Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:49

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@Mark_88 Weet niet of ik te laat ben, maar hierbij mijn input:
  • Wat zijn jullie favoriete features die sinds de release zijn toegevoegd aan de Deck?
  • Ik heb de Deck sinds maart, dus geen mening.
  • Wat waren voor jullie de belangrijkste bugfixes die sinds de release zijn doorgevoerd bij de Deck?
  • Ik heb de Deck sinds maart, dus geen mening.
  • Welke platforms/launchers gebruiken jullie op jullie Decks en hoe goed vinden jullie die werken?
  • Nu alleen nog maar Steam. Ik heb gewerkt met de Heroic en Ubisoft Launchers, maar hett rommelen met Wine en filepaths vond ik teveel gedoe. Ik los dit op door deze games vanaf mijn PC te streamen met Sunshine/Moonlight.
  • Welke third party tools/plugins e.d. vinden jullie essentieel?
  • Decky Loader met: - HLTB (How Long To Beat) - ProtonDB badges - CSS Loader - PowerTools
  • Gebruik je hem vooral als handheld, of ook i.c.m. een monitor/kb/m? Hoe is die verhouding?
  • Alleen handheld
  • Wat zijn de grootste klachten die je nu, bijna 1,5 jaar na release, nog over de Deck hebt?
  • Niet specifiek
  • Wat zijn je grootste wensen voor wat betreft nieuwe Deck-features?
  • Ik vind het OS redelijk gestroomlijnd. Ook zie je dat de goede Decky Plugins geport worden naar het OS. Ik geef het vooral tijd, Valve heeft een goed ontwikkelteam erop zitten.
  • Aan de hardwarezijde is weinig veranderd en daar focussen we ook niet op, maar toch om te dubbelchecken: is er iets aan een hardwarerevisie geweest die voor jullie de Deck aanmerkelijk aantrekkelijker maakte?
  • De oude fan was erg luidruchtig, dat heeft met in het begin ook doen beslissen dat ik de Steam Deck niet aanschafte.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op Steam meer dan 10.000 spellen geoormerkt als verified of playable:

https://steamdecklife.com...-10000-playable-verified/

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
In ander nieuws, ik heb sinds kort mijn originele 512 GB SSD vervangen met een Western Digital SN740 2 TB, besteld op AE voor 140 EUR.

Installatie is een eitje als je al gewend bent om bijvoorbeeld notebooks te openen. Betreft slechts twaalf schroeven en lichte prying. Het schild van de originele SSD past om de SN740. Via recovery SteamOS opnieuw geïnstalleerd en weer door, met veel meer interne opslagruimte. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:37
The Zep Man schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:23:
In ander nieuws, ik heb sinds kort mijn originele 512 GB SSD vervangen met een Western Digital SN740 2 TB, besteld op AE voor 140 EUR.

Installatie is een eitje als je al gewend bent om bijvoorbeeld notebooks te openen. Betreft slechts twaalf schroeven en lichte prying. Het schild van de originele SSD past om de SN740. Via recovery SteamOS opnieuw geïnstalleerd en weer door, met veel meer interne opslagruimte. :)
Nou dit durf ik dus niet. Niet het openmaken en installeren maar het bestellen op Ali en dan 140 euro overmaken aan iets waarvan ik niet zeker weet of het wel okay is. Want is dat ding zeker van WD? Is het geen maandagochtend module die het net effe niet lekker doet? Ik wordt daar nerveus van. Dan bestel ik liever een duurdere in NL.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Knoezelbos schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:00:
[...]
Nou dit durf ik dus niet. Niet het openmaken en installeren maar het bestellen op Ali en dan 140 euro overmaken aan iets waarvan ik niet zeker weet of het wel okay is. Want is dat ding zeker van WD? Is het geen maandagochtend module die het net effe niet lekker doet? Ik wordt daar nerveus van. Dan bestel ik liever een duurdere in NL.
Bestel je toch bij Ali met klarna. Heb je genoeg tijd om uit te vinden of het een goede variant is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De SSD test ik uitgebreid, en er zijn voldoende andere goede ervaringen op het internet en recensies over de specifieke winkel. Dit is iets wat ik wel aandurf. Met de juiste voorzorgsmaatregelen stoot je hooguit 1 in de 10 keer je teen (en vaak minder), en de kostenbesparing van de 9 van de 10 keer maakt veel goed.

Het gaat om een gaming apparaat, niet om een server waar 99,9999(...)% uptime van wordt verwacht. Het is ook hobby, met betere winkansen dan bij een gokverslaving. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:47
[...]

Ik vind dit bijna schattig als ik terugdenk aan het moment dat ik 800 eur overmaakte via Western Union naar een Chinese verkoper voor een autoradio, die bewust aangaf dat het niet via zijn website moest verlopen voor dat specifieke model. Anderhalve week later had ik een pakketje binnen zoals verwacht, zonder issues.

Als je de juiste reviews checkt, de juiste verkopers zoekt dan komt het meestal wel goed. Natuurlijk ook de te goed om waar te zijn deals niet nemen, scams zijn vaak overduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[...]

Al menigmaal artikelen besteld op Ali, als laatste ook een Western Digital SN740 2 TB voor mijn Steamdeck, nooit ook maar enig probleem gehad met betaling en verzending via Ali. En de installatie van die SD is idd een eitje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:37
macdushi schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:16:
[...]

Al menigmaal artikelen besteld op Ali, als laatste ook een Western Digital SN740 2 TB voor mijn Steamdeck, nooit ook maar enig probleem gehad met betaling en verzending via Ali. En de installatie van die SD is idd een eitje!
Het gaat mij ook niet over het bestellen en betalen.. meer over de prijs/kwaliteit. Hoor overal gemixte verhalen. De een zegt niet doen en de ander is er positief over. Dat maakt niet dat ik veel vertrouwen heb in de uitkomst. Bestel genoeg op Ali. Maar tis nooit veel meer geweest als een paar tientjes in totaal.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Knoezelbos schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:27:
Het gaat mij ook niet over het bestellen en betalen.. meer over de prijs/kwaliteit. Hoor overal gemixte verhalen. De een zegt niet doen en de ander is er positief over. Dat maakt niet dat ik veel vertrouwen heb in de uitkomst. Bestel genoeg op Ali. Maar tis nooit veel meer geweest als een paar tientjes in totaal.
Hou er rekening mee dat een slechte ervaring sneller wordt (door)verteld ten opzichte van een goede ervaring. Ook zegt 'hij doet het niet' helemaal niets over waar het probleem aan ligt.

Bedenk dat veel mensen moeite hebben met begrijpend lezen, en al helemaal met het begrijpend volgen van instructies. Je krijgt dan niet-technische mensen die denken dat ze met de goedkoopste Deck, een bestelling op AE en enkel standaard (grote) maten Phillips en platte schroevendraaiers goed en goedkoop bezig zijn. Immers lijkt het toch ook allemaal zo makkelijk op YouTube?

Waar ze dan geen rekening mee houden is dat de Deck echt uit moet staan en niet in sleep, dat je de Deck op de juiste ondergrond moet leggen, dat je na installatie toch echt even rustig de procedure moet volgen voor een herinstallatie van SteamOS (met een geteste USB-C hub en USB boot medium), etc. Er zijn zoveel factoren waardoor het fout kan gaan die niets met de SSD zelf te maken hebben.

Zelf heb ik al decennialang ervaring met het uit elkaar slopen en in elkaar zetten van (compacte) hardware, heb er het juiste gereedschap voor, en ook de technische kennis om mijn eigen gereedschap te toetsen om te kijken waar een probleem aan ligt als ik ertegenaan loop. In de meeste situaties met problemen ligt het niet aan de geleverde hardware. Het probleem is vaker PEBDAC. :+

Natuurlijk kan er een moment komen dat ik erachter kom dat de kwaliteit niet zo goed is als ik had verwacht. Als dat gebeurt, dan zoek ik eerst uit wat het onderliggende probleem is en breng ik het zo objectief mogelijk over dat anderen ervan kunnen leren en zelf een gewogen keuze kunnen maken. Dat is iets meer moeite dan 'hij doet het niet' of 'ik vertrouw het niet', maar je kan dan tenminste spreken van een goede onderbouwing.

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 29-06-2023 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook heb je bij Ali ook gewoon gradaties in betrouwbaarheid. Ik zou ook niet bestellen bij de allergoedkoopste met geen of maar een paar reviews. Ik heb mijn 1 TB WD besteld bij een seller met volgens mij iets van 1000 reviews en een zeer hoog gemiddelde (en reviews die er authentiek uitzagen). Daarmee was ik iets duurder uit maar nog steeds veel goedkoper dan lokaal (los van dat ze toen nog helemaal niet te krijgen waren hier).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Wow, serieuze kortingen op de steam deck in de summer sale... Denk dat Valve toch de druk van Asus voelt wellicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdnboR6GTZNzCxAvGnh5jCH6WWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZuQ3qoksuGV5eg8LQD1ZSwdA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:47:
Wow, serieuze kortingen op de steam deck in de summer sale... Denk dat Valve toch de druk van Asus voelt wellicht.

[Afbeelding]
Het Steam Deck Dock heeft ook een korting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:52
Net gekocht, zin in! Wilde eigenlijk de Ally halen maar ik lees te veel berichten over een slechte kwaliteit.

Nu maar eens inlezen in hoe ik non-Steam games kan installeren. Heb veel bij Epic staan en ook veel repacks van een collega gekregen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

Het is bijna Weekend! Tijd voor nieuwtjes :*)

Vorige weekend heb ik overgeslagen. Er waren te weinig verse nieuwtjes en mijn aandacht werd gekaapt door een bepaald live event in Rusland... Men had het over lange maar steeds krimpende afstanden, en het eindigde op 200 kilometer.. Zal wel een Ultra marathon zijn geweest :+

Bedankt @The Zep Man en @Finraziel voor het melden van de nieuwtjes over de 10K Steam Deck Speelbare games milestone en de korting, kan ik ze van mijn to-do lijst halen!

