Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:43
dencoupe schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:59:

Snap niet dat mensen een i4 M50 aanschaffen en dan gaan beknibbelen op de meest fijne opties. Snap dat je met een lease nu eenmaal aan een max bedrag zit. Maar een i4 zonder elektrische stoelen, geen HUD, geen verwarmd stuur en geen professional pakketten.
Ik snap al niet dat mensen een i4 M50 willen aanschaffen. En dure gadgets als elektrische stoelen, HUD, “professional pakketten” hoef ik allemaal niet. Voegt wat mij betreft weinig toe, kost een half fortuin, resulteert in hoger verbruik en voegt niets toe aan aan het rijplezier. En ik hou niet van uiterlijk vertoon.
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
eikrur schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:19:
[...]

Je onderschrijft toch exact mijn verhaal, 1 tiener van 12 en op de andere plek een koelbox in de afmeting van een tiener, maar wacht nog heel even tot de 12 jarige 15 is en lange benen krijgt en grotere voeten die niet meer onder de voorstoel passen, alles kan en nogmaals ik begrijp iedere huisvader die zijn gezin (en zichzelf ) wijs maakt dat een i4 een prima gezinsauto is maar zelfs in het BMW gamma zijn daarvoor betere alternatieven die net zoveel "freude am fahren" bieden, en zolang je gezin het allemaal fijn vindt is het sws een goede keus natuurlijk
Nee ik onderschrijf jouw verhaal niet ;)

Hij is al even uit de maxicosi! Ook al zijn we 3 jaar verder en heeft jij lange benen en grotere voeten, dan nog zie ik geen probleem. Als ik mijn stoel instel en daarna zelf op de achterbank ga zitten, dan heb ik nog ruimte zat. Of mijn tiener moet echt veel groter worden dan mij, dan zou het wel eens een uitdaging kunnen worden. Maar om nu een i4 meteen te bestempelen als geen gezinsauto vind ik te kort door de bocht. Ieder gezin is anders.

3 kids moet je echt niet willen op de achterbank, dat onderschrijf ik wel. Daarvoor moet je echt wel uitwijken naar een ander model (overigens de i5 zou ik ook geen 3 tieners op de achterbank zetten. Dat wordt zeker een gevecht wie er in het midden met zijn benen langs de tunnel moet gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
Scientific schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:24:
[...]

Ik snap al niet dat mensen een i4 M50 willen aanschaffen. En dure gadgets als elektrische stoelen, HUD, “professional pakketten” hoef ik allemaal niet. Voegt wat mij betreft weinig toe, kost een half fortuin, resulteert in hoger verbruik en voegt niets toe aan aan het rijplezier. En ik hou niet van uiterlijk vertoon.
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren…
Dat kan ik je wel vertellen waarom mensen een M50 willen aanschaffen. De m50 rijdt echt fijner als een e40 of e35. Dat zoekerige weggedrag heeft de M50 niet en de power is gewoon verslavend.

Tja, waarom zou je een M3 aanschaffen als er ook een 318 is? Gewoon omdat de financiën het toelaten??

En het rijgenot wordt echt wel fijner van wat extra's. bijvoorbeeld een verwarmd stuur en verwarmde stoelen, hoef je niet te pakken, maar als ik van de winter in mijn voorverwarmde auto stap en de stoel en het stuur hebben al een aangename temperatuur dan denk ik niet van "waren die nog maar lekker ijskoud, dan was het rijden een stuk fijner geweest".

Ik hou ook niet van uiterlijk vertoon, vandaar dat bijna al mijn type aanduidingen verwijderd zijn op een zwart M50 logo op de achterkant, die ziet er zo subtiel uit dat het bijna niet te zien is.

zoveel mensen zoveel voorkeuren, maakt ook dat er straks voor ieder wat keuze is op de tweedehands markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:17
opties boeien mij ook niet... doe mij maar een interessante motor ipv zaken die ik nooit/irritant vind. HUD (zit alleen maar in je gezichtsveld, verwarmde stoelen: gebruik alleen airco) en al die andere meuk is maar extra geld weggooien, dus je ziet ieder zijn goesting.
dencoupe schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:59:
prijsverschil zit hem vaak in de opties en niet zozeer in de kilometerstand (tenminste als het verschil niet meer als 15k kilometers zijn en onder de 70k kilometers).

Snap niet dat mensen een i4 M50 aanschaffen en dan gaan beknibbelen op de meest fijne opties. Snap dat je met een lease nu eenmaal aan een max bedrag zit. Maar een i4 zonder elektrische stoelen, geen HUD, geen verwarmd stuur en geen professional pakketten. Dan zou ik liever 5k meer uitgeven en echt een dikke sjaak kopen. De opties maken de auto zoveel fijner.

Maar goed, kan niet in je portemonnee kijken.

Overigens goed te horen dat de prijzen niet meer zo hard aan het zakken zijn. Voor mijn i4 kreeg ik na nog net geen 2 jaar bijna 35K minder terug als dat ie gekost had. dus die rij ik nog even een paar maanden door tot de neue klasse er is en dan gaan we weer eens kijken of Bmw nog wel bij mij past qua look en feel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Mijn e40 heeft in elk geval geen zoekerig weggedrag… en zelfs een e40 is eigenlijk al overpowered. Je kan 99.99% van de tijd niets met de gigantische power. Maar “het voelt wel fijn dat het kan”, inderdaad.

En ja, ik prefereer ook in de winter een frisse stoel (in een warme auto). Een verwarmd stuur kan wel fijn zijn, dat klopt.

Dus ja, ik kies bewust voor een sobere, relatief rationele wagen. 50% meer besteden voor spielereien interesseert me niet, ook al kan ik me het financieel gemakkelijk veroorloven. En net daarom zelfs…

Ieder zijn eigen voorkeuren, maar wat fijn is voor de één kan een irritatie zijn voor de ander.
dencoupe schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:47:
[...]

Dat kan ik je wel vertellen waarom mensen een M50 willen aanschaffen. De m50 rijdt echt fijner als een e40 of e35. Dat zoekerige weggedrag heeft de M50 niet en de power is gewoon verslavend.

Tja, waarom zou je een M3 aanschaffen als er ook een 318 is? Gewoon omdat de financiën het toelaten??

En het rijgenot wordt echt wel fijner van wat extra's. bijvoorbeeld een verwarmd stuur en verwarmde stoelen, hoef je niet te pakken, maar als ik van de winter in mijn voorverwarmde auto stap en de stoel en het stuur hebben al een aangename temperatuur dan denk ik niet van "waren die nog maar lekker ijskoud, dan was het rijden een stuk fijner geweest".

Ik hou ook niet van uiterlijk vertoon, vandaar dat bijna al mijn type aanduidingen verwijderd zijn op een zwart M50 logo op de achterkant, die ziet er zo subtiel uit dat het bijna niet te zien is.

zoveel mensen zoveel voorkeuren, maakt ook dat er straks voor ieder wat keuze is op de tweedehands markt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
eikrur schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:51:
[...]
De i4 is een prachtige auto, voor twee volwassen en wellicht twee kleine kinderen die net uit de maxicosi zijn en nog niet ouder dan twaalf jaar zijn.(maar zelfs daarvoor zijn betere alternatieven) De i4 is geweldig in veel dingen maar niet als gezinsauto
Bij mij zitten 2 volwassenen achteraan comfortabel en ik ben 1m82 (de 2 tieners 1m80). De A6 etron met meer beenruimte zat volgens iedereen minder comfortabel, iets met de zit diepte/hoogte denk ik. Voor 3 personen is de A6 etron uiteraard beter.
dencoupe schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:09:
[...]
De illusie dat er 3 kinderen op de achterbank passen, dat gaat niet, net zoals dat niet in een 3 serie touring gaat. Dan moet je toch echt naar een groter formaat auto gaan kijken.
Kwestie van gewoonte, zoveel gezinnen doen het in een gelijkaardige wagen en niemand klaagt als het maar 1000km of 10u rijden is. Alles boven de 10u is te lang, maar ik denk dat dit in een busje/suv ook zo is.

