Volgens mij als je 2x op openen klikt op de afstandsbediening dan gaan de ramen daarna half open, ipv een kiertje.
Kon effectief pas dan gevuld worden. Voor 2023 was er toen geen enkel slot meer vrij.Clinternet schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:29:
[...]
Speciaal gevraagd voor een 2024 levering of effectief slot dat dan pas gevuld kon worden?
Dat is inderdaad best lang wachten dan... Ben zelf blij dat het maar November was (bijna daar)
Sowieso al stukken beter dan de eerste datum die ik ontving. De datum die eerst werd gecommuniceerd was pas eind 2024. 😀
Is een instelling in t menu, even zoeken bij openen auto portieren, kan je zo uitzetten. Ik vermoed dat de optie er in zit om te voorkomen dat je tegen de ruiten aanstoot, gezien het frameloze.. heb het eens een dagje geprobeerd maar niet mijn ding..Sijbrand schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:42:
Sinds vandaag gaat mijn raam bij het openen van de deur zo'n 20 cm open (ongeveer halverwege). Dat was altijd een kort knikje bij het openen en sluiten.
Na het sluiten van de deur blijft het raam open, totdat ik de auto afsluit. Dan gaat het raam weer volledig dicht.
Helaas niet kunnen vinden of dit een instelling is. Iemand hier ervaring mee?
Dealer loopt wat achter met de verkoop en wil graag deze maand nog leveren :-)kdeboois schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:56:
Maandje terug mijn i4 besteld en maar eens gebeld over de levertijd. Bleek de auto vandaag gemaakt te worden, dus volgende maand rijden volgens de dealer. Lekker vlot 😁
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ik heb dat eens in de zoveel tijd ook, het lijkt een bugje in de software want ik heb niets aan de instellingen veranderd en het lost zichzelf ook weer spontaan op.Sijbrand schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:42:
Sinds vandaag gaat mijn raam bij het openen van de deur zo'n 20 cm open (ongeveer halverwege). Dat was altijd een kort knikje bij het openen en sluiten.
Na het sluiten van de deur blijft het raam open, totdat ik de auto afsluit. Dan gaat het raam weer volledig dicht.
Ondertussen bijna 22.000 km op de teller van m‘n i4 m50.
Deze week werd na lang wachten de onboard charging unit vervangen, helaas bij de eerste poging om terug AC te laden, opnieuw hetzelfde probleem: laadpaal slaat onmiddellijk uit, en moet gereset worden …
Deze week werd na lang wachten de onboard charging unit vervangen, helaas bij de eerste poging om terug AC te laden, opnieuw hetzelfde probleem: laadpaal slaat onmiddellijk uit, en moet gereset worden …
Dat is in mijn huidige auto een setting in het menu, uit mijn hoofd het deel waar je instelt of er 1 of alle portieren van slot moeten als je 1 maal op de knop van de afstandsbediening drukt.Sijbrand schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:42:
Opgelost, is inderdaad 2x achter elkaar op openen klikken en dan gaan de ramen verder open.Sijbrand schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:42:
Ik ben behoorlijk fan van de adaptieve stand.
Maar mijn auto remt niet volledig af voor andere autos. Hij vermindert snelheid, maar als de auto voor mij stopt, dan rijdt de auto door tot in de bots preventie. (Waarschijnlijk, niet eens getest of hij uberhaupt remt, ik zit bijna met de bumpers tegen elkaar dan)
Ik heb DAP, dus hij als ik DAP aanzet kan hij het WEL allemaal zelf, maar de adaptieve regenereer stand geeft de voorkeur aan een crash.
Is mijn wagen defect? Of gedraagt jullie auto zich ook zo.
Maar mijn auto remt niet volledig af voor andere autos. Hij vermindert snelheid, maar als de auto voor mij stopt, dan rijdt de auto door tot in de bots preventie. (Waarschijnlijk, niet eens getest of hij uberhaupt remt, ik zit bijna met de bumpers tegen elkaar dan)
Ik heb DAP, dus hij als ik DAP aanzet kan hij het WEL allemaal zelf, maar de adaptieve regenereer stand geeft de voorkeur aan een crash.
Dit is normaal gedragphex schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:32:
Ik heb dezelfde ervaring : adaptive remt heel prettig, maar een crash voorkomen lijkt het niet te doen.phex schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:32:
Al kan het helpen: ik had eens (met nog maar 300km op de teller), dat het verkeer voor mij vertraagde, ik keek in de achteruitkijkspiegel om te zien of er iemand dicht achter mij reed, en toen voelde ik de auto heel sterk vertragen, waardoor ik begreep dat ik flink in de remmen moest. Het zorgde ervoor dat ik een fractie van een seconde sneller kon reageren en een crash vermijden.
Met normaal adaptive rijden lijkt hij niet naar stilstand te remmen inderdaad. Ik heb het ook nog nooit aangedurft om eens niet te remmen ter testMyaimistrue schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:07:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring : adaptive remt heel prettig, maar een crash voorkomen lijkt het niet te doen.
Al kan het helpen: ik had eens (met nog maar 300km op de teller), dat het verkeer voor mij vertraagde, ik keek in de achteruitkijkspiegel om te zien of er iemand dicht achter mij reed, en toen voelde ik de auto heel sterk vertragen, waardoor ik begreep dat ik flink in de remmen moest. Het zorgde ervoor dat ik een fractie van een seconde sneller kon reageren en een crash vermijden.
Toch maakt de auto wel een noodstop indien nodig. Vooral fietsers vind hij niet altijd leuk. Zo had ik eens een speed pedelec voor me staan bij het stoplicht en de i4 maakte een noodstop toen ik gewoon rustig wegreed achter de fietser aan toen het stoplicht op groen ging.
Ik rij eigenlijk alleen maar in de B stand. Heb sinds november al 40k km gereden.Danfoss schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:34:
[...]
Met normaal adaptive rijden lijkt hij niet naar stilstand te remmen inderdaad. Ik heb het ook nog nooit aangedurft om eens niet te remmen ter test![]()
Toch maakt de auto wel een noodstop indien nodig. Vooral fietsers vind hij niet altijd leuk. Zo had ik eens een speed pedelec voor me staan bij het stoplicht en de i4 maakte een noodstop toen ik gewoon rustig wegreed achter de fietser aan toen het stoplicht op groen ging.
Het probleem van de B stand, vind ik, is dat je maar moeilijk uitrolt, of je moet zeer nauwkeurig het pedaal doseren. Ik vind adaptive veel relaxer rijden.B1OO schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:19:
[...]
Ik rij eigenlijk alleen maar in de B stand. Heb sinds november al 40k km gereden.
nee de adaptieve stand gaat alleen over het soort remmen en regenereren.. niet te verwarren met Adaptieve cruise control.. die stopt wel als het goed is..Myaimistrue schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:07:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring : adaptive remt heel prettig, maar een crash voorkomen lijkt het niet te doen.
Heeft iemand misschien de maten van de kofferbak/bagageruimte van de i4? Of weet iemand waar die betrouwbaar te vinden zijn? M’n i4 komt over minder dan een maand en ik wil alvast een kofferset kopen die er keurig inpast en de ruimte zo optimaal mogelijk benut. Hopelijk kan iemand helpen.
Ff een update voor wat extra info mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen.Jausie schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:41:
[Afbeelding]
Lekker dan......Gelukkig bij de dealer om de hoek en samen met een monteur met horten en stoten in de werkplaats kunnen krijgen. Waarschijnlijk waterpomp kaduk, Als leenauto een elektrische mini mee met een range van nog geen 150km. Daar heb ik dus niks aan
Auto is een week bij de dealer geweest. Ze hebben in overleg met BMW NL een uitgebreide storingsanalyse gedaan maar niks kunnen vinden. Vervolgens softwareupdate uitgevoerd, een testrit en nogmaals een storingsanalyse. Ook toen kwamen er geen defecten naar voren
Aan één kant blij dat er dus niks kapot is, maar wel vervelend dat er dus een dergelijke storing kan optreden als er niks defect is. Dan zit je toch niet zo lekker achter het stuur.
De software versie die ik nu gekregen heb is versie 53 en er zijn wat kleine aanpassingen
* De te volgen route bij afslagen en in stedelijk gebied in de HUD is nu blauw. Dit was bij mij wit en het blauwe is wel een stuk duidelijker.
* De kleur van de route die is afgelegd is nu ook blauw (in het navigatiescherm). Was ook wit. Voegt voor mij niet veel toe.
* Er staat een batterij met een hartje bij het 80% percentage in het laden menu. Om aan te geven dat bij voorkeur tot 80% dient te worden geladen.
Er zullen vast nog wel wat veranderingen zijn, maar die zijn me tot nu toe nog niet opgevallen.
Verder staat er bij de omschrijving van de update dat de software is bijgewerkt zodat een foutieve diagnose met tot gevolg de melding die ik dus kreeg is verholpen.
Het schijnt dus een vaker voorkomend probleem te zijn (geweest).
Hopelijk is het nu verleden tijd. Auto rijdt weer als vanouds helemaal super
[ Voor 3% gewijzigd door Jausie op 25-09-2023 09:28 ]
Even langs de dealer met een rolmaat?Aerez schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:48:
Heeft iemand misschien de maten van de kofferbak/bagageruimte van de i4? Of weet iemand waar die betrouwbaar te vinden zijn? M’n i4 komt over minder dan een maand en ik wil alvast een kofferset kopen die er keurig inpast en de ruimte zo optimaal mogelijk benut. Hopelijk kan iemand helpen.
Haha, ja precies, zat ik ook aan te denken, maar vond dit iets praktischer..

In deze video, vanaf ongeveer 2:00.Aerez schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:48:
YouTube: BMW i4 M50 interior review
https://www.car-bags.com/...oor-hatchback-detail.htmlAerez schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:48:
Heb zelf deze met de lease meebesteld (auto moet nog geleverd worden).
Goedemorgen allen,
Na 5 jaar met volle tevredenheid een Tesla Model S te hebben gereden, is het tijd om afscheid te nemen. Bijtellingstechnisch helaas geen nieuwe, zodoende dat ik in de markt ben voor een i4.
Nu kan je mij van alles vragen over de S, en was ook actief op het Tesla forum. Betreffende de i4 moet ik alles opnieuw uitvinden. In de bijlage de config van de dealer. Een E40, Tansanit met Oyster bekleding van 84k met opties. Een M50 heb ik nog bekeken, maar met mijn opties kom ik op 96K uit, dan kan ik net zo goed voor een nieuwe S.
De meeste opties wel genomen, m.u.v. elektrische stoelen. Deze optie van 1.281 is niet nodig, daar ik de enige berijder ben. Een keer instellen en klaar. De geventileerde stoelen idem, daar zouden dan ook individual stoelen bijkomen, en in totaal dus 6k. Overigens gaat de Service Inclusive er nog wel vanaf. In 5 jaar rijd heeft de Model S geen een keer 'onderhoud' nodig gehad, m.u.v. een airco check.
Overigens meldde de dealer dat de auto vooralsnog wordt uitgevoerd met drive 8.5, en zegt niet te weten of er een update komt voor 9 voor dit model.
Graag verneem ik jullie tips, en of ik iets over het hoofd heb gezien. Overigens valt het me op dat de dealer nog een aardige korting gaf, 9k. Plus vrij snel leveren, in december. Je zou je bijna afvragen wat het addertje onder het gras is, daar 9k korting wel goed is, of zijn deze kortingen gebruikelijk?
Dank alvast!
/f/image/kXI4RdsJPKwt3MQALRJnmP0k.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KB95zEIvHkpnqJ0XKlgWkJeZ.png?f=fotoalbum_large)
Na 5 jaar met volle tevredenheid een Tesla Model S te hebben gereden, is het tijd om afscheid te nemen. Bijtellingstechnisch helaas geen nieuwe, zodoende dat ik in de markt ben voor een i4.
Nu kan je mij van alles vragen over de S, en was ook actief op het Tesla forum. Betreffende de i4 moet ik alles opnieuw uitvinden. In de bijlage de config van de dealer. Een E40, Tansanit met Oyster bekleding van 84k met opties. Een M50 heb ik nog bekeken, maar met mijn opties kom ik op 96K uit, dan kan ik net zo goed voor een nieuwe S.
De meeste opties wel genomen, m.u.v. elektrische stoelen. Deze optie van 1.281 is niet nodig, daar ik de enige berijder ben. Een keer instellen en klaar. De geventileerde stoelen idem, daar zouden dan ook individual stoelen bijkomen, en in totaal dus 6k. Overigens gaat de Service Inclusive er nog wel vanaf. In 5 jaar rijd heeft de Model S geen een keer 'onderhoud' nodig gehad, m.u.v. een airco check.
Overigens meldde de dealer dat de auto vooralsnog wordt uitgevoerd met drive 8.5, en zegt niet te weten of er een update komt voor 9 voor dit model.
Graag verneem ik jullie tips, en of ik iets over het hoofd heb gezien. Overigens valt het me op dat de dealer nog een aardige korting gaf, 9k. Plus vrij snel leveren, in december. Je zou je bijna afvragen wat het addertje onder het gras is, daar 9k korting wel goed is, of zijn deze kortingen gebruikelijk?
Dank alvast!
/f/image/kXI4RdsJPKwt3MQALRJnmP0k.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KB95zEIvHkpnqJ0XKlgWkJeZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UaDm3yeYKF5Lx7QjBAG0JTUd.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Frans82dh op 26-09-2023 10:33 ]
Iemand hier ervaring met aanschaf van producten uit de Connected drive store?
Ik heb acc aangeschaft, maar na 2 dagen en best wat ritten staat hij er nog steeds niet op. Wel gek zowel op de auto als op de app staat hij nu wel tussen de geboekte diensten.
Maar als ik op het knopje druk van meer afstand houden dan geeft hij aan functie aanschaffen.
Is er iets wat ik zelf nog kan proberen?
Ik heb acc aangeschaft, maar na 2 dagen en best wat ritten staat hij er nog steeds niet op. Wel gek zowel op de auto als op de app staat hij nu wel tussen de geboekte diensten.
Maar als ik op het knopje druk van meer afstand houden dan geeft hij aan functie aanschaffen.
[ Voor 8% gewijzigd door okio op 26-09-2023 10:31 ]
Zou iig draadloos laden achterwege laten, de BMW implementatie daarvan is waardeloosFrans82dh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:12:
Goedemorgen allen,
Dank alvast!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iets dat voor sommige mensen van belang zou kunnen zijn is dat er volgend jaar een facelift komt van de 4-series (dus ook de i4). Sommige mensen worden boos als hun auto enkele maanden na levering wordt vervangen door een nieuw model. Nu stelt de facelift in dit geval wat mij betreft niks voor.Frans82dh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:12:
Goedemorgen allen,
Dank alvast!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan je dit toelichten? Te langzaam laden of werkt het laden niet altijd?Lukosje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:00:
[...]
Zou iig draadloos laden achterwege laten, de BMW implementatie daarvan is waardeloos
Ik vind het persoonlijk een idiote plek. Achter je bekerhouders en de telefoon wordt bij het draadloos laden altijd warmer en wordt dus niet actief gekoeld. Ohw en je kunt Flitsmeister dus niet zien, aangezien hij niet zichtbaar in een bakje licht.sloth schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:16:
[...]
Kan je dit toelichten? Te langzaam laden of werkt het laden niet altijd?
de draadloze lader in de i4 is zeer slecht. Ik heb die bewust achterwege gelaten. Je telefoon wordt heel warm en loopt door carplay toch nog sneller leeg dan dat ie oplaadt.Frans82dh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:12:
Goedemorgen allen,
Dank alvast!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
20 inch is cool maar heeft wel invloed op de range en ik vond ze erg prijzig.
Ik kreeg voor mijn leaseauto 6% korting op electrisch en 8% op benzine.. 9% is erg veel maar kan zomaar als de dealer nog wat omzet moet maken. En vergeet niet dat met 20K aan opties je auto een zeer aantrekkelijke deal is voor de dealer. Opties = extra marge. Dus die 9% is niet onmogelijk
In België meestal GEEN korting en lange wachttijden dus prijs je gelukkigFrans82dh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:12:
Goedemorgen allen,
Hier ook andere opties en pakketten maar afleveren + 1100€

Dat is gratis hier en gelukkig maar!
Het laden werkte tijdens mijn testritten perfecrt maar ik heb een Android en blijkbaar eerder een probleem met Apple heb ik willen merken.
Enige is de 20" - stuk mooier maar impact op autonomie - zien wat voor jou belangrijkste is.
Ligt er een beetje aan wanneer. Als het januari is, is het het wachten waard. Is het halverwege het jaar dan maakt niet niet uit gezien de S er nu wel uit moet.
Aerez schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:04:
[...]
Iets dat voor sommige mensen van belang zou kunnen zijn is dat er volgend jaar een facelift komt van de 4-series (dus ook de i4). Sommige mensen worden boos als hun auto enkele maanden na levering wordt vervangen door een nieuw model. Nu stelt de facelift in dit geval wat mij betreft niks voor.
Wellicht scheelt het ook dat dit geen operational lease is, maar dat de zaak de auto grotendeels aftikt en slechts een gedeelte op de financial lease zet..? Dit omdat er nu een actie is icm de bmw autoverzekering, welke overigens niet duur is.
Overigens was de korting op voorraad modellen nog hoger. En er staan er een hoop. Echter niet icm de kleur lak en kleur zetels van mijn keuze.
Overigens was de korting op voorraad modellen nog hoger. En er staan er een hoop. Echter niet icm de kleur lak en kleur zetels van mijn keuze.
Cinemaskoop schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:34:
[...]
de draadloze lader in de i4 is zeer slecht. Ik heb die bewust achterwege gelaten. Je telefoon wordt heel warm en loopt door carplay toch nog sneller leeg dan dat ie oplaadt.
20 inch is cool maar heeft wel invloed op de range en ik vond ze erg prijzig.
Ik kreeg voor mijn leaseauto 6% korting op electrisch en 8% op benzine.. 9% is erg veel maar kan zomaar als de dealer nog wat omzet moet maken. En vergeet niet dat met 20K aan opties je auto een zeer aantrekkelijke deal is voor de dealer. Opties = extra marge. Dus die 9% is niet onmogelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Frans82dh op 26-09-2023 14:14 ]
Vergeleken met mijn S 75D ga ik er qua range iets op vooruit, en op de S had ik 21 inch. Het oog wil ook wat 
voodoo077 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:36:
[...]
In België meestal GEEN korting en lange wachttijden dus prijs je gelukkig![]()
Hier ook andere opties en pakketten maar afleveren + 1100€![]()
Dat is gratis hier en gelukkig maar!
Het laden werkte tijdens mijn testritten perfecrt maar ik heb een Android en blijkbaar eerder een probleem met Apple heb ik willen merken.
Enige is de 20" - stuk mooier maar impact op autonomie - zien wat voor jou belangrijkste is.
Vanaf juli 23 is er model 2024Frans82dh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:07:
Ligt er een beetje aan wanneer. Als het januari is, is het het wachten waard. Is het halverwege het jaar dan maakt niet niet uit gezien de S er nu wel uit moet.
[...]
De facelift is er pas ten vroegste juli 2024. Of misschien vanaf dan de productie pas?
Je kan even zoeken in het menu om diensten te updaten. Of je connected drive opnieuw opstarten door 20sec de volumeknop in te houden.okio schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:30:
Iemand hier ervaring met aanschaf van producten uit de Connected drive store?
Betreffende : de wagen heeft idd net zoals andere electrische wagens 'nauwelijks' onderhoud 'nodig'... Evenwel de traditionele merken houden (kleine lettertjes) vast aan het gegeven dat je binnen de gestelde tijden (ik dacht bij de i4 elke 2 jaar of x km?) op 'onderhoud' moet bij een officiële dealer anders ben je onmiddellijk (en ja dat gaat soms over een dag!!!!) je volledige garantie kwijt... Kwestie van keuzes!!!!Frans82dh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:12:
Overigens gaat de Service Inclusive er nog wel vanaf. In 5 jaar rijd heeft de Model S geen een keer 'onderhoud' nodig gehad, m.u.v. een airco check.
Oh, telefoon draadloos laden, niet de auto.TheVMaster schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:32:
[...]
Ik vind het persoonlijk een idiote plek. Achter je bekerhouders en de telefoon wordt bij het draadloos laden altijd warmer en wordt dus niet actief gekoeld. Ohw en je kunt Flitsmeister dus niet zien, aangezien hij niet zichtbaar in een bakje licht.
