Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:44
richards3 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:36:
[...]

helaas niet, zit nog steeds op 07/2024.30

Snap werkelijk niets van het update systeem van BMW,

Je betaald voor een over the air update systeem en vervolgens krijg je die steeds niet en om dan te krijgen waar je recht op hebt moet je naar de dealer om nog een keer betaald de update te krijgen.,,
Ik ook. Heb misschien 3 updates gehad sinds aanschaf bijna 2 jaar geleden. Volgens mij zijn er verschillende update stromingen afhankelijk van productiedatum auto. Ik vermoed dat iedereen die hier op een nieuwere versie zit, ook een veel nieuwere wagen heeft.
Dikke kans dat "onze ouwe bak" geen updates meer krijgt, of in ieder geval een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:28
ASS-Ware schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 01:06:
Kun je nou beter de update via je telefoon doen of beter vanuit het menu van de auto?

[Afbeelding]
Mijn wagen geeft enkel aan dat deze via de app kan/wil/moet? en de app zei deze morgen dat er geen update was :p Nu plots wel, dus deze staat klaar om straks te installeren.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:07
kdeboois schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:43:
[...]

Leg eens uit. Net update geïnstalleerd en alles ging Over-The-Air. Kwam geen stekker of dealer aan te pas.
Lees even wat posts terug, zat meldingen over het niet krijgen van de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 09:37
ASS-Ware schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:08:
[...]

Lees even wat posts terug, zat meldingen over het niet krijgen van de nieuwe update.
Naar de vorige update ? Nee dank je. Dit is volgens mij een exemplarisch probleem en het werd gebracht alsof iedereen naar de dealer moet en aan de kabel pas een update krijgt. Daar mocht best een positief tegengeluid en geïnteresseerde verdere navraag over mijn inziens.

Jij ooit problemen gehad ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Nee, dat zei ik niet.
Nee dank je. Dit is volgens mij een exemplarisch probleem en het werd gebracht alsof iedereen naar de dealer moet en aan de kabel pas een update krijgt. Daar mocht best een positief tegengeluid en geïnteresseerde verdere navraag over mijn inziens.

Jij ooit problemen gehad ?
Ja, daarom zei ik: Blader eens een stukje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik vind het best gek dat de telefoon aangeeft dat ie op 10% van de transfer zit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xc8qJ7gIx62ooO9J1GVTmecUWDo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pmdSIAR3kIXjfZaM1zTDRO9R.png?f=fotoalbum_large

Terwijl de auto aangeeft klaar te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7QtcReGBXc9AvuY51QpzXgtErc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10zau4gZchyEboNPzSAluSpw.jpg?f=fotoalbum_large

Waarna de telefoon 60% aangeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbRVyZW3mIx2tSBuqAPeR3RQ3Xw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6hvMTT9MRW1lWbzEpYOh8bjj.png?f=fotoalbum_large

En even later staat de auto nog steeds zo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0tlMdauVNCqSFGDwe6FCqxo6kM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dX4SREmavNQfbJ11rtVxhzFg.jpg?f=fotoalbum_large

Toen de auto maar uitgezet ivm ready to drive mode en toen kreeg ik een melding dat ik kon updaten.
Daar gaat ie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPQ4faw9AUIMZc7r_bTYPRVh9j8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7x9ADLTOiXGEdE9LwRkU8ibo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANyCg5vPEk8N2ZqnK6_NNpqd3T0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wVRvoLrgnJkSVjzXYsS8i2Mb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Aha. Gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQbMs6Hbbi2wB4SZ77FXh2axtyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ebtFVDhZGKkM0QUc10o3FMJQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0_eCvPCJKa9ixkH8o5FZR3IueA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xJlB3u2KyQP5KsXg4jAwY51B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v98lPUpB5q3id3b2vTMz4FGRwUg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bBwYhSkMsBFvk4HukG0PiUni.png?f=fotoalbum_large

Deze vind ik vreemd.
Wat is “My Mode Efficient”?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLbcTuhibVJfNK6dO3v99gzEEfw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uoctEYAFnnk8n2ozbDiNJfJX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjZmiTdOLzVGcVO7eGLmaxYy7Gc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XciZn8j9NHTE18NLEk0K1iYP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:40
Ik heb mijn eDrive40 nu een maand. Vandaag is de software geupdate naar 03/2025.47.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Zojuist de kaart bijgewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7MomsjISMy_RzByVPtGFalfWb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aZxtnyF72LMNx3j6RSYqHyk.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk dit dan. Hele slimme navigatie. Ga rechtsaf, verderop weer rechtsaf, draai om en rij terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fL-rlQkLAnWAxgtJPu795x1IlkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2NfkJ7WuIjVW7IhQL75fPzH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
ASS-Ware schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:39:

Kijk dit dan. Hele slimme navigatie. Ga rechtsaf, verderop weer rechtsaf, draai om en rij terug.

[Afbeelding]
Is bij mij in de buurt ook zo, en er is daar effectief een witte doorlopende lijn, officieel mag ik daar niet linksaf :) maar als het incorrect is kan je dit op here maps aangeven en dan komt dit met een volgende update in orde

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Weet iemand wat de instaphoogte van de i4 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
DorkoTheBeast schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:48:
Weet iemand wat de instaphoogte van de i4 is?
Helpt dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaAvCd8D9nOKV4y5MxMGEZZ41os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LooEXDR0gU0KobvP1gsjLOWX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Zeker...Bedankt! ong. 50cm (mijn 320e heeft 48cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:45
volgens mij staat die stoel nog in zijn laagste stand? Zo ja, dan kan die nog een heel stuk omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
dencoupe schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:29:
volgens mij staat die stoel nog in zijn laagste stand? Zo ja, dan kan die nog een heel stuk omhoog ;)
Klopt, maar ik ging eigenlijk uit van de hoogte van de dorpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
start de auto standaard op in de efficiency mode? niet de laatst gekozen setting? dan probeer ik namelijk de update zo lang mogelijk uit te stellen, steeds maar weer schakelen naar comfort of sport is behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
Hydraulic schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:32:
Lijkt er op dat mijn CCU (Boord AC lader) wederom defect is. Hij is eind Maart nog vervangen. Zijn er meer mensen die het 2x gehad hebben? 17-Mei wordt hij 3 jaar.
En ja, ze hebben hem weer vervangen en na overleg met BMW Rijswijk ook de ccs contactdoos met kabels tot aan de CCU. Het lijkt er op dat 2 Alfen laadpalen het loodje gelegd hebben door de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nononsense
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 18:57
Bij mij is alles goed begonnen op de telefoon die aangaf de update te hebben gedownload. Na het koppelen van de auto waarbij de overdracht is begonnen kijk ik nu al een paar dagen tegen onderstaande scherm aan. De auto is wel dagelijks gebruikt maar de update lijkt niet door te komen. Hebben meer mensen dit of weet iemand wat hier aan de hand is?

