Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ard1970 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:23:
[...]

En? Zat de granny-lader er bij?
Jazeker:
Apache4u schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:35:
Ik heb hem binnen en meteen lekker mee file gereden op de weg terug, hehe. Dus mooi de tijd om eea al uit te zoeken. Zo veel mogelijkheden! De dealer bevestigde dat de granny-lader inderdaad niet meer meegeleverd wordt maar omdat ie bij mij op de koopovereenkomst stond hebben ze hem er toch bijgedaan. Netjes dus. Wat me opvalt tot nu:
- positief verrast door het verbruik. 92km gereden en nog 387km range in de app. Het zegt weinig want 30% was file, 30% B-weg (100kmh) en 30% goed doorrijden (130kmh) op de snelweg. De rest bebouwde kom. Maar toch.
- Apple car play werkt. Mijn build date was 5 april dus had dat niet verwacht.
- De auto rijdt super relaxed als je wilt en kan ook een monster zijn als je dat dan weer wilt.

Ik ben zeer tevreden over Ekris Utrecht. Ze hebben mij echt top behandeld. Wat mij betreft een aanrader dus.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Autowina schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:52:
[...]

Thuis hebben we naast de Polestar ook een XC60 en voor de Polestar had ik een V60. Die stoelen vind ik echt wel een paar klasses beter dan de stoelen in de Polestar! Maar ga gewoon een paar uur proefrijden, dan weet je of jij dit ook zo ervaart. Verder vind ik de Polestar wel een heerlijke auto!

Ik heb nu een e40 besteld incl. High Executive, M-sportpakket, verwarmd stuurwiel, adaptief onderstel, glazen schuif-/kanteldak, Harmon Kardon, Tansanit individual metallic en wat kleine extra's voor ruim onder € 75k. Dat gaat bij een EQE lang niet lukken (ik heb die vergelijkbaar geconfigureerd zoals ik wilde en kwam dan ruim boven € 90k, ok wel met Burmester).

De inruil van de Polestar eind dit jaar was trouwens wel prima. In ruim twee jaar circa € 8.000 afschrijving).
Heb testgereden met de polestar, maar op 60 minuten kan ik niet 100% oordelen over de zetels.

Voor mij moet de wagen in operationele leasing. Het prijsverschil tussen de EQE en de i4 is dan 100€ per maand. Mijn i4 configuratie is op een paar maand tijd van 970 pm naar 1170 pm gegaan. Dat en de houding van de dealer zorgt ervoor dat ik dan liever meer uitgeef voor een EQE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:15
kmser schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:29:
[...]

Heb testgereden met de polestar, maar op 60 minuten kan ik niet 100% oordelen over de zetels.

Voor mij moet de wagen in operationele leasing. Het prijsverschil tussen de EQE en de i4 is dan 100€ per maand. Mijn i4 configuratie is op een paar maand tijd van 970 pm naar 1170 pm gegaan. Dat en de houding van de dealer zorgt ervoor dat ik dan liever meer uitgeef voor een EQE.
Het blijft bijzonder hoe groot de verschillen tussen lease en zelf kopen zijn!

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmwteunissen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
kmser schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:29:
[...]

Hoe komt het dat de leaseprijs zoveel is gestegen? Puur door renteverhoging?
Als ik mijn configuratie invoer op de bmw site, kom ik nog steeds op hetzelfde bedrag als in september..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
cmwteunissen schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:45:
[...]

Als ik mijn configuratie invoer op de bmw site, kom ik nog steeds op hetzelfde bedrag als in september..
Rentekosten en energiekosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Ik begreep dat BMW kortingen in de ban had gedaan.
Leasemaatschappijen kunnen in principe hoge kortingen bedingen bij fabrikanten vanwege de hoge aantallen die ze afnemen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
[...]

De catalogusprijs is met 2,9% gestegen.

De leaseprijs is gestegen door: het verdwijnen van het ACO business pack (vervangen door het duurdere business pack met minder uitrusting)
Het verdwijnen van de leasekorting. (nu nog 3%) (die was voor de e-auto's beduidend lager dan voor de ICE/hybride modellen)

Bij hybrides is de korting ook gedaald, maar komt het gros van de verhoging op kosten van de lagere restwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmser
Autowina schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:42:
[...]

Het blijft bijzonder hoe groot de verschillen tussen lease en zelf kopen zijn!
Hier komt dat voor een groot deel door de bepaling van de restwaarde.
Voor een elektrische BMW i4 van 65k is het maandelijkse leasebedrag gelijkaardig aan een 320e basisuitvoering. Zonder rekening te houden met de totale TCO.

Daarnaast krijg je in de leasing mooie kortingen (bij sommigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 19:50
Volgens mij als je echt pushed bij de dealer kan die ook wel iets betekenen. Ik zal ook enkele tientjes boven budget... Dealer heeft met Leasemij gebeld en "samen" gezorgd dat het wel erin paste...

Ik kwam ook af van een "kale" i4 met ACC/stoel + stuur verwarming/Hifi systeem.
+ Greun metallic
Naar
Unilak + Mpakket + ACC/comfort entry/Wireless chargepad/stoel + stuur verwarming/Hifi systeem en parkingpack plus.

Al met al wel erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-01-2024
spacer schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:13:
Na 12 jaar Alfa Romeo leaseauto's, meld ik me in dit topic met de mededeling dat vandaag een oranje e40 besteld is.

Vanwege het enigszins beperkte leasebudget en ook de torenhoge bijtelling zijn het weinig opties geworden.
Alleen hifi, een verwarmd stuurwiel en een elektronisch wegklapbare trekhaak zijn erbij gekomen.

