Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 14:10

PinusRigida

I put the p in pool.

Heb net m'n 'SteamDeck Must-have' lijstje opgesteld. (waarvan ik de meeste games al in bezit heb)

- RDR2 (opnieuw kopen -ik had het op Stadia)
- Doom Eternal
- Doom 2016
- Prey (2017)
- No Mans Sky (nog kopen) Hier ben ik heel benieuwd naar
- Mad Max (nog kopen)
- Fallout 4
- Alien Isolation
- Halo TMCC
- Metro 2033
- Metro Last light
- Metro Exodus (onlangs gekocht voor een appel en een ei met sales maar 2015 computer says: no :D )

...dus zo op het eerste zicht moet ik niet meteen veel geld uitgeven om even voort te kunnen.
Alle bijkomende tips op basis van mijn smaak zijn natuurlijk welkom. O+

Ik update hier nog wanneer en welke versie ik gekozen heb. *O*
(daarover ben ik nog aan het twijfelen... zo ben ik... :F )

[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 05-04-2024 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

PinusRigida schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:16:
Heb net m'n 'SteamDeck Must-have' lijstje opgesteld. (waarvan ik de meeste games al in bezit heb)

- Doom Eternal
- Doom 2016
- Prey (2017)
- Mad Max (nog kopen)
- Fallout 4
- Alien Isolation
- Halo TMCC
- Metro 2033
- Metro Last light
- Metro Exodus (onlangs gekocht voor een appel en een ei met sales maar 2015 computer says: no :D )

...dus zo op het eerste zicht moet ik niet meteen veel geld uitgeven om even voort te kunnen.

Tip: zet alles gewoon op je wishlist en koop het pas wanneer het in de aanbieding is, je kan toch niet alles tegelijk spelen. De meeste van deze games zijn €5-10 in de sale. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

SD5k schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:34:
[...]

Tip: zet alles gewoon op je wishlist en koop het pas wanneer het in de aanbieding is, je kan toch niet alles tegelijk spelen. De meeste van deze games zijn €5-10 in de sale. :)
Wel, de meesten op dit lijstje heb ik al in bezit, ik "steam" al even... gewoon nog niet op een SD, daar ga ik nu op over vermits mijn 9 jaar oude gamelaptop het bijna gaan zeggen is... :D

Eigenlijk moet ik alleen RDR2 (opnieuw) kopen, en Mad Max en No Mans Sky kopen, de rest heb ik al.
Ik koop sowieso bijna uitsluitend tijdens sales...

[ Voor 9% gewijzigd door PinusRigida op 05-04-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

PinusRigida schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:36:
[...]

Wel, de meesten op dit lijstje heb ik al in bezit, ik "steam" al even... gewoon nog niet op een SD, daar ga ik nu op over vermits mijn 9 jaar oude gamelaptop het bijna gaan zeggen is... :D

Eigenlijk moet ik alleen RDR2 (opnieuw) kopen, Mad Max en No Mans Sky, de rest heb ik al.
Ik koop sowieso bijna uitsluitend tijdens sales...
Ik moet beter leren lezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

SD5k schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:39:
[...]

Ik moet beter leren lezen. :P
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

- Doom Eternal
- Doom 2016
- Prey (2017)
- Mad Max (nog kopen)
- Fallout 4
- Alien Isolation
- Halo TMCC
- Metro 2033
- Metro Last light

Op basis van die games zou ik zeggen, als nog meer games zoekt denk ook eens aan...

De volledige Borderlands serie (de shooters dan)
The outer worlds
Titanfall 2
Misschien de Wolfenstein games (the new order, the old blood, the new colossus)
Portal 1 en 2
Dishonored serie

Ik heb ze niet allemaal zelf op de deck gespeeld al zou ik wel verwachten dat ze allemaal geschikt zijn (maar check het dus even mocht je ze inderdaad willen kopen).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Finraziel schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:55:
[...]

Op basis van die games zou ik zeggen, als nog meer games zoekt denk ook eens aan...

De volledige Borderlands serie (de shooters dan)
The outer worlds
Titanfall 2
Misschien de Wolfenstein games (the new order, the old blood, the new colossus)
Portal 1 en 2
Dishonored serie

Ik heb ze niet allemaal zelf op de deck gespeeld al zou ik wel verwachten dat ze allemaal geschikt zijn (maar check het dus even mocht je ze inderdaad willen kopen).
Nice, thanx!

Titanfall 2 heb ik op Origin, goeie campaign maar kort... zal het zeker ook checken op SD!

Wolfenstein games spraken me idd. ook wel aan bij release, nooit gekocht dus zet ik op m'n lijstje.
Outer Worlds ken ik niet, zal ik ook zeker checken.
Dishonored ook, lijkt me midden in mijn interessegebied te liggen!

Borderlands weet ik niet of het mijn ding zal zijn, lijkt me wat te hyperactief naar mijn mening maar met sales altijd worth a try...

Portal 1 heb ik: not my cup of tea...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shadows of Mordor games, spelen echt geweldig, en zien er heel goed uit op de Deck.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

XanderDrake schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:50:
[...]

Shadows of Mordor games, spelen echt geweldig, en zien er heel goed uit op de Deck.
Oh nice, ooit artikel over gelezen toen het net uitkwam, was totaal van m'n radar af, thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:19
Witcher 1,2 en 3 ook aanraders op de steam deck. Deel 1 vraagt wat gewenning met de controls en het vechten, touch pads ipv sticks en niet knoppen rammen maar knop inhouden en op juist moment loslaten. Verder heel goede klassieke RPG. Ben er nog niet uit welke beter is overal, deel 1 of 3 ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PinusRigida schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:33:
[...]

Oh nice, ooit artikel over gelezen toen het net uitkwam, was totaal van m'n radar af, thanx!
Oh, de Bioshock trilogie lijkt me ook wel in jouw lijstje te passen natuurlijk...
En misschien te obvious vooral omdat je RDR2 er wel bij hebt staan... GTA IV en V? V zelf volledig op de deck gespeeld en ik weet van anderen dat ze IV ook met veel plezier er op gespeeld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49
PinusRigida schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:02:
De kogel is door de kerk, heb lang gewacht en zowat alle mogelijke vergelijkingsvideo's tussen de Steam Deck, ROG Ally en die Lenovo Legion go bekeken... ik ga dus m'n SteamDeck OLED bestellen. *O* héél binnenkort, lees deze maand, ten laatste volgende maand.

Ik wacht nog even op de mogelijkheid om een korting mee te pakken maar ik wil ook niet te lang wachten want mijn 2015 Asus ROG laptop waarvan accu al jaren kapot is, heeft sinds vorige week ook een harde schijf die me luid en duidelijk laat weten "hey man, ik ga het binnenkort begeven, ratel ratel prrrrrrrrrrrttttttsssss!"

Redenering is: ik ben sowieso niet opzoek naar beste performance maar naar de beste balans in hoe ik het ding wil gebruiken: 50/50 docked en handheld spelen waarbij ik docked het ding wil gebruiken zoals mijn huidige game-laptop en dat is dan ook dat ik het ding slechts opstart als ik wil gamen, werken doe ik op m'n werklaptop en de paar keer dat ik een privémailtje wil versturen of privé eens naar mijn belastingaangifte wil gaan, kan ik dat ook via werklaptop, óf de laptop van m'n vrouw. + SD heeft blijkbaar ook een browser en ik ben ok met Linux, ook al is het al even geleden, heb een tijdje Ubuntu gedraaid.

