Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Ik zie meer potentie in het eventueel undervolten, gratis extra batterijleven zonder in te leverenj-phone schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:54:
Native overclocking op de Steamdeck: YouTube: Latest BIOS Update for Steam Deck LCD Allows Users to Overclock Both...
Undervolten kan al een tijdje via de BIOS.Vagax schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:48:
[...]
Ik zie meer potentie in het eventueel undervolten, gratis extra batterijleven zonder in te leveren
https://www.reddit.com/r/...afely_undervolt_the_oled/
Gamertag: FinrazielNL

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1ltXoNUs1yVSf9LMJiLQPetS.jpg?f=user_large)
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Verwijderd
Ik vind het ook erg tof dat je bepaalde oude games op 60fps kan spelen, die op andere consoles 30 of lager halen. Games zoals max Payne 1 en 2, dragons dogma, sleeping dogs, watch dogs etc zijn echt fantastisch om op de deck te spelen.AtlAntA schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 01:23:
Zowat de hele dag lekker aan het prutsen geweest om wat oude games te emuleren. Veelzijdig ding hoor die SD!
Ik heb mijn PlayStation portal ook al verkocht, de remote Play ervaring op de Steam Deck is beter.
Verwijderd
Volgens mij is er nog niet echt verbeterde hardware vanuit AMD beschikbaar. Volgens mij moest het echt een grote update zijn, anders gaat valve er niet aan beginnen.Soullie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:24:
Over SD2 gesproken, wat verwacht men ? Volgend jaar denk ik zelf.
Ps portal was sowieso al een totaal geschift product imo. Vooral ook door al die lock-in onzin met Bluetooth dat ontbrak enzo.Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:30:
[...]
Ik vind het ook erg tof dat je bepaalde oude games op 60fps kan spelen, die op andere consoles 30 of lager halen. Games zoals max Payne 1 en 2, dragons dogma, sleeping dogs, watch dogs etc zijn echt fantastisch om op de deck te spelen.
Ik heb mijn PlayStation portal ook al verkocht, de remote Play ervaring op de Steam Deck is beter.
Verwijderd
Mwah, het is een prima product met een prima use case. Echter heeft de Steam Deck oled met HDR. En twee van dit soort devices naast elkaar is overkill. Daarom de portal weer verkocht.FrankoNL schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:01:
[...]
Ps portal was sowieso al een totaal geschift product imo. Vooral ook door al die lock-in onzin met Bluetooth dat ontbrak enzo.
Iemand hier die dit ook heeft gedaan? Daadwerkelijke winsten gezien?Hagdos schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:33:
[...]
Undervolten kan al een tijdje via de BIOS.
https://www.reddit.com/r/...afely_undervolt_the_oled/
Ik ben inmiddels echt helemaal verzwolgen door Fallout 4. Speel het nog zonder mods, maar merk nu al dat dit veel grotere kans van slagen heeft dan op de PS4.
Fallout 4 en the witcher zijn mijn go to games op dit moment. Bij kortere potjes doe ik dirt rally of Ori.
Ik heb dit gedaan. Bij te laag zie je direct resultaat (glitches/crashes). Ik hou accuduur enzo niet goed genoeg bij om te kunnen zeggen of/hoeveel verschil het maakt.twowheeler schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:02:
[...]
Iemand hier die dit ook heeft gedaan? Daadwerkelijke winsten gezien?
De winst bij undervolten zit hem voornamelijk op games die niet de max aan power trekken.
[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 06-05-2024 20:59 ]
Mooi dat 'ie maar €28,99 kostTimothy3000 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:58:
Hades II early access is nu te koop op Steam!!!!
[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 06-05-2024 21:32 ]
The devil is in the details.
Enfin... let the fun begin dus... (maar eerst nog ffe werken.
...het belooft een zeer kort aanvoelende middagpauze te worden
[ Voor 14% gewijzigd door PinusRigida op 07-05-2024 11:34 ]
Speelt echt super op Deck, gisteren uurtje gedaan.Timothy3000 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:58:
Hades II early access is nu te koop op Steam!!!!
Echt geweldig.
Thanks! Ik kende Hades nog niet maar ziet er tof uit. Ondanks dat ik nog flink wat games op mijn backlog heb staan ook deze maar even toegevoegd:PHahn schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:16:
[...]
Mooi dat 'ie maar €28,99 kostEn het eerste deel is in de aanbieding voor €8,33. Ook een goede prijs.

Dacht eerst een kleine issue te hebben (trage downloadsnelheid in Steam) maar was snel opgelost door wifi manueel uit te schakelen (blijkbaar geeft die ondanks ethernet aangesloten in de dock, toch prioriteit aan WiFi, ondanks dat het icoontje bovenaan verandert naar bekabeld) snelheid ging plots x10
althans. ik heb de launcher geinstalleerd, maar zodra ik het opstart en ik kom bij het login scherm gaat mn toetsenbord crashen en is inlog gegevens invullen al een hels karwei. nu heb ik het zover dat ik daar voorbij ben, en ook via mn battle.net app toestemming heb gegeven. maar daarna lijkt de hele app vast te lopen. wie heeft dit nog meer gehad, en kan mij verder helpen?
Nieuwe favoriet gevonden trouwens: Firewatch... heel knap, relax, maar toch mysterieus genoeg om me te blijven doen terugkomen.
Doom Eternal draait ook als een zonnetje....
Iemand hier die speelt via gyro? ik heb geprobeerd maar ik geraak het maar niet gewoon, zeker bij dead-space zit ik echt te knoeien! heb je tips om het ok te krijgen?
Ben eigenlijk al at een loss met de instellingen, ik vermoed dat gyro as mouse de go-to is?
Tijdens de -soort van- demo Aperture Desk Job ging gyro aim écht knap goed... maar in om het even welk ander spel krijg ik het niet op dezelfde manier werken...
...Misschien 's beginnen met een controller setup van de community te testen...
Nu smokkel ik natuurlijk. Ik schrijf "op", want ik heb een gaming PC van ~7 jaar oud nieuw leven ingeblazen. Met de Steam Deck kan ik die (optioneel over een VPN) op afstand aanzetten en d.m.v. Moonlight op afstand gebruiken, inclusief HDR. Klaar met spelen? PC weer uit.
Het enige dat nog niet werkt is voice (vanuit mij), maar dat is een bekend gebrek van Sunshine+Moonlight. Voor een spel als Helldivers 2 is dat met willekeurige spelers niet een groot gemis. Er zijn hier wel oplossingen voor, maar niet even iets dat je zo kan starten op de Deck.
[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 10-05-2024 13:19 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Je kunt het via Lutris proberen. Zo speel ik Hearthstone, die start ik wel via de desktop.huntedjohan schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:54:
wie kan mij helpen? ik probeer battle.net te installeren om diablo 4 te proberen. maar ik kom er niet uit.
althans. ik heb de launcher geinstalleerd, maar zodra ik het opstart en ik kom bij het login scherm gaat mn toetsenbord crashen en is inlog gegevens invullen al een hels karwei. nu heb ik het zover dat ik daar voorbij ben, en ook via mn battle.net app toestemming heb gegeven. maar daarna lijkt de hele app vast te lopen. wie heeft dit nog meer gehad, en kan mij verder helpen?
