C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Gebruik het zelf niet. Maar ik ga er even vanuit dat decky gewoon de plugin moet updaten zodat het compitabel is met de nieuwe update.Frez schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:26:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds de nieuwe update in Stable zie ik "decky" niet meer in de overlay wanneer ik het zij-menu open. Iemand een idee hoe ik m weer terug kan krijgen in de UI?
Het is weer in het midden van de week, dus tijd voor nieuwtjes
Dankzij het uitblijven van de SteamOS 3.5 update is er eigenlijk nog steeds weinig nieuws te melden. We wachten met z'n allen met smacht op deze update, en The Phawx maakt het ons niet makkelijker: hij zegt in een tweet dat hij erg te spreken is over de 3.5, en hij licht toe dat GameScope ons weer versteld zal doen laten staan:SteamOS 3.5 is amazing and I'm looking forward to everyone getting it officially.
— Cary Golomb (@carygolomb) 6 juli 2023
Also when I said Gamescope was Secret Sauce over a year ago, even I didn't anticipate how awesome it would become.
Naast het werk aan SteamOS gaat Valve gewoon door met de Steam Client te verbeteren. Een paar dagen geleden kwam er weer een nieuwe versie uit, voor alle OSen en de Deck specifiek. Het zijn vooral bug fixes, dus verder niet erg vernieuwend.
Naast Steam updates zijn er ook andere dingen te melden. Ondanks dat Valve stevig doorsleutelt aan QoL features, blijft Decky een hele nuttige speelplaats voor nieuwe ideeen. Zo is er nu een nieuwe plugin die het Onscreen Keyboard aanpast, zodat die veel compacter wordt dan het origineel. Erg fijn, want soms moet je maar een paar letters intypen terwijl je halve game verdwijnt achter de keyboard.

Een klein nieuwtje: naast dat je nu in Korea de Deck kan kopen in de winkel, gaat ook de standaard Retail verkoop van de Deck van start in Japan.
Daarnaast heeft BoilingSteam een mooi artikel geschreven waar ze ingaan op het tempo van Valve's Deck Certified programma. Ze hebben veel informatie verzameld en allerlei plotjes gemaakt, maar de algemene conclusie is dat ipv dat het tempo verlangzaamt (wat je kan verwachten, het low-hanging fruit is wel geplukt) neemt het tempo van testen en certificeren van games op de Deck juist toe!

Op dit tempo kunnen we over paar jaar verwachten dat de hele Steam catalogus getest is!
Een andere conclusie is dat veruit de meeste geteste games "Playable" zijn, in tegen stelling tot "Verified". Het percentage van perfect draaiende games op alle geteste games is lager dan in het begin. Ik kan er niet mee zitten verder. Playable is voor mij bijna altijd perfect doenbaar.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Prestatie winst vind ik ook minder relevant. Het scherm echter wel. Blijft eeuwig zonde dat SD zon slecht scherm heeft. Stel je voor dat de SD het OLED scherm van de Switch had. Dan was het echt feest geweest.macdushi schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:09:
Interessante review van de Asus Rog Ally vandaag op Tweakers, wat ik het meest opvallend vind is dat de framerate van de Rog en de SD elkaar in een groot aantal games niet veel ontlopen, dan blijkt dus dat bij de Rog de hogere schermresolutie en de krachtigere cpu elkaar zodanig in evenwicht houden dat de prestatiewinst in framerates t.o.v de Steamdeck nihil is. Voor mij een reden temeer om lekker bij de SteamDeck te blijven.
Tja dat is persoonlijk, het scherm is niet geweldig maar ik stoor me er niet aan, het zorgt er in ieder geval wel voor dat de SteamDeck de Rog Ally nog aardig kan bijbenen.giantgiantus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:18:
[...]
Prestatie winst vind ik ook minder relevant. Het scherm echter wel. Blijft eeuwig zonde dat SD zon slecht scherm heeft. Stel je voor dat de SD het OLED scherm van de Switch had. Dan was het echt feest geweest.
De (kleine) dead zones waren toch wat vervelend voor haar nog beperkte motoriek, dus de Gullikit Hall Effect sticks erin gezet, en dat werkt toch ook weer een stukje fijner.
Heb even getwijfeld met de ROG Ally release, maar dit werkt zo fijn dat die twijfel weg is. Voor echte visual fidelity speel ik sowieso op de PC, dus de extra performance/graphics van de Ally doen niks voor mij. En het gemak dat je hem zo in slaap stand klikt en eruit is echt fantastisch.
Dat vind ik dus ook. Regelmatig lees ik hier en daar hoe slecht men het scherm wel niet vindt. Als ik game op de SD, heb ik echter totaal geen last van de "mindere" kwaliteit. Kleurweergave en contrast hadden wellicht beter gekund, maar de plugin Vibrant vind ik voor kleurweergave best aardig werken.macdushi schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Tja dat is persoonlijk, het scherm is niet geweldig maar ik stoor me er niet aan, het zorgt er in ieder geval wel voor dat de SteamDeck de Rog Ally nog aardig kan bijbenen.
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Liever niet aangezien ze dan wel een OLED bij moeten pakken die minder last heeft van PWM.giantgiantus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:18:
[...]
Prestatie winst vind ik ook minder relevant. Het scherm echter wel. Blijft eeuwig zonde dat SD zon slecht scherm heeft. Stel je voor dat de SD het OLED scherm van de Switch had. Dan was het echt feest geweest.
En aangezien die vaak duurder zijn, zie ik Valve daarop ook besparen.
En goede IPS met 99% SRGB was ook goed geweest.
Heb nu de steamdeck 512 GB besteld, mooie aanbieding.
Edit:
Ik denk dat ik Epic games / GOG ga installeren op de Steam Deck. Daar heb ik ook nog een hele berg gekochte oude spellen staan.
Altijd fijn als je wat later instapt, dan zijn er al veel mogelijkheden beschikbaar. De oude games op Steam zou ik nog kunnen proberen of die werken.
[ Voor 35% gewijzigd door Ingelogd op 12-07-2023 12:46 ]
Als het er op Steam zelf niet verified is kan je altijd ff checken op ProtonDB.Ingelogd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:58:
Op steampowered.com koop ik wel is spellen uit de jaren 80/90. Zoals screamer, wat oude first person shooters, starwars etc. Weet iemand of deze ook te spelen zijn op de steamdeck, dat lijkt mij wel tof.
Heb screamer even opgezocht. Die lijkt te draaien mits je hem opstart met de juiste versie van proton. Gewoon ff uitproberen als je de SD binnen hebt dus! (https://www.protondb.com/app/697580)
Dit heb ik laatst gedaan met Forever Skies. Leuk spel, maar te early access en niet geoptimaliseerd om te draaien op een Deck met redelijke kwaliteit graphics en stabiel 40 FPS. 's Avonds aangevraagd, en binnen een uur had ik het geld terug. Over een jaar (verwachte release date) probeer ik het wel nog een keer. Een mogelijke bonus is dat de multiplayerfunctie tegen die tijd ook klaar is.
