• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:18
Dev0o schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:48:
Vandaag met beide sleutels problemen om de i4 te openen. Zelfs naar huis moeten lopen bij de 1e keer om de andere sleutel op te halen. Ook de mechanische optie lukte niet. Even later alles weer prima.
Zojuist ook weer geen respons na drukken op sleutelknop, en 10 minuten later wel weer … zo durf ik er niet meer mee op pad te gaan.
Iemand suggesties?
Sws even de batterijen van de sleutels vervangen.

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Op jullie advies batterij van beide sleutels vervangen…
fingers crossed

i7,GTX4070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-12 12:49
@JeeHoo (In mijn geval geeft ie nog steeds aan dat 03/2025.47 de meest recente versie is maar dat is te wijten aan een ander probleem)
[/quote]

Mijn BMW App meldt dat er een update beschikbaar is - versie 03/2025.547. Betekent dus dat mijn voertuig ver achterloopt op software versie.
Wat bedoel je met 'te wijten aan een ander probleem'?
Over enkele mdn moet de i4 toch binnen voor onderhoud en zal de garage op voorhand inlichten. Lijkt mij iets dat de concessiehouder kan oplossen.

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12 07:17
papabeer schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:45:
@JeeHoo (In mijn geval geeft ie nog steeds aan dat 03/2025.47 de meest recente versie is maar dat is te wijten aan een ander probleem)
[/quote]

Mijn BMW App meldt dat er een update beschikbaar is - versie 03/2025.547. Betekent dus dat mijn voertuig ver achterloopt op software versie.
Wat bedoel je met 'te wijten aan een ander probleem'?
Over enkele mdn moet de i4 toch binnen voor onderhoud en zal de garage op voorhand inlichten. Lijkt mij iets dat de concessiehouder kan oplossen.
Het andere probleem is dat ik op mijn “Remote Software Update” scherm (onder “Systeem instellingen”) in de auto de melding krijg dat mijn auto niet kan checken of er een update is en dat dit probleem door je “service partner” opgelost moet worden (waarschijnlijk is een geforceerde update van iDrive nodig). De dealer wil dit pas doen tijdens een service beurt (duurt nog een half jaar), tenzij ik er voor wil betalen. BMW doet alsof hun neus bloedt en stuurt me met een kluitje het riet in door te zeggen dat ik frequent dat “Remote Software Update” menu moet checken om te kijken of er een update is 🤔 (jawel: daar waar ik lees dat ik contact moet opnemen met de dealer om de functionaliteit te herstellen).

BMW AG, alwaar het ticket terecht is gekomen, voor de tweede keer, beweert ook glashard dat 03/2025 de meest recente versie is voor mijn i4 (en zelfs dat er geen nieuwere versie is).

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12 07:17
On a different topic: krijg sinds dit weekend in de MyBMW app de melding “Battery check up” te zien.
Als ik in de details van de melding kijk, lees ik dat er sprake is van een “Increased power consumption while parking” (en dat ik daarom een service afspraak moet maken)
Heeft een van jullie deze melding eerder gezien?

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12 10:35
JeeHoo schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:25:
On a different topic: krijg sinds dit weekend in de MyBMW app de melding “Battery check up” te zien.
Als ik in de details van de melding kijk, lees ik dat er sprake is van een “Increased power consumption while parking” (en dat ik daarom een service afspraak moet maken)
Heeft een van jullie deze melding eerder gezien?
Mijn i4 is alweer 3 jaar oud en heb de melding denk ik ongeveer 25x gehad in die 3 jaar. In het begin ook mee naar de dealer geweest, toen hebben ze de onboard laadmodule vervangen. Heeft geen verschil gemaakt uiteindelijk. Dus inmiddels maar gewend geraakt aan de meldingen. Komt nu 1x per 2 maanden ofzo.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met vaak langs de auto lopen en comfort access.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik heb die melding ook een keer gehad toen de i4 iets van anderhalve dag aan de wallbox gehangen had, en daarbij maar enkele kWh geladen had (PV-overschot).

