Moet je toch verschillende missies uitvoeren? En dit doe je solo lijkt me?streamnl schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:40:
1 Tip.
Stardew Valley.
Was tot een half jaar geleden voor mij een onbekende game maar ik heb hem nu inmiddels op 3 apparaten geïnstalleerd.
Gekocht voor op de tablet, gekocht bij Steam (voor op de Steam Deck) en daardoor kan ik hem ook via een port spelen op de Abernic.
Verschillende missies?fevo-1190 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:20:
[...]
Moet je toch verschillende missies uitvoeren? En dit doe je solo lijkt me?
Geen idee. Op de Abernec ben ik het “verst”. En dat is jaar 2 😆. Er is nog heel veel wat ik niet weet. Maar ik speel wel solo ja.
Ik heb op elk apparaat een ander land gekozen en ook al is het principe hetzelfde, zo ervaar ik het niet. Bij de ene ben ik bijv. een boer met veel beesten, bij de andere weer een boer met veel gewas. En ik ben op de andere weer vooral visser.
Ik begrijp nu waarom zo’n oud spel nog steeds in de top 5 sta op Steam bij “meest gespeeld “.
Ik heb ook wel nood aan een revival. Jarenlang Xbox gespeeld, maar toch wat op uitgekeken door het gebrek aan exclusives. Dan 2 jaar geleden een PS5 gekocht, toch wel best veel FF en GT gespeeld, maar sindsdien ook eigenlijk games gekocht die ik amper aangeraakt heb. Ik mis vooral het aanzuigeffect. Als ik een dag of 2 weinig tijd of zin heb om te spelen, komt het er vaak helemaal niet meer van.
Vroeger had ik veel plezier aan strategy en city building games op PC. Ik zie nu wel wat mooie titels en remasters in Steam verschijnen. Maar ik heb helemaal geen PC meer. De drempel om 1.500 EUR neer te tellen om een oude hobby misschien nieuw leven in te blazen is toch wat groot.
Hier ook, 30+, gezin met kids, maar eigenlijk heb ik wél tijd. 's Avonds een uurtje of 2 gemiddeld, mijn vrouw leest graag 's avonds of gaat vroeg naar bed. Ideaal eigenlijk. Toch geraak ik meestal niet verder dan wat doelloos filmpjes kijken op Youtube van onderwerpen die me interesseren.
Vroeger had ik veel plezier aan strategy en city building games op PC. Ik zie nu wel wat mooie titels en remasters in Steam verschijnen. Maar ik heb helemaal geen PC meer. De drempel om 1.500 EUR neer te tellen om een oude hobby misschien nieuw leven in te blazen is toch wat groot.
Hier ook, 30+, gezin met kids, maar eigenlijk heb ik wél tijd. 's Avonds een uurtje of 2 gemiddeld, mijn vrouw leest graag 's avonds of gaat vroeg naar bed. Ideaal eigenlijk. Toch geraak ik meestal niet verder dan wat doelloos filmpjes kijken op Youtube van onderwerpen die me interesseren.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Voor Anno 1800 (met dlc's) of COH 1,2 of 3 heb je écht geen pc van 1500,- nodig. Koop een pc van een paar jaar (max 3 a 4 jaar oud) op marktplaats (wel met losse gpu).... of desnoods zoek je online paar onderdelen nieuw en paar via marktplaats of hier op tweakers in vraag&aanbod en bouw je daar een mooie pc mee. Gegarandeerd dat je dan weer het op gaat pakken want dit zijn 2 titels met hoge verslavingsgevoeligheid (ik ben zelf ook net 40 en nog steeds helemaal hooked).Darks schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:54:
[ Voor 7% gewijzigd door TheAirwaver op 09-08-2025 20:11 ]
Ik heb dit ook! Ik speel daarom vooral kortere games zoals Rocket League, Overwatch 2, Tetris, Mario Kart en af en toe een langere jRPG.