[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 12-07-2023 13:39 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Deze SSD werkt volgens een aantal reviews prima in de Steam Deck en zou ook nog sneller zijn dan de standaard aanwezige 64GB versie.
Zal de eigen bevinding hier posten zodra ik de combinatie getest heb.
De budgetversie van de Steam Deck heeft eMMC geheugen, dus de SSD die je besteld hebt gaat ongetwijfeld een stuk sneller zijniamclose schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:36:
Net ook voor de 64Gb in de sale gegaan en bij Amazon de Transcend MTE300S 512GB SSD voor € 53,50 besteld.
Deze SSD werkt volgens een aantal reviews prima in de Steam Deck en zou ook nog sneller zijn dan de standaard aanwezige 64GB versie.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Dit is ook zeker waar. Als je er in staat zoals jij, met ongeveer dezelfde situatie en 'game-flow' (naar analogie van 'work-flow'), begrijp ik heel goed hoe een steam deck perfect tot z'n recht zou kunnen komen.Silvin schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:47:
Ik zou toch wat extra inzicht willen geven aan sommigen die twijfelen over de use case. Ben het er namelijk niet helemaal mee eens dat de Steam Deck alleen zinnig is onderweg, in de trein etc etc. Hier in het huishouden is het apparaat namelijk de main gaming machine geworden. Ter referentie; behalve door mij wordt het apparaat vooral veel gebruikt door mijn kinderen van 4 en 8 en sporadisch door mijn vrouw.
...
Voor mij geldt vooral dat de drempel om een (pc-)game op te starten zoveel lager is dan met de gaming laptop, voorheen game-pc en zelfs dan de Xbox (want niet vast aan de TV) dat ik gewoon vaker deze heerlijke hobby uitoefen in een verder vrij druk leven
Het begrip 'tv niet beschikbaar' begrijp ik minder, want op een bepaald moment heeft bijna iedereen 2 of 3 tv's in huis. Dus dan kan je gemakkelijk ergens anders heen om te gamen. Helpt ook als de rest in het gezin niet tv verslaafd is, zodat de tv niet continu in gebruik is. Of geen kinderen....
Dus je doet je er zeker goed aan om scenario's te delen waar de steam deck heel goed tot z'n recht komt. Ik denk alleen dat ze niet zo wijd verspreid is, en dat de use-case toch redelijk scherp en specifiek afgelijnd is. Daarom komen er ook zoveel decks terug op tweedehands sites en vraag en aanbod.
Ik speel ook net iets te veel AA-AAA games waar ik dikke graphics/vloeiende fps wel kan waarderen, vooral aangesloten op een groot scherm. Onlangs nog de laptop snel aan de tv gekoppeld. Met ssd, snelle opstarttijden en steam big picture geen centje pijn. Controller er aan en lekker MSFS spelen ;-) Of RDR2 op 60fps high/ultra...
Soms is het na een lange dag gewoon fijn om in elkaars aanwezigheid te zijn, ook al doe je allebei wat anders. Als iemand voor dat anders de TV gebruikt (films/series, spellen...), dan kan de Deck een uitkomst zijn voor een tweede persoon.Amos_x schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:15:
Het begrip 'tv niet beschikbaar' begrijp ik minder, want op een bepaald moment heeft bijna iedereen 2 of 3 tv's in huis. Dus dan kan je gemakkelijk ergens anders heen om te gamen.
Ik heb ook al multiplayer gespeeld met iemand met een tweede Deck. Geweldig. Iedereen een eigen scherm, en je kan zitten of liggen waar je wilt.
Tja, off-topic , maar ik vind niet dat 'aanwezigheid' meerwaarde heeft als iemand op z'n eentje series gaat kijken die alleen hem/haar interesseren, in de gemeenschappelijke ruimte. Dan ga je ook maar ergens anders kijken. Of verwacht je niet dat je 'entourage' in de buurt blijven om daar als huisdier of kamerplant 'aanwezig' te zijn. Ieder z' hobby's, helemaal eens, maar ook ieder z'n eigen tijd. Als je dat niet overdrijft en daar correcte afspraken over maakt, hoeft dat geen breekpunt te zijn.The Zep Man schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:26:
[...]
Soms is het na een lange dag gewoon fijn om in elkaars aanwezigheid te zijn, ook al doe je allebei wat anders. Als iemand voor dat anders de TV gebruikt (films/series, spellen...), dan kan de Deck een uitkomst zijn voor een tweede persoon.
Ik heb ook al multiplayer gespeeld met iemand met een tweede Deck. Geweldig. Iedereen een eigen scherm, en je kan zitten of liggen waar je wilt.
Ik lees het ook vaak. "Ja, dan speel ik switch terwijl de vriendin greys anatomie kijkt, toch veel socialer en gezelliger zo..." , of een koppel die samen elk apart op hun gsm scrollen. Gezellig!
Mijn post ging over meer dan enkel series kijken, en meer dan de stereotyperende 'vriendin kijkt Grey's Anatomy'. Een hobby kan ook een computerspel spelen zijn. Niet iedereen hoeft altijd met elkaar te spelen. Voor sommige mensen is elkaars aanwezigheid gewoon fijn, naast de momenten van de dag dat ze niet bij elkaar zijn (andere hobby's, werk, ...).Amos_x schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:32:
Tja, off-topic , maar ik vind niet dat 'aanwezigheid' meerwaarde heeft als iemand op z'n eentje series gaat kijken die alleen hem/haar interesseren, in de gemeenschappelijke ruimte.
Ieder zijn ding. Er zullen bijvoorbeeld dames zijn die inderdaad naar Grey's Anatomy kijken en die maar gek opkijken naar iemand die naast hen een spel speelt. Dat is niet mijn relatiedoelgroep, maar mogelijk wel die van jou. Ik ben meer van personen die openstaan voor de hobby's van een ander. Wellicht begrijp ik hun hobby niet, maar als ze er plezier aan beleven en er geen schade mee doen (aan zichzelf, mij, of een ander), dan zie ik het probleem niet. Dit soort blije mensen maken mij ook blij.
Om het toch wat on-topic te houden:
Het leukste met de Deck in multiplayer is gewoon om ergens (waar dan ook) met elkaar te kunnen spelen. Een spel is snel opgestart. Laatst heb ik met iemand Journey to the Savage Planet gedaan. Was leuk. Gewoon op de bank hangend.
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 13-07-2023 15:54 ]
Wij hebben maar 1 TV in huis. Misschien als de kinderen in tienerjaren zitten dat er nog een bij komt. Maar hier is geen reden om meerdere TV's te hebbenAmos_x schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:15:
[...]
Dit is ook zeker waar. Als je er in staat zoals jij, met ongeveer dezelfde situatie en 'game-flow' (naar analogie van 'work-flow'), begrijp ik heel goed hoe een steam deck perfect tot z'n recht zou kunnen komen.
Het begrip 'tv niet beschikbaar' begrijp ik minder, want op een bepaald moment heeft bijna iedereen 2 of 3 tv's in huis. Dus dan kan je gemakkelijk ergens anders heen om te gamen. Helpt ook als de rest in het gezin niet tv verslaafd is, zodat de tv niet continu in gebruik is. Of geen kinderen....
