Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 11:59
rolelael schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:16:
Just got a call from fleet. I can pick upy m50 25/03 3pm. Keep you posted
Nog 1 nachtje slapen _/-\o_
We krijgen toch wat foto's en verslagje he ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb onlangs proefgereden in een Tesla Model Y, dat gaat het hem niet worden.

Een proefrit in de i4 heb ik staan voor 1 april.

Nu komt de bmw dealer gisteren mijn 5-touring ophalen voor onderhoud, kom ik thuis, hebben ze een i4 achter gelaten. Helaas zonder sleutels maar wel met de portieren open.
Blijkt het ook nog eens zowat de configuratie te zijn zoals ik hem had samengesteld in de configurator...

Bij het terugwisselen van auto had ik bijna gezegd doe er maar een strik om en dan heb ik meteen een leuk kado voor mijn vrouw....

man, man, man, wat een gave bak!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBp3NWgBLY_qkpaWkdnD0KqpfKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qi52nVrryzJBIlAkEOZD3aeq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Willianv op 24-03-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Willianv schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:42:

Nu komt de bmw dealer gisteren mijn 5-touring ophalen voor onderhoud, kom ik thuis, hebben ze een i4 achter gelaten. Helaas zonder sleutels maar wel met de portieren open.
Blijkt het ook nog eens zowat de configuratie te zijn zoals ik hem had samengesteld in de configurator...

Bij het terugwisselen van auto had ik bijna gezegd doe er maar een strik om en dan heb ik meteen een leuk kado voor mijn vrouw....

[Afbeelding]
Was het niet de bedoeling dat het een leenauto was voor jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 15:05
oldgrumpy schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:32:
[...]

Nog 1 nachtje slapen _/-\o_
We krijgen toch wat foto's en verslagje he ;-)
Ja dat krijg je, alleen zal het volgende week donderdag worden. Dealer belde om afspraak te verzetten omdat ze een lokaal covid uitbraakje hadden en er onvoldoende personeel was om de wagen klaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
rolelael schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Ja dat krijg je, alleen zal het volgende week donderdag worden. Dealer belde om afspraak te verzetten omdat ze een lokaal covid uitbraakje hadden en er onvoldoende personeel was om de wagen klaar te krijgen
Nog een weekje dus, beter in elk geval dan bij mij.
Ik moet nog een jaartje wachten(al blijf ik hopen dat het sneller zal zijn) :-)
Maar goed, heb ook pas eind december besteld en mijn huidige lease loopt nog tot oktober 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Willianv schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:42:

[Afbeelding]
Heb nooit de Tesla getest, wat was er dan niet ok aan de Tesla ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59
rolelael schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Oei... Je dealer steekt het niet op Oekraine - Rusland???? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
neen want de wagen is al ginder sinds einds vorige week. verzekering en nummerplaat is al i.o sinds maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Was het niet de bedoeling dat het een leenauto was voor jou dan?
Nee, eigenlijk is het een haal en brengservice. Alleen door zieken was die man nu alleen, normaal komen ze met 2en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
oldgrumpy schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Heb nooit de Tesla getest, wat was er dan niet ok aan de Tesla ?
Tesla is technisch gezien denk ik beter dan de BMW. Maar ik vond de MY heel erg simplistisch. Dashboard is een ikea boekenplank met een ipad erop. Verder vond ik het ontbreken van een hoedenplank ook best merkwaardig.

Alhoewel de gebruikte materialen en de afwerking niet tegenvielen bij de Tesla, daar hebben ze echt stappen in gemaakt, mag je het niet vergelijken met de afwerking en gebruikte materialen bij BMW.

De Tesla was best leuk, maar van de BMW krijg ik het gewoon warmer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Tesla's Positieve punten:
- Verbruik
- Eigen snellader netwerk
- Tot 150 / 175 KWh snelladen

BMW i4's Positive Punten:
- Afgewerkt als een echte Duitser
- Geluidsisolatie
- Comfortabeler voor de lange afstand
- (Persoonlijke noot): wegligging - idioot zwaar, maar daar is weinig van te merken tijdens het rijden

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
Als je positieve punten aanhaalt vind ik dat je bij de i4 ook zeker volgende mag vermelden (gelet op je pos punten tesla) :
- laadsnelheid tot 205 kwh snelladen (dus sneller dan de tes die je testte)
- luchtvering achteraan (dus wss daardoor dat je het gewicht geen last van hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
Willianv schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Tesla is technisch gezien denk ik beter dan de BMW. Maar ik vond de MY heel erg simplistisch. Dashboard is een ikea boekenplank met een ipad erop. Verder vond ik het ontbreken van een hoedenplank ook best merkwaardig.

Alhoewel de gebruikte materialen en de afwerking niet tegenvielen bij de Tesla, daar hebben ze echt stappen in gemaakt, mag je het niet vergelijken met de afwerking en gebruikte materialen bij BMW.

De Tesla was best leuk, maar van de BMW krijg ik het gewoon warmer.
Tesla is kwa aandrijftechniek en rijhulpen beter. Ondersteltechniek vind ik de BMW superieur.

Op dit moment is die tesla echt zuinig, ondanks de flinke hoeveelheden pk's. Ongelofelijk is dat.
Autonoom rijden doet die Tesla ook wel erg lekker.

Zelf gekozen voor BMW vanwege de emotie. Het uiterlijk van de Tesla is niet mijn smaak, ook het interieur kan mij totaal niet bekoren van die Amerikaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:18

tomtom901

Moderator General Chat
D_Jeff schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:28:
Tesla's Positieve punten:
- Eigen snellader netwerk
Dat netwerk zal zeer waarschijnlijk steeds verder opengesteld worden, dus dat voordeel gaat vervallen (hooguit lagere prijs voor Tesla's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
Heeft iemand zich wel eens verdiept in wat nou daadwerkelijk de negatieve gevolgen zijn van het gedeelde platform wat de i4 heeft? In de tweakers video over de i4 wordt het gewicht genoemd en dit wordt uiteraard beaamt door personen die Tesla een warm hart toedragen.
Het verhaal van loze ruimtes (tunnel voor transmissie en aandrijving) gaat ook niet op, want die zitten netjes gevuld met accu's. Wel zal de i4 wat meer luchtweerstand hebben door de langere neus.

Als je een Mercedes EQE bekijkt, leeggewicht van 2525 kilo, en dat is een volledig elektrisch platform. Dat zet zaken toch in perspectief en valt het gewicht van een i4 wel mee (wel iets groter, en iets meer accu).

[ Voor 5% gewijzigd door ibidriv3r op 25-03-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
als je een platform specifiek voor een EV ontwerpt zullen die batterijen die nu in die tunnel liggen beter verdeeld kunnen worden waardoor je meer binnenruimte hebt. Zie bijvoorbeeld de iX. Daarnaast zal het verbruik lager liggen omdat de auto nog beter ontworpen kan worden met het oog op een lage luchtweerstand. Daar wordt bij fossiele aandrijving toch minder rekening mee gehouden volgens mij. Anyway, ik maak me geen zorgen om het gedeelde platform. Het aantal maal dat ik mensen achterin heb zitten is op jaarbasis op 1 hand te tellen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Bijkomend : Ik meen mij te herinneren dat de coëfficient voor de windweerstand de op één na laagste was op de markt tot hiertoe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doffy
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-07-2022
Vraagje aan de connaisseurs hier! Ik overweeg een i4 aan te schaffen, maar zie een beetje op tegen de lange levertijden. Als ik het goed lees, dan zijn het met name specifieke onderdelen die extra lange lever tijd veroorzaken, ongetwijfeld door het chiptekort.

Mijn vraag: welke onderdelen moet ik *niet* bestellen als ik de lever tijd zo kort mogelijk wil houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:18

tomtom901

Moderator General Chat
Doffy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:09:
Vraagje aan de connaisseurs hier! Ik overweeg een i4 aan te schaffen, maar zie een beetje op tegen de lange levertijden. Als ik het goed lees, dan zijn het met name specifieke onderdelen die extra lange lever tijd veroorzaken, ongetwijfeld door het chiptekort.

Mijn vraag: welke onderdelen moet ik *niet* bestellen als ik de lever tijd zo kort mogelijk wil houden?
Volgens mij wordt de non-M versie eerder geleverd, voor de rest zijn is alles vrij lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Nou, ga je echt zaken weglaten om hem eerder te hebben, als dat al helpt! Full option e40’s worden al uitgeleverd. Het is de vraag of als je hem nu besteld dit jaar nog kunt rijden. Productie plaatsten zijn allemaal al vergeven dus waarschijnlijk is het toch wachten tot volgend jaar (dealer kan daarover uitsluitsel geven)

Ik heb de auto net zo samengesteld met wat ik wilde hebben op een nieuwe auto. Dat is toch het lekkerste van een nieuwe, dat je hem kunt samenstellen zoals je hem ultiem wilt hebben?

Wachten moet je toch en of je dan 8 maanden moet wachten of 12….. lang is het in beide gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 15:57
Ik heb de mijne (E40) 2 weken geleden besteld - afleverdatum staat vooralsnog op (de week van) 30 December 2022... 285 dagen wachten (vanaf besteldatum)

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r

Harman kardon, driving assist pro, head up display, laserlights zijn enkele voorbeelden. Maar ook bijzondere kleuren zoals de frozen paints hebben langere levertijd, die worden namelijk apart per batch gespoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibidriv3r
Zojuist zie ik dat mijn M50 geproduceerd is, dus productie is weer vol op gang. Op 25 februari ging de i4 op code 150 (i.v.m. de fabriekssluiting is dit dus een kleine maand later geworden). Production date 24-03-2022

Overigens een tip voor iedereen die de status van de bestelling wil volgen, via bimmer.work kan je controleren of je auto al geproduceerd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqet9MM_Av1lX8kzVO2nZE-8Uss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rs1IVmLoJNLNC8XWxrf6fCjr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
ibidriv3r schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:45:
Zojuist zie ik dat mijn M50 geproduceerd is, dus productie is weer vol op gang. Op 25 februari ging de i4 op code 150 (i.v.m. de fabriekssluiting is dit dus een kleine maand later geworden). Production date 24-03-2022

Overigens een tip voor iedereen die de status van de bestelling wil volgen, via bimmer.work kan je controleren of je auto al geproduceerd is.

