Acties:
  • +2 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:13
kdeboois schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:49:
[...]

Beide auto’s met de motor ver voor in de neus. De motor rust nu op je achteras en dat verklaart het verschil. Geniet van de grip bij accelereren die dat geeft en wen aan actief autorijden. Stuk veiliger ook.
Het is kwestie van gewenning en gewoon worden. Ik rijd tegenwoordig met stuur in sportstand. Dit lijkt het 'euvel' gedeeltelijk te vergeten. Gewoon worden zal ik het nooit. Maar ik sta er nu meer voor open.
And who knows, one day :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:41
Quiller schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:49:
[...]

Als je wagen geparkeerd staat en iemand rijdt tegen je wagen is dit ook een ongeval... Dus het ene sluit het andere niet uit. Of hij echt opneemt op dat ogenblik : geen idee.
Vergeet dat opnemen maar als er iemand tegen je wagen rijdt als hij geparkeerd staat, of hij moet al total loss zijn :-)

vele threads terug denk ik dat je ng wel iets vind van mijn ongelukje ( uit de bocht gegaan, tegen hekken etc ) en heeft hij opgenomen :- NEEEEEEEEN

het is gewoon dikke brol

Als jij op je rijweg al iets meemaakt dat opgenomen moet worden, moet je er al aan denken om handmatig op t knopje te drukken. Er zijn gevallen dat je daar denk ik niet aan denkt en je dus te laat bent. 20 s voor en 20s na de druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:03
Zipsop schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:01:
[...]

Ben even voor je naar de auto gelopen, want vorige week heeft iemand zijn deur in mijn i4 gemept waardoor het alarm zelfs af ging + goede vouw in de deur... Lijkt mij wel als trilling te tellen.

Maar niets nada noppes in de drive recorder app hoor. Alleen de opnames die ik zelf handmatig via het knopje gemaakt heb.

Ik heb er zelf alleen maar de anti diefstalrecorder optie voor gevonden, die werkt alleen op de hellingshoek en interieur detectie. https://youtu.be/H6nNyMOBmQY?si=tl-Jg8Abu87bdWoq. Dit lijkt alleen maar maar op SP21 hardware te werken. De meeste i4's zijn SP18 voor wat ik weet.. Zelfde discussie waarom de i4 geen airconsole heeft en nog diverse andere software features mist die de iX bijvoorbeeld wel heeft. Maar misschien zijn er LCI mensen hier die deze optie wel hebben?
er moet inderdaad wel een flinke impact zijn wil die recorder beginnen met opnemen. Ook hier al een keer (was de i4 1 maand oud) een deur er tegen gehad met een flinke vouw als resultaat. Geen briefje, maar ook geen opname.

Wil je dat soort dingen zien op beeld, dan zou ik zeker een goede dashcam adviseren die ook begint met opnemen als er beweging is rond de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:00
dencoupe schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:37:
[...]

er moet inderdaad wel een flinke impact zijn wil die recorder beginnen met opnemen. Ook hier al een keer (was de i4 1 maand oud) een deur er tegen gehad met een flinke vouw als resultaat. Geen briefje, maar ook geen opname.

Wil je dat soort dingen zien op beeld, dan zou ik zeker een goede dashcam adviseren die ook begint met opnemen als er beweging is rond de auto
Vandaar dat ik al een aantal keren naar ervaringen heb gevraagd met dashcams. Weinig of geen reactie, misschien minder populair?
Helaas meegemaakt dat er iemand licht tegen gereden is zonder briefje ook en door de vrijstelling als ik het laat maken kost me dat meer dan een deftige dashcam.
Ik had aan BMW info gevraagd over OBD2 om daar eventueel een Garmin, Viofo ofzo aan te sluiten maar zij spraken over de Eye Pro 3 maar dat is nagenoeg 1000 euro inclusief installatie en kunnen niet beloven dat die opneemt bij stilstand en impact 8)7
Hun reactie was dus dat ik bij mijn wagen beter de driver recorder nam. Wat ik altijd eens zou kunnen gratis gedurende een maand maar als die inderdaad niet opneemt bij dergelijke impact zoals jullie zeggen, zinloos.
Dit is reactie BMW dealer:
Ik ga de info die op forums verschijnt niet tegenspreken of weerleggen maar er moet altijd met verschillende zaken rekening gehouden worden.

Als de wagen geschikt is voor het gebruik van het pakket en effectief beschikt over de Drive Recorder. Dan vrees ik dat er hier misschien geen geschikte optie is voor wat u juist wilt bekomen. In dit geval zal ook de Car Eye geen oplossing zijn aangezien deze geen zijdelingse beelden maakt. De impact van een mensenhand is natuurlijk ook moeilijk te vergelijken met de impact van een wagen. Hoe klein ook en dan nog de plaats van impact in het midden gelaten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02
Ik kan me niet herinneren dat ik de Drive Recorder als optie kon kiezen op mijn i4. Zie het nu ook niet in de configurator staan (of ik kijk er los over).

