Plezier in gamen deels kwijt

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Cheezus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:54:
[...]

Is dit een reclame-post opgesteld door AI of iets dergelijk? Ik kan er weinig van maken.. (en dat mensen meestal een specifieke race-sim gaan spelen als ze gamen niet meer leuk vinden lijkt me erg onwaarschijnlijk).
Moet zeggen dat ik zelf een tijdje geleden een goedkoop stuurtje heb gekocht via V&A en dat dat Euro Truck Simulator toch wel zeker een week heel leuk heeft gemaakt.
Alleen racespellen heb ik dan weer niks mee, maar nu ik ouder word neig ik wel steeds meer richting simulatie dan ouderwets muis & toetsenbord, houdt het toch weer even interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-06 23:31
edit.

[ Voor 157% gewijzigd door Water_824 op 25-07-2024 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
[...]

Is dit een reclame-post opgesteld door AI of iets dergelijk? Ik kan er weinig van maken.. (en dat mensen meestal een specifieke race-sim gaan spelen als ze gamen niet meer leuk vinden lijkt me erg onwaarschijnlijk).

Ik kan me nog prima vermaken met gamen, ik heb alleen geen intersse meer in de nieuwste AAA titels. Iets als GTA VI kan ik nog wel naar uitkijken maar de zoveelste CoD, BF, Farcry, whatever.. als over een paar jaar alle bugs eruit zijn koop ik het wel uit de budgetbak om het een keertje te spelen, misschien.
De meeste uren zitten nu isinds een paar jaar n World of Tanks, lekker slow-paced shooter waar kennis belangrijker is dan reactievermogen.
Ik speel iracing al langer dan 10 jaar.
Dit is beslist geen reclame post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Het plezier is bij mij teruggekomen, door een Steam Deck te kopen en "simpelere" spelletjes te gaan spelen.

Kan me nu uren vermaken met bijv. een Balatro of een Deeprock Survivor, gezellig op de bank naast mijn vriendin die met haar eReader zit. Dergelijke games zijn ook beter voor een vader van twee ;-)

Wel heb ik de afspraak en ook de motivatie, om ieder kwartaal aardig wat uurtjes te pompen in Path Of Exile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Ik kan me nog prima vermaken met gamen, ik heb alleen geen intersse meer in de nieuwste AAA titels. Iets als GTA VI kan ik nog wel naar uitkijken maar de zoveelste CoD, BF, Farcry, whatever.. als over een paar jaar alle bugs eruit zijn koop ik het wel uit de budgetbak om het een keertje te spelen, misschien.
De meeste uren zitten nu isinds een paar jaar n World of Tanks, lekker slow-paced shooter waar kennis belangrijker is dan reactievermogen.
He, ben jij niet iRacing gaan spelen toen je minder zin om te gamen had dan?

Mijn zin is toen namelijk helemaal vergaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Martinez- schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:49:
[...]

He, ben jij niet iRacing gaan spelen toen je minder zin om te gamen had dan?

Mijn zin is toen namelijk helemaal vergaan. :P
Is iracing zo'n slechte game dat hij oorzaak-gevolg verward? :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 13:38
Eens per jaar doen we met vrienden nog steeds een Lan-party, kleinschalig met een man of 6. Altijd gezellig. Vaak spelen we dan iets van Battlefield.

Maar de laatste tijd (jaar of 2) speel ik net als @Cheezus World of Warships. Heb het al jaren, maar nu weer wat actiever. Lekker traag, meer op skill dan op reactie (dat helpt wel als je wat ouder wordt ;))
Uiteraard zitten ook daar veel microtransacties in, maar daar hoef je niet aan mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:27

PB-powell

Mr. Laziness

Laurensius88 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:09:
Eens per jaar doen we met vrienden nog steeds een Lan-party, kleinschalig met een man of 6. Altijd gezellig. Vaak spelen we dan iets van Battlefield.

Maar de laatste tijd (jaar of 2) speel ik net als @Cheezus World of Warships. Heb het al jaren, maar nu weer wat actiever. Lekker traag, meer op skill dan op reactie (dat helpt wel als je wat ouder wordt ;))
Uiteraard zitten ook daar veel microtransacties in, maar daar hoef je niet aan mee te doen.
Toevallig heb ik met mijn vriendengroep eind augustus onze LAN-party gepland staan :D en heb ik zelf mijn warships account ook recent afgestoft. Af en toe een potje of 3 speelt snel weg, en inderdaad het gaat meer om skill dan snelheid.
Maar ik merk door een YT serie van anno 1800 dat dat ook weer begint te kriebelen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Maar mischien is dit gewoon wel zo.
In ruil voor slechte gameplay en beelden en geluid
Krijg je updates.
Idd steeds afwachten op nieuwe updates voor je games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 15:29
De laatste tijd ben ik zelf voornamelijk veel bezig met retro gaming door apparaten zoals de:
Retroid 3 Plus voor Gamecube, PSP en WII games.
Anbernic RG35xxH voor Gameboy Advance, Nintendo 64 etc.
Miyoo Mini Plus voor Gameboy, SNES, NES games.

Lekker op de bank met een klein apparaat in de handen en de Anbernic kan zelf op een tv aangesloten worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
JJ Le Funk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:51:
ik merk dat gamen en getrouwd zijn ook niet lekker samen gaat.
mijn vrouw ziet gamen als computeren en dat doe ik in haar beleving de hele dag al (werk). dus moet de computer 's avonds uit volgens haar logica.
en daarin heeft ze best een goed punt, maar als ik haar dan op d'r mobiel zie afdwalen vraag ik mij wel af: das toch ook nutteloze afleiding?

Overigens maar 2 games op de PC staan: CS2 en Forza Horizon 4.
Dat lijkt me een heel ongezonde relatie. Jij hebt hobby's. Jij hebt andere interesses dan je vrouw. Daar moet wel ruimte voor zijn binnen een relatie. Het leven is te kort om jezelf je eigen geluk en plezier te ontzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:37

Dennis1812

Amateur prutser

Vrijdag schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:55:
[...]

Ah, het aloude:

Persoon: Dus jij zit 's avonds achter een scherm een beetje kinderachtige spelletjes te spelen? Dat is echt tijdverspilling hoor!
Ik: Maar wat doe jij in de avond dan?
Persoon: Nou, ik kijk een serie/The Voice/voetbal/Nieuwsuur/Bebaarde-mannen-doen-vies-werk-tv (Discovery Channel)/Heel Holland Bakt/Iets met Verstappen/etc...
Ik: Dus jij zit ook de hele avond naar een scherm te staren, terwijl je nóg minder doet dan ik. Hoezo is dat geen tijdverspilling?
Persoon: ...... euh.... nee dat is ánders!
Ik: Ah. Kan je mij dat uitleggen?
Persoon: Oh ik moet nu een Teamscall in!

:P

/edit: gebeurt steeds minder trouwens, aangezien veel gamers uit de jaren 80/90 inmiddels ook wel weten dat gamen een prima manier om te ontspannen is en niet beperkt tot kinderen/jongeren.
Volledig eens.
Echter is het (in ons geval), wel 1 van de weinige momenten waarop we daadwerkelijk samen zitten en met zijn 2en zijn en de kinderen slapen.
Gezien de TV/serie toch slecht is ga je uiteindelijk wel met elkaar praten.
Als ik op de PlayStation zit is dat minder. Dan ben ik gefocust en zit zei zich te vervelen op Instagram.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om balans.
De PSportal is hier wel een goede aanschaf geweest overigens.

Kan de slechte serie aan en ik kan gamen. Dikke prima.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Seth_Chaos schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:10:
[...]

Dat lijkt me een heel ongezonde relatie. Jij hebt hobby's. Jij hebt andere interesses dan je vrouw. Daar moet wel ruimte voor zijn binnen een relatie. Het leven is te kort om jezelf je eigen geluk en plezier te ontzeggen.
ik heb vorige week via de V&A 2 items gekocht om mijn stokoude PC te updaten zodat het hopelijk weer fatsoenlijk iets moderns kan draaien (ipv. grafische settings zo laag mogelijk). oude hobby nieuw leven inblazen.

mijn vrouw heeft een goed punt hoor dat je de romantiek niet moet vergeten in een relatie, maar een beetje solo afleiding moet wel kunnen. vooral als zij in slaap is gevallen, dan sneak ik zo hup de hobbykamer in. :)

~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
JJ Le Funk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:58:
[...]

ik heb vorige week via de V&A 2 items gekocht om mijn stokoude PC te updaten zodat het hopelijk weer fatsoenlijk iets moderns kan draaien (ipv. grafische settings zo laag mogelijk). oude hobby nieuw leven inblazen.

mijn vrouw heeft een goed punt hoor dat je de romantiek niet moet vergeten in een relatie, maar een beetje solo afleiding moet wel kunnen. vooral als zij in slaap is gevallen, dan sneak ik zo hup de hobbykamer in. :)
Wat ook helpt is je hobby uit de hobby kamer te halen. Ik ben van mijn kantoor kamer naar de woonkamer verhuisd, zodat ik meer contact heb met mijn gezin tijdens het gamen en tijdens het thuis werken. Als het teveel stoort kan ik altijd nog naar mn kantoor. Iedereen doet wat hij of zij zelf wil doen zonder dat we elkaar in de weg zitten. Hobbies lijken vaak uit schaamte naar een achter kamertje te verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:56
JJ Le Funk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:58:
[...]
Zij vindt dit leuk en jij vindt dat leuk. Die ruimte moet je elkaar gewoon geven. Kun je daarna samen lekker romantisch doen :)

Wat meer ontopic: Wat me de laatste jaren steeds meer tegen begint te staan zijn de live service games. Dat worden er steeds meer en zijn altijd volledig multiplayer. Ik wil gewoon vette single player games die ik op mn dooie gemak kan spelen. Ik heb geen tijd meer om me in multiplayer game te storten en daar ook goed in te worden om nog enigszins mee te kunnen komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 14-08-2024 10:19 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 22:56
Het plezier hier is weg om continue te gamen. Ik heb af en toe vlagen waar ik een hele zaterdag of zondag prima een game zoals RUST kan spelen. Waar ik dat voorheen echt dagelijks een aantal uur kon spelen heb ik dat nu helemaal niet meer.