Qua games ben ik een casual gamer die eerder indiegames en de AA en AAA games van gisteren wil spelen, waarvan mijn specifieke "have-to's" blijkbaar best goed lopen behalve de Homeworld games (remastered) maar die draaien dan weer op m'n vrouw d'r budgetlaptop... Heb weinig interesse in Cyberpunk etc...

Nu is de vraag: de 1 TB met ontspiegeld of de 500GB versie?

Ik ga niet 'tweaken' en een 1 TB ssd plaatsen, ik ken mezelf: is niet de eerste keer dat ik iets wil doen op basis van een tutorial, iets waarvan mensen zeggen "het is poepsimpel, kan je niet verknallen" en ik het verknal. :D Ik ben goed met software, dat is ook m'n job, maar laat me niet priegelen met hardware! :$

Dus stel me niet voor om de 500GB versie te halen om er dan een aftermarket 1TB ssd in te plaatsen.

Ik ben gebrand op het 1TB model maar heb gehoord dat het matte glas er blijkbaar wél voor zorgt dat de zwartwaarden van het OLED paneel nét ietsjes minder zijn dan die van het niet matte glas... ik vind het altijd moeilijk om online afbeeldingen te vergelijken op een monitor die niet OLED is dus bij deze mijn vraag:

Is het echt een verschil of is het echt maar in zéér specifieke omstandigheden minimaal merkbaar?

Want als het écht een verschil is ben ik geneigd om dan maar de 500GB versie te verkiezen en wat minder games tegelijk gedownload te hebben...
Is persoonlijke voorkeur. Ik prefereer duidelijk het niet glanzende/spiegelende scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:42
Ik vind het wel leuk om te zien wat mede SD Tweakers zoal spelen! Mogen we hier onze vriendcode delen of dat liever niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Finraziel schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:42:
[...]

Oh, de Bioshock trilogie lijkt me ook wel in jouw lijstje te passen natuurlijk...
En misschien te obvious vooral omdat je RDR2 er wel bij hebt staan... GTA IV en V? V zelf volledig op de deck gespeeld en ik weet van anderen dat ze IV ook met veel plezier er op gespeeld hebben.
Bioshock trilogie heb ik ook, staan ook al op lijstje lijst :P maar dan als 'nice to have' wegens ik 1 en 2 nog maar onlangs terug heb uitgespeeld. Infinite kon ik maar niet in geraken, geen idee waarom, halverwege gestopt met spelen, nooit meer aangeraakt... Misschien is de SD een goeie gelegenheid om het nog eens op te nemen.

GTA games zijn ook nooit mijn ding geweest. Vice city was de laatste die ik speelde, de volgende hebben me nooit aangesproken.

Oh, en heb Subnautica en Soma ook nog toegevoegd... O+

[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 06-04-2024 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38
Wat ik nogal eens heb is dat ik heen en weer "stuiter" tussen games.
Dus ik begin aan een game (zeg Assassins Creed Valhalla bijvoorbeeld) deze speel ik dan voor een X aantal uur en kom er lekker in.

Vervolgens speel ik even niet en pak ik wat anders op.
Denk bijv Hades, dan speel ik die weer een week of 2 volop en dan laat ik m weer liggen.

Het is niet dat het me niet boeit maar ik denk dat ik keuze stress heb ofzo.

Misschien dat het tijd is om gewoon eens mn games te ordenen van A-Z of op playthrough time en dan op volgorde te gaan spelen....

Lopen jullie hier ook tegenaan of is dit gewoon een -> je wordt ouder, dus minder tijd maar meer geld -> dus meer games op de plank ipv meer tijd / minder geld waardoor je "verplicht" bent iets uit te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamert
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 13:57
Het klinkt wel bekend.
Meer geld, minder tijd, grotere backlog.

Uiteindelijk is het vrije tijd en moet je spelen waar je blij van wordt.
Het moet geen "werk" worden omdat je een spel hebt aangeschaft.

Het is prima om een tijdje 1 spel te spelen en als je het zat bent kan je makkelijk overstappen op wat anders.
Ik voelde in het verleden nog wel eens druk bij de season start van Diablo 4 of Path of Exile, maar ik ben van de league/season stress afgestapt en speel het als ik er zin in heb ... of tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreamert schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:10:
Uiteindelijk is het vrije tijd en moet je spelen waar je blij van wordt.
Het moet geen "werk" worden omdat je een spel hebt aangeschaft.
Dit is altijd een interessante kwestie; tijdsmanagement rondom hobby's en dan specifiek gaming. Zoals vele hier heb ik een gecombineerde library van 400 games en vervolgens 75 games die ik nog niet bezit maar wel ga kopen. Welke games moet ik eerst spelen? Welke games speel ik wel en welke niet? Hoeveel tijd besteed je eraan? Op welk platform ga ik ze spelen? The Phawx had een persoonlijk filmpje over zijn Steam collectie verslavingsproblematiek. Hij heeft 10.000+ games en speelt er uiteindelijk geen één :o .

Wat mij opvalt is dat mijn smaak vaak verschilt met die van reviewers of andere gebruikers, dus je kan niet van te voren inschatten welk spel ik leuk ga vinden, en waarom! De waarom is bijna altijd uniek voor mijzelf.

Dus ik heb besloten: als ik een spel in het begin niet leuk vind, mag ik ermee stoppen na 1-1,5 uur spelen, of na het behalen van de 2de achievement (want de eerste chievo krijg je vaak al als je de intro cutscene hebt overleeft :+ ). Ik heb te weinig tijd om games te spelen die ik niet leuk vind, ook al heb ik er voor betaalt.

De Deck gebruik ik voor alles dat is uitgekomen vóór 2020 en native controller supported is. De combi van insta-play en SteamOS is gewoon te soepel om te laten liggen. Maar momenteel speel ik Starfield en Battlefield, dan moet ik uitwijken naar andere platformen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Het is hier vooral dat ik het allemaal leuk vind.
Alleen nu al afgelopen week is het dan; AC:Valhalla, Hades, South Park, Hollow knight & Metroid Dread (even uit mn hoofd).

Nadeel vind ik vooral in sommige spellen als een Hollow knight / Dread dat als je dit even niet speelt je gelijk helemaal uit de beschikbare "skills" bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
XanderDrake schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:41:
[...]

Dus ik heb besloten: als ik een spel in het begin niet leuk vind, mag ik ermee stoppen na 1-1,5 uur spelen, of na het behalen van de 2de achievement (want de eerste chievo krijg je vaak al als je de intro cutscene hebt overleeft :+ ). Ik heb te weinig tijd om games te spelen die ik niet leuk vind, ook al heb ik er voor betaalt.
Zo hé, wat aardig van jezelf... :+

Spellen zijn voor je vermaak, dat je regels voor jezelf op gaat leggen zoals 'ik mag ermee stoppen na 1 uur of 2 achievements' klinkt voor mij niet als leuk, of zelfs bijna als werk :P

Ik heb vaak zat dat ik een spel speel en na 20-30 minuten denk "ik vind er eigenlijk geen hol aan", zelfs bij spellen die de hemel ingeprezen worden door alles en iedereen. Maar dan kap ik er gewoon mee, ik ga mezelf niet forceren om iets te spelen.

En als ik nog binnen de eerste 2 uur zit, dan wil ik ook nog wel eens refunden op Steam. Gaat het om een spel van een paar euro, dan laat ik dat meestal, maar bij 10-15 euro of meer vind ik het zonde en besteed ik het geld liever aan een spel dat ik wel leuk vind.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@XanderDrake ik houd 10 uur aan 😬. Zo lang duurde het mij om in RDR2 te komen en is voor mij een van de beste games ooit. Nu leg ik gelukkig weinig games aan de kant, volgens mij alleen metro exodus op de PS5 omdat ik me irriteerde dat je of alleen heel traag kan lopen of 5m rennen om vervolgens buiten adem te zijn. Verder was het wel een gave game.

