk niet helemaal tevreden met de performance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
XanderDrake schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:51:

In Azië zien het retail verkopen van de Steam Deck er als volgt uit:
[Afbeelding]
Erg leuk. Binnenkort bij de Mediamarkt? :*)
Dit zou toch echt een enorme boost moeten geven en veel mensen over de streep trekken. Noem me een holbewoner die niet graag meedoet aan het 'kopen en terugsturen' spelletje, maar iets vastnemen, bekijken, testen voor je het koopt, in een winkel, is vaak echt zo'n meerwaarde. Of in elk geval iets wat een twijfelaar over de streep kan trekken.

De enige 'live' deck die ik heb gezien, was in zo'n electronica "pandjeshuis".

Ik vraag mij af wat die dan moet kosten, wat mediamarkt kennende gaan die dat ding echt niet zomaar in het rek zetten zonder een goede marge.

Al lijkt het me meer een apparaat voor een iets meer upmarket keten met een breder aanbod aan specifieke elektronica. Geen idee wat dat bij jullie dan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Amos_x schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:34:
[...]

Dit zou toch echt een enorme boost moeten geven en veel mensen over de streep trekken. Noem me een holbewoner die niet graag meedoet aan het 'kopen en terugsturen' spelletje, maar iets vastnemen, bekijken, testen voor je het koopt, in een winkel, is vaak echt zo'n meerwaarde. Of in elk geval iets wat een twijfelaar over de streep kan trekken.

De enige 'live' deck die ik heb gezien, was in zo'n electronica "pandjeshuis".

Ik vraag mij af wat die dan moet kosten, wat mediamarkt kennende gaan die dat ding echt niet zomaar in het rek zetten zonder een goede marge.

Al lijkt het me meer een apparaat voor een iets meer upmarket keten met een breder aanbod aan specifieke elektronica, zoals een fnac. Geen idee wat dat bij jullie dan is.
Ik denk dat Valve een ander model met meer marge op de markt moet brengen, specifiek voor retail. Zoals een 128GB model voor ietsjes duurder? Mediamarkt et al. kunnen tevens mooi winst pakken op accessoires, zoals een microSD kaart, hubs, Steam tegoedkaarten, screenprotectors etc.

Ik denk dat de winst vooral komt van sceptische mensen/twijfelaars die heb eens fysiek willen zien, of mensen die uberhaubt nog nooit van de Deck hebben gehoord. Het verschil met de Ally is dat SteamOS veel meer een console is, dus ik zou hem wel durven naast de Switch stand te zetten. IPV tussen de laptops :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 16:45
Gisteren de nieuwe 2Tb ssd geïnstalleerd, dat was eigenlijk, met de handleiding van Ifixit, een fluitje van een cent. Binnen 20 minuten was het klaar en was de Steamdeck bezig SteamOS te installeren. Ik had er voor gekozen een volledige Re-Image te doen dus dat betekende tevens alle games opnieuw installeren. Vandaag een vrije dag dus gaan we tussendoor verder met het installeren van Emudeck en het overpompen van retrogames. Ook Lutris, Chiaki en SP Football Life 2023 staan nog op de todo list.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

XanderDrake schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat Valve een ander model met meer marge op de markt moet brengen, specifiek voor retail. Zoals een 128GB model voor ietsjes duurder? Mediamarkt et al. kunnen tevens mooi winst pakken op accessoires, zoals een microSD kaart, hubs, Steam tegoedkaarten, screenprotectors etc.
Dat gaat denk ik pas gebeuren wanneer de Deck een hardware revisie 2 krijgt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:35
Iemand hier tips voor een goede power bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Causs schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:14:
Ik heb een Baseus 20.000mAh 65W powerbank, bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 09:22
Wekko306 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:02:
[...]

Ik heb een Baseus 20.000mAh 65W powerbank, bevalt uitstekend.
Ik heb het 30.000mAh model, zelfde ervaring. Deze kan alleen niet mee in ‘t vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 16:29
XanderDrake schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat de winst vooral komt van sceptische mensen/twijfelaars die heb eens fysiek willen zien, of mensen die uberhaubt nog nooit van de Deck hebben gehoord. Het verschil met de Ally is dat SteamOS veel meer een console is, dus ik zou hem wel durven naast de Switch stand te zetten. IPV tussen de laptops :)
Waarom moet Valve meer marge pakken? Dat is toch absoluut niet hun doel en wat retailers ermee doen, dat is hun zaak? Ik denk dat het grote "nadeel" van de Deck vooral is dat het niet plug and play is en er toch wel wat tinkering nodig is om alles perfect te laten werken. Dat krijg je nou eenmaal met zo'n platform en het valt wat mij betreft dan ook echt niet te vergelijken met een Switch, hoewel de Deck een stuk krachtiger en veelzijdiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Causs schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:14:
Ik heb van Coolblue het huismerk BlueBuilt Powerbank, 27.000 mAh met Power Delivery en Quick Charge. Deze mag ook in het vliegtuig mee en bevalt mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Snowdog schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:23:
[...]

Waarom moet Valve meer marge pakken? Dat is toch absoluut niet hun doel en wat retailers ermee doen, dat is hun zaak? Ik denk dat het grote "nadeel" van de Deck vooral is dat het niet plug and play is en er toch wel wat tinkering nodig is om alles perfect te laten werken. Dat krijg je nou eenmaal met zo'n platform en het valt wat mij betreft dan ook echt niet te vergelijken met een Switch, hoewel de Deck een stuk krachtiger en veelzijdiger is.
Nee, de marge is dan voor de retailer. En bij dit soort nieuwe introducties moet je de retailer ook over de streep krijgen met een goede business case; de laatste keer dat ik PC games in de Intertoys zag liggen was 2010 ofzo, dus daar moeten ze het niet voor laten :+

Ik ben het niet eens met het punt over het tinkeren. Zo veel spellen zijn certified tegenwoordig dat je er zo mee weg kan.
Probleem is dat de meeste retail klanten waarschijnlijk meer interesse hebben in FIFA, Fortnite of CoD ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 16:29
XanderDrake schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:14:
[...]

Nee, de marge is dan voor de retailer. En bij dit soort nieuwe introducties moet je de retailer ook over de streep krijgen met een goede business case; de laatste keer dat ik PC games in de Intertoys zag liggen was 2010 ofzo, dus daar moeten ze het niet voor laten :+

Ik ben het niet eens met het tweaken. Zo veel spellen zijn certified tegenwoordig dat je er zo mee weg kan. Probleem is dat de meeste retail klanten waarschijnlijk meer interesse hebben in FIFA, Fortnite of CoD ;w
Nouja, die retailer kan prima zelf zn marge pakken toch? Ik denk wel dat je het tweaken echt niet moet onderschatten. Er zijn zelfs games die cerifiied zijn die alsnog niet meer lekker draaien na een update. Dat is toch wel enorm anders dan op een Switch. De Deck is echt gewoon geen console en niet iets dat dezelfde ervaring brengt, daar zal je als klant mee moeten leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
https://www.gulikit.com/productinfo/1026071.html

Upgraded GuliKit hall effect anti-drift joystick module for #SteamDeck is ready! Much better,compatible with both Type A and Type B sticks, complete module with cap on for drop in solderless installation, 50% less power.

[ Voor 124% gewijzigd door MarcoM op 08-06-2023 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarcoM schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:42:

Upgraded GuliKit hall effect anti-drift joystick module for #SteamDeck is ready! Much better,compatible with both Type A and Type B sticks, complete module with cap on for drop in solderless installation, 50% less power.
AE linkje (officiele winkel, van wat ik begrijp).

[edit]
En één setje besteld voor 32,24 EUR. Ben benieuwd. Ik heb al eens tijdelijk een joystick moeten verwijderen voor de reparatie van één van de shoulder bumper buttons. Dat stelt niet zoveel voor.

Over de shoulder button: de plastic drukker voor de schakelaar op de printplaat was afgesleten en kon die schakelaar dus niet meer bereiken. Dit is een bekend probleem van de Deck als je ernaar zoekt, en de tijd dat het voorkomt vanaf het uit doos halen van een nieuwe Deck kan variëren van twee uur tot meer dan een jaar (in mijn geval).

Mijn linker schouderknop werkte niet meer, en laat die nu net toevallig uitverkocht zijn bij iFixit. Ook had ik geen zin om de Deck op te sturen naar Valve, want ik weet niet wat ik terugkrijg (of hoe lang het gaat duren).

De oplossing was een paperclip:

Paperclip gebogen, geknipt, afgevijld, geklemd, en werken, na een aantal iteraties van een paar van deze stappen. Geen nieuw onderdeel nodig. :Y)

iFixit noemt het vervangen van onderdelen van de Deck 'intermediate level'. Dat alleen zegt natuurlijk niet veel. Als je ooit eens een notebook uit elkaar hebt moeten halen om bijvoorbeeld een moederbord te vervangen, dan zit je op het niveau van wat voor het vervangen van de meeste Deck-onderdelen nodig is.

[ Voor 65% gewijzigd door The Zep Man op 08-06-2023 14:18 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
The Zep Man schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:47:
[...]

AE linkje (officiele winkel, van wat ik begrijp).

[edit]
En één setje besteld voor 32,24 EUR. Ben benieuwd. Ik heb al eens tijdelijk een joystick moeten verwijderen voor de reparatie van één van de shoulder bumper buttons. Dat stelt niet zoveel voor.

Over de shoulder button: de plastic drukker voor de schakelaar op de printplaat was afgesleten en kon die schakelaar dus niet meer bereiken. Dit is een bekend probleem van de Deck als je ernaar zoekt, en de tijd dat het voorkomt vanaf het uit doos halen van een nieuwe Deck kan variëren van twee uur tot meer dan een jaar (in mijn geval).

Mijn linker schouderknop werkte niet meer, en laat die nu net toevallig uitverkocht zijn bij iFixit. Ook had ik geen zin om de Deck op te sturen naar Valve, want ik weet niet wat ik terugkrijg (of hoe lang het gaat duren).

De oplossing was een paperclip:

[Video: Steam Deck Bumper Fix]

Paperclip gebogen, geknipt, afgevijld, geklemd, en werken, na een aantal iteraties van een paar van deze stappen. Geen nieuw onderdeel nodig. :Y)

iFixit noemt het vervangen van onderdelen van de Deck 'intermediate level'. Dat alleen zegt natuurlijk niet veel. Als je ooit eens een notebook uit elkaar hebt moeten halen om bijvoorbeeld een moederbord te vervangen, dan zit je op het niveau van wat voor het vervangen van de meeste Deck-onderdelen nodig is.
Dit moet ik allemaal niet weten. Mijn OCD raakt off scale. Ik heb ooit potmeters gekocht op voorhand voor Logitech pedalen. Die dingen werken nu nog. De potmeters waren met verzendkosten uit de US echt heel duur.

