Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊
Wanneer heb jij deze auto besteld? Ik denk dat jij een van de gelukkige bent namelijk. Zover ik kan zien heb jij hem ergens in december besteld?ibidriv3r schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:20:
Update van de dealer gehad, de i4 komt vandaag of morgen binnen. De 28e is de aflevering! [Afbeelding]
Geniet ervan in ieder geval :-)
Review is ook maar een mening. Cijfers kunnen we uit de spec sheets halen. Toch is gevoel zo belangrijk, want op basis daarvan de auto besteld. Oja gecombineerd met de feitelijke prijs (daardoor geen m50 voor mij, toch gewoon te prijzig). Want een fijn onderstel, stuurgroep etc? Is allemaal een mening/ervaring.ibidriv3r schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:25:
Omdat 'gevoel' niet echt objectief is, maar nummers wel een aardig beeld geven hoe snel de M50 is, de 100-200 tijd (8.67s) is bijna 2 seconden sneller dan een Tesla model 3 performance.
Zelf denk ik dat er weinig mensen een goeie vergelijking kunnen maken tussen een edrive40 en m50. Je zou ze langere periode moeten rijden.
Maar volgens mij zijn het beide top machines.
Nice! Mooie auto.ibidriv3r schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:20:
Update van de dealer gehad, de i4 komt vandaag of morgen binnen. De 28e is de aflevering! [Afbeelding]
28e pas aflevering? Zo druk bij de dealer?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Blijft ergens wel bizar, een drift zonder motorgeluid.
Vandaag bericht van de dealer gehad.
VIN-nummer ontvangen.
Status in één keer van 150 naar 182 gegaan.
Bij expediteur voor transport.
Week 17 in Nederland, week 18 of 19 uitlevering.
Betreft i4 M50,
Brooklyn Grau Metalic
19 inch LM M Dubbelspaak (styling 861M)
Alle opties erop, behalve stoelventilatie, extra getint glas en carbonpakket.
Besteld op 17 aug 2021.
Productiedatum: 12-04-2022 (Mdecoder.com)
Zo te lezen op eerdere berichten hierboven komen er een aantal i4’s tegelijk aan binnenkort…
zie er erg mooi uit indeed. Wat kost dat?JeroenV_ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:12:
Vriend van me heeft ook zijn i4 binnen sinds 2 weken ofzo.
Heeft hem nu mat zwart laten wrappen, staat erg goed
[Afbeelding]
En hoeveel moeite om te wisselen van wrap? Of hem er gans af te slopen?
De gemiddelde auto volledig wrappen zal ergens tussen de 2 en 3K kosten, afhankelijk van de hoeveelheid werk. Kan ook nog duurder als je de binnenkanten van dorpels etc ook mee wil laten wrappen.witchdoc schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:47:
[...]
zie er erg mooi uit indeed. Wat kost dat?
En hoeveel moeite om te wisselen van wrap? Of hem er gans af te slopen?
De andere 2 vragen weet ik geen antwoord op.
Heb je al een zicht op hoeveel km je ermee kan doen in normaal dagelijks verkeer?rolelael schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:36:
Windgeruis? Daar heb ik geen last van
En vind t vermogen wel goed gedoseerd. Zowel in comfort als eco. Sport is natuurlijk iets helemaal anders, daar dient t ook voor.
Zo zie je maar dat smaken verschillen ( gelukkig maar )
Misschien rijdt een tesla 3 beter maar mooi is hij niet 🤪
Toch vind ik die "grille" wel echt een miskleun. Ook al hoort het bij BMW, nu de koeling niet meer zo nodig is kan je een mooie smooth voorkant ontwerpen en dan maken ze er zoiets vanJeroenV_ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:12:
Vriend van me heeft ook zijn i4 binnen sinds 2 weken ofzo.
Heeft hem nu mat zwart laten wrappen, staat erg goed
[Afbeelding]

Naar mijn mening een gemiste kans.
Da's met een edrive40 dan veronderstel ik?rolelael schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:58:
Momenteel zit ik rond de 433 km bij normaal rijden. Dus dat vind ik best ok
Vind ik niet slecht.rolelael schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:58:
Daar ben ik in geïnteresseerd, ik verwacht mijn M50 over 3 weken.
Zijn er resultaten van anderen bekend?
Wel graag erbij vermelden of het om de eDrive40 of de M50 gaat.
VIN-nummer twee weken geleden ontvangen en nu volledig zichtbaar op bimmer.work
Betreft i4 M50,
Dravit Grau Metalic
19 inch LM M Dubbelspaak (styling 861M)
Alle opties erop, behalve stoelventilatie, HK en carbonpakket.
Besteld op 8 oktober 2021.
Productiedatum: 14-04-2022 (bimmer.work)
Zeker met de M50!rolelael schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:58:
Verder offerte is goedgekeurd en bestelling gaat de deur uit... 12/14 maanden hebben ze als levertijd opgegeven. Ik mag sws pas rijden mei 2023 i.v.m. huidig contract dus hopen dat het 12 wordt.
Als je 430 met een M50 komt, moet 440 met een e40 te doen zijn.Awesomo4k schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:00:
Heeft iemand een werkelijke range met de 40?en dan het liefste een range waarmee je gaat tanken(ik bedoel natuurlijk laden). Mijn langste ritten zijn Maastricht - Amsterdam retour... dat is 220km(2x)... Ik heb ingezet op 10 mins laden maar zou mooi zijn als we die zonder halen
![]()
Verder offerte is goedgekeurd en bestelling gaat de deur uit... 12/14 maanden hebben ze als levertijd opgegeven. Ik mag sws pas rijden mei 2023 i.v.m. huidig contract dus hopen dat het 12 wordt.
bestelling in NL: i4 m50, aug 2021, frozen port. blue
Dat betekent, stam + t .
Heb je toevallig beschikking over het VIN nummer? Zou je de productiedatum eens willen bekijken via www.mdecoder.com?Apache4u schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:58:
Zojuist contact gehad met de dealer. Mijn bestelde m50 is vanmorgen daar aangekomen en hij zou vanmiddag wat foto's doorsturen. Ik ben benieuwd. Het zal nog wel wat dagen duren voordat hij hier op de oprit staat. Er moet nog een alarmsysteem worden ingebouwd en verder rijklaar worden gemaakt.
bestelling in NL: i4 m50, aug 2021, frozen port. blue
Benieuwd hoelang er tussen de productiedatum en levering bij dealer zit.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Jazeker, die was 5 april.Rivanov schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:14:
[...]
Heb je toevallig beschikking over het VIN nummer? Zou je de productiedatum eens willen bekijken via www.mdecoder.com?
Benieuwd hoelang er tussen de productiedatum en levering bij dealer zit.
2 weken dus.
Dat betekent, stam + t .
Dank. Dan verwacht ik mijn BMW ook een dezer dagen bij de dealer. Productiedatum was 7 april.
Klasse 3 of Klasse 5 in laten bouwen denk ik?rolelael schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:24:
Zit er in een m50 std geen alarm? Hij tjirpt wel bij sluiten en openen)
klopt.. klasse 4 volgens mij.. En is inderdaad is in NL verzekeringstechnisch verplicht boven een bepaalde cataloguswaarde. Misschien niet bij alle verzekeringen maar wel bij de mijne.Rivanov schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:25:
[...]
Klasse 3 of Klasse 5 in laten bouwen denk ik?
Dat betekent, stam + t .
Er zit standaard klasse 1 in. Alarmsysteem klasse 3 is een optie van 533 euro. Maar als je bijv een high-exec heb (met het safety pakket) heb je ook klasse 3 (want het is onderdeel van het safety pack in nederland).rolelael schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:24:
Zit er in een m50 std geen alarm? Hij tjirpt wel bij sluiten en openen)
KIWA SCM ALARMKLASSE 1Quiller schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:52:
Wat zijn de exacte verschillen tussen al die klasses alarm?
STARTONDERBREKER MET EIGEN AUTORISATIE
Starten van de auto is pas mogelijk na eigen authorisatie door middel van een pas of badge.
Dit systeem is voorzien van:
– Dubbele startonderbreker
– Anti jamming
– Led indicator
KIWA SCM ALARMKLASSE 2
ALARMSYSTEEM ZONDER HELLINGSHOEKDETECTIE
Interieur en omtrekbeveiliging dat onrechtmatige toegang tot en/of gebruik van
het voertuig detecteerd en signaleerd.
– Omtrekdetectie
– Interieurdetectie
– Akoestische signalering
– Optische signalering
KIWA SCM ALARMKLASSE 3
ALARMSYSTEEM INCL. HELLINGSHOEKDETECTIE
Bevat alle functionaliteiten van alarm klasse 2, met als aanvulling de
hellingshoek detectie. Dit beveiligt de auto tegen opkrikken of wegslepen.
– Omtrekdetectie
– Interieurdetectie
– Akoestische signalering
– Optische signalering
– Hellingshoek detectie
KIWA SCM ALARMKLASSE 4
VOERTUIGVOLGSYSTEEM I.C.M. KLASSE 1
Voertuigvolgsysteem aangevuld met een klasse 1 alarm. Dit systeem vereist geen extra authorisatie en wordt automatisch uitgeschakeld bij openen van de auto. Na diefstal kan de auto gevolgd, opgespoord en geblokkeerd worden via de
Particuliere Alarm Centrale (PAC).
– Positiebepaling GPS
– Communicatie via GSM
– Anti jamming
– PAC service abbonement
Kosten van een PAC service abonnement bedragen € 10 per maand.
KIWA SCM ALARMKLASSE 5
VOERTUIGVOLGSYSTEEM I.C.M. KLASSE 1 + 3
Voertuigvolgsysteem aangevuld met een klasse 1 en klasse 3 alarm. Het alarm
klasse 3 systeem triggert het voertuigvolgsysteem wanneer het alarm daadwerkelijk af gaat. Als het alarm af gaat zal dit opgevolgd worden door de Particuliere Alarm Centrale (PAC)
– Positiebepaling GPS
– Communicatie via GSM
– Anti jamming
– PAC service abbonement
Kosten van een PAC service abonnement bedragen € 10 per maand.
En als je verzekeraar niet meer eist, moet je dat lekker zo latenrolelael schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:56:
Zie in mijn specs : 302 Alarmsysteem
Als ik dan zoek is dat een klasse 3
Dat betekent, stam + t .
Dat is de fabrieksoptie toch?rolelael schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:56:
Zie in mijn specs : 302 Alarmsysteem
Als ik dan zoek is dat een klasse 3
Jup. En zit standaard in High Executive (in Nederland).
:fill(white):strip_exif()/f/image/aYv7fMAl6tOxP9THhZeBkc4w.png?f=user_large)
Zie code 302 overigens niet vermeld staan via bimmer.work als ik op mijn VIN zoek. Terwijl de andere onderdelen binnen High Executive wel individueel vermeld staan.
[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 19-04-2022 16:02 ]
Prachtige wagen! Balen dat je nog zolang moet wachten..Apache4u schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:12:
Zojuist de eerste foto mogen ontvangen van "de mijne". Helaas nog tot 10 mei wachten om hem op de halen ivm inbouwen alarm/tracking/startonderbreker. Er zijn blijkbaar niet zoveel mensen die dat kunnen.
Anyway:
[Afbeelding]
Heel erg mooi, die matte lak. Zelf moet ik (helaas) nog tot juni wachten tot mijn auto geleverd gaat worden.Apache4u schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:12:
Zojuist de eerste foto mogen ontvangen van "de mijne". Helaas nog tot 10 mei wachten om hem op de halen ivm inbouwen alarm/tracking/startonderbreker. Er zijn blijkbaar niet zoveel mensen die dat kunnen.
