Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 15:05
Got again an update. Car is produced and handed over to the carrier. Will be in BE next week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Mijn levering staat voor week 15/16 gepland. Dat begint ook dichtbij te komen. M50 besteld in juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Worra schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:08:
Mijn levering staat voor week 15/16 gepland. Dat begint ook dichtbij te komen. M50 besteld in juli.
En nu maar niet doemdenken, ikv de sluiting van de fabriek volgende week.

Fingers crossed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Na het zien van vele (internationale) YouTube reviews, valt het me op dat de e-drive 40 vaak als de betere rijdersauto wordt aangemerkt, t.o.v. de M50 (terwijl deze sneller en krachtiger is).

Aangezien ik een 40 M-sport heb besteld ben ik wel blij met deze conclusies, haha.

Is dit jullie ook opgevallen?

Nu maar hopen dat door de oorlog (verschrikkelijk natuurlijk) de levertijd niet al te zeer wordt vertraagd. Staat gepland voor week 17 (besteld half augustus), het einde van het wachten begin net in zicht te komen..😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren een berichtje gehad van de dealer dat productie is uitgesteld van week 12 naar week 17. Zal wel iets met die kabelbomen uit UA te maken hebben denk ik. Ik heb het niet eens gevraagd want de ervaring leert dat hier op het forum en de andere i4 fora meer info beschikbaar is dan wat de dealer weet.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Apache4u schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:00:
Ik heb gisteren een berichtje gehad van de dealer dat productie is uitgesteld van week 12 naar week 17. Zal wel iets met die kabelbomen uit UA te maken hebben denk ik. Ik heb het niet eens gevraagd want de ervaring leert dat hier op het forum en de andere i4 fora meer info beschikbaar is dan wat de dealer weet.
Pfoe..
Nederlandse dealer?

De productie in Rusland is ook stilgelegd, net als de export naar hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Ard1970 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:50:
Na het zien van vele (internationale) YouTube reviews, valt het me op dat de e-drive 40 vaak als de betere rijdersauto wordt aangemerkt, t.o.v. de M50 (terwijl deze sneller en krachtiger is).

Aangezien ik een 40 M-sport heb besteld ben ik wel blij met deze conclusies, haha.

Nu maar hopen dat door de oorlog (verschrikkelijk natuurlijk) de levertijd niet al te zeer wordt vertraagd. Staat gepland voor week 17 (besteld half augustus), het einde van het wachten begin net in zicht te komen..😅
Logisch ook, die is lichter omdat die een motor mist. Daardoor zal die wat beter in de bochten liggen. In power en optrekken is een M50 uiteraard wel baas.

Had dat met de EQC vs iX3 (mijn keuzes) ook, de EQC is in ruwe power echt zot maar is heel soft gedempt en heeft veel overstuur. de iX3 is 'traag' doordat die maar 1 motor heeft, maar is ook 300kg lichter en gedraagt zich wat beter in de bochten. Verder ben ik fan van de iets stuggere demping, als er een oneffenheid is hoeft dat voor mij niet eindeloos na te veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ard1970 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Pfoe..
Nederlandse dealer?

De productie in Rusland is ook stilgelegd, net als de export naar hen.
Ja NL, Ekris is de dealer. Betreft een M50, Besteld in augustus.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
Apache4u schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:43:
[...]

Ja NL, Ekris is de dealer. Betreft een M50, Besteld in augustus.
Heb de mijne (e40 M-Sport) half augustus besteld bij Dusseldorp, levering gepland week 17. Nog niets vernomen...hopelijk blijft dat zo. Ben bang van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Ard1970 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:50:

Dat viel mij ook op. Recent trok Joe Achillis op youtube die conclusie. Maar er zijn ook veel youtube filmpjes te zien waarin ze lyrisch over de M50 zijn. Zelf heb ik beiden gereden en geen verschil in rijeigenschappen waargenomen, waarschijnlijk geen fijnproever 8)7 . Verder gaat het bij het vergelijk vaak over de lichtvoetigheid van de 40 versus de M50 op bochtige buitenwegen. Zelf maken wij veel meer snelweg kilometers en dan vind ik het extra vermogen niet alleen maar leuk. Wij rijden de auto prive en hebben bewust voor de M50 gekozen.

De 40 is goedkoper maar als je hem op gelijke spec wilt brengen als de M50 is het verschil al een stuk kleiner.
Wel moet ik opmerken dat wij de M50 uit Duitsland importeren en de verschillen daar nog kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
vriej29 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Dat viel mij ook op. Recent trok Joe Achillis op youtube die conclusie. Maar er zijn ook veel youtube filmpjes te zien waarin ze lyrisch over de M50 zijn. Zelf heb ik beiden gereden en geen verschil in rijeigenschappen waargenomen, waarschijnlijk geen fijnproever 8)7 . Verder gaat het bij het vergelijk vaak over de lichtvoetigheid van de 40 versus de M50 op bochtige buitenwegen. Zelf maken wij veel meer snelweg kilometers en dan vind ik het extra vermogen niet alleen maar leuk. Wij rijden de auto prive en hebben bewust voor de M50 gekozen.

De 40 is goedkoper maar als je hem op gelijke spec wilt brengen als de M50 is het verschil al een stuk kleiner.
Wel moet ik opmerken dat wij de M50 uit Duitsland importeren en de verschillen daar nog kleiner zijn.
Klopt, ik zag die review van Joe Achilles ook. Maar hij is niet de enige die het zo ervaart, ook andere reviewers. Qua lease kwam de M50 toch echt een stuk hoger uit, zeker ook qua energievoorschot. Voor mij, samen met de grotere range, destijds de reden dat ik voor de e40 koos. De proefrit in december gaf mij in ieder geval ruimschoots de bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt.

En ja, ook ik rijd veel (Nederlandse) snelwegkilometers.. voor mij is de range net iets belangrijker dan een nòg hoger vermogen. Zeker gezien het feit dat je je met 130 km/h tegenwoordig al een halve wegpiraat moet voelen.. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vriej29
Ard1970 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Klopt, ik zag die review van Joe Achilles ook. Maar hij is niet de enige die het zo ervaart, ook andere reviewers. Qua lease kwam de M50 toch echt een stuk hoger uit, zeker ook qua energievoorschot. Voor mij, samen met de grotere range, destijds de reden dat ik voor de e40 koos. De proefrit in december gaf mij in ieder geval ruimschoots de bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt.

En ja, ook ik rijd veel (Nederlandse) snelwegkilometers.. voor mij is de range net iets belangrijker dan een nòg hoger vermogen. Zeker gezien het feit dat je je met 130 km/h tegenwoordig al een halve wegpiraat moet voelen.. 8)7
Wij wonen dicht bij de Duitse grens waar ik de auto (en mijzelf) af en toe kan uitlaten :) Verder gaan we regelmatig naar Itale waar 4 wielaandrijving erg handig is, wel jammer dat de range afneemt maar met 19 inch banden valt dat erg mee.