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:52
voodoo077 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:33:
Aangezien ik in de resultaten "velgen" niet zo direct terug kan vinden. Is er iemand die aftermarket (niet BMW) velgen heeft gestoken op zijn i4? Zo ja eventueel welk en had dit invloed of autonomie/wegligging. Het probleem is TüV goedgekeurde te vinden die er goed uitzien. Ik heb er een paar maar die zijn niet Flow Formed waardoor ze zwaarder zijn dan de originele velgen. Beetje dom (veel) geld uit te geven voor andere velgen als het plezier eronder lijdt. Vooral omdat idee was de nieuwe in de zomer te gebruiken en de huidige in de winter.
Thx
Ik heb velgen gemonteerd die niet op de i4 geleverd zijn. Moet wel erbij vertellen dat het wel BMW velgen zijn. Deze werden geleverd op de 850i (velg type 728m). Specs wijken ook af van wat er origineel geleverd word op de i4.

Weet niet wat ze qua gewicht doen, maar ben van originele 19 inch naar 20 inch gegaan, dus die zullen ook wel een stuk zwaarder zijn. Merk er overigens niets van qua comfort of stuur-/weggedrag alleen dat het verbruik 'iets' gestegen is.

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:20
kijk eens hier :

https://www.givawheels.nl...i4/2021-2026-g26/#results

In t verleden voor mercedes en audi daar altijd mijn velgen gehaald. Steeds tevreden van

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:24
rolelael schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:57:
kijk eens hier :

https://www.givawheels.nl...i4/2021-2026-g26/#results

In t verleden voor mercedes en audi daar altijd mijn velgen gehaald. Steeds tevreden van
Jup, hier idem. Erg tevreden met Giva. Daar velgen van mn vorige auto gehaald. Kun je op de site mooi sorteren op TuV keuring etc.

*sowieso

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:17
Laden jullie snel bij, of zo laat mogelijk?

Ik laadt tot 80% en gebruik normaal zo’n 15~30% op een dag. Kan ik hem er dan gerust bij 60% reeds inpluggen, of beter meestal tot 25~30% wachten?

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
Foxhill schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:20:

Ik laadt tot 80% en gebruik normaal zo’n 15~30% op een dag. Kan ik hem er dan gerust bij 60% reeds inpluggen, of beter meestal tot 25~30% wachten?
Denk je dat dat uitmaakt?
Wat denk je dat er gebeurt bij remmen als je aan het rijden bent?

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07:42
Foxhill schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:20:

In theorie is het optimaal om de laadtoestand rond de 50% te houden en zoveel mogelijk in de range 30-70 te blijven.
In de praktijk zal het niet zoveel uitmaken.
Zelf ben ik in dezelfde situatie en ik zal bijvoorbeeld niet inpluggen bij 60% als ik weet dat de auto toch 2 dagen stilstaat, of maar een paar km zal rijden.
Doe maar waar je je het best mee voelt…

Toen ik nog benzine reed voelde ik ook niet de aandrang om te tanken toen de tank maar 35% vol was…

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12 14:32
Scientific schreef op donderdag 27 november 2025 @ 20:58:
[...]

In theorie is het optimaal om de laadtoestand rond de 50% te houden en zoveel mogelijk in de range 30-70 te blijven.

Toen ik nog benzine reed voelde ik ook niet de aandrang om te tanken toen de tank maar 35% vol was…
Niet helemaal correct. Die 50% is idd goed als je de wagen een tijdje niet gebruikt (bv als je een weekje weg gaat met de vlieger en wagen blijft thuis) ... Te hoog of te laag kan hier nl slecht (minder goed) zijn.

Als je de wagen dagelijks gebruikt kan zelfs tot 100% (AC) geen kwaad.

Probleem is dat als je dit zo aan de 'gemiddelde' (jeps arrogant ik weet het) laat weten (als fabrikant) dat de meesten dit alleen maar lezen als 'tot 100% mag altijd'.

[ Voor 11% gewijzigd door Quiller op 28-11-2025 09:01 ]

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:42
Als ik thuis kom hang ik hem altijd aan de lader en laadt tot 100%. Zal hij best vol houden 3 jaar.

