Het ontbreken van het Sensatec dashboard zou wel bummer zijn voor me... Was dit bij een M50 waarop het standaard zou moeten zijn? Of als optie op een 40?mgoes schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:15:
[...]
Ik had dit helaas ook, contact met de dealer hierover gehad en 0 resultaat. Ben deze week nagebeld door bmw om te checken hoe de auto en het bestel proces is bevallen. Heb die zaken wederom aangegeven. Ze ging kijken wat ze kon doen, vandaag terugkoppeling gehad en je raad het al: niets.. en elke keer maar wijzen naar bmw NL die blijkbaar hun beperking is..
Op de e40. Ten tijde van bestellen was deze ‘gratis optie’ inclusief bij het sensatec pakket. 10 maanden later was het ineens een betaalde optie gewordenMichaelC165 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:24:
[...]
Het ontbreken van het Sensatec dashboard zou wel bummer zijn voor me... Was dit bij een M50 waarop het standaard zou moeten zijn? Of als optie op een 40?
Ik declareer het dagtarief, dat is momenteel idd 0,95 euro per kWh.KeomaVE schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:34:
0.95 EUR/kWh? is dat gouden stroom of zo?
Zit bij Essent, kan wel overstappen, maar de grote jongens zijn net zo duur en als ik een kleinere partij
kies loop ik het risico dat als die failliet gaan, ik mijn voorschot kwijt ben.
Bizarre tijden, 2 jaar terug was het nog gewoon bijna overal 0,22 euro per kWh.
Met dank aan Poetin ;-(
Laadverlies zal er inderdaad niet bij in zitten. Ik zag tov mijn verbruik via de laadpaal provider in de maand november een verschil van 8 kWh (op 623 kWh) en in december 7 kWh (op 538 kWh), dus dat zou dan ongeveer 1,2% zijn. Geen idee of dit een reel getal is voor het laadverlies...khorions schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:40:
[...]
Echter dan wel zonder de laadverliezen denk ik. Die schijnen nogal fors te zijn als je op een lagere kWh laadt.
Ik ook; gedownload maar nog niet geinstalleerd trouwens, de vrouw was weg met de auto.B1OO schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:55:
Vandaag heb ik via de app mijn 11/2022 update binnengekregen en geinstalleerd!
Wel interessant want ik dacht dat zulke updates via de 4G/5G module van de auto zouden gaan via SOTA. maar ze parasiteren dus op mijn eigen smartphone wifi of mobiele data verbinding en dan via wifi-direct naar de auto.......
[ Voor 1% gewijzigd door diGierre op 12-01-2023 17:01 . Reden: kan ok via wifi natuurlijk ]
Heb er zelf geen ervaring mee maar heb al andere getallen gelezen (tot 30%) maar neem het niet voor waarheid van me aanmarijnimouse schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:32:
[...]
Laadverlies zal er inderdaad niet bij in zitten. Ik zag tov mijn verbruik via de laadpaal provider in de maand november een verschil van 8 kWh (op 623 kWh) en in december 7 kWh (op 538 kWh), dus dat zou dan ongeveer 1,2% zijn. Geen idee of dit een reel getal is voor het laadverlies...
Die 30% laadverliezen zijn (mijn inziens) bullshit ... Volgens mij wordt daar van een worst case scenario in uitzonderlijke omstandigheden uitgegaan. Ikzelf ondervind een minimaal verschil dat idd eerder op die 1-2% richting wijst.khorions schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:36:
[...]
Heb er zelf geen ervaring mee maar heb al andere getallen gelezen (tot 30%) maar neem het niet voor waarheid van me aan
Met mn Tesla zit ik op t moment op ongeveer 7%-12% laadverlies aan de openbare laadpaal, afhankelijk van of de load balancing van die paal het max vermogen verlaagd. Als ik laad met de granny charger zit dat tegen de 16% (gelimiteerd op 12A)Quiller schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:28:
[...]
Die 30% laadverliezen zijn (mijn inziens) bullshit ... Volgens mij wordt daar van een worst case scenario in uitzonderlijke omstandigheden uitgegaan. Ikzelf ondervind een minimaal verschil dat idd eerder op die 1-2% richting wijst.
Of die getallen voor BMW heel anders liggen weet ik niet, maar dat lijkt me sterk eigenlijk.
Snelladen is in de richting van de 1% a 2%
[ Voor 3% gewijzigd door IceOnFire op 12-01-2023 19:54 ]
Heeft hier iemand de High-beam assistent ZONDER de laser-lights kunnen bestellen de afgelopen maanden?
Via de website configurator zou dit alleen samen te bestellen zijn.
Dit is toch ook via connected services achteraf te installeren voor de standaard LED verlichting?Avigoorn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:59:
Heeft hier iemand de High-beam assistent ZONDER de laser-lights kunnen bestellen de afgelopen maanden?
Ik heb de standaard led lichten zonder high beam assist en kan deze tot hiertoe nog niet bestellen via de connected services. Hij zegt dat ik de volledige uitrusting heb. Als ik op het stuur op de knop drukt zegt hij inderdaad dat dit valt aan te bestellen.Ronaldalexander schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:51:
[...]
Dit is toch ook via connected services achteraf te installeren voor de standaard LED verlichting?
Ik heb zojuist de update 11/2022 geinstalleerd op mijn auto en de high beam assist is nu beschikbaar in de connected drive store van mijn auto.
Als ik hem niet via OTA krijg wordt deze op 24/01 bij door de dealer geinstalleerd.snake06 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:20:
Ik heb zojuist de update 11/2022 geinstalleerd op mijn auto en de high beam assist is nu beschikbaar in de connected drive store van mijn auto.
Wat kost de optie daar?snake06 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:20:
Active cruise control met stop & go is nu ook in de connected drive store beschikbaar sinds de update van vandaag: 1115 euro.. Terwijl alle hardware al aan boord is lol.
Ok. Helder het is echt los van elkaar te bestellen of iig achteraf te kopen.
Vreemd dat het via de configurator niet los zou kunnen.
Vreemd dat het via de configurator niet los zou kunnen.
Is een optie in de my bmw appdiGierre schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:58:
[...]
Ik ook; gedownload maar nog niet geinstalleerd trouwens, de vrouw was weg met de auto.
Wel interessant want ik dacht dat zulke updates via de 4G/5G module van de auto zouden gaan via SOTA. maar ze parasiteren dus op mijn eigen smartphone wifi of mobiele data verbinding en dan via wifi-direct naar de auto.......
Kan je aanzetten om het sneller te laten verlopen
Zojuist ook de update over the air gehad
Scheelt weer ritje naar de dealer
Maar de OTA is NIET enkel via de bmw app. Uw wagen kan ook de remote software binnehalen ; ga naar system settings en daar zie je een remote software update. Maw als je app zegt hey er is een update, zou je wagen die ook moeten vinden ( via de ingebouwd 4G module )Anoniem2000 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 00:19:
[...]
Is een optie in de my bmw app
Kan je aanzetten om het sneller te laten verlopen
Zojuist ook de update over the air gehad
Scheelt weer ritje naar de dealer
Dat is wel schandalig, als losse optie is het iets van 533 euro (NL).Danfoss schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:33:
Active cruise control met stop & go is nu ook in de connected drive store beschikbaar sinds de update van vandaag: 1115 euro.. Terwijl alle hardware al aan boord is lol.
Op de mijne zitten wel de knoppen, maar als je er op klikt dan krijg je de melding dat je deze dienst kan aanschaffen. Bij bestellen heb ik daar nog specifiek naar gevraagd, ik wil geen VAG taferelen met loze knoppen. Destijds was het zo dat als je geen ACC bestelde je een "gewoon" knoppencluster op het stuur kreeg. Vanaf productie november is het huidige standaard, met ACC knoppen. Overweeg om het toch nog achteraf aan te schaffen, maar niet voor die prijs.
Het adaptieve grootlicht ga ik wel achteraf nog aanschaffen, dat vind ik nog wel een schappelijke prijs en ook daar is de knop al voor aanwezig...
Andere vraag.
Is met de drive recorder op afstand een "foto" van de omgeving van de auto te bekijken?
Via de app bijvoorbeeld?
Ik overweeg hem later aan te schaffen. (als de parking professional met de extra camera's wordt geleverd dan...)
Is met de drive recorder op afstand een "foto" van de omgeving van de auto te bekijken?
Via de app bijvoorbeeld?
Ik overweeg hem later aan te schaffen. (als de parking professional met de extra camera's wordt geleverd dan...)
neen met drive recorder niet.Avigoorn schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:55:
Andere vraag.
Via de app bijvoorbeeld?
Wel kan je als je 360 camera hebt die aanroepen via de app en zo snapshots bekijken van alle 4 de camera's ( zit onder Remote Camera - Remote 3D View )
Bij dat ik die af-fabriek heb besteld.Danfoss schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:33:
Inderdaad heel schandalig.M_G_ schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:11:
[...]
Dat is wel schandalig, als losse optie is het iets van 533 euro (NL).
Op de mijne zitten wel de knoppen, maar als je er op klikt dan krijg je de melding dat je deze dienst kan aanschaffen. Bij bestellen heb ik daar nog specifiek naar gevraagd, ik wil geen VAG taferelen met loze knoppen. Destijds was het zo dat als je geen ACC bestelde je een "gewoon" knoppencluster op het stuur kreeg. Vanaf productie november is het huidige standaard, met ACC knoppen. Overweeg om het toch nog achteraf aan te schaffen, maar niet voor die prijs.
Het adaptieve grootlicht ga ik wel achteraf nog aanschaffen, dat vind ik nog wel een schappelijke prijs en ook daar is de knop al voor aanwezig...
:fill(white):strip_exif()/f/image/65kAoc06qPujDfjyNBubI5Kb.png?f=user_large)
Ik ga de dealer eens vragen hoe dit zit. Ik had ook al gevraagd hoe ik de knoppen uit kan zetten want als je nu per ongeluk erop drukt komt er een melding "je kan deze optie kopen" vol op je scherm te staan.
Ik twijfel er niet aan dat dit kan maar het blijft apart dat er 2 methoden zijn die gelijkertijd gebruikt zouden worden. De meeste andere automerken gebruiken SOTA via de ingebouwde 4G/5G module en hooguit zal de app dan informeren dat je het proces moet starten.rolelael schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 06:44:
[...]
Maar de OTA is NIET enkel via de bmw app. Uw wagen kan ook de remote software binnehalen ; ga naar system settings en daar zie je een remote software update. Maw als je app zegt hey er is een update, zou je wagen die ook moeten vinden ( via de ingebouwd 4G module )
Verder kun je de upgrade niet doen tijdens het laden. De mededeling verdwijnt als je gaat laden en ik kan nergens een optie in het menu vinden om de upgrade te starten (kan altijd ook aan mij liggen natuurlijk).
Interessant verder dat met deze upgrade ook het probleem met de SME Regeleenheid van de terugroep actielijkt te worden opgelost wat de vraag opwerpt waarom ik daarvoor een dag bij de dealer had moeten zijn (die is niet echt naast de deur en heb het nogal druk dus nog niet op gereageerd en ik heb ook geen problemen ondervonden).
Verder hoop ik ook dat het overhitten van mijn telefoon icm android auto wordt opgelost want draadloos laden is feitelijk onbruikbaar
Dat overhitten van je telefoon is volgens mij een design flaw van BMW. Ik heb het ook met mijn iphone 13 en met een 13 mini . Dus ja. Nu kabeltje in de armsteun.diGierre schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:56:
[...]
Ik twijfel er niet aan dat dit kan maar het blijft apart dat er 2 methoden zijn die gelijkertijd gebruikt zouden worden. De meeste andere automerken gebruiken SOTA via de ingebouwde 4G/5G module en hooguit zal de app dan informeren dat je het proces moet starten.
Verder kun je de upgrade niet doen tijdens het laden. De mededeling verdwijnt als je gaat laden en ik kan nergens een optie in het menu vinden om de upgrade te starten (kan altijd ook aan mij liggen natuurlijk).
Interessant verder dat met deze upgrade ook het probleem met de SME Regeleenheid van de terugroep actielijkt te worden opgelost wat de vraag opwerpt waarom ik daarvoor een dag bij de dealer had moeten zijn (die is niet echt naast de deur en heb het nogal druk dus nog niet op gereageerd en ik heb ook geen problemen ondervonden).
Verder hoop ik ook dat het overhitten van mijn telefoon icm android auto wordt opgelost want draadloos laden is feitelijk onbruikbaar
Mijn wagen moet ook as dinsdag binnen voor de SME. Dus ik hoop dat ik de OTA nog daarvoor binnenkrijg. En ja ik stel me de vraag ook waarom ik er effectief dan voor zou binnen moeten komen
Ja heel herkenbaar, dan wordt je iedere keer herinnerd aan de beperkingen van je auto (leasebudget)Danfoss schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:24:
[...]
Inderdaad heel schandalig.
[Afbeelding]
Ik ga de dealer eens vragen hoe dit zit. Ik had ook al gevraagd hoe ik de knoppen uit kan zetten want als je nu per ongeluk erop drukt komt er een melding "je kan deze optie kopen" vol op je scherm te staan.

Klopt, was een standaard optie...destijds.mgoes schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:39:
[...]
Op de e40. Ten tijde van bestellen was deze ‘gratis optie’ inclusief bij het sensatec pakket. 10 maanden later was het ineens een betaalde optie geworden
Ik kom uit een 1-serie, die had het wel. Nu een auto van 20K meer en ze schrappen het zonder blikken of blozen. Als ze dat eerder gecommuniceerd hadden dan was dat voor mij werkelijk een no-go geweest.
Ja ik denk eigenlijk ook dat het meer een hardware koelingsprobleem is maar meen ergens hier gelezen te hebben dat het bij iemand was opgelost na een SW update. Wishfull thinking denk ik maar je weet maar nooit.rolelael schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:58:
[...]
Dat overhitten van je telefoon is volgens mij een design flaw van BMW. Ik heb het ook met mijn iphone 13 en met een 13 mini . Dus ja. Nu kabeltje in de armsteun.
Mijn wagen moet ook as dinsdag binnen voor de SME. Dus ik hoop dat ik de OTA nog daarvoor binnenkrijg. En ja ik stel me de vraag ook waarom ik er effectief dan voor zou binnen moeten komen
Heeft iemand ervaring met het rijden met de i4 naar oostenrijk?
Zijn er genoeg laadpunten onderweg?
Werkt het goed via de bmw route?(met laden)
Er staat namelijk een wintersport in de voorjaarsvakantie op de planning en ben erg benieuwd over de ervaringen!
Er staat namelijk een wintersport in de voorjaarsvakantie op de planning en ben erg benieuwd over de ervaringen!
yes easy! Ik heb dit gewoon gedaan via BMW navi en werkt prima. Denk ook dat het ligt aan je eigen voorkeur (volgens mij zijn er anderen die andere navi apps gebruiken en dit dan via apple/android carplay gebruiken). Ik ben zelf naar noord italie op wintersport geweest (dus ook deels door Oostenrijk gereden). Ik had zelf pas 2 weken de auto (eerste electrische auto) en dat ging supersimpel. Heb laadpas van het werk, maar heb ook een paar keer de BMW pas moeten gebruiken (dus ik zou deze ook activeren).Xavierm schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:24:
Heeft iemand ervaring met het rijden met de i4 naar oostenrijk?
Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊
Welke zakelijke laadpas heb je? Van BMW heb ik er zelf geen laadpas bijgekregen.sinterklaas1975 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:58:
[...]
yes easy! Ik heb dit gewoon gedaan via BMW navi en werkt prima. Denk ook dat het ligt aan je eigen voorkeur (volgens mij zijn er anderen die andere navi apps gebruiken en dit dan via apple/android carplay gebruiken). Ik ben zelf naar noord italie op wintersport geweest (dus ook deels door Oostenrijk gereden). Ik had zelf pas 2 weken de auto (eerste electrische auto) en dat ging supersimpel. Heb laadpas van het werk, maar heb ook een paar keer de BMW pas moeten gebruiken (dus ik zou deze ook activeren).
Arval - multi tank card. Ik kan door heel Europa deze gebruiken. Echter merkte ik soms dat deze het niet deed - dus gebruikte ik de BMW tankkaartRobbieHifi schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:18:
[...]
Welke zakelijke laadpas heb je? Van BMW heb ik er zelf geen laadpas bijgekregen.
Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊
De iPhone 12 mini gaat ook aan het kabeltje, werkt eigenlijk wel perfect.rolelael schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:58:
[...]
Dat overhitten van je telefoon is volgens mij een design flaw van BMW. Ik heb het ook met mijn iphone 13 en met een 13 mini . Dus ja. Nu kabeltje in de armsteun.
Ik had er geen BMW tankkaart bijgekregen. Zelf heb ik een Eneco Multi Tank Kaart, via Alphabet (BMW Financial Services).sinterklaas1975 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:19:
[...]
Arval - multi tank card. Ik kan door heel Europa deze gebruiken. Echter merkte ik soms dat deze het niet deed - dus gebruikte ik de BMW tankkaart
Ik ben net met m'n BMW i4 M50 op skivakantie geweest. We reden met 2 auto's, andere is een Audi e-tron 55. Ondanks dat de Audi een grotere accu heeft (95Kw tegenover 77Kw op de i4) en ondanks dat de BMW een hogere maximum laadsnelheid heeft (210 Kw/h versus 150 Kw/h voor de Audi), was de Audi bij elk laadstation sneller van 20% naar 80% opgeladen. We gebruikten enkel Ionity 350Kwh laadstations.
Dat valt me enorm tegen van BMW dus ik ben wat gaan speuren. Op de suite van Fastned vind je de verklaring al. Audi heeft een mooie vlakke curve qua laadsnelheid (https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360000815988-Audi) terwijl BMW enorm snel naar beneden gaat (https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/204784718-BMW)
Dit "throttling" van laadsnelheid door BMW ben ik op andere (engelstalige) sites tegengekomen. Heeft er al iemand een oplossing of workaround hiervoor gevonden?
Behalve dit punt, verder super tevreden over de i4 M50!
Dat valt me enorm tegen van BMW dus ik ben wat gaan speuren. Op de suite van Fastned vind je de verklaring al. Audi heeft een mooie vlakke curve qua laadsnelheid (https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360000815988-Audi) terwijl BMW enorm snel naar beneden gaat (https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/204784718-BMW)
Dit "throttling" van laadsnelheid door BMW ben ik op andere (engelstalige) sites tegengekomen. Heeft er al iemand een oplossing of workaround hiervoor gevonden?
Behalve dit punt, verder super tevreden over de i4 M50!
De laadcurve is een karakteristiek van de auto zelf. Er zijn dus ook geen workarounds oid voor, aangezien het softwarematig is ingeregeld en geoptimaliseerd voor slijtage en hitte ontwikkeling.
Overigens ook direct goed om je te realizeren: pure laadsnelheid cijfers vertellen dus niet altijd het hele verhaal. De chargecurve (zoals blijkt uit je verhaal) is net zo belangrijk. Audi is dan wel weer een van weinige die hem zo vlak heeft. Verder hebben vrijwel alle merken een steeds verder dalende laadcurve.
De optimale laadduur is dus voor de BMW ook anders dan de Audi. Bij Audi is het voordelig om minstens 80% te laden. Daarboven daalt zijn snelheid ook rap. Bij BMW is het optimaler om ergens tussen 55% en 70% te laden om zo vaak mogelijk gebruik te maken van de maximale snelheid.
Overigens ook direct goed om je te realizeren: pure laadsnelheid cijfers vertellen dus niet altijd het hele verhaal. De chargecurve (zoals blijkt uit je verhaal) is net zo belangrijk. Audi is dan wel weer een van weinige die hem zo vlak heeft. Verder hebben vrijwel alle merken een steeds verder dalende laadcurve.
De optimale laadduur is dus voor de BMW ook anders dan de Audi. Bij Audi is het voordelig om minstens 80% te laden. Daarboven daalt zijn snelheid ook rap. Bij BMW is het optimaler om ergens tussen 55% en 70% te laden om zo vaak mogelijk gebruik te maken van de maximale snelheid.
Dit zijn volgens mij de officiële laad snelheden van BMW:
:fill(white):strip_exif()/f/image/PgntUANlo9WEUJO2KbvrtFih.png?f=user_large)
Ah top. Die heb ik idd ook besteld.rolelael schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:16:
[...]
neen met drive recorder niet.
Wel kan je als je 360 camera hebt die aanroepen via de app en zo snapshots bekijken van alle 4 de camera's ( zit onder Remote Camera - Remote 3D View )
De drive recorder niet, maar wellicht nog achteraf activeren dan.
Ik wil graag mijn hond in de auto vervoeren. Nu heb ik een rubber mat besteld voor in de kofferbak, die wordt hopelijk binnenkort geleverd. Nu maak ik me alleen wat zorgen om de achterbumper en ik zou het zonde vinden als de hond hem krast bij het in- en uitstappen. Ik ben vast niet de enige met dit probleem, maar kan toch maar moeilijk een geschikte bumper beschermingsfolie of zo vinden. Tips?
Zoek voor de grap eens de laadcurve van een Kia EV6 en een Ford Mustang....Telesto schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:28:
De laadcurve is een karakteristiek van de auto zelf. Er zijn dus ook geen workarounds oid voor, aangezien het softwarematig is ingeregeld en geoptimaliseerd voor slijtage en hitte ontwikkeling.
Ofwel, het kan veel beter. Maar ook desastreus slechter.
Voor de dagelijkse praktijk is het het belangrijkste om tot de eerst 50% snel te laden. Dan kom je al makkelijk weer thuis.
Voor vakantie is dat wat anders idd.
Nou... ik ga voor een auto hondenmand voor achterin.Emiel L schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:56:
Ik wil graag mijn hond in de auto vervoeren. Nu heb ik een rubber mat besteld voor in de kofferbak, die wordt hopelijk binnenkort geleverd. Nu maak ik me alleen wat zorgen om de achterbumper en ik zou het zonde vinden als de hond hem krast bij het in- en uitstappen. Ik ben vast niet de enige met dit probleem, maar kan toch maar moeilijk een geschikte bumper beschermingsfolie of zo vinden. Tips?
Ook een idee?
Voor honden heb je toch meer generieke oplossingen: https://www.treatyourdog....bumper-protector-for-dogsEmiel L schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:56:
Dit klopt niet (of ze werken er aan of het is iets anders) Ik heb deze 'problemen' ook gehad maar opvallend : de laatste twee laadbeurten aan ionity had ik de ionity reeds van ruim 100km tevoren ingezet als destiny en toen is mijn laadsnelheid tot ongeveer 30% rond de 200 gebleven en bij 45% had ik nog steeds 150... Pas bij 70% begon de laadsnelheid opvallend snel te dalen, maar bij 80% had ik wel nog steeds een laadsnelheid van 65 wat ik nog niet eerder had... (toen ben ik gestopt)... De reden geen idee en van BMW krijg je dus echt geen gegevens in deze ...Danfoss schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:45:
Dit zijn volgens mij de officiële laad snelheden van BMW:
[Afbeelding]
edit : net even in de app nagekeken ik heb afgekoppeld op 78% ben in 23' van 20 naar 78% gegaan ... 47kwh geladen
[ Voor 5% gewijzigd door Quiller op 13-01-2023 17:35 ]
Ik had er eerst ook last van, werkt alles okaydiGierre schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:01:
[...]
Ja ik denk eigenlijk ook dat het meer een hardware koelingsprobleem is maar meen ergens hier gelezen te hebben dat het bij iemand was opgelost na een SW update. Wishfull thinking denk ik maar je weet maar nooit.
1115 euro... zie het hier nu ook staan, inderdaad wel schofterig om het voor meer dan het dubbele weg te zetten achterafM_G_ schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:11:
[...]
Dat is wel schandalig, als losse optie is het iets van 533 euro (NL).
Zijn er al wat mensen bezig geweest met sneeuwkettingen? Ik heb 255/45/18 en volgens het boekje mogen daar geen sneeuwkettingen om heen omdat het niet in de wielkast zou passen.
Loopvlak sneeuwkettingen zijn behoorlijk aan de prijs +/- 400 euro voor setje die je waarschijnlijk nooit nodig gaat hebben maar wel bij je moet hebben in Oostenrijk. Als ik het risico neem ze niet aan te schaffen zul je net zien dat er mega veel gaat vallen, wat de skipret dan wel weer ten goede komt
Loopvlak sneeuwkettingen zijn behoorlijk aan de prijs +/- 400 euro voor setje die je waarschijnlijk nooit nodig gaat hebben maar wel bij je moet hebben in Oostenrijk. Als ik het risico neem ze niet aan te schaffen zul je net zien dat er mega veel gaat vallen, wat de skipret dan wel weer ten goede komt
Ik heb Maggi trek sport kettingen. Die zijn top en online te vinden voor c290 euri4Raden schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:25:
Zijn er al wat mensen bezig geweest met sneeuwkettingen? Ik heb 255/45/18 en volgens het boekje mogen daar geen sneeuwkettingen om heen omdat het niet in de wielkast zou passen.
ik heb uiteindelijk voor de snowsock gekozen - een Noors product. Ja kan er hele discussies over hebben of dit een officiele vervanging is van sneeuwkettingen, maar dat gaat je vraag denk ik niet over :-)i4Raden schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:25:
Sokken zijn niet toegestaan in Oostenrijk als er kettingplicht issinterklaas1975 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:22:
[...]
ik heb uiteindelijk voor de snowsock gekozen - een Noors product. Ja kan er hele discussies over hebben of dit een officiele vervanging is van sneeuwkettingen, maar dat gaat je vraag denk ik niet over :-)
Gisteren even gaan informeren of er al planning bekend was voor mijn in januari 2022 bestelde i4 M50 (België), maar helaas... Nog even wachten op nieuws dus. Enige wat ze konden garanderen is dat hij zeker dit jaar gemaakt wordt
Ook al gedaan. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze in Belgie nog steeds niet weten hoeveel productieslots ze gekregen hebben voor 2023.MichaelC165 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:12:
Gisteren even gaan informeren of er al planning bekend was voor mijn in januari 2022 bestelde i4 M50 (België), maar helaas... Nog even wachten op nieuws dus. Enige wat ze konden garanderen is dat hij zeker dit jaar gemaakt wordt
Ze wisten me te vertellen dat BMW productieslots voor alle bestellingen t.e.m 31/12/2022 heeft gegarandeerd voor 2023. Maar dus niets specifieker. Gezien ik in januari besteld heb er gewerkt wordt met first-in-first-out, zal het dus zeker niet eind 2023 zijn, maar wat details zouden fijn zijn. Hopelijk snel...fox80 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:20:
[...]
Ook al gedaan. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze in Belgie nog steeds niet weten hoeveel productieslots ze gekregen hebben voor 2023.
Besteld op 31 oktober.
Eind deze maand ophalen...
Ik stond perplexed toen ze me belden.
Daarnaast zitten blijkbaar alle bestelde opties erop. Inclusief de 2 met restrictie:
Als ik dan lees hoe lang het bij sommige duurt en mijn eigen verwachting van september;)
Hoe kan dit?!?!
Daarnaast zitten blijkbaar alle bestelde opties erop. Inclusief de 2 met restrictie:
- Driving assistent professional
- Parking assistent plus
Als ik dan lees hoe lang het bij sommige duurt en mijn eigen verwachting van september;)
Hoe kan dit?!?!
[ Voor 10% gewijzigd door Avigoorn op 16-01-2023 08:23 ]
Nederland? In België had m'n dealer nog auto's van oktober 2021 die nog niet geleverd waren...Avigoorn schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:22:
Besteld op 31 oktober.
Daarnaast zitten blijkbaar alle bestelde opties erop. Inclusief de 2 met restrictie:Dit door dealer bevestigd en ik zie het als ik op de VIN zoek. Dan is het dus zo?
- Driving assistent professional
- Parking assistent plus
Hoe kan dit?!?!
e40 of M50?
Nederland. Een eDrive40.MichaelC165 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:30:
[...]
Nederland? In België had m'n dealer nog auto's van oktober 2021 die nog niet geleverd waren...
e40 of M50?
Ik lees dat het in Belgie echt verschikkelijk is, maar ook ik had op september gerekend al om teleurstelling te voorkomen.
Je kan je voorstellen dat toen ik gebeld werd, ik de vraag stelde of het wel daadwerkelijk mijn auto betrof.
En dan nog. Eerst zien dan geloven.
Stond vrijdag in het frituur naast een jonge kerel. Die zei hey is dat een i4 ? ik zeg ja, maar de m50. ha ik heb net via lease een i4 e40 besteld -> 24 maanden levertijd ( België ) ....
Ja jezus, 24 maanden. Dat kan toch helemaal niet.rolelael schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:58:
Stond vrijdag in het frituur naast een jonge kerel. Die zei hey is dat een i4 ? ik zeg ja, maar de m50. ha ik heb net via lease een i4 e40 besteld -> 24 maanden levertijd ( België ) ....
In essentie snap ik hier iig niks van.
Wat is het verschil tussen België en Nederland? (En dan niet de geijkte verschillen...
Puur gereserveerde productie slots? Dat lijkt me toch onzin? Ook in België kan men rekenen op een bepaalde vraag?
Iemand?
Dit wordt echt belachelijk. In NL leveren ze dus op 3 maand. In België op 2 jaar.
Het zou zomaar kunnen dat de importeur en of verdelers in Belgie veel minder slots hebben gereserveerd.Avigoorn schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:08:
[...]
Ja jezus, 24 maanden. Dat kan toch helemaal niet.![]()
In essentie snap ik hier iig niks van.
Wat is het verschil tussen België en Nederland? (En dan niet de geijkte verschillen...)
Puur gereserveerde productie slots? Dat lijkt me toch onzin? Ook in België kan men rekenen op een bepaalde vraag?
Iemand?
Of verdeelt BMW de auto's op basis van de laadinfra in het land

Dat veel minder slots zou ik nog begrijpen in 2022 toen ze misschien nog wat verrast waren door het aantal bestellingen.RobbieHifi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:01:
[...]
Het zou zomaar kunnen dat de importeur en of verdelers in Belgie veel minder slots hebben gereserveerd.
Of verdeelt BMW de auto's op basis van de laadinfra in het land![]()
Dan verkopen ze niets in Walonie
Maar nu ?
Ik zou in elk geval geen 24 maanden wachten.
Dan toch de laadinfraoldgrumpy schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:04:
[...]
Dat veel minder slots zou ik nog begrijpen in 2022 toen ze misschien nog wat verrast waren door het aantal bestellingen.
Maar nu ?
Ik zou in elk geval geen 24 maanden wachten.
Kan zijn dat landen die historisch veel EV's bestelden de prioriteit hadden. Dat dit ook voor langere periode was.
Ik zou ook geen 24 maanden wachten. Inmiddels nu een maand de i4 en wel zeer content mee.
Hoi weet iemand of er ook al een passende frontlip aftermarket te krijgen is voor normale prijs voor i4m50
deze zou passen mits een beetje aanpassing qua bevestiging
https://maxtondesign.com/...-Pack-G22.html?query_id=1
Maar ik heb die mannen gemaild en ze komen weldra uit met een i4 versie en ik vind ze betaalbaar
https://maxtondesign.com/...-Pack-G22.html?query_id=1
Maar ik heb die mannen gemaild en ze komen weldra uit met een i4 versie en ik vind ze betaalbaar
Bij mij zijn de laserlights komen te vervallen omdat het high executive pakket is aangepast in juli 2022, dusAvigoorn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:59:
heb nu de gewone led verlichting, maar daar zit wel de high beam assist op.
Verlichting is prima, enkel jammer dat er geen dynamische verlichting op zit, dus als je in het donker een scherpe bocht maakt, draait de verlichting niet mee en is het zicht bij draaien beperkt.
het blijft mij vebazen hoe intelligent die laser lights zijn met high beam assist. Schakelen mooi uit voor tegenliggers, of zelfs als je achter iemand rijdt, dan verlichten ze de verkeersborden in de berm
Er zijn best opties die ik niet meer zou nemen bij een volgende ( alst kan ) , maar laserlights is voor mij een must
Er zijn best opties die ik niet meer zou nemen bij een volgende ( alst kan ) , maar laserlights is voor mij een must
Voor menig i4 rijder, was dit toch de optie die niet geleverd werd.rolelael schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:52:
het blijft mij vebazen hoe intelligent die laser lights zijn met high beam assist. Schakelen mooi uit voor tegenliggers, of zelfs als je achter iemand rijdt, dan verlichten ze de verkeersborden in de berm
ja dat snap ik en ik vind dit uiteraard jammer voor diegene die het niet hebben. Ik mag van geluk soµpreken dat er bij mij toen alles op zat ( behalve touch op de controller, maar dat mis ik niet )
Volgens mij kan je die touch weer krijgen adv een update.rolelael schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:05:
ja dat snap ik en ik vind dit uiteraard jammer voor diegene die het niet hebben. Ik mag van geluk soµpreken dat er bij mij toen alles op zat ( behalve touch op de controller, maar dat mis ik niet )
Ik heb het wel, maar gebruik het niet. Vind overigens de spraakassistent belabberd slecht. Had 7 jaar terug
ook een BMW 3 serie, en daar was iig de spraakassistent beter dan in deze i4.
dat zou me bizar lijken want het is een harwarecomponent die er niet meer was toen
Ja spraakassistent is een groot drama.
Ja spraakassistent is een groot drama.
Teveel willen, te weinig kunnen?
Dat?
"Hey BMW, alle ramen open" . Ik druk wel op 4 knopjes tegelijk?
Ruilen, mag je mijn touch op de controller en wissel ik voor je laserlights.rolelael schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:05:
Zijn er anderen die al ervaring hebben met de laatste update (11/2022.44) en relatie tot rijbereik.
Ik heb de update er sinds het weekend inzitten en de eerste bevinding is dat het gemiddeld verbruik is toegenomen.
Ik reed deze ochtend weg met 40% lading. Een rit naar kantoor kost mij gemiddeld 20-25% capaciteit, dus ik had het makkelijk moeten halen. Echter, op aangeven van de auto moest ik onderweg laden.
Ik heb vanochtend zeer rustig gereden wat tot de update normaal gesproken resulteert in een gemiddeld gebruik van 18kWh/100km op een rit van 113km. Deze ochtend was mijn gemiddeld verbruik over dezelfde rit 23,6kWh/100km (d.w.z. over de eerste 84km want toen heb ik toch maar besloten om te gaan laden).
Nu tot 80% geladen en het bereik is slechts 246km! Dat zou op basis van ervaring 100km meer moeten zijn.
Ik heb de update er sinds het weekend inzitten en de eerste bevinding is dat het gemiddeld verbruik is toegenomen.
Ik reed deze ochtend weg met 40% lading. Een rit naar kantoor kost mij gemiddeld 20-25% capaciteit, dus ik had het makkelijk moeten halen. Echter, op aangeven van de auto moest ik onderweg laden.
Ik heb vanochtend zeer rustig gereden wat tot de update normaal gesproken resulteert in een gemiddeld gebruik van 18kWh/100km op een rit van 113km. Deze ochtend was mijn gemiddeld verbruik over dezelfde rit 23,6kWh/100km (d.w.z. over de eerste 84km want toen heb ik toch maar besloten om te gaan laden).
Nu tot 80% geladen en het bereik is slechts 246km! Dat zou op basis van ervaring 100km meer moeten zijn.
Belangrijkste voor mij voor nu is te weten of dit ook het daadwerkelijke bereik is, en niet alleen gemeld.jbzmr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:23:
Zijn er anderen die al ervaring hebben met de laatste update (11/2022.44) en relatie tot rijbereik.
Ofwel, kan je alsnog 300km + rijden?
Bij mij is het bereik bij 100% juist toegenomen. Zat de afgelopen periode steevast rond de 390km, nu geeft de app 448km aan.jbzmr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:23:
Vanochtend wel bij het starten van de auto een melding (met geel/oranje sleutel) over energiemanagement: hoger standby verbruik waardoor bepaalde remote acties niet uitgevoerd zouden worden....
Ik heb precies hetzelfde, ga er vooralsnog van uit dat dit een software ding is en niet op het daadwerkelijke verbruik slaat. Ik rij een bepaalde route bijna dagelijks en zal goed naar het echte verbruik kijken.jbzmr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:23:
Vandaag info gekregen dat ik mijn op 30/12/21 bestelde i4 m50 mag verwachten in april-mei 2023.
Spannend!
Spannend!
Belgie?St_frederik schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:55:
Vandaag info gekregen dat ik mijn op 30/12/21 bestelde i4 m50 mag verwachten in april-mei 2023.
Spannend!
114km gereden, geeft nu aan dat ik nog 188km kan rijden. Van 80% naar 52%.Avigoorn schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:59:
[...]
Belangrijkste voor mij voor nu is te weten of dit ook het daadwerkelijke bereik is, en niet alleen gemeld.
Ofwel, kan je alsnog 300km + rijden?
Dat zou 232km zijn en is minder dan bij aanvang aangeven.
En dat terwijl het gemiddelde verbruik toch aanzienlijk lager was dan de heenreis, namelijk 19,1kWh/100km. Wel heel veel file gereden.
De prognose van het bereik kan een software ding zijn. Maar het gemiddeld gebruik vanaf start rit is toch een directe berekening en lijkt mij geen software ding.Greendyk schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:22:
[...]
Ik heb precies hetzelfde, ga er vooralsnog van uit dat dit een software ding is en niet op het daadwerkelijke verbruik slaat. Ik rij een bepaalde route bijna dagelijks en zal goed naar het echte verbruik kijken.
Een maandje voor de mijne besteld, dus dan moet de mijne ergens rond juni lukken, lijkt me.St_frederik schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:55:
Spannend!
Fingers crossed!
Geen opmerkingen m.b.t. bestelde opties? Lijkt wel gestabiliseerd te zijn nu.
Afgelopen vrijdag heb ik in de Connected Drive Store de functie "grootlichtassistent" aangeschaft. Zoals eerder al gemeld stoorde het mij dat de knop wel aanwezig was maar de functie niet.
Het aanschaffen ging betrekkelijk eenvoudig, inloggen met je BMW-ID en je kunt zelfs afrekenen met iDeal. Vervolgens kreeg ik een mail dat de dienst was geactiveerd maar dat er nog een handeling in de auto nodig was. Dus ik meteen in de auto zitten om te testen; kreeg ik inderdaad een bericht dat de functie was geactiveerd... maar de knop werkte nog niet. Vervolgens in de auto de Connected Drive Store geopend en daar stond ook dat de functie geactiveerd was (onderdeel van "mijn functies"), maar niet hoe deze nu verder geinstalleerd moest. In de beschrijving stond ook dat als de functie na 3 dagen nog niet werkte ik contact met BMW moest opnemen. Daarom besloten om maar even af te wachten en zaterdag niet gereden.
Zondag stapte ik in de auto en had ik een bericht dat er een nieuwe functie beschikbaar was en dat de auto deze moest installeren, hiervoor waren ongeveer 5 minuten nodig en kon je niet rijden of het iDrive systeem gebruiken. Uiteraard kwam dat niet uit want we moesten door, maar deze installatie later op de dag uitgevoerd. Nu werkt het allemaal, 's avonds ook nog even getest en het is toch wel gaaf
Conclusie voor wie dit ook overweegt: even geduld hebben dus
Het aanschaffen ging betrekkelijk eenvoudig, inloggen met je BMW-ID en je kunt zelfs afrekenen met iDeal. Vervolgens kreeg ik een mail dat de dienst was geactiveerd maar dat er nog een handeling in de auto nodig was. Dus ik meteen in de auto zitten om te testen; kreeg ik inderdaad een bericht dat de functie was geactiveerd... maar de knop werkte nog niet. Vervolgens in de auto de Connected Drive Store geopend en daar stond ook dat de functie geactiveerd was (onderdeel van "mijn functies"), maar niet hoe deze nu verder geinstalleerd moest. In de beschrijving stond ook dat als de functie na 3 dagen nog niet werkte ik contact met BMW moest opnemen. Daarom besloten om maar even af te wachten en zaterdag niet gereden.
Zondag stapte ik in de auto en had ik een bericht dat er een nieuwe functie beschikbaar was en dat de auto deze moest installeren, hiervoor waren ongeveer 5 minuten nodig en kon je niet rijden of het iDrive systeem gebruiken. Uiteraard kwam dat niet uit want we moesten door, maar deze installatie later op de dag uitgevoerd. Nu werkt het allemaal, 's avonds ook nog even getest en het is toch wel gaaf
Conclusie voor wie dit ook overweegt: even geduld hebben dus
Mss zie ik iets over het hoofd maar 114+188 is geen 232 maar 302km?jbzmr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:15:
[...]
114km gereden, geeft nu aan dat ik nog 188km kan rijden. Van 80% naar 52%.
Dat zou 232km zijn en is minder dan bij aanvang aangeven.
En dat terwijl het gemiddelde verbruik toch aanzienlijk lager was dan de heenreis, namelijk 19,1kWh/100km. Wel heel veel file gereden.
Dat is niet zo slecht bij de huidige temperatuur / weersomstandigheden voor een batterij van 80% (aan 100% zou dat ongeveer 377km zijn -- ikzelf zit nu rond de 400, in de zomer meermaals tss de 550 en 600 geweest).
Bijkomend om je verbruik te beperken ALTIJD minstens kwartiertje voor vertrek voorverwarmen (zelfs al steekt hij niet in de laadpaal / stekker!!!!)!!!! -- al zeker voor ritten van minder dan 50km want dan is het verschil heel groot.
[ Voor 13% gewijzigd door Quiller op 17-01-2023 09:37 ]
Hmm, bij mij is het ook niet zo veel hoor.Quiller schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:33:
[...]
Mss zie ik iets over het hoofd maar 114+188 is geen 232 maar 302km?
Dat is niet zo slecht bij de huidige temperatuur / weersomstandigheden voor een batterij van 80% (aan 100% zou dat ongeveer 377km zijn -- ikzelf zit nu rond de 400, in de zomer meermaals tss de 550 en 600 geweest).
Bijkomend om je verbruik te beperken ALTIJD minstens kwartiertje voor vertrek voorverwarmen (zelfs al steekt hij niet in de laadpaal / stekker!!!!)!!!! -- al zeker voor ritten van minder dan 50km want dan is het verschil heel groot.
Vanacht opgeladen tot 100% en het bereik is nu volgens de app 332 km.
Het gemiddelde verbruik volgens diezelfde app is ca 20,3 kWh/100 km dus theoretisch zou het bereik al veel hoger moeten liggen.
Overigens heb ik ook de laatste software versie. Ik heb geen vergelijk met de vorige software versie want ik had de laatste al bij aflevering.
Hoeveel totaal mee gereden? Dit was herkenbaar en nu na 2.000 km geeft de auto een verbruik aan van 430 km bij 100% accu.Jausie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:12:
[...]
Hmm, bij mij is het ook niet zo veel hoor.
Het gemiddelde verbruik volgens diezelfde app is ca 20,3 kWh/100 km dus theoretisch zou het bereik al veel hoger moeten liggen.
Overigens heb ik ook de laatste software versie. Ik heb geen vergelijk met de vorige software versie want ik had de laatste al bij aflevering.
Kilometer stand is 3898 kmRobbieHifi schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:17:
[...]
Hoeveel totaal mee gereden? Dit was herkenbaar en nu na 2.000 km geeft de auto een verbruik aan van 430 km bij 100% accu.
Mijn ervaring is dat het bereik minder wordt bij stadsverkeer en zoals ook al vermeld bij niet voorverwarmen e.d (vergeet ik altijd bij korte 'ongeplande' ritten) maar dat deze ook weer mooi eerst omhoog gaat bij een lange rit.Jausie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:12:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/lJNsaAZ28tynwkRQGD8mKgfU.png?f=user_large)
En verwarm je altijd mooi voor? Dit maakt namelijk echt een groot verschil op termijn (het is niet alleen dat je interieur warm wordt (en dus niet moet verder van nul verwarmd worden bij start) maar ook dat de batterij reeds op temperatuur is eens je het pedaal indrukt...)Jausie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:12:
[...]
Heb je een foto?M_G_ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:18:
[...]
Bij mij ook, maar uiteindelijk voor Sunset Orange gekozen en geen spijt van
Maar zonder gekheid, dat groen blijft ook een geweldige kleur. Geniet er van!
Zijn er hier Belgen die rond oktober, november 2021 besteld hebben?
Mij kunnen ze nog steeds geen indicatie geven van levering...
5 december 2021 besteld.Crowns schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:26:
Zijn er hier Belgen die rond oktober, november 2021 besteld hebben?
Nog altijd geen productiedatum.
Hi i4 owners!
Heeft iemand Parkmobile al eens gekoppeld met je i4?
Lijkt mij wel cool dat je vanuit de auto een parkeertransactie kan starten.
De login pagina voor ConnectedDrive binnen de Parkmobile app werkt niet bij mij.
Hoe zit het bij jullie?
Heeft iemand Parkmobile al eens gekoppeld met je i4?
Lijkt mij wel cool dat je vanuit de auto een parkeertransactie kan starten.
De login pagina voor ConnectedDrive binnen de Parkmobile app werkt niet bij mij.
Hoe zit het bij jullie?
Begint toch wel erg lang te duren, zeker als ik zie op andere fora dat er wagens met een besteldatum van 6 maanden later intussen geleverd worden.pieterdu schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:30:
[...]
5 december 2021 besteld.
Benieuwd naar de logica erachter.
24 dec 2021 besteld,pieterdu schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:30:
[...]
5 december 2021 besteld.
Ook totaal geen idee wanneer hij zal geproduceerd worden.
Misschien interessant om even de belangrijke info van de Belgen samen te houden die eind 2021, begin 2022 besteld hebben, dan kunnen we updaten:
Crowns: Besteld op ??/??/2021 - dealer in ??? - i4 ??? - geen productiedatum bekend
pieterdu: Besteld op 05/12/2021 - dealer in ??? - i4 ??? - geen productiedatum bekend
oldgrumpy: Besteld op 24/12/2021 - dealer in ??? - i4??? - geen productiedatum bekend
St_frederik: Besteld op 30/12/21 - dealer in ??? - i4 M50 - april/mei
MichaelC165: Besteld 29/01/2022 - dealer in West-Vlaanderen - i4 M50 - geen productiedatum bekend
...
Crowns: Besteld op ??/??/2021 - dealer in ??? - i4 ??? - geen productiedatum bekend
pieterdu: Besteld op 05/12/2021 - dealer in ??? - i4 ??? - geen productiedatum bekend
oldgrumpy: Besteld op 24/12/2021 - dealer in ??? - i4??? - geen productiedatum bekend
MichaelC165: Besteld 29/01/2022 - dealer in West-Vlaanderen - i4 M50 - geen productiedatum bekend
...
Ik heb mijn bestelling geplaatst op 15/02/2022, levering 29/12/2022.
Bestelling in NL met inschrijving in België. Bestelbon in tussentijd wel moeten aanpassen en laserlight zijn spijtig genoeg weggevallen..
Garage werd verzocht auto niet te poetsen aangezien deze onmiddellijk binnen ging voor een glasscoating
met dank aan Bart van Custom Car Cleaning.
:strip_exif()/f/image/GcCqanEsrX7B1FWBrwPrkwN7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/URBQNQRYl9ND67l71EiHY5pf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8LLYWCclrpPUcTSDigMlnB5W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wxNksCh5mDxSlVXEuu1zTmDd.jpg?f=fotoalbum_large)
Bestelling in NL met inschrijving in België. Bestelbon in tussentijd wel moeten aanpassen en laserlight zijn spijtig genoeg weggevallen..
Garage werd verzocht auto niet te poetsen aangezien deze onmiddellijk binnen ging voor een glasscoating
met dank aan Bart van Custom Car Cleaning.
:strip_exif()/f/image/GcCqanEsrX7B1FWBrwPrkwN7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/URBQNQRYl9ND67l71EiHY5pf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8LLYWCclrpPUcTSDigMlnB5W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wxNksCh5mDxSlVXEuu1zTmDd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MgO2zOuy1A19HORF6jvN65NS.jpg?f=fotoalbum_large)
BMW i4 e40 - BMW van osch HasseltMichaelC165 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:59:
Misschien interessant om even de belangrijke info van de Belgen samen te houden die eind 2021, begin 2022 besteld hebben, dan kunnen we updaten:
...
Dealer is Jorssen Zuid bij mij / i4 M50MichaelC165 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:59:
...
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.