Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
Goede punten Ariiin, thanks.
Ariiiin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:05:
M50 komt minder ver (~50km op papier, volgens de verkoper in de praktijk ~100km). Tuurlijk ligt het ook aan je rechtervoet maar de M50 nodigt ook meer uit
Kaal is het verschil vrij groot (iets van 80km) maar als je M-sport en 19" etc. erop zit, lijkt het nog maar ~40km te zijn, dus dat valt mee. Denk inderdaad dat de rechtervoet wel wat meer invloed gaat hebben, maar goed, dat doe je zelf en wellicht kun je je weerhouden als je een lange rit moet maken en je je actieradius nodig hebt.
Model 3 performance is toch sneller (én helaas ook goedkoper 8)7) dus met een M50 heb je niet de langste
Het gaat bij mij met name om het snelheidsverschil tussen de eDrive40 en de M50, niet om de snelste op de weg te zijn. Ik rijd momenteel een 435i GC xDrive en die is rapper dan de eDrive40, al moet ik zeggen dat de eDrive40 rap genoeg is. Overigens, heb je de vergelijking van Carwow gezien? Daar komt de M50 niet slechter uit dan de M3P.
Stiekem denk ik dat de eDrive40 de leukere auto is door achterwielaandrijving. Check de recente video van autoblog over de i4 op YouTube, zitten mooie driftscenes in! Je kan hem ook de andere kant op beredeneren: de M50 is de veiligere van de twee, heeft meer grip door AWD en op wintersport telt dat.
Dat idee heb ik ook een beetje (heel gaaf filmpje trouwens, al zie ik mezelf niet zo door de bocht gaan :/ ). Toen ik de M50 reed had ik ook het gevoel dat je de aandrijving op de voorwielen echt voelde in het stuur (maar kan ook omdat het nat was). De eDrive40 voelde wat "natuurlijker", maar het kan dus ook aan de omstandigheden gelegen hebben. Al voel ik het in m'n huidige auto niet, maar dan kan komen door het gewicht voorin (6 cilinder) en volgens mij worden de voorwielen daarin veel minder actief aangedreven.
Ik zit nu op €400 netto bijtelling per maand. De eDrive gaat me €550 kosten, de M50 €650 (beide incl. een stukje leasebudgetoverschrijding) en gezien de bovenstaande punten vond ik het niet waard voor de komende 4 jaar
Als je leaset snap ik hem inderdaad, dit is een groot verschil (+18%); ik zou hem echter privé kopen en dan zou het na 4 jaar (50% afschrijving) slechts €3250 extra gekost hebben.
Jij noemt specifiek restwaarde: Ja de M50 is exclusiever en de "M-badge" doet de restwaarde goed maar bij elektrische auto's speelt ook de conditie van de accu een belangrijke rol in de restwaarde zou ik zeggen. M50 gaat vaker opgeladen worden en meer laadcycli = meer accudegradatie. Het is een beetje koffiedikkijken maar ik denk dat de M50 zijn populariteit nu deels te danken heeft aan zijn praktisch prima range maar is dat ook na 5 jaar nog steeds zo? of is het verschil met de eDrive het verschil tussen net wel / net niet praktisch? Wie het weet mag t zeggen :/
Ik verwacht niet dat de restwaarde hoger is door de M-badge, maar meer omdat opties sneller afschrijven. Op een eDrive40 van 60k + 20k aan opties schrijf je misschien (relatief) meer af dan een M50 van 73k + 13k opties?

Anyway, ik vind zelf actieradius ontzettend belangrijk, maar om nu voor €3250 een M50 te laten staan voelt ook niet goed O-)

• i4Raden
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-08-2023
Ariiiin schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:41:
[...]

de eDrive 40 in het wit met de volgende opties:
- Model M sport
- M sport plus pakket
- Kanteldak
- Getinte glazen achter
- Stoelverwarming voor
- Adaptief onderstel
- Active cruise control
- Parkassist plus + drive recorder
- Hifi system
- Galvanische Bedieningselementen

Als je hem bij de dealer laat samenstellen voor een offerte krijg je ook nog eens een leuk filmpje van je configuratie in de mail (ze hebben verschillende achtergronden ook nog): https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/2279baf
Het is natuurlijk een beetje speculeren maar zou het feit dat deze bestelling niet voorzien is van: Harman Kardon, laserlicht en HUD er aan kunnen bijdragen dat deze sneller geleverd kan worden?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
@mrwiggs die Model 3 Performance was duidelijk “trager” dan andere drag races van carwow.

Al vind ik de M50 sowieso geen vergelijking hoor. Dat is voor mij gewoon andere klasse auto. Zelfde als gewone Model 3 vs de i4. Maar daar betaal je dan ook voor.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59
[...]

• Technisch zijn ze verder gelijk aan elkaar, op luchtvering achter op de M50 na. Ga je het verschil merken t.o.v. adaptieve dempers? ik niet denk ik
Nee. Ze zijn wel hetzelfde. De edrive 40 heeft wel degelijk ook standaard achteraan luchtvering. Alleen de Adaptieve ophanging M is een optie (iets van 700 euro) bij de 40 en standaard bij de M50 (dit is een misvatting die bij velen leeft, ook zonder die adaptieve ophanging heb je wel degelijk de luchtvering).

ps : heb zelf een edrive 40 besteld in september (belgie) ... Levering vandaag bevestigd eerste week van mei (met één tekortkoming waar ik wel mee kan leven : 'De Touch functie op de iDrive Controller is niet langer beschikbaar'... Nou ja dit is een functie die ik niet erg ga missen dus (wordt door bijna niemand gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
VidaR-9 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:09:
@mrwiggs die Model 3 Performance was duidelijk “trager” dan andere drag races van carwow.
Ah ok, dat wist ik niet. Maar goed, snel zat d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:05
Quiller schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:49:
[...]
(met één tekortkoming waar ik wel mee kan leven : 'De Touch functie op de iDrive Controller is niet langer beschikbaar'... Nou ja dit is een functie die ik niet erg ga missen dus (wordt door bijna niemand gebruikt)
Klopt is bij mij ook, vandaar dat hij naar voren is geschoven . Je kan er op wachten als je wil :-) maar dan ga je paar maandjes backwards ( zei mijn dealer )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArieM50
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-03-2022
I4 M50 modellen worden vanaf maart allemaal standaard uitgevoerd met M aniversary logo.
Maakt hem net weer ff iets specialer.

Als je normale Bmw logo wil moet je dat aanvragen, aldus Dusseldorp.

Ps. Besteld begin sept 2021 en levering staat nog steeds op juni 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihAAa4ltbRcK3v_IAQgpaoF08cM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW9xXbYLblHbHFOCqdqQS554.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Heeft iemand al een i4 met 18" banden(en daar een voorbeeld van)? Ik moet helaas opties weglaten en deze optie is het makkelijkste weg te laten... wel jammer want ik zie liever de 19"schoenen eronder....

Ik heb denk ik iets zelf gevonden... Kan iemand dit bevestigen?

https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?t=41374

[ Voor 23% gewijzigd door Awesomo4k op 18-02-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
ArieM50 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:09:
I4 M50 modellen worden vanaf maart allemaal standaard uitgevoerd met M aniversary logo.

Als je normale Bmw logo wil moet je dat aanvragen, aldus Dusseldorp.

Ps. Besteld begin sept 2021 en levering staat nog steeds op juni 2022.

[Afbeelding]
Yep maar ik dacht dat enkel maar voor x productiemaanden was maart-april-mei

Daarna ( na die maanden ) is het te verkrijgen als optie ( uiteraard betalend )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02
ArieM50 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:09:
De i40 eDrive40 met M-sport pakket hebben ook die logo's.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SaviourBTC
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-10-2024
Zojuist bij de dealer in Goes geweest en te horen gekregen dat mijn I4 M50 geleverd wordt in de week van 21 maart. Hij komt in de week van 7 maart bij de dealer binnen, nog heel even geduld dus! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SaviourBTC schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:59:
Zojuist bij de dealer in Goes geweest en te horen gekregen dat mijn I4 M50 geleverd wordt in de week van 21 maart. Hij komt in de week van 7 maart bij de dealer binnen, nog heel even geduld dus! :-)
Mooi nieuws voor je! Wanneer had je hem besteld?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SaviourBTC
Ik heb hem in augustus besteld en ben de eerste in Zeeland die hem geleverd krijgt zei hij. Ik heb dus mazzel... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
SaviourBTC schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:04:
Ik heb hem in augustus besteld en ben de eerste in Zeeland die hem geleverd krijgt zei hij. Ik heb dus mazzel... O-)
augustus, ok.. dat biedt hoop.. ik namelijk ook ;-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SaviourBTC
Apache4u schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:06:
[...]

augustus, ok.. dat biedt hoop.. ik namelijk ook ;-)
Ik duim voor je ;) Twee weken geleden hoorde ik nog dat het mei zou worden, maar blijkbaar is het nu toch sneller gegaan (gelukkig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
SaviourBTC schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:59:
Beetje de dealer achter de broek zitten. Rijklaar maken kost geen twee weken. Zeker niet bij een ev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 01:47

Orac

Ik mis je papa.

RobbieHifi schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Beetje de dealer achter de broek zitten. Rijklaar maken kost geen twee weken. Zeker niet bij een ev.
Wacht gewoon op je beurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SaviourBTC
RobbieHifi schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Ik wacht wel even tot hij gewoon binnen is en dan zal ik eens gaan kijken en vragen daar. Ze helpen me al prima en extra druk zetten heeft weinig zin denk ik. Die paar dagen overleef ik wel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Vandaag mocht ik een uurtje rijden in een i4 "40", waarbij ik vertrok met 100% accu bij de dealer met de volgende rit:

https://www.google.nl/map...34caa!1m0!1m0!1m0!1m0!3e0

Het totale verbruik was daarmee 13% (wat zou neerkomen op een bereik van ongeveer 470km, oftewel ~20% minder dan opgegeven). Ik durf alleen niet te zeggen of dit nou goed, gemiddeld of slecht is.

Qua vermogen klaag ik niet (mijn vergelijkingsmateriaal is een 181pk benzineauto) -- Daar waar ik het met de ICE soms NET red op de "250meter" inhaal strookjes, punch'd deze i4 er makkelijk voorbij (ik schat met 150/175meter de inhaalactie al afgerond te hebben).

Het is alleen een beetje jammer dat BMW zou zuinig geweest is met glas: De voorruit en achterruit zijn nogal compact te noemen (of ik moet een nieuwe trend gemist hebben: naast het downsizen van ICE-blokken dat ook de hoeveel M2 glas aan het downsizen is).
Juist iets meer glas en iets minder metaal is een makkelijke manier van gewichtsbesparing (en daarmee ook een makkelijke manier om verder te komen op 1 acculading)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
D_Jeff schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:56:

Het totale verbruik was daarmee 13% (wat zou neerkomen op een bereik van ongeveer 470km, oftewel ~20% minder dan opgegeven). Ik durf alleen niet te zeggen of dit nou goed, gemiddeld of slecht .
Dat is echt best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Zeker aangezien ook wat 'sprinttestjes' gedaan heeft ... Dat laat het verbruik natuurlijk snel toenemen (en range afnemen) (kortom dik over de 500 moet perfect haalbaar zijn EN het is nog geen ideale temperatuur nu)

[ Voor 17% gewijzigd door Quiller op 19-02-2022 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D_Jeff schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:56:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Voor het snellere optrekken heb je dan ook minimaal de 330e met XtraBoost nodig ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan1980
  • Laatst online: 28-02-2022
Ariiiin schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:16:
Deze week besteld via de leasemaatschappij en volgens de dealer (NL) een productieplek in september 2022 veiliggesteld. Het wachten is begonnen!

Wat ik van de dealers begreep is dat NL sowieso nog productieplekken voor oktober 2022 beschikbaar heeft.
Dat zou top zijn, want ik hoor ook geluiden van eind 2022, begin 2023! ... Naar verwachting zal ik volgende week via Terberg de bestelling van de M50 definitief maken, maar zij bestellen via centrale inkoop. Wellicht voordeel qua levertijd?

