NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik heb de SOCE zien verschijnen en verdwijnen (ergens tussen april en oktober 2025) in de Cardata van mijn 2023 i4 edrive40...Ophidian schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:26:
[...]
Wat apart. Heb even de rapporten nagekeken die ik heb, maar in allemaal staat wel een SOCE. Iemand anders met een i4 wel een SOCE erin?
[ Voor 5% gewijzigd door Scientific op 14-04-2026 18:45 ]
Wordt die SOCE niet ook berekend na een aantal keer volledig (of in ieder geval tot 80%) vol laden en ook weer leeg rijden?Ollie schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:13:
[...]
Klopt, daar mis ik echter precies die waarde:
[Afbeelding]
Ik zie in jouw rapport dat je max tot 50% laadt. Wellicht heeft dat er iets mee te maken waardoor je die waarde niet te zien krijgt? (aanname mijnerzijds, ik weet het niet zeker)
*sowieso
Daar zeg je me wat, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik heb de eerste paar weken toen ik hem had wel tot 80% geladen maar heb vrij snel de max SoC al aangepast naar 50% en daarna 65-70% (dat is voor mij ruim voldoende). Nouja, gelukkig heb ik de BMW software om het uit te lezen.DonJunior schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 19:50:
[...]
Wordt die SOCE niet ook berekend na een aantal keer volledig (of in ieder geval tot 80%) vol laden en ook weer leeg rijden?
Ik zie in jouw rapport dat je max tot 50% laadt. Wellicht heeft dat er iets mee te maken waardoor je die waarde niet te zien krijgt? (aanname mijnerzijds, ik weet het niet zeker)
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.