[Multi] Het algemene 'ik zoek een nieuwe game' topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Topicstarter
Ken je dat? Dat je eigenlijk wel bent uitgespeeld met je huidige game collectie, moet wachten op dat ene toffe spel wat maar telkens wordt uitgesteld?
Je wil de tijd overbruggen met een leuke andere game, maar welke?

Er is uiteraard veel te vinden en te lezen op internet, maar waarom niet de ervaring van je mede-tweakers raadplegen op basis van wat jij leuk vind om te doen. Er is vast wel iemand die je een gouden tip kan geven. Wellicht wel die ene game die destijds niet lekker wilde draaien op je 486, Pentium III of Intel Core 2 Duo, maar tegenwoordig op je i9 9900K & RTX 2080 geen probleem meer zijn.

Herkenbaar? dan zit je hier in het juiste topic!

Wel een paar 'spel'regels:
- Iedereen mag onderbouwd aangeven dat je opzoek bent naar een nieuwe game.
- Vermeld daarbij wat je ongeveer wil spelen en welke spellen je wel en niet tof vindt.
- Als je reageert doe dat ook onderbouwd .
- Een lijstje goede games is zo bedacht maar het is het mooist als je ook aangeeft waarom jij nou net dat spel zo goed vind passen bij de ander.

Onder het mom van TS begint:

Ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe game waar ik mezelf wat langer mee kan vermaken.
Maar kom er maar geen tegen waarbij dat het geval is, wellicht is het de leeftijd dat ik het gamen ontgroei?! 8)7

Games waar ik echt uren speelplezier aan heb beleefd zijn (die me zo nog te binnen schieten):
  • Digger
  • Tie Fighter
  • X-Wing
  • Commander Keen-series
  • Duke Nukem's reeks
  • Jazzy Jack Rabbit
  • Jill of the Jungle
  • Transport Tycoon / OpenTTD
  • Descent 1, 2, 3
  • Anno series
  • Assassins Creed 2, Brotherhood (latere delen niet echt meer, heb Unity & Syndicate nog geprobeerd, maar nee... 't is geen Ezio sfeertje...)
  • Morrowind, Oblivion, Skyrim.
  • GTA series
  • Bioshock series
  • Flight Simulator X / P3D
  • Command & Conquer series
  • Stronghold
  • Heroes of Might & Magic (maar nooit echt ooit 1 deel van uitgespeeld).
  • Wolfenstein (Spear of Destiny en latere 'remakes' ook gespeeld)
  • Warcraft 1 & 2
Ben niet van de online games, vind er geen reet aan namelijk als je leuk wat hebt opgebouwd er een of andere freak jouw plezier komt verpesten door je spullen af te pakken.
Ook hele huidige verdienmodel kan ik me niet in vinden, met free to play en dan in game aankopen moeten doen.
Ik betaal liever gewoon 1x voor een game en that's it.
Op mijn mobiel / tablet game ik niet, ook geen consoles in huis, PC only. Heb niet voor niets een (inmiddels) 9900k en RTX2080. Hardware is het probleem niet.

Heb The Witcher 3 geprobeerd, maar vond dat toch niet echt tof. Miste de zaken die ik gewend ben vanuit Skyrim/Oblivion.
Ook Cities Skylines geprobeerd, maar dat kwam (in mijn optiek) neer op het goed aanleggen van een wegennet dan de rest er omheen.
Maar goed, ik speelde Simcity (de originele) ook altijd met SHIFT FUND. ;)
Shooters vroeger ook wel veel gespeeld, maar tegenwoordig boeien me shooters niet zo heel erg meer.

Zoek een game met een leuke verhaallijn en/of een doel waar je echt naar toe moet werken.
Wie o wie kan mij aan een leuke game helpen? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 22-06-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 13:04
Durf het bijna niet te zeggen maar te oud om te gamen ben je nooit.

Ik zie dat je Flightsim en SC hebt gespeeld, wel eens gedacht aan Farm Sim 15 of Eurotruck Simulator 2? Mist het verhaal maar wel doelen om naar toe te werken, nieuwe velden, betere mooiere truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Xenoblade Chronicles X. Wii u vereist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

Ori and the blind forest heb ik me toch wel even mee kunnen vermaken.
Platformer, je moet er van houden.

Oh en je bent inderdaad nooit te oud om te gamen. (aldus deze oude man van 36)

[ Voor 27% gewijzigd door Franko P. op 28-03-2016 11:40 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Platform games heb ik vroeger ook veel gespeeld, ooit begonnen met Lode Runner. ;)
Daarna alle Commander Keen en Duke Nukem's gespeeld. Jazzy Jack Rabbit, Jill of the Jungle, etc.
Met mijn 35 jaar eigenlijk al best wat games gespeeld. :D

Ori and the blind forest ga ik eens naar kijken. Thanks!
Fram & Eurotruck sim spreken mij niet zo aan.
Xenoblade houd helaas op, heb geen Wii U. PC only. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:06

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Anoniem: 111246 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:52:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe game waar ik mezelf wat langer mee kan vermaken.
Maar kom er maar geen tegen waarbij dat het geval is, wellicht is het de leeftijd dat ik het gamen ontgroei?! 8)7

Games waar ik echt uren speelplezier aan heb beleefd zijn (die me zo nog te binnen schieten):
  • Digger
  • Tie Fighter
  • X-Wing
  • Transport Tycoon
  • Descent 1, 2, 3
  • Anno series
  • Assassins Creed 2, Brotherhood (latere delen niet echt meer, heb Unity & Syndicate nog geprobeerd, maar nee... 't is geen Ezio sfeertje...)
  • Morrowind, Oblivion, Skyrim.
  • GTA series
  • Flight Simulator X / P3D
  • Command & Conquer series
  • Stronghold
  • Heroes of Might & Magic (maar nooit echt ooit 1 deel van uitgespeeld).
  • Wolfenstein (Spear of Destiny en latere 'remakes' ook gespeeld)
  • Warcraft 1 & 2
Ben niet van de online games, vind er geen reet aan namelijk als je leuk wat hebt opgebouwd er een of andere freak jouw plezier komt verpesten door je spullen af te pakken. Ook hele huidige verdienmodel kan ik me niet in vinden, met free to play en dan in game aankopen moeten doen.
Ik betaal liever gewoon 1x voor een game en that's it.
Op mijn mobiel / tablet game ik niet, ook geen consoles in huis, PC only. Heb niet voor niets een 6700k en GTX970. Hardware is het probleem niet.

Heb The Witcher 3 geprobeerd, maar vond dat toch niet echt tof. Miste de zaken die ik gewend ben vanuit Skyrim/Oblivion. Ook Cities Skylines geprobeerd, maar dat kwam (in mijn optiek) neer op het goed aanleggen van een wegennet dan de rest er omheen. Maar goed, ik speelde Simcity (de originele) ook altijd met SHIFT FUND. ;)
Shooters vroeger ook wel veel gespeeld, maar tegenwoordig boeien me die niet zo heel erg meer.

Zoek een game met een leuke verhaallijn en/of een doel waar je echt naar toe moet werken.
Wie o wie kan mij aan een leuke game helpen? :)
toon volledige bericht
Ik merk ook dat ik wat anders tegen games aan kijk dan 'vroegah'. Waarom staat er geen Fallout (4) in je lijst? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Platformers... BroForce? Serious Sam Double D XXL?
Shooters... Serious Sam serie? (First Encounter, Second Encounter, SS2, SS3:BFE)

OpenTTD misschien?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07 16:18
Als je games als Skyrim en Morrowind leuk vindt, probeer dan toch eens Fallout 4. Ja, het speelt als een shooter, maar het is wel meer dan alleen een fps. Ook gemaakt door Bethesda dus je weet ongeveer wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Misschien toch eens overwegen een PS4 te halen. Dat is qua verhalende singleplayer games toch wel het platform bij uitstek. Op de PC is het toch met name multiplayer, F2P en strategie dat de klok slaat.

Denk eens aan Uncharted; 3 delen met het 4e deel om de hoek. Bloodborne en The Last of Us. Zo heb je toch minstens 100 uur te gaan. En binnenkort Dark Souls 3 (waarbij je de eerdere delen ook op de PC hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vond FarCry 3 redelijk sterk.

Verder kan je nog kijken naar Tropico, heerlijk spel met een campaign waar je vele uurtjes mee zoet kan zijn. En wat ook heel gaaf is is Company of Heroes 2, grafisch ook prachtig om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 17:29
Een oudje misschien ? Freelancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
----- sorry stond al in je lijstje

dan denk ik aan worms mayhem
jurassic park

[ Voor 89% gewijzigd door robinjoo1 op 28-03-2016 14:45 ]

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:11

ResuCigam

BOFH

Ik sluit me aan bij Far Cry 3 en Fallout 4, heb van beide genoten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkeB
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-08-2024
Voor strategiespellen:
Rome 2 total war
(attila total war)
CIV (5 of beyond earth)
Endless legends (persoonlijke favoriet)
kan je elk je uren mee bezig houden.

MOBA?
League of legends
Dota (2)
Smite?

RPG:
mass effect? persoonlijk groot fan van, vind 1 beetje oud aan doen, maar 2 en 3 zijn beide prima te doen
sleeping dogs (beetje vergelijkbaar met gta, maar grotere nadruk op hand to hand)
natuurlijk Far cry en fallout

anders:
Mirror's edge, een van mijn favoriete spellen allertijden, ben er alleen heel; erg slecht in

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Misschien is Bioshock iets? Is al een redelijk oude franchise, dus de spellen zijn goedkoop te krijgen in de vele steam sales e.d. .

Edit: in de Steam Sales is de hele serie voor <€10 te krijgen: https://www.steamprices.c...2896/bioshock-triple-pack

[ Voor 32% gewijzigd door TommyboyNL op 28-03-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
BastiaanCM schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:51:
Een oudje misschien ? Freelancer
Dit. Of Rebel Galaxy, die is wat nieuwer. Kost geen drol, je stopt er zo 60 uur in, je kan je eigen gang gaan en geen online mode. Heerlijke game :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor alle tips, ik onthoud ze allemaal! Voor nu ben ik helemaal into Ori and the Blind Forest. :)
Komt zelfs nog een nieuw deel van, dus dat is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik herken het hoor. Het is voor mij ook vrij lastig om tegenwoordig nog een leuke game te vinden. Enkele voorbeelden:

- Ik speelde vroeger Call of Duty, maar Call of Duty Advanced Warfare is geen klap aan.
- Ik speelde vroeger Battlefield 1942, maar de laatste Battlefield games zijn maar saai.
- Ik speelde vroeger Doom en Hitman, maar die nieuwste uitvoeringen spreken me niet aan.
- Wolfenstein was vet, maar voor The Old Blood kan ik maar niet warm worden.

etc

Lastig.

Afgelopen maand Oddworld: New 'n' Tasty uitgespeeld. Dat is een remake van Oddworld: Abe's Oddysee uit 1997 die ik destijds gespeeld had. Wat heerlijk was dat om een game van toen met up-to-date graphics nog een keer opnieuw te spelen. Meeste recensies zijn ook positief.

http://store.steampowered.com/app/314660/

Verder zou je de alpha versie van nieuwste Unreal Tournament kunnen proberen. Die speelt best lekker: de gameplay voelt als het echte UT van vroeger aan. Dus niet dat neppe UT 3 uit 2007.

https://www.epicgames.com/unrealtournament/

Als laatste kan ik nog Mass Effect en Dead Space series kunnen aanraden. Daar zit een leuke verhaallijn achter waardoor je een beetje gaat meeleven met de karakters. Uren speelplezier.

Zelf wacht ik nog op DayZ. Iets met zombies, maar dan beter dan Left 4 Dead.

[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 15-05-2016 00:06 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:05
TommyboyNL schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:35:
Misschien is Bioshock iets? Is al een redelijk oude franchise, dus de spellen zijn goedkoop te krijgen in de vele steam sales e.d. .

Edit: in de Steam Sales is de hele serie voor <€10 te krijgen: https://www.steamprices.c...2896/bioshock-triple-pack
Daar sluit ik mij bij aan, als je Bioshock nog niet hebt gespeeld is dat echt een aanrader. Buil kan je er ook niet echt aan vallen voor die prijs.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Binnenkort komt Steamworld Heist uit voor de pc, op de 3ds was dit briljant. Dit is ook een origineel spel en niet iets waar er al 100 van bestaan.
Als je wat ouder bent is Retro City Rampage misschien wel leuk, 8bit GTA1 met veel grappige verwijzingen naar jaren 80.
Rayman legends is ook aan te raden. Misschien dat X-COM nog iets is?
Ander idee, ondanks je goede hardware iets spelen wat op de PC niet bestaat. Goedkope 3ds aanschaffen, daar zijn veel spellen op met gameplay die er op PC of ander consoles niet zijn (zoals Fire Emblem, Monster Hunter). Heb je weer eens een echt nieuwe ervaring ipv alleen betere graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
witcher 3 nog een kans geven :)
dead space
bioshock
mass effect

dan zijn we wel een paar weken verder en kan je verder met

total war
fall out 4

allen wel must play imo

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels Ori & the blind forest uitgespeeld. Goeie tip! Vreemd dat deze geweldige game zo weinig aandacht heeft gekregen. Onterecht! Paar collega's vonden het ook helemaal gaaf en verbaasden zich er ook over dat ze hier nog niets over hadden gehoord/gelezen.

