Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Woolfie schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:22:
Kan je ergens zien hoeveel km per uur je de voorbije rit gemiddeld gereden hebt? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat deze informatie nergens weergegeven zou worden.
Rit geschiedenis in de app kan je dat per rit terug zien, als je het aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nononsense
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 20:52
Kerberos84 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:09:
[...]

Hier een verbruik van 3% en er staan 2 wagens in, waardoor we die wel af en toe gebruiken voor bvb te kijken welke range ed. Ook staan er 3 widgets op mn scherm die er gebruik van maken, dus die 3% is wrs hoog ivm anderen. Maar zeker geen 40%...

Maar mss is ie een update aan het binnenhalen en uitpakken en zo om deze dan naar je wagen te pushen? Dan kan ik me voorstellen dat hij veel meer actief gaat zijn?
Als dit het zou zijn zou ik bij het data verbruik van de app een hoge waarde moeten zien staan. Dat is echter niet het geval. bovendien zijn volgens mijn auto software en kaart up to date. Dit is dus niet het geval.
Wel is dit een rare situatie. Ik ga de hele app nog maar eens helemaal van de telefoon af halen en opnieuw installeren. Van bijna 2 dagen op een lading gaat mijn telefoon nu minder dan een dag mee :(

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02
Vandaag eindelijk mijn i4 in ontvangst genomen, na eerst interieur upgrade en daarna PPF. Heel blij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Irb3DSohCL2qA-3wztbBiQctt3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4Q8TQX5KVfmm4tYTbVsCmwH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkMT9WQbVpLt1ZXuKv3sNLuJ6hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FX68ROQxgAuNSxNu5Q06R3dK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XINPOlI06pP1qJ2VcTjcmAs7DXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKRwtWhX1ff7PnsDVGsOmzSQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHu1RCbE8h_HuAlWC75_IlsFTk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q82qP7ljOqdJk7npPh1ekLLn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oRMzJszGLndsWPsiGh-1HZ1NlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6FgtmbnsFHRuN3y71hGEIHb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Proficiat , Mooie auto. Wielen vind ik wel iets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caoim
GeorgeBfast schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:51:
Proficiat , Mooie auto. Wielen vind ik wel iets minder.
Bedankt! En snap ik, ik ben ook niet 100% overtuigd. Maar wou geen bicolor. Dus in afwachting van velgen te vinden die ik wel 100% vind, de bestaande laten poedercoaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:09
caoim schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:53:
[...]

Bedankt! En snap ik, ik ben ook niet 100% overtuigd. Maar wou geen bicolor. Dus in afwachting van velgen te vinden die ik wel 100% vind, de bestaande laten poedercoaten.
Welk model velg is dit, M859? Ik vind het juist wel cool, bedacht mij vandaag toevallig toen ik weer een i4 zag rijden dat de velgkeuze wat beperkt is. Dit geeft wat variatie op de weg en vind het serieus goed staan.

[ Voor 7% gewijzigd door pieter81! op 18-04-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
caoim schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:53:
[...]

Hij is verder prachtig , die stoelen en dat leer , dat rood vind ik echt ruig. Maar nogmaals de velgen twijfel ik. Je hebt achter geen type aanduiding , is het een M50 toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caoim
pieter81! schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:58:
[...]

Welk model velg is dit, M859? Ik vind het juist wel cool, bedacht mij vandaag toevallig toen ik weer een i4 zag rijden dat de velgkeuze wat beperkt is. Dit geeft wat variatie op de weg en vind het serieus goed staan.
859M idd.
GeorgeBfast schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 22:00:
[...]

Hij is verder prachtig , die stoelen en dat leer , dat rood vind ik echt ruig. Maar nogmaals de velgen twijfel ik. Je hebt achter geen type aanduiding , is het een M50 toch?
Ik heb alle type aanduidingen laten verwijderen, enkel het M logootje in de grill. Ik vind het cleaner, en het kuist eenvoudiger 😁

Heb de spiegelkappen trouwens ook laten spuiten in koetswerkkleur, heb het niet zo meer voor zwarte spiegelkappen.

[ Voor 6% gewijzigd door caoim op 18-04-2025 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nononsense
nononsense schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:41:
[...]

Als dit het zou zijn zou ik bij het data verbruik van de app een hoge waarde moeten zien staan. Dat is echter niet het geval. bovendien zijn volgens mijn auto software en kaart up to date. Dit is dus niet het geval.
Wel is dit een rare situatie. Ik ga de hele app nog maar eens helemaal van de telefoon af halen en opnieuw installeren. Van bijna 2 dagen op een lading gaat mijn telefoon nu minder dan een dag mee :(
OK de app gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd en ingelogd. Nog steeds meer dan 30% battery usage 8)7
Ben ik nou echt de enige met dit issue of heeft iemand misschien een oplossing? Nogmaals het is op een Sony Xperia 1 VI met stock android en laatste updates. ik snap hier dus echt helemaal niks van. Het gekst is nog dat de app bijn niet gebruikt is en toch een hoog verbruik heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtCE5LBYeXEYLcDCiAXNbspIRSY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PKo6mN8toDOy3Iuirqd0UuNh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 13:14
nononsense schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:43:
[...]

OK de app gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd en ingelogd. Nog steeds meer dan 30% battery usage 8)7
Ben ik nou echt de enige met dit issue of heeft iemand misschien een oplossing? Nogmaals het is op een Sony Xperia 1 VI met stock android en laatste updates. ik snap hier dus echt helemaal niks van. Het gekst is nog dat de app bijn niet gebruikt is en toch een hoog verbruik heeft.
[Afbeelding]
Srr, bij mij sinds gisteren niet opgeladen, en minder dan 1%. Pixel 9 Pro. Android 15.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:35
Op mijn iphone gebruikt de app ook niets. Over 10 dagen (minder dan) 1%.

Kan het zijn dat de app probeert een update voor de auto binnen te halen, dat niet lukt en het continue blijft proberen en zo je batterij leegtrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:20
Niet leuk maar mss ook nuttig (aangezien niemand anders er last van blijkt te hebben) om de hele phone een keer naar fabrieksinstellingen te zetten en alles opnieuw te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nononsense schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:43:
[...]

[Afbeelding]
Battery usage van Android eens resetten?
Met 5 minuten gebruik, kan die nooit 30% van je batterij hebben getrokken lijkt me.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nononsense
YakuzA schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:49:
[...]

Battery usage van Android eens resetten?
Met 5 minuten gebruik, kan die nooit 30% van je batterij hebben getrokken lijkt me.
Dank voor jullie suggesties. Toch is dit wel wat er gebeurde, de accu ging echt rap leeg. Maar ik denk dat het nu gelukt is.

Als ik bij systeem kerk leek de gps 100% gebruikt te worden dus de permissie voor locatie uitgezet. Dit leek even te helpen maar werkte niet echt. Toen achtergrond gebruik ook uitgezet en de accu was weer normaal. Omdat je dan toch wel veel gaat missen 1 voor 1 alles weer terug gezet qua permissies en alles werkt maar zonder het accu gebruik. Raar maar waar. Zit nu op 1%, dat is heel acceptabel.

Wel nog een andere vraag, met idrive 8.5; hoe zet ik alle gesproken navigatie begeleiding uit. Dat krijg ik nu niet voor elkaar en de gong is in de stad heel irritant. Met de HUD kan ik best zonder. Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:09
Ik ben mij langzamerhand aan het orienteren op andere zomerbanden.

Heb nu nog de 18inch Hankook banden die er af-fabriek opzaten. Bevallen op zich prima, al slijten ze wel rap.
Heb de staggered setup, dus achter 255 en voor 245 breed.

Ga op zich zonder problemen voor dezelfde banden via de BMW-dealer, maar wil er niet blind op varen en klakkeloos weer hetzelfde kiezen zonder onderzoek.

Over ster-markering is al het nodige geschreven, maakt mij niet echt uit (wel mooi meegenomen natuurlijk).

Naast de Hankooks levert BMW origineel ook op Pirelli P-Zero's. Kan eventueel ook natuurlijk.

Afijn, iemand specifieke ervaringen en overwegingen gehad te wisselen naar iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
  • Laatst online: 00:35
nononsense schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:02:
[...]

Wel nog een andere vraag, met idrive 8.5; hoe zet ik alle gesproken navigatie begeleiding uit. Dat krijg ik nu niet voor elkaar en de gong is in de stad heel irritant. Met de HUD kan ik best zonder. Iemand die het weet?
Als je nog niet de laatste update hebt met het nieuwe Navi menu’tje dan zit het onder de optie “gesproken instructies”. Die tover je tevoorschijn door in de map view van rechts naar links te swipen.

Als je het nieuwe menu’tje hebt dan is daar een speakertje dacht ik. Daar kan je het aan/uit zetten.

En fijn te horen dat je app nu wel goed werkt.

Wat betreft de banden:
Michelin is ook nog een optie. Althans, ik heb dezelfde setup en af fabriek met Michelin Pilot Sport 4 met stermarkering.

Mocht je niets om de stermarkering geven dan kan ik ook de Continental SportContact 7 van harte aanbevelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:43
nononsense schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:02:
[...]

Dank voor jullie suggesties. Toch is dit wel wat er gebeurde, de accu ging echt rap leeg. Maar ik denk dat het nu gelukt is.

Als ik bij systeem kerk leek de gps 100% gebruikt te worden dus de permissie voor locatie uitgezet. Dit leek even te helpen maar werkte niet echt. Toen achtergrond gebruik ook uitgezet en de accu was weer normaal. Omdat je dan toch wel veel gaat missen 1 voor 1 alles weer terug gezet qua permissies en alles werkt maar zonder het accu gebruik. Raar maar waar. Zit nu op 1%, dat is heel acceptabel.

Hey BMW, disable navigation voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:30
Ik heb een i4 die ik lease via Ayvens, ik kreeg dit weekend een bericht van hun dat ik mijn BMW niet meer mag laten onderhouden en servicen bij een BMW dealer. Blijkbaar komen zij er kosten technisch niet uit met elkaar en dus word ik als berijder een speelbal tussen twee zaakelijke mastodonten die een pikkestrijd voeren. Ik heb wat issues met mijn idrive systeem, of beter met de apple carplay die vaak de connectie met idrive verliest. De door Ayvens aangewezen garage heeft pas in juni plek maar de BMW dealer zou dit naar mijn idee onder garantie moeten oplossen maar wil dat niet omdat het een Ayvens auto is. Zijn er hier meer berijders die door hun leasemaatschappij weg gehouden worden bij BMW of is Ayvens de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:13
Ik vind de banden tov een michelin echt een step down. Veel minder grip als je een bocht wat scherper wil nemen (onderstuur)
pieter81! schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:56:
Ik ben mij langzamerhand aan het orienteren op andere zomerbanden.

Heb nu nog de 18inch Hankook banden die er af-fabriek opzaten. Bevallen op zich prima, al slijten ze wel rap.
Heb de staggered setup, dus achter 255 en voor 245 breed.

Ga op zich zonder problemen voor dezelfde banden via de BMW-dealer, maar wil er niet blind op varen en klakkeloos weer hetzelfde kiezen zonder onderzoek.

Over ster-markering is al het nodige geschreven, maakt mij niet echt uit (wel mooi meegenomen natuurlijk).

Naast de Hankooks levert BMW origineel ook op Pirelli P-Zero's. Kan eventueel ook natuurlijk.

Afijn, iemand specifieke ervaringen en overwegingen gehad te wisselen naar iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
eikrur schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:14:
Ik heb een i4 die ik lease via Ayvens, ik kreeg dit weekend een bericht van hun dat ik mijn BMW niet meer mag laten onderhouden en servicen bij een BMW dealer. Blijkbaar komen zij er kosten technisch niet uit met elkaar en dus word ik als berijder een speelbal tussen twee zaakelijke mastodonten die een pikkestrijd voeren. Ik heb wat issues met mijn idrive systeem, of beter met de apple carplay die vaak de connectie met idrive verliest. De door Ayvens aangewezen garage heeft pas in juni plek maar de BMW dealer zou dit naar mijn idee onder garantie moeten oplossen maar wil dat niet omdat het een Ayvens auto is. Zijn er hier meer berijders die door hun leasemaatschappij weg gehouden worden bij BMW of is Ayvens de enige.
Voor wat ik weet is Ayvens de enige, is al een paar jaar en kwam vanuit het leaseplan tijdperk al.
Toen kon je er voor garantiewerk via de app nog omheen werken, door een storing/garantie ding aan te geven in de app kreeg je wel de merk dealer als optie. Maar moest altijd vooraf via de app dat zij hem inboeken, gewoon BMW bellen voor een afspraak ging al niet.
Heel blij dat ik er geen auto's meer heb lopen als ik het zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:55
In iOS 18.4 zit een probleem met CarPlay. Ik zou 18.5 even afwachten en je dealer er niet mee lastig vallen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
kdeboois schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:51:
[...]

In iOS 18.4 zit een probleem met CarPlay. Ik zou 18.5 even afwachten en je dealer er niet mee lastig vallen.
kdeboois schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:51:
[...]

Dat komt mooi uit, ik mag de dealer ook niet meer lastig vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:50
Eigenlijk wel gek. Je tekent een leasecontract op basis van bepaalde voorwaarden toch? Ik kies juist voor bepaalde automerken ook omdat er een dealer in de buurt zit, zodat ik bijvoorbeeld met een fiets heen en weer kan tijdens onderhoud en ik niet 3 steden verderop voor onderhoud moet (bij wijze van)
Naar mijn mening wijzigen Ayvens dus de voorwaarden van het leasecontract, ten nadele van jou (want meer gedoe voor jou).. wellicht zou je hier toch iets mee kunnen/moeten.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
DonJunior schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:48:
[...]

Eigenlijk wel gek. Je tekent een leasecontract op basis van bepaalde voorwaarden toch? Ik kies juist voor bepaalde automerken ook omdat er een dealer in de buurt zit, zodat ik bijvoorbeeld met een fiets heen en weer kan tijdens onderhoud en ik niet 3 steden verderop voor onderhoud moet (bij wijze van)
Naar mijn mening wijzigen Ayvens dus de voorwaarden van het leasecontract, ten nadele van jou (want meer gedoe voor jou).. wellicht zou je hier toch iets mee kunnen/moeten.
geloof me, die gesprekken worden al gevoerd, maar vaak geldt daar: hoe groter bedrijven worden hoe meer klantgerichtheid op een lager plan komt en arrogantie om de hoek komt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:20
eikrur schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:59:
[...]

geloof me, die gesprekken worden al gevoerd, maar vaak geldt daar: hoe groter bedrijven worden hoe meer klantgerichtheid op een lager plan komt en arrogantie om de hoek komt kijken.
Dan wordt het tijd om 'principieel' te zijn... 'U pleegt contractbreuk...' Wagen wordt binnengegeven, schadevergoeding claimen en done. Gaat hoop gedoe geven maar is mijn inziens enige zuivere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Quiller schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:34:
[...]

Dan wordt het tijd om 'principieel' te zijn... 'U pleegt contractbreuk...' Wagen wordt binnengegeven, schadevergoeding claimen en done. Gaat hoop gedoe geven maar is mijn inziens enige zuivere manier.
Omdat je CarPlay af en toe verbinding verliest ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
eikrur schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:06:
[...]

[...]

Dit zou vorige week met 18.4.1 opgelost moeten zijn.
DonJunior schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:48:
[...]

eikrur schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:59:
[...]

Quiller schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:34:
[...]

offtopic:
Dit heeft leaseplan/Ayvens als sinds zeker 2018 in hun voorwaarde staan. Zij bepalen waar en welk onderhoud. De merkdealer staat daar helemaal niet meer in. Google maar eens, genoeg over te vinden.
Tevens ben je als berijder ook geen partij in deze discussie. Contract is met je werkgever en de LM. En in heel veel gevallen kijken werkgevers/wagenparkbeheerders heel kortzichtig naar alleen het leasebedrag en niet het hele circus. Als werkgever kost dit geneuzel mij bakken geld. Ook bijvoorbeeld dat een dealer geen banden mag vervangen en iemand dan apart naar een bandenboer moet. Kan ik echt niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

eikrur schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:06:
[...]

[...]

Waarvoor gebruik je de CarPlay? Ik vind de bel integratie via Bluetooth eigenlijk beter werken dus heb CarPlay uitstaan, ook de interne navi werkt voor mij prima. Voordeel is dat m’n iPhone nu niet leeg is als ik de auto parkeer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nononsense
Wie weet hoevaak er een kaart update is en wanneer de volgende komt? Komende van een polestar 2 vindt ik een niet online kaart toch wel een stap achteruit. Ik heb bij mij in de omgeving een aantal verkeerssituaties die nu niet goed op de kaart staan en waar de wagen nu dus niet goed op anticipeert. Deze situaties zijn er al minstens een half jaar. Als ik in de auto bij de navigatie check lijkt er geen update beschikbaar te zijn. Helaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
nononsense schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:16:
Wie weet hoevaak er een kaart update is en wanneer de volgende komt? Komende van een polestar 2 vindt ik een niet online kaart toch wel een stap achteruit. Ik heb bij mij in de omgeving een aantal verkeerssituaties die nu niet goed op de kaart staan en waar de wagen nu dus niet goed op anticipeert. Deze situaties zijn er al minstens een half jaar. Als ik in de auto bij de navigatie check lijkt er geen update beschikbaar te zijn. Helaas ...
BMW kaarten lopen flink achter, dat is al jaren zo.
Gewoon een navi app op je telefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
kdeboois schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:21:
[...]

Omdat je CarPlay af en toe verbinding verliest ?!
beet je flauwe opmerking, nee daarom zeker niet, en ik ga die strijd ook niet aan maar het gaat ook niet om de verbinding van de apple carplay maar oom het principe dat dit soort onderhandelingen over de rug van je klanten gaat omdat het service level significant slechter wordt. Je maakt een keuze voor een auto en een lease maatschappij, daar neem je het servicelevel in mee, als dan tijdens het spel de regels worden aangepast dan is dat vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:03:
[...]

Waarvoor gebruik je de CarPlay? Ik vind de bel integratie via Bluetooth eigenlijk beter werken dus heb CarPlay uitstaan, ook de interne navi werkt voor mij prima. Voordeel is dat m’n iPhone nu niet leeg is als ik de auto parkeer :+
Dat zal voor iedereen een eigen voorkeur hebben, ik heb drie BMW's en wissel nogal eens van auto, op deze manier is in iedere auto de navigatie-, spotify- en belhistorie gelijk maar vooral ook je Spotify (podcast) gaat precies op hetzelfde punt verder. Dat doet ie anders niet. De historie van die drie diensten heb ik anders iedere keer niet, het is een detail maar dat is de voornaamste reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nononsense schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:16:
De 2025-2 update is iig uit in het wild.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
eikrur schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:34:
[...]

beet je flauwe opmerking, nee daarom zeker niet, en ik ga die strijd ook niet aan maar het gaat ook niet om de verbinding van de apple carplay maar oom het principe dat dit soort onderhandelingen over de rug van je klanten gaat omdat het service level significant slechter wordt. Je maakt een keuze voor een auto en een lease maatschappij, daar neem je het servicelevel in mee, als dan tijdens het spel de regels worden aangepast dan is dat vervelend
Dat is pas een probleem als je een echt probleem hebt. Tot die tijd is het zoeken naar een stok.

Ik zou betere tijdsbesteding zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nononsense
YakuzA schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:41:
[...]

De 2025-2 update is iig uit in het wild.
ik heb al de de 2025-2 update maar die loopt dus ook al meer dan een half jaar achter hier in de buurt. Ik hoop maar dat de volgende update er snel is. Dit doet toch wel af aan de ervaring want verder is het allemaal dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
kdeboois schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:40:
[...]

Dat is pas een probleem als je een echt probleem hebt. Tot die tijd is het zoeken naar een stok.

Ik zou betere tijdsbesteding zoeken.
Ik weet niet precies wat jij allemaal bedoeld, ik zoek geen stok want ik ga niemand slaan (ik neem tenminste aan dat jij de stok uit het gezegde bedoeld) en tot op heden besteedt jij er bijna net zoveel tijd aan als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:36
nononsense schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:55:
[...]

ik heb al de de 2025-2 update maar die loopt dus ook al meer dan een half jaar achter hier in de buurt. Ik hoop maar dat de volgende update er snel is. Dit doet toch wel af aan de ervaring want verder is het allemaal dik in orde.
Draai hier nog steeds 07/2024.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
RobertMaes schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:45:
[...]

Draai hier nog steeds 07/2024.30
Kaartupdate != firmware-update... Mijn kaart is 2025-2 , maar mijn software is 11/2024.65 . Kaartupdates kan je altijd via BMW downloader erop zetten of bij mij gaan die geregeld automatisch via de wagen zelf.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:06

The_DoubleU

Tweaker in München

nononsense schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:55:
[...]

BMW gebruikt HERE als bron voor hun navigatie.
Feedback kan je hier afgeven: https://mapfeedback.here.com/#/report

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
The_DoubleU schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:21:
[...]

BMW gebruikt HERE als bron voor hun navigatie.
Feedback kan je hier afgeven: https://mapfeedback.here.com/#/report
Niet alleen dat, je kan je ook als editor bij Here Maps aanmelden en dan meerdere zaken goedzetten en aanpassen. Ik was vroeger een Here-maps-gebruiker op mijn smartphone (vond deze echt goed), en was toen ook editor. Ik was blij verrast om te zien dat BMW deze mappen gebruikt. Onlangs (enkele weken geleden) nog gebruikt om de snelheid van een weg van (verkeerd) 50km/u naar 90km/u aan te passen, en lo and behold, met de laatste update werd dit in mn wagen ook aangepast.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
Kerberos84 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:03:
[...]

Kaartupdate != firmware-update... Mijn kaart is 2025-2 , maar mijn software is 11/2024.65 . Kaartupdates kan je altijd via BMW downloader erop zetten of bij mij gaan die geregeld automatisch via de wagen zelf.
Die had ik even gemist. Maar goed, 11/2024 lijkt mij nog steeds een recentere versie dan de mijne :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hier hetzelfde, geldt blijkbaar voor alle BMW en Mini wagens van Ayvens. Wat een baggerbedrijf. Zat oorspronkelijk bij ALD, wel fijn bedrijf maar gefuseerd tot Ayvens.

En een BMW kies je naast de auto zelf ook voor de service en de dealer. Nu moet je waarschijnlijk naar zo’n budget service bedrijf. Heel matig dit.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:07
wimpie schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:15:
[...]

Hier hetzelfde, geldt blijkbaar voor alle BMW en Mini wagens van Ayvens. Wat een baggerbedrijf. Zat oorspronkelijk bij ALD, wel fijn bedrijf maar gefuseerd tot Ayvens.

En een BMW kies je naast de auto zelf ook voor de service en de dealer. Nu moet je waarschijnlijk naar zo’n budget service bedrijf. Heel matig dit.
Dan is het goed in de gaten houder of deze budget dealers wel aan de regels voldoen. En of je dat niet meer tijd gaat kosten. Als dat namelijk wel zo is, mag je daar wat van zeggen. Hun profijt mag niet tot kosten aan jou kant leiden.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mash_man02
Mijn nieuwe waggie, mag 6 juni ophalen, huidige lease eerst even opmaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBcjnELLJkkv_fMDatSHyrpHv94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xORuT3O9oLqtOxKrn3ZUFIZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZzliUyS6U3oM-qx8skZJW2lh2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaS2XdDIfNSirYw6v4BtyTM3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
mash_man02 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat deze nu nog op transportblokken? Hij lijkt wel erg hoog op de pootjes te staan namelijk..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
DonJunior schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:02:
[...]

Staat deze nu nog op transportblokken? Hij lijkt wel erg hoog op de pootjes te staan namelijk..
verwacht het wel, de deurbeschermers van de fabriek zitten er ook nog op, dus zo van transport afgerold.

[ Voor 5% gewijzigd door mash_man02 op 30-04-2025 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mash_man02 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
nice, wit zie je niet meer zoveel, kan deze goed hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-05 21:36
Onlangs heb ik ook bericht gekregen, en ‘mijn’ i4 wordt eind mei afgeleverd. Nog een maandje geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
richards3 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:49:
[...]

nice, wit zie je niet meer zoveel, kan deze goed hebben
Met een lichte kleur vallen de design elementen goed op, en dat staat hem best goed. Toegegeven er zijn zeker andere mooie kleurtjes, maar voor het geld vindt ik hem zo ook chique, heb dan wat meer aan opties besteed.

i4 drive 40
Alpine weiss
Dark graphite interior trim
comfort pack
innovation pack
853 18'
adaptive led with laser rears.
tinted rear windows
Harman kardon
Black varnesca leather
heated seats front and rear
heated steering wheel
Electric seats
galvanized buttons
Park pro pack
driver assist pro pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
Franciesco schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:59:
Onlangs heb ik ook bericht gekregen, en ‘mijn’ i4 wordt eind mei afgeleverd. Nog een maandje geduld dus :)
Lekker !

Die van mij is begin maart besteld en was voor het einde van de maand al bij de dealer, dus hij staat daar al een maandje.

[ Voor 5% gewijzigd door mash_man02 op 30-04-2025 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
mash_man02 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:48:
[...]

Met een lichte kleur vallen de design elementen goed op, en dat staat hem best goed. Toegegeven er zijn zeker andere mooie kleurtjes, maar voor het geld vindt ik hem zo ook chique, heb dan wat meer aan opties besteed.

i4 drive 40
Alpine weiss
Dark graphite interior trim
comfort pack
innovation pack
853 18'
adaptive led with laser rears.
tinted rear windows
Harman kardon
Black varnesca leather
heated seats front and rear
heated steering wheel
Electric seats
galvanized buttons
Park pro pack
driver assist pro pack
Flinke rits opties. Weet je zeker dat het niet goedkoper was geweest met het m sport pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
RobertMaes schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:57:
[...]

Flinke rits opties. Weet je zeker dat het niet goedkoper was geweest met het m sport pakket?
M-Sport is een boel ander plastic, de 853 vindt ik de mooiste 18' velgen, veel mooier dan de 18' die je bij M-sport krijgt. Je kunt dan de 853's ook niet meer selecteren. 19 en 20 vindt ik dan wel mooi, maar kost te veel range en is minder comfortabel wat voor mij persoonlijk echt wel een belangrijk punt is.

Ik kan wel begrijpen dat veel mensen voor M-sport kiezen, het is gewoon iets minder mijn ding.

De rest van de opties moet je bij M-sport ook nog aanvinken.

Adaptive led met laser achterlichten is wel een beetje een instinker. Op de drive 40 is die 0 euro in tegenstelling tot de drive 35, maar je moet hem wel aanvinken, anders krijg je hem niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdJABK_bA03KBnKu4tcwoP6fv-s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/r1q4y8N5N7BUUS5A3C8iNe2p.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kj5hqA16PQweLIXCdL_jBI0BL00=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7zn5ZHpGFhyvbSx3vejT8gHM.png?f=user_large

[ Voor 79% gewijzigd door mash_man02 op 30-04-2025 22:17 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• caoim
Ondertussen bijna 2 weken in het bezit van mijn i4. Ik moet zeggen, ik ben het al goed gewoon. Ja, ik mis wat het speelse van mijn A45, maar ze was al 11 jaar oud dus tijd voor verandering. Binnenkort wel eens langs bij de dealer, de achterste deur langs bestuurderskant doet nukkig. Soms niet open te krijgen. Niet ideaal met nog een kind in een kinderstoel erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKgNeP8BQzFYUWBN8Mo0doNoZwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3GkgU5K802Tbcu3uTuidNyx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
mash_man02 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:49:
[...]

Lekker !

Die van mij is begin maart besteld en was voor het einde van de maand al bij de dealer, dus hij staat daar al een maandje.
Dat ging bjij jou dus ook vlot!

Mijn i4 is begin april besteld via de leasemaatschappij. De produktie is deze week en de auto zou dus eind mei afgeleverd worden. Slechts 2 maanden levertijd vind ik erg netjes. Ik ben erg benieuwd en hoop uiteraard dat hij goed gaat bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
caoim schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:27:
Ondertussen bijna 2 weken in het bezit van mijn i4. Ik moet zeggen, ik ben het al goed gewoon. Ja, ik mis wat het speelse van mijn A45, maar ze was al 11 jaar oud dus tijd voor verandering. Binnenkort wel eens langs bij de dealer, de achterste deur langs bestuurderskant doet nukkig. Soms niet open te krijgen. Niet ideaal met nog een kind in een kinderstoel erin.

[Afbeelding]
Super mooi kleurtje !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
caoim schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:27:

[Afbeelding]
Wat. Een. Gave. Kleur!! O+

Is dat een individual kleur?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:20
Lijkt op tanzanite blau, die heb ik ook. Binnen diep donker blauw, richting zwart en buiten mooi blauw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvym8GwCXjNadkZrE-8e46ffc1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xd5I4TfIvhjvNMWiBBlDTbXE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door B1OO op 01-05-2025 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caoim
DonJunior schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:56:
[...]

Wat. Een. Gave. Kleur!! O+

Is dat een individual kleur?
Klopt, Boston Green individual.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:00
mash_man02 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:41:
[...]

verwacht het wel, de deurbeschermers van de fabriek zitten er ook nog op, dus zo van transport afgerold.
Apart dat wit maar zeker niet mis.
Ik zou persoonlijk wel onmiddellijk de grille aanpakken en in het zwart zetten - zeker de randen. Gaat de auto veel mooier maken imo.
Maar jouw keuze uiteraard :)
Veel veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiX3-burger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-05 11:37
Hallo allemaal. Aan mijn gebruikersnaam zullen jullie zien dat ik van een iX3 kom, aan dit topic te zien is het van plan over te schakelen naar een i4. Hiervoor heb ik langs de kant van het bedrijf waar ik voor werk mijn configuratie doorgegeven, na welke ze via een tender zoeken naar het beste (goedkoopste) lease bedrijf voor deze configuratie (eDrive 40 M-sport).

Ik ga dit via mijn werkgever en lease doen. Huidige lease loopt nog tot begin November, maar de lease kan een maandje vroeger al overgezet worden.

Uit leaks van BMW begrijp ik dat de i4 een upgrade van elektromotor en/of batterijen zou gaan krijgen vanaf productie Juli 2025

"07/2025: EM and/or battery upgrades for the worldwide i4 models"

Dus bij deze mijn vraag hoe jullie zien hoe lease bedrijven dat typisch aanpakken. Gaan ze normaal gezien de wagen zo snel mogelijk na order in bestelling plaatsen, om dan de levering bij de dealer te laten wachten? Of gaan ze eerder een leverdatum vragen dichter bij de overschakeling van lease-wagen zodat deze niet te lang bij de dealer moet?

Natuurlijk blijft dit een lek/gerucht waar we voorlopig nog geen confirmatie van hebben gezien, maar het zou erg jammer zijn dit mis te lopen als er een upgrade komt van de batterij of motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
BiX3-burger schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:11:
Hallo allemaal. Aan mijn gebruikersnaam zullen jullie zien dat ik van een iX3 kom, aan dit topic te zien is het van plan over te schakelen naar een i4. Hiervoor heb ik langs de kant van het bedrijf waar ik voor werk mijn configuratie doorgegeven, na welke ze via een tender zoeken naar het beste (goedkoopste) lease bedrijf voor deze configuratie (eDrive 40 M-sport).

Ik ga dit via mijn werkgever en lease doen. Huidige lease loopt nog tot begin November, maar de lease kan een maandje vroeger al overgezet worden.

Uit leaks van BMW begrijp ik dat de i4 een upgrade van elektromotor en/of batterijen zou gaan krijgen vanaf productie Juli 2025

"07/2025: EM and/or battery upgrades for the worldwide i4 models"

Dus bij deze mijn vraag hoe jullie zien hoe lease bedrijven dat typisch aanpakken. Gaan ze normaal gezien de wagen zo snel mogelijk na order in bestelling plaatsen, om dan de levering bij de dealer te laten wachten? Of gaan ze eerder een leverdatum vragen dichter bij de overschakeling van lease-wagen zodat deze niet te lang bij de dealer moet?

Natuurlijk blijft dit een lek/gerucht waar we voorlopig nog geen confirmatie van hebben gezien, maar het zou erg jammer zijn dit mis te lopen als er een upgrade komt van de batterij of motor
Heb je een bron voor dit bericht? Ik zit namelijk zelf ook te wachten tot mijn BMW i4 door de leasemolen komt, hij is nog niet besteld. Maar als dit waar is dan wacht ik liever nog even met doorzetten.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiX3-burger
@DonJunior dit is de bron die ik heb - onder "G26 4GC":

In production until 06/28
07/25: EM and/or battery upgrades for the worldwide i4 models. M50 becomes M60 xDrive (590hp).
11/25: EM and/or battery upgrades for the US i4 models

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686

Voor de rest zijn alle bronnen die ik vind een afgeleide van deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amolenk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:48
Volgens mijn lokale BMW dealer komt er een nieuwe prijslijst eind mei voor modeljaar 2026. Hij had een interne presentatie gehad en bevestigde komst van M60 en iets hogere range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiX3-burger
amolenk schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:18:
Volgens mijn lokale BMW dealer komt er een nieuwe prijslijst eind mei voor modeljaar 2026. Hij had een interne presentatie gehad en bevestigde komst van M60 en iets hogere range.
Dus ik ga er dan van uit dat alle wagens die in Mei nog besteld worden, volgens de oude prijslijst en specs zullen zijn.

Iets hogere range zal dan eerder 5 à 10 km dan 50 à 100 km zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amolenk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:48
Ja, klopt qua range, iets van 10 km voor de eDrive 40 geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
BiX3-burger schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:51:
[...]

Dus ik ga er dan van uit dat alle wagens die in Mei nog besteld worden, volgens de oude prijslijst en specs zullen zijn.

Iets hogere range zal dan eerder 5 à 10 km dan 50 à 100 km zijn?
Dit is heel afhankelijk hoeveel slots een dealer nog zal hebben. Maar makkelijkste is gewoon heel even wachten met bestellen tot de nieuwe prijslijst uit is.
Een grote leasemaatschappij zal daar 0 proactief in zitten. Je moet dan een kleinere hebben waar toevallig een liefhebber zit die zich daar mee bezighoud. Zowel model jaar wisseling als besteltijd.
Maar een BMW dealer kan een bestelling ook plaatsen met een gewenste leverdatum verder in de toekomst. Je moet er dan wel zelf achter aan gaan als er in de tussentijd prijslijst wijzigingen zijn dat die goed verwerkt worden. Anders komt je order open te liggen en gaat hij niet in productie, mis je opeens opties of knikkeren ze hem bij BMW AG er gewoon uit. (Dat was in 2022-2023 nogal een circus met de Nederlands 20" 868M velgen die niet te leveren waren en daarna de opties die door de supply chain issues beperkt leverbaar waren)

Wat ik heb begrepen zijn het dezelfde updates voor de i4 als de i5 dit voorjaar heeft gehad. Banden, wiellagers en de nieuwe SiC converter. De i5 ging er tot 47km WLTP op voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
voodoo077 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:29:
[...]

Apart dat wit maar zeker niet mis.
Ik zou persoonlijk wel onmiddellijk de grille aanpakken en in het zwart zetten - zeker de randen. Gaat de auto veel mooier maken imo.
Maar jouw keuze uiteraard :)
Veel veilige kilometers!
Jep, eens, wil eerst even zien hoe het er met nummerplaat uitziet.
Het is een lease wagen, dus wil er ook verder niet te veel instoppen het wordt immers nooit jouwe.

Thanx !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
mash_man02 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:44:
[...]

Jep, eens, wil eerst even zien hoe het er met nummerplaat uitziet.
Het is een lease wagen, dus wil er ook verder niet te veel instoppen het wordt immers nooit jouwe.

Thanx !
Heb mn huidige lease (ID3) ook volledig laten wrappen omdat ik de kleur opties van VW echt té saai vond.
Zeker, het is niet mijn auto, maar moet er toch de komende jaren van genieten. En dit soort kleine details (in jou geval) is een kleine moeite en je hebt er wel lang plezier van.
Maar eenieder voor zich natuurlijk.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
DonJunior schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:56:
[...]

Heb mn huidige lease (ID3) ook volledig laten wrappen omdat ik de kleur opties van VW echt té saai vond.
Zeker, het is niet mijn auto, maar moet er toch de komende jaren van genieten. En dit soort kleine details (in jou geval) is een kleine moeite en je hebt er wel lang plezier van.
Maar eenieder voor zich natuurlijk.
Heb je dan ook wel weer gelijk in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Zit een beetje door dit topic te bladeren inzake banden. Ik heb een nieuwe lease offerte terug (andere toko dan waar ik op zat te wachten)
Maar ze willen op de 19" 859 velgen een band leggen in de maat: 20555VR19.
Buiten dat ik banden in de hoogte 55 spuuglelijk vind onder zo'n auto lijkt mij dat 205 ook echt wel heel erg krap is voor een edrive 40. Of ben ik nu aan het zeuren? Benieuwd wat jullie onder de 40 hebben liggen.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
245 voor en 255 achter. Hoogte weet ik niet van buiten denk 45.
DonJunior schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:49:
Zit een beetje door dit topic te bladeren inzake banden. Ik heb een nieuwe lease offerte terug (andere toko dan waar ik op zat te wachten)
Buiten dat ik banden in de hoogte 55 spuuglelijk vind onder zo'n auto lijkt mij dat 205 ook echt wel heel erg krap is voor een edrive 40. Of ben ik nu aan het zeuren? Benieuwd wat jullie onder de 40 hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:33
Lijkt er op dat mijn CCU (Boord AC lader) wederom defect is. Hij is eind Maart nog vervangen. Zijn er meer mensen die het 2x gehad hebben? 17-Mei wordt hij 3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Winter
Voor Goodyear 245/40 R19 98V XL
Achter Goodyear 255/40 R19 100V XL

Zomer
Voor Hankook Ventus S1 evo3 245/40 R19 98Y XL
Achter Hankook Ventus S1 evo3 255/40 R19 100Y XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
4 seizoensbanden weliswaar 18''

Michelin CROSSCLIMATE 2 - 245/45 en 255/45
Zeer tevreden en gedaan met dat gewissel 2x per jaar.
Profiel ziet er sportief uit. Niet belangrijkste maar wel mooi om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Hydraulic @ASS-Ware @papabeer Oprecht bedankt voor jullie reactie! Dat waardeer ik absoluut.
Zie inderdaad dat jullie max 45 hebben als hoogte. Dat is eigenlijk ook mijn max. Geef ik dat even terug als feedback en ik hoop ik dat ze dat nog willen aanpassen.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:56:
@Hydraulic @ASS-Ware @papabeer Oprecht bedankt voor jullie reactie! Dat waardeer ik absoluut.
Zie inderdaad dat jullie max 45 hebben als hoogte. Dat is eigenlijk ook mijn max. Geef ik dat even terug als feedback en ik hoop ik dat ze dat nog willen aanpassen.
Lijkt mij haast een fout. Een 205 over een 8.5J / 9J velg leggen en er dan ook nog lucht in houden gaat leuk zijn. Je mist dan 4/5 cm aan breedte in de band die de velg wel heeft...

De i4 is niet voor 205 gehomologeerd in de typegoedkeuring dus daar krijg je heel veel gedoe mee, zeker in Duitsland.

Hier kan je een lijst vinden met alle maten die voor de i4 beschikbaar zijn. https://www.bmw.de/de/top...-reifenkennzeichnung.html
Zoals eerder aangegeven al in het topic en ervaren door forum leden doet BMW ook alleen maar garantie werk aan het onderstel als deze banden er onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:05
DonJunior schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:56:
Ik begrijp die voorkeur voor lage banden niet.

Ik rij met 225/55R17 101 Y XL. Veilig, zuiniger en veel comfortabeler en je auto ziet er niet als een Johnny-car uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Scientific schreef op zondag 11 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Ik rij met 225/55R17 101 Y XL. Veilig, zuiniger en veel comfortabeler en je auto ziet er niet als een Johnny-car uit.
Ieder zijn eigen keuze en afweging daar in natuurlijk. Persoonlijk vindt ik 17" er heel erg crisis uitvoering uit zien.

Voor mijn M50 is er niet eens echt keuze, dat is minimaal 18" en 45 hoog. En daar zat in 2022/2023 19" zelfs zonder extra kosten in een pakket.

En dan is de 17" vs 18" en 19" voor zuinigheid ook relatief, de max 10km extra range die je er van krijgt is verwaarloosbaar als je naar de normale band/velg opties kijkt. De 19" sportbanden en 20" 868M geven daar een wat extremer verschil maar niet in NL leverbaar en als je ze buiten NL overweegt ben je m.i. geen onderdeel van de range chat geweest.

Na een dag een leen i4 e40 xDrive zonder opties op 17" met Conti Eco contact gereden te hebben vind ik veiligheid en comfort eerder negatief dan positief. Echt veel minder grip in bochten en later op de dag met regen echt tractie issues. Daarnaast ook veel meer herrie dan mijn 19" hankook set. Met zowel de M50 als 40 xDrive een volledig adaptief onderstel vind ik dat ook niet noemenswaardig beter, misschien iets soepeler op klinkers, maar die kom ik maar heel beperkt tegen.

Maar waar ik al mee begon, dit moet iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Anders zo saai allemaal als iedereen in dezelfde auto gaat rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caoim
Wat comfort voor de ene is, is het niet voor de andere. Ik heb altijd al met sportief afgestelde wagens gereden, en ik vind die op hun manier comfortabeler rijden dan als ik eens met een wagen rijd die gefocust is op comfort. De enige wagen die amper comfort leverde was mijn Audi A3, maar die had een Bilstein schroefset en 19”, wat er mooi uitzag en fantastisch reed zolang de baan effen lag. Maar ja, in België 🥲

Vergeleken met mijn vorige (Mercedes A45) is deze in sport stand heel vergelijkbaar qua comfort, en je merkt dat in comfort stand de oneffenheden iets beter gefilterd worden. Maar in mijn individual settings staat telkens het onderstel op sport, vind ik het aangenaamste rijden.

Ieder zijn ding, wees blij dat we kunnen kiezen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Ik rij nu met 55 banden op 18". Optisch is het al geen gezicht maar ook qua wegligging vind ik het niet prettig. Als je sportief instuurt met je dat de banden over de wangen wiebelen en dat voelt heel erg wollig.
Ik hoef niet meteen 25 hoog en strakgetrokken banden. Maar er is ook een tussenweg zonder dat je meteen een "Johny" bent hè? Iets met nuances enzo..
40, 45 is wat mij betreft prima.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Zipsop schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Ieder zijn eigen keuze en afweging daar in natuurlijk. Persoonlijk vindt ik 17" er heel erg crisis uitvoering uit zien.

Voor mijn M50 is er niet eens echt keuze, dat is minimaal 18" en 45 hoog. En daar zat in 2022/2023 19" zelfs zonder extra kosten in een pakket.

En dan is de 17" vs 18" en 19" voor zuinigheid ook relatief, de max 10km extra range die je er van krijgt is verwaarloosbaar als je naar de normale band/velg opties kijkt. De 19" sportbanden en 20" 868M geven daar een wat extremer verschil maar niet in NL leverbaar en als je ze buiten NL overweegt ben je m.i. geen onderdeel van de range chat geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5vHUE872WKJJGjwUZVFE4pq968=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AkkLie8TPbYEvWVxe3CmMpC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit er niet “crisis” uitzien.

Maar goed, ik heb duidelijk een andere visie op auto’s. Zo vind ik een M50 belachelijk veel pk’s en NMs hebben. Compleet onbruikbaar op de openbare weg als je de wet respecteert. Je betaalt gewoon voor het macho-gevoel.

[ Voor 28% gewijzigd door Scientific op 11-05-2025 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-05 13:21
Waarom moet alles altijd ‘bruikbaar’ zijn? Dan zouden we ook geen kunst, designmeubels of luxe horloges meer kopen. Een M50 is niet macho, het is engineering op topniveau. Het feit dat je die kracht onder controle kúnt houden, is juist het mooie eraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Scientific schreef op zondag 11 mei 2025 @ 19:35:
[...]

Maar goed, ik heb duidelijk een andere visie op auto’s. Zo vind ik een M50 belachelijk veel pk’s en NMs hebben. Compleet onbruikbaar op de openbare weg als je de wet respecteert. Je betaalt gewoon voor het macho-gevoel.
Daar ben ik het helemaal mee eens met betrekking tot de pk's in de M50, de xDrive40 was er nog niet toen ik hem in 2022 besteld heb. Ik heb 36 klanten in Noorwegen, Zweden en Finland waar ik een aantal maanden van het jaar niet kan komen zonder 4x4 en de i4 was zn beetje de enige niet SUV hatchback waar mijn test apparatuur in past met 500km wltp range.

Maar de volgende gaat een i5 xDrive40 Touring worden dus dan is er een Johnny M50 van de weg ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Inderdaad is het allemaal een kwestie van smaak.
Meestal neem ik 1 inch groter dan standaard omdat dat voor mij vaak een mooi compromis tussen looks en rijeigenschappen is. Maar met de i4 heb ik voor 2 maten extra gekozen: dus 19 inch velgen want ik vond de 18 inch toch net wat te veel rubber hebben en daardoor niet zo mooi. Het design van de velg heeft daar ook invloed op.
En de 19 inch reed icm adaptief onderstel prima tijdens de proefrit . Hopelijk gaat het straks in het echie ook goed bevalllen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

[Afbeelding]

Ik vind dit er niet “crisis” uitzien.

Ik heb dus proef gereden in zowel een 40 als een M50. Toen ik de laatste terug bracht na de proefrit vroeg de verkoper: "En? Wat vond je er van" en ik reageerde precies zoals jij (al liet ik de opmerking over het betalen voor het macho-gevoel wel acherwegen want dat is lichtelijk onnodig)

Maar ik kreeg bij die auto alleen maar knipperde ESC lampjes.
Buiten dat ik het helemaal niet kan betalen, laat ik daar gewoon heel eerlijk in zijn, voelde de 40 voor mij al meer dan voldoende. Zeker om te forensen is het eigenlijk meer dan genoeg.

Dat gezegd hebbende, smaken verschillen gelukkig. Anders reden we allemaal in een Dacia Duster, want goedkoop, ruimte zat en prima om te forensen.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:03
de 40 is ook voldoende voor de meeste mensen. Alleen als ik de opties erop deed die ik wilde was het verschil tussen de M50 en een e40 zo klein dat ik mezelf wel kon verantwoorden om toch voor die ontzettend snelle M50 te gaan. Het hebben van de 4wd was daarbij een extra reden omdat dit toch wat veiliger is als je (dat doe ik toch regelmatig) het vermogen vol aanspreekt (zonder daarbij illegale snelheden te rijden). Ook vond ik de M50 stabieler op de weg.

Ik vind het oa heerlijk om een uitrit van de snelweg met dezelfde snelheid te pakken als wat je mag op de snelweg zelf. Dat doe ik toch net iets fijner met een 4wd als een achterwiel aangedreven auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• theerik009
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-05 17:34
Hallo i4-rijders van Tweakers!

Vanaf aankomende vrijdag ook onderdeel van de club: ik mag dan mijn BMW i4 eDrive35 M Sport Edition in ontvangst nemen, in Cape York Green!

Besteld (zakelijke lease) begin maart, dus tussen bestelling en aflevering maar 2 maandjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/872tHogn0zX5CZdF1zEJ97rXBOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIMGSM5gZKnXMuiKq3hw5Ppo.jpg?f=fotoalbum_large
Deze foto heb ik gemaakt toen ik vorige week even bij de dealer langsging met de hoop dat hij al op de parkeerplaats stond (ja, dat stond ie!)

Vraagje vooraf voor jullie (specifiek de MY25-eigenaren): weten jullie of er een extra 12V-aanslutiing in de kofferbak zit? Wil graag mezelf een elektrische koelbox cadeau doen voor de nieuwe auto om deze zomer mijn drankjes koud te houden tijdens de roadtrips :)

Thnx! Zal uiteraard een ervaring posten als ik de auto heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:20
theerik009 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:11:

Vraagje vooraf voor jullie (specifiek de MY25-eigenaren): weten jullie of er een extra 12V-aanslutiing in de kofferbak zit? Wil graag mezelf een elektrische koelbox cadeau doen voor de nieuwe auto om deze zomer mijn drankjes koud te houden tijdens de roadtrips :)

Thnx! Zal uiteraard een ervaring posten als ik de auto heb.
Begreep dat de aansluiting bij de vorige edities zit gekoppeld aan de optie voor een trekhaak. Het knopje en de 12V aansluiting zitten in hetzelfde paneel. Weet niet of dat voor de MY-25 ook zo is. Heb je de automatische trekhaak aangeklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
dencoupe schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:03:

Ik vind het oa heerlijk om een uitrit van de snelweg met dezelfde snelheid te pakken als wat je mag op de snelweg zelf.
Tja…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caoim
[...]
Dat geldt eigenlijk voor elke i4 dan als je echt eerlijk bent. Ze hebben allemaal te veel vermogen voor wat je echt nodig hebt op de openbare weg. Beetje een dooddoener dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
[...]

volgens mij zijn er best veel dingen die jij niet begrijpt maar andere BMW rijders wel, de vraag is: zegt dat iets over jou of over BMW rijders,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theerik009
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-05 17:34
B1OO schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:44:
[...]

Begreep dat de aansluiting bij de vorige edities zit gekoppeld aan de optie voor een trekhaak. Het knopje en de 12V aansluiting zitten in hetzelfde paneel. Weet niet of dat voor de MY-25 ook zo is. Heb je de automatische trekhaak aangeklikt?
Helaas niet :'( verder geen doel voor een trekhaak dus als dat het enige is....

Zal laten weten of de MY25 hem heeft zonder trekhaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
caoim schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Dat geldt eigenlijk voor elke i4 dan als je echt eerlijk bent. Ze hebben allemaal te veel vermogen voor wat je echt nodig hebt op de openbare weg. Beetje een dooddoener dit.
Het is dan ook aan de bestuurder om zijn rechtervoet onder controle te houden.

Met ICE moet men echt iets doen en wordt men geplaagd door uitstootregeld als men wat vermogen wil aanbieden.

Bij elektrisch is dat technisch minder uitdagend. Zodra er fiscale regels zouden komen op basis van vermogen zal dat wel veranderen. Dat is wat we vroeger ook zagen. Iedere fabrikant schraapte een paar dingetjes bij elkaar om zijn diesel op 14% bijtelling te mogen leveren in Nederland.

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.