Ik moet nog wel een keuze maken qua kleur 🙈 Twijfel tussen de Frozen Portimao en de Brooklyn Grey. Maar laatstgenoemde zou een een licht blauwe kleur geven in zonlicht, wat ik dan niet echt mooi vind. Wil de Frozen in t echt nog even bekijken. Gister toevallig nog een proefrit gehad in een zwarte...

Zag zojuist een M8 in Nardo Grey, is ook echt een gave kleur. Maar geen idee of deze ooit naar de i4 serie komt ..

[ Voor 6% gewijzigd door Juan1980 op 20-02-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Brookleyn grey, blauwe schijn in de zon?? Dat is mij niet opgevallen bij een testrit destijds met een gewone ice.. en heb ook de kleurplaatjes van binnen mee naar buiten genomen op in de zon te houden en schaduw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan1980
Hmm oke! Blijft lastig dus..

Ik heb net deze configuratie/visualizer ontdekt. Heel veel kleurmogelijkheden(waaronder ook de Nardo Grey 😎) maar weet niet of ze allemaal beschikbaar zijn via bijv. leasemaatschappij

https://visualizer.bmw-in...rcode=1&pdf=1&lang=EN#top

[ Voor 5% gewijzigd door Juan1980 op 20-02-2022 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Juan1980 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Ik moet nog wel een keuze maken qua kleur 🙈 Twijfel tussen de Frozen Portimao en de Brooklyn Grey. Maar laatstgenoemde zou een een licht blauwe kleur geven in zonlicht, wat ik dan niet echt mooi vind. Wil de Frozen in t echt nog even bekijken. Gister toevallig nog een proefrit gehad in een zwarte...
Ekris bmw heeft een frozen portimao als demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan1980
RobbieHifi schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:43:
[...]
Ekris bmw heeft een frozen portimao als demo.
Oké top! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Offerte teruggekregen en is te duur :| Damn... Tegenvaller is dit maar nog niet uit de running! Alle opties zijn in totaal 170 euro en daar moet dus +/- 90 euro vanaf.... Dat is ongeveer 5000/5500 EUR aan opties. Ik heb eens een M sport package samengesteld en dan los de functies die ik wil(zonder pakketten) en dan kom ik op 2700 euro minder uit....Dat is al een begin! Deze toch maar ingediend om te kijken of ze happen of niet... Anders heb ik dezelfde configuratie alleen vanuit de basis gedaan. Dan kom ik rond de 5600 euro goedkoper uit. Lijkt dus wel prima mogelijk alleen zijn de looks wel erg beperkt geworden. T.o.v. huidige leasewagen heb ik minimaal dezelfde luxe dus zeker geen grote tegenvaller.

Weet iemand al toevallig meer over de lancering van de nieuwe i3? Misschien mooier om een complete i3 te leasen dan een basis i4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Awesomo4k schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:14:
Offerte teruggekregen en is te duur :| Damn... Tegenvaller is dit maar nog niet uit de running! Alle opties zijn in totaal 170 euro en daar moet dus +/- 90 euro vanaf.... Dat is ongeveer 5000/5500 EUR aan opties. Ik heb eens een M sport package samengesteld en dan los de functies die ik wil(zonder pakketten) en dan kom ik op 2700 euro minder uit....Dat is al een begin! Deze toch maar ingediend om te kijken of ze happen of niet... Anders heb ik dezelfde configuratie alleen vanuit de basis gedaan. Dan kom ik rond de 5600 euro goedkoper uit. Lijkt dus wel prima mogelijk alleen zijn de looks wel erg beperkt geworden. T.o.v. huidige leasewagen heb ik minimaal dezelfde luxe dus zeker geen grote tegenvaller.

Weet iemand al toevallig meer over de lancering van de nieuwe i3? Misschien mooier om een complete i3 te leasen dan een basis i4.
Als je niet wil inleveren op je gekozen opties, blijft de vraag: Kan je wachten?

Toelichting:
Verschillende Dealers geven aan dat het "druk is rond de auto", maar vergelijkbare situatie zag ik ook bij de Mazda MX-30. Van moment orderboeken open tot ongeveer een half jaar erna was het niet mogelijk om deals te maken of een actie te zien.

Momenteel is de MX-30 geen verkoopknaller, waardoor er af en toe een actie is om een leukere uitvoering tegen minder leasebudget te verkrijgen. Voor wie de MX-30 wil aanschaffen en een beetje kan onderhandelen, kan je op een demo een aardige korting bedingen.

BMW:
Rond modelwisselingen mag de dealer zelfs tot 25% korting geven op een auto (aangeboden gehad op een 318i touring met de nodige opties), 30% zelfs op een demoauto die écht in de weg staat. Dealers hebben een lijstje per model met %-kortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
Ik kan wachten tot Mei '23... Ben er erg vroeg bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Awesomo4k schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:27:
In de huidige 'leveringsomstandigheden' is dat niet heel veel reserve ... Dus 'erg vroeg' zou ik het niet noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Vermoed dat er dan nog geen i3 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:43
Lovende recensie in de NRC van zaterdag jl.

Dit stekkerding zwijgt als het graf

Autotest BMW’s kunnen zo heerlijk pleasen, schrijft Bas van Putten. Van de bediening is hij dan weer niet kapot.

Blijf dicht bij jezelf, vrijen coaches en reclamehufters tegenwoordig de verdwaalde mens op. Voor auto’s is dat makkelijker dan voor mensen. De mens is een warboel, de auto maakbare techniek. Op een dag gingen BMW’s meesterlijk rijden. Door de brille van de ingenieurs wonnen hun stuurmansauto’s per modellengeneratie aan fatale attractie. De sufste zevenvinkjesman zette het op een scheuren in die wagens, ook bovengetekende. De M3 die ik ooit had was mijn dood geworden als ik hem niet tijdig had verkocht. Maar het zoete stekker-BMW’tje dat ik nu heb, heeft dezelfde genen.

Dat is zelfvertrouwen, het onwrikbare geloof in eigen kunnen. Techneuten en kunstenaars, two of a kind, kunnen niet zonder. Wat hoorde ik de meesterpianiste Marietta Petkova tijdens een masterclass tegen een leerling zeggen? „Omhels de muziek.” Eerst moet je weten hoe je Schubert in je hart sluit. Je moet wel meer weten, maar zonder liefde wordt het niks. Dat is met BMW’s niet anders.

