Goede punten Ariiin, thanks.
). Toen ik de M50 reed had ik ook het gevoel dat je de aandrijving op de voorwielen echt voelde in het stuur (maar kan ook omdat het nat was). De eDrive40 voelde wat "natuurlijker", maar het kan dus ook aan de omstandigheden gelegen hebben. Al voel ik het in m'n huidige auto niet, maar dan kan komen door het gewicht voorin (6 cilinder) en volgens mij worden de voorwielen daarin veel minder actief aangedreven.
Anyway, ik vind zelf actieradius ontzettend belangrijk, maar om nu voor €3250 een M50 te laten staan voelt ook niet goed
Kaal is het verschil vrij groot (iets van 80km) maar als je M-sport en 19" etc. erop zit, lijkt het nog maar ~40km te zijn, dus dat valt mee. Denk inderdaad dat de rechtervoet wel wat meer invloed gaat hebben, maar goed, dat doe je zelf en wellicht kun je je weerhouden als je een lange rit moet maken en je je actieradius nodig hebt.Ariiiin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:05:
M50 komt minder ver (~50km op papier, volgens de verkoper in de praktijk ~100km). Tuurlijk ligt het ook aan je rechtervoet maar de M50 nodigt ook meer uit
Het gaat bij mij met name om het snelheidsverschil tussen de eDrive40 en de M50, niet om de snelste op de weg te zijn. Ik rijd momenteel een 435i GC xDrive en die is rapper dan de eDrive40, al moet ik zeggen dat de eDrive40 rap genoeg is. Overigens, heb je de vergelijking van Carwow gezien? Daar komt de M50 niet slechter uit dan de M3P.Ariiiin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:05:
Model 3 performance is toch sneller (én helaas ook goedkoper) dus met een M50 heb je niet de langste
Dat idee heb ik ook een beetje (heel gaaf filmpje trouwens, al zie ik mezelf niet zo door de bocht gaanAriiiin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:05:
Stiekem denk ik dat de eDrive40 de leukere auto is door achterwielaandrijving. Check de recente video van autoblog over de i4 op YouTube, zitten mooie driftscenes in! Je kan hem ook de andere kant op beredeneren: de M50 is de veiligere van de twee, heeft meer grip door AWD en op wintersport telt dat.

Als je leaset snap ik hem inderdaad, dit is een groot verschil (+18%); ik zou hem echter privé kopen en dan zou het na 4 jaar (50% afschrijving) slechts €3250 extra gekost hebben.Ariiiin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:05:
Ik zit nu op €400 netto bijtelling per maand. De eDrive gaat me €550 kosten, de M50 €650 (beide incl. een stukje leasebudgetoverschrijding) en gezien de bovenstaande punten vond ik het niet waard voor de komende 4 jaar
Ik verwacht niet dat de restwaarde hoger is door de M-badge, maar meer omdat opties sneller afschrijven. Op een eDrive40 van 60k + 20k aan opties schrijf je misschien (relatief) meer af dan een M50 van 73k + 13k opties?Ariiiin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:05:
Jij noemt specifiek restwaarde: Ja de M50 is exclusiever en de "M-badge" doet de restwaarde goed maar bij elektrische auto's speelt ook de conditie van de accu een belangrijke rol in de restwaarde zou ik zeggen. M50 gaat vaker opgeladen worden en meer laadcycli = meer accudegradatie. Het is een beetje koffiedikkijken maar ik denk dat de M50 zijn populariteit nu deels te danken heeft aan zijn praktisch prima range maar is dat ook na 5 jaar nog steeds zo? of is het verschil met de eDrive het verschil tussen net wel / net niet praktisch? Wie het weet mag t zeggen
Anyway, ik vind zelf actieradius ontzettend belangrijk, maar om nu voor €3250 een M50 te laten staan voelt ook niet goed