Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:25
Finraziel schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Het is lastig te zeggen voor ons, het hangt erg af van hoeveel die 200 euro voor jou is. Ik zou inderdaad ook voor de oled gaan, sterker nog, ik heb mijn LCD model verkocht en de OLED gekocht (andersom eigenlijk, de LCD heeft nog een tijdje in de kast gelegen :+)
Scherm is inderdaad veel mooier en ook wat groter wat voor mij ook best uitmaakt en inderdaad de accu. Verder wat kleine verbeteringen zoals dat mijn duim net wat lekkerder in de sticks ligt maar die revisie wat je zegt weet ik niks van dus ik weet niet of Valve misschien daar ook wat verbeteringen in aangebracht heeft.
PS5 kun je overigens ook naar de steam deck streamen, maar ik weet niet waarom de portal niet je ding was. Ik heb zelf geen PS5 maar een XSX die ik wel eens naar de deck stream en dat werkt echt top. Dat is zelfs eigenlijk de enige reden dat dat ding nog wel eens aan gaat :+ het is een fijnere methode om gamepass games te spelen dan streamen vanaf cloud imho.
Het streamen nooit echt lekker voor elkaar gekregen, mijn lcd deck met taichi(denk ik?) werkte veel soepeler als de ps portal.. tevens ben ik vaak van huis en mijn consoles draaien niet in rust modus dus dan is de portal waardeloos.

1 van de redene van grote interessen is ook het dagelijks twerken en testen met verschillende proton versies bijvoorbeeld. De game goed werkend krijgen vond ik leuker als game zelf soms :? .. Bedankt voor de adviezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-09 13:00
glydoscoop schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:24:
Inmiddels weer volle interesse deze machine, verkocht voor de playstation portal maar is niet mijn ding, nu mijn dubio. Een LCD, OLED of misschien wel een leuke 2e kans LCD voor weinig?

Is er een makkelijke manier om te zien of je de laatste revisie hebt? met die nieuwere zwarte afdekplaat intern (LCD).

ik vind het verschil van 200 euro best fors voor een OLED
Hier ook een OLED fan. Jaar op de LCD gespeeld en vind het een verschil van € 200 zeker waard. Naast het scherm is ook de batterij beter en heb ik het gevoel (niet letterlijk getest) dat ook de performance beter is. Ik speel in ieder geval nog meer op de SD sinds ik een OLED heb.

Wellicht via Vraag & Aanbod een mooie tweedekans te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
easygoingfox schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:24:
[...]

Hier ook een OLED fan. Jaar op de LCD gespeeld en vind het een verschil van € 200 zeker waard. Naast het scherm is ook de batterij beter en heb ik het gevoel (niet letterlijk getest) dat ook de performance beter is. Ik speel in ieder geval nog meer op de SD sinds ik een OLED heb.

Wellicht via Vraag & Aanbod een mooie tweedekans te vinden?
Yes, staat er nu 1tje op. Portal net voor 200 verkocht. Eventjes komende week aankijken wat er 2e hands voorbij schuift. 70 euro verschil vind ik te weinig voor een 2e kans dan liever de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:18
Ik overweg ook om m'n LCD te verkopen voor een OLED. Het scherm is mij soms gewoon net iets te klein en ik kan mij voorstellen dat de extra ruimte van de OLED wel scheelt. Een OLED scherm is verder natuurlijk prachtig mooi. Ik geniet nog steeds elke dag van het OLED scherm van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:40

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Stel ik koop een SD Oled om mn LCD steam deck te vervangen, kan ik mn emulators dan makkelijk overzetten?
Citra is namelijk niet meer te downloaden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MennoE schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:54:
Ik overweg ook om m'n LCD te verkopen voor een OLED. Het scherm is mij soms gewoon net iets te klein en ik kan mij voorstellen dat de extra ruimte van de OLED wel scheelt. Een OLED scherm is verder natuurlijk prachtig mooi. Ik geniet nog steeds elke dag van het OLED scherm van mijn telefoon.
Objectief gezien is 7,4" niet veel groter dan 7" natuurlijk, maar ik denk dat het vooral door de kleinere bezels toch echt als groter aanvoelt.
Ik was ook de Legion Go aan het overwegen, dat 8,8" scherm lijkt me echt fijn... maar Windows lijkt me niks op een handheld. Had hem toch bijna besteld, was mezelf er naar toe aan het praten, toen Valve ineens de Oled deck aankondigde :+ Onmiddelijk die besteld en het Legion Go idee laten varen :P

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Finraziel schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:25:
[...]

Objectief gezien is 7,4" niet veel groter dan 7" natuurlijk, maar ik denk dat het vooral door de kleinere bezels toch echt als groter aanvoelt.
Ik was ook de Legion Go aan het overwegen, dat 8,8" scherm lijkt me echt fijn... maar Windows lijkt me niks op een handheld. Had hem toch bijna besteld, was mezelf er naar toe aan het praten, toen Valve ineens de Oled deck aankondigde :+ Onmiddelijk die besteld en het Legion Go idee laten varen :P
Moderner voorral, zelf van mijn iPhone 13 Pro naar de 15 Pro was een groot verschil door het slinken van de bezels. Nu zie ik wel een een 11 of 12 dat lijken ineens enorme zwarte randen.

De deck lcd heeft flinke bezels sowieso

Edit:
Al even gezocht maar het wordt mij niet duidelijk, krijgt de steamdeck ook AMD fluid motion frames? Ik zie dat dit echt de “redding” kan zijn van deze low power APU’s. De Ally verdubbeld zijn frame rate in bijvoorbeeld GTA5. Nu weet ik dat er verschil zit in de RDNA generatie maar misschien is er meer over bekend dan ik zo 123 kan vinden?

[ Voor 18% gewijzigd door glydoscoop op 17-06-2024 08:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 13:55
De nieuwste versie van moonlight op de steamdeck heeft HDR support toegevoegd!! Voor de mensen met de steam deck OLED, het is nu écht fantastisch op spellen als Cyberpunk te streamen naar je deck.

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 13:26
beezze schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:48:
De nieuwste versie van moonlight op de steamdeck heeft HDR support toegevoegd!!
Ik draaide al een experimental build waarin dat mogelijk was. Werkt goed met bijvoorbeeld Helldivers 2. Goed om te lezen dat het nu in de stable variant zit.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 17-06-2024 10:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:05
Wat ben ik toch blij met dit apparaatje, ik had nog geen steam library ( new steam user )
Nu ik in de steam jungle ben beland man wat is er een keuze kwa games en wat fijn dat je een Refund kan aanvragen als de game niet zo is als je dacht.

Maar wat zijn volgens jullie de must have games voor op je steam deck?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:12

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

deurklinkje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:45:
Wat ben ik toch blij met dit apparaatje, ik had nog geen steam library ( new steam user )
Nu ik in de steam jungle ben beland man wat is er een keuze kwa games en wat fijn dat je een Refund kan aanvragen als de game niet zo is als je dacht.

Ik heb uit dit topic Dave the Diver geplukt, en speel dat eh, eigenlijk al heel lang.

Daarnaast in elk geval Stray. :)

Ik heb The Witcher III nog klaar staan, maar ben nog zo met Dave bezig .. ik vind het een leuk apparaat, je kan het gewoon oppakken, uurtje spelen en weer opruimen.

Steam heeft met regelmaat aanbiedingen, dan pik je voor de helft van de prijs titels op; het risico van hoarding zit erin, dus ik probeer eerst bovenstaande uit te spelen, ben ik nog wel de rest van 202* mee bezig..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• easygoingfox

Dredge en Cocoon vond ik fantastisch op de Deck. Ben nu bezig met Sleeping Dogs en dat speelt ook lekker weg.

Veel plezier met je nieuwe Steam Deck! :)

Tip: sync je Steam wishlist met gg.deals om te zien waar de game mogelijk nóg goedkoper te krijgen is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door easygoingfox op 17-06-2024 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:02

Ligt er natuurlijk heel erg aan wat voor games je het liefst speelt. Maar voor mij is Hollow Knight het ultieme Steamdeck spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:53

jacobras

Developer

easygoingfox schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:07:
[...]

Dredge en Cocoon vond ik fantastisch op de Deck. Ben nu bezig met Sleeping Dogs en dat speelt ook lekker weg.
Ik had Dredge op m'n wishlist (naar aanleiding van een aanbeveling in reacties op YT ergens) maar nu hij in de sale is en ik lees over een beetje horror-achtige vibes twijfel ik omdat ik niet van enge games houd en ik juist dacht dat dit een relaxt spelletje voor 's avonds zou zijn. (Ik speel wel Metro op de Deck maar overdag :+).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glydoscoop
Ter info,

Toch voor een ROG Ally gekozen, bedankt alle voor de meningen en input.

Voornaamste reden voor mij was dat de batterij duur me echt vrij weinig interesseert gezien het een game op de bank machine is voor mij, en de ROG Ally veelal goedkoper als de Deck OLED te krijgen is hier en daar.

Bedankt en veel plezier allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwenrau
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 15:21
Ik vind Dicefolk ook wel echt een aanrader op de steamdeck.
speelt heerlijk weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
jacobras schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:29:
[...]

Ik had Dredge op m'n wishlist (naar aanleiding van een aanbeveling in reacties op YT ergens) maar nu hij in de sale is en ik lees over een beetje horror-achtige vibes twijfel ik omdat ik niet van enge games houd en ik juist dacht dat dit een relaxt spelletje voor 's avonds zou zijn. (Ik speel wel Metro op de Deck maar overdag :+).
Het horror gedeelte valt enorm mee, is eerder op de achtergrond aanwezig. Als je ‘s nachts aan het varen bent is het pikkedonker en kun je worden aangevallen, maar het is zelden nodig om dan het water op te gaan. Als je het niet trekt kun je dat deel voor 95% skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
MennoE schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:54:
Neem gewoon een Xreal air2 of Xreal air2 pro bril. Dan heb je 123 inch extra scherm oppervlak. Ook Oled. Een langere batterij duur voor je Deck als je alleen je bril gebruikt en niet het scherm in de deck zelf. En met een decky plugin kun je in games als Cyberpunk rond kijken en richten door je hoofd te bewegen. Geen muis nodig. Voordeel is ook nog dat je een veel hogere resolutie tot je beschikking hebt. En zo'n bril heeft ook stereoscopic 3d. Wat in strategie games zoals supreme commander en company of heroes heel bijzonder is, omdat je letterlijk om objecten heen kunt kijken door je hoofd te bewegen. En ook echt diepte ziet. Het geeft het gevoel dat je naar een maquette zit te kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Seth_Chaos op 19-06-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
450 euro voor een 2e hands Steam Deck Oled 512GB, is dit een goeie deal? Het is ophalen en incl. aanschaf bon, dus ik kan hem nog checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4rkn4pst3r
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09 08:33
Ik kwam deze deal tegen op pepper https://store.steampowered.com/agecheck/bundle/42192

Je kunt de games ook los kopen zag ik. Ik ken de meeste eigenlijk niet maar iemand die aanraders voor de steam deck heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:47
Seth_Chaos schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:01:
[...]

Neem gewoon een Xreal air2 of Xreal air2 pro bril. Dan heb je 123 inch extra scherm oppervlak. Ook Oled. Een langere batterij duur voor je Deck als je alleen je bril gebruikt en niet het scherm in de deck zelf. En met een decky plugin kun je in games als Cyberpunk rond kijken en richten door je hoofd te bewegen. Geen muis nodig. Voordeel is ook nog dat je een veel hogere resolutie tot je beschikking hebt. En zo'n bril heeft ook stereoscopic 3d. Wat in strategie games zoals supreme commander en company of heroes heel bijzonder is, omdat je letterlijk om objecten heen kunt kijken door je hoofd te bewegen. En ook echt diepte ziet. Het geeft het gevoel dat je naar een maquette zit te kijken.
Dat klinkt als een droomgadget. Ik kende het nog niet, terwijl ik dit soort tech juist gaaf vind. Hoe eenvoudig is het te koppelen aan de SD in dit geval, kwestie van een kabeltje en SD instellen dat het via een extern scherm gespeeld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Heel simpel, usb in de deck, andere kant in de bril en klaar.
Ik heb de Xreal air en het is best geinig, maar ik krijg er koppijn van. Gebruik het dan ook niet vaak. Wel mooi (groot) beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Orangelights23 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:44:
[...]

Dat klinkt als een droomgadget. Ik kende het nog niet, terwijl ik dit soort tech juist gaaf vind. Hoe eenvoudig is het te koppelen aan de SD in dit geval, kwestie van een kabeltje en SD instellen dat het via een extern scherm gespeeld moet worden?
Hangt er vanaf wat je wilt doen. Het beeld op je bril weergeven is een kwestie van de USB-C kabel aansluiten op de steamdeck. Je hoeft niets in te stellen. Wil je meer instellen dan kun je Decky installeren en vervolgens de XR Gaming plugin. Dan kun je spelen met bijvoorbeeld het beeld op een fixed punt vast te zetten (normaliter beweegt het scherm met je hoofd mee).

Je kunt ook de Xreal Beam of Beam 2 aanschaffen. Dan kun je in principe alles naar de bril streamen. Elk apparaat. De Beam 2 is een soort android telefoon en daar kun je ook makkelijk native alle apps opzetten die ook op je telefoon staan, zoals online tv diensten bijvoorbeeld. Bij de Beam kan dat allemaal niet standaard, maar daar kun je een app store in side loaden en dan alsnog praktisch elke app installeren(want onderliggend is dat ook gewoon android).

Het is heel onwerkelijk om in je tuin tv te kijken op een 130 inch semi doorzichtig zwevend scherm.

Als je een goed wifi netwerk hebt kun je thuis ook de steamdeck gewoon achterwege laten en je pc naar de Beam of Beam 2 streamen via Steamlink, parsec of moonlight en een controller gebruiken. Dat werkt ook subliem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d4rkn4pst3r schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:15:
Ik kwam deze deal tegen op pepper https://store.steampowered.com/agecheck/bundle/42192

Je kunt de games ook los kopen zag ik. Ik ken de meeste eigenlijk niet maar iemand die aanraders voor de steam deck heeft?
Ik ken niks uit die bundel... een paar titels klinken vaag bekend, maar kan ook omdat de namen lijken op iets anders.
Er zijn echter veel van dat soort bundels. Kijk bv ook eens op fanatical.com en humblebundle.com.

Zelf ben ik echter juist een beetje afgestapt van de bundels en heb ook humble monthly of choice definitief het abonnement opgezegd. Ik heb ondertussen bijna 1000 games in mijn steam library (ben wel al veel langer steam gamer, maar dan nog). Heel veel daarvan heb ik nooit gespeeld en zal ik ook nooit spelen. Zelfs als ik al filter en alleen waar ik echt van denk dat ik het cool vindt op een lijstje zet is het meer dan waar ik ooit doorheen kom. Dus ik probeer niks meer te kopen, tenzij ik het echt op dat moment wil gaan spelen. En als games dan wat duurder zijn, dat wordt dan wel weer gecompenseerd door minder overbodig spul te kopen.

Wat betreft aanraders, dat is heel moeilijk te zeggen. De overgrote meerderheid van PC games draait gewoon op de deck, dus ja, wat is een aanrader op een PC? Het hangt helemaal af van wat jij cool vindt.
Games die ik zelf met veel plezier op de steam deck gespeeld heb zijn bijvoorbeeld Hades, Diablo IV (hoewel ik die vanaf de xbox gestreamd heb tot nu toe, ondertussen wel ook op steam gekocht maar nog niet op deck geprobeerd, maar wat ik online zie zou het prima draaien), Borderlands 3, Forza Horizon 4, GTA V, The Ascent, Vampire Survivors, Kingdoms of Amalur Re-Reckoning, Fallout 4, Sekiro Shadows Die Twice (uiteindelijk iets minder mijn ding maar draaide prima op de deck)... Wat me zo even te binnen schiet (al kijkend door mijn Steam lijst :P)
Maar, dat zegt meer over mijn game voorkeur, en een beetje dat ze goed draaien op de deck, maar zoals gezegd, bijna alles wat niet heel veeleisend is of specifiek incompatible zoals multiplayer met anti-cheat draait waarschijnlijk prima op de deck. Ik zou meer in het algemeen kijken wat voor games jij leuk vindt en dan kijken of ze een steam deck verified of playable badge hebben en eventueel wat googlen naar ervaringen op de steam deck. Vaak is er wel een youtube video van. En je kunt op protondb.com kijken naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:50

Soullie

Planeshift

DrNizeGuy schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:40:
Heel simpel, usb in de deck, andere kant in de bril en klaar.
Ik heb de Xreal air en het is best geinig, maar ik krijg er koppijn van. Gebruik het dan ook niet vaak. Wel mooi (groot) beeld.
Ik twijfel of ik zo'n bril zou kopen, ik vind de reviews erg onduidelijk allemaal.
Is natuurlijk ook lastig te laten zien hoe goed zoiets werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Soullie op 20-06-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Soullie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Ik twijfel of ik zo'n bril zou kopen, ik vind de reviews erg onduidelijk allemaal.
Het werkt goed. Het beeld is ook prachtig. Het is niet geschikt voor werk. Alleen voor video's en games. Ik kan er de hele dag gebruik van maken. Het is niet anders dan dat je op een anderhalve meter afstand naar een 130 inch scherm zit te kijken. Iemand met goed zicht zou er geen hoofdpijn van moeten krijgen.

Één nadeel is wel dat de schermpjes gekanteld zijn en je dus je torso gereflecteerd ziet in de schermpjes bij veel zon en dan zijn witte letters op je shirt vervelend. Als je de 100% verduisterende cover op klikt (en ook dan ziet het eruit als een gewone zonnebril) heb je geen last van die reflecties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shinoken__
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-09 10:35
Eindelijk de upgrade naar de OLED gedaan, en deze gisteren mogen ontvangen. Als eerste Chiaki weer erop gezet en damn, wat een verbetering is het om met HDR + OLED PS Remote Play te spelen.

Voor mijn gevoel zelfs nog stabieler ook qua stream, 2,5 uur bezig geweest met FF7 Rebirth zonder enige vorm van lag of artifacting.

Upgrade was het meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
shinoken__ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:09:
Eindelijk de upgrade naar de OLED gedaan, en deze gisteren mogen ontvangen. Als eerste Chiaki weer erop gezet en damn, wat een verbetering is het om met HDR + OLED PS Remote Play te spelen.

Voor mijn gevoel zelfs nog stabieler ook qua stream, 2,5 uur bezig geweest met FF7 Rebirth zonder enige vorm van lag of artifacting.

Upgrade was het meer dan waard!
Wil je dit soort ervaringen niet delen. Nu gaat het bij meer kriebelen om ook deze upgrade te maken 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 18:50

Soullie

Planeshift

Seth_Chaos schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:17:
[...]

Het werkt goed. Het beeld is ook prachtig. Het is niet geschikt voor werk. Alleen voor video's en games. Ik kan er de hele dag gebruik van maken. Het is niet anders dan dat je op een anderhalve meter afstand naar een 130 inch scherm zit te kijken. Iemand met goed zicht zou er geen hoofdpijn van moeten krijgen.

Één nadeel is wel dat de schermpjes gekanteld zijn en je dus je torso gereflecteerd ziet in de schermpjes bij veel zon en dan zijn witte letters op je shirt vervelend. Als je de 100% verduisterende cover op klikt (en ook dan ziet het eruit als een gewone zonnebril) heb je geen last van die reflecties.
Welke heb jij als ik vragen mag ? Ook een Xreal ?
MennoE schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Wil je dit soort ervaringen niet delen. Nu gaat het bij meer kriebelen om ook deze upgrade te maken 😬
Upgrade is het waard hoor :) >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Soullie op 20-06-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Soullie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Welke heb jij als ik vragen mag ? Ook een Xreal ?

[...]

Upgrade is het waard hoor :) >:)
Ik heb de Xreal Air2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
En nu eens gaan opzoeken wat ik kan doen met mijn SD en mijn oculest 3 tesamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soullie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Ik kwam even in de verleiding, maar als ik ga googlen zie ik redelijk wat issues, zoals dat vooral de 2/2 pro veel last heeft van dat het niet scherp is in de hoeken en dat de hoeken afgekapt worden. Oorzaak lijkt niet helemaal duidelijk, maar lijkt aan de vorm van je hoofd en je IPD te liggen. Nou heb ik een groot hoofd en een IPD van 72, wat niet absurd veel is of zo maar wel beduidend bovengemiddeld (bij mijn Quest Pro is het ook op het randje van wat hij ondersteunt).
Ik twijfel nog een klein beetje, misschien dat ik hem toch nog eens bestel ergens waar ik hem probleemloos terug kan sturen, maar ik laat het nog even bezinken (ook of ik er echt veel gebruik van zou gaan maken want het is best veel geld).
Ik heb wel een paar reviews gezien van youtubers waar ik wel vertrouwen heb dat die reviews niet gekocht zijn en die waren toch best positief (thephawx en retrogamecorps), maar heel erg diep gingen ze er ook weer niet op in (retrogamecorps iets meer maar hij heeft ook geen groot hoofd volgens mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Finraziel schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:05:
[...]

Ik kwam even in de verleiding, maar als ik ga googlen zie ik redelijk wat issues, zoals dat vooral de 2/2 pro veel last heeft van dat het niet scherp is in de hoeken en dat de hoeken afgekapt worden. Oorzaak lijkt niet helemaal duidelijk, maar lijkt aan de vorm van je hoofd en je IPD te liggen. Nou heb ik een groot hoofd en een IPD van 72, wat niet absurd veel is of zo maar wel beduidend bovengemiddeld (bij mijn Quest Pro is het ook op het randje van wat hij ondersteunt).
Ik twijfel nog een klein beetje, misschien dat ik hem toch nog eens bestel ergens waar ik hem probleemloos terug kan sturen, maar ik laat het nog even bezinken (ook of ik er echt veel gebruik van zou gaan maken want het is best veel geld).
Ik heb wel een paar reviews gezien van youtubers waar ik wel vertrouwen heb dat die reviews niet gekocht zijn en die waren toch best positief (thephawx en retrogamecorps), maar heel erg diep gingen ze er ook weer niet op in (retrogamecorps iets meer maar hij heeft ook geen groot hoofd volgens mij).
Dat hangt inderdaad sterk van je IPD af. Bij mij valt het standaard scherm precies overal binnen en heb ik geen wazig beeld. Je kunt altijd met software het beeld verkleinen zodat het binnen je zichtveld valt. Of het scherm fixed zetten met software zodat de randen wel scherp zijn wanneer je in die richting kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
https://tweakers.net/nieu...ck-onspeelbaar-maakt.html

Elden Ring spelers opgelet, Update 1.12 maakt Elden Ring onspeelbaar op de SteamDeck als deze langer dan 5m inactief is,

[ Voor 7% gewijzigd door macdushi op 21-06-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:31
Was al een tijdje RAILGRADE aan het spelen op de desktop totdat ik het groene vinkje zag voor de SD verificatie. Speelt echt serieus goed voor dat type spel. Controls zijn goed geimplementeerd. Zeer leuk spel en een echte aanrader.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nevermind*

[ Voor 94% gewijzigd door Jackson6 op 21-06-2024 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor wie nog aanraders zocht, Fanatical heeft een interessante nieuwe "build your own" bundle.
Zoals vaak hebben ze er een paar high profile items in en de rest lijkt filler wat misschien ook wel goede games kunnen zijn maar niet zo'n super deal zijn als de rest.

In dit geval gaat het vooral om de Dishonored serie die er in staat als één game om te kiezen (maar het zijn er dus drie). Deel 1 en death of the outsider staan als deck verified, 2 als playable. De laatste heb ik zelf nog steeds niet gespeeld en de eerste twee had ik al gespeeld voor ik de deck had dus geen ervaring zelf op de deck, maar ze lijken me prima speelbaar er op en het zijn geweldige games.

Daarnaast is Prey een geweldige keuze. Dit is de versie met dlc die verder ook nergens zo goedkoop te vinden is. Deck verified en een erg leuke game. Overigens niet te verwarren met de originele Prey van 20 jaar geleden of zo, ook heel goed maar heeft niks met deze te maken.

De rest van de games zijn minder duidelijke superdeals maar je moet tenminste 3 games selecteren om aan de discount te komen. Bovenstaande 4 games zijn de 15 euro echter al dik waard. Wellicht is kingdom come deliverance een goede optie, volgens mij zag ik mensen die hier eerder aanraden, maar zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:19
Finraziel schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 06:30:
Voor wie nog aanraders zocht, Fanatical heeft een interessante nieuwe "build your own" bundle.
Zoals vaak hebben ze er een paar high profile items in en de rest lijkt filler wat misschien ook wel goede games kunnen zijn maar niet zo'n super deal zijn als de rest.

In dit geval gaat het vooral om de Dishonored serie die er in staat als één game om te kiezen (maar het zijn er dus drie). Deel 1 en death of the outsider staan als deck verified, 2 als playable. De laatste heb ik zelf nog steeds niet gespeeld en de eerste twee had ik al gespeeld voor ik de deck had dus geen ervaring zelf op de deck, maar ze lijken me prima speelbaar er op en het zijn geweldige games.

Daarnaast is Prey een geweldige keuze. Dit is de versie met dlc die verder ook nergens zo goedkoop te vinden is. Deck verified en een erg leuke game. Overigens niet te verwarren met de originele Prey van 20 jaar geleden of zo, ook heel goed maar heeft niks met deze te maken.

De rest van de games zijn minder duidelijke superdeals maar je moet tenminste 3 games selecteren om aan de discount te komen. Bovenstaande 4 games zijn de 15 euro echter al dik waard. Wellicht is kingdom come deliverance een goede optie, volgens mij zag ik mensen die hier eerder aanraden, maar zelf geen ervaring mee.
KCD is een top rpg. Super realistisch niet alleen de dingen die je moet doen maar ook de omgeving en achtergrond verhaal zijn historisch correct, wat sommige mensen tegenstaat is dat je rekening moet houden met eten/wassen/zwaard slijpen etc… zwaardvechtsysteem is super diepgaand, je moet je er in verdiepen om het te snappen maar dan heb je heerlijke gevechten.
Het is qua quests een oldskool rpg, je hebt 2 keuzes en de 3e geheime keuze is vaak de beste. Als het klikt echt een topgame, maar als je moeite hebt met bepaalde mechanics dan is het denk ik niet je game.
Ooh ja omgevingen met name de bossen zijn super mooi heerlijk om doorheen te rijden op je paard, tenminste als je niet geambushed wordt door cumins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 15:55
Heeft iemand goede evaringen met de SD docks op Ali Express?
Wil graag een dock en 20EUR is nog een beetje een leuke prijs. Vraag me alleen af of ze het op langere termijn ook goed blijven doen.
streamnl schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:02:
Oké oké. Cocoon komt in mijn wishlist.
Ik ben de laatste tijd Stray aan het spelen. En vandaag met de Dock op de TV.
Heerlijk spel. Ook erg blij met de Docking station van Ome Ali.

Vraagje over iets anders.
Ik heb blijkbaar ooit een account aangemaakt voor FF online. Dus als ik hem wil spelen moet ik hem kopen.
Maar hoe zit dat nu precies? Ik koop de online versie voor ongeveer een tientje en dan moet ik nog een maandelijks bedrag betalen. Klopt dat?
Hey, ik heb je ervaringen gelezen over de dock van Ali. Ik zou hem ook gaan proberen. Zou je een linkje kunnen plaatsen naar degene die jij hebt? De scherpe randen zijn geen risico voor het scherm zelf?

[ Voor 66% gewijzigd door stfnz op 22-06-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
stfnz schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:52:
Heeft iemand goede evaringen met de SD docks op Ali Express?
Wil graag een dock en 20EUR is nog een beetje een leuke prijs. Vraag me alleen af of ze het op langere termijn ook goed blijven doen.

[...]

Hey, ik heb je ervaringen gelezen over de dock van Ali. Ik zou hem ook gaan proberen. Zou je een linkje kunnen plaatsen naar degene die jij hebt? De scherpe randen zijn geen risico voor het scherm zelf?
Ik ben erg tevreden mee.
Zelf heb ik voor de zekerheid wel wat vilt geplakt waar je de Deck plaats. Tot op heden geen krasje ;)

https://a.aliexpress.com/_EG8pCJN

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
streamnl schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:36:
[...]

Ik ben erg tevreden mee.
Zelf heb ik voor de zekerheid wel wat vilt geplakt waar je de Deck plaats. Tot op heden geen krasje ;)

https://a.aliexpress.com/_EG8pCJN
Heb die dock net besteld en nu besef ik me ineens dat ik de killswitch van dbrand om mijn deck heb zitten. Zo op het oog zou het nog moeten passen. Heb je daar een idee van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02
De killswitch zelf heeft optioneel een dock adapter kit (voor de officiële dock, maar idee is hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
phYzar schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:28:
De killswitch zelf heeft optioneel een dock adapter kit (voor de officiële dock, maar idee is hetzelfde)
Ik ga eerst maar even proberen of het ook werkt zonder die adapter. Met shipping wordt het een beetje een duur grapje.

Zit er zelfs aan te denken om een verlengstukje voor de USB c kabel te halen zodat de steam deck gewoon op de kickstand van de killswitch kan staan en dan dat dockje ergens in het tv meubel weg te werken. Zou zelfs een cleanere look op kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
In de vakantie ga ik graag naar plekken waar de internetverbinding vaak ruk is. Met andere woorden, Xcloud gaat niet lekker werken.

Dus als ik Windows Go installeer op een SD kaartje, kan ik “gewoon” gamepass games spelen? Als dat het geval is, moet ik deze week toch eens dat gaan doen.
Zou jammer zijn als ik niet verder kan gaan met octopath traveler 2.
Ik heb geen idee of het met de KillSwitch past. Sterker nog, ik heb niet eens een idee wat dat is :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
streamnl schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:30:

Ik heb geen idee of het met de KillSwitch past. Sterker nog, ik heb niet eens een idee wat dat is :+
Het merk dbrand verkoopt 'skins' voor mobieltjes en andere apparaten, en dus ook een 'case' voor de Steamdeck genaamd 'killswitch':

https://dbrand.com/shop/grip/steam-deck-cases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
cold_as_ijs schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:27:
[...]

KCD is een top rpg. Super realistisch niet alleen de dingen die je moet doen maar ook de omgeving en achtergrond verhaal zijn historisch correct, wat sommige mensen tegenstaat is dat je rekening moet houden met eten/wassen/zwaard slijpen etc… zwaardvechtsysteem is super diepgaand, je moet je er in verdiepen om het te snappen maar dan heb je heerlijke gevechten.
Het is qua quests een oldskool rpg, je hebt 2 keuzes en de 3e geheime keuze is vaak de beste. Als het klikt echt een topgame, maar als je moeite hebt met bepaalde mechanics dan is het denk ik niet je game.
Ooh ja omgevingen met name de bossen zijn super mooi heerlijk om doorheen te rijden op je paard, tenminste als je niet geambushed wordt door cumins ;)
Draait KCD al goed op de Steam Deck? Ik heb het een jaar geleden geprobeerd via Heroic/EGS en het was niet echt een succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
[...]

phYzar schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Het merk dbrand verkoopt 'skins' voor mobieltjes en andere apparaten, en dus ook een 'case' voor de Steamdeck genaamd 'killswitch':

https://dbrand.com/shop/grip/steam-deck-cases
Het is een case, ja. Maar het heet 'KillSwitch', omdat het van de Steam Deck een '(Nintendo) Switch killer' maakt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Orangelights23 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Draait KCD al goed op de Steam Deck? Ik heb het een jaar geleden geprobeerd via Heroic/EGS en het was niet echt een succes.
Zelf geen ervaring mee op de SD, heb hem op de ps4 en ps5 gespeeld. Volgens deze reddit post moet hij goed draaien op de SD. Kan het aan heroic liggen misschien?
https://www.reddit.com/r/...u_guys_know_that_kingdom/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• minimensje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 15:09
Dus als ik Windows Go installeer op een SD kaartje, kan ik “gewoon” gamepass games spelen? Als dat het geval is, moet ik deze week toch eens dat gaan doen.
Zo jammer zijn als ik niet verder kan gaan met octopath traveler 2.
Zou prima moeten werken, ik speel constant gamepass games lokaal. Bij mij is het wel een dual boot configuratie, dus windows op de ssd, is echt snel en gebruik het (win10 in mijn geval) vaker dan SteamOS. Standby werkt ook vrij goed (op de ssd) maar dat doe ik enkel vanop de desktop ttz niet suspenden in een game.
Heb die Baldsealion guide gevolgd (https://baldsealion.com/) en voor het gemak het celeste heartsong install script (https://github.com/Celest...AutomatedInstall/releases).

Kleine tip nog voor de gamepass, je kunt in de xbox app kiezen om deze installatie als offline allowed ofzo aan te duiden - kan maar bij één installatie - maar zo kon ik persona 3 perfect in het vliegtuig spelen, dus zonder netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Geachte,

Mijn petekind zou paar dagen komen logeren heb controllers steam deck en dock station.
Mijn vraag is welke spelletjes raden jullie aan om met 2 te kunnen spelen op televisie.

Ik heb alvast rocket league en fifa ook tekken van games. Ik weet niet als planet crafter ook werkt met 2 spelers.

Maar welke games zijn nog de moeite om eventueel aan te kopen?
Dat mag actie sport of simulatie zijn...

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
ronalnilson schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:57:
Geachte,

Mijn petekind zou paar dagen komen logeren heb controllers steam deck en dock station.
Mijn vraag is welke spelletjes raden jullie aan om met 2 te kunnen spelen op televisie.

Ik heb alvast rocket league en fifa ook tekken van games. Ik weet niet als planet crafter ook werkt met 2 spelers.

Maar welke games zijn nog de moeite om eventueel aan te kopen?
Dat mag actie sport of simulatie zijn...

Alvast bedankt.
It Takes Two is geweldig voor 2 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@ronalnilson hoe oud is je petekind?
De lego games zijn goede couch co-op games. Stip op 1 staat lego city undercover.
Mijn kinderen zijn dol op Minecraft, hoewel ze voornamelijk creative spelen, maar die kan ook prima met zijn 2-en. De java versie is gratis, voor de bedrock moet je de android app kopen. Die laatste is nodig mocht cross platform multiplayer willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Laatst online: 31-07 13:33
cold_as_ijs schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:33:
@ronalnilson hoe oud is je petekind?
De lego games zijn goede couch co-op games. Stip op 1 staat lego city undercover.
Mijn kinderen zijn dol op Minecraft, hoewel ze voornamelijk creative spelen, maar die kan ook prima met zijn 2-en. De java versie is gratis, voor de bedrock moet je de android app kopen. Die laatste is nodig mocht cross platform multiplayer willen spelen.
Hij komt er 12.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gupje360
  • Laatst online: 17-09 07:52
Van de week de steam deck gekocht en dit is echt een van mijn beste aankopen van dit jaar! Gewoon heerlijk doorspelen met Lords of the fallen met de zelfde save games!

Zoals vandaag kondigt Ubisoft Beyond Good and Evil remake aan en dat zie ik me zo spelen op de deck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:34
Gupje360 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:32:
Van de week de steam deck gekocht en dit is echt een van mijn beste aankopen van dit jaar! Gewoon heerlijk doorspelen met Lords of the fallen met de zelfde save games!

Zoals vandaag kondigt Ubisoft Beyond Good and Evil remake aan en dat zie ik me zo spelen op de deck!
Alleen jammer dat de combinatie Ubisoft en Steam zo brak is... volgens mij zit je vast aan de launcher van Ubisoft en je mist ook Steam Achievements bij een deel van de spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Causs schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Alleen jammer dat de combinatie Ubisoft en Steam zo brak is... volgens mij zit je vast aan de launcher van Ubisoft en je mist ook Steam Achievements bij een deel van de spellen.
Klopt, had de reviews gelezen op steam en de meeste negatieve reviews gaan over de combi ubi direct en steam deck. Mensen die geen ubi account kunnen aanmaken, launcher die niet werkt, geen achievements etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik Diablo IV laatst op steam gekocht heb hem ook maar eens op de deck geïnstalleerd... Maar de ervaring is niet echt vlekkeloos imho.

Ja het is prima speelbaar, zeker als je niet vol in endgame helltide springt zoals ik denk ik, maar ik merk wel vaak vertragingen bij het openen van menu's en net bleef de game hangen bij portalen. Combat blijft wel redelijk vloeiend, heb hem gecapt op 45 en meestal blijft hij daar wel op (op low, wat prima uitziet), maar zolang ik thuis ben is streamen vanaf de Xbox toch een betere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:09

Mauz1978

Console War Veteran

Finraziel schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:05:
Nu ik Diablo IV laatst op steam gekocht heb hem ook maar eens op de deck geïnstalleerd... Maar de ervaring is niet echt vlekkeloos imho.

Ja het is prima speelbaar, zeker als je niet vol in endgame helltide springt zoals ik denk ik, maar ik merk wel vaak vertragingen bij het openen van menu's en net bleef de game hangen bij portalen. Combat blijft wel redelijk vloeiend, heb hem gecapt op 45 en meestal blijft hij daar wel op (op low, wat prima uitziet), maar zolang ik thuis ben is streamen vanaf de Xbox toch een betere ervaring.
Weird. Ik heb m gewoon via Blizzard en na het gedoe van installeren draait ie vlekkeloos op de steam deck bij mij.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MennoE
Ik was er bijna weer ingetrapt met de Steam sale. Mijzelf net kunnen weerhouden toen m'n vinger boven de afrekenknop hing 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 11:42
Ja ik ken het gevoel ik koop ook way te veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 16:08
MennoE schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:52:
Ik was er bijna weer ingetrapt met de Steam sale. Mijzelf net kunnen weerhouden toen m'n vinger boven de afrekenknop hing 😬
Bedankt voor het herinneren dat het er was.... Ik kon me helaas niet inhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 26-09 14:00
Ik ga dit weekend maar eens rustig kijken wat ik zou willen kopen. Heb al aardig wat verhaal games die genoeg tijd bieden. Misschien tijd voor iets "lichts"

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik ben eigenlijk immuun voor de steam sales sinds ik gewoon via gg.deals een wishlist heb (en zie dat de meeste games bijna continu wel ergens in de sale zijn én dat steam meestal niet de goedkoopste is).
Alleen cyberpunk twijfel ik om te kopen want alle keys die je elders kunt krijgen zijn voor gog... Aan de andere kant heb ik de game nog (ongespeeld) op Xbox dus zou ook gewoon naar de deck kunnen streamen... Maar misschien dat ik die game toch in volle glorie op mijn game pc wil spelen... Twijfel twijfel :+

En vooralsnog toch alleen maar Diablo 4 aan het spelen.
Mauz1978 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:45:
[...]

Weird. Ik heb m gewoon via Blizzard en na het gedoe van installeren draait ie vlekkeloos op de steam deck bij mij.
Ja hij draait eigenlijk ook prima, alleen net wat minder vloeiend dan streamend vanaf de Xbox. Het stotteren van de menu's en stores was vandaag veel minder, denk dat hij misschien iets van een cache moest opbouwen of zo...
En nadat ik vanaf Xbox ging streamen merkte ik dat dat wel soepeler was maar ook lelijker dan native op deck. De stream vanaf de Xbox is toch een beetje soft en muted (eerste qua scherpte, tweede qua kleuren).

Vandaag tijdje D4 op de deck zitten spelen bij de auto dealer wachtend op reparatie, via hotspot op telefoon. Dat ging uitstekend, niks van te merken dat het via mobiel was :)
Wel grappig, ik zat eerst nog even te werken op mijn laptop... Toen ik die weg aan het stoppen was en de steam deck tevoorschijn trok liep toevallig net een van de verkopers langs "hey, is dat een steam deck?"
Beetje laten zien tot hij zoiets had van ik moet misschien mijn werk weer gaan doen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik ga eens goed naar mijn Wishlist kijken. Ik wilde al langer een Sony PC game halen (God of War, Ghost of Tsushima, Spiderman, etc), misschien ga ik deze keer wel doen.

Maar naast games hebben we ook deze aanbieding:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLKTlWsYJJaxsqyLMKHhXiQRnZw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z9m0mbjjk54JaF7ovzUCAgXL.png?f=user_large

Ik vind het een mooie prijs :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 01:21
Ik heb een vraag over docks. Ik zie bij veel docks staan dat bij 4k 60hz is maar dat ook 1080p 60hz is. Maar ik lees dat er update is geweest dat bijvoorbeeld 120hz op 1080p mogelijk moet zijn met de steam deck. Maar ik kan nergens goed na gaan of dat voor alle docks moet werken.

Je zou verwachten dat een dock die 4k 60hz kan ook 1080p 120hz moet kunnen.

Ik zit zelf te kijken naar deze:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007090246878.html

Maar daar staat 1080p 60hz

Terwijl bij amazon van het zelfde product zelfs 1080p 240hz geschreven staat.
https://www.amazon.com/UG...-Compatible/dp/B0BQB6VG39

Er is geen touw aan vast te knopen en wil dus vragen of er mensen zijn die dit geprobeerd hebben.

Ook zou ik graag willen weten in hoever VRR dan werkt met deze of andere docks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zo, de 15% korting heeft mij toch over de streep getrokken. Straks kan ik ook lekker op de bank in de woonkamer gamen ipv alleen in mijn kantoor waar ik ook al gewerkt heb.

Ik heb gekozen voor het 512GB LCD model. Volgens mij is de nvme opslag net wat betrouwbaarder dan het emmc.

Alleen door mijn enthousiasme even gemist dat het 3-5 dagen tot verzenden betreft… wachten ben ik niet goed in…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
SirLenncelot schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:04:
Zo, de 15% korting heeft mij toch over de streep getrokken. Straks kan ik ook lekker op de bank in de woonkamer gamen ipv alleen in mijn kantoor waar ik ook al gewerkt heb.

Ik heb gekozen voor het 512GB LCD model. Volgens mij is de nvme opslag net wat betrouwbaarder dan het emmc.

Alleen door mijn enthousiasme even gemist dat het 3-5 dagen tot verzenden betreft… wachten ben ik niet goed in…
Gefeliciteerd!

3-5 dagen is een eitje. In veel landen in Europa moet je makkelijk 1-2 weken wachten voor online bestellingen. Met grote kans speel je dit weekend op je nieuwe favoriete handheld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-09 11:27
Ik ben een jaar in Hong Kong voor mn werk, en heb hier in de winkel een Oled deck 1 GB model kunnen kopen. Miste het gamen toch wel een beetje en dit is net leuk om wel ff wat serieus te kunnen spelen maar niet met een dure game setup te moeten slepen.

Wel nog wat moeite met niet ideaal voor de steamdeck titels (controls) maar een prima investering. Wel benieuwd of ik er straks als ik terug ben nog wat mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
AndreStarTrek schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:59:
Ik heb een vraag over docks. Ik zie bij veel docks staan dat bij 4k 60hz is maar dat ook 1080p 60hz is. Maar ik lees dat er update is geweest dat bijvoorbeeld 120hz op 1080p mogelijk moet zijn met de steam deck. Maar ik kan nergens goed na gaan of dat voor alle docks moet werken.

Je zou verwachten dat een dock die 4k 60hz kan ook 1080p 120hz moet kunnen.
Met HDMI heeft dat grofweg gezegd met de versie te maken. Een dock/hub die HDMI 2.0 aan kan, ondersteunt 3840x2160@60Hz en 1920x1080@120Hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Laatst online: 21:04
Die 15% korting 'triggerde' mij. Heb zondagavond de 1TB OLED versie gekocht en wacht (ongeduldig) op levering. Zal woensdag/donderdag wel binnenkomen.

In de tussentijd veel hier lezen, YT afstruinen en alvast mijn Steam library opschonen, aanvullen etc.

O ja alvast wat accessoires bij Amazon besteld, zoals UGreen lader + kabels, JSAux dock, Skull&Go grip case
Denk dat ik dan wel weer even vooruit kan. De Switch schuif ik door (of hou ik misschien toch?!).

Ben benieuwd! Kijk er in ieder geval al naar uit.

Edit: wo 18:24: En binnen! Nu ontdekken

[ Voor 3% gewijzigd door Brains Bush op 03-07-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Brains Bush schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:51:
Die 15% korting 'triggerde' mij. Heb zondagavond de 1TB OLED versie gekocht en wacht (ongeduldig) op levering. Zal woensdag/donderdag wel binnenkomen.

In de tussentijd veel hier lezen, YT afstruinen en alvast mijn Steam library opschonen, aanvullen etc.

O ja alvast wat accessoires bij Amazon besteld, zoals UGreen lader + kabels, JSAux dock, Skull&Go grip case
Denk dat ik dan wel weer even vooruit kan. De Switch schuif ik door (of hou ik misschien toch?!).

Ben benieuwd! Kijk er in ieder geval al naar uit.
Die OLED versies hebben nu toch geen 15%? Ik heb namelijk 2 weken geleden de 512 OLED gekocht..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Laatst online: 21:04
Jackson6 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:04:
[...]

Die OLED versies hebben nu toch geen 15%? Ik heb namelijk 2 weken geleden de 512 OLED gekocht..
klopt. Die 15% korting (op de 64/512Gb LCD) triggerde mij om vervolgens een OLED te kopen. Marketing werkt goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Laatst online: 24-09 08:15
Na een hele tijd heb ik mijn Steam Deck 512gb weer eens aangezet en geupdate. Ik heb destijds een dual boot met Windows 11 op de nvme gemaakt. Nu ben ik me de laatste dagen aan het inlezen over een aantal dingen en heb ik nog wat vragen.

Heeft iemand hier de lossless scaling app in de Steam store gekocht? Daarmee krijg je in Windows frame generation voor elke game/app. Dus hogere fps. Ben alleen benieuwd of de input lag op de sticks daarmee niet te hoog wordt en games dus onspeelbaar? Heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft iemand tips om de Steam Deck controller (alle knoppen op de Deck zelf) fatsoenlijk te gebruiken in non-Steam games? Ik had SWICD en heb die verwijderd en vervangen door Handheld Companion. Maar daarmee lijk ik de back paddles niet te kunnen programmeren? Er is ook Steam Deck Tools, maar die schijnt weer anti-cheat software te kunnen triggeren. Een ban lijkt me niet zo handig.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik kan wel wat dingen online vinden, maar dat zijn veelal ervaringen die niet heel recent zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door kesj op 04-07-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
kesj schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:07:
Heeft iemand hier de lossless scaling app in de Steam store gekocht? Daarmee krijg je in Windows frame generation voor elke game/app. Dus hogere fps. Ben alleen benieuwd of de input lag op de sticks daarmee niet te hoog wordt en games dus onspeelbaar? Heeft iemand hier ervaring mee?
Niet op de Deck maar op mijn GPD Win Mini met Windows 11 en nieuwere AMD Chipset + drivers heb ik eens die AMD Fluid motion frames geprobeerd. Viel erg tegen. Weinig positieve effecten, en redelijk veel negatieve effecten: je moet het via de Drivers instellen, het is een overlay systeem, het is niet super compatible, meer lag, het is niet meetbaar in Afterburner, etc etc.

Ik zou alleen maar per game Frame generation gebruiken, ik heb het gevoel dat game devs het altijd beter voor elkaar krijgen dan aanpassingen via de kernel.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
XanderDrake schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Niet op de Deck maar op mijn GPD Win Mini met Windows 11 en nieuwere AMD Chipset + drivers heb ik eens die AMD Fluid motion frames geprobeerd. Viel erg tegen. Weinig positieve effecten, en redelijk veel negatieve effecten: je moet het via de Drivers instellen, het is een overlay systeem, het is niet super compatible, meer lag, het is niet meetbaar in Afterburner, etc etc.

Ik zou alleen maar per game Frame generation gebruiken, ik heb het gevoel dat game devs het altijd beter voor elkaar krijgen dan aanpassingen via de kernel.
Grappig hoe andere mening ik hierover heb.. trek op de meeste games nu easy 120FPS (Wither 3, Metro Excodus, Forza Horizon 5 etc) de overlay van AMD is toch meer als prima? scheelt hoop 3rd party software dat weer werkgeheugen op snoept. Voor mij zorgt AFMF ervoor dat ik de deck niet meer aanraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
  • Laatst online: 24-09 08:15
Even een update:

Inmiddels swicd geïnstalleerd om non-Steam games te bedienen onder Windows. Handheld companion was het niet voor me.

Verder lossless scaling gekocht in de Steam store. Frame generation werkt prima om een steady 60fps in o.a. cod mw III te krijgen. Moet nog wat langer testen, maar merk geen absurde latency op de sticks.

Zometeen xbox game pass maar eens installeren, zodat ik toegang heb tot een wat grotere game library.

Benieuwd of ik de Deck nu wat meer ga gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sinds een week een erg blije eigenaar van een oled Steam Deck :)

Wat ik alleen lastig kan vinden is wat een normale downloadsnelheid binnen Steam zou moeten zijn. Bij het Googlen kom ik vooral verhalen tegen van mensen die extreem traag downloaden en waar dan truukjes voor worden aangedragen (zoals snelheidslimiet in/uitschakelen). Maar dat is niet mijn probleem, het downloaden gaat niet extreem traag maar wel een stuk trager dan ik gewend ben ;)

Ik haal gemiddeld zo'n 300Mb/s met uitschieters net over de 400Mb/s. Dit is op een 1200Mb/s down internetverbinding en via 6Ghz WiFi 6E met een linkspeed van 1200Mb/s up en down. Kortom; mijn internetverbinding en wifi zijn niet de beperkende factor.

Is 300Mb/s gemiddeld wat je van een Steam Deck mag verwachten bij grote downloads? Of mis ik ergens een geheime instelling om het sneller te laten verlopen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gizz schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:46:
Sinds een week een erg blije eigenaar van een oled Steam Deck :)

Wat ik alleen lastig kan vinden is wat een normale downloadsnelheid binnen Steam zou moeten zijn. Bij het Googlen kom ik vooral verhalen tegen van mensen die extreem traag downloaden en waar dan truckjes voor worden aangedragen (zoals snelheidslimiet in/uitschakelen). Maar dat is niet mijn probleem, het downloaden gaat niet extreem traag maar wel een stuk trager dan ik gewend ben ;)

Ik haal gemiddeld zo'n 300Mb/s met een uitschieters net over de 400Mb/s. Dit is op een 1200Mb/s down internetverbinding en via 6Ghz WiFi 6E met een linkspeed van 1200Mb/s up en down. Kortom; mijn internetverbinding en wifi zijn niet de beperkende factor.

Is 300Mb/s gemiddeld wat je van een Steam Deck mag verwachten bij grote downloads? Of mis ik ergens een geheime instelling om het sneller te laten verlopen?
Ik haal volgens mij ook meestal maar zoiets... Vreemd genoeg haalde ik vroeger met mijn LCD deck volgens mij 600 Mbps terwijl van de oled deck gezegd werd dat de wifi beter zou zijn. Maar ik weet ook niet of die LCD deck nog steeds sneller was toen, heb dat niet getest voor ik hem verkocht.

Maar goed, ja dus, niet vreemd dat je niet meer dan dat haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Laatst online: 22:09

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@Gizz Dat zijn snelheden die ik ook wel zie, meestal rond 350-400 Mbit/s. Steam installeert de game tijdens het downloaden waardoor de load vrij hoog is. Ik denk dat dit de bottleneck is.
Als ik Speedtest.net open in desktop mode krijg ik netjes 934 Mbit/s op kabel en 650 Mbit/s op Wi-Fi

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Finraziel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:24:
Ik haal volgens mij ook meestal maar zoiets... Vreemd genoeg haalde ik vroeger met mijn LCD deck volgens mij 600 Mbps terwijl van de oled deck gezegd werd dat de wifi beter zou zijn. Maar ik weet ook niet of die LCD deck nog steeds sneller was toen, heb dat niet getest voor ik hem verkocht.
Als je over tijd downloadsnelheden gaat vergelijken, dan moet je dat over een bekabeld netwerk doen of je moet voor draadloos bij iedere meting van de snelheid ook de hoeveelheid storing in de lucht meten. Als je buurman downloadt op dezelfde of aangrenzende frequenties dan kan dat gevolgen hebben voor jouw downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
Ik heb een SD oled en heb een vervangende SSD gekocht van 2TB. Hebben er mensen ervaring met vervanging specifiek in het oled model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
@giantgiantus Op ifixit staat een specifieke uitleg:

Steam Deck OLED SSD Replacement

https://nl.ifixit.com/Gui...ED+SSD+Replacement/168255

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 15:18
giantgiantus schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:35:
Ik heb een SD oled en heb een vervangende SSD gekocht van 2TB. Hebben er mensen ervaring met vervanging specifiek in het oled model?
Inbouwen is niet heel anders ten opzichte van een lcd versie, uit mijn hoofd zit er wel een speakerkabeltje welke eenvoudig los kan raken, dus bij het terug bouwen even goed opletten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:19
Voor de mensen die van “oldschool” platform games houden ; kena : bridge of spirits .
Super mooie sfeervolle game om te zien en erg leuk om te spelen . Deck OLED draait hem op ultra / high settings met een fps op 30 locked. Ja ik weet het 60 kan ook maar dan moet de graphics omlaag en ik vind het juist zo mooi om het mooiste beeld kwaliteit eruit te persen. 30 fps stabiel vind ik altijd zat . Behalve bij online games uiteraard ….

[ Voor 9% gewijzigd door Cyberw00d op 11-07-2024 21:53 ]

Nintendo Switch 2 | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Cyberw00d schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:52:
Voor de mensen die van “oldschool” platform games houden ; kena : bridge of spirits .
Super mooie sfeervolle game om te zien en erg leuk om te spelen . Deck OLED draait hem op ultra / high settings met een fps op 30 locked. Ja ik weet het 60 kan ook maar dan moet de graphics omlaag en ik vind het juist zo mooi om het mooiste beeld kwaliteit eruit te persen. 30 fps stabiel vind ik altijd zat .
Probeer eens 40 of 45 FPS m.b.v. de Deck-instellingen. Dat scheelt al aanzienlijk in soepelheid t.o.v. 30 FPS.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 12-07-2024 07:31 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• XanderDrake

Het is bijna weekend, dus tijd voor nieuwtjes :*)

Je kan duidelijk merken dat het zomer is. Het duurden weken voor ik genoeg nieuwtjes had opgespaard voor een post. Reddit staat nog steeds vol met "Oh wow ik mijn game systeem vervangen door de Deck" topics, alsof het nog 2022 was. Maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurt! Laten we beginnen.

Wat ik het meest nieuwswaardig vind is de vele berichten rondom FSR3.1. Sony heeft, waarschijnlijk met veel hulp van Nixxes, bijna hun hele moderne PC catalogus geupgrade naar FSR3.1, en andere grote developers zijn bezig met de transitie. FSR3.1 is een verbetering tegenover 3.0 op verschillende manieren:
  • Er zijn minder artifacts dan de upscaling in 3.0
  • De frame generation geeft een stabieler beeld omdat er meer frames worden gebruikt
  • De frame generation zit los van de upscaling ipv tegelijk, waardoor je meer opties hebt
  • FSR 3.1 is sneller omdat je vanaf lagere resoluties kan upscale voor dezelfde kwaliteit
Digital Foundries beaamt deze verbeteringen met een opmerking dat er nu iets meer ghosting is, waarschijnlijk doordat er meer frames worden meegenomen in de berekening.

Voor de Deck betekend dit dat bijna alle spellen van Sony goed speelbaar worden op 60Hz, zelfs bij Horizon: Forbidden is een heel stuk verbeterd! ETA Prime heeft hier naar gekeken in de volgende video:

Een extra opmerking is wel belangrijk: doordat je nu ineens veel meer FPS kan genereren met de GPU verschuift de bottleneck meer naar de CPU. De vier Zen2 cores van de Deck waren altijd al zijn achillespees, en nu dus nog meer. Een oplossing is meer stroom leveren aan de CPU, en dat kan je makkelijk realiseren door de GPU clock lager te zetten, bijv naar 1400 of 1300Mhz.

Er is ook best wel wat emulator nieuws. Het meest opvallende is dat Valve bezig lijkt te zijn met een Android Emulator binnen Steam. Deze post heeft het over de opensource Waydroid tool die nu wordt geintegreerd in verschillende pakketen zoals SteamVR. Het zou kunnen dat de Deck er niet direct voordeel bij heeft of dat dit meer heet te maken met de Valve Dekkard VR bril waar we al jaren op wachten. Maar interessant is het wel.

De bekende PS3 Emulator RCPS3 heeft een flinke boost gekregen voor systemen die minder krachtige CPUs hebben. RCPS3 is van oudsher een CPU heavy tool, dit is overall een goede verbetering qua efficientie. De Deck wordt ook specifiek aangehaald als een handheld die nu mogelijk beter werkt bij PS3 games. Er zijn nog genoeg Sony exclusives die nog niet geport zijn, dus ik ben benieuwd!

Een Redditor heeft de moeite genomen om een uitgebreide Nintendo Switch Compatibility lijst te maken voor het spelen op de Deck. Het gaat dan vooral over exclusives want non-Switch games draaien veelal beter en makkelijker via Steam of andere launchers, en niet emulatie.

Ondanks dat we al een flinke tijd op SteamOS 3.5 zitten, zijn we nog steeds aan het wachten op 3.6. Deze zit al sinds jaar en dag in de Preview channel, en er komen nog steeds verbeteringen uit.
Een nieuwe SteamOS feature waar je blijkbaar geen 3.6 voor nodig hebt is Steam Screen Capture. De Game recording tool is sinds een paar weken uit en werkt op de Deck, met native controls! Ik zie het mijzelf niet gebruiken, hebben hier andere wel eens gebruik van gemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://clan.akamai.steamstatic.com/images//39049601/e1fd42a9004004ac28477ed9d4ae9977cab555cc.png

Decky Loader gaat binnenkort over op versie 3.0. De grootste verbeteringen zijn toe te wijzen aan de herschreven websocket, waardoor developers makkelijker kunnen linken naar APIs en gebruikers een soepelere ervaring kunnen verwachten. De Decky marketplace kent ondertussen vele tientallen packages!