Voor de emulator fans hier die graag binnen de SteamOS Gamescope interface willen spelen, is er een mooie nieuwe update van RetroDECK. Versie 0.7.0b brengt ons unified controller schemas, de allernieuwste emulator cores, auto updates en een een betere configurator.
Afbeeldingslocatie: https://uploads.golmedia.net/uploads/articles/article_media/12861535221687260276gol1.jpeg Full patch notes here.

Een aantal dagen geleden was er een grote presentatie over volgens mij de grootste new Game IP release van dit jaar: Starfield. Dit spel wordt mega, Bethesda is er al vele jaren mee bezig en het zal de enige game release zijn in voor de komende periode (Elder Scrolls 6 komt pas over 3-4 jaar uit en de volgende Fallout mogelijk nóg later...). Gelukkig voor ons komt deze ook naar PC deze september, en is het een Microsoft Exclusive voor nu. Nog een plus punt: AMD en Bethesda werken samen om dit een AMD-optimized game te maken! Bij SteamDeckHQ hebben ze er al een flinke speculatie op los gelaten. Hoewel Todd Howard niet expliciet zegt dat de game uitkomt op de Deck, zit er wel een "Large Font" optie bij de interface, en FSR 2.0 zit direct ingebouwd, wat moet helpen met het renderen. Tevens staat de game gewoon op Steam en zijn de systeemeisen bekend. Een Hexacore wordt wel aangeraden en het spel draait slechts op 30FPS op de Xboxen dus ik verwacht dat we nog wat extra tijd en tweaks nodig hebben om het lekker draaiend te krijgen op de Deck. Maar na de laatste updates van The Last of Us 1, ben ik optimistisch :) . Ik zal wel een nieuwe SSD moeten gaan installeren...

Om @The Zep Man tegemoet te komen aan mijn omissie van de Gulikit sticks bij mijn vorige post, heb ik hier een review van iemand die ze al binnen heeft. De nieuwste, tweede generatie Hall effect joysticks van GuliKit, de SD02 hebben minder bewegende onderdelen, hebben minder stroom nodig, geen Dead Zones, zijn nice en clean, niet duur, en een easy upgrade. All around succes :)

De Redditor die een tooltje had geschreven om het Deck LCD Scherm te overclocken, heeft een nieuwe versie uitgebracht. Er zijn geen hogere clocks dan 70Hz bij gekomen, maar wel meer ranges, variërend van 20Hz tot 70Hz. Verder krijgen we een betere config UI en een uninstall optie. Het is wel zo dat als je op 70Hz gaat zitten, je scherm sneller slijt en er meer stroom wordt gebruikt. Persoonlijk zie ik meer voordelen in dat je nu meer Hz opties hebt onder de 50Hz, zodat je je scherm beter kan laten matchen met moderne en zware games. Bijvoorbeeld; God of War draait redelijk goed op 35Hz op 720p@Low, krijg je toch bijna 20% lagere frametimes tegenover 30Hz!

En natuurlijk zijn het nu Steam Summer Sales!!! Ikzelf heb even gekeken en heb niet super veel inspirate. TLOU1 is niet in de aanbieding, en de andere aanbiedingen zijn volgens mij niet perse beter dan normaal. Misschien ga ik Teardown halen, heel misschien zelfs God of War.
Wat gaan jullie kopen :) ?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tjeetje, ik merk dat ik nu veel buiten zit (want weer) en heb zelfs een "game-laptop" buiten gezet (oud MSI beestje met een GTX980 en een i7 6th gen met 4k scherm :')). Nu de summersale aanbieding is zit ik te denken om er 1 te kopen (de 256gb variant) maar ik vind het nog wel een smak geld voor iets dat ik misschien toch maar een aantal uur ga bespelen.
Ik heb wel eens op een Steamdeck gespeeld en vond het supervet. Maar de verkoopwaarde wordt gedrukt door onder andere de ROG Ally (mij te duur voor gimmic). Op V&A zie ik Steam Decks lang staan.

Binnen heb ik een gamepc met een RTX3080Ti, dat gaat heel vlot natuurlijk.
Wat zouden jullie doen? Aanschaffen voor de zomer en daarna het verlies nemen op V&A? Ik kan mezelf er nog niet helemaal van overtuigen, ondanks de fikse korting. (Ik zou er ook een dock en 2tb nvme bijdoen).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Je moet nooit iets kopen met het verkopen in het achterhoofd. Koop iets omdat je het denkt te houden, anders niet. Of denk ik nu te ouderwets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tadango schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:07:
Je moet nooit iets kopen met het verkopen in het achterhoofd. Koop iets omdat je het denkt te houden, anders niet. Of denk ik nu te ouderwets?
Inprincipe is dat wel een goede gedachte, de kans is zeer groot dat ik te lui ben om het te verkopen, of als hebbeding in mijn kast wil hebben staan. Aan de andere kant, stel (ik ga er goed mee om) ik vang er over 6 maanden nog 200 euro voor dan is de netto investering 266,65 euro. Dat is natuurlijk al een stuk minder. Ik twijfel nog zo. Als ik dit topic doorlees, qua compatibiliteit en anti-cheat, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kocht hem als leuk tweakable hebbeding, maar het blijkt nu dat de Deck recht van bestaan heeft naast m'n game PC. Sowieso ben ik door de Deck weer meer gaan gamen, en bepaalde games spelen gewoon lekker weg op de bank en even snel tussendoor. Voor het serieuzere (en VR) werk kruip ik achter de PC.

Dus ik zou het doen. Verkopen kan altijd nog maar waarschijnlijk wil je dat helemaal niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Milly op 30-06-2023 10:30 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
XanderDrake schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:37:
l. Misschien ga ik Teardown halen, heel misschien zelfs God of War.
Sinds gisteren al aangeschaft tijdens de Summer Sale:
Assasin's Creed II
Hogwarts Legacy
Mark of the Ninja Remastered
Guardians of the Galaxy
Steep

Ik overweeg nog om voor 17,49 Fifa23 aan te schaffen en daar de workaround zoals die op Reddit staat (https://www.reddit.com/r/...on_steamos_offline_modes/) toe te passen.

Op de verlanglijst staan verder o.a. nog:
Euro Truck Simulator 2
Powerwash Simulator (lekker zen! ;) )
Cyberpunk 2077
Stray

[ Voor 18% gewijzigd door macdushi op 30-06-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:47
macdushi schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:13:
[...]

Sinds gisteren al aangeschaft tijdens de Summer Sale:
Assasin's Creed II
Hogwarts Legacy
Mark of the Ninja Remastered
Guardians of the Galaxy
Steep

Op de verlanglijst staan verder o.a. nog:
Euro Truck Simulator 2
Powerwash Simulator (lekker zen! ;) )
Cyberpunk 2077
Stray
Stray is een aanrader, leuk en vernieuwend. Mocht je Cult of the Lamb nog niet hebben, ook een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
Kecin schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Inprincipe is dat wel een goede gedachte, de kans is zeer groot dat ik te lui ben om het te verkopen, of als hebbeding in mijn kast wil hebben staan. Aan de andere kant, stel (ik ga er goed mee om) ik vang er over 6 maanden nog 200 euro voor dan is de netto investering 266,65 euro. Dat is natuurlijk al een stuk minder. Ik twijfel nog zo. Als ik dit topic doorlees, qua compatibiliteit en anti-cheat, etc.
Als jij er heeeeeel netjes mee omgaat en er over 6 maanden op bent uitgekeken dan neem ik je deck wel over voor 200 😄👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:07

Vagax

Hehe

Deze is net uitgekomen, speelt prima op de Steam Deck en is een echte topper! Ik zie niet zo veel aandacht voor deze titel maar het is erg verslavend en leuk!

https://store.steampowered.com/app/1868140/DAVE_THE_DIVER/ Hij is nu 18 euro ipv 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Vagax schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:20:
Deze is net uitgekomen en speelt prima op de Steam Deck maar is een echte topper. Ik zie niet zo veel aandacht voor deze titel maar het is erg verslavend en leuk.

https://store.steampowered.com/app/1868140/DAVE_THE_DIVER/ Hij is nu 18 euro ipv 20 euro
Haa ik wilde net vragen of Dave de moeite waard is 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 17:13
jgsr schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Stray is een aanrader, leuk en vernieuwend. Mocht je Cult of the Lamb nog niet hebben, ook een aanrader!
Daar zit ik serieus naar te kijken. Twijfel alleen of ik hem boxed voor de PS5 aanschaf of voor de SD. Ook twijfel ik nog over Hades, maar die heb ik al voor de PS5 maar lijkt me lekker voor op de SD.

First world problems :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
cold_as_ijs schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Daar zit ik serieus naar te kijken. Twijfel alleen of ik hem boxed voor de PS5 aanschaf of voor de SD. Ook twijfel ik nog over Hades, maar die heb ik al voor de PS5 maar lijkt me lekker voor op de SD.

Hades lijkt me nu wel de ideale game voor een handheld idd. Ik heb 'm ook op de ps5, maar kom er zelden aan toe omdat wanneer ik de 'krachtige' console aan slinger dat meestal is voor de wat grotere AA-AAA titels, in de beperkte tijd die ik heb.

Extra voordeel is de 2.5 isometrische stijl, dus erg licht op de graphics. Op de steam deck kan je die dus waarschijnlijk volledig open spelen in mooie settings, dus mis je niets tov de ps5 versie. Met wellicht een erg goede batterijduur ook nog, omwille van hoe 'licht' de game is.

In jouw situatie zou ik niet twijfelen. Ook typisch zo'n game die je wil oppakken, even spelen en opzij leggen (want frustrerend). Op een of andere manier klikt die 'flow' minder goed op de console aan de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
XanderDrake schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:37:
Ikzelf heb even gekeken en heb niet super veel inspirate. TLOU1 is niet in de aanbieding, en de andere aanbiedingen zijn volgens mij niet perse beter dan normaal. Misschien ga ik Teardown halen, heel misschien zelfs God of War.
Naar teardown heb ik ook lang gekeken, en staat al sinds lang in m'n wish list. Vooral omdat ik steeds een voorkeur heb gehad voor erg 'fysica gedreven' games, en games met op simulatie gebaseerde mechanics (tegenover 'ingebakken' mechanics en animaties). Zijn ook vaak m'n favoriete games geweest.