[Afbeelding]
Nice! Wanneer heb jij je VIN nummer doorgekregen van de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Giskard
  • Laatst online: 15-06-2023
Besteld begin februari, levering verwacht eind maart 2023. (Leasing, België).

e40. M-Sport, Brooklyn Grey met sensatec cognac interieur.

Business pack (wireless charging, HUD), lendensteun, getinte ramen, zetelverwarming, active cruise met stop/go, HiFi.

Wielen 858M 18".

Prachtige wagen, nu alleen nog wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door R-Giskard op 27-03-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
jefkuil schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Erg nice inderdaad. Helaas heb ik het VIN nummer nog niet. De laatste keer dat ik checkte had hij status 111, maar dat was eind januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Hier nog steeds in spanning na t verzetten van de aflevering bij de dealer. A.s donderdag zou ik hem eindelijk hebben. Nu als ze morgen of dinsdag weer afbellen ... dan zetten ze hem maar buiten zonder op te poetsen en polijstwerk etc 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibidriv3r
jefkuil schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Dacht toen die status 112 kreeg. Maar kan ook bij 150 zijn geweest. Dat was dus eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doffy
dencoupe schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:20:
Nou, ga je echt zaken weglaten om hem eerder te hebben, als dat al helpt!

[…]

Wachten moet je toch en of je dan 8 maanden moet wachten of 12….. lang is het in beide gevallen
Tuurlijk, als het geen fluit uitmaakt dan zit er niks anders op. Maar als iets dat nice to have is, zorgt voor 4 maanden vertraging… nou ja, dan is het dat wel waard ja.

Harman Kardon of laser light zou wel leuk zijn, bijvoorbeeld, maar niet hyper noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doffy
ibidriv3r schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:32:
Harman kardon, driving assist pro, head up display, laserlights zijn enkele voorbeelden. Maar ook bijzondere kleuren zoals de frozen paints hebben langere levertijd, die worden namelijk apart per batch gespoten.
Dank je! Driving assist pro staat dan wel weer echt op mijn lijstje ;(

Hebben we enig idee van hoeveel vertraging dit soort items opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ibidriv3r schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Dacht toen die status 112 kreeg. Maar kan ook bij 150 zijn geweest. Dat was dus eind februari.
en wanneer heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
TheVMaster schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:07:
[...]

en wanneer heb jij hem besteld?
In dezelfde maand. Opties weg gelaten om de levering zo snel mogelijk te hebben, bijv geen H&K audio gekozen (vervang het later voor B&W speakers, ook prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:38
vriej29 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:08:
Nieuw op dit forum en net teruggekomen van een testrit in een i4 M50. Wauw, wat een fijn rijdende auto.
Zelf heb ik een i4 M50 gekocht van een fabrieksmedewerker uit Duitsland welke ik in februari 2023 van hem over neem. Wel heb ik hem zelf kunnen samenstellen naar mijn wensen, zie onderstaande foto's. Nu een jaar geduld opbrengen[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ken je betreffende BMW-medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ibidriv3r schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:21:
[...]

In dezelfde maand. Opties weg gelaten om de levering zo snel mogelijk te hebben, bijv geen H&K audio gekozen (vervang het later voor B&W speakers, ook prima).
Zelfde maand? Zelfde maand als wie? in Februari dus. Nice!

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 28-03-2022 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
zunrob schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:26:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ken je betreffende BMW-medewerker?
Lang en dagelijks blijven zoeken op Mobile.de.
Heb dit eerder met een Audi Q4 gedaan.
Af en toe zetten Duitse medewerkers van BMW of Audi een door hun bestelde auto op Mobile.de. Soms hebben ze de auto al in bezit maar af en toe zetten ze de auto al op mobile.de als de productie nog moet plaatsvinden, zoals in mijn geval bij de BMW i4. Voordeel is dan dat je deze nog helemaal naar jou wensen kan aanpassen, nadeel is dat je langer moet wachten. Als zekerheid vraag je contracten en papieren waaruit blijkt dat het daadwerkelijk een medewerkers is. Daarna doe ik een (kleine) aanbetaling.
Er blijft altijd een klein risico maar het prijsverschil is mij dat risico waard. Het risico is aanzienlijk te verkleinen door goed onderzoek. Ik heb dit nu al twee keer gedaan met een Audi Q4 en is mij beiden keren goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi

In Nederland bestellen ipv Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
ibidriv3r schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:04:
Heeft iemand zich wel eens verdiept in wat nou daadwerkelijk de negatieve gevolgen zijn van het gedeelde platform wat de i4 heeft? In de tweakers video over de i4 wordt het gewicht genoemd en dit wordt uiteraard beaamt door personen die Tesla een warm hart toedragen.
Het verhaal van loze ruimtes (tunnel voor transmissie en aandrijving) gaat ook niet op, want die zitten netjes gevuld met accu's. Wel zal de i4 wat meer luchtweerstand hebben door de langere neus.

Als je een Mercedes EQE bekijkt, leeggewicht van 2525 kilo, en dat is een volledig elektrisch platform. Dat zet zaken toch in perspectief en valt het gewicht van een i4 wel mee (wel iets groter, en iets meer accu).
De tweakers video geeft ook echt een vreemd beeld.
Nadeel is dat er veel loze ruimte in de neus is. Ook de cardanastunnel is niet optimaal gevuld, zitten geen accu's in.

Dus de packaging kan beter bij een volledig vanaf de grond gebouwde EV. Als je geen gezin hebt met twee grote of 3 kleine kinderen, eigenlijk niets aan de hand.

De tweakers video vind ik ook wel een beetje overtroffen. Was zelf toch niet echt een hele sterke video als ik eerlijk ben. Op pure ratio koop je geen BMW. Is gewoon een prijzige auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibidriv3r
RobbieHifi schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:53:
[...]

De tweakers video geeft ook echt een vreemd beeld.
Nadeel is dat er veel loze ruimte in de neus is. Ook de cardanastunnel is niet optimaal gevuld, zitten geen accu's in.

Dus de packaging kan beter bij een volledig vanaf de grond gebouwde EV. Als je geen gezin hebt met twee grote of 3 kleine kinderen, eigenlijk niets aan de hand.

De tweakers video vind ik ook wel een beetje overtroffen. Was zelf toch niet echt een hele sterke video als ik eerlijk ben. Op pure ratio koop je geen BMW. Is gewoon een prijzige auto.
Eens wat betreft het vreemde beeld in reviews (niet alleen de video op tweakers). Als je naar ICE autos kijkt is het verhaal vergelijkbaar wat betreft rationaliteit, een Ford Focus rijdt ook prima van A naar B.

Maar qua ruimte onder de auto, dat lijkt wel optimaal benut te zijn, 2 (kleinere) accu modules waar normaal de tranmissie zit en verder kabels etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgXJqFpaMPZiugnQFwcIPTAKRDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8Q7bs2m5Xzr1yYfIM3EQZB6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
lijk
ibidriv3r schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:31:
[...]

Eens wat betreft het vreemde beeld in reviews (niet alleen de video op tweakers). Als je naar ICE autos kijkt is het verhaal vergelijkbaar wat betreft rationaliteit, een Ford Focus rijdt ook prima van A naar B.

Maar qua ruimte onder de auto, dat lijkt wel optimaal benut te zijn, 2 (kleinere) accu modules waar normaal de tranmissie zit en verder kabels etc.
Nice, ik wist dat de kabels door de cardantunnel lopen. Hoewel men de ruimte heeft opgevuld, zou je idealiter de cardantunnel niet hebben. Maar echt hinderlijk in mijn case is het niet. Heb een dochter van 7....dus die heeft een zee van ruimte achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hydraulic op 28-03-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Hydraulic schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:49:
Heeft er iemand in oktober 21 of eerder het Safety Pack besteld?

Ik zie dat het eerder luxer was als nu:[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vraag me wel af wat er dan geleverd gaat worden als je een vroege besteller bent.
ja, in augustus besteld en op mijn koopovereenkomst ziet het er uit zoals je laaste printscreen.. Luxer dus? alhoewel ik de verschillen niet zo weet.. Enig idee hoe ik makkelijk kan checken zodra ik de auto geleverd krijg wat er daadwerkelijk opgezet is? zou hem in wk18 moeten krijgen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hydraulic op 28-03-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
Vanaf wanneer is een VIN nummer eigenlijk beschikbaar om te checken op bimmer.work? Er is vooralsnog alleen een productienummer (dat veel korter is dan een VIN nummer) en vanaf status 150 is blijkbaar het VIN nummer bekend (volgens dealer).

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-08 22:35
Apache4u schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:22:
[...]

ja, in augustus besteld en op mijn koopovereenkomst ziet het er uit zoals je laaste printscreen.. Luxer dus? alhoewel ik de verschillen niet zo weet.. Enig idee hoe ik makkelijk kan checken zodra ik de auto geleverd krijg wat er daadwerkelijk opgezet is? zou hem in wk18 moeten krijgen.
8 oktober 21 besteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g4VwS1dt3nS6KSY6ohFW4UuHmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofq0NVSLF5aKLnL4E3IfxTZF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
sinterklaas1975 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:53:
Vanaf wanneer is een VIN nummer eigenlijk beschikbaar om te checken op bimmer.work? Er is vooralsnog alleen een productienummer (dat veel korter is dan een VIN nummer) en vanaf status 150 is blijkbaar het VIN nummer bekend (volgens dealer).
Klopt vanaf dat hij status 150 heeft kan je je vin vragen. Nu mijn wagen was op 3d ongeveer geproduceerd ( alle stappen ). Leek mij kort maar t is wat de dealer me zei. En t duurt nog even als je hem kan toevoegen op bimmer.work. Daar zie je ook al je opties die erop zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Vanmiddag vernomen van mijn dealer; het schijnt dat BMW half april wederom een behoorlijk aantal geplande productieplekken gaat verschuiven/verzetten. Of dit gevolgen gaat hebben voor de geplande productieweek (week 15) van mijn auto, weet men nog niet.