Kan de i4 eDrive40 een BMW zijn? Die moet een keel opzetten en dit stekkerding zwijgt als het graf, tenzij je zijn als waarschuwingssignaal voor omstanders bedoelde scifi-bijgeluid bij lage snelheden opwindend vindt. Daar ligt meteen de kloof tussen de auto en de aan bruut rumoer verslaafde BMW-man. In gewone stekkerauto’s ben je alleen maar dankbaar voor de rust. De i4 rijdt zo merktypisch enerverend dat zijn stilzwijgen absurd wordt, als een zanger die in opperste vervoering niet beseft dat hij zijn stem kwijt is. Zijn 2.125 kilo zware lijf voelt een kwart lichter en in de besturing is de heerlijk taaie weerstand van de gouden jaren.

Net als de X3 biedt BMW de nieuwe 4-serie met elektro- én verbrandingsmotoren aan. De 340 pk sterke stroomkrachtbron en 84 kWh-accu van de i4 verschansen zich in hetzelfde sportschoollijf als een 420 diesel. Toch is er in de pikorde iets radicaal veranderd. De snelste 4-serie met de M van Motorsport is tegenwoordig elektrisch. Tegen zijn stille oerkracht is geen turbokruid gewassen.

Binnen zie je de i4 subtiel van conventioneel gemotoriseerde BMW’s verschillen. De snelheidsmeter loopt tot ‘maar’ 220, de toerenteller is vervangen door een powermeter met in percentages de vermogensstappen van 0 tot 100. Verder is het zowel architectonisch als qua rijgevoel een BMW gebleven, polen die bij dit merk letterlijk nauw met elkaar verbonden zijn. In de sensueel claustrofobische, licht om je heen gebogen cockpit voel je je net iets meer coureur dan in een Koreaans crossover-slagschip. De sportstoelen wekken als voorheen de indruk exclusief voor jou op maat te zijn gemaakt. BMW’s kunnen zo heerlijk pleasen.

Techsyndroom
Van de bediening ben ik dan weer niet kapot. Het touchscreenmenu zal vast wennen, maar ik krijg de zenuwen van de uitputtende en concentratie vretende configuratietrajecten voor elke scheet. Een middeleeuws instinct in mij zoekt onderweg vergeefs naar iets met uit of aan erop. Waarom die cirkelvormige layout voor de verwarmingsfuncties? Waarom de malle ronde pictogrammen voor het instellen van blower en stoelverwarming? Ik kom ogen tekort.

Links en rechts onderaan de voor bestuurder en passagier afzonderlijk instelbare temperatuurregeling. Voorts een menu-overzicht met alle klimatiseringsfuncties, waaronder een submenu voor het klimaat op de achterbank, dat je ook kunt blokkeren als je je kinderen of gasten haat. Via een regelbalk kan ik een temperatuuraanpassing voor het bovenlichaam invoeren, waarom? Verder kan ik een locatie instellen waarop de BMW standaard een ingeprogrammeerde handeling verricht, bijvoorbeeld het raam openen voor je vaste parkeergarage. Ingenieurs, doe me dit nooit meer aan. Hier waart het techsyndroom van de vooruitgang rond: te veel gemak verkeert in ongemak. Stijlkanttekening bij de formica-achtige sierpanelen op het dashboard; ik hoop dat ze ook hout hebben.

Verrassend laag is het verbruik, dat bij de zuinigheidsrit over 280 kilometer daalt tot 17,4 kWh bij temperaturen rond het vriespunt. Ook in de winter moet je altijd minimaal 400 kilometer op een lading kunnen afleggen, ’s zomers 100 meer. In combinatie met een 200 kW-snellader kom je zo zelden in problemen. Ondanks die rare grille is hij niet eens onaantrekkelijk. Daar dragen de voor deze tijd bescheiden 19 inch-wielen aan bij, die hem iets teruggeven van het beschavingspeil dat BMW’s tot in het Derrick-tijdperk sierde. Enige zwakke punt zijn de verzonken deurgrepen. Bij het oplichten komt de schuin aflopende achterkant horizontaal te liggen en verliest de hand houvast. Verder wil ik hem.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
peacelord schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:05:
Lovende recensie in de NRC van zaterdag jl.
Ojee gaan NRC rijders hem ook nog leuk vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Best grappig inderdaad dat ook mensen uit de ‘bovenwereld’ de weg naar dit merk steeds beter weten te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
t
peacelord schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:20:
Best grappig inderdaad dat ook mensen uit de ‘bovenwereld’ de weg naar dit merk steeds beter weten te vinden.
Hahaha nouja wie is bovenwereld. ;)
Ministers rijden met een 7-serie, laten zich rijden.
Deel van de Duitse premium merken hebben een beetje een dubbel karakter. Enerzijds luxe en soort van exclusief, maar ook toch veel 'petje', 'paupers', 'sjonnies' en 'drugsdealers' als imago.

Alleen is dat wat anders dan de linkerkant van het NRC spectrum.

Genoeg mensen die vragen of ik nu wel het knipperlicht optiepakket heb aangevinkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:05
Juan1980 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:46:

Ik heb net deze configuratie/visualizer ontdekt. Heel veel kleurmogelijkheden(waaronder ook de Nardo Grey 😎) maar weet niet of ze allemaal beschikbaar zijn via bijv. leasemaatschappij

Mooie configurator!
Skyscraper Grey staat er dan weer niet tussen als ik de 1-serie selecteer.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
bij de klanten die in de positie zijn om een nieuwe BMW aan te schaffen zal het geld in de meeste gevallen (weer) ongekleurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox80
  • Laatst online: 11-01-2024
Niet echt. Ik heb mijn bestelling geplaatst op 31 januari. Mijn vermoedelijke leverdatum staat momenteel op 31 juli 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Bijzonder dat men bij BMW schaamteloos de Audi kleur Nardo Grey kopieert èn zelfs dezelfde naam blijft geven.

Ik heb voor Brooklyn Grau gekozen en ja, ook ik vond dat er een lichte blauw in doorscheen...maar vooral op de foto's die ik nam van de demo-auto.