Ik zal vanavaond de Gulikit gaan bestellen. Mijn SD heeft nergens last van, maar het feit dat het Hall effect is, maakt het wel aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarcoM schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:28:
Dit moet ik allemaal niet weten. Mijn OCD raakt off scale. Ik heb ooit potmeters gekocht op voorhand voor Logitech pedalen. Die dingen werken nu nog. De potmeters waren met verzendkosten uit de US echt heel duur.
Voor de shoulder bumper buttons (L1/R1), als die afslijten merk je het verschil meteen. Er zit weinig tijd tussen het moment dat ze niet meer goed doen en het helemaal niet meer doen. Dat gaat snel achteruit vanaf het moment dat de slijtage te veel wordt. Tot die tijd hoef je niets te vervangen. Sommige Deck-gebruikers van het eerste uur hebben er tot nu toe helemaal geen last van, dus mogelijk zal dit probleem jou voorbij gaan.
Ik zal vanavaond de Gulikit gaan bestellen. Mijn SD heeft nergens last van, maar het feit dat het Hall effect is, maakt het wel aantrekkelijk.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Deels vanuit hobby, deels vanuit preventief onderhoud. De vorige generatie van die joysticks had nog een DIY/soldeergehalte, maar dit is gewoon een volwaardig vervangend product. Wel met iets meer initiële eenmalige instelling (keuze A/B, calibratie), maar daarna zou het goed moeten zijn.

Ik ben benieuwd. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:38
MarcoM schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:28:
[...]

fyi voor als je het gaat vervangen, het kabeltje van de capacitive top van de sticks is redelijk kort en zit gesoldeerd met daar overheen een lijmlaag. Heb nog niet kunnen vinden hoe die lijmlaag kan verwijderen. Dus je moet de kabeltjes losknippen ipv desolderen. Dit komt redelijk nauw. Ik heb na het vervangen best wat tijd gespendeerd om de kabeltjes goed te routen zodat de sticks recht staan en niet rubben langs dat kabeltje. Verder wordt het gevoel iets anders tov de originele, lijken iets minder sterk te zijn afgeveerd. Verder wel een top mod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
cold_as_ijs schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:25:
[...]

fyi voor als je het gaat vervangen, het kabeltje van de capacitive top van de sticks is redelijk kort en zit gesoldeerd met daar overheen een lijmlaag. Heb nog niet kunnen vinden hoe die lijmlaag kan verwijderen. Dus je moet de kabeltjes losknippen ipv desolderen. Dit komt redelijk nauw. Ik heb na het vervangen best wat tijd gespendeerd om de kabeltjes goed te routen zodat de sticks recht staan en niet rubben langs dat kabeltje. Verder wordt het gevoel iets anders tov de originele, lijken iets minder sterk te zijn afgeveerd. Verder wel een top mod
Bij de Gulikit Sd02 zijn een complete set. Kabeltjes blijven eraan. De hele unit wordt vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
MarcoM schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:27:
[...]

Bij de Gulikit Sd02 zijn een complete set. Kabeltjes blijven eraan. De hele unit wordt vervangen.
Ooh dat is echt een serieuze verbetering, dan is de installatie echt een makkie. Ik twijfel of ik nu toch niet deze nog oppik want ik kreeg mijn death center niet perfect, velen malen beter dan de originele sticks overigens :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MarcoM schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:27:
[...]

Dezelfde set in originele onderdelen (geen Hall effect sensoren) kost bij iFixit in de EU-winkel 40 EUR + verzendkosten. Dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Morgen is het Tweakers abo dag in Amsterdam. Vorig jaar wilde ik ook mijn Deck mee nemen om de fan te vergelijken met andere Decks, maar uiteindelijk kreeg ik Corona en kon ik niet gaan :(

Ik ga deze keer wel weer, en ik kan mijn Deck mee nemen. Zijn er nog andere gebruikers hiero die gaan :) ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Hey, Steam Deck-gebruikers!

We (de redactie) werken momenteel aan een soort re-review van de Deck. We willen kijken of de softwarezijde van de Deck sinds de release zodanig verbeterd is dat we hem aan een breder (ongetwijfeld nog niet mainstream/casual) publiek kunnen aanbevelen. We kijken dan naar bugfixes, features in het OS, maar ook thirdpartytools die het gebruik van de Deck, maar ook het benutten van third party launchers vergemakkelijken.

In het kader daarvan wil ik jullie wat vragen stellen.
  • Wat zijn jullie favoriete features die sinds de release zijn toegevoegd aan de Deck?
  • Wat waren voor jullie de belangrijkste bugfixes die sinds de release zijn doorgevoerd bij de Deck?
  • Welke platforms/launchers gebruiken jullie op jullie Decks en hoe goed vinden jullie die werken?
  • Welke third party tools/plugins e.d. vinden jullie essentieel?
  • Gebruik je hem vooral als handheld, of ook i.c.m. een monitor/kb/m? Hoe is die verhouding?
  • Wat zijn de grootste klachten die je nu, bijna 1,5 jaar na release, nog over de Deck hebt?
  • Wat zijn je grootste wensen voor wat betreft nieuwe Deck-features?
  • Aan de hardwarezijde is weinig veranderd en daar focussen we ook niet op, maar toch om te dubbelchecken: is er iets aan een hardwarerevisie geweest die voor jullie de Deck aanmerkelijk aantrekkelijker maakte?
Mogelijk bedenk ik later nog meer vragen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden. Het plans zoals het er nu ligt is om een hoofdstuk te maken met de visie van de community op de Deck, maar misschien dat het toch beter werkt om de reacties in verscheidene hoofdstukken te verwerken. Als je reageert: weet ook zeker dat je okee bent met geciteerd worden in het verhaal. Ik plaats geen links naar je post of profiel of zo, da's allemaal niet nodig.

Een concrete planning is er nog niet. Wellicht dat het verhaal ergens eind volgende week online komt, maar dat is nog niet zeker. Maar dan hebben jullie een idee van het tijdpad.

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:29
Mark_88 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:40:

We (de redactie) werken momenteel aan een soort re-review van de Deck. We willen kijken of de softwarezijde van de Deck sinds de release zodanig verbeterd is dat we hem aan een breder (ongetwijfeld nog niet mainstream/casual) publiek kunnen aanbevelen. We kijken dan naar bugfixes, features in het OS, maar ook thirdpartytools die het gebruik van de Deck, maar ook het benutten van third party launchers vergemakkelijken.

• Wat zijn jullie favoriete features die sinds de release zijn toegevoegd aan de Deck?
  • Wat waren voor jullie de belangrijkste bugfixes die sinds de release zijn doorgevoerd bij de Deck?
  • Welke platforms/launchers gebruiken jullie op jullie Decks en hoe goed vinden jullie die werken?
  • Gebruik je hem vooral als handheld, of ook i.c.m. een monitor/kb/m? Hoe is die verhouding?
  • Wat zijn de grootste klachten die je nu, bijna 1,5 jaar na release, nog over de Deck hebt?
  • Aan de hardwarezijde is weinig veranderd en daar focussen we ook niet op, maar toch om te dubbelchecken: is er iets aan een hardwarerevisie geweest die voor jullie de Deck aanmerkelijk aantrekkelijker maakte?
Mogelijk bedenk ik later nog meer vragen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden. Het plans zoals het er nu ligt is om een hoofdstuk te maken met de visie van de community op de Deck, maar misschien dat het toch beter werkt om de reacties in verscheidene hoofdstukken te verwerken. Als je reageert: weet ook zeker dat je okee bent met geciteerd worden in het verhaal. Ik plaats geen links naar je post of profiel of zo, da's allemaal niet nodig.

Een concrete planning is er nog niet. Wellicht dat het verhaal ergens eind volgende week online komt, maar dat is nog niet zeker. Maar dan hebben jullie een idee van het tijdpad.

Dank alvast!
Leuk! Wil je de antwoorden in een dm, of juist liever hier als reactie?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:35
Ik zie mezelf als een "casual" gebruiker van de Steam Deck. Ik heb deze gekocht als vader van een 2 jarige en een baby zodat ik tussen de luiers door een spelletje kan spelen!
  1. Wat zijn jullie favoriete features die sinds de release zijn toegevoegd aan de Deck?
  2. n.v.t. voor mij.
  3. Wat waren voor jullie de belangrijkste bugfixes die sinds de release zijn doorgevoerd bij de Deck?
  4. n.v.t. voor mij.
  5. Welke platforms/launchers gebruiken jullie op jullie Decks en hoe goed vinden jullie die werken?
  6. [list]
  7. Steam - spreekt voor zichzelf. Werkt perfect!
  8. Battle.net - werkt voldoende.
  9. Xbox Game Pass (Cloud) - instellen via browser en toevoegen aan library. Werkt echt verrassend goed!
  10. NVIDIA GeForce NOW - werkt voldoende.
  11. [/list]
  12. Welke third party tools/plugins e.d. vinden jullie essentieel?
  13. Deckyloader. En daar gebruik ik dan als plugin VibrantDeck, SteamGridDB en ProtonDB
  14. Gebruik je hem vooral als handheld, of ook i.c.m. een monitor/kb/m? Hoe is die verhouding?
  15. Uitsluitend handheld
  16. Wat zijn de grootste klachten die je nu, bijna 1,5 jaar na release, nog over de Deck hebt?
  17. Of software gebied heb ik geen klachten. Qua hardware zou vooral de batterij wel beter mogen worden. En uiteraard de performance. Maar dan koop ik gewoon de Steam Deck 2 :)
  18. Wat zijn je grootste wensen voor wat betreft nieuwe Deck-features?
  19. Native applicaties voor bijvoorbeeld game pass, Battle.net etc. Steam spellen in je library kunnen streamen. De Steam Deck is echt een fantastisch apparaat om mee te streamen.
  20. Aan de hardwarezijde is weinig veranderd en daar focussen we ook niet op, maar toch om te dubbelchecken: is er iets aan een hardwarerevisie geweest die voor jullie de Deck aanmerkelijk aantrekkelijker maakte?
  21. n.v.t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
  • Nu online
Melantrix schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:10:
[...]