Daar schaar ik bvb ook trackmania en rocket league onder. Ja, auto's, maar wel dat soort 'fysica' mechanics. Maar ook BFBC2 (desctruction), enz...

Maar uiteindelijk toch eens wat gameplay opgezocht op youtube, en om een of andere reden trok het me totaal niet. Ik weet echt niet wat ik er kan van verwachten, maar de destruction leek erg uniform, zonder verschillen tussen alle materials. Alsof alles uit hetzelfde materiaal was opgetrokken.

Ik kijk nu naar trailblazers (dacht ik, kan het nu even niet opzoeken). Wie nog tips heeft in het genre, graag. Snowrunner heb ik al. Beam.NG ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 30-06-2023 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:45

artificial_sun

Mazda Rx7

Kecin schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:04:
............ Nu de summersale aanbieding is zit ik te denken om er 1 te kopen (de 256gb variant) maar ik vind het nog wel een smak geld voor iets dat ik misschien toch maar een aantal uur ga bespelen....................... (Ik zou er ook een dock en 2tb nvme bijdoen).
Wil je die 2TB NVME als externe schijf aansluiten, of de interne Drive vervangen? Als ik er nu 1 zou moeten bestellen zou ik gaan voor:
- 256GB versie + SD kaart + Officiele Dock
of
- 64GB versie + 512gb/1TB interne drive + Dock (dan moet je wel durven je steam deck uit elkaar te halen)
Kecin schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Ik twijfel nog zo. Als ik dit topic doorlees, qua compatibiliteit en anti-cheat, etc.
Als je Destiny 2, Warzone 2, the Crew 2 etc. wil spelen moet je geen Steam deck kopen. Of je moet er windows op installeren. Dus kijk wat je wil spelen, wat nu uit is. Is dat niet werkbaar op de Steam deck, doe het dan niet.

Ik zelf heb hem aangeschaft om straks Baldur's Gate 3 te spelen. Maar momenteel geniet ik vooral van The Witcher 3 en Hades

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 17:26
Ik ben met God of War begonnen op de SD. Mijn hemel wat een heerlijke game is dat! Had ooit een poging gedaan op een geleende ps4 pro maar ik kon er niet inkomen. Nu op de SD is het geweldig. Er waren wel wat tweaks van reddit nodig om het van matig naar bizar mooi te krijgen.

In-game settings:

* Display mode **Borderless**

* Motion Blur / Film Grain **Off**

* AMD FSR 2.0 **Quality**, FSR Sharpening **0.3**

* Texture Quality **Low**

* Model Quality / Shadows / Reflection / Ambient Occulusion **Original**

* Anisotropic Filter **Ultra**

Disable in-game FPS limit and use mangohud to cap frame rate to 30. If you want to save battery, cap TDP to 9 and GPU to 1100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
artificial_sun schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:25:
[...]

Wil je die 2TB NVME als externe schijf aansluiten, of de interne Drive vervangen? Als ik er nu 1 zou moeten bestellen zou ik gaan voor:
of
- 64GB versie + 512gb/1TB interne drive + Dock
Uit nieuwsgierigheid, waarom geen 64 GB + SD kaart? Ben je voor 400 euro al klaar in deze sale (370+30)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 14:45

artificial_sun

Mazda Rx7

Amos_x schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:41:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, waarom geen 64 GB + SD kaart? Ben je voor 400 euro al klaar in deze sale (370+30)
Standaard worden de Shaders van games op de interne opslag gezet, die is bij veel geïnstalleerde games zo vol.. Die kun je wel weer met Symbolische links naar je SD kaart zetten maar dat had mij meer tijd gekost dan de SSD vervangen.

Natuurlijk is er wel een beetje durf en handigheid gewenst bij het vervangen van de SSD.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
cold_as_ijs schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Ik twijfel nog over Hades...haha dus mijn lijstje:

Dave
Hades
Have a nice dead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:34
Vagax schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:20:
Deze is net uitgekomen, speelt prima op de Steam Deck en is een echte topper! Ik zie niet zo veel aandacht voor deze titel maar het is erg verslavend en leuk!

Ik heb m een tijdje geleden gehaald toen ie nog in Early Access zat, en zeker een een toffe game. Vooral een fan van de cutscene's, die zijn erg goed en tof geanimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
artificial_sun schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Standaard worden de Shaders van games op de interne opslag gezet, die is bij veel geïnstalleerde games zo vol.. Die kun je wel weer met Symbolische links naar je SD kaart zetten maar dat had mij meer tijd gekost dan de SSD vervangen.

Natuurlijk is er wel een beetje durf en handigheid gewenst bij het vervangen van de SSD.
Is het shader verhaal vooral iets van 3D games? AA-AAA games? Stel, je koopt een deck vooral voor het 'lichtere' werk/casual backlog opruimer (hollow knight, hades, disco elysium, metroidvanias, ...) heb je dat daar ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

of
- 64GB versie + 512gb/1TB interne drive + Dock (dan moet je wel durven je steam deck uit elkaar te halen)

[...]

Als je Destiny 2, Warzone 2, the Crew 2 etc. wil spelen moet je geen Steam deck kopen. Of je moet er windows op installeren. Dus kijk wat je wil spelen, wat nu uit is. Is dat niet werkbaar op de Steam deck, doe het dan niet.

Ik zelf heb hem aangeschaft om straks Baldur's Gate 3 te spelen. Maar momenteel geniet ik vooral van The Witcher 3 en Hades
Ik zat te denken de 256gb versie en dan uitbreiden.
128GB micro-sd nog liggen (4 maal).
Hierboven werd Balders Gate genoemd. Ik probeer dat op eerder genoemde laptop en is nou niet echt een hele fantastische ervaring. Hoewel ik me afvraag hoe spelen zonder muis dan weer is...

Edit: wacht, ik denk dus aan interne storage vervangen. Dan zou ik dat kunnen doen met de 64GB model. Dat scheelt wel flink. Het uit elkaar halen ziet er makkelijker uit dan bij een iPhone (thanks iFixit), dat zou ik wel doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 30-06-2023 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:52
Ik heb de 512 gekocht, heb slechte ervaringen met ssd’s vervangen (wat overigens helemaal aan mij ligt :P) en ik gooi er nog een 512 microsd kaartje in en dan moet het wel goed zijn. Enige waar ik nu nog over twijfel is welke ps2 games ik er op wil gaan spelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:17
Flapperbol schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Ik heb m een tijdje geleden gehaald toen ie nog in Early Access zat, en zeker een een toffe game. Vooral een fan van de cutscene's, die zijn erg goed en tof geanimeerd.
ik heb hem ook al een tijdje en voor mij is het een van de beste games van dit jaar, en misschien wel meer.
echt ideaal op de SD!
nu 1.0 uit is kan ik weer verder in het verhaal, het speelt echt fijn tussendoor of hele lange stukken.

Cult of the lamb was mijn eerste game op de SD en eerste game sinds lange tijd die ik echt helemaal heb uitgespeeld. Dat was voor mij het teken dat de SD een blijvertje is!

Speel nu vooral battle brothers (Turn based strategy) en serial cleaner (deel 1).
Huidige sale staat weer genoeg, bijna hele wishlist staat in de aanbieding, maar een lange vakantie (zonder SD) voor de deur dus ik hou mijn portomonee ff dicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:24

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Finraziel schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:47:

[Afbeelding]
:9~ :9~ :9~ :9~

Begin nu te twijfelen, hmmmm, wat ga ik doen, kopen of wachten op de volgende sale.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-05 11:58
Linksquest schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:48:
[...]

:9~ :9~ :9~ :9~

Begin nu te twijfelen, hmmmm, wat ga ik doen, kopen of wachten op de volgende sale.
Heb je het budget en denk je dat je hem regelmatig gaat gebruiken?
Dan zou ik zeggen gewoon kopen, meer dan die 10-15-20% korting van nu gaat het niet snel worden en de volgende sale duurt waarschijnlijk weer maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik denk dat ik hem uit eindelijk ga gebruiken, en wil hem ook heel graag, maar momenteel ook eerlijk dat ik nog veel andere games heb liggen die ik eerst wil spelen, daarom denk ik op de Black Friday sale (als die komt) te wachten, zodat ik voor nu eerst de rest ga wegspelen.

Budget heb ik er wel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 17:13
Linksquest schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:25:
Ik denk dat ik hem uit eindelijk ga gebruiken, en wil hem ook heel graag, maar momenteel ook eerlijk dat ik nog veel andere games heb liggen die ik eerst wil spelen, daarom denk ik op de Black Friday sale (als die komt) te wachten, zodat ik voor nu eerst de rest ga wegspelen.

Budget heb ik er wel voor.
Denk dat je moet wachten op de winter sale, tenminste dacht dat er vorige keer geen deal tijdens Black Friday is geweest.

Ps het is een mooi retro emulatie en remote play apparaat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bedankt voor de tip, dan denk ik dat ik hem dan koop 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 22:43
Ik heb gisteren de 64GB versie gekocht en aan een mede-tweaker gevraagd welke SSD hij precies besteld heeft via AliExpress. Nu staan de 64GB versie, de Steam Dock en een 1TB SSD in bestelling. Ik hoop hem voor 19 juli in huis te hebben want dan gaan wij op vakantie maar ik hou er rekening mee dat dit niet gaat lukken. De levertijd van de SD stond op 2-4 weken toen ik de order plaatste.

Echter bestelde een kennis van mij de Valse Inez VR kit waar ook een levertijd op stond van 2 weken maar ontving hem toen met iets minder dan 1 week. Wie weet zit het mij ook mee!

Het vervangen van de SSD lijkt mij geen probleem. Er zijn talloze stappenplannen te vinden en ik heb redelijk wat ervaring met dit soort knutselwerkjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:10

jacobras

Developer

Als ik goed gezocht heb, heeft nog niemand het hier gehad over gebruik van een racestuur op de Steam Deck. Vandaag geprobeerd en het valt werkend te krijgen. Onder Windows natuurlijk simpel, maar ik ben te lui om een dual-boot installatie op te zetten.

