• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-02 06:22
Als je in de auto zit, dus samen met de 'vorige ' eigenaar, ga je gewoon naar gebruikers. Daar zie je als eerste de hoofdgebruiker staan. Die dus verwijderen en klaar.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:11
Timmy269 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 07:57:
[...]

kan de hoofdgebruiker gewoon verwijderd worden via het menu in de auto bij systeem instellingen, reset vehicule data, nog eens reset vehicule data? Hoe kan ik zien dat deze verwijderd is?
Ik heb de "My BMW" app gedownload en ben al gerigistreerd, klaar om de auto toe te voegen als ik hem in mijn bezit heb.
Een korte zoektoch op internet "hoofdgebruiker verwijderen bmw i4" geeft als resultaat:
Om alle hoofdgebruikers en medegebruikers van het voertuig in uw BMW en in de My BMW App te wissen, reset u het naar de fabrieksinstellingen: Menu apps > "Voertuig" > "Systeeminstellingen" > "Voertuiggegevens resetten" > "Resetten". De hoofdgebruiker en alle betrokken medegebruikers worden per e-mail op de hoogte gebracht van het verwijderen van de BMW ID in het voertuig.
bron: https://www.bmw.be/be/s/a...ssen-2yf3T?language=nl_BE

Soms kan het zo makkelijk zijn..

*sowieso

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:00
DonJunior schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:49:
[...]

Een korte zoektoch op internet "hoofdgebruiker verwijderen bmw i4" geeft als resultaat:

[...]

bron: https://www.bmw.be/be/s/a...ssen-2yf3T?language=nl_BE

Soms kan het zo makkelijk zijn..
Bedankt, want rolelael geeft aan de de vorige eigenaar er moet bij zijn maar dit zal niet het geval zijn aangezien het een import is van duitsland verkocht door BMW-dealer

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij autoweek hebben ze een i4 M50 van ruim 3,5 jaar oud op de rollerbank gezet om eens te kijken naar het aantal PK's. Aangezien ik dezelfde wagen rijd van exact dezelfde leeftijd vond ik het wel interessant. Ik zal de uitkomst niet spoileren, maar die zorgde wel voor een glimlach op mijn gezicht.

Dat betekent, stam + t .

• Timmy269
Heb die aflevering ook gezien in de week, was de moeite en verschieten.
Zouden ze ook eens moeten doen met een edrive40, aangezien ik ook zo een bezit :-)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:43

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb een I4 m50 en een Taycan Turbo S. Als ik dit filmpje moet geloven heeft de I4 dus meer vermogen tijdens tussensprints. Vraag me af waar dat in de praktijk dan allemaal blijft :D

[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 13-02-2026 12:02 ]

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:50
subsonik schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:01:
Morgen mijn eerste onderhoudsbeurt. Zijn hier mede-tweakers met een frunk-kit, zo ja, laat je die zitten voor een beurtje bij de merkdealer? De wagen is nog onder garantie, ik wil liever geen gedoe, maar zie er wel tegenop om het ding te demonteren. Mocht zich ooit een garantiegeval voordoen zou ik 'm er wel uit halen, maar voor een standaard beurtje?
Hangt van je dealer af (of het een klantgerichte is) zou ik zeggen... Voor ik mijn frunk geinstalleerd heb ben ik ermee naar mijn dealer geweest (die ik altijd al als klantgericht beschouwd heb). Hun reactie (samen met de technieker) was : 'Er is niks in de buurt wat enig risico op extra slijtage of dergelijke kan hebben door die frunk. Indien er nadien ergens iets stuk is verwijderen we hem zelf wel mocht iemand van BMW zelf langskomen om te kijken.'

Om maar te zeggen : een goede garage is onbetaalbaar.