Leuk! Wil je de antwoorden in een dm, of juist liever hier als reactie?
Mag gewoon hier. Dan kunnen gebruikers elkaar nog mooi aanvullen waar dat kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22

Waarom zou die nog niet geschikt zijn voor Mainstream/Casual? Als het apparaat wordt neergezet als Steam bibliotheek handheld, deze voor de meeste mensen prima gaat werken. Werkt het 100%? nee maar dat is geen enkele machine. Probeer maar eens op een makkelijke manier Red Alert 2 werkend te krijgen op een Windows 10 machine. Betekend dat de Windows 10 machine dan niet voor het grote publiek geschikt is?

• [b]Meer spellen die ondersteund worden vanuit SteamOS[/b]
  • [b]Geen[/b]
  • [b]SteamOS samen met Lutris voor oudere of niet op Steam staande spellen.[/b]
  • [b]Geen enkele is essentieel. Zelf gebruik ik Lutris en wat emulatoren[/b]
  • [b]Handheld 100%[/b]
  • [b]De verified for SteamDeck is niet 100% accuraat.[/b]
  • [b]Beter scherm, langere accutijd.[/b]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
Wat zijn jullie favoriete features die sinds de release zijn toegevoegd aan de Deck?
De nog steeds stijgende compatibiteit met games uit de Steamstore door het continu bijwerken van Proton e.d.
Wat waren voor jullie de belangrijkste bugfixes die sinds de release zijn doorgevoerd bij de Deck?
N.V.T.
Welke platforms/launchers gebruiken jullie op jullie Decks en hoe goed vinden jullie die werken?
Steam, Lutris, Battlenet en Epic. Werken voor mij naar tevredenheid.
Welke third party tools/plugins e.d. vinden jullie essentieel?
Chiaki vind ik ideaal om PS5 games naar de Steamdeck te streamen en natuurlijk Emudeck, geweldig voor retrogames, zelfs Switch games werken redelijk tot goed!
Gebruik je hem vooral als handheld, of ook i.c.m. een monitor/kb/m? Hoe is die verhouding?
100% handheld
Wat zijn de grootste klachten die je nu, bijna 1,5 jaar na release, nog over de Deck hebt?
Batterij blijft een minpuntje maar dat heb ik opgelost met een flinke powerbank.
Wat zijn je grootste wensen voor wat betreft nieuwe Deck-features?
De problemen die er soms zijn met Anti Cheat en DRM-compatibiliteit, ik zou heel graag FIFA willen spelen op de Steamdeck maar vrees dat het een lastig verhaal wordt.
Aan de hardwarezijde is weinig veranderd en daar focussen we ook niet op, maar toch om te dubbelchecken: is er iets aan een hardwarerevisie geweest die voor jullie de Deck aanmerkelijk aantrekkelijker maakte?
Het schijnt dat latere Steamdecks een betere en stillere fan hebben gekregen maar daar heb ik zelf nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Natuurlijk! Mooi dat jullie nog eens gaan kijken naar de Steam Deck, maar in mijn ogen kon dat al na een maand of twee ;)
  • Wat zijn jullie favoriete features die sinds de release zijn toegevoegd aan de Deck? Mijn belangrijkste feature is de variable refresh rate/frame limiter. Deze maakt alle spellen of efficienter of soepeler.
  • Wat waren voor jullie de belangrijkste bugfixes die sinds de release zijn doorgevoerd bij de Deck? Geen, deze meeste bugs waren weg na een week of twee, dus ik heb geen exacte herinnering. Nieuwere versies van Proton zijn wel een succes!
  • Welke platforms/launchers gebruiken jullie op jullie Decks en hoe goed vinden jullie die werken? Een tijdje Ubisoft connect, en vooral Epic Launcher. Werken doen ze beide prima, maar Epic gebruik ik via een third party tool (Heroic) dus dan sla je geen saves op in de cloud of worden er geen Achievo's geregistreerd. Maar dat vind ik voor deze spellen geen probleem
  • Welke third party tools/plugins e.d. vinden jullie essentieel? Ik gebruik Decky voor PowerTools maar eigenlijk is het niet (meer) essentieel. CryobyteTools is ook goed, maar ik heb het niet vaak nodig gehad.
  • Gebruik je hem vooral als handheld, of ook i.c.m. een monitor/kb/m? Hoe is die verhouding? Alleen als handheld
  • Wat zijn de grootste klachten die je nu, bijna 1,5 jaar na release, nog over de Deck hebt? Ik mis de battery chrage limiter: de accu gaat veel langer mee als je hem niet continue 0-100% oplaad elke keer, maar omdat je er niet continue over nadenkt laad je hem gewoon aan de lader hanger.
  • Wat zijn je grootste wensen voor wat betreft nieuwe Deck-features? Grotere accu, beter scherm (oled, groter, hogere resolutie), Snellere Soc (met name CPU)
  • Aan de hardwarezijde is weinig veranderd en daar focussen we ook niet op, maar toch om te dubbelchecken: is er iets aan een hardwarerevisie geweest die voor jullie de Deck aanmerkelijk aantrekkelijker maakte? Nee, behalve de fan maar daar zit ik niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
XanderDrake schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:49:
  • Wat zijn jullie favoriete features die sinds de release zijn toegevoegd aan de Deck? Mijn belangrijkste feature is de variable refresh rate/frame limiter. Deze maakt alle spellen of efficienter of soepeler.
Ter aanvulling hierop:
Het scherm van de Steam Deck is instelbaar op een refresh rate van 40 t/m 60 Hz. Op 40 Hz en met 40 FPS heb je een frame time van 25 ms. Om het in verhouding te plaatsen: met 30 FPS heb je een frame time van 33 ms, en op 60 FPS 17 ms. Met 40 FPS zit je dus precies tussen de frame time van 30 en 60 FPS. Daarmee kunnen veel zwaardere spellen alsnog soepel lopen, ondanks dat per seconde een derde minder frames berekend wordt.

@Mark_88: ook niet te vergeten is de moddability/repareerbaarheid. iFixit levert officieel onderdelen, en derde partijen maken eigen onderdelen. Zo is laatst nog deze set hall effect sensor joysticks aangekondigd, waar een aantal tweakers en ik al een bestelling voor hebben staan. Dergelijke modificaties kunnen met basaal gereedschap geïnstalleerd worden (kleine kruiskop schroevendraaier, prying tool voor licht wrikwerk, en eventueel een pincet om gemakkelijk de flat cables te kunnen verwijderen en installeren).

Als third-party launcher gebruik ik Heroic Games Launcher om spellen van GOG op te halen, en Heroic Bash Launcher om snelkoppelingen te maken zodat spellen direct vanuit Steam opgestart kunnen worden zonder eerst Heroic Games Launcher te starten.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 09-06-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Zo. Ben divine divinity aan het spelen op de SD. Speelt me een partijtje soepel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11:29
Ik ben een Vader van 2 jonge kinderen, en mijn game momenten zijn dus vooral afhankelijk van random momenten. Ik heb naast de Steam Deck een Xbox Series X en een game pc.

Op dit moment spant het erom welke ik het meest gebruik, de Deck of de xsx. Allebei start je ze snel op, en kan je makkelijk weer wegleggen/uitzetten.
    Het hele platform is stabieler geworden.
    Ik heb de Deck sinds november 2022, toen waren de meeste issues al opgelost volgens mij.
    Steam, xbox inhouse streaming, en sinds kort Ubisoft connect. Ubisoft connect is drama. Ik start het via Steam, en moest de proton versie en mijn MTU size aanpassen, echt dafuq.. daarna lijkt het redelijk te werken maar nog steeds niet top.
    Decky. Daarmee kan je o.a. in steam zien wat het niveau is van de gam volgens protondb, geeft vaak een goede indicatie. En je kan ermee de flatpacks updaten zonder dat je naar je desktop moet.
    Alleen als handheld.
    Dat xbox Game Pass niet te installeren is, en dat third-party launchers hit or miss zijn. Het isbl een beetje per game afhankelijk of alles goed werkt en de rating van steam is niet heel accuraat hierin.
    Een beter scherm met een meer standaard resolutie formaat en een grotere accu.
    N.v.t

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:02
Melantrix schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:12:
[...]
    Dat xbox Game Pass niet te installeren is, en dat third-party launchers hit or miss zijn. Het isbl een beetje per game afhankelijk of alles goed werkt en de rating van steam is niet heel accuraat hierin.
Ehm je kan Game Pass wel via Cloud op de steamdesk spelen, werkt nog goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 12:02

• [b]voor mij is dat de pauze functie, waarbij als de game in de slaapstand wordt gebracht de game pauzeert en je later altijd meteen weer verder kan, vergelijkbaar met de Switch [/b]
  • [b]De support is tot nu toe fantastisch, ik kijk uit naar elke nieuwe release van het OS of proton want het is bijna altijd een feestje[/b]
  • [b]Ondanks dat ik geen problemen heb gehad met externe launchers kan het een drempeltje zijn om een game te kopen want het neemt de console ervaring wel weg als je launcher ineens moet updaten of opnieuw moet inloggen. Heroic launcher, die wmb onmisbaar is omdat die je toegang geeft tot de je Epic Game Store en GOG bibliotheek, werkt erg fijn. [/b]
  • [b] Vibrantdeck is erg fijn, hiermee kun je per game de kleuren saturatie instellen[/b]
  • [b]Ik heb een third party dock gekocht maar ik gebruik deze in de praktijk zelden, voor het tweaken in desktop mode is het wel prettig [/b]
  • [b][/b]batterijduur is wmb echt net te kort, zeker als je veeleisende titels speelt[/b][/b]
  • [b][b][/b]Ik hoop dat het nog lange tijd de aandacht en liefde krijgt van Valve die ze er nu in stoppen[/b][/b]
  • [b]voor mij niet[/b]
  • [b]voor mij is dat de pauze functie, waarbij als de game in de slaapstand wordt gebracht de game pauzeert en je later altijd meteen weer verder kan, vergelijkbaar met de Switch [/b]
  • [b]De support is tot nu toe fantastisch, ik kijk uit naar elke nieuwe release van het OS of proton want het is bijna altijd een feestje[/b]
  • [b]Ondanks dat ik geen problemen heb gehad met externe launchers kan het een drempeltje zijn om een game te kopen want het neemt de console ervaring wel weg als je launcher ineens moet updaten of opnieuw moet inloggen. Heroic launcher, die wmb onmisbaar is omdat die je toegang geeft tot de je Epic Game Store en GOG bibliotheek, werkt erg fijn. [/b]
  • [b] Vibrantdeck is erg fijn, hiermee kun je per game de kleuren saturatie instellen[/b]
  • [b]Ik heb een third party dock gekocht maar ik gebruik deze in de praktijk zelden, voor het tweaken in desktop mode is het wel prettig [/b]
  • [b][/b]batterijduur is wmb echt net te kort, zeker als je veeleisende titels speelt[/b][/b]
  • [b][b][/b]Ik hoop dat het nog lange tijd de aandacht en liefde krijgt van Valve die ze er nu in stoppen[/b][/b]
  • [b]voor mij niet[/b]