Anyway:
[Afbeelding]
Volgens mij zijn daar ook andere threads voor op het forum en niet alleen specifiek voor de i4.Ramon R schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:50:
Dag allemaal, na al enige tijd mee te lezen, vandaag ook maar even een account aangemaakt. Ik ben net als velen hier in ongeduld aan het wachten op mijn I4. Als ik mijn contactpersoon bij de BMW dealer (NL) mag geloven, dan zou de auto ergens tussen juni en september geleverd moeten worden. Ik verheug me enorm op de auto en ben dan ook als onderdeel van de voorpret redelijk veel aan het lezen op forums. Ook om enigszins voorbereid te zijn op mijn eerste EV, wil ik nu langzaamaan gaan uitzoeken welke wallbox voor thuis erg geschikt is voor de I4, dan kan die alvast mooi hangen voordat de auto arriveert. Aangezien verschillende forumleden de auto al hebben, ben ik benieuwd naar welke ervaringen en/of adviezen jullie hebben?
Ps welkom.
Mat is heel erg mooi maar het is een ramp om het mooi te houden. speciale shampoo om te wassen, dode vliegen/vogelpoep/hars echt zsm verwijderen en vooral niet te hard poetsen anders gaat de lak glanzen. Ook lichte krassen zijn er niet uit te krijgen terwijl dit bij een normale lak een simpel klusje is.TheVMaster schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:17:
[...]
Heel erg mooi, die matte lak. Zelf moet ik (helaas) nog tot juni wachten tot mijn auto geleverd gaat worden.
Wat dat betreft kun je beter een normale lak configureren en later de auto van een matte wrap voorzien.
Maar als je erg zuinig op je auto bent, niet door de krasstraat gaat en altijd poetsspullen in de kofferbak hebt liggen is het een mooie uitdaging
Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig hoe dat matte gaat bevallen maar zag de kleur en was er meteen verliefd op. Dus inderdaad misschien niet de verstandigste keuze maar voor mij wel de mooiste. Wasstraat deed ik sowieso niet en schoonmaakspul heb ik inderdaad standaard bij me. Nu dus ook al. Ivm vogelpoep en zo.schumi1986 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:51:
[...]
Mat is heel erg mooi maar het is een ramp om het mooi te houden. speciale shampoo om te wassen, dode vliegen/vogelpoep/hars echt zsm verwijderen en vooral niet te hard poetsen anders gaat de lak glanzen. Ook lichte krassen zijn er niet uit te krijgen terwijl dit bij een normale lak een simpel klusje is.
Wat dat betreft kun je beter een normale lak configureren en later de auto van een matte wrap voorzien.
Maar als je erg zuinig op je auto bent, niet door de krasstraat gaat en altijd poetsspullen in de kofferbak hebt liggen is het een mooie uitdaging
Dat betekent, stam + t .
Je kunt ook Stealth PPF aanbrengen.schumi1986 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:51:
[...]
Mat is heel erg mooi maar het is een ramp om het mooi te houden. speciale shampoo om te wassen, dode vliegen/vogelpoep/hars echt zsm verwijderen en vooral niet te hard poetsen anders gaat de lak glanzen. Ook lichte krassen zijn er niet uit te krijgen terwijl dit bij een normale lak een simpel klusje is.
Maakt het poetsen misschien wat makkelijker.
Uiteraard, er zijn nog heel wat andere manieren om het makkelijker te maken.Rivanov schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:19:
[...]
Je kunt ook Stealth PPF aanbrengen.
Maakt het poetsen misschien wat makkelijker.
Mijn post was bedoeld voor kopers die een matte lak kiezen omdat het gewoon erg mooi is zonder de nadelen daarvan te weten, want als je vrij weinig om auto poetsen geeft, altijd door de krasstraat gaat dat ziet een matte lak er na een jaar echt niet meer uit terwijl een normale lak dan nog wel te corrigeren is.
Als je goed voorbereid bent, je hebt de juiste poetsspullen gekocht en weet hoe je een matte auto moet wassen/onderhouden dan moet het wel goed komen zeker als je de auto een PPF geeft voordat deze de showroom verlaat.
Ik snap heel goed dat kopers een matte lak kiezen zonder direct de nadelen ervan te weten want de auto van @Apache4u ziet er gewoon erg gaaf uit
Zijn er meer mensen die in dezelfde tijd (of nog eerder) hebben besteld en nog steeds geen definitieve leverweek hebben ontvangen?
Niet helemaal zelfde maar begin (eind eerste week) september 21 besteld. Levering 'nog steeds' voorzien 8 mei, maar nog geen vin nummer dus ik vrees er ook voor...Ard1970 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:39:
Ik begin het wachten een beetje beu te worden; ik heb mijn auto reeds in augustus 2021 besteld...en nog steeds is er geen concrete productieweek. Wekelijks wordt de planning een week verschoven, zo staat hij nu (met code 112) ineens weer op week 18 produceren.
Zijn er meer mensen die in dezelfde tijd (of nog eerder) hebben besteld en nog steeds geen definitieve leverweek hebben ontvangen?
Mijn in juli bestelde i4 heeft anderhalve week ook status 112 gekregen, met week 18 als productieweek. Ik hoop toch zo dat het nu echt doorgaat. Ik heb onze verkoper gevraagd mij te informeren als de status, of productiedatum onverhoopt weer in negatieve zin veranderd. Tot nu toe geen bericht gehad. Dus vingers crossed.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind het vreemd dat er mensen zijn die later bestelden (Stan64 bijvoorbeeld) soms hun auto al (bijna) hebben. Dat gun ik ze uiteraardVolM schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:01:
Ard1970. Ik denk dat je in je handen mag knijpen. Week 18 is al over 1,5 - 2 weken. Als dat inderdaad doorgaat dan zou je wellicht de 2e helft van mei al kunnen rijden. Maar ja de laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik lees genoeg berichten op andere i4 fora (i4talk.com en motor-talk.de) dat ze, ondanks vroeg in 2021 bestellen, nog steeds een status lager dan 111 hebben.
