Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamert
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 13:57
pascoa341 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:00:
[...]

Als je nog wat goedkoper wilt, dan is dit mogelijk wat. Ingebouwde kabel kan handig zijn en vermogen moet ook genoeg zijn voor Steamdeck.

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A2PGPJL0BBLHLX&psc=1
Die is toch wel verleidelijk nu met de sales en vakantie die eraan komt.
In het vliegtuig zal het waarschijnlijk niets worden, maar op andere plekken onderweg .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verityn
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Ik heb jullie advies nodig over PC Game Pass...
Ik heb nu gewoon standaard Steam geïnstalleerd en daarnaast ook nog een SD kaart waar allerlei spellen op staan.

Momenteel stream ik Game Pass spellen maar daarvoor is natuurlijk een goede internetconnectie nodig.
Daarom overweeg ik om een boot in te stellen met Windows, zodat ik PC Game Pass kan gebruiken.

Is dat echt de moeite waard? Zijn er mensen die daar echt tevreden van zijn, of heeft het niet veel voordelen tov streaming? (bvb eventuele moeilijkheden om volledig offline te spelen?)

Klopt het dat ik die installatie van Windows volledig op een SD-kaartje kan doen? Als het SD-kaartje niet in de deck zit, dan lijkt het dus alsof er niets aan de hand is en start de deck gewoon op naar SteamOS? Of blijft er altijd iets van configuratie over, zelfs zonder kaartje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:18
Ik speel nu de Wii U versie van Breath of the Wild op de steamdeck. Die werkt echt super. En het spel loopt niet vast als je tijdens het spelen de SD uit zet. Zodra je hem aanzet speel je weer verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:19
verityn schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:46:
Is dat echt de moeite waard? Zijn er mensen die daar echt tevreden van zijn, of heeft het niet veel voordelen tov streaming? (bvb eventuele moeilijkheden om volledig offline te spelen?)
Je moet je afvragen waarom wil je dat ? Steam store barst van de goeie games . En als je met streamen gaat werken haal je een beetje het gemak van een handheld die je overal offline kan spelen weg lijkt me . Ik vind het heerlijk om buitenshuis hem te pakken en uit slaap stand te halen om zo mijn games te spelen die ik erop heb geïnstalleerd. Geen lastig gedoe gewoon gamen en wanneer je klaar bent weg leggen. Top apparaat de steam deck

Nintendo Switch 2 | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
Zijn er hier mensen die zweren bij de Oled ten opzichte van de LCD variant?

Ik ben in de markt voor een Steam Deck (weet nog niet of ik het wat ga vinden) want wil meer couchgaming gaan doen.

Zijn er mensen die de switch van LCD naar Oled hebben gemaakt en vinden dat dit de 200-250 euro stap waard is tenopzichte van de LCD? Icm groter scherm, betere batterijduur etc etc.

[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 25-07-2024 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:09

Mauz1978

Console War Veteran

mprkooij schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:26:

Ik ben in de markt voor een Steam Deck (weet nog niet of ik het wat ga vinden) want wil meer couchgaming gaan doen.

Zijn er mensen die de switch van LCD naar Oled hebben gemaakt en vinden dat dit de 200-250 euro stap waard is tenopzichte van de LCD? Icm groter scherm, betere batterijduur etc etc.
Tja, waarde is wat je er zelf van maakt en hebt. Als je het geld niet hebt, nee. Maar als je het kan missen: ja, meer dan waard. Zelf de overstap gedaan en geen spijt van gehad. Het scherm is zoveel mooier en helderder. Dat alleen al was het voor mij, meer dan waard.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Voor mij was het ook de grotere batterij maar ik kwam er achter dat ik het opviel hoe zwart gewoon soort grijs was op de LCD waardoor ik ook graag de OLED wou. Had mijn LCD toen verkocht voor de OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Thanks voor jullie reacties :) dat idee had ik al toen ik naar wat reviews keek. Dacht ik vraag het hier gezien hij in het echt nergens te bekijken is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Waard is inderdaad heel persoonlijk, zelfde discussie zie je nu ook overal over de Ally X. Voor mij is gaming mijn hobby en verder doe ik niet veel dure dingen. Ik ga bijvoorbeeld niet op vakantie maar 'geef' mezelf in plaats daarvan iets van leuke nieuwe tech. Zo was ik nu in de verleiding om een Ally X te halen voor naast mijn steam deck, maar eigenlijk heb ik nu al te weinig tijd om alles te spelen wat ik wil en voldoet de steam deck uitstekend dus dat laat ik toch maar even, misschien volgend jaar een Ally 2 als er nog geen zicht is op een deck 2. In plaats daarvan dat ik misschien mijn vaste pc ga voorzien van een 42" oled tv O-)

Wat de oled vs LCD betreft, scherm is inderdaad veel mooier en ook het iets grotere formaat doet meer dan je op specs zou denken. De accu is inderdaad ook erg fijn, vroeger zat ik op de bank standaard aan de lader te spelen, nu met de oled totaal geen behoefte meer aan. Dus ook voor thuis is dat fijn. En wat kleine dingen zoals dat de sticks wat meer concaaf zijn waardoor je duim er beter in blijft zitten, en volgens mij zijn de back buttons ook beter, iets makkelijker in te drukken.

Maar uiteindelijk is de LCD deck ook nog een prima apparaat en draait precies dezelfde games met nagenoeg dezelfde prestaties (er is een heel klein verschil vanwege iets sneller geheugen in de oled maar maakt heel weinig uit). Dus als het geld niet bepaald een gat in je broekzak aan het branden is dan is dat ook een prima optie.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

Ik had de 64GB LCD-versie zelf voorzien van 512GB SSD, die verkocht, en voor nog geen 100 euro meer een tweedehands 512GB OLED-versie gekocht. Geen moment spijt van gehad.

Groter, beter en sneller scherm en langere accuduur alleen zijn het al waard, naast alle tientallen kleine upgrades.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:19
Hier dik tevreden met de LCD, ja zie het verschil wel met mijn OLED TV zeker als het neerkomt op HDR content (streamen vanaf de PS5 bijvoorbeeld). Extra batterijduur zou ook wel fijn zijn, maar te weinig om een upgrade te kopen. Als ik nu nieuw zou kopen zou ik wel direct voor de steamdeck OLED gaan. Als je nu de LCD koopt en tot de conclusie komt dat je toch liever een OLED hebt dan betaal je uiteindelijk meer. Tenzij je de SD tweedehands koopt natuurlijk. Staan er genoeg op MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-09 13:00

Persoonlijk vind ik het meer dan waard. Scherm en batterij zijn fantastisch, ik zou niet meer terug willen. Steam Deck is sowieso met afstand de beste tech / 'console' die ik de afgelopen 10 jaar heb gekocht en wat mij betreft elke € waard. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:04
Mocht je OLED kopen hou dan ook rekening met verschil tussen het scherm. Mat coating/Anti glare bij de 1TB versie (die ik heb en erg tevreden over ben) en de glossy OLED bij de 512GB versie.

Heb zelf de OLED 512GB versie niet gezien dus kan niet zeggen of het verschil écht een zichtbaar verschil is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brains Bush schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:38:
Mocht je OLED kopen hou dan ook rekening met verschil tussen het scherm. Mat coating/Anti glare bij de 1TB versie (die ik heb en erg tevreden over ben) en de glossy OLED bij de 512GB versie.

Heb zelf de OLED 512GB versie niet gezien dus kan niet zeggen of het verschil écht een zichtbaar verschil is?
Ik ben wel van een glossy LCD naar mat oled gegaan en ik ben er blij mee. Scheelt best een hoop in reflecties terwijl ik helemaal geen last heb van wat er beschreven werd dat het het zwart minder zwart zou maken. Denk dat dat alleen onder fel licht gebeurt (zoals onder studioverlichting waar die YouTubers die het lieten zien onder zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Brains Bush schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:38:

Verschil is zeker zichtbaar tussen de matte en glossy scherm.

