Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
dolfje schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:54:
Heeft er ook iemand last van de nieuwe update? De i4 wil niet meer rapper laden dan 6A. Zowel de wallbox als de bmw staat ingesteld op maximum 32A.
Al sinds het begin heb ik de bug dat "unlimited" toch niet unlimited is maar stiekem de laatst ingestelde laadstroombegrenzing behoudt. De enige manier om voluit te laden, is de laadstroombegrenzing aan te zetten op 32A. Ook na update 07/2025.51 is dit nog steeds niet opgelost :-(

Wat het niet makkelijker maakt, is dat je bij AC laden nergens het actuele laadvermogen kan zien, dus als de laadpaal ook niks aangeeft, kom je in het betere hoofdrekenen terecht om op basis van de geschatte eindduur van het laden het laadvermogen te schatten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:01
@subsonik het actuele AC laadvermogen wordt bij mijn (LCI) i4 in het display achter het stuur getoond. Bij jou niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Het wordt getoond, maar het display gaat al uit nog voor de laadpaal het volle vermogen levert. Misschien moet ik de auto niet sluiten en blijft het display dan langer aan? (de auto opnieuw openen doet het AC-laden stoppen) Bij veel andere merken zie je het laadvermogen in de app, wel zo handig...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JayDavid
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-10 16:05
JayDavid schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:28:
Helaas heb ik ook te maken met de melding: Aandrijving defect (1 jaar oud en 45K km). Op 4 oktober kwam de melding en is de auto afgesleept. Vervangend vervoer prima geregeld door BMW, maar de melding vanuit de dealer dat een oplossing van het probleem weken of zelfs maanden kan duren klinkt niet hoopvol. Een eerste uitlezing heeft niets opgeleverd. Komende woensdag een tweede poging. Wordt vervolgd...
Update:
Vanmorgen mijn auto na 2 weken weer teruggekregen. Uiteindelijk bleek er een defect in de Combined Charging Unit (CCU). Deze hebben ze vervangen en het probleem moet daarmee verholpen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 22:12
Twee weken terug kreeg ik ook de melding bij het starten van de auto, i4 edrive 40 uit maart 2023. Na herstart gevolgd door de volgende melding dat ik de auto niet nog een volgende keer gestart zou gaan worden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3al_eMkCr0KnjyUy6RlL-nayCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkjHbjXS2fecDlTxVPAQdYfV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben naar de dealer gegaan en heb de auto daar gestopt. Het was geen loze melding, geen enkele mogelijkheid in drive te krijgen nadat ik gestopt was op hun parkeerplaats.

Voor mij is het lease dus na een week met vervangende ix2 kon ik weer verder.
Op de bon zag ik 12 uur werk, koolstofborstels schoon gemaakt en het corrigeren van de rotorpositie.

Hoewel geen kleinigheidje, was dit in 2.5jaar en 92000 km het eerste bezoekje dat niet gepland stond naar de dealer met deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09:31
BubbaNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:05:
Twee weken terug kreeg ik ook de melding bij het starten van de auto, i4 edrive 40 uit maart 2023. Na herstart gevolgd door de volgende melding dat ik de auto niet nog een volgende keer gestart zou gaan worden. [Afbeelding]

Ik ben naar de dealer gegaan en heb de auto daar gestopt. Het was geen loze melding, geen enkele mogelijkheid in drive te krijgen nadat ik gestopt was op hun parkeerplaats.

Op de bon zag ik 12 uur werk, koolstofborstels schoon gemaakt en het corrigeren van de rotorpositie.

Hoewel geen kleinigheidje, was dit in 2.5jaar en 92000 km het eerste bezoekje dat niet gepland stond naar de dealer met deze auto.
Dank, nuttige info. Dit dacht ik al is ergens gelezen te hebben maar kon het niet terug vinden. Blijf dit toch wel bijzonder vinden. Als het hele issue schoonmaken is, dan vraag ik mij af waarom dit niet onderdeel van de service interval is? Overigens wordt het met 12 uur werk wel een duur grapje, buiten garantie. Toch die garantie maar is gaan verlengen naar 200k en 5 jaar, of een service abonnement afsluiten als BMW dit onderdeel van de service interval gaat maken….

Ook fijn dat @JayDavid terugkoppeling heeft gegeven!

[ Voor 3% gewijzigd door pieter81! op 17-10-2025 19:56 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:51
BubbaNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:05:
Twee weken terug kreeg ik ook de melding bij het starten van de auto, i4 edrive 40 uit maart 2023. Na herstart gevolgd door de volgende melding dat ik de auto niet nog een volgende keer gestart zou gaan worden. [Afbeelding]

12 x €120 (?) = €1440. Fors, maar niet meer kosten dan bij bekende problemen bij BMWs van een paar jaar terug (bijvoorbeeld distributieketting oprekken). Niet meer dan de motor aansturing die mijn diesel (nu inruil) dit jaar nog kapot had. Ook een vergelijkbaar bedrag als luchtbalgen achter vervangen wat bij de i4, 5 serie, Volvo V90 station, Audi A8 etc af en toe een keer voorkomt.

Dus als dat de ‘grote’ reparatie waar je bij deze i4 ‘kans’ op maakt ben ik er nog wel gerust op.

Ik heb trouwens deze week een voor mij nieuwe i4 gekocht en mag hem over anderhalve week ophalen. Ik kan niet wachten. Fotootje omdat we daar allemaal graag naar kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCGJABsUY49nDuWm-C8_QrlLjP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4epYWAxbnh7o3qsWvSSZmwjg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-10 16:04
Gefeliciteerd met je prachtige San Remo groene i4. Kleur blijft fantasisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:19:
Andere vraag, mensen ervaring met een anti-reflectie scherm folie?
In mijn vorige auto heb ik dat ook gebruikt en werkt echt heel fijn tegen vingerafdrukken op het scherm.
Ik poets me nu een ongeluk omdat ik echt jeuk krijg van een goor scherm.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijk folie over het scherm van de i4, en zo ja welke dan?

In mijn vorige auto had ik van het merk UpScreen en daar was ik best tevreden over. Maar als er anderen zijn met andere ervaringen vind ik dat wel fijn om mee te krijgen.
Er is genoeg te vinden op Amazon:
https://www.amazon.nl/s?k...BMW+i4+screen+%2Caps%2C89

Maar welke moet je dan keizen, en hoezo zijn sommige 60 euro! en anderen maar 20.

Dit merk had ik voorheen:
https://www.amazon.nl/-/e...ingerprint/dp/B0DP6RXX3K/

Het liefst wil ik dan wel eentje die het gehele scherm in 1x afdekt (dus niet eentje die uit 2 delen bestaat)
Interessant, wist niet dat dit bestond en hoe het helpt tegen vingerafdrukken. De goedkopere zijn een folie en de dure zijn uit glas, maar welke helpen tegen vingerafdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:50
poing schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:22:
[...]

Interessant, wist niet dat dit bestond en hoe het helpt tegen vingerafdrukken. De goedkopere zijn een folie en de dure zijn uit glas, maar welke helpen tegen vingerafdrukken?
De matte versies. Dan vallen ze vingerafdrukken in ieder geval veel minder op. Moet je nog steeds poetsen, maar een stuk minder dan op dat glanzende scherm.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37
Mijn vrouw vroeg me vandaag: moet jij eigenlijk geen winterbanden hebben. Ik rij nu net 1 jaar met de m50 op 19 inch velgen en Michelin Pilot Sport 4 banden.
Vorig jaar, met maar 400 km op de teller, moest ik 's ochtends vroeg naar een afspraak en was er net een laagje sneeuw gevallen en nog niets gestrooid. Ik reed super voorzichtig de straat uit en nam een bocht aan 5 km/u maar stond direct volledig dwars over de baan. Niets geraakt, oef.

Als het sneeuwt blijf ik nu meestal wel thuis maar misschien is het toch aangewezen winterbanden te nemen.

Nu twijfel ik: winterbanden op mijn 19 inch (861M) velgen en steeds wisselen of een aparte set velgen met winterbanden.
Mijn velgen hebben nog geen schade en ik ben altijd bang dat bij het wisselen er altijd wel beschadiging optreedt. Heb het in het verleden ook al gehad op de punten waar ze dan de band er af lepelen.

Ook zou ik de winterwielen hier thuis perfect kunnen stockeren en zelf mijn wielen wisselen.
(al zou ik wel eens moeten kijken wat voor krik er standaard bij de i4 zit en of dat wel handig is).

Het vervelende vind ik dat je anders altijd met die afspraken zit met de bandencentrale en je vaak te lang op winterwielen rijdt terwijl ik mijn zomerbandjes dan altijd mis :-)

Wat doen jullie? Zouden jullie voor winterbanden voor 18 inch gaan of ook gewoon dezelfde 19 inch zet?
Ik zou sowieso voor de aanbevolen merkbanden gaan denk ik. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
ndedecke schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:05:
Mijn vrouw vroeg me vandaag: moet jij eigenlijk geen winterbanden hebben. Ik rij nu net 1 jaar met de m50 op 19 inch velgen en Michelin Pilot Sport 4 banden.
Vorig jaar, met maar 400 km op de teller, moest ik 's ochtends vroeg naar een afspraak en was er net een laagje sneeuw gevallen en nog niets gestrooid. Ik reed super voorzichtig de straat uit en nam een bocht aan 5 km/u maar stond direct volledig dwars over de baan. Niets geraakt, oef.

Als het sneeuwt blijf ik nu meestal wel thuis maar misschien is het toch aangewezen winterbanden te nemen.

Nu twijfel ik: winterbanden op mijn 19 inch (861M) velgen en steeds wisselen of een aparte set velgen met winterbanden.
Mijn velgen hebben nog geen schade en ik ben altijd bang dat bij het wisselen er altijd wel beschadiging optreedt. Heb het in het verleden ook al gehad op de punten waar ze dan de band er af lepelen.

Ook zou ik de winterwielen hier thuis perfect kunnen stockeren en zelf mijn wielen wisselen.
(al zou ik wel eens moeten kijken wat voor krik er standaard bij de i4 zit en of dat wel handig is).

Het vervelende vind ik dat je anders altijd met die afspraken zit met de bandencentrale en je vaak te lang op winterwielen rijdt terwijl ik mijn zomerbandjes dan altijd mis :-)

Wat doen jullie? Zouden jullie voor winterbanden voor 18 inch gaan of ook gewoon dezelfde 19 inch zet?
BMW wissel de banden niet, alleen hele sets.
Daarom heb ik gewoon 2 dezelfde sets 19 inch, 1 zomer en 1 winter.
Waarom zou je ze zelf opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:47
ASS-Ware schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:27:
[...]

Ik begrijp de opmerking niet van te lang doorrijden op winterbanden en de afspraken problematiek.
Zelf een m50 met 19" 861M waar ik telkens laat wisselen. Mijn afspraak zomer -> winter maak ik meestal begin september, om dan de swap te doen rond 24/11 . Rond eind januari maak ik dan mijn afspraak voor winter-> zomer , ergens dan begin maart.
Gelukkig bij een bandencentrale die een hart voor auto's heeft en uiterst voorzichtig zijn, dus niet zoals de boerkes bij Donckers :-)

Maar goed het is een lease en daar speelt meestal niet het dubbele 'set' idee. Moest ik een wagen privé hebben, dan zou ik mogelijks wel een apparte set hebben, met gewoon winterbanden op en zelf swappen en stockeren ( zoveel plek pakt dat ook niet echt )

grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:50
ASS-Ware schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:27:
[...]

Weet je dat zeker? Ik bedoel, ik mag de auto binnenkort (mijn afspraak staat al) gewoon naar BMW brengen voor bandenwissel. Lijkt mij niet dat zij dan de auto weg brengen naar een andere partij toch? Dan zou ik hem net zo goed zelf naar die andere partij kunnen rijden?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09:31
ndedecke schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:05:

Heb voorheen lease gereden en toen altijd alleen de banden laten wisselen. Voor de i4 nu toch gekozen voor een aparte winterset (BMW 18” met stermarkering). Wisselen is goedkoper en sneller, moet je natuurlijk wel eerst extra velgen aanschaffen.

Ik laat de set bij een lokale garage opslaan, zodat ik snel kan wisselen als het weer omslaat. Zo voorkom je dat je te lang op zomer- of winterbanden rijdt.

Volgende keer zou ik zonder twijfel weer een losse set velgen nemen, al ga ik als deze banden op zijn waarschijnlijk over op all-seasons in de winter en zomerbanden de rest van het jaar. Veel praktischer met het huidige klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:01
Dit laatste, all-season wielset in de winter en zomerbanden wielset de rest van het jaar, onderschrijf ik en doe ik ook voor mijn prive auto. Omdat deze wielset thuis ligt en ik zelf kan wisselen ben ik heel flexibel in wanneer ik dit nodig acht. Wat mij betreft is dat ideaal.

Met mijn lease i4 worden alleen de banden gewisseld (zomer- respectievelijk winterbanden). Omdat dit lease is, heb ik daar geen keuze in...
Pagina: 1 ... 123 124 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.