Setup: Steam Deck + dock + Logitech G29 (in een PlaySeat Challenge). Plug&Play: werkt, maar geen force feedback dus dat stuurt zonder enige weerstand en biedt een matige ervaring. Voor Linux is er echter een tooltje dat pyLinuxWheel heet. Wordt aangeboden als "AppImage", wat voor zover ik het begrijp een pakketje is met alle dependencies aan boord. Opstarten en gaan dus.

Hoe het werkt: je gaat in desktopmodus, start dat tooltje en dan je game. Als je desktopmodus verlaat, stopt de tool en ben je force feedback weer kwijt.

Versie "0.6.1-x86_64-glibc_2.27" toonde bij mij (Deck up-to-date met stable channel) alleen rechthoeken waar tekst hoorde te staan. Versie "0.6.1-x86_64-glibc_2.23" werkte wel. Bij opstarten een foutmelding dat "udev rules" missen, of ie die mag installeren. Ik kies OK maar dat faalt alsnog. Eén keertje opstarten met `sudo` en daarna werkte het wel (met nog steeds diezelfde foutmelding).

Mijn G29 moest ik in PS3-modus zetten. Wat betreft games: Dirt Rally 2.0 werkt perfect. NFS: Hot Pursuit (Remastered) niet. GRID 2 ook niet.

Note: vergelijkbare tool is https://github.com/berarma/oversteer maar die heb ik niet geprobeerd.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
jacobras schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:34:

Setup: Steam Deck + dock + Logitech G29 (in een PlaySeat Challenge). Plug&Play: werkt, maar geen force feedback dus dat stuurt zonder enige weerstand en biedt een matige ervaring. Voor Linux is er echter een tooltje dat pyLinuxWheel heet. Wordt aangeboden als "AppImage", wat voor zover ik het begrijp een pakketje is met alle dependencies aan boord. Opstarten en gaan dus.

Mijn G29 moest ik in PS3-modus zetten. Wat betreft games: Dirt Rally 2.0 werkt perfect. NFS: Hot Pursuit (Remastered) niet. GRID 2 ook niet.

Note: vergelijkbare tool is https://github.com/berarma/oversteer maar die heb ik niet geprobeerd.
Het is vanuit tweaker standpunt interessant dat je dit werkend hebt gekregen. Maar ik vermoed dat dit echt een niche van een niche is van deck gamers. 0,00001% max. :D

Mijn redenering, een playseat/G29 verplaats je niet zomaar. Dat is een statische, zware, plaast innemende setup. In dat geval denk ik dat bijna iedereen zou opteren om daar een desktop bij te plaatsen. Nieuw koop je voor 500 euro een desktop die gemakkelijk 2x deck performance haalt, tweedehands 300 euro idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:10

jacobras

Developer

Amos_x schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:41:
[...]

Het is vanuit tweaker standpunt interessant dat je dit werkend hebt gekregen. Maar ik vermoed dat dit echt een niche van een niche is van deck gamers. 0,00001% max. :D

Mijn redenering, een playseat/G29 verplaats je niet zomaar. Dat is een statische, zware, plaast innemende setup.
Dat vermoed ik ook, gezien het nog niet aan bod is gekomen in dit topic. Wel een kanttekening: die Playseat Challenge is het instapmodel, die is vrij eenvoudig te verplaatsen. Als ik 'm voor VR gebruik til ik 'm er ook eerst bij ;).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 22:43
Kecin schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:27:
[...]
...Hoewel ik me afvraag hoe spelen zonder muis dan weer is...
Je hoeft niet perse zonder muis en toetsenbord te spelen. Je zou (middels een dock) gewoon een toetenbord en muis kunnen aansluiten op de Steam Deck. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kecin schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:27:
Hierboven werd Balders Gate genoemd. Ik probeer dat op eerder genoemde laptop en is nou niet echt een hele fantastische ervaring. Hoewel ik me afvraag hoe spelen zonder muis dan weer is...
Baldur's Gate 3 is waarschijnlijk in de toekomst prima te spelen met een controller. Het spel komt ook op consoles uit, en de andere spellen waar Larian de laatste jaren aan gewerkt heeft konden het ook gewoon. Zelfs split screen ondersteuning op PC komt eraan.

Alleen zou ik even wachten tot na early access en na de eerste reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:02
Amos_x schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:41:
[...]

Mijn redenering, een playseat/G29 verplaats je niet zomaar. Dat is een statische, zware, plaast innemende setup. In dat geval denk ik dat bijna iedereen zou opteren om daar een desktop bij te plaatsen. Nieuw koop je voor 500 euro een desktop die gemakkelijk 2x deck performance haalt, tweedehands 300 euro idem.
Deze playseat is juist wel makkelijk in elkaar te klappen. Dus snap het wel
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cj1zh_-W0AE-TTH?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Beakzz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:24:
Nu ik gezien heb dat de Asus niet de "upgrade" is die ik nodig heb besloten de 256GB internal storage te upgraden naar 1TB

Mij lijkt de Corsair Mp600 mini nu de beste optie uitvoering: Corsair MP600 Mini 1TB

Mooie prijs en redelijk snel in huis. Natuurlijk kan ik een paar euro besparen en van Ali een SSD bestellen, maar dan zit je met lange levertijd en geen idee wat de kwaliteit is. Iemand die een betere optie heeft of gewoon doen?

Edit : Zie nu dat de 2TB van WD op ong. 160 uit komt op Ali. Voelt als zware overkill gezien ik geen grote moderne games speel op de SD, maar voor die paar 10tjes extra :D Je kan de ruimte maar hebben.
Welke heb je uiteindelijk besteld en hoe bevalt het? Heb jen og een link van die je op Ali zag?
[...]

of
Hier vanwege de sale de 64GB set besteld en durf het wel aan om hem open te maken. Weleens lastiger mijn iPhone opengemaakt :P Indien nodig bestel ik naast meer opslag wel een losse anti-glare voor op het scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 05-07-2023 16:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:37
Ik ben in de sale ook weer overstag gegaan. Halverwege vorig jaar de 64GB gekocht en geprobeerd, toen uiteindelijk weer verkocht omdat ik teleurgesteld was in de windows ervaring. Had toen vooral in mijn hoofd er FIFA op te spelen wat helaas geen briljante ervaring bleek.

Nu met de sale en richting de vakantieperiode zou ik toch wel graag een handheld willen hebben. Weet nu gelukkig beter waar ik aan begin en koop hem dus nu vooral voor de games die wel via Steam beschikbaar zijn, want daar was ik de vorige keer best positief over. Er zijn ook nog aardig wat (oudere) games die ik nog wil spelen die prima werken op de deck.

Nu dus opnieuw gegaan voor de 64GB met een 512GB Kioxia BG5 SSD, wisselen van de SSD had ik bij de vorige ook al gedaan dus daar maakte ik mij van tevoren geen zorgen over. Voor ongeveer €440 nu dus een 512GB Steam Deck, wat mij betreft een goede deal :). Vandaag even de SSD gewisseld en draait nu als een zonnetje met voldoende ruimte voor aardig wat games.

Edit: Wellicht ook nog interessant om te vermelden; heb de steam deck op vrijdag besteld en had hem dinsdag in huis. Levertijd is dus ook een stuk korter dan de beloofde 1-2 weken toen ik hem bestelde :)

[ Voor 22% gewijzigd door [MAUS] op 06-07-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 21:15
Twijfel toch om deze aan te kopen. Heb echt veel games op steam en fm 2023 en andere games op zo een handheld lijkt me top. Maar toch bang dat het een dikke teleurstelling zal. Speel ook graag rpg en strategy games.

Weet het echt niet om het aan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:23

PnD

like in Pinda ^_^

De 64GB variant afgelopen week besteld en vandaag al binnen (ondanks 2-4 weken levertijd die aangegeven stond).
Had Steam tegoed bij elkaar gespeeld met tig jaar Counterstriken wat toch ergens aan op moest 🤪

Ga er niet aan tweaken en eens kijken of het een beetje leuk is. En anders weer in de verkoop.

Ding ligt nu halflife2 te installeren, ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-06 22:44
ronalnilson schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:08:
Twijfel toch om deze aan te kopen. Heb echt veel games op steam en fm 2023 en andere games op zo een handheld lijkt me top. Maar toch bang dat het een dikke teleurstelling zal. Speel ook graag rpg en strategy games.

Weet het echt niet om het aan te kopen.
Ik zou eens beginnen om een lijst te maken met spellen die je interessant lijken en te controleren of deze Steam Deck verified zijn. Dat is te zien aan een groen vinkje welke op de store page van het betreffende spel weergegeven wordt. Aan de hand van wat er zoal op dat lijstje deck verified is kan je wel een redelijke afweging maken of zo'n apparaat wat voor je is. O.a. Football Manager 2023 is deck verified en zou dus zonder gedoe moeten werken op de Deck. Meer info vind je hier: https://www.steamdeck.com/en/verified

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 13:55
Zou dit een goeie powerbank zijn voor de SteamDeck? Wilde graag de anker (met display) maar vind 140€ te gortig. Zag dat iBood deze in dr aanbieding heeft voor €50.

Baseus Blade 100 W Powerbank | 20,000 mAh
https://www.ibood.com/off...button&utm_content=847597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
Meeste games zijn ondersteund. Lopen de games vloeiend op de deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sacaji schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:10:
Zou dit een goeie powerbank zijn voor de SteamDeck? Wilde graag de anker (met display) maar vind 140€ te gortig. Zag dat iBood deze in dr aanbieding heeft voor €50.

Baseus Blade 100 W Powerbank | 20,000 mAh
https://www.ibood.com/off...button&utm_content=847597
Ik zie in de reviews op Amazon iemand die hem voor steam deck gebruikt en tevreden is, denk het wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1ncent19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 18:20
ronalnilson schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:23:
Meeste games zijn ondersteund. Lopen de games vloeiend op de deck?
Ja ben nog geen game tegen gekomen die niet draait. Ik kies er zelf voor om meer pixel achtige en oude games te spelen. Dit vanwege de batterij duur.