Nu maak ik me met de iets kleinere i4 geen illusies en schreef eerder: "Het gaat met 3 tieners, goed genoeg om eens 300-400km te rijden, maar meer ook niet". Voor de zomervakantie zijn er andere bestemmingen & andere transport opties.

Best eerst testen & afwegen waarvoor je de auto gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:43
papabeer schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

In mijn geval heeft de dealer de vilt achter de kunststofpanelen aan de C-stijl vervangen op opgedikt zodat de panelen niet tegen het glas duwt/schuurt bij torsie. Eveneens hebben ze wat vilt geplaatst aan de achterzetels.

Het is wel zo dat ik sporadisch licht gekraak, bv aan open dak. Maar het alleszins sterk verbeterd.
Dank voor je reactie!

Mag ik vragen wat je bedoelt met de laatste 2 regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 20:24
Even een vraagje over de zittinghoek aanpassing bij de manuele standaard stoelen in de i4. Heel wat posts geleden is hier ook al over gesproken, maar ik kon de conclusie niet echt vinden? (misschien niet goed gezocht, mijn excuses in dat geval!)

Het gaat over hendel 3 in volgend fototje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vsy7GyWh7DJxFo1QAJqgbHRUSr0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RughvqmoWqgADgYdIUAc2jju.png?f=user_large

De testrit wagen waar ik mee gereden heeft deze hendel 3, zittinghoek aanpassing, inderdaad niet. Maar ik wist dankzij dit forum dat hij wel bestond. Dus heb dit nagevraagd bij de dealer: Volgens hen zal deze hendel terug aanwezig zijn vanaf productie model juli 2025. Maar ik vind dit moeilijk te geloven.

Mijn vraag is dus: Zijn jullie er al uit welke stoelen deze hendel wel heeft & welke niet? Of heeft de dealer gelijk met z'n productie maand? Ik kijk momenteel naar de standaard Sensatec stoelen die bij de eDrive35/40 M model geleverd worden.

Alvast bedankt voor de verduidelijking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Witte_200 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:08:
Even een vraagje over de zittinghoek aanpassing bij de manuele standaard stoelen in de i4. Heel wat posts geleden is hier ook al over gesproken, maar ik kon de conclusie niet echt vinden? (misschien niet goed gezocht, mijn excuses in dat geval!)

Het gaat over hendel 3 in volgend fototje:

[Afbeelding]

De testrit wagen waar ik mee gereden heeft deze hendel 3, zittinghoek aanpassing, inderdaad niet. Maar ik wist dankzij dit forum dat hij wel bestond. Dus heb dit nagevraagd bij de dealer: Volgens hen zal deze hendel terug aanwezig zijn vanaf productie model juli 2025. Maar ik vind dit moeilijk te geloven.

Mijn vraag is dus: Zijn jullie er al uit welke stoelen deze hendel wel heeft & welke niet? Of heeft de dealer gelijk met z'n productie maand? Ik kijk momenteel naar de standaard Sensatec stoelen die bij de eDrive35/40 M model geleverd worden.

Alvast bedankt voor de verduidelijking!
In de NL prijslijst staat het er alleen expliciet bij als je elektrisch verstelbare stoelen aanklikt. Maar dan is het onderdeel van een knopje en geen hendel. De handmatige verstelling zie ik nergens staan.

Als ik even door de voorraad foto's van een aantal dealers heen ga zie ik die hendel bij Sensatec nooit op de foto, bij leer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:01
SjakieZulu schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:11:
[...]
Dank voor je reactie!
Wat ik bedoel is dat het gekraak aan de achterstijlen is opgelost voor de BMW concessiehouder, door de vermelde getroffen maatregelen.
Wat mij enkel nog opvalt is dat ter hoogte van het open dak, ik af en toe een kraakje hoor. Dit wanneer de auto overdag in de zon staat te branden en ik achterwaarts schuin de afrit afrijd naar de straat toe waar zich een afvoerrooster bevindt.
Dit stoort mij echter niet, gezien het metaal en het glazen opendak waarschijnelijk wat uitgezet zijn en door de torsiebeweging op dat moment een licht kraakgeluid veroorzaken. Tijdens het rijden op de autoweg doet zich dit niet voor. Betreft dan ook maar een detail.