In het echt zie je het minder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4yvk3wuq06zoy_skTPyX2Bn2_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgvHAyByPcZOatR52nEklHVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou3hVxwhBzGwCqbnAUR2xrUh6Do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQnX4Kzug7AOn3KWjuAEkZSr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgy1Jt35fHZBbAtR5tOCZpltD78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmD618gqkUIjHgQHJ6PX7JxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ssn7XEP6Gx7OowOZmZ5zKBIWV8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvXOZwzdAj8kk2LjDvk9uqor.jpg?f=fotoalbum_large
Juan1980 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:46:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wishoe
  • Laatst online: 26-08-2023
ik zie zoveel mooie kleuren voorbij komen dat ik begin te twijfelen aan m'n huidige keuze, San Remo Green... 8)7 8)7 |:( #firstworldproblems

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller
Zelf heb ik voor Aventurinrot gekozen in de hoop dat niet teveel mensen die gaan nemen :p (en ik vond het nog mooi ook)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolelael
Quiller schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:55:
Zelf heb ik voor Aventurinrot gekozen in de hoop dat niet teveel mensen die gaan nemen :p (en ik vond het nog mooi ook)
Daarvoor doe je het toch ook ? Een kleur kiezen die jezelf graag ziet.
Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
wishoe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:05:
ik zie zoveel mooie kleuren voorbij komen dat ik begin te twijfelen aan m'n huidige keuze, San Remo Green... 8)7 8)7 |:( #firstworldproblems
het is echt een mooie kleur, was voor mij een twijfelaar. In zonlicht is deze ongeëvenaard, alleen in het donker vond ik deze kleur net wat minder. Maar in zonnige omstandigheden de mooie kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
ik vroeg nog naar de mogelijkheid van de M4-Grün op deze i4
BMW: Nein, Nein, NEIN!

pfffffffff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Zit deze groen niet in de individual kleuren dan?

Tja, niet alles kan 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Quiller schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:55:
Wel unieke kleur, zelf ben ik altijd voor een kleurrijk wagenpark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
dencoupe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:06:
Zit deze groen niet in de individual kleuren dan?

Tja, niet alles kan 😉
Volgens de dealer is die kleur voorbehouden aan 'de zuivere M-modellen' (M3 / M5) + het 'uitstapje' M4 / M6
en mag de i4 het doen met een 'mos groen'.

Stiekem vind ik het wel een gemiste kans, want die M-Grün staat de i4 erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
D_Jeff schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:52:
[...]

Volgens de dealer is die kleur voorbehouden aan 'de zuivere M-modellen' (M3 / M5) + het 'uitstapje' M4 / M6
en mag de i4 het doen met een 'mos groen'.

Stiekem vind ik het wel een gemiste kans, want die M-Grün staat de i4 erg goed.
Wrapje dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan1980
Voor iedereen die nog moet bestellen, er zit een "kleur actie" aan te komen. Vanaf 1 maart onderstaande kleuren voor €2795

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecx40p6zZ_6CoQClBvH7o9btDUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k3UAHysx3AP0Z3D78oU7hTYm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
Juan1980 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:56:
Voor iedereen die nog moet bestellen, er zit een "kleur actie" aan te komen. Vanaf 1 maart onderstaande kleuren voor €2795

[Afbeelding]
Thanks voor het posten! Heb een paar weken terug een M50 in San remo green besteld. Heb je hier iets meer info over waar het vandaan komt, dan kan ik het eind van de week is vragen bij de verkoper of de kleur nog aangepast kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Oef, mooie kleuren en gaaf ook die 'golden oldies' zoals Avus blue en Daytone Violet. €2.800 vind ik iets te gortig om een andere kleur te krijgen, bovenop al mooie standaard kleuren.

Nog maar een plaatje Portimao Blue dan maar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib8VcQT-RWiZaaPzG2Bh9acCXWI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CWJZjKswpMsUKBjyx2ok5FfE.png?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door wimpie op 22-02-2022 13:13 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan1980
ibidriv3r schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:07:
[...]

Thanks voor het posten! Heb een paar weken terug een M50 in San remo green besteld. Heb je hier iets meer info over waar het vandaan komt, dan kan ik het eind van de week is vragen bij de verkoper of de kleur nog aangepast kan worden.
Ik heb deze info van BMW dealer in Uden, NobraCars. Die wees mij erop, aangezien ik een offerte op had gevraagd van Nardo Grey 😬 Deze zit er dan net weer niet bij en kost 5K 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan1980
wimpie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:05:
Oef, mooie kleuren en gaaf ook die 'golden oldies' zoals Avus blue en Daytone Violet. €2.800 vind ik iets te gortig om een andere kleur te krijgen, bovenop al mooie standaard kleuren.

Nog maar een plaatje Portimao Blue dan maar

[Afbeelding]
Vrijdag ga ik in Echt kijken naar de Frozen Portimao en dan ga ik de knoop doorhakken 😁 Nooit gedacht dat een kleur uitkiezen zo moeilijk kan zijn 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Juan1980 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Ik heb deze info van BMW dealer in Uden, NobraCars. Die wees mij erop, aangezien ik een offerte op had gevraagd van Nardo Grey 😬 Deze zit er dan net weer niet bij en kost 5K 🙈
Kan je eens vragen hoe lang deze promo loopt?

Ik zie namelijk de M3 groen erbij staan :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Juan1980 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:20:
[...]

Vrijdag ga ik in Echt kijken naar de Frozen Portimao en dan ga ik de knoop doorhakken 😁 Nooit gedacht dat een kleur uitkiezen zo moeilijk kan zijn 😅
Dat is echt wel een totaal andere kleur dan standaard Portimao blue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:25
Afgelopen weekend de i4 M50 gereden, wat een beest. Op papier langzamer naar de 100 tov M3P, maar de manier hoe de i4 accelereert... man man.. En hij is ook stiller en beter kwaliteit vs de Tesla sowieso.
Alleen met wat opties schiet ie toch de 80k in, tov 64k voor de M3P, is het 16k waard? Weet ik niet.
En ja, de neus van Model 3 is lelijk, maar de neus van de i4 is nog steeds.... hoe doe ik het netjes (ja ik weet dit is de i4 topic).. de neus is niet mooi.

De idrive lijkt trouwens minder intuitief dan vroeger, klopt het? Ik had genoeg bmw's gereden tussen 2012-2017, en de idrive was toen recht-toe recht-aan. Nu kan ik bepaalde dingen niet vinden, oftewel na heel lang zoeken. En kan de carplay niet op halve/ deel van de scherm? Ik vind het zonde van de mega brede scherm om vol te dumpen met waze. Ik wil bijv links 1/3 van de scherm de carplay, daarnaast spotify, daarnaast de batterij status etc.

Life is too short to drive boring cars

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
SirLct schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:59:
Ik wil bijv links 1/3 van de scherm de carplay, daarnaast spotify, daarnaast de batterij status etc.
Dit kan toch? Tijdens mijn rpoefrit heb ik zeker weten meerdere 'onderdelen' actief gehad op dat scherm.
Ben alleen niet zeker meer of ik dat ook met Android auto actief geprobeerd hebt.
Zie ook dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://gcm.moniteurautomobile.be/clients/moniteur/content/medias/images/news/37000/300/90/2022-bmw-i4-000.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door witchdoc op 24-02-2022 09:25 ]

• D_Jeff
Het hele rechter scherm werkt ongeveer vergelijkbaar met een Smartphone

• RobbieHifi
En ja, de neus van Model 3 is lelijk, maar de neus van de i4 is nog steeds.... hoe doe ik het netjes (ja ik weet dit is de i4 topic).. de neus is niet mooi.
Die bevertanden....... 8)7
De idrive lijkt trouwens minder intuitief dan vroeger, klopt het?
Je moet die widgets in gaan stellen. Maar er is een keur andere opties op de achtergrond. Dit vergt wat meer tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmiest
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-07 08:27
Tja over smaak valt niet te twisten. :) Ik zie de i4 neus veel liever dan bv de EQS. Bizarre is dat daar dan weer anderen over kwijlen alsof het geen gladde civic is, wat ik dan weer helemaal niet begrijp. O-)

Bmiest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibidriv3r
Afgelopen weekend de i4 M50 gereden, wat een beest. Op papier langzamer naar de 100 tov M3P, maar de manier hoe de i4 accelereert... man man.. En hij is ook stiller en beter kwaliteit vs de Tesla sowieso.
Alleen met wat opties schiet ie toch de 80k in, tov 64k voor de M3P, is het 16k waard? Weet ik niet.

De idrive lijkt trouwens minder intuitief dan vroeger, klopt het? Ik had genoeg bmw's gereden tussen 2012-2017, en de idrive was toen recht-toe recht-aan. Nu kan ik bepaalde dingen niet vinden, oftewel na heel lang zoeken. En kan de carplay niet op halve/ deel van de scherm? Ik vind het zonde van de mega brede scherm om vol te dumpen met waze. Ik wil bijv links 1/3 van de scherm de carplay, daarnaast spotify, daarnaast de batterij status etc.
Het verschil tussen de i4 en de m3p is 2 seconden (100-200) in het voordeel van de i4. Wat betreft idrive, eens, maar wellicht komt er een update voor en de optie voor sneltoetsen maken het wat makkelijker.

Toch begrijp ik de vergelijking met Tesla nooit echt, de aandrijflijn is toevallig ook elektrisch. Bij een benzine auto vergelijken we een Dacia Logan toch ook niet met een BMW of Lexus? Heb zelf voor de vorm nog even proefgereden in een model 3 awd voor ik de bestelling plaatste van de i4, maar wat slecht zeg. Zelfs de 2 exemparen in de showroom hadden panel gaps waar ze bij Jetcars nog zoiets hebben 'deze slaan wij over', daarnaast klappen/geluid van iets aan de aandrijving aan de voorkant en de demo auto was net een paar 1000km jong. Zakelijk begrijp ik de keuze voor een M3(P) maar als particulier heb ik te weinig vertrouwen in de kwaliteit van de auto zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Bmiest schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:02:
[...]

Tja over smaak valt niet te twisten. :) Ik zie de i4 neus veel liever dan bv de EQS. Bizarre is dat daar dan weer anderen over kwijlen alsof het geen gladde civic is, wat ik dan weer helemaal niet begrijp. O-)
Ik ben ook voor de i4 gegaan, maar begrijp de bevertanden opmerking wel.

• RobbieHifi
ibidriv3r schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Toch begrijp ik de vergelijking met Tesla nooit echt, de aandrijflijn is toevallig ook elektrisch. Bij een benzine auto vergelijken we een Dacia Logan toch ook niet met een BMW of Lexus?
Hoewel, kwa prijs zijn Tesla 3 en BMW vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bmiest
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-07 08:27
RobbieHifi schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Ik ben ook voor de i4 gegaan, maar begrijp de bevertanden opmerking wel.
Akkoord!

Bmiest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Juan1980 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Heb de mijne ook bij Nobra besteld. Hoorde van de week dat de M50 wellicht ‘al’ in januari komt ipv april 2023

Ze hebben me niet geïnformeerd over de andere kleuren uit de actie, was wel interessant voor lopende bestellingen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27
Ik heb de mijne medio oktober besteld. SInds begin Januari heeft hij blijkbaar status 111. Opzich positief, maar Broekhuis zegd dat hij op Q3 2022 staat. Dus blijkbaar zegd een " hoge status" dus ook nix. Maar ik twijfel zo dus inmiddels wel aan alles wat er door de dealers gezegd word. Als een dealer niets of iets weet moet hij dit duidelijk vertellen. In Amerika krijgen klanten tenminste digitaal inzicht in de status en datum. In Duitsland zijn er ook dealers dit 1 op 1 doorgeven (zwart op wit) wat ze weten. Dan hoeven we die uitspraken ten minste niet te betwijfelen.

• rolelael
@Hydraulic vraag gewoon een screenshot van jouw order. Heb ik ook gedaan. Zie je mooi de status, req prod week , sub prod week , delivery week etc en de quota maand waar hij op ingeschreven is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibidriv3r
Vanmiddag langs de dealer geweest om nog eens te vragen naar de kleur opties, blijkt dat mijn bestelling al status '112' heeft en is ingepland voor productie in een paar weken. De bestelling heb ik een paar weken geleden gedaan, kortom, het kan dus snel gaan!