Hetzelfde heb ik dat nu ook heel erg met racegames. Ik heb een hele rig staan met schermen en stuur en pedalen maar het plezier om daar even een uurtje of paar uurtje op te racen is op een of andere manier helemaal weg.

Het jammere is dat ik totaal niet kan achterhalen waar dit vandaan komt. Misschien komt het omdat er geen uitdaging meer in zit, misschien heb ik het teveel gespeeld waardoor het plezier weg is?

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 23:52
Ik ben er hier ook achter dat ik tegenwoordig gewoon andere spellen moet spelen dan vroeger. Of anders gezegd niet moet verwachten dat ik het soort spellen wat ik vroeger leuk vond, nog steeds leuk vind. Spellen die lijken op spellen waar ik vroeger veel plezier aan beleefde leveren me niet hetzelfde plezier op. Pak ik toch zo'n spel op dan voelt het vaak als een klusje of frustratie omdat ik weer tig van de knoppencombinaties ben vergeten. Nu leg ik dan ook vaker een spel weg om een ander spel te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Seth_Chaos schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:15:
[...]

Wat ook helpt is je hobby uit de hobby kamer te halen. Ik ben van mijn kantoor kamer naar de woonkamer verhuisd, zodat ik meer contact heb met mijn gezin tijdens het gamen en tijdens het thuis werken. Als het teveel stoort kan ik altijd nog naar mn kantoor. Iedereen doet wat hij of zij zelf wil doen zonder dat we elkaar in de weg zitten. Hobbies lijken vaak uit schaamte naar een achter kamertje te verdwijnen.
Hier is dat in ieder geval niet uit schaamte, maar meer vanwege geluidsoverlast met gamen. Wij hebben gedurende een aantal jaar met 5 man Siege gespeeld met TS open. Daar wordt je gezin niet blij van als je steeds via die mic aan het praten bent. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 08:17
Ik herken het, raak soms ook maanden mijn PlayStation niet aan en ben ook pas vader geworden, het is even zoeken naar wat lukt. Heb me goed vermaakt met Horizon Zero Dawn/Forbidden West, God of War, Ratchet and Clank, Death Stranding of gewoon GTA, kwestie van smaak natuurlijk.

Heb een tijdje terug mijn PS4 en PS5 spellen eens geteld, kwam op 63 spellen uit, waarvan ik 6 of 7 daadwerkelijk gespeeld heb.

Heb in mijn jeugd vanaf mijn 15e tot laat in mijn 23e zoiets elke dag wel 6 uur een en dezelfde MMORPG gespeeld (nee niet WoW) en in de vakanties speelde ik dat non stop. Ik heb ook lang gezocht en wel eens wat andere MMORPG's geprobeerd, maar krijg dat zelfde gevoel maar niet terug. Het speelt natuurlijk ook mee dat we altijd in ventrilo(soort van Discord) met elkaar aan het kletsen waren over van alles en nog wat, wat het altijd erg gezellig maakte, maar ook dat clubje mensen is inmiddels volwassen geworden met kinderen en alles er op en eraan.

Ik zit dan ook al aantal jaren op Ashes of Creation te wachten, maar die komt zoals het er nu pas uitziet ergens in 2025 uit, vraag mij alleen af waar ik die tijd en energie vanaf ga halen met een tweeling van circa 1 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik ben 46. Ik merk echt dat het met golfbewegingen gaat. Er gaan maanden voorbij dat ik nauwelijks wat aanraak afgezien van m'n dagelijkse uurtje Forza. Maar heb vd week Starfield weer opgepakt om af te ronden en ik was zo weer 3 uur verder. Idem met Mafia Definite Edition. Daar kan ik me echt weer lekker in laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:41
targaryanwolf schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:06:
Ik herken het, raak soms ook maanden mijn PlayStation niet aan en ben ook pas vader geworden, het is even zoeken naar wat lukt. Heb me goed vermaakt met Horizon Zero Dawn/Forbidden West, God of War, Ratchet and Clank, Death Stranding of gewoon GTA, kwestie van smaak natuurlijk.

Heb een tijdje terug mijn PS4 en PS5 spellen eens geteld, kwam op 63 spellen uit, waarvan ik 6 of 7 daadwerkelijk gespeeld heb.

Heb in mijn jeugd vanaf mijn 15e tot laat in mijn 23e zoiets elke dag wel 6 uur een en dezelfde MMORPG gespeeld (nee niet WoW) en in de vakanties speelde ik dat non stop. Ik heb ook lang gezocht en wel eens wat andere MMORPG's geprobeerd, maar krijg dat zelfde gevoel maar niet terug. Het speelt natuurlijk ook mee dat we altijd in ventrilo(soort van Discord) met elkaar aan het kletsen waren over van alles en nog wat, wat het altijd erg gezellig maakte, maar ook dat clubje mensen is inmiddels volwassen geworden met kinderen en alles er op en eraan.

Ik zit dan ook al aantal jaren op Ashes of Creation te wachten, maar die komt zoals het er nu pas uitziet ergens in 2025 uit, vraag mij alleen af waar ik die tijd en energie vanaf ga halen met een tweeling van circa 1 jaar oud.
Ventrillo! goede oude tijden haha, ventrillo/ teamspeak daar heb ik ook wat uurtjes mee lopen kletsen zeg :+
Ik denk dat je hiermee ook de spijker op de kop slaat, als je ouder wordt ga je meer richting singleplayer spellen omdat je niet meer altijd op afgesproken tijden kan inloggen voor clanmatches raids of iets dergelijks en je ook een stuk minder tijd hebt. Juist dat gamen icm communicatie met vaste gamemaatjes is wat het zo leuk maakt imo en dat is gewoon lastig als je een relatie hebt en kinderen etc, dan kan je moeilijk urenlang met je headset opzitten.

En als ik vroeger dan een toffe singleplayer aan het spelen was zat ik ondertussen gewoon via ventrillo of Xbox live te chatten met andere mensen die dan ook lekker aan het gamen waren, maar een ander spel aan het doen waren. Dat maakte de ervaring gewoon allemaal een stuk toffer en dan vloog de tijd voorbij.

Plus dat er ook een stukje schaamte komt kijken als je 30 + bent en je bent uren achter elkaar aan het gamen dan denk je toch van wat ben ik nou eigenlijk aan het doen, daar had ik vroeger ook geen last van :)

[ Voor 11% gewijzigd door Stylze op 14-08-2024 16:24 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-06 08:17
Stylze schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Ventrillo! goede oude tijden haha, ventrillo/ teamspeak daar heb ik ook wat uurtjes mee lopen kletsen zeg :+
Ik denk dat je hiermee ook de spijker op de kop slaat, als je ouder wordt ga je meer richting singleplayer spellen omdat je niet meer altijd op afgesproken tijden kan inloggen voor clanmatches raids of iets dergelijks en je ook een stuk minder tijd hebt. Juist dat gamen icm communicatie met vaste gamemaatjes is wat het zo leuk maakt imo en dat is gewoon lastig als je een relatie hebt en kinderen etc, dan kan je moeilijk urenlang met je headset opzitten.
Ohja die raids/pvp's etc, dat je met een clubje van 2/3 Nederlanders en 4 Belgen en soms nog een verdwaalde amerikaan hier en daar in Ventrilo, meteen de beste/sterkste/bekendste guild van de server was omdat je het allemaal wel even klaarde met je clubje e-vrienden. Of gewoon het uren lange slap lullen en maar wat aan klooien in de game, zou die tijd zo nog een keer willen overdoen!

Het was gewoon elke dag vaste prik, na het avond eten was iedereen Online! en daar leefde je gewoon ook de hele dag stiekem naartoe, zal nu wel als een echte no lifer of nerd klinken maar ach.

[ Voor 8% gewijzigd door targaryanwolf op 14-08-2024 16:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50
[...]

En als ik vroeger dan een toffe singleplayer aan het spelen was zat ik ondertussen gewoon via ventrillo of Xbox live te chatten met andere mensen die dan ook lekker aan het gamen waren, maar een ander spel aan het doen waren. Dat maakte de ervaring gewoon allemaal een stuk toffer en dan vloog de tijd voorbij.

Plus dat er ook een stukje schaamte komt kijken als je 30 + bent en je bent uren achter elkaar aan het gamen dan denk je toch van wat ben ik nou eigenlijk aan het doen, daar had ik vroeger ook geen last van :)
Ik denk dat er een heleboel factoren zijn waardoor plezier in gamen weg kan gaan, maar schaamte is er daar voor mij in ieder geval geen van :P

Ik ben 43 en natuurlijk, sinds ik een vrouw en kinderen heb is het minder geworden, maar het is gewoon een hobby. De ene heeft kitesurfen als hobby en doet dat uren lang, de ander doet aan houtbewerken en weer een ander staat 4 uur te klussen aan z'n oldtimer. Voor mij is dat gamen. En ik denk dat gamen vroeger als een nerd / nolifer activiteit bekend stond, maar dat is tegenwoordig allang niet meer zo. Gamen is hip en happening, mensen kijken er tegenwoordig graag naar (Twitch e.d.) zoals bijvoorbeeld een sportwedstrijd, en op het werk hier wordt er ook gewoon over gesproken.

Maar verder ben ik het wel met je eens hoor, het gemis van vaste game maatjes van "vroegah" samen met het nostalgische gevoel wat daar bij komt kijken doet wat met het plezier van nu. De tijd en het gevoel wat ik heb gehad met WoW, samen met 3-4 vaste vrienden, die komt gewoon nooit meer terug. Direct na het werk inloggen, desnoods bord op schoot, headset op en avonturen beleven in combinatie met slap gelul, domme YT filmpjes die we naar elkaar linkten, maar soms ook filosofische gesprekken. Heerlijk.
En niet te vergeten de weekenden waar het op vrijdag en zaterdagnacht gewoon rustig 4 uur 's nachts werd en de vogels begonnen te fluiten :X

Nu heb ik dat nog steeds in mindere mate met FIFA online wat ik met 2 maten speel. Maar dan alleen in de weekenden, en het is natuurlijk niet echt een spel waar je avonturen beleeft :P En wellicht dat het ook uitmaakt dat ik daar met een console op de bank speel ipv achter een bureau met toetsenbord en muis.