Maar God of war, elden ring, cyberpunk prima op de deck. Probeer zelf altijd rond de 40fps uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
Hoe spelen de total war series op de Steam Deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:24
Vraagje, ik heb een tijdje mijn Steam Deck niet gebruikt en wilde vorige week weer eens met CyberPunk 2077 (via Heroic met GOG) aan de gang gaan. Dat heeft in het verleden altijd gewerkt, echter (ik vermoed) door een latere update start die op de achtergrond of iets. Toetsen/Touchscreen lijkt niet te werken en het lijkt erop dat het proces niet op de voorgrond draait, ondanks dat je wel gewoon de intro helemaal kan zien. Ik heb heroic al eens opnieuw geinstalleerd en CyberPunk dus ook, maar het lijkt maar niet te helpen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door CyPh op 06-07-2023 09:17 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
ronalnilson schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:16:
Hoe spelen de total war series op de Steam Deck?
Hangt een beetje van het spel af. Ik heb Warhammer 3 eens bekeken op Youtube en dat lijkt niet zo mooi te draaien. Op de store page staat ook dat deze unsupported is.

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sgraaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05 11:04
Met de zomervakantie in het vooruitzicht begonnen bij mij de nostalgische gevoelens voor het Pokémon spelen in de tent, op de camping, op een druilerige dag weer op te borrelen een paar weken geleden.

Zodoende destijds serieus gekeken naar een nieuwe hand-held in de vorm van een Nintendo Switch, totdat ik hoorde van de mogelijkheid om verschillende emulators te draaien op de Steam Deck. Als PC gamer was dit laatste voor mij eigenlijk de perfecte oplossing: met de Steam Deck kan ik dan zowel games uit mijn Steam Library (en van andere PC launchers) spelen, alsmede oude (en moderne) klassiekers via de verschillende emulators.

Dit alles, gecombineerd met de huidige aanbieding heeft er tot geleid dat ik de 64GB-versie besteld heb. :D

Mijn beoogde use-case is dus om de Steam Deck als hand-held te gebruiken, maar mijn partner vind het ook wel leuk om eens samen een potje Mario Kart o.i.d. te kunnen spelen. Zodoende heb ik er ook een USB-C Hub (dus geen Dock) en een set controllers van 8Bitdo bij besteld. De keuze voor de hub i.p.v. een dock is eigenlijk vrij simpel: deze kan ik m.i. breder / universeler inzetten dan de dock.

Hiernaast ook nog een 1 TB SSD, case en anti-glare screen protector erbij besteld voor extra opslag en extra anti-onhandigheid.

De eerste accesoires komen morgen en maandag al binnen, hopelijk volgt de Steam Deck zelf ook spoedig! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:14
Hier sinds gister ook eigenaar van de Steam Deck en moet zeggen dat ik goed tevreden ben ermee.

Games draaien over het algemeen stabiel op 60 FPS prima met 720p/800p en ergens tussen de medium/high voor wat ik zover heb gespeeld via de steam store. Waaronder Brotato en wat games met de kids in de paw patrol series.

Heb er ook Diablo 4 en Hearthstone opgegooid maar diablo 4 moet ik nog even tweaken op de settings. Hearthstone was nog aan het downloaden dus nog geen ervaring mee

Ik vind het een leuk apparaat en vermoed dat er in dit apparaat echt wel uren aan gebruik gaat komen. Bij mij zal het vooral een hybrid worden. Leuk voor onderweg/vakantie en leuk om casual op de bank / tv een game mee te doen of eventueel voor multiplayer met wat controllers.

Ik liep wel tegen wat problemen aan en wil eens checken of andere dit ook zo ervaren.
- Deck plaatsen op de dock tijdens dat de game aanstaat loopt het beeld van de tv af. De aspect ratio lijkt niet te kloppen. Echter als ik de game restart of pas aanzet terwijl het op de dock aangesloten is ging het prima.
- Controller verbinden tijdens de game switched de controller niet automatisch om. Beetje door de instellingen heen en veranderen deed ook niets. Game restarten werkten het prima.

Liefste zal ik zien dat die seemless gaat maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Mogelijk dat iemand een gouden tip heeft. :)

ik had al wat gezocht in het draadje maar de meeste docks gingen over 3th partys.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Morrar schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 00:08:
Merk dat ik enorm twijfel over de Steam Deck. Heb een Steam Link, maar dat was nooit echt een succes. Ook ben ik echt best wel bagger met de controller...

Maar aan de andere kant zoek ik al wel tijden naar een optie om meer casual / gezellig op de bank te gamen. Voordeel van een SD boven bijvoorbeeld een gewone console is dat ik al een hele set aan spellen heb. En de handheld kan ook mooi mee op vakantie.
edit: Ik zag je post in het levering topic, en was even (te uitgebreid zoals steeds) aan het mijmeren over hetzelfde onderwerp. Ik verplaats het hier omdat ik daar vast en zeker de mods in m'n nek krijg.

Ongeveer idem met de twijfel. Hoe vaak heb ik in de steam summer sale al een deck in en uit m'n mandje gedaan :D Impuls: in mandje klikken. Even rustig nadenken: uit het mandje halen. O-)

Het is een ongelooflijk cool stukje tech, een hebbeding, speels stukje hardware. Een leuke console met veel mogelijkheden tot personaliseren (skins/kleurtjes/...) Ik heb ook een enorme library op steam. Dan dan haal je een "pc-console" in huis (plug and play pc spellen als het ware, als ze van steam komen en 'approved' zijn toch) waar je meteen aan de slag kan met een grote library.

Ik weet het niet, ik blijf heel erg geïnteresseerd. 370 euro (of 420) is ook het punt niet, dat is niveau impuls aankoopje, maar ik heb een hekel aan toegeven aan FOMO. En ook een hekel aan niet in gebruik zijnde, verstoffende hardware, wat hier het geval zou zijn. Als ik weet dat iemand anders er veel meer plezier zou uithalen, kan ik weer aan de slag met tweedehands verkopen. En daar heb ik geen zin in.

Ik heb onlangs een nintendo switch Lite verkocht, omdat de formfactor niet mijn ding is. Ook zou ik, mezelf kennende, een steam deck vaak docked gebruiken. Bijvoorbeeld aan de tv, en dan kan ik net zo goed m'n laptop met 3060 nvidia kaart aansluiten, en 3-4x de performance halen zonder met settings te moeten pielen.

Een steam deck moet je echt willen als je echt voornamelijk mobiel en handheld gamet. Openbaar vervoer, op verplaatsing, in de pauze op je werk, op vakantie of rond/in het huis... En geen enkele van bovenstaande scenarios zijn op mij van toepassing.

Dus het wordt echt een hebbeding, om te hebben, om 'deel uit te maken' van die deck fanbase. Maar zonder echt 'nut' of gebruik. Vermoed ik. Zonder 'm te halen weet ik het ook niet zeker natuurlijk. Maar wel 80% zeker.

Ook ben ik vrij groot, en had ik met de switch wel een ongemakkelijk gevoel in m'n nek als ik m'n handen in de typische positie liet rusten, in de schoot. Dus niet super ergonomisch.

Heb me ook wel eens in het xbox kamp en nintendo kamp begeven. En dat was echt een probleem, want ik voelde die druk om voor beide platformen meteen een library te beginnen aanleggen. Vanaf nul, want ik had niets voor die consoles. Dat maakt zo'n console best wel een ding. Aanschafprijs, games, een hele investering van tijd en energie in het ecosysteem...

Met een deck heb je enkel de hardware nodig, en stap je meteen in met een goed gevulde library (geldt denk ik wel voor de meeste gamers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:24
Amos_x schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Ik weet het niet, ik blijf heel erg geïnteresseerd. 370 euro (of 420) is ook het punt niet, dat is niveau impuls aankoopje, maar ik heb een hekel aan toegeven aan FOMO. En ook een hekel aan niet in gebruik zijnde, verstoffende hardware, wat hier het geval zou zijn. Als ik weet dat iemand anders er veel meer plezier zou uithalen, kan ik weer aan de slag met tweedehands verkopen. En daar heb ik geen zin in.

...

Met een deck heb je enkel de hardware nodig, en stap je meteen in met een goed gevulde library (geldt denk ik wel voor de meeste gamers)
Zo zit ik er ook in; op zich is de prijs prima voor de hardware en kan ik het missen, maar heel zonde als je het vervolgens in de kast laat liggen... Ook 2e hands heb ik mindere ervaringen mee; dan speel ik 'm liever tzt aan mijn dochtertje door die er vast wel plezier aan kan beleven.

En het hebben van een game library is een hele grote plus; met 60-70 euro per spel op een "gewone" console tikt dat ook aardig aan. Ik koop nu vaak indie games onder de 20-30 euro (Valheim bijvoorbeeld heb ik voor 20 euro echt heel veel uren inzitten). Plus; je kan op de Deck ook nog met allerlei emulatoren (o.a. Dosbox) aan de gang :)

Kortom... what to do, what to do. Vandaag hak ik de knoop door! :+ Jij ook sterkte met de keuze!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Als je zo lang moet twijfelen gewoon niet doen. Komt vanzelf weer langs en als je in een situatie komt dat je er behoefte aan hebt dan maakt die 10-20% ook echt niet uit.

Als je denkt dat die gaat stof happen dan gaat dat waarschijnlijk ook gebeuren. Ik heb nog steeds hoop dat ik de SD meer ga gebruiken, maar voorlopig vergeet ik het zelfs als optie om te gamen vanwege (naar mijn idee) beter opties die beschikbaar zijn (op het grote scherm). En ik vind de SD persoonlijk te groot om mee te nemen op een vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 21:16
Ik kreeg net een Pricewatch-melding dat de Team Group MP44S 1TB nu beschikbaar is. Wellicht een interessant alternatief voor de Corsair MP600 Mini. En er is ook een 2TB variant, alleen helaas nog niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Balance schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:04:
Ik kreeg net een Pricewatch-melding dat de Team Group MP44S 1TB nu beschikbaar is. Wellicht een interessant alternatief voor de Corsair MP600 Mini. En er is ook een 2TB variant, alleen helaas nog niet verkrijgbaar.
Ik heb voor €150,-- een nieuwe, gesealde 2TB WD PC SN740 op Marktplaats gekocht. Hij verkoopt ook 1TB versie voor €90,-. Prima verkoper!