• SirLct
witchdoc schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:24:
[...]
Dit kan toch? Tijdens mijn rpoefrit heb ik zeker weten meerdere 'onderdelen' actief gehad op dat scherm.
Ben alleen niet zeker meer of ik dat ook met Android auto actief geprobeerd hebt.
Zie ook dit plaatje:
[Afbeelding]
De ingebouwde navi wel, maar navi via carplay (waze bijv) krijg ik het niet zo verdeeld.
En om over de ingebouwde navi/ kaart..... :X E90 wil zijn kaart terug.....
RobbieHifi schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:15:
[...]
Die bevertanden....... 8)7

[...]
Je moet die widgets in gaan stellen. Maar er is een keur andere opties op de achtergrond. Dit vergt wat meer tijd.
Haha ja ik probeer nog netjes in notabene i4 forum maar je gaat gewoon recht tegenaan :D
En nee de widgets had ik ook geprobeerd maar niet carplay als een widget. Dus of hele scherm carplay, of hele scherm van de auto (en ja die ingebouwde kan dan wel verdeeld worden zoals je plaatje)
ibidriv3r schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Het verschil tussen de i4 en de m3p is 2 seconden (100-200) in het voordeel van de i4. Wat betreft idrive, eens, maar wellicht komt er een update voor en de optie voor sneltoetsen maken het wat makkelijker.

Toch begrijp ik de vergelijking met Tesla nooit echt, de aandrijflijn is toevallig ook elektrisch. Bij een benzine auto vergelijken we een Dacia Logan toch ook niet met een BMW of Lexus? Heb zelf voor de vorm nog even proefgereden in een model 3 awd voor ik de bestelling plaatste van de i4, maar wat slecht zeg. Zelfs de 2 exemparen in de showroom hadden panel gaps waar ze bij Jetcars nog zoiets hebben 'deze slaan wij over', daarnaast klappen/geluid van iets aan de aandrijving aan de voorkant en de demo auto was net een paar 1000km jong. Zakelijk begrijp ik de keuze voor een M3(P) maar als particulier heb ik te weinig vertrouwen in de kwaliteit van de auto zelf.
Ik ga verder niet in op zulke post, je bent verliefd op de i4 en haat de m3p dus geen zinnige antwoord hierop. Laat ik zo zeggen, overdreven is ook een vaak. Maar even goede vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
SirLct schreef op Thursday 24 February 2022 @ 22:06:
[...]

De ingebouwde navi wel, maar navi via carplay (waze bijv) krijg ik het niet zo verdeeld.

[...]

Haha ja ik probeer nog netjes in notabene i4 forum maar je gaat gewoon recht tegenaan :D
En nee de widgets had ik ook geprobeerd maar niet carplay als een widget. Dus of hele scherm carplay, of hele scherm van de auto (en ja die ingebouwde kan dan wel verdeeld worden zoals je plaatje)

[...]

Ik ga verder niet in op zulke post, je bent verliefd op de i4 en haat de m3p dus geen zinnige antwoord hierop. Laat ik zo zeggen, overdreven is ook een vaak. Maar even goede vrienden.
Naast de ingebouwde navi zou het dus wel moeten kunnen met Apple Maps (in Carplay), Ook Apple Music schijnt goed geïntegreerd te zijn. Maar het werkt dus niet met Google Maps of Waze.

• SirLct
TheVMaster schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Naast de ingebouwde navi zou het dus wel moeten kunnen met Apple Maps (in Carplay), Ook Apple Music schijnt goed geïntegreerd te zijn. Maar het werkt dus niet met Google Maps of Waze.
Ah oke, duidelijk. Jammer, want als er iets is die nog slechter is dan de ingebouwde kaart, is apple maps het :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
SirLct schreef op Thursday 24 February 2022 @ 22:19:
[...]

Ah oke, duidelijk. Jammer, want als er iets is die nog slechter is dan de ingebouwde kaart, is apple maps het :D
Ach, ik moet zeggen dat het niet meer zo slecht is als jaren geleden. Gebruik het eigenlijk best vaak, maar tegenwoordig toch vaker TomTom (dat werkt ook best nice). De ingebouwde navi is misschien met een EV ook wel fijn, want betere (?) integratie m.b.t. laadpunten als de accu zowat leeg is (en als je een langere rit gaat plannen, dat je dan weet of je onderweg moet laden of niet).

Technisch gezien kan het dus wel, niet-bmw mooi integreren in de interface. Geloof dat ik ergens zag dat Apple Maps ook integreert in de HUD :-)

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 24-02-2022 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
TheVMaster schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:21:
[...]Technisch gezien kan het dus wel, niet-bmw mooi integreren in de interface. Geloof dat ik ergens zag dat Apple Maps ook integreert in de HUD :-)
Ja apple maps kan integreren met de de HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Ik krijg nu door dat de status 111 is (sinds begin Januari) met verwachte levering Week 37. Het is een i4 e40. Dus dat hij in de planning zit betekend ook niets voor de korte termijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
SirLct schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:06:
[...]

Da's wel balen.. ik had toch ook gehoopt nog iets naast die carplay kaart te kunnen zetten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heerenjasper
  • Laatst online: 03-07-2023
Ikzelf vond het moeilijk om een review van een i4 zonder M Pack, die niet de typische witte kleur en blauwe accenten heeft, te vinden. Ik kwam net deze review tegen met een 'standaard' i4 in Sanremo Green:

YouTube: Jak jezdí elektrické BMW i4? Zkusili jsme základní i nadupanou M50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Heerenjasper schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:32:
Ikzelf vond het moeilijk om een review van een i4 zonder M Pack, die niet de typische witte kleur en blauwe accenten heeft, te vinden. Ik kwam net deze review tegen met een 'standaard' i4 in Sanremo Green:

YouTube: Jak jezdí elektrické BMW i4? Zkusili jsme základní i nadupanou M50!
Ik denk dat ze niet voor iedere kleur een eigen review doen🤣🤭🤭🤭

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydraulic
RobbieHifi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 08:12:
[...]