Ik hoop niet dat de bmw software me net als met de Polestar 2 in de steek gaat laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiW4kOnAjCeY5vuN-x8ss8c4dUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lK6sAmv4PhiL98NU9M2yBHBd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesH89
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 21:51
Weet niet of het hier de juiste plek is maar heeft er iemand kennis van de kortingen die je bij BMW krijgt bij de aankoop van een nieuwe i4 in België? Ik heb een offerte gevraagd voor een i4 eDrive 35 M met onderstaande opties:

Tansanitblau kleur
19" velgen
Leder met contraststitching
verwarmd stuurwiel
M Sport Pack Pro
Elektrisch schuifdak
Zonnewerend glas achter
Elektrische regeling voorzetels
Adaptive led koplampen
Harman Kardon geluid
M Sportzetels
Innovation Pack
Comfort pack

Catalogusprijs is €75.629, na korting van ongeveer €3200 kom ik op een totaalprijs van €72.400 . Dit lijkt me toch redelijk aan de lage kant wat betreft korting. Dit is als zakelijke klant. Ik ben eerder ook al bij Audi geweest en daar kreeg ik zo een €15.000 korting op de nieuwe A5 avant hybride. Ik weet dat Audi bekend staat om hun prijzen hoog te leggen om dan met hoge kortingen uit te pakken, maar de korting bij BMW lijkt me dan wel echt aan de lage kant.

Iemand die kan bevestigen of dit een correcte korting is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:24
GillesH89 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 07:44:
Weet niet of het hier de juiste plek is maar heeft er iemand kennis van de kortingen die je bij BMW krijgt bij de aankoop van een nieuwe i4 in België? Ik heb een offerte gevraagd voor een i4 eDrive 35 M met onderstaande opties:

...

Catalogusprijs is €75.629, na korting van ongeveer €3200 kom ik op een totaalprijs van €72.400 . Dit lijkt me toch redelijk aan de lage kant wat betreft korting. Dit is als zakelijke klant. Ik ben eerder ook al bij Audi geweest en daar kreeg ik zo een €15.000 korting op de nieuwe A5 avant hybride. Ik weet dat Audi bekend staat om hun prijzen hoog te leggen om dan met hoge kortingen uit te pakken, maar de korting bij BMW lijkt me dan wel echt aan de lage kant.

Dit is inderdaad aan de lage kant. Bedrijven die grotere hoeveelheden afnemen krijgen tot 20% korting op EVs. Ik denk dat je 9-10% moet kunnen negotiëren. Desnoods naar een andere dealer gaan. Of overwegen tweedehands te gaan. Er zijn fantastische koopjes te doen bij wagens van maar een paar jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
GillesH89 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 07:44:

Tansanitblau kleur
19" velgen
Leder met contraststitching
verwarmd stuurwiel
M Sport Pack Pro
Elektrisch schuifdak
Zonnewerend glas achter
Elektrische regeling voorzetels
Adaptive led koplampen
Harman Kardon geluid
M Sportzetels
Innovation Pack
Comfort pack

Je kan het beste nog even wachten tot de nieuwe prijslijst er is voor modeljaar 2026 die in juli in productie gaat. Kans is groot dat de dealers al geen slots meer hebben voor productie in mei/juni voor het huidige model. Dan kunnen ze nu wel een offerte maken maar die is toch niet meer geldig voor het nieuwe modeljaar.
Andere optie is echt specifiek zoeken naar een slot voor het huidige model met productie eind juni. Die zal een dealer niet graag in voorraad willen hebben met een model update in aantocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speerke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-09 09:49
Na de software update is bij mij het knopje “News podcast” verdwenen, zijn hier meer mensen die dat hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5xxZixsi4BfGteOus8Opg7MpD0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/g0ESBtHqAY0jL4LJPbKdbCdW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Speerke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:29:
Na de software update is bij mij het knopje “News podcast” verdwenen, zijn hier meer mensen die dat hebben?

[Afbeelding]
Hmmm, nooit gehad...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58
dencoupe schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:04:
start de auto standaard op in de efficiency mode? niet de laatst gekozen setting? dan probeer ik namelijk de update zo lang mogelijk uit te stellen, steeds maar weer schakelen naar comfort of sport is behelpen.
Ik heb sportmode ingeschakeld en de auto start dus ook altijd op sportmode, ook na de update, dat zou dus voor efficiency mode ook zo moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Speerke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:29:

[Afbeelding]
ja is bij mij ook weg, geen ramp overigens luister podcasts via spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
eikrur schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:44:
[...]

Ik heb sportmode ingeschakeld en de auto start dus ook altijd op sportmode, ook na de update, dat zou dus voor efficiency mode ook zo moeten zijn
Dan is het geen echte nieuwe feature, dat onthouden van de laatste gebruikte mode was altijd al, ook de efficiency mode.

Heb nog geen melding dat de update klaar staat, dus nog even geduld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
dencoupe schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:20:
[...]

Dan is het geen echte nieuwe feature, dat onthouden van de laatste gebruikte mode was altijd al, ook de efficiency mode.

Volgens mij was de issue dat na de update de gekozen rijmodus niet meer werd vastgehouden, ik schreef dat dat bij niet het geval is , zowel voor als na de update wordt de gekozen update vastgehouden. Voor wat betreft je geduld, ik zou er niet van wakker liggen want zo schokkend is de update niet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
eikrur schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:59:
[...]

