Is die touch (schrijf) functionaliteit bij jouw auto al weggevallen? Werd je daar vooraf van op de hoogte gesteld?rolelael schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:50:
[...]
Het enige wat is weggevallen is de touch functionaliteit in de centrale ronde knop ( v h idrive systeem ). Maar of je dat ook echt gebruikt normaal? Ik kan alleszinds zonder. Dus stoort me niet
Laadpaal stond er al van eind oktober. Was al besteld in september.
Bij mij is die ook weg gevallen bij de bestelling en ik werd alvast op de hoogte gesteld via mail. Wat ik wel ronduit schandalig vind is dat er niets van de prijs af gaat (ten slotte leveren ze 'minder') ... Mijn reactie was toen dat wat mij betrof ze gerust een jaartje extra ionity mochten bijgeven... reactie terug was dat ik ook kon wachten tot het weer beschikbaar is... ... ...Ard1970 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:10:
[...]
Is die touch (schrijf) functionaliteit bij jouw auto al weggevallen? Werd je daar vooraf van op de hoogte gesteld?
De arrogantie he... juist ook een reden waarom ik de Audi heb geannuleerd; de houding en slechte communicatie. Wanneer heb jij jouw auto besteld?Quiller schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:13:
[...]
Bij mij is die ook weg gevallen bij de bestelling en ik werd alvast op de hoogte gesteld via mail. Wat ik wel ronduit schandalig vind is dat er niets van de prijs af gaat (ten slotte leveren ze 'minder') ... Mijn reactie was toen dat wat mij betrof ze gerust een jaartje extra ionity mochten bijgeven... reactie terug was dat ik ook kon wachten tot het weer beschikbaar is... ... ...
Tja, de klanten staan in rijen van tien opgesteld, dan krijg je dit gedrag.Quiller schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:13:
[...]
Bij mij is die ook weg gevallen bij de bestelling en ik werd alvast op de hoogte gesteld via mail. Wat ik wel ronduit schandalig vind is dat er niets van de prijs af gaat (ten slotte leveren ze 'minder') ... Mijn reactie was toen dat wat mij betrof ze gerust een jaartje extra ionity mochten bijgeven... reactie terug was dat ik ook kon wachten tot het weer beschikbaar is... ... ...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Begin september (de edrive 40 msport full option behalve de gekleurde remmen, open dak (ik vond dit te klein om een echte meerwaarde te zijn - mocht het een panoramisch dak geweest zijn was het een ander verhaal) en de 'spoiler' (dat kleine lipje vond ik nou niet bepaald mooi). (en dat alles in aventurinrot met cognac lederen zetels)Ard1970 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:19:
[...]
De arrogantie he... juist ook een reden waarom ik de Audi heb geannuleerd; de houding en slechte communicatie. Wanneer heb jij jouw auto besteld?
Ik heb die optie in een G21; in de 2 jaar dat ik de auto heb, welgeteld 1x gebruikt; om het te testen... denk niet dat je het gaat missen. De andere (in mijn ogen) nutteloze optie die er is, is 'gestures'.rolelael schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:50:
Het enige wat is weggevallen is de touch functionaliteit in de centrale ronde knop ( v h idrive systeem ). Maar of je dat ook echt gebruikt normaal? Ik kan alleszinds zonder. Dus stoort me niet
[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 02-04-2022 12:44 ]
Ik heb het nu in mijn Audi zitten en gebruik het juist erg vaak. Ik zou het wèl gaan missen. Gesture-controle zou ik niet missen._Arthur schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:44:
[...]
Ik heb die optie in een G21; in de 2 jaar dat ik de auto heb, welgeteld 1x gebruikt; om het te testen... denk niet dat je het gaat missen. De andere (in mijn ogen) nutteloze optie die er is, is 'gestures'.
Ik heb de optie gehad in m'n Mercedes A-Klasse. Maar gebruikte de "schrijf" functie nooit op het touchpad van de MBUX. De "touchfunctionaliteit op iDrive knop" functionaliteit vervalt ook op mijn bestelde F40 .. maar ga dat dus ook niet missen._Arthur schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:44:
[...]
Ik heb die optie in een G21; in de 2 jaar dat ik de auto heb, welgeteld 1x gebruikt; om het te testen... denk niet dat je het gaat missen. De andere (in mijn ogen) nutteloze optie die er is, is 'gestures'.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Desalniettemin zou het niet meer dan fair geweest zijn dat als men een 'bestelde' (standaard) functionaliteit schrapt men ofwel iets van de prijs afdoet OF op zijn minst een extra service toevoegt... Kortom : big fail van BMW.Rivanov schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:22:
[...]
Ik heb de optie gehad in m'n Mercedes A-Klasse. Maar gebruikte de "schrijf" functie nooit op het touchpad van de MBUX. De "touchfunctionaliteit op iDrive knop" functionaliteit vervalt ook op mijn bestelde F40 .. maar ga dat dus ook niet missen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LbOuvLTKfxSbG91fkTgEKmHU.jpg?f=user_large)
Op mijn offerte stonden als onderdeel van de SafetyPack de Professional en Plus varianten.
Nu lijkt het er op dat er dit geleverd gaat worden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VVPnXx0olWDcRS9OTZWDoYc7.jpg?f=user_large)
Heeft er iemand de eerste variant op zijn orderbevestiging staan?