[ Voor 31% gewijzigd door Chillko op 10-06-2023 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jgsr schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Ehm je kan Game Pass wel via Cloud op de steamdesk spelen, werkt nog goed ook.
Hij zei dan ook 'installeren'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mark_88
  • Het on the fly aan kunnen passen van de refreshrate en dat dit per game onthouden wordt. 60 fps is voor veel games op de deck net wat te hoog gegrepen. Of als het wel haalbaar is dan kost het onnodig stroom. Ik draai veel games op 45Hz/fps waarbij ik weinig verschil merk met 60. 40 vind ik net nog wat schokkerig vaak.
  • Geen. Ik heb nauwelijks bugs ervaren.
  • 99% Steam zelf. Ik heb zo'n enorme backlog en verschillende bundels zoals van Fanatical en Humble monthly voegen er zoveel toe dat ik weinig behoefte heb om andere launchers er op te zetten. Enige die ik er nog bij gebruikt heb is gamepass streaming.
  • Essentieel niet, maar ik vind Decky loader erg fijn. Ik gebruik vibrant deck zoals iemand al noemde want het scherm vind ik standaard wat flets. Ook Pause games vind ik erg fijn. Gecombineerd met andere tweaks om de swapfile groter te maken is het daarmee mogelijk om meerdere games tegelijk open te houden, een beetje zoals quick resume op de Xbox series consoles. Helaas werkt het niet altijd perfect voor alle games, maar ik vind het toch erg handig om even een kleine indie game te spelen zonder bijvoorbeeld GTA V af te moeten sluiten.
  • 100% handheld.
  • Geen.
  • Ik zou graag zien dat de game lijst gesorteerd kan worden op laatste activiteit, waarbij ook datum van toevoegen aan de library meegenomen wordt. De desktop client heeft dat wel altijd gekund maar om een of andere reden heeft Valve die mogelijkheid weggelaten in nieuwe UI designs. Daardoor is het makkelijk om nieuwe aanschaffen, vooral met grote bundels, uit het oog te verliezen. Verder weinig te wensen qua software. Bij een eventuele deck 2 zou ik graag een oled scherm met variable refreshrate zien.
  • Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Wat zijn jullie favoriete features die sinds de release zijn toegevoegd aan de Deck?
Pauze bij sleep en refreshrate per game aan te kunnen passen.
Wat waren voor jullie de belangrijkste bugfixes die sinds de release zijn doorgevoerd bij de Deck?
Werke eigenlijk al goed toen ik hem in September 2022 kreeg.
Welke platforms/launchers gebruiken jullie op jullie Decks en hoe goed vinden jullie die werken?
Steam only op dit moment
Decky is een must. Powertools, SteamgridDB, ProtonDB om maar een paar te noemen net als Crylobyte33 tools.
Gebruik je hem vooral als handheld, of ook i.c.m. een monitor/kb/m? Hoe is die verhouding?
90% handeheld, 10% als desktop voor als ik onderweg ben.
Wat zijn de grootste klachten die je nu, bijna 1,5 jaar na release, nog over de Deck hebt?
geen
Sneller SoC natuurlijk, grotere batterij en een 42mm SSD grootte. Dat zou een hoop meer mogelijk maken qua SSDs.
Aan de hardwarezijde is weinig veranderd en daar focussen we ook niet op, maar toch om te dubbelchecken: is er iets aan een hardwarerevisie geweest die voor jullie de Deck aanmerkelijk aantrekkelijker maakte? nvt.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:49
Mijn ervaringen met de Steam Deck (512 GB). Deze heb ik vanaf begin mei 2022 in mijn bezit.

Om eerlijk te zeggen heb ik me daar niet zo mee bezig gehouden. Ik gebruik het apparaat om mee te spelen en zolang het goed werkt zie ik geen reden om zaken te gaan tweaken.

Ik heb geen last gehad van bugs.

Ik gebruik alleen Steam zelf.

Niet echt essentieel, maar ik gebruik een SD kaart van 512 GB voor extra opslag.
Ik heb de Steam Dock om makkelijk een monitor, muis en toetsenbord aan te kunnen sluiten.
En ik heb een USB stick gekocht met USB-C aansluiting om mijn savegames te kunnen backuppen voor spellen die geen Steam Cloud ondersteunen.

Grootste deel van de tijd toch wel als handheld. Denk 95% / 5 %.
Wanneer ik op een groot scherm wil spelen gaat de voorkeur uit naar mijn iMac. Maar niet al mijn spellen draaien daar op, dus in die gevallen wil ik de Steam Deck nog wel eens aansluiten op een monitor, toetsenbord en muis.

Ik ben zeer tevreden over het apparaat, dus geen klachten. Wel zou het fijn zijn als er meer Steam Deck verified games komen. Soms is het toch een beetje pielen met de interface.
Verder zou ik graag de mogelijkheid zien om de resolutie in te kunnen stellen van een externe monitor, zonder dat deze is aangesloten. Nu kan dit alleen na het aansluiten. Voor een echte monitor is dit geen probleem en gaat het altijd goed, maar als ik op mijn TV wil spelen en ik sluit de Steam Deck aan op mijn Marantz, heb ik vaak geen beeld. Dan moet ik vaak eerst een externe monitor aansluiten om de resolutie (weer) goed in te stellen voordat het gaat werken.
Tenslotte zou een tweede USB-C poort fijn zijn, zodat ik zonder dock of hub een oplader EN USB-C hoofdtelefoon aan kan sluiten.

Ik denk snellere CPU/GPU en grotere batterij.

Aan de hardwarezijde is weinig veranderd en daar focussen we ook niet op, maar toch om te dubbelchecken: is er iets aan een hardwarerevisie geweest die voor jullie de Deck aanmerkelijk aantrekkelijker maakte?
Nee

Overige opmerkingen
Ik vind het apparaat echt een toevoeging. Het leent zich voor kleine speelsessies van bijvoorbeeld een kwartier. In die tijd ga ik niet mijn desktop PC opstarten. Verder vind ik het voor in de zomer ideaal om ermee in de tuin te gamen wanneer het veel te warm is om binnen te zitten. Voor de bovenstaande doelen had ik ook al een iPad. Maar nu met de Steam Deck heb ik een apparaat waarmee ik (bijna) alle spellen in mijn Steam bibliotheek ook mobiel kan spelen. Al met al ben ik er heel erg blij mee.
Wanneer Valve in de toekomst een snellere of verbeterde versie uitbrengt, heb ik zeker interesse!

[ Voor 2% gewijzigd door Jeroen O op 11-06-2023 11:46 . Reden: Opmerking over 2e USB poort toegevoegd ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 08:07

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

M'n deck gebruik ik heel veel meer dan ik dacht, heb daarom nu m'n 64GB Deck een SSD upgrade gegeven naar 1TB voor nog geen 70euro, werkt allemaal prachtig mooi..
Helaas ben ik wel uuuuren aan gameplay kwijt in mass effect 😵 had mn games van de sd-kaart nu verplaatst naar de ssd, maar de save games zij nu ineens maar van een paar uur spelen.. ipv 40+ uur.

Baal er wel van, heb nu eigenlijk geen zin meer verder te spelen.. enige oplossingen die ik vind gaan over verplaatsten van SSD naar SD, en niet andersom, laat dit dus een waarschuwing zijn 😰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
CT schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:13:
M'n deck gebruik ik heel veel meer dan ik dacht, heb daarom nu m'n 64GB Deck een SSD upgrade gegeven naar 1TB voor nog geen 70euro, werkt allemaal prachtig mooi..
Helaas ben ik wel uuuuren aan gameplay kwijt in mass effect 😵 had mn games van de sd-kaart nu verplaatst naar de ssd, maar de save games zij nu ineens maar van een paar uur spelen.. ipv 40+ uur.

Baal er wel van, heb nu eigenlijk geen zin meer verder te spelen.. enige oplossingen die ik vind gaan over verplaatsten van SSD naar SD, en niet andersom, laat dit dus een waarschuwing zijn 😰
Ik had hetzelfde met gta5 (eigen schuld) maar ik vond iemand die save files van 33% 66% en 100% had gedeeld. Wellicht kun je daar wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
CT schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:13:

https://www.masseffectsaves.com/midgame.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Thanks dacht al dat zoiets wellicht een oplossing is, maar nadeel is dat ik dus nu de hele legendery edition speel, en graag mn ventje (die ik al door 1 had geloodst) ook (nu in 2 met de keuzes) zo naar 3 wil hebben :P

Heb overigens toch nog ff met de oude save gespeeld, maar omdat ik al alles (nog vers in het geheugen) weet klik je toch best hard & snel door alles heen, misschien ff doorbijten en lukt't toch nog. Iig weet ik dat ik Grunt al had kunnne bevrijden en deze lekker mee had kunnen nemen op missies, wat ik nu dus direct al doe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Dag steam deckers, ik heb hier een vraagje.
Ik heb minder interesse in steam games maar wel in geemuleerde Nintendo games. Is het in het algemeen moeilijk om emulators te installeren? En wat met Switch games? Ik twijfel namelijk om toch een Switch aan te schaffen voor de zelda games als het teveel prutswerk is om die spellen vlot speelbaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
Aardappelnoot schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:53:
Ik heb minder interesse in steam games maar wel in geemuleerde Nintendo games. Is het in het algemeen moeilijk om emulators te installeren? En wat met Switch games? Ik twijfel namelijk om toch een Switch aan te schaffen voor de zelda games als het teveel prutswerk is om die spellen vlot speelbaar te maken.
https://www.emudeck.com/

Alle emulators die je maar wil incl Yuzu, deze kan een groot aantal switch spellen behoorlijk goed emuleren, beide Zelda games draaien hier prima op.Overigens heb je wel een switch nodig en de games om ze legaal te kunnen gebruiken met Yuzu.