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:17
Mcie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:04:
Als ik thuis kom hang ik hem altijd aan de lader en laadt tot 100%. Zal hij best vol houden 3 jaar.
Er komt nog iemand na jou en vervangen van accu’s heeft ook impact op de wereld om je heen.

• Mcie
Als we die discussie aangaan had ik misschien wel geen elektrische auto moeten nemen ;)

• Scientific
Mcie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:04:
Ja, want vroeger ging je ook altijd snel nog even tanken voor je thuis kwam?
Ah nee, want tanken kost tijd, en laden niet 😅

• Mcie
Lang geleden dat ik thuis kon tanken.
Maar laten we gewoon weer on topic gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Mcie op 28-11-2025 22:54 ]

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 19:03

TLa

Deze week stond er een tripje naar Duitsland op de planning (voor het werk).

Ruim 600km enkele rit, dat was toch niet zo prettig. laden gaat best traag eigenlijk. Ja, hij haalt die 200kW wel, maar erg kort. Eens boven de 30% zakt de snelheid al in. Gemiddelde laadsessie van 30 min (starten onder de 10%) geeft slechts 100kW als gemiddelde.

Toen ik vertrok zat de temperatuur net boven het vriespunt, het was nat en tegenwind. Vertrokken met 100% en voorverwarmd
Eerste stop na 267km met 5% batterij, vertrokken met 75% na 28 minuten laden
Tweede stop na 150km met 12% batterij, vertrokken met 75% na 30 minuten laden
Derde stop na 150km met 6% batterij, vertrokken met 30% na 13 minuten laden (mijn standaard laadpas werkte hier niet, de backup van Shell deed het gelukkig wel)
Aangekomen na 44km met 16% batterij
Totaaltijd: 6u54
Gemiddeld 28.8kWh/100km en gemiddelde snelheid: 107.7km/u

Die 3de stop had vermeden kunnen worden maar de auto had het zo gepland, voor de terugweg maar wat spelen met de instellingen.

Voor de terugweg zat de wind wat beter en was het iets warmer en 50% droog/50% nat. Het was ook wat drukker.
Iets slimmer geladen en met 2 keer een half uur toe gekomen.
Vertrokken met 100%.
Eerste stop na 233km en met 8% batterij, vertrokken na 33 minuten met 78% (laadplein zonder winkel, zonder toilet, voorgesteld door de navigatie, echt niet aangenaam)
Tweede stop na 222km, 5% batterij, vertrokken na 29 minuten met 71%
Thuis aangekomen na 178km, 19% batterij (erg veel file in België, dat drukt het verbruik wel)
Totaaltijd: 7u55
Gemiddeld 25.1kWh/100km, gemiddelde snelheid: 92.1km/u

Ik heb me in België en (het kleine stukje) in Nederland aan de snelheidslimieten gehouden (min of meer :+ ) en in Duitsland zo snel als verantwoord was (dus wel geregeld aan topsnelheid). Op de heenweg ging dat probleemloos, op de terugweg moest ik toch geregeld uit de weg omdat 190km/u soms wat traag was.

Dit is een redelijk standaard route voor mij (meerdere keren per jaar, al was het nu wel lang geleden) en ik ben toch ruim een uur langer onderweg dan met de diesel.

Wat me ook tegenviel: AC-laden in Duitsland. Ik had een lader op de parking van het hotel, 0.8€/kWh (de prijs die ik ook had bij de meeste superchargers onderweg) + 15€ per uur :o . Batterij opladen was dus 250€. Dat is echt diefstal. Stonden ook nergens prijzen bij de lader.
Ik had hem 's avonds aan de lader gehangen, hij was vol iets na 1u 's nachts, voor het ontbijt ben ik hem gaan verzetten. Gelukkig betaald door de baas, maar normaal is dat toch niet.
Na een gesprekje met de Duitse collega's, bleek dat dit blijkbaar de standaard is in Duitsland.

Kortom: had ik kunnen kiezen, had er een diesel voor de deur gestaan ipv van een EV. Dat was mijn conclusie voordat de i4 was geleverd en dat is nog steeds mijn conclusie (ook al rijdt de i4 echt heerlijk stil)

Wat me ook opviel: als de wind een beetje op de kant zit, wordt de auto best onstabiel. Helemaal niet gevaarlijk onstabiel maar wel 2 handen aan het stuur onstabiel (daar waar mijn Superb in alle omstandigheden en met 200+km/u nog steeds vast op de weg lag)

Tja, ik mis de Superb toch wel (had ik niet echt verwacht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExQf4LC1PXn8BNXzpjN5XoRPAGI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jwTrv65to19wyBlGS1fqeT19.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdMePEFdMKZyCHXG_BEVcpsbVtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24oRpkZggXG5Qy691jRSirFB.jpg?f=fotoalbum_large

• Scientific
TLa schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:06:

Ik heb me in België en (het kleine stukje) in Nederland aan de snelheidslimieten gehouden (min of meer :+ ) en in Duitsland zo snel als verantwoord was (dus wel geregeld aan topsnelheid). Op de heenweg ging dat probleemloos, op de terugweg moest ik toch geregeld uit de weg omdat 190km/u soms wat traag was.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja, topsnelheid rijden, waarom is dat in hemelsnaam nodig?! Het is onverantwoord, zeer hinderlijk (lawaai!) en milieuonvriendelijk en inderdaad, het helpt helemaal niet voor de de range.

Ik vraag me trouwens of of je wel het verschil snapt tussen het interieur voorverwarmen en de batterij conditioneren?

• TLa

TLa

Jij hebt recht op jouw mening.

• Mcie
Herken het wel TLa, 2 weken geleden weekendje Aken geweest en hij grijpt in bij 194 en gaat dan ook echt geen km harder. En met de cruisecontrol op 160 vliegt de range ook naar beneden. In het verleden moest ik maandelijks naar Lingen. De 31 is een fantastische snelweg en dan kon de cruisecontrol gewoon op 200+, ik mis mijn diesel ook regelmatig.
Ik rij nu eigenlijk altijd en overal 130 en dat is ook een reden dat ik altijd tot 100% laad. Ik vond de a6 niet fijn rijden maar die grotere batterij en kofferruimte was achteraf gezien misschien toch fijner geweest.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12

Ruim 600km enkele rit, dat was toch niet zo prettig. laden gaat best traag eigenlijk. Ja, hij haalt die 200kW wel, maar erg kort. Eens boven de 30% zakt de snelheid al in. Gemiddelde laadsessie van 30 min (starten onder de 10%) geeft slechts 100kW als gemiddelde
Wij doen het anders.
We komen af en toe in Engeland met de auto, 3 uur rijden en dan even laden, de benen strekken, wc, wat drinken of eten en na 15 min kunnen we weer verder.
Ik laad tijd tot 80% overigens, want die laatste 20% gaat te traag.

• TLa

TLa

Snelladen stop ik ook tussen 75% en 80%, nutteloos om verder te laden.

In Duitsland houd de batterij het geen 3u vol 🙄

De A6 zit buiten mijn budget, de i4 was er maar net in te passen. ik heb de ID7 nog getest, maar enkel de kleine batterij paste in het leasebudget en daar kom je nog minder ver mee (hoger verbruik ook nog eens) en die ging 10km/u trager 😁

Wij zijn aan het kijken voor de vakantie komende zomer en het lijkt ook Engeland te worden (Wales en Schotland). In de zomer, in Engeland zal de range ongeveer 450km zijn, dan zal het ook laden worden na 3u op de langere dagen. Normaal rijden we minder dan 450km per dag (enkel de eerste en laatste dag misschien wat meer) dus dan is het geen probleem (wel verblijven zoeken met laadmogelijkheden, liefst niet zoals die in Duitsland waar het 250€ was om vol te laden)

• Scientific
Mcie schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:15:
Herken het wel TLa, 2 weken geleden weekendje Aken geweest en hij grijpt in bij 194 en gaat dan ook echt geen km harder. En met de cruisecontrol op 160 vliegt de range ook naar beneden. In het verleden moest ik maandelijks naar Lingen. De 31 is een fantastische snelweg en dan kon de cruisecontrol gewoon op 200+, ik mis mijn diesel ook regelmatig.
Ik rij nu eigenlijk altijd en overal 130 en dat is ook een reden dat ik altijd tot 100% laad. Ik vond de a6 niet fijn rijden maar die grotere batterij en kofferruimte was achteraf gezien misschien toch fijner geweest.
“Altijd tot 100% laden” is natuurlijk onzin. Ik vraag me af of je eigenlijk wel een EV hebt. Als je echt zo gehaast bent heb je ongetwijfeld intussen wel begrepen dat onderweg tot 100% laden echt wel tot veel tijdverlies leidt?!

Maar opnieuw, ik vind het stuitend dat mensen hier fier lijken op hun totaal onverantwoord en erg asociaal rijgedrag (en dan klagen over hun auto)…

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12 21:48

Ruim 600km enkele rit, dat was toch niet zo prettig. laden gaat best traag eigenlijk. Ja, hij haalt die 200kW wel, maar erg kort. Eens boven de 30% zakt de snelheid al in. Gemiddelde laadsessie van 30 min (starten onder de 10%) geeft slechts 100kW als gemiddelde.

Toen ik vertrok zat de temperatuur net boven het vriespunt, het was nat en tegenwind. Vertrokken met 100% en voorverwarmd
Derde stop na 150km met 6% batterij, vertrokken met 30% na 13 minuten laden (mijn standaard laadpas werkte hier niet, de backup van Shell deed het gelukkig wel)

Die 3de stop had vermeden kunnen worden maar de auto had het zo gepland, voor de terugweg maar wat spelen met de instellingen.

Voor de terugweg zat de wind wat beter en was het iets warmer en 50% droog/50% nat. Het was ook wat drukker.
Vertrokken met 100%.
Eerste stop na 233km en met 8% batterij, vertrokken na 33 minuten met 78% (laadplein zonder winkel, zonder toilet, voorgesteld door de navigatie, echt niet aangenaam)
Thuis aangekomen na 178km, 19% batterij (erg veel file in België, dat drukt het verbruik wel)

Dit is een redelijk standaard route voor mij (meerdere keren per jaar, al was het nu wel lang geleden) en ik ben toch ruim een uur langer onderweg dan met de diesel.

Wat me ook tegenviel: AC-laden in Duitsland. Ik had een lader op de parking van het hotel, 0.8€/kWh (de prijs die ik ook had bij de meeste superchargers onderweg) + 15€ per uur :o . Batterij opladen was dus 250€. Dat is echt diefstal. Stonden ook nergens prijzen bij de lader.
Ik had hem 's avonds aan de lader gehangen, hij was vol iets na 1u 's nachts, voor het ontbijt ben ik hem gaan verzetten. Gelukkig betaald door de baas, maar normaal is dat toch niet.
Na een gesprekje met de Duitse collega's, bleek dat dit blijkbaar de standaard is in Duitsland.

Kortom: had ik kunnen kiezen, had er een diesel voor de deur gestaan ipv van een EV. Dat was mijn conclusie voordat de i4 was geleverd en dat is nog steeds mijn conclusie (ook al rijdt de i4 echt heerlijk stil)

Wat me ook opviel: als de wind een beetje op de kant zit, wordt de auto best onstabiel. Helemaal niet gevaarlijk onstabiel maar wel 2 handen aan het stuur onstabiel (daar waar mijn Superb in alle omstandigheden en met 200+km/u nog steeds vast op de weg lag)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je aanneemt dat iets anders het zelfde is zal dat altijd enigszins teleurstellend zijn. Een EV excelleert niet op jakkeren over de snelweg, hou gewoon rechts rij met het overige verkeer mee, en geniet van de rust. Dat kan een EV op een manier waarbij de ICE teleurstellend zal zijn.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• Mcie
Scientific schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:25:
[...]

“Altijd tot 100% laden” is natuurlijk onzin. Ik vraag me af of je eigenlijk wel een EV hebt. Als je echt zo gehaast bent heb je ongetwijfeld intussen wel begrepen dat onderweg tot 100% laden echt wel tot veel tijdverlies leidt?!

Maar opnieuw, ik vind het stuitend dat mensen hier fier lijken op hun totaal onverantwoord en erg asociaal rijgedrag (en dan klagen over hun auto)…
Ik zei als ik thuis kom laadt ik altijd tot 100%, je moet wel goed lezen.
En ik zie vaker mensen met hun cruisecontrol op 106 km/h die gevaarlijker rijden dan mensen die harder rijden maar wel 100% bezig zijn met auto rijden.

En ik vindt mijn i4 een fijne auto maar met zijn beperkingen, mijn 3GT is tot nu toe mijn favoriete bmw en was gewoon een fijnere auto, dat kan toch gewoon. Ik heb een half jaar een mustang mach e gehad maar dat vond ik niks qua wegligging, dat doet de i4 echt een stuk beter.

• Scientific
Mcie schreef op zondag 30 november 2025 @ 16:19:
[...]

En ik zie vaker mensen met hun cruisecontrol op 106 km/h die gevaarlijker rijden dan mensen die harder rijden maar wel 100% bezig zijn met auto rijden.
Jaja, de ongevaarlijke hardrijder is zoals de verstokte roker die 105 jaar wordt 😊
Tenzij je Verstappen heet is het zeer waarschijnlijk zelfoverschatting.

[ Voor 14% gewijzigd door Scientific op 30-11-2025 17:29 ]

• Mcie
Scientific schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:28:
[...]

Jaja, de ongevaarlijke hardrijder is zoals de verstokte roker die 105 jaar wordt 😊
Tenzij je Verstappen heet is het zeer waarschijnlijk zelfoverschatting.
Zo te zien ook een ex roker :)

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

Als je een Ionity abo van 1 maand neemt betaal je maar €0,39/kWh

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:24
Iemand een tip/truc om de kofferbak consistent goed open te krijgen met behulp van je voet?
Als het mij 1 op de 20x lukt is het veel. Ik open tegenwoordig de kofferbak maar gewoon met de knop boven de kentekenplaat. Maar van de week ben ik de auto aan het wassen en gaat ineens de kofferbak open terwijl ik deze met de hogedruk aan het afspoelen ben... kon dus meteen gaan afdrogen.. binnen :/

Dus het moet gewoon werken zou je zeggen, maar ik krijg het niet voor elkaar. In het begin, denk de eerste week is het me een paar keer gelukt. Aanlopen, schop met voet, en open. Daarna elke keer niet. Dus handleiding erbij daar staat dat je een vegende beweging moet maken. Nou ik veeg wat af maar het voelt behoorlijk random wanneer hij open wil.

*sowieso

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12 14:32
DonJunior schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:37:
Iemand een tip/truc om de kofferbak consistent goed open te krijgen met behulp van je voet?
Als het mij 1 op de 20x lukt is het veel. Ik open tegenwoordig de kofferbak maar gewoon met de knop boven de kentekenplaat. Maar van de week ben ik de auto aan het wassen en gaat ineens de kofferbak open terwijl ik deze met de hogedruk aan het afspoelen ben... kon dus meteen gaan afdrogen.. binnen :/

Dus het moet gewoon werken zou je zeggen, maar ik krijg het niet voor elkaar. In het begin, denk de eerste week is het me een paar keer gelukt. Aanlopen, schop met voet, en open. Daarna elke keer niet. Dus handleiding erbij daar staat dat je een vegende beweging moet maken. Nou ik veeg wat af maar het voelt behoorlijk random wanneer hij open wil.
Niet vegen... Halve meter voor het bmw-logo op de koffer gaan staat en een kick naar voor geven en meteen terugtrekken (dus voet niet laten hangen) (zonder de bumper te raken want dat zou serieus pijn doen (voet moet wel onder de bumper komen). Werkt 95% en is de juiste manier (wat men bij bmw verkoop ook beweert).

[ Voor 5% gewijzigd door Quiller op 01-12-2025 16:00 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik verwijs je door naar het BMW promo en instructie filmpje:

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mcie

Herkenbaar, ik heb het ook opgegeven.
Ik heb een afneembare trekhaak achteraf laten monteren en tijdens het monteren van de kogel heb ik al wel 2 keer gehad dat de klep open gaat dus het moet kunnen.

• Mcie
Ik heb trouwens nog een voordeel ontdekt van het ev rijden, niemand vraagt meer kunnen we ruilen van auto ivm de wintersport ;)

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12 21:48
Sjarel81 schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:44:
[...]

Als je een Ionity abo van 1 maand neemt betaal je maar €0,39/kWh
Jep, kun je per maand opzeggen, ik heb nu een jaar contract, krijg je ook wat extra korting, dan laad je nog goedkoper dan veel en sneller dan alle publieke palen.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:13

Vertrokken met 100%.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor delen, interessant, is dat de e35 of e40 die je hebt?

Grt skywalker.

• sky_walker
Ik zie dat de aantrekkelijk geprijsde business edition voor de e35 uit de configurator is gehaald sinds 1 december bij BMW. Die was vanaf 56K.

Dat zal wel komen ivm jaareinde en de run voor 17% bijtelling nog dit jaar (alhoewel dat weer opschuift nu met 18% volgend jaar ipv gelijk naar de 22%).

Wel hebben ze vanaf vandaag de e35 pure edition toegevoegd vanaf EUR 53K, ze zullen wel de concurrentie voelen van de A6 etron sportback vanaf 59K en de Q4 etron .....

Alleen kan je deze beperkt configureren, enkel bepaalde kleuren en alleen 17" wieltjes....

Alternatief nog steeds de M sport edition vanaf 63K voor e35 en vanaf 66K vanaf e40, met meer opties/keuzes
Dan is de audi a6 etron best scherp geprijsd vergeleken met de I4.....

Begin volgend jaar weer een nieuwe leaseauto uitzoeken, heb nu een 320E touring plugin hybride, de volgende wordt wel full EV, neig naar een I4 als het past in budget, alternatief de A6 etron, die denk ik gunstiger is in de lease met lagere prijs voor advance edition. Anyhow, eerst maar eens proefritjes maken. Zou wel graag bij BMW blijven.

• Scientific

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een snellaadsessie die 30 minuten duurt?! Waarom laad je tot 90-100% als je zo gehaast bent? Gewoon tot 70-80% laden, dan ben je na 15-20 minuten weer weg.

• Mcie
sky_walker schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:14:
Ik zie dat de aantrekkelijk geprijsde business edition voor de e35 uit de configurator is gehaald sinds 1 december bij BMW. Die was vanaf 56K.

Dat zal wel komen ivm jaareinde en de run voor 17% bijtelling nog dit jaar (alhoewel dat weer opschuift nu met 18% volgend jaar ipv gelijk naar de 22%).

Wel hebben ze vanaf vandaag de e35 pure edition toegevoegd vanaf EUR 53K, ze zullen wel de concurrentie voelen van de A6 etron sportback vanaf 59K en de Q4 etron .....

Alleen kan je deze beperkt configureren, enkel bepaalde kleuren en alleen 17" wieltjes....

Alternatief nog steeds de M sport edition vanaf 63K voor e35 en vanaf 66K vanaf e40, met meer opties/keuzes
Dan is de audi a6 etron best scherp geprijsd vergeleken met de I4.....

Begin volgend jaar weer een nieuwe leaseauto uitzoeken, heb nu een 320E touring plugin hybride, de volgende wordt wel full EV, neig naar een I4 als het past in budget, alternatief de A6 etron, die denk ik gunstiger is in de lease met lagere prijs voor advance edition. Anyhow, eerst maar eens proefritjes maken. Zou wel graag bij BMW blijven.
Ik kom ook van de 320e touring. Ook met de a6 gereden maar vond hem qua rijgedrag wat minder maar ik ben nogal van het sturen en heb netjes gezegd een sportieve rijstijl. Vond ook de headup display bij de audi veel te druk. Software matig geven ze wat meer problemen merk ik bij collega's, uitvallende navigatie komt regelmatig voor maar ik had na 25000km ook al een storing met mijn i4.
De i4 is een fijne reisauto met een goede wegligging.
Ik weet niet hoe belangrijk ruimte is voor je maar achterin is hij krapper en de koffer ook vergeleken bij een touring dan is een a6 echt ruimer.
Persoonlijk vindt ik de laser achterlichten erg mooi maar wel een dure optie, dat maakt de auto ook echt onderscheidend waar audi weer helemaal doorslaat met zijn verlichte logo.
Maar gewoon met beiden uitgebreid gaan rijden, ik denk dat ik de audi geen eerlijke kans heb gegeven met mijn proefrit van een half uur, ik had eigenlijk al besloten voor dat ik ging rijden met de audi.
Maar geen kans om een 330E te nemen? Ik vindt hybride nog steeds de beste oplossing en met de nieuwe 330 ga je richting 100km elektrisch.

• sky_walker
Mcie schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:34:
[...]

Ik kom ook van de 320e touring. Ook met de a6 gereden maar vond hem qua rijgedrag wat minder maar ik ben nogal van het sturen en heb netjes gezegd een sportieve rijstijl. Vond ook de headup display bij de audi veel te druk. Software matig geven ze wat meer problemen merk ik bij collega's, uitvallende navigatie komt regelmatig voor maar ik had na 25000km ook al een storing met mijn i4.
De i4 is een fijne reisauto met een goede wegligging.
Ik weet niet hoe belangrijk ruimte is voor je maar achterin is hij krapper en de koffer ook vergeleken bij een touring dan is een a6 echt ruimer.
Persoonlijk vindt ik de laser achterlichten erg mooi maar wel een dure optie, dat maakt de auto ook echt onderscheidend waar audi weer helemaal doorslaat met zijn verlichte logo.
Maar gewoon met beiden uitgebreid gaan rijden, ik denk dat ik de audi geen eerlijke kans heb gegeven met mijn proefrit van een half uur, ik had eigenlijk al besloten voor dat ik ging rijden met de audi.
Maar geen kans om een 330E te nemen? Ik vindt hybride nog steeds de beste oplossing en met de nieuwe 330 ga je richting 100km elektrisch.
Ons norm leasebudget is inclusief brandstof/electra voorschot op basis van 35.000km/jaar. een hybride komt heel duur uit ivm de huidige brandstofprijzen, kan zomaar eur 150 schelen per maand tussen hybride en EV. Dus er blijft wat meer leasebudget over voor de auto bij een EV.

Heel veel ruimte heb ik niet nodig, ik vind de i4 nog steeds een waanzinnige auto om te zien, mijn voorkeur gaat uit naar Brooklyn grey en 19” LM in M sport edition.

Blijft nog de vraag e35 of e40? E50 zit er zowieso niet in.
Niet voor de performance, dat maakt me niet zo uit, meer voor de range.
Ik begreep dat het niet zo heel veel uitmaakt, zeker niet in Nederland voor dagelijks gebruik en als je een langere rit naar buitenland maakt dan moet je wellicht 1x extra laden met e35 tov e40.

Mss moet ik wel naar e35 als ik nog beetje leuke aankleding en opties wil.

Ik ga idd wel proefrijden. I4, a6 etron, Ook nog de Q4 etron. Marja, als je eenmaal in een bmw rijdt ;-)

Bedankt voor de feedback!

• Mcie
Ik heb geluk met mijn budget maar het is natuurlijk nooit genoeg voor een auto liefhebber ;)

Nog een paar kritische opmerkingen van mijn kant. De i4 heeft een grote draaicirkel en is niet echt overzichtelijk met parkeren, je hebt de sensoren en cameras dus echt nodig. Mijn vrouw neemt hem dus niet meer mee om boodschappen te doen. Ze hebben hier in het dorp een AH met een krappe parkeergarage en met de touring had ze nooit een probleem, de i4 is niet te doen zegt ze.
En er zit achter ook geen ruitenwisser op, heb ik ook al een paar keer gemist.
Nogmaals ik ben tevreden over de auto en vindt hem zeker erg mooi maar ik heb zeker mijn kritiekpunten en mijn vrouw zou zo terug willen naar de touring.
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.