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre_nr1 op 07-07-2023 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
Nou bij mij is de steam deck sinds gisteren binnen (leuk ding wel) en ben ik vandaag met de officiële dock aan de slag gegaan. Die krijg ik met geen mogelijkheid stabiel aan de praat. Ik heb al wat rond gezocht en zie dat er veel mensen met dezelfde problemen kampen. De suggestie om alles af te sluiten en vervolgens de dock zonder net adapter aan te sluiten werkt soms bij mij en andere keren ook weer niet.

Deze dock gaat terug, wat een afschuwelijk ding. Ik moet zeggen dat ik het werkelijk hallucinant vind dat ze dit ding voor €80 durven te verkopen (sale prijs want €99 normale prijs). Ik heb op Amazon maar een jsaux dock besteld in de hoop dat het daar beter mee zal gaan.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:59
Wellicht gebruikt Valve verschillende leveranciers (van componenten) voor de Dock?

Ik heb de Dock ook en deze werkt bij mij gewoon feilloos. De Deck als ook de Dock sleep ik geregeld ook mee naar vakantiehuisjes, en ook dan werkt de Dock gewoon elke keer naar verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:23
Ik heb de Dock vorige jaar oktober gekocht en heb geen problemen ermee. Soms heb ik het probleem dat het beeld niet naar het externe scherm gaat maar dan moet ik de power adapter even los koppelen. Heb nooit de JSAUX dock geprobeerd omdat het mag wel goedkoper zijn, maar het is niet officeel van Steam zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Corvo schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:29:
Wellicht gebruikt Valve verschillende leveranciers (van componenten) voor de Dock?

Ik heb de Dock ook en deze werkt bij mij gewoon feilloos. De Deck als ook de Dock sleep ik geregeld ook mee naar vakantiehuisjes, en ook dan werkt de Dock gewoon elke keer naar verwachting.
Ik vind het echt bijzonder dat er zo'n verschil in ervaringen kan zitten. De dock is hier echt met geen mogelijkheid werkend te krijgen. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd; andere hdmi kabels, andere poorten op de tv, de dock resetten (dat doet ie schijnbaar als je alles los koppelt, met de adapter aangesloten (werkt consequent niet), zonder adapter en enkel gevoed vanaf de Deck (werkt soms, maar zodra ik bijvoorbeeld mijn soundbar aanzet is het beeld weg en blijft het weg). Aan de tv heb ik ook nog een Nintendo Switch en een Sony PS5 hangen en die werken beiden feilloos.
devandrej schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:49:
Ik heb de Dock vorige jaar oktober gekocht en heb geen problemen ermee. Soms heb ik het probleem dat het beeld niet naar het externe scherm gaat maar dan moet ik de power adapter even los koppelen. Heb nooit de JSAUX dock geprobeerd omdat het mag wel goedkoper zijn, maar het is niet officeel van Steam zelf.
Ik haal zelf ook altijd origineel spul om zo rare bugs en compatibiliteitsproblemen te vermijden en ben daar best bereid om extra voor te betalen. In dit geval werkt deze dock echt voor geen meter. Ik vind overigens regelmatig in en uitpluggen van adapters om weer beeld te krijgen ook volledig onacceptabel, bij mij is zo'n product zo weer retour. Ik heb daar echt geen zin in.

EDIT: Er ging ineens een lampje branden; ik heb ook nog een USB-C dock van m'n werk laptop liggen, een Dell DA-300 dock. Deze aangesloten en het werkt onmiddellijk en 100% reproduceerbaar. Dat geeft in ieder geval goede hoop dat het waarschijnlijk met de Jsaux beter zal verlopen.

[ Voor 7% gewijzigd door MainframeX op 08-07-2023 12:44 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Laatst online: 18:29
Omdat wij nog wel eens met de auto naar relatief verre bestemmingen op vakantie gaan (en mijn vriendin zich onderweg sneller verveelt dan ik) sta ik op het punt om een Steam Deck aan te schaffen waar ze onderweg op kan spelen. Dit houdt echter ook in dat ze hem tijdens het gamen vooral zal voeden via een autolader, maar ik verwacht niet dat de huidige Quick Charge 3.0 lader in de auto dat gaat trekken.

Wat zoekwerk leert me dat de lader 45W moet kunnen leveren en Power Delivery moet ondersteunen, echter is er een complete wildgroei aan modellen waarbij ik in de reviews maar al te vaak lees dat het geadverteerde vermogen niet wordt gehaald. Heeft iemand hier misschien ervaring met autoladers die goed werken met de Steam Deck? Harde eis is dat er naast die USB-C met PD nog twee extra poorten beschikbaar zijn om mijn telefoon (c.q. navigatie) en de dashcam mee te voeden.

TL;DR: Steam Deck autolader aanraders anyone? :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
MiBe schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:33:
Omdat wij nog wel eens met de auto naar relatief verre bestemmingen op vakantie gaan (en mijn vriendin zich onderweg sneller verveelt dan ik) sta ik op het punt om een Steam Deck aan te schaffen waar ze onderweg op kan spelen. Dit houdt echter ook in dat ze hem tijdens het gamen vooral zal voeden via een autolader, maar ik verwacht niet dat de huidige Quick Charge 3.0 lader in de auto dat gaat trekken.

Wat zoekwerk leert me dat de lader 45W moet kunnen leveren en Power Delivery moet ondersteunen, echter is er een complete wildgroei aan modellen waarbij ik in de reviews maar al te vaak lees dat het geadverteerde vermogen niet wordt gehaald. Heeft iemand hier misschien ervaring met autoladers die goed werken met de Steam Deck? Harde eis is dat er naast die USB-C met PD nog twee extra poorten beschikbaar zijn om mijn telefoon (c.q. navigatie) en de dashcam mee te voeden.

Persoonlijk ben ik wel een fan van 12v -> 230v converters met een sigaretten plug. Kost je een paar tientjes, of minder op ome Ali of bij de Action. Multifunctioneel en waarschijnlijk goedkoper.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 17:26
[b]MiBe in "[Steam Deck] Ervaringen & discussie"

Ik vermoed dat als je met 15w laadt dat je ook wel lang kan doorspelen. Maar wellicht is het nog beter om een powerbank te overwegen. Die kun je natuurlijk overal gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Afgelopen dinsdag de Steam Deck besteld, vrijdag geleverd. Helaas kwam ik er vrij snel achter de de X knop niet werkt. Doet gewoon helemaal niks. Support proces opgestart met Steam en daar is een RMA uitgekomen. Dus helaas maar kort plezier gehad. Ik ben benieuwd hoe lang dat hele RMA proces gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:42

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

https://nl.aliexpress.com...h3zf&gatewayAdapt=glo2nld

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Harde eis is dat er naast die USB-C met PD nog twee extra poorten beschikbaar zijn om mijn telefoon (c.q. navigatie) en de dashcam mee te voeden.
Ik zou investeren in een aanstekeraansluitingstekkerbalk ('12V splitter'). Die kan je combineren met een lader voor de Steam Deck (waarvan @Bart ® een voorbeeld geeft) en andere laders voor andere spullen. Zekeringen in auto's voor aanstekeraansluitingen zijn meestal 10A of meer. Neem een 65 watt lader voor de Steam Deck (die maximaal 45 watt gebruikt), en gebruik twee maximaal 35 watt laders voor je smartphone en dashcam, zodat je nooit boven het maximaal verbruik uit kan komen.

Een voordeel van dit is dat je de warmte van de voedingen spreidt. Je kan ook een 12V verlengkabel en een stuk dubbelzijdig klittenband met plak gebruiken om het geheel netjes weg te werken, bijvoorbeeld aan de passagierskant tegen de middenconsole aan.

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 09-07-2023 21:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 22:47
MiBe schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:33:Steam Deck autolader aanraders anyone? :)
Deze heeft mij de vakantie door geholpen (10 dagen in een camper).
De Steam Deck laadt netjes met PD 15V max 45W(zelf gemeten).
https://a.aliexpress.com/_EvFxj7l
Of het helemaal origineel van Samsung is... Daar twijfel ik wel over. Maar hij doet het goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Righthere op 10-07-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Voorheen gebruikte ik op vakantie mijn Surface Book als streaming device voor films en series.
Alleen met de Steam Deck lijkt het me wel leuk om die hiervoor in te gaan zetten. Denk alleen dat ik dan toch ook aan een dock zal moeten. :+

En uiteraard alle streaming diensten in moet stellen nog. Ziggo Go werkt prima. Alleen de rest nog niet. Ze starten niet op. Heb ze geinstalleerd via Emudeck welke dit tegenwoordig ondersteund.

De komende weken nog maar eens aan de slag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
Morrar schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:02:
[...]

Zo zit ik er ook in; op zich is de prijs prima voor de hardware en kan ik het missen, maar heel zonde als je het vervolgens in de kast laat liggen... Ook 2e hands heb ik mindere ervaringen mee; dan speel ik 'm liever tzt aan mijn dochtertje door die er vast wel plezier aan kan beleven.
Dat dus, zonde als je het niet gebruikt. En tweedehands blijf ik liefst zo ver mogelijk van weg tenzij ik niet anders kan. Ik heb eerder dit jaar met een grove borstel een lenteschoonmaak gedaan en een heleboel items (last gen consoles, monitoren en dergelijke) verkocht. Dat creëert gewoon meer 'rust' in m'n hoofd, en zorgt voor een stuk relaxter verhouding met dat 'speelgoed'.

Daarom ben ik erg voorzichtig met het blijven aanschaffen van extra gadgets. Niet omdat ik het niet kan betalen, maar meer om te vermijden dat ik terug in zo'n situatie terecht kom. Echt een eye-opener....

