Ik probeer inderdaad ook een stuk kritischer te zijn in welke games mijn tijd waard zijn tegenwoordig... Dat probeer ik ook in gedachten te houden bij het kopen van bundels want wat heb je er nog eigenlijk aan om 10 games voor een tientje te krijgen bv als het allemaal een beetje b-rate is (voor jezelf) en je toch al te veel games had om doorheen te komen?
Maar ja ik heb ook snel dat ik games uit het oog verlies en als ik er dan na een hele tijd weer bij terug kom is het soms lastig om er weer in te komen. Speelt bij mij ook mee dat ik eigenlijk gewoon te veel verschillende platforms heb.
Zo was ik op de steam deck bezig met chrono trigger... Zit net een stukje voorbij waar je naar de toekomst gevlucht bent (lijkt me geen spoiler toch, dat de game over tijdreizen gaat zit al min of meer in de naam). Hij grijpt me nog niet heel erg, maar hij staat als zo'n klassieker te boek dat ik hem eigenlijk toch nog iets meer kans wil geven. Ik was ergens ook begonnen aan gears 4 opnieuw gaan spelen op de xsx want alleen in coop gespeeld ooit en dan krijg ik het verhaal minder mee, wou dan door naar 5 en de uitbreiding daarvan want die nooit gedaan. Ook was ik nog iets anders op de Xbox streamend naar de deck aan het spelen maar weet nou niet eens meer wat. Ondertussen had ik even zin om meer op de vaste pc te spelen en heb daar detroit become human nu wel uitgespeeld (dat was er een die ik voorheen een keer uit het oog verloren was) en nu bezig met returnal (geweldige game maar wat zwaar voor de deck geloof ik). En dan ben ik ook nog met een Jurassic Park game bezig op mijn Quest pro waar ik een tijdje niet mee verder gegaan ben omdat de ruimte waar ik normaal vr even kleiner was omdat ik daar tijdelijk een kast gebouwd had (om spullen uit een andere kast in over te laden die ondertussen gesloopt en naar milieu park is)... Oh ja en ik ben ondertussen nog Hades op de deck af en toe een paar runs aan het doen om naar het echte einde toe te werken. Dus ja, te veel games in de lucht, om het nog niet eens over mijn backlog te hebben.
Ik werk ook met categorieën om te proberen wat orde er in te houden, in ieder geval in steam. En inderdaad mezelf toestemming geven om mindere games gewoon permanent aan de kant te schoppen. Dat hoeft niet met strakke regels, maar ik begrijp wel de onbewuste drang die er kan zijn om alles maar uit te moeten spelen en dat je daarom jezelf bewust die toestemming moet geven om daar vanaf te komen. Dat heeft niks te maken met dat het werk is. Als je daar zelf geen last van hebt en niet begrijpt dat iemand anders dat wel kan hebben dan gefeliciteerd dat dat één probleem is die jij gelukkig niet hebt

(maar we hebben allemaal onze eigen uitdagingen)
Het is inderdaad lastig de balans te vinden met tijd en energie en de overvloed aan games die tegenwoordig beschikbaar zijn (door zelf meer geld, maar ook het aanbod is zoveel groter, ook als je op een budget gamet). Zelf heb ik dan dit jaar ook nog een diagnose gekregen en medicatie waardoor ik enerzijds meer energie heb wat ook met gamen helpt, maar anderzijds daardoor ook juist veel andere dingen ga doen (wat heel positief is! Begrijp me niet verkeerd), en juist weer minder tijd in gamen stop. Ik heb tegenwoordig soms meerdere dagen dat ik niet game wat voor mij bijna ongehoord is
Uiteindelijk zijn het natuurlijk enorme luxe problemen en hebben we toch maar geluk als dit de problemen zijn die we op moeten lossen