Ik herken het deels. Heb hier zelf ook perioden last van, niets is pakkend genoeg of er zijn andere redenen om af te haken. Ik heb een PC en Xbox, en heb abonnementen op Uplay+, EA Access, Xbox Game Pass actief of onlangs gehad.
Mijn favoriete genres zijn Hack & Slash RPG's (Diablo-style) en strategiegames (Starcraft, Command&Conquer) en helaas zijn hier vrij weinig goede nieuwe games in te vinden.
Games die ik onlangs gespeeld/geprobeerd heb en die ik nu niet meer speel (deleted):
-
Rainbow Six: Siege: Veel te laat mee gestart, online vrij kansloos en te veel personages om nu te gaan leren (zowel om mee te spelen als om tegen te spelen, wat kan de tegenstander bijv.)
-
Destiny 2: Schieten voelde heerlijk aan, maar setting spreekt mij toch niet aan plus het hele MMO idee vind ik toch niets.
-
RDR2: Heerlijke game, maar enorm tijdrovend. Voelt heel erg traag aan waardoor je er echt voor moet gaan zitten. Even 30 minuten spelen gaat bijna niet.
-
Wreckless: Te ver achter op de rest, dus veel solo spelen om in te halen. Daar eigenlijk simpelweg geen zin in.
-
Dishonored 2: Tijdens spelen vooral bezig met collectibles. Hierdoor te lang bezig en interesse afgekoeld. Uiteindelijk ergens middenin afgehaakt vanwege verlies aan interesse + tegenop kijken wat ik nog moet gaan doen.
-
Far Cry: New Dawn: Voelde echt veel te veel als FC5 aan, letterlijk een reskin en had meer verwacht van bijv. de wapens (bijv. dat je echt moest craften of kon customizen. Uiteindelijk gewoon geen zin om een FC5 reskin nogmaals te gaan spelen.
-
Ghost Recon: Breakpoint: Simpelweg slechte/nutteloze game mechanics (bijv. gear) en een enorme opvulling met nutteloze content (locaties op de map). Voelde meer als werken (als completionist wil ik alles clearen, dus honderden markers hebben voelt echt als werk dan).
-
PUBG: Ben er na een paar honderd uur gewoon klaar mee, vind het niet leuk meer simpelweg.
Games die nog wel geinstalleerd zijn maar eigenlijk momenteel niet speel:
-
The Outer Worlds: Leuke game, maar halverwege kom je in een sleur terecht. Quests zijn toch minder interessant ineens omdat vooral de rewards nutteloos zijn. Weinig beloning voor spelen en ook weinig eigen invloed. Plus bepaalde keuzes te makkelijk op te lossen.
-
Metro: Exodus: Op zich een leuke game, maar ergens halverwege gaat het tempo er uit doordat je in een veel te grote area komt. Hierdoor veel tijd kwijt aan verplaatsen, dus saaier.
-
Assassin's Creed Odyssey: Geweldige game, maar op de een of andere manier gewoon té veel te doen. Door de bomen het bos niet meer zien > Map openen > overweldigd worden > afhaken > afsluiten na 15 minuten

-
The Division 2: Begon vrij goed, veel gespeeld maar op een gegeven moment "uitgespeeld". Inmiddels wel weer nieuwe content maar door het niet meer volgen achter qua kennis en geen zin om het weer op te gaan pakken.
Games die ik wel afgerond heb onlangs:
-
Wolfenstein II: The New Colossus: Gewoon vrij lineair, collectibles vrij makkelijk te vinden, maar ook weer niet voor 100% gegaan. Gewoon verhaal uitspelen en wat zij-activiteiten gedaan en klaar.
-
Star Wars Jedi: Fallen Order: Ben nog niet 100% klaar maar binnen een uurtje wel gok ik. Maar heb hier alle collectibles gehaald, omdat het er vrij weinig zijn.
Games die ik nu speel/onlangs geinstalleerd heb:
-
Diablo III: Tijdje niet gespeeld, maar nu wel weer. Heerlijk simpele game die je gewoon even kort kunt spelen wanneer je wilt. Spelen levert altijd iets op: XP, items, materials etc. Wat je ook doet je gaat er altijd op vooruit dus niets voelt als verloren tijd.
-
Diablo II: Leuk als retro-gevoel, blijft een steengoede game.
-
Anno 1800: Heerlijk om lekker te priegelen. Werkt voor mij heel goed als stress-relief, lekker puzzelen met productielijnen en traderoutes.
-
Battlefield IV: Wilde deze game al tijden spelen, het gaat mij puur om de single-player campaign. Nu in EA Access beschikbaar. Ook gewoon recht toe recht aan: uitgespeeld = uninstall.
-
Star Wars Battlefront 2: Zit lekker in de Star Wars hype, dus wil de campaign van deze game ook meepakken. Na uitspelen van campaign ook uninstall.
-
Need For Speed Heat: Gewoon ff lekker racen en auto's customizen. Maar gok dat ik ook hier op een gegeven moment ga afhaken door te veel te doen.
-
Rage 2: Hoop dat hij vrij lineair is en niet al te veel vrijheid geeft, anders te veel afleiding en risico op afhaken.
Games die ik nog wil gaan spelen binnenkort (maar nog niet gekocht):
-
Greedfall: Ben benieuwd hoe deze game is, stijl spreekt mij aan.
-
Planet Zoo: Hou wel van management games, dus wil deze graag proberen.
Games waar ik naar uit kijk:
-
Diablo IV: Diablo is mijn favoriete gameserie ever, dus ook deze ga ik grijs spelen.
-
Cyberpunk 2077: Moet ik dit nog uitleggen?

-
Marvel's Avengers: Hou van Marvel, dus ben erg benieuwd.
-
Halo Reach PC: Eerste Halo game op de PC voor mij, ben benieuwd.
-
Halo Infinite: Nieuwe Halo!

-
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Trekt mij wel, vond deel 1 ook gaaf.
-
The Last of Us 2: Maar geen PS4 dus helaas.. Zelfde geldt voor God of War en Horizon: Zero Dawn. Zou ik graag spelen maar geen PS4.
-
Age of Empires 4: Blijft een prachtige reeks, dus ben erg benieuwd.
Misschien kun je hier iets mee