Bij mij word er alleen SafteyPack genoemd, en blijkbaar krijg ik nu de basis varianten geleverd.
BMW zegt, dat dit niet kan, dus lijkt het er op dat ze het niet willen aanpassen. Maar de screenshot is toch duidelijk!
Ik had deze vraag hier al eerder gesteld, en weer weggehaald. Wilde ze eerst de kans geven het uit te zoeken en met een oplossing te komen.
[ Voor 13% gewijzigd door Hydraulic op 02-04-2022 17:47 ]
In BE kosten de parking plus en assistant prof. samen +- 2500, dus voor 1100 zou dit wel een koopje zijn 🙂Hydraulic schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:29:
Wie heeft er deze optie vorig jaar besteld?
[Afbeelding]
Op mijn offerte stonden als onderdeel van de SafetyPack de Professional en Plus varianten.
[Afbeelding]
Bij mij word er alleen SafteyPack genoemd, en blijkbaar krijg ik nu de basis varianten geleverd.
BMW zegt, dat dit niet kan, dus lijkt het er op dat ze het niet willen aanpassen. Maar de screenshot is toch duidelijk!
Ik had deze vraag hier al eerder gesteld, en weer weggehaald. Wilde ze eerst de kans geven het uit te zoeken en met een oplossing te komen.
Ja, het zal ook wel een fout geweest zijn, maar het staat wel zwart op wit.wvc_ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:31:
[...]
In BE kosten de parking plus en assistant prof. samen +- 2500, dus voor 1100 zou dit wel een koopje zijn 🙂
Beide packs vallen onder het copilot pack welke verplicht is met safety pack. Staat op de factuur onder safety pack maar horen onder copilot pack. Parking pack plus staat ook onder m sport packHydraulic schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja heb dit ook besteld en staat ook zo op de bestelbevestiging. Dus de pro plus zaken.Hydraulic schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Divide and conquer.
Klopt Weggevallen en ja op de hoogte gebracht via email ( maar pas als de vin bekend was en hij in prod ging ). Nu ja ik mis het niet. In mijn a5 had ik het en nooit gebruiktArd1970 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:10:
[...]
Is die touch (schrijf) functionaliteit bij jouw auto al weggevallen? Werd je daar vooraf van op de hoogte gesteld?
Ik lees op sommige fora dat ook Apple Carplay / Android Auto, BlueTooth en Wi-Fi hotspot ook niet geleverd worden (soms)? Werkt dit bij jouw auto wel?rolelael schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:07:
[...]
Klopt Weggevallen en ja op de hoogte gebracht via email ( maar pas als de vin bekend was en hij in prod ging ). Nu ja ik mis het niet. In mijn a5 had ik het en nooit gebruikt
/f/image/bbcBOLpdE1F2LSeLfJ4npJ6s.png?f=fotoalbum_large)
Ard, staat dat het nog niet werkt, omdat software opnieuw wordt geschreven. Denk een ander chipsetje.Ard1970 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:53:
[...]
Ik lees op sommige fora dat ook Apple Carplay / Android Auto, BlueTooth en Wi-Fi hotspot ook niet geleverd worden (soms)? Werkt dit bij jouw auto wel?
[Afbeelding]
Ik weet wat er staatRobbieHifi schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:06:
[...]
Ard, staat dat het nog niet werkt, omdat software opnieuw wordt geschreven. Denk een ander chipsetje.
Maar nog weinig mensen hebben daardwerkelijk de auto al ontvangen, maar Rolelael wel. Ben benieuwd dus of het wel/niet werkt.
nee je bent zeker niet de eerste maar wel een van de eersten...Randyclint schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:59:
Weten jullie of er al een I4 is uitgeleverd aan klanten in Nederland. Heb hem nog steeds niet zien rijden. Ik krijg hem zelf woensdag en was benieuwd of ik 1 van de eerste ben 😀
ik heb ze in noord holland al zien rijden
Carplay en bluetooth werkt primaArd1970 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:53:
[...]
Ik lees op sommige fora dat ook Apple Carplay / Android Auto, BlueTooth en Wi-Fi hotspot ook niet geleverd worden (soms)? Werkt dit bij jouw auto wel?
[Afbeelding]
Wifi hotspot geen idee. Dat gebruik ik toch niet
Goed om te horenrolelael schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:36:
[...]
Carplay en bluetooth werkt prima
Wifi hotspot geen idee. Dat gebruik ik toch niet
Bevalt de auto goed? Ook qua range?
En de kleur...(ik heb ook Brooklyn Grau besteld)?

Ik heb dus nog steeds kans dat mijn kenteken
P-040-SV zal worden zo te zien 😉
Dat betekent, stam + t .
Dat zou voor mij een doemscenario zijn 😄Apache4u schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:46:
Ah. Goede (jaloersmakende) foto!
Als je een flinke afschrijving wilt, dan zou ik er op hopen, anders misschien nietApache4u schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:46:
Ah. Goede (jaloersmakende) foto!
Wèl kon hij me vertellen dat ook bij mij de touchfunctie van de controller is komen te vervallen. Spijtig, want was er aan gewend. Maar als het daar bij blijft zal ik niet klagen.
Exact hier hetzelfdeArd1970 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:44:
Zojuist de dealer gesproken. Hoewel de auto status 112 heeft en op productieweek 15 (volgende week) staat, kan men nu nog steeds niet zeggen of de auto dan ook daadwerkelijk geproduceerd gaat worden. Bizar.
Wèl kon hij me vertellen dat ook bij mij de touchfunctie van de controller is komen te vervallen. Spijtig, want was er aan gewend. Maar als het daar bij blijft zal ik niet klagen.
Ook vanmorgen gehoord dat week 15 ook de produktieweek is en dat de auto week 17 bij de dealer staat
Ik heb zelfs al een VIn nummer
Op mijn vraag hoe het zal met de functionaliteit zat was het antwoord dat bluetooth wel aanwezig is maar apple carplay later wordt toegevoegd
Ik heb precies dezelfde weeknummers als jij. Wil de dealer niet meer bellen omdat ik niet achter slecht nieuws aan wilstan64 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:04:
[...]
Exact hier hetzelfde
Ook vanmorgen gehoord dat week 15 ook de produktieweek is en dat de auto week 17 bij de dealer staat
Ik heb zelfs al een VIn nummer
Op mijn vraag hoe het zal met de functionaliteit zat was het antwoord dat bluetooth wel aanwezig is maar apple carplay later wordt toegevoegd
Dat betekent, stam + t .
Ik gebruik het in mijn auto ook vaak. Mijn dealer verwoordde het als "Ach, die functie is toch meer bedoeld voor de Aziatische markt..omdat ze daar met specialere tekens werken..."Apache4u schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:41:
[...]
Ik heb precies dezelfde weeknummers als jij. Wil de dealer niet meer bellen omdat ik niet achter slecht nieuws aan wil. Hebben ze bij jou niks gezegd over dat trackpad op de idrive controller? Zoiets zou toch later alsnog kunnen worden toegevoegd lijkt me? Ik gebruik het in mijn huidige bmw iig wel vaak.

Lekker simpel gedacht.
Ik lees op andere fora dat dit een hardware zaak is, die NIET door BMW zal worden geretrofit.
Op zijn minst zou de koper toch wel hierover geinformeerd moeten worden voor de productie.
Nu sta je voor een voldongen feit, straffer nog, je moet er zelf nog gaan achter liggen zoeken of je wel alles gaat krijgen.
Precies dat. Het zal ongetwijfeld reden kunnen zijn om te annuleren, maar daar raak je hen niet mee...alleen jezelf. Zij raken de bestelde auto toch wel kwijt.oldgrumpy schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:56:
Ik vind het eigenlijk wel straf dat het weglaten van zaken zomaar kan
Op zijn minst zou de koper toch wel hierover geinformeerd moeten worden voor de productie.
Nu sta je voor een voldongen feit, straffer nog, je moet er zelf nog gaan achter liggen zoeken of je wel alles gaat krijgen.
Lijkt er op dat wanneer je exact wilt weten hoe je nieuwe auto er uit gaat zien, je een occassion moet kopen 😉
Ik zie trouwens dat op mijn statusinfo (met oa. de bekende status 111 erop) gewoon vermeld staat (de laatste is van januari) dat de trackpad van de iDrive controller niet aanwezig is. Dus blijkbaar is dat al langer bekend dat ze dat niet meer kunnen leveren?Apache4u schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:41:
[...]
Ik heb precies dezelfde weeknummers als jij. Wil de dealer niet meer bellen omdat ik niet achter slecht nieuws aan wil. Hebben ze bij jou niks gezegd over dat trackpad op de idrive controller? Zoiets zou toch later alsnog kunnen worden toegevoegd lijkt me? Ik gebruik het in mijn huidige bmw iig wel vaak.
Klopt, dat is optiecode '6UX' (afbestellen idrive knop touch), toen ik de i4 bestelde werd het er bij vermeld, dus het is al een tijdje bekend. Het staat ook op de optielijst opgenomen.TheVMaster schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:42:
[...]
Ik zie trouwens dat op mijn statusinfo (met oa. de bekende status 111 erop) gewoon vermeld staat (de laatste is van januari) dat de trackpad van de iDrive controller niet aanwezig is. Dus blijkbaar is dat al langer bekend dat ze dat niet meer kunnen leveren?
Gelukkig werkt het normale touch screen bij de i4 wel, want bij andere BMW's (zonder idrive 8, zoals de 3 serie) wordt die functie ook gewoon verwijderd. Als er geen functionele must was had het wellicht ook verwijderd geweest door de chip tekorten.
Het ontbreken van apple carplay zou voor mij wel een teleurstelling zijn. Betreft dit zowel de bedraadde als de draadloze variant? Weet iemand hier meer over te vertellen?
Ik heb nog niet van de dealer gehoord dat het later wordt, tegelijkertijd lees je hier en daar dat je nu bijna 2 jaar moet wachten als je nu gaat bestellen...
Mocht Carplay/Android Auto ontbreken, dan wordt dat (als het goed is..) later met een update alsnog geactiveerd. Het schijnt dat men, vanwege het gebruik van een alternatieve chip, ander software moe(s)t schrijven. Volgens mij heeft de i4 alleen draadloze verbindingsnogelijkheden voor deze applicaties.Worra schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:50:
Ik heb inmiddels ook het VIN nummer ontvangen en zie nu ook de specificaties op bimmer.work. Levering zou dan vanaf week 16 kunnen. (Helaas) ben ik pas in week 18 terug van vakantie maar er staat me dan wel een mooi cadeautje te wachten.