Het gaat sowieso gevolgen hebben voor de leverdata van ICE's; EV's krijgen voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ard1970 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:32:

Het gaat sowieso gevolgen hebben voor de leverdata van ICE's; EV's krijgen voorrang.
De laatste keer dat ik de i4 configureerde, zat er geen ICE onder de kap. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
RobbieHifi schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:48:
[...]
De laatste keer dat ik de i4 configureerde, zat er geen ICE onder de kap. :)
Ik schrijf dus ook dat EV's voorrang krijgen bij de productie, t.o.v. de ICE's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ik heb zojuist van mijn dealer het VIN ontvangen. Status van de bestelling is echter nog 112 en op bimmer.work krijg ik een foutmelding.. Zal nog wel geduld moeten hebben dus... moeilijk moeilijk..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas staat de mijne nog steeds op 111, hij staat ook gepland voor eind juni. Dus het zal ook nog wel even duren voordat hij naar status 112/150 gaat en ik de VIN ga ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibidriv3r
Apache4u schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:51:
ik heb zojuist van mijn dealer het VIN ontvangen. Status van de bestelling is echter nog 112 en op bimmer.work krijg ik een foutmelding.. Zal nog wel geduld moeten hebben dus... moeilijk moeilijk..
Pas als de productie voltooid is wordt de informatie zichtbaar in bimmer.work, dat is dan production code 155. Vond het vooral handig om te kijken of de auto van 150 naar 155 ging, zonder de dealer 'lastig te vallen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
bimmer.work gaat pas werken als hij geproduceerd is ( zo was het bij mij ) en dan nog niet onmiddelijk, 2d nadien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ard1970 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Ik schrijf dus ook dat EV's voorrang krijgen bij de productie, t.o.v. de ICE's.
Klopt, daarom is hier op dit deel van het forum een BMW met ICE niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34
vriej29 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:56:
[...]

Lang en dagelijks blijven zoeken op Mobile.de.
Heb dit eerder met een Audi Q4 gedaan.
Af en toe zetten Duitse medewerkers van BMW of Audi een door hun bestelde auto op Mobile.de. Soms hebben ze de auto al in bezit maar af en toe zetten ze de auto al op mobile.de als de productie nog moet plaatsvinden, zoals in mijn geval bij de BMW i4. Voordeel is dan dat je deze nog helemaal naar jou wensen kan aanpassen, nadeel is dat je langer moet wachten. Als zekerheid vraag je contracten en papieren waaruit blijkt dat het daadwerkelijk een medewerkers is. Daarna doe ik een (kleine) aanbetaling.
Er blijft altijd een klein risico maar het prijsverschil is mij dat risico waard. Het risico is aanzienlijk te verkleinen door goed onderzoek. Ik heb dit nu al twee keer gedaan met een Audi Q4 en is mij beiden keren goed bevallen.
Dus als ik het goed begrijp krijgen de medewerkers bij BMW of Audi VOORRANG?
Ze kopen een auto met de door jouw gekozen opties om het na 1 jaar weer door te verkopen?
Waar maken zij hun winst? Waar heb jij een flinke korting?

Zij betalen bedrag X voor een auto daarover zal ongetwijfeld personeelskorting in zitten verrekend, maar na een jaar verkopen zij het door aan jou voor uiteraard MINDER, want afschrijving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
RobbieHifi schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:41:
[...]

Klopt, daarom is hier op dit deel van het forum een BMW met ICE niet relevant.
Oh nee? Niet relevant? BMW kondigt nieuwe vertragingen aan, maar meldt ook dat EV's voorrang krijgen boven ICE's. Dus dat betekent dat de impact voor EV-bestellingen minder groot is dan voor ICE-bestellingen. Jij had dus liever vehad dat ik alleen had gemeld "BMW gaat half april opnieuw schuiven met geplande productiesloten", daarbij achterwege latend welke types voorrang krijgen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Quiller schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:33:
[...]

Gelet op de kilometerstand lijkt het mij een 'voormalige' demowagen ... Kortom : meer betalen voor een wagen waar al wat km's op staan... Wat een dief is die garage... (zou ik alleen al uit principe niets bij kopen)
Tsja als iemand het geld ervoor over heeft, waarom niet. Als mijn auto stuk was en ik MOEST een i4 hebben, dan ga ik ook niet 8-10 maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ard1970 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Oh nee? Niet relevant? BMW kondigt nieuwe vertragingen aan, maar meldt ook dat EV's voorrang krijgen boven ICE's. Dus dat betekent dat de impact voor EV-bestellingen minder groot is dan voor ICE-bestellingen. Jij had dus liever vehad dat ik alleen had gemeld "BMW gaat half april opnieuw schuiven met geplande productiesloten", daarbij achterwege latend welke types voorrang krijgen? 8)7
BMW gaat schuiven met de geplande productiesloten, is inderdaad voldoende. Wat het effect is op productie van onze aller gewilde i4's is duidelijk, ongeacht schuiven met ICE's. De impact is minder groot, maar gezien de afgelopen periode van onzekerheid zegt het allemaal niets nog.
Waarom ik (is inderdaad persoonlijk) de relevantie niet groot vind, is dat ik toch niet mijn bestelling afblaas en een ICE ga bestellen. Dus we staan in de rij voor een EV en ga niet meer in een andere rij staan.....

Laten we hopen dat ze op schema blijven. Want daar is het ons om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
kx22 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Ze kopen een auto met de door jouw gekozen opties om het na 1 jaar weer door te verkopen?

Zij betalen bedrag X voor een auto daarover zal ongetwijfeld personeelskorting in zitten verrekend, maar na een jaar verkopen zij het door aan jou voor uiteraard MINDER, want afschrijving?
Nee, volgens mij krijgen ze geen voorrang. De door gekochte auto is oorspronkelijk in okt 2021 besteld met verwachte leverdatum in aug 2022 waarna ik hem in feb 2023 overneem. Voor zover ik weet was 10 maanden levertijd ten tijde van bestelling normaal voor een M50. Maar wel was er nog de mogelijkheid de auto geheel naar eigen wensen aan te passen, maar dat is volgens mij bij dealers die slots hebben gereserveerd niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
kx22 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:52:
[...]

In Duitsland krijgen ze subsidie op aanschaf nieuwe elektrische auto's tot wel 9k met als enige eis dat de auto minimaal 6 maanden in bezit blijft. Verder veronderstel ik dat de medewerker van de fabriek ook korting krijgt maar geen idee hoeveel. Als laatste was/ is de M50 in Duitsland een paar duizend euro goedkoper. Alles bij elkaar maakte dat voor hem en mij een mooie deal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
vriej29 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:50:
[...]

In Duitsland krijgen ze subsidie op aanschaf nieuwe elektrische auto's tot wel 9k met als enige eis dat de auto minimaal 6 maanden in bezit blijft. Verder veronderstel ik dat de medewerker van de fabriek ook korting krijgt maar geen idee hoeveel. Als laatste was/ is de M50 in Duitsland een paar duizend euro goedkoper. Alles bij elkaar maakte dat voor hem en mij een mooie deal mogelijk.
Ahh ok,
Maar hoeveel denk jij goedkoper uit te zijn tov een in NL bestelde M50 met dezelfde opties?
Als ik het verhaal zo lees is het maximaal 10k op een auto van 100k? Nu is 10k veel geld, maar 10% korting op een nieuwe auto is in het verleden nooit heel spannend geweest. Daarnaast is de auto natuurlijk ook al door iemand bereden voor een half jaar en loop jij ergens een risico dat diegene zegt.....ja ik wil niet meer aan jou doorverkopen, want de markt is zo krap dat mensen meer bieden! Dan ben je wel een jaartje langer aan het wachten voor een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
kx22 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Ahh ok,
Maar hoeveel denk jij goedkoper uit te zijn tov een in NL bestelde M50 met dezelfde opties?
Als ik het verhaal zo lees is het maximaal 10k op een auto van 100k? Nu is 10k veel geld, maar 10% korting op een nieuwe auto is in het verleden nooit heel spannend geweest. Daarnaast is de auto natuurlijk ook al door iemand bereden voor een half jaar en loop jij ergens een risico dat diegene zegt.....ja ik wil niet meer aan jou doorverkopen, want de markt is zo krap dat mensen meer bieden! Dan ben je wel een jaartje langer aan het wachten voor een auto.
Meen dat de auto bij vergelijkbare specs ongeveer 84k zou kosten, de uitvoeringsniveau's verschillen tussen NL en DE. In DE kost deze 79K. De korting die ik op een half jaar oude auto ontvang is in ieder geval heel wat meer dan 10K op de Duitse prijs _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Volgens mij krijgt er vandaag iemand zijn auto. Fotos graag! Ikzelf moet nog een week of 6 wachten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolelael
Worra schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:06:
Volgens mij krijgt er vandaag iemand zijn auto. Fotos graag! Ikzelf moet nog een week of 6 wachten
Me? :-)

Afspraak 10u30 dealer . Maar ja altijd kans dat ze afbellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
rolelael schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:25:
[...]

Lucky you! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerenjasper
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-07-2023
rolelael schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:25:
[...]

Veel plezier ermee! Graag inderdaad een paar foto's :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Heerenjasper schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Veel plezier ermee! Graag inderdaad een paar foto's :D
Foto's? Wij willen een video report :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Een videoreport???? Een full review op professionele wijze willen we ja!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Quiller schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:47:
Een videoreport???? Een full review op professionele wijze willen we ja!!!!
En alle kopers van een i4 op dit forum een rondje rijden ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• rolelael
At last .. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XDOTIEn6QPotJvumV4Qu0zlBVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jo1CWM6Z3aTQyCksjzSmOb7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IexvRXMGdfr4OVtOTrVnNbhcN50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxuXY7XvjKlCZVk2C0zWoZHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iOai_IGkSosMt65ka_2XrHyyKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvQAMtYrOliivzUEyle9msDF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPCBLOXiEZbw-Kh6n2RnwS7Q7mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aQFsbEXb6puqX2gCAJtFyw5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb3LDh4amECR-mKJ1QPDa9cZZQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9ulxxqgEZBsoiwYNr4cE5gy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8YOTowViE6OAEWlXyM_mNLTQlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pmcWF2hBFOgmjbF8wrOShRy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/853SZHgWyb_8AO0eECFVugDawpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHcYyIUVcrtcIbMs2t8WM3pF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKeNNVKJY3Qt56yHKE-yqCMG7lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQEliF8Sjmzw0tSGY61WSFoL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
yummie.. M50 is helemaal gek.. heb je'm een beetje full option kunnen bestellen?
Of ben je al aant racen en krijgen we de eerste paar uur geen respons meer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Zeer mooie wagen!!!! Proficiat. Maakt het kwijl in mijn mond nog erger terwijl ik moet wachten op meer info over hoe en wanneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
mooi hoor - veel rijplezier :-) De buitenkant ziet er in ieder geval qua configuratie (bijna) hetzelfde als mijn bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Mooi! Heel veel plezier er mee. kentekenplaat is in BE toch persoonsgebonden? Ik zou hem even wegwerken als ik jou was.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Prachtig!!