Ik ga fallout 4 eens proberen. Zie ik hier regelmatig als tip voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Ik kan Factorio heel erg aanraden, zeker ook qua games die je in het verleden tof vond. Het is een soort mix van transport tycoon, een rts en managing elementen. Je kunt er eindeloos mee klooien, erg leuk om alles zo gestroomlijnd mogelijk te maken.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Factorio - Trailer 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vermaak me echt prima met Fallout 4!
Weet iemand toevallig of daar ook een Sci-fi achtige game van is?
Bijv. uit het Star Trek of Star Wars universum?

Geen MMORG, gewoon net als Fallout 4, Skyrim, etc. lekker offline

Als dat (nog) niet bestaat, wtf?! why not?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 06:13
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:56:
Ik vermaak me echt prima met Fallout 4!
Weet iemand toevallig of daar ook een Sci-fi achtige game van is?
Bijv. uit het Star Trek of Star Wars universum?

Geen MMORG, gewoon net als Fallout 4, Skyrim, etc. lekker offline

Als dat (nog) niet bestaat, wtf?! why not?! ;)
De Mass effect serie! Ga je geen spijt van krijgen....

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Subtiele schop. ;)
Heb inmiddels Fallout 4 en Mass Effect ook gespeeld.
Helaas niet uitgespeeld, want door een iets wat onzorgvuldige opschoon actie mijn saves kwijt geraakt.
De behoefte om helemaal opnieuw te beginnen was er niet, was al ruim over de helft in beide.

Binnenkort komt Anno 1800 uit, daar ga ik me wel weer mee vermaken.
Maar ik zoek nog wat leuks voor erbij. Helaas is de nieuwe Ori and the Will of the wisp er ook nog niet.

AC: Odessy & Origins ook gedaan, geinig maar niet zo als de eerdere AC's. Teveel herhaling en focus op de combat in mijn optiek.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 08:28
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:33:
Subtiele schop. ;)
Helaas niet uitgespeeld, want door een iets wat onzorgvuldige opschoon actie mijn saves kwijt geraakt.
De behoefte om helemaal opnieuw te beginnen was er niet, was al ruim over de helft in beide.

Maar ik zoek nog wat leuks voor erbij. Helaas is de nieuwe Ori and the Will of the wisp er ook nog niet.

AC: Odessy & Origins ook gedaan, geinig maar niet zo als de eerdere AC's. Teveel herhaling en focus op de combat in mijn optiek.

Iemand nog een tip?
Hollow Knight, charmante action platformer in lijn met Ori. Extreem veel content met goede dev.
Pixelart (semi) turnbased games:
FTL: Faster than Light
Into the Breach

[ Voor 4% gewijzigd door Jelloz op 07-04-2019 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19

Tahref

God bless you

Banner saga serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Subtiele schop. ;)

Iemand nog een tip?
FarCry 5?
TombRaider?
Tropico 6?
Civ6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

Subtiele schop. ;)

Iemand nog een tip?
Factorio is ook een aanrader. Of een wat recenter uitgekomen spel: Stardew Valley.
Ben momenteel bezig met escapists 2, leuk om wat aan te klooien met een paar man.
Leuk om te lezen dat Ori zo goed bevallen is. :9 Ga deze binnenkort weer eens opnieuw spelen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07 08:10

Oxigeon

En zo is dat!

Factorio is inderdaad een game die betaalbaar is en je uren speelplezier mee kan hebben. Echt zoiets als Open TTD. Je begint met spelen om 21.00uur. Denkt ik maak alleen even dat lijntje af en voor je het weet ben je een complete fabriek uit de grond aan het stampen en is het 2 uur in dr nacht.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Mee eens je moet Witcher 3 zeker nog een kans geven (expansions zijn ook tof, en geven echt veel uren extra gameplay), eigenlijk met Witcher 2 beginnen (is nog prima te pruimen de graphics).

Witcher 1 is wel te gedateerd kwa graphics als je het verhaal goed wil volgen, dan zou ik gewoon een Youtube video kijken wat er in Witcher 1 is gebeurd, zo heb ik het gedaan na ik 2 heb gespeeld en begon aan 3 en niet veel snapte in het begin van het verhaal.

Als je AC:origins en oddysey leuk vond enigzins, alle game elementen en de stijl is letterlijk allemaal van Witcher 3 gejat (alleen heeft Witcher 3 beter verhaal en sidemissies).

Ik vond AC:Black flag ook erg leuk en uitgebreid, is ook nog wel een pareltje wat dat betreft.

Van de shooter single players, heb ik laatste jaren dit gespeeld:
- Battlefield 3 en 4 (3 is nogal onsamenhangend kwa verhaal maar het speelt toch wel vermakelijk weg, 4 zit wel stukken beter in elkaar)
- Crysis 1, Warhead, 2 en 3 (zit nog best verhaal in en toffe graphics nog steeds anno 2019)
- Call of Duty WW2 (erg kort maar wel krachtig en meeslepend, en zeer gedetailleerd)
- Mass effect 3 eindelijk eens uitgespeeld (om de trilogie af te maken)

Ik ga binnenkort met Titanfall 2 beginnen (single player) daar hoor ik ook veel lovends over, er schijnt veel inspiriatie getrokken te zijn uit Half-life 2.

[ Voor 31% gewijzigd door Turismo op 07-04-2019 12:41 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKay
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
- Dying Light
- Borderlands franchise, zijn ook prima solo te spelen
- Spelunky als je jezelf even gek wilt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

edit: hier stond een sluitingsbericht. Nu een feestelijke openingsbericht. *O*

In overleg met @Anoniem: 111246 is dit een nieuwe topic geworden waarin iedereen onderbouwd aan kan geven dat hij of zij een nieuwe game zoekt. Vermeld daarbij wat je ongeveer wil spelen en welke spellen je wel en niet tof vindt. Als je reageert doe dat ook onderbouwd . Een lijstje goede games is zo bedacht maar het is het mooist als je ook aangeeft waarom jij nou net dat spel zo goed vind passen bij de ander.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 19-06-2019 13:08 . Reden: Feestelijke heropening ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 337891

@Anoniem: 111246 op basis van de oude platformer die je gespeeld hebt en dat je ook wel het een en ander aan diepgaander spellen waarbij je moet puzzelen en zoeken hebt gedaan, kan ik Hollow Knight aanraden. 1 playthrough is 25 uur. 100% kan oplopen tot 100 uur. Het is vooral tof omdat de sfeer erg goed neergezet is, de wereld boeiend is en de platforming super strak in elkaar zit. In mijn ogen de beste metroidvania van de laatste jaren. Kost ook geen drol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 14:46

eagle00789

Est. November 2005

Een hele oude is misschien wel Repton (1 t/m 3, Infinity en andere repton games) maar die heb ik vroeger oop de electron compleet kapot gespeeld. deze moesten nog ingeladen worden van een casettebandje en had deze altijd vanaf een kopie ingeladen. Heb in het totaal wel 5 kopiën versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 19:33

Sagat

Is pappa x2!

Als ik even zo vrij mag zijn ;)

1. Hollow knight is geweldig, pak het beste van zelda en van moeilijke games ala soulsborne + het betere platfom werk en prop het in prachtig 2d jasje en dan heb je de game ongeveerd wel samengevat!

2. Geweldig topic dit verder, maar misschien moet de OP dan ook nog wat onder handen genomen worden
@Anoniem: 111246 ik zou zeggen doe is een poging om wat exactor aangegeven heeft wat uit te werken, en zoek anders gewoon mede editors die je kunnen meehelpen hierbij! :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Poging om dit topic nog eens nieuw leven in te blazen. ;)
De TS is inmiddels aangepast zoals verzocht.

Heb mij in de tussentijd heerlijk vermaakt met Anno 1800, Horizon Zero Dawn en heb zelfs kortstondig een PS5 in huis gehad voor Forbidden West. Dát waren nog eens games die me van begin tot einde helemaal geboeid hebben gepakt. Jammer dat het wachten wordt op het vervolg van Burning Shores in een totaal nieuwe game.

Daarnaast nog The Last of Us geprobeerd, maar vond de tv serie leuker dan de game.
Wellicht had ik 't andersom moeten doen, eerst de PC versie en dan pas de serie kijken. ;)
FS2020 is ook al 100+u in gestopt, ook met VR een tijd rond gevlogen. Maar ook dat verveelde na een tijd.
Te weinig uitdaging.

Kijk nu wel uit naar Starfield, maar die is er nog niet.
Evenals Cities Skylines 2, al vermoed ik dat dat mij minder zal boeien dan Anno 1800.
Kortom, in lijn met m'n TS en bovenstaande, wie kan me nog iets aanbevelen? Of iets wat uitgebracht is en ik de afgelopen jaren compleet gemist heb (leef nog al eens onder een steen, schijnt).

M'n rig is inmiddels ook geupgrade naar een i9 12900K, 3090ti, 64GB DDR5 en alles NVME SSD.
Dus ook dat moet geen belemmering zijn.

Ben benieuwd naar een goede argumentatie voor een game. :)
Pagina: 1