En ter afsluiting een kleine tip: Kijk bij elke nieuwe game die uitkomt niet alleen of deze goed werkt op de Deck, maar ook of de AntiCheat je Deck niet per abuis flagged als een cheat tool! Bij de game DungeonBorn worden accounts gebanned als je het spel via de Deck speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Goedemorgen allen,
Op dit moment heb ik nog een Xbox Series S, waar ik eigenlijk een beetje op uitgekeken ben. Ben een casual gamer, en hoef niet zo zeer alles te spelen. Af en toe een uurtje in de avond Elder Scrolls Online is wat ik op dit moment speel. En een game zoals Baldurs Gate 3/Skyrim/Kingdom Come Deliverance kan ik ook mee vooruit.
Op het eerste oog lijkt voor mij de Steam Deck een prima optie. Volgens ProtonDB zijn deze games speelbaar, hoef niet zo nodig op de hoogste instellingen te spelen.
Ik zit ook te twijfelen of een gaming laptop een betere optie is, maar daarvoor game ik eigenlijk niet zoveel om dat als verantwoorde aankoop te zien. De Steam Deck lijkt me dan een goede optie, lekker een uurtje in de luie stoel of via een dock op de laptop.
Iemand dezelfde ervaring waarbij de console de deur is gewezen en een Steam Deck gekocht is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Barryz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:44:
Iemand dezelfde ervaring waarbij de console de deur is gewezen en een Steam Deck gekocht is?
Andersom voor mij. Ik speelde enkel op een desktop PC of notebook, en de Steam Deck heeft die mogelijkheden grotendeels de deur gewezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 15:01
Goedemorgen allen,
Op dit moment heb ik nog een Xbox Series S, waar ik eigenlijk een beetje op uitgekeken ben. Ben een casual gamer, en hoef niet zo zeer alles te spelen. Af en toe een uurtje in de avond Elder Scrolls Online is wat ik op dit moment speel. En een game zoals Baldurs Gate 3/Skyrim/Kingdom Come Deliverance kan ik ook mee vooruit.
Op het eerste oog lijkt voor mij de Steam Deck een prima optie. Volgens ProtonDB zijn deze games speelbaar, hoef niet zo nodig op de hoogste instellingen te spelen.
Ik zit ook te twijfelen of een gaming laptop een betere optie is, maar daarvoor game ik eigenlijk niet zoveel om dat als verantwoorde aankoop te zien. De Steam Deck lijkt me dan een goede optie, lekker een uurtje in de luie stoel of via een dock op de laptop.
Ik heb een PS5, maar speelde er te weinig op. Startup tijd en gemak deden mij een Steam Deck kopen. Daarnaast is het aanbod voor steamdeck vele malen groter. je hebt ook meer indie games, veel meer goedkopere games en geen vaste kosten (Xbox live/PS plus). Als je een docking station haalt kun je hem ook min of meer als normale console gebruiken met een controller.
De PS5 moet nog in de verkoop gaan, maar sinds de steamdeck is de PS5 ook helemaal niet meer aan geweest.

Je bent alleen net te laat voor de steam summer sale. Hierbij kon je veel games voor een prikkie halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:21

Cordon

Lievelings jankert

Ik heb nog een PS5, maar die staat stof te vangen en is leuk om soms even een doekje overheen te halen. Voor de rest is alles op de SteamDeck. Heel verslavend en zoveel makkelijker om even te pakken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Cordon schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:09:
[...]

Ik heb nog een PS5, maar die staat stof te vangen en is leuk om soms even een doekje overheen te halen. Voor de rest is alles op de SteamDeck. Heel verslavend en zoveel makkelijker om even te pakken. :P
tip installeer Chiacki4deck. Dan combineer je het gemak van de Deck met de gamelibrary van de PS5. Ook draait die lekker zuinig dus kan je de laatste games lekker op 60 fps spelen zonder dat je batterij snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:21

Cordon

Lievelings jankert

cold_as_ijs schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:26:
[...]

tip installeer Chiacki4deck. Dan combineer je het gemak van de Deck met de gamelibrary van de PS5. Ook draait die lekker zuinig dus kan je de laatste games lekker op 60 fps spelen zonder dat je batterij snel leeg is.
Ja die heb ik er op staan, werkt heel goed. Maar er is geen PS5 exclusive die ik nu wil spelen, first world problems. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 26-09 14:00
In het kader van de powerbank test op tweakers: welke gebruiken jullie?

Ik heb nu een prima Xiaomi 10000mah, maar die levert voor de deck te weinig vermogen. Dus mogelijk toch wat anders aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
twowheeler schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:52:
In het kader van de powerbank test op tweakers: welke gebruiken jullie?

Ik heb nu een prima Xiaomi 10000mah, maar die levert voor de deck te weinig vermogen. Dus mogelijk toch wat anders aanschaffen.
Ik heb een iets goedkopere UGreen powerbank dan wat Tweakers heeft getest, voor een paar tientjes minder: UGreen 100W 20.000 mAh Powerbank - €63,99

Scheelt €21 en is meer dan zat om zelfs een MacBook Pro 16" op te laden (qua snelheid, niet helemaal qua capaciteit :P), dus een Steam Deck gaat ook makkelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:34
Hades voor de tweede keer 100% achievements gespeeld. Eerst op de Xbox, nu de Steam Deck. Wat een fantastisch spel! Ik vind de ervaring op handheld zelfs nog iets leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmert26 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:53:
Je bent alleen net te laat voor de steam summer sale. Hierbij kon je veel games voor een prikkie halen :+
Sales komen heel vaak voor en zeker als je vergelijkingssites gebruikt zoals gg.deals.
Zelfs tijdens de steam sale zijn andere stores vaak nog goedkoper. Zo heb ik zelf vlak voor het einde van de sale nog last epoch gekocht bij fanatical voor een paar euro minder dan wat steam vroeg. Niet dat ik die op de deck speel overigens, in tegenstelling tot Diablo 4 vind ik LE niet echt lekker spelen met controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascoa341
  • Laatst online: 19:43
Hahn schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Ik heb een iets goedkopere UGreen powerbank dan wat Tweakers heeft getest, voor een paar tientjes minder: UGreen 100W 20.000 mAh Powerbank - €63,99

Scheelt €21 en is meer dan zat om zelfs een MacBook Pro 16" op te laden (qua snelheid, niet helemaal qua capaciteit :P), dus een Steam Deck gaat ook makkelijk :)
Als je nog wat goedkoper wilt, dan is dit mogelijk wat. Ingebouwde kabel kan handig zijn en vermogen moet ook genoeg zijn voor Steamdeck.

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A2PGPJL0BBLHLX&psc=1

[ Voor 6% gewijzigd door pascoa341 op 12-07-2024 15:00 . Reden: Link vergeten dus toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
timmert26 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Ik heb een PS5, maar speelde er te weinig op. Startup tijd en gemak deden mij een Steam Deck kopen. Daarnaast is het aanbod voor steamdeck vele malen groter. je hebt ook meer indie games, veel meer goedkopere games en geen vaste kosten (Xbox live/PS plus). Als je een docking station haalt kun je hem ook min of meer als normale console gebruiken met een controller.
De PS5 moet nog in de verkoop gaan, maar sinds de steamdeck is de PS5 ook helemaal niet meer aan geweest.

Heb zelf een Dell XPS 13 (2021) en een DA350 docking. Heb ik dan nog een docking station nodig als ik een Steam Deck wil aansluiten op mijn laptop om deze te gebruiken om te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Barryz dat gaat niet werken, je kunt niet een willekeurige computer (wat een steam deck natuurlijk ook is) met een usb-kabeltje aan een laptop hangen om vervolgens op je laptop het beeld van de steam deck te tonen en met je muis en toetsenbord van de laptop de steam deck aan te sturen.

Normaliter heb je aan een dockingstation een los scherm, toetsenbord en muis hangen. En dat je die gebruikt om het beeld van het apparaat te zien dat je aan het dockingstation hangt. Maar dat is wat anders dan met een dockingstation het beeld van een computer op een laptopscherm krijgen.

Even een plaatje erbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MYSe2bn0MFaKd1b05AIFCldkfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZUrqoALQ6ET9xuM6iA4qAXSF.png?f=fotoalbum_large

In dit plaatje vervang je de laptop links door het steam deck. Je kunt niet links een steam deck koppelen en de schermen + toetsenbord + muis rechts vervangen door een laptop.

[ Voor 32% gewijzigd door Gizz op 12-07-2024 16:48 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:59
Barryz schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:32:
[...]

Heb zelf een Dell XPS 13 (2021) en een DA350 docking. Heb ik dan nog een docking station nodig als ik een Steam Deck wil aansluiten op mijn laptop om deze te gebruiken om te spelen?
Nee, dan zou je een scherm moeten aansluiten op je dock.

Je kunt wel eventueel het beeld van de Steam Deck op je laptop krijgen met Steam Remote Play.
Pagina: 1 ... 105 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.