Dus je doet je er zeker goed aan om scenario's te delen waar de steam deck heel goed tot z'n recht komt. Ik denk alleen dat ze niet zo wijd verspreid is, en dat de use-case toch redelijk scherp en specifiek afgelijnd is. Daarom komen er ook zoveel decks terug op tweedehands sites en vraag en aanbod.
Ik speel ook net iets te veel AA-AAA games waar ik dikke graphics/vloeiende fps wel kan waarderen, vooral aangesloten op een groot scherm. Onlangs nog de laptop snel aan de tv gekoppeld. Met ssd, snelle opstarttijden en steam big picture geen centje pijn. Controller er aan en lekker MSFS spelen ;-) Of RDR2 op 60fps high/ultra...
Je leest het vaak omdat veel mensen dat zo ervaren. Daar hoor ik ook bij. Ik ervaar mijn vrouw en kinderen ook niet als kamerplanten op het moment dat zij prefereren in mijn aanwezigheid te verkeren terwijl ze iets zelfstandig doenAmos_x schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:32:
[...]
Tja, off-topic , maar ik vind niet dat 'aanwezigheid' meerwaarde heeft als iemand op z'n eentje series gaat kijken die alleen hem/haar interesseren, in de gemeenschappelijke ruimte. Dan ga je ook maar ergens anders kijken. Of verwacht je niet dat je 'entourage' in de buurt blijven om daar als huisdier of kamerplant 'aanwezig' te zijn. Ieder z' hobby's, helemaal eens, maar ook ieder z'n eigen tijd. Als je dat niet overdrijft en daar correcte afspraken over maakt, hoeft dat geen breekpunt te zijn.
Ik lees het ook vaak. "Ja, dan speel ik switch terwijl de vriendin greys anatomie kijkt, toch veel socialer en gezelliger zo..." , of een koppel die samen elk apart op hun gsm scrollen. Gezellig!
Daarnaast moet ik ook zeggen dat ik in mijn bubbel maar weinig mensen ken met meer dan 1 tv. Meestal wordt de rest opgevuld met een tablet oid. Maargoed, mijn bubbel dus niet heel relevant
Wat meer ontopic: hebben jullie er ook last van dat het on screen toetsenbord echt supermatig werkt. Het voelt alsof het scherm de helft van de aanrakingen niet registreert maar buitenom het toetsenbord heb ik dat gevoel helemaal niet. Heel weird.
voor mezelf heeft het ook niet zoveel meerwaarde, wordt zelf heel veel gestoord door mijn vriendin. Maar mijn vriendin denkt daar duidelijk anders over, die klaagde regelmatig als ik de avond boven doorbracht dat ze me te weinig zagSilvin schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:42:
[...]
Je leest het vaak omdat veel mensen dat zo ervaren. Daar hoor ik ook bij. Ik ervaar mijn vrouw en kinderen ook niet als een kamerplanten op het moment dat zij prefereren in mijn aanwezigheid te verkeren terwijl ze iets zelfstandig doenMaar ieder zijn/haar zienswijze natuurlijk.
Daarnaast moet ik ook zeggen dat ik in mijn bubbel maar weinig mensen ken met meer dan 1 tv. Meestal wordt de rest opgevuld met een tablet oid. Maargoed, mijn bubbel dus niet heel relevant
Wat meer ontopic: hebben jullie er ook last van dat het on screen toetsenbord echt supermatig werkt. Het voelt alsof het scherm de helft van de aanrakingen niet registreert maar buitenom het toetsenbord heb ik dat gevoel helemaal niet. Heel weird.
Het toetsenbord is meer ontwikkeld om met de trackpads te gebruiken. Als je dat éénmaal doorhebt wil je niet meer terug.Silvin schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:42:
Wat betreft samen zijn in dezelfde ruimte terwijl je je eigen ding doet... Momenteel niet zo van toepassing (want zoals ik zei, alleen), maar heb dat vroeger ook vaak genoeg zo ervaren. Sommige mensen moeten altijd maar met elkaar bezig zijn, daar moet ik dan weer niet aan denken. We zijn een sociaal dier en alleen al de aanwezigheid van andere mensen kan vaak genoeg zijn, daarbij hoeft niet altijd de focus constant op elkaar te zijn.
Gamertag: FinrazielNL
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Maar goed, dan die niet op vakantie (als dat uberhaupt werkt).
Enige is dat ik geen full screen krijg met het originele dock, maar daar ga ik nog naar op zoek. Denk dat dat Full HD moet zijn... Wacht, ik probeer dit op mijn pc scherm a ultra wide 38 inch en hele hoge resolutie. Denk dat het wel gewoon werkt op een tv.
Mooi gezegd.Finraziel schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:13:
We zijn een sociaal dier en alleen al de aanwezigheid van andere mensen kan vaak genoeg zijn, daarbij hoeft niet altijd de focus constant op elkaar te zijn.
Ik gebruik mijn Deck 90% in de woonkamer. Voor mij is het zo dat de Deck het mogelijk maakt om enerzijds aanwezig te zijn zonder extra veel ruimte in te nemen, en anderzijds om makkelijk het spel opzij te leggen met insta-standby.
Mijn vrouw kijkt vaak volleybal of yoga op de TV, beide niet erg intensief. Ikzelf speel vaak spellen die niet intens zijn, zoals nu Disco Elysium. Dan kan je makkelijk tussendoor met elkaar praten dankzij onze opzet
Daarover gesproken, het is eigenlijk weer eens tijd voor een XanderDrake Game update!
Momenteel speel ik Disco Elysium, the Final Cut. Een heel ander soort spel. In gameplay is het een point&click RPG detective game, maar effectief is het een interactief audiobook. Hele bijzondere karakters en nog frapantere teksten. Het is even wennen maar ondertussen ben ik wel committed. Het draait erg goed op de Deck, maar ik raad wel aan om alles op 40Hz te zetten en TDP op veel lager, want anders gebruikt de niet-geoptimaliseerde Unity engine gewoon vrolijk de volle 15 watt zonder dat je er gameplay voor terug krijgt.
Andere spellen die ik heb gespeeld afgelopen maanden:
Witcher 2. Dit spel ben ik vooral gaan spelen om in het verhaal te komen van Witcher 3. Witcher 1 kreeg ik niet speelbaar op de Deck dankzij de control schemas. Het spel draait heel goed op de Deck, maar het spel zelf is nogal clunky. De combat is redelijk als je het onder de knie krijgt, maar rondlopen in de overworld, argh zo frustrerend. Het verhaal is wél erg goed, daarvoor moet je het doen.
Lost Planet 3: Draait goed op de Deck en ziet er best OK uit, maar de gameplay wordt op een gegeven moment vrij saai met veel herhaling en backtracking door donkere tunnels. Het verhaal kan mij ook niet overtuigen. Dus niet uitgespeeld.