Maar eerlijk denk ik dat bovenstaande niet eens echt alleen game gerelateerd is. Zo heb ik ook ruim 16 jaar getennist, en was ik daar 3 keer per week te vinden voor trainen, vrij spelen, toernooien, competitie e.d.
Ook daar hadden we een vast team. Toen dat team na 10 jaar uit elkaar viel i.v.m. verhuizingen, ouderschap, etc kon ik mijn draai niet meer vinden en ben ik uiteindelijk ook maar gestopt en ben aan andere sporten gaan doen. Ergens wel vergelijkbaar.

Overigens vermaak ik me momenteel weer even prima met het nieuwe seizoen van Diablo 4 (blijf toch een liefde voor RPG's houden), FIFA dus af en toe, ga ik het nieuwe seizoen van Fortnite maar weer eens proberen (Marvel en daar ben ik wel fan van) en doe ik ook nog regelmatig even GT7 opstarten met m'n PSVR2 rig. Al met al is het momenteel zo slecht nog niet dus :)

Oh en trouwens, Ventrilo, damn! Bedankt voor het herinneren, goede herinneringen aan!

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Seth_Chaos schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:15:
[...]

Wat ook helpt is je hobby uit de hobby kamer te halen.
Dit inderdaad. Mijn vrouw vond het ook vervelend wanneer ik meerdere avonden per week achter mijn game PC verdween. Ik heb toen een gaming laptop aangeschaft, wanneer ik nu wil gamen zit ik op de bank met mijn laptop, oortjes in ipv een grote headset die je compleet afsluit, en nu kunnen we kletsen terwijl ik aan het gamen ben en zij de slimste mens kijkt.

Steamdeck kan natuurlijk ook maar ik wilde geen afstand doen van KB + muis
Martinez- schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

Wij hebben gedurende een aantal jaar met 5 man Siege gespeeld met TS open. Daar wordt je gezin niet blij van als je steeds via die mic aan het praten bent. :o
Ja, dat is dus iets dat ik tegenwoordig niet meer doe. Als ik al samen met iemand anders speel, dan is het text-only communicatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Rupus op 15-08-2024 08:54 ]

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:28
Rupus schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:50:
[...]
Dit inderdaad. Mijn vrouw vond het ook vervelend wanneer ik meerdere avonden per week achter mijn game PC verdween. Ik heb toen een gaming laptop aangeschaft, wanneer ik nu wil gamen zit ik op de bank met mijn laptop, oortjes in ipv een grote headset die je compleet afsluit, en nu kunnen we kletsen terwijl ik aan het gamen ben en zij de slimste mens kijkt.
Gamen en kletsen tegelijk? Hoe doe je dat? Als ik aan het gamen ben dan word ik helemaal erin gezogen en dan hoor ik de ander gewoon niet. Gamen doe ik dan ook het liefst als mijn vrouw en kinderen de deur uit zijn of in bed liggen. Dus dan maar gewoon meekijken met de Slimste Mens. :*)

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 11:03
We hebben thuis de logeerkamer ingericht als game/tv kamer. Maar zit er eigenlijk nauwelijks :+

Ik vind het zelf ongezellig om in mijn eentje te zitten. Gamen doe ik met vlagen op de xbox, dus die is zo verhuisd naar de huiskamer met een monitor. Zet m op de eetkamer tafel en speel wat games terwijl mijn vrouw TV kijkt en ik luister met een half oor mee (headset half op).

Soms online samen met mijn broers. Dan is er een boel geouwehoer en wordt ik verbannen naar de logeerkamer.

Maar heb ook tijden dat ik helemaal niet game. Ik speel vooral Forza en Halo Infinite

Haal NOOIT een spookrijder in !

• desalniettemin
  • Laatst online: 04-06 19:56
Vroeger vooral veel gegamed op de Atari 2600, maar toen ik eenmaal mijn eerste laptop, een witte Compaq Pressario met Windows XP ging gebruiken, alleen nog maar Space Cadet pinball game gespeeld. Met latere versies helemaal niet meer. Ik vind er echt geen zak aan meer.

• Rupus
  • Niet online
bRuud83 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

Gamen en kletsen tegelijk? Hoe doe je dat? Als ik aan het gamen ben dan word ik helemaal erin gezogen en dan hoor ik de ander gewoon niet. Gamen doe ik dan ook het liefst als mijn vrouw en kinderen de deur uit zijn of in bed liggen. Dus dan maar gewoon meekijken met de Slimste Mens. :*)
Hetzelfde als toen ik vroeger tijdens het gamen met vrienden kletste op Teamspeak & Discord :)
En misschien ligt het ook aan het soort spellen? Tegenwoording vooral single player RPG's met een lage difficulty level. Maar ook als ik een potje battle royale speel is het voornamelijk gear verzamelen met af en te een confrontatie met een andere speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
Rupus schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Hetzelfde als toen ik vroeger tijdens het gamen met vrienden kletste op Teamspeak & Discord :)
En misschien ligt het ook aan het soort spellen? Tegenwoording vooral single player RPG's met een lage difficulty level. Maar ook als ik een potje battle royale speel is het voornamelijk gear verzamelen met af en te een confrontatie met een andere speler.
Op dit moment ben ik bezig met FF7 Rebirth. Deze speel ik nu in easy mode. Gewoon lekker het verhaal volgen, de combat gaat me te snel op normal. Zal wel de leeftijd zijn.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26
desalniettemin schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:34:
Vroeger vooral veel gegamed op de Atari 2600, maar toen ik eenmaal mijn eerste laptop, een witte Compaq Pressario met Windows XP ging gebruiken, alleen nog maar Space Cadet pinball game gespeeld. Met latere versies helemaal niet meer. Ik vind er echt geen zak aan meer.
Misschien moet je het weer eens proberen, spellen hebben nogal een ontwikkeling doorgemaakt sinds de Atari 2600 :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• desalniettemin
  • Laatst online: 04-06 19:56
Jeroen O schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:07:
[...]

Misschien moet je het weer eens proberen, spellen hebben nogal een ontwikkeling doorgemaakt sinds de Atari 2600 :)
Weet ik. Ik kijk wel eens van die live gaming streams, maar ik haak altijd snel af, want zoals gezegd ik vind er geen zak aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:43
Herkenbaar scenario, midden 30, drukke baan, kids, vroeger steeds fervente Xbox en PC gamer geweest. PC ben ik al een hele tijd afgehaakt, te duur om te blijven upgraden en zoals hier wel vaker gezegd, niet echt gezellig om alleen aan je PC te gaan zitten gamen.

Xbox series X ben ik wel redelijk fervent aan begonnen, maar het valt eigenlijk vaak in periodes op te delen. Ik kan me best concentreren op één game, want als ik teveel aanbod heb en te weinig tijd verlies ik al snel interesse. Met periodes bedoel ik dan als ik ‘in’ het spel zit, heb ik ‘s avonds de zin om even verder te spelen. Als ik door werk of omstandigheden een aantal dagen niet tot gamen kom, verlies ik die interesse en is het vaak moeilijk om weer op te pikken.

Ik voel ook de groepssfeer van in de gloriedagen dat iedereen op
Xbox Live zat natuurlijk lang verleden tijd zijn. Maar dat is te begrijpen gezien iedereen volwassen is geworden inmiddels.

Toen ik erg teleurgesteld was in de laatst nieuwe Forza heb ik een beetje uit protest en interesse een PS5 gekocht. Op een jaar tijd ben ik er toch in geslaagd om GT7 en FF16 uit te spelen (niet de 100% uiteraard). Dat was wel een welkome afwisseling. Toch haal ik ook uit deze console veel te weinig rendement als ik het zo mag noemen en voegt het toe aan het luxeprobleem van teveel aanbod. Toch krijg ik het dan ook weer niet over m’n hart om een van m’n consoles te verkopen ;)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Darks schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:30:

Ik voel ook de groepssfeer van in de gloriedagen dat iedereen op
Xbox Live zat natuurlijk lang verleden tijd zijn. Maar dat is te begrijpen gezien iedereen volwassen is geworden inmiddels.
Juist dit is iets wat vaak een logisch gevolg is van ouder worden, maar waar je zelf ook een beetje invloed op kan uitoefenen als je bijvoorbeeld actief bent in een community.

Zo hebben wij al lange tijd met een vast groepje tweakers woensdag/donderdag een Halo Infinite avondje. De tweakers variëren van 30ers tot 50+ers. En uiteraard geen enkele verplichting want dat is juist het mooie. Iedereen weet hoe het leven kan lopen met een gezin, baan, etc.

Erg mooi om dat nog te mogen en kunnen doen op mijn leeftijd :P. Zijn gewoon erg leuke en gezellige avonden. Veel humor, competitie en een geweldig spel zorgen voor een mooie combinatie :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:00

Kalkie

NLMP

uchiha tijntje schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:42:
[...]

Juist dit is iets wat vaak een logisch gevolg is van ouder worden, maar waar je zelf ook een beetje invloed op kan uitoefenen als je bijvoorbeeld actief bent in een community.

Zo hebben wij al lange tijd met een vast groepje tweakers woensdag/donderdag een Halo Infinite avondje. De tweakers variëren van 30ers tot 50+ers. En uiteraard geen enkele verplichting want dat is juist het mooie. Iedereen weet hoe het leven kan lopen met een gezin, baan, etc.