Maar oh zo zuur dat dit het wachten nog langer lijkt te maken……

Dat het maar gauw januari 2023 mag zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rolelael
witchdoc schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:42:
yummie.. M50 is helemaal gek.. heb je'm een beetje full option kunnen bestellen?
Of ben je al aant racen en krijgen we de eerste paar uur geen respons meer? :D
De glimlach op mijn bakkes geraak ik niet meer kwijt ! wat een monster

Ja hoor redelijk wat opties :

Brookleyn Grey
Leder Vernasca Swarz with stitching
Business pack
Comfort Pack
Innovation Pack
Heating steering wheel
861M 19" bicolor jetblack rimms
M Sport brakes red
M Lights Shadow Line
Electrics he schuifdak
Zo’n zwerende beglazing
Seat side adjustment
M Decoratif interior Carbon Fibre
Parking assistant pack plus
BMW Drive recorder
M Shadow line high gloss with extra element
50th anniversary badges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Apache4u schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:54:
Mooi! Heel veel plezier er mee. kentekenplaat is in BE toch persoonsgebonden? Ik zou hem even wegwerken als ik jou was.
Als ze hem zien rijden kunnen ze de nummerplaat ook noteren. En het is een leasing dus ook niet op mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
rolelael schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:04:
[...]

Brookleyn Grey
Business pack
Comfort Pack
Innovation Pack
Heating steering wheel
M Sport brakes red
M Lights Shadow Line
Electric rooftop
Solar glass rear
Seat side adjustment
BMW Drive recorder
50th anniversary badges
Mooie config!
Wel wat vreemde benamingen voor enkele opties ;)

Electric rooftop? Is het een cabriolet? :P
Solar glass? Zonnepanelen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-09 21:22
Mooie M50!
Proficiat en veel rijplezier!

Is die aanduiding achteraan standaard?
- rechts m50 en links niets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Ard1970 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:08:
[...]

Mooie config!
Wel wat vreemde benamingen voor enkele opties ;)

Electric rooftop? Is het een cabriolet? :P
Solar glass? Zonnepanelen? :*)
Haha ja was ergens wat misgelopen met de vertalingen denk ik. Maar het is aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
St_frederik schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:25:
Mooie M50!
Proficiat en veel rijplezier!

Is die aanduiding achteraan standaard?
- rechts m50 en links niets?
I4 heb ik laten weghalen daarstraks bij afhaling. Is dus niet standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
rolelael schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:04:
[...]

Brookleyn Grey
Business pack
Comfort Pack
Innovation Pack
Heating steering wheel
M Sport brakes red
M Lights Shadow Line
Electric roof
Dark glass rear
Seat side adjustment
BMW Drive recorder
50th anniversary badges
En dan geen Harman Kardon 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Nope en waarom? Ik heb tinnitus en kan geen luide muziek verdragen. Dus het hifi systeem was voldoende. En ik moet zeggen dat klinkt niet onaangenaam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
rolelael schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:37:
Nope en waarom? Ik heb tinnitus en kan geen luide muziek verdragen. Dus het hifi systeem was voldoende. En ik moet zeggen dat klinkt niet onaangenaam
Tuurlijk niet ... sowieso veel plezier er mee gewenst, maar zelfs met tinitus (mss nog meer dan) : kwaliteit betekent haast altijd dat je geluid minder luid 'moet' zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Quiller schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Ik weet niet hoever je contract / offerte zat, maar dat "zij" de verkeerde korting toepassen maakt normaal voor jou toch geen bal uit eens het contract getekend is??? Ik zou zeggen eisen dat het contract gewoon doorgaat en anders dikke schadevergoeding wegens contractbreuk van hun kant!!!! (mits het getekend was natuurlijk)
Dan lees je koopovereenkomst nog maar eens goed door. Zelfs prijsverhogingen tussen het moment van tekenen van de overeenkomst en daadwerkelijke levering moet je in de regel nog bijleggen.

In de praktijk wordt de soep vaak niet zo heet gegeten, maar het staat er wel degelijk in.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
rolelael schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:33:
[...]

I4 heb ik laten weghalen daarstraks bij afhaling. Is dus niet standaard
Staat inderdaad beter zo! (Ik zou nog dat stickertje van Jorssen en de nummerplaathouder ook weghalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-03-2023
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier (of beter: ik lees regelmatig topics op dit forum maar tot nu als toeschouwer).

Wat betreft de levertermijnen voor een i4 m50: ik heb een kleine 2 weken geleden mijn i4 m50 besteld bij Gregoir in Puurs (België) en ze konden als levertermijn enkel 30 april 2024 geven… Dat betekent dus meer dan 2 jaar wachten. Het is wel een ‘uiterlijke’ datum maar men gaf me toch mee dat ik op meer dan een jaar moet rekenen.

Intussen moet ik blijven rondbollen met mijn X3 30e die een zware teleurstelling is tegenover de X3 M40i die ik voordien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
KoenV schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:57:
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier (of beter: ik lees regelmatig topics op dit forum maar tot nu als toeschouwer).

Wat betreft de levertermijnen voor een i4 m50: ik heb een kleine 2 weken geleden mijn i4 m50 besteld bij Gregoir in Puurs (België) en ze konden als levertermijn enkel 30 april 2024 geven… Dat betekent dus meer dan 2 jaar wachten. Het is wel een ‘uiterlijke’ datum maar men gaf me toch mee dat ik op meer dan een jaar moet rekenen.

Intussen moet ik blijven rondbollen met mijn X3 30e die een zware teleurstelling is tegenover de X3 M40i die ik voordien had.
Welkom

en klopt wel denk ik. Bij Jorssen waar ik gisteren mijn m50 afhaalde, zeiden ze voor alle nieuwe bestellingen 2024 minimum. Al denk ik dat er nog wel wat gaat veranderen als ze alles optimaliseren etc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 22:50
KoenV schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:57:
Goedemorgen,

Wat?
Dat kan toch bijna niet? Tegen die tijd is er vermoedelijk al een "facelift" gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenV
Ja ze waren toch behoorlijk serieus. Vervelende levertermijn want dat betekent dat ik de dag dat ik een nieuwe auto ga afhalen al de volgende zou moeten bestellen (ik rijd gemiddeld 2 jaar met mijn auto's).

Nu als de oorlog zou stoppen of de kabelboomproblemen (en andere grondstoffenproblemen) snel opgelost raken, kan het misschien wat eerder zijn.

Door de extreme levertermijnen worden er ook quasi geen kortingen meer gegeven trouwens.

Er zullen inderdaad wel wijzigingen plaatsvinden in de tijd tussen bestelling en levering. Zo had ik "M Lights Shadow Line" als optie genomen en kreeg ik al een bericht dat dit niet meer besteld kan worden en waarschijnlijk uit het aanbod genomen wordt. Behoorlijk jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenV
rolelael schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:55:
[...]

Welkom

en klopt wel denk ik. Bij Jorssen waar ik gisteren mijn m50 afhaalde, zeiden ze voor alle nieuwe bestellingen 2024 minimum. Al denk ik dat er nog wel wat gaat veranderen als ze alles optimaliseren etc .
Leuk om er nu al eentje te hebben. Je zal nog lange tijd een van de weinigen zijn!

En wat een genot om mee te rijden trouwens. Ik was niet van plan om er een te kopen want we gingen voor een auto voor mijn vrouw kijken. De verkoper stelde voor dat ik toch ook eens een testrit met de i4 m50 zou doen omdat hij weet dat ik wel van de snellere auto's houd en ik was onmiddellijk verkocht :) . De rest van de dag met een grote glimlach rondgelopen. Indrukwekkende auto en de 2 jaar wachten wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
rolelael schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:55:
[...]

Welkom

zijn er zaken die zijn weggevallen door chiptekorten?
Hoelang heb je moeten wachten op je laadpaal?
Ik hoor nu meer en meer dat er daar ook lange wachtttijden ontstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
oldgrumpy schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:48:
[...]

zijn er zaken die zijn weggevallen door chiptekorten?
Hoelang heb je moeten wachten op je laadpaal?
Ik hoor nu meer en meer dat er daar ook lange wachtttijden ontstaan
Het enige wat is weggevallen is de touch functionaliteit in de centrale ronde knop ( v h idrive systeem ). Maar of je dat ook echt gebruikt normaal? Ik kan alleszinds zonder. Dus stoort me niet

Laadpaal stond er al van eind oktober. Was al besteld in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
wvc_ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:56:
[...]

Wat?
Dat kan toch bijna niet? Tegen die tijd is er vermoedelijk al een "facelift" gebeurd
Denk het niet, want ze leveren zo weinig auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
Ik was deze week bij een Bmw dealer in Duitsland en daar gaven ze ook al begin/midden 2024 als levertermijn door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolelael
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKpfR6-BBIusEPWf8HcvMlFVexQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkuYMCP6aEQphrZegTuB8L7O.jpg?f=fotoalbum_large

Blue accents gone :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
Apache4u schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:54:
Want dat doe je ook als je je vertoont op de openbare weg, waar iedereen hem kan zien….. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
D.deJong schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:45:
[...]

Want dat doe je ook als je je vertoont op de openbare weg, waar iedereen hem kan zien….. 8)7
Ja, maar dat heeft andere redenen 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
[/quote]

Dat is mooi, waar heb je die vervangende onderdelen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
vriej29 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:59:
[/quote]

Dat is mooi, waar heb je die vervangende onderdelen vandaan?
De button via bmw ekriss
De shifter parts ; op ebay duitsland een originele nieuwe shifter gekocht vd 4 reeks tegen voordelige prijs ( ttz 69 eur ipv 93 ex btw bij ekriss ), maar enkel dus de zilveren parts ervan nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
rolelael schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:18:
[...]

De button via bmw ekriss
De shifter parts ; op ebay duitsland een originele nieuwe shifter gekocht vd 4 reeks tegen voordelige prijs ( ttz 69 eur ipv 93 ex btw bij ekriss ), maar enkel dus de zilveren parts ervan nodig
Kun je de onderdeel nrs opgeven svp
Pagina: 1 ... 10 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.