@Nederlandhc voor mij is switchen tussen games een teken dat ze niet helemaal klikken of dat ik te weinig game en dus nooit goed in de game zit. Misschien moet je jezelf maar gewoon niet de keus geven en de games 1-voor-1 uitspelen. Uiteindelijk merk ik dat ik meer lol haal uit games als ik goed in het verhaal zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skoozie

SCSI

Nederlandhc schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:49:
Wat ik nogal eens heb is dat ik heen en weer "stuiter" tussen games.
Dus ik begin aan een game (zeg Assassins Creed Valhalla bijvoorbeeld) deze speel ik dan voor een X aantal uur en kom er lekker in.

Vervolgens speel ik even niet en pak ik wat anders op.
Denk bijv Hades, dan speel ik die weer een week of 2 volop en dan laat ik m weer liggen.

Het is niet dat het me niet boeit maar ik denk dat ik keuze stress heb ofzo.

Misschien dat het tijd is om gewoon eens mn games te ordenen van A-Z of op playthrough time en dan op volgorde te gaan spelen....

Lopen jullie hier ook tegenaan of is dit gewoon een -> je wordt ouder, dus minder tijd maar meer geld -> dus meer games op de plank ipv meer tijd / minder geld waardoor je "verplicht" bent iets uit te spelen?
Ik heb vooral een grote backlog oudere games. Sinds de Steamdeck en zijn gemak pc gaming weer opgepakt naast de PS4. Door alle spellen van humble bundles of aanschaffen van franchises was het overzicht er uit.

ik had voor de SD al tags gemaakt om hier orde in te brengen:
1) Bezig
2) Nog spelen
3) Uitgespeeld
4) Niet Meer Spelen

Kopjes zijn denk ik self explanatory (4 heb ik opgegeven om verschillende redenen, saai, geen eind doel, graphics kunnen écht niet meer, ...)

Hiermee kan ik een aantal spellen op roulatie hebben, er kunnen er altijd van 2 naar 1 en van 1 naar 3 of 4. Voor mij werkt dit lekker en kan ik race / platform / shooters / puzzlers / etc door elkaar spelen.

Hiernaast heb ik ook nog wat tags als couch co-op, tv party, etc.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:02
Hahn schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:52:
[...]

Spellen zijn voor je vermaak, dat je regels voor jezelf op gaat leggen zoals 'ik mag ermee stoppen na 1 uur of 2 achievements' klinkt voor mij niet als leuk, of zelfs bijna als werk :P
Ik ben het hier grotendeels mee eens, maar ik merk ook dat een paar van mijn favo spellen met gewoon even hebben gekost om in te komen. Het komt ook heel vaak voor dat ik 20 uur diep zit en er even een stukje van 30min - 1uur is die ik minder interessant vind. Vaak als ik daar doorheen speel is het daarna weer super leuk. Of soms heb ik gewoon mijn dag niet en komt het spel niet op de juiste manier binnen. Dan probeer ik het vaak later nog eens.

Ik snap dus wel dat je jezelf 'regels' op legt. Natuurlijk is dit tot een bepaald punt. Als ik meerdere speel sessies/ meer dan 1 uur het niet naar m'n zin heb is het op een bepaald moment beter om iets anders te gaan doen.

Uiteindelijk is het een hobby die je doet om te relaxen en het naar je zin te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Jobius schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:24:
[...]

Ik ben het hier grotendeels mee eens, maar ik merk ook dat een paar van mijn favo spellen met gewoon even hebben gekost om in te komen. Het komt ook heel vaak voor dat ik 20 uur diep zit en er even een stukje van 30min - 1uur is die ik minder interessant vind. Vaak als ik daar doorheen speel is het daarna weer super leuk. Of soms heb ik gewoon mijn dag niet en komt het spel niet op de juiste manier binnen. Dan probeer ik het vaak later nog eens.

Ik snap dus wel dat je jezelf 'regels' op legt. Natuurlijk is dit tot een bepaald punt. Als ik meerdere speel sessies/ meer dan 1 uur het niet naar m'n zin heb is het op een bepaald moment beter om iets anders te gaan doen.

Uiteindelijk is het een hobby die je doet om te relaxen en het naar je zin te hebben.
Jouw voorbeeld is totaal wat anders dan wat ik omschreef :) Als jij een spel met plezier voor 20 uur gespeeld hebt, en je komt een half uur tegen die je minder boeit, dan snap ik dat je even doorzet, want je hebt al plezier gehad in het spel, en dan is de kans groot dat het later weer leuk wordt.

Maar dat is heel wat anders dan het eerste half uur van een spel spelen, en dan er eigenlijk geen reet aan vinden. Dat je even door wilt zetten om te kijken of het leuker wordt, sure, maar vooral regels als 'minimaal 2 achievements halen' vind ik heel arbitrair en zou ik zelf niet aan beginnen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
@Hahn Eens! Ik geef het vaak toch wel minimaal 1.5 uur voordat ik de handdoek in de ring gooi omdat sommige spellen nou eenmaal wat langzamer beginnen dan anderen. Maar het moet je tot op zekere hoogte dan natuurlijk wel enigszins boeien.
Als je er echt helemaal NIKS aan vind zoals jij zegt dan had ik het spel waarschijnlijk al niet eens gekocht. Maar het komt zelden voor dat ik een spel koop en er vervolgens helemaal niks aan vind, kan meestal wel op elementen focussen die ik wel interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:52:
Zo hé, wat aardig van jezelf... :+

Het is niet zozeer dat ik mij ten alle tijden vermaakt moet voelen bij iets wat ik doe. Soms zijn dingen moeilijk, maar wel de moeite waard aan het einde. Het gaat mij meer over dat ik een spel een kans geef om MIJ te vermaken :+
cold_as_ijs schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:04:
@XanderDrake ik houd 10 uur aan 😬. Zo lang duurde het mij om in RDR2 te komen en is voor mij een van de beste games ooit. Nu leg ik gelukkig weinig games aan de kant, volgens mij alleen metro exodus op de PS5 omdat ik me irriteerde dat je of alleen heel traag kan lopen of 5m rennen om vervolgens buiten adem te zijn. Verder was het wel een gave game.
Tja, veel spellen die ik speel zijn qua single player niet eens 10 uur lang :+ Bij RDR2 werd ik al direct meegesleurd door hoe mooi het spel wel niet is.
Soms moet je flexibel zijn: Bij L.A. Noire was ik na 20 uur spelen op de Deck wel klaar met de herhaling, maar toen kwam nét de plot twist om de hoek kijken. Uiteindelijk wel uitgespeeld en was zeker de moeite waard.
Hahn schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:30:
Dat je even door wilt zetten om te kijken of het leuker wordt, sure, maar vooral regels als 'minimaal 2 achievements halen' vind ik heel arbitrair en zou ik zelf niet aan beginnen.
Vaak zijn achievements gekoppeld aan een bijzonder moment in de game, of een volgend hoofdstuk. Ik zie het als mijlpalen die zijn vastgelegd door de makers van het spel. Dus als deze mij niet kunnen bekoren, dan is het niet mijn spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik probeer inderdaad ook een stuk kritischer te zijn in welke games mijn tijd waard zijn tegenwoordig... Dat probeer ik ook in gedachten te houden bij het kopen van bundels want wat heb je er nog eigenlijk aan om 10 games voor een tientje te krijgen bv als het allemaal een beetje b-rate is (voor jezelf) en je toch al te veel games had om doorheen te komen?

Maar ja ik heb ook snel dat ik games uit het oog verlies en als ik er dan na een hele tijd weer bij terug kom is het soms lastig om er weer in te komen. Speelt bij mij ook mee dat ik eigenlijk gewoon te veel verschillende platforms heb.

Zo was ik op de steam deck bezig met chrono trigger... Zit net een stukje voorbij waar je naar de toekomst gevlucht bent (lijkt me geen spoiler toch, dat de game over tijdreizen gaat zit al min of meer in de naam). Hij grijpt me nog niet heel erg, maar hij staat als zo'n klassieker te boek dat ik hem eigenlijk toch nog iets meer kans wil geven. Ik was ergens ook begonnen aan gears 4 opnieuw gaan spelen op de xsx want alleen in coop gespeeld ooit en dan krijg ik het verhaal minder mee, wou dan door naar 5 en de uitbreiding daarvan want die nooit gedaan. Ook was ik nog iets anders op de Xbox streamend naar de deck aan het spelen maar weet nou niet eens meer wat. Ondertussen had ik even zin om meer op de vaste pc te spelen en heb daar detroit become human nu wel uitgespeeld (dat was er een die ik voorheen een keer uit het oog verloren was) en nu bezig met returnal (geweldige game maar wat zwaar voor de deck geloof ik). En dan ben ik ook nog met een Jurassic Park game bezig op mijn Quest pro waar ik een tijdje niet mee verder gegaan ben omdat de ruimte waar ik normaal vr even kleiner was omdat ik daar tijdelijk een kast gebouwd had (om spullen uit een andere kast in over te laden die ondertussen gesloopt en naar milieu park is)... Oh ja en ik ben ondertussen nog Hades op de deck af en toe een paar runs aan het doen om naar het echte einde toe te werken. Dus ja, te veel games in de lucht, om het nog niet eens over mijn backlog te hebben.

Ik werk ook met categorieën om te proberen wat orde er in te houden, in ieder geval in steam. En inderdaad mezelf toestemming geven om mindere games gewoon permanent aan de kant te schoppen. Dat hoeft niet met strakke regels, maar ik begrijp wel de onbewuste drang die er kan zijn om alles maar uit te moeten spelen en dat je daarom jezelf bewust die toestemming moet geven om daar vanaf te komen. Dat heeft niks te maken met dat het werk is. Als je daar zelf geen last van hebt en niet begrijpt dat iemand anders dat wel kan hebben dan gefeliciteerd dat dat één probleem is die jij gelukkig niet hebt :) (maar we hebben allemaal onze eigen uitdagingen)

Het is inderdaad lastig de balans te vinden met tijd en energie en de overvloed aan games die tegenwoordig beschikbaar zijn (door zelf meer geld, maar ook het aanbod is zoveel groter, ook als je op een budget gamet). Zelf heb ik dan dit jaar ook nog een diagnose gekregen en medicatie waardoor ik enerzijds meer energie heb wat ook met gamen helpt, maar anderzijds daardoor ook juist veel andere dingen ga doen (wat heel positief is! Begrijp me niet verkeerd), en juist weer minder tijd in gamen stop. Ik heb tegenwoordig soms meerdere dagen dat ik niet game wat voor mij bijna ongehoord is :+

Uiteindelijk zijn het natuurlijk enorme luxe problemen en hebben we toch maar geluk als dit de problemen zijn die we op moeten lossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swordsman720
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-08 08:41
Ik ben heel erg blij met mijn 1TB oled SD. Ik speel heel veel oude arcade / console spellen via emulators en af en toe minder zware spellen op de steam. Voor echte werk zit ik achter mijn beest pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
@Nederlandhc voor mij is switchen tussen games een teken dat ze niet helemaal klikken of dat ik te weinig game en dus nooit goed in de game zit. Misschien moet je jezelf maar gewoon niet de keus geven en de games 1-voor-1 uitspelen. Uiteindelijk merk ik dat ik meer lol haal uit games als ik goed in het verhaal zit
[/quote]

Dit was dus ook mijn idee inderdaad.
Eigenlijk ben ik nog naar iets op zoek waar ik alles in kan zetten, dan niet alleen van Steam maar ook andere handhelds en consoles.

Ondertussen hebben we namelijk een aardig library van ps2/3 xbox / alle nintendo consoles behalve Wii U.

Mooiste zou misschien zijn iets te hebben waar ik kan bijhouden hoelang de main stories ongeveer duren en dan van kort naar lang te sorteren.
Dan daarvan gewoon bij de kortste beginnen.

Alleen heb ik nog niet zoiets gevonden helaas, vaak kan het wel alle consoles aan maar niet steam bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Nederlandhc schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:33:
[/quote]

Dit was dus ook mijn idee inderdaad.
Eigenlijk ben ik nog naar iets op zoek waar ik alles in kan zetten, dan niet alleen van Steam maar ook andere handhelds en consoles.

Ondertussen hebben we namelijk een aardig library van ps2/3 xbox / alle nintendo consoles behalve Wii U.

Mooiste zou misschien zijn iets te hebben waar ik kan bijhouden hoelang de main stories ongeveer duren en dan van kort naar lang te sorteren.
Dan daarvan gewoon bij de kortste beginnen.

Alleen heb ik nog niet zoiets gevonden helaas, vaak kan het wel alle consoles aan maar niet steam bijv.
Toevallig is er een Decky plugin die howlongtobeat.com informatie weergeeft bij de betreffende games, lijkt me ideaal voor jou. Alleen weet ik niet of het mogelijk is om te sorteren.

https://www.reddit.com/r/...o_beat_data_added_to_the/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
SD5k schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:58:
[...]

Toevallig is er een Decky plugin die howlongtobeat.com informatie weergeeft bij de betreffende games, lijkt me ideaal voor jou. Alleen weet ik niet of het mogelijk is om te sorteren.

https://www.reddit.com/r/...o_beat_data_added_to_the/
Die weet ik inderdaad.
Alleen wil ik het dus niet alleen bij mn deck houden maar ook alle andere fysieke games die we hebben.
(Zie eerder genoemde console/handheld lijst)

Al gaat dat misschien verder offtopic dan hier de bedoeling is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Nederlandhc schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:00:
[...]

Die weet ik inderdaad.
Alleen wil ik het dus niet alleen bij mn deck houden maar ook alle andere fysieke games die we hebben.
(Zie eerder genoemde console/handheld lijst)

Al gaat dat misschien verder offtopic dan hier de bedoeling is.
In dat geval kun je je collectie invoeren op eerder genoemde website, zelf geen ervaringen mee, maar dat zou wel het gewenste resultaat kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
SD5k schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:45:
[...]

In dat geval kun je je collectie invoeren op eerder genoemde website, zelf geen ervaringen mee, maar dat zou wel het gewenste resultaat kunnen leveren.
Och natuurlijk, soms kan het zo makkelijk zijn 8)7
Daar moet ik maar eens een avondje voor gaan zitten dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-09 13:00
Nederlandhc schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:06:
[...]

Och natuurlijk, soms kan het zo makkelijk zijn 8)7
Daar moet ik maar eens een avondje voor gaan zitten dan
Om het proces wat makkelijker te maken: je Steam collectie kun je automatisch laten importeren door HLTB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:38
skoozie schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:20:
[...]