Volgens mij was de issue dat na de update de gekozen rijmodus niet meer werd vastgehouden, ik schreef dat dat bij niet het geval is , zowel voor als na de update wordt de gekozen update vastgehouden. Voor wat betreft je geduld, ik zou er niet van wakker liggen want zo schokkend is de update niet,
Het enige dat "nieuw" is bij mij met de update is dat er nu bovenaan het navigatiescherm er een huisje en werksymbooltje staan als je geen route actief hebt, zodat je nog sneller naar huis kan :p

Voor de rest lijkt het mij alsof alles wat in de vorige (erg recente) update nu terug vermeld is, en het lijkt dus alsof ze bij een deel van de i4's de vorige update overgeslagen hebben en direct deze gepushed hebben. Mijn rijmodus werd al onthouden (ook efficient), mijn navigatie was al aangepast (nu nog een tikkie veranderd), mijn batterijvoorverwarming (100 punten scrabble) was al eenvoudiger aan te zetten. Het lijken erg minieme updates op de vorige update :)

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Ik heb sinds deze week eindelijk weer mijn zomerbanden Ik merk dat het verbruik 5 tot 10% lager ligt als voorheen is dit iemand anders ook opgevallen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kerberos84
Hydraulic schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:26:
Ik heb sinds deze week eindelijk weer mijn zomerbanden Ik merk dat het verbruik 5 tot 10% lager ligt als voorheen is dit iemand anders ook opgevallen?
Daarom wissel ik nogal vroeg, dit is normaal. Ook toen ik nog met ICE of Hybride reed was dit al een serieus verschil. Winterbanden verbruiken meer batterij/brandstof en de banden slijten sneller :) Maar onder 7 graden is er wel een serieus verschil qua grip. Dus zodra de temperaturen het toelaten leg ik de zomerbanden terug op. Ik hou best wel van die lage cijfertjes.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Ik rij om die reden - en omdat het nog maar zeer zelden kouder is dan 0 graden - en omdat het in de winter vaak warmer is dan 10 graden - het ganse jaar op zomerbanden. Zuiniger en wellicht zelfs meestal veiliger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eikrur
Scientific schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:00:
[...]

Ik rij om die reden - en omdat het nog maar zeer zelden kouder is dan 0 graden - en omdat het in de winter vaak warmer is dan 10 graden - het ganse jaar op zomerbanden. Zuiniger en wellicht zelfs meestal veiliger.
Maar jij doet veel dingen net een beetje anders dan velen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
eikrur schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:44:
[...]

Doe ik ook zo hoor >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kerberos84
eikrur schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:44:
[...]

Goh ja, dat maakt t interessanter zeker? :p Mocht iedereen altijd alles t zelfde doen, zou t leven maar saai zijn :)

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-09 09:33
Ik ben overgeschakeld naar 4 seizoensbanden.
Voorheen in de zomer standaard Hankooks --> verbruik in mei 2024: 15,8 kWh/100km met 93% ECO PRO stand + B stand
Nu Michelin Climate control --> Verbruk in mei 2025: 16,6 kWh/100km met slechts 23% ECO PRI, zwaardere voet en D stand met lichte recup.

Volgens en in mijn geval lijken de 4 seizoensbanden zuiniger dan de Hankooks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:06
papabeer schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:12:
[...]

Ik ben overgeschakeld naar 4 seizoensbanden.
Voorheen in de zomer standaard Hankooks --> verbruik in mei 2024: 15,8 kWh/100km met 93% ECO PRO stand + B stand
Nu Michelin Climate control --> Verbruk in mei 2025: 16,6 kWh/100km met slechts 23% ECO PRI, zwaardere voet en D stand met lichte recup.

Volgens en in mijn geval lijken de 4 seizoensbanden zuiniger dan de Hankooks. 8)7
De eco-pro stand is een 'zwak' punt van de i4 maakt niets tot nauwelijks uit tov comfort (bij de edrive 40 althans) -- ik ondervind zelfs (maar dat is natuurlijk geen exact onderzoek ;)) dat ik in comfort stand vaak net iets zuiniger rij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:00
papabeer schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:12:
[...]

..

Die heb ik ook. Bevalt mij prima!
Alleen rijd ik sport individual (onderstel en stuur sportief, reactie op pedaal normaal zoals bij comfort)

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:32
Das best laat, had ik eind maart al ingezet.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:01
nononsense schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:18:
Bij mij is alles goed begonnen op de telefoon die aangaf de update te hebben gedownload. Na het koppelen van de auto waarbij de overdracht is begonnen kijk ik nu al een paar dagen tegen onderstaande scherm aan. De auto is wel dagelijks gebruikt maar de update lijkt niet door te komen. Hebben meer mensen dit of weet iemand wat hier aan de hand is?

Ik hoop niet dat de bmw software me net als met de Polestar 2 in de steek gaat laten.

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn ix1. De melding had ik vorige week, op 15 mei. En gisteren plots een melding dat de download klaar was en de installatie kon worden gestart.

Ik had op internet wel gevonden dat je het eventueel kan versnellen door data privacy even uit te zetten voor remote updates en daarna weer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papabeer
Autowina schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:45:
[...]

Die heb ik ook. Bevalt mij prima!
Alleen rijd ik sport individual (onderstel en stuur sportief, reactie op pedaal normaal zoals bij comfort)
3/4 ik idem. Enkel bij langere trips zet ik af en toe eco op ('t is het gedacht dat telt). En remrecuperatie op 2 streepjes, zodoende de remlichten aangaan bij loslaten gaspedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:40
Scientific schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:00:
[...]

Het is dat ik een fervent wintersporter ben, anders zou ik hetzelfde doen.

In het huidige Nederlandse klimaat zijn er weinig dagen dat je echt winterbanden nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vergelijk je het verbruik met de winterbanden toen het koud was of met het huidige weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
ASS-Ware schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:51:
[...]

Vergelijk je het verbruik met de winterbanden toen het koud was of met het huidige weer?
Ik vergelijk het met begin mei. Natuurlijk is het van rit tot rit verschillen, maar het viel mij gewoon op. Ik lees op internet dat het tot 5% kan schelen. Misschien is mijn; tot 10% wel wat overtrokken. Maar het is iig duidelijk te zien. Ik ga iig voorzichtiger om met mn banden wissel. Helaas stond mn auto dit jaar 2x onverwachts in de garage waardoor de wissel niet door kon gaan. Als je pech hebt moet je ook ruim een maand wachten om terecht te kunnen bij de bandenboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hydraulic schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:37:
[...]