Ik denk dat ze niet voor iedere kleur een eigen review doen🤣🤭🤭🤭
Het is natuurlijk wel zo dat de M Sport mooier is. Ik heb me ook suf gezocht naar een standaard uitvoering, maar er is nix te vinden. De Persafdeling stopt de auto's altijd stamp vol met accessoires. Helaas was mijn budget ook op en heb nu een SkyScraper Grey zonder M Sport besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
Hydraulic schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat de M Sport mooier is. Ik heb me ook suf gezocht naar een standaard uitvoering, maar er is nix te vinden. De Persafdeling stopt de auto's altijd stamp vol met accessoires. Helaas was mijn budget ook op en heb nu een SkyScraper Grey zonder M Sport besteld.
Sowieso ga je een mooie en naar ik verwacht leuke / aangename reiswagen hebben ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaverickDR
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-02 10:17
[...]

Hier heb je wat foto's van de i4 in Skyscraper Grey, zonder het M-sportpakket: https://imgur.com/a/Q5qtqlg

[ Voor 6% gewijzigd door MaverickDR op 26-02-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
MaverickDR schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:58:
[...]

Hier heb je wat foto's van de i4 in Skyscraper Grey, zonder het M-sportpakket: https://imgur.com/a/Q5qtqlg
Bedankt, eindelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
MaverickDR schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:58:
[...]

Dat ziet er niet uit als een budget-uitvoering en daar hoef je je als berijder niet voor te schamen, mooie bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Mooi hoor. Zou me geen zorgen maken om het ontbreken van opties maar genieten van de mooie auto die je gaat rijden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Klopt, 'amen' en vooral van genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
[...]

Al eens gekeken bij Severs?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ibidriv3r
[...]

Veel dealers hebben beide versies staan. Deze staat bijvoorbeeld bij BMW Den Haag.

Overigens mocht iemand benieuwd zijn naar mijn indruk van de verschillende versies, heb recent met de 40e standaard, 40e msport en de m50 gereden en als vergelijk ook nog even in de model 3 awd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOyUePC-2pPxTHhEEp99LzFQib8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrbnnoIsJPu5we6yjXcl2VaL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxH-D1NSf6lnZRdYrm8x6easB88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjUa9sw3Jnx6Or9iNC4tei92.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGWdypG7wobGBrHnyyARGrz9I8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JlUofIiSmVUbmDUjYX9vP0pN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ibidriv3r op 27-02-2022 12:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rolelael
Woehoe status 152 ( body paint ). Volgende week gaat hij op transport naar Genk depot in Belgie. Dan ng even geduld maar het begint te korten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-08 22:35
rolelael schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:04:
Woehoe status 152 ( body paint ). Volgende week gaat hij op transport naar Genk depot in Belgie. Dan ng even geduld maar het begint te korten
Goed nieuws :)

De mijne staat nog op 111. De verwachting is nog steeds week 19

[ Voor 13% gewijzigd door stan64 op 01-03-2022 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
Mijne op status -1, leaseofferte richting HR. 😂 Hopelijk snel antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
rolelael schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:04:
Waar kunnen jullie die status opvolgen? Ik dacht dat dit alleen in de USA kon???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Quiller schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:18:
[...]

Waar kunnen jullie die status opvolgen? Ik dacht dat dit alleen in de USA kon???
Je dealer kan dat zien.. dus die even contacteren.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Idd gewoon even je dealer mailen. Ik heb de vin nu in de my bmw app gezet, nu zie ik een i4 met een doek over :/)

Maar op bimmer.work kan je ook info zien van je wagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydraulic
https://www.pnp.de/lokale...n-Dingolfing-4249441.html
De productie kan wel eens stilvallen...

Geen kabelbomen voor BMW Dingolfing. Kan is groot dat dit ook andere fabrieken gaat treffen. :(
K*t Russen.
Update: ook München waarschijnlijk 1 week dicht. Mogelijk heel Maart... :(

[ Voor 35% gewijzigd door Hydraulic op 01-03-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerenjasper
  • Laatst online: 03-07-2023
Hydraulic schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:43:

Geen kabelbomen voor BMW Dingolfing. Kan is groot dat dit ook andere fabrieken gaat treffen. :(
K*t Russen.
Wat een nest allemaal daar, gaat niet direct verbetering in komen lijkt me... thx Vlad :+ !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Hydraulic schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:43:

K*t Russen.
Vervelend, maar niets vergeleken met de ellende in die regio natuurlijk.
Verder gaan jullie blij mogen zijn met een sluiting van slechts 1 week/maand. Als de fabriek waar de kabelbomen gemaakt worden nietmeer opengaat, dan is er wss geen backup plan op de korte termijn aangezien bedrijven dat tegenwoordig niet doen.

Ik persoonlijk wacht op een iX3 HE, die wordt in China gemaakt, mogelijks dat daar ook onderdelen uit die regio voor nodig zijn.
Het zij zo, heb momenteel nog een auto waar ik mee kan rondrijden en een tankkaart, wat in deze tijd toch al mooi is om te hebben :+ .

Het uitgesteld leveren van een auto is echt een first world probleem, zit meer in over de financiele gevolgen op korte en middellange termijn voor de mensen die het nu al moeilijk hebben, maar dat is niets voor hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydraulic
Engineer Stewie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Vervelend, maar niets vergeleken met de ellende in die regio natuurlijk.
Verder gaan jullie blij mogen zijn met een sluiting van slechts 1 week/maand. Als de fabriek waar de kabelbomen gemaakt worden nietmeer opengaat, dan is er wss geen backup plan op de korte termijn aangezien bedrijven dat tegenwoordig niet doen.

Ik persoonlijk wacht op een iX3 HE, die wordt in China gemaakt, mogelijks dat daar ook onderdelen uit die regio voor nodig zijn.
Het zij zo, heb momenteel nog een auto waar ik mee kan rondrijden en een tankkaart, wat in deze tijd toch al mooi is om te hebben :+ .

Het uitgesteld leveren van een auto is echt een first world probleem, zit meer in over de financiele gevolgen op korte en middellange termijn voor de mensen die het nu al moeilijk hebben, maar dat is niets voor hier.
Dit Topic gaat over de i4 en randzaken, maar niet over Oekraïne en het drama wat zich daar afspeelt. Maar natuurlijk, je hebt gelijk. Zie het maar als klein leed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
Pagina: 1 ... 8 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.