[ Voor 9% gewijzigd door macdushi op 13-06-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
macdushi schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:41:
[...]

https://www.emudeck.com/

Alle emulators die je maar wil incl Yuzu, deze kan een groot aantal switch spellen behoorlijk goed emuleren, beide Zelda games draaien hier prima op.Overigens heb je wel een switch nodig en de games om ze legaal te kunnen gebruiken met Yuzu.
Bedankt! Ik wist wel dat je switch spellen nodig had, maar wist niet dat je een switch console nodig had. Dan gaat mijn voorkeur toch misschien uit naar een switch console en een kleine emulator. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardappelnoot schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Bedankt! Ik wist wel dat je switch spellen nodig had, maar wist niet dat je een switch console nodig had. Dan gaat mijn voorkeur toch misschien uit naar een switch console en een kleine emulator. Thanks
Het woord waar de nadruk op ligt is legaal... Ik denk omdat je dan zelf de game moet rippen. Als je je niet zo druk maakt om de legaliteit dan heb je geen switch nodig.
Zelf overigens geen ervaring met emuleren dus daar doe ik geen uitspraak over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Nu online
Ben ik weer. Wat superchill om jullie reacties te zien binnenkomen! Hartelijk dank daarvoor. Hier kan ik al heel veel mee en ik heb nog wat vervolgvragen.
  • Sommigen van jullie liepen tegen problemen aan met Deck Verified-titels die toch tegenvielen. Welke games waren dat en waarin schoten ze tekort?
  • Welke games met niet meewerkende anti-cheat en drm zouden jullie het liefst werkend zien?
  • De Heroic Launcher wordt her en der ook gebruikt. Die kan cloudsaves wel syncen, maar dat staat standaard uit. Gebruiken jullie dat dan toch, of laten jullie cloud saves helemaal links liggen? En gaan jullie dan de desktopmodus in om de launcher daar te gebruiken, of voegen jullie ze toe aan Steam via Heroic en start je ze zo?

Al met al schijnt hier hopelijk door dat ik nog niet de optimale manier heb gevonden om third party launchers te benutten. Ik ben onder de indruk van het gebruiksgemak van NonSteamLaunchers maar de launchers zelf zien er niet uit en de bediening is ook verschrikkelijk. Ook vraag ik me af hoe het zal gaan als een launcher straks met de ene Proton-versie wil werken, maar een game op die launcher met een andere versie. Daardoor twijfel ik nu toch aan deze methode en kijk ik weer met een schuin oog naar Heroic (voor Epic en GOG), maar uitgepuzzeld ben ik nog niet. En dan is er ook nog HeroicBashLauncher! Jullie ervaring en wijsheid hier is welkom.

De focus voor mij is gebruiksgemak: met zo min mogelijk tweaken de games van andere platformen werkend krijgen op de Deck in Gaming Mode. Graag indien mogelijk met cloud saves en individuele entries op Steam (dus niet 'start launcher' maar 'start game'), en zonder een extra launcher die draait op de achtergrond, of op z'n minst een lichtere. Liefst natuurlijk al die dingen tegelijk.

(side note: ik was altijd behoorlijk pc-launcher-agnostisch; als Epic een game goedkoper verkocht, dan kocht ik hem op Epic. Had niet gedacht dat dat ooit zou veranderen, maar nu met de Deck is dat toch gebeurd. Zou echt fantastisch zijn als Epic/EA/Ubi/GOG zouden gaan werken aan compatibiliteit met SteamOS en de Deck. Stel je toch voor dat al deze community-tools vervangen konden worden door officiële software die gewoon werkt, cloud saves en al, en simpel is.)
  • Eigenlijk dezelfde vraag over Lutris. Is dat een zinnige aanvulling/vervanging voor een van de grote launchers, in jullie ogen?
Tot slot was ik misschien niet duidelijk genoeg bij een van mijn vragen. Bij de vraag 'wat zijn je grootste wensen voor wat betreft nieuwe Deck-features?' kwamen veelal hardwarewensen naar voren. Daar kan ook zeker een deel van de review aan gewijd worden (maar, again, nog geen beloften), maar de vraag draaide eigenlijk om software. Dus voor wie nog de moeite wil doen: wat voor software-aanpassingen zou je graag zien bij de Deck? Denk aan geheel nieuwe features, of gewoon kleine handigheden die het gebruik makkelijker maken. Wat mij betreft mag het wisselen tussen performance-overlay-niveau's bijvoorbeeld met een hotkey.

In plaats van te quoten tag ik hier even de reageerders van tot nu toe: @Causs @Pendora @macdushi @XanderDrake @The Zep Man @Melantrix @Chillko @Finraziel @Hakker @Jeroen O. Nogmaals dank tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik beantwoord de vragen die op mij van toepassing zijn.
Mark_88 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:56:
Ben ik weer. Wat superchill om jullie reacties te zien binnenkomen! Hartelijk dank daarvoor. Hier kan ik al heel veel mee en ik heb nog wat vervolgvragen.
  • Welke games met niet meewerkende anti-cheat en drm zouden jullie het liefst werkend zien?
Ik koop geen spellen met anti-cheat of DRM.
  • De Heroic Launcher wordt her en der ook gebruikt. Die kan cloudsaves wel syncen, maar dat staat standaard uit. Gebruiken jullie dat dan toch, of laten jullie cloud saves helemaal links liggen? En gaan jullie dan de desktopmodus in om de launcher daar te gebruiken, of voegen jullie ze toe aan Steam via Heroic en start je ze zo?
Ik gebruik Heroic Launcher enkel om spellen (de offline installers) van GOG op te halen. Cloud sync gebruik ik niet. Als ik wel zou willen synchroniseren, dan doe ik dat wel naar een eigen server.
De focus voor mij is gebruiksgemak: met zo min mogelijk tweaken de games van andere platformen werkend krijgen op de Deck in Gaming Mode. Graag indien mogelijk met cloud saves en individuele entries op Steam (dus niet 'start launcher' maar 'start game'), en zonder een extra launcher die draait op de achtergrond, of op z'n minst een lichtere. Liefst natuurlijk al die dingen tegelijk.
Ik koop alleen mijn spellen op Steam (direct of via een authorized reseller) of GOG, buiten een beetje spelen met emulatie om (wat EmuDeck vergemakkelijkt en daar individuele spellen van maakt in Steam's interface).
(side note: ik was altijd behoorlijk pc-launcher-agnostisch; als Epic een game goedkoper verkocht, dan kocht ik hem op Epic. Had niet gedacht dat dat ooit zou veranderen, maar nu met de Deck is dat toch gebeurd. Zou echt fantastisch zijn als Epic/EA/Ubi/GOG zouden gaan werken aan compatibiliteit met SteamOS en de Deck. Stel je toch voor dat al deze community-tools vervangen konden worden door officiële software die gewoon werkt, cloud saves en al, en simpel is.)
Als je veel andere launchers gebruikt en spellen met anti-cheat/nare DRM, dan is Windows draaien nog het overwegen waard (eventueel in dualboot). Net zo makkelijk als een spelconsole zal nooit gaan onder Linux.
Tot slot was ik misschien niet duidelijk genoeg bij een van mijn vragen. Bij de vraag 'wat zijn je grootste wensen voor wat betreft nieuwe Deck-features?' kwamen veelal hardwarewensen naar voren. Daar kan ook zeker een deel van de review aan gewijd worden (maar, again, nog geen beloften), maar de vraag draaide eigenlijk om software. Dus voor wie nog de moeite wil doen: wat voor software-aanpassingen zou je graag zien bij de Deck? Denk aan geheel nieuwe features, of gewoon kleine handigheden die het gebruik makkelijker maken. Wat mij betreft mag het wisselen tussen performance-overlay-niveau's bijvoorbeeld met een hotkey.
Betere compatibiliteit, voor de paar spellen zonder anti-cheat en zonder nare DRM. Je hebt het dan bijvoorbeeld over spellen zoals Jamestown+, die onder Linux niet werken met AMD-hardware. De 'schuld' daarvan ligt niet bij Valve, maar helaas zal die waarschijnlijk wel de partij moeten zijn om dergelijke situaties op te lossen omdat de makers van het spel weigeren bugs op te lossen.

Verder mogelijk een gebruiksvriendelijk boot menu om het OS te kiezen, zonder dat een knop daarvoor ingedrukt hoeft te worden tijdens het opstarten (met een standaardoptie naar keuze die na een X aantal seconden automatisch doorstart). Ingebouwde ondersteuning in SteamOS om de NVME op te delen in een SteamOS-deel en een Windows-deel zou ook wenselijk zijn, wat de installatie op een interne SSD kan vergemakkelijken (zeker als die een upgrade heeft gekregen naar 2 TB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Hoi :)

• Sommigen van jullie liepen tegen problemen aan met Deck Verified-titels die toch tegenvielen. Welke games waren dat en waarin schoten ze tekort? De Borderland games hebben, ondanks een certified label, een brakke Unreal engine implementatie waardoor ze erg veel cached shaders nodig hebben en stotteren als ze op een microSD staan geïnstalleerd.
In Alan Wake zat er ook een mist-effect welke ging glitchen in game, ondanks certified

• Welke games met niet meewerkende anti-cheat en drm zouden jullie het liefst werkend zien? Erg lastig! Battlefield spellen misschien? Maar bijna elk anti-cheat spel is competitive en dan moet je met je Deck controller concurreren tegen muis en keyboard spelers... Geen succes.
DRM is vaak niet zon probleem, want Proton haxxors
.
• De Heroic Launcher wordt her en der ook gebruikt. Die kan cloudsaves wel syncen, maar dat staat standaard uit. Gebruiken jullie dat dan toch, of laten jullie cloud saves helemaal links liggen? En gaan jullie dan de desktopmodus in om de launcher daar te gebruiken, of voegen jullie ze toe aan Steam via Heroic en start je ze zo? Ja ik gebruik Heroic, maar geen save games. Als cross platform cloud saves belangrijk zijn dan koop ik het spel liever op Steam.
Ik download het spel in desktop modus en laat een snelkoppeling maken in SteamOS.

Al met al schijnt hier hopelijk door dat ik nog niet de optimale manier heb gevonden om third party launchers te benutten. Jullie ervaring en wijsheid hier is welkom.

Mijn wijsheid is dan om toch meer in Steam te blijven of gebruik te maken van Native Linux clients zoals GoG en Epic. Niet zozeer dat Steam een walled garden ecosysteem is maar omdat de rest zo brak werkt.

wat voor software-aanpassingen zou je graag zien bij de Deck? Denk aan geheel nieuwe features, of gewoon kleine handigheden die het gebruik makkelijker maken. Wat mij betreft mag het wisselen tussen performance-overlay-niveau's bijvoorbeeld met een hotkey. In dat geval de accu charge limiter en betere drivers waardoor shader caching niet meer nodig is.

Voor de rest zou ik het niet weten eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26

Edd

De Heroic Launcher wordt her en der ook gebruikt.
Hier wil ik wel even op reageren, aangezien ik zelf ook Heroic gebruk op de Steam Deck.
Dit doe ik vooral vanwege Snowrunner waar ik de Epic Games-versie van heb.
Ik gebruik hierbij ook de Cloud Save-functionaliteit, aangezien ik deze game ook gewoon op mijn laptop en/of desktop speel.
Het starten van de game doe ik gewoon direct vanuit de Steam Deck UI en heb de game laten toevoegen vanuit Heroic. De Launcher zelf doe ik over het algemeen ook op die manier om mijn Save Game handmatig te syncen. Wel is de UI van Heroic hierin iets minder touch-vriendelijk en wil het nog weleens vervelend zijn om de upload-functie te kiezen in de dropdown.
Om gebruik te maken van de sync-functie moet je wel eenmalig de locatie goed zetten waar de savegame in de prefix-locatie moet komen te staan. Dus dat kan even zoeken zijn.

Voordeel is wel dat als je je truck omrolt op de desktop, de save van de Steam Deck kunt forceren en nog een poging kan wagen ;)
Ik heb nu wel een tool gevonden waar je quicksaves mee kunt maken, dus dat is nog makkelijker

Naar Snowrunner heb ik ook weleens mijn save voor Maneater gesynced, maar ik heb bijvoorbeeld ook High on Life op Epic en daar wordt Cloud Saves niet voor ondersteund in Heroic.
[/quote]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Aardappelnoot schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:53:
Denk dat als je de steamdeck als switch vervanger wilt inzetten je van een koude kermis thuis komt.
Zelfs als je emudeck gebruikt of een andere 'makkelijke' installer, wordt er wel eea vereist aan stappen/tweaking. Dan is er nog het DLC/Update/Online verhaal, allemaal mogelijk, maar je moet je er wel wat in verdiepen. En tenslotte compatibiliteit, handjevol switch games werken prima, maar 'gewoon' willekeurig een titel installeren en verwachten dat die 100% werkt, nope.

Maar om boven op wat al mogelijk is met 't deck ook een paar exclusives te kunnen spelen zonder daar helemaal -ook- een switch voor aan te schaffen, die niche vervult het wel erg goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22
Ben ik weer.
Ik zou het liefst (en misschien bestaat dit al via een plugin) een optie hebben wat voor de meeste spelers de optimale settings zijn voor Hires low accu - gebalanceerd - lowres long accu en daar snel tussen kunnen kiezen. Zonder dat ik dat zelf allemaal zou moeten uitvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:42
...
wat voor software-aanpassingen zou je graag zien bij de Deck? Denk aan geheel nieuwe features, of gewoon kleine handigheden die het gebruik makkelijker maken. Wat mij betreft mag het wisselen tussen performance-overlay-niveau's bijvoorbeeld met een hotkey.
Een knoppie waarmee ik m'n bluetooth headset gemakkelijk opnieuw kan verbinden als ik de deck wakker maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kr7Br schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:47:
[...]

Een knoppie waarmee ik m'n bluetooth headset gemakkelijk opnieuw kan verbinden als ik de deck wakker maak.
Kan met de Decky Bluetooth plugin volgens mij wel simpel?

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:05
wat voor software-aanpassingen zou je graag zien bij de Deck? Denk aan geheel nieuwe features, of gewoon kleine handigheden die het gebruik makkelijker maken. Wat mij betreft mag het wisselen tussen performance-overlay-niveau's bijvoorbeeld met een hotkey.
Zelf heb ik naast de Steam Deck ook nog de officiële dock (aangesloten op de woonkamer TV).
Ik speel veelal in handheld mode en ik tweak, zoals de meeste, per game een performance profile in elkaar om zo de beste "bang for the buck" te bereiken tussen TDP en fidelity/performance.

...maar...
Wat ik echter mis is als feature is een apart performance profile voor als de Steam Deck is gedocked. Dan mag van mij de TDP best een (fors) stuk hoger zijn als ik daarmee (net iets) betere fidelity/performance kan krijgen.

offtopic:
...maar ik ben lui, dus docked speel ik dan ook maar gewoon met het 'TDP bewuste' profiel

Enige wat ik verder nog mis is de mogelijkheid om een game te downloaden/installeren terwijl de Deck in een halve slaap stand zit (zogezegd). Want nu moet die Deck aan blijven staan en bij een grote game is dat meh. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:05
Bart ® schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:37:
[...]

Kan met de Decky Bluetooth plugin volgens mij wel simpel?
Persoonlijk hou ik graag mijn Steam Deck zo Vanilla als mogelijk. Oftewel: alles wat Valve vind dat ik kan/mag Tweaken, "dat doe ik".
Voor die reden heb ik nog steeds geen Decky erop gezet (en ja, die Bluetooth plugin klinkt als een erg handige feature).

...en dus: ik hoop dat de veel gebruikte Decky plugins ooit z'n weg vinden naar de vanilla Steam Deck client (en/of OS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
wat voor software-aanpassingen zou je graag zien bij de Deck? Denk aan geheel nieuwe features, of gewoon kleine handigheden die het gebruik makkelijker maken.
Wat ik nog graag zou zien is dat je de Deck kunt aanzetten met een draadloze controller, zoals de Switch dat bijvoorbeeld wel kan.

Ik gebruik de Deck voornamelijk aan de tv met de Nintendo Switch Pro Controller. Als ik weer eens op de Switch speel (die stond maanden uit vanwege Fallout 4 op de Deck, nu staat die laatste al een tijd uit vanwege Zelda:TOTK) gebruik ik hem daar en moet ik hem opnieuw koppelen, ga ik naar de Deck moet ik hem daar weer opnieuw koppelen. Ik kan maar 1 oplossing bedenken: een 2de goede controller erbij voor de Deck. Of is dat handiger op te lossen, en zo niet welke controller hebben jullie goede ervaring mee? De 8Bitdo Ultimate of zijn er betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Laatste update van de steamdeck lijkt de stabiliteit niet te goede te komen, D4 eerst stabiel nu meerdere vastlopers van gehele SD.
The Witcher eerst stabiel nu crashes.

Meer mensen die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
richards3 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:48:
Laatste update van de steamdeck lijkt de stabiliteit niet te goede te komen, D4 eerst stabiel nu meerdere vastlopers van gehele SD.
The Witcher eerst stabiel nu crashes.

Meer mensen die ervaring?
Welke update versie nummer? Van wat, proton, Steamos, steam client?
Ik heb net Witcher 2 uitgespeeld. Heb een eens een vastloper gehad, maar dat is het niet van de afgelopen week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:17:
[...]

Welke update versie nummer? Van wat, proton, Steamos, steam client?
Ik heb net Witcher 2 uitgespeeld. Heb een eens een vastloper gehad, maar dat is het niet van de afgelopen week ofzo.
Was de laatste update van steamos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 22-09 20:25

artificial_sun

Mazda Rx7

@Mark_88

Het lijkt er vanaf het begin in te zitten, maar volgens mij toch later geïntroduceerd. 40Hz mode voor het scherm. Voor mij is 40Hz/40Fps meer dan genoeg performance voor de meeste games.
ik heb geen last gehad van bugs
Ik gebruik Heroic voor GOG en die werkt prima
Naast Heroic gebruik ik momenteel alleen Proton-GE en Ludusavi om back-ups te maken van saves
90% handheld, 10% Docked met Stadia controllers. Helaas heb ik weinig tijd om echt te gaan zitten voor games, dus dan is handheld de snelste optie
Dat Ubisoft BattleEye nog niet voor alle games geupdate heeft om te werken op Proton
Ik mis eigenlijk niets, daarom heb ik ook geen plugins geïnstalleerd. Misschien makkelijker wisselen tussen aangesloten controllers, soms wil hij docked toch de interne controller gebruiken (al weet ik niet zeker of dut nog steeds een probleem is)
Alleen het feit dat hij makkelijk, zonder wachtrij te bestellen was. (In de week dat de ondergang van Stadia aangekondigd was)
Sommigen van jullie liepen tegen problemen aan met Deck Verified-titels die toch tegenvielen. Welke games waren dat en waarin schoten ze tekort?
Ik zelf geen
Welke games met niet meewerkende anti-cheat en drm zouden jullie het liefst werkend zien?
The Crew2 en The Crew Motorfest
De Heroic Launcher wordt her en der ook gebruikt. Die kan cloudsaves wel syncen, maar dat staat standaard uit. Gebruiken jullie dat dan toch, of laten jullie cloud saves helemaal links liggen? En gaan jullie dan de desktopmodus in om de launcher daar te gebruiken, of voegen jullie ze toe aan Steam via Heroic en start je ze zo?
Cloud sync hand ik aangezet op Herioc, maar deze stond laatst weer uit zag ik en uit gelaten. Maar ik maak gewoon zo nu en dan een backup via Ludusavi. Ik heb mijn GOG games via Herioc toegevoegd als non-Steam game
Al met al schijnt hier hopelijk door dat ik nog niet de optimale manier heb gevonden om third party launchers te benutten. Ik ben onder de indruk van het gebruiksgemak van NonSteamLaunchers maar de launchers zelf zien er niet uit en de bediening is ook verschrikkelijk. Ook vraag ik me af hoe het zal gaan als een launcher straks met de ene Proton-versie wil werken, maar een game op die launcher met een andere versie. Daardoor twijfel ik nu toch aan deze methode en kijk ik weer met een schuin oog naar Heroic (voor Epic en GOG), maar uitgepuzzeld ben ik nog niet. En dan is er ook nog HeroicBashLauncher! Jullie ervaring en wijsheid hier is welkom.
NonSteamLaunchers is naar mijn mening niet volwassen, die krijgt momenteel nog meerdere versie updates per week. Herioc is wel stabiel. En je kunt ook zelf games/launchers toevoegen als Non-Steam game via desktop mode. Voor zo nu en dan een game is dat goed te doen.
Eigenlijk dezelfde vraag over Lutris. Is dat een zinnige aanvulling/vervanging voor een van de grote launchers, in jullie ogen?
geen ervaring

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbra
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 17:29
Toen het steamdeck aangekondigd werd, vond ik het wel een goed idee. Relatief krachtige hardware in een handzaam, draagbaar formaat. Ik had het gevoel dat de hele wereld wel enthousiast was.
Nu, een jaar (?) na lancering, zie ik dat er toch vrij veel steamdecks te koop aangeboden worden en ik vraag me af waarom dit dan wel is. Valt het gebruik in praktijk zo erg tegen? Als je hiervan tevreden zou zijn, is het toch iets wat je voor jaren bijhoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
artificial_sun schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:54:
Ik mis eigenlijk niets, daarom heb ik ook geen plugins geïnstalleerd. Misschien makkelijker wisselen tussen aangesloten controllers, soms wil hij docked toch de interne controller gebruiken (al weet ik niet zeker of dut nog steeds een probleem is)
Mijn ervaring met het aansluiten van een controller is dat deze standaard als tweede controller wordt gezien. In het rechter contextmenu dat je kan oproepen in gaming mode kan je de volgorde veranderen, zodat de externe controller de eerste controller is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
Superbra schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:17:
Nu, een jaar (?) na lancering, zie ik dat er toch vrij veel steamdecks te koop aangeboden worden en ik vraag me af waarom dit dan wel is. Valt het gebruik in praktijk zo erg tegen? Als je hiervan tevreden zou zijn, is het toch iets wat je voor jaren bijhoudt?
Als je deze en de vorige pagina van dit topic leest, kom je wel tot een andere conclusie: weinige hier missen en belangrijke feature of hebben een groot probleem met de software.

Ik denk dat het vooral gaat om de use case: als je al een pc of console hebt moet het gebruik van de Deck nog steeds in je "normale game flow" passen. Stel je vindt de Deck erg leuk, maar uiteindelijk speel je toch meer Call of Duty, Doom eternal of CS:GO, dan lijkt het me logisch dat je alsnog je Deck te weinig gebruikt. Dan verkopen meer mensen hem weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
Toen het steamdeck aangekondigd werd, vond ik het wel een goed idee. Relatief krachtige hardware in een handzaam, draagbaar formaat. Ik had het gevoel dat de hele wereld wel enthousiast was.
Ik denk dat FOMO wel een dingetje is, vooral omdat het een goede prijs was en de verwachting was dat de voorraad laag zou zijn. Daarnaast is dit voor veel mensen de eerste keer dat ze een dergelijke handheld hebben en dus mogelijk hun verwachtingen in gebruik en de mate van gebruik anders hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik denk dat ook veel mensen hem gekocht hebben om naast een PC of Console te gebruiken. Als dan de praktijk is dat hij altijd in de kast ligt is verkopen een betere optie.

Ik heb hem als vervanger voor Stadia gekocht. Als ik wil gamen is het de Steamdeck of iets uit mijn retro collectie.

Stadia was beter....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macdushi
XanderDrake schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Als je deze en de vorige pagina van dit topic leest, kom je wel tot een andere conclusie: weinige hier missen en belangrijke feature of hebben een groot probleem met de software.

Ik denk dat het vooral gaat om de use case: als je al een pc of console hebt moet het gebruik van de Deck nog steeds in je "normale game flow" passen. Stel je vindt de Deck erg leuk, maar uiteindelijk speel je toch meer Call of Duty, Doom eternal of CS:GO, dan lijkt het me logisch dat je alsnog je Deck te weinig gebruikt. Dan verkopen meer mensen hem weer.
Ik denk dat XanderDrake het bij het rechte eind heeft als ik naar mezelf kijk, je kunt beter bedenken voor de aanschaf waar je de SteamDeck voor wil gebruiken en niet achteraf, ik ben juist door de SteamDeck weer begonnen met PC gaming en ik vermaak me er prima mee. De SteamDeck is niet voor alle soorten van gaming geschikt maar voor mij een uitkomst, ik kan niet wachten op een SteamDeck 2.0!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu, een jaar (?) na lancering, zie ik dat er toch vrij veel steamdecks te koop aangeboden worden en ik vraag me af waarom dit dan wel is.
Wat is 'vrij veel', met name in verhouding t.o.v. de groep die hun Deck niet te koop heeft gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
The Zep Man schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:15:
[...]

Wat is 'vrij veel', met name in verhouding t.o.v. de groep die hun Deck niet te koop heeft gezet?
Ik tel op marktplaats 28 advertenties waarin een SteamDeck te koop wordt aangeboden, Ik denk dat "vrij veel" uiteindelijk "heel weinig" is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
Blijf de steam deck gebruiken voor indiegames. Heb ondertussen de smaak terug te pakken en een 2de hands game pc aangeschaft... Daar speel ik mijn triple A games op (1440p setup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbra
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 17:29
macdushi schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Ik tel op marktplaats 28 advertenties waarin een SteamDeck te koop wordt aangeboden, Ik denk dat "vrij veel" uiteindelijk "heel weinig" is. ;)
Op 2ehands (het belgische marktplaats) staan er nu 28 te koop. Hier op tweakers 7. Ik heb geen idee hoeveel er dan nog in omloop zijn, maar als ik zie dat er voor de Playstation 5 op tweakers 4 advertenties zijn, vind ik 7 steam decks toch vrij veel ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Superbra schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Op 2ehands (het belgische marktplaats) staan er nu 28 te koop. Hier op tweakers 7. Ik heb geen idee hoeveel er dan nog in omloop zijn, maar als ik zie dat er voor de Playstation 5 op tweakers 4 advertenties zijn, vind ik 7 steam decks toch vrij veel ja.
alles is relatief. Er staan nu 1330 advertenties op marktplaats voor een PS5. Daar zit ook wat controllers bij, maar reken maar op 70-80% consoles. De verkoopaantallen wereldwijd van de PS5 zijn niet 40x die van de steamdeck

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:04
Wat maakt het nou uit hoeveel advertenties er staan.
Het gaat er uiteindelijk om of je plezier hebt van je Steam Deck. En dat heb ik zeker!
Momenteel Diablo IV aan het doen.
En Diablo 4 draait als een zonnetje 🌞

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:24:
[...]

alles is relatief. Er staan nu 1330 advertenties op marktplaats voor een PS5. Daar zit ook wat controllers bij, maar reken maar op 70-80% consoles. De verkoopaantallen wereldwijd van de PS5 zijn niet 40x die van de steamdeck
Omdat ik gek op cijfertjes ben (wat een nerd :+ ) heb ik een steekproef genomen bij de PS5 en kom ik uit op +-60% consoles (58,9%). Daarmee kom je uit op 800 PS5's.

Daarnaast tel ik +-50 Steam Decks te koop op Marktplaats. Dat is een factor 16 verschil met de PlayStation.

April dit jaar waren er 38 miljoen PS5's verkocht wereldwijd, en ongeveer 2,2 miljoen (schatting) Steam Decks. Dat is een factor 17 verschil.

Hiermee kom ik tot de, niet wetenschappelijk onderbouwde, conclusie dat er niet disproportioneel veel Steam Decks te koop staan ivm de PlayStation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
[list]
• Sommigen van jullie liepen tegen problemen aan met Deck Verified-titels die toch tegenvielen. Welke games waren dat en waarin schoten ze tekort?

Voor mij n.v.t.

Call of Duty / Warzone zou fantastisch zijn.

Nog niet tegen save issues aangelopen maar zou het even nalopen. Ik installeer games via Heroic launcher maar uiteindelijk voeg ik ze toe aan Steam OS

Al met al schijnt hier hopelijk door dat ik nog niet de optimale manier heb gevonden om third party launchers te benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
Gisteren de GuliKit pookjes erin gedaan. De oude werkten nog perfect. Dus was niet echt nodig.ofzo.

Open maken van de SD is wel oppassen. De schroefjes zitten met blauwe loctite vast. Dus scherp gereedschap gebruiken. Je stript ze snel.

De openmaken kan het beste met een plectrum en te starten bij de L1 of R1 knop. Verder makkelijke ingreep.

[ Voor 0% gewijzigd door MarcoM op 19-06-2023 12:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Superbra schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:35:
[...]

21 nintendo switches staan er hier te koop zelfs tweakers.

dat moet wel de grootste flop ooit zijn dat ding!

:+

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• XanderDrake

Het is de werkweek :'( dus tijd voor wat nieuwtjes.

Na een korte hiatus met veel zon ( 8) ), Reddit stakingen en Ally nieuws (waar ik hier niet over mag praten :'( ), ben ik er weer met een mooie set nieuwtjes. Te beginnen met een nieuwe versie van de Steam Client. Er zitten zoveel verbeteringen tussen dat je blaren op je scrollvinger zou krijgen. Erg veel updates rondom controls en UI elementen, naast een boel bugfixes voor Linux. Voor SteamOS krijgen we vooral betere notificaties voor zaken van binnen Steam, zoals de Market, Achievements, etc.

Het is ondertussen al wat ouder nieuws, maar voor jullie modders out there: je kan bij JSAUX een kit kopen voor een transparante Deck Case!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/429U9zNLScdCzGPGjjii2e-1200-80.jpg.webpIk vind hem wel vet, en andere semi-transparante kleuren zoals paars zijn ook beschikbaar voor $36.

Steam Deck HQ heeft mooie samenvattingen gemaakt van de recente stormvloed aan nieuwe Steam Deck Verified games. De lijsten staan bomvol met Indy titels en AAA kaskrakers zoals Street Fighter 6 en Gears of War 5. Erg mooi om te zien, maar er is één nieuwe Verified game die zijn eigen nieuwsitem verdiend:

Van een floppende launch naar super snelle patchrondes; The Last of Us 1 lijkt de weg naar boven gevonden te hebben! Elke maand is er weer een nieuwe update ronde, en de laatste patch, versie 1.10 (changelog ), lijkt voor mij een winnaar. Naast veel crash fixes en bug fixes is het noemenswaardig dat de performance aanzienlijk verbeterd is, voor alle PC hardware. Liam van GamingOnLinux kan ons vertellen dat de Very Low Preset specifiek gemaakt is voor de Steam Deck, je kan hopen op een Verified 35+ FPS game ervaring! Daarnaast krijgen we ook specifieke Deck-bugfixes! Als kers op de taart is het compilen van de shaders geminimaliseerd van 60 minuten tot 15 minuten. Ik heb totaal niet verwacht dat TLOU1 alsnog soepel werkt op de gebrekkige CPU van de Deck! Ik ga goed opletten bij de volgende Steam Summer Sale >:)

En om nog verder te gaan over games, de MOBA game SMITE is nu werkend op de Deck en Linux! Opzich is dit feit niet perse bijzonder, maar wat wel bijzonder is, is dat SMITE een Easy Anti-cheat game blijkt te zijn. Daarnaast is het zo dat SMITE vooral door de community op Linux is gekregen. Het is mij onduidelijk wat deze spelers gedaan hebben, maar blijkbaar kan je een microtransaction based MOBA wél op Linux krijgen met een beetje (gratis) werk.