Ik had helemaal in het begin de 512GB LCD-versie met mat scherm, maar ik heb toch liever het glossy scherm, omdat daar de kleuren wat beter in uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik zou zelf ook wel liever voor het glossy scherm gaan. Ik weet niet of het hetzelfde effect is zoals bij de iPad Pro. Waar je bij de 1TB en 2TB varianten de anti-reflective laag hebt. Dat vond ik 10x niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MennoE
Ik zou de LCD ook graag voor de OLED inruilen. Alleen ik heb het idee dat je toch best wat moet bijleggen. Ook heb ik geen zin om alles over te zetten, zoals emulators en andere Linux dingen die ik heb geïnstalleerd. Ik wacht wel op de Steam Deck 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:34
Zelf een aantal maanden geleden de overstap gemaakt van LCD naar OLED en nog geen seconde spijt gehad. De OLED versie voelt voor mij als een heel compleet 1.0 product aan. Voor degene die twijfelt... ik speel bijna uitsluitend op mijn Steam Deck (en bepaalde spellen op mijn laptop), die € 200 verschil door de overstap was voor mij dus geen issue. Als het een extra is, of je speelt er af en toe op zou ik het niet doen. Aan de andere kant, misschien zorgt het er wel voor dat je er meer op gaat spelen! Oftewel, hier heb je niks aan :)

Ik kijk heel erg uit naar wat Valve met een Steam Deck 2 gaat doen maar er moet wel een OLED scherm in zitten, anders wacht ik daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:25
Helaas kwam er een rekening van de garage voor de auto wat ongepland was. Maar tot nu toe het er naar uit ziet heb ik in november de Steam Deck Oled 1 TB :).

Ondertussen tijd om wat leuke games in de sale te kopen wat goed draait op de deck zodat ik die later meteen kan spelen :D

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spektaculair
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-09 12:02
Ik heb zo'n vermoeden dat hier meer mensen zijn die Fallout4London willen spelen op de Steam Deck. Helaas is de installatie is redelijk uitdagend.

In mijn ervaring lukt het als je de stappen uit deze comment volgt: https://www.reddit.com/r/.../1ebrc74/comment/lf0dv38/

Het is best een gedoe, en je hebt vrij veel ruimte nodig: Ongeveer 200gb in totaal, je kan de installer later wel weer verwijderen waardoor weer meer ruimte beschikbaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 13:26
Finraziel schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:59:
Ik ben wel van een glossy LCD naar mat oled gegaan en ik ben er blij mee. Scheelt best een hoop in reflecties terwijl ik helemaal geen last heb van wat er beschreven werd dat het het zwart minder zwart zou maken. Denk dat dat alleen onder fel licht gebeurt (zoals onder studioverlichting waar die YouTubers die het lieten zien onder zitten).
Ik ben van mat LCD naar mat OLED gegaan. Kleuren spatten van het scherm en zwart is zwart (zie Cult of the Lamb). Ik gebruik mijn Deck alleen onder normale lichtomstandigheden en ben geen streamer/YouTuber.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7i3oywO5Bzql2OWE-b7uX_S7YSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sqo6MdoKoGmzkXT64GPMkJFL.jpg?f=fotoalbum_large
Lekker op vakantie dus tijd om wat steam games te spelen, gebruik de laatste tijd mijn deck vooral voor remote play. Ben met dying light 2 bezig op de PS5. Blijf dat een leuke serie vinden. Hoe dan ook gisteren maar begonnen aan mijn steam backlog. Eerst untitled goose game opgestart. Leuke puzzelgame waarbij je als gans gewoon lekker vervelend mag zijn tegen de bewoners van een stadje. Had het hoofd verhaal in 2.5 uur wel uit, nu zijn er nog een paar extra puzzels over die ietsjes pittiger zijn. Jammer genoeg is er maar 1 oplossing bij iedere puzzel. Mocht er een deel 2 komen zou dat een mooie toevoeging zijn.
Volgende wordt waarschijnlijk cult of the lamb ooh ja moet max payne ook nog afmaken. Jammer genoeg zit er geen goede controller support op de pc versie, dat terwijl de xbox versie het wel heeft. Maar met save scummen is het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net eens de nieuwe visions of mana demo geprobeerd op de steam deck. Draait op zich goed, maar de game lijkt toch een beetje zwaar voor de deck. Gaat op zich wel, maar met low settings was het of 40 fps en fsr op quality, of 30 fps zonder fsr.

Zelfs op quality vond ik fsr echter wat storend. De art style heeft zwarte lijnen in de karakters, een soort cartoon stijl, en die zie je erg shimmeren met fsr. Lager dan quality werd de beeldkwaliteit echt snel minder. Je merkt echt dat 720p (of 800p) eigenlijk echt te laag is om nog veel winst van upscaling te halen door op een nóg lagere resolutie te renderen.

En 30 fps vind ik eigenlijk ook storend, 40 is wat mij betreft eigenlijk het minimum voor een 1st/3rd person 3d game (niet topdown), en liever eigenlijk 45.

De game op zich is wel leuk al betwijfel ik dat ik hem ga kopen. Ik heb gewoon nog te veel te spelen en jrpg's kosten meestal erg veel tijd.

Maar het zou dus wel erg fijn zijn als er een krachtigere steam deck 2 uit zou komen, of voor mijn part een andere handheld waar we Bazzite op kunnen zetten. De Ally X is op zich interessant, ook met de fullsize nvme drive waardoor je er tegen acceptabele kosten een hele grote SSD in kan stoppen en daardoor ook makkelijker Windows en Bazzite kunt dualbooten. Alleen jammer dat die nog dezelfde apu heeft als de eerste Ally. Ik ben benieuwd wanneer we handhelds met nieuwe AMD strix point apu's gaan zien, dat zou erg interessant kunnen zijn om weer wat meer ademruimte te hebben om nieuwere games te kunnen blijven spelen.

Maar liefst zie ik er gewoon een van Valve komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
De Steam Deck heeft mij weer doen gamen, alleen ik denk dat ik toch moet accepteren dat ik gewoon niet zoveel plezier meer uit gamen haal. Ik heb inmiddels heel wat spellen op Steam gekocht en ook geemuleerd. Vaak vind ik ze even leuk, maar dan verlies het toch mijn interesse. Heel jammer. Dan lees ik van die overweldigende recensies, zoals bij Zelda, Slay the Spire, Hades, RDR2 etc, maar ik haal er gewoon geen plezier uit. Zojuist een SouthPark spel gekocht omdat ik die serie zo leuk vond, maar ook dat is niet mijn ding. De enige spellen die ik echt leuk vind zijn Elden Ring en Beyond All Reason. Misschien ga ik dan toch maar mijn SD verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:47
MennoE schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:29:
De Steam Deck heeft mij weer doen gamen, alleen ik denk dat ik toch moet accepteren dat ik gewoon niet zoveel plezier meer uit gamen haal. Ik heb inmiddels heel wat spellen op Steam gekocht en ook geemuleerd. Vaak vind ik ze even leuk, maar dan verlies het toch mijn interesse. Heel jammer. Dan lees ik van die overweldigende recensies, zoals bij Zelda, Slay the Spire, Hades, RDR2 etc, maar ik haal er gewoon geen plezier uit. Zojuist een SouthPark spel gekocht omdat ik die serie zo leuk vond, maar ook dat is niet mijn ding. De enige spellen die ik echt leuk vind zijn Elden Ring en Beyond All Reason. Misschien ga ik dan toch maar mijn SD verkopen.
Zou het gewoon doen. Je kan altijd weer iets dergelijks kopen als je het weer begint te missen. Snap ook helemaal waar je het over hebt, maar ik kan toch steeds weer een game vinden waar ik mij weer mee vermaak (nu weer Parkitect) en nog vaker ga ik gewoon weer terug naar mijn comfort games waar ik al vele honderden uren in heb zitten.

Nieuwe games boeien mij nog maar zelden en als ik wel in een nieuwe game duik is het steeds vaker indie i.p.v. wat de AAA developers ons serveren.

Eigenlijk had ik de SD al lang moeten verkopen gezien ik hem vanaf release heb en als ik er 100 uur op heb gespeeld is het veel, maar ik vind verkopen altijd maar een hoop gezeur :o Ik game eerder op de PC, Series X, Retro handhelds en nu zelfs de Switch dus ja :+

Edit : Er is een praatgroep voor je ;)

https://gathering.tweaker...ist_messages/1924724/last

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 31-07-2024 01:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
MennoE schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:29:
Bij mij helpt (het kopen van) teveel games tegelijkertijd vaak niet om het plezier te verhogen. Ik hop dan van game naar game, zonder er echt in te komen. Om die reden ben ik ook (nog) niet begonnen met emulatie op de SD: ik weet dat als ik er 50 games op zet er vervolgens niet één gespeeld wordt.

Onlangs heb ik eens kritisch gekeken naar de spellen in mijn Steam Library en een lijst gemaakt met de spellen die ik écht nog wil spelen. Ik focus me zoveel mogelijk op 1, max 2 spellen tegelijkertijd. Speel nu Octopath Traveler II en Stray. OK, tot afgelopen week, toen kwam Returnal ineens tussendoor ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
De release date is met twee maanden opgeschoven naar 22 oktober.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
easygoingfox schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 07:41:
[...]

Bij mij helpt (het kopen van) teveel games tegelijkertijd vaak niet om het plezier te verhogen. Ik hop dan van game naar game, zonder er echt in te komen. Om die reden ben ik ook (nog) niet begonnen met emulatie op de SD: ik weet dat als ik er 50 games op zet er vervolgens niet één gespeeld wordt.

Onlangs heb ik eens kritisch gekeken naar de spellen in mijn Steam Library en een lijst gemaakt met de spellen die ik écht nog wil spelen. Ik focus me zoveel mogelijk op 1, max 2 spellen tegelijkertijd. Speel nu Octopath Traveler II en Stray. OK, tot afgelopen week, toen kwam Returnal ineens tussendoor ;) _/-\o_
Ja herkenbaar, ik heb ook zoiets al hop ik niet zo van game naar game maar zit ik meer naar mijn lijst te kijken maar start niks. En hoe vaker ik naar een game kijk en besluit hem niet te spelen hoe minder waarschijnlijk dat ik dat ooit wel doe.

Dus mezelf toestemming gegeven om mijn library gewoon grotendeels te laten voor wat ie is, maar een paar games heb ik op een kleinere lijst gezet die ik echt nog wil spelen. Daarnaast tegelijk minder games kopen, maar wel gewoon kopen als ik iets op dat moment wil gaan spelen. Meer kopen omdat ik het dan echt wil en minder omdat hij nu in de sale is of in een bundel zit. Want die games komen dan in die overdaad hel waar ik ze waarschijnlijk nooit speel maar me er wel schuldig over ga voelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-09 11:27
Ik koop al jaren alleen een game als ik hem meteen ga spelen. Ben ik nog met iets anders bezig en lijkt het me leuk dan koop ik hem wel als ik met mn huidige game klaar ben. Loop wel eens een korting mis, maar ik ben er van overtuigd dat dit lange termijn veel voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Finraziel schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:50:
[...]

Ja herkenbaar, ik heb ook zoiets al hop ik niet zo van game naar game maar zit ik meer naar mijn lijst te kijken maar start niks. En hoe vaker ik naar een game kijk en besluit hem niet te spelen hoe minder waarschijnlijk dat ik dat ooit wel doe.

Dus mezelf toestemming gegeven om mijn library gewoon grotendeels te laten voor wat ie is, maar een paar games heb ik op een kleinere lijst gezet die ik echt nog wil spelen. Daarnaast tegelijk minder games kopen, maar wel gewoon kopen als ik iets op dat moment wil gaan spelen. Meer kopen omdat ik het dan echt wil en minder omdat hij nu in de sale is of in een bundel zit. Want die games komen dan in die overdaad hel waar ik ze waarschijnlijk nooit speel maar me er wel schuldig over ga voelen.
Wat staat er op je lijst? :)
Pingewin schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:20:
Ik koop al jaren alleen een game als ik hem meteen ga spelen. Ben ik nog met iets anders bezig en lijkt het me leuk dan koop ik hem wel als ik met mn huidige game klaar ben. Loop wel eens een korting mis, maar ik ben er van overtuigd dat dit lange termijn veel voordeliger is.
Heel goede strategie, daar beweeg ik nu ook heen. Zeker nu de Steam Sales niet meer zo denderend zijn en geld geen rol meer speelt tov vroeger, toen ik als kind lang spaarde voor een specifieke game.

[ Voor 24% gewijzigd door easygoingfox op 31-07-2024 10:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heel herkenbaar.
Ik heb een Steam collection '.Backlog' aangemaakt met daarin 17 games waar ik ooit aan begonnen ben, maar nooit heb afgemaakt. Ik kies een van de games en commit me daarop. Dit allemaal singleplayer games en ik speel ze bewust op 'Easy' omdat ik geen tijd/zin heb om het me moeilijk te maken. Ik moet zeggen dat een game zoals Bioshock Infinite (huidige game op de backlog) gewoon lekker weg speelt zo en dat geeft weer meer plezier in het gamen.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Wat @easygoingfox ook aangeeft, commit gewoon aan een game. Emulatie heeft bij mij keer op keer geleid tot grote lijsten met games waarbij ik vervolgens paar comfort games speel om het uiteindelijk aan de kant te leggen.
Ik koop games voor meerdere generatie consoles, ben ook in het retro topic actief namelijk, maar ondanks mijn redelijk collectie(backlog) speel ik maar 1, hooguit 2 tegelijk en probeer ik ze gewoon uit te spelen. Je komt dan af en toe mindere games tegen, zoals god of war 2018, maar ik kan terecht zeggen dat het niet mijn game was ook al heb ik de platinum trophy gehaald. Ik sla ubi games tegenwoordig standaard over, geen zin in collecthatons. Games moeten goede gameplay hebben, die interessant blijven. Uitzondering is misschien TLOU.

@MennoE RDR2 is een lastige game om in te komen vond ik zelf. Het spel begint zo traag en stroperig, je voelt je niet die badass cowboy in het begin. Maar als je even doorzet, bij mij duurde het 10 uur, dan klikt hij hopelijk wel.

Denk zelf dat je daarnaast even de juiste games moet vinden. Klinkt alsof je games zoekt met sterke gameplay. In ieder geval succes met de keuze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
The GUI schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:50:
Ik moet zeggen dat een game zoals Bioshock Infinite (huidige game op de backlog) gewoon lekker weg speelt zo en dat geeft weer meer plezier in het gamen.
Goed dat je die op easy speelt. Ik herinner mij nog van dat spel dat er op medium/high er wat difficulty spikes zijn. Dat is echt niet leuk, en trok mij best wel uit het spel. Daardoor nooit afgemaakt. Wellicht moet ik die eens opnieuw proberen op gewoon easy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

The Zep Man schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Goed dat je die op easy speelt. Ik herinner mij nog van dat spel dat er op medium/high er wat difficulty spikes zijn. Dat is echt niet leuk, en trok mij best wel uit het spel. Daardoor nooit afgemaakt. Wellicht moet ik die eens opnieuw proberen op gewoon easy.
Ja daar had ik ook last van bij Bioshock 1. Uiteindelijk dacht ik ook: wie hou ik nou voor de gek? 8)7
Alles lekker op easy gezet en lol hebben. Sindsdien heb ik ook veel meer de Deck opgepakt om tussendoor een uurtje te spelen. Ook Halo MCC is zo een stuk leuker om te spelen, maar die komt weer na Bioshock Infinite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinoken__
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-09 10:35
The GUI schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Ja daar had ik ook last van bij Bioshock 1. Uiteindelijk dacht ik ook: wie hou ik nou voor de gek? 8)7
Alles lekker op easy gezet en lol hebben. Sindsdien heb ik ook veel meer de Deck opgepakt om tussendoor een uurtje te spelen. Ook Halo MCC is zo een stuk leuker om te spelen, maar die komt weer na Bioshock Infinite.
Het is een drempel waar je over moet om toe te geven dat je niet meer zoals vroeger de Hard modus uit kan spelen.. :P

Sommige games voelen dan alleen weer iets te makkelijk aan, en als je het niveau tijdens het spelen kan wijzigen dan begin ik vaak wel wat moeilijker en zet ik hem naar beneden als GAME OVER een paar keer is verschenen op hetzelfde stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook (de laatste jaren) team Easy.

Gemakkelijkste stand, geen coop, achievements boeien me niet meer, de ultimate weapons ook niet meer (mijn god, de extra uren in FFX :X ).

Just solo en rustige games.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Wat irritante issue de laatste tijd met mijn Deck.

Sowieso is de cold boot fors langer geworden sinds enkele weken (voor zover ik het nu weet uit het niets), waar ik vroeger ongeveer 30 seconden moest wachten is het nu steeds vaker 1,5 a 2 minuten, en daarna nog eens halve minuut tot alle vastlopers en gestotter weg zijn (daarna werkt alles prima zonder problemen, temperaturen zijn prima en de fan werkt ook probleemloos).

betreft een 256gb LCD model, ik zet deze volledig uit omdat ik niet altijd iedere dag de Deck gebruik, en in stand-by gaat hij sneller leeg natuurlijk

Daar heeft de Deck van mijn partner dus geen last van (512gb LCD variant), ik dacht eerst dat het misschien aan mijn overgebleven opslag ruimte lag, maar ik heb ruim 42GB vrij en de laatste keer dat ik een game ging installeren is ruim 2 maanden terug (meeste games die ik erop speel zijn pick up en play of gewoon erg lang)

Beide draaien op 3.4.11 overigens, ik had met meerdere games problemen vanaf 3.5 dus die ben ik gaan vermijden (en op 3.6 wacht ik tot de stable uit is).

Andere issue is dat de wifi bij ons boven nu vaker verbreekt op de Deck (en alleen de Deck, alle andere apparaten werken prima) dus gisteren heb ik een boel achievements gemist in een game, beetje irritant.

Is er toevallig een instelling of dergelijke zodat de Deck een melding geeft als wifi verbreekt? Of heb ik daar een 3rd party oplossing voor nodig?

Voor de rest nog steeds tevreden met mij Deck na bijna 2 jaar (op genoemde issues na).

Ik zat nog te kijken naar de OLED model, maar voor mij voegt het op accu duur na weinig toe, hij mist paar dingen die ik wel graag had gezien als ik toch zou upgraden (2de USB-C poort en full size NVME)

Wie weet komt Valve daar wel mee de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Dank allen voor de fijne reacties!

Voor mij voelt een spel spelen een beetje als een boek lezen. Heel soms tref ik een boek waar ik gelijk vanaf de eerste pagina wordt ingezogen. Zo'n spel was voor mij Elden Ring. Maar de meeste boeken die ik begin leg ik na twee pagina's weg omdat ze mij niet boeien. Terwijl mijn vriendin alles uitleest waarin ze begint. Ook wanneer ze het verhaal of de schrijfstijl niet zo goed vindt, toch haalt ze plezier uit het lezen. Terwijl ik mij bij een spel dat mij niet boeit de hele tijd denk: waarom besteed ik dat ene uurtje dat ik op een dag vrij heb aan het roskammen van een digitaal paard (RDR2)/oefenen om een bal op het dak van een auto te dragen zonder dat die eraf valt (RocketLeague)/een digitale grot uithakken (Deep Rock Galactic)/een kookboek zoeken voor iemand die twee zinnen tegen mij heeft gezegd (Zelda BOTW) etc.

Ik heb bijna nog nooit een single player spel uitgespeeld, alleen Elden Ring. Ik ben jarenlang verslaafd geweest als tiener aan RTS zoals TA, C&C, en als student aan BF2. Nu speel ik eigenlijk alleen Beyond All Reason, een RTS die een soort spiritueel opvolger is van TA. En soms als ik daarmee klaar ben slinger ik de SD aan.

Al met al denk ik dat ik multiplayer veel leuk vind dan singleplayer. Alleen ik houd niet van voicechat, wat je nu volgens mij altijd hebt. Ook voelt een controller voor mij toch vaak als een handicap. Het enige spel dat ik echt nog eens moet proberen omdat ik denk dat het goed bij mij past, is PUBG. Alleen dat spel zit naar ik begrijp vol met cheaters.

Maar goed, tot zover mijn offtopic gemijmer 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:58
MennoE schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:30:
Dank allen voor de fijne reacties!

Voor mij voelt een spel spelen een beetje als een boek lezen. Heel soms tref ik een boek waar ik gelijk vanaf de eerste pagina wordt ingezogen.
Zo was ik begonnen met Shenmue 1 en 2 op de steamdeck. Werd er langzaam ingezogen en niet meer los kunnen laten. Daarna verder met Shenmue 3, heerlijk is dat even de realiteit om je heen vergeten en helemaal in een spel zitten.

Wat heel fijn is dat je de steamdeck op pauze kan zetten en later weer even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:21:
Wat irritante issue de laatste tijd met mijn Deck.

Sowieso is de cold boot fors langer geworden sinds enkele weken (voor zover ik het nu weet uit het niets), waar ik vroeger ongeveer 30 seconden moest wachten is het nu steeds vaker 1,5 a 2 minuten, en daarna nog eens halve minuut tot alle vastlopers en gestotter weg zijn (daarna werkt alles prima zonder problemen, temperaturen zijn prima en de fan werkt ook probleemloos).

betreft een 256gb LCD model, ik zet deze volledig uit omdat ik niet altijd iedere dag de Deck gebruik, en in stand-by gaat hij sneller leeg natuurlijk

Daar heeft de Deck van mijn partner dus geen last van (512gb LCD variant), ik dacht eerst dat het misschien aan mijn overgebleven opslag ruimte lag, maar ik heb ruim 42GB vrij en de laatste keer dat ik een game ging installeren is ruim 2 maanden terug (meeste games die ik erop speel zijn pick up en play of gewoon erg lang)

Beide draaien op 3.4.11 overigens, ik had met meerdere games problemen vanaf 3.5 dus die ben ik gaan vermijden (en op 3.6 wacht ik tot de stable uit is).

Andere issue is dat de wifi bij ons boven nu vaker verbreekt op de Deck (en alleen de Deck, alle andere apparaten werken prima) dus gisteren heb ik een boel achievements gemist in een game, beetje irritant.

Is er toevallig een instelling of dergelijke zodat de Deck een melding geeft als wifi verbreekt? Of heb ik daar een 3rd party oplossing voor nodig?

Voor de rest nog steeds tevreden met mij Deck na bijna 2 jaar (op genoemde issues na).

Ik zat nog te kijken naar de OLED model, maar voor mij voegt het op accu duur na weinig toe, hij mist paar dingen die ik wel graag had gezien als ik toch zou upgraden (2de USB-C poort en full size NVME)

Wie weet komt Valve daar wel mee de volgende keer.
Je zou eventueel ook kunnen kijken naar een Ally X en daar Bazzite op zetten als je liever de Linux/steam os ervaring wil. Heb het niet zelf geprobeerd maar volgens YouTubers komt het heel erg dicht in de buurt van een steam deck (maar dan krachtiger, en dus met twee usb c poorten en full size nvme slot).
Was zelf wel in de verleiding maar ik doe het toch niet en wacht nog even op handhelds met een nieuwe apu. En het kost wel ook nogal wat.

Verder geen idee over de problemen of je vraag over WiFi... Enige wat ik zo kan bedenken is "the nuclear option", volledig wipen/os herinstalleren en kijken wat ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Met welke games had je welke problemen op 3.5? 3.5 heeft ook verbeteringen in de BIOS en nog wat andere optimalisaties toegevoegd. Misschien dat die games nu wel goed draaien? Ik zou namelijk eerst proberen hem volledig te updaten om te kijken of dat helpt.

[ Voor 18% gewijzigd door The GUI op 31-07-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Heb de Deck nu een maand. Toch wel lekker wat uurtjes gegamed. Ben nu op zoek naar wat nieuwe games om te spelen maar heb het idee dat de store mij maar heel weinig voorstelt. Alsof ik in dezelfde loop van games blijf zitten. Die ervaring heb ik met Steam op de desktop veel minder.

Kan het kloppen dat de games op de deck erg gefilterd zijn? En mis ik iets heel duidelijks om daar doorheen te breken? Heb voor mijn gevoel al elke categorie, subcategorie geprobeerd.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@Finraziel ROG Ally kwam wel naar voren als een optie daardoor voor mij, alleen dan mis ik de touchpads van de Steam Deck die best handig zijn in bepaalde games.

Ik wacht wel af wat Valve doet, en anders kan ik altijd een compromis maken en bijvoorbeeld de nieuwe Ally nemen.

Qua Wifi had ik die optie al geprobeerd (aan het begin toen ik last kreeg van de genoemde issue) maar dat had niks uitgehaald helaas.

@The GUI lijst weet ik niet meer exact uit mijn hoofd (ging om paar games), maar het zijn vooral niche games (meestal japanse VN's en paar andere genres op Steam die officieel niet supported zijn) waar ik issues mee had op 3.5.

Laatste keer dat ik de gok nam met 3.5.x was eind maart, ik zie dat eind april 3.5.19 uitkwam maar die had ik niet getest, ik had besloten dat ik op 3.6 stable ga wachten.

In ieder geval op 3.4.x werken sommige van die games prima zonder extra tools, enkele werken pas goed met Proton GE.

Op 3.5.x kreeg ik crashes of black screen issues, vandaar dat ik ging downgraden.

Nou had ik ook met paar andere games (Monster Hunter World bijvoorbeeld) alleen slechtere performance dan op oudere OS versie, maar dat was niet de reden om te downgraden, MHW deed het verder prima en het ging mij om paar andere games die issues hadden.

Geen probleem an sich, oudere versie draaien heeft dat opgelost. Dus hopen dat 3.6 beter is.

Ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Dat is wel lastig ja! Niche games blijven hit-or-miss op de deck helaas. Dan snap ik heel goed dat je op 3.4 blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:00
Zijn er hier mensen die zo'n non-glare protector hebben gemonteerd?

Ik neem de deck mee kamperen. Dus veel buiten zitten, maar game eigenlijk alleen in de avond. Iemand ook nog tips voor lichte games voor dan? Heb meer dan genoeg goed verhaal games. Dave the diver ook. En overweeg op m'n ds kaartje erin te stoppen en die games te spelen, emulator erop en gaan. Naar zover ik begrijp kan dat en hoef ik die files niet om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09 19:19
twowheeler schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:46:

Ik neem de deck mee kamperen. Dus veel buiten zitten, maar game eigenlijk alleen in de avond. Iemand ook nog tips voor lichte games voor dan? Heb meer dan genoeg goed verhaal games. Dave the diver ook. En overweeg op m'n ds kaartje erin te stoppen en die games te spelen, emulator erop en gaan. Naar zover ik begrijp kan dat en hoef ik die files niet om te zetten.
Weet niet helemaal wat je bedoeld met 'lichte games' maar ik speel ook tijdens het camperen elke avond.
Heb baldur's gate 3, rachet en clank en ben gisteren ff naar death stranding gestapt.
Ben vooral blij dat je de SD direct in slaapstand zet om de volgende ochtend verder te gaan. :).
Fall out 4 had ik in de steam sale meegenomen maar niet gespeeld nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@twowheeler toevallig deze week untitled goose game uitgespeeld. Op zich een leuke korte puzzelgame. Dacht dat verbruik rond de 7 Watt zat. Ben nu met cult of the lamb bezig, speelt super lekker op de deck. Weet niet hoeveel het verbruik is maar mijn gevoel zegt dat deze niet te hoog is 8-10w.
Wil je wat oudere games spelen dan kan ik de witcher 1 aanraden. Controls zijn in het begin echt janky, maar met de touch pads speelt het best lekker.
Nog een optie om stroom te besparen is om je deck te undervolten. Bij lichte games pak je dan al snel 0.5-1 watt winst. Kan tegenwoordig vanuit de bios. Je moet wel een beetje geluk hebben qua silicon lotery ;).
Ooh ja firewatch is ook nog een leuke Walking simulator. Geen idee wat die game verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Gunpoint is nu in de aanbieding voor een euro. Ken het spel niet, maar is een licht spel met goede recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4rkn4pst3r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09 08:33
MennoE schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:58:
Gunpoint is nu in de aanbieding voor een euro. Ken het spel niet, maar is een licht spel met goede recensies.
Zijn er mensen die dit wel kennen en op steam deck hebben gespeeld? Ik zie op de steam pagina namelijk niet staan of die ondersteund word en vroeg mij af hoe dit speelt op de steam deck _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwenrau
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 15:21
d4rkn4pst3r schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:37:
[...]

Zijn er mensen die dit wel kennen en op steam deck hebben gespeeld? Ik zie op de steam pagina namelijk niet staan of die ondersteund word en vroeg mij af hoe dit speelt op de steam deck _/-\o_
Als ik ProtonDB mag geloven is dit geen probleem: https://www.protondb.com/app/206190

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

...
Ja, heb ik heel even gedaan. Zie mijn post erover:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75029648

Dit is wel met de LCD variant, maar ik was er in ieder geval niet van gecharmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:47
Ik heb op de 512gb oled een anti glare protector geplaatst. Ik vind het persoonlijk erg fijn dat de lampen in huis veel minder reflecteren.

Heb nog niet veel buitenshuis getest dus daar kan ik helaas niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:47
Ik blijf issues hebben met Heroic. Het heeft altijd gewerkt, totdat ik de melding krijg dat er geen verbinding is, zowel vanuit het Steam game menu als desktop mode. Eerder werkte het nog wanneer ik van wifi punt wisselde, maar nu werkt het niet meer.

Iemand tips? Heb al het internet (=Reddit) afgestruind, nog geen fix gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 15:01
Ik speel de laatste tijd relatief veel The First Descendant(free to play), met uitzondering van de incidentele server disconnects draait die wel prima. Standaard looter shooter, speelt lekker weg. Wel de settings flink omlaag moeten schroeven, maar darmee weinig haperingen.

Voor mensen die een casual game zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Iemand ook nog tips voor lichte games voor dan? Heb meer dan genoeg goed verhaal games. Dave the diver ook.
Dredge en Cocoon zijn lichte games die je in korte sessies kunt spelen en imho perfect voor de Deck. Alba is ook wel aardig.