Mijn in juli bestelde i4 heeft anderhalve week ook status 112 gekregen, met week 18 als productieweek. Ik hoop toch zo dat het nu echt doorgaat. Ik heb onze verkoper gevraagd mij te informeren als de status, of productiedatum onverhoopt weer in negatieve zin veranderd. Tot nu toe geen bericht gehad. Dus vingers crossed.
Maandenlang stond de auto gepland voor productie week 15 en leveren in week 17, maar de laatste weken komt er telkens een week bij. Daar moet je dan telkens zelf naar vragen..
In februari 2022 heb ik aangegeven liever niet de 50 Jahre logo's te willen; de verkoper gaf destijds aan dat ze op mijn auto niet zouden komen..vanwege de besteldatum. Vorige week bleek dat ze er tòch op zouden komen. Ze nu alsnog achterwege laten leverde direct een week vertraging op, dus ik liet het maar voor wat het is. En dan blijkt nu dat de productie alsnog is verschoven..

Ik snap de LEAN-methode van werken, heb begrip voor de situatie (oorlog, chips, etc.), maar dat verklaart niet waarom later bestelde auto's al wèl worden uitgeleverd. Lijkt willekeur.
Tijd van bestelling zegt niet altijd iets over de gereserveerde productieslots. Hoewel ik kan begrijpen dat het wachten echt lang duurt. Ik wacht nog maar een maand of 4.....en ik vind het al lang.Ard1970 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:14:
[...]
Ik snap de LEAN-methode van werken, heb begrip voor de situatie (oorlog, chips, etc.), maar dat verklaart niet waarom later bestelde auto's al wèl worden uitgeleverd. Lijkt willekeur.
Wanneer het aan de gereserveerde productieslots zou liggen, zou er toch al in eerste instantie vanuit de fabriek geen productieweek 15 worden gecommuniceerd?RobbieHifi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:24:
[...]
Tijd van bestelling zegt niet altijd iets over de gereserveerde productieslots. Hoewel ik kan begrijpen dat het wachten echt lang duurt. Ik wacht nog maar een maand of 4.....en ik vind het al lang.
Wat me vooral stoort, is dat men je bijna als lastig ervaart...wanneer je om duidelijkheid vraagt. Tijdens de verkoop kan alles, gaf men zelfs af op de perikelen bij Audi (waar ik annuleerde), maar zelf doet men niet anders.
Quote uit een mail van vandaag:
"Zoals aangegeven zijn er momenteel veel veranderingen en wijzigingen gaande. Zowel positief als negatief. Wij kunnen niet iedere keer iedereen op de hoogte houden."
Met andere woorden; je merkt vanzelf wel een keer wanneer de auto binnenkomt. Dát vind ik een ronduit slechte houding, zeker tegenover de "early adopters".
Ik ben het er mee eens dat als je je handtekening eenmaal gezet hebt dat de dealers opeens veel minder proactief zijn. Het is tegenwoordig blijkbaar een harde zakelijke en wat onpersoonlijke business. Het steeds vragen vind ik ook vervelend. Maar zo kort voor de mogelijke productiedatum heb ik de dealer (Dusseldorp) gevraagd om mij actief te informeren over negatieve veranderingen, of de VIN code. Als ik de VIN code heb (vanaf status 150) dan kan ik de voorgang zelf bekijken.
Ook ik zou de nieuw M-badges krijgen. Ik ben bang dat het een collectors item wordt en ik dan met een beschadigde auto blijf zitten. Ik heb aangegeven dat ik graag de normale badges wil. Ik heb niets over een verschuiving in de planning gehoord.
Tegenwoordig wordt alles just in time geproduceerd. Echter door tekorten en de omstandigheden gaat er natuurlijk van alles mis.
Wat ik mij afvraag is wanneer ze kijken of alle benodigde onderdelen beschikbaar zijn voor je bestelde auto. Is dat bij status 112, of bij 150? Weet iemand dat.
Ik denk dat het heel erg aan de dealer ligt. Bij mij had de verkoper goed door hoe erg ik er naar uit keek/uit kijk aangezien ik 1x per week aan de telefoon hing of emailde met de vraag naar de status. En aangezien het voor hen ook pas de 2e m50 was, was ie zelf ook erg enthousiast. Kortom, ze wekten zeker niet de indruk dan ik ze lastig viel. Hij stelde zelf voor om foto's te sturen zodra die auto bij ze binnen kwam en beloofde me op de hoogte te houden van het rijklaar maken etc.Ard1970 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:34:toon volledige bericht
[...]
Wanneer het aan de gereserveerde productieslots zou liggen, zou er toch al in eerste instantie vanuit de fabriek geen productieweek 15 worden gecommuniceerd?
Wat me vooral stoort, is dat men je bijna als lastig ervaart...wanneer je om duidelijkheid vraagt. Tijdens de verkoop kan alles, gaf men zelfs af op de perikelen bij Audi (waar ik annuleerde), maar zelf doet men niet anders.
Quote uit een mail van vandaag:
"Zoals aangegeven zijn er momenteel veel veranderingen en wijzigingen gaande. Zowel positief als negatief. Wij kunnen niet iedere keer iedereen op de hoogte houden."
Met andere woorden; je merkt vanzelf wel een keer wanneer de auto binnenkomt. Dát vind ik een ronduit slechte houding, zeker tegenover de "early adopters".
Dat betekent, stam + t .
Hoe kun jij dat zien? In Nederland hebben we geen My Tracking zoals in USA of UK.VolM schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:52:
Het is natuurlijk ook van belang voor een levering of een dealer voldoende quota beschikbaar heeft. Als die die niet heeft dan moet je vaak langer wachten. Anderzijds kan het natuurlijk zo zijn dat iemand zijn besdtelling annuleert en dan kan je naar voren schuiven.
Ik ben het er mee eens dat als je je handtekening eenmaal gezet hebt dat de dealers opeens veel minder proactief zijn. Het is tegenwoordig blijkbaar een harde zakelijke en wat onpersoonlijke business. Het steeds vragen vind ik ook vervelend. Maar zo kort voor de mogelijke productiedatum heb ik de dealer (Dusseldorp) gevraagd om mij actief te informeren over negatieve veranderingen, of de VIN code. Als ik de VIN code heb (vanaf status 150) dan kan ik de voorgang zelf bekijken.
Ook ik zou de nieuw M-badges krijgen. Ik ben bang dat het een collectors item wordt en ik dan met een beschadigde auto blijf zitten. Ik heb aangegeven dat ik graag de normale badges wil. Ik heb niets over een verschuiving in de planning gehoord.
Tegenwoordig wordt alles just in time geproduceerd. Echter door tekorten en de omstandigheden gaat er natuurlijk van alles mis.
Wat ik mij afvraag is wanneer ze kijken of alle benodigde onderdelen beschikbaar zijn voor je bestelde auto. Is dat bij status 112, of bij 150? Weet iemand dat.
Ja! Begin augustus besteld, productie datum was eerst maart dan april en nu geen productie datum meer.Ard1970 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:39:
Ik begin het wachten een beetje beu te worden; ik heb mijn auto reeds in augustus 2021 besteld...en nog steeds is er geen concrete productieweek. Wekelijks wordt de planning een week verschoven, zo staat hij nu (met code 112) ineens weer op week 18 produceren.
Ook ik heb besteld bij Dusseldorp (Deventer/Epse). Over de nieuwe badges; hij liet me online mee kijken in het systeem. Toen hij een "aanvraag" deed voor het deleten van de 50 Jahre badges zag je direct de leverweek verspringen..VolM schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:52:
Het is natuurlijk ook van belang voor een levering of een dealer voldoende quota beschikbaar heeft. Als die die niet heeft dan moet je vaak langer wachten. Anderzijds kan het natuurlijk zo zijn dat iemand zijn besdtelling annuleert en dan kan je naar voren schuiven.
Dat dus. Hier idem.PJB89 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:02:
[...]
Ja! Begin augustus besteld, productie datum was eerst maart dan april en nu geen productie datum meer.

Dan is de verkoper bij jouw dealer wat beter ingesteld op de emotie van de klant.. en wat servicegerichter. Nice.Apache4u schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:53:
[...]
Ik denk dat het heel erg aan de dealer ligt. Bij mij had de verkoper goed door hoe erg ik er naar uit keek/uit kijk aangezien ik 1x per week aan de telefoon hing of emailde met de vraag naar de status. En aangezien het voor hen ook pas de 2e m50 was, was ie zelf ook erg enthousiast. Kortom, ze wekten zeker niet de indruk dan ik ze lastig viel. Hij stelde zelf voor om foto's te sturen zodra die auto bij ze binnen kwam en beloofde me op de hoogte te houden van het rijklaar maken etc.
Ja eens, enorm vervelend. En vreemde communicatie. maar de dealers zitten ook met het handen in het haar, die maken namelijk geen omzet op deze wijze.Ard1970 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:34:
[...]
Wanneer het aan de gereserveerde productieslots zou liggen, zou er toch al in eerste instantie vanuit de fabriek geen productieweek 15 worden gecommuniceerd?
Maar voor de consument helemaal. Roep dan niets.
Dat vind ik té simpel, zeker gezien mijn voorgeschiedenis. Wanneer je er gek van wordt wanneer klanten vragen wanneer de door hun bestelde artikelen (of auto) eindelijk wordt geleverd, dan moet je ander werk gaan zoeken. Bij de verkoop worden allerlei beloftes gedaan namelijk. Daarbij; ik zit ook met onderhoud aan mijn huidige auto wat in februari al had moeten gebeuren. Mijn leasemaatschappij keurde dat toen af, wegens de naderende levering van de nieuwe auto. Inmiddels rijd ik met semi-slicks, ben al 10K voorbij de grote beurt-interval en kreeg ik toen al het advies van de dealer de schijven rondom te vervangen. Inmiddels geeft de leasemaatschappij wèl toestemming, wanneer het nog te lang dreigt te duren. Wanneer ik nu onderhoud ga plannen, en daarvoor begin mei pas terecht kan, kán het dus zo zijn dat ik 2 weken later alsnog de nieuwe auto krijg (en dus het onderhoud wellicht niet had gehoeven), of dat de auto pas in juni/juli..etc komt.Peter_i4M50 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:59:
Bekijk het eens van de kant van de dealer. Zij krijgen niet alle informatie meer van de fabriek in deze gekke tijden en ik zou ook gek worden als iemand elke week aan de lijn hangt. Ze zijn zelf ook gebaat bij een snelle levering en doen er alles aan op de auto zo spoedig mogelijk op je stoep te krijgen. Soms is wachten gewoon een beetje moeilijk...
Begrijp je frustraties. De auto heeft sowieso onderhoud nodig, ook als deze kort daarna wordt ingeleverd. Corona en de oorlog hebben het nu eenmaal lastig gemaakt. Het kost de dealers ook veel geld, er zijn alleen maar verliezers in dit spel. Gelukkig zijn onze nieuwe auto's pure luxe en mogen we blij zijn dat we naar zoiets moois kunnen uitkijken. Een paar duizend kilometer verderop zitten ze met veel grotere problemenArd1970 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:12:
[...]
Dat vind ik té simpel, zeker gezien mijn voorgeschiedenis. Wanneer je er gek van wordt wanneer klanten vragen wanneer de door hun bestelde artikelen (of auto) eindelijk wordt geleverd, dan moet je ander werk gaan zoeken. Bij de verkoop worden allerlei beloftes gedaan namelijk. Daarbij; ik zit ook met onderhoud aan mijn huidige auto wat in februari al had moeten gebeuren. Mijn leasemaatschappij keurde dat toen af, wegens de naderende levering van de nieuwe auto. Inmiddels rijd ik met semi-slicks, ben al 10K voorbij de grote beurt-interval en kreeg ik toen al het advies van de dealer de schijven rondom te vervangen. Inmiddels geeft de leasemaatschappij wèl toestemming, wanneer het nog te lang dreigt te duren. Wanneer ik nu onderhoud ga plannen, en daarvoor begin mei pas terecht kan, kán het dus zo zijn dat ik 2 weken later alsnog de nieuwe auto krijg (en dus het onderhoud wellicht niet had gehoeven), of dat de auto pas in juni/juli..etc komt.
Tuurlijk, we klagen over een luxe-probleem, dat is mij ook duidelijk. Dat er in Oekraïne veel ergere dingen aan de hand zijn, ook. Maar wanneer je het zo nuanceert mag je nèrgens meer over klagen, of ontevreden over zijn...want er is altijd en overal wel een situatie te bedenken waarin iemand het zwaarder of moeilijker heeft. Ik vind het ook té makkelijk om alles maar af te blijven schuiven op "Oekraïne" en "COVID". Wanneer de dealers het inderdaad zo moeilijk hebben, dan is het niet handig van ze dat ze soms een wat hautaine houding aannemen (ik lees het vaker) naar hun klanten, a la "Oh je mag hem ook annuleren hoor, ik raak hem toch wel kwijt".Peter_i4M50 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:27:
[...]
Begrijp je frustraties. De auto heeft sowieso onderhoud nodig, ook als deze kort daarna wordt ingeleverd. Corona en de oorlog hebben het nu eenmaal lastig gemaakt. Het kost de dealers ook veel geld, er zijn alleen maar verliezers in dit spel. Gelukkig zijn onze nieuwe auto's pure luxe en mogen we blij zijn dat we naar zoiets moois kunnen uitkijken. Een paar duizend kilometer verderop zitten ze met veel grotere problemen
Nogmaals; ik heb begrip voor veel dingen, maar sommigen zaken hebben met communicatie te maken, en/of met beleid. Plannen B waren er blijkbaar ook niet. Die werden pas gemaakt toen het te laat was..en nóg heeft men het niet op de rit.
Nee, kan helaas niet. Je hebt namelijk nog een extra code nodig om het voertuig te koppelen aan MyBMW en die code wordt naar je auto gestuurd.VolM schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:01:
Met de VIN code kan je volgens mij in de myBMW app kijken naar de voortgang. Er zijn op het web ook nog 2 andere databases om te kijken. De ene is geloof ik vin-decoder en de andere weet ik zo niet ui mijn hoofd. Zoek ik op.
En met je VIN kun je dus enkel je optielijst zien. Via https://bimmer.work of https://www.mdecoder.com
Maar geen voortgang van productie etc.
[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 20-04-2022 13:36 ]
Wat een onzin. Er is duidelijkheid nodig en communicatie. Verzorg die dan ook. We leven in 2022, genoeg digitale hulpmiddelen.Peter_i4M50 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:59:
Bekijk het eens van de kant van de dealer. Zij krijgen niet alle informatie meer van de fabriek in deze gekke tijden en ik zou ook gek worden als iemand elke week aan de lijn hangt. Ze zijn zelf ook gebaat bij een snelle levering en doen er alles aan op de auto zo spoedig mogelijk op je stoep te krijgen. Soms is wachten gewoon een beetje moeilijk...
Als je het vervelend vind dat je klant vragen stelt
over een gekocht product bij jou, stop dan aub met wat je doet. Gewoon ronduit arrogant. Om nog maar over de waarde van de koop te zwijgen. Maar wellicht vinden ze het andersom wel normaal als ze iets kopen.
Nou rustig afwachten dan maar. Als ik de VIN code krijg kan het toch niet heel lang meer duren voor die op de stoep staat. Ik blijf maar optimistisch dat lijkt me het beste in de gegeven omstandigheden. De auto moet geen obsessie worden.
Weet iemand waarom we dat in Nederland / Europa niet zelf kunnen doen?
Ik bekijk het van de kant van de dealers. Ze kunnen minider auto's verkopen, maar de winst per auto is een veelvoud van vroeger. Waar ze vroeger kortingen gaven en scherpe prijzen waardoor ze op modale modellen bijna geen winst maakten kunnen ze nu de volle pot aanrekenen en hoeven ze geen korting meer te geven. De leasingmarkt moet toch nieuwe wagens bestellen en dan kunnen ze er evengoed de volle pot voor rekenen. Voor de constructeurs is dit ook het geval. Het VW concern heeft zoveel procent minder omzet, maar de winst is met meer dan 300% gestegen. Bij BMW is het ook iets in die trend en de dealers profiteren hier zeker ook van. Dus als de verkoper iets meer moet werken per klant halen ze dit er financieel zeker uit. Bij mijn vorige BMW bezoeken had ik zeker niet de indruk dat ze klantvriendelijkheid hoog in het vaandel moeten dragen. Keuze hebben we toch niet. Wil je een wagen, dan is het op hun voorwaarden.Peter_i4M50 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:59:
Wat ik mij afvraag is wanneer (bij welke status) de productie in de fabriek kijkt of alle benodigde onderdelen beschikbaar zijn voor je bestelde auto. Is dat bij status 112, of bij 150, of op een ander moment? Weet iemand dat?
111 Order Accepted at AGVolM schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:11:
Heeft iemand een antwoord op het volgende:
Wat ik mij afvraag is wanneer (bij welke status) de productie in de fabriek kijkt of alle benodigde onderdelen beschikbaar zijn voor je bestelde auto. Is dat bij status 112, of bij 150, of op een ander moment? Weet iemand dat?
112 Order scheduled for Production
Up to this point, you can still make changes to the car such as options, colors, etc...
However, once the car status goes to 112, you cannot make any changes since the car now has a production date.
150 Production Started
Tussen 111 en 112 in lijkt mij, want bij 112 is hij daadwerkelijk ingepland en weten ze of ze alles bijelkaar hebben. Maar in deze huidige tijd is ook dat geen gegeven.. want het komt vaak voor dat hij van 112 weer terug naar 111 gaat bijvoorbeeld.
[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 20-04-2022 15:19 ]
Ik kreeg de VIN code op 25 maart. Toen ging de auto ook naar status 150.VolM schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:56:
Rivanov, dank voor de toelichting. Ik bedoelde inderdaad bimmer.work en mdecoder.