Hier is het aftellen echt wel begonnen. Wagen is reeds geleverd, maar moet nu nog paar weken weg voor nieuw interieur + XPEL. Zal dus voor ergens in de paasvakantie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:50
caoim schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:37:
Ik kan me niet herinneren dat ik de Drive Recorder als optie kon kiezen op mijn i4. Zie het nu ook niet in de configurator staan (of ik kijk er los over).

Hier is het aftellen echt wel begonnen. Wagen is reeds geleverd, maar moet nu nog paar weken weg voor nieuw interieur + XPEL. Zal dus voor ergens in de paasvakantie zijn.
Heb ook niks over een drive recorder gehoord of gelezen. Mijn i4 hangt nog ergens in het proces tussen leasemaatschappij en werkgever -O-

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:35
Drive Recorder staat in de BMW Store 1 maand gratis proberen. Heb het gisteravond aangevraagd maar zag geen Drive Recorder tussen de apps staan .. Straks nog maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:43
Duzzan schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:09:
Drive Recorder staat in de BMW Store 1 maand gratis proberen. Heb het gisteravond aangevraagd maar zag geen Drive Recorder tussen de apps staan .. Straks nog maar eens kijken.
Hmm, ik had hem er wel vrij snel tussen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02
caoim schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Iets anders, ik heb op mijn i4 in bestelling een individual kleur genomen. Ik had gehoopt dat die in de app ook die kleur zou hebben, maar het is gewoon een zilvere / grijze. Iemand die ook individual kleur heeft en weet of dat nog gaat veranderen?
Het is dus vanzelf veranderd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MY3juKI8u3t-YnvDbBqZvE6vao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HN2ruX6kfUem8qXCMbwpNSU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
pwoah, gave kleur zeg!

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:11
Zou er hier iemand met een m sport pro of m50 eens wat closeup foto's van de achterspoiler kunnen posten? Liefst dus met een contrasterende kleur. Ik wil hem hetzelfde monteren als origineel zeg maar want je kan hem wat laten uitsteken of niet. Alvast bedankt.

Never mind hij zit er al op. Niet gek voor 47 euro ali ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXxmtr1d6eR4LCZYTw6NNzM6l80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93tq5h6SWFukXs7Q3KX1g4Ls.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oA-ZOs2DgpxOkhsQjqYNeqwnlKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYDoHdt7P4cC7yRJ3ZTdEwKs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door wimpie007 op 25-03-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:23
Van Ali? Zelf gemonteerd? Gewoon met dubbelzijdige tape?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
GeorgeBfast schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:01:
PS De originele zit ook op je koffer met dubbelzijdige tape :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• papabeer
Lijkt sterk op Alf Romeo Giulia Green - mooie kleur !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:09
Morgen is de eerste verjaardag van mijn i4.

30k gereden en geen enkel probleem...... tot vandaag.

Vreemd genoeg deed de verwarming het niet. Sterker nog, het was ijs en ijs koud in de auto ondanks dat climate control op 20 graden stond. Ook op 27 graden bleef het ijskoud en ging de airco alleen maar harder blazen.

Inmiddels een afspraak gemaakt bij de dealer voor komende maandag, hoop dat dit snel opgelost kan worden.

Via google kom ik tegen dat dit vaker voorkomt, vaak in relatie tot de koelvloeistofterugslagklep. Daarvoor is een recall geweest, en bij mijn i4 is deze inderdaad vervangen.

To be continued. Iemand dit ook aan de hand gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:19
pieter81! schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:15:

Vreemd genoeg deed de verwarming het niet. Sterker nog, het was ijs en ijs koud in de auto ondanks dat climate control op 20 graden stond. Ook op 27 graden bleef het ijskoud en ging de airco alleen maar harder blazen.

Inmiddels een afspraak gemaakt bij de dealer voor komende maandag, hoop dat dit snel opgelost kan worden.

Via google kom ik tegen dat dit vaker voorkomt, vaak in relatie tot de koelvloeistofterugslagklep. Daarvoor is een recall geweest, en bij mijn i4 is deze inderdaad vervangen.

Mijn wagen is gek genoeg net deze week hiervoor binnen geweest. Bij mij werkte de warmtepomp nog wel, maar het verwarmingselement niet meer. Deze werd dan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Toen ik vanmorgen wegreed stond alles ineens in het Nederlands.
Vreemd, maar weer gewoon Engels ingesteld.
Kort daarna zag ik dat mijn spiegels niet goed stonden, dat is raar.
Even gekeken of mijn profiel wel was geselecteerd, maar nee, hij stond op gast.
Da's nieuw, ik was toch echt met mijn sleutel ingestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen_t
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 18:07

