Een gemiddelde van meer dan 117km/h in België impliceert volgens mij een flink aantal km aan zeer illegale snelheden. Proficiat…ndedecke schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:52:
[...]
Mijn vrouw rijdt met een i5 edrive40: net even haar stats bekeken die haalt exact 20.0 kWh gemiddeld.
Hier vaak wel wat file/stadsverkeer en dan autostrade waar ik soms wel eens durf doorduwen als er een vrij stuk is. Maar naar mijn gevoel toch zeker niet te wild of assertief.
Dit was quasi uitsluitend autostrade en 's avonds voor een feestdag en het was uitzonderlijk rustig op de baan dus nergens oponthoud gehad. Iets boven de limiet maar da's dan eerder 135 op de teller. Geen gekke toestanden.Scientific schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:21:
[...]
Een gemiddelde van meer dan 117km/h in België impliceert volgens mij een flink aantal km aan zeer illegale snelheden. Proficiat…
De terugrit op eco-pro was 8 km/u gemiddeld trager en op cruise control binnen de limieten.
Ik wou enkel aangeven dat er soms een groot verschil kan zitten in het verbruik in heen/terugritten door de weersomstandigheden (tegenwind) en ook wel de rijmodus.
Maar maakt niet uit - ik wil niet aanzetten om te snel te rijden.
Interessant, dat ligt denk ik aan de kleur die je hebt gekozen. Zelf heb ik behoorlijk wat zilverkleurige accenten:DonJunior schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:04:
Even wachten tot het weer wat beter wordt en dan gaat de volgende aanpassing aan de BMW plaatsvinden..
Heb nu een volledig zilveren gril, wat raar is want dat is het enige zilveren aan heel de auto. Als de raamlijsten óók zilver waren geweest had ik het zo gelaten maar de raamlijsten zijn allen hoogglans zwart. Dus toch maar overstag gegaan en een nieuwe gril bij BMW gekocht.
[Afbeelding]
Nog wel getwijfeld om de huidige neus te wrappen maar toch maar niet. Mijn vorige auto heb ik laten wrappen en dat was top, tot het er af moest..
- Raamlijsten
- Wielen
- Grille omtrek
- Grille zelf
- Lijst aan de zijkant onder de deuren
Ah okee! Ik heb een m-sport edition (ivm zwarte hemel binnenin en blauwe kleur die je alleen met m-sport kon kiezen)B1OO schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:24:
[...]
Interessant, dat ligt denk ik aan de kleur die je hebt gekozen. Zelf heb ik behoorlijk wat zilverkleurige accenten:
- Raamlijsten
- Wielen
- Grille omtrek
- Grille zelf
- Lijst aan de zijkant onder de deuren
[Afbeelding]
Wellicht zit daar dan alles zwart op behalve de grill (nog steeds raar dat de grill dan niet zwarte randen heeft en de rest van de auto wel) maar goed.. komt goed.
*sowieso
Wat kost de gril bij BMW?DonJunior schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:55:
[...]
Ah okee! Ik heb een m-sport edition (ivm zwarte hemel binnenin en blauwe kleur die je alleen met m-sport kon kiezen)
Wellicht zit daar dan alles zwart op behalve de grill (nog steeds raar dat de grill dan niet zwarte randen heeft en de rest van de auto wel) maar goed.. komt goed.
Ik heb mijn i4 nog niet, maar met Brooklyn Grey leek het zilver nog wel oké in de showroom.
Ongeveer €200,-poing schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:54:
[...]
Wat kost de gril bij BMW?
Ik heb mijn i4 nog niet, maar met Brooklyn Grey leek het zilver nog wel oké in de showroom.
Op Amazon (bijvoorbeeld) heb je ook eventueel andere, bv een volledig zwarte (m-style)
Maar let goed op dat je in alle gevallen de LCi versie kiest, die zijn nét wat anders voor zover ik begreep. Ook hebben sommige modellen een uitsparing voor een camera in het midden van de gril, niet elke i4 heeft dat.
*sowieso
Ach beetje gekkigheid over en weer mag toch. Zonder patseropties... dus de poor man's versieDonJunior schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:58:
[...]
..echt waarom??
Dit soort opmerkingen zijn zó onnodig.
there's no tweak without the tweaker
Zonder patseropties… rijd je dan überhaupt een BMW? Laat ik maar niet beginnen over de 17-inch aero-velgen.virtualJac schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:01:
[...]
Ach beetje gekkigheid over en weer mag toch. Zonder patseropties... dus de poor man's versie
Probleem is een beetje dat je niet kan zien, in tekst, of het gekscherend of gewoon lomp is.virtualJac schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:01:
[...]
Ach beetje gekkigheid over en weer mag toch. Zonder patseropties... dus de poor man's versie
Een ieder in hun waarde laten, qua keuze en opties, is toch fijner voor de sfeer. Want nu krijg je dus reacties als @pl0xs .. dat is ook niet echt wenselijk lijkt me.
*sowieso
Ik denk dat ik weet wat de oorzaak is. Nu en dan is er een “gegevensbeveiligings-update” waarbij je een aantal zaken moet bevestigen, met name de toestemming om gegevens over te dragen. Zodra ik dit gedaan had merkte ik dat ik weer ritgegevens had.eikrur schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:25:
Sinds vanmiddag worden mijn ritten niet meer geregistreerd in de app, zijn er meer die dit ervaren en wat kan je er eventueel aan doen, de gebruikelijke zaken als mijn privacy instellingen en uit en inloggen in de app heb ik al achter de rug zonder het gewenste resultaat
Ik had laatst ook zoiets geks, ik kon na een update geen videobeelden meer opnemen met de driverecorder.Scientific schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:01:
[...]
Ik denk dat ik weet wat de oorzaak is. Nu en dan is er een “gegevensbeveiligings-update” waarbij je een aantal zaken moet bevestigen, met name de toestemming om gegevens over te dragen. Zodra ik dit gedaan had merkte ik dat ik weer ritgegevens had.
Ik moest bij stilstand eerst het menu openen en e.e.a. bevestigen en toen werkte hij weer.
Jammer als je ondertussen een ongeluk krijgt en er is niets opgenomen.
DonJunior schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:40:
Gebruiken jullie dat ding rechtsonderin bij je voeten ook wel eens?
/f/image/ePX4LdLgMlVKKV0tbZ1UPME5.png?f=fotoalbum_large)
😎
Wanneer komt er eens youtube naar het bmw systeem… om bij stil stand te kijken… daar lopen ze toch flink achter…
:strip_exif()/f/image/MSXIf4wYSTJFnYJVJ1GetzCy.jpg?f=fotoalbum_large)
Meerdere duizenden km zijn wel met een fietsenrek op de trekhaak afgelegd.
[ Voor 9% gewijzigd door Scientific op 09-01-2026 07:52 ]
Die stepwielltjes hebben weinig invloed op de range dus die vlotte rijstijl neem ik dan wel met een pak (strooi) zout.
Waar kan ik die update vinden en hoe moet ik toestemming geven?Scientific schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:01:
[...]
Ik denk dat ik weet wat de oorzaak is. Nu en dan is er een “gegevensbeveiligings-update” waarbij je een aantal zaken moet bevestigen, met name de toestemming om gegevens over te dragen. Zodra ik dit gedaan had merkte ik dat ik weer ritgegevens had.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/tHDkPpoy2IJL7fCgRlcKf7AT.jpg?f=fotoalbum_large)