Ik heb vooral een grote backlog oudere games. Sinds de Steamdeck en zijn gemak pc gaming weer opgepakt naast de PS4. Door alle spellen van humble bundles of aanschaffen van franchises was het overzicht er uit.

ik had voor de SD al tags gemaakt om hier orde in te brengen:
1) Bezig
2) Nog spelen
3) Uitgespeeld
4) Niet Meer Spelen

Kopjes zijn denk ik self explanatory (4 heb ik opgegeven om verschillende redenen, saai, geen eind doel, graphics kunnen écht niet meer, ...)

Hiermee kan ik een aantal spellen op roulatie hebben, er kunnen er altijd van 2 naar 1 en van 1 naar 3 of 4. Voor mij werkt dit lekker en kan ik race / platform / shooters / puzzlers / etc door elkaar spelen.

Hiernaast heb ik ook nog wat tags als couch co-op, tv party, etc.
Vraagje, waar en hoe maak je die tags? Net even zitten zoeken en vind wel steam tags maar zo te lezen zijn die niet voor jezelf oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skoozie

SCSI

jaspov schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:39:
[...]

Vraagje, waar en hoe maak je die tags? Net even zitten zoeken en vind wel steam tags maar zo te lezen zijn die niet voor jezelf oid?
Thuis even nagekeken, de juiste term is Collections en niet tags.
Vanaf de Windows client: Library -> Collections -> Create a new collection.

Op de SD kan ik ze wel zien, maar geen (extra) toevoegen. Games in en uit Collections plaatsen gaat wel. Echter ontbreekt de 'collection' Uncategorized die wel in de Windows client te zien is.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 26-09 14:00
Nav die Fallout serie op prime Fallout 4 op de deck gezet. Nog niet opgestart, ik lees dat er een grote update aankomt voor de game. Wat te doen: wachten met spelen tot die update of kan ik gewoon beginnen en de game daarna naar deck approved over zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56

DizzyWeb

Ondertiteld

twowheeler schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:22:
Nav die Fallout serie op prime Fallout 4 op de deck gezet. Nog niet opgestart, ik lees dat er een grote update aankomt voor de game. Wat te doen: wachten met spelen tot die update of kan ik gewoon beginnen en de game daarna naar deck approved over zetten?
"naar deck approved over zetten"? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:44
Nav die Fallout serie op prime Fallout 4 op de deck gezet. Nog niet opgestart, ik lees dat er een grote update aankomt voor de game. Wat te doen: wachten met spelen tot die update
Die paar weken zou ik wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:02:
Oké oké. Cocoon komt in mijn wishlist.
Ik ben de laatste tijd Stray aan het spelen. En vandaag met de Dock op de TV.
Heerlijk spel. Ook erg blij met de Docking station van Ome Ali.

Vraagje over iets anders.
Ik heb blijkbaar ooit een account aangemaakt voor FF online. Dus als ik hem wil spelen moet ik hem kopen.
Maar hoe zit dat nu precies? Ik koop de online versie voor ongeveer een tientje en dan moet ik nog een maandelijks bedrag betalen. Klopt dat?
Oké… ik wilde hem kopen, zie ik hem bij X-Cloud staan. d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je niet mod dan is er niks aan de hand, kun je gewoon gaan spelen en zal er denk ik weinig veranderen als de update komt. Het is dus ook gewoon een update die automatisch geïnstalleerd zal worden en je save blijft gewoon werken.
Er is lijkt me ook weinig reden om te wachten want denk niet dat er heel veel verbetert op de deck.

Wil je wel modden dan wil je misschien juist nu installeren en je installatie folder veilig stellen want gegarandeerd gaan veel mods niet meer werken na de update. Zie ook het artikel op de fp. Maar ik heb me er verder niet in verdiept hoe dat het beste te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Finraziel schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:07:
[...]

Als je niet mod dan is er niks aan de hand, kun je gewoon gaan spelen en zal er denk ik weinig veranderen als de update komt. Het is dus ook gewoon een update die automatisch geïnstalleerd zal worden en je save blijft gewoon werken.
Er is lijkt me ook weinig reden om te wachten want denk niet dat er heel veel verbetert op de deck.

Wil je wel modden dan wil je misschien juist nu installeren en je installatie folder veilig stellen want gegarandeerd gaan veel mods niet meer werken na de update. Zie ook het artikel op de fp. Maar ik heb me er verder niet in verdiept hoe dat het beste te doen.
Ik was niet van plan te gaan modden. Maar vroeg me af hoe zo'n update naar deck approved te werk gaat. Als je hem na de update opstart kan ik me voorstellen dat bepaalde instellingen direct goed staan. Betekent dit dat die instellingen na de update ook zijn gewijzigd als de game al is geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twowheeler schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:01:
[...]

Ik was niet van plan te gaan modden. Maar vroeg me af hoe zo'n update naar deck approved te werk gaat. Als je hem na de update opstart kan ik me voorstellen dat bepaalde instellingen direct goed staan. Betekent dit dat die instellingen na de update ook zijn gewijzigd als de game al is geïnstalleerd?
Ik verwacht van niet, maar dat hangt af van waar de ontwikkelaar voor kiest. Het deck verified label is niks anders dan dat, een soort stamp of approval. Het is niet een andere installatie.

Performance is ook nooit een probleem geweest voor fallout 4 op de deck. Ik denk dat ze alleen wat aangepast hebben in de launcher en in tekst invoer. Dat waren volgens mij namelijk de enige redenen dat hij op playable stond ipv verified. Je moet momenteel geloof ik een keer op het touch screen klikken om door te gaan naar de game en misschien dat je een keer het on screen toetsenbord zelf tevoorschijn moet halen om je karakter een naam te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Helemaal mee eens met jullie over Cocoon.
Een heel mooi spel

Inmiddels heb ik de keuze uit “begin nieuw spel”. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Causs
Cocoon gisteren uitgespeeld. Fantastische ervaring (op de Steam Deck)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh god het klinkt alsof ik Cocoon ook maar in mijn lijst moet gaan zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:44:
Als je game pass hebt van Xbox, daar staat ie ook tussen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:44:
Het is een bijzondere game die wat nieuwe dingen doet, maar zelf vond ik hem ook wat saai en heb ik hem niet uitgespeeld. Het moet dus wel een beetje je ding zijn.

Goed om dat in het hoofd te houden met hypes van bijzondere games. Zo heb ik ook Balatro gekocht omdat iedereen die zo geweldig vindt maar ik vind er maar weinig aan. Het is puur de strategie van een card collector roguelike, zonder de aankleding (fantasy, combat, verhaal tot op zekere hoogte) wat slay the spire er nog overheen heeft. Die strategie ben ik bij sts ook nooit echt goed in geweest maar de rest maakte het toch leuk, maar bij deze houdt het al snel op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik vind het een heerlijk spel om er tussen door te doen. Even lekker ontspannen puzzels oplossen in een sf omgeving. Niet te moeilijk maar ook niet te gemakkelijk. Hetzelfde voor de “gevechten”. Goed te doen en je hebt daarvoor echt niet een geweldige reactievermogen voor nodig.

Alleen met de laatste deur zat ik even klooien, terwijl die (achteraf) eigenlijk ook heel logisch was.
Kortom, zulke games wil ik wel vaker spelen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xiranhi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-08 14:56
Ik wilde even iets delen wat mij goed heeft geholpen. Ik heb 4 8bitdo SN30 pro controllers bij mijn Steam Deck. Bij sommige games was het lastig om een 4e persoon te laten "joinen", aangezien de Deck zijn eigen controller voorrang gaf. Een user op de Steamdeck reddit heeft hier een script voor geschreven dat de eigen controller uitschakelt zodra een controller, keyboard of muis aangesloten wordt (dit kun je instellen).

https://github.com/scawp/...-Disable-Steam-Controller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 13:55
Lijkt er op dat we Ghosts of Tsushima wellicht op 30fps, misschien zelfs 40fps, op de steam deck werkend zullen krijgen. Wat denken jullie?

nieuws: Nixxes deelt systeemeisen pc-versie Ghost of Tsushima: Director’s Cut

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
Xiranhi schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:28:
Ik wilde even iets delen wat mij goed heeft geholpen. Ik heb 4 8bitdo SN30 pro controllers bij mijn Steam Deck. Bij sommige games was het lastig om een 4e persoon te laten "joinen", aangezien de Deck zijn eigen controller voorrang gaf. Een user op de Steamdeck reddit heeft hier een script voor geschreven dat de eigen controller uitschakelt zodra een controller, keyboard of muis aangesloten wordt (dit kun je instellen).

https://github.com/scawp/...-Disable-Steam-Controller
Ik heb volop problemen met de werking van mijn stadia controller na het ontwaken uit de slaapstand. Dus ik ga eens kijken of dit het probleem oplost. (ook al staat hij niet in de lijst van de ondersteunde controllers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 23:07
beezze schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:00:
Lijkt er op dat we Ghosts of Tsushima wellicht op 30fps, misschien zelfs 40fps, op de steam deck werkend zullen krijgen. Wat denken jullie?

nieuws: Nixxes deelt systeemeisen pc-versie Ghost of Tsushima: Director’s Cut
Het is in essentie een ps4 game en die draaien altijd redelijk goed op de Steamdeck.

Forbidden west was een uitzondering omdat ze daar de ps5 build voor gebruikte ivm de expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 16:20
Kan iemand mij misschien helpen. Ik had GTA 4 gedownload via de steam store. Merk dat ik het toch best moeilijk vind via de steamdeck dus wilde een trainer installeren.
Ik kan de trainer prima downloaden maar dan moet ik de bestanden in de juiste map kopieëren. Maar ik heb geeeeen idee waar ik de juiste map kan vinden.

Had al /.steam/steam/steamapps/common gevonden maar daar kan ik als nog niet de juiste GTA 4 map te pakken krijgen waar de ini of dll files in kunnen.

Weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-09 07:41
Neig naar deze controller: https://www.amazon.nl/8Bi...itdo&s=videogames&sr=1-15

komt op 30 april uit. Die 8bit do ultimates zijn erg fijn en eindelijk een met een xbox layout ipv nintendo switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
donderopman schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:08:
Kan iemand mij misschien helpen. Ik had GTA 4 gedownload via de steam store. Merk dat ik het toch best moeilijk vind via de steamdeck dus wilde een trainer installeren.
Ik kan de trainer prima downloaden maar dan moet ik de bestanden in de juiste map kopieëren. Maar ik heb geeeeen idee waar ik de juiste map kan vinden.

Had al /.steam/steam/steamapps/common gevonden maar daar kan ik als nog niet de juiste GTA 4 map te pakken krijgen waar de ini of dll files in kunnen.

Ik heb hier geen expertise van, maar ik denk dat je met Wine of proton iets moet doen. Random DLLs worden volgens mij niet zomaar ingeladen.

Daarnaast ik vond GTA4 op de pc nooit degelijk draaien, ik kwam halverwege in een bug loop terecht en heb het toen opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:26
den_the_man schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:51:
[...]

Ik heb volop problemen met de werking van mijn stadia controller na het ontwaken uit de slaapstand. Dus ik ga eens kijken of dit het probleem oplost. (ook al staat hij niet in de lijst van de ondersteunde controllers).
Ik heb hetzelfde probleem met de Stadia controllers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:47
donderopman schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:08:

Desktop mode en dan in Steam naar de game /properties en local files browsen zo uit mijn hoofd

Je zat al in de buurt, maar zal wel in de Rockstar map staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:04

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

- geen V&A op het forum -

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 21-04-2024 19:46 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Odysseus87 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:07:
Neig naar deze controller: https://www.amazon.nl/8Bi...itdo&s=videogames&sr=1-15

komt op 30 april uit. Die 8bit do ultimates zijn erg fijn en eindelijk een met een xbox layout ipv nintendo switch.
Werkt de gewone variant ook niet met de steamdeck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-09 07:41
pascoa341 schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:26:
[...]

Werkt de gewone variant ook niet met de steamdeck?
Bedoel je de ultimate met switch layout die al een tijd uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
luke22 schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:48:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de Stadia controllers :/
Ik heb dit geïnstalleerd en afgelopen week ongeveer zes keer verbinding gemaakt met mijn Stadia controller. Telkens als de SD in de slaapstand stond. Dat ging vijf keer goed. Eerste voorzichtige conclusie is dus dat de oplossing die op Github staat een behoorlijke verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:04
Ik overweeg een Steam Deck, maar heb geen zin om software erop te zetten van voor mij onbekende partijen. Ik vraag me af of ik makkelijk Red Dead Redemption 2 en GTA V erop kan zetten (via Steam gekocht), aangezien die volgens mij de Rockstar Launcher vergen en ik hier over issues las op Steam Deck. Die berichten zijn echter inmiddels wel oud. Wie kan me helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
RobvG schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:19:
Ik overweeg een Steam Deck, maar heb geen zin om software erop te zetten van voor mij onbekende partijen. Ik vraag me af of ik makkelijk Red Dead Redemption 2 en GTA V erop kan zetten (via Steam gekocht), aangezien die volgens mij de Rockstar Launcher vergen en ik hier over issues las op Steam Deck. Die berichten zijn echter inmiddels wel oud. Wie kan me helpen?
Ik heb alleen ervaring met RDR2 via Steam. Vereist inderdaad de Rockstar Launcher maar heb daar zelf geen problemen mee ondervonden. Eerste keer even klooien met inloggen maar daarna start alles gewoon op :) Game draait ook prima op de Deck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobvG schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:19:
Ik heb dan weer alleen ervaring met GTA V... werkt prima. Je hoeft zeker niks zelf te installeren (buiten in steam op het download knopje klikken natuurlijk :+). Het is geloof ik alleen dat als je de game opstart dat de launcher in beeld komt en dat je dan even op het touchscreen moet tikken om door te gaan. Volgens de steam deck compatibility in de store moet je ook de settings even handmatig goed zetten (juiste resolutie en zo). Maar dat is gewoon in de settings in de game, en eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chk1975
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:10
Ik speel rdr2 op dir moment, installeren was simpel inloggen rockstar launcher en gaan.
Even instellingen finetunen, ik heb die van sharedeck gehaald.

Ziet er fantastisch uit op de deck en speelt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Ik twijfel nog steeds, maar omdat ik op 3 mei voor 3 weken naar de andere kant van de wereld ga, heb ik zojuist toch maar de 1TB OLED besteld. Met de 3-5 dagen levertijd en Nederlandse postbedrijven tegenwoordig vind ik wachten wel spannend worden. Ook heb ik meteen Red Dead Redemption 2 besteld, die ik nog niet had. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@RobvG
Misschien is in jouw geval een goeie powerbank ook wel handig. Anders ben je na enkele uren al klaar met gamen in het vliegtuig.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
streamnl schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:27:
@RobvG
Misschien is in jouw geval een goeie powerbank ook wel handig. Anders ben je na enkele uren al klaar met gamen in het vliegtuig.
Vlieg zelf voornamelijk met KLM en DELTA voor het werk, maar daar heb je gewoon USB poort en 220v stopcontacten bij je stoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobvG
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:37:
[...]

Vlieg zelf voornamelijk met KLM en DELTA voor het werk, maar daar heb je gewoon USB poort en 220v stopcontacten bij je stoel
Ik vlieg met KLM direct daarheen en terug. Ik ben altijd sceptisch over zo'n stroomtoevoer bij je stoel en wat ik denk dat mijn apparaat wil hebben. Maar onze kinderen van 1 en 3 gaan mee, dus ik denk niet dat ik de accu überhaupt kan leegtrekken in die vlucht. ;) De Deck is ook voor op de hotelkamers als ze slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Causs
RobvG schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:15:
Ik twijfel nog steeds, maar omdat ik op 3 mei voor 3 weken naar de andere kant van de wereld ga, heb ik zojuist toch maar de 1TB OLED besteld. Met de 3-5 dagen levertijd en Nederlandse postbedrijven tegenwoordig vind ik wachten wel spannend worden. Ook heb ik meteen Red Dead Redemption 2 besteld, die ik nog niet had. Ik ben benieuwd!
Mijn tip als vader van twee kids (ook 1 en 3). Geen RDR2 spelen maar Vampire Survivors. Ultimate dad game! En je batterij gaat uren mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:22
Causs schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:37:
[...]

Mijn tip als vader van twee kids (ook 1 en 3). Geen RDR2 spelen maar Vampire Survivors. Ultimate dad game! En je batterij gaat uren mee :)
Haha. Is dat spel nou echt leuk? Heb het een kwartiertje geprobeerd en vond het maar niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jobius
@MennoE
Het is zeker niet voor iedereen, maar ik vind het top. Het is een super simplistisch spelletje waar je weinig bij hoeft na te denken. Lekker op de bank terwijl je met iemand aan het praten bent of met een half oog meekijkt met een serie of film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
MennoE schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:44:
[...]

Haha. Is dat spel nou echt leuk? Heb het een kwartiertje geprobeerd en vond het maar niks.
Het is heel subjectief maar @Jobius omschrijft het heel goed. Daarnaast vind ik het zelf echt leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
Ja misschien moet ik het toch weer eens proberen. Ik heb alleen best vaak dat spellen die volgens mij heel populair zijn, mij maar niet aanspreken. Ik heb nu bijvoorbeeld drie keer geprobeerd Hades te spelen, maar ook daar kom ik maar niet in. Enige spellen van de afgelopen jaren waar ik echt blij van werd en elke avond wilde spelen waren Beyond All Reason, Elden Ring en Dying Light.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Causs
MennoE schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:04:
Ja misschien moet ik het toch weer eens proberen. Ik heb alleen best vaak dat spellen die volgens mij heel populair zijn, mij maar niet aanspreken. Ik heb nu bijvoorbeeld drie keer geprobeerd Hades te spelen, maar ook daar kom ik maar niet in. Enige spellen van de afgelopen jaren waar ik echt blij van werd en elke avond wilde spelen waren Beyond All Reason, Elden Ring en Dying Light.
Ja het is heel subjectief hoor. Hades is één van m'n favoriete games ooit. Elden Ring kan ik dus niet in komen en Dying Light krijg ik motion sickness van :+ Als ik dit zo lees moet je mijn advies eigenlijk helemaal niet willen volgen! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MennoE schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:04:
Beide games hadden bij mij ook een wat moeizame start en eigenlijk beiden om dezelfde reden... Het start wapen is niet zo leuk!
VS vond ik snel leuker worden met wat andere survivors en helemaal met wat upgrades (en uiteindelijk met wat upgrades werd de eerste survivor zelfs een van mijn favorieten, maar in het begin voelt hij gewoon zwak en moeilijk te gebruiken).
Bij Hades is het zwaard waar je mee begint ook niet mijn favoriet. Ik vond het spel eigenlijk pas echt leuk worden toen ik de boog kreeg. Later met meer ervaring wel beter geworden met het zwaard (en alle wapens) maar nooit echt mijn favoriet geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 18:50

Soullie

Planeshift

Elden ring moet je echt even de kans geven, ik kon er ook niet inkomen.
Toch doorgezet na de eerste 4-5 uur heb ik het in 1 ruk uitgespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jobius
@MennoE
Als je er na drie keer niet in kan komen is het gewoon geen spel voor jou denk ik.
Het mooie van iets kopen op Steam is dat als je er na 2 uur nog niet lekker in zit je het gewoon kan refunden, no questions asked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Iemand al fallout 4 met de nieuwe update opgestart? Lees er niet echt goede dingen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Nu online
twowheeler schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:36:
Iemand al fallout 4 met de nieuwe update opgestart? Lees er niet echt goede dingen over
Met OLED loopt die niet soepel en werkt de .ini fix niet meer. Ook is het niet meer standaard mogelijk om de grafische instellingen te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:26
Jobius schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:07:
@MennoE
Als je er na drie keer niet in kan komen is het gewoon geen spel voor jou denk ik.
Het mooie van iets kopen op Steam is dat als je er na 2 uur nog niet lekker in zit je het gewoon kan refunden, no questions asked.
Tenzij je het te lang geleden hebt gekocht. Ik heb die fout gemaakt met Fallout 4 VR. Ooit gekocht in een aanbieding. Maanden later eens opgestart, werkelijk onspeelbaar zonder mods, refund geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJH82
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 10:08
RobvG schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:15:
Vorige week besteld en was met drie dagen binnen. Het kan dus goed gaan :)

Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hagdos schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:26:
[...]

Tenzij je het te lang geleden hebt gekocht. Ik heb die fout gemaakt met Fallout 4 VR. Ooit gekocht in een aanbieding. Maanden later eens opgestart, werkelijk onspeelbaar zonder mods, refund geweigerd.
Echt? Ik heb er 41 uur in zitten... Vond het prima speelbaar ook al is het zeker geen perfecte vr game. Ik was eigenlijk juist aan het denken die weer eens op te pikken in plaats van de gewone variant omdat Bethesda net de mod scene een nekslag gegeven heeft weer (iedere keer bij die fantastische updates van hun)...
Maar goed, is hier nogal off topic natuurlijk :+
Het is wel een goed voorbeeld dat je altijd even op tijd moet testen inderdaad want je weet nooit of een game voor jou ook inderdaad het geld waard gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
joepiesaus schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:42:
[...]

Met OLED loopt die niet soepel en werkt de .ini fix niet meer. Ook is het niet meer standaard mogelijk om de grafische instellingen te wijzigen.
Er zijn inmiddels wel al wat oplossingen begrijp ik.
Wat een bedrijf is dat bethesda toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beezze
Ik ben de afgelopen dagen Manor Lords op de steam deck aan het spelen. Speelt écht heerlijk op 40-45 fps. Je moet wel wat sleutelen met de controls. Ik heb mijn layout geupload. Echt een aanrader!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:31
Vandaag komt mijn steam deck oled binnen. Afgelopen zondagmorgen besteld dus in dat opzicht al zeer onder de indruk!