Laatste game update: ondanks alle barrieres en anti-cheat systemen heeft een Redditor FIFA 23 aan de praat gekregen op de Deck, binnen SteamOS! Het is wel alleen de offline mode, en het kost je ook wat werk. Maar het resultaat mag er wezen. Op deze manier vraag ik me af of er eigenlijk wel spellen zijn die niét werken op SteamOS, na wat liefde en inzet van de community.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
XanderDrake schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:03:

En geen woord over de nieuwe Gulikit pookjes. :'(

Kant-en-klaar vervangende joysticks met hall effect sensoren. Per set 10 EUR goedkoper dan twee losse vervangende joysticks van iFixIt (en gratis verzending):
https://www.aliexpress.com/item/1005004360145678.html

Net als @MarcoM heb ik ook de Gulikit SD02 joysticks binnen gekregen. Ze kwamen 10 dagen eerder binnen dan dat AE verwachtte, dus al met al iets van een week(?) tijd om het te bezorgen.

Bij mij had de originele joystick rechts soms het probleem dat deze 'naar boven' niet goed wilde registreren (gaat naar linksboven of rechtsboven, maar niet strak naar boven). Dat probleem is verholpen. Verder zie ik het ook deels als preventief onderhoud.

Beide joysticks werken goed. Tijdens spelen merk ik geen verschil met de originele joysticks (in nieuwstaat).

Wat tips (naast de algemene 'hoe sloop ik iets open'-tips):
• Er zit geen installatiehandleiding bij. Zie de handleiding op AE, en maak daarvan een kopietje voor jezelf.
• Doe uit stap 7 de identificatie van welk type joysticks je Steam Deck heeft voordat je begint aan stap 1. Dan hoef je de Deck niet op te starten met potentieel niet werkende/problematische joysticks, omdat je die meteen goed geconfigureerd hebt voor de eerste boot.
• Voer de extra instructies in stap 8 uit. In de Deck's instellingen kan je in de configuratie van joystick dead zones testen of de joysticks goed gekalibreerd zijn. Bij afwijkingen van het exacte midden kan je zelf de joysticks kalibreren door de afwijking te compenseren. Duw de joystick in de tegenovergestelde richting van de afwijking tijdens kalibratie. Deze kalibratie hoeft maar eenmalig, want die wordt opgeslagen in de controller van de joystick.
• Bewaar de verpakking, want daar kan je je originele joysticks in bewaren. :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 20-06-2023 08:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amos_x
XanderDrake schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:03:

Toch even vermelden, deze nieuws recaps zijn top! Bedankt voor de moeite die je er in steekt. :)

Scheelt weer veel youtube door in een oogopslag bij te blijven met wat er loopt in deck-land. Youtube is fijn, maar de informatiedichteid/bandbreedte is soms bedroevend laag om snel een beetje bij te blijven

Het is ondertussen al wat ouder nieuws, maar voor jullie modders out there: je kan bij JSAUX een kit kopen voor een transparante Deck Case!
[Afbeelding]
Dit is vet! Doet me denken aan die N64 die op het eind in 6 transparante kleurtjes kwam. Onlangs nog een unboxing van op LTT. Dt soort 90's fun design mag wel eens terugkomen. Alles is tegenwoordig zo ultrastrak en corporate. Het gaat over spelletjesmachines, een beetje fun in design mag wel 8)
Op deze manier vraag ik me af of er eigenlijk wel spellen zijn die niét werken op SteamOS, na wat liefde en inzet van de community.
Dit is natuurlijk wel geen plug and play te noemen, en ik vraag me af voor hoeveel users zoiets realistisch is. Ik merk tegenwoordig bij mezelf, op pc dan, dat ik weiger om langer dan 5 minuten te tweaken. Snel de settings in, alles naar 'performance' trekken (eerder lager dan hoger) en gaan.

Maar fijn dat het kan. Een handheld is natuurlijk het ideale platform voor Fifa! Beetje lokaal multiplayeren met 2 decks bvb. Old school. Hopelijk gaat EA in de toekomst steam OS iets meer ondersteunen, maar het is EA, ik vermoed van niet :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Voor de geïnteresseerden, er staat een deck te koop in V&A aan 2000 euro met een shitload aan accessoires :D (niet van mij)

Als je zoveel randzaken koopt en nodig denkt te hebben om een beetje casual mobiel te gamen, dan heb je onderweg toch de verkeerde keuzes gemaakt lijkt me. KISS, keep it simple, st... 90 graden adapters voor de voeding, docks, enorme powerbanks...

Toch bizar hoe men zich soms helemaal kan verliezen. Doet me denken aan een 2000 honda civic kopen voor 5000 euro en er 25000 euro tuning bling aan hangen. O-) En dan voor 35000 euro te koop zetten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Amos_x schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:31:
Voor de geïnteresseerden, er staat een deck te koop in V&A aan 2000 euro met een shitload aan accessoires :D (niet van mij)

Als je zoveel randzaken koopt en nodig denkt te hebben om een beetje casual mobiel te gamen, dan heb je onderweg toch de verkeerde keuzes gemaakt lijkt me. KISS, keep it simple, st... 90 graden adapters voor de voeding, docks, enorme powerbanks...

Toch bizar hoe men zich soms helemaal kan verliezen. Doet me denken aan een 2000 honda civic kopen voor 5000 euro en er 25000 euro tuning bling aan hangen. O-) En dan voor 35000 euro te koop zetten ;)
Lol.... dat is 1/2 waard nieuw. dus 800 zou een reële prijs zijn om te vragen. Maar je kan het altijd proberen voor een 64GB steam deck 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Tadango schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Lol.... dat is 1/2 waard nieuw. dus 800 zou een reële prijs zijn om te vragen. Maar je kan het altijd proberen voor een 64GB steam deck 8)7
Had ik nog niet eens opgemerkt. Er wordt nogal de nadruk gelegd op die 2TB vanaf de top van de advertentie, ik dacht dus dat het een interne SSD swap betrof. Blijkt de 2TB extern te zijn (114 euro bij mediamarkt), paar puntjes verder wordt die (interne) 64 GB vermeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
Tadango schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Die 2000 euro gaat hij in ieder geval nooit vangen, al die accessoires heeft het merendeel van de potentiele kopers waarschijnlijk helemaal niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Zijn er hier eigenlijk mensen met de officiele steam deck dock?
Neig er nog steeds erg naar om deze te kopen.

Reden om juist deze te pakken:
- Compatibiliteit met Steam Deck
- Dual monitor
- Network port aan de achterkant.

Of hebben jullie betere / goedkopere alternatieven?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:28
kaasszje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:06:
Zijn er hier eigenlijk mensen met de officiele steam deck dock?
Neig er nog steeds erg naar om deze te kopen.

Reden om juist deze te pakken:
- Compatibiliteit met Steam Deck
- Dual monitor
- Network port aan de achterkant.

Ik heb hier de officiële staan, gebruik hem voornamelijk als "dock" voor m'n laptop, maar het is wel handig dat ik snel even iets op de Deck kan doen in desktop mode. (en een extra lader erbij is altijd handig)

Heb je specifieke vragen over de dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Flapperbol schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:31:
[...]

Ik heb hier de officiële staan, gebruik hem voornamelijk als "dock" voor m'n laptop, maar het is wel handig dat ik snel even iets op de Deck kan doen in desktop mode. (en een extra lader erbij is altijd handig)

Heb je specifieke vragen over de dock?
Verleng je dan de usb-c kabel?
Dat is ook iets wat ik eigenlijk nog wil.

Beide schermen werken te gelijk toch?
Is de dock de 99 euro waard? (Blijft vest veel geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:28
kaasszje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:42:
[...]

Verleng je dan de usb-c kabel?
Dat is ook iets wat ik eigenlijk nog wil.

Beide schermen werken te gelijk toch?
Is de dock de 99 euro waard? (Blijft vest veel geld)
Ik verleng de kabel niet, is ook niet nodig (en zo kan ik nog makkelijk bij de kabels die erin gaan)
Twee schermen heb ik zelf niet getest, maar dat is ongetwijfeld op internet te vinden.

En qua prijs: tjah, hij is wel wat prijziger, maar je krijgt wel een (degelijke) lader erbij. Daarnaast heb ik vrij veel van die goedkopere dockjes gehad voor de laptop die het na een paar maanden geven, inclusief van bekendere merken als Anker. Bij deze kan ik er vanuit gaan dat ie gewoon goed werkt, en indien nodig degelijke support krijg als er iets aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Flapperbol schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:31:
[...]

Ik verleng de kabel niet, is ook niet nodig (en zo kan ik nog makkelijk bij de kabels die erin gaan)
Twee schermen heb ik zelf niet getest, maar dat is ongetwijfeld op internet te vinden.

En qua prijs: tjah, hij is wel wat prijziger, maar je krijgt wel een (degelijke) lader erbij. Daarnaast heb ik vrij veel van die goedkopere dockjes gehad voor de laptop die het na een paar maanden geven, inclusief van bekendere merken als Anker. Bij deze kan ik er vanuit gaan dat ie gewoon goed werkt, en indien nodig degelijke support krijg als er iets aan de hand is
Dank u :)
Bedoelde overigens van steam deck dock naar laptop verlengen, kabel is kort en mijn laptop heeft alleen aan de rechter kant usb-c, dus vrees dat ik die moet verlengen.
Wel goed om te horen dat dit ook met laptop werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omizon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 15:58
kaasszje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Bedoelde overigens van steam deck dock naar laptop verlengen, kabel is kort en mijn laptop heeft alleen aan de rechter kant usb-c, dus vrees dat ik die moet verlengen.
Andere optie is gewoon een standaard USB-C dock/dongle zoals deze:
https://www.bol.com/nl/nl...acegray/9300000111069207/

Ik heb deze van het werk en werkte ook gewoon plug&play met de Steamdeck ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Omizon schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:16:
[...]

Andere optie is gewoon een standaard USB-C dock/dongle zoals deze:
https://www.bol.com/nl/nl...acegray/9300000111069207/

Ik heb deze van het werk en werkte ook gewoon plug&play met de Steamdeck ;) .
Dank je, heb een dockteck (dd00025) hiervoor, echter vind ik dit net niet handig werken.
Mis ook 2e beeldscherm hierbij en mijn steam deck moet ik weer in een mobiele houder zetten.

Kortom heb dit geprobeerd maar het werkt net niet lekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
kaasszje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Als je niet perse je Steam Deck rechtop in een dock hoeft te hebben, kan je ook eens kijken naar mijn LOOQS hub review van vorige jaar:https://gathering.tweaker...message/73209696#73209696
Kostte geen drol, 35€ ofzo. Werkt heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
kaasszje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:06:

Als je kan leven met een always on rgb strip.

Is nu 21 euro ik had hem voor 19. Werkt perft.

https://a.aliexpress.com/_EwlUsVb
Pagina: 1 ... 76 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.