Maar volgens mij kun je bijna geen foute/ slechte keuze maken met de i4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
vriej29 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Wij wonen dicht bij de Duitse grens waar ik de auto (en mijzelf) af en toe kan uitlaten :) Verder gaan we regelmatig naar Itale waar 4 wielaandrijving erg handig is, wel jammer dat de range afneemt maar met 19 inch banden valt dat erg mee.

Maar volgens mij kun je bijna geen foute/ slechte keuze maken met de i4.
Snap ik, dat "uitlaten" vind ik ook leuk om te doen..
Qua absolute topsnelheid zou ik er ook met een M50 op achteruitgaan, t.o.v. mijn huidige auto (Audi A4).. maar qua acceleratie ga ik er ook met een e40 op vooruit ;)

Voor de langere afstanden (vakanties) e.d. kunnen wij gebruik maken van vervangend vervoer, zit in het leasecontract (max. 30 dagen per jaar).

Wanneer ik eerlijk ben had ik, wanneer een gelijkwaardig samengestelde M50 in het budget gepast had, ik ook voor een M50 gekozen had.

Heb hem nu nagenoeg compleet samengesteld (heb de HK en draadloos laden achterwege gelaten wegens mogelijke leverproblemen), met de meeste pakketten, M-stoelen, sunroof, etc.. en vond de luxe net iets belangrijker dan de extra performance. Keuzes, keuzes... 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
Zelf heb ik wel met veel andere ev’s gereden in twee versies, namelijk rwd en awd. Over het algemeen voel je in awd dan toch de krachten in het stuur. Maakt de rijeigenachappen net wat minder.

Voor mij was een m50 gewoon boven budget, dus edrive40 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59
Over die topsnelheden gesproken : BMW stelt : 'electronisch gelimitteerd tot 190 (e40) 225 (m50)... Betekent dit dat het in principe mogelijk moet zijn om dit softwarematig aan te passen? (bv de e40 naar 225 brengen of de m50 naar 240 bv) -- Als ik mij niet vergis moet met name de motor (achterwielen) van de e40 dit aankunnen aangezien dit (voor zover ik weet) dezelfde is als de motor achteraan bij de m50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Quiller schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:01:
Over die topsnelheden gesproken : BMW stelt : 'electronisch gelimitteerd tot 190 (e40) 225 (m50)... Betekent dit dat het in principe mogelijk moet zijn om dit softwarematig aan te passen? (bv de e40 naar 225 brengen of de m50 naar 240 bv) -- Als ik mij niet vergis moet met name de motor (achterwielen) van de e40 dit aankunnen aangezien dit (voor zover ik weet) dezelfde is als de motor achteraan bij de m50...
En de fabrieksgarantie kwijtraken? Lijkt me geen goed plan.. Je logica qua motorisering volg ik ook niet helemaal. Omdat de motor voor de achterwielen hetzelfde is voor beide modellen moet de e40 ook wel 225 kunnen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Ard1970 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:44:
[...]

En de fabrieksgarantie kwijtraken? Lijkt me geen goed plan.. Je logica qua motorisering volg ik ook niet helemaal. Omdat de motor voor de achterwielen hetzelfde is voor beide modellen moet de e40 ook wel 225 kunnen? 8)7
De garantie is een andere discussie... Wat ik met de motor bedoelde is dat deze meer dan waarschijnlijk dezelfde specificaties heeft als de motor op de achterwielen van de M50. Dat houdt in dat hij an sich de snelheid zou moeten aankunnen. Naar mijn mening zal de topspeed van de 40 volgens mij lager liggen om het verschil met de M50 op papier groot genoeg te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Quiller schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:54:
[...]

De garantie is een andere discussie... Wat ik met de motor bedoelde is dat deze meer dan waarschijnlijk dezelfde specificaties heeft als de motor op de achterwielen van de M50. Dat houdt in dat hij an sich de snelheid zou moeten aankunnen. Naar mijn mening zal de topspeed van de 40 volgens mij lager liggen om het verschil met de M50 op papier groot genoeg te houden...
Waar dient dan volgens jou de motor op de voorwielen van de M50 voor, als die niet bijdraagt aan het behalen van de topsnelheid?

Volgens die logica zouden ook alle RWD Tesla's en Polestars dezelfde topsnelheid moeten kunnen halen als hun AWD broeders? Ik waag dat te betwijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Ard1970 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Waar dient dan volgens jou de motor op de voorwielen van de M50 voor, als die niet bijdraagt aan het behalen van de topsnelheid?

Volgens die logica zouden ook alle RWD Tesla's en Polestars dezelfde topsnelheid moeten kunnen halen als hun AWD broeders? Ik waag dat te betwijfelen.
Ik denk dat je hier een foute redenering maakt. De tweede motor dient met name om 'sneller' een bepaalde snelheid te halen. Het gaat er mij om dat met dezelfde motor technisch (zonder risico) dezelfde snelheid (dus niet versnelling) moet kunnen gehaald worden aangezien deze dezelfde specificaties heeft. (maak dus het verschil tussen snelheid en versnelling!!!!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenme
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-05 19:26
Op 1 feb de i4 M50 besteld bij leasingmaatschappij via werkgever. Net telefoon gehad dat er een "foute korting" was toegepast en order valt nu niet meer binnen budget. De uitleg was dat de i4 immens populair was na lancering en ze daardoor de korting vanuit BMW al verschillende keren hebben aangepast (van 11% naar 0% naar 4%). Ook de leveringsdatum was volledig onbekend door de drukte rond de auto (ik heb via via gehoord dat wachttijd 1 jaar 8 maanden kan zijn met bepaalde opties).

Nu bekijken of ik de i4 edrive40 kan bestellen, maar mijn "februarikorting" is hiermee ook verdwenen. :/

Ondertussen afspraak gemaakt bij lokale BMW dealer om daar een leaseofferte aan te vragen, maar ik vrees dat dit niet goedkoper zal zijn dan het offer dat de leasingmaatschappij biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
kenme schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:00:
Op 1 feb de i4 M50 besteld bij leasingmaatschappij via werkgever. Net telefoon gehad dat er een "foute korting" was toegepast en order valt nu niet meer binnen budget. De uitleg was dat de i4 immens populair was na lancering en ze daardoor de korting vanuit BMW al verschillende keren hebben aangepast (van 11% naar 0% naar 4%). Ook de leveringsdatum was volledig onbekend door de drukte rond de auto (ik heb via via gehoord dat wachttijd 1 jaar 8 maanden kan zijn met bepaalde opties).