Death Stranding: Een meesterwerk met ruwe randjes. Als je van bijzondere gameplay, een afwijkend doch meeslepend verhaal en goed acteerwerk houdt, is dit je spel. Death Stranding is in het begin wat traag en tussendoor is het ook vrij.. Japans... op zijn tijd, dus daar moet je tegen kunnen. Maar ik hield het niet droog op het einde
Last Remnant: Draait ook goed, maar is een RPG zoals de oudere Final Fantasy's. Te Japans, Ik kon er niet inkomen, dus exit.
Doom Eternal: Een spel dat lijkt gemaakt te zijn voor de Steam Deck, met Valve's optimalisaties kan je zelfs met RayTracing spelen
Stray: Geweldig spel. Weer eens wat anders, spelen als een kat. Heel erg mooi gemaakt, zeer atmosferisch, geweldige verlichting. Draait vloeiend op de Deck als je niet te veel op de FPS counter let.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Zelf de laatste tijd weinig nieuws geprobeerd door Diablo 4 (al heb ik die nog steeds niet op de deck gezet), maar ik liep wel toevallig tegen Arcade Paradise aan. Een soort light management sim waar je een wasserette langzaam steeds verder ombouwt naar een arcade hal en waar gaandeweg ook de nadruk steeds verder verschuift richting gewoon de arcade spelletjes spelen. Ik heb in een paar avonden er nou zo'n 11 uur inzitten al, op een of andere manier is het zo verslavend en gewoon lekker relaxt spelen. Ik heb hem op 40 Hz staan en dat draait prima... Waarschijnlijk zou 60 ook geen probleem zijn maar dat heeft de game gewoon niet nodig. Ik vind het een perfecte deck game
PBloem schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:38:
Heb sinds een aantal dagen last dat deck niet meer uit standby modus wil komen.
Na het indrukken van power knop hoor je chime , backlight gaat aan maar het scherm blijf zwart.
Ook via dock met extern aangesloten monitor.
Enige oplossing is powerknop inhouden en herstart doen.
Power drain en full charge al gedaan .
factory reset
Switchen van stable versie naar beta
reimage van deck
Lijkt vooral te spelen als je deck tijdje (paar uur) niet hebt gebruikt.
Ben bang dat het een rma gaat worden
Is dit probleem bij jullie verholpen na een RMA aanvraag? En hoe lang waren jullie hem kwijt? Ik heb vorige week in de summer sale de 64gb deck gekocht en heb dit al vanaf het eerste moment. Zelfs toen ik hem uit de doos haalde, de lader erin stak en hem voor de eerste keer aanzette ging het al mis. Na wat pielen (precies zoals jullie hierboven beschrijven) gaat die wel gewoon aan en werkt de deck verder perfect.MBree schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:11:
[...]
Heb mijn steam deck om precies dezelfde reden ook terug opgestuurd voor RMA
Heb jij al een toestel terug en is het issue hier verdwenen?
Ze hebben mij ook gevraagd om de bios wat battery changes te doen maar zonder succes.
Ben benieuwd of ze een nieuwe opsturen of dat ze aan die van mij gaan sleutelen
Inmiddels heb ik ook mijn SSD vervangen en echt al van alles geprobeerd. Maar dit probleem blijft zich voordoen als ik de deck na een tijdje weer wil opstarten. Zowel bij een sleep als shutdown gaat het mis. Als ik hem direct (binnen 1/2 minuten) weer opstart werkt het nog wel, maar langer gaat het eigenlijk nooit in 1 keer goed.
RMA heeft het voor mij opgelost heb nu geen probleem meer met de sleep functieCriminelis schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:00:
[...]
[...]
Is dit probleem bij jullie verholpen na een RMA aanvraag? En hoe lang waren jullie hem kwijt? Ik heb vorige week in de summer sale de 64gb deck gekocht en heb dit al vanaf het eerste moment. Zelfs toen ik hem uit de doos haalde, de lader erin stak en hem voor de eerste keer aanzette ging het al mis. Na wat pielen (precies zoals jullie hierboven beschrijven) gaat die wel gewoon aan en werkt de deck verder perfect.
Inmiddels heb ik ook mijn SSD vervangen en echt al van alles geprobeerd. Maar dit probleem blijft zich voordoen als ik de deck na een tijdje weer wil opstarten. Zowel bij een sleep als shutdown gaat het mis. Als ik hem direct (binnen 1/2 minuten) weer opstart werkt het nog wel, maar langer gaat het eigenlijk nooit in 1 keer goed.
Witcher 1 is het een kwestie van gewend raken aan de trackpad voor de besturing, ik vond het eigenlijk verrassend goed werk om eerlijk te zijn.XanderDrake schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:09:
[...]
Andere spellen die ik heb gespeeld afgelopen maanden:
Witcher 2. Dit spel ben ik vooral gaan spelen om in het verhaal te komen van Witcher 3. Witcher 1 kreeg ik niet speelbaar op de Deck dankzij de control schemas. Het spel draait heel goed op de Deck, maar het spel zelf is nogal clunky. De combat is redelijk als je het onder de knie krijgt, maar rondlopen in de overworld, argh zo frustrerend. Het verhaal is wél erg goed, daarvoor moet je het doen.
Goed om te horen dat dit het probleem heeft verholpen. Ik had toevallig gisteren hetzelfde probleem. Game gespeeld, sleep mode gezet en een paar uur later sprong hij wel aan maar gaf enkel een zwart scherm (het display stond wel aan). Ik heb toen inderdaad de powerbutton even ingedrukt gehouden tot hij uitviel en toen opnieuw opgestart maar ik hoop dat dit niet vaker gaat gebeuren.MBree schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:09:
[...]
RMA heeft het voor mij opgelost heb nu geen probleem meer met de sleep functie
Lang verhaal kort, eerst op vakantie en hopen dat het niet meer gebeurt. Zo wel dan gaan we na de vakantie alsnog een RMA aanvragen. Bedankt voor de informatie!
Ik heb dat wel gedaan, mijn VRAM verhoogt en de SSD swappiness. Doet dat iets met de opstarttijd? Want af en toe moet ik ook vrij lang wachten na het opstart geluid tot ik daadwerkelijk beeld krijg.The Zep Man schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:51:
De mensen die problemen hebben met sleep mode, hebben jullie bijvoorbeeld iets gewijzigd in de BIOS (videogeheugen van 1 GB naar 4 GB, of iets dergelijks)? Niet dat daarmee iets fout gedaan wordt, maar het zou verklaren waarom een RMA het kan oplossen.
Maar het is niet consistent, meestal duurt het maar milliseconden.
Ik heb geen idee. Gezien sommige gebruikers hier last van hebben en sommigen niet en het enkel standby/resume betreft, lijkt het mij sterk dat het een hardwareprobleem is (waar een RMA voor gebruikt wordt).XanderDrake schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:35:
[...]
Ik heb dat wel gedaan, mijn VRAM verhoogt en de SSD swappiness. Doet dat iets met de opstarttijd? Want af en toe moet ik ook vrij lang wachten na het opstart geluid tot ik daadwerkelijk beeld krijg.
Maar het is niet consistent, meestal duurt het maar milliseconden.
Zelf heb ik het ook wel eens meegemaakt (4 GB-gebruiker), en ik heb zelden dat het opstarten uit sleep wat langer duurt of andere problemen geeft. Het kan te maken hebben met of een spel geladen is (heb het nooit in het SteamOS menu gehad, zonder geladen spel), en mogelijk wat dat spel doet met (V)RAM.
Kan het nog zijn dat ik andere fw/software versies heb? Mijn versies zijn:
Bios | F7A0114 |
Board revision | 6 |
OS version | 3.4.8 |
OS build | 20230508.1 |
Kernel version | 3.15.0-valve36-1-neptune |
Controller FW Build date | Mon, Nov 21 22:57 |
Steam Deck Serial number | FXAAxxxxxxxxx |
Steam Deck Controller ID | MEDAxxxxxxxxx |
Ik kan me ook haast niet voorstellen dat het een hardware probleem is. Maar ik heb voor mijn gevoel softwarematig inmiddels ook wel zo'n beetje alles geprobeerd.
Nope ik draai de steam deck volledig stock; software matig niets aangepast.The Zep Man schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:51:
De mensen die problemen hebben met sleep mode, hebben jullie bijvoorbeeld iets gewijzigd in de BIOS (videogeheugen van 1 GB naar 4 GB, of iets dergelijks)? Niet dat daarmee iets fout gedaan wordt, maar het zou verklaren waarom een RMA het kan oplossen.
Ze hebben me toen wel gevraagd of ik zelf via de bios alles kon herinstalleren maar na aangeven geen usb c of iets te hebben om dit te doen hebben ze gewoon gevraagd deze op te sturen en heb ik er een terug gekregen met de post die gewoon werkt.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Had ik ook ja. Werd over tijd beter.The GUI schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:39:
Ik merk dat ik me begin te irriteren aan de linker stick die een beetje schraapt aan de bovenkant. Meer mensen hier last van (gehad)?
Mijn steam deck (net binnen, 64gb) heeft dit probleem niet. Is het bij jouw exemplaar vanaf het begin of juist na een tijdje?The GUI schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:39:
Ik merk dat ik me begin te irriteren aan de linker stick die een beetje schraapt aan de bovenkant. Meer mensen hier last van (gehad)?
De grootste uitdaging lijkt nu het opnieuw installeren van Steam OS, al 3 usb sticks geprobeerd maar via een startech multiport adapter krijg ik geen enkele zichtbaar om van te booten.
Ik ben bang dat ik nog een USB C stick moet gaan kopen.
Simprle usb-a naar usb-c kan genoeg zijn. Xo heb ik het ook gedaangerwintr schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:39:
Zojuist met succes de 64GB emmc drive vervangen voor een 1TB corsair. (ik zie hem in de bios)
De grootste uitdaging lijkt nu het opnieuw installeren van Steam OS, al 3 usb sticks geprobeerd maar via een startech multiport adapter krijg ik geen enkele zichtbaar om van te booten.
Ik ben bang dat ik nog een USB C stick moet gaan kopen.
Vanaf het begin. Heb hem toen wel met een droog keukenpapiertje een keer schoongemaakt. Zal dat nog eens doen. Maar blijkbaar gaat het over als ik de andere reacties leessebastius schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:21:
[...]
Mijn steam deck (net binnen, 64gb) heeft dit probleem niet. Is het bij jouw exemplaar vanaf het begin of juist na een tijdje?
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Irritant jaThe GUI schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:39:
Maar ook vrij normaal valt mij sinds enkele jaren op, beide Logitech PC controllers hebben dat hier, beide PS5 controllers, PS4 controller, Xbox One controller en PS3 controller (alleen die controllers nagekeken)
Switch en Vita geen last van, Steam Deck natuurlijk wel.
En in alle gevallen de linker stick.
Maar na verloop van tijd wordt het minder.
[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 14-07-2023 20:47 ]
Vandaag zowel de Steam Deck als de SSD binnen gekregen en gemonteerd.iamclose schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:36:
Net ook voor de 64Gb in de sale gegaan en bij Amazon de Transcend MTE300S 512GB SSD voor € 53,50 besteld.
Met Youtube filmpje erbij prima te doen en alles werkt naar behoren
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Heb hem nu mee op vakantie en ben er al erg blij mee. Als iedereen gaar gezwommen is en optijd wil slapen is het lekker om nog een uurtje te kunnen gamen.
Zojuist via Ali de WD SN740 2tb besteld. Die zal na mijn vakantie binnen zijn, dan maar eens lekker hobbien. Na het lezen van de ervaringen durf ik het wel aan
hoi
Heb zelf de 512gb versie, ik zal er nog een microsd kaartje in doen voor wat emulators maar dat moet ik nog uitzoeken.
Ik speel Dave ook af en toe op m'n PC, en ik had gedacht dat ik op m'n Deck dan meteen verder kan als ik hem weer uit sleep haal. Dan zie je dat ie even een paar seconden bezig is met de cloud saves. Toch gaat ie dan weer verder waar ik op de Deck gebleven ben, niet op de PC. Het spel opnieuw opstarten op de Deck zorgt dat ie wel de laatste save pakt van mn PC.
Dus kortom speel je op je Deck, zet je hem in sleep, en ga je verder op de pc werkt het prima. Maar ga je terug naar je Deck, moet je eerst het spel opnieuw opstarten.
Doe ik iets fout of is dit de beperking van deze feature? Ik had gedacht dat je Deck door zou hebben dat je een recentere save hebt van je pc, en dan een reload van je save game doet op Deck? Komt misschien later nog.
Hoe installeer je die? Zijn ze rekbaar of passen ze over de “knop”?tipex schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 06:06:
Hier ook last van een schrapende linkerstick. Heb het opgelost door joystick protectors te kopen, soort van hele kleine elastiekjes voor om het pookje, had er van te vore. 0 vertrouwen in maar het werkt behoorlijk goed. Het zijn deze op Amazon, destijds 5 euro, nu 7 maar je kunt ze ook vast ergens anders vinden (Ali/Temu).
ja ze zijn rekbaar (het zijn een soort van elastiekjes), ik heb ze ook om mijn linker en rechter joystick gedaan.jaspov schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:28:
[...]
Hoe installeer je die? Zijn ze rekbaar of passen ze over de “knop”?
Het lastigste is om ze over het grote deel van de joysticks heen te krijgen...
Ik heb dit met behulp van een punttang gedaan (pincet lukt misschien ook?), op deze manier kon ik de joystick protector net even makkelijker groot maken (als je de punttang/pincet gebruikt... kijk wel uit dat je je joysticks niet beschadigd).
Als ze er om heen zitten kan je de protectors makkelijk een beetje naar beneden of omhoog schuiven (net wat nodig is).
Linkje:Mark_88 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 00:37:
Hoi allemaal, daar was ik weer. Update over het Steam Deck-stuk: het is door de eindredactie heen en gaat dinsdag om 06:00 online, tenzij er een natuurramp of iets dergelijks tussenkomt.
review: Betere koop na anderhalf jaar updates - Rereview van de Steam Deck-so...