[ Voor 7% gewijzigd door papabeer op 20-08-2025 21:35 ]

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:17
SjakieZulu schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:07:
[...]

Wat had de dealer gedaan om het op te lossen?
Dempingsmateriaal in de c-stijl meen ik (weet niet of het vilt was, zal bij het opnieuw brengen om meer details vragen)

Dealer had al wel meerdere klachten hierover gehad.

• JeeHoo
SjakieZulu schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:11:
[...]

Dank voor je reactie!

Denk dat ik wel begrijp wat hiermee bedoelt wordt. Vind zelf namelijk ook dat de i4 meer kraakjes heeft. M.n. de bediening op middenconsole en paneel in t dak (geen schuifdak in mijn geval) kraken bij het (initieel) indrukken van een knop.
Kom uit een Audi a4 (2012) waar dit absoluut beter was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:30
JeeHoo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:01:
[...]

Denk dat ik wel begrijp wat hiermee bedoelt wordt. Vind zelf namelijk ook dat de i4 meer kraakjes heeft. M.n. de bediening op middenconsole en paneel in t dak (geen schuifdak in mijn geval) kraken bij het (initieel) indrukken van een knop.
Kom uit een Audi a4 (2012) waar dit absoluut beter was.
Inherent aan een EV, je hoort alles. Ik hoor in m'n auto zelfs het schadeformulier schuiven in het dashboardkastje. Auto's waren daar tot voor kort gewoon niet op gebouwd (dus in retrospectief niet alleen een Tesla issue).

• JeeHoo
Maurice- schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:34:
[...]

Inherent aan een EV, je hoort alles. Ik hoor in m'n auto zelfs het schadeformulier schuiven in het dashboardkastje. Auto's waren daar tot voor kort gewoon niet op gebouwd (dus in retrospectief niet alleen een Tesla issue).
Gedeeltelijk mee eens (zoveel lawaai had ik ook niet in de A4, afrol van de banden wordt op gegeven moment dominant). Specifieke “kraakjes” waar ik op doel treden op bij het bedienen (ook in stilstand). Ben laatst bij de dealer in een nieuwe “LCI” i4 gaan zitten om het ook daar te testen: de dakbediening kraakt daar ook bij het indrukken van een knop.

Don’t get me wrong: ik vind onze i4 echt een fantastische auto die op de meeste vlakken met kop en schouders boven onze vorige A4 uitsteekt (design, rijden, software) maar qua build-quality hier en daar minder is.

• Wenzel
  • Laatst online: 14:03
Dag allemaal. Een vraag over de bandenspanning.
Vandaag mijn nieuwe i4 40 opgehaald. Thuis even de app doorgebladerd en toen zag ik dat de banden voor 2,8 zijn en achter 3,5. De in de app voorgestelde bandenspanning is 2,4 voor en achter.
Toen ging ik kijken naar de sticker in de portier en daar staat voor 2.4 en achter 2,6 dit bij 3 personen.
Mijn banden zijn van Hangkook Ventus S1 evo3. Voor 245/40 R19 98Y en achter 255/40 R19 100Y op 859 M.

Kan me iemand advies geven? We rijden altijd met max 2 personen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
Deur stikker aanhouden, in idrive en app veranderd de geadviseerde druk ook de hele tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Auke 325ci schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:12:
Deur stikker aanhouden, in idrive en app veranderd de geadviseerde druk ook de hele tijd.
In de app veranderd de druk idd naar gelang de temperatuur van de banden, maar die zit naar mijn ervaring (met een 3 reeks) redelijk goed.

Als je nu bij warm weer en na 50km rijden de druk van de deur gaat overnemen, dan zit je deze nacht en na stilstand met te weinig druk (om een extreem voorbeeld te geven, maar onze omgevingstemperatuur verschilt regelmatig met 10 graden).