• DonJunior
Wimo. schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:02:
Ik heb een I4 m50 en een Taycan Turbo S. Als ik dit filmpje moet geloven heeft de I4 dus meer vermogen tijdens tussensprints. Vraag me af waar dat in de praktijk dan allemaal blijft :D
Heb nog even zitten vergelijken en op basis van deze cijfers snap ik jouw opmerking..
https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/108400-109030/

Maar vraag me ook af in hoeverre deze rollenbank nu accuraat is met EVs. Ze hebben wel vaker EVs gedaan maar elke keer is het gedoe of zijn de metingen om een vraagteken bij te zetten.
Daar ze de auto in een 'rollenbank' modus moeten zetten ging bij mij ook wel meteen het 'sjoemel' lampje aan.. nets als bij de VW sjoemeldiesels. Waarom zou erbij BMW niet een paar seconden extra vermogen gegeven worden tijdens een 'rollenbank modus' .. of denk ik dan heel negatief??

*sowieso

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-02 06:22
Timmy269 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 11:07:
[...]

Bedankt, want rolelael geeft aan de de vorige eigenaar er moet bij zijn maar dit zal niet het geval zijn aangezien het een import is van duitsland verkocht door BMW-dealer
terugzetten van de fabrieksinstellingen zal prima zijn hoor. ik wou maar aangeven hoe ik t doe ( omdat ik veel met testbirds - beta tests werk en regelmatig mijn profiel moet wissen voor testen )

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:43

Wimo.

Shake and Bake!

DonJunior schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:30:
[...]

Heb nog even zitten vergelijken en op basis van deze cijfers snap ik jouw opmerking..
https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/108400-109030/

Maar vraag me ook af in hoeverre deze rollenbank nu accuraat is met EVs. Ze hebben wel vaker EVs gedaan maar elke keer is het gedoe of zijn de metingen om een vraagteken bij te zetten.
Daar ze de auto in een 'rollenbank' modus moeten zetten ging bij mij ook wel meteen het 'sjoemel' lampje aan.. nets als bij de VW sjoemeldiesels. Waarom zou erbij BMW niet een paar seconden extra vermogen gegeven worden tijdens een 'rollenbank modus' .. of denk ik dan heel negatief??
Het verschil in rijgedrag is nog veel erger als je 'echt' door wil rijden met de m50. Dan merk je goed dat de voorkant lichter wordt en torquesteer is echt een drama. De 40 rwd is wat dat betreft veel leuker om te rijden.. Toen ik de m50 kocht wist ik dat al maar 8)7

• DonJunior
Wimo. schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:45:
[...]

Het verschil in rijgedrag is nog veel erger als je 'echt' door wil rijden met de m50. Dan merk je goed dat de voorkant lichter wordt en torquesteer is echt een drama. De 40 rwd is wat dat betreft veel leuker om te rijden.. Toen ik de m50 kocht wist ik dat al maar 8)7
LoL.., toch emotie de overhand laten spelen? Ik heb zowel met een e40 als een m50 proef gereden.
Nu reed ik beiden keren op een vochtige dag.. waardoor, in mijn geval, de m50 het vermogen ook echt niet kwijt kon op het vochtige wegdek. De hele tijd knipperende lampjes van het esc. :X
Na die proefrit had ik wel zoiets van "Heel gaaf, maar eigenlijk heb ik niet zoveel aan dat vermogen in NL, liever meer range"
Daarbij kon ik de e40 net wat meer naar mijn smaak aankleden dus die keuze was snel gemaakt.
offtopic:
Taycan staat ook nog wel op mijn droomlijstje.. maar daarvoor is dit het verkeerde topic..

*sowieso

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
Het zal mij benieuwen of mijn instellingen weer vergeten worden na de update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qg2PcdpKuyFz60S0rZ4ItWEpxmQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oeLFWoJMqtn1VWmfkCsz5oSZ.png?f=fotoalbum_large

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ASS-Ware schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:16:
Het zal mij benieuwen of mijn instellingen weer vergeten worden na de update.

[Afbeelding]
Feature Upgrade:
• Feature Upgrade: Automatic Start/Stop Function
• Feature Upgrade: NACS Charging Station Support
• Feature Upgrade: Charging Stations POI Filter
• Feature Upgrade: Vehicle Apps
• Feature Upgrade: Smart Opener
• Feature Upgrade: IPA with Two New Voices
• Feature Upgrade: IPA Female Voice By Default
Quality improvement & Service Task:
• Quality Improvement: General quality and error correctio

En dit zou aangepast zijn.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Quiller schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:17:
[...]
Hangt van je dealer af (of het een klantgerichte is) zou ik zeggen... Voor ik mijn frunk geinstalleerd heb ben ik ermee naar mijn dealer geweest (die ik altijd al als klantgericht beschouwd heb). Hun reactie (samen met de technieker) was : 'Er is niks in de buurt wat enig risico op extra slijtage of dergelijke kan hebben door die frunk. Indien er nadien ergens iets stuk is verwijderen we hem zelf wel mocht iemand van BMW zelf langskomen om te kijken.'

Om maar te zeggen : een goede garage is onbetaalbaar.
Onderhoudsbeurt gedaan mét de frunk op zijn plaats, zonder de standaard afdekkap dus heel zichtbaar. Geen opmerking over gekregen :)

• Timmy269
In het weekend de auto (edrive40) gaan halen bij de dealer. Wauw wauw wauw, wat rijd dat goed zeg. Auto is 1jaar en 14dagen oud komende van Duitsland BMW zelf en heeft net 23 000km op de teller.
In de BMW app zag ik dat ik nog volgende zaken bij kan kopen:
Trafic camera information 30€/jaar hier denk ik dat WAZE veel nuttiger is
BMW drive recorder 299€ onbeperkt
Adaptive Cuirse control met stop&go functie 899€ onbeperkt
BMW basic service inclusive 682€/5jaar of 999 999km of 1030€/6jaar of 999 999km

Welke zijn aan te raden? ik heb al veel gelezen dat de adaptive cruise control niet te missen is, nu staat er gewoon standaard cruise control op en op mijn vorige had ik ook gewone cruise control. Die drive recorder ziet er een leuk gadget uit maar wat doe je ermee. Iemand die zegt dat dit ook een must have is?
Waar we ook aan twijfelen is de service inclusive. haal ik het geld daar terug uit.
in de BMW app staat hij een voertuigcontrole en een remvloestsof nodig heeft op 5/02/2027

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBmXC9mowONdEgbQha9VsxA_iK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOxYLmQtkRzYaPBTusOvf8hn.jpg?f=fotoalbum_large

• DonJunior
Timmy269 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:13:
In het weekend de auto (edrive40) gaan halen bij de dealer. Wauw wauw wauw, wat rijd dat goed zeg. Auto is 1jaar en 14dagen oud komende van Duitsland BMW zelf en heeft net 23 000km op de teller.

Welke zijn aan te raden? ik heb al veel gelezen dat de adaptive cruise control niet te missen is, nu staat er gewoon standaard cruise control op en op mijn vorige had ik ook gewone cruise control. Die drive recorder ziet er een leuk gadget uit maar wat doe je ermee. Iemand die zegt dat dit ook een must have is?
Waar we ook aan twijfelen is de service inclusive. haal ik het geld daar terug uit.
in de BMW app staat hij een voertuigcontrole en een remvloestsof nodig heeft op 5/02/2027

[Afbeelding]
Allereerst van harte gefeliciteerd!!

Van al de opties die je noemt heb ik alleen 'Adaptive Cuirse control met stop&go functie 899€ onbeperkt' gekozen. Met alle files is dat wel erg fijn hoor.

Verder heb ik zelf een dashcam geinstalleerd zodat ik BMW niet hoef te betalen. Heb een FitcamX want die past perfect in het interieur en valt totaal niet op. (deze gaat zag maar vast onder de spiegel)
Deze: https://fitcamx.com/colle...6-m3-g80-m4-g82-2020-2023

Dat is een eenmalige uitgave en kost nog minder dan de Drive Recorder van BMW zelf.
Deze keuze gemaakt omdat ik meermaals hier in het topic had gelezen dat de Drive Recorder na een update niet automatisch was opgestart en dus een event had gemist. (volgens mij had @ASS-Ware dat eens gehad (correct me if I'm wrong))

*sowieso

• Timmy269
Als ik voor de wagen sta en naar de voorruit kijk zie ik camera's/sensor. de onderste van de 3 is de camera die werkt voor de augmented view heb ik ondervonden en waarschijnlijk ook als 'dashcam' . Dat middelste weet ik niet, is misschien de regensensor voor de ruitenwissers weet ik niet zekeren de bovenste in die driehoek weet ik ook niet wat dit is.
De drive recorder filmt niet constant maar eigenlijk doet hij dat stiekem toch wel want hoe kan hij anders filmpjes 20seconden voor het event laten zien of 20seconden voor dat er op de manuele knop gedrukt wordt.

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:56

MrN

[Afbeelding]
Netjes hoe heb je dit gedaan qua aanschaf ik wil mogelijk iets soortgelijks aanschaffen.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:58

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[Afbeelding]
Bijzonder dat de Adaptive Cruise Control 899 is?
Voor mijn NL auto is deze 575..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMRxwFD8uTjQHNwwUDhgh1Hdb3I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hiXMJ0PXsPNzGjUhuvqPXqAj.png?f=user_large

Sys Specs

• Timmy269
MrN schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:38:
[...]

Netjes hoe heb je dit gedaan qua aanschaf ik wil mogelijk iets soortgelijks aanschaffen.
gewoon beetje zoeken autoscout. In eerste instantie wist ik niet dat deze van BMW zelf kwam maar de dealer gaf dit aan toen ik ging kijken naar de auto. Ook op eerste inschrijving staat BMW AG vermeld.

• Timmy269
Danfoss schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:01:
[...]

Bijzonder dat de Adaptive Cruise Control 899 is?
Voor mijn NL auto is deze 575..
[Afbeelding]
had ook al ergens op vorige pagina's gelezen dat sommige opties in NL beterkoop zijn dan BE

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:48

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

MrN schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:38:
[...]

Dit zou ik ook wel willen weten.
Heb je toevallig foto’s gemaakt tijdens montage of een foto na montage hoe dat eruit ziet. ?

• Timmy269
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:09:
[...]

Heb je toevallig foto’s gemaakt tijdens montage of een foto na montage hoe dat eruit ziet. ?
over welke aanschaf zijn we nu bezig, de aanschaf van mijn auto of de aanschaf van DonJunior zijn dashcam?

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Timmy269 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:42:
[...]

over welke aanschaf zijn we nu bezig, de aanschaf van mijn auto of de aanschaf van DonJunior zijn dashcam?
Die van DonJunior, ik heb de verkeerde gequote zie ik 🤪

• DonJunior
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:09:
[...]

Had tijdens/na montage wel twee fotootjes gemaakt maar daar zie je niet echt een voor en na..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hcbrpc2892D6LHvYTdCP1As3LpQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f9jnKBznGXfoYVllrPgbCXwU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7oaepk2irmeTEX69CvV155OL9M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Uv2zEWOl0eEuBTQGoVx63tUX.jpg?f=user_large

Ziet er in de auto precies zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://fitcamx.com/cdn/shop/files/71QwgK6bMGS._AC_SL1000_6d0cd945-65c2-4452-8069-7ef7fa8e6286.jpg?v=1688463817&width=1800

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61PpXkEXRxL._AC_SL1000_.jpg

*sowieso

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

DonJunior schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:06:
[...]

Had tijdens/na montage wel twee fotootjes gemaakt maar daar zie je niet echt een voor en na..
Ziet er goed uit :)

Hoe gaat dat met aansluiten?
Alle kabels via de orginele binnenspiegel ofzo?

Edit: al gevonden, ziet er handig uit

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 16-02-2026 18:48 ]

• Timmy269
Mijn auto heeft S4UR Ambient Interior Light. Dus in de deuren, dashboard en sgeervzrlichting aan de voeten vooraan. Moet er dan ook geen sfeervzrlichting zijn aan voeten bij de achterpassagiers?
Pagina: 1 ... 129 130 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.