Nu bekijken of ik de i4 edrive40 kan bestellen, maar mijn "februarikorting" is hiermee ook verdwenen. :/

Ondertussen afspraak gemaakt bij lokale BMW dealer om daar een leaseofferte aan te vragen, maar ik vrees dat dit niet goedkoper zal zijn dan het offer dat de leasingmaatschappij biedt.
Ik weet niet hoever je contract / offerte zat, maar dat "zij" de verkeerde korting toepassen maakt normaal voor jou toch geen bal uit eens het contract getekend is??? Ik zou zeggen eisen dat het contract gewoon doorgaat en anders dikke schadevergoeding wegens contractbreuk van hun kant!!!! (mits het getekend was natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenme
Quiller schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:06:
[...]

Ik weet niet hoever je contract / offerte zat, maar dat "zij" de verkeerde korting toepassen maakt normaal voor jou toch geen bal uit eens het contract getekend is??? Ik zou zeggen eisen dat het contract gewoon doorgaat en anders dikke schadevergoeding wegens contractbreuk van hun kant!!!! (mits het getekend was natuurlijk)
Ik had de bestelling aangevraagd in hun tool iets meer dan een maand terug, dus nog niets ondertekend helaas. Ik geef je helemaal gelijk, Ik heb al wat liggen terugduwen dat het niet mijn fout is dat er een verkeerde korting is toegepast, ze gaan nu kijken welke mogelijkheden er zijn. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
kenme schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Ik had de bestelling aangevraagd in hun tool iets meer dan een maand terug, dus nog niets ondertekend helaas. Ik geef je helemaal gelijk, Ik heb al wat liggen terugduwen dat het niet mijn fout is dat er een verkeerde korting is toegepast, ze gaan nu kijken welke mogelijkheden er zijn. Ben benieuwd...
Geen idee hoe het bij jullie zit... maar je kan (bij mijn weten) ook je leasebudget in loon van je werkgever vragen... :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:49
Quiller schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Geen idee hoe het bij jullie zit... maar je kan (bij mijn weten) ook je leasebudget in loon van je werkgever vragen... :p
Deze mag enkel bruto toegekend worden, waardoor je in veel gevallen netto maar 50,5% van je daadwerkelijke leasebudget kan besteden. Het leasebudget netto toekennen is een dure grap als de fiscus daar ooit achter komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuudHou
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03-2024

Bij mij is het nog zuurder ... bestelling doorgegeven in de tool van de leasemaatschappij op 23/12 en op 06/01 te horen gekregen dat ik over budget ging omdat de fleetkortingen weggevallen zijn op 01/01 ... Tot 24/01 'moeilijk' blijven doen, echter zonder succes. Het is een eDrive40 geworden zonder M-sport pakket en vele snufjes die ik wel leuk vond. Blijft een mooie wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi

Belgie of Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenme
België
RuudHou schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Bij mij is het nog zuurder ... bestelling doorgegeven in de tool van de leasemaatschappij op 23/12 en op 06/01 te horen gekregen dat ik over budget ging omdat de fleetkortingen weggevallen zijn op 01/01 ... Tot 24/01 'moeilijk' blijven doen, echter zonder succes. Het is een eDrive40 geworden zonder M-sport pakket en vele snufjes die ik wel leuk vond. Blijft een mooie wagen!
Ja ik heb vandaag met zowel BMW als leasemaatschappij aan de telefoon gehangen. Blijkbaar zijn alle fleetkortingen voor de i4 naar 0% gegaan zijn vanaf Januari 2022 omdat de wachttijden te lang oplopen. Als ik nu een i4 (M50 of edrive 40) zou bestellen dan zou ik die niet hebben voor 2024! Da's geen typo... Productie van de wagens die in EU gemaakt worden (1-5 reeks, niet de X modellen) liggen stil doordat er geen leveringen komen uit Oekraïne.

Leasemaatschappij gaat proberen mijn korting die ik kwijt ben door hun getreuzel opnieuw toe te passen voor mij. Dan is het aan mij de keuze, wacht ik 2 jaar op de i4 of kies ik een andere... iX3 is ook een optie. Ik vind het een heel jammer verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kenme schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:58:
[...]

België

Ja ik heb vandaag met zowel BMW als leasemaatschappij aan de telefoon gehangen. Blijkbaar zijn alle fleetkortingen voor de i4 naar 0% gegaan zijn vanaf Januari 2022 omdat de wachttijden te lang oplopen. Als ik nu een i4 (M50 of edrive 40) zou bestellen dan zou ik die niet hebben voor 2024! Da's geen typo... Productie van de wagens die in EU gemaakt worden (1-5 reeks, niet de X modellen) liggen stil doordat er geen leveringen komen uit Oekraïne.

Leasemaatschappij gaat proberen mijn korting die ik kwijt ben door hun getreuzel opnieuw toe te passen voor mij. Dan is het aan mij de keuze, wacht ik 2 jaar op de i4 of kies ik een andere... iX3 is ook een optie. Ik vind het een heel jammer verhaal.
Dat was in December wel al geweten, zeker in die periode.
Mijn werkgever (wel een iX3, maar voor de i4 telde dat ook) heeft de wagens tegelijk aan de leasemaatschappij en de dealer doorgegeven eind December om de fleetkorting nog te hebben.
De leasemaatschappij heeft dan in Januari de juiste bestelling van de werkgever aan de juiste bestelling van de dealer gekoppeld. Gaat hier om grofweg 50 iX3/i4's, dus de besparing is wel reeel :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
Net vanwege de issues met de kabelbomen maar eens voorzichtig gebeld met de dealer (Dusseldorp)..

Auto heeft nu de status "Productie" blijkbaar, de leverweek staat onveranderd op week 17. Klein beetje opgelucht, al kan er nog van alles veranderen..ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
Ard1970 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:10:
Net vanwege de issues met de kabelbomen maar eens voorzichtig gebeld met de dealer (Dusseldorp)..

Auto heeft nu de status "Productie" blijkbaar, de leverweek staat onveranderd op week 17. Klein beetje opgelucht, al kan er nog van alles veranderen..ben ik bang.
Neem aan dat dit dan status 150 is?
Wanneer heb je besteld, en weet je op welke data je bijvoorbeeld 111 en 112 had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
Hm, die van mij is sinds de 25e op status 150. Maar dit kan nog wel even duren. Heb wel het idee dat er al een backup plan klaar is voor de aanvoer van de kabelbomen, aangezien op verschillende forums mensen toch het bericht krijgen dat hun i4 wordt ingepland voor productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Hydraulic schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:57:
[...]