[ Voor 9% gewijzigd door poing op 21-08-2025 19:20 ]

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:01
JeeHoo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:50:
[...]
Don’t get me wrong: ik vind onze i4 echt een fantastische auto die op de meeste vlakken met kop en schouders boven onze vorige A4 uitsteekt (design, rijden, software) maar qua build-quality hier en daar minder is.
Klopt. Bij mijn vorige 2 wagens (Audi en Mercedes) hoorde je nooit gekraak. Hun build is idd robuuster.
PS De Audi had anti-geluid functie via luidsprekers en bijgevolg eveneens muisstil tijdens het rijden. Tevens de rolgeluiden bij BMW dringen wel erg hard in de oren op snelwegen. Maar ook dit neem ik er met plezier bij (4 seizoensbanden - laatste keer dat ik dit nog ooit neem).
Elk merk/model zal wel iets hebben waarover we kunnen klagen en muggeziften. Over de MMI van Audi zullen we maar zwijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:03
Ik heb twee weken geleden een nieuw CarData-archief aangevraagd. Hierin stond (anders dan de vorige keer een half jaar geleden) niet meer de gezondheidstoestand van de accu. Vorige week heb ik hem nog een keer aangevraagd en ik kon hem net downloaden. De gezondheidstoestand van de accu staat er wel weer tussen, maar dan wel die van een half jaar geleden (alle regels hebben datum 26-8 behalve deze regel).

Hebben jullie dit ook? Zou jammer zijn om dit niet meer te kunnen nakijken.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Autowina schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:35:
Ik heb twee weken geleden een nieuw CarData-archief aangevraagd. Hierin stond (anders dan de vorige keer een half jaar geleden) niet meer de gezondheidstoestand van de accu. Vorige week heb ik hem nog een keer aangevraagd en ik kon hem net downloaden. De gezondheidstoestand van de accu staat er wel weer tussen, maar dan wel die van een half jaar geleden (alle regels hebben datum 26-8 behalve deze regel).

Hebben jullie dit ook? Zou jammer zijn om dit niet meer te kunnen nakijken.
Toevallig heb ik de mijne 2 dagen aangevraagd en vandaag kunnen downloaden.

Bij deze regel staat 26.08.2025 08:55:26 UTC. De waarde hiervan is 200, wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:09
Ik was laatst weg met de fietsdrager op de trekhaak en merkte dat mijn lane assist niet ingeschakeld kon worden.
Zonder de fietsdrager kan dat wel.
Waarom zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

DonJunior

NO Moderator

ASS-Ware schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:52:
Ik was laatst weg met de fietsdrager op de trekhaak en merkte dat mijn lane assist niet ingeschakeld kon worden.
Waarom zou dat zijn?
Mogelijk druk je met het gewicht van de fietsendrager de kont van de auto dermate laag dat de camera aan de voorzijde (die achter je spiegel wordt gebruikt voor Lane Assist voor zover ik begreep) geen goede referentie meer heeft (dus te hoog staat te kijken) en de lijnen niet goed kan zien??

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
DonJunior schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:57:
[...]

Mogelijk druk je met het gewicht van de fietsendrager de kont van de auto dermate laag dat de camera aan de voorzijde (die achter je spiegel wordt gebruikt voor Lane Assist voor zover ik begreep) geen goede referentie meer heeft (dus te hoog staat te kijken) en de lijnen niet goed kan zien??
Nee dat is het niet. De gasveren houden de auto mooi vlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
pl0xs schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:01:
[...]

Toevallig heb ik de mijne 2 dagen aangevraagd en vandaag kunnen downloaden.

Bij deze regel staat 26.08.2025 08:55:26 UTC. De waarde hiervan is 200, wat betekent dit?
Die 200 refereert naar de 12V accu. 200 is de normale waarde…

De staat van de hoge voltage batterij kan je afleiden uit “energy content of the HV battery”. Dat is de berekende of geschatte maximale netto capaciteit. Die moet je afzetten tegen de oorspronkelijke (80.7kWh). Bijvoorbeeld 78/80.7=96,7%

Niet schrikken, het kan wel eens schommelen tussen momentopnames…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Waarom zou dat zijn?
Is dat niet omdat de sensoren in de achterbumper geblokkeerd worden door de fietsendrager?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Danfoss schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

Is dat niet omdat de sensoren in de achterbumper geblokkeerd worden door de fietsendrager?
Maar die heeft de lane assist toch niet nodig als ik vooruit rijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
Scientific schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:55:
[...]

