Goedemorgen,
Gisteren mijn nieuwe BMW i4 Edrive40 in ontvangst genomen bij Dusseldorp in Rotterdam. Keurige aflevering, en mijn BMW320E ingeleverd (lease).
Ik had me al eerder gemeld hier bij i4 topic, maar nog even de gekozen configuratie:
- Edrive 40
- M Sport Edition 250kw
- Brooklyn Grau metallic
- Adaptive LED verlichting, high beam assistance (3D laser lights achter)
- 19 inch lichtmetalen M wielen Y-spaak (styling 859M) in Bicolor Jet Black
- Hifi system
- donker getinte ramen achter
- Bekleding Sensatec geperforeerd zwart
- zwarte hemelbekleding
- Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
Als je de Edrive40 kiest, dan is het pakket: Adaptive LED verlichting, high beam assistance (3D laser lights achter) gratis, maar je moet het wel aanvinken in de configuratie. Ik vind de 3D laser lights achter echt een juweel van een verlichting......
Uiteindelijk de Edrive40 gekozen boven de Edrive35 vanwege de wat langere ritten op vakantie en de winter. En we hebben ook nog een boottrailer met boot, voor de ritjes in Nederland scheelt dat ook. Verder zou ik ook prima uitkomen in Nederland met een 35 voor dagelijks ritjes en woonwerk verkeer, maar het paste in het budget dus toch maar gedaan, ten koste van wat opties zoals schuifkanteldak, HK audio, maar goed ben erg happy.
De laadklep gaat heel ver omhoog, uitkijken in parkeergarages, maar je kan de hoogte instellen in het menu, dat had ik hier al gelezen, dank! dus die hebben we gelijk even begrensd.
Er is een thuislaadpaal van Eneco is geplaatst op de oprit. Eneco connectric, dat is een laadpaal van Pebler. aangesloten op 3 fasen, met load balancing. Ik heb ook zonnepanelen en 2 thuisbatterijen, maar eens kijken hoe we dit allemaal kunnen optimaliseren. Ik zou slim moeten kunnen laden met de slim laden app van Eneco, en ik heb de laadpaal ook weten te koppelen met HomeAssistant slimme systeem in huis, maar dat moeten we verder gaan uitzoeken hoe en wat.
Voorlopig maar eens kilometers gaan maken.
Fotoserie-tje gemaakt op de Maasvlakte: