Ik vind eerlijk gezegd een aantal reacties in dit topic een beetje flauw en voegen ook werkelijk niks toe. (understatement)
Het kan namelijk best een interessante discussie zijn.
Uiteraard verschuiven interesses en prioriteiten.
Maar ik merk ook wel dat dit zeker niet de enige variabelen zijn.
Uiteraard zit daar misschien een stuk nostalgie waarom bv oudere games nog wel leuk zijn.
Ik denk echter dat er iets meer aan de hand zit.
Veel van deze oudere games zitten qua snelheid en speelplezier volgens mij ook wel echt anders in elkaar.
Waar ik de laatste tijd bijvoorbeeld helemaal klaar mee ben, is het eindeloos moeten ploeteren (grinden) om uberhaubt nog mee te kunnen komen in een game.
Als ik na een lange week werken een beetje wil ontspannen, wil ik gewoon simpel een spelletje beginnen.
Zonder allerlei vage niks zeggende upgrades, power-ups en noem het allemaal maar.
Ook zijn er veel games waarbij de speltechnieken gewoon nodeloos vreemd en ingewikkeld zijn.
Ineens moet je allerlei dingen gaan bouwen enzo, in een shooter, wtf?
Daarnaast vind ik persoonlijk ook de online cultuur echt toxic.
Er is heel veel negativiteit, haantjes gedrag, gescheld en gevloek.
Uiteraard hangt dit een beetje af wat, waar je speelt en hoe populair het is.
Maar ik heb toch het idee dat het "vroeger" allemaal wat vriendelijke was.
Al met al zie ik veel games tegenwoordig een beetje hetzelfde als films.
Er is een hoop eye-candy, maar het zit allemaal een beetje tussen wal en schip.
Dus er is noch een goede verhaallijn, noch is een een goede arcade game.
En als het een arcade achtige game is, moet je er weer zoveel tijd in stoppen dat het hele arcade gevoel weg is.
Ik denk dat veel ontwikkelaars op een gegeven moment teveel willen.
Less is more zullen we maar zeggen, een goed verhaal of fijne gameplay hoeft niets meer te hebben.
Misschien klinkt dit heel gek, maar wat ik ook soms echt mis, is cheatcodes.
Meer en meer games werken enkel online, waardoor er door allerlei veiligheidschecks niet meer gecheat kan worden.
Uiteraard prima voor online spellen waar cheaters/scammers een drama zijn,
Maar ik soms mis ik toch wel de mogelijkheid om gewoon eens lekker aan te klooien.
Trouwens, misschien een kleine tip, maar wat ik tegenwoordig veel doe is via Parsec console games spelen met vrienden.
Normaal gesproken zou dat online niet kunnen, maar met Parsec kun je met ongelooflijk lage delay/latency prima je scherm sharen.
Dat kan trouwens ook met vreemden.
@
RJL86 Love the Jazz Jackrabbit