Nou rustig afwachten dan maar. Als ik de VIN code krijg kan het toch niet heel lang meer duren voor die op de stoep staat. Ik blijf maar optimistisch dat lijkt me het beste in de gegeven omstandigheden. De auto moet geen obsessie worden.
UIteindelijk is de auto gisteren (19 april) bij de dealer geleverd en wordt deze op 29 april rijklaar gemaakt. Dus vanaf moment dat je VIN code ontvangt, kan het nog wel een maandje duren voordat je de auto daadwerkelijk hebt.
Het e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van de drukte op dat moment bij jouw dealer. Mijn dealer zit voor de komende 4 weken vol qua werkplaats planning, dus het was wat schuiven.
Die statussen ken ik.
Onderliggend is mijn vraag eigenlijk de volgende:
Ik heb nu status 112. Weten ze nu al of alle onderdelen voor de geplande auto beschikbaar zijn, of:
Gaan ze bij status 150 zoeken naar alle onderdelen en kunnen er dan nog achterkomen dat er iets ontbreekt met als gevolg dat de auto dan dus weer terugvalt in status en planning?
Als ze bij status 112 weten dat alles beschikbaar is/komt dan zou, onverziene zaken daargelaten, de productiedatum gehaald moeten kunnen worden toch?
Weet iemand hoe het echt gaat?
Pas bij status 151 weet je dat de auto gebouwd gaat worden omdat de auto dan ook daadwerkelijk het productieproces in is gegaan, status 150 is enkel planning voor productie. Mijn i4 heeft een maand lang op status 150 gestaan omdat de fabriek dicht ging door tekorten (kabels op dat moment), maar de fabriek kan nog wel een aantal keer dicht gaan.VolM schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:11:
Heeft iemand een antwoord op het volgende:
Dat ligt wel wat genuanceerder. De winst per auto is veel ruimer, maar het aantal auto's is behoorlijk afgenomen. Dit betekent ook een stuk minder inruilers. Daar maken ze ook marge op.kmser schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:22:
[...]
Ik bekijk het van de kant van de dealers. Ze kunnen minider auto's verkopen, maar de winst per auto is een veelvoud van vroeger. Waar ze vroeger kortingen gaven en scherpe prijzen waardoor ze op modale modellen bijna geen winst maakten kunnen ze nu de volle pot aanrekenen en hoeven ze geen korting meer te geven.
Verkoop je een nieuwe auto maak je winst op die auto en ook winst op de inruiler. Die vallen nu beide een stuk lager uit. Het aantal occasions neemt ook af. Dus de dealers zitten er ook niet zo heel lekker in nu.
Betekent niet dat de service zo laag moet zijn.
Hangt af van merk tot merk.RobbieHifi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:43:
[...]
Dat ligt wel wat genuanceerder. De winst per auto is veel ruimer, maar het aantal auto's is behoorlijk afgenomen. Dit betekent ook een stuk minder inruilers. Daar maken ze ook marge op.
Verkoop je een nieuwe auto maak je winst op die auto en ook winst op de inruiler. Die vallen nu beide een stuk lager uit. Het aantal occasions neemt ook af. Dus de dealers zitten er ook niet zo heel lekker in nu.
Betekent niet dat de service zo laag moet zijn.
Bij mercedes weet ik dat ze de conventies blijven respecteren. Hier ligt de verkoop lager en is de winstmarge niet zoveel hoger. Bij BMW negeren ze de conventies, verkoop light dus ook lager maar per wagen is de winst een veelvoud (in geval van mijn configuratie is er nu op de zelfde i4 ruim €7000 extra omzet, kost zal ongeveer €1000 hoger liggen dus is er 6000 extra te verdelen over BMW, de invoerder en de garage. Het kan wel zijn dat het de invoerder is die met het meeste gaat lopen, maar voor mij ligt dat op dezelfde lijn.

Dat betekent, stam + t .
Klopt, deze ervaringen heb ik vanuit een Mazda dealer in Nederland die ik persoonlijk goed ken. BMW specifiek weet ik niet, maar weet wel dat de marges per auto toenemen (veel ook voor de importeur).
Maar voor veel dealers is het missen van jonge (2 tot 3 jaar oude) tweedehandsauto's met tussen de 25k en 60k op de teller, ook een domper. Daar zat ook vaak wel een marge op deze inruilers. Het afgelopen jaar is er nog redelijk wat geïmporteerd uit Duitsland, maar dit droogt ook op.
Maar op mijn i4 zal ik vast nog wel een maandje of 5 moeten gaan wachten.
Paar opvallende punten in de configuratie als ik m'n VIN invoer op mdecoder.com
Prod. Date 2022-04-14
Type i4 M50
Colour Dravitgrau metallic
Upholstery Leather Vernasca black seam blue
S3FK BMW LA Wheel Y-Spoke 859M
S6UX Entfall Touchfunktion BMW Controller
S3MQ BMW M Heritage Logos
Interessant is dat ik volgens mij de mooie logo's heb, zonder dat mijn order er voor is aangepast.
Tegenvaller is dat ik zo te zien maar een halfwerkende controller krijg..
Ik heb ook de logo's gekregen, terwijl dit niet op de order stond. Mijn order is namelijk in december ingestuurd en toen was het logo nogeens niet beschikbaar als optie. Maar BMW heeft dat dus toch stilzwijgend toegepast op alle producties van 2022.cmwteunissen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:02:toon volledige bericht
Half september heb ik mijn i4 besteld en gisteren mijn VIN gekregen!
Prod. Date 2022-04-14
Type i4 M50
Interessant is dat ik volgens mij de mooie logo's heb, zonder dat mijn order er voor is aangepast.
En het wegvallen van de touchfunctionaliteit op de iDrive Controller was bij mij eind vorig jaar al bekend.
Mijn BMW is afgelopen dinsdag bij de dealer binnengekomen. Hier kun je dus het nieuwe logo zien i.c.m. Skyscraper Grey.
:strip_exif()/f/image/5cs45V6POG8NQhDxQ7J0ycGL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0bKsbsOPT0f21udIc9iG27Qs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6B9ypfJ9mAfNPGB1TbfOmIIU.jpg?f=fotoalbum_large)
Op het stuur zit overigens het normale logo.
:strip_exif()/f/image/awb7CqPkxpCRAuV988uOSu7g.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2022 10:28 ]
die i4 ziet er wel vreemd uit 🤣Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:28:
[...]
Mijn BMW is afgelopen dinsdag bij de dealer binnengekomen. Hier kun je dus het nieuwe logo zien i.c.m. Skyscraper Grey.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op het stuur zit overigens het normale logo.
[Afbeelding]
Wilde enkel het logo laten zien i.c.m. de Skyscraper kleur.
Dan zie je namelijk hoe dat eruit ziet.
Njoy, geniet van de auto.Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:36:
[...]
Prachtig om te lezen dat de uitleveringen lekker gaan opstomen na het lange wachten en de kopers er van kunnen gaan genieten.
Mijn M50 wisselt net zo snel van bouwweek als het weer van temperatuur in Nederland. Geen pijl op te trekken maar nog steeds wachtende (op zelfs een VIN).
Natuurlijk is het een luxeprobleem dat de uitlevering maar op zich laat wachten maar aan de andere kant frustreert het me mateloos dat ik op diverse fora al levering zie rijden die (in sommige gevallen) ruim na mijn bestelling gedaan zijn. Ik snap dat er per land maar een x-aantal slots zijn maar vreemd is het wel. Zeker wat NL auto's betreft.
Op het schuifdak, carbon ext., trekhaak en luchtgekoelde stoelen na is mijn bestelling full option maar zie ik dan auto’s al afgeleverd worden die wel full option zijn.
Heb de dealer gevraagd wat daar de grondslag van is en die moest het antwoord ook schuldig blijven.
Voor wat het uitmaakt heb ik de kleur Sapphire Black.
Prima opsomming van de frustratie waar ik soms mee kampbulsing schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:41:toon volledige bericht
Ook ik lees al wat langer mee in de groep en heb mezelf begin Augustus een M50 cadeau gedaan.
Prachtig om te lezen dat de uitleveringen lekker gaan opstomen na het lange wachten de kopers er van kunnen gaan genieten.
Mijn M50 wisselt net zo snel van bouwweek als het weer van temperatuur in Nederland. Geen pijl op te trekken maar nog steeds wachtende (op zelfs een VIN).
Natuurlijk is het een luxeprobleem dat de uitlevering maar op zich laat wachten maar aan de andere kan frustreert het me mateloos dat ik op diverse fora al levering zie rijden die (in sommetje gevallen) ruim na mijn bestelling gedaan zijn. Ik snap dat er per land maar een x-aantal slots zijn maar vreemd is het wel.
Op het schuifdak, carbon ext., trekhaak en luchtgekoelde stoelen na is mijn bestelling full option maar zie ik dan auto’s al afgeleverd worden die wel full option zijn.
Heb de dealer gevraagd wat daar de grondslag van is en die moest het antwoord ook schuldig blijven.
Voor wat het uitmaakt heb ik de kleur Sapphire Black.

Dan nog even alarmsysteem er in en hopelijk kan ik em dan over twee weken ophalen 😁
Mijn vin is zichtbaar bij bimmer.work alleen decoder zegt niet beschikbaar!
Heeft iemand daar ook last van?
[ Voor 4% gewijzigd door Id3 op 21-04-2022 18:36 ]
Controllers worden niet meer voorzien van touch control. Heeft enerzijds met chips te maken anderzijds werd er te weinig gebruik van gemaakt.cmwteunissen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:02:toon volledige bericht
Half september heb ik mijn i4 besteld en gisteren mijn VIN gekregen!
Prod. Date 2022-04-14
Type i4 M50
Zal uiteindelijk niet meer in bmw’s te vinden zijn.
Bij mij was het gisteren juist andersom.Id3 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:34:
Hallo,
Mijn vin is zichtbaar bij bimmer.work alleen decoder zegt niet beschikbaar!
Heeft iemand daar ook last van?
Nu werkt het op beide sites 🤷
touch control is dat het kunnen schrijven met je vinger op de idrive knop, of is dit echt een electie bevestigen door op de idrive knop te duwen ?dencoupe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:34:
[...]
Controllers worden niet meer voorzien van touch control. Heeft enerzijds met chips te maken anderzijds werd er te weinig gebruik van gemaakt.
Zal uiteindelijk niet meer in bmw’s te vinden zijn.
Schrijven. Gebruik het nooit, zou het niet missen.oldgrumpy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:15:
[...]
touch control is dat het kunnen schrijven met je vinger op de idrive knop, of is dit echt een electie bevestigen door op de idrive knop te duwen ?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
ah ok, nee ik gebruik het schrijven nu ook nooitalexbl69 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:50:
[...]
Schrijven. Gebruik het nooit, zou het niet missen.
Wel door mij.. ik gebruik het nu nog dagelijks in mijn huidige auto (Audi), dus ben er aan gewend.dencoupe schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:46:
Inderdaad het schrijven, zal door heel weinig mensen gemist worden.
Maar...wellicht dat het verschuiven van de productieweek van mijn auto ook nog een positief randje krijgt (al verwacht ik het niet):
/f/image/fK7h1g0YCQpQ1zB5lm1VBmHk.png?f=fotoalbum_large)
Krijg je dat logo dan gewoon omdat je een M pakket hebt?Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:36:
[...]
Die krijg je er standaard niet meer bij vanwege de brandgevoeligheid zegt de dealerdiGierre schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:23:
iemand die de i4 al geleverd heeft gekregen en weet of BMW er ook een thuislaadkabel (granny charger) bij levert, naast de type 2 kabel?
Tot november vorig jaar stonden ze nog wel vermeld in de I4 brochure
Daarna zijn ze eruit verdwenen
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.