Verwachte leverdatum januari 2023, ik ben benieuwd hoe vaak dat nog gaat wijzigen :z.
Tot die tijd rijd ik in ieder geval nog vrolijk door in mijn Giulia ;).
Ongelooflijk eigenlijk. Ik heb de mijne in Belgie besteld in januari, verwachte leverdatum juli 2023...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Awesomo4k schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:08:
Volgens mij als je echt pushed bij de dealer kan die ook wel iets betekenen. Ik zal ook enkele tientjes boven budget... Dealer heeft met Leasemij gebeld en "samen" gezorgd dat het wel erin paste...

Ik kwam ook af van een "kale" i4 met ACC/stoel + stuur verwarming/Hifi systeem.
+ Greun metallic
Naar
Unilak + Mpakket + ACC/comfort entry/Wireless chargepad/stoel + stuur verwarming/Hifi systeem en parkingpack plus.

Al met al wel erg tevreden.
We zitten met een key dealer waarbij we moeten gaan. Deze gaf mij direct aan: M-pakket past er niet in, max business pakket als optie. Korting?: jullie mogen toch zelf bijleggen? Vanuit de dealer zou er dus 0 inspanning komen om korting te geven. Ze weten dat als ik een BMW wil ik bij hen moet gaan... Dus doen ze geen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 19:50
kmser schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:38:
[...]

We zitten met een key dealer waarbij we moeten gaan. Deze gaf mij direct aan: M-pakket past er niet in, max business pakket als optie. Korting?: jullie mogen toch zelf bijleggen? Vanuit de dealer zou er dus 0 inspanning komen om korting te geven. Ze weten dat als ik een BMW wil ik bij hen moet gaan... Dus doen ze geen moeite.
Ahh dat is wel bijzonder jammer... Sorry dat het soms zo moet gaan....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaTvguIJTE-TExyN5drwTic75zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muLrkzk52FEFuSriRd8Nh9hP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_JAOL47leVw_sRErY2_6LvtwYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHB6fNi8jPsMPyileXLcyhrh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZh2cxLILRzpchF0HKD4amjPMMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eitgilCkAwwsz0vTmaJe09As.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQ1B4hmTyel7PRtu8YiHNPttbwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g106GOksDKiekpdigM3BWRuq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIZX2WxPHhaYDpBAP6nh2_8LsoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4vNKoIY4QcwzOP159yXPHvO.jpg?f=fotoalbum_large

Zo die van mij is ook binnen bij de dealer. Zaterdag 7 mei ophalen. Komt me goed uit, de dag daarvoor kom ik terug van vakantie. Besteld in juli. Ik kan niet wachten!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
Ziet er goed uit! Geleverd door Van Hooff zie ik. :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 43% gewijzigd door Rivanov op 28-04-2022 14:43 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-09 18:22
De mijne is ook binnen bij de dealer :)

9 mei ophalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1xGR4SxoiZS29uMfUWZtrUWljA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aazqLWQdEUkESCzAc0Vjmu4W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/la95PeOBdupnU4qAlMQ7d-QvkyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpjIK4uSBcfuCMu95F2Cy28R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9_XzSeYWrAbq2ANHNKn-g_LBeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQIpNqj1Z3JVWZRy5MScFy8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVamK3DVIwkPM664unXULmceVp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfxX2m19hNoJFnTieqXvtxxp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmwteunissen
stan64 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:22:
De mijne is ook binnen bij de dealer :)

9 mei ophalen
Het lijkt wel alsof dat logo licht geeft! :*)

De mijne is helaas nog niet binnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denn1s
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
Wauw! Alvast veel plezier gewenst.
Toevallig nog een zwarte eDrive 40 gezien? Heb de mijne ook besteld bij Dusseldorp in Alkmaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:19
Dat 50 jaar logo is eigenlijk heel mooi met de combinatie van het nabije Msport logo... Combineert prachtig!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stan64
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-09 18:22
Denn1s schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:38:
[...]

Wauw! Alvast veel plezier gewenst.
Toevallig nog een zwarte eDrive 40 gezien? Heb de mijne ook besteld bij Dusseldorp in Alkmaar 8)
Nee helaas niet Dennis (had alleen maar oog voor de mijne) :)

Mocht je wel een al VIN nummer hebben dan kun je wel alvast de laadpas van BMW activeren en laten ingaan op de dag dat je gaat rijden

Duurt een dag of 4 voordat je kaart er is

Tevens een backup kaart van Shell erbij besteld

Net gedaan en super makkelijk om te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whitebear
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:16
Whitebear schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:04:
[...]

Zojuist bericht gehad van de dealer (Renova Breda):
Dinsdag 10 mei mag ik hem op komen halen… :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jalQ9jhQs9YU4yXwrQkugW0FpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBngl26ZNY56xW3W2yjQU9YX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mooie drop aan M50's! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whitebear
Ja; vermoedelijk allemaal op dezelfde vrachtauto gestaan… 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Whitebear schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:21:
[...]

Mag hopen dat ze wel zo efficiënt zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmwteunissen
Whitebear schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:21:
[...]

Hij had de mijne ook wel even mogen inladen en afleveren bij Renova Goes :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Woow, ineens al die M50's.. zaken gaan nog goed in NL precies. :+

Snif. Hadden de Belgische dealers/importeur maar net zoveel slots gereserveerd. Mijn dealer wil momenteel nog altijd geen datum geven voor een auto die 4 maand terug besteld is.
Meer Belgen hier die wachtende zijn? Welke bestel-/leveringsdatum horen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-09 07:09
witchdoc schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:47:

Snif. Hadden de Belgische dealers/importeur maar net zoveel slots gereserveerd. Mijn dealer wil momenteel nog altijd geen datum geven voor een auto die 4 maand terug besteld is.
Besteld begin oktober, verwachte leverdatum midden december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:37

Besteld eind december, leverdatum die ik gekregen heb maart 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller

edrive40 bijna full option besteld in september (begin) verwachte leverdatum 8 mei maar hoor niks meer... geen uitstel, geen bericht dat productie begint of whatever (zelfs geen reactie op mails...) ... Ik denk dat ik in de loop van volgende week gewoon de garage binnen wandel... Dan moeten ze wel iets zeggen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 09:27
Vandaag de i4 opgehaald en gelijk een leuke rit van Den Haag naar Zeeland mee gedaan. Wat een machine! Het verbruik van de M50 is overigens top in de eco pro stand (bleef onder de 16kw/100km). Op dezelfde route doet de i3 het marginaal beter (tussen de 14-15kw/100).

Ervaring met de M50 tot nu toe, zeer comfortabel in de eco pro stand, vergelijkbaar met de 40e, typische RWD auto (motor op de voorwielen wordt niet gebruikt, pas als je flink het stroompedaal indrukt) Echter in de sport boost stand is er flinke torque steer.

Qua audio heeft de i4 het hifi systeem, en ik ben er echt positief voor verrast. Klinkt goed, wel net iets minder dan het H&K systeem, maar het verschil vind ik meevallen.

Komend weekend de stoelen voorzien van een ceramic coating, volgende week volgt de buitenkant (gyeon mohs evo voor de poetsnerds onder ons).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aV_ygTju45gyUZ5ZQeZy6BzOoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21NtzZr3US1uWnhjejyDWjN1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXLn8nVvm4V__AL0mOYoQm1M6WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjIeSbwIGirARUxzH0vYSm2m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRkmQ_kgfKGesOrm1i-PpC8uwYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTNybMCF4LLMMA4oXECs5TQX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXbspRF0I5jGfBlkOedCEyeraQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4nQ5QzCzj6NU6TgWSkpEXiI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXsR6g_rloes8kt-ve9QtdsV8dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEDEeYulltwToq7iUQPDyVj8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvgRzBOe-_mbRne-lZWXq0GY4rM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdzysULyPkASBVyF5K7xzUnc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j812PIWs6zhxf-6MOoyRebN4UCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwaSQEDojikG4A6CIshLRPyd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V60OG_3oH9Wo3hnkfyxobKWA1hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Y7aL0HlYZ6CHUh97hKjWYiC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ibidriv3r op 28-04-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:53
Knap her verbruik. Ook al rij ik rustig , blijf rond de 21-22kWh zitten :/)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

rolelael schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:44:
Troost je, mijn Polestar 2 (AWD 408pk, Long Range Dual Motor) komt zelden onder de 23kWh/100km. In de winter gemiddeld 28kWh/100km.

Wat een vette kleur dat San Remo zeg, prachtig.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Als ik San Reno green zie, slaat de twijfel weer toe. Moet ik die ook niet gaan nemen ipv Portimao Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 22:09
MisteRMeesteR schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:50:
[...]

Troost je, mijn Polestar 2 (AWD 408pk, Long Range Dual Motor) komt zelden onder de 23kWh/100km. In de winter gemiddeld 28kWh/100km.

Dan doe jij toch iets verkeerd haha. Zelfs met mijn iPace van 2200kg rij ik gemiddeld 20kWh in de zomer en 25-27 in de winter. En dat is volgens mij de minst zuinige EV samen met de oude Etron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
RobbieHifi schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:21:
Als ik San Reno green zie, slaat de twijfel weer toe. Moet ik die ook niet gaan nemen ipv Portimao Blue
Die groen is schitterend, ook omdat er weinig groene autos op de weg zijn.
Prachtig met dat oranje leder.

Ik ben niet een designfreak of dergelijk, maar bepaalde kleurencombinaties vind ik heel mooi.

Wit buiten met wit/beige leder
Groen buiten met oranje leder
Blauw buiten met donkerrood leder
Geel buiten met zwart leder

[ Voor 25% gewijzigd door kx22 op 28-04-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:49
kx22 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:48:
[...]

Dan doe jij toch iets verkeerd haha. Zelfs met mijn iPace van 2200kg rij ik gemiddeld 20kWh in de zomer en 25-27 in de winter. En dat is volgens mij de minst zuinige EV samen met de oude Etron.
met mijn e-tron mag ik blij zijn met 27 kwh, dan doe ik het heel goed! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
syntesia schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:50:
[...]

met mijn e-tron mag ik blij zijn met 27 kwh, dan doe ik het heel goed! :P
Hopelijk heb je de 55 batterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

kx22 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:48:
[...]

Voornamelijk genieten van het rijden eigenlijk :+

* MisteRMeesteR kan zowel thuis als op het werk altijd laden, en maak zelden meer ritjes van >200km :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
kx22 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:50:
[...]

Ik ben niet een designfreak of dergelijk, maar bepaalde kleurencombinaties vind ik heel mooi.

Nu heb ik portimao blue met cognac interieur besteld.

Groen twijfel ik aan. Ben alleen bang dat ik het op grijze grauwe dagen te donker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
RobbieHifi schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:02:
[...]

Groen twijfel ik aan. Ben alleen bang dat ik het op grijze grauwe dagen te donker vind.
Bordeaux rood icm met een felle blauw is prachtig. Superman ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Rivanov schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:41:
Ziet er goed uit! Geleverd door Van Hooff zie ik. :)

***members only***
Van Hoof inderdaad,!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kx22 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:50:
[...]

Eens. Vind een lichte carrosseriekleur met donker interieur ook mooi. Of donkere carosseriekleur met licht interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
ibidriv3r schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:05:
Vandaag de i4 opgehaald en gelijk een leuke rit van Den Haag naar Zeeland mee gedaan. Wat een machine! Het verbruik van de M50 is overigens top in de eco pro stand (bleef onder de 16kw/100km). Op dezelfde route doet de i3 het marginaal beter (tussen de 14-15kw/100).

Ervaring met de M50 tot nu toe, zeer comfortabel in de eco pro stand, vergelijkbaar met de 40e, typische RWD auto (motor op de voorwielen wordt niet gebruikt, pas als je flink het stroompedaal indrukt) Echter in de sport boost stand is er flinke torque steer.