Die 200 refereert naar de 12V accu. 200 is de normale waarde…

De staat van de hoge voltage batterij kan je afleiden uit “energy content of the HV battery”. Dat is de berekende of geschatte maximale netto capaciteit. Die moet je afzetten tegen de oorspronkelijke (80.7kWh). Bijvoorbeeld 78/80.7=96,7%

Niet schrikken, het kan wel eens schommelen tussen momentopnames…
Dank je. Daar staat bij mij na ruim 2,5 jaar 79 kWh en ik zou dan dus rond 98% zitten.
Een paar regels lager staat bij mij 'Gezondheidstoestand van de hoogvoltaccu (SOCE): 97 met erachter een datum 12-03-2025. Hij is nu dus wat hoger dan toen, dus schommelt inderdaad wat.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online

DonJunior

NO Moderator

Scientific schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:47:
[...]

Nee dat is het niet. De gasveren houden de auto mooi vlak.
Ik zit even te neuzen op het grote boze internet en zie dat diverse fabrikanten dat hebben geimplementeerd op basis van het insteken van de stekker.Lijkt een veiliigheids iets te zijn. Voor caravan/aanhangen kan ik hem plaatsen ter voorkoming van slingeren (als de auto ineens een ruk aan het stuur geeft omdat je over de lijn gaat is dat met een aanhanger niet heel chill) maar voor een fietsendrager is dat natuurlijk niet van toepassing.
Ik vermoed echter dat de auto op basis van stekker in het stopcontact het systeem uitschakelt en dus niet weet wat er achter hangt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online

DonJunior

NO Moderator

Danfoss schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

Lane assist is om je tussen de lijnen te houden. Die werkt met de camera achter de spiegel, niet met de ultrasone sensoren in de (achter)bumper.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Autowina schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:17:
[...]

Dank je. Daar staat bij mij na ruim 2,5 jaar 79 kWh en ik zou dan dus rond 98% zitten.
Een paar regels lager staat bij mij 'Gezondheidstoestand van de hoogvoltaccu (SOCE): 97 met erachter een datum 12-03-2025. Hij is nu dus wat hoger dan toen, dus schommelt inderdaad wat.
De SOCE is verdwenen in mijn laatste archive (19/08)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
Scientific schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:30:
[...]

De SOCE is verdwenen in mijn laatste archive (19/08)…
Bij mij in die van twee weken geleden ook. Daarom had ik vorige week een nieuwe aangevraagd om te kijken of dit structureel verdwenen was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Waarom zou dat zijn?
Lane Departure Warning:
Vanuit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcIMqrZ9DJqnm_b6Cv6fR7HxdjA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GRFVTpTdazTAATQCswiIweSU.png?f=user_large

Steering & Lane Control Assistant
Hier staat de aanhangwagen / stekkerdoos er niet bij maar wel de radarsensoren zijdelings achter omdat het zijdelingse botsingswaarschuwing systeem actief moet zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDZtnxYjKqlWZuK03RQgs4jt_KM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iyP4fS2D2QBE24NwFXA2g1IT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MylGn_yaqLwWOOBzJQjxMKzy1s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zmXOS9TfKSgmDcHDFISUQ63k.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
DonJunior schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:24:
[...]

Ik zit even te neuzen op het grote boze internet en zie dat diverse fabrikanten dat hebben geimplementeerd op basis van het insteken van de stekker.Lijkt een veiliigheids iets te zijn. Voor caravan/aanhangen kan ik hem plaatsen ter voorkoming van slingeren (als de auto ineens een ruk aan het stuur geeft omdat je over de lijn gaat is dat met een aanhanger niet heel chill) maar voor een fietsendrager is dat natuurlijk niet van toepassing.
Ik vermoed echter dat de auto op basis van stekker in het stopcontact het systeem uitschakelt en dus niet weet wat er achter hangt.
Kijk, dat is een duidelijke reden, dank je wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
pfff, beide buitenspiegels door stelletje klootzakken gestolen, lekker weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 22:11
Heb dit van op een I4 FB groep, misschien wel interessant voor hier ook het batterij kenteken plaatje te droppen. Ze hebben wat marge ingebouwd zo te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPNg4FfpPMYu_rDD1rcROREwa_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfpYuYkrXa39htN4M39nuNJa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6QkVJs4F0DUUNtZv4Ize1g2bnk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWzgCwhvmhK7dXLyKEeDcRV2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
jannen schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:31:
Heb dit van op een I4 FB groep, misschien wel interessant voor hier ook het batterij kenteken plaatje te droppen. Ze hebben wat marge ingebouwd zo te zien.
[Afbeelding][Afbeelding]
Niets nieuws. Het is algemeen bekend dat de capaciteit van de batterij van de i4 80.7kWh netto en 83.9kWh bruto is: https://ev-database.org/car/1252/BMW-i4-eDrive40
Het gewicht ervan is dan wel weer wetenswaardig 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 22:11
Zo… voor iedereen iets nieuws ;)
Scientific schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:35:
[...]

Niets nieuws. Het is algemeen bekend dat de capaciteit van de batterij van de i4 80.7kWh netto en 83.9kWh bruto is: https://ev-database.org/car/1252/BMW-i4-eDrive40
Het gewicht ervan is dan wel weer wetenswaardig 🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
Er staat weer een update klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY6b5nTvbSDGiX3cte0NFGnqbLk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QvAZffnkgwDMlL3i7puZiWsB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RzJWy9k5AI4kJiCfKwTiTgaoXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EtvAWXWuw4tgKgWPi2Q7O8gj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuE-kZK-zgTxUJqU85eUiQEwxUE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6yqrfsKJYcWNl6aVzJ3GiZOu.png?f=fotoalbum_large

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:37
Heb banden gewisseld van de originele naar nieuwe Michelin power sports. Voor mijn gevoel is de auto veel gevoeliger op kleine stuurbewegingen. Oftewel bij normaal rijden veel sneller over de lijn. Waar ik normaal altijd in 'comfort' reed, rijd ik nu in 'sport'. Van de dealer netjes bewijs erbij dat alles uitgelijnd is. Iemand die een zelfde ervaring heeft?

there's no tweak without the tweaker

• Scientific
Welke versie is dat? Ik kreeg deze morgen 07/2025.38 aangeboden, maar met minder features (i4 van 03/2023).

• ASS-Ware
Scientific schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:07:
[...]

Welke versie is dat? Ik kreeg deze morgen 07/2025.38 aangeboden, maar met minder features (i4 van 03/2023).
Geen idee, staat er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:54
Scientific schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:07:
[...]

Zelfde hier met een OS8. De screenshot laat een OS8.5 interface zien, wat het verschil in features verklaart.

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:15
virtualJac schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:52:
Heb banden gewisseld van de originele naar nieuwe Michelin power sports. Voor mijn gevoel is de auto veel gevoeliger op kleine stuurbewegingen. Oftewel bij normaal rijden veel sneller over de lijn. Waar ik normaal altijd in 'comfort' reed, rijd ik nu in 'sport'. Van de dealer netjes bewijs erbij dat alles uitgelijnd is. Iemand die een zelfde ervaring heeft?
Je bedoelt Michelin Pilot Sports denk ik ?
Zijn dit door de bmw dealer gemonteerde banden (met stermarkering)?

Los daarvan zou ik altijd eerst bandenspanning checken. Ik rijd nu (met 18inch staggered setup) op 2.5 bar voor en 2.9 achter. Dan is de auto uitermate stabiel. Rondom dezelfde spanning wordt de auto wat nerveuzer.

Ik ga nu ook van start met de oriëntatie op nieuwe banden, ben zelf vrij huiverig voor andere banden dan bmw stermarkering.
Pagina: 1 ... 120 121 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.