Fijne vakantie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Net even gemeten, cult of the lamb trekt 23-25 watt met framecap op 60. Door deze op 40 te zetten zakt die naar de 13 watt. Wel grappig dat 50% meer frames bijna 100% meer stroom kost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Sinds een kleine week eigenaar van een Steam Deck Oled 512Gb. Op dit moment Mad Max en South Park Stick of Truth geïnstalleerd en beide spelen erg lekker zonder enige issues. Op dit moment geen spijt dat de console is ingeruild voor een Steam Deck.
Het enige waar ik iets van kan vinden is de wifi, ik krijg zelden alle streepjes vol. Maar dat is op dit moment geen probleem. Ga er de komende tijd eens wat meer in verdiepen wat allemaal mogelijk is. Een dock staat wel bovenaan mijn lijst.

[ Voor 8% gewijzigd door Barryz op 07-08-2024 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
cold_as_ijs schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:56:
Net even gemeten, cult of the lamb trekt 23-25 watt met framecap op 60. Door deze op 40 te zetten zakt die naar de 13 watt. Wel grappig dat 50% meer frames bijna 100% meer stroom kost.
Had ik ook met paar games die ik recenter had gespeeld, krijg je ineens een batterij boost omdat je van (soms onstabiele) 60fps in een game naar locked 40fps gaat.

En dat is op zich wel logisch, maar soms scheelt dat veel meer dan verwacht (zoals in jouw geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Barryz schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:37:
Sinds een kleine week eigenaar van een Steam Deck Oled 512Gb. Op dit moment Mad Max en South Park Stick of Truth geïnstalleerd en beide spelen erg lekker zonder enige issues. Op dit moment geen spijt dat de console is ingeruild voor een Steam Deck.
Het enige waar ik iets van kan vinden is de wifi, ik krijg zelden alle streepjes vol. Maar dat is op dit moment geen probleem. Ga er de komende tijd eens wat meer in verdiepen wat allemaal mogelijk is. Een dock staat wel bovenaan mijn lijst.
Congrats, welkom bij de club!
Mag ik vragen wat het probleem is van niet alle streepjes vol? Heb je slechte downloadsnelheid of hoge ping in online games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbemd
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-09 13:49
MennoE schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:58:
Was getriggerd op basis van je tip, ziet er leuk uit en voor die prijs kan je geen bult vallen. Helaas is het spel erg gericht op toetsenbord + muis besturing en (voor mij) niet lekker speelbaar op de Deck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Barryz schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:37:
Mad Max is een geweldig spel voor de Steam Deck inderdaad! Middle Earth: Shadow of Mordor (en Shadow of War) vergelijkbaar. Wat oudere games, maar zien er nog heel goed uit, en omdat ze wat ouder zijn, draaien ze top op de Steam Deck.

Qua wifi heb ik nog nooit op de streepjes gelet, gewoon lekker gebruiken en pas naar kijken als het écht te traag is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
Hahn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:21:
[...]

Mad Max is een geweldig spel voor de Steam Deck inderdaad! Middle Earth: Shadow of Mordor (en Shadow of War) vergelijkbaar. Wat oudere games, maar zien er nog heel goed uit, en omdat ze wat ouder zijn, draaien ze top op de Steam Deck.

Qua wifi heb ik nog nooit op de streepjes gelet, gewoon lekker gebruiken en pas naar kijken als het écht te traag is ;)
Shadow of Mordor en de Batman serie gaan er ook nog zeker komen. Er zijn genoeg oude(re) titels die het spelen waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryz
The GUI schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:02:
[...]

Congrats, welkom bij de club!
Mag ik vragen wat het probleem is van niet alle streepjes vol? Heb je slechte downloadsnelheid of hoge ping in online games?
Thanks.
Wat betreft de wifi zal ik eens onderzoeken de komende tijd. Kan niet zeggen dat de downloadsnelheid slecht is. Kan ook een licht geval OCD zijn natuurlijk :) .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:52
Yonix schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:42:
[...]

It’s here! 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanavond maar eens testen en uitproberen. Wat mij meteen al positief opvalt: het scherm (duh!) en het gewicht. :)

Wel één ‘probleem’: morgenavond komt er ook nog een ander ‘speeltje’ binnen. :D
I’m back (again 🫣)!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtMr2QjX_6DLoMwZ3u2WZFJQWM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0wtsuS2DH9JfekVSpvnD9yq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Haha ehh, je derde deck en je tweede OLED inmiddels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:52
MennoE schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:47:
[...]

Haha ehh, je derde deck en je tweede OLED inmiddels?
Vierde, waarvan tweede OLED. 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macdushi
  • Laatst online: 23:33
Even een gametip, Prince of Persia The Lost Crown is sinds vandaag ook op Steam beschikbaar en ook nog eens met 40% korting. Erg leuke game en draait als een zonnetje op de SteamDeck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:31
World of Goo 2 is net uit, dat lijkt me een perfect spel voor de Deck. Helaas wordt het niet verkocht op Steam, maar wel ontwikkeld voor Linux. Heeft iemand het al geprobeerd te installeren? Tips, ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hagdos schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 05:49:
World of Goo 2 is net uit, dat lijkt me een perfect spel voor de Deck. Helaas wordt het niet verkocht op Steam, maar wel ontwikkeld voor Linux. Heeft iemand het al geprobeerd te installeren? Tips, ervaringen?
In de opmerkingen bij https://www.gamingonlinux...ith-native-linux-support/ komt naar voren dat de linux versie nog afhankelijkheidsproblemen heeft, terwijl men de windows versie schijnbaar eenvoudiger werkend krijgt.

Er staat ook een melding tussen dat de ontwikkelaar werkt aan een oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 20:05

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Gisteren een steamdeck Oled binnen gekregen. Overgenomen van een andere Tweaker. Een nog vrijwel nieuw exemplaar. Prachtig ding, super mooi systeem.... Maar ik vind het gewoon niks. Ik weet niet wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Tweakriez schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:27:
Gisteren een steamdeck Oled binnen gekregen. Overgenomen van een andere Tweaker. Een nog vrijwel nieuw exemplaar. Prachtig ding, super mooi systeem.... Maar ik vind het gewoon niks. Ik weet niet wat het is.
Scherm te klein misschien? Ik vind de SD perfect voor indie games en platformers. Voor spellen zoals Elden Ring vind ik het scherm te klein. Dat spel is zo'n vette beleving met de PS5 op mijn tv met ambilight, spelend in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik merk dat ik het gewoon niet vind boeien. Het ding is echt wel veelzijdig, ligt lekker in de hand etc. Maar het geeft me geen wow gevoel. Zal wel de leeftijd zijn ofzo. Heb laatst mijn hele pc verkocht en dacht zo wat te hebben voor als ik af en toe wil gamen, maar dat doe ik eigenlijk net zo lief op de Xbox. Lees ook veel mensen die een SD bijvoorbeeld mee nemen op vakantie. Dat hoeft voor mij dus niet, vakantie is voor mij juist niet het moment om een (portable) game console mee te nemen. Voor mij is de conclusie helaas duidelijk, ik verkoop hem weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakriez op 31-08-2024 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Tweakriez weet niet wat je verwacht had qua wow effect, maar het is at best een ps4 apparaat in handheld formaat met een 800p scherm. Grafisch hoef je geen wow te verwachten, ook niet van de concurrentie overigens. Voor mij is het gewoon een super veelzijdig apparaat, kan lekker voor remote play gebruiken en ook best veel pc games die ik niet of duurder op mijn PS5 kan spelen. Overigens zijn niet alle games optimaal om te spelen, zeker de wat oudere games die geen controller support hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

cold_as_ijs schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:50:
@Tweakriez weet niet wat je verwacht had qua wow effect, maar het is at best een ps4 apparaat in handheld formaat met een 800p scherm. Grafisch hoef je geen wow te verwachten, ook niet van de concurrentie overigens. Voor mij is het gewoon een super veelzijdig apparaat, kan lekker voor remote play gebruiken en ook best veel pc games die ik niet of duurder op mijn PS5 kan spelen. Overigens zijn niet alle games optimaal om te spelen, zeker de wat oudere games die geen controller support hebben.
Ik heb pas mijn game pc weg gedaan. Dacht dat dit een leuk alternatief voor wat casual gamen zou zijn. Helaas merk ik dat ik er wileinig enthousiast van wordt. Ik denk dat ik net zo veel plezier kan halen uit een ambernic handheld als ik daar wat retro games op knal om naast mn xbox te hebben. Dat kost me maar een fractie van het geld.

Steamdeck ondertussen weer verkocht. Deze persoon zal er vast heel veel plezier uit kunnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Tweakriez schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:17:
[...]

Ik heb pas mijn game pc weg gedaan. Dacht dat dit een leuk alternatief voor wat casual gamen zou zijn. Helaas merk ik dat ik er wileinig enthousiast van wordt. Ik denk dat ik net zo veel plezier kan halen uit een ambernic handheld als ik daar wat retro games op knal om naast mn xbox te hebben. Dat kost me maar een fractie van het geld.

Steamdeck ondertussen weer verkocht. Deze persoon zal er vast heel veel plezier uit kunnen halen :)
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 07:22:
[...]

In de opmerkingen bij https://www.gamingonlinux...ith-native-linux-support/ komt naar voren dat de linux versie nog afhankelijkheidsproblemen heeft, terwijl men de windows versie schijnbaar eenvoudiger werkend krijgt.

Er staat ook een melding tussen dat de ontwikkelaar werkt aan een oplossing.
Ik heb wog2 op mijn steam deck geïnstalleerd via een niet officiële source.
Hij draait prima op de Steam Deck alleen mis ik bij dit spel echt de muis. Er zal ongetwijfeld een betere instelling zijn wat betreft mijn setup. Ik heb daar alleen nog geen tijd in gestoken. Verder prima combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
macdushi schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:26:
Even een gametip, Prince of Persia The Lost Crown is sinds vandaag ook op Steam beschikbaar en ook nog eens met 40% korting. Erg leuke game en draait als een zonnetje op de SteamDeck!
Het schijnt dat er een launcher aan vast zit. Maar zoals ik het bij jou lees heb je daar geen last van wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 15:18
Neeknikker schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:29:
[...]

Ik heb wog2 op mijn steam deck geïnstalleerd via een niet officiële source.
Hij draait prima op de Steam Deck alleen mis ik bij dit spel echt de muis. Er zal ongetwijfeld een betere instelling zijn wat betreft mijn setup. Ik heb daar alleen nog geen tijd in gestoken. Verder prima combinatie.
Sluit je toch een muis aan? Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 19:04

Rincewind

Take me in your arms tonight

Tweakriez schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:17:
[...]

Ik denk dat ik net zo veel plezier kan halen uit een ambernic handheld als ik daar wat retro games op knal om naast mn xbox te hebben. Dat kost me maar een fractie van het geld.
Ik heb beide: een steamdeck incl. Emudeck voor de retro games en diverse kleinere handhelds zoals de RG35XXH. De Anbernic handhelds zijn meestal net te underpowered om bijv PS2 goed te kunnen spelen of je moet toch ook daar weer fors in de buidel tasten. Maar qua formaat zijn die ideaal om even in je rugzak/tas mee te nemen en in het OV wat te gamen. Daar is de SD weer te fors voor. Daarnaast vind ik de schermpjes op die handhelds net te klein voor wat langere speelsessie's. Mijn steamdeck gebruik ik met name voor wat indie games en wat oudere blockbusters van een paar jaar geleden. En dan Emudeck voor de retrogames inclusief PS2/PS3 games. Voor beide formfactors is dus wat te zeggen maar qua 'lekker-op-de-bank-zonder-TV'-gamen vind ik de SD ideaal qua formaat.

(Terzijde: ik heb voor de afgelopen vakantie een Ayn Loki Zero gekocht en m.b.v. Bazzite er een steam-handheld gemaakt: qua formaat lekker klein maar qua power is het net niet. Wel perfect voor op vakantie maar die is voorbij. Dus de Zero gaat waarschijnlijk ook weer in de verkoop)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Rincewind schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:19:
[...]
Ik heb beide: een steamdeck incl. Emudeck voor de retro games en diverse kleinere handhelds zoals de RG35XXH. De Anbernic handhelds zijn meestal net te underpowered om bijv PS2 goed te kunnen spelen of je moet toch ook daar weer fors in de buidel tasten. Maar qua formaat zijn die ideaal om even in je rugzak/tas mee te nemen en in het OV wat te gamen. Daar is de SD weer te fors voor. Daarnaast vind ik de schermpjes op die handhelds net te klein voor wat langere speelsessie's. Mijn steamdeck gebruik ik met name voor wat indie games en wat oudere blockbusters van een paar jaar geleden. En dan Emudeck voor de retrogames inclusief PS2/PS3 games. Voor beide formfactors is dus wat te zeggen maar qua 'lekker-op-de-bank-zonder-TV'-gamen vind ik de SD ideaal qua formaat.

(Terzijde: ik heb voor de afgelopen vakantie een Ayn Loki Zero gekocht en m.b.v. Bazzite er een steam-handheld gemaakt: qua formaat lekker klein maar qua power is het net niet. Wel perfect voor op vakantie maar die is voorbij. Dus de Zero gaat waarschijnlijk ook weer in de verkoop)
Ik ben vooral geïnteresseerd in de Nes/SNES/Mega drive en Gameboy(advance) games. Dan lijkt me een ambernic ruim voldoende . Steamdeck is echt heel erg mooi, maar gewoon niet €550~679,- mooi voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Tweakriez schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:38:
[...]
Ik ben vooral geïnteresseerd in de Nes/SNES/Mega drive en Gameboy(advance) games. Dan lijkt me een ambernic ruim voldoende . Steamdeck is echt heel erg mooi, maar gewoon niet €550~679,- mooi voor mij.
Helemaal mee eens: dan is een SD inderdaad overkill en is een RG35XXH o.i.d. meer dan voldoende. En de RG35XXH kun je met een mini-HDMI kabel ook aan je tv koppelen voor wat meer retro-feel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 14:10

PinusRigida

I put the p in pool.

jgsr schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:35:
[...]

Sluit je toch een muis aan? Werkt prima
Klopt maar dan zit je wel weer met het nadeel dat je een muisoppervlak nodig hebt... sommigen "muizen" ook gewoon op de bank maar dat werkt volgens mij toch niet leuk. Maar idd. het kàn wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 14:10

PinusRigida

I put the p in pool.

Neeknikker schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:33:
[...]

Het schijnt dat er een launcher aan vast zit. Maar zoals ik het bij jou lees heb je daar geen last van wel?
Over Prince of Persia specifiek kan ik niet meespreken maar ik heb wel wat games die met een externe launcher werken: No-issue what-so-ever... zeker niet als je de game eerder op een ander platform speelde en je je credentials al eerder invulde zodat je op de SD (ervan uitgaande dat je je inloggegevens nog kent :D ) gewoon kan inloggen, werkt meteen.

Zo heb ik na anderhalf jaar geen RDR2 te spelen, onlangs de game hervat op SD, dat gaat via een launcher van Rockstar. Ik speelde RDR2 vroeger niet via Steam omdat mijn toenmalige PC die game niet aan kon, dus het was geleden sinds Google Stadia (dat in januari 2023 stopte) dat ik de game nog speelde... gedownload via Steam, ingelogd onder toenmalige gebruikersnaam en wachtwoord en hup, zat meteen terug op m'n paard in m'n laatste savegame. :D

Als je een nieuw account moet aanmaken via een gamelauncher op de SD is het ook mogelijk, gelukkig heeft het ding een touchscreen en kan je een virtueel toetsenbord oproepen (Steamknop + X)... soms is het een beetje moeilijk leesbaar of zit de bevestigen-knop onder je virtueel toetsenbord maar echt problematisch is het bij mij nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Laatst online: 23:33
[...]