Bedankt voor het oppakken. Ik stelde bij de release al voor dat T.net later een nieuwe review zou moeten doen omdat de software in ontwikkeling is en leidend is voor wat de grotendeels statische hardware van de Deck kan. Toen werd aangegeven dat dat ongebruikelijk is, maar het is goed om te zien dat het alsnog zover gekomen is.
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 18-07-2023 08:50 ]
Jammer dat er alleen niet zo veel aandacht aan de modding scene is besteed. Vooral de guillikit sticks en beschikbaarheid van skins/andere shells is redelijk zeldzaam voor zo'n apparaat.
PSN & XBL: Denkoyugo
Het is inderdaad wat ongebruikelijk. Wat het lastig maakt, is dat er werk genoeg is als je alleen kijkt naar nieuwe producten op de markt. En natuurlijk is er tegenwoordig ([X]aaS-tijdperk e.d.) reden om producten te herbekijken, maar welke bekijk je dan, en wanneer? Voor mijn gevoel gaat het daar hoofdzakelijk om: kaders vaststellen en manuren vinden. Maar goed, ik ben niet de baas dus misschien interpreteer ik dat verkeerd.The Zep Man schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:48:
[...]
Linkje:
review: Betere koop na anderhalf jaar updates - Rereview van de Steam Deck-so...
Bedankt voor het oppakken. Ik stelde bij de release al voor dat T.net later een nieuwe review zou moeten doen omdat de software in ontwikkeling is en leidend is voor wat de grotendeels statische hardware van de Deck kan. Toen werd aangegeven dat dat ongebruikelijk is, maar het is goed om te zien dat het alsnog zover gekomen is.
Dank! Ik kon de scope van software al niet volledig en grondig dekken zonder hardware mee te nemen. Maar ik zou zeggen: gooi dat vooral in de comments met een link hiernaartoe zodat dat via andere wegen de mensen alsnog bereikt. Da's het mooie van het hele communitysysteem.Denko schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:53:
Mooi stukje. Komt aardig overeen met mijn ervaringen. Topding, lekker veelzijdig. Als je wil kan je er super veel aan klooien, maar het hoeft zeker niet.
Jammer dat er alleen niet zo veel aandacht aan de modding scene is besteed. Vooral de guillikit sticks en beschikbaarheid van skins/andere shells is redelijk zeldzaam voor zo'n apparaat.
Binnenkort mijn Deck maar eens formatteren. Ik heb er zoveel tooltjes, scripts, plug-ins en apps op losgelaten dat het voelt als een enorme warboel. Hij werkt gewoon 100%, maar het voelt erg onoverzichtelijk. Het herdownloaden van games is hier met Gigabit-wan gelukkig geen probleem.
Heb ook mijn Dock binnen! Die had ik heel goed kunnen gebruiken bij de review, maar ach, beter laat dan nooit. Misschien wordt mijn volgende koop zo'n JSAUX case waar alles in past. Maar ik las dat de adapter er niet bij past met het Dock, dus dan moet ik een compact GaN-dingetje hebben. Nog meer aankopen. Dure hobby.
[ Voor 4% gewijzigd door Mark_88 op 19-07-2023 12:26 ]
100% begrijpelijk, was absoluut ook geen kritiek oid. Zoals ik zei, een leuk stuk inderdaad!Mark_88 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:25:
Dank! Ik kon de scope van software al niet volledig en grondig dekken zonder hardware mee te nemen. Maar ik zou zeggen: gooi dat vooral in de comments met een link hiernaartoe zodat dat via andere wegen de mensen alsnog bereikt. Da's het mooie van het hele communitysysteem.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik denk dat een belangrijk verschil product VS. dienst is. XaaS betreft (betaalde) dienstverlening. Steam Deck betreft een product. De gratis dienst (SteamOS+Steam) ondersteunt het product.Mark_88 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:25:
Het is inderdaad wat ongebruikelijk. Wat het lastig maakt, is dat er werk genoeg is als je alleen kijkt naar nieuwe producten op de markt. En natuurlijk is er tegenwoordig ([X]aaS-tijdperk e.d.) reden om producten te herbekijken, maar welke bekijk je dan, en wanneer?
Waar is de jig voor? En merk je ook verschil in gevoel van de stick?sebastius schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:48:
Daar gaan we dan! Jig uit de 3d printer, gullikit sticks en een 1tb ssd!
[ Voor 10% gewijzigd door sigmundfreund op 19-07-2023 16:47 ]
Jig is om de steamdeck neer te leggen op de sticks-kant. Nauwelijks nodig.sigmundfreund schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:47:
[...]
Waar is de jig voor? En merk je ook verschil in gevoel van de stick?
Gevoeligheid enzo nog niet getest, ik moest de deur uit.
Alle methodes geprobeert van handmatig, tot Lutris tot NonSteamLaunchers zoals beschreven op de homepage. Maar blijft een drama. Ook verschillende (GE) Proton versies mocht niet baten.
Soms kom je in de Lancher, maar dan is er geen installatie knop. Net alsof je de game niet gekocht hebt... Of misschien is er geen standaard games installatie folder aangemaakt. Launcher moet ook een update, maar dat resulteert sowieso in een crash.
Denk dat ik deze voorlopig maar ff laat zitten. Misschien komt D4 ooit ook direct op Steam.
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 19-07-2023 21:23 ]
Ja de case werkt echt net zo goed heb ik van de week gemerkt met het inbouwen van de SSD.sebastius schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:48:
[...]
Jig is om de steamdeck neer te leggen op de sticks-kant. Nauwelijks nodig.
Gevoeligheid enzo nog niet getest, ik moest de deur uit.
Niet nodig. Je kan het deksel van de meegeleverde hoes gebruiken, zoals ook door @Beakzz aangegeven. Je moet de Deck alleen even in een enkel hoekje licht omhoog tillen bij het plaatsen van elke nieuwe stick, maar dat is niet zoveel werk als het geheel zonder hoes doen.sebastius schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:48:
Jig is om de steamdeck neer te leggen op de sticks-kant. Nauwelijks nodig.
[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 19-07-2023 22:25 ]
Dat je die install niet ziet, komt door een rare ui (bug misschien?)...Morrar schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:55:
Hmm voor het eerst gedoe met de Deck, of liever met Battle.net erop krijgen.
Alle methodes geprobeert van handmatig, tot Lutris tot NonSteamLaunchers zoals beschreven op de homepage. Maar blijft een drama. Ook verschillende (GE) Proton versies mocht niet baten.
Soms kom je in de Lancher, maar dan is er geen installatie knop. Net alsof je de game niet gekocht hebt... Of misschien is er geen standaard games installatie folder aangemaakt. Launcher moet ook een update, maar dat resulteert sowieso in een crash.
Denk dat ik deze voorlopig maar ff laat zitten. Misschien komt D4 ooit ook direct op Steam.
Had ik ook eerst, maar je moet dan je muis activeren, (op de 1 of andere manier, lancheert de launcher niet in de voorgrond, daardor zie je de install/download niet)
STEAM button en dan met de rechter trackpad. Klikken in de launcher. Zou hij actief moeten worden.
Proton versie is wel nodig om eerst aan te zetten. Proton Experimental zou moeten werken.