Ik vergelijk het met begin mei. Natuurlijk is het van rit tot rit verschillen, maar het viel mij gewoon op. Ik lees op internet dat het tot 5% kan schelen. Misschien is mijn; tot 10% wel wat overtrokken. Maar het is iig duidelijk te zien. Ik ga iig voorzichtiger om met mn banden wissel. Helaas stond mn auto dit jaar 2x onverwachts in de garage waardoor de wissel niet door kon gaan. Als je pech hebt moet je ook ruim een maand wachten om terecht te kunnen bij de bandenboer.
Ik vermoed dat het weer meer invloed heeft dan de banden.
Rit van huis naar garage: 16,8kWh/100km
Wissel naar zomerbanden, de volgende dag.
Rit van garage naar huis: 19kWh/100km
Sja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
Zipsop schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Je kan het beste nog even wachten tot de nieuwe prijslijst er is voor modeljaar 2026 die in juli in productie gaat. Kans is groot dat de dealers al geen slots meer hebben voor productie in mei/juni voor het huidige model. Dan kunnen ze nu wel een offerte maken maar die is toch niet meer geldig voor het nieuwe modeljaar.
Andere optie is echt specifiek zoeken naar een slot voor het huidige model met productie eind juni. Die zal een dealer niet graag in voorraad willen hebben met een model update in aantocht.
Enig idee wat er nieuw gaat zijn, sta ook op punt van bestellen?

edit, gevonden, waarschijnlijk de update die de i5 ook heeft gehad.

Vraag natuurlijk of dan de actie van het M pakket nog geldig is of de prijs gewoon omhoog gaat?

[ Voor 10% gewijzigd door Mcie op 22-05-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Mcie schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:46:
[...]

Enig idee wat er nieuw gaat zijn, sta ook op punt van bestellen?

edit, gevonden, waarschijnlijk de update die de i5 ook heeft gehad.

Vraag natuurlijk of dan de actie van het M pakket nog geldig is of de prijs gewoon omhoog gaat?
Ik sta ook op het punt van bestellen.
Wat zijn de veranderingen dan?

Misschien zinvol om nog even te wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
@Mcie en @Speedy_Gonzalez Zolang BMW ze nog niet bekend heeft gemaakt is dat wat lastig te zeggen natuurlijk wat de veranderingen gaan zijn. Als ik naar voorgaande jaren kijk dan zal dit volgende week bekend worden gemaakt.

Als je nu besteld zal je naar verwachting ook niet meer het huidige model en prijzen krijgen. Die order gaan ze dan gewoon omzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 17-09 22:23
De i4 M60 staat inmiddels vermeld op de site van BMW: https://www.bmw.nl/nl/mod...tml/bmw-i4-m60-xdrive.bmw
Helaas nog niet in de configurator.

De verschillen die ik hier uit haal t.o.v. de M50 zijn:
  • Vermogen: 442 kW (601 pk) i.p.v. 400 kW (544 pk)
  • Acceleratie 0–100 km/h: 3,7 sec. i.p.v. 3,9 sec.
  • Stroomverbruik, gecombineerd WLTP: 21–16,6 kWh i.p.v. 19,7–17,9 kWh
  • Elektrische actieradius, WLTP: 432 - 551 km i.p.v. 469 - 513 km
  • Bijgeladen actieradius na 10 minuten snelladen: 141 - 185 km i.p.v. 135 - 173 km
  • Leeggewicht: 2.285 kg i.p.v. 2.290 kg
Lijkt dus met 10% meer vermogen zo'n 5-10% efficiënter te zijn geworden.
Dealers weten nog niets qua prijzen en levering. Iemand hier toevallig? ;)
Verder geen idee of er ook iets verandert nu aan de 35 of 40 overigens, kan daar geen verschillen in ontdekken.

[ Voor 11% gewijzigd door man-o-script op 23-05-2025 11:06 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

man-o-script schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:16:
De i4 M60 staat inmiddels vermeld op de site van BMW: https://www.bmw.nl/nl/mod...tml/bmw-i4-m60-xdrive.bmw

• Bijgeladen actieradius na 10 minuten snelladen: 141 - 185 km i.p.v. 135 - 173 km
Verder geen idee of er ook iets verandert nu aan de 35 of 40 overigens, kan daar geen verschillen in ontdekken.
Ik neem aan dat de M50 dan gaat verdwijnen?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Dat lijkt me wel, is bij de iX en i5 ook zo gegaan. Maar op dit moment staat de M50 er ook nog gewoon tussen, al zal die niet meer te bestellen zijn in de praktijk.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer

601 pk. Feitelijk belachelijk toch. Maar ben wel geïnteresseerd om te kunnen stoefen tegen werkcollea's _/-\o_
Ik herinner mij 30 jaar terug toen een collega de nieuwste VW Passat bestelde met 130 pk TDI motor. Wij hadden enkel de 90pk versie. Die toen voor die tijd reeds best sportieve prestaties boekte 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• man-o-script
Het is eigenlijk ook te veel, maar het prijsverschil tussen de e40 xdrive of M50 is in de praktijk maar zo'n €5-6K (mits full options). En daar krijg je dan 200pk en 1,4 seconde voor terug ;)
Hoop dat dit voor de M60 ook het geval blijft...

[ Voor 18% gewijzigd door man-o-script op 23-05-2025 13:14 ]

//

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
dencoupe schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat ik weet wat ze precies bedoelen. Vroeger als ik Eco pro individual wilde doen of sport individual, dan denk ik dat ik 2x op de knop Eco pro of sport moest drukken. Eerst ging hij naar de Eco pro en dan Eco pro individual. Nu gaat hij direct naar de laatste gebruikte.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 20:23
Toen het nieuws uitkwam van de M60 dacht ik eerst “lap, net een M50 besteld”. Maar uiteindelijk boeien de verschillen mij niet echt, dus cva nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik lees her en der verhalen over een pin die de bak blokkeert bij een automaat zodra je hem in de P stand zet en dat die pin eigenlijk niet sterk genoeg is om de auto op zijn plaats te houden en dat daarom altijd de handrem gebruikt moet worden, zeker als je op een helling parkeert.
Een i4 heeft natuurlijk geen bak, maar wat gebeurt er dan wel zodra je hem in de P stand zet?
En kun je bij een i4 het beste toch de handrem activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• man-o-script
caoim schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:08:
Toen het nieuws uitkwam van de M60 dacht ik eerst “lap, net een M50 besteld”. Maar uiteindelijk boeien de verschillen mij niet echt, dus cva nog.
Wanneer had je besteld? Want in juli wordt als het als het goed is al geen M50 meer gebouwd. Bestellen is nu ook niet meer mogelijk. Of zinloos aangezien die dan geannuleerd en omgezet moet worden.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
man-o-script schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:49:
[...]

Wanneer had je besteld? Want in juli wordt als het als het goed is al geen M50 meer gebouwd. Bestellen is nu ook niet meer mogelijk. Of zinloos aangezien die dan geannuleerd en omgezet moet worden.
December. Dus ik heb de mijne al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
caoim schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:52:
[...]

December. Dus ik heb de mijne al.
Ah dat was dan ook wel lang wachten geweest, en het inderdaad niet waard…

//

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:23:
Ik lees her en der verhalen over een pin die de bak blokkeert bij een automaat zodra je hem in de P stand zet en dat die pin eigenlijk niet sterk genoeg is om de auto op zijn plaats te houden en dat daarom altijd de handrem gebruikt moet worden, zeker als je op een helling parkeert.
Een i4 heeft natuurlijk geen bak, maar wat gebeurt er dan wel zodra je hem in de P stand zet?
En kun je bij een i4 het beste toch de handrem activeren?
De i4 heeft een Parking lock actuator op de achtermotor die hem fysiek blokkeert op de tandwielkast.
Als ik het onderdeel opzoek kost deze 618 euro dus best aardig component.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQSDxpXF3kAHtZvQOcGVNal078M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGQkZbKepSjBTbYVvRMMcyOe.jpg?f=fotoalbum_medium
Die zwarte module op de foto met label Parksperre

Maar bij mij gaat de handrem er gewoon automatisch op bij het uitzetten net als de P. ik denk dat ik echt nog nooit op die knopjes gedrukt heb in de afgelopen 220k kilometer.
Zelfs met -35 is Noorwegen geen issues mee gehad. En prima op bevroren hellingen geparkeerd ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Zipsop op 24-05-2025 15:46 . Reden: Foto ter verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:49
Gisteravond kreeg ik ook de laatste update binnen, en gelijk geïnstalleerd.

Kom ik vanochtend bij de auto stond ik toch even raar te kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYLBjKCwrlc4ETd8bYp2s8G_PGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ma2cdRF9exshmDScJodrrFlS.jpg?f=fotoalbum_large

Hij lijkt een stuk lager te staan. Een heel stuk lager! Best een goede look eigenlijk 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-ygwYrOVI5blVTGPRLE1PrLuQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k941pr548YicWTHoKFgfPcvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik wel vaker wat Citroën-achtige taferelen gezien bij (mijn) i4 dus stapte gewoon in om weg te rijden.

Toen werd ik begroet door:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVcS-OFZc_duVTjVipC_peIOe7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBQKHzUcJ8r2EvZtG2dzGfPt.jpg?f=fotoalbum_large

Na een seconde of 30 (give or take) was de melding weg en stond hij weer net even te hoog op z’n pootjes zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Duzzan schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:46:

[Afbeelding]

Hij lijkt een stuk lager te staan. Een heel stuk lager! Best een goede look eigenlijk 8)
[Afbeelding]

Nu heb ik wel vaker wat Citroën-achtige taferelen gezien bij (mijn) i4 dus stapte gewoon in om weg te rijden.

[Afbeelding]

Na een seconde of 30 (give or take) was de melding weg en stond hij weer net even te hoog op z’n pootjes zoals altijd.
Komt vaker voor, al 2 keer eerder met een update gehad, als de module van de luchtvering een reboot krijgt na een update laat hij het systeem leeglopen. De compressor gaat dan pas weer aan als je de auto aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:52
..
Had hierover nog een mail gestuurd naar mijn BMW dealer. Specifiek de vraag of er ook voor de 40 nog iets ging wijzigen aangezien ik afgelopen week eindelijk mijn contract er door heb en de auto besteld gaat worden. De reactie was als volgt:
Over de wijzigingen die jij aangeeft is concreet nog niets bekend vanuit BMW en ik schat in dat dit pas in 2026 staat te gebeuren, dus dat zou dan wel aan je voorbijgaan.
Zoals ik het lees is het meer een technische wijziging dan dat per se het hele model verandert, maar ik durf niets zeker te zeggen:)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Zipsop schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:39:
[...]

De i4 heeft een Parking lock actuator op de achtermotor die hem fysiek blokkeert op de tandwielkast.
Als ik het onderdeel opzoek kost deze 618 euro dus best aardig component.
[Afbeelding]
Die zwarte module op de foto met label Parksperre

Maar bij mij gaat de handrem er gewoon automatisch op bij het uitzetten net als de P. ik denk dat ik echt nog nooit op die knopjes gedrukt heb in de afgelopen 220k kilometer.
Zelfs met -35 is Noorwegen geen issues mee gehad. En prima op bevroren hellingen geparkeerd ook.
Heb je auto hold aan staan dan?
Dan gaat de handrem er automatisch op maar dat vind ik best irritant rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zondag 25 mei 2025 @ 01:06:
[...]

Heb je auto hold aan staan dan?
Dan gaat de handrem er automatisch op maar dat vind ik best irritant rijden.
Ah dat zal het zijn dan, geen issues met autohold dus er nog nooit af gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• man-o-script
DonJunior schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Had hierover nog een mail gestuurd naar mijn BMW dealer. Specifiek de vraag of er ook voor de 40 nog iets ging wijzigen aangezien ik afgelopen week eindelijk mijn contract er door heb en de auto besteld gaat worden. De reactie was als volgt:

[...]
Ja de gemiddelde dealer weet minder dan wij hier heb ik de indruk. Vrijdag ook de info doorgestuurd van de website, maar nog niets gehoord.
Vorige week vertelden ze me nog droog dat alleen de badge op de achterkant werd aangepast…

Voor de 40 vermoed ik dat er niets wijzigt nu in juli. Heb daar nergens iets over gehoord of gelezen. Bij de 50 > 60 is het naar mijn idee ook maar een softwarematige upgrade om één lijn te trekken voor de topmodellen t.o.v. de iX en i5.
Per 2028 verdwijnt dit model toch, dus die laatste jaren zullen ze er qua updates niet meer aan sleutelen lijkt me.

[ Voor 22% gewijzigd door man-o-script op 25-05-2025 11:33 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Zipsop schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Ah dat zal het zijn dan, geen issues met autohold dus er nog nooit af gehad.
Ik vind het niet prettig als ik bijvoorbeeld in een parkeergarage vooruit richting een muur ga.
Het enige wat ik dan doe is de voet op de rem en vlak voor ik bij de muur ben iets los laten en weer indrukken en weer loslaten tot ik er ben.
Met auto hold aan, moet ik na stilstaan weer gas geven met het risico dat ik tegen de muur kom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caoim
ASS-Ware schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:12:
[...]

Ik vind het niet prettig als ik bijvoorbeeld in een parkeergarage vooruit richting een muur ga.
Het enige wat ik dan doe is de voet op de rem en vlak voor ik bij de muur ben iets los laten en weer indrukken en weer loslaten tot ik er ben.
Met auto hold aan, moet ik na stilstaan weer gas geven met het risico dat ik tegen de muur kom.
In dergelijke situaties zet ik het gewoon even af. Net zoals mijn rechterspiegel niet naar beneden kantelt bij het achteruit rijden, maar als ik parallel moet parkeren zet ik dat gewoon even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
Ik heb nu een offerte ingediend van een i4 en van een demo i5 touring, kijken wat de leasemaatschappij zegt en dan hopelijk binnenkort bestellen, duurt nu al zo lang bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Ik zat laatst bij de dealer in 2 I4 40's die standaard in de showroom geparkeerd stonden in dus een stabiele warme omgeving en de range was 98% met 397 Km van de ene, en 92% met 371 Km van de andere.

Dat klinkt toch wel erg laag, voor mij persoonlijk dan. Zijn die waardes representatief?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Shao Kahn schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:13:
Ik zat laatst bij de dealer in 2 I4 40's die standaard in de showroom geparkeerd stonden in dus een stabiele warme omgeving en de range was 98% met 397 Km van de ene, en 92% met 371 Km van de andere.

Dat klinkt toch wel erg laag, voor mij persoonlijk dan. Zijn die waardes representatief?
Even in de oude gegevens gedoken.

Ik heb in juli 2024 met een i4 e-drive 40 een keer een rit gemaakt van 191KM, ik vertrok met 100% en kwam aan met 56%.
Dat was een rit met 2 volwassenen en een kind met wat spullen in de kofferbak, snelweg max 100KM/Uur.

Rond de bestemming 2,8KM gereden met wat jongeren die de power van een EV wilde voelen, tot 54%.

De terugrit, 188KM, met 2 volwassenen en een kind, vertrokken met 54% en thuis aangekomen met 5%, met flink wat stukken 130KM/Uur op de snelwegen.

Al met al dus 382KM op 95% accu.

Het verbruik hangt af van het weer, de lading, de snelheid, etc en wat je op het display ziet is een schatting op basis van het verbruik tijdens de afgelopen ritten, vrees ik.

Op een normale rit naar een klant waar ik geregeld kom verbruik ik op 76KM zo'n 15% bij mooi weer en 20% bij kou.
Als ik dat omzet naar 100% accu dan kom ik op een range van 506KM bij mooi weer en 380KM bij kou.

Ik maak me niet druk.
Ik ga lekker rijden en hang hem aan de beademing zodra ik thuis kom en hij staat normaalgesproken altijd klaar met 80% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Duzzan schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haha mooie. Ik kwam gisteren aan in een parkeergarage en klikte op 'update installeren'. Toen stapte ik uit om mijn tas uit de kofferbak te pakken en ging m'n kofferbak niet meer dicht :+ Alles was uit binnen. Dus maar met de hand dicht geduwd en gelukkig ging hij wel op slot.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-09 17:47
Verbruik van mijn e40 ligt deze maand tot nu toe over totaal 924 km op 16.2KWh/100km.
Erg netjes denk ik. Dan haal je dus gewoon 500 km met een acculading.
Het verbruik ligt 16% lager dan in april en dit komt omdat we in april verscheidene malen met fietsendrager met 2 E bikes achterop hebben gereden. Dit laat verbruik flink toenemen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tgNQr6fV/Screenshot-20250527-113241-My-BMW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
ASS-Ware schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Even in de oude gegevens gedoken.

Ik heb in juli 2024 met een i4 e-drive 40 een keer een rit gemaakt van 191KM, ik vertrok met 100% en kwam aan met 56%.
Dat was een rit met 2 volwassenen en een kind met wat spullen in de kofferbak, snelweg max 100KM/Uur.

Rond de bestemming 2,8KM gereden met wat jongeren die de power van een EV wilde voelen, tot 54%.

De terugrit, 188KM, met 2 volwassenen en een kind, vertrokken met 54% en thuis aangekomen met 5%, met flink wat stukken 130KM/Uur op de snelwegen.

Al met al dus 382KM op 95% accu.

Het verbruik hangt af van het weer, de lading, de snelheid, etc en wat je op het display ziet is een schatting op basis van het verbruik tijdens de afgelopen ritten, vrees ik.

Op een normale rit naar een klant waar ik geregeld kom verbruik ik op 76KM zo'n 15% bij mooi weer en 20% bij kou.
Als ik dat omzet naar 100% accu dan kom ik op een range van 506KM bij mooi weer en 380KM bij kou.

Ik maak me niet druk.
Ik ga lekker rijden en hang hem aan de beademing zodra ik thuis kom en hij staat normaalgesproken altijd klaar met 80% accu.
Dank voor deze inzage.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• man-o-script
Vergeet ook niet dat die demo-auto's alleen maar voor korte ritjes gebruikt worden waarbij ze flink worden doorgetrapt (is die EV echt zo snel?!). De KM-prognose past zich aan aan je rijstijl en wat hij verwacht dat je gaat doen de komende kilometers, dat is bij benzine BMW's ook gewoon zo...

//

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Shao Kahn schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:13:

Die waardes zijn representatief voor de laatste tientallen km die er mee gereden zijn.
Zelf kom ik op een gemiddeld verbruik van 17.3kWh/100km, in de zomermaanden is dat typisch 15.6 of zo, in de winter 18.2 voor mijn typische trajecten.
Op vakantie met een fietsendrager is het eerder 21+, vooral bij veel snelweg aan hogere snelheid, maar bij een traject binnendoor is 16-17 dan wel weer realistisch.
Dus ja, het aangegeven bereik schommelt soms flink. Al vind ik anderzijds dat de geschatte SoC bij aankomst heel vaak erg nauwkeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Ik doe nog niet genoeg mijn best vrees ik 🥲

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5BQpytuf9UgJcm6U09iyjLPRU0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZQVma4RwiEpm41LueWxKdKAR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
caoim schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:04:

[Afbeelding]
Gemiddeld nog geen 10 kilometer per rit??

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:49
Ik haal ook nooit lage waardes … deze maand zit ik op 19.4.

In de praktijk nooit last van een range die ontoereikend is. Ik kan op de meeste plekken waar ik kom laden dus gedurende de week zorg ik dat de batterij altijd tussen 20% en 80% zit.
Als ik een lange rit doe (buitenland bijvoorbeeld) dan laad ik ‘m op tot 100% en pak ik snelladers indien nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• man-o-script
De M60 staat ondertussen in de configurator met nauwelijks prijsverschil t.o.v. de M50.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:01
Heb ong 3k km erop zitten. zet hem ook altijd op eco op de snelweg, vind het wel lekker gaan zo. beetje hetzelfde als mijn vorige 35 (nu een 40)

Waar mogelijk uiteraard, altijd cruise control op 125. en ik durf ook wel eens drukken op de pedaal :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ky68xSJeWWxjGeeswtm1T1rj05k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tr7hNp8lTAvCx8qDWVRzA9wT.png?f=fotoalbum_large
caoim schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:04:

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiX3-burger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-09 17:32
man-o-script schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:46:
De M60 staat ondertussen in de configurator met nauwelijks prijsverschil t.o.v. de M50.
De edrive40 lijkt echter onveranderd te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Clinternet schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:54:
Heb ong 3k km erop zitten. zet hem ook altijd op eco op de snelweg, vind het wel lekker gaan zo. beetje hetzelfde als mijn vorige 35 (nu een 40)

Waar mogelijk uiteraard, altijd cruise control op 125. en ik durf ook wel eens drukken op de pedaal :)

[Afbeelding]

[...]
Ik rij ook altijd in Eco, dan wel individual met airco op de nomale stand, anders willen de ramen nog weleens beslaan bij nat weer.
En ook altijd in D, omdat ik B niet fijn rijden vind.
Ik merk wel verschil bij de 'gas reponse' maar vermoed ook dat het qua power niets uitmaakt of je in Eco, Comfort of Sport rijdt als je het pedaal tot de vloer indrukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
BiX3-burger schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:06:
[...]

De edrive40 lijkt echter onveranderd te zijn
Kleine range verbeteringen zoals ook in de i5 gedaan zijn

Quote uit het pers bericht:

BMW i4: reduced consumption, new range-topper with extra power.

From July 2025, the BMW i4 eDrive35 (WLTP combined (EnVKV): energy consumption 17.5 kWh/100 km; CO2 emissions 0 g/km; CO2 class A; range 428 km) as well as the BMW i4 eDrive40 (WLTP combined (EnVKV): energy consumption 17.8 kWh/100 km; CO2 emissions 0 g/km; CO2 class A; range 510 km) will come with silicon carbide semiconductor components in the power electronics (SiC inverter), which reduce consumption by around 4.5 per cent while adding up to 22 kilometres of range (depending on the model and equipment installed as part of an individual vehicle configuration).

From July 2025, the new range topper for the all-electric BMW i4 comes in the shape of the BMW i4 M60 xDrive (WLTP combined (EnVKV): energy consumption 20.9 kWh/100 km; CO2 emissions 0 g/km; CO2 class A; range 433 km). Compared to the predecessor, it provides an additional 42 kW/57 hp of power, for a system output of 442 kW/601 hp. The new BMW i4 M60 xDrive takes 3.7 seconds for the sprint from 0 to 100 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
DonJunior schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:05:
[...]

Gemiddeld nog geen 10 kilometer per rit??
Aangezien ik 4 dagen per week van thuis werk is het meestal de kinderen naar school doen en terug, eens naar de winkel, naar de zwemles, ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
caoim schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:15:
[...]

Aangezien ik 4 dagen per week van thuis werk is het meestal de kinderen naar school doen en terug, eens naar de winkel, naar de zwemles, ..
Ja nee ik herken het helemaal, daardoor kom ik ook nooit echt laag qua verbruik.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
Misschien dat door de "update" de voorraadauto's wat goedkoper worden, heb er 1 gevonden met alles er op en er aan in de juiste kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02

Ik ben met name benieuwd naar de drive dynamics van de M60 omdat er toch wel vaak gezegd wordt dat men een Edrive40 als daily een fijnere wagen vindt dan een M50.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eikrur
mash_man02 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Ik ben met name benieuwd naar de drive dynamics van de M60 omdat er toch wel vaak gezegd wordt dat men een Edrive40 als daily een fijnere wagen vindt dan een M50.
Ik kreeg recent een M50 mee bij de garage als leenauto, zelden zoveel fun aan een auto beleefd maar het is haast onmogelijk er relaxed in te rijden (daarvan zoek ik de "fout" overigens grotendeels bij mijzelf) en dus onderschrijf ik dat de e35 of e40 voor dagelijks gebruik voor mij een betere keus is,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik meld me ook in dit topic.
Heb afgelopen week een i4 edrive40 besteld in de kleur Cape York Green
Vooralsnog staat levering gepland op begin augustus.
Dit zijn de specs:

M Sport Edition
S0337 - M Sportpakket
S0710 - M Sportstuurwiel met leder bekleed
S715 - M Aerodynamica pakket

Cape York Green metallic
19 inch LM M Y-spaak (styling 859 M)in Bicolor Jet Black uni

Kunstleder Sensatec Schwarz
M Interieurlijsten Rhombicle Anthrazit

Innovation Pack
S06U3 - BMW Live Cockpit Professional
S05AU - Driving Assistant professional
S05DN - Parking Assistant Plus

Comfort Pack
S0322 - Comfort Access
S0488 - Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder en passagier
S06NX - Draadloos oplaadstation gsm

M Aerodynamicapakket
Raamomlijsting M hoogglans Shadow Line
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
Opbergpakket
Galvanische afwerking voor bedieningselementen
Deactiverings passagiersairbag
Intelligent emergency call
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder en passagier
Stuurwielrand verwarmd
Automatische 2-zone airconditioning
BMW Connected Pack Professional
Personal eSIM
DAB-tuner
HIFI System Harman Kardon
Ondersteuning multimedia audio/usb
BMW TeleServices
Active Guard Plus
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
High-beam assistant
Active Cruise Control
Akoestische waarschuwing voor voetgangers
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Ambiance verlichting
Automatische dimmende binnenspiegel
Adaptieve LED koplampen en laser achterlichten
Bandenspannings -weergavesysteem
Wielslotbouten
Laadkabel (Mode 3, 22kW)
Verlengde Garantie - 3 jaar
Service inclusive 4 jaar / onbeperkte kilometers
Gevarendriehoek en verbanddoos

En een plaatje voor de fun :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VDlRAG-Z-rc42mK1gvfily4PXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQvHsMFodoR2KKqwZGHYkPEN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:16:
Dit zijn de specs:

M Sport Edition
S0337 - M Sportpakket

Cape York Green metallic

Innovation Pack
S05AS - Driving Assistant

Comfort Pack
S0322 - Comfort Access

M Aerodynamicapakket
Opbergpakket
Stuurwielrand verwarmd
Personal eSIM
DAB-tuner
BMW TeleServices
Active Guard Plus
High-beam assistant
Active Cruise Control
Ambiance verlichting
Wielslotbouten
Laadkabel (Mode 3, 22kW)

[Afbeelding]
Het lange wachten is begonnen :)

Als alles goed gaat mag ik die van mij volgende week ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:16:
Dit zijn de specs:

M Sport Edition
S0337 - M Sportpakket

Cape York Green metallic

Innovation Pack
S05AS - Driving Assistant

Comfort Pack
S0322 - Comfort Access

M Aerodynamicapakket
Opbergpakket
Stuurwielrand verwarmd
Personal eSIM
DAB-tuner
BMW TeleServices
Active Guard Plus
High-beam assistant
Active Cruise Control
Ambiance verlichting
Wielslotbouten
Laadkabel (Mode 3, 22kW)

[Afbeelding]
Mooie Config, mooie kleur, ik zie alleen dat je Driver Assist ipv Driver Assist prof. hebt genomen, als je dat nog kan veranderen zou ik zeker de pro nopg toevoegen, je krijgt dan lane assist erbij wat erg handig is als je bijv alleen al het scherm met de vele mpgelijkheiden bediend op de snelweg. Ik heb het vergeten/wist niet dat lane assist een optie was en ik heb zeer veel spijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

eikrur schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:18:
[...]

Mooie Config, mooie kleur, ik zie alleen dat je Driver Assist ipv Driver Assist prof. hebt genomen, als je dat nog kan veranderen zou ik zeker de pro nopg toevoegen, je krijgt dan lane assist erbij wat erg handig is als je bijv alleen al het scherm met de vele mpgelijkheiden bediend op de snelweg. Ik heb het vergeten/wist niet dat lane assist een optie was en ik heb zeer veel spijt
Oops, ik ging er ook vanuit dat dit standaard was.
Ik ga het nog even navragen bij de dealer.
Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caoim
Ik heb de professional niet genomen, en ik mis het niet. Ik heb het wel op onze andere wagen en het stoort mij meer dan dat het helpt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Franciesco
  • Laatst online: 18-09 15:57
Inmiddels heb ik ‘mijn’ i4 eDrive40 opgehaald. *O*
Ben er blij mee en benieuwd hoe hij gaat bevallen. De eerste kilometers waren in ieder geval veel belovend: hij voelt erg solide aan, stuurt heerlijk, is stil en ook het comfort op hobbelige wegen is prima.
De kleur (Dravitgrau) vind ik erg mooi: grijs met soms een bruinachtige tint, dan weer een blauw/paarsachtige tint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCOCm5X8ZoWiwMTvlR5y_Hj5GJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFmAUG13QhJqoGzuHpVDKR3G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
.nvm

[ Voor 99% gewijzigd door DonJunior op 31-05-2025 11:13 . Reden: ik hoef niet de moraalridder uit te hangen ]

*sowieso

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-09 17:47
Franciesco hier al ruim 2 jaar dezelfde Dravit Grau. Fantastische kleur en auto!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g2L2d6jg/20250510-141055.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
caoim schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:46:
Ik heb de professional niet genomen, en ik mis het niet. Ik heb het wel op onze andere wagen en het stoort mij meer dan dat het helpt.
Zo zie je maar dat "smaken" verschillen, ik heb hiervoor een Tesla gehad en daar was driver assist (of autopilot zoals zij het noemen) een drama maar ik heb DA professional inderdaad ook in mijn 530e en daar werkt het geweldig, dus ik mis het daarom enorm in mijn i4. Denk dat het wel heel afhankelijk is hoe je het gebruikt, als je het echt als assistent gebruikt dan kan ik me bijna niet voorstellen dat het storend werkt, als je verwacht dat het grotendeels je taken als bestuurder overneemt zou het inderdaad anders kunnen worden ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik kon het gelukkig nog wijzigen. Dus bedankt voor de tip !!

Productie week is week 30, dus ben benieuwd of afleveren begin augustus gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:25:
Ik kon het gelukkig nog wijzigen. Dus bedankt voor de tip !!

Productie week is week 30, dus ben benieuwd of afleveren begin augustus gaat lukken.
Moet kunnen, die van mij was 13 Maart in productie gegaan en stond die zelfde maand nog bij de dealer. Mag ik als alles goed gaat vrijdag ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Oops, ik ging er ook vanuit dat dit standaard was.
Ik ga het nog even navragen bij de dealer.
Bedankt voor de tip :)
Voor zover ik weet heb je geen, ACC, en DPP qua radar en dat is allemaal andere hardware configuratie.

Bij ACC wordt een kleinere unit gebruikt dan bij DPP.

Onderstaand de DPP variant :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULc-HoePSBuO0B2OZXPADDS5XHE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vfrEbdfa5dVdb8qdFqskbs2f.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door mash_man02 op 02-06-2025 12:49 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.