Is echt geen enkel probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

[...]
De enigste keer dat ik last had van een launcher was die van Ubisoft die bij ' Immortals Fenyx Rising' zit. Spel gekocht voor op de SD en daar dan ook geinstalleerd. Vervolgens gestart en ik moest mijn gegevens ergens invullen voordat ik kon spelen maar dat kon niet. Nergens een optie |:( Vervolgens de game op mijn PC geinstalleerd en daar wel de gegevens ingevuld. Toen weer terug naar mijn SD en voila: game werkt perfect. Had ik geen PC gehad dan was ik niet verder gekomen dus qua launchers is in mijn beleving die van Ubisoft wel de ergste.

Voor de rest geen probleem qua launchers ;)

(De game is trouwens een aanrader als je de griekse mythologie leuk vindt. Erg veel humor in het spel! Ik heb het gekocht tijdens een Steam sale en geen moment spijt van gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 16:49
Kan iemand mij vertellen hoe bv een spel als Madden NFL 24/25 draait? Ik twijfel nog over de Lenovo Legion en de SD Oled. Ik speel voornamelijk Elden Ring, Madden 24/25 en Farming Simulator op het moment. En een beetje on the side Manor Lords en F1 Manager 24. Cyberpunk zal ik waarschijnlijk ook wel gaan spelen(uitgespeeld maar nieuwe DLC nog niet), maar andere shooters zal ik op de PC blijven doen (ben er al slecht in en dat zal op een Handheld niet veel beter worden)

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:09
Kloever schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:22:
Kan iemand mij vertellen hoe bv een spel als Madden NFL 24/25 draait? Ik twijfel nog over de Lenovo Legion en de SD Oled. Ik speel voornamelijk Elden Ring, Madden 24/25 en Farming Simulator op het moment. En een beetje on the side Manor Lords en F1 Manager 24. Cyberpunk zal ik waarschijnlijk ook wel gaan spelen(uitgespeeld maar nieuwe DLC nog niet), maar andere shooters zal ik op de PC blijven doen (ben er al slecht in en dat zal op een Handheld niet veel beter worden)
Madden is van EA toch? Die games hebben bijna altijd een kernel-based anti-cheat systeem wat over het algemeen niet werkt op de SD (OLED). Die andere games die je vermeldt zullen waarschijnlijk wel werken.

Als het puur om Madden gaat zou ik een Windows based handheld halen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Madden is EA inderdaad. Maar is dat met alle EA spellen zo? Want dan moet ik nog even flink ga nadenken.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kan iemand mij vertellen hoe bv een spel als Madden NFL 24/25 draait?
Madden NFL25 op protondb.
Daar kun je ook ervaringen met de andere games die je noemt opzoeken.
Ik twijfel nog over de Lenovo Legion en de SD Oled.
Zet Windows op een SD? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 04-09-2024 14:47 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Gizz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:45:
[...]

[...]

Zet Windows op een SD? :)
Goeie, dat kan natuurlijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Kloever schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:38:
Madden is EA inderdaad. Maar is dat met alle EA spellen zo? Want dan moet ik nog even flink ga nadenken.
EA is een grote boeman als het gaat om Anti-cheat in zijn sport games, maar lang niet de enige uitgever die dwars zit. En het kan per game verschillen, Apex Legends is een EA game, maar die draait echt fantastisch op de Deck.
Mja, het kan. Maar ik vind dat je met Windows draaien je juist veel van de meerwaarde van de Deck misloopt. Terwijl Asus bijv ondertussen redelijk goede Windows software heeft ontwikkeld voor zijn ROG Ally, en die kosten best weinig, zeker tweede(k)(h)an(s)(d)jes!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
Kloever schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:47:
[...]

Goeie, dat kan natuurlijk ook
Er zijn geen Windows drivers voor de SD Oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
XanderDrake schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:16:
[...]

EA is een grote boeman als het gaat om Anti-cheat in zijn sport games, maar lang niet de enige uitgever die dwars zit. En het kan per game verschillen, Apex Legends is een EA game, maar die draait echt fantastisch op de Deck.
EA is wel ook oudere games aan hun voorzien van hun nieuwe anticheat, bv Battlefield 1 binnenkort en Battlefield V sinds april dit jaar. Zelfs de singleplayer werkt niet meer. Dus dat Apex Legends nu geen problemen heeft, is geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderDrake
giantgiantus schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:13:
[...]

Er zijn geen Windows drivers voor de SD Oled.
Toevallig tegenwoordig wel, sinds kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Iets zegt me dat ik niet zo moet zeuren en gewoon een Steam Deck moet halen, immers alles wat ik verder wil spelen draait erop en ik altijd nog terug naar mijn game pc. Maar aan de andere kant..Zal me nog eens goed gaan inlezen. Wellicht is de Oled 1T een goede keuze en dan dual boot. Heb ik alles wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
While Steam Deck is fully capable of dual-boot, the SteamOS installer that provides a dual-boot wizard isn't ready yet. This will ship alongside SteamOS 3 once it's complete.

Bron https://help.steampowered.../view/6121-ECCD-D643-BAA8

Dat klinkt dat weer goed. In dat geval is de SD Oled een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Kloever schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:18:
Iets zegt me dat ik niet zo moet zeuren en gewoon een Steam Deck moet halen, immers alles wat ik verder wil spelen draait erop en ik altijd nog terug naar mijn game pc. Maar aan de andere kant..Zal me nog eens goed gaan inlezen. Wellicht is de Oled 1T een goede keuze en dan dual boot. Heb ik alles wat ik wil.
Prima! Maar heb je Windows handhelds überhaupt overwogen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

https://help.steampowered.../view/6121-ECCD-D643-BAA8

Voor de Steam Deck OLED zijn de audio speaker drivers nu uitgekomen, audio werkt dus nu eindelijk compleet in Windows.

[ Voor 45% gewijzigd door Vagax op 05-09-2024 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Kloever schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:28:
While Steam Deck is fully capable of dual-boot, the SteamOS installer that provides a dual-boot wizard isn't ready yet. This will ship alongside SteamOS 3 once it's complete.

Bron https://help.steampowered.../view/6121-ECCD-D643-BAA8

Dat klinkt dat weer goed. In dat geval is de SD Oled een goede keuze.
Sinds de LCD Steam Deck uit is staat dat bericht er al dus dat zegt niet heel veel. Maar nu dat Windows eindelijk bijna 100% ondersteunt wordt met drivers is de kans weer groter dat ze zich nu wel weer gaan focussen op de dual boot feature. Dit zal misschien hand in hand gaan met de aanpassingen die ze al aan het maken zijn om SteamOS naar andere Windows-based handhelds te halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

mijn kleine toevoeging: er staat een boel informatie qua games al in diverse Reddit-posts zoals deze over Madden 24 en deze over Elden Ring bijvoorbeeld. Als je een beetje zoekt vind je zat info of een bepaalde game werkt en zo ja welke settings er gebruikt zijn. Hier bijvoorbeeld heeft iemand 50 games getest op de SD. Mijn persoonlijke ervaring is dat de SD (vooral de OLED) een uitstekende handheld is en vooral de ondersteuning van de gebruikers is top. Er zijn ook plugins zoals decky loader die het in mijn ogen de beste pc handheld maken. En zoals anderen al zeggen: dual boot is ook een optie maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Rincewind op 05-09-2024 09:24 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.