Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 13:42
stan64 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:26:
[...]

Die krijg je er standaard niet meer bij vanwege de brandgevoeligheid zegt de dealer

Tot november vorig jaar stonden ze nog wel vermeld in de I4 brochure
Daarna zijn ze eruit verdwenen
Dat is volgens mij onzin. Bij mijn iX3 besteld eind December 2021 wordt die gewoon bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 08:31
[...]

Die krijg je er standaard niet meer bij vanwege de brandgevoeligheid zegt de dealer

Thx, had al zo'n vermoeden...stond nergens in enige lijst namelijk. Maar destijds zei de dealer die ik het vroeg wel dat ie erbij zat. Dat van die brandgevoeligheid is natuurlijk onzin dat BMW dat gaat bepalen. Er valt zeker wat af te dingen als mensen gaan stekkeren en verlengkabels gaan gebruiken e.d. maar als het inherent onveilig is moet de EU / overheid daar iets an doen niet BMW. De noodzaak om er een te hebben omdat je soms alle opties nodig hebt blijft (zeker als je op vakantie naar Frankrijk gaat) dus je wordt alleen op extra kosten gejaagd doordat je hem zelf moet aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Engineer Stewie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:22:
[...]

Krijg je dat logo dan gewoon omdat je een M pakket hebt?
Ja, alle M-Sport en M-modellen die ná 1 Maart 2022 worden geproduceerd krijgen standaard dit logo (ook enkel dit jaar). Mits je op de bestelling duidelijk aangeeft dat je het logo niet wilt hebben.

Echter, toen mijn bestelling werd geplaatst bij BMW op 3 januari 2022, was dit logo nogeens niet als optie te kiezen. Dus het zat helemaal niet in mijn bestelde configuratie, maar omdat de auto dus na 1 maart is gebouwd heeft BMW tóch het logo gemonteerd.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:33:
[...]

Ja, alle M-Sport en M-modellen die ná 1 Maart 2022 worden geproduceerd krijgen standaard dit logo (ook enkel dit jaar). Mits je op de bestelling duidelijk aangeeft dat je het logo niet wilt hebben.

Echter, toen mijn bestelling werd geplaatst bij BMW op 3 januari 2022, was dit logo nogeens niet als optie te kiezen. Dus het zat helemaal niet in mijn bestelde configuratie, maar omdat de auto dus na 1 maart is gebouwd heeft BMW tóch het logo gemonteerd.
Benieuwd of het voor mijn iX3 (die standaard M-pakket heft) ook telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:37:
[...]

Benieuwd of het voor mijn iX3 (die standaard M-pakket heft) ook telt.
Als deze na 1 maart geproduceerd is, dan is de kans zeer groot.

/edit: Zit nu even in de configurator te kijken van de iX3 en daar is het Heritage logo geen optie. Dus ik vermoedt dat dit logo dus niet wordt geplaatst op de iX3.
Wel apart, want de i4 heeft het dus wél.

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 22-04-2022 11:43 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
diGierre schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:32:
[...]

Thx, had al zo'n vermoeden...stond nergens in enige lijst namelijk. Maar destijds zei de dealer die ik het vroeg wel dat ie erbij zat. Dat van die brandgevoeligheid is natuurlijk onzin dat BMW dat gaat bepalen. Er valt zeker wat af te dingen als mensen gaan stekkeren en verlengkabels gaan gebruiken e.d. maar als het inherent onveilig is moet de EU / overheid daar iets an doen niet BMW. De noodzaak om er een te hebben omdat je soms alle opties nodig hebt blijft (zeker als je op vakantie naar Frankrijk gaat) dus je wordt alleen op extra kosten gejaagd doordat je hem zelf moet aanschaffen
Brandgevoeligheid is het excuus. Besparing is de reden. Tesla heeft deze week ook aangegeven te stoppen met het leveren van een gewone lader.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Ook al stond ie op je koopovereenkomst?
Bij mij staat ie er netjes op .. Accessoire EI0000E6.
Ik zal morgen vanmiddag wel eens zien of ie er bij zit en laat het hier wel weten.

edit: dealer belde.. ze hebben hem al klaar.. kan hem vanmiddag halen _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Apache4u op 22-04-2022 12:42 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:57
[...]

Ik laad al 9 jaar grotendeels via de granny, mits het stopcontact goed gezekerd is gaat dat prima.
Wordt inderdaad niet meegeleverd, ik heb nu met de dealer afgesproken dat ik de granny van de Polestar zelf houd.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 12:39
Rivanov schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:33:
[...]

Ja, alle M-Sport en M-modellen die ná 1 Maart 2022 worden geproduceerd krijgen standaard dit logo (ook enkel dit jaar). Mits je op de bestelling duidelijk aangeeft dat je het logo niet
Ik heb het logo afbesteld. Hopelijk wordt dit najaar mijn i4 gebouwd, maar met portimao blue vind ik die rode lijnen van het logo de boel onnodig druk maken. Toevallig vandaag Ekris over gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RobbieHifi schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:34:
[...]

Ik heb het logo afbesteld. Hopelijk wordt dit najaar mijn i4 gebouwd, maar met portimao blue vind ik die rode lijnen van het logo de boel onnodig druk maken. Toevallig vandaag Ekris over gebeld.
Voor mij had het logo er ook niet persé op hoeven zitten.
Toen bekend werd dat BMW dit logo ging hanteren had ik aan mijn verkoper gevraagd of dit ook van toepassing ging zijn op mijn auto. Hij gaf toen aan dat dit apart aan de order toegevoegd moest worden, en dit niet standaard werd toegepast aangezien mijn bestelling al eerder was doorgegeven. Heb hier toen geen vervolg aan gegeven. Nu blijkt dus dat BMW alsnog standaard het logo toepast.