Het eerste wat ik ga proberen is Settlers 2 10th anniversary aan de praat te krijgen. Is mijn childhood game en in mijn ideale wereld zit ik in de tuin dit spel te spelen terwijl de kinderen de trampoline onveilig maken. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:22
Zondag dan toch gezwicht.. Diablo IV voor de tweede keer gekocht. Wat speelt die lekker weg op de SD. Was aangenaam verrast dat ik mn progressie van de PS5 gewoon mee kon nemen, de SD verdiende echter een eigen character en ben dus opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 27-09 14:40
voog schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:46:
Zondag dan toch gezwicht.. Diablo IV voor de tweede keer gekocht. Wat speelt die lekker weg op de SD. Was aangenaam verrast dat ik mn progressie van de PS5 gewoon mee kon nemen, de SD verdiende echter een eigen character en ben dus opnieuw begonnen.
Is die nog de moeite waard? Heb hem 1 keer als barbarian uitgespeeld op de ps5 en daarna laten liggen want ik vond er maar weinig aan. Maar op de SteamDeck trekt het me dan wel weer, al weet ik niet of er dus zaken verbeterd zijn.
beezze schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:19:
Ik ben de afgelopen dagen Manor Lords op de steam deck aan het spelen. Speelt écht heerlijk op 40-45 fps. Je moet wel wat sleutelen met de controls. Ik heb mijn layout geupload. Echt een aanrader!
Ohh deze zou ik graag willen spelen, dus het werkt wel lekker op de Deck? Ik heb nog geen ervaring met city builders op de Deck.

[ Voor 35% gewijzigd door kwdtje op 30-04-2024 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kwdtje schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:07:
[...]

Is die nog de moeite waard? Heb hem 1 keer als barbarian uitgespeeld op de ps5 en daarna laten liggen want ik vond er maar weinig aan. Maar op de SteamDeck trekt het me dan wel weer, al weet ik niet of er dus zaken verbeterd zijn.
Hangt van je eigen smaak af... Ik vond hem nog steeds leuk om verder te spelen, de campaign was meer een introductie dan de hoofdmoot van de game. Het begint naar mijn idee pas een beetje op world tier 3.

Maar wat me erg ging tegen staan is dat je op een gegeven moment je inventory heel snel vol had en dan weer items zat af te speuren om te zien of er misschien een upgrade tussen zat. Wat meestal niet zo was. En vooral als je meerdere karakters speelde zat je stash op een gegeven moment vol en moest je daar de hele tijd in schipperen. Ik wil gewoon door monsters slachten, niet Diablo inventory manager 2024 spelen...

Maar over een week of twee (geloof ik) begint season 4 en krijgen we een grote patch met als een van de belangrijkste wijzigingen een grote item rework. Er zouden minder situationele affixes zijn (7% extra damage op dinsdagen bij volle maan als je klompen draagt of zo :+), affixes zouden meer impact hebben, we zouden minder loot vinden (maar met dus een grotere kans per drop dat je er iets aan hebt) en de stash wordt ontlast omdat alle legendaries die je salvaget automatisch in je library (heet anders, kom niet op de naam) komen met de maximale power die je gevonden hebt. Die powers kun je van daaruit onbeperkt gebruiken waardoor je niet meer meerdere varianten van alles wat je misschien ooit nodig gaat hebben hoeft te bewaren in je stash.

Dat zijn niet de enige wijzigingen, maar voor mij halen die (hopelijk) veel van de frustratie uit de game, dus ik heb veel zin om weer te gaan spelen. Maar... Alles valt of staat of je de basis gameplay leuk vindt om te doen. Als je daar niks om geeft en je eigenlijk alleen een keer door het verhaal wou spelen, ja daar komt niet heel veel bij. Er is elk season wel een nieuwe season quest maar daar ben je meestal zo doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 27-09 14:40
Thanks! Misschien toch aanschaffen met de summer sale strakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Diablo 4 is (was?) 'gratis' via game pass. Je kreeg dan battle.net geïnstalleerd en daarin dus diablo 4. Ik geloof dat je battle.net als launcher in de SD kan krijgen dus in theorie zou je hem van daaruit kunnen spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
Zit nu met Junk store te spelen. Aanrader wat mij betreft!

YouTube: Steam Deck Epic Games in Game Mode - Junk Store Decky Loader Plugin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:59
Ook hier eindelijk een Steam Deck OLED besteld na lang twijfelen tussen een Steam Deck en een ROG Ally.

Het OLED scherm, redelijk goede accuduur en chiaki4deck zijn voor mij de grote pluspunten om voor een Steam Deck te gaan :)

En nu kan ik uiteraard niet wachten tot ik het in mijn handen heb :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Dit weekend Persona 5 Royal gekocht met de aanbieding in de Steam Store. Speelt fantastisch weg op de deck, alsof het ervoor gemaakt is! Haarscherp met resolution scaling op 200% en op 45fps een accuduur van zo'n 4 uur op de OLED. Tijd geleden dat ik gedurende de werkdag weer zin heb om 's avonds verder te gaan met een game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
schumi1986 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:49:
Ook hier eindelijk een Steam Deck OLED besteld na lang twijfelen tussen een Steam Deck en een ROG Ally.

Het OLED scherm, redelijk goede accuduur en chiaki4deck zijn voor mij de grote pluspunten om voor een Steam Deck te gaan :)

En nu kan ik uiteraard niet wachten tot ik het in mijn handen heb :p
Ik had dezelfde overweging, maar ben vanwege het formaat, kleine winst in gewicht, maar vooral de kracht met het oog op de toekomst toch voor de Ally gegaan. Ik las dat de SD afgelopen jaar al meer moeite kreeg met AAA titels en die zijn toch het meeste dat ik speel. Ik denk dat ik bij een SD2 heel kwetsbaar ga zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 18:50

Soullie

Planeshift

Over SD2 gesproken, wat verwacht men ? Volgend jaar denk ik zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
easygoingfox schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:53:
Dit weekend Persona 5 Royal gekocht met de aanbieding in de Steam Store. Speelt fantastisch weg op de deck, alsof het ervoor gemaakt is! Haarscherp met resolution scaling op 200% en op 45fps een accuduur van zo'n 4 uur op de OLED. Tijd geleden dat ik gedurende de werkdag weer zin heb om 's avonds verder te gaan met een game :)
Ik ben altijd een beetje jaloers bij dit soort berichten over RPG's. Veel mensen halen er veel plezier uit, maar ik ben er volgens mij het geduld niet voor of zo. Ik heb het gevoel dat er daarom een groot genre aan mijn neus voorbij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
kwdtje schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:07:
[...]

Ohh deze zou ik graag willen spelen, dus het werkt wel lekker op de Deck? Ik heb nog geen ervaring met city builders op de Deck.
Ja als je eenmaal de controls goed hebt ingesteld kan je echt best wel lekker city builders spelen. Duurt wel eventjes voor het went maar zeker moeite waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 22:35

Vagax

Hehe

Soullie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:24:
Over SD2 gesproken, wat verwacht men ? Volgend jaar denk ik zelf.
Vorig jaar:
Valve: don’t expect a faster Steam Deck ‘in the next couple of years’

Dus ik gok 2026-2027 en dat ze nu nog bezig zijn met hun zelfstandige VR headset ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
AtlAntA schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:38:
Diablo 4 is (was?) 'gratis' via game pass. Je kreeg dan battle.net geïnstalleerd en daarin dus diablo 4. Ik geloof dat je battle.net als launcher in de SD kan krijgen dus in theorie zou je hem van daaruit kunnen spelen?
Heb het even getest en heb al even diablo4 gespeeld. Knapte trouwens weer meteen af toen ik me herinnerde dat ik niet kan saven wanneer ik wil zoals bij diablo 3. Dus die staat nu te downloaden. :) 1tb alweer bijna vol trouwens..

Pagina: 1 ... 102 ... 118 Laatste

Let op:
V&A (of dit topic) is niet bedoeld voor animo/interesse/pre-order advertenties.

Discussies en vragen met betrekking tot reservering, bestelling en levering horen in Steam Deck - reservering, bestelling & levering

Voor informatie over de prestaties en speelbaarheid van specifieke games op de Steam Deck en tips om ze beter te laten werken, kijk op ProtonDB.