Voor liefhebbers van Tomb Raider; Ik heb Tomb Raider en Rise of the Tomb Raider inmiddels 100% gespeeld maar het is geen pretje op de Steam Deck. Uiteindelijk deels op mijn laptop moeten spelen. Verrassend genoeg draait Shadow of the Tomb Raider zoveel beter.
Overigens voor alle Hades (1) liefhebbers die het nu spelen op de Steam Deck, installeer deze kleine mod waardoor je 16:10 krijgt (dus echt 1280:800 i.p.v. 720).
Wat was er niet fijn aan Rise of the Tomb Raider op de Steam Deck?Causs schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:32:
Kleine update van mij. Ik vind het leuk om in spellen 100% achievements te halen.. Dit heb ik jaren gedaan op de Playstation. Later op de Xbox en nu op de Steam Deck.
Voor liefhebbers van Tomb Raider; Ik heb Tomb Raider en Rise of the Tomb Raider inmiddels 100% gespeeld maar het is geen pretje op de Steam Deck. Uiteindelijk deels op mijn laptop moeten spelen. Verrassend genoeg draait Shadow of the Tomb Raider zoveel beter.
Overigens voor alle Hades (1) liefhebbers die het nu spelen op de Steam Deck, installeer deze kleine mod waardoor je 16:10 krijgt (dus echt 1280:800 i.p.v. 720).
Ik heb dit spel gespeeld (via Xcloud) op de SteamDeck en ik vond het een erg goed spel voor op de SD.
SideNote, mij boeit achievements niet. Dus daar ga ik ook niet voor. Maar het spel zelf speelt gewoon lekker.
Als achievements je niet boeien dan maakt het sowieso niet uit hoor, dan draait het spel prima. Ik speelde lokaal op de Steam Deck zelf. Problemen waar ik tegen aan ben gelopen gedurende het spelen;streamnl schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:54:
[...]
Wat was er niet fijn aan Rise of the Tomb Raider op de Steam Deck?
Ik heb dit spel gespeeld (via Xcloud) op de SteamDeck en ik vond het een erg goed spel voor op de SD.
SideNote, mij boeit achievements niet. Dus daar ga ik ook niet voor. Maar het spel zelf speelt gewoon lekker.
1. Dit deel heb ik op de PC gespeeld omdat de Baba Yaga DLC volledig vastliep voor mij, tot het punt waar ik een andere opslagbestand moest gebruiken dat ik online vond om de DLC-campagne te resetten.
2. Co-op expedities heb ik op de PC gespeeld, het was erg buggy. Ik had een zeer slechte verbinding met mijn co-op partner, althans dat dachten we. Na er online over te hebben gelezen, hebben we onze client gewijzigd naar beta 811.3. Dit gaf ons een stabiele verbinding en we waren in staat om de meest moeilijke prestaties te voltooien.
3. Voor de expedities kun je kaarten gebruiken. Op de een of andere manier is de interface gebrekkig met een controller, omdat wanneer je kaarten selecteert, je ook nog steeds het menu op de achtergrond bedient, wat resulteert in het starten van het spel wanneer je dat niet wilt. Ik heb dit opgelost door een andere controllerindeling te selecteren (waarmee ik muis + toetsenbord simuleerde), maar het was wel een gedoe.
4. Ik heb de nieuwste bèta-build gespeeld op de Steam Deck omdat sommige delen van de gebruikersinterface met de release-build niet leesbaar waren. Eigenlijk stond de informatie slechts gedeeltelijk op het scherm.
Ikzelf heb nog geen echte Dock, maar dit kan voor mij een killer feature worden! Het kunnen besturen van je Deck met je tv afstandsbediening, waarbij je de Deck zelfs aan kan zetten? Geweldig idee!
Er zijn vast wat (multimedia) applicaties die beter draaien op de Deck dan op een smartTV, naast natuurlijk het gamen.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat kan dus niet standaard op de SD.
Omdat er wellicht mensen zijn die wat moeite hebben om dat uit te vogelen, hierbij uit mijn eigen ducumentatie wat ik heb gedaan om te kunnen printen met mijn SD.
Doe er je voordeel mee en verbeter/vul aan waar handig/zinvol of netter.
Algemeen
sudo:zet een wachtwoord voor user “deck” via “passwd”
File system read only uitschakelen:
sudo steamos-readonly disable
Pacman - package manager
Er ontbreken wat keys in Steam OS, dit kan worden opgelost door deze toe te voegen via:sudo pacman-key --init
sudo pacman -S archlinux-keyring
sudo pacman-key --populate archlinux
sudo pacman-key --populate holo
CUPS - printen
Om cups te installeren:sudo pacman -S cups
sudo systemctl enable --now cups.service
sudo systemctl enable --now cups.socket
sudo systemctl enable --now cups.path
Controleer of alles is gestart:
sudo systemctl -a list-units | grep -i cups
Beheer cups en printers
http://localhost:631 inloggen met user “deck” en het sudo password.CUPS na SteamOS update
Na een update van SteamOS werkt Cups (mogelijk) niet langer.Herinstallatie lost dat op, maar er zitten een klein aantal zaken in de weg.
De volgende commando’s lossen e.e.a. weer netjes op.
Een backup maken van /etc/cups kan geen kwaad.
Printers en config bleken echter intact te blijven.
steamos-readonly disable
rm /etc/cups/cups-files.conf.default
rm /etc/cups/cupsd.conf.default
rm /etc/cups/snmp.conf.default
pacman -S cups
systemctl enable --now cups.service
systemctl enable --now cups.socket
systemctl enable --now cups.path
Had het op de fp gezien maar vond het voor mezelf niet zo interessant... Maar nu bedenk ik me, zou dit net zoiets kunnen zijn als toen Valve aan hdr ondersteuning werkte en toen ineens met het oled model kwam? Later dit jaar steam deck console/settopboxXanderDrake schreef op zondag 12 mei 2024 @ 07:24:
Vanuit de frontpage: nieuws: Valve werkt aan HDMI CEC-functies voor Steam Deck Dock
Ikzelf heb nog geen echte Dock, maar dit kan voor mij een killer feature worden! Het kunnen besturen van je Deck met je tv afstandsbediening, waarbij je de Deck zelfs aan kan zetten? Geweldig idee!
Er zijn vast wat (multimedia) applicaties die beter draaien op de Deck dan op een smartTV, naast natuurlijk het gamen.
Inderdaad, @Amos_x kom er maar weer inFinraziel schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:46:
[...]
Had het op de fp gezien maar vond het voor mezelf niet zo interessant... Maar nu bedenk ik me, zou dit net zoiets kunnen zijn als toen Valve aan hdr ondersteuning werkte en toen ineens met het oled model kwam? Later dit jaar steam deck console/settopbox
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Steambox? Neen.XanderDrake schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:06:
[...]
Inderdaad, @Amos_x kom er maar weer inheb jij al een Steambox gekocht?
Ik heb even een deck gebruikt (een tijdje nadat ze massaal online stonden wegens upgrades naar de oled versie). Leuk spul, ik moest 'm even gehad hebben, maar net zoals de switch is het niet echt iets voor mij. Maar dat wist ik wel, geen probleem verder. Dat is meer persoonlijk, en geen oordeel naar de deck toe, wat een fantastisch stukje hardware is.
Ik game echt werkelijk nooit mobiel (op verplaatsing) en dan is de meerwaarde vrij klein. Ook ervaar ik hetzelfde als wat ik met de switch had, namelijk dat 'naar beneden' kijken naar een locatie tussen m'n handen, vind ik ergonomisch niet top.
Sowieso is game-tijd er op alle platformen hier (pc/ps5) er veel bij ingeschoten om allerhande redenen, dus ook geen nood aan nog meer hardware om minder te gamen. En ik vind in de huidige markt ook niet echt iets wat me aanspreekt om terug aan te haken met gamen. Ik heb al maanden de releases niet gevolgd, en wat ik hoor uit de gaming hoek is een en al ellende.
Maaaar. Een 'steambox' (een klein zuinig doosje, zonder controllers of scherm) om aan de tv te hangen (en dus niet te moeten streamen) zou heel erg welkom zijn. Waarom geen mini pc met windows? Omdat windows duidelijk niet nodig is om te gamen (zie steam deck), en ik dus al het gedoe niet hoef van een windows install in de woonkamer, als het via SteamOS zou kunnen. Plus, al die mini pc's zijn gewoon slecht ondersteund vanuit de fabrikant (minisforum), dus een 'steambox' zou er sowieso wel meteen in komen.
Ik heb zelf slechte ervaring met HDMI-CEC op de PS5 en heb het meteen uitgezet. Bijvoorbeeld als ik de TV aanzette ging automatisch de PS5 aan ondanks dat mijn TV niet op het PS5 kanaal stond. Stond PS5 uit na het gamen en zette ik de TV uit dan ging de PS5 weer aan enz… Nu is het onduidelijk of het aan mijn PS5 of LG tv lag, maar in het PS5 topic waren er genoeg mensen met verschillende merken TV’s die er ook last van hadden maar ook mensen waar het wel werkte. Mijn conclusie is dat HDMI-CEC weer een typische HDMI standaard is, die dus eigenlijk helemaal niet zo standaard isXanderDrake schreef op zondag 12 mei 2024 @ 07:24:
Vanuit de frontpage: nieuws: Valve werkt aan HDMI CEC-functies voor Steam Deck Dock
Mijn go-to is gyro as joystick als het spel controller support heeft, waarbij ik dan de grote bewegingen met de joystick doe, en alleen de gyro gebruik voor de kleine precieze bewegingen.PinusRigida schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:11:
[...]
Iemand hier die speelt via gyro? ik heb geprobeerd maar ik geraak het maar niet gewoon, zeker bij dead-space zit ik echt te knoeien! heb je tips om het ok te krijgen?
Ben eigenlijk al at een loss met de instellingen, ik vermoed dat gyro as mouse de go-to is?
Tijdens de -soort van- demo Aperture Desk Job ging gyro aim écht knap goed... maar in om het even welk ander spel krijg ik het niet op dezelfde manier werken...
...Misschien 's beginnen met een controller setup van de community te testen...
Als een spel geen controller support heeft gebruik ik meestal de touchpad voor de grote bewegingen en de gyro voor de kleine bewegingen.
Ik gebruik ook altijd de functie dat de gyro pas activeerd op het moment dat ik de joystick/touchpad aanraak.
Net even getest: gaat idd. wel iets beter op jouw manier; grote bewegingen met stick, kleine via gyro, thanx....ghhi schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:56:
[...]
Mijn go-to is gyro as joystick als het spel controller support heeft, waarbij ik dan de grote bewegingen met de joystick doe, en alleen de gyro gebruik voor de kleine precieze bewegingen.
Als een spel geen controller support heeft gebruik ik meestal de touchpad voor de grote bewegingen en de gyro voor de kleine bewegingen.
Ik gebruik ook altijd de functie dat de gyro pas activeerd op het moment dat ik de joystick/touchpad aanraak.
Desalniettemin pleeg ik nog steeds zelfmoord in-game omdat ik sta naar plafond of vloer te kijken wanneer ik aangevallen word...
Ding is ook: bij Aperture Desk Job schoot je vanuit een stilstaand standpunt maar in elke andere game ben je natuurlijk niet gewoon een stilstaande tactische toiletpot die naar vaatwassers mikt...
Hier nog een 40'er die gyro sim gebruikt door aanraking rechter joystick. Ik was er vrij snel aan gewend eigenlijk. Het voelt heel natuurlijk om de SD subtiel te bewegen om zo goed te richten. Daarbij moet wel gezegd dat ik muis met keyboard nog steeds 1000x comfortabeler vind.PinusRigida schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:24:
[...]
Net even getest: gaat idd. wel iets beter op jouw manier; grote bewegingen met stick, kleine via gyro, thanx....
Desalniettemin pleeg ik nog steeds zelfmoord in-game omdat ik sta naar plafond of vloer te kijken wanneer ik aangevallen word...wellicht moet ik ook nog wat met de gevoeligheid foemelen... ik heb wel gelezen dat je hier toch een aantal uren moet in steken om het echt aan te leren en vermits mijn brein al 4 decennia mee gaat zegt het voorlopig nog "nope, zet die f* aim-assist gewoon aan!"
![]()
Ding is ook: bij Aperture Desk Job schoot je vanuit een stilstaand standpunt maar in elke andere game ben je natuurlijk niet gewoon een stilstaande tactische toiletpot die naar vaatwassers mikt...Misschien dat gyro aim gewoon niet mijn ding is... totdat ik er de nodige tijd in steek...
Ja, het was bij mij al gewoon worden om na jaren muis en tb terug naar controller over te gaan, wat wel hielp is dat ik de jaren voor 2015 wel steeds X-box consoles gewoon was... echter van 2015 tot dit jaar uitsluitend via PC gegamed.MennoE schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:33:
[...]
Hier nog een 40'er die gyro sim gebruikt door aanraking rechter joystick. Ik was er vrij snel aan gewend eigenlijk. Het voelt heel natuurlijk om de SD subtiel te bewegen om zo goed te richten. Daarbij moet wel gezegd dat ik muis met keyboard nog steeds 1000x comfortabeler vind.
...maar SD kan ook gewoon overweg met muis en tb en dat doe ik wel af en toe maar minder dan dat ik dacht dat ik ging doen want dan speel ik docked en ik vind het juist zo leuk aan de SD dat ik 'm kan meepakken naar beneden om op de bank te gamen.
Aim via joystick gaat de laatste dagen al een pàk beter dan begin vorige week (toen m'n SD net toegekomen was)
... maar het gyro-aim wil vooralsnog niet erg lukken... wat was bij jou "snel"? Ik heb het nu denk ik net een uurtje uitgeprobeerd terug... wat met de gevoeligheid gespeeld... ik vind het teveel gedoe en ook al activeert gyro pas bij aanraken rechterjoystick, op de momenten dat het telt (lees: ik word aangevallen door bvb. necromorphs) zit ik weer ongewenst alle kanten tegelijk op te kijken
[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 13-05-2024 11:42 ]
Voordeel van de SD is dat je veel keuzes hebt om verschillende manieren van inputs te gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld voor the Witcher 1 de trackpads gebruikt voor de controls ipv de sticks. Werkte verrassend goed, stick waren een drama (veel te gevoelig). Werkte zo goed dat ik er in de Witcher 2 er vrolijk mee verder ging terwijl de sticks daar wel fatsoenlijke werkten
Nice, trackpads moet ik ook 's wat beter instellen dan (staan nu niet gevoelig genoeg). idd. wel top dat er zoveel mogelijkheden zijn...cold_as_ijs schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:53:
@PinusRigida heel herkenbaar, ik heb het nog wel aan staan voor PS remote play maar ik kon er ook niet echt aan wennen. Nu speel ik nauwelijks FPS, dus niet een heel groot probleem. Staat bij jou de gyro standaard aan of alleen wanneer je de rechterstick (of was het nou linker?) aanraakt?
Voordeel van de SD is dat je veel keuzes hebt om verschillende manieren van inputs te gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld voor the Witcher 1 de trackpads gebruikt voor de controls ipv de sticks. Werkte verrassend goed, stick waren een drama (veel te gevoelig). Werkte zo goed dat ik er in de Witcher 2 er vrolijk mee verder ging terwijl de sticks daar wel fatsoenlijke werkten
Staat bij mij ingesteld dat gyro pas activeert bij aanraken (rechter)joystick... tijdens rustige momenten werkt het wel maar "when shit hits the fan" wordt het een knoeiboel, wellicht omdat ik én gyro, én stick-input door elkaar gebruik.

Ik vraag mij af of je het dan wel goed hebt ingesteld. Ik beweeg ook met m'n stick, bijvoorbeeld als ik naar rechts kijk. Vervolgens tilt ik lichtjes met m'n SD en daarmee mik ik. Ik heb nog nooit gehad dat ik dan opeens naar het plafond of de vloer kijk. Je kunt misschien voorgeprogrammeerde user gyro instellingen gebruiken voor een spel. Wie weet staat jouw gevoeligheid te hoog en werkt dezelfde instelldie anderen gebruiken beter.PinusRigida schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:02:
[...]
Nice, trackpads moet ik ook 's wat beter instellen dan (staan nu niet gevoelig genoeg). idd. wel top dat er zoveel mogelijkheden zijn...
Staat bij mij ingesteld dat gyro pas activeert bij aanraken (rechter)joystick... tijdens rustige momenten werkt het wel maar "when shit hits the fan" wordt het een knoeiboel, wellicht omdat ik én gyro, én stick-input door elkaar gebruik.![]()
Bij mij wende het al met twee uurtjes denk ik.
Ja heb ook soortgelijke ervaringen... Bij mij gaat het mis als ik het aan heb op zowel de Xbox als de Nvidia shield (en de tv uiteraard). Ook al stel ik de shield in dat die niet met de tv aan moet gaan (ik zet altijd de shield aan die dan de tv aanzet, dat gaat wel goed), hij doet het toch... En wat er dan gebeurt als ik de Xbox wil gebruiken is dat de shield en Xbox allebei signalen blijven sturen om de input van de tv om te zetten die dan blijft switchen tussen de twee... Houdt soms na een paar keer op, soms blijft het doorgaan, en soms besluit een van de twee na een tijdje om de oorlog weer opnieuw te startencold_as_ijs schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:34:
[...]
Ik heb zelf slechte ervaring met HDMI-CEC op de PS5 en heb het meteen uitgezet. Bijvoorbeeld als ik de TV aanzette ging automatisch de PS5 aan ondanks dat mijn TV niet op het PS5 kanaal stond. Stond PS5 uit na het gamen en zette ik de TV uit dan ging de PS5 weer aan enz… Nu is het onduidelijk of het aan mijn PS5 of LG tv lag, maar in het PS5 topic waren er genoeg mensen met verschillende merken TV’s die er ook last van hadden maar ook mensen waar het wel werkte. Mijn conclusie is dat HDMI-CEC weer een typische HDMI standaard is, die dus eigenlijk helemaal niet zo standaard is. Dus laten we hopen dat het wel goed werkt op de deck/dock

Heb het dus verder uit moeten zetten dan ik eigenlijk zou willen...
Maar goed, als er één partij is waar ik wel vertrouwen heb om het goed te kunnen implementeren met genoeg controle over wat er precies wanneer moet gebeuren dan is het Valve wel. Aan de andere kant goed kans dat streaming diensten zullen weigeren om mee te werken aan fhd (laat staan uhd) streams op Linux, dus of het echt een goede mediacenter kan worden is afwachten.
Denk idd. dat het aan de gevoeligheid ligt...MennoE schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:12:
[...]
Ik vraag mij af of je het dan wel goed hebt ingesteld. Ik beweeg ook met m'n stick, bijvoorbeeld als ik naar rechts kijk. Vervolgens tilt ik lichtjes met m'n SD en daarmee mik ik. Ik heb nog nooit gehad dat ik dan opeens naar het plafond of de vloer kijk. Je kunt misschien voorgeprogrammeerde user gyro instellingen gebruiken voor een spel. Wie weet staat jouw gevoeligheid te hoog en werkt dezelfde instelldie anderen gebruiken beter.
Bij mij wende het al met twee uurtjes denk ik.
...da's idd. mijn volgend plan; eens wat controller setups van de community (per spel) gebruiken. thanx i.i.g.!
[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 13-05-2024 13:39 ]
https://twitter.com/GuliKitDesign/status/1788473749660139520
[ Voor 152% gewijzigd door MarcoM op 13-05-2024 13:43 ]
ik wou even zeggen dat ik het super leuk vind om alles terug te lezen
Alleen 2ehands ben ik nog geen betaalbare tegen gekomen (Oled). Heb er totaal geen haast mee. Ik red mij prima met mijn PC. Maar voor onderweg, of als ik 's weekends bij de schoonouders zit dan mis ik toch wel wat qua gamen.. Ja laptopje,. maar streamen naar de laptop is niet echt mijn ding. + Steam Deck lijkt mij ook fijn in de hand op de bank of dergelijke. Ik volg wel altijd alles over de Steam Deck, over Decky Loader? Nog niet in verdiept. Maar wel aantal dingen opgeslagen in notities met handige websites of iets. Iemand wel enig idee of ze ooit in de aanbieding komen (Oled)?
Groetjes
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Decky Plugin:
~pushed more scanner fixes to the pull request (no idea when these will be added to the testing store)
~added Itchio to the plugin
~added Rockstar Games Launcher to the plugin
Desktop Version:
~Reworked code to allow for more silent installs (rockstar and itchio)
~small temporary fix for the RemotePlayWhatever shortcut to enable better controller capabilities (still needs testing)
I would remove the old shortcut and make a new one
What's Changed
Bump ruff from 0.4.3 to 0.4.4 by @dependabot in #292
Bump hypothesis from 6.100.2 to 6.100.6 by @dependabot in #293
Full Changelog: v3.8.8...v3.8.9
In Desktop Mode use the .desktop file
In Game Mode use the plugin
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Er is een kans dat ze in de aanbieding gaan tijdens de summer sale (27 juni)Milan1NL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:33:
...
Iemand wel enig idee of ze ooit in de aanbieding komen (Oled)?
...
Als dat niet het geval is, verwacht ik het pas in een sale aan het eind van het jaar
Wat betreft je vraag gaf @ghhi al een antwoord.
Als nieuwe gebruiker van een Steamdeck Oled 1Tb (heb 'm nu een goeie week) zou ik je verder enkel aanraden: spaar wat extra voor een goeie case, ik bedoel niet het ding waar hij in zit tijdens transport -die zit sowieso bij je bestelling- maar een schokbestendige beschermhoes die er aan blijft zitten tijdens het gamen.
Ik laat niet zo vaak dingen vallen maar de Steam Deck is het eerste apparaat waarbij ik steeds onzeker ben op momenten dat ik 'm even met 1 hand moet vasthouden om bvb. tijdens het gamen met m'n andere hand snel iets te nemen/doen... Ik tracht dan geen toetsen in te duwen omdat ik meestal op zo'n moment in een game zit, dus dan moet je al wat opletten hoe je je vingers zet van het hand waarmee je hem blijft vasthouden en het ding is, hoewel compact en niet superzwaar, nét te log om comfortabel met 1 hand vast te houden (i.m.o.). Ik heb 'm nog niet laten vallen maar ik zie het wel 's gebeuren... voor rond de 15 euro heb je al mooie schokbestendige hoezen.
PS: let er dan ook op indien je een Dock koopt, want bvb. de Dock van Valve zelf is zo nauw bemeten dat ie met veel hoezen niet werkt...
[ Voor 15% gewijzigd door PinusRigida op 15-05-2024 15:36 ]
In het midden vastpakken doe ik ook soms, is idd. iets makkelijker en als het niet anders kan ook gewoon even snel op pauze en afleggen... maar op sommige momenten, bvb. 's van m'n glas drinken dat op tafel staat, of snel m'n earbuds inpluggen, vind ik het wat onhandig met 1 hand... wellicht ligt dat voor een 'bepaald'Hagdos schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:31:
Dat herken ik totaal niet. Ik heb geen bescherming er om heen, en ook geen moment het gevoel gehad dat ik die nodig had. Als ik hem met 1 hand oppakken kan ik hem prima in het midden vasthouden. Als ik iets anders wil pakken tijdens het gamen zet ik mijn spel even op pauze, en meestal rust de deck dan op mijn schoot of een kussen oid.
Haha, ik laat juist al mijn apparaten constant vallen. Mijn telefoon heeft elke maand een nieuwe beschermfolie nodig omdat door de vele barsten FaceID dan niet meer werkt. Maar mijn SD heb ik in de bijna twee jaar dat ik hem heb nooit laten vallen (tot mijn verbazing). Maar ik herken wel wat je bedoelt.PinusRigida schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:16:
[...]
Wat betreft je vraag gaf @ghhi al een antwoord.
Als nieuwe gebruiker van een Steamdeck Oled 1Tb (heb 'm nu een goeie week) zou ik je verder enkel aanraden: spaar wat extra voor een goeie case, ik bedoel niet het ding waar hij in zit tijdens transport -die zit sowieso bij je bestelling- maar een schokbestendige beschermhoes die er aan blijft zitten tijdens het gamen.
Ik ben iemand die best voorzichtig is met z'n apparatuur, heb van jongsaf veel mechanical sympathy meegekregen, zo laat ik zelden dingen vallen, bvb. m'n smartphone is op 5 jaar tijd nog maar 1x gevallen (vanuit zittende positie)... Ik heb totaal geen "butterfingers" zoals ik thuis wel 2 dames heb die ongeveer 50% van wat ze vasthouden laten vallen.![]()
...maar de Steam Deck is het eerste apparaat waarbij ik steeds onzeker ben op momenten dat ik 'm even met 1 hand moet vasthouden om bvb. tijdens het gamen met m'n andere hand snel iets te nemen/doen... Ik tracht dan geen toetsen in te duwen omdat ik meestal op zo'n moment in een game zit, dus dan moet je al wat opletten hoe je je vingers zet van het hand waarmee je hem blijft vasthouden en het ding is, hoewel compact en niet superzwaar, nét te log om comfortabel met 1 hand vast te houden (i.m.o.). Ik heb 'm nog niet laten vallen maar ik zie het wel 's gebeuren... voor rond de 15 euro heb je al mooie schokbestendige hoezen.
PS: let er dan ook op indien je een Dock koopt, want bvb. de Dock van Valve zelf is zo nauw bemeten dat ie met veel hoezen niet werkt...
Herken het ook niet, al doe ik wel hetzelfde als jij, soms gewoon even een hand loslaten. Ik voel dan ook wel dat hij dan een aardig moment op je hand weet te zetten maar heb niet het idee dat ik hem zou kunnen laten vallen. Maar dat is persoonlijk en hangt waarschijnlijk ook van je handen af (die van mij zijn vrij groot).PinusRigida schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:45:
[...]
In het midden vastpakken doe ik ook soms, is idd. iets makkelijker en als het niet anders kan ook gewoon even snel op pauze en afleggen... maar op sommige momenten, bvb. 's van m'n glas drinken dat op tafel staat, of snel m'n earbuds inpluggen, vind ik het wat onhandig met 1 hand... wellicht ligt dat voor een 'bepaald'percentage ook wel aan mezelf... bij mij komt er sowieso een beschermhoes maar zal toch 's moeten checken naar eentje dat in m'n Dock past want ik heb die van Valve zelf...
Een hoes er omheen hoeft van mij ook niet maar ik loop ook gewoon met een onbeschermde iPhone rond waar mijn collega's al eens vertwijfeld van naar me hebben staan kijken dat ik dat durf
Ik vind de meeste cases (of het nou om de deck of een telefoon gaan) lelijk en loop liever het risico dat hij misschien toch eens beschadigd zou kunnen raken (echt defect) en dat er krasjes op kunnen komen (cosmetisch) dan dat ik zeker weet dat ik de volledige tijd dat ik het apparaat gebruik een minder mooi ding in mijn hand heb. Daarbij vind ik meestal het gevoel in de hand ook minder en heeft vuil de neiging om op te hopen in de kiertjes.
Maar inderdaad, iedereen moet vooral doen waar die zich zelf het beste bij voelt
Het is een hardshell case met perfecte fit. Ideaal om je Steam Deck minimalistisch 'los' maar toch beschermd in je rugzak mee te nemen. En als kers op de taart: je kan hem opladen terwijl hij in gesloten case zit!
https://www.tomtoc.com/products/armor-g12-steam-deck-case
als je handig bent met een schroeven draaier dan is het heel goed te doen om de steam deck open te halen. Ik zie dat de R1 vervangen wel ietsje meer werk is dan de sticks. Mocht je toch bezig zijn dan zou ik meteen kijken of je de stick kan vervangen door hal sticks. Niet perse nodig maar je moet ze er toch uit halenprutsger schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:43:
Ik vind juist door de bollingen aan de achterkant links en rechts dat je hem goed met 1 hand kunt vasthouden. Toch heb ik heb ik hem wel een keer laten vallen, maar dat kwam omdat hij in de hoes zat en dacht dat de rits dicht zat maar dus niet. Gevolg: defecte R1, die ik al heel lang met alle games bij de controllerinstellingen dan vervang door de R4. Heerlijk dat dat kan! Nu wel een vervanger van iFixit liggen, nog even tijd zoeken om te vervangen want er moet best veel los binnenin.
Ook wel zitten twijfelen of ik dan niet meteen een grotere SSD er in wil zetten, maar dat kost tijd en moeite om alles over te zetten en 256Gb is eigenlijk wel voldoende, ik speel vaak maar 1 spel voor langere tijd. Ik zou niet weten waarom ik HAL-sticks zou willen en daar geld, tijd en moeite in zou gaan stoppen. Ik vind de SteamDeck prima zoals ie is.
Accuduur is echt awesome met game streaming...
Gaaf! Maar stream je dan lokaal vanaf je eigen xbox of stream je vanuit closed gaming? Misschien toch maar weer eens instellen, goed idee!Finraziel schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:42:
Vanavond bijna 5 uur Diablo 4 gespeeld op de steam deck, streamend vanaf de Xbox... Nog 42% accu over
Accuduur is echt awesome met game streaming...
Vanaf mijn eigen series X, met de xbplay app. Je kunt Xbox streaming ook gratis instellen maar de app kost geloof ik 6 of 7 euro op steam en dan werkt alles vanzelf en had geen zin er zelf aan te prutsen.Chillko schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:07:
[...]
Gaaf! Maar stream je dan lokaal vanaf je eigen xbox of stream je vanuit closed gaming? Misschien toch maar weer eens instellen, goed idee!
Cloud kan ook maar voordeel van de eigen Xbox is dat hij sneller klaar is om te spelen en als je even pauzeert is de sessie niet gelijk weg.
Werkt inderdaad prima. Lijkt me vooral een app voor mobiel gebruik door de grote overlay van een fictieve controller. Is het ook mogelijk om de Steam deck als controller te gebruiken? Dat is me nog niet gelukt.Finraziel schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:13:
[...]
Vanaf mijn eigen series X, met de xbplay app. Je kunt Xbox streaming ook gratis instellen maar de app kost geloof ik 6 of 7 euro op steam en dan werkt alles vanzelf en had geen zin er zelf aan te prutsen.
Cloud kan ook maar voordeel van de eigen Xbox is dat hij sneller klaar is om te spelen en als je even pauzeert is de sessie niet gelijk weg.
Edit na een reset wel
Bevalt me erg goed. Zeker niet goedkoop, maar geeft de SD een meer premium 'feel'. Het blijft een kunststof behuizing, en standaard vind ik die ook als zodanig aanvoelen. De Killswitch geeft dit naast bescherming meer body en maakt dat het geheel een stuk steviger aanvoelt.
Daardoor handel ik hem al met meer vertrouwen, en dat is het mij dubbel en dik waard. Vind de skin leuke toevoegen om het iets te customizen en de kickstand bij vlagen handig als ik met controller speel.
Verder nog even vraagje; op Steam is er nu een developer sale van Devolver.
Zit te denken om er een graantje van mee te pikken
De games die me aanspreken zijn The Talos Principle 2, Death's Door en/ of Cult of the Lamb.
Zouden jullie die aanraden voor op de deck?
PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV
Cult of the Lamb is geweldig voor op de Deck OLED, door het vele gebruik van zwart. De kleuren spatten van het scherm af._Slick_Rick_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:09:
De games die me aanspreken zijn The Talos Principle 2, Death's Door en/ of Cult of the Lamb.
Cult of the Lamb_Slick_Rick_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:09:
Eerst even wat betreft hoesjes: het is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik wilde even een aanbeveling geven voor de Dbrand Project Killswitch.
Bevalt me erg goed. Zeker niet goedkoop, maar geeft de SD een meer premium 'feel'. Het blijft een kunststof behuizing, en standaard vind ik die ook als zodanig aanvoelen. De Killswitch geeft dit naast bescherming meer body en maakt dat het geheel een stuk steviger aanvoelt.
Daardoor handel ik hem al met meer vertrouwen, en dat is het mij dubbel en dik waard. Vind de skin leuke toevoegen om het iets te customizen en de kickstand bij vlagen handig als ik met controller speel.
Verder nog even vraagje; op Steam is er nu een developer sale van Devolver.
Zit te denken om er een graantje van mee te pikken![]()
PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV
Cult of the Lamb staat nog in mijn must play lijst (wel al aangeschaft een paar maanden terug).
Ik zat gisteren te klooien met gewoon de ingebouwde Steam Link en dan verschillende settings geprobeerd maar ik bleef 1-2% frames verliezen en er zat best veel stottering bij, de game op mijn PC draaide prima op 60fps maar met komt 30-40ms (niet zeer slecht) vertraging aan op mijn TV met veel micro stottering
Ik denk misschien deels dat de schult ligt bij de goedkope WiFi router die ik hier boven heb liggen
Sunshine (op PC) + moonlight (op Deck) = bijna native experienceVagax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:25:
Wat is in principe de beste manier om je PC naar Stream Deck te streamen?
Ik zat gisteren te klooien met gewoon de ingebouwde Steam Link en dan verschillende settings geprobeerd maar ik bleef 1-2% frames verliezen en er zat best veel stottering bij, de game op mijn PC draaide prima op 60fps maar met komt 30-40ms (niet zeer slecht) vertraging aan op mijn TV met veel micro stottering
Ik denk misschien deels dat de schult ligt bij de goedkope WiFi router die ik hier boven heb liggen
Genoeg tutorials op youtube te vinden hoe je het kan installeren / instellen, is erg makkelijk en werkt super!
To Beezze or not to Beezze
Dat klinkt inderdaad alsof het aan je wifi ligt en niet aan de manier van streaming. Mijn ervaring met steam's eigen streaming was dat de beeldkwaliteit wat minder was (waziger) dan destijds Nvidia's oplossing (wat nu vervangen is door sunshine) maar beiden waren gewoon smooth zonder stutters.Vagax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:25:
Wat is in principe de beste manier om je PC naar Stream Deck te streamen?
Ik zou voor de zekerheid ook even op de steam deck zelf testen zonder de tv er aan om uit te sluiten dat daar nog iets vreemds gebeurt (mismatch van refreshrates of zo). En de steam deck dan ook op 60 Hz zetten.
Dit, werkt perfect en een eitje om te installeren. Ik heb volgens mij deze tutorial gevolgd een maand geleden.beezze schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:45:
[...]
Sunshine (op PC) + moonlight (op Deck) = bijna native experience![]()
Genoeg tutorials op youtube te vinden hoe je het kan installeren / instellen, is erg makkelijk en werkt super!
Belangrijk is dat je PC bekabeld hebt aangesloten aan je hoofdrouter en de gamelocatie niet via een repeater of mesh netwerk zit te gamen. Soms helpt het om je netwerk wat te optimaliseren. Speedtest app kan goed helpen om inzicht te krijgen over je wifi netwerk. Zaken als ping, snelheid en niet onbelangrijk Jitter geven in ieder geval een idee.
@cold_as_ijs Ik ben geen netwerkguru, maar zat op dezelfde verdieping als de router, geen repeaters, en PC bekabelt direct naar de router. Als het een netwerkissue was zou moonlight het niet beter moeten doen.
Repeater snap ik maar waarom is mesh een issue?cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:22:
@Vagax ..
Belangrijk is dat je PC bekabeld hebt aangesloten aan je hoofdrouter en de gamelocatie niet via een repeater of mesh netwerk zit te gamen.
Mesh met een wired backbone zal meestal ook geen probleem zijn denk ik. Zonder backbone (waardoor het dus eigenlijk gewoon een soort managed repeater is) kan ook nog aardig, mijn eigen orbi pro set kan ik gewoon nog over streamen, maar vooral goedkopere sets zullen denk ik dan eerder problemen geven.jaspov schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:51:
[...]
Repeater snap ik maar waarom is mesh een issue?
Mesh hoeft geen probleem te zijn, maar zorg dat het fatsoenlijk is ingericht. Iedere volgende mesh punt voegt latency toe en heeft gewoon lagere bandbreedte. Probleem is vaak dat mensen de mesh punten verkeerd neerzetten, dus op een punt waar het signaal al ruk is. Al te vaak gezien helaas.jaspov schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:51:
[...]
Repeater snap ik maar waarom is mesh een issue?
Met wired backbone heb je hier geen last van overigens.
Om hier nog even op terug te komen: Mijn linker joystick had waterschade opgelopen, na vervangen werkte het nog niet lekker (extreme drift die niet helemaal op te lossen was door calibratie of deadzones) en ik vermoedde dat dat kwam omdat het kabeltje ook contact had gehad met water.Spektaculair schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:57:
Heeft iemand hier misschien ervaring met het vervangen van de kabel waarmee de joystick vast zit?
Ifixit verkoopt ze niet voor zover ik kan zien. Zijn volgens mij gewoon standaard 10 pins kabeltjes met 0,5mm pitch.
Waar koop je zoiets? Ik denk dat ik ze gevonden heb op aliexpress maar levertijd is erg lang.
Uiteindelijk generieke 10 pins kabeltjes met 0,5mm pitch gekocht op aliexpress (10 stuks voor 2 euro o.i.d.)
De originele kabeltjes zijn ongeveer 4cm lang. Die kon ik niet vinden, heb ze vervangen met een langere kabel maar dat lijkt geen problemen te geven.
Erg blij mee, joystick werkt nu weer naar behoren.
Test het eerst met een volledig bedrade verbinding, inclusief op de Deck. Als dat goed werkt, dan zijn problemen toe te schrijven aan een brak draadloos netwerk.
ik hoop dat deze game speelbaar wordt op de Steam Deck! Dit is net GTA Chinatown op de Nintendo..
Oeps.. Niet de vorige post gelezen..

[ Voor 9% gewijzigd door Milan1NL op 22-05-2024 22:35 ]
Zal zeer waarschijnlijk goed draaien op de Deck.
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 23-05-2024 08:13 ]
Klopt, ook ik kan met een ideal betaling de ING app niet openen en moet het dus via de browser doen, is eigenlijk al heel lang zo dus ik denk dat Steam er geen quick fix voor heeft helaas.cold_as_ijs schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:55:
Eigenlijk off-topic, maar ben ik de enige die issues heeft met de steam app met ideal betalingen? Vanuit de steam app kan ik de rabo app niet openen, ik kan wel met rabo scanner betalen maar die heb ik niet altijd bij de hand. Oplossing is nu gewoon om via de browser te doen

Steam Deck is toch een gekke machine, hoe scherp die bepaalde games rendert en hoe handig en snel het is om de juiste instellingen -graphics/fps- gevonden te hebben... ik ken niet genoeg over de concurrerende handhelds maar dit stukje heeft Valve toch wel heel erg op orde... + voor elke game in de overlay de mogelijkheid om via een slidertje je prestatie-settings voor de game waarin je je bevindt zélf, of algemeen te bewaren.
Zelden zoveel gemak ondervonden voor het goed speelbaar krijgen van sommige, zware games. (als ie ze niet gewoon al out-of-the-box vlot speelt)
Ik wacht nog op de summersales voor RDR2 (had ik ooit op Stadia), ook No Mans Sky zit er aan te komen om het ding wat meer onder z'n *** te geven... ben benieuwd...
Heb onlangs getwijfeld om Cyberpunk 2077 aan te schaffen, was korting op... maar ik heb voorlopig gepast... ik ga gewoon de tijd niet hebben die ik in die game zou moeten steken
Over speelbaar gesproken: Hoe hebben ze het gedaan dat een game als Doom Eternal (ok, misschien niet meer de nieuwste maar toch redelijk demanding) zó vlot en op zeer aanvaardbare FPS speelbaar te maken op Ultra settings?! Ok, door het kleine scherm de mogelijkheid om op een lagere native resolutie te spelen maar dan nog... wtf?
Op m'n laptop moest de game naar medium met sommige settings op low of zelfs off... op Steamdeck staat alles op Ultra, zou 's moeten checken tegen welke FPS het draait in-game want het gaat zó vlot dat ik er zelfs de prestatie-overlay nog niet voor nodig heb gehad...
Nee, echt aangenaam verrast van het ding, no regrets!
énige games waarvoor ik m'n laptop nog wel 's opstart zijn de Homeworld games...
Al de rest doe ik op Steam Deck al-dan-niet docked, ook gewoon "pc-stuff" zoals m'n pokébowls bestellen etc...
[ Voor 21% gewijzigd door PinusRigida op 24-05-2024 13:00 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7r31OIisuwJQ89JIeXrWPV4G.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xOm52DxZiDHl1jNeYRdcsmfh.jpg?f=user_large)
https://store.steampowered.com/app/493340/Planet_Coaster/
Geen idee of 1 van die games werkt op de steam deck. Maar hier leuke deals
[ Voor 7% gewijzigd door Milan1NL op 25-05-2024 10:02 ]
Staat erbij op de Steam-pagina: beide Playable (niet Verified, maar wel goed genoeg dus).Milan1NL schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:01:
https://store.steampowere...0_Gladius__Relics_of_War/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://store.steampowered.com/app/493340/Planet_Coaster/
Geen idee of 1 van die games werkt op de steam deck. Maar hier leuke deals
Maar als het je gaat om deals te delen, en niet zozeer dat ze zeer geschikt zijn voor Steam Deck, kan je dat misschien beter hier delen: PC Budget Gaming topic
[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 25-05-2024 11:03 ]
Je kunt natuurlijk beter op ProtonDB kijken. Maar daar staan ze beiden ook op gold.Hahn schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:02:
[...]
Staat erbij op de Steam-pagina: beide Playable (niet Verified, maar wel goed genoeg dus).
Als het niet op de Steam-pagina zelf staat, dan zou je kunnen kijken op ProtonDB. Maar bij deze spellen stond het er wel, dus hoef je niet extra moeite te doenmaartend schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:19:
[...]
Je kunt natuurlijk beter op ProtonDB kijken. Maar daar staan ze beiden ook op gold.
Aha. Ik dacht dat protondb meer up to date was met ervaringen van gebruikers erbijHahn schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:21:
[...]
Als het niet op de Steam-pagina zelf staat, dan zou je kunnen kijken op ProtonDB. Maar bij deze spellen stond het er wel, dus hoef je niet extra moeite te doen
Dat is het ook, dus als op de Steam-pagina niet staat dat het Playable is, dan kan het best zijn dat ProtonDB daar meer over weet en laat zien dat het wel te spelen valt (al dan niet met tweaks).maartend schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:09:
[...]
Aha. Ik dacht dat protondb meer up to date was met ervaringen van gebruikers erbij
Maar als Steam zelf al zegt dat het Playable / Verified is, dan weet je in principe al genoeg.
Is het nu Nog waard om een steamdeck versie
Lcd met 64 GB te halen voor 250-300 tweedehands?
Kan je daarmee easy Xbox en ps remote spelen vanaf de bank of buiten?
Hoe zit dat met zonlicht?
Hoeveel uur Kan je spelen Al's je remote speelt?
Kan je tijdens het spelen Laden? En zit de kabel niet in de weg?
Bevalt de controller en besturing?
Degelijke knoppen, gevoel en geluid?
Raad je aan met Bluetooth een headset te koppepen met De steamdeck en Kan dat?
Het is voor mij meer een extra luxe denk ik of hebbe dingetje.
Ofniet?
Speel je gemakkelijk zware games zoals Witcher 3, GTA v, cyberpunk punk op zo apparaat of doe je dat Dan via je echte pc streaming via dat steam big os zoals vroeger met De link ?
Een tweedehands LCD Steam Deck met 64 GB lijkt mij voor 250-300 euro aan de dure kant, daar vind je makkelijk een variant met meer opslag voor, o.a. hier op Vraag en Aanbod.
...dus ik ben zojuist 'verplicht'

Beide games zijn voor mij een 'retake' NMS had ik destijds al 's gekocht toen het spel nog vrij brak was, toen refund gevraagd en gekregen... ondertussen toch vernomen (en gemerkt op YT) dat de game toch vrij goed is geworden dus nog maar 's gekocht.
RDR2 had ik op Google Stadia toen dat nog bestond (en het werkte best goed, natuurlijk afhankelijk van je beschikbare bandbreedte op het moment) en was meteen m'n lievelingsgame van de laatste jaren... ik baalde toen Stadia gediscontinued werd want RDR2 was meer dan een paar bruggen te ver voor m'n 2015 GTX960 laptopje... (ik zat trouwens ook op zo'n 4/5'den van het verhaal met -completionist als ik ben- alle mogelijke sidemissies gedaan... toen Stadia eruit ging, ik kon m'n controller wel opeten!
Heb mezelf moeten tegenhouden om ook The Outer Worlds te kopen... is ook in aanbieding voor ongeveer even veel als een fles middelmatige rum... het bijt zowaar een beetje in m'n been...
Dus bij deze aan jullie:
Overtuig me om ook nog TOW mee te pikken.
[ Voor 35% gewijzigd door PinusRigida op 28-05-2024 11:34 ]
Ik vond tow geweldig, inclusief DLC... Maar... Die twee games ga je al meer dan genoeg tijd aan kwijt zijn hoor en hij komt zo vaak in de sale, je kunt hem prima later eens oppikken.PinusRigida schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:16:
Ja lap, het is van dattum... RDR2 en No Mans Sky staan in aanbieding... (leest Valve mijn posts in dit topic?!![]()
)
...dus ik ben zojuist 'verplicht'geweest om toch een 60 euro in totaal out te dishen... (ja, ben voor de ultimate edition gegaan, vond 31,49 euro i.p.v. 89,99 euro een te mooi plaatje om te negeren...)
Beide games zijn voor mij een 'retake' NMS had ik destijds al 's gekocht toen het spel nog vrij brak was, toen refund gevraagd en gekregen... ondertussen toch vernomen (en gemerkt op YT) dat de game toch vrij goed is geworden dus nog maar 's gekocht.
RDR2 had ik op Google Stadia toen dat nog bestond (en het werkte best goed, natuurlijk afhankelijk van je beschikbare bandbreedte op het moment) en was meteen m'n lievelingsgame van de laatste jaren... ik baalde toen Stadia gediscontinued werd want RDR2 was meer dan een paar bruggen te ver voor m'n 2015 GTX960 laptopje... (ik zat trouwens ook op zo'n 4/5'den van het verhaal met -completionist als ik ben- alle mogelijke sidemissies gedaan... toen Stadia eruit ging, ik kon m'n controller wel opeten!)
Heb mezelf moeten tegenhouden om ook The Outer Worlds te kopen... is ook in aanbieding voor ongeveer even veel als een fles middelmatige rum... het bijt zowaar een beetje in m'n been...
Dus bij deze aan jullie:
Overtuig me om ook nog TOW mee te pikken.
Sterker nog... Ik vind de huidige deal op steam helemaal niet zo goed. Ik zou voor de Spacer's choice editie gaan met alle dlc maar die is niet in de sale bij steam, maar wel bij andere officiële resellers voor rond de 20 euro. Een key is zelfs nog veel goedkoper. Beiden zie je makkelijk hier:
https://gg.deals/pack/the...s-spacers-choice-edition/
Let wel op als je besluit voor een key te gaan, ik zou dat niet bij een marketplace doen want daar zitten veel criminelen tussen. De key werkt wel maar in feite is het heling. Op gg.deals kun je bij de risks zien of het een marketplace betreft.
Maar bv cdkeys.com biedt ook een key aan voor net geen 9 euro, daar heb ik zelf goede ervaringen mee.
Thanx, ik check m'n opties... nu vind ik 15 euro ook totaal niet duur... is weliswaar de 'naakte' game zonder dlc's... eerst: vanavond op YT maar 's wat gameplayvids van TOW checken, in de meeste gevallen kom ik er dan nogal snel uit of een game voor mij is of niet...Finraziel schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:43:
[...]
Ik vond tow geweldig, inclusief DLC... Maar... Die twee games ga je al meer dan genoeg tijd aan kwijt zijn hoor en hij komt zo vaak in de sale, je kunt hem prima later eens oppikken.
Sterker nog... Ik vind de huidige deal op steam helemaal niet zo goed. Ik zou voor de Spacer's choice editie gaan met alle dlc maar die is niet in de sale bij steam, maar wel bij andere officiële resellers voor rond de 20 euro. Een key is zelfs nog veel goedkoper. Beiden zie je makkelijk hier:
https://gg.deals/pack/the...s-spacers-choice-edition/
Let wel op als je besluit voor een key te gaan, ik zou dat niet bij een marketplace doen want daar zitten veel criminelen tussen. De key werkt wel maar in feite is het heling. Op gg.deals kun je bij de risks zien of het een marketplace betreft.
Maar bv cdkeys.com biedt ook een key aan voor net geen 9 euro, daar heb ik zelf goede ervaringen mee.
En ja, sowieso is het de nagel op de kop: een dag avond is te kort tegenwoordig om te spelen wat ik op een dag avond wil spelen... ik verdrink nu elke avond in de modder van Snowrunner...
RDR2 weet ik wat het is en hoewel in mijn top 3 van favoriete games, laat ik die voorlopig even liggen... (misschien alleen 's testen hoe goed ie op Steam Deck draait) maar No Mans Sky ga ik vanavond toch 's inlopen... (als ik m'n muscle memory ervan kan weerhouden om niet terug Snowrunner op te starten...wat 'n verslavende game!
Disclaimer ik ben geen graphics en framerate expert maar ik geniet van deze prachtige game op de steamdeck.
Oei, nu begint het te kriebelen…Chk1975 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:00:
Ik speel op dit moment rdr2 en dat speelt fantastisch.
Disclaimer ik ben geen graphics en framerate expert maar ik geniet van deze prachtige game op de steamdeck.
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.
Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering
Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.