Bij mij ook (al een tijdje). Mijn auto is nu binnen waarbij ze de aircompressor gaan vervangen. Heel benieuwd (vrees er een beetje voor) of dit het euvel zal oplossen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-05 21:36
ASS-Ware schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:39:
Dit heb ik ook een paar keer gehad in de 3-serie die ik ca 3 jaar geleden had. Blijkbaar komt dat probleem nog steeds wel eens voor.
Toentertijd was het dan ook niet mogelijk om het eigen profiel te selecteren maar lukte dat wel bij de volgende ‘start’ van de auto. Oftewel: het issue loste vanzelf op, maar vervelend was het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:54
wimpie007 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:52:
Zou er hier iemand met een m sport pro of m50 eens wat closeup foto's van de achterspoiler kunnen posten? Liefst dus met een contrasterende kleur. Ik wil hem hetzelfde monteren als origineel zeg maar want je kan hem wat laten uitsteken of niet. Alvast bedankt.

Never mind hij zit er al op. Niet gek voor 47 euro
Linkje voor de geïnteresseerden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:20
ASS-Ware schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:39:
Geen idee van de oorzaak, maar dit komt bij mij sporadisch (lees één keer in de x maanden) voor. Ik merk het meestal als de stoel niet op mijn positie staat... Kan je ook oplossen door nog een keer op de 'open' knop van de afstandsbediening te klikken of manueel het profiel te veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Quiller op 27-03-2025 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
wimpie007 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:52:

Never mind hij zit er al op. Niet gek voor 47 euro ali ;)
Tof spoilerke voor weinig geld.
Heb je toevallig een url waar ik deze kan vinden op Ali. Daarnet gezocht maar niet gevonden. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
GeorgeBfast schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:01:
Ja van AliExpress. Is al in hoogglanszwart gespoten en idd met dubbelzijdig tape erop. 47 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
papabeer schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:59:
[...]

Tof spoilerke voor weinig geld.
Heb je toevallig een url waar ik deze kan vinden op Ali. Daarnet gezocht maar niet gevonden. Tnx.
Is helaas wel duurder geworden maar misschien voor nieuwe klanten?

https://a.aliexpress.com/_Ez8WV76

Ik heb die normale m50 genomen maar je hebt ook die in carbon en ook de m perf lookalikes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSw7nc0hgbDqfpxHm5EQKIApdhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYvcYl30kk7iEU9Cm6BICqql.jpg?f=fotoalbum_large

Nog eentje dan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mw_4a5IRGvXu_2m2wSw7kcJk0m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOKdlT7GDktsImtOBH7PCLDv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door wimpie007 op 28-03-2025 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
wimpie007 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 01:03:
[...]

Is helaas wel duurder geworden maar misschien voor nieuwe klanten?

https://a.aliexpress.com/_Ez8WV76
Bedankt voor de link. Duurder maar valt allemaal goed mee toch.
Ik zie dat de 3M tape wel erg smal is. Ben je er al mee door de wasstraat gegaan? En met resultaat dat hij er nog steeds ophangt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobar79
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 07:51
Hebben mensen nog aankoop tips voor een prive aanschaf?
Dingen waar je op moet letten? Het lijkt alsof de auto relatief gezien weinig problemen heeft?

Tevens enig idee hoeveel marge er op een nieuwe i4 (list price 80K) zit?
(ik las eerder kortingen van 20 tot 25% ??)

Ik vraag me ook af wat dan de marge is op gebruikte modellen. Zit er nog enige marge op prijzen waarmee geadverteerd wordt ? Zeker als er 25% korting op nieuwe modellen wordt gegeven dan is het verschil met een 1-2 jaar oud model wel heel erg klein. Je zou dan verwachten dat gebruikte autos toch wel wat in waarde moeten zakken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
foobar79 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:58:
Hebben mensen nog aankoop tips voor een prive aanschaf?
Als je graag naar muziek luistert : het standaardsysteem is ronduit shit. Als je hifi hebt is het nog ok, maar de stap hogerop naar Harman Kardon is financieel niet heel groot en maakt een immens verschil (zeker als je hem nog goed afstelt ook).

[ Voor 5% gewijzigd door Quiller op 31-03-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Quiller schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:11:
[...]

Als je graag naar muziek luistert : het standaardsysteem is ronduit shit. Als je hifi hebt is het nog ok, maar de stap hogerop naar Harman Kardon is financieel niet heel groot en maakt een immens verschil (zeker als je hem nog goed afstelt ook).
Hoe zou je het systeem dan afstellen? Vind het bij HK in BMW altijd wel fijn dat het niet zo leunt op de bassen, in Toyota's wil het allemaal nog wel bonken en dan zet ik toch al snel de radio uit omdat mn oren moe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
[...]