Ach, het missstaat 'm gelukkig niet i.c.m. Skyscraper Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:51
Je kunt hem natuurlijk ook na aflevering nog vervangen.

Kost wel 2x €53

https://bmwshop.ekris.nl/...torkap-logo-ekris-webshop

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
[...]

Dus dit schrappen ze ook "zomaar" even? WTF.. moet niet gekker worden. Wel handig, dat je na een gesloten overeenkomst zelf nog even, wederom zonder enige communicatie daarover, als dealer/fabrikant zelf de levering aan kan passen. Zónder enige compensatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
alexbl69 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:33:
Je kunt hem natuurlijk ook na aflevering nog vervangen.

Kost wel 2x €53

https://bmwshop.ekris.nl/...torkap-logo-ekris-webshop
Aan de achterzijde zit de camera verwerkt in het logo... die vergeet je eventjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ard1970 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:46:
[...]

Aan de achterzijde zit de camera verwerkt in het logo... die vergeet je eventjes?
Hij doelt waarschijnlijk op mijn auto. En dat is een F40 1-serie en geen i4.
Snap uiteraard jouw verwarring, want we zitten per slot van rekening in het i4 topic.

Excuses voor de de-rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 21:05
Bij mijn geleverde i4 zit Wel de thuislaadkabel bij ( ttz zo een grote box ) en die zit zelfs in een mooie tas.. dat naast de losse kabels voor de laadpalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-04-2023

Id3

Ja ja, productiedatum 20 april op bimmerwork. Decoder kan nog steeds niks vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oeds zijlstra
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06-2023
Volg dit forum al geruime tijd en las al die berichten over levertijden, heb zelf in nov 2021 een i4 besteld en levering stond op 28-7-2022.
En wat denk je, krijg ik vandaag bericht dat hij volgende week binnenkomt en dat ik hem 4 mei kan komen halen.
Er is dus nog hoop op snellere levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn1s
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
oeds zijlstra schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:50:
Volg dit forum al geruime tijd en las al die berichten over levertijden, heb zelf in nov 2021 een i4 besteld en levering stond op 28-7-2022.
En wat denk je, krijg ik vandaag bericht dat hij volgende week binnenkomt en dat ik hem 4 mei kan komen halen.
Oh leuk om te lezen, ik heb hem namelijk begin november besteld en mijn ETA is 29-7-2022. Volgende week maar even de dealer een mailtje sturen :). Bij welke dealer heb jij hem besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeds zijlstra
Bij broekhuis oost enschede

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik heb hem binnen en meteen lekker mee file gereden op de weg terug, hehe. Dus mooi de tijd om eea al uit te zoeken. Zo veel mogelijkheden! De dealer bevestigde dat de granny-lader inderdaad niet meer meegeleverd wordt maar omdat ie bij mij op de koopovereenkomst stond hebben ze hem er toch bijgedaan. Netjes dus. Wat me opvalt tot nu:
- positief verrast door het verbruik. 92km gereden en nog 387km range in de app. Het zegt weinig want 30% was file, 30% B-weg (100kmh) en 30% goed doorrijden (130kmh) op de snelweg. De rest bebouwde kom. Maar toch.
- Apple car play werkt. Mijn build date was 5 april dus had dat niet verwacht.
- De auto rijdt super relaxed als je wilt en kan ook een monster zijn als je dat dan weer wilt.

Ik ben zeer tevreden over Ekris Utrecht. Ze hebben mij echt top behandeld. Wat mij betreft een aanrader dus.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

tomtom901

Moderator General Chat
Apache4u schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:35:
Ik heb hem binnen en meteen lekker mee file gereden op de weg terug, hehe. Dus mooi de tijd om eea al uit te zoeken. Zo veel mogelijkheden! De dealer bevestigde dat de granny-lader inderdaad niet meer meegeleverd wordt maar omdat ie bij mij op de koopovereenkomst stond hebben ze hem er toch bijgedaan. Netjes dus. Wat me opvalt tot nu:
- positief verrast door het verbruik. 92km gereden en nog 387km range in de app. Het zegt weinig want 30% was file, 30% B-weg (100kmh) en 30% goed doorrijden (130kmh) op de snelweg. De rest bebouwde kom. Maar toch.
- De auto rijdt super relaxed als je wilt en kan ook een monster zijn als je dat dan weer wilt.

Ik ben zeer tevreden over Ekris Utrecht. Ze hebben mij echt top behandeld. Wat mij betreft een aanrader dus.
Waar zijn die foto's dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Die maak ik morgen bij daglicht 👍🏻

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ekris Utrecht zal die van mij leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-06 16:16
Apache4u schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:32:
[...]

Die maak ik morgen bij daglicht 👍🏻
Foto's van ambient light moet je wel snachts maken hé :p (en heb je de laserlights btw?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmwteunissen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
De auto rijdt super relaxed als je wilt en kan ook een monster zijn als je dat dan weer wilt.
Dat is dé reden om de M50 te kiezen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:51

Gefeliciteerd :)

Vraagje: ben je bij elektrische auto's de eerste paar honderd kilometer nog gelimiteerd (inrijden)? Of hoeft dat niet meer?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
alexbl69 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:46:
[...]