Het aller (beste/makkelijkst) is via de steam desktop te doen.
Download de installer.
Voeg de install toe als non steam.
Geef proton versie aan.
Installeer de launcher. Sluit het daarna af.
Voeg de juiste battle. Exe als non steam nu toe.
Geef ook eerst de proton versie op.
Start hem eerst in desktop modus ook, dan kan je ook via touch de launcher naar de voorgrond brengen.
Dan zou je heel makkelijk diablo kunnen downloaden.
Dan als laatste voeg je de diablo exe toe aan de library, geef de protonversie weer aan en klaar.
Edit:
Je kan vanuit dolphin ook met rechtermuis voeg toe aan steam doen
Deze legt het opzich in goede basis uit.Morrar schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:55:
Hmm voor het eerst gedoe met de Deck, of liever met Battle.net erop krijgen.
https://www.google.com/am...stall-diablo-4-steam-deck
Nog niet geprobeerd om de muis te activeren; ik ga dat morgen nog een keer doen.
Ik laat het weten
Update: zelfde procedure gevolgd, wat geklooid met de muis en inmiddels werkt het!
[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 20-07-2023 11:20 ]
Is ook een verschil. Wat ik bedoelde te zeggen was dat in de XaaS-tijd de stapel dingen die een re-review verdienen, flinkt groeit. Dat komt bovenop dingen als de Deck, dat niet een serivce is, maar wel op diezelfde 'hee gaan we dit re-reviewen?' stapel komt te liggen. En dat vormt een puzzel, want de 'review' stapel geeft de redactie al genoeg werk. Maar goed, da's definitief niet on-topic en als we hier verder over moeten/willen praten, dan beter in de DM. Maar ik vind het okee zo.The Zep Man schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:35:
[...]
Ik denk dat een belangrijk verschil product VS. dienst is. XaaS betreft (betaalde) dienstverlening. Steam Deck betreft een product. De gratis dienst (SteamOS+Steam) ondersteunt het product.
Ontopic: ik had nadat mijn review af was wel een rare situatie. Deck gaf de hele dag zo'n 50 procent acculading aan, daarna in slaap gezet, en toen ik hem daarna pakte en Prey aangooide, viel hij binnen de kortste keren uit wegens accu leeg. Iemand ervaring met inaccurate accupercentages?
Hier en daar lees ik dat in deze situatie de accu (waarschijnlijk de controller) opnieuw gekalibreerd kan worden: de accu helemaal ontladen door bijvoorbeeld een spel open te laten staan en na het uitvallen de BIOS te openen (volume up + power) totdat de Deck opnieuw uitvalt (eventueel even met power aangesloten om de BIOS te kunnen openen), de Deck aan de lader hangen en uitgeschakeld laten/uitschakelen. 8 uur lang laden, de Deck aanzetten en (e.v.t. in Desktop Mode) verifiëren dat de accustatus 100% is.Mark_88 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:45:
Ontopic: ik had nadat mijn review af was wel een rare situatie. Deck gaf de hele dag zo'n 50 procent acculading aan, daarna in slaap gezet, en toen ik hem daarna pakte en Prey aangooide, viel hij binnen de kortste keren uit wegens accu leeg. Iemand ervaring met inaccurate accupercentages?
Met stappen en al. Perfect en dank! Ik rapporteer tzt wel wat hier uit komt.The Zep Man schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:54:
[...]
Hier en daar lees ik dat in deze situatie de accu (waarschijnlijk de controller) opnieuw gekalibreerd kan worden: de accu helemaal ontladen door bijvoorbeeld een spel open te laten staan en na het uitvallen de BIOS te openen (volume up + power) totdat de Deck opnieuw uitvalt (eventueel even met power aangesloten om de BIOS te kunnen openen), de Deck aan de lader hangen en uitgeschakeld laten/uitschakelen. 8 uur lang laden, de Deck aanzetten en (e.v.t. in Desktop Mode) verifiëren dat de accustatus 100% is.
Diablo IV werkt hier nu ook. Maar een HBO Max linkje met play opstarten, resulteert in dat hij weer op play staat. Dus dat werkt dan niet.
De steam settings app in Decky werkt ook niet meer.
Wellicht na de vakantie eens rustig aan dat ding eens opnieuw installeren en in één keer goed doen.
Voor steam-cloud, moet ik mijn pc thuis aan hebben om te streamen naar mijn device als ik ergens anders buitenshuis ben. Moet dat ook voor een steam-deck?
Ik zit weleens op marktplaats te kijken voor een steam-deck,. Wat is een mooie prijs voor een 2ehands?
Qua accu betreft, hoelang gaat de accu mee? En mocht ik zo'n steam-deck hebben aangekocht, en er zit geen oplader bij. Zijn er orignele opladers nog te bestellen? Of kan een oplader van een Ipad / dergelijke = ook voldoende?
Super! 👍 Fijn dat het nu gelukt is!Morrar schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:48:
@RunTaker Thanks voor de tips. Die procedure had ik aardig gevolgd en het leek ook bijna gelukt...
Nog niet geprobeerd om de muis te activeren; ik ga dat morgen nog een keer doen.
Ik laat het weten
Update: zelfde procedure gevolgd, wat geklooid met de muis en inmiddels werkt het!
Volgens mij kan je alleen streamen als de fysiek host aanstaat 😉. Dus je PC als je die daarvoor wilt gebruiken.Milan1NL schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:29:
Hoi hoi, ff wat vragen betreft een steam-deck:
Voor steam-cloud, moet ik mijn pc thuis aan hebben om te streamen naar mijn device als ik ergens anders buitenshuis ben. Moet dat ook voor een steam-deck?
Ik zit weleens op marktplaats te kijken voor een steam-deck,. Wat is een mooie prijs voor een 2ehands?
Qua accu betreft, hoelang gaat de accu mee? En mocht ik zo'n steam-deck hebben aangekocht, en er zit geen oplader bij. Zijn er orignele opladers nog te bestellen? Of kan een oplader van een Ipad / dergelijke = ook voldoende?
Of je moet iets als geforcenow gebruiken.
Met streamen gaat de accu een stuk langer mee overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door RunTaker op 20-07-2023 17:05 ]
Binnenkort maar eens kijken welke emulators geschikt zijn om PS3 games op te spelen
[ Voor 100% gewijzigd door Mauz1978 op 20-07-2023 20:35 ]
Something under the bed is drooling
Als je vanaf je pc wil streamen, moet die aan staan ja. Maar je kunt ook streamen vanaf Xbox Cloud Gaming bijvoorbeeld, dan kan je pc gewoon uit staan.Milan1NL schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:29:
Geen idee.Ik zit weleens op marktplaats te kijken voor een steam-deck,. Wat is een mooie prijs voor een 2ehands?
Verschilt uiteraard per game. Dikke AAA 3d-game? Uurtje of hooguit anderhalf is ie wel leeg. Simpele indie 2d-game? Drie uur makkelijk.Qua accu betreft, hoelang gaat de accu mee?