Als je graag naar muziek luistert : het standaardsysteem is ronduit shit.
Ikzelf vind de lichtsterkte van de standaard koplampen ronduit shit. En nog erger bij regenweer tijdens nacht. Beschik zelf over pre-LCI model en weet niet of Lumen verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
Nooit de behoefte gehad om een upgrade te voorzien (2de i4 momenteel)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Clinternet schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:50:
Nooit de behoefte gehad om een upgrade te voorzien (2de i4 momenteel)

[...]
Is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Denk dus dat het meer een tip is voor @foobar79, ga luisteren naar verschillende auto's met andere multimedia opties. Als de standaard bevalt is dat natuurlijk prima. Zou vervelend zijn als je straks een keuze maakt en je gaat ergeren aan de audio.
Aan de andere kant, voor een prive aanschaf kun je altijd nog een audio upgrade overwegen bij een 3e partij natuurlijk. Genoeg bedrijven die de standaard audio kunnen upgraden achteraf.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller
Brilsmurfffje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:32:
[...]

Hoe zou je het systeem dan afstellen? Vind het bij HK in BMW altijd wel fijn dat het niet zo leunt op de bassen, in Toyota's wil het allemaal nog wel bonken en dan zet ik toch al snel de radio uit omdat mn oren moe zijn.
Had hem hier de voorbije twee jaar al twee keer gepost (maar nogal wat zoekwerk dus... hierbij) :

https://totallyev.net/bmw...man-kardon-audio-upgrade/

In deze post vind je heel goede afstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
papabeer schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:44:
[...]

Ikzelf vind de lichtsterkte van de standaard koplampen ronduit shit. En nog erger bij regenweer tijdens nacht. Beschik zelf over pre-LCI model en weet niet of Lumen verbeterd is.
Geen idee ... ik rij al bijna drie jaar met de laserlights (vooraan) en die zijn ronduit fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Hier is de beslissing gevallen: de huidige Tesla Model 3 LR leaseauto gaat vervangen worden door een i4 :)
Het duur nog even (hoe lang weet ik nog niet), maar ik kijk uit naar de levering! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@Quiller die LED koplampen met laser technologie heb ik ook gehad op een 3-serie. En inderdaad: die waren ronduit geweldig. Ik hoop dat de (adaptieve LED) koplampen van mijn aankomende i4 net zo goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
papabeer schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:42:
[...]

Bedankt voor de link. Duurder maar valt allemaal goed mee toch.
Ik zie dat de 3M tape wel erg smal is. Ben je er al mee door de wasstraat gegaan? En met resultaat dat hij er nog steeds ophangt? :P
Ja vond het ook smalle tape. Kon er wel de hele randen mee doen en dan ook nog over voor in het midden nog een baan. Het plakt wel mega goed.

En wasstraat doe ik niet aan, maar hogedruk van een afstandje heeft ie al overleefd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
i4 40 een dikke week in handen. met bijna 1000 km op de teller. Bij deze heb ik het probleem dus niet... banden staan op 2.8 bar
Clinternet schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:16:
Idem hier,

Heb een i4 35 gereden (probleem ermee)
420D (geen issue)
X2 (geen issue)
X1 (geen issue)
1 reeks (geen issue)
IX3 (geen issue)

Yes heb er wat gehad :)

i4 40 onderweg, ben benieuwd (volgende week heb ik hem)

[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 13:14
Clinternet schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:06:
i4 40 een dikke week in handen. met bijna 1000 km op de teller. Bij deze heb ik het probleem dus niet... banden staan op 2.8 bar

[...]
Hier een i4 35, net gisteren er de zomerbanden terug laten opleggen, en ik herken het gedrag niet. En ook ik heb best wel wat beemer-ervaring (316i (E36), X1 manueel, X1 automatic, 3GT, 330e, i3 en nu dus de i4, wel eentje van net voor de facelift, dus nog relatief jong). Zowel met winter- als zomerbanden kan ik het stuurtje loslaten als de weg mooi plat is en blijft hij kaarsrecht rijden. Het stuur is wel wat gevoelig, maar niet meer of minder als mn 330e. Ik heb ook testritten gedaan met bvb de Mercedes EQB250, en die is pas lichtsturig. die kan je met je pinkje rijden. Totaal geen gevoel tussen baan en stuur. Terwijl ik dat in de i4 niet herken.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromerzvh
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 25-04 15:37
Ik heb sinds 2 weken mijn BMW i4 in ontvangst mogen nemen, komende van een Tesla Model 3 LR.
Kort gezegd rijdt de wagen geweldig, en met de nodige uitrusting moet deze op weinig vlakken onderdoen voor de Tesla, integendeel.

In de garage liet men mij weten dat de navigatie via CarPlay ook zichtbaar zou moeten zijn via het HUD. Ik krijg wel info te zien wanneer ik Apple Maps navigeer, maar niet via Google Maps.
Is dit normaal, of zijn er zaken die ik op mijn GSM / auto nog zal moeten instellen hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Chromerzvh schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:05:
Ik heb sinds 2 weken mijn BMW i4 in ontvangst mogen nemen, komende van een Tesla Model 3 LR.
Kort gezegd rijdt de wagen geweldig, en met de nodige uitrusting moet deze op weinig vlakken onderdoen voor de Tesla, integendeel.