Neem aan dat dit dan status 150 is?
Wanneer heb je besteld, en weet je op welke data je bijvoorbeeld 111 en 112 had?
Geen idee, ik kreeg geen codes te horen.
Auto is besteld op 13 augustus 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
ibidriv3r schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:38:
Hm, die van mij is sinds de 25e op status 150. Maar dit kan nog wel even duren. Heb wel het idee dat er al een backup plan klaar is voor de aanvoer van de kabelbomen, aangezien op verschillende forums mensen toch het bericht krijgen dat hun i4 wordt ingepland voor productie.
Laten we het hopen dat dat klopt, dat backup plan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-08 22:35
Ard1970 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Geen idee, ik kreeg geen codes te horen.
Auto is besteld op 13 augustus 2021.
mijn I4 M50 besteld 8 oktober 2021 bij Dusseldorp alkmaar
Nog steeds code 111 met produktie week 19

Ik wacht het wel af
Je moet je druk maken om dingen waar je wel invloed op kunt uitoefenen

En er zijn op dit moment ernstiger zaken aan de hand die het uitzoeken van een auto ondergeschikt maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
stan64 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:34:
[...]

mijn I4 M50 besteld 8 oktober 2021 bij Dusseldorp alkmaar
Nog steeds code 111 met produktie week 19

Ik wacht het wel af
Je moet je druk maken om dingen waar je wel invloed op kunt uitoefenen

En er zijn op dit moment ernstiger zaken aan de hand die het uitzoeken van een auto ondergeschikt maken
Tuurlijk zijn er belangrijkere zaken, maar zo kan je alles bagatelliseren natuurlijk. De oorlog in Oekraïne is vreselijk, maar dat betekent toch niet dat je niet meer uit mag kijken naar de levering van een nieuwe auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
Ard1970 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:38:
[...]

Tuurlijk zijn er belangrijkere zaken, maar zo kan je alles bagatelliseren natuurlijk. De oorlog in Oekraïne is vreselijk, maar dat betekent toch niet dat je niet meer uit mag kijken naar de levering van een nieuwe auto?
Dat doe ik zeker wel hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ard1970 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:38:
[...]

Dit. Natuurlijk is de oorlog vreselijk. Maar tegelijkertijd baal ik er wel van dat dit óók zorgt voor sluitingen van autofabrieken waardoor de levering van mijn bestelde BMW 1-serie in het gedrang komt.

Ik heb van mijn dealer ook nog geen bericht gehad dat er vertraging is. Heb hun vorige week gemaild of zij meer informatie hadden en zij lieten toen weten dat ze vanuit BMW NL en BMW AG ook niks hadden gehoord.

Geen nieuws is goed nieuws?

Productie staat vooralsnog nog steeds gepland op Week 16 en levering Week 18.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 09-03-2022 10:44 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hydraulic
München (dpa) - BMW lässt die Bänder in den Werken München und Dingolfing im Laufe der nächsten Woche schrittweise wieder anlaufen.

Ab 21. März soll die Fertigung dann wieder regulär erfolgen, teilte der Autobauer am Mittwoch in München mit. BMW hatte die Bänder ab Montag gestoppt und Kurzarbeit beantragt, weil Kabelbäume aus der Ukraine fehlen.

Dat zijn positieve berichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
Slik.....door allerlei getreuzel binnen het bedrijf denk ik dat mijn edrive40 pas deze week besteld gaat worden. Als de outlook pas inderdaad 2024 is dan .....dan wat ja......?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
@diGierre Maak dat bespreekbaar met je werkgever en/of leasmij.
Mocht je het toch meer zelf in de hand willen houden, dan zou ik toch eens op zoek gaan naar een serieuze backup (bijv.: KIA EV6, Tesla Model 3 long range, Sony Vision One)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diGierre
D_Jeff schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:25:
@diGierre Maak dat bespreekbaar met je werkgever en/of leasmij.
Mocht je het toch meer zelf in de hand willen houden, dan zou ik toch eens op zoek gaan naar een serieuze backup (bijv.: KIA EV6, Tesla Model 3 long range, Sony Vision One)
Ja EV6 staat als 2e en enige andere optie. Tesla M3 valt af want geen trekhaak leverbaar. MY te duur. Heb die ruimte ook niet nodig.

Sony Vision One - had ik nog niet van gehoord - en ik hou het toch redelijk bij. Wel mooi maar zo te zien nog in de prototype fase dus die verwacht ik dan ook niet voor 2024.

Maar had na uitgebreide analyse bewust voor de i4 gekozen tov de Kia dus zou wel heel jammer zijn. Ga het zeker bespreken maar tenzij er een passende poolauto met trekhaak is, zullen zij er ook niet veel aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@diGierre De voorpagina heeft zelfs een artikel geschreven over deze concept wagen. Sony heeft hiervoor een partnerschap opgezet met Honda (op de bekende truc zoals Sony Mobile ook bestaan heeft)

Als ik de Vision One bekijk, vind ik deze aardig in de richting komen van de i4.
Qua data zou je wel eens gelijk kunnen hebben (voor de Sony auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
diGierre schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:58:
Slik.....door allerlei getreuzel binnen het bedrijf denk ik dat mijn edrive40 pas deze week besteld gaat worden. Als de outlook pas inderdaad 2024 is dan .....dan wat ja......?
Het hangt momenteel ook voor een deel af van de opties (driving assist pro, harman kardon, laser lights etc etc). Het kan namelijk enorm snel gaan, besteld op 9 februari, en 25 feb al naar productie (code 150). Het is dat nu net even de fabriek dicht is, maar anders had de i4 in de komende weken al bij de dealer gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Hydraulic schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:44:
München (dpa) - BMW lässt die Bänder in den Werken München und Dingolfing im Laufe der nächsten Woche schrittweise wieder anlaufen.

Ab 21. März soll die Fertigung dann wieder regulär erfolgen, teilte der Autobauer am Mittwoch in München mit. BMW hatte die Bänder ab Montag gestoppt und Kurzarbeit beantragt, weil Kabelbäume aus der Ukraine fehlen.

Dat zijn positieve berichten!
Inderdaad! Dat zou erg mooi zijn.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydraulic
Dit komt uit:https://www.motor-talk.de/forum/wartezimmer-i4-t7126279.html :
Eine leitende Produktionsmitarbeiterin hat mir geflüstert, dass es zumindest aufgrund des Putin Krieges keine relevanten Produktions- und Lieferverzögerungen beim i4 geben wird. Drei Gründe seien dafür ausschlaggebend:

- Generelle Produktionsbevorzugung von i4 und iX gegenüber Verbrennern

- Liefersituation bei Kabelbäumen entspannt sich

- Da keine Fahrzeuge mehr für den russischen und belarussischen Markt gebaut werden, werden die Kapazitäten frei und vorwiegend für den i4 genutzt

Er gaan ca 5000 3 series naar Rusland, deze plekken gaan bij voorkeur naar de i4 toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulic op 10-03-2022 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diGierre
weer positief nieuws dus qua leveringen. in elk geval is de bestelling de deur uit dus fingers crossed.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik heb even met de dealer gebeld nav het verplaatsen van de leverweek van 12 naar 17 waar hij mij over had gemaild. Positieve is wel dat de status nu van 111 naar 112 is veranderd dus het lijkt nu aardig vast te staan. Keep you posted.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
ibidriv3r schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Het hangt momenteel ook voor een deel af van de opties (driving assist pro, harman kardon, laser lights etc etc). Het kan namelijk enorm snel gaan, besteld op 9 februari, en 25 feb al naar productie (code 150). Het is dat nu net even de fabriek dicht is, maar anders had de i4 in de komende weken al bij de dealer gestaan.
Dat lijkt mij BIJZONDER sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibidriv3r
Ard1970 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Dat lijkt mij BIJZONDER sterk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fq4pqsxw7qxw9feETFT_ADcx5FY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IPcoZMvwf0kR1rrYSyRClzSa.png?f=user_large

Huidige status is nu 150, maar geen idee wanneer de i4 daadwerkelijk geleverd wordt, aangezien de fabriek ook dicht ging op de 25e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
ibidriv3r schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:50:
[...]