Het ontbreken van apple carplay zou voor mij wel een teleurstelling zijn. Betreft dit zowel de bedraadde als de draadloze variant? Weet iemand hier meer over te vertellen?
Hou er rekening mee dat als je de wireless charger bij je wagen hebt, dat je iphone verschrikkelijk warm wordt als je bv waze gebruikt en hij maar amper bijlaadt. Mijn iphone slaat dan volledig uit wegens te warm. Zelfs zonder hoesje erond ( iphone 13 )
Nu heb ik ervoor gezorgd dat ik altijd een kabeltje in de wagen heb liggen voo het geval de iphone toch leeg is
Das toch echt wel triest dan, als BMW zijnde dat je nog geen deftige wireless charger hebt.rolelael schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:19:
De configuratie van apple carplay gebeurd dmv initiële BT connectie. Dus eerst je telefoon via BT verbinden/pairen , en dan komt de vraag automatisch of je carplay will koppelen. En het werkt ook daadwerkelijk prima , die wireless carplay. Volgens mij kan je niet opten om enkel bedraad carplay te gebruiken ( denk ik , don't shoot me ) .
Hou er rekening mee dat als je de wireless charger bij je wagen hebt, dat je iphone verschrikkelijk warm wordt als je bv waze gebruikt en hij maar amper bijlaadt. Mijn iphone slaat dan volledig uit wegens te warm. Zelfs zonder hoesje erond ( iphone 13 )
Nu heb ik ervoor gezorgd dat ik altijd een kabeltje in de wagen heb liggen voo het geval de iphone toch leeg is
Is dat dan niet getest zou je denken?
KloptArd1970 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:08:
[...]
Precies dat. Het zal ongetwijfeld reden kunnen zijn om te annuleren, maar daar raak je hen niet mee...alleen jezelf. Zij raken de bestelde auto toch wel kwijt.
Lijkt er op dat wanneer je exact wilt weten hoe je nieuwe auto er uit gaat zien, je een occassion moet kopen 😉
Dit model raken ze echt wel kwijt dus we hebben het maar te accepteren
[ Voor 8% gewijzigd door stan64 op 06-04-2022 20:54 ]
CarPlay komt beschikbaar via een software update.Worra schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:50:
Ik heb inmiddels ook het VIN nummer ontvangen en zie nu ook de specificaties op bimmer.work. Levering zou dan vanaf week 16 kunnen. (Helaas) ben ik pas in week 18 terug van vakantie maar er staat me dan wel een mooi cadeautje te wachten.
Dit is code 6P1 op je optielijst. Het heeft ook de naam “temporary removal…”
Ze maken nu gebruik van een nieuw/ander hardware component waarvan de software nog niet klaar is. Naar verwachting is dit volgende maand (mei) gereed en wordt het middels een update beschikbaar gemaakt.
Heb hetzelfde met mijn bestelde 1-serie. Die heeft nu status 150 met productie week 15.
6UX: vervallen van touchcontroller iDrive
6P1: tijdelijk vervallen CarPlay en WiFi hotspot
Zolang je 6UY maar niet op je lijst hebt staan, want dan heb je geen touchscreen.
Overigens worden alle M-Sport uitvoeringen die dit jaar worden geproduceerd, standaard voorzien van de 50-Jahre BMW M logo.
Heb deze niet besteld (was toen ik de auto configureerde afgelopen december nogeens geen optie). Maar na het checken van m’n VIN, zag ik code 3MQ staan en dat is de 50-Jahre badge.
Weet overigens niet of dit ook voor de i4 geldt?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mooi vooruitzicht idd! Op welke datum was de i4 geproduceerd volgens bimmer.work?Worra schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:50:
In mijn specifieke geval (geen i4) kan ik wel het VIN nummer opzoeken op bimmer.work maar de productiedatum is nog niet gevuld.ibidriv3r schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:42:
[...]
Mooi vooruitzicht idd! Op welke datum was de i4 geproduceerd volgens bimmer.work?

Bijzonder trouwens dat bij Transmission staat vermeld dat het een Manual is. En de automaat staat bij de Options.
2TF Steptronic Transmission With Double
De dealer heeft dit overzicht in het systeem.

Oh vreemd, ik kreeg een appje van de dealer welke ik wilde en dat er geen kosten aan verbonden waren. Hoeveel moest je ervoor betalen?rolelael schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:10:
De 50th logos zijn ook voor de i4 icm M pack. Ik heb voor mijn m50 er nog voor moeten betalen ( ttz viel ng in lease budget )
Is ook niet onlogisch dat ze het zo doen met dat logo. Als het alleen zou gelden voor wagens die dit jaar besteld worden zitten ze met de huidige levertijden tot in 2024 nog met die logo's te plakken.Rivanov schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:28:
[...]
Overigens worden alle M-Sport uitvoeringen die dit jaar worden geproduceerd, standaard voorzien van de 50-Jahre BMW M logo.
Heb deze niet besteld (was toen ik de auto configureerde afgelopen december nogeens geen optie). Maar na het checken van m’n VIN, zag ik code 3MQ staan en dat is de 50-Jahre badge.
Weet overigens niet of dit ook voor de i4 geldt?
Ik heb mijn auto in juli 2021 besteld, dat verschil is dus maar klein. Productiedatum staat bij mij nog op 0001-1-1. Kun je ergens terugvinden wat de productiestatus is zonder de dealer?rolelael schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:42:
ja dat zal nu misschien wel zo zijn. Misschien stemmen ze t effectief af met een exacte periode van 50 jarig bestaan. Mijn kost was 210 eur . maar mijn wagen is besteld eind augustus ( en geleverd vorige donderdag )
Begrijp ik het dan goed dat als er bij mij geen 6P1 op de lijst staat ik gewoon carplay heb?Rivanov schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:28:
[...]
CarPlay komt beschikbaar via een software update.
Dit is code 6P1 op je optielijst. Het heeft ook de naam “temporary removal…”
Ze maken nu gebruik van een nieuw/ander hardware component waarvan de software nog niet klaar is. Naar verwachting is dit volgende maand (mei) gereed en wordt het middels een update beschikbaar gemaakt.
Heb hetzelfde met mijn bestelde 1-serie. Die heeft nu status 150 met productie week 15.
6UX: vervallen van touchcontroller iDrive
6P1: tijdelijk vervallen CarPlay en WiFi hotspot
Zolang je 6UY maar niet op je lijst hebt staan, want dan heb je geen touchscreen.
[ Voor 18% gewijzigd door Worra op 07-04-2022 09:27 ]
Neen dat kan je helaas niet.Worra schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:10:
[...]
Ik heb mijn auto in juli 2021 besteld, dat verschil is dus maar klein. Productiedatum staat bij mij nog op 0001-1-1. Kun je ergens terugvinden wat de productiestatus is zonder de dealer?
Lijkt het wel op. Die code krijg je enkel wanneer het dus tijdelijk op de auto komt te vervallen.Worra schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:25:
[...]
Begrijp ik het dan goed dat als er bij mij geen 6P1 op de lijst staat ik gewoon carplay heb?
Bij mij staat productiedatum op bimmer.work ook op 00001-1-1 maar de dealer heeft dus deze gegevens nog doorgestuurd waarop dus Week 15 (volgende week) confirmed is.Worra schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:10:
[...]
Ik heb mijn auto in juli 2021 besteld, dat verschil is dus maar klein. Productiedatum staat bij mij nog op 0001-1-1. Kun je ergens terugvinden wat de productiestatus is zonder de dealer?

Iemand enig idee wat de reguliere doorlooptijd is van productieweek tot aan levering bij dealer?
Doorlooptijd naar dealer was 2 weken
Ongeveer ( eerst naar centraal depot )
Volgens mij worden de EU 1-series in Leipzig gemaakt inderdaad..rolelael schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:35:
Ik zie dat jouw wagen in Leipzig geproduceerd Wordt. Dat wist ik niet? Mijne is in Munchen gemaakt
Doorlooptijd naar dealer was 2 weken
Ongeveer ( eerst naar centraal depot )
Dat betekent, stam + t .

Is logisch, is hier i4 forum dus begrijp de verwarring.rolelael schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:50:
aaarg had niet door dat het over de 1 reeks ging, mijn excuses
Hoe bevalt de BMW Wallbox?mikeyverhoef schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:37:
Welke laadpaal gebruiken jullie ? C.q. gaan jullie aanschaffen ? Ik heb net in Duitsland een BMW essential Wallbox besteld voor E 437 incl verzenden ( op de zaak BTW vrij ), deze paal kan maximaal 3 FASEN 22Kwh aan.
Mijn levering staat ( nog ) steeds op februari 2022. Besteld in Augustus
Het is waarschijnlijk te veel gevraagd, maar zou je misschien een foto willen maken van de Wallbox met de muur? Ik zie nergens een fatsoenlijke foto op de muur gemonteerd. Heb wel ergens een schets met de maten gezien, lijk me nogal groot. Ik kan me geen voorstelling van geven hoe groot dat ding is.
Pas als de auto status 151 is, dan heb je de zekerheid dat die geproduceerd wordt in die week. Dat gebeurt enkel als alle onderdelen voor de auto beschikbaar zijn. Die van mij heeft een maand lang op status 150 gestaan, maar als de fabriek dicht gaat, dan gaat de planning ook op de schop. Dat was overigens 24 feb en ik denk dat de i4 nog ergens in Munchen staat te wachten voor transport.Ard1970 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:24:
Zoals gezegd staat mijn auto op 112, met als geplande productieweek 15. Dealer houdt nog opzichtig een slag om de arm, wil/kan geen uitspraken of bevestiging er over doen.
En dan lees ik zojuist dit; [Afbeelding]
Keep my fingers crossed, maar heb een slecht voorgevoel.
Weet iemand hoelang het duurt voordat bimmer.work zichtbaar is? Heb gisteren het vin nr ontvangen van de dealer
Weet je hoelang er tussen 112 en 150 zat?Id3 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:33:
Gisteren status 150 gekregen begreep ik van de dealer
Dat betekent, stam + t .
MazzelaarApache4u schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:04:
Ik heb zojuist ook maar even met de dealer contact gehad om een status op vragen. Status is nu 190 "Dispatched ex(port?) BMW AG". Kortom, er lijkt schot in de zaak te zitten
En vind t vermogen wel goed gedoseerd. Zowel in comfort als eco. Sport is natuurlijk iets helemaal anders, daar dient t ook voor.
Zo zie je maar dat smaken verschillen ( gelukkig maar )
Misschien rijdt een tesla 3 beter maar mooi is hij niet 🤪
Dat betekent, stam + t .
Ik zie meer info bij bimmer.work dan bij mdecoder.comApache4u schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:57:
Waar bimmer.work me geen productiedatum laat zien, doet https://www.mdecoder.com/ dat wel. Dus misschoen een tip voor mensen om ook daar te kijken aangezien beide sites blijkbaar verschillende datasets laten zien..
Eigenlijk zie ik daar niets terwijl ik al wel een VIN nummer heb
Precies, dus ze gebruiken verschillende datasets. Kan dus lonen om bij allebei even te checken.stan64 schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:04:
[...]
Ik zie meer info bij bimmer.work dan bij mdecoder.com
Eigenlijk zie ik daar niets terwijl ik al wel een VIN nummer heb
Dat betekent, stam + t .
Tegen de dealer heb ik dan ook maar gezegd dat ik wel elders ga en dat mijn privé BMW dan ook maar vervangen zal worden door een ander merk.
Ik denk dat ik voorlopig dan maar een tijdelijke oplossing neem en even wacht en kijk naar een Fisker of Nio.
Zeer bekend probleem. Heb er ook kennis mee mogen maken, maar na mijn laatste ervaringen gezegd dat het toch gedaan is. De laatste 13 jaar 7 BMW's gekocht, ging er nog een bestellen en dan willen ze een absurde prijsverhoging doorrekenen en laten ze je ruim 30 min wachten bij afspraak.Ard1970 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:19:
[...]
De arrogantie he... juist ook een reden waarom ik de Audi heb geannuleerd; de houding en slechte communicatie. Wanneer heb jij jouw auto besteld?
Heb hun ook gezegd dat de markt momenteel in hun voordeel staat, maar bij de volgende aankopen zal BMW uitgesloten worden. En aangezien ik waarschijnlijk binnenkort ook de fleet mag doen op het werk zal BMW geschrapt worden omdat ze de conventies niet respecteren.
Ik snap jouw gevoel/houding compleet, alleen de realiteit op dit moment is dat men daar bij die dealer echt niet wakker van zal liggen. Helaas.kmser schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:47:
[...]
Zeer bekend probleem. Heb er ook kennis mee mogen maken, maar na mijn laatste ervaringen gezegd dat het toch gedaan is. De laatste 13 jaar 7 BMW's gekocht, ging er nog een bestellen en dan willen ze een absurde prijsverhoging doorrekenen en laten ze je ruim 30 min wachten bij afspraak.
Heb hun ook gezegd dat de markt momenteel in hun voordeel staat, maar bij de volgende aankopen zal BMW uitgesloten worden. En aangezien ik waarschijnlijk binnenkort ook de fleet mag doen op het werk zal BMW geschrapt worden omdat ze de conventies niet respecteren.
Vorig jaar, toen ze de kans kregen mij bij Audi weg te halen, waren ze een stuk enthousiaster en deden ze beloftes dat het bij hen allemaal vlekkeloos zou verlopen.. en dat ze alles onder controle hadden. Ik begrijp de overmacht (Oekraïne), maar niet het gebrek aan communicatie en/of respect voor de klant.
Wat slecht zeg. Wat was voor hen de reden om je te zeggen met bestellen te wachten?kmser schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:34:
Ik ging me een i4 40e bestellen. Naar onze key dealer geweest in december en die vertelde me dat ik best wachtte tot januari om te bestellen. In januari dan terug geweest voor een definitieve offerte en tot mijn verbazing was het leasingbedrag ruim 12% hoger dan de maand ervoor. In plaats van een mooi uitgeruste versie (innovation pack, M-line, comfort pack, driving assist pro, HK, business pack ACO) had ik in mijn budget nog een businesspack mat 18" wielen. Ondertussen is die ook nog duurder geworden zodat mijn oorspronkelijke config 17,5% duurder is in leasing. (in cataloguswaarde is dit slechts 2,9% gestegen).
Tegen de dealer heb ik dan ook maar gezegd dat ik wel elders ga en dat mijn privé BMW dan ook maar vervangen zal worden door een ander merk.
Ik denk dat ik voorlopig dan maar een tijdelijke oplossing neem en even wacht en kijk naar een Fisker of Nio.
Sowieso apart dat als de catalogus waarde met 3% stijgt, de lease prijs met 17,5 procent omhoog gaat. Is dat niet vooral iets van de leasemaatschappij? Of lease je direct bij BMW?
Dat betekent, stam + t .
En dan weet je dat het niet pluis is. In duitsland is de wachttijd voor een i4 (de twee modellen) 10 maand.KoenV schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:57:
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier (of beter: ik lees regelmatig topics op dit forum maar tot nu als toeschouwer).
Wat betreft de levertermijnen voor een i4 m50: ik heb een kleine 2 weken geleden mijn i4 m50 besteld bij Gregoir in Puurs (België) en ze konden als levertermijn enkel 30 april 2024 geven… Dat betekent dus meer dan 2 jaar wachten. Het is wel een ‘uiterlijke’ datum maar men gaf me toch mee dat ik op meer dan een jaar moet rekenen.
Intussen moet ik blijven rondbollen met mijn X3 30e die een zware teleurstelling is tegenover de X3 M40i die ik voordien had.
Dat verschil tussen landen heeft te maken met hoeveel productieslots er per land toegewezen/gereserveerd zijn door in dit geval BMW Dld en BMW BE. Dat was ook de verklaring van de verschillen tussen BE en NL. Ik heb mijn NLse dealer hier naar gevraagd nav de geposte wachttijden hier op het forum eerder.kmser schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:56:
[...]
En dan weet je dat het niet pluis is. In duitsland is de wachttijd voor een i4 (de twee modellen) 10 maand.
Dat betekent, stam + t .
Reden voor het wachten was het einde van mijn huidige leasing. Dus wanneer ik de wagen in ontvangst zou moeten nemen.Apache4u schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:56:
[...]
Wat slecht zeg. Wat was voor hen de reden om je te zeggen met bestellen te wachten?
Sowieso apart dat als de catalogus waarde met 3% stijgt, de lease prijs met 17,5 procent omhoog gaat. Is dat niet vooral iets van de leasemaatschappij? Of lease je direct bij BMW?
We leasen momenteel via ALD, maar via een conventie. Vanaf januari is er door BMW beslist om de conventies niet meer te respecteren voor EVs (naar de hybride heb ik niet gevraagd). Bijkomend bestaat het business pakket ACO niet meer en moet je terugvallen op het gewone business pakket met minder opties voor een hogere prijs.
Mijn initiële configuratie gaat dus van €990pm naar 1165pm.
Ik zie het als een teken voor de toekomst. Vroeger ging ik nooit overwegen om een niet europese auto te kopen. Kwaliteit, dienstverleningn, ... Maar nu lijkt het erop alsof we blij zouden moeten zijn dat we een auto kunnen kopen bij hen. Ja, dan zal ik wel eens naar de nieuwe garde chinezen gaan kijken die eraan komen. De markt hervormt zich en er ontstaan nieuwe spelers die waarschijnlijk goede producten zullen uitbrengen.Ard1970 schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:52:
[...]
Ik snap jouw gevoel/houding compleet, alleen de realiteit op dit moment is dat men daar bij die dealer echt niet wakker van zal liggen. Helaas.
Vorig jaar, toen ze de kans kregen mij bij Audi weg te halen, waren ze een stuk enthousiaster en deden ze beloftes dat het bij hen allemaal vlekkeloos zou verlopen.. en dat ze alles onder controle hadden. Ik begrijp de overmacht (Oekraïne), maar niet het gebrek aan communicatie en/of respect voor de klant.
En ergens had ik de indruk dat mijn verkoper zich ook aan de praktijken stoort, want dit is door BMW Belux vastgelegd en mijn bedrijf neemt nu eenmaal een 100-tal wagens af per jaar daar die vanaf nu elektrisch zouden moeten zijn. Maar de prijs die ze er nu voor vragen zorgt dat alleen de hoogst categorie iets kan nemen en beginnen we een shift naar mercedes te zien die wel nog de kortingen eert. In duitsland zijn er trouwens nog betere kortingen te verkrijgen.
Het kan misvorming zijn, maar ik ben van het principe dat premium prijzen voor voor een premium ervaring moeten staan. Volvo is erin geslaagd om na 2 informatievragen niet te antwoorden.
https://www.autoblog.nl/n...-rijtest-en-video-3325653
[ Voor 3% gewijzigd door Ard1970 op 11-04-2022 19:02 ]
Altijd leuk, beetje drama natuurlijk. Wel een conclusie die door meer mensen is opgeworpen, kwa snelheid en veiligheid is de i4 M50 superieur maar misschien niet in alle gevallen de leukste.Ard1970 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:01:
Na zijn eerdere review over de i4 edrive 40, test Wouterrrrr nu ook de M50:
https://www.autoblog.nl/n...-rijtest-en-video-3325653
Zelf kan ik het niet roepen, want niet met de i4 M50 geroepen noch het budget voor.
Tja,de leukste.RobbieHifi schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:00:
[...]
Altijd leuk, beetje drama natuurlijk. Wel een conclusie die door meer mensen is opgeworpen, kwa snelheid en veiligheid is de i4 M50 superieur maar misschien niet in alle gevallen de leukste.
Zelf kan ik het niet roepen, want niet met de i4 M50 geroepen noch het budget voor.
Ik vraag me dan af, zijn er dan zoveel bestuurders die hun wagen laten driften in de bochten?
Daarnaast is de M50 ook nog eens zo'n ~250 a 300kg zwaarder, terwijl het 500pk+ vermogen alleen maar kort beschikbaar is -- Dat komt op mij over van: 85% van de tijd ben je dus nutteloos dood gewicht aan het mee sjouwen, wat gewoon zonde is.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Aan de andere kant heeft de M50 soms al zaken standaard, die je bij de e40 bij moet kopen. Het prijsverschil is daarnaast niet ontzettend groot.D_Jeff schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:59:
De 204PK zoals de Lexus UX250e / VAG-er 'm heeft valt zwaar tegen. Maar de basis versie met 340pk (!) heeft echt al lekker veel vermogen om gekkigheid uit te halen -- mijn gevoel was dan ook: Waarom zou je meer nodig hebben?
Daarnaast is de M50 ook nog eens zo'n ~250 a 300kg zwaarder, terwijl het 500pk+ vermogen alleen maar kort beschikbaar is -- Dat komt op mij over van: 85% van de tijd ben je dus nutteloos dood gewicht aan het mee sjouwen, wat gewoon zonde is.
Daarnaast kan ik me ook niet helemaal vinden in de conclusie van Wouters review. Heb ze beide meerdere keren gereden en er is qua ervaring echt een groot verschil tussen de 40e en de m50. De 40e voelt gebalanceerd en verfijnd aan, alsof de auto is ontworpen voor dat vermogen en het rijdt als een typische bmw en stuurt goed. Tegelijk is de 40e ook een beetje saai, het is niet bijzonder snel en het deed me heel erg denken aan mijn vorige auto, de g20 330e. De m50 liet echt een indruk achter na de proefrit, bizar snel en extreem veel grip in de bochten. Heb de m50 kunnen testen op een flink aantal bochtige dijk wegen met weinig verkeer en de auto liet echt een glimlach achter van oor tot oor. Het volledige vermogen van 544pk heb je "maar" 10 seconden, echter binnen die tijd accelereer je al tot ruim in de illegale snelheden en door even van het 'gas' af te gaan laad je xtraboost meter zo weer bij en kan je weer.
Omdat 'gevoel' niet echt objectief is, maar nummers wel een aardig beeld geven hoe snel de M50 is, de 100-200 tijd (8.67s) is bijna 2 seconden sneller dan een Tesla model 3 performance. Maar het is ook sneller dan een Porsche Taycan 4S, en vergelijkbaar met een Lamborghini Urus.
Voor iedereen die er van houdt om af en toe het vermogen een auto aan te spreken en de i4 toch al zou uitrusten met een M pakket, adaptief onderstel, hifi audio en nog een aantal overige opties, is de M50 best een een aantrekkelijke deal. Voor 'slechts' +-6500 extra heb je dan een auto met 544pk.
Met mijn huidige 120i doe ik dat zeker wel eens.oldgrumpy schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:49:
[...]
Tja,de leukste.
Ik vraag me dan af, zijn er dan zoveel bestuurders die hun wagen laten driften in de bochten?
Als ik het budget had zou ik voor de i4 m50 gaan overigens.
Dit inderdaad. Heb ook met de configurator gespeeld, en zou de e40 ook uitbreiden met zo'n beetje alle opties die de M50 al heeft. Het prijsverschil wordt dan dusdanig klein dat een M50 de logischer keuze wordt ivm de restwaarde.Ard1970 schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:25:
[...]
Aan de andere kant heeft de M50 soms al zaken standaard, die je bij de e40 bij moet kopen. Het prijsverschil is daarnaast niet ontzettend groot.
Het enige dat dan nog tegen de M50 spreekt is het (veel) hogere gewicht. Dat wordt dan wel weer gecompenseerd door het hogere vermogen, maar zoals hierboven al besproken: wanneer gebruik je dat nou?
Maar voorlopig houd ik het nog even bij m'n huidige wagen. De opties die daarop zitten zijn momenteel niet eens meer allemaal verkrijgbaar, dus waarom switchen?
Ik lees veel over het extra ('kort beschikbare') vermogen dat je krijgt bij de M50 - wat ik snap - maar naast dat extra vermogen krijg je ook 'gewoon' 4WD met alle voordelen van dien.
Daarnaast is dat extra vermogen kort beschikbaar, maar heb je 't ook niet snel lang nodig. De M50 accelereert in 13 seconden naar de 200, waarvan je 10 seconden 'boost' hebt. Hoe vaak heb je >10 sec die PK's nodig?
Ik rijd nu in een Polestar2 met powerupgrade (475 pk). Het is leuk om soms een sprintje te trekken maar een echte bochtenridder wordt een elektrische auto door het hoge gewicht toch niet. Het grootste voordeel van extra pk's is voor mij vooral dat je snel kunt inhalen of invoegen op de snelweg.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
In lease is de M50 toch 120 per maand duurder (bij gelijke uitrusting). Bij ons zorgt dit ervoor dat deze in een andere categorie valt.Ard1970 schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:25:
[...]
Aan de andere kant heeft de M50 soms al zaken standaard, die je bij de e40 bij moet kopen. Het prijsverschil is daarnaast niet ontzettend groot.
De grotere range van de 40e is een grote pro en de snelheid ruim voldoende. Maar met de prijsverhogingen zal ik die toch aan mij laten voorbijgaan.
Huidige wagen is een Maserati Ghibli diesel (met chip), dus ben wel aan wat gewicht gewend, maar met de M50 krijg ik wel een 200tal extra paardjes erbij (en een hoop meer tech). De Ghibli is heel old school: een goeie motor, een goed onderstel, een goed geluid... maar qua tech helemaal niks haha.
i4 M50 als volgt geconfigureerd:
- M Brooklyn Grau
- 20" velgen (qua looks toch wel nodig IMHO, zeker met de wielkasverbreders achteraan) met de blauwe remklauwen
- Carbon Pack buiten en verder Shadow Line waar dat nog nodig was.
- Cognac leder interieur met de M Sport stoelen, carbon interieur en geanodiseerde schakelaars
- Laser headlights (ook deze in de zwarte variant)
- Verder alle Packs die België had (4 stuks) en wat losse opties waar ik niet meer op kom :-)
Had graag nog de donkere achterruiten genomen en de M stiksels op de gordels, maar het moet een keer stoppen... (:
Range ga ik maar een handvol keer per jaar volledig nodig hebben, dan kijk ik liever elke dag naar een mooie set wielen!
[ Voor 7% gewijzigd door MichaelC165 op 12-04-2022 11:24 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/h26DNFhduSSb0aZEY3eS6gah.png?f=user_large)
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.