In de garage liet men mij weten dat de navigatie via CarPlay ook zichtbaar zou moeten zijn via het HUD. Ik krijg wel info te zien wanneer ik Apple Maps navigeer, maar niet via Google Maps.
Is dit normaal, of zijn er zaken die ik op mijn GSM / auto nog zal moeten instellen hiervoor?
Enkel Apple Maps en Waze werken daarvoor, Google nog niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
TomTom ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Waze werkt niet in hud

Wel in t centrale scherm achter je stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:09

… en weer gemaakt, kon gelukkig heel snel terecht. Elektrische verwarmingsmodule bleek defect en is vervangen. Komt vaker voor begreep ik.

Tussendoor gereden met een IX. Voelde als bestelbus zo groot. Wel onder de indruk van het weggedrag, rijdt nog best dynamisch. Toch geef ik echt de voorkeur aan de i4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:20
Chromerzvh schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:05:

Bij mij (OS8) werkt Google maps ook (deels) op de HUD. Je ziet de rijstroken en pijlen, maar geen kaartje zoals bij de BMW navigatie.

Ik gebruik zelf eigenlijk altijd de navigatie van BMW zelf omdat deze echt wel goed is, real-time traffic informatie, en real-time laadpalen/route heeft. Daarnaast heb ik een Flitsmeister TWO.

Kan ook niet echt een goed argument bedenken waarom je met een andere app wilt navigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
B1OO schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:05:
[...]

Bij mij (OS8) werkt Google maps ook (deels) op de HUD. Je ziet de rijstroken en pijlen, maar geen kaartje zoals bij de BMW navigatie.

Ik gebruik zelf eigenlijk altijd de navigatie van BMW zelf omdat deze echt wel goed is, real-time traffic informatie, en real-time laadpalen/route heeft. Daarnaast heb ik een Flitsmeister TWO.

Kan ook niet echt een goed argument bedenken waarom je met een andere app wilt navigeren.
Dat is persoonlijk, maar ik vind TomTom beter.
Duidelijkere aanwijzingen, ik kan vanuit mijn luie stoel alle kaarten updaten wat met kaarten buiten Nederland met de BMW navigatie met een USB stick moet, ik kan navigeren naar mensen in mijn adresboek, ik merk dat de BMW navigatie soms hele rare routes bedenkt, zelfs als ik rechtdoor ook thuis aankom, om er een paar te noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:05
ASS-Ware schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:56:
[...]

Dat is persoonlijk, maar ik vind TomTom beter.
Duidelijkere aanwijzingen, ik kan vanuit mijn luie stoel alle kaarten updaten wat met kaarten buiten Nederland met de BMW navigatie met een USB stick moet, ik kan navigeren naar mensen in mijn adresboek, ik merk dat de BMW navigatie soms hele rare routes bedenkt, zelfs als ik rechtdoor ook thuis aankom, om er een paar te noemen.
Bij mijn i4 (België) updaten de kaarten toch wel automatisch voor gans Europa…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Scientific schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:12:
[...]

Bij mijn i4 (België) updaten de kaarten toch wel automatisch voor gans Europa…
Ik heb een tijdje terug kaartupdates gevonden op:
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/cp/connected-drive

Daar staat:
DIT KAN DE KAARTUPDATE.
Houd de kaarten van je navigatiesysteem up-to-date. Voor het thuisland gaat dat automatisch. Daarvoor hoef je niets te doen. Voor het buitenland maak je gebruik van het geheugen op een USB-stick. Download in de ConnectedDrive Store de gewenste regio en verbind de stick met je BMW. Het nieuwe materiaal wordt op de achtergrond geïnstalleerd.

En bovendien is dit alleen de eerste 3 jaar inbegepen bij de auto, daarna zul je er voor moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
ASS-Ware schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:29:
[...]

Ik heb een tijdje terug kaartupdates gevonden op:
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/cp/connected-drive

Daar staat:
DIT KAN DE KAARTUPDATE.
Houd de kaarten van je navigatiesysteem up-to-date. Voor het thuisland gaat dat automatisch. Daarvoor hoef je niets te doen. Voor het buitenland maak je gebruik van het geheugen op een USB-stick. Download in de ConnectedDrive Store de gewenste regio en verbind de stick met je BMW. Het nieuwe materiaal wordt op de achtergrond geïnstalleerd.