Erg mooi om dat nog te mogen en kunnen doen op mijn leeftijd :P. Zijn gewoon erg leuke en gezellige avonden. Veel humor, competitie en een geweldig spel zorgen voor een mooie combinatie :)
Deze 50+ is 1 van dat vaste groepje en onderdeel van die levendige Xbox Oldies community op Discord :). Dat geweldige spel komt voornamelijk van @uchiha tijntje en @D-Ed, na je 50e moet ik het van mijn humor hebben, niet meer van mijn reactiesnelheid. Mijn capriolen bieden dan weer een hoop lol binnen het groepje.
Ik game nog bijna dagelijks, ik heb die ruimte ook nodig om tot rust te komen. Op dit moment hooked aan Zelda TOTK op de Switch die naast de PS5 en XSX staat te shinen.
Natuurlijk doe ik ook leuke dingen met mijn vrouw en kinderen. Mijn vrouw kijkt vaak onzinprogramma's met die kinderen, het leven is echt te kort om mee te kijken. Om half 11 naar beneden om nog een leuke serie te kijken en bij te kletsen.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 10:09
Zojuist de game ‘Liar’s bar’ voor €5 en een beetje op Steam gekocht. Topgame. Waar ik als 40er moeite heb om enthousiast te beginnen aan weer een lange RPG achtige titel, is deze game echt fantastisch om ff een paar potjes te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door CousinBoneless op 02-10-2024 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Ik heb van de week wat filmpjes gekeken van top-zoveel lijstje van games die 5-10 uur max duren. Daar zaten wel wat leuke dingen tussen. Merk dat ik meer energie haal om spellen te spelen die korter en overzichtelijker zijn. In drie uur Firewatch uitspelen geeft me een beter gevoel dan de 50 uur die ik in The Witcher 3 gestoken heb en waarvan ik amper een kwart gezien heb voor ik mijn interesse definitief verloor in het spel.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-10-2024 08:55 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15:38

Agent47

I always close my contracts.

Ik herken het enorm. Vaak is het ook de " zin hebben" in gamen een beetje weg. Laatst had ik een moment dat mijn zoon uit logeren was bij opa en oma. Speciaal biertje erbij en toen ging het heerlijk tot een uurtje of 03:00 zelfs! Om dat nou doordeweeks te doen haha!

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50
Dr. Strangelove schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:54:
Ik heb van de week wat filmpjes gekeken van top-zoveel lijstje van games die 5-10 uur max duren. Daar zaten wel wat leuke dingen tussen. Merk dat ik meer energie haal om spellen te spelen die korter en overzichtelijker zijn. In drie uur Firewatch uitspelen geeft me een beter gevoel dan de 50 uur die ik in The Witcher 3 gestoken heb en waarvan ik amper een kwart gezien heb voor ik mijn interesse definitief verloor in het spel.
Die gigantische open wereld games met honderdmiljoenmiljard sidequests kunnen mij ook nog maar weinig bekoren, kost teveel tijd en voelt een beetje als opvulling. Tenzij de gameplay dusdanig tof is dat je het er graag naast doet, zoals in mijn geval bij de Spider-Man games. Daar ging het webslingeren maar niet vervelen totdat ik platinum had, toen was het doel wel weg en de game dus ook klaar. Of de 60+ uur in Mario Odyssey om alle manen te verzamelen; ook geen probleem want leuk om te doen.

En games die te complex worden qua mechanics, crafting, upgrades, etc heb ik als 40+er ook weinig zin meer in. Zo ben ik nu begonnen aan Throne & Liberty. Ziet er best leuk uit, speelt lekker weg, maar er is weer zoveel te leren qua bovenstaande, dat ik echt niet goed weet of ik dit heel lang ga doen.

Wat dat betreft is het wel lekker dat Black Ops 6 deze maand uit komt, lekker hersenloos knallen en guns verzamelen, en een game die je na 1-2 uur makkelijk opzij kan leggen :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

PUBG alleen spelen of met random teams doe ik ook amper meer, alleen nog Counter Strike met teammates waar ik al jaren mee speel(de) en alleen als ik uitgenodigd word is het wel gezellig, beetje dom lullen, maar start dat ook niet meer overdag ofzo uit mezelf op.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
Denman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Die gigantische open wereld games met honderdmiljoenmiljard sidequests kunnen mij ook nog maar weinig bekoren, kost teveel tijd en voelt een beetje als opvulling. Tenzij de gameplay dusdanig tof is dat je het er graag naast doet, zoals in mijn geval bij de Spider-Man games. Daar ging het webslingeren maar niet vervelen totdat ik platinum had, toen was het doel wel weg en de game dus ook klaar. Of de 60+ uur in Mario Odyssey om alle manen te verzamelen; ook geen probleem want leuk om te doen.

En games die te complex worden qua mechanics, crafting, upgrades, etc heb ik als 40+er ook weinig zin meer in. Zo ben ik nu begonnen aan Throne & Liberty. Ziet er best leuk uit, speelt lekker weg, maar er is weer zoveel te leren qua bovenstaande, dat ik echt niet goed weet of ik dit heel lang ga doen.

Wat dat betreft is het wel lekker dat Black Ops 6 deze maand uit komt, lekker hersenloos knallen en guns verzamelen, en een game die je na 1-2 uur makkelijk opzij kan leggen :P
Daar loop ik de laatste tijd ook tegen aan. Na 6 maanden heb ik eindelijk FF7: Rebirth uitgespeeld. door al die mini games en mechanics is het spel behoorlijk ingewikkeld geworden. Nu ben ik aan BG3 begonnen en dat is al helemaal een complexe game. Daarvoor ben ik naar een vriend gegaan die ook een ervaren D&D speler is. Samen zijn we aan een game begonnen en loodst hij me er doorheen compleet met sheets. Wel gezellig natuurlijk en hopelijk komt de Cross Play optie, zodat we online samen (Xbox series X - PS5) verder kunnen. Met een paar uurtjes speeltijd in de week is het gewoon ontzettend lastig dit soort games onder de knie te krijgen. Daardoor krijg ik steeds meer behoefte aan kortere en simpelere games.

[ Voor 4% gewijzigd door bRuud83 op 03-10-2024 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:20

jdh009

FP ProMod
Vroeger speelde ik redelijk wat competitieve games, het liefst met clan wars en wedstrijden, maar nu ik er te weinig tijd voor heb, merk ik dat ik die games volledig links laat liggen. Het voelt als een soort spiraal: door tijdgebrek speel ik minder, wat maakt dat ik slechter word, en daardoor minder zin heb en daardoor speel ik nóg minder waardoor ik niet meekom enz. enz.

Tel daarbij nog de trend op om games vol te proppen met mechanics om je virtuele shit te verkopen of je moet eindeloos grinden... Zin krijgen in een spel is daardoor lastig, en als ik lees dat bovenstaande erin zit, sla ik het meteen over. Mocht ik het al gekocht hebben en tegenkomen, dan is mijn motivatie meteen weg.

Gigantische open werelden vind ik op zich niet zo problematisch, maar nu ik bezig ben met Metro Exodus merk ik dat ik me enorm begin te storen aan bepaalde aspecten rondom de inrichting van die openwereld, zoals te zien is in de afbeelding hieronder, waar nog aardig wat markers ontbreken die verdwenen zijn nadat ik er geweest was. Het is een soort van semi-open wereld, waarbij je van punt A naar punt B wordt gestuurd om daarna weer terug naar A te moeten, en vervolgens door te gaan naar C. Onderweg kom je enorm vaak langs eerdere locaties, zoals B, omdat de wereld relatief compact is en er weinig routes zijn.

Op veel plekken kun je bijna alles in de omgeving overzien, en vrijwel elk object dat geen open vlakte is, fungeert als een point of interest, vaak nog geen twintig seconden van elkaar verwijderd. Toch zijn deze locaties vaak beperkt in wat je er daadwerkelijk kunt doen, waardoor het soms lijkt alsof de game je extra laat lopen om optimaal gebruik te maken van de kaart en de investering van de ontwikkelaar in het wereld- en kaartontwerp te rechtvaardigen.Tevens is alles wat wel iets voorstelt in het gebied duidelijk onderdeel van de main quest waardoor ik in dit level redelijk goed vooraf gegokt had hoe die route liep, wat is de meerwaarde dan om het een open wereld te maken? Dit voelt eigenlijk als een soort filler, zoals je die soms bij tv-series ziet, want 'side quests' zou zelfs een te groot woord zijn. Het nadeel hiervan is dat het de snelheid uit het spel haalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGEfCQO5W1qSJQrVmu0YRbADLQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WncDmZ6UdmVdLe8GqMSltksS.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds ik een Steam Deck heb aangeschaft, is de drempel om even in een ander spel dan Metro te duiken een stuk lager geworden, vooral wanneer je op de bank zit. Ik ben echter nog steeds op zoek naar games die me echt enthousiast maken om te spelen, dus de frequentie blijft toch meer wekelijks iets doen dan dagelijks.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
[...
Dat is precies wat ik ook denk als volwassen mensen een spelletje spelen. Beetje zonde van de tijd; die kan je beter besteden en 10 jaar eerder met pensioen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:48
BBBvB schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:46:
[...]

Dat is precies wat ik ook denk als volwassen mensen een spelletje spelen. Beetje zonde van de tijd; die kan je beter besteden en 10 jaar eerder met pensioen...
Begrijp dit niet zo. Moet je dan 80 uur gaan werken ofzo :? of klusjes bij de buren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 23:16
[...]

En dan vanaf je 57ste spelletje spelen? :)

Hier tegen de 40, ik geniet er nog steeds van. Wel speel ik een stuk minder spellen en houd ik het bij 1 spel per keer. Achteraf gezien heb ik mijn jonge jaren behoorlijk wat troep gespeeld :P Ik denk juist anders naarmate ik ouder word, ik kan al een aantal jaren geen enkel plezier meer halen uit genre's als shooters, sportspellen en racespellen. Zonder verhaal kom ik er helemaal niet meer doorheen en ik houd juist van de wat diepere systemen. Spellen als Black Myth beleef ik ook geen plezier meer aan, het gevoel van "fuck yeah!" na 50 pogingen succes is naarmate ik ouder word omgeslagen naar "waar ben ik mee bezig" :)

Van open wereld word ik trouwens ook helemaal schijtziek tegenwoordig, geef me maar gewoon een (semi-) lineair spel. Gelukkig lijkt de nieuwe Dragon Age die kant op te gaan.