Elke USB-C lader met 65W PD voldoet. Heb er zelf eentje extra gekocht op Ali voor drie tientjes, maar kan ongetwijfeld ook wel goedkoper.En mocht ik zo'n steam-deck hebben aangekocht, en er zit geen oplader bij. Zijn er orignele opladers nog te bestellen? Of kan een oplader van een Ipad / dergelijke = ook voldoende?
Cunning linguist.
Ik vond de 2ehands prijzen dusdanig hoog dat ik in de aanbieding vorige week gewoon een nieuwe heb gekocht. Opladers: er 'hoort' een officiele bij, die heb ik nog niet gebruikt. Ik gebruik wisselend m'n Apple 60W lader en een Baseus 65W oplader: https://nl.aliexpress.com/item/1005005368198990.htmlMilan1NL schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:29:
[..]
Eventueel hier een betrouwbaarder merk voor 2 euro op Amazon inclusief snellere verzending.sebastius schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:41:
[...]
Ik vond de 2ehands prijzen dusdanig hoog dat ik in de aanbieding vorige week gewoon een nieuwe heb gekocht. Opladers: er 'hoort' een officiele bij, die heb ik nog niet gebruikt. Ik gebruik wisselend m'n Apple 60W lader en een Baseus 65W oplader: https://nl.aliexpress.com/item/1005005368198990.html
Sinds er een stroom adapter bij mij ooit was doorgebrand koop ik geen adapters meer van Ali
Baseus is een prima merk. 'We' hebben er met een groep vrienden zo'n 10 tegelijk in gebruik.Vagax schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:08:
[...]
Eventueel hier een betrouwbaarder merk voor 2 euro op Amazon inclusief snellere verzending.
Sinds er een stroom adapter bij mij ooit was doorgebrand koop ik geen adapters meer van Ali
'Betrouwbaarder merk' is ontieglijk relatief. Sowieso vind ik het jammer dat je meteen mijn tip afdoet als onbetrouwbaar. Ik doe vermoedelijk wat meer research in mijn USB-C laders dan je denkt. Alle producten van Ali afschrijven omdat je ooit 1 doorgefikte lader hebt gehad...
Hier is een teardown trouwens van deze voeding: YouTube: Teardown of Baseus 65W GaN 3 Pro 2C1A Charger (The Third Generation)
[ Voor 3% gewijzigd door sebastius op 20-07-2023 21:25 ]
Bij mij lukt alles, alleen de optie van creating folders op usb stick duurt eeuw, gister heel nacht zelf en nog niks.. Is er een optie om de gedormate sd op Windows te kunnen gebruiken en daar dan direct de roms op te plaatsen ?
Gebruik zelf filezilla om bestanden / roms etc te plaatsen op de Deck . Werkt voor zowel SSD als SD kaartFSXnoob schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 05:57:
Iemand ervaringen met emudeck?
Bij mij lukt alles, alleen de optie van creating folders op usb stick duurt eeuw, gister heel nacht zelf en nog niks.. Is er een optie om de gedormate sd op Windows te kunnen gebruiken en daar dan direct de roms op te plaatsen ?
Werk op de achtergrond , ook onder game mode.
Nadat de nieuwe bestanden geplaatst zijn voor Emudeck is het alleen opnieuw parse doen onder desktop mode
https://www.gamingonlinux...c-to-steam-deck-with-ftp/
[ Voor 14% gewijzigd door PBloem op 21-07-2023 09:33 ]
Vagax schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:08:
[...]
Eventueel hier een betrouwbaarder merk voor 2 euro op Amazon inclusief snellere verzending.
Je weet dat Ugreen ook gewoon op Ali te vinden is? Vergelijkbare Chinese kwaliteit als Baseus...
Cunning linguist.
Ja op mijn shitty usb stick werkte het ook niet. Een later gekochte veel snellere stick die leeg was deed het primaFSXnoob schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 05:57:
dat hoeft niet als je Warpinator gebruiktFSXnoob schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 05:57:
Blijkbaar is het relatief eenvoudig de inhoud van de oude SSD over te zetten naar de nieuwe zonder extra tussenstukjes of nvme adapters. Mij lukte het via Clonezilla op een stickje met mijn micro SD kaart als backup. Aanrader!
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Zet ik handmatig spullen via de pc op de SD kaart via Diskgenious dan staat het er op, doe ik de kaart in de deck dan wist die weer alles wat er op was, nog ff en het zit op marktplaats dit ding

7 kaartjes geprobeerd, werken overal, formateren overal maar in de deck nee, dus kaartjes is het probleem niet. De snelste tot langzaamste, allemaal format error steedsArunia schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:14:
@FSXnoob Of het is gewoon je SD kaart die niet goed is?

Wellicht ten overvloede, maar weet je écht zeker dat de kaartjes goed zijn? Het klinkt namelijk heel erg als een fake kaartje wat niet echt de capaciteit heeft wat het adverteert. Ik zou op de pc eens proberen de kaart helemaal vol te zetten en het ook weer terug te kopiëren om te valideren dat het er echt nog op staat.FSXnoob schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:16:
[...]
7 kaartjes geprobeerd, werken overal, formateren overal maar in de deck nee, dus kaartjes is het probleem niet. De snelste tot langzaamste, allemaal format error steeds
In het begin van de steam deck hoorde je dit soort dingen vaker maar Valve gaf ook aan dat het probleem bij de fake kaartjes zit en dat Windows niet direct door heeft dat ze fake zijn maar steam os wel.
Ik heb zelf in ieder geval drie verschillende kaartjes gebruikt zonder problemen.
Dat klinkt wel zo al zijn 7 fake wel veel. Welke types zijn dit en waar gekocht? En inderdaad eens testen door een film oid erop te kopieren en weer terug te spelen. Dus kaart helemaal vol. Of gebruik een SD kaart test tool. Test ook de snelheid. Als die veel afwijkt of snel instort zijn ze ook niet goed.Finraziel schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:01:
[...]
Wellicht ten overvloede, maar weet je écht zeker dat de kaartjes goed zijn? Het klinkt namelijk heel erg als een fake kaartje wat niet echt de capaciteit heeft wat het adverteert. Ik zou op de pc eens proberen de kaart helemaal vol te zetten en het ook weer terug te kopiëren om te valideren dat het er echt nog op staat.
In het begin van de steam deck hoorde je dit soort dingen vaker maar Valve gaf ook aan dat het probleem bij de fake kaartjes zit en dat Windows niet direct door heeft dat ze fake zijn maar steam os wel.
Ik heb zelf in ieder geval drie verschillende kaartjes gebruikt zonder problemen.
Sandisk & Samsung, allemaal van Amazon.nl, 256 en 512gb. Zal ze straks ff gaan testen met dat ene programma op windows, kan me niet voorstellen dat zij fake spul verkopen hmmTadango schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:23:
[...]
Dat klinkt wel zo al zijn 7 fake wel veel. Welke types zijn dit en waar gekocht? En inderdaad eens testen door een film oid erop te kopieren en weer terug te spelen. Dus kaart helemaal vol. Of gebruik een SD kaart test tool. Test ook de snelheid. Als die veel afwijkt of snel instort zijn ze ook niet goed.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.