Qua audio heeft de i4 het hifi systeem, en ik ben er echt positief voor verrast. Klinkt goed, wel net iets minder dan het H&K systeem, maar het verschil vind ik meevallen.

Komend weekend de stoelen voorzien van een ceramic coating, volgende week volgt de buitenkant (gyeon mohs evo voor de poetsnerds onder ons).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Werkelijk fantastische combinatie exterieur en interieur! Congrats! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerenjasper
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-07-2023

Besteld 14/12/2021, vermoedelijke leverdatum 04/05/2023 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 09:27
rolelael schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:44:
Bij wat sportiever rijden gaat het richting de 20, maar heb best wat EV ervaring met de i3 en zeker met de eerste die we hadden (60ah) was hypermilen wel een vereiste. Het is vooral leuk dat de M50 ook zuinig kan zijn als het nodig is.
Denk dat het verbruik in de praktijk slechts een fractie boven de 40e zal zitten, zeker omdat de front motor vrijwel constant uitgeschakeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
En ja hoor.. voor de 5e week op rij is de productieweek met een week opgeschoven, nét voor de productieweek zou ingaan. 8)7

Wordt er zo langzamerhand wel een beetje cynisch door, het verpest enigzins de voorpret.

Of ik ongeduldig ben? Jazeker.

Ik stoor me echter het meest aan de non-communicatie; ik moet bijna overal zelf achteraan bellen en/of hier te weten komen. Het voelt bijna aan als "zoethouders", die geplande productieweken. Het kan er bij mij NIET in, dat men in de fabriek pas 1 a 2 dagen voor de geplande productieweek kan zeggen of alle onderdelen er wel/niet zijn. Een beetje té LEAN, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmser

Inmiddels zeggen ze 2024...
Maar ik hoor dat je beter gewoon in Duitsland bestelt.
MisteRMeesteR schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:50:
[...]
San remo met cognac ging ook mijn keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:11
Ard1970 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:35:
Ik stoor me echter het meest aan de non-communicatie; ik moet bijna overal zelf achteraan bellen en/of hier te weten komen.
Ik denk ook niet dat de dealers zelf constant automatische updates krijgen? Dus ze controleren het alleen als de klant er achter vraagt. De meerderheid van de klanten zal ook gewoon wachten vermoed ik en niet zoveel bezig zijn met hun bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cradled
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 22:40
...

Ik stoor me echter het meest aan de non-communicatie; ik moet bijna overal zelf achteraan bellen en/of hier te weten komen. Het voelt bijna aan als "zoethouders", die geplande productieweken. Het kan er bij mij NIET in, dat men in de fabriek pas 1 a 2 dagen voor de geplande productieweek kan zeggen of alle onderdelen er wel/niet zijn. Een beetje té LEAN, lijkt me.
Hetzelfde hier, na lang aandringen heb ik een reactie van de dealer mogen ontvangen op 10/03 "dat mijn wagen gereed staat om als één van de volgende in productie te gaan."

Vandaag, 29/04, zou mijn afleverdatum zijn, er is niets meer gecommuniceerd geweest en ook in de leasetool is de betreffende datum nog niet gewijzigd. Het lijkt me een zekerheid indien ik er zelf niet achter vraag, dat ik tegen eind volgende maand nog steeds niets heb gehoord... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelC165
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-04-2024

M50 besteld in januari en ze gokken ergens juni 2023, maar zeggen dat ze pas vanaf 2023 kunnen preciezer zeggen. De situatie in Oekraïne leidt alvast tot paar extra maanden geloof ik. Als ik hem zomer 2023 heb, zal ik al blij zijn. En hopelijk vallen er geen opties weg, dat zou pas helemaal een bummer zijn.

Ik volg nu al tijdje maar nog steeds nergens een identieke configuratie (qua looks binnen en buiten) als mijne gevonden :/ Hopelijk komt die er eens, zodat ik wat kan verlekkeren. M50 in M Brooklyn Grau met carbon binnen en buiten, 20" velgen, het cognac interieur met de M stoelen en Shadowline trim en laser headlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
RobbieHifi schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:02:
[...]

Dat is net waarom het san remo groen heb besteld.
Is vrij donkere kleur (maar nog duidelijk groen), maar als dan de zon erop komt krijg je die stukken die echt helder groen worden terwijl andere stukken nog donker blijven.. Vond dat een HEEL erg coole look.. (die ene keer bij de dealer) :D
Ik heb er Leder Vernasca Mokkam interieur bij genomen trouwens.
Heerenjasper schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:12:
[...]

Besteld 14/12/2021, vermoedelijke leverdatum 04/05/2023 8)7
Dan snap ik waarom mijn dealer me niks wil zeggen.. Mijne is eerste week januari besteld :/

GRMBL, ik ben nog ruim een maand aant wachten geweest tot een lokale dealer eindelijk de edrive40 versie had i.p.v. de M50. En de enige reden dat ik daarop wachtte is omdat de Polestar LRSM me serieus tegenviel qua vermogen aan lage snelheid i.v.m. de polestar 2 LRDM. :'(

[ Voor 35% gewijzigd door witchdoc op 29-04-2022 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
Cradled schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:16:
[...]

Hetzelfde hier, na lang aandringen heb ik een reactie van de dealer mogen ontvangen op 10/03 "dat mijn wagen gereed staat om als één van de volgende in productie te gaan."

Vandaag, 29/04, zou mijn afleverdatum zijn, er is niets meer gecommuniceerd geweest en ook in de leasetool is de betreffende datum nog niet gewijzigd. Het lijkt me een zekerheid indien ik er zelf niet achter vraag, dat ik tegen eind volgende maand nog steeds niets heb gehoord... :Y
Idem hier; ook mij werd dat weken geleden gemeld; "Hij kan ieder moment in productie gaan"

In de lease-app staat nog steeds 8 april.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
springfield89 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:07:
[...]

Ik denk ook niet dat de dealers zelf constant automatische updates krijgen? Dus ze controleren het alleen als de klant er achter vraagt. De meerderheid van de klanten zal ook gewoon wachten vermoed ik en niet zoveel bezig zijn met hun bestelling.
Snap ik. Maar ik heb een voorgeschiedenis (geannuleerde Audi) en men beloofde destijds juist WEL pro-actief te communiceren, als BMW zijnde. Dan is het helemaal niet de bedoeling om als lastig te worden omschreven, wanneer je zelf maar gaat informeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
@ibidriv3r Bizar .. die kleur groen ziet er op jouw foto's zoveel beter uit dan in de configurator. In de configurator had ik er zo overheen geklikt (ziet er niet uit) maar zo 'in het echt' .. wat een prachtige auto zeg!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
witchdoc schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:55:
[...]

Dat is net waarom het san remo groen heb besteld.
Is vrij donkere kleur (maar nog duidelijk groen), maar als dan de zon erop komt krijg je die stukken die echt helder groen worden terwijl andere stukken nog donker blijven.. Vond dat een HEEL erg coole look.. (die ene keer bij de dealer) :D
Ik heb er Leder Vernasca Mokkam interieur bij genomen trouwens.

[...]
In het licht, of deel licht vind ik San Remo echt geweldig. Alleen op grijze grauwe dagen vind ik die net een tikje te donker.
Maar het is zo erg, dat ik er nog steeds over twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En ja hoor.. voor de 5e week op rij is de productieweek met een week opgeschoven, nét voor de productieweek zou ingaan. 8)7

Wordt er zo langzamerhand wel een beetje cynisch door, het verpest enigzins de voorpret.

Of ik ongeduldig ben? Jazeker.

Ik denk dat je na zo lang wachten niet meer mag spreken van ongeduldig ;)
Ook ik/wij zitten in hetzelfde schuitje. Zou eerst medio Februari 2022 zijn. Toen Maart. Toen April en toen opeens Juni. Toen weer week 17 (deze week) en nu week naar 19.
Onze bestelling is van 2e week van Augustus en nog steeds geen concrete datum o.i.d.

Voor wat het waard is heb ik via het klachtenformulier op BMW.NL een pittig briefje getikt. Na een weekje telefoontje met duizendmaal excuses, we weten het ook niet, de fabriek dit en BMW DLD dat, bla bla bla; plaatje wat de dealer ook afdraait eigenlijk.
Om het leed te verzachten kreeg ik een aanbod voor een slipcursus in Zandvoort.
Leuk maar ik wil gewoon m'n nieuwe speledingetje hebben niet een zoethoudertje ook al is het goed bedoeld was mijn reactie.

Heb ook aangegeven dat het gewoonweg asociaal vind en niet uit te leggen is dat kopers die maanden later dan dat wij dat gedaan hebben, getekend hebben dan vervolgens veel eerder een i4 rijden. Afgezien of dat nou een normale of M50 is.
Dan trek je toch een lange neus naar je klanten heb ik aangegeven.

Ook hier zegt de beste meneer: we nemen het mee en leggen het écht neer bij BMW DLD. Ja en dan ? vroeg ik... Krijg ik daar mijn auto eerder door ? Maar ik betwijfel of ik er ooit nog iets van hoor.

Het helpt dan ook niet als je leest dat gelukkigen pas laat in 4e kwartaal besteld hebben en nu al een (al dan niet vaste) leverdatum weten of krijgen. Gun het ze natuurlijk van harte, dat dan weer wel.

We zetten gewoon weer een nieuwe kruisje op de agenda. Hebben we weer iets om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
bulsing schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat je na zo lang wachten niet meer mag spreken van ongeduldig ;)
Ook ik/wij zitten in hetzelfde schuitje. Zou eerst medio Februari 2022 zijn. Toen Maart. Toen April en toen opeens Juni. Toen weer week 17 (deze week) en nu week naar 19.
Onze bestelling is van 2e week van Augustus en nog steeds geen concrete datum o.i.d.

Voor wat het waard is heb ik via het klachtenformulier op BMW.NL een pittig briefje getikt. Na een weekje telefoontje met duizendmaal excuses, we weten het ook niet, de fabriek dit en BMW DLD dat, bla bla bla; plaatje wat de dealer ook afdraait eigenlijk.
Om het leed te verzachten kreeg ik een aanbod voor een slipcursus in Zandvoort.
Leuk maar ik wil gewoon m'n nieuwe speledingetje hebben niet een zoethoudertje ook al is het goed bedoeld was mijn reactie.

Heb ook aangegeven dat het gewoonweg asociaal vind en niet uit te leggen is dat kopers die maanden later dan dat wij dat gedaan hebben, getekend hebben dan vervolgens veel eerder een i4 rijden. Afgezien of dat nou een normale of M50 is.
Dan trek je toch een lange neus naar je klanten heb ik aangegeven.

Ook hier zegt de beste meneer: we nemen het mee en leggen het écht neer bij BMW DLD. Ja en dan ? vroeg ik... Krijg ik daar mijn auto eerder door ? Maar ik betwijfel of ik er ooit nog iets van hoor.

Het helpt dan ook niet als je leest dat gelukkigen pas laat in 4e kwartaal besteld hebben en nu al een (al dan niet vaste) leverdatum weten of krijgen. Gun het ze natuurlijk van harte, dat dan weer wel.

We zetten gewoon weer een nieuwe kruisje op de agenda. Hebben we weer iets om naar uit te kijken.
Helemaal met je eens op alle vlakken, klinkt alsof je in dezelfde tijd bij dezelfde dealer hebt besteld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ard1970 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:29:
[...]

Helemaal met je eens op alle vlakken, klinkt alsof je in dezelfde tijd bij dezelfde dealer hebt besteld :X
In Waalwijk ?!

Filiaal in Breda heeft ook al een M50 uitgeleverd die later besteld is :(

oOo voor de koper natuurlijk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cmwteunissen
Hoera! Hij staat bij de dealer!
Nu wachten op de levering op 16 mei.. dagen aftellen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsCyy29A6yQiP75voRbFGi6FREE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ys6G8Kc5iHfWBw7QeWT6cl78.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYuiPIJMUBCztvJPtPYeSDKAM_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKCJ4vXxr0Qm9shrLLFIqdZz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulxWy3pT_F1RN6Y_Cy3yQhZ8wiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQ4AOn4cdoDRiLY4lAKrQ8Gl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlMiDag2tckBDkxNAPfKnoze0ZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kBPmizvGg71rtzjP4MniiaF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Wel grappig dat velen even langs de dealer gaan om foto's van hun auto te maken terwijl ze nog 3 weken moeten wachten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

tomtom901

Moderator General Chat
kx22 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:35:
Wel grappig dat velen even langs de dealer gaan om foto's van hun auto te maken terwijl ze nog 3 weken moeten wachten :')
Of foto's ontvangen van de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Ik krijg de indruk dat niet alleen het wachten langer wordt ... Maar ook dat de dealers 'meer tijd nodig hebben' om de wagen klaar voor levering te maken... Dat moet men mij toch wel eens uitleggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Quiller schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:39:
Ik krijg de indruk dat niet alleen het wachten langer wordt ... Maar ook dat de dealers 'meer tijd nodig hebben' om de wagen klaar voor levering te maken... Dat moet men mij toch wel eens uitleggen ...
Zeker daar het EV's betreft. Kenteken aanvragen (max 1 dag), plastic eraf halen. Nog even nalopen op krassen (hoewel men dat al in de fabriek heeft gedaan), bandjes natrekken, laden en ruitewisservloeistof en gaan. Ben je geen uren mee zoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
En klasse 5 alarm inbouwen? Standaard zit er klasse 3 op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmwteunissen
NemeSiS-7 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:48:
En klasse 5 alarm inbouwen? Standaard zit er klasse 3 op..
Exact.. dat is volgens de dealer waarom het zo lang duurt: werkplaatsplanning zit vol en er zijn maar weinig monteurs die zo’n alarmsysteem kunnen/mogen inbouwen.

En ja: ben zelf even langs gereden om foto’s te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
+ polijsten oa . Dat is toch wat mijn dealer heeft gedaan omdat een wagen hoe nieuw hij ook is, imperfecties heeft. Bij mij duurde het uiteindelijl ook 2 weken ( maar ze hadden ook nog eens achterstand door covid zieken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
bulsing schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:09:
[...]

In Waalwijk ?!

Filiaal in Breda heeft ook al een M50 uitgeleverd die later besteld is :(

oOo voor de koper natuurlijk
Deventer/Epse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
RobbieHifi schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:46:
[...]

Zeker daar het EV's betreft. Kenteken aanvragen (max 1 dag), plastic eraf halen. Nog even nalopen op krassen (hoewel men dat al in de fabriek heeft gedaan), bandjes natrekken, laden en ruitewisservloeistof en gaan. Ben je geen uren mee zoet.
Beschadigingen kunnen ook ontstaan tijdens het transport.., maar wel vreemd dat het bij een EV langer lijkt te duren dan bij een ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ard1970 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:40:
[...]

Beschadigingen kunnen ook ontstaan tijdens het transport.., maar wel vreemd dat het bij een EV langer lijkt te duren dan bij een ICE.
Inderdaad, ev zou minder tijd kosten. Maar papierwinkel bij lease maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
RobbieHifi schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:16:
[...]

Inderdaad, ev zou minder tijd kosten. Maar papierwinkel bij lease maatschappij
Die snap ik even niet? Waarom zou de papierwinkel bij een EV anders zijn dan bij een ICE, voor een leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Ard1970 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:32:
[...]

Die snap ik even niet? Waarom zou de papierwinkel bij een EV anders zijn dan bij een ICE, voor een leasemaatschappij?
Totale rijklaar maken tijd. Papierwinkel duurt net zo lang uiteraard.
Technisch zijn er minder zaken om na te lopen, dus dat zal sneller gaan.

Maar zoals aangegeven, inbouw van het alarm duurt neem ik aan bij een ICE als EV net zo lang.

[ Voor 21% gewijzigd door RobbieHifi op 29-04-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:49
kx22 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:52:
[...]

Hopelijk heb je de 55 batterij ;)
Gelukkig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
https://seversbreeman.nl/...0-146-28810740/#gallery-5

Van de zijkant vind ik hem minder mooi, dan lijkt het wel een 3 gran turismo.
Daarnaast rode remklauwen met groen exterieur is toch wel een beetje kerstboomcombinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:54
cmwteunissen schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:28:
Hoera! Hij staat bij de dealer!
Nu wachten op de levering op 16 mei.. dagen aftellen..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige auto zeg zo, welke kleur is dat? Is dat Dravitgrau metallic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmwteunissen
Mr_thebrown schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:33:
[...]

Prachtige auto zeg zo, welke kleur is dat? Is dat Dravitgrau metallic?
Correct, dravitgrau metallic en donkere koplampen (3MF Bmw Individual Shadowline Lights).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-04-2023

Id3

cmwteunissen schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:16:
[...]

Correct, dravitgrau metallic en donkere koplampen (3MF Bmw Individual Shadowline Lights).
Ik zie de 3MF niet in de configurator staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvN
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05-2023

TvN

De optie 3MF staat inderdaad niet in de configurator op de BMW website. Deze optie kan je wel door de dealer in de configuratie laten opnemen:-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Id3
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-04-2023

Id3

TvN schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:13:
De optie 3MF staat inderdaad niet in de configurator op de BMW website. Deze optie kan je wel door de dealer in de configuratie laten opnemen:-).
Wist niet van het bestaan, anders zeker meegenomen. Hij staat in munchen, verwachte levering met 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 22:11
Weet iemand op hoeveel % de batterij van de auto standaard wordt geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
NemeSiS-7 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:18:
Ik denk dat dat veel van je dealer afhangt... Kortom : een dealer met een beetje eer van zijn werk zorgt dat hij 'opgeladen' geleverd wordt... Als ze twee weken over de levering doen mag dat ook wel trouwens...

[ Voor 9% gewijzigd door Quiller op 30-04-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whitebear
Heeft iemand ervaring met ProTech Monte-Carlo, duurzame lakbescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmwteunissen
NemeSiS-7 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:18:
De mijne staat met 85% te wachten.. (zie foto, goed inzoomen), maar mag hopen dat ik hem met 100% geleverd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
cmwteunissen schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:07:
[...]

De mijne staat met 85% te wachten.. (zie foto, goed inzoomen), maar mag hopen dat ik hem met 100% geleverd krijg.
Anders weiger je de levering? :D

100% is sowieso niet gewenst tenzij je het echt absoluut nodig hebt voor een rit

[ Voor 15% gewijzigd door Divak op 30-04-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Divak schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:10:
[...]

100% is sowieso niet gewenst tenzij je het echt absoluut nodig hebt voor een rit
100 proc kan echt geen kwaad. Dealer vertelde me dat ook. Enkel moet je ervoor zorgen dat je niet cst met snelladers aan t werk gaat en hem zo gaat volproppen. Zowieso laadt de wagen trager vanaf 85 proc. Laadt hem toch wel eens in de week tot 100 proc als ik eens een langere rit voor de boeg heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
Divak schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:10:
[...]

In alle eerlijkheid : eens ik mijn wagen krijg ga ik zelfs vragen om hem vol op te laden. Het ogenblik dat ik hem afhaal plan ik een leuk dagje met de wagen, zoals naar ik vermoed wel het merendeel van de mensen zal doen zeker? Je gaat toch geen nieuwe wagen afhalen om snel naar huis te rijden en hem aan de lader te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
rolelael schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:37:
[...]

100 proc kan echt geen kwaad. Dealer vertelde me dat ook. Enkel moet je ervoor zorgen dat je niet cst met snelladers aan t werk gaat en hem zo gaat volproppen. Zowieso laadt de wagen trager vanaf 85 proc. Laadt hem toch wel eens in de week tot 100 proc als ik eens een langere rit voor de boeg heb
Niet om betweterig te zijn maar een accu constant tot 100% laden en volledig ontladen is op de lange termijn niet goed. Google eens naar Jeffrey Dahn, goeroe van Tesla en deze legt dat haarfijn uit.
Conclusie, een accu die tussen 70% wordt geladen en max 20% wordt ontladen heeft een langere levensduur (meer cycli) dan telkens 100% tot 0%. Er circuleren staatjes van percentages en het aantal cycli dat gemiddeld genomen een accu aan zou moeten kunnen. Uiteraard ook afhankelijk van type accu en overige omstandigheden zoals temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
vriej29 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:53:
[...]

Niet om betweterig te zijn maar een accu constant tot 100% laden en volledig ontladen is op de lange termijn niet goed. Google eens naar Jeffrey Dahn, goeroe van Tesla en deze legt dat haarfijn uit.
Conclusie, een accu die tussen 70% wordt geladen en max 20% wordt ontladen heeft een langere levensduur (meer cycli) dan telkens 100% tot 0%. Er circuleren staatjes van percentages en het aantal cycli dat gemiddeld genomen een accu aan zou moeten kunnen. Uiteraard ook afhankelijk van type accu en overige omstandigheden zoals temperatuur.
Ik ontlaad mijn batterij quasi nooit. Hang hem suasi elke dag gewoon aan de laadpaal als ik thuiskom. Soms mis ik eens een dag of 2 ja. Misschien denk ik er anders over opdat het een leasewagen is en binnen 3jen11maand einde contract is. Maar ik ga gewoon af op wat de dealer me vertelde. That's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
rolelael schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:10:
[...]

Ik ontlaad mijn batterij quasi nooit. Hang hem suasi elke dag gewoon aan de laadpaal als ik thuiskom. Soms mis ik eens een dag of 2 ja. Misschien denk ik er anders over opdat het een leasewagen is en binnen 3jen11maand einde contract is. Maar ik ga gewoon af op wat de dealer me vertelde. That's all
Logisch dat je als leaserijder daarover geen hebt. Zelf rijden we prive waaronder een BMW i3 (en later een i4 M50 :) ) en daarbij houd ik me aan de 80-20 regel voor zover mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:45
Zo, die bij Breeman is duurder als dat deze nieuw koste, zou wel wat van de prijs af mogen!

Vandaag bij mijn dealer geweest. In eerste instantie zou het april 2023 worden, 2 maanden later januari 2023 en vandaag kreeg ik te horen dat ie status 112 heeft en dat deze 18 mei definitief gemaakt wordt. Planning op de band half juni….. dus de mijne komt dit jaar zeker nog!

En kan alvast wennen, heb heel het weekend de beschikking over hun demo M50, ikke blij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
dencoupe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:58:
Zo, die bij Breeman is duurder als dat deze nieuw koste, zou wel wat van de prijs af mogen!

Vandaag bij mijn dealer geweest. In eerste instantie zou het april 2023 worden, 2 maanden later januari 2023 en vandaag kreeg ik te horen dat ie status 112 heeft en dat deze 18 mei definitief gemaakt wordt. Planning op de band half juni….. dus de mijne komt dit jaar zeker nog!

En kan alvast wennen, heb heel het weekend de beschikking over hun demo M50, ikke blij!!
Definitief? Daar zou ik nog maar niet teveel vanuit gaan, met code 112. De mijne heeft dat al eem maand of 2,5.. en de geplande productieweek is al 5x verzet sindsdien. Telkens met een week verzet, nèt voor de geplande productieweek zou starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
dencoupe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:58:
Want??? Dit is voor de ongeduldigen onder ons die meteen een auto willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
TvN schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:13:
Deze optie heb ik er ook bijgenomen. Als je de shadowline hebt, is dit echt wel een meerwaarde voor de looks. Heb een halve middag met een product genius gezeten om alle opties door te nemen incl uitleg wat ze exact deden. Was een verademing tov een “gewone” verkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
RobbieHifi schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:21:
[...]

Want??? Dit is voor de ongeduldigen onder ons die meteen een auto willen.
Als dit zo werkt, dan zet ik de mijne ook direct te koop voor 10k extra.. lang geleden dat een auto meer opleverde als dat ik hem gekocht heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
dencoupe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:24:
[...]

Als dit zo werkt, dan zet ik de mijne ook direct te koop voor 10k extra.. lang geleden dat een auto meer opleverde als dat ik hem gekocht heb!
Ik denk dat je dat zeker in deze tijd kunt gaan doen en er zeker geld op verdienen.
Wanneer het gewilde auto's betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieHifi op 30-04-2022 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
dencoupe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:22:
[...]

Deze optie heb ik er ook bijgenomen. Als je de shadowline hebt, is dit echt wel een meerwaarde voor de looks. Heb een halve middag met een product genius gezeten om alle opties door te nemen incl uitleg wat ze exact deden. Was een verademing tov een “gewone” verkoper!
Ja, die optie heb ik er ook op, dankzij dit forum. Staat inderdaad niet in de NL configurator maar in de Belgische wel. En een Belgische tweaker wees daarop alhier. Dus met optiecode naar de dealer gebeld en het was in Nederland ook gewoon mogelijk te bestellen..Volgens mij kun je je bestelling aanpassen t/m productiecode 111 , voor wie het wil.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_thebrown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:54
cmwteunissen schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:16:
[...]

Was ook niet bekend met 3MF Bmw Individual Shadowline Lights. Ik ben nu ook bezig, bijna full option m50. Alleen geen geventileerde stoelen ( wat zijn die debiel duur zeg ). En geen spoiler, vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Is er iemand die een detail foto kan maken van de shadowline lights, ik ben wel heel benieuwd hoe deze staan. Ik heb namelijk wel de shadowline optie.

Van Poelgeest Amsterdam verzekerd mij dat levering nog dit jaar is als ik nu bestel. Hoeveel waarde moet ik daaraan geven denken jullie? Ik ben zelf sceptisch met wat ik hier lees. Ze hebben contact met importeur gehad en die hebben dat bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Quiller schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat dat veel van je dealer afhangt... Kortom : een dealer met een beetje eer van zijn werk zorgt dat hij 'opgeladen' geleverd wordt... Als ze twee weken over de levering doen mag dat ook wel trouwens...
Een dealer met een beetje kennis (en eer) zal hem hopelijk juist niet met 100% afleveren.
Dat is dus juist niet goed voor Lion batterijen. Ook mijn huidige lease tesla hou ik tussen de 20-80, en laadt alleen op naar 100 als ik dat nodig heb.

Opladen naar 100% kan prima, maar zorg dan dat je gelijk weggaat, en niet lang laten staan.
Er is hierover veel te vinden online.

Overigens geldt precies hetzelfde voor je telefoon, tablet etc. Met dat beleid is de batterij van m’n iPhone na een jaar nog steeds 100% batterijconditie.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Mr_thebrown schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:04:
[...]

Was ook niet bekend met 3MF Bmw Individual Shadowline Lights. Ik ben nu ook bezig, bijna full option m50. Alleen geen geventileerde stoelen ( wat zijn die debiel duur zeg ). En geen spoiler, vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Is er iemand die een detail foto kan maken van de shadowline lights, ik ben wel heel benieuwd hoe deze staan. Ik heb namelijk wel de shadowline optie.

Van Poelgeest Amsterdam verzekerd mij dat levering nog dit jaar is als ik nu bestel. Hoeveel waarde moet ik daaraan geven denken jullie? Ik ben zelf sceptisch met wat ik hier lees. Ze hebben contact met importeur gehad en die hebben dat bevestigd.
kan zijn dat Van Poelgeest nog voldoende productieslots heeft. Daarmee kunnen ze dit jaar leveren.

Ben bang dat ze dat niet willen vastleggen in een contract of zoiets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Whitebear schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:26:
Heeft iemand ervaring met ProTech Monte-Carlo, duurzame lakbescherming?
Zelf geen ervaring mee op mijn eigen auto. Maar ik ken de man die ProTech Monte-Carlo in Someren heeft. Hij doet voor veel dealers hier in de regio (en ook de dealer waar mijn auto vandaan komt) altijd de speciale behandelingen. Zowel bestaand als nieuw (voor levering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whitebear
Dank voor je reactie.
Heb je het zelf niet overwogen op de nieuwe auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
wimpie schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:17:
[...]

Een dealer met een beetje kennis (en eer) zal hem hopelijk juist niet met 100% afleveren.
Dat is dus juist niet goed voor Lion batterijen. Ook mijn huidige lease tesla hou ik tussen de 20-80, en laadt alleen op naar 100 als ik dat nodig heb.

Opladen naar 100% kan prima, maar zorg dan dat je gelijk weggaat, en niet lang laten staan.
Er is hierover veel te vinden online.

Overigens geldt precies hetzelfde voor je telefoon, tablet etc. Met dat beleid is de batterij van m’n iPhone na een jaar nog steeds 100% batterijconditie.
Belangrijk verschil : je mag dit niet constant doen (en dan de wagen met name laten staan met een volle batterij...) Tevens : gsm batterij met auto batterij vergelijken. Dat zegt al genoeg (mea culpa). (btw gsm batterij na 1 jaar gebruik (hoe je hem ook laad of niet) zal NOOIT 100% zijn (natuurlijk wel op je schermpje)

[ Voor 6% gewijzigd door Quiller op 01-05-2022 21:22 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.