[Afbeelding]

Huidige status is nu 150, maar geen idee wanneer de i4 daadwerkelijk geleverd wordt, aangezien de fabriek ook dicht ging op de 25e.
Het lijkt me dat je dan geluk hebt en het productie slot van iemand anders (die geannuleerd heeft) over hebt kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Zijn er reeds mensen die een i4 geleverd hebben gekregen?
Ben benieuwd of de eerste leveringen naar consumenten er zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolelael
Er zijn zeker leveringen ( in BE toch ). De mijne staat net bij de dealer - moet nog opgepoetst worden en ingeschreven . Zal voor de week van 21/3 worden normaliter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVERA
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-09 21:42
Ik heb in januari een i4 M50 besteld met Vernasca lederen interieur. Toen kon nog geen Merino leer besteld worden. Ik overweeg nu om Vernasca te wijzigen in Merino. Mijn dealer geeft echter aan dat Merino minder slijtvast is en eerder gebruikssporen laat zien. Iemand ervaring met Merino leer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
Gisteren even bijgepraat met de dealer omtrent de levering, verwachte leverdatum is ondanks de tijdelijke sluiting van de fabriek (nog) ongewijzigd.

Besteldatum: 12 oktober 2021
Statuscode: 111- Capacity checked
PW AG: 25/6/2022. iemand idee wat dit betekend? productieweek?
Status date: 30/10/2021
DW expected: 27/07/2022

Betreft een full options M50, wat gezien de chiptekorten een uitdaging blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Ja dat uw wagen in week 25 geproduceerd wordt ( dag is dus in juni ). Betekent niet dat de productie start op 25 juni he. Dus ergens dus 20-26 juni

Delivery week is dan week 27, dus begin juli

Regs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 11:59
Belux
BMW Belgium Luxembourg Naamloze Vennootschap
Société Anonyme
A BMW Group Company
Zetel van de Vennootschap
Siège Social Lodderstraat 16
Industriepark “De Vliet”
B-2880 Bornem
Geachte Mevrouw, Heer,
Door de situatie in Oekraïne loopt de productie en dus ook de levering van uw nieuwe BMW helaas vertraging op. Dat komt doordat bepaalde leveranciers van cruciale onderdelen die in Oekraïne gevestigd zijn, door de oorlogsomstandigheden niet of slechts op beperkte capaciteit kunnen draaien.
BMW Group keurt iedere vorm van agressie en geweld af. Onze gedachten zijn bij de getroffen burgers, waaronder ook collega’s, en hun families.
Wat onze productie betreft, doet BMW Group er alles aan om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Jammer genoeg is het vandaag zeer moeilijk te voorspellen wanneer die er precies komt. We vragen u dan ook om enig begrip voor deze overmachtssituatie en houden u zo snel mogelijk op de hoogte via uw BMW-concessiehouder.
Mocht u in tussentijd nog vragen hebben, dan staat uw verkoper steeds ter beschikking.
Met dank voor uw geduld en uw vertrouwen,

Davy Smet Eddy Haesendonck
Commercial Director President & CEO
Departement
BMW Group Customer Relations
Betreft
Uw nieuwe BMW.
Datum
9 maart 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Wanneer besteld? Was er al een leverweek gepland?
oldgrumpy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:12:
Belux
BMW Belgium Luxembourg Naamloze Vennootschap
Société Anonyme
A BMW Group Company
Zetel van de Vennootschap
Siège Social Lodderstraat 16
Industriepark “De Vliet”
B-2880 Bornem
Geachte Mevrouw, Heer,
Door de situatie in Oekraïne loopt de productie en dus ook de levering van uw nieuwe BMW helaas vertraging op. Dat komt doordat bepaalde leveranciers van cruciale onderdelen die in Oekraïne gevestigd zijn, door de oorlogsomstandigheden niet of slechts op beperkte capaciteit kunnen draaien.
BMW Group keurt iedere vorm van agressie en geweld af. Onze gedachten zijn bij de getroffen burgers, waaronder ook collega’s, en hun families.
Wat onze productie betreft, doet BMW Group er alles aan om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Jammer genoeg is het vandaag zeer moeilijk te voorspellen wanneer die er precies komt. We vragen u dan ook om enig begrip voor deze overmachtssituatie en houden u zo snel mogelijk op de hoogte via uw BMW-concessiehouder.
Mocht u in tussentijd nog vragen hebben, dan staat uw verkoper steeds ter beschikking.
Met dank voor uw geduld en uw vertrouwen,

Davy Smet Eddy Haesendonck
Commercial Director President & CEO
Departement
BMW Group Customer Relations
Betreft
Uw nieuwe BMW.
Datum
9 maart 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 11:59
Ard1970 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:17:
Wanneer besteld? Was er al een leverweek gepland?

[...]
Besteld eind december
leverdatum maart 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
Het is bemoedigend (voor mij als ik even egoïstisch mag zijn) dat ik deze standaardmail niet gekregen heb van BMW belux... edrive40 besteld in september. Levering 'normaal' voorzien eerste of tweede week van Mei... Spannend (en een beetje biddend :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Haha, snap ik.

Ook ik was blij dat de dealer mij kon melden dat de geplande leverweek 17/2022 nog steeds ongewijzigd in het systeem staat. ;)
Quiller schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:10:
Het is bemoedigend (voor mij als ik even egoïstisch mag zijn) dat ik deze standaardmail niet gekregen heb van BMW belux... edrive40 besteld in september. Levering 'normaal' voorzien eerste of tweede week van Mei... Spannend (en een beetje biddend :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stan64
Ard1970 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:21:
Haha, snap ik.

Ook ik was blij dat de dealer mij kon melden dat de geplande leverweek 17/2022 nog steeds ongewijzigd in het systeem staat. ;)

[...]
Hier hetzelfde verhaal

Geplande leverweek nog steeds begin mei
Besteld 8 oktober 2021

Kon wel nog sportstoelen en andere velgen (861M) toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Dat is ook nog best "snel";
Ik bestelde 13 augustus en levering eind april. Met de 20" :P
stan64 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:28:
[...]

Hier hetzelfde verhaal

Geplande leverweek nog steeds begin mei
Besteld 8 oktober 2021

Kon wel nog sportstoelen en andere velgen (861M) toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
Ard1970 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:30:
Dat is ook nog best "snel";
Ik bestelde 13 augustus en levering eind april. Met de 20" :P

[...]
Ik reken mijzelf nog niet rijk

Als de M50 later komt ben ik niet verrast
Mijn huidige 5 touring brengt mij ook nog steeds overal

Alleen een beetje rustig aan met rijden qua brandstof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Met de recentste reviews online ben ik wel erg blij dat ik uiteindelijk gekozen heb voor de edrive40 en niet de M50... het rijplezier zou met de edrive40 veel beter zijn (betere balans in alles)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
Opvallend dat nog niemand op dit forum een auto op de "oprit" heeft staan. Ik had toch verwacht dat BMW in ieder geval de eerste auto's zou uitleveren om ervoor te zorgen dat ze gezien worden onderweg. Volgens mij is dat een belangrijk onderdeel van de marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
In beiden gereden en juist voor de M50 gegaan. Als je de specs gelijkwaardig maakt is het prijsverschil al een stuk kleiner. Verder valt me op dat de Youtubers veelal klagen over het extra gewicht op bochtige buitenwegen. De e40 schijnt op bochtige buitenwegen meer in balans. Dat wil ik best geloven maar heb ikzelf niet ondervonden.
Maar nu rijd ik >95% van de tijd op snel- of N wegen en dan vind ik het extra vermogen van de M50 prettig. Voorheen een Tesla M3 gehad en vermogen wend erg snel.
Het is mijn inziens erg afhankelijk waar je de auto voornamelijk gaat gebruiken en hoe je deze wenst samen te stellen.
Kortom, de keuze is afhankelijk van je gebruik en wensen maar mijn inziens altijd een goede (smaakvolle :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@vriej29 Dan ben ik toch even benieuwd welke verschillen je opgemerkt hebt tussen de Tesla en deze i4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James97
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03-2023
Quiller schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:14:
Met de recentste reviews online ben ik wel erg blij dat ik uiteindelijk gekozen heb voor de edrive40 en niet de M50... het rijplezier zou met de edrive40 veel beter zijn (betere balans in alles)...

Er zijn ook andere redenen om liever de M50 te hebben, bijvoorbeeld 4 wielaandrijving wat ideaal is in de sneeuw maar ook als je een aanhanger trekt.

Of het is budget!

Je maakt daarin keuzes en die zijn persoonlijk.

Maar ik denk wel dat we kunnen zeggen dat de reviews er naar neigen dat er teveel gewicht en power in de M50 zit. Toch hangt dat ook van de chauffeur af en hoeveel je hem tot het uiterste drijft.

Ik heb voor budget redenen voor een aangeklede edrive40. En bij het rijden in de auto was ik al onder de indruk van de rijeigenschappen.
En voor een elektrische auto die ook nog een aanhanger gaat trekken is range erg belangrijk! Alhoewel de reviews het verschil in range tussen M50 en edrive40 toch een beetje teniet doen.

Toch had ik graag een aangeklede M50 gehad, maar dat zat er helaas niet in. Het is gewoon een machtige auto voor dat geld.

Maar ik ga genieten van de edrive40 ;-) en zal met name op de Autobahn jaloers naar de M50 kijken als die voorbij knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
D_Jeff schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:29:
@vriej29 Dan ben ik toch even benieuwd welke verschillen je opgemerkt hebt tussen de Tesla en deze i4?
Ik had in 2019 een Tesla M3 long range rear wheel drive gereden. Dit type is kort geleverd is geweest in NL. Later de long range all wheel drive gehad. Vond het indertijd echt fijne en bijzondere auto.
Het vermogen van de Tesla is geweldig en dat went erg snel. Zelf heb ik geen klachten gehad over de afwerking van de Tesla Model 3. Gewoon een goede en fijne auto maar deze roept bij mij geen emotie meer op. Daarom de overstap naar een BMW i4 gemaakt en dat is in mijn ogen een duidelijke vooruitgang. Kan moeilijk omschrijven waarom de BMW meer premium aanvoelt maar de afwerking en uitstraling staan mijn inziens op een hoger niveau.
Wel vind ik de Tesla uitblinken in de autopilot en audio installatie. Bij de BMW ook het rijassistent professioneel en de Harmon Kardon besteld. Voordeel van de BMW rijassistent is dat je het stuur alleen maar hoeft aan te raken en niet actief hoeft mee te sturen. Bij de Tesla moet je om de zoveel seconden actief sturen om de rijassistent niet te deactiveren. Daar staat tegenover dat de Tesla erg goed is in het binnen de lijnen houden, ook bij wegversmallingen en of dergelijke. Ook de Audio van de Tesla is erg indrukwekkend, top geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Worra schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:18:
Opvallend dat nog niemand op dit forum een auto op de "oprit" heeft staan. Ik had toch verwacht dat BMW in ieder geval de eerste auto's zou uitleveren om ervoor te zorgen dat ze gezien worden onderweg. Volgens mij is dat een belangrijk onderdeel van de marketing.
Schaarste is ook een zeer sterk marketing instrument. Dus die wordt op dit moment gehanteerd en ik denk dat BMW wel wil leveren, maar er weinig tot niets te leveren valt.

Zelf had ik verwacht, ook omdat hier de eerste mensen reeds zomer 2021 hadden besteld, dat de eerste wagens er zijn. Ik rij geregeld langs de dealer, maar ik zie daar ook geen andere i4's dan de demo's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieHifi
Quiller schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:14:
Zelf in een groot aantal EV's gereden. Vaak in zowel de RWD als AWD versies. RWD rijdt doorgaans wat speelser, zonder dat dit sneller is. In de i4 zowel met de m50 gereden als de eDrive 40. Voordeel dat de eDrive 40 bij tractieverlies in een bocht een driftje wil leggen, de m50 stuurt dan vermogen naar voren en trekt de auto recht. Dat laatste is daarmee gewoon sneller, indrukwekkender.

Het verschil tussen beide auto's onder reguliere omstandigheden was beperkt. Die m50 accelereert gewoon als de brandweer en is machtig. Voor mij simpelweg niet in het budget. Dus ik hoefde de keuze niet te maken. Voor mij een eDrive 40 met een sjonnie pakket (M-sport) ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• rolelael
Just got a call from fleet. I can pick upy m50 25/03 3pm. Keep you posted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefkuil
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 11:48
Zag zojuist deze te koop staan, annulering van een klant wellicht? anders vreemde gang van zaken gezien de lange levertijden. Leuke extra marge voor de dealer.

https://www.viabovag.nl/a...essional-verwarmd-mo5q57a

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
jefkuil schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:58:
Zag zojuist deze te koop staan, annulering van een klant wellicht? anders vreemde gang van zaken gezien de lange levertijden. Leuke extra marge voor de dealer.

Gelet op de kilometerstand lijkt het mij een 'voormalige' demowagen ... Kortom : meer betalen voor een wagen waar al wat km's op staan... Wat een dief is die garage... (zou ik alleen al uit principe niets bij kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
jefkuil schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:58:

Inderdaad een demo. Veel dealers moesten een M50 en eDrive40 als demo aanschaffen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LiveKoRn
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb op 5 juli 2021 mijn bestelling geplaatst voor een BMW i4 edrive 40 (leasewagen).

Omwille van het beschikbaar budget is mijn bestelde wagen, in vergelijking met de bestellingen die ik op dit forum lees, eerder 'kaal'. Ik heb volgende bestelling geplaatst:

- Business Pack (oa HUD, wireless charging GSM)
- Saphirschwarz metallic
- Zonnewerend glas achteraan
- Sensatec Tocarot
- 17" 852 styling (i know, maar 17" maar heb dan liever wat meer opties binnen in de wagen)
- Comfortoegang
- M sportstuur
- Zetelverwarming

In combinatie met het feit dat de wagen op zich al redelijk goed uitgerust was ( oa LED lichten), maakt dat ik persoonlijk heel tevreden ben met de samenstelling en het gevoel heb dat ik mijn budget optimaal gebruikt heb:-)

De levering dan... Zoals bij de meesten was deze eerst voorzien in december ( wat ik van in het begin vrij onrealistisch vond). Nadien kreeg ik een brief dat de levering uitgesteld werd naar mei 2022 (slik). Maar vorige week kreeg ik dan ineens een brief van de lease maatschappij dat mijn wagen op 19/3 zal geleverd worden.

Ondertussen contact gehad met de garage en mijn wagen is binnen. Wat blijkt? Door een overvolle planning bij de garage kan ik pas op 28/3 mijn wagen gaan ophalen (en geloof me, ik heb aangedrongen om vroeger te kunnen gaan) ... het zal nu op die 10 dagen extra niet aankomen maar toch... nu begin ik echt wel ongeduldig te worden.

Moraal van het verhaal: de eerste wagens worden ook effectief geleverd en er is dus licht aan het einde van de tunnel (voor sommigen onder ons;-))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_jQf3Guf0_vB197FMNP-0PyVmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RNLlMN6N2fGpVtnOdy5AbYUO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEuaXjFUKfb7da2KbkWRRRVWGe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/16bPQ4OUzHKMiBvUuQFGabsU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAa4Jb4-jKdquy1V7bWzPircq9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MWXzRkJ9ew5XVrH3gCPZuOTK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Sowieso veel plezier met je wagen... Ikzelf heb gisterenavond laat van mijn garage de 'standaard' mail doorgestuurd gekregen over de oorlog in Oekraïne en dat uitstellen daaromtrent :( -- Ze hadden toch iets meer info inzake verwachte levering mogen bijplaatsen... Mijn inziens : als de fabriek maar één week dicht gaat (weet niet of dit effectief zo is) zou het uitstel toch niet meer dan twee weken mogen bedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

vriej29 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:08:
Nieuw op dit forum en net teruggekomen van een testrit in een i4 M50. Wauw, wat een fijn rijdende auto.
Zelf heb ik een i4 M50 gekocht van een fabrieksmedewerker uit Duitsland welke ik in februari 2023 van hem over neem. Wel heb ik hem zelf kunnen samenstellen naar mijn wensen, zie onderstaande foto's. Nu een jaar geduld opbrengen[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een heerlijk dikke bak is dit! Zo jammer dat het gros van de lease auto's 50 tinten grijs zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiveKoRn
Quiller schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:34:
Sowieso veel plezier met je wagen... Ikzelf heb gisterenavond laat van mijn garage de 'standaard' mail doorgestuurd gekregen over de oorlog in Oekraïne en dat uitstellen daaromtrent :( -- Ze hadden toch iets meer info inzake verwachte levering mogen bijplaatsen... Mijn inziens : als de fabriek maar één week dicht gaat (weet niet of dit effectief zo is) zou het uitstel toch niet meer dan twee weken mogen bedragen...
Auwch... Hopelijk heb je snel meer (en concreet) nieuws. Ik denk dat ik bij de 'gelukkigen' ben omdat ik reeds begin juli 2021 mijn bestelling geplaatst heb (en mijn wagen zit ook niet dik in de opties, misschien speelt dat ook mee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveKoRn
Brilsmurfffje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:41:
[...]

Wat een heerlijk dikke bak is dit! Zo jammer dat het gros van de lease auto's 50 tinten grijs zijn..
Dat heeft natuurlijk vaak te maken met het beschikbare budget;-)

Ik persoonlijk ga van een basic Mercedes CLA Shooting Break 180D (met enkel lederen stoelen en stoelverwarming) naar een BMW i4 (zie post hierboven).

Ondanks dat mijn I4 zeker niet overdreven dik zit in de opties, ben ik ontzettend blij met de 'vooruitgang' die ik maak qua wagen (en bijhorende opties), ondanks dat het nog steeds een '50 tinten grijs' wagen is.

[ Voor 4% gewijzigd door LiveKoRn op 17-03-2022 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

LiveKoRn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Dat heeft natuurlijk vaak te maken met het beschikbare budget;-)

Ik persoonlijk ga van een basic Mercedes CLA Shooting Break 180D (met enkel lederen stoelen en stoelverwarming) naar een BMW i4 (zie post hierboven).

Ondanks dat mijn I4 zeker niet overdreven dik zit in de opties, ben ik ontzettend blij met de 'vooruitgang' die ik maak qua wagen (en bijhorende opties), ondanks dat het nog steeds een '50 tinten grijs' wagen is.
Sunset Orange heeft volgens de website precies dezelfde prijs als zwart metalic, of rekent de leasmij hier een veel hoger bedrag voor?
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2022/02/BMW-i4-eDrive40-Sunset-Orange-6-918x612.jpg

Wel echt een hele dikke kleur, rij nu een i3, maar de 1-serie was ook een optie geweest en die had dan deze kleur gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveKoRn
Brilsmurfffje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:42:
[...]

Sunset Orange heeft volgens de website precies dezelfde prijs als zwart metalic, of rekent de leasmij hier een veel hoger bedrag voor?
[Afbeelding]

Wel echt een hele dikke kleur, rij nu een i3, maar de 1-serie was ook een optie geweest en die had dan deze kleur gehad
Ja dit was dezelfde prijs maar zonder M-pakket vind ik die kleur minder goed tot zijn recht komen. En aangezien ik geen M-pakket heb, heb ik bewust voor zwart gekozen (vind dat wel mooi met de donkere achterruiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Quiller schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:34:
Nee, omdat 3 en 4 series die naar Rusland zouden gaan, nu niet worden geproduceerd. Zou wat extra ruimte geven, maar het kan zijn dat er andere knelpunten voor de i4 in de keten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Brilsmurfffje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:42:
[...]

Heerlijke kleur. Auto mag ook wel kleur hebben, ik heb een grijs allergie....altijd al gehad, dus wil altijd een auto met kleur. Nu een Estoril blue 120i.
Hiervoor een Soulred Mazda 3.

Lang over de groene getwijfeld. Toch niet gedaan. Dat groen is in de zon mega. Persoonlijk de mooiste kleur van het stel, alleen in een grijze dag vind ik die te donker en dan toch te grauwig.

Uiteindelijk Portmao Blue geworden. Wel weer een blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
LiveKoRn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Ja dit was dezelfde prijs maar zonder M-pakket vind ik die kleur minder goed tot zijn recht komen. En aangezien ik geen M-pakket heb, heb ik bewust voor zwart gekozen (vind dat wel mooi met de donkere achterruiten)
Ps het rode interieur staat wel goed met een zwarte auto.
Rood vind ik binnen altijd wat tricky (rijdende hoerenkast), maar zo met het zwart zeer netjes en toch wat kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik weet niet wie hier postte dat er een heel kleurenpallet voor de I4 beschikbaar zou zijn, maar actie gaat helaas niet gelden voor de i4.

De reguliere ICE en PHEV (1-serie t/m 6-serie & X-modellen) gaat deze regenboog wel als mogelijkheid hebben. Daar ging de hoop op M3 Man of Isle green :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
Om een idee te geven over de vertraging door de kabelbomen. Mijn i4 ging op 25 feb op code 150 en daar staat die nog steeds op. De verwachte delivery date is verschoven van 13 maart naar 14 april, dus +- 1 maand vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
ibidriv3r schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:27:
Om een idee te geven over de vertraging door de kabelbomen. Mijn i4 ging op 25 feb op code 150 en daar staat die nog steeds op. De verwachte delivery date is verschoven van 13 maart naar 14 april, dus +- 1 maand vertraging.
Dat is de vertraging nu, misschien is er nog wel een uitstroom van kabelbomen, al dan niet verminderd. Enkel als BMW met een statement naar buitenkomt kunnen we zeker zijn.

Het is een beetje jammer dat we niet exact weten hoe het staat maar mogelijks weet BMW dat ook (nog) niet.

Een maand langer wachten op een auto is momenteel zowat het minst erge wat je kan meemaken in deze fucked up wereld, maar dat is geen zekerheid. Heb me voorgenomen me geen zorgen te maken in het leveren van mijn nieuwe auto. Ik heb er eentje die voor mijn doen oud is (50 maanden), maar hij heeft mede door corona niet veel kilometers op de teller. Ik kan nog wel wat door kachelen met mijn diesel en hoop momenteel dat alles gewoon snel wat stabiliseert op alle vlakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiveKoRn
RobbieHifi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:34:
[...]

Ps het rode interieur staat wel goed met een zwarte auto.
Rood vind ik binnen altijd wat tricky (rijdende hoerenkast), maar zo met het zwart zeer netjes en toch wat kleur.
Ik heb lang getwijfeld hoor over dat rood... maar dacht: ik doe eens 'gek':-) (aangezien hij aan de buitenkant nogal traditioneel is met de zwarte kleur). Vind het contrast met rood binnenin en zwart buiten wel mooi, vandaar de keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
D_Jeff schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:22:
Ik weet niet wie hier postte dat er een heel kleurenpallet voor de I4 beschikbaar zou zijn, maar actie gaat helaas niet gelden voor de i4.

De reguliere ICE en PHEV (1-serie t/m 6-serie & X-modellen) gaat deze regenboog wel als mogelijkheid hebben. Daar ging de hoop op M3 Man of Isle green :P
Dat was hier
https://visualizer.bmw-individual.com/

Zet hem ook op NL en je ziet de opties die je kunt kiezen. Wellicht configureren en de QR code meenemen naar je dealer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Monkeyponkey
  • Laatst online: 30-08-2022
De levering van mijn i4 edrive 40 staat nu voor eind volgende week gepland! In augustus besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
dencoupe schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Dat was hier
https://visualizer.bmw-individual.com/

Zet hem ook op NL en je ziet de opties die je kunt kiezen. Wellicht configureren en de QR code meenemen naar je dealer
De kleuren van deze site komen niet in de buurt van de werkelijkheid. Geeft wel een verkeerd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
LiveKoRn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Ik heb lang getwijfeld hoor over dat rood... maar dacht: ik doe eens 'gek':-) (aangezien hij aan de buitenkant nogal traditioneel is met de zwarte kleur). Vind het contrast met rood binnenin en zwart buiten wel mooi, vandaar de keuze.
Ik heb voor hetzelfde rood gekozen maar dan leder. Het valt niet zo fel uit als in de foto die je deelde, ik heb de staal bij de dealer gezien en de foto die ik hier toevoeg komt aardig in de buurt van de staal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjpyI8_IAphLeRGzKpK82GpRoB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iE4FS3WMv0pPgUumq1Oio5z1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
TechBert schreef op maandag 21 maart 2022 @ 06:45:
[...]

Ik heb voor hetzelfde rood gekozen maar dan leder. Het valt niet zo fel uit als in de foto die je deelde, ik heb de staal bij de dealer gezien en de foto die ik hier toevoeg komt aardig in de buurt van de staal.
[Afbeelding]
Is dat niet het verschil tussen Vernasca Tacorarot en Merino Fionarot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Monkeyponkey schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:26:
De levering van mijn i4 edrive 40 staat nu voor eind volgende week gepland! In augustus besteld.
Wow! Lekker vooruitzicht!
Ik ook besteld in augustus (de 13e), maar mijne staat gepland voor levering in week 17. Wat was jouw oorspronkelijk geplande leverweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
TechBert schreef op maandag 21 maart 2022 @ 06:37:
[...]

De kleuren van deze site komen niet in de buurt van de werkelijkheid. Geeft wel een verkeerd beeld.
Dat is met elke kleur die je op een scherm ziet. Gelukkig staan de namen van de kleur eronder. Vaak weet je wel als je een individuele kleur kiest wat de naam is. En anders kan de dealer het je wel vertellen aan de hand van een kleur staal.

Zou wel gaaf zijn die M4 (Java groen? Isle of man groen) kleur op een i4 M50. Dan rij je wel uniek, zal niet snel een 2de van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
Weet iemand hier hoe het staat met de productie stops in de diverse BMW fabrieken?

Draaien ze alweer? of staat alles nog stil
Ik krijg eigenlijk geen info van de dealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ard1970
stan64 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:41:
Weet iemand hier hoe het staat met de productie stops in de diverse BMW fabrieken?

Draaien ze alweer? of staat alles nog stil
Ik krijg eigenlijk geen info van de dealer.
Zie hier *O* https://www.bimmertoday.d...montag-wieder-normal/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
Ard1970 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Is dat niet het verschil tussen Vernasca Tacorarot en Merino Fionarot?
LiveCoRn geeft in zijn specs Tacorarot aan, wel de sensatec uitvoering, ik heb ook de tacorarot maar dan leder.
Pagina: 1 ... 9 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.