• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:06
MrMrq schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 15:25:
Vandaag de handtekening gezet voor mijn eerste BMW, een i4. Portimao Blauw, edrive40.

Voor mij als schrale Harrie voelt het een beetje ongemakkelijk, zo’n luxe en prijzige auto, maar ik kon een hele mooie deal maken op een voorraadmodel.

Ik heb lang gezocht, maar eigenlijk had ik altijd bezwaren bij alle EVs in het gebied onder deze prijsklasse (SUV, range, geen schuif/kanteldak, weggedrag, …). Dus de pleister er maar even afgetrokken.

[Afbeelding]

Alle tips voor accessoires, instellingen en onderhoud zijn welkom, al ga ik hier de zoekfunctie ook actief gebruiken.
Ondertussen 10 dagen en 600km de mijne.
Wát een heerlijke cruiser…!

Wat ik wel merk… Mijn remmen en/of onderstel kraken flink wanneer ik (zeer) langzaam rijd en rem. Herkenbaar? En hoort dat bij een automaat (die zelfstandig gaat rijden wanneer de rem wordt losgelaten, maar waarbij je de rem gebruikt om te voorkomen dat de versnelling te snel gaat)?

Ik rij meestal in D en niet in B.

Maktub

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
MrMrq schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:32:
[...]
Ondertussen 10 dagen en 600km de mijne.
Wát een heerlijke cruiser…!

Wat ik wel merk… Mijn remmen en/of onderstel kraken flink wanneer ik (zeer) langzaam rijd en rem. Herkenbaar? En hoort dat bij een automaat (die zelfstandig gaat rijden wanneer de rem wordt losgelaten, maar waarbij je de rem gebruikt om te voorkomen dat de versnelling te snel gaat)?

Ik rij meestal in D en niet in B.
Waarschijnlijk gewoon je remschijven. Auto zal een tijd stil hebben gestaan? Dan gewoon een paar keer hard remmen vanaf 80 ofzo en de aanslag is weg :)

//

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.