Ik heb ook echt alles wat ik nodig heb voor mijn gebruik (ps5 en gamelaptop) wat prima 100% van m'n gaming needs afdekt. En wat ik nu eigenlijk al te weinig gebruik.
En het hebben van een game library is een hele grote plus; met 60-70 euro per spel op een "gewone" console tikt dat ook aardig aan. Ik koop nu vaak indie games onder de 20-30 euro (Valheim bijvoorbeeld heb ik voor 20 euro echt heel veel uren inzitten). Plus; je kan op de Deck ook nog met allerlei emulatoren (o.a. Dosbox) aan de gang :)
De games die typisch 20-30 euro kosten, heb je ook op console hoor. Echt experimentele early access niet natuurlijk (zoals Valheim), maar indie games zoals Hades en zo, heb je er ook veel van op console. Die reputatie dat op consoles elke game zomaar 70 euro moet kosten, klopt niet. En er zijn ook vaak genoeg sales, en producten zoals gamepass en ps+ die je ook toegang geven tot erg veel AAA games voor een klein bedrag per maand.
Kortom... what to do, what to do. Vandaag hak ik de knoop door! :+ Jij ook sterkte met de keuze!
En, wat heb je gedaan? :*) 8)

Hier is er geen keuze. Ik had al lang geleden beslist om het niet te doen. Enkel bij sales zoals nu heb ik het vaak even moeilijk, en komt die opwelling terug om 'm toch aan te schaffen. :+

Ik heb echter dik gecompenseerd door weer een overdreven sloot games aan te schaffen die ik niet nodig heb :+ En zo m'n backlog weer wat langer gemaakt. Nog steeds goedkoper dan een steam deck ;)
Beakzz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:48:
Als je zo lang moet twijfelen gewoon niet doen. Komt vanzelf weer langs en als je in een situatie komt dat je er behoefte aan hebt dan maakt die 10-20% ook echt niet uit.

Als je denkt dat die gaat stof happen dan gaat dat waarschijnlijk ook gebeuren. Ik heb nog steeds hoop dat ik de SD meer ga gebruiken, maar voorlopig vergeet ik het zelfs als optie om te gamen vanwege (naar mijn idee) beter opties die beschikbaar zijn (op het grote scherm). En ik vind de SD persoonlijk te groot om mee te nemen op een vlucht.
Klopt, volledig eens. Ik ben ook volledig uitgerust met ps5/PSVR2 en een goede setup voor pc gaming (op groter scherm) dat ik eigenlijk niets extra nodig heb. En zoals gesteld, ik kom nu al tijd te kort om genoeg te besteden aan wat ik al heb, laat staan dat ik er nog een extra device bij neem.

Offtopic, (en dit is helemaal persoonlijk, hoeft niemand aanstoot aan te nemen).

Als ik op vakantie constateer dat ik ook maar een seconde op een steam deck zou bezig zijn, of die nood voel, dan concludeer ik dat ik de verkeerde vakantie beleef en neem ik het eerste vliegtuig terug naar huis.

Ik heb op vakantie echt wel betere dingen te doen dan schermtijd/gamen/mobiel gamen/... Dat is nu net het moment om te doen wat je normaal niet kan doen.

Ja, ik kijk op vakantie af en toe wel eens wat youtube om bij te blijven, of wat netflix (vooral op de reis zelf/vliegtuig) maar daarvoor voldoet m'n iPhone mini meestal wel. Hoogstens haal ik heel af en toe de iPad eens boven, als ik die mee heb.

Wat een zonde om 1500km te rijden, en dat een week in een tent op een camping aan de powerbank op je steam deck te gamen. Blijf dan thuis, denk ik dan... Goedkoper, en meer comfort... Daarom dat dit dus absoluut geen use case is waarvoor ik een steam deck zou willen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het afgelopen weekend lopen spelen met de Steam Deck en het apparaat gaat retour. Ik probeerde The Long Dark, Steam Deck Verified. Ik blijf last houden van micro haperingen. Performance bar geeft steady 30fps aan, de fps lock blijft is op 30fps en de groene frame time grafiek blijft mooi plat maar toch blijf ik last houden van kleine haperingen als ik rondloop. Rondkijken is geen probleem perfect smooth. Vervolgens verschillende Proton versies geprobeerd en versie 8/experimental is het probleem opgelost maar vervolgens worden er geen cutscenes meer afgespeeld (ouderwets tv scherm met ruis en balken). Terug naar de oorspronkelijke proton versie, filmpjes zijn terug maar weer last van de haperingen. Voor de zekerheid op low en 640p gezet maakt geen verschil. Het gevoel dat het altijd een beetje hit en miss is betreft de spellen en altijd op zoek moet naar de optimale settings. Leuk concept maar voor mij is het alsnog te veel uitzoek werk bij elke nieuwe spel die ik wil spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-04 14:41

Byron010

Black Mirror Society.

Amos_x schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:34:

Offtopic, (en dit is helemaal persoonlijk, hoeft niemand aanstoot aan te nemen).

Als ik op vakantie constateer dat ik ook maar een seconde op een steam deck zou bezig zijn, of die nood voel, dan concludeer ik dat ik de verkeerde vakantie beleef en neem ik het eerste vliegtuig terug naar huis.

Ik heb op vakantie echt wel betere dingen te doen dan schermtijd/gamen/mobiel gamen/... Dat is nu net het moment om te doen wat je normaal niet kan doen.

Ja, ik kijk op vakantie af en toe wel eens wat youtube om bij te blijven, of wat netflix (vooral op de reis zelf/vliegtuig) maar daarvoor voldoet m'n iPhone mini meestal wel. Hoogstens haal ik heel af en toe de iPad eens boven, als ik die mee heb.

Wat een zonde om 1500km te rijden, en dat een week in een tent op een camping aan de powerbank op je steam deck te gamen. Blijf dan thuis, denk ik dan... Goedkoper, en meer comfort... Daarom dat dit dus absoluut geen use case is waarvoor ik een steam deck zou willen...
Naar mijn mening:

Alle momenten dat je youtube kijkt of netflix erbij pakt, of je je iPad pakt, zijn ook momenten dat je in plaats van je steam deck erbij kan pakken. Je verliest zo in verhouding helemaal niks van je vakantie, je maakt alleen een keuze om te gamen in plaats van entertainment te kijken. (Beiden vormen van entertainment)

Zo zit ik veel in de trein naar m'n vriendin toe, maar i.p.v dat ik een uur mindlessly ga appen, scrollen op youtube en facebook kan ik nu dus de steamdeck pakken.

verder natuurlijk; you do you! als het je niet ligt moet je het ook zeker niet gaan doen.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Laatst online: 18:29
The Zep Man schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:38:
[...]

Ik zou investeren in een aanstekeraansluitingstekkerbalk ('12V splitter'). Die kan je combineren met een lader voor de Steam Deck (waarvan @Bart ® een voorbeeld geeft) en andere laders voor andere spullen. Zekeringen in auto's voor aanstekeraansluitingen zijn meestal 10A of meer. Neem een 65 watt lader voor de Steam Deck (die maximaal 45 watt gebruikt), en gebruik twee maximaal 35 watt laders voor je smartphone en dashcam, zodat je nooit boven het maximaal verbruik uit kan komen.

Een voordeel van dit is dat je de warmte van de voedingen spreidt. Je kan ook een 12V verlengkabel en een stuk dubbelzijdig klittenband met plak gebruiken om het geheel netjes weg te werken, bijvoorbeeld aan de passagierskant tegen de middenconsole aan.
Er zit al een splitter op (2-weg / 10A), want naast mijn USB-lader hangt er gedurende de vakantie ook nog een Mobicool FR40 compressor koelbox (4A op 12V) aan :9

Daarom wil ik de 12V naar 230V ontwijken, want het liefst zou ik alle USB-powered apparaten (smartphone, dash cam en straks dus Steam Deck) via één adapter willen laden. Die zou in de praktijk dus maximaal 6A (72W) mogen trekken om probleemloos (naast de koelbox) te kunnen werken.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
@Amos_x Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch eentje besteld O-) Vooral om 's avond op de bank te kunnen gamen eigenlijk (gezelliger dan boven apart zitten) en minder voor op vakantie. Maar ook op vakantie moet de kleine op tijd naar bed en kun je tussen 20:00 en 23:00 uur niet heel veel doen (als in je kan niet op pad).

Verder zag m'n dame de Steam Deck ook wel zitten voor o.a. retro games / platformers, dus wie weet kan ik 'm straks meteen weer inleveren :)

Anyway, we gaan zien of het bevalt of niet; kan 'm ook nog terugsturen. Maar eerst moet ie nog aankomen, want voorlopig heb ik alleen een bevestiging van m'n bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Morrar schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:38:

Verder zag m'n dame de Steam Deck ook wel zitten voor o.a. retro games / platformers, dus wie weet kan ik 'm straks meteen weer inleveren :)
Een tweede bestellen, vooral nu ze goedkoper zijn. Niet twijfelen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Haha ja dat zei ze ook al, maar we zijn niet gek :P Eerst maar eens kijken of het uberhaupt wat is.

En er komt altijd weer een volgende Steam Sale.... (helaas voor de bankrekening :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
Morrar schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:38:
@Amos_x Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch eentje besteld O-) Vooral om 's avond op de bank te kunnen gamen eigenlijk (gezelliger dan boven apart zitten) en minder voor op vakantie. Maar ook op vakantie moet de kleine op tijd naar bed en kun je tussen 20:00 en 23:00 uur niet heel veel doen (als in je kan niet op pad).

Anyway, we gaan zien of het bevalt of niet; kan 'm ook nog terugsturen. Maar eerst moet ie nog aankomen, want voorlopig heb ik alleen een bevestiging van m'n bestelling.
Voor de zelfde reden gekocht. Helaas nog niks veranderd in update van steam. Gisteren besteld hoop zo snel mogelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:02
Zaterdag besteld en als ik mijn mail mag geloven morgen bezorgd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 18:11
Ik zou toch wat extra inzicht willen geven aan sommigen die twijfelen over de use case. Ben het er namelijk niet helemaal mee eens dat de Steam Deck alleen zinnig is onderweg, in de trein etc etc. Hier in het huishouden is het apparaat namelijk de main gaming machine geworden. Ter referentie; behalve door mij wordt het apparaat vooral veel gebruikt door mijn kinderen van 4 en 8 en sporadisch door mijn vrouw.

Ja er staat een Xbox Series S onder de tv én we beschikken over een aardige gaminglaptop. Maar de SD heeft een bepaalde mate van gemak en flexibiliteit die onverslaanbaar is. Standaard staat het ding netjes in de dock in het tv-meubel, gekoppeld aan 2 DS4 controllers (en de Stadia controller). In tegenstelling tot de laptop met Windows heeft de SD een vaste plaats, geen losse kabels, start instant op en heeft een interface die door jong en oud te bedienen is met een controller. Als de tv even niet beschikbaar is dan trek je het ding uit z'n dock en kan je 'm direct in de tuin, in de luie stoel, in bed of waar dan ook gebruiken. Als we op weg zijn hebben de kinderen dikke lol samen met games achter in de auto, en na drukke dag buiten spelen bij opa en oma ploffen ze na het eten daar even op de bank om nog wat te gamen. Eigenlijk gaat het apparaat altijd mee.

Het is wel goed om te weten dat we eigenlijk vrij weinig "AAA" games met dikke graphics spelen. Hoewel afgelopen tijd bijvoorbeeld Hogwarts Legacy prima draaide op lage settings is dat niet z'n hoofdtaak. Het merendeel zijn indies of wat oudere games. Maar niet allemaal. Hier een lijstje met games die we afgelopen tijd veel speelden of net mee zijn begonnen.

- The binding of Isaac Repentance
- Dave the Diver
- Doom 2016 & Doom Eternal
- Castle Carshers
- Rocket League
- Shadows over Loathing
- Divinity Original Sin I en II
- Diablo 4
- Vele emulatorgames; soms oudere maar ook behoorlijk wat Switch games.

Daarnaast zijn we in bezit van een GamePass Ultimate abo en worden Xbox games vaker en vaker gewoon gestreamd via de Steam Deck. Het werkt goed, je hebt de performance van een Series X en de library is enorm. Wel een nadeel is dat het scherm natuurlijk 16:10 is en je dus in handheld mode niet het hele scherm tot je beschikking hebt.

Voor mij geldt vooral dat de drempel om een (pc-)game op te starten zoveel lager is dan met de gaming laptop, voorheen game-pc en zelfs dan de Xbox (want niet vast aan de TV) dat ik gewoon vaker deze heerlijke hobby uitoefen in een verder vrij druk leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:22
Silvin schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:47:
Ik zou toch wat extra inzicht willen geven aan sommigen die twijfelen over de use case. Ben het er namelijk niet helemaal mee eens dat de Steam Deck alleen zinnig is onderweg, in de trein etc etc. Hier in het huishouden is het apparaat namelijk de main gaming machine geworden. Ter referentie; behalve door mij wordt het apparaat vooral veel gebruikt door mijn kinderen van 4 en 8 en sporadisch door mijn vrouw.

Ja er staat een Xbox Series S onder de tv én we beschikken over een aardige gaminglaptop. Maar de SD heeft een bepaalde mate van gemak en flexibiliteit die onverslaanbaar is. Standaard staat het ding netjes in de dock in het tv-meubel, gekoppeld aan 2 DS4 controllers (en de Stadia controller). In tegenstelling tot de laptop met Windows heeft de SD een vaste plaats, geen losse kabels, start instant op en heeft een interface die door jong en oud te bedienen is met een controller. Als de tv even niet beschikbaar is dan trek je het ding uit z'n dock en kan je 'm direct in de tuin, in de luie stoel, in bed of waar dan ook gebruiken. Als we op weg zijn hebben de kinderen dikke lol samen met games achter in de auto, en na drukke dag buiten spelen bij opa en oma ploffen ze na het eten daar even op de bank om nog wat te gamen. Eigenlijk gaat het apparaat altijd mee.

Het is wel goed om te weten dat we eigenlijk vrij weinig "AAA" games met dikke graphics spelen. Hoewel afgelopen tijd bijvoorbeeld Hogwarts Legacy prima draaide op lage settings is dat niet z'n hoofdtaak. Het merendeel zijn indies of wat oudere games. Maar niet allemaal. Hier een lijstje met games die we afgelopen tijd veel speelden of net mee zijn begonnen.

- The binding of Isaac Repentance
- Dave the Diver
- Doom 2016 & Doom Eternal
- Castle Carshers
- Rocket League
- Shadows over Loathing
- Divinity Original Sin I en II
- Diablo 4
- Vele emulatorgames; soms oudere maar ook behoorlijk wat Switch games.

Daarnaast zijn we in bezit van een GamePass Ultimate abo en worden Xbox games vaker en vaker gewoon gestreamd via de Steam Deck. Het werkt goed, je hebt de performance van een Series X en de library is enorm. Wel een nadeel is dat het scherm natuurlijk 16:10 is en je dus in handheld mode niet het hele scherm tot je beschikking hebt.

Voor mij geldt vooral dat de drempel om een (pc-)game op te starten zoveel lager is dan met de gaming laptop, voorheen game-pc en zelfs dan de Xbox (want niet vast aan de TV) dat ik gewoon vaker deze heerlijke hobby uitoefen in een verder vrij druk leven :)
Dit lijkt mij ook een goede use case, zeker met een gezinsleven waar alle vrije tijd spaarzaam is ;-)

Hoe draait Diablo 4? En welke switch games doen het lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kwdtje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:12:
[...]

Dit lijkt mij ook een goede use case, zeker met een gezinsleven waar alle vrije tijd spaarzaam is ;-)

D4 draait echt top, steady 40fps met nette graphics. Gebruik me SD zeer regelmatig voor D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:49

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb me toch maar aan de Summer sale overgeleverd. Resultaat:

• Hades
• Darksiders 3
• Dishonored 2

Stonden alle drie nog op mijn backlog, en de Deck lijkt met de geschikte machine om ze te completen :)

Darksiders 3 draait redelijk steady 40 fps op medium settings met een system consumption van +- 22 watt. Batterij ongeveer 2h15m.

[ Voor 22% gewijzigd door The GUI op 11-07-2023 09:49 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 18:11
kwdtje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:12:
[...]

Zoals richards3 aangeeft draait het prima op 40fps. Speelt ook lekker weg op de Steam Deck. De game heeft ook erg goede UI scaling en blijkt dus uitermate geschikt voor het compacte scherm.

Switch games die wij spelen zijn Pokemon Let's Go, Advance Wars ReBoot Camp, Metroid Prime Remastered, Metroid Dread en Mario Odyssey. Zeker niet iedere game draait goed maar sommigen werken echt prima :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mezelf een zomervakantiecadeautje gegeven :) Steamdeck 64gb is onderweg, 1tb SSDtje is onderweg, Gulikit hall effect joysticks SD02 onderweg (en nog wat accessoires als SD kaartjes en USB sticks maar die zijn niet specifiek exclusief voor de SteamDeck). Dus binnenkort lekker knutselen en spelen :)

Doorslag voor mij was gister het lenen van een Steam Deck van een vriend, en daarmee diverse games even uitproberen. Als kers op de taart m'n eigen Nintendo Switch even gehackt, de keys er uit gevist en in Yuzu gezet, net als m'n eigen games. Vandaag maar eens kijken of ik ook de saves over kan zetten, moet niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
magnifor schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:10:
Het gevoel dat het altijd een beetje hit en miss is betreft de spellen en altijd op zoek moet naar de optimale settings. Leuk concept maar voor mij is het alsnog te veel uitzoek werk bij elke nieuwe spel die ik wil spelen.
Het is vervelend dat The Long Dark niet goed werkt op de Deck, maar dit klinkt voor mij als een outlier. Je hoeft zeker niet voor elk spel te gaan uitzoeken omdat er stotters zijn. Ik optimaliseer ook altijd, omdat je dan langere accutijden krijgt, maar van de 40 spellen die ik heb gespeeld werkte 95% direct prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:45

jgj82

Ja, maar = nee

sebastius schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:44:
Mezelf een zomervakantiecadeautje gegeven :) Steamdeck 64gb is onderweg, 1tb SSDtje is onderweg, Gulikit hall effect joysticks SD02 onderweg (en nog wat accessoires als SD kaartjes en USB sticks maar die zijn niet specifiek exclusief voor de SteamDeck). Dus binnenkort lekker knutselen en spelen :)

Doorslag voor mij was gister het lenen van een Steam Deck van een vriend, en daarmee diverse games even uitproberen. Als kers op de taart m'n eigen Nintendo Switch even gehackt, de keys er uit gevist en in Yuzu gezet, net als m'n eigen games. Vandaag maar eens kijken of ik ook de saves over kan zetten, moet niet moeilijk zijn.
Precies mijn recept!

Ik heb m'n Steam Deck sinds donderdag binnen en ik ben helemaal blij. Eerst even getest met de originele SSD, toen snel een 1TB SSD ingebouwd! Nu sinds gisteravond bezig met Ace Combat 7, prima te spelen! De Hall effect sensors zijn vandaag binnengekomen, maar ik laat ze nog even in de verpakking zitten de originele doen het prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronalnilson
Mijn steam Deck is onderweg zeker fm 2023 erop. Dan nog new world Timberland en valheim. Zijn er nog interessant games om erop te plaatsen. Ben wel geen Diablo 4 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 13:55
ronalnilson schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:20:
Mijn steam Deck is onderweg zeker fm 2023 erop. Dan nog new world Timberland en valheim. Zijn er nog interessant games om erop te plaatsen. Ben wel geen Diablo 4 dan.
FM erop is zo heerlijk, enige spel die ik het meeste speel. laatst op vakantie ook lekker tijdens de vlucht! alleen jammer dat als je hem koud opstart je niet offline meteen kan spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:07

Vagax

Hehe

Toch even Windows er op gezet via een SD kaartje om te kijken hoe de ervaring is, het werkt best fijn :) Zag alleen op de pagina van Valve over dual boot, dat ze een officiele dual boot implementatie zouden toevoegen in SteamOS 3, onderhand zitten we al op 3.4 dus ik vraag me af of ze hiermee bedoelde dat je de power knop + volume + knop drukt en dat je zo in de boot interface komt, of dat ze bedoelen dat ze van plan zijn dat je bij start up zelf snel kan kiezen welk OS je wilt starten
Pagina: 1 ... 77 ... 116 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.