[ Voor 55% gewijzigd door mister_S op 03-10-2024 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

[...]

Beter besteden? In ons team zitten lui van 30 tot 50, eentje zelfs 57, maar die doet niet zo vaak meer mee, die heeft thuis een hydraulische VR sim staan nu.

Ben 42, ik weet nog dat we begin 20 waren en zeiden, zouden we counterstrike nog spelen als we 50 zijn? :)

Iets van 7 of 8 van de +-20 van toen zijn nog over, gisteravond nog van 22-01 gespeeld, soms tot 02, weet niet wat je je tijd op die momenten nuttiger wil besteden? Gezellig is het wel, beetje dom lullen en knallen.

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 03-10-2024 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mister_S schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:38:
[...]

Of een hartaanval krijgen. Ik werk dan liever nu al minder. We zijn gelukkig ook tevreden met onze Nissan Micra en rijtjeshuis :)

Spelletjes heb ik nog steeds plezier in (ben bijna 50), het moeten wel een beetje simpele spellen zijn (zitten meer in een soort niche denk ik, ik heb op het forum een topic geopend over bijvoorbeeld mon bazou waar je aan je oude hobbyauto moet werken en geld moet verdienen om dat te doen met hout hakken, mapple syrup maken en canabis kweken maar dat is niet heel populair ;) )

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 04-10-2024 06:47 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

[...]

Oeps, dan was onze lan-party 4 weken terug met gasten van ~35 ook verspilde tijd? We hebben heerlijk een weekend lang zitten gamen met z'n zessen, biertje erbij, lekker ouwehoeren en elkaar visueel en verbaal afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
PB-powell schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:35:
[...]

Oeps, dan was onze lan-party 4 weken terug met gasten van ~35 ook verspilde tijd? We hebben heerlijk een weekend lang zitten gamen met z'n zessen, biertje erbij, lekker ouwehoeren en elkaar visueel en verbaal afmaken.
Mag ik vragen welke games jullie hebben gedaan? In de hoogtijdagen van RS6 Siege speelden we die game bijna het gehele weekend, maar sinds die game ook een te hoog Fortnite gehalte heeft gekregen spelen we 't niet meer.

Tegelijkertijd hebben we nu moeite om een game te vinden waar we met zijn allen interesse in hebben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Martinez- schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:28:
[...]

Mag ik vragen welke games jullie hebben gedaan? In de hoogtijdagen van RS6 Siege speelden we die game bijna het gehele weekend, maar sinds die game ook een te hoog Fortnite gehalte heeft gekregen spelen we 't niet meer.

Tegelijkertijd hebben we nu moeite om een game te vinden waar we met zijn allen interesse in hebben...
We spelen voornamelijk (zeer) oude spellen: BF1942 met bots, UT2004 tegen bots, WC3 Tower Defence, Swat4, AOE2: DE, C&C Generals tegen bots, L4D2 tegen elkaar, MoH Allied Assault tegen elkaar.
We doen het voornamelijk om plezier te hebben en totaal niet competitief oid, maar we doen dit al sinds we 15/16 jaar zijn. Paar jaar overgeslagen vanwege corona en omdat bijna iedereen inmiddels kinderen heeft dus planning technisch was het soms lastig. Sindsdien is de grootste verandering dat er iets minder bier wordt gedronken en de frituur niet meer 24/7 aanstaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-05 21:22
PB-powell schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

We spelen voornamelijk (zeer) oude spellen: BF1942 met bots, UT2004 tegen bots, WC3 Tower Defence, Swat4, AOE2: DE, C&C Generals tegen bots, L4D2 tegen elkaar, MoH Allied Assault tegen elkaar.
We doen het voornamelijk om plezier te hebben en totaal niet competitief oid, maar we doen dit al sinds we 15/16 jaar zijn. Paar jaar overgeslagen vanwege corona en omdat bijna iedereen inmiddels kinderen heeft dus planning technisch was het soms lastig. Sindsdien is de grootste verandering dat er iets minder bier wordt gedronken en de frituur niet meer 24/7 aanstaat :9
wat een heerlijke lijst met spellen. Dat klinkt als een perfecte LAN party!

AOE2 stond bij ons de laatste keren altijd hoog op de lijst, maar al die andere games veelvuldig op lan parties gespeeld. Hell, toen ik een ventje was van een jaar of 14 speelde we lan parties met red alert 2 en MOHAA die toen net nieuw uit waren. good times! rocket league bleek ook een succes trouwens, WoW en COD ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
PB-powell schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Ah gamen tegen bots halen wij al geen plezier uit... dus dat biedt geen soelaas. Voor de rest wel heerlijke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipmetrijst
  • Laatst online: 05-06 14:12
Laatst begonnen met ps1 emulatie op mijn mobiel op te pakken. Hierbij veel van mijn oude favorieten gespeeld en nu af en toe een "nieuwe" game er bij, vooral in combinatie met retroachievements een leuke bezigheid.

Ik was begonnen aan Legacy of Kain: Soul Reaver maar de lol was er erg snel van af. Enorm traag spel en ik moest ook steeds op zoeken waar ik nou heen moest omdat er soms dagen tussen een sessie zaten. Uiteindelijk maar weer mee gestopt, de nostalgie was snel voorbij.

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Herkenbaar, tot hier verleden jaar een Switch OLED in huis kwam. Door heel andere type games was het plezier spontaan weer terug.

Een Switch handheld is ideaal voor zo even tussendoor. Favoriet is Link's Awakening, Stardew Valley.
Nu ook Densha de GO! Hashirou Yamanote-sen, een pittige Japanse arcade trein simulator.
Als je geen Japans kent is dit ook prima te doen met wat online hulp.

Gewoon eens heel wat anders uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:36
[...]
Als het belangrijkste doel is om zo vroeg mogelijk met pensioen te gaan, dan kan ik nog wel een lijstje vrijetijdsbestedingen noemen die je beter niet kunt doen. Maar misschien is het nog belangrijker om ander werk te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:24

R2L

Weet niet of dit herkenbaar is, maar sinds ik al enkele jaren bijna fulltime vanuit huis werk (en dus de hele dag in m'n hobby hok zit) "vlieg" ik nagenoeg nooit meer met m'n flightsimulator. De flight controls staan hier stof te happen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:33
[...]

Het argument zonde van de tijd gaat echter op voor vele vormen van vrijetijd besteding. Films, series, kijken van sport, lezen van fictie, etc. Allen even zonde van de tijd.

Maar laat je dit soort zaken liggen met als argument om te komen tot een eerder pensioen, dan blijft er ook weer bijzonder weinig over om te doen tijdens dat pensioen.

Zelf game ik nog altijd graag. Komt en gaat wel wat meer in golven. Kan soms best even een aantal weken vrijwel geen game aanraken. Om er dan weer wat meer tijd voor te hebben/maken. Anders dan vroeger ben ik niet echt meer community bound, om het zomaar te noemen. Hang al vele jaren niet meer op discord/vent/teamspeak. Waardoor het dus ook wat makkelijker is tijdelijk 'uit te stappen' en weer even te verschuiven naar andere interesses alvorens terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-06 17:37
Ik gun mezelf ook geen tijd er meer voor.
Heb m'n ps5 denk 2 jaar nu en misschien 10/15 uur max erop.
Sinds ik kinderen heb (5&7jr) merk ik gewoon dat ik me minder kan concentreren op games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

fevo-1190 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:39:
Sinds ik kinderen heb (5&7jr) merk ik gewoon dat ik me minder kan concentreren op games.
Wij gamen ook altijd pas na 9 a 10 uur, omdat van de helft de kinderen eerst naar bed moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-06 17:37
JDx schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:24:
[...]

Wij gamen ook altijd pas na 9 a 10 uur, omdat van de helft de kinderen eerst naar bed moeten.
Mijn wekker gaat vervolgens rond 5.30 in de ochtend dus veel later maak ik het ook niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

fevo-1190 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Mijn wekker gaat vervolgens rond 5.30 in de ochtend dus veel later maak ik het ook niet :P
Dan ben ik ook alweer wakker meestal, maar sommige mensen hebben wat meer slaap nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Mischien nog een tip.

Altijd de Premium versie, of de Ultimate versie, of de Duluxe versie van een game kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Water_824 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:21:
Mischien nog een tip.

Altijd de Premium versie, of de Ultimate versie, of de Duluxe versie van een game kopen.
En waarom precies?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Mischien nog een tip.

Ik vraag me ook af waarom.
Mijn ervaring is dat de premium, ultimate, deluxe, of collectors editions alleen maar exclusieve digitale goodies bevatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:53
Mischien nog een tip.

Zoiets doms heb ik nog nooit gelezen tot nu toe. Koop altijd de standaard versie, wat mis je helemaal niks.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28

Vrijdag

De Zwarte

Nuja, op zich is het wel vaak zo dat die versies meer dingen bevatten. Soms is het niets anders dan de digitale versie van spiegeltjes en kraaltjes, maar het kan ook dat je uitbreidingen enzo er bij krijgt. Ook wel bekend als GOTY edities. Maar aangezien elk spel en zijn moeder een GOTY schijnt te zijn, kan je beter spreken over complete edities. Uiteraard niet meteen op de releasedag, maar wat later uit de budgetbakken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Rupus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:55:
[...]

Mijn ervaring is dat de premium, ultimate, deluxe, of collectors editions alleen maar exclusieve digitale goodies bevatten.
Dat is ook mijn beeld. Vooral digitale troep die 0,0 waard is en je eigenlijk geen reet aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Laatst online: 14:12
mister_S schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:38:
[...]

Hier tegen de 40, ik geniet er nog steeds van. Wel speel ik een stuk minder spellen en houd ik het bij 1 spel per keer. Achteraf gezien heb ik mijn jonge jaren behoorlijk wat troep gespeeld :P Ik denk juist anders naarmate ik ouder word, ik kan al een aantal jaren geen enkel plezier meer halen uit genre's als shooters, sportspellen en racespellen. Zonder verhaal kom ik er helemaal niet meer doorheen en ik houd juist van de wat diepere systemen. Spellen als Black Myth beleef ik ook geen plezier meer aan, het gevoel van "fuck yeah!" na 50 pogingen succes is naarmate ik ouder word omgeslagen naar "waar ben ik mee bezig" :)

Van open wereld word ik trouwens ook helemaal schijtziek tegenwoordig, geef me maar gewoon een (semi-) lineair spel. Gelukkig lijkt de nieuwe Dragon Age die kant op te gaan.
Mag ik vragen welke games je nog wel speelt? Ik merk dat ik ook sneller uitgekeken raak op games waar weinig verhaal in zit. AL ben ik nu wel bezig met Avatar :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

Snow_King

Konijn is stoer!

fevo-1190 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:39:
Same. Ik heb daarom niet eens een PS5 gekocht, heb nog een PS4. Twee kleine kinderen en een vrouw. Die nemen grotendeels de tijd al op.

Drukke baan, ook nog willen sporten, nou, weg zijn alle uren. Ik maak de tijd gewoon niet om te gamen. Ik ben blij als ik kan gaan slapen of gewoon even lekker niets kan doen. Gewoon even niet naar een scherm kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik merk dat ik blijf hangen in oude games af en toe. Ik speel bijna nooit meer games, af en toe met wat jongens op een mannenavond. Maar dan spelen we vooral Call of Duty UO, Trackmania Nations, etc. De oudere games. OMdat dat gewoon tof blijft.

De games van de afgelopen 10 jaar heb ik niet meer aangeraakt. Battlefield 3 was denk ik de laatste echt grote game die ik gespeeld heb. Daarna was het gebeurd.

Ik mis de tijd van Need for Speed High Stakes, Unreal Tournament GOTY, Quake 2, etc....

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Rupus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:55:
[...]

Het verschilt per game. De goodies hoef ik niet maar ik koop wel altijd de versie die toegang geeft tot toekomstige DLC pakketten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 13:45
Ik merk ook dat ik steeds minder prioriteit hebt om een spel te spelen. Even tijd voor mijzelf zit er tegenwoordig een stuk minder in dan 10 jaar geleden. Dat geeft niet. Ik game nogsteeds graag, maar ben zeer selectief met het spel te spelen. Ik vind het zonde van de schaarse tijd als ik begin aan een spel waarvan ik niet zeker ben dat ik mij er goed mee vermaak. Keuze stress..

Ik speel graag RPG's en heb denk ik wel een jaar gedaan voor een haast 100% playthrough van Horizon Zero Dawn. Wat een geweldig mooi spel vind ik dat. Niet erg dat ik er maar een paar uur per week in kan steken, zo is een jaar snel voorbij. Pas begonnen aan Horizon Forbidden West, zal ook wel een hele tijd duren voordat ik daar doorheen ben.

Vroeger speelde ik uren shooters zoals de Call of Duty serie, online op de PC in een clan met online vrienden. Zelfs wedstrijdjes tegen andere clans. Goede ouwe tijd waar ik mij nu niet meer in kan vinden. Ook dat geeft niet. Tegen de tijd dat ik klaar ben met Horizon Forbidden West is GTA 6 misschien wel beschikbaar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 18:48

FFW

Ik begon met een pre-atari kastje die van je zwartwit tv een pong computer maakte. Zonder joysticks, er was niks aan ! Daarna echt vette spellen op de commodore msx leren spelen. En tegenwoordig heb ik een flinke steam-library die ik zelden installeer of speel vanwege te weinig tijd om goed te worden, dus ga ik snel dood (bv dayz praat niemand meer, maar schiet je gelijk in je achterhoofd) . Ik heb uit nostalgie zo'n arcadekast met 44.000 spellen gekocht waarop ik alle gamecomputers van voor 2000 kan spelen. En jeeezus wat zijn er veel stomme spellen uitgebracht, dus ik game niet vaak meer.

Edit, mijn herinnering aan vroeger zijn niet alleen het spel zelf maar ook de geur van de kamer, het geratel van de diskettes en de blaren op mijn handen van het gamen met een slechte quickshot joystick.

[ Voor 14% gewijzigd door FFW op 06-11-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 11:41
Ik herken het. Ooit (net voor ? covid) ene PS4pro aangeschaft en enkele games (o.a. Uncharted een aantal, evenals tomb raider).
Soms met vies weer heerlijk kunnen vermaken. Maar steeds mega balen als de game stopt omdat je niet een tegenstander of bepaalde puzzle kan verslaan.

Zit in haat/liefde dip op dit moment: de PS4 houden, en het tijd en rust geven, of maar verkopen....
Anderzijds: bewaren en als ooit retro maar dan hopelijk gameplezier terugvinden.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02
Ik merk dat ik gewoon snel een potje wil spelen tegenwoordig. Dus speel alleen nog maar Fortnite. Dat doe ik dan ook voornamelijk met mijn zoontje (11) en af en toe een solo potje tussendoor. De vrouw heeft mij ook liever na 20:00 beneden voor de gezelligheid ;-). Ik moet zeggen dat ik wel redelijk actief ben met Clash of Clans. Maar uren achtereen Skyrim, Outerworld, Harry Potter ed spelen is er een beetje uitgeslopen. Te druk met gezin en werk, maar ook klachten door de lang achter de PC te zitten. Nu de winter er aankomt ga ik wel meer gamen als het guur buiten is, maar doe dit vooral op de PC.

[ Voor 4% gewijzigd door utbone op 07-11-2024 10:38 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15:38

Agent47

I always close my contracts.

JJ Le Funk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:51:
ik merk dat gamen en getrouwd zijn ook niet lekker samen gaat.
mijn vrouw ziet gamen als computeren en dat doe ik in haar beleving de hele dag al (werk). dus moet de computer 's avonds uit volgens haar logica.
en daarin heeft ze best een goed punt, maar als ik haar dan op d'r mobiel zie afdwalen vraag ik mij wel af: das toch ook nutteloze afleiding?

Overigens maar 2 games op de PC staan: CS2 en Forza Horizon 4.
Ik schiet keihard in de lach. Een maat van mij had zo'n ex ook, die riep altijd:

" Hans* maakt computertjes"

Hans was CCNA specialist. Maar dat ter zijde.

* Hans is niet zijn echte naam ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:57
Amaze86 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:47:
[...]

Zoiets doms heb ik nog nooit gelezen tot nu toe. Koop altijd de standaard versie, wat mis je helemaal niks.
Motivatie, als het meer kost moet je 'wel' plezier hebben :+

A bit joking aside, ligt een beetje eraan per spel uit eindelijk valt het wel mee inderdaad; zelf vindt ik het ook geldverspilling voor die kleine extra's.

ontopic: probleem is vroeger heb je in principe veel tijd vrij, minder stress (hopelijk) dus je kunt je makkelijker concentreren en genieten.

Ik heb het ook gemerkt in principe series kijken vind ik niet echt leuk meer, begin ik eraan dan stop ik ermee omdat ik geen zin hebt om verder te gaan, maar als ik moet vrienden samen kijk dan is het wel weer leuk.

Dus misschien helpt het om een paar uur tijd te reserveren en dan doorbijten (zonder dat iemand je stoort of dat je dingen moet doen); wellicht pak je de draad weer op maar dat kan niet iedereen naarmate ze ouder worden en/of kinderen krijgen.

Offline spelletjes is ook minder aantrekkelijk geworden, doe het zo nu en dan nog casually wel maar de tijd van vroeger; nu speel ik meer online met vrienden (co-op) of tussendoor gewoon multiplayer met voicechat.

Maar! stoppen met gamen is ook prima dan heb je prioriteiten en kan je beter een hobby vinden wat je leuk vindt; sporten, diy hobbies of wat dan ook, we worden ouder en smaken veranderen!

[ Voor 7% gewijzigd door ilaurensnl op 07-11-2024 11:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 23:33
In de ogen van een ander (die niets met die hobby heeft) is het altijd nutteloos.
M'n vader was ook altijd van 'die zit weer de hele dag achter de pc / voor de tv / op zijn/haar mobiel'.
En dan kijkt hij het nieuws op zender A, B en C achtereenvolgend of is ie (sinds paar jaar) ook (denk uit verveling) constant kruiswoordpuzzeltjes aan het oplossen. En dan mobiel erbij pakken als ie een puzzelwoord niet weet. 8)7

Maar ik merk zelf ook (ondanks genoeg vrije tijd) dat ik niet zo veel meer game als vroeger en al niet voorbij menig tutorial kom.
Desondanks verlang ik ook wel regelmatig naar 'vroeger' waarin spellen wat simpeler waren. Een hack&slash of rts zonder miljoen upgrade opties, of gewoon lekker simpel skaten in Tony Hawk (desondanks kan ik niet echt in de vele remakes van THPS komen).

[ Voor 31% gewijzigd door VincentG op 07-11-2024 14:54 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 18:22

Sagat

Is pappa x2!

FFW schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:05:
Ik heb uit nostalgie zo'n arcadekast met 44.000 spellen gekocht waarop ik alle gamecomputers van voor 2000 kan spelen. En jeeezus wat zijn er veel stomme spellen uitgebracht, dus ik game niet vaak meer.
Grappig genoeg hou ik wel van de oudere games, maar niet van arcade kasten. Vind een joypad veel fijner spelen dan een joystick. En ik vind een goede bureaustoel of bank ook fijner dan staan of een kruk ofzo.

Maar wel mijn tip voor mensen die game moe zijn. deze oude arcade games zijn precies wat je nodig hebt als je gamen leuk vind maar weinig tijd hebt. Het zijn games bedoeld voor korte sessies maar waar een hoop gebeurd (het moet immers je aandacht grijpen en proberen vast te houden).
Als je niet weet wat te spelen, verzien een genre en zoek wat online of bekijk wat filmpjes op youtube. Of koop is een retrogamer magazine. Wsl vind je dan iig wel iets wat interessant is.

EN uiteraard heb je gamen en gamen, oftewel verschillende genres, en als je vroeger flight sims leuk vond zal je nu normaliter niet veel lol halen uit een mortal kombat of outrun ofzo. En voor het diepe verhaal hoef je zulke games ook niet echte te spelen (hoewel mk door de jaren heen best wat lore opgebouwd heeft, en al universe reset etc heeft meegemaakt 8)7 )

Dus ja, moderne games pakken me nog maar zelden, maar dat is omdat ik gewoon die snelle actie wil, verhalen minder spannend vind, al al helemaal niets geef om multiplayer gaming met allerlei verplichtingen (ala waar ik aan denk met wow raids etc.)

Hoop iig dat iedereen zijn lol terugvind, al dan niet (in combinatie met) een andere hobby!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:38
Ik herken veel van wat gezegd word hier. Kon me ook jaren niet concentreren en besteede het meeste tijd in de shops kijken welke game me wel aansprak maar als ik dan speelde was ik er na enkele uren klaar mee. Heb zelf een eigen zaak, 3 kids en een vrouw dus om dan in de avond apart te gaan zitten word hem niet . Echter heeft de Steam deck mijn hele game liefde weer aangewakkerd . Als de kinderen op bed liggen en we ploffen op de bank pak ik hem regelmatig erbij om even wat te gamen of online een paar potjes te spelen ( momenteel cod bo6) maar ook nog bezig met God of war ragnarok . Voordeel aan dit systeem is de rust modus als je ineens gestoord word kan je hem “uit” doen en vervolgens pakken later om gelijk binnen enkele seconden weer verder te gaan waar je was. Dus wie weet haal je uit dit systeem weer wat liefde/tijd/geduld om te gamen.

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Iets wat te goedkoop is of iets wat te mooi lijkt om waar te zijn lijkt ga ik zowiezo al uit de weg.
Idd ik heb ook wel eens de opmerking gekregen dat ik gewoon een budged-Gaming Laptop heb van 1100 Euro.
Als ik het geld had had ik gewoon gelijk al een High-End gaming laptop gekocht voor 4000 Euro.
Met een gaming-laptop kun je net iets meer mee.
Als je een week niet gaat gamen kun je die Gaming-Laptop elk geval nog gebruiken voor E-Mail, internetten, muziek luisteren enz...
Wat je ook kunt doen is gewoon je gaming-laptop instellen bij deksel dicht doen binnen Windows 11 is niet in slaapstand zetten.
Een gaming laptop is eigenlijk ook een console, je kunt hem prima aansluiten op een monitor of TV.
En een Gaming-Laptop heeft een ingebouwde Mic, boxen, toetsenbord, Cam, Trackpad, scherm.

Dit had ook al eens iemand gepost.
Die zij dat op een zolder-kamertje gaan zitten dat dit er niet echt er gezelliger er op word.
Je kunt idd beter gewoon in je huiskamer gaan zitten te gamen.

Of met meerdere mensen gaan gamen.

Mischien is dit wel gewoon zo dat je tegenwoordig Updates krijgt van je games in ruil voor slechte gameplay en graphics.

Ik koop zelf al mijn games bij Steam weg voor mijn Gaming-Laptop.
Idd je kunt hem dan in de Big-Picture modus zetten.

Of een racestuur gaan kopen en race-games gaan spelen.

Ik las ook een keer op de Tweakers dat iemand zij van, het gaat toch niet om de specs? Maar of je mooi beeld hebt?
Vooral mensen die bijvoorbeeld aan proffesionele fotografie doen en mensen die in een drukerij werken als grafisch vormgever willen graag de realischtische kleuren en beeld.
Dit kun je niet opmeten, je moet dan naar het beeld kijken.

Edit Offtopic:
Of je gaming-laptop na laten kijken door de technische dienst van een computer-boer.

[ Voor 16% gewijzigd door Water_824 op 21-12-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:17

Format-C

Tracing Rays

R2L schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:03:
Weet niet of dit herkenbaar is, maar sinds ik al enkele jaren bijna fulltime vanuit huis werk (en dus de hele dag in m'n hobby hok zit) "vlieg" ik nagenoeg nooit meer met m'n flightsimulator. De flight controls staan hier stof te happen...
Ik heb ook dat sinds ik (veel) thuiswerk minder zin heb om te gamen.

Plus ik vind dat de graphics van games niet meer heel erg veel beter worden de laatste jaren. Ik ben echt een graphics junk, maar ik vind de games van vandaag de dag Grafisch gezien niet heel erg veel beter dan games van pakweg 5 jaar geleden

Edit: ik overweeg een quest 3 aan te schaffen om in VR te gaan gamen (racen). Maar daar denk ik nog even over na

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 21-12-2024 19:13 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Water_824 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:38:
Iets wat te goedkoop is of iets wat te mooi lijkt om waar te zijn lijkt ga ik zowiezo al uit de weg.
Idd ik heb ook wel eens de opmerking gekregen dat ik gewoon een budged-Gaming Laptop heb van 1100 Euro.
Als ik het geld had had ik gewoon gelijk al een High-End gaming laptop gekocht voor 4000 Euro.
Met een gaming-laptop kun je net iets meer mee.
Als je een week niet gaat gamen kun je die Gaming-Laptop elk geval nog gebruiken voor E-Mail, internetten, muziek luisteren enz...
Wat je ook kunt doen is gewoon je gaming-laptop instellen bij deksel dicht doen binnen Windows 11 is niet in slaapstand zetten.
Een gaming laptop is eigenlijk ook een console, je kunt hem prima aansluiten op een monitor of TV.
En een Gaming-Laptop heeft een ingebouwde Mic, boxen, toetsenbord, Cam, Trackpad, scherm.

Dit had ook al eens iemand gepost.
Die zij dat op een zolder-kamertje gaan zitten dat dit er niet echt er gezelliger er op word.
Je kunt idd beter gewoon in je huiskamer gaan zitten te gamen.

Of met meerdere mensen gaan gamen.

Mischien is dit wel gewoon zo dat je tegenwoordig Updates krijgt van je games in ruil voor slechte gameplay en graphics.

Ik koop zelf al mijn games bij Steam weg voor mijn Gaming-Laptop.
Idd je kunt hem dan in de Big-Picture modus zetten.

Of een racestuur gaan kopen en race-games gaan spelen.

Ik las ook een keer op de Tweakers dat iemand zij van, het gaat toch niet om de specs? Maar of je mooi beeld hebt?
Vooral mensen die bijvoorbeeld aan proffesionele fotografie doen en mensen die in een drukerij werken als grafisch vormgever willen graag de realischtische kleuren en beeld.
Dit kun je niet opmeten, je moet dan naar het beeld kijken.

Edit Offtopic:
Of je gaming-laptop na laten kijken door de technische dienst van een computer-boer.
Ik heb daar geen 4000 euro voor over. Dan speel ik liever op lagere specs of via Gforce Now. Op de frontpage staat nu een artikel over de Gforce RTX 4060, meer hoeft het voor mij niet te zijn.

Ik heb vroeger een collega gehad die ooit een pc gekocht had van 10.000 gulden, maar met de inflatie is dat niet zo veel verschil met nu 10.000 euro :p ), die werkte voor een minimumloon niet normaal. De slechtste investering die je kan doen denk ik, nog slechter dan een auto.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:48:
[...]

Ik heb daar geen 4000 euro voor over. Dan speel ik liever op lagere specs of via Gforce Now. Op de frontpage staat nu een artikel over de Gforce RTX 4060, meer hoeft het voor mij niet te zijn.

Ik heb vroeger een collega gehad die ooit een pc gekocht had van 10.000 gulden, maar met de inflatie is dat niet zo veel verschil met nu 10.000 euro :p ), die werkte voor een minimumloon niet normaal. De slechtste investering die je kan doen denk ik, nog slechter dan een auto.
Een 4000 euro laptop en 'm dan aansluiten op een tv met (vaak) vele malen slechtere specs dan een monitor. Of je moet daar ook nog in investeren...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-06 15:21
Juist nu ik weer fulltime werk en lange dagen maak, merk ik dat ik alleen in de weekenden echt ontspannen kan gaan gamen. Dan steek ik er ook 10+ uur in en haal ik er ook meer plezier uit dan wanneer ik werkeloos zat te gamen. Het doel van het gamen maakt meer uit, is het ter ontspanning of ter tijddoding?

Daarnaast merk ik dat veel games fulltime baantjes zijn geworden met daily quests/challenges/battle passes/limited bullshit. Daarom heb ik ook een godverdomme hekel aan games die mijn tijdschema proberen te dicteren aan mij. Als je een paar games speelt en er ook meer tijd in steekt haal je er ook meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hebben jullie de ervaring dat je meer gaat gamen als je naast een console ook een handheld game apparaat hebt?

Ik heb een Xbox series X, maar die staat zelden nog aan. Als ik voor tussendoor bijvoorbeeld een Steamdeck zou hebben, zou ik die misschien wat vaker oppakken. Werkt dat ook zo in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 22:40
darkdesign schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:16:
Hebben jullie de ervaring dat je meer gaat gamen als je naast een console ook een handheld game apparaat hebt?

Ik heb een Xbox series X, maar die staat zelden nog aan. Als ik voor tussendoor bijvoorbeeld een Steamdeck zou hebben, zou ik die misschien wat vaker oppakken. Werkt dat ook zo in de praktijk?
Zeker.. sinds ik de PlayStation Portal heb game ik weer meer.

Heerlijk op de bank terwijl vrouwlief haar poep op tv kijkt 😂

Alle spellen met uitzondering van FPS games zijn heel goed te spelen op deze manier.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Voor mij niet, mijn vrouw kijkt weinig tv, maar ik speel ook weinig op een console maar zou dat dus wel zo kunnen doen :p Ik speel meestal op een pc.

Waar zou je de portable gebruiken? Zoals HertogJack is het wel nuttig :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:01
Mijn guilty pleasure is remastered Command&Conquer op Steam: heerlijk brakke AI en graphics, even 30 minuten niet nadenken en klaar.

Je zou denken dat daar meer markt voor zou moeten zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-06 20:53
hoevenpe schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:34:
Mijn guilty pleasure is remastered Command&Conquer op Steam: heerlijk brakke AI en graphics, even 30 minuten niet nadenken en klaar.

Je zou denken dat daar meer markt voor zou moeten zijn.
Oef inderdaad.. Ik was vorige week weer begonnen met Red Alert. Het klikt heerlijk lekker weg en genieten geblazen met de fantastische soundtrack. En uiteraard de graphics op retro staan. Het spel is inmiddels ook alweer bijna 30 jaar oud zie ik :X

Tijdje terug had ik de PS4 weer eens aan geslingerd om Gran Turismo te spelen. Na de ellendige lange update kon ik eindelijk spelen. Maar het pakt gewoon niet zoals C&C dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:30:
Voor mij niet, mijn vrouw kijkt weinig tv, maar ik speel ook weinig op een console maar zou dat dus wel zo kunnen doen :p Ik speel meestal op een pc.

Waar zou je de portable gebruiken? Zoals HertogJack is het wel nuttig :)
Zo'n beetje hetzelfde als HertogJack, tussendoor. Als de tv 'bezet' is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:38
darkdesign schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:16:

Ja 100 procent . Speel sinds de Steam deck weer regelmatig ( 3/5 avondjes per week a 1-2 uurtjes ) daarvoor met console al jaar ofzo niet . Heerlijk als vrouw tv kijkt naar iets wat ik niks aan vind ( dat is bijna alles 😅) om ernaast te gamen ipv alleen ergens anders in het huis. Zo behoud je het contact ook beter tijdens game sessies .

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45

Pretty much :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 07:08
haha ik denk alleen dat het meer te maken heeft met het energie level. Naarmate je ouder wordt schuiven je interesses maar krijg je ook meer energie van X i.p.v. Y. Daarnaast heb je gewoon over het algemeen minder energie.

Je telefoon, of in dit geval dan tiktok, is veel laagdrempeliger en geeft je instant rewards/dopmanine. Waardoor het voor jou dan ook fijner voelt om uren op titkok te scrollen dan interesse bij een game te houden.

Ofja bovenstaande is voor mij het geval dan, alleen doe ik niets met het gedrocht genaamd social media maar verdoe ik mijn tijd door op de bank te hangen en films, series en anime te kijken.

Al moet ik zeggen dat ik een hele tijd terug dead island 2 opgestart heb en deze uiteindelijk ook na flink wat uren uit heb gespeeld. Terwijl ik hem al zeker een jaar in de kast had liggen en weleens vaker het idee had van "ja laat ik daar nu eens aan beginnen/mee verder gaan"..... :+

Wat deze keer dan anders is geen idee.

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bRuud83
Ik game nog steed onverminderd door. Social media laat ik links liggen, want ik heb echt niet de behoefte om te delen wat voor ontzettend "boeiend" leven ik heb en Facebook is gewoon een verschrikkelijke plek geworden vol ai gegenereerde rotzooi en trol accounts. Tiktok, Insta, ik heb het allemaal niet. TV kijken doe ik na acht uur en voor die tijd game ik nog even op de Portal of ik sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
bRuud83 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:57:
Ik game nog steed onverminderd door. Social media laat ik links liggen, want ik heb echt niet de behoefte om te delen wat voor ontzettend "boeiend" leven ik heb en Facebook is gewoon een verschrikkelijke plek geworden vol ai gegenereerde rotzooi en trol accounts. Tiktok, Insta, ik heb het allemaal niet. TV kijken doe ik na acht uur en voor die tijd game ik nog even op de Portal of ik sport.
Geen social media hier, maar ik blijf het gevoel krijgen dat ik tijd verspil achter mijn PC.

En dat terwijl ik vroeger niets anders deed. Laatst ook met Hogwarts Legacy begonnen, maar na 6u gestopt. Ik kan me er gewoon niet meer toe zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 07:08
Martinez- schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Geen social media hier, maar ik blijf het gevoel krijgen dat ik tijd verspil achter mijn PC.

En dat terwijl ik vroeger niets anders deed. Laatst ook met Hogwarts Legacy begonnen, maar na 6u gestopt. Ik kan me er gewoon niet meer toe zetten.
Maar je verdoet je tijd ook achter de PC, net als op de bank wanneer je serie of een film kijkt. Je kan inderdaad beter leren voor een cursus, het huis schoonmaken, sporten of verzien iets anders waardoor je intellectueel of mentaal sterker wordt.

Maar die laatste dingen zijn niet altijd allemaal even leuk. Gamen en serie kijken doen we om te ontspannen, en daar is niets mis mee. Overigens zie je wat je schrijft? Ik vind 6u op 1 dag nog best wel wat :P Als ik tegenwoordig 6u op een dag weet te gamen dan ben ik ook echt gaar gekookt.

En dat terwijl ik vroeger zo 10 tot 12u WoW kon spelen per dag, waarbij de enige pauzes die je nam was om naar de winkel te lopen omdat je energy drinks op waren of de pizza die je in de oven moet gooien en opeten :9~

--edit
Bij mijzelf voel ik meer een schuld gevoel denk ik. Net als wanneer ik naar de macdonalds ben geweest :+

[ Voor 4% gewijzigd door hollandnick op 14-03-2025 15:46 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 08-06 12:50

The Zep Man

🏴‍☠️

hollandnick schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:38:
Je kan inderdaad beter (...) of verzien iets anders waardoor je intellectueel of mentaal sterker wordt.
The factory grows... En anders zijn er nog zat leuke breinbrekers, zoals de spellen van Zachtronics. :P

Een tijdje geleden had ik over een langere periode wat programmeerpuzzelspelen gespeeld. Dat daagde mij uit en haalde mij uit de sleur. SHENZHEN I/O en EXAPUNKS kan ik aanbevelen. Ook is Turing Complete (niet van Zachtronics) geweldig om te leren hoe CPU's logisch werken.

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 14-03-2025 16:02 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 16:18
Martinez- schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Heb al jaren exact hetzelfde, als twintiger en dertiger hing ik bijna elke doordeweekse avond achter mijn game PC.. veelal zware strategie games met een flinke leercurve etc.

Al een paar keer in de steam aanbieding games gekocht als Stellaris, Steel division, fallout 76.. maar beginnen ho maar.. Binnen een half uur krijg ik al het gevoel dat ik mn tijd verspil..

Ik kan me er niet toe zetten. Ben tegenwoordig veel meer gefocused op sporten, dingen samen doen met mn kids of vriendin etc.

Nu scheelt het dat ik een fanatiek boardgamer ben.. zit dus liever gezellig met vrienden of familie rond de tafel. Ook dagvullende strategiespellen als Twilight Imperium 4 oid, zo veel leuker dan alleen achter een scherm en daar haal je ook wel eenzelfde kick uit 8)

Echter: met mijn samen zoons game ik nog *wel* digitaal.. bouwen al jaren aan dezelfde minecraft werelden en laatst ook civ 6 multiplayer gespeeld, heerlijk :P
Haha, zeer herkenbaar! In mijn hoofd zijn het dan vooral klusjes in huis, auto, verbouwing, dingen die ik voor mn kids/ouders/vriendin etc. nog moet/wil doen. Of gewoon sporten, bewegen is ook verslavend ;)

[ Voor 25% gewijzigd door _Anvil_ op 14-03-2025 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:39
Ik herkende dit wel redelijk, zeker door een groot tijdsgebrek nu met gezin vergeleken met vroeger alle tijd van de wereld te hebben. De Steam Deck hielp en helpt nog steeds voor redelijke sessies maar grote adventures die een timesink zijn gingen niet echt meer. Ik vergeleek ook alles met de backlog die maar steeds groter werd.

Voor mij was de oplossing het besef dat niet alles wat in een opwelling gekocht is daadwerkelijk gespeeld gaat worden. Vaak had ik maar kort interesse in iets maar bij het opstarten, of niet eens meer opgestart, was de interesse al weg. Ik heb de afgelopen tijd afscheid genomen van de wildgroei aan launchers en verspreiding aan spellen en eigenlijk gekozen om alles beperkt te houden tot Steam (vanwege het gemak) en GOG vanwege de oudjes + DRM vrije policy van GOG.

Daarnaast heb ik bij Steam alles waarvan ik zeker weet dat er geen nostalgisch gevoel of aantrekking meer om te spelen is verwijderd van het account. Niet hidden, maar echt verwijderd. Nou is dat alsnog altijd terug te halen (ondanks de waarschuwing), maar het staat niet meer in zicht in de bibliotheek en in m'n achterhoofd heeft het rust dat de games niet direct beschikbaar zijn.

Deze twee worden nog gekoppeld met Playnite waardoor het 1 overzichtelijk geheel is en het nu makkelijker is om een spel te kiezen in plaats van door een zee van timesinks heen te zoeken. Enige wat ik nog het liefste uit zou willen schakelen zijn achievements maar dat is niet mogelijk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
hollandnick schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:38:
[...]

Maar je verdoet je tijd ook achter de PC, net als op de bank wanneer je serie of een film kijkt. Je kan inderdaad beter leren voor een cursus, het huis schoonmaken, sporten of verzien iets anders waardoor je intellectueel of mentaal sterker wordt.

Maar die laatste dingen zijn niet altijd allemaal even leuk. Gamen en serie kijken doen we om te ontspannen, en daar is niets mis mee. Overigens zie je wat je schrijft? Ik vind 6u op 1 dag nog best wel wat :P Als ik tegenwoordig 6u op een dag weet te gamen dan ben ik ook echt gaar gekookt.

En dat terwijl ik vroeger zo 10 tot 12u WoW kon spelen per dag, waarbij de enige pauzes die je nam was om naar de winkel te lopen omdat je energy drinks op waren of de pizza die je in de oven moet gooien en opeten :9~

--edit
Bij mijzelf voel ik meer een schuld gevoel denk ik. Net als wanneer ik naar de macdonalds ben geweest :+
Je hebt helemaal gelijk, maar klaarblijkelijk gun ik mezelf die rust niet meer zoals vroeger?

Overigens waren die 6u niet achter elkaar, maar verdeeld over 3 sessies.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste