NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik heb de SOCE zien verschijnen en verdwijnen (ergens tussen april en oktober 2025) in de Cardata van mijn 2023 i4 edrive40...Ophidian schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:26:
[...]
Wat apart. Heb even de rapporten nagekeken die ik heb, maar in allemaal staat wel een SOCE. Iemand anders met een i4 wel een SOCE erin?
[ Voor 5% gewijzigd door Scientific op 14-04-2026 18:45 ]
Wordt die SOCE niet ook berekend na een aantal keer volledig (of in ieder geval tot 80%) vol laden en ook weer leeg rijden?Ollie schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:13:
[...]
Klopt, daar mis ik echter precies die waarde:
[Afbeelding]
Ik zie in jouw rapport dat je max tot 50% laadt. Wellicht heeft dat er iets mee te maken waardoor je die waarde niet te zien krijgt? (aanname mijnerzijds, ik weet het niet zeker)
*sowieso
Daar zeg je me wat, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik heb de eerste paar weken toen ik hem had wel tot 80% geladen maar heb vrij snel de max SoC al aangepast naar 50% en daarna 65-70% (dat is voor mij ruim voldoende). Nouja, gelukkig heb ik de BMW software om het uit te lezen.DonJunior schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 19:50:
[...]
Wordt die SOCE niet ook berekend na een aantal keer volledig (of in ieder geval tot 80%) vol laden en ook weer leeg rijden?
Ik zie in jouw rapport dat je max tot 50% laadt. Wellicht heeft dat er iets mee te maken waardoor je die waarde niet te zien krijgt? (aanname mijnerzijds, ik weet het niet zeker)
Vorige week een jong gebruikte i4 edrive40 LCI uit 2025 met 21.000km gekocht in tanzanite blue met zwart vernasca interieur. Verder een vrij complete auto. Enige dat ik mis is de memory seats en trekhaak maar beide ga ik zelf retrofitten. Heb een “nieuw” interieur gekocht uit een pre productie i4 met maar 5km op de teller. Memory Seats met lumbar, heated en ventilatie. Enige dat ik inlever is de side adjust maar die gebruik ik toch niet. Leuke side note is dat ventilatie niet meer beschikbaar is op de LCI in Europa. De trekhaak nieuw in doos gevonden voor 50% van de nieuwprijs. 😇
/f/image/DVtkltpWTQHMmWkbIrAaxBcK.png?f=fotoalbum_large)
S337 M Sports Package
S33B M SPORT PACKAGE PRO
S710 M Leather Steering Wheel
S715 M Aerodynamics Package
S754 M Rear Spoiler
S7A2 Innovation Pack II
S7LG Guidance Paket
S7M9 M Shadow Line With Expanded Scope
S403 Glass Roof, Electrical
S420 Sun Protection Glazing
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
S491 Backrest Width Adjustment Driver
S493 Storage Compartment Package
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4GQ M Seat Belts
S4LN INT.TRIM.F.ALUM.RHOMBICLE ANTHR.
S4T2 LADEKABEL PROFESSIONAL (MODE 3)
S4U9 Acoustic Pedestrian Protection
S4UR Ambient Interior Light
S654 DAB Tuner
S688 Harman/Kardon Surround Sound System
S6AE Teleservices
S6AF Statutory Emergency Call
S6AK Connected Drive Services
S6C4 Connected Package Professional
S6NX Storage Tray Wireless Charging
S6PA Personal ESIM
S6U3 BMW Live Operating Area Professional
S6VB Control Infotainment
S534 Automatic Air Conditioning
S548 Kilometre Speedo
S552 Adaptive LED Headlight
S5AC High-Beam Assistant
S5AQ Active Guard Plus
S5AU Driving Assistant Professional
S5DA Passenger Airbag Deactivation
S5DN Parking Assistance System Plus
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S248 Steering Wheel Heater
S2PA Locking Wheel Bolt
S2VB Tyre Pressure Display
S2VC Tyre Repair Set
S302 Alarm System
S322 Comfort Access System
S3FK BMW LA Wheel Y-Spoke 859M
S3M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS
S3MF M Lights Shadow Line
S868 Language Version Dutch
S886 On-Board Literature, Dutch
S8R3 COC ADDITIONAL SCOPES
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8TF Active Pedestrian Protection
S8TR Decoding Additional Functions
S8WC Steuerung Local Content
S8WD Control, Driver Assistance Systems
S8WN Control E
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Headlining Anthracite
S1CB CO2 Equipment
SA050 50 Ah AGM Battery
SC3Z Tansanitblau II Metallic
SMAH7 Leather Vernasca Black Seam Grey
Hele mooie wagen! Tof dat je dat zelf gaat retrofitten. Is dat een beetje te doen (met name qua bekabeling)? Waar heb je daarnaast die trekhaak gevonden, ik heb toevallig ook nog wel interesse (mis die optie zelf ook).Greetoz schreef op woensdag 15 april 2026 @ 04:52:
Via het algemene BMW topic hier beland.
Vorige week een jong gebruikte i4 edrive40 LCI uit 2025 met 21.000km gekocht in tanzanite blue met zwart vernasca interieur. Verder een vrij complete auto. Enige dat ik mis is de memory seats en trekhaak maar beide ga ik zelf retrofitten. Heb een “nieuw” interieur gekocht uit een pre productie i4 met maar 5km op de teller. Memory Seats met lumbar, heated en ventilatie. Enige dat ik inlever is de side adjust maar die gebruik ik toch niet. Leuke side note is dat ventilatie niet meer beschikbaar is op de LCI in Europa. De trekhaak nieuw in doos gevonden voor 50% van de nieuwprijs. 😇
[Afbeelding]
S337 M Sports Package
S33B M SPORT PACKAGE PRO
S710 M Leather Steering Wheel
S715 M Aerodynamics Package
S754 M Rear Spoiler
S7A2 Innovation Pack II
S7LG Guidance Paket
S7M9 M Shadow Line With Expanded Scope
S403 Glass Roof, Electrical
S420 Sun Protection Glazing
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
S491 Backrest Width Adjustment Driver
S493 Storage Compartment Package
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4GQ M Seat Belts
S4LN INT.TRIM.F.ALUM.RHOMBICLE ANTHR.
S4T2 LADEKABEL PROFESSIONAL (MODE 3)
S4U9 Acoustic Pedestrian Protection
S4UR Ambient Interior Light
S654 DAB Tuner
S688 Harman/Kardon Surround Sound System
S6AE Teleservices
S6AF Statutory Emergency Call
S6AK Connected Drive Services
S6C4 Connected Package Professional
S6NX Storage Tray Wireless Charging
S6PA Personal ESIM
S6U3 BMW Live Operating Area Professional
S6VB Control Infotainment
S534 Automatic Air Conditioning
S548 Kilometre Speedo
S552 Adaptive LED Headlight
S5AC High-Beam Assistant
S5AQ Active Guard Plus
S5AU Driving Assistant Professional
S5DA Passenger Airbag Deactivation
S5DN Parking Assistance System Plus
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S248 Steering Wheel Heater
S2PA Locking Wheel Bolt
S2VB Tyre Pressure Display
S2VC Tyre Repair Set
S302 Alarm System
S322 Comfort Access System
S3FK BMW LA Wheel Y-Spoke 859M
S3M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS
S3MF M Lights Shadow Line
S868 Language Version Dutch
S886 On-Board Literature, Dutch
S8R3 COC ADDITIONAL SCOPES
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8TF Active Pedestrian Protection
S8TR Decoding Additional Functions
S8WC Steuerung Local Content
S8WD Control, Driver Assistance Systems
S8WN Control E
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Headlining Anthracite
S1CB CO2 Equipment
SA050 50 Ah AGM Battery
SC3Z Tansanitblau II Metallic
SMAH7 Leather Vernasca Black Seam Grey
Ik denk niet dat het laadgedrag impact heeft op de beschikbaarheid van de SOCE waarde. Dat zal ergens gelinkt zijn aan de software versie/firmware etc... van de wagen.Ollie schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:00:
[...]
Daar zeg je me wat, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik heb de eerste paar weken toen ik hem had wel tot 80% geladen maar heb vrij snel de max SoC al aangepast naar 50% en daarna 65-70% (dat is voor mij ruim voldoende). Nouja, gelukkig heb ik de BMW software om het uit te lezen.
Wel is het duidelijk dat de SoH zoals ingeschat door het BMS pessimistischer wordt ingeschat als je een tijdlang de maximale SoC onder de 80% houdt. Dat is dus uitstekend voor de reële SoH, maar niet voor de gepercipieerde/door het BMS gerapporteerde
Wel navi update gedaan vorige week. Nu bezig met uitpluizen hoe ik het beste de zappi 2.1 kan laten laden met zonnepanelen.
[ Voor 65% gewijzigd door roland kroes op 15-04-2026 10:42 ]
off-topicroland kroes schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:40:
Software update? (Niet dus 😁)
Wel navi update gedaan vorige week. Nu bezig met uitpluizen hoe ik het beste de zappi 2.1 kan laten laden met zonnepanelen.
Wat de Zappi betreft: op Eco+ zetten, met "minimum groene energie" op 1%, en de start/stop delay zo groot mogelijk zetten, zo minimaliseer je het starten/stoppen van de laadsessie (wat mij niet gunstig lijkt voor de auto noch de laadpaal); de laadpaal blijft dan minimaal 1.3Kw leveren zolang er zon is, en meer als er zonne-energie over is. Verder de boost functie gebruiken als je eens zo snel mogelijk wil laden, zonder naar de opbrengst van de zonnepanelen te kijken.
Ik heb hem ook gekregen gisteravond. Enige wat ik merkte dat de update de luchtvering achter leeg had laten lopen want bij wegrijden vanochtend gaf de auto aan dat ik moest wachten tot nivo hersteld was.Ollie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:35:
Vanochtend de nieuwe software update 03/2026.30 op mijn i4 geinstalleerd. Iemand al ervaringen en iets gemerkt van de update?
Lijkt vooral een nav update te zijn geweest:
Energie-inhoud van de hoogvoltage-accu 80 kWh 15.04.2026 22:49:16 UTCOphidian schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:26:
[...]
Wat apart. Heb even de rapporten nagekeken die ik heb, maar in allemaal staat wel een SOCE. Iemand anders met een i4 wel een SOCE erin?
Gezondheidstoestand van de accu 200 15.04.2026 23:02:23 UTC
Ben wel benieuwd wat die 200 betekent. Overigens 100K km op de teller en laden doe ik eigenlijk altijd tot 100%. Wat dat aan gaat is die 80kWh niet slecht na 3,5 jaar.
edit: die 200 lijkt om de 12V-batterij te gaan. Geen SOCE te vinden in het rapport.
[ Voor 7% gewijzigd door FlorisB op 16-04-2026 08:28 ]
Ik heb op mijn ander BMW al veel geretrofit (surroundview, Parking Assistant Plus en B&O geluid wat normaal niet op een 3 serie geleverd kan worden). Dus ik denk dat dit ook wel lukt, wellicht moet er nog een extra kabel naar de BDC getrokken worden, moet eerst even wachten op de stoelen en dan zal ik eens de connectors gaan vergelijken.Ollie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:58:
[...]
Hele mooie wagen! Tof dat je dat zelf gaat retrofitten. Is dat een beetje te doen (met name qua bekabeling)? Waar heb je daarnaast die trekhaak gevonden, ik heb toevallig ook nog wel interesse (mis die optie zelf ook).
De trekhaak geluk mee gehad op MP, schadeherstel bedrijf had er eentje over, was uiteindelijk niet nodig voor een schadeherstel dus mocht voor zacht prijsje weg.
Aha, goed bezig. Ik heb toevallig laatst eens gekeken of het een beetje te doen zou zijn om Driving Assistant Professional te retrofitten op mijn i4 (die heeft alleen Adapative CC), maar als ik alle onderdelen bij elkaar optel ben je toch wel een significant bedrag kwijt (met name de 3 extra camera's waren prijzig). En dan zit je ook nog met kabelbomen die je (wat ik begrepen heb) niet zomaar op onderdeelnummer kunt bestellen.Greetoz schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:56:
[...]
Ik heb op mijn ander BMW al veel geretrofit (surroundview, Parking Assistant Plus en B&O geluid wat normaal niet op een 3 serie geleverd kan worden). Dus ik denk dat dit ook wel lukt, wellicht moet er nog een extra kabel naar de BDC getrokken worden, moet eerst even wachten op de stoelen en dan zal ik eens de connectors gaan vergelijken.
De trekhaak geluk mee gehad op MP, schadeherstel bedrijf had er eentje over, was uiteindelijk niet nodig voor een schadeherstel dus mocht voor zacht prijsje weg.
Voor de retrofits op de M3 heb ik bijna alles via eBay en marktplaats gehaald.Ollie schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:59:
[...]
Aha, goed bezig. Ik heb toevallig laatst eens gekeken of het een beetje te doen zou zijn om Driving Assistant Professional te retrofitten op mijn i4 (die heeft alleen Adapative CC), maar als ik alle onderdelen bij elkaar optel ben je toch wel een significant bedrag kwijt (met name de 3 extra camera's waren prijzig). En dan zit je ook nog met kabelbomen die je (wat ik begrepen heb) niet zomaar op onderdeelnummer kunt bestellen.
Kreeg vanochtend de notificatie over een update. Iemand die aanpassingen heeft gedaan middels BimmerCode deze al geinstalleerd? Blijven de wijzigingen dan behouden of moet ik het daarna opnieuw doen (opzich prima, maar fijn als ik het alvast weet)Danfoss schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:54:
[...]
Ik heb hem ook gekregen gisteravond. Enige wat ik merkte dat de update de luchtvering achter leeg had laten lopen want bij wegrijden vanochtend gaf de auto aan dat ik moest wachten tot nivo hersteld was.
Lijkt vooral een nav update te zijn geweest:
[Afbeelding]
*sowieso
Ga je zulke retrofits doen dan moet je haast zelf kabelboom maken / fabriceren.Ollie schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:59:
[...]
Aha, goed bezig. Ik heb toevallig laatst eens gekeken of het een beetje te doen zou zijn om Driving Assistant Professional te retrofitten op mijn i4 (die heeft alleen Adapative CC), maar als ik alle onderdelen bij elkaar optel ben je toch wel een significant bedrag kwijt (met name de 3 extra camera's waren prijzig). En dan zit je ook nog met kabelbomen die je (wat ik begrepen heb) niet zomaar op onderdeelnummer kunt bestellen.
Op kleur kopen bij kabelknecht.de en een rolletje tesa 51608.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik heb (nog) geen BimmerCode, maar als het goed is werkt dat ook. Maar voor het communiceren met mijn i4 uit 2022 via ISTA-D (Rheingold) voor o.a. diagnose gebruik ik deze kabel: https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title.ThijsR schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:50:
Ik lees hier veel over BimmerCode en zelf coderen. Welke OBD2-adapter kun je aanbevelen? Heeft iemand wellicht een link en andere tips voor mij? Heb een pre-facelift uit 2022 met iDrive 8.0.
Rij nu nog eentje uit 2022 OS 8.0 . Ik heb een wifi enet obd adapater van nonkel Ali . EN die werkt prima. Ervoren eentje met BT en niet tevreden van ( zeer traag en onderbrekingen )ThijsR schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:50:
Ik lees hier veel over BimmerCode en zelf coderen. Welke OBD2-adapter kun je aanbevelen? Heeft iemand wellicht een link en andere tips voor mij? Heb een pre-facelift uit 2022 met iDrive 8.0.
Voor een linkje stuur me even een DM. Kostprijs een 32 eur
Ol de site van BimmerCode kun je precies zien welke OBDII dongel je nodig hebt (kan gebruiken) bij welke auto.ThijsR schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:50:
Dan kan je zelf ook kiezen welke meerwaarde een bepaalde dongel voor je heeft (de ene kan meer dan de ander)
https://bimmercode.app/adapters/?series=g
*sowieso
DonJunior in "Het grote BMW i4 topic"FW423130 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:17:
Na bijna 3 jaar en 160 k km is vandaag mijn tweede I4 besteld. Vanwege prijsvoordeel een Pure Edition. Helaas geen M sport maar helemaal prima. Ik vind alleen de gril met Chrome minder geslaagd. Iemand ervaring met het plaatsen ven en zwarte M gril op een niet M uitvoering? Past dit?
Toevallig paar weken geleden gedaan. Waar je op moet letten is of je een camera hebt voor in de neus en welke radar jouw auto heeft (er is een kleine radar, die zie je op deze fotos, en een grotere)
Maar er zijn dus wel verschillende grillen. Let ook op dat je nu een LCi (facelift) i4 gaat krijgen en dat er dus wel verschil zit in de pre-lci grill. Die twee passen niet samen.
*sowieso
Evt een USB-C/lightning <-> RJ45 adapter en BimmerCode werkt ook prima.Ollie schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:04:
[...]
Ik heb (nog) geen BimmerCode, maar als het goed is werkt dat ook. Maar voor het communiceren met mijn i4 uit 2022 via ISTA-D (Rheingold) voor o.a. diagnose gebruik ik deze kabel: https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Dank je. Ja, er is inderdaad een verschil in LCI en pre LCI en de gril is afhankelijk van de uitvoering van ja auto. Onderstaand is bijv het type nummer van de OEM gril voor een M 60 gril weergegeven. Ik zie dat jij een M uitvoering hebt en er een zwarte M opzet. Maar ik wil een M gril op een niet M uitvoering. Ik weet niet of dat past, de bumper is in ieder geval anders maar misschien de gril niet.DonJunior schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:08:
[...]
DonJunior in "Het grote BMW i4 topic"
Toevallig paar weken geleden gedaan. Waar je op moet letten is of je een camera hebt voor in de neus en welke radar jouw auto heeft (er is een kleine radar, die zie je op deze fotos, en een grotere)
Maar er zijn dus wel verschillende grillen. Let ook op dat je nu een LCi (facelift) i4 gaat krijgen en dat er dus wel verschil zit in de pre-lci grill. Die twee passen niet samen.
Uit Cardata haal ik een energie inhoud HV-Accu van 77kWh bij koud weer en 79kWh bij iets warmer weer. Dit wordt waarschijnlijk 80kWh bij 20C . De gezondheid van de HV-accu is nog 100 (11500km)
Wat mij tegen valt zijn de werkelijke kilometers die ik kan halen, met name als de accu leger is. Bijvoorbbeeld: Accu 80%SOC op de heenrit dan is verbruikte kWh gedeeld door (SOCstart-SOCstop) x 100%= 78kWh, op de terugweg gebruik ik minder energie (kWh), maar verbruik ik meer %SOC dezelfde Dus heen ~ 0,8kWh/%SOC en terug 0,7kWh/%SOC
Xas tijd bovenste stippen heenweg onderste stippen terugweg.
Xas SOC start%. Alsof 0% geen 0% is. Is dit bij jullie herkenbaar?
Interessante analyse. Ik vermoed dat je de nagel op de kop slaat. Vaak lees je dat er met een “lege” batterij nog 20-30km kan gereden worden, dat is al vlug 3-5kWh en die moet ergens vandaan komen... Dat is dus de zogenaamde onderbuffer. De bovenbuffer is dan wellicht het verschil tussen 83,9 kWh bruto en 80,7kWh netto...
[ Voor 9% gewijzigd door Scientific op 17-04-2026 08:42 ]
Ik sinds gisteren, Apple Carplay krijg ik niet meer ad praat ondanks soft reset, telefoon verwijderen, carplay op foon wegknikkeren net als BT en Wifi verbindingen. Irritant.... is dat kwestie van wachten totdat de auto die connectie key "vergeet" en dan werkt het ineens weer? of? Harde reset niet veel trek in met alle instellingen etc. namelijk.Ollie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:35:
Vanochtend de nieuwe software update 03/2026.30 op mijn i4 geinstalleerd. Iemand al ervaringen en iets gemerkt van de update?
Zag wel dat bv de ambi light interieur settings nu worden onthouden. Zet dat altijd lager en in het donker gedimd en die settings werden nooit bij me onthouden in de vorige versie.
Verder wat aanpassingen in het nav zag ik ff snel voorbij komen.
Meeste bimmer settingen moest ik opnieuw doen. Wat bv wel bleef staan bij was dat de gordelmeldingen niet worden geactiveerd net als het buiten geluid voor voetgangers :-)DonJunior schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:59:
[...]
Kreeg vanochtend de notificatie over een update. Iemand die aanpassingen heeft gedaan middels BimmerCode deze al geinstalleerd? Blijven de wijzigingen dan behouden of moet ik het daarna opnieuw doen (opzich prima, maar fijn als ik het alvast weet)
Toevallig had ik daar laatst ook last van (alleen dan met Android Auto). De auto gaf aan dat ik niet de juiste sleutel bij me had (wat onzin was, want dat was wel zo), kreeg het niet gefixed. Heb het toen maar opgegeven. De ochtend erna werkte alles weer naar behoren. Maar volgens mij was dit wel net voordat ik de update uitgevoerd had.spidertje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:36:
[...]
Ik sinds gisteren, Apple Carplay krijg ik niet meer ad praat ondanks soft reset, telefoon verwijderen, carplay op foon wegknikkeren net als BT en Wifi verbindingen. Irritant.... is dat kwestie van wachten totdat de auto die connectie key "vergeet" en dan werkt het ineens weer? of? Harde reset niet veel trek in met alle instellingen etc. namelijk.
Zag wel dat bv de ambi light interieur settings nu worden onthouden. Zet dat altijd lager en in het donker gedimd en die settings werden nooit bij me onthouden in de vorige versie.
Verder wat aanpassingen in het nav zag ik ff snel voorbij komen.
Die vd juiste sleutel kreeg ik ook... was wel omdat ik met de app de auto opende en de sleutel ergens in huis lag nog dus op zich is dat denk ik dan wel correcte melding in mijn geval :-)Ollie schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 10:31:
[...]
Toevallig had ik daar laatst ook last van (alleen dan met Android Auto). De auto gaf aan dat ik niet de juiste sleutel bij me had (wat onzin was, want dat was wel zo), kreeg het niet gefixed. Heb het toen maar opgegeven. De ochtend erna werkte alles weer naar behoren. Maar volgens mij was dit wel net voordat ik de update uitgevoerd had.
ID en sleutel zijn (althans bij mij) aan elkaar gekoppeld. En de foon is dat ook. Als dat werkt werkt het ook goed en consistent bij BMW heb ik gemerkt. Soms wordt het ID niet juist opgepakt en dan moet je dat ff handmatig kiezen bij starten vd auto. Ook geen echt groot issue :-)
Hmm, ik krijg altijd het gastenprofiel als ik de auto open met de iPhone en dan de iPhone in het bakje leg.spidertje schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:13:
[...]
Die vd juiste sleutel kreeg ik ook... was wel omdat ik met de app de auto opende en de sleutel ergens in huis lag nog dus op zich is dat denk ik dan wel correcte melding in mijn geval :-)
ID en sleutel zijn (althans bij mij) aan elkaar gekoppeld. En de foon is dat ook. Als dat werkt werkt het ook goed en consistent bij BMW heb ik gemerkt. Soms wordt het ID niet juist opgepakt en dan moet je dat ff handmatig kiezen bij starten vd auto. Ook geen echt groot issue :-)
Mijn spotify werkt niet meer sinds de update. Blijft op “Wordt geladen” staan. Diverse resets zonder effect. Wordt dealer bellen ben ik bang.Ollie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:35:
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.