Zelfde situatie hier, maar ik weet me eigenlijk prima te vermaken 1 à 2 avonden per week a 2-3 uur. Met Cyberpunk of Horzon Zero Dawn (+ Forbidden West), Assassins Creed of dergelijke ben ik bijna een half jaar onder de pannenDarks schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:54:
Ik heb ook wel nood aan een revival. Jarenlang Xbox gespeeld, maar toch wat op uitgekeken door het gebrek aan exclusives. Dan 2 jaar geleden een PS5 gekocht, toch wel best veel FF en GT gespeeld, maar sindsdien ook eigenlijk games gekocht die ik amper aangeraakt heb. Ik mis vooral het aanzuigeffect. Als ik een dag of 2 weinig tijd of zin heb om te spelen, komt het er vaak helemaal niet meer van.
Civ6 draait zelfs op mijn AMD 3400G (iGPU) goed genoeg om speelbaar te zijn. Scheelt dat ik 30fps op low settings geen probleem vind. Evenals serieus oude games zoals Witcher 1 en 2 van GoG spelen
Helemaal tijdverslindende, helemaal ingezogen worden games heb ik wel, maar dat avondje "jaja schat, nog even dit, ik kom zo ook naar bed.... huh 02:00 op woensdag?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ook ik speel nog steeds WolfETNils94 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:39:
Geinig dat dit topic er is! Voor mij is de komst van een zoon ook een grote verandering geweest in de hoeveelheid dat ik mijn PC aanraak.
In de huidige tijd lijkt heel veel pay-to-play te zijn / pay-to-win, en dan hebben we het nog niet eens over de prijzen gehad van games tegenwoordig. Dat maakt voor mij ook dat het aantrekkelijke juist eraf gaat, weinig is gelijkwaardig meer als je alleen de game aanschaft.
Ik merk dat ik altijd weer terug kom bij de games die no-nonsense zijn. Mij maak je niet blij met eeuwig grinden voor betere gear/skins whatever.
De games waar ik enorm van kan genieten:
- Wolfenstein Enemy Territory -> Ja, écht! Dit wordt nog steeds gespeeld door een clubje mensen en is naar mijn idee een van de beste shooters ooit.
- Overwatch -> Voor de afwisseling leuk, who cares dat er weer nieuwe heroes zijn. Gewoon je vertrouwde hero pakken en door! (Alleen jammer dat overwatch 1 niet meer te spelen is)
- CS2 -> Al is het maar casual, het spel blijft het zelfde format gelukkig, de skins e.d. kunnen mij niet zo boeien.
Het is dat ik zelf wachten niet erg vind, maar 1 of 2 spelen op de Nintendo Switch toevallig ook op PC. En misschien ook 1 op de PS5.Cyberw00d schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:06:
[...]
Als het op die 30 sec aankomt om te spelen is de motivatie wel erg laag
En merk wel dat de tussen staps laad tijden op de Switch wel heel erg merkbaar is in games terwijl diezelfde games op PS5 en of PC lang zo stroef niet zijn daardoor.
Niet dat het me tegenhoud maar het is wel een lichte stapeling van frustratie.
Geforce Now + City Skylines 2 en je bent voor 60€ een maand zoet. Ook genoeg andere strategie spellen op GFN te vinden.Darks schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:54:
Grappig, bij mij is dit er ook langzaam in geslopen. Inmiddels 31 jaar en raak nauwelijks mijn Xbox One X en Game PC meer aan. Komt misschien ook omdat ik fulltime in de IT werk en eigenlijk 's avonds of in het weekend liever niet meer achter een scherm zit maar liever wat ga ondernemen. Heb er ook niet echt het geduld meer voor - misschien max 20 minuten.
<rant>
Twijfel ook om de Playseat, Xbox en Game PC de deur uit te doen, hoewel die niet zoveel meer opbrengt. De Game PC kan ik nog prima af en toe een spelletje in 4K medium mee spelen. De Xbox is ook een prima Blu-ray speler voor af en toe. Hoewel als je de Xbox of Game PC weer 'ns aanzet moet je eerst 20 minuten wachten om games te updaten.
</rant>
<rant>
Twijfel ook om de Playseat, Xbox en Game PC de deur uit te doen, hoewel die niet zoveel meer opbrengt. De Game PC kan ik nog prima af en toe een spelletje in 4K medium mee spelen. De Xbox is ook een prima Blu-ray speler voor af en toe. Hoewel als je de Xbox of Game PC weer 'ns aanzet moet je eerst 20 minuten wachten om games te updaten.
</rant>