Nee, dat crematiebakje is niet fijn.
Maar eh, flitsmeister doet het toch op Apple Carplay / Google Auto?
Ik laad m’n foon zeker wel draadloos in de auto, maar dan gewoon via een Belkin Magsafe lader (zodat ik Flitsmeister nog kan zien), maar op het scherm heb ik vaak Apple Maps of de built-in navi draaien. Dus geen Flitsmeister.ASS-Ware schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:12:
[...]
Oh, telefoon draadloos laden, niet de auto.
Nee, dat crematiebakje is niet fijn.
Maar eh, flitsmeister doet het toch op Apple Carplay / Google Auto?
Tip: koop een Flitsmeister One (of Two). Alle meldingen krijg je dan via audio en beeld door, automatisch.TheVMaster schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:42:
[...]
Ik laad m’n foon zeker wel draadloos in de auto, maar dan gewoon via een Belkin Magsafe lader (zodat ik Flitsmeister nog kan zien), maar op het scherm heb ik vaak Apple Maps of de built-in navi draaien. Dus geen Flitsmeister.
Flitsmeister kan toch op de achtergrond meedraaien?TheVMaster schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:42:
[...]
Ik laad m’n foon zeker wel draadloos in de auto, maar dan gewoon via een Belkin Magsafe lader (zodat ik Flitsmeister nog kan zien), maar op het scherm heb ik vaak Apple Maps of de built-in navi draaien. Dus geen Flitsmeister.
Why? 🫣 ik heb mijn foon graag zichtbaar en gekoeld. 😁Ard1970 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:04:
[...]
Tip: koop een Flitsmeister One (of Two). Alle meldingen krijg je dan via audio en beeld door, automatisch.
Je kan FM gewoon tegelijkertijd hebben draaien via Apple Carplay wanneer je de BMW eigen navigatie gebruikt.TheVMaster schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:42:
[...]
flitsmeister draait hier samen met waze in carplay. Goed genoeg voor mij
mijn iphone ligt in de midden arm console aan de usb c. De draadloze overhit easy.
mijn iphone ligt in de midden arm console aan de usb c. De draadloze overhit easy.
Tuurlijk, maar ik heb hem gewoon graag in beeld_Arthur schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:52:
[...]
Je kan FM gewoon tegelijkertijd hebben draaien via Apple Carplay wanneer je de BMW eigen navigatie gebruikt.
Dat is idd ook een manier, maar ik gebruik geen Waze navigatie.rolelael schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:15:
flitsmeister draait hier samen met waze in carplay. Goed genoeg voor mij
Vandaag bericht gekregen van BMW Oostland (voorheen Broekhuis) dat mijn i4 gereed is en kan worden ingepland voor uitlevering. Status 193, klaar voor shipping. Waarschijnlijk krijg ik hem in de week van 16 oktober.
Ik ben heel benieuwd of het een model 2023 of 2024 is geworden. De VIN-code heb ik ook inmiddels gekregen, als ik kijk op bimmer.work lijkt het erop dat alleen de laserlights vervallen zijn. Ambient Light en Safety Pack dan weer niet, terwijl ik hier lees dat die bij sommigen wel vervallen is. Foto's volgen.
Ik ben heel benieuwd of het een model 2023 of 2024 is geworden. De VIN-code heb ik ook inmiddels gekregen, als ik kijk op bimmer.work lijkt het erop dat alleen de laserlights vervallen zijn. Ambient Light en Safety Pack dan weer niet, terwijl ik hier lees dat die bij sommigen wel vervallen is. Foto's volgen.
Alles wat sinds juli is geproduceerd is volgens mij modeljaar 2024. Niet dat er echt verschil zit tussen 2023 en 2024. Grootste verschil is iDrive 8.5. Mijne is in de laatste week van juli geproduceerd en ik heb inderdaad iDrive 8.5Feni schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:34:
Vandaag bericht gekregen van BMW Oostland (voorheen Broekhuis) dat mijn i4 gereed is en kan worden ingepland voor uitlevering. Status 193, klaar voor shipping. Waarschijnlijk krijg ik hem in de week van 16 oktober.
Zoals eerder is gezegd wordt er halverwege 2024 wel een facelift verwacht, maar dat is dus nog wel een tijdje weg.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
juli 2024 is maar 9 à 10 maanden meer ... dus echt niet zolang meer.MagicTempest schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:28:
[...]
Alles wat sinds juli is geproduceerd is volgens mij modeljaar 2024. Niet dat er echt verschil zit tussen 2023 en 2024. Grootste verschil is iDrive 8.5. Mijne is in de laatste week van juli geproduceerd en ik heb inderdaad iDrive 8.5
Zoals eerder is gezegd wordt er halverwege 2024 wel een facelift verwacht, maar dat is dus nog wel een tijdje weg.
Als het enkel een facelift is no stress maar ik lees her en der ook over andere batterij en meer autonomie - zou toch wel balen zijn mijn wagen te krijgen en paar maanden later dan die update
Zeker, voor mensen die nog moeten bestellen en kunnen wachten kan het zeker de moeite waard zijn om te wachten. Maar ik reageerde op Feni die aangaf dat de auto al geproduceerd is. Dat zal dus geen facelift model zijn, maar wel dus modeljaar 2024.voodoo077 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:14:
[...]
juli 2024 is maar 9 à 10 maanden meer ... dus echt niet zolang meer.
Als het enkel een facelift is no stress maar ik lees her en der ook over andere batterij en meer autonomie - zou toch wel balen zijn mijn wagen te krijgen en paar maanden later dan die update
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Vervallen?Feni schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:34:
Als je ze hebt besteld en voor betaalt, dan moet je ze toch krijgen?
Heb ik inderdaad ook gedaan, links naast het stuur in het ventilatierooster geklikt. Flitsmeister app start op wanneer mijn telefoon verbinding maakt met de bluetooth van de auto en zet daarmee ook de TWO aan. Super handig, voor navigatie en live verkeersinformatie gebruik ik de ingebouwde navigatie. Beste combo wat mij betreft!Ard1970 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:04:
[...]
Tip: koop een Flitsmeister One (of Two). Alle meldingen krijg je dan via audio en beeld door, automatisch.
:strip_exif()/f/image/UZ3AIhzujDS1mVe2AltKjaEj.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds 2 weken ongeveer hoor ik ineens een geluid die ik nog niet eerder gehoord heb. Klinkt als een relay ofzo? Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ter voorbereiding op mijn nieuwe i4 ben ik aan het rondkijken naar een telefoonhouder. Deze monteer ik graag in zicht en binnen handbereik voor o.a. Flitsmeister.
Brodit heeft een clip waarbij je de telefoon voor het ventilatierooster in het midden van het dashboard monteert, en er is natuurlijk nog de keuze voor een generieke raam of dashboard zuignap. Hoe hebben de huidige i4 eigenaren jullie smartphone gemonteerd in de auto? 😊
Brodit heeft een clip waarbij je de telefoon voor het ventilatierooster in het midden van het dashboard monteert, en er is natuurlijk nog de keuze voor een generieke raam of dashboard zuignap. Hoe hebben de huidige i4 eigenaren jullie smartphone gemonteerd in de auto? 😊
Bovag zakelijke voorwaarden says no. Je betaalt er natuurlijk niet voor in dat geval. Echter is het prijsverschil van de optie gecompenseerd met de prijsverhoging van het model zelf. Het is niet anders.ASS-Ware schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:42:
[...]
Vervallen?
Als je ze hebt besteld en voor betaalt, dan moet je ze toch krijgen?
Ik heb net hetzelfde geluid en ook geen enkel idee waar dit vandaan komt. Moest je het te weten komen laat me zeker weten.Danfoss schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:19:
Sinds 2 weken ongeveer hoor ik ineens een geluid die ik nog niet eerder gehoord heb. Klinkt als een relay ofzo? Iemand enig idee wat dit kan zijn?
[Streamable: BMW_I4_sound]
En vandaag opgehaald. Heerlijke auto zo ver.kdeboois schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:10:
[...]
Dealer loopt wat achter met de verkoop en wil graag deze maand nog leveren :-)
Na wat audiobron wisselingen werkte alleen Spotify via CarPlay niet meer. Net weer geprobeerd en werkt weer prima. Zat een bitje scheef denk ik.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
In mijn huidige auto heb ik een Mous houder met zuignap, deze heeft een MagSafe magneet en laadt op.Feni schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:16:
Ter voorbereiding op mijn nieuwe i4 ben ik aan het rondkijken naar een telefoonhouder. Deze monteer ik graag in zicht en binnen handbereik voor o.a. Flitsmeister.
Super!
Toch raar, de ambiance verlichting en het safety pack zijn nog steeds te bestellen.Feni schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:17:
[...]
Bovag zakelijke voorwaarden says no. Je betaalt er natuurlijk niet voor in dat geval. Echter is het prijsverschil van de optie gecompenseerd met de prijsverhoging van het model zelf. Het is niet anders.
Ik zit in dezelfde situatie en heb dezelfde vraag. Kijk ook naar de Brobit. Is degelijk maar lijkt minder elegant?Feni schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:16:
Iemand ervaring met magnetische houders, bijv mous, waarbij je telefoon in hoes kunt laten en magnetisch plaatje tussen hoes en achterkant telefoon plakt?
Yup, zie mijn eerdere post van vanavond, maar dan de MagSafe variant.FW423130 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:36:
[...]
Ik zit in dezelfde situatie en heb dezelfde vraag. Kijk ook naar de Brobit. Is degelijk maar lijkt minder elegant?
Iemand ervaring met magnetische houders, bijv mous, waarbij je telefoon in hoes kunt laten en magnetisch plaatje tussen hoes en achterkant telefoon plakt?
[ Voor 3% gewijzigd door ASS-Ware op 28-09-2023 22:48 ]
Dank je.ASS-Ware schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:47:
[...]
Yup, zie mijn eerdere post van vanavond, maar dan de MagSafe variant.
Die had ik idd gezien maar ik heb geen IPhone en niet een Samsung waarvoor mous een besxchermhoes heeft. Ik zou kunnen proberen een magnetische plaat achter op m'n telefoon te plakken, tussen hoes en achterkant, maar ben niet zeker of dit werkt.
Zoiets heb ik ook gehad, jaren lang plezier van gehad.FW423130 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:29:
[...]
Dank je.
Die had ik idd gezien maar ik heb geen IPhone en niet een Samsung waarvoor mous een besxchermhoes heeft. Ik zou kunnen proberen een magnetische plaat achter op m'n telefoon te plakken, tussen hoes en achterkant, maar ben niet zeker of dit werkt.
Ik plakte het plaatje aan de binnenkant van de hoes en een stukje duct tape er overheen, zodat ik geen krassen kreeg op mijn telefoon.
Ik heb zojuist mijn bestelling gedaan, met ambiance en het safety pack.
ASS-Ware schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:46:
[...]
Toch raar, de ambiance verlichting en het safety pack zijn nog steeds te bestellen.
Ambiance was eerder onderdeel van een pakket, in plaats van een separaat pakket. Bij een aantal mensen in dit forum was naar wat ik eerder las door die switch ambiance niet geleverd. Safety pack was een tijd niet leverbaar door een chiptekort en soms vervallen.Frans82dh schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:24:
Ik heb zojuist mijn bestelling gedaan, met ambiance en het safety pack.
[...]
Klopt, mijn wagen is 1,5 jaar geleden besteld met M Sportpakket die sfeerverlichting bevatte.Feni schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:36:
[...]
Ambiance was eerder onderdeel van een pakket, in plaats van een separaat pakket. Bij een aantal mensen in dit forum was naar wat ik eerder las door die switch ambiance niet geleverd. Safety pack was een tijd niet leverbaar door een chiptekort en soms vervallen.
Mag hem volgende week gaan halen, maar intussen is de sfeerverlichting uit dat pakket gehaald en dus niet te vinden in bimmerwork.
Ik heb vandaag mijn BMW App geüpdatet. Dit icm IDrive8. Nu word er in de App vermeld dat het van af nu mogelijk is om tussenstops toe te voegen aan je bestemming en deze naar de auto te sturen. Ik heb de Auto nu 1 1/2 jaar, maar het is me maar 2 keer gelukt om een bestemming naar mn auto te sturen. Ook na deze App update wil het nog steeds niet. Werkt dit bij jullie wel? Graag vermelden welke IDrive versie je hebt en hoe oud de auto ongeveer is.
Ben even niet mee met het sfeerverlichting verhaal. Heb het zelf ook separaat gekozen zonder extra optie, en was wel degelijk nog als keuze begin Augustus.UUID schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:43:
[...]
Klopt, mijn wagen is 1,5 jaar geleden besteld met M Sportpakket die sfeerverlichting bevatte.
Mag hem volgende week gaan halen, maar intussen is de sfeerverlichting uit dat pakket gehaald en dus niet te vinden in bimmerwork.
Sfeerverlichting was oorspronkelijk een standaardonderdeel van het M Sportpakket en kon daarom niet afzonderlijk worden toegevoegd als optie.Clinternet schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:05:
[...]
Ben even niet mee met het sfeerverlichting verhaal. Heb het zelf ook separaat gekozen zonder extra optie, en was wel degelijk nog als keuze begin Augustus.
Gedurende een bepaalde periode was de sfeerverlichting echter niet beschikbaar, maar nu is deze weer beschikbaar, zij het alleen als een afzonderlijk toe te voegen optie. Dit betekent dat het M Sportpakket niet langer automatisch de sfeerverlichting omvat.
Omdat mijn bestelling alleen het M Sportpakket bevat en niet afzonderlijk de sfeerverlichting, ontbreekt deze. Dit terwijl aanvankelijk de bedoeling was dat deze er wel op zou zitten.
Bij mij werkte dit echt altijd. Tot een paar maanden terug moest ik soms wel al 5 minuten rijden, voordat de melding doorkwam. Bij mijn vorige BMW was dit instant en sinds ongeveer een maand of 2 komen de einddoelen ook instant in de BMW.Hydraulic schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:14:
Ik heb vandaag mijn BMW App geüpdatet. Dit icm IDrive8. Nu word er in de App vermeld dat het van af nu mogelijk is om tussenstops toe te voegen aan je bestemming en deze naar de auto te sturen. Ik heb de Auto nu 1 1/2 jaar, maar het is me maar 2 keer gelukt om een bestemming naar mn auto te sturen. Ook na deze App update wil het nog steeds niet. Werkt dit bij jullie wel? Graag vermelden welke IDrive versie je hebt en hoe oud de auto ongeveer is.
Over 2 weken een proefrit in een i4 M50, ben benieuwd of hij mij kan overtuigen (rij nu een G21 330i).
Dat is veel netter dan wat ik kreeg. Ik was eerder deze maand bij de dealer want ben in de markt voor een jong gebruikte M50. Werd gebeld dat ze extra korting konden geven op showroommodellen. Ik langs, configurator ingevuld, en zou op een M50 van net iets meer dan 90k... 3k korting krijgen. Terwijl ze donders goed weten dat mijn budget lager is. Was dus een beetje nutteloze trip...Frans82dh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:12:
Ik zit nu in een E92 335i, en vond de eDrive40 tegenvallen, en de M50 meevallen. Veel plezier in ieder geval!_Arthur schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:56:
Over 2 weken een proefrit in een i4 M50, ben benieuwd of hij mij kan overtuigen (rij nu een G21 330i).
Surfin' paradise!
Toen straks nog eens geprobeerd en werkt hier zonder problemen. Idrive 8, auto is in december gebouwdHydraulic schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:14:
In BE sinds eind vorig jaar geen of nauwelijks koting.Snappie88 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:46:
[...]
Dat is veel netter dan wat ik kreeg. Ik was eerder deze maand bij de dealer want ben in de markt voor een jong gebruikte M50. Werd gebeld dat ze extra korting konden geven op showroommodellen. Ik langs, configurator ingevuld, en zou op een M50 van net iets meer dan 90k... 3k korting krijgen. Terwijl ze donders goed weten dat mijn budget lager is. Was dus een beetje nutteloze trip...
Dus 3% is mooi.
Ik zag gisteren zelf een 2 jaar oude! waar ze afkwamen met 10% korting!!!
Is ten eerste een gebruikte van 2 jaar en die 10% is op huidige prijs en niet op de prijs van toen dus volgens mij ook weer nauwelijks 3% tov toen ... te belachelijk
Ik ben er inmiddels wel achter waar deze korting vandaan komt na een gesprek met de BMW. Na dit gesprek is er overigens nog weer 1250 afgegaan
Ik heb heb de auto ook door BMW laten financieren en verzekering, dat werkt ook mee.
Maar de reden is dat dat elke verkochte auto per bouwer maximaal 95 gram CO2 mag uitstoten.
Dus als de BMW een dikke ICE verkoopt van 300 gram, dienen daar 2 elektrische voertuigen tegenover te staan.
BMW loopt daar nu in achter, omdat de subsidie regels in Duitsland voor EV zijn versoberd, waardoor er veel minder EV's worden verkocht, en veel meer ICE voertuigen. Ze moeten dus een sprint maken. Zodoende dat er voorrang wordt gegeven aan EV productieplaatsen, en er met korting wordt gestrooid voor het einde van het jaar. Als je in de markt bent voor een i4, is nu het moment. Op de website van BMW staat nu ook, elektrisch is dit jaar nog rijden.
Ik heb heb de auto ook door BMW laten financieren en verzekering, dat werkt ook mee.
Maar de reden is dat dat elke verkochte auto per bouwer maximaal 95 gram CO2 mag uitstoten.
Dus als de BMW een dikke ICE verkoopt van 300 gram, dienen daar 2 elektrische voertuigen tegenover te staan.
BMW loopt daar nu in achter, omdat de subsidie regels in Duitsland voor EV zijn versoberd, waardoor er veel minder EV's worden verkocht, en veel meer ICE voertuigen. Ze moeten dus een sprint maken. Zodoende dat er voorrang wordt gegeven aan EV productieplaatsen, en er met korting wordt gestrooid voor het einde van het jaar. Als je in de markt bent voor een i4, is nu het moment. Op de website van BMW staat nu ook, elektrisch is dit jaar nog rijden.
Snappie88 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:46:
[...]
Dat is veel netter dan wat ik kreeg. Ik was eerder deze maand bij de dealer want ben in de markt voor een jong gebruikte M50. Werd gebeld dat ze extra korting konden geven op showroommodellen. Ik langs, configurator ingevuld, en zou op een M50 van net iets meer dan 90k... 3k korting krijgen. Terwijl ze donders goed weten dat mijn budget lager is. Was dus een beetje nutteloze trip...
[...]
Ik zit nu in een E92 335i, en vond de eDrive40 tegenvallen, en de M50 meevallen. Veel plezier in ieder geval!
[ Voor 198% gewijzigd door Frans82dh op 30-09-2023 10:33 ]
Hier hetzelfde, viel me vandaag ook op. Lijkt idd een soort van relais te zijn.Danfoss schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:19:
De mijne moet 6 oktober naar de dealer om de voorkeuspositie van de stoelen te onderzoeken (set nr 1 in de deur geeft in het scherm weer dat je positie 2 vastlegt) doe je na 1 keer instellen niet zo vaak meer, maar moet toch goed zijn. Zal deze ook melden om te kijken wat het is.
Heeft iemand de Brodit proclip met telefoonhouder in de middelste ventilatie roosters geplaatst? Ontneemt de telefoon niet het zicht op het scherm als je de telefoon in de brodit houder zet? Ik kan geen foto vinden met de telefoon erin. Alleen de proclip.FW423130 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:36:
[...]
Ik zit in dezelfde situatie en heb dezelfde vraag. Kijk ook naar de Brobit. Is degelijk maar lijkt minder elegant?
Foto zou heel fijn zijn😊
Bedankt!
Ja dit had ik gelukkig op Tweakers gelezen dat dit het geval was en heb die toen apart toegevoegd . De prijs van het m pakket is trouwens ook wel verlaagd toen met 500€ en daardoor was je effectief nog iets goedkoper uitUUID schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:34:
[...]
Sfeerverlichting was oorspronkelijk een standaardonderdeel van het M Sportpakket en kon daarom niet afzonderlijk worden toegevoegd als optie.
Gedurende een bepaalde periode was de sfeerverlichting echter niet beschikbaar, maar nu is deze weer beschikbaar, zij het alleen als een afzonderlijk toe te voegen optie. Dit betekent dat het M Sportpakket niet langer automatisch de sfeerverlichting omvat.
Omdat mijn bestelling alleen het M Sportpakket bevat en niet afzonderlijk de sfeerverlichting, ontbreekt deze. Dit terwijl aanvankelijk de bedoeling was dat deze er wel op zou zitten.
Met de Brodit clip in het midden op rechter ventilatierooster. Geen gedoe met het slecht werkende inductie laden, gewoon een heel kort usb C kabeltje erop. Kan je de telefoon ook nog makkelijk "echt" gebruiken.Feni schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:16:
Mouse houder die in het ventilatierooster bevestigd is. Super stevig en laad perfect op. Heb ook een mouse hoesje, heb verder geen plaatje ofzo nodig om hem stevig te laten zitten. Aanrader!
FW423130 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:36:
[...]
Ik ben juist van ventilatierooster naar zuignap op voorruit gegaan omdat ik dat ventilatierooster wil gebruiken.Avigoorn schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:53:
[...]
Met de Brodit clip in het midden op rechter ventilatierooster. Geen gedoe met het slecht werkende inductie laden, gewoon een heel kort usb C kabeltje erop. Kan je de telefoon ook nog makkelijk "echt" gebruiken.
Als hij is gemonteerd in de houder, neemt de telefoon dan geen zicht weg van het scherm erachter? Of zit de telefoon dan toch nog onder het scherm?Avigoorn schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:53:
[...]
Met de Brodit clip in het midden op rechter ventilatierooster. Geen gedoe met het slecht werkende inductie laden, gewoon een heel kort usb C kabeltje erop. Kan je de telefoon ook nog makkelijk "echt" gebruiken.
Ik rij nu ook een G21 330i en krijg mijn M50 over 6 weken.... Bij mij is het dus gelukt_Arthur schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:56:
Toevallig. Kom hier ook van een 330i.tpas schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:51:
[...]
Ik rij nu ook een G21 330i en krijg mijn M50 over 6 weken.... Bij mij is het dus gelukt. Veel plezier met je proefrit!
Hier ook een prachtige m50 full option.
Zoals m’n zoon zei bij de proefrit. Zullen we de straaljager kopen?
Tot nu toe 40dkm verder nog steeds erg tevreden
Dat van de voorkeursposite heb ik ook gehad dit hadden ze bij meerdere auto's meegemaakt.dencoupe schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:31:
[...]
Hier hetzelfde, viel me vandaag ook op. Lijkt idd een soort van relais te zijn.
De mijne moet 6 oktober naar de dealer om de voorkeur
[...]
spositie van de stoelen te onderzoeken (set nr 1 in de deur geeft in het scherm weer dat je positie 2 vastlegt) doe je na 1 keer instellen niet zo vaak meer, maar moet toch goed zijn. Zal deze ook melden om te kijken wat het is.
Bij mij is er een nieuwe voorekeurs schakelaar vervangen nu werkt alles weer perfect
[ Voor 18% gewijzigd door Marcello75 op 01-10-2023 19:06 ]
Scherm is gewoon zichtbaar. Ik kijk er net overheen met een Samsung S21. Prima dus. Ik ben wat langer en zit wat hoger. Maar neem aan dat niemand sws heel laag zit?!FW423130 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:37:
[...]
Als hij is gemonteerd in de houder, neemt de telefoon dan geen zicht weg van het scherm erachter? Of zit de telefoon dan toch nog onder het scherm?
Hoi. Sinds kort (ruim 2 weken) ook bestuurder van een BMW i4 en algemeen heel blij mee (kwam van een 216 Gran Tourer, dus wel een beetje een stijlbreuk
).
Eén vraagje: ik kan het maar niet vinden maar mijn spraakassistent lijkt wel dronken. Ik woon in België en ik weet dat ons landje een vreemd taalbeleid heeft, maar ik rij hier van de "N één c" (Nederlands dus) via de "N einz" (Duits dus) naar de "R six" (Frans dus). Uitspraak van Vlaamse steden en gemeentes volgen schijnbaar hetzelfde intrieste patroon.
Dat de uitspraak van buitenlandse plaatsnamen een uitdaging kan zijn, wil ik nog enigzins begrijpen (alhoewel), maar mijn kinderen lachen me op de achterbank constant uit hiermee. Dit had ik totaal niet in mijn vroegere 216.
Ik heb al gezocht of ik kan wisselen van spraakassistent, maar dat kan ik niet onmiddellijk vinden. Ik kan natuurlijk carplay gebruiken, maar ik vind de navigatie los van bovenstaande best makkelijk voor mijn gebruik.
Iemand een idee of dit "oplosbaar" is op één of andere manier?
Eén vraagje: ik kan het maar niet vinden maar mijn spraakassistent lijkt wel dronken. Ik woon in België en ik weet dat ons landje een vreemd taalbeleid heeft, maar ik rij hier van de "N één c" (Nederlands dus) via de "N einz" (Duits dus) naar de "R six" (Frans dus). Uitspraak van Vlaamse steden en gemeentes volgen schijnbaar hetzelfde intrieste patroon.
Dat de uitspraak van buitenlandse plaatsnamen een uitdaging kan zijn, wil ik nog enigzins begrijpen (alhoewel), maar mijn kinderen lachen me op de achterbank constant uit hiermee. Dit had ik totaal niet in mijn vroegere 216.
Ik heb al gezocht of ik kan wisselen van spraakassistent, maar dat kan ik niet onmiddellijk vinden. Ik kan natuurlijk carplay gebruiken, maar ik vind de navigatie los van bovenstaande best makkelijk voor mijn gebruik.
Iemand een idee of dit "oplosbaar" is op één of andere manier?
Is het enkel als de airco aan staat? De i5 heeft ook last van een klikkend/druppelend geluid die mogelijk te wijten is aan de airco.Danfoss schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:19:
Hierzo op 10:36. https://youtu.be/1TV4CNsXcOI?t=636
Voor degene die oplossingen zoeken voor hun mobiele telefoon......
Ik doe het op deze manier, mooi zichtbaar en blijft perfect liggen. makkelijk te leggen of weg te nemen. Daarenboven heb je nog de keuze om hem links of rechts te leggen.
Btw: betreft de S23 in een orgineel hoesje (rubber?)
Ik doe het op deze manier, mooi zichtbaar en blijft perfect liggen. makkelijk te leggen of weg te nemen. Daarenboven heb je nog de keuze om hem links of rechts te leggen.
:strip_exif()/f/image/BvHJQ2nngztrUQELticAkVFp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door E.lentriek op 02-10-2023 11:22 ]
Opgelet in Belgie hiermee. De nieuwe regels (sinds klein jaar?) voor gsm in de wagen laten dit NIET toe. Moet in houder of in voorzien vak liggen.E.lentriek schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:19:
Voor degene die oplossingen zoeken voor hun mobiele telefoon......
[Afbeelding]
edit : https://www.wegcode.be/nl...een%20aangepaste%20houder.
[ Voor 17% gewijzigd door Quiller op 02-10-2023 12:41 ]
Ah interessant, nee heb het ook als optie aangeduid maar heb geen M Pakket weliswaar. net bericht gehad eind van de maand mag ik hem in ontvangst nemenUUID schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:34:
[...]
Sfeerverlichting was oorspronkelijk een standaardonderdeel van het M Sportpakket en kon daarom niet afzonderlijk worden toegevoegd als optie.
Hier precies hetzelfde. Ik zag het gelukkig ook nog, had wat dat betreft wel iets meer pro-activiteit van de dealer verwacht. Vooral uiteindelijk bij levering van de auto, je spreekt een (vaste) prijs af, blijkt een optie niet geleverd omdat die eruit gesloopt is, maar je prijs blijft wat ie is. Zou een vervelende discussie geweest zijn.Cinemaskoop schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:44:
[...]
Ja dit had ik gelukkig op Tweakers gelezen dat dit het geval was en heb die toen apart toegevoegd . De prijs van het m pakket is trouwens ook wel verlaagd toen met 500€ en daardoor was je effectief nog iets goedkoper uit
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Het gekke is dat Ambiance bij mij wel wordt uitgeleverd als losse optie, terwijl die oorspronkelijk in mijn M Sport Pro pakket zat en ik niet expliciet om die losse optie heb gevraagd. Ook heb ik geen nieuwe offerte getekend voor een meerprijs. Ik ben er blij mee, maar er lijkt enige willekeur te zijn over wat wel/niet wordt uitgeleverd.Mojo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:24:
[...]
Hier precies hetzelfde. Ik zag het gelukkig ook nog, had wat dat betreft wel iets meer pro-activiteit van de dealer verwacht. Vooral uiteindelijk bij levering van de auto, je spreekt een (vaste) prijs af, blijkt een optie niet geleverd omdat die eruit gesloopt is, maar je prijs blijft wat ie is. Zou een vervelende discussie geweest zijn.
17 oktober kan ik de i4 ophalen, ben benieuwd!
Hier precies hetzelfde: niet los besteld, maar zat in het M Sportpakket. Staat nu wel als losse optie in bimmer.workFeni schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:43:
[...]
Het gekke is dat Ambiance bij mij wel wordt uitgeleverd als losse optie, terwijl die oorspronkelijk in mijn M Sport Pro pakket zat en ik niet expliciet om die losse optie heb gevraagd. Ook heb ik geen nieuwe offerte getekend voor een meerprijs. Ik ben er blij mee, maar er lijkt enige willekeur te zijn over wat wel/niet wordt uitgeleverd.
Ik heb uiteindelijk mijn order nog gewijzigd (en nog wat meer dingen), dus ik denk dat bij mij de omzetting had gezorgd dat die scheef was gaan lopen. Misschien dat ie anders toch wel goed was gegaan.Feni schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:43:
[...]
Het gekke is dat Ambiance bij mij wel wordt uitgeleverd als losse optie, terwijl die oorspronkelijk in mijn M Sport Pro pakket zat en ik niet expliciet om die losse optie heb gevraagd. Ook heb ik geen nieuwe offerte getekend voor een meerprijs. Ik ben er blij mee, maar er lijkt enige willekeur te zijn over wat wel/niet wordt uitgeleverd.
Inmiddels 8k km gereden en geniet er nog elke dag van.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Via alieexpress heb ik gewoon een simpele houder gekocht en daar mijn magnetische houder op geplaatst.
Voor mij werkt dit prima. Wat je ziet is een iPhone 14:strip_exif()/f/image/tOb60u7yPSIiZUnvDGlVvBaC.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3RbxThtuYVdjIkba7g7nJeuA.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V42yC6nmy7bRNQx9GCyaCayI.gif?f=fotoalbum_large)
Voor mij werkt dit prima. Wat je ziet is een iPhone 14
:strip_exif()/f/image/tOb60u7yPSIiZUnvDGlVvBaC.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3RbxThtuYVdjIkba7g7nJeuA.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V42yC6nmy7bRNQx9GCyaCayI.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oCrnf9YiuzacEKL4iu3ocHTH.gif?f=fotoalbum_large)
[ Voor 82% gewijzigd door Bakkertje wim op 02-10-2023 15:57 . Reden: foto's niet zichtbaar ]
Dan heb je dus een pro-actieve dealer.. er was ook geen meerprijs.. sterker nog.. volgens mij zou het zelfs goedkoper moeten zijn. M sport was eerst 3995 en nu 3495 terwijl ambient lighting net onder de 400 euro is.. de dealer pakt dus 100 euro extra marge zo ;-)Feni schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:43:
[...]
Misschien dat ik wat mis maar waarom wil iedereen persé de mobiele telefoon voor zn neus hebben tijdens het rijden? Wat is daar de meerwaarde van? (behalve dan dat het heel erg afleidt als er andere meldingen binnenkomen)
Je kunt de telefoon toch gewoon koppelen via Android of Apple? Dan heb je toch alle functionaliteit die je nodig hebt? Of mis ik iets?
Je kunt de telefoon toch gewoon koppelen via Android of Apple? Dan heb je toch alle functionaliteit die je nodig hebt? Of mis ik iets?
[ Voor 8% gewijzigd door Jausie op 02-10-2023 17:40 ]
Voor mij is het belangrijkste een apart scherm met Flitsmeister en makkelijker laden. En inderdaad ook wel het gevoel van controle.Jausie schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:39:
Misschien dat ik wat mis maar waarom wil iedereen persé de mobiele telefoon voor zn neus hebben tijdens het rijden? Wat is daar de meerwaarde van? (behalve dan dat het heel erg afleidt als er andere meldingen binnenkomen)
Precies dat. Mensen klagen over rokers, maar zelf zijn ze verslaafd aan een telefoon, vraag me af wat erger is. Plus dat het interieur van een i4 hartstikke mooi en strak is en dan heb je ineens een telefoon ergens hangen met een lelijke interface van flitsmeister. Jippie.Jausie schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:39:
En ik zou me al helemaal schamen voor die lelijke houder die dan achterblijft als je uit de auto gaat. Loopt iemand langs, denkt die: zo hey, mooie auto, even naar binnen kijken… Komt daar ineens BAM een Chinees stuk plastic tevoorschijn als een giga puist uit het dashboard. Jippie.

Heb trouwens een vreemd probleem, ga er binnenkort mee naar de dealer. Vroeg me af of iemand van jullie hier wel eens last van heeft gehad.
Lijkt dat een deel van de boordcomputer niet opstart, of niet communiceert. Auto afsluiten, paar minuten wachten en terugkomen helpt en de tripcomputer onthoud de trip wel als je later in stapt.
En ja, heb de computer al gereset door de knop 30s in te houden
Lijkt dat een deel van de boordcomputer niet opstart, of niet communiceert. Auto afsluiten, paar minuten wachten en terugkomen helpt en de tripcomputer onthoud de trip wel als je later in stapt.
En ja, heb de computer al gereset door de knop 30s in te houden
[ Voor 7% gewijzigd door Mojo op 03-10-2023 09:36 ]
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.