En bovendien is dit alleen de eerste 3 jaar inbegepen bij de auto, daarna zul je er voor moeten betalen.
Bij mij (BMW.be) staat er: “Met de nieuwste kaarten van uw thuisregio zonder omwegen arriveren. Eenvoudig over-the-air in uw BMW geladen”
Bij een update wordt de kaart voor gans Europa upgedate, aan de versiebenamingen te zien.
Ik heb de dienst iets meer dan 3 jaar gratis, tot juni 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromerzvh
Heeft er al iemand success met de BMW i4 te laden via een 3x230V laadpaal?
De auto lijkt maar 1 fase te gebruiken die beperkt is tot 16A, waardoor er maar 3.7KW doorkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
Chromerzvh schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:36:
De auto lijkt maar 1 fase te gebruiken die beperkt is tot 16A, waardoor er maar 3.7KW doorkomt.
Ik vermoed dat iedereen hier thuis met 3 fasen 16A laadt, tenzij hij/zij thuis niet kan laden.
Maar om antwoord te geven op je vraag: Ja, ik heb al meer dan eens thuis met 3 x 230V geladen, met 6A en met 16A.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:38
ASS-Ware schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:04:
[...]

Ik vermoed dat iedereen hier thuis met 3 fasen 16A laadt, tenzij hij/zij thuis niet kan laden.
Maar om antwoord te geven op je vraag: Ja, ik heb al meer dan eens thuis met 3 x 230V geladen, met 6A en met 16A.
7 kW enkelfase hier 😎

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Niet iedereen dus, I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromerzvh
ASS-Ware schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:04:
[...]

Is het jou toen gelukt om een hogere laadsnelheid te halen dan 3.7Kw?
De auto herkent bij mij 3X16A, maar gebruikt in de praktijk maar 1 fase op 16A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Chromerzvh schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:33:
[...]

Is het jou toen gelukt om een hogere laadsnelheid te halen dan 3.7Kw?
De auto herkent bij mij 3X16A, maar gebruikt in de praktijk maar 1 fase op 16A.
Ja, een tikkie onder de 11kW, ik geloof 10,5 ofzo, zal een instelling zijn op de laadpaal, maar ik laad meestal op 3x6A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik laad altijd op 11kw thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntax2
  • Registratie: December 2014
Chromerzvh schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:36:
Ja bijna dagelijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
ASS-Ware schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:51:
[...]

Ja, een tikkie onder de 11kW, ik geloof 10,5 ofzo, zal een instelling zijn op de laadpaal, maar ik laad meestal op 3x6A.
Waarom laad je meestal op 3x6A?

Maar verder hier ook 3x16 en rond de 11kW - zonder problemen.
Als jouw auto nergens met 11kW kan laden dan ligt het probleem daar. Lukt het op andere plaatsen wel maar thuis niet, dan zit het in de laadpaal. Maar goed, dat had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht .. ;)

Een andere vraag dan:
De standaard laadkabel die je bij de auto 'krijgt' - die vind ik erg zwaar en stug, geen hele fijne kabel. Is dit zo omdat die kabel tot 22kW kan toevallig?

Ik had v/d week de Tesla Model 3 van mijn vrouw mee en die even aan een lader gehangen die kabel is veel lichter en soepeler. Daar staat dan weer wel op dat het een 11kW kabel is.

[ Voor 24% gewijzigd door Duzzan op 04-04-2025 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Duzzan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:45:
[...]

Een andere vraag dan:
De standaard laadkabel die je bij de auto 'krijgt' - die vind ik erg zwaar en stug, geen hele fijne kabel. Is dit zo omdat die kabel tot 22kW kan toevallig?

Ik had v/d week de Tesla Model 3 van mijn vrouw mee en die even aan een lader gehangen die kabel is veel lichter en soepeler. Daar staat dan weer wel op dat het een 11kW kabel is.
Jup, sinds 03-2023 komt de i4 standaard met een 22KW kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B1OO
[...]

Een andere vraag dan:

Hier ook vrij stugge kabel, geschikt voor 11kW. Geleverd november 2022.
Ik gebruik de kabel vrijwel nooit omdat ik thuis kan laden en anders onderweg aan heen DC lader hang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtBtaexphj_gEeQPvMQFfH0WDgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eQuwKdmxjbRasALqIn5BGEJR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door B1OO op 04-04-2025 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Waarom laad je meestal op 3x6A?
Ik heb de laadpaal ingesteld om alleen te laden tussen 10:00 en 18:00, de tijdstippen waartussen de zon schijnt en de zonnepanelen redelijke opwek hebben.
Verder heb ik ingesteld dat de laadpaal max 6A per fase uit het net mag trekken en rekening moet houden met de opwek van de panelen.
De laadpaal zal er dan voor zorgen dat de opwek van de panelen direct naar de auto gaat en als dat onder de 6A zit dan wordt er wat van het net gehaald, als dat 6A is, dan wordt er niets uit het net gehaald en als de opwek meer dan 6A is, dan laadt de auto met meer.
Zo lever ik dus zo weinig mogelijk terug en omdat de auto ook met weinig opwek met 6A kan blijven laden schakelt de laadpaal niet steeds uit en weer in (slecht voor het relais).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Wat betreft die kabels : beter stug en zwaar maar van goede kwaliteit dan licht en soepel van mindere kwaliteit... Hier prefereer ik toch wel veiligheid over gemak (dat gezegd zijnde : het is een buikgevoel dat de bmw kabels van goede kwaliteit zijn -- mensen die hier meer van kennen?)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 22:44

Metalrick

tcpdump ninja

Ik mag mijzelf ook melden als i4 eigenaar :)

Afgelopen woensdag een edrive40 uit München opgehaald, portimao blau, 13 maanden oud, garantie tot 2029, mooie opties, fijne stoelen :)

Ik sta er nog steeds van te kijken hoe enorm hard ev's afschrijven, maar ik maak er graag gebruik van :P

Enige wat nog niet gelukt is, Plug&Charge geactiveerd krijgen, ook bij de lokale BMW dealer hebben ze geen idee, iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llKgejh8fohSTofEDI4atPDlsPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYmvDlK2I8wByexuoo9mA7jq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
ASS-Ware schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:57:
[...]

Ik heb de laadpaal ingesteld om alleen te laden tussen 10:00 en 18:00, de tijdstippen waartussen de zon schijnt en de zonnepanelen redelijke opwek hebben.
Verder heb ik ingesteld dat de laadpaal max 6A per fase uit het net mag trekken en rekening moet houden met de opwek van de panelen.
De laadpaal zal er dan voor zorgen dat de opwek van de panelen direct naar de auto gaat en als dat onder de 6A zit dan wordt er wat van het net gehaald, als dat 6A is, dan wordt er niets uit het net gehaald en als de opwek meer dan 6A is, dan laadt de auto met meer.
Zo lever ik dus zo weinig mogelijk terug en omdat de auto ook met weinig opwek met 6A kan blijven laden schakelt de laadpaal niet steeds uit en weer in (slecht voor het relais).
Heb zelf ook zoiets, volgens mij is het minimum 1,4kW per fase, dus 4,2kW voor 3fase. Zelf heb ik 4,2kW ingesteld als minimum, anders schakelt de paal de hele tijd tussen 1-3 fasen. Alles wat dus boven 4,2kW productie gaat naar de auto via loadbalancing op de laadpaal via de P1 poort aan de meter. Laadpaal is een Alfen Pro Single Line met vaste kabel en display.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wb-cXKibB2m5HeOZBFp98lP2kDc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7uUeao5QunUUYo1WTHoDgRMY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
B1OO schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:00:
[...]

Heb zelf ook zoiets, volgens mij is het minimum 1,4kW per fase, dus 4,2kW voor 3fase. Dit heb ik ook ingesteld als minimum, anders schakelt de paal de hele tijd tussen 1-3 fasen. Alles wat dus boven 4,2kW productie gaat naar die auto via loadbalancing op de laadpaal via de P1 poort aan de meter.

[Afbeelding]
Het nadeel van laden aan maar 1,4kW is dat er zeer veel verliezen zijn - grootte-orde 25%…

Zelf heb ik mijn laadpaal ingesteld dat de auto alleen laadt op de zonnigste momenten, en dan met 7kW.

[ Voor 7% gewijzigd door Scientific op 05-04-2025 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Scientific schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:13:
[...]

Het nadeel van laden aan maar 1,4kW is dat er zeer veel verliezen zijn - grootte-orde 25%…

Zelf heb ik mijn laadpaal ingesteld dat de auto alleen laadt op de zonnigste momenten, en dan met 7kW.
Dat is absoluut niet in alle gevallen waar.
Ik heb best veel testen gedaan met laden met 6A en laden met 16A en de MID goedgekeurde meter liegt niet, zeer weinig verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
ASS-Ware schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:14:
[...]

Dat is absoluut niet in alle gevallen waar.
Ik heb best veel testen gedaan met laden met 6A en laden met 16A en de MID goedgekeurde meter liegt niet, zeer weinig verschil.
Ik zal het eerstdaags eens voor je nameten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Ik heb de wagen sinds oktober, dus nu een klein half jaar, en ik heb al 2x de voorruit moeten laten vervangen wegens steenslag. Is de i4 gevoeliger of heb ik pech gehad?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12
Kerberos84 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:26:
Ik heb de wagen sinds oktober, dus nu een klein half jaar, en ik heb al 2x de voorruit moeten laten vervangen wegens steenslag. Is de i4 gevoeliger of heb ik pech gehad?
Ik zit inmiddels ook aan mijn derde ruit, in anderhalf jaar..

Eerste keer was steenslag op de bovenrand van de ruit waarna die verticaal barstte. Tweede keer was het steenslag precies waar de HUD zit, en dat mag niet gerepareerd worden door Athlon ivm mogelijke vervorming van de aangegeven snelheid. Wederom een gratis nieuwe ruit.

Ik heb nog geen auto gehad die zo gevoelig leek voor steenslag (hiervoor Skoda, Hyundai, Volkswagen). Misschien is het de hoek van de ruit of het materiaal zelf, geen idee, maar het is merkbaar. Ook is de vervangende "OEM" (kuch kuch Carglass) ruit zeer zacht. Na een paar keer wasstraat zitten er al allerlei lichte krassen op, wat ik bij de eerste oorspronkelijke ruit en dezelfde wasstraat niet had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik ook 3e ruit in anderhalf jaar. 2e ruit ging een week mee..

Krasjes herken ik niet. Bij mij zijn de ruiten gewoon door BMW vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Nou, lekker dan.
Vanmorgen 09:30 de auto naar de garage gebracht voor de wielenwissel en ook gelijk de software update uit laten voeren.
Zoiets plan je in en je verwacht dat ze inzien dat het meer werk is dan alleen de wielenwissel en dus eerder met jouw auto beginnen dan, laten we zeggen, 15:00 uur.
Ik kom om 17:00 terug bij de garage, sorry meneer, de software update is net begonnen en die is niet om 18:00 uur klaar.
Kom morgen maar terug.
Lekker gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ASS-Ware schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:50:
Nou, lekker dan.
Vanmorgen 09:30 de auto naar de garage gebracht voor de wielenwissel en ook gelijk de software update uit laten voeren.
Zoiets plan je in en je verwacht dat ze inzien dat het meer werk is dan alleen de wielenwissel en dus eerder met jouw auto beginnen dan, laten we zeggen, 15:00 uur.
Ik kom om 17:00 terug bij de garage, sorry meneer, de software update is net begonnen en die is niet om 18:00 uur klaar.
Kom morgen maar terug.
Lekker gewerkt.
En jij denkt dat de garage alleen jouw auto heeft om aan te werken? 8)7

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
DonJunior schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:12:
[...]

Neen, maar als je smorgens, op afspraak, je wagen binnenbrengt en je die s avonds niet mee naar huis krijgt omdat ze te laat begonnen zijn met de softwareupdate zou ik ook gefrustreerd zijn. Een bandenwissel is 15 minuten max, softwareupdate is een kwestie van starten en wachten. Konden ze op eender welke moment gestart zijn. Zou ik ook niet blij mee zijn.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
[...]

Als hij een afspraak heeft om X uur en ze zeggen hem dat het bv 2u duurt dan mag je verwachten dat de wagen klaar is om X+3 uur toch?
En zeker als hij die 's morgens brengt dan is het compleet onlogisch dat ze er pas laat aan beginnen.

Bij mij is het simpel met elke wagen die ik heb. Ik maak afspraak en vraag duidelijk hoelang het gaat duren en vanaf wanneer beschikbaar, ik bevestig via mail en als ik de wagen breng dan bevestig ik nog eens alles.
sinds ik dit doe, geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Maar even voor de duidelijkheid, de mannen die de banden/wielen wissel doen. zijn niet dezelfde personen die de software update in gang zetten.
Dus de wielen zijn wellicht s'ochtends netjes op de afgesproken tijd gedaan en de software persoon heeft eerst andere auto's te doen en kwam, wellicht he, simpelweg er niet eerder aan toe om de update te starten.
Ik geloof niet dat die mannen uit hun neus staan te vreten en express zo laat met de update zijn gestart.
Natuurlijk is het frustrerend dat begrijp ik ook wel maar het is een beetje te makkelijk om vanachter je toetsenbord te roepen hoe anderen hun werk moeten doen.

Dat gezegd hebbende bel ik altijd naar de garage voordat ik aan ga rijden met de vraag of de auto uberhaupt klaar is. Dat zou ik de garage wellicht nog verwijten, dat ze niet hebben aangegeven dat het dermate druk was dat het starten van de update wel eens een latertje kon worden. Dus puur een communicatie ding vanuit beide partijen lijkt me.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

DonJunior schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:34:
Maar even voor de duidelijkheid, de mannen die de banden/wielen wissel doen. zijn niet dezelfde personen die de software update in gang zetten.
Dus de wielen zijn wellicht s'ochtends netjes op de afgesproken tijd gedaan en de software persoon heeft eerst andere auto's te doen en kwam, wellicht he, simpelweg er niet eerder aan toe om de update te starten.
Ik geloof niet dat die mannen uit hun neus staan te vreten en express zo laat met de update zijn gestart.
Natuurlijk is het frustrerend dat begrijp ik ook wel maar het is een beetje te makkelijk om vanachter je toetsenbord te roepen hoe anderen hun werk moeten doen.

Dat gezegd hebbende bel ik altijd naar de garage voordat ik aan ga rijden met de vraag of de auto uberhaupt klaar is. Dat zou ik de garage wellicht nog verwijten, dat ze niet hebben aangegeven dat het dermate druk was dat het starten van de update wel eens een latertje kon worden. Dus puur een communicatie ding vanuit beide partijen lijkt me.
Mijn garage stuurt altijd een berichtje als hij klaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Nee, maar dat plan je toch in?
En anders geef je toch aan dat het weleens langer dan