Duzzan schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:41:
@
ASS-Ware Keurig opgelost zo. Nu hopen dat het bij het volgende bezoek goed gaat.
Ik had ook iets interessant. Van het weekend stapte ik in en zag ik dit op het scherm.
[Afbeelding]
Ik klikte de melding weg en wou wegrijden: auto tegen wegrollen beveiligd … huh?!
Deur zat niet goed dicht. Och wat stom … en toen merkte ik dat het raam niet een stukje naar beneden ging en daardoor de deur niet meer kon sluiten.
[Afbeelding]
Na een paar minuten dingen proberen, die geen van allen lukte dacht ik dat het tijd was om BMW pechhulp te bellen, ik kon immers ook niet rijden. Het raam werkte ook niet. Alle andere ramen konden open/dicht, maar dit raam deed niets meer.
Deur geïrriteerd iets harder dichtgegooid. Ging nu wel helemaal dicht, maar het raam stond nog steeds zoals op de foto. Eenmaal binnen bedacht ik mij dat het pasje van BMW Support in de auto lag. Ik weer terug en .. alles werkte ineens weer.
Iemand anders ook zoiets gehad?
Voeg mij maar toe aan het lijstje: heb dit probleem nu drie keer gehad. Eerste keer meteen naar de dealer gereden (zat al in auto toen ik het pas opmerkte: enorme kier (vingerdik), veel lawaai van buiten en raam bediening die niet meer functioneerde) alwaar ze het probleem “opgelost” hadden (o.a. software update!?!?!)
Later nog twee keer meegemaakt (beide keren wel met temperatuur net onder nul waardoor de ruit waarschijnlijk nog iets vast zat aan rubber)
Beide keren verhielp het probleem zich zelf.
Toen ik op een gegeven moment op “MyBMW” app de melding kreeg dat de ramen niet dicht waren van onze i4, die op dat moment geparkeerd stond in een parkeergarage, was de maat vol en ben ik wederom naar de dealer gestapt om het dit keer goed na te laten kijken.
Dat hebben ze gedaan, zelfs het mechanisme opnieuw gekalibreerd, maar eigenlijk konden ze niets vinden.
Ik heb al een keer eerder melding gemaakt van het feit dat, tijdens een rit in de flinke storm van afgelopen november, deze ruit (bestuurder zijde) flink “naar buiten” gedrukt werd met een enorm gierend geluid tot gevolg (heb er een opname van gemaakt destijds en dat als “bewijs” laten horen).
De dealer heeft daar niets mee gedaan.
Het lijkt erop dat dit ruitmechanisme wel de achilleshiel van deze auto is.
Ik ben er nu wel iets meer van bewust dat dit kan gebeuren en zal de auto bij kou altijd voorverwarmen (zodat de ruit in elk geval niet meer vast aan het rubber plakt), tevens behandel ik de deurrubbers met “rubber care” (zodat die soepel blijven).