Vraagje: ben je bij elektrische auto's de eerste paar honderd kilometer nog gelimiteerd (inrijden)? Of hoeft dat niet meer?
Je blok hoeft niet in te slijten, wat bij ice wel het geval is. Dus lijkt mij niet, maar zelf nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Id3 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:44:
Ja ja, productiedatum 20 april op bimmerwork. Decoder kan nog steeds niks vinden.
Maken beide gebruik van verschillende systemen volgens mij. Bij mij stond de productiedatum juist eerder op www.mdecoder.com dan op bimmer.work (waar hij uiteindelijk ook op kwam te staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@Apache4u Congrats! Ben erg benieuwd naar je foto's!
En fijn dat Carplay direct werkt! Jij had/hebt ook code 6P1 op je optielijst staan? Maar klaarblijkelijk toch al de software ontvangen vanuit de fabriek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37

TheVMaster

Moderator WOS
oeds zijlstra schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:50:
Welke uitvoering heb je? De eDrive 40 of de M50? En ook een beetje aangekleed, of een vrij ‘kale’ uitvoering? Heb zelf de eDrive 40 besteld (in okt) en hij staat voor eind juni op de planning. Heb nog niets gehoord, maar ik heb bijna alles erop en eraan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
alexbl69 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:46:
[...]

Eerste 500km rustig staat in de handleiding. Maar dat is volgens mij meer voor de remmen inte slijten. Ik heb t Wel gedaan en vanaf 500km de launch control al getest 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
rolelael schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:32:
[...]

Eerste 500km rustig staat in de handleiding. Maar dat is volgens mij meer voor de remmen inte slijten. Ik heb t Wel gedaan en vanaf 500km de launch control al getest 🤪
Remmen is altijd even rustig aan, niet de schijven en blokken verglazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
RobbieHifi schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:53:
[...]

Remmen is altijd even rustig aan, niet de schijven en blokken verglazen.
Een EV remt toch vooral op de motor normaal.
Maar met blokken en schijven moet je idd oppassen.

Motoren rij ik al lang nietmeer in. Bij ICE gewoon zien dat olie warm is en gaan. Moet er maar tegenkunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Engineer Stewie schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:44:
[...]

Een EV remt toch vooral op de motor normaal.
Maar met blokken en schijven moet je idd oppassen.

Motoren rij ik al lang nietmeer in. Bij ICE gewoon zien dat olie warm is en gaan. Moet er maar tegenkunnen.
Heu neen dat hant af op welke stand je rijdt. In de basic setup in D staat het adaptief genereren niet hoog. Wil je meer afremmen op de motor (one pedal ) B stand nemen. Of zoals ik de settings aanpassen voor de D en die op hoog zetten altijd. Ik rij wel zo t liefste. En moet uiteraatd soms bijremmen ( maaar dit ligt eerder aan mijn rijstijl )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oeds zijlstra
TheVMaster schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:46:
[...]

Welke uitvoering heb je? De eDrive 40 of de M50? En ook een beetje aangekleed, of een vrij ‘kale’ uitvoering? Heb zelf de eDrive 40 besteld (in okt) en hij staat voor eind juni op de planning. Heb nog niets gehoord, maar ik heb bijna alles erop en eraan zitten.
Ik heb de 40 besteld en lekker aangekleed heb voor 20K aan optie’s oa M pakket M stoelen 19” wielen
High exe, co pilot pack trekhaak comfort acces schuifdak en wat ik nog vergeten ben 😁

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Druk dagje gehad maar toch nog even voor zonsondergang een paar foto’s geschoten. Stoel is dus diegene met ventilatie en niet de m sportstoelen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqFbZyoxgB4ng-1PxMa3eUEPmpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3SzWibXUrSmNfeeRe9rzcF8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOXTo6D3Wcs4x45Ls-B4d6uBzTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vko4yiBy7Tqe1qHvGaUh4OHo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zt5mIDy-2YYcV3Pi6KIeMJO24dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gBaXXkPkmBJXsNbpr5nGycB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAO3Th__S3I1HE3WhQQPcoN8F8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImvHcI8pULmWTsgr7ndRzBxf.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:31
@Apache4u Wat een f#cking awesome kleur!! _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeds zijlstra
Heb de vin van de dealer ontvangen en zat alle optie even te bekijken, maar weet iemand wat ze met de optie S8TR Decodering extra functies bedoelen? En welke functie’s dit betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeds zijlstra
Apache4u schreef op zondag 24 april 2022 @ 00:05:
Druk dagje gehad maar toch nog even voor zonsondergang een paar foto’s geschoten. Stoel is dus diegene met ventilatie en niet de m sportstoelen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige wagen 👍👍
Ik zie dat jij het jubileum embleem niet gemonteerd is op jou auto, ik heb er niet om gevraagd met ze zitten er volgens de optielijst wel op. Of heb je dit later nog geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
oeds zijlstra schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:38:
[...]

Prachtige wagen 👍👍
Ik zie dat jij het jubileum embleem niet gemonteerd is op jou auto, ik heb er niet om gevraagd met ze zitten er volgens de optielijst wel op. Of heb je dit later nog geregeld?
De dealer gaf mij de optie eind januari. Ik kon dus kiezen en heb gekozen voor de originele badges. Ik vond de kleurstelling mooier op deze manier en de camera achter was minder opvallend.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:55
welke velgen zijn dit?

Mooie kleur , zelf durfde ik niet mat te nemen omdat ik weet dat ik de wagen niet telkens ga poetsen met de hand

[ Voor 72% gewijzigd door oldgrumpy op 24-04-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Deze:
3FK - 19 inch LM M Y-spaak (styling 859M) Bicolor

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Zonder enige voorbereiding qua routeplanning met één laadstop tijdens het eten van 30 min naar Berlin gereden uit Amsterdam vrijdagavond. Morgen race ik 'm terug.
Kijken hoe dicht ie bij de Taycan & IONIQ 5 kan komen. De eerste #BerlinChallenge van 2022!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VevEKgjDn3rv3HbV_h0pRA6qGTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgYF5eXr9inMsfxKw9dopTRj.jpg?f=fotoalbum_large

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@Apache4u Zie dat jij op Hankook banden staat. Mijn F40 staat op Pirelli P Zero.
Wist niet dat BMW ook Hankook gebruikt.
Dacht dat zij enkel Michelin en Pirelli gebruikte.

Misschien voor de i-modellen anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Rivanov schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:53:
@Apache4u Zie dat jij op Hankook banden staat. Mijn F40 staat op Pirelli P Zero.
Wist niet dat BMW ook Hankook gebruikt.
Dacht dat zij enkel Michelin en Pirelli gebruikte.

Misschien voor de i-modellen anders?
Ook tig dikke 5-series uit Duitsland die ik reed door de jaren heen stonden op Hankook, net als deze i4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BMW Duitsland heeft een goed overzicht per model waar de bandendobbelstenen op kunnen vallen:
https://www.bmw.de/de/top...-reifenkennzeichnung.html

Je kan in de PDF op de EU linkjes doorklikken voor de specifieke banden types.
Tevens had mijn dealer offerte ook alle EU bandenlabels voor mijn 19" 859M keuze staan.

Zelf nog aan het puzzelen met lease offertes tussen de eDrive40 en de M50.
Mijn dealer gaf aan de het M Sport Plus pack niet meer bestelbaar is. Zal hier binnenkort nog een prijslijst update van komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 11:01
@fewips Deze foto doet mij een beetje verbazen in "Nür Bar Bitte":

Afbeeldingslocatie: https://polarsteps.s3.amazonaws.com/user_images/steps/large_thumb/u_1052832/96F0222F-4489-4EFB-BCC3-4C6561EF0B24_8A0616C9-A1C8-492F-AFBD-9B6820245216.jpg

Zelfs in NL is het nog zoeken naar zo'n optie.
20 a 25 euro, *bliep* & gaan. Gewoon geen gezeik met druppels, laadpassen, enz.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

D_Jeff schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:29:
@fewips Deze foto doet mij een beetje verbazen in "Nür Bar Bitte":

[Afbeelding]

Zelfs in NL is het nog zoeken naar zo'n optie.
20 a 25 euro, *bliep* & gaan. Gewoon geen gezeik met druppels, laadpassen, enz.
In Duitsland gaat het echt heel hard sinds een jaar. ARAL is IONITY al voorbij in laders. En overal kun je zonder laadpas terecht (met je credit card!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@fewips Credit card: zo'n beetje de meeste gescamde kaart ter wereld.
Daarom wil ik je best uitdagen: Hoe ver kom je met je "debit card" (bank pas) in de EER ?

Want als fossiele rijder kom ik overal met mijn "debit card" (in hetzelfde gebied)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

D_Jeff schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:50:
@fewips Credit card: zo'n beetje de meeste gescamde kaart ter wereld.
Daarom wil ik je best uitdagen: Hoe ver kom je met je "debit card" (bank pas) in de EER ?

Want als fossiele rijder kom ik overal met mijn "debit card" (in hetzelfde gebied)
Debit card werkt bij deze automaten ook, maar bij beetje snellader schrijft die wel direct 50 euro af (voorbeeld) waar niet iedereen op zit te wachten en stel je komt tien minuten laden kan het best even duren voor je het teveel betaalde terughebt. Maar fair enough persoonlijk heb ik tig laadpassen mee om op de beste tarieven te surfen, maar ik krijg de klacht veel van (nog) niet EV-rijders, vandaar dat ik het als positief zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@fewips De Tango schrijft rustig 100 of 125 euro af als boeking voor een reservering voor benzine en/of diesel -- dus 50 euro is dan een mooie meevaller.

In de begindagen van de onbemande pompen kon het soms ook wel een paar uur tot een paar dagen duren. Tegenwoordig is dat beperkt tot "max een dagdeel".
Geld hetzelfde tijdframe ook voor deze fastchargers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

D_Jeff schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:11:
@fewips De Tango schrijft rustig 100 of 125 euro af als boeking voor een reservering voor benzine en/of diesel -- dus 50 euro is dan een mooie meevaller.

In de begindagen van de onbemande pompen kon het soms ook wel een paar uur tot een paar dagen duren. Tegenwoordig is dat beperkt tot "max een dagdeel".
Dat zal van de aanbieder afhangen! Ik gebruik zoals gezegd meestal laadpassen (voor (veel) scherpere tarieven) en het zal per land én aanbier (en wellicht zelfs per bank) verschillen, maar ik hoor de wildste verhalen ook over mislukte laadsessies die na een maand worden teruggestort in UK etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ckit_tse
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09-2023
Voor de liefhebbers die niet tot volgend jaar willen wachten; van Poelgeest Naarden heeft nog voor 2022 vijf productie sloten voor de i4. Ik sprak gisteren (23/04) nog met een verkoopadviseur en hij noemde dat Naarden nog 5 productie sloten heeft voor 2022… :)

Mijn i4 M50 was eind 2022-02 besteld en de verwachte levertijd is "nog" derde week 2022-09...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-06 22:26
@oeds zijlstra

Ik vermoed dat ze met de 8TR Decoding Additional Functions bedoelen, dat de change lane assist wordt uitgeschakeld. Een voorbeeld van hoe dit werkt zou je hier kunnen zien: YouTube: How to change lanes automatically – BMW How-To

Ik weet alleen niet, als dit het geval is, waarom ze dit uit willen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
D_Jeff schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:11:

tegenwoordig is dit reeds hoger bij tango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
Weet iemand of de i4 M50 lane change assistant ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
NemeSiS-7 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:25:
Weet iemand of de i4 M50 lane change assistant ondersteunt?
Neen, ik heb t net geprobeerd trouwens :-) en werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
Dank voor het proberen. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechBert
  • Laatst online: 03-05 02:51
Apache4u schreef op zondag 24 april 2022 @ 00:05:
Druk dagje gehad maar toch nog even voor zonsondergang een paar foto’s geschoten. Stoel is dus diegene met ventilatie en niet de m sportstoelen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!
Ik zie er ook een Mini electric staan. Wij hebben binnenkort ook de i4 en de mini electric als combi op de oprit. 2 van de fijnst rijdende electrische auto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
TechBert schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:57:
[...]

Nice!
Ik zie er ook een Mini electric staan. Wij hebben binnenkort ook de i4 en de mini electric als combi op de oprit. 2 van de fijnst rijdende electrische auto's. :)
Klopt helemaal. Die mini is qua rijgevoel echt heel leuk. Als ze die range nog een beetje op weten te krikken en de begrensde top van 150km/u ook zouden kunnen verhogen zou ie van mij een 10 krijgen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:55
rolelael schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:59:
[...]

Neen, ik heb t net geprobeerd trouwens :-) en werkt niet
Is dat iets dat er uitgehaald is wegens chiptekort of is dat iets wat er standaard gewoon niet inzit, ook niet als optie bvb ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Zat net je optielijst o.b.v. VIN nog even terug te lezen en daar heb jij geen 6P1 op staan. Dus bij jou was Apple Carplay sowieso niet achterwege gelaten vanwege andere chip.

Ben benieuwd of mijn F40 (die 6P1 - Tijdelijke verwijdering Apple CarPlay / Android Auto wel heeft) ook al de software update heeft ontvangen vanuit fabriek.. of dat dit toch pas in mei gereleased gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:35:
[...]

Zat net je optielijst o.b.v. VIN nog even terug te lezen en daar heb jij geen 6P1 op staan. Dus bij jou was Apple Carplay sowieso niet achterwege gelaten vanwege andere chip.

Ben benieuwd of mijn F40 (die 6P1 - Tijdelijke verwijdering Apple CarPlay / Android Auto wel heeft) ook al de software update heeft ontvangen vanuit fabriek.. of dat dit toch pas in mei gereleased gaat worden.
ok duidelijk. Ik meldde het omdat er hier een aantal data voorbij kwamen qua built waarbij je geen carplay zou hebben. En volgens mij viel de mijne daarbinnen. Maar of je initieel carplay hebt is dus ook van andere factoren afhankelijk behalve de bouwdatum.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Apache4u schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:41:
[...]

ok duidelijk. Ik meldde het omdat er hier een aantal data voorbij kwamen qua built waarbij je geen carplay zou hebben. En volgens mij viel de mijne daarbinnen. Maar of je initieel carplay hebt is dus ook van andere factoren afhankelijk behalve de bouwdatum.
Jup.
Betreft deze code op de optielijst:

6P1 - Wi-Fi Functions, Temporary Deletion & Preparation For Remote Software Upgrade

Deze code heb je als je dus het nieuwe hardware component in de auto hebt zitten, maar waarvan de software nog niet gereed is. Deze zou in mei 2022 klaar moeten zijn waarna je 'm via de Remote Software Upgrade binnenkrijgt op je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
oldgrumpy schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:29:
[...]

Is dat iets dat er uitgehaald is wegens chiptekort of is dat iets wat er standaard gewoon niet inzit, ook niet als optie bvb ?
Neen, staat toch nergens vermeld
Het enige wat erbij mij werd uitgehaald is de touch functionaliteit op de idrive controller

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 15:02

spacer

SAP nerd

Na 12 jaar Alfa Romeo leaseauto's, meld ik me in dit topic met de mededeling dat vandaag een oranje e40 besteld is.

Vanwege het enigszins beperkte leasebudget en ook de torenhoge bijtelling zijn het weinig opties geworden.
Alleen hifi, een verwarmd stuurwiel en een elektronisch wegklapbare trekhaak zijn erbij gekomen.

Verwachte leverdatum januari 2023, ik ben benieuwd hoe vaak dat nog gaat wijzigen :z.
Tot die tijd rijd ik in ieder geval nog vrolijk door in mijn Giulia ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
Ik heb een update ontvangen van Athlon, de leverdatum is bijgesteld naar 1 augustus. Het verhaal blijkt dus wel te kloppen dat de productieplanning in April zou worden gemaakt voor de volgende batch.

In ieder geval goed nieuws na alle verhalen tot zover. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@spacer Stuurwiel verwarming heeft als bijkomend voordeel dat het leer in betere conditie blijft (je stookt het vocht weg).

Verder ben ik dan toch wel benieuwd hoe "kaal" de standaard auto verder is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
D_Jeff schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:55:
@spacer Stuurwiel verwarming heeft als bijkomend voordeel dat het leer in betere conditie blijft (je stookt het vocht weg).

en ook fijn, dat je bij klimatiseren 's morgens een lekker warm stuurtje hebt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
TechBert schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 06:56:
Ik heb een update ontvangen van Athlon, de leverdatum is bijgesteld naar 1 augustus. Het verhaal blijkt dus wel te kloppen dat de productieplanning in April zou worden gemaakt voor de volgende batch.

In ieder geval goed nieuws na alle verhalen tot zover. 8)
Is het daarmee naar voren gehaald of is de datum gelijk gebleven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37

TheVMaster

Moderator WOS
RobbieHifi schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:19:
[...]
Dat is inderdaad interessant om te weten. Heb van Poelgeest gisteren nog even gebeld en de mijne staat nog steeds voor eind juni op de planning (besteld in oktober).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
spacer schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:13:
Na 12 jaar Alfa Romeo leaseauto's, meld ik me in dit topic met de mededeling dat vandaag een oranje e40 besteld is.

Vanwege het enigszins beperkte leasebudget en ook de torenhoge bijtelling zijn het weinig opties geworden.
Alleen hifi, een verwarmd stuurwiel en een elektronisch wegklapbare trekhaak zijn erbij gekomen.

Verwachte leverdatum januari 2023, ik ben benieuwd hoe vaak dat nog gaat wijzigen :z.
Tot die tijd rijd ik in ieder geval nog vrolijk door in mijn Giulia ;).
Ik zal veronderstellen dat dit NL is. Mijn dealer heeft al gezegd dat de 2023 niet meer kunnen garanderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechBert
RobbieHifi schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:19:
[...]
Naar voren gehaald, echter was dat de voorspelling. Ik heb begin januari bij Vanlaarhoven besteld in Eindhoven en ze gaven toen aan dat de planning indicatief op oktober was gezet maar dat ze wel de verwachting hadden dat het eerder zou zijn, April zou de planning meer duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer

spacer

SAP nerd

D_Jeff schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:55:

Valt eigenlijk wel mee. Ik heb nu elektrisch verstelbare en verwarmde leren stoelen. Ik hoef die stoelen eigenlijk nauwelijks te verstellen en verwacht niet dat ik dit ga missen en anders handmatig ;).
De stoelverwarming heb ik 1 keer aangehad om uit te proberen.

Verder hoop ik wel dat de optie Carplay / Android Auto leverbaar gaat zijn want daar kijk ik naar uit.
Onderstel en messcherpe besturing van de Giulia ga ik waarschijnlijk wel missen.
kmser schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:34:
[...]

Ik zal veronderstellen dat dit NL is. Mijn dealer heeft al gezegd dat de 2023 niet meer kunnen garanderen.
Correct, auto is besteld bij De Maassche in NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whitebear
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 21:56
Whitebear schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:12:
Yes, The Car is Born…

Vandaag bericht van de dealer gehad.
VIN-nummer ontvangen.
Status in één keer van 150 naar 182 gegaan.
Bij expediteur voor transport.
Week 17 in Nederland, week 18 of 19 uitlevering.

Betreft i4 M50,
Brooklyn Grau Metalic

19 inch LM M Dubbelspaak (styling 861M)
Alle opties erop, behalve stoelventilatie, extra getint glas en carbonpakket.

Besteld op 17 aug 2021.
Productiedatum: 12-04-2022 (Mdecoder.com)

Zo te lezen op eerdere berichten hierboven komen er een aantal i4’s tegelijk aan binnenkort…
Zojuist bericht gehad van de dealer (Renova Breda):
Dinsdag 10 mei mag ik hem op komen halen… :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
spacer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:02:
[...]

Valt eigenlijk wel mee. Ik heb nu elektrisch verstelbare en verwarmde leren stoelen. Ik hoef die stoelen eigenlijk nauwelijks te verstellen en verwacht niet dat ik dit ga missen en anders handmatig ;).

Verder hoop ik wel dat de optie Carplay / Android Auto leverbaar gaat zijn want daar kijk ik naar uit.
Onderstel en messcherpe besturing van de Giulia ga ik waarschijnlijk wel missen.

[...]

Ik vind t persoonlijk wel fijn de elektrisch verstelbare en profielen die je kan gebruiken. Mijn dochter tijdt af en toe ook eens in de m50 ( liever dan in haar clio ) . en dan stapt ze in met de 2de sleutel en de stoel verzet zich automatisch en neemt alle instellingen voor haar mee. Stap ik terug in met mijn sleutel, op stoel terug naar mijn profiel etc.

Zetelverwarming springt ook lekker aan wann het nodig is bij climatisatie. Dat zal een genot zijn in de winter.

Maar als je idd alleen rijdt met de wagen heb j er geen nood aan, dan is 1x instellen ok . Verder denk ik dat een ' kale ' wagen best veel bevat en zowieso een mooie verschijning is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whitebear
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 21:56
rolelael schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:08:
[...]

Ik vind t persoonlijk wel fijn de elektrisch verstelbare en profielen die je kan gebruiken. Mijn dochter tijdt af en toe ook eens in de m50 ( liever dan in haar clio ) . en dan stapt ze in met de 2de sleutel en de stoel verzet zich automatisch en neemt alle instellingen voor haar mee. Stap ik terug in met mijn sleutel, op stoel terug naar mijn profiel etc.

Zetelverwarming springt ook lekker aan wann het nodig is bij climatisatie. Dat zal een genot zijn in de winter.

Maar als je idd alleen rijdt met de wagen heb j er geen nood aan, dan is 1x instellen ok . Verder denk ik dat een ' kale ' wagen best veel bevat en zowieso een mooie verschijning is !
Spiegels, telefoon- en audio-instellingen veranderen ook meteen?
Alleen stuurkolom niet geloof ik…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
spacer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:02:
[...]

[...]

Echt of Venlo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer

spacer

SAP nerd

rolelael schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:08:
[...]

Kan me goed voorstellen dat dit heel handig is als je veel van berijder wisselt.
Dat is bij mij niet echt aan de orde.
Daarnaast vind ik andere zaken, zoals Hifi en trekhaak, belangrijker en gaat het budget daar naar toe ;).

Maar op zich is de 'kale' uitvoering best rijk uitgerust vind ik :).
Echt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Whitebear schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:15:
[...]

Spiegels, telefoon- en audio-instellingen veranderen ook meteen?
Alleen stuurkolom niet geloof ik…
Klopt

Stuurkolom is manueel ( eigenlijk best jammer dat dat niet elektronisch is )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
spacer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:39:
[...]
Kan me goed voorstellen dat dit heel handig is als je veel van berijder wisselt.
Daarnaast vind ik andere zaken, zoals Hifi en trekhaak, belangrijker en gaat het budget daar naar toe ;).

[...]

Goede keuze. Komt mijn BMW ook vandaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
[...]

[...]

Zelf heb ik wel M-sport pakket, maar geen elektrisch verstelbare (wel verwarmde stoelen). Misschien dat maximaal 1 keer per week mijn vriendin in de auto gaat rijden. Gelukkig is ze van ongeveer mijn lengte. Dus voor mij een keuze om die te schrappen, maar zo heeft ieder weer eigen keuzes. Toch ook wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmser
[...]

Initieel had ik een mooi uitgevoerde i4 in mijn budget, met de prijsaanpassingen is dat een kale i4 geworden (dus bestel ik die niet).
17" velgen zien er echt niet uit op de i4. Leer en verwarmbare zetels zijn echt een minimum. Een M-pakket, self driving en een betere radio stonden op mijn wishlist.
Nu zal het eerder richting polestar 2 of EQE gaan (mist een kleine opleg voor de EQE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer

spacer

SAP nerd

kmser schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:22:
[...]

Initieel had ik een mooi uitgevoerde i4 in mijn budget, met de prijsaanpassingen is dat een kale i4 geworden (dus bestel ik die niet).
17" velgen zien er echt niet uit op de i4. Leer en verwarmbare zetels zijn echt een minimum. Een M-pakket, self driving en een betere radio stonden op mijn wishlist.
Nu zal het eerder richting polestar 2 of EQE gaan (mist een kleine opleg voor de EQE).
Voor mij allemaal minder of niet belangrijk . De rij eigenschappen, range, interieur waren doorslaggevend.
Als Alfa een fatsoenlijke BEV had gehad was ik daarbij gebleven. Misschien over 5 jaar een elektrische Giulia mits financieel bereikbaar. Ach ja, zo heeft iedereen wat :) .

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LiveKoRn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-01-2024
[...]

Vind het altijd grappig dat 17" velgen niet zouden passen op een I4. Ik heb namelijk 17" velgen op mijn i4 en ik vind mijn wagen er gewoon goed uitzien hoor. Daarnaast blijft het ook een persoonlijke smaak/keuze. Ik heb besloten mijn budget niet in mijn velgen te steken maar in andere zaken:

- Business Pack (oa HUD, wireless charging GSM)
- Saphirschwarz metallic
- Zonnewerend glas achteraan
- Sensatec Tocarot
- Comfortoegang
- M sportstuur
- Zetelverwarming

Samen met het feit dat een i4 standaard ook al zeer degelijk uitgerust is ( automatische airco, automatisch inkapbare buitenspiegels, LED lichten voor en achter,...), heb ik een goed uitgeruste BMW i4, die er zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ajs37JErUWiM14CVO4GNN-PTIs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2nbO0CTAp64y2m3U9e6UxjmT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-06 16:45
LiveKoRn schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:46:
[...]

Vind het altijd grappig dat 17" velgen niet zouden passen op een I4. Ik heb namelijk 17" velgen op mijn i4 en ik vind mijn wagen er gewoon goed uitzien hoor. Daarnaast blijft het ook een persoonlijke smaak/keuze. Ik heb besloten mijn budget niet in mijn velgen te steken maar in andere zaken:

- Saphirschwarz metallic
- Sensatec Tocarot
- Comfortoegang
- M sportstuur
- Zetelverwarming

Samen met het feit dat een i4 standaard ook al zeer degelijk uitgerust is ( automatische airco, automatisch inkapbare buitenspiegels, LED lichten voor en achter,...), heb ik een goed uitgeruste BMW i4, die er zo uitziet:

[Afbeelding]
Je kon gemakkelijk een halve meter extra achteruit parkeren ;)

Heb je een foto van je interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolM
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-12-2022
Mijn status staat sinds 13 april op 150 (besteld een juli, i4 40 M-sport). De build week is week 18, volgende week dus. Fingers crossed.

Op BimmerCode.work staat dat code 8TR Decoding additional functions betreft. Heeft iemand enig idee wat dit inhoud en wordt dat later bij een update alsnog toegevoegd? Heeft het iets met de nieuwe chip te maken dit nog geprogrammeerd moet worden en wat mist er dan op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
VolM schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:22:
Mijn status staat sinds 13 april op 150 (besteld een juli, i4 40 M-sport). De build week is week 18, volgende week dus. Fingers crossed.

Op BimmerCode.work staat dat code 8TR Decoding additional functions betreft. Heeft iemand enig idee wat dit inhoud en wordt dat later bij een update alsnog toegevoegd? Heeft het iets met de nieuwe chip te maken dit nog geprogrammeerd moet worden en wat mist er dan op dit moment?
Een snelle Google Search doet vermoeden dat het om verschillende zaken kan gaan, en niet expliciet één bepaalde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
[...]

Die Polestar heb ik nu. Fijne auto maar mindere stoelen. En leer kost (wel inclusief stoelventilatie) ook ca. € 4.500.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Autowina schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:35:
[...]

Die Polestar heb ik nu. Fijne auto maar mindere stoelen. En leer kost (wel inclusief stoelventilatie) ook ca. € 4.500.
Polestar heeft als doel het leer duur genoeg te maken dat niemand het nog neemt. Going vegan of zo. Dat en de range zijn de mindere punten. Bij de BMW had ik een betere algemene kwaliteitsindruk, maar de tester (40e) had een prijskaartje van net geen 80k.
Maar met de prijssetting van de i4 nu komt die in het vaarwater van de EQE en die heeft nog meer range (en in de garage zijn ze niet zo arrogant).

En raar van de stoelen in de Polestar. Hiervoor heb ik een aantal jaren gereden met een XC60 en een V60 met sportstoelen en die waren wel beter dan de sportstoelen van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Als ik mij niet vergis heeft de EQE GEEN warmtepomp... Dat en de hogere prijs zou voor mij een dealbreaker zijn (functionaliteit dus minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
VolM schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:22:

Dwz dat je bij assisted driving geen ondersteuning hebt voor rijbaan switch , of hoe t ook noemt. Dus als het aanstaat dat je je knipperlicht in blikft houden dat hij autom dan naar linksnof rechts gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
rolelael schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:40:
[...]

Dwz dat je bij assisted driving geen ondersteuning hebt voor rijbaan switch , of hoe t ook noemt. Dus als het aanstaat dat je je knipperlicht in blikft houden dat hij autom dan naar linksnof rechts gaat.
Think not... Bij mijn weten doet de i4 dat sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Toch volgens mij. Vandaar dat ze het er nu bijzetten specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
So it have come to my attentions that some of the color options adds the option 8TR Decoding additional functions.
8TR apparantly is the code for removing lane change assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
kmser schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:55:
[...]

Polestar heeft als doel het leer duur genoeg te maken dat niemand het nog neemt. Going vegan of zo. Dat en de range zijn de mindere punten. Bij de BMW had ik een betere algemene kwaliteitsindruk, maar de tester (40e) had een prijskaartje van net geen 80k.
Maar met de prijssetting van de i4 nu komt die in het vaarwater van de EQE en die heeft nog meer range (en in de garage zijn ze niet zo arrogant).

En raar van de stoelen in de Polestar. Hiervoor heb ik een aantal jaren gereden met een XC60 en een V60 met sportstoelen en die waren wel beter dan de sportstoelen van BMW.
Thuis hebben we naast de Polestar ook een XC60 en voor de Polestar had ik een V60. Die stoelen vind ik echt wel een paar klasses beter dan de stoelen in de Polestar! Maar ga gewoon een paar uur proefrijden, dan weet je of jij dit ook zo ervaart. Verder vind ik de Polestar wel een heerlijke auto!

Ik heb nu een e40 besteld incl. High Executive, M-sportpakket, verwarmd stuurwiel, adaptief onderstel, glazen schuif-/kanteldak, Harmon Kardon, Tansanit individual metallic en wat kleine extra's voor ruim onder € 75k. Dat gaat bij een EQE lang niet lukken (ik heb die vergelijkbaar geconfigureerd zoals ik wilde en kwam dan ruim boven € 90k, ok wel met Burmester).

De inruil van de Polestar eind dit jaar was trouwens wel prima. In ruim twee jaar circa € 8.000 afschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
[...]

- Saphirschwarz metallic
- Sensatec Tocarot
- Comfortoegang
- M sportstuur
- Zetelverwarming

[Afbeelding]
Misschien een paar extra foto's, want deze kijken allemaal niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
[...]

- Saphirschwarz metallic
- Sensatec Tocarot
- Comfortoegang
- M sportstuur
- Zetelverwarming

[Afbeelding]
Het gaat inderdaad om heel persoonlijke keuzes. Ik heb de standaad velgen gekozen omdat ik ze zelfs mooier vind dan deze…voor mij de voorkeur naar opties zoals HUD, Hifi en auto pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Apache4u schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:35:
[...]

Ook al stond ie op je koopovereenkomst?
Bij mij staat ie er netjes op .. Accessoire EI0000E6.
Ik zal morgen vanmiddag wel eens zien of ie er bij zit en laat het hier wel weten.

edit: dealer belde.. ze hebben hem al klaar.. kan hem vanmiddag halen _/-\o_
En? Zat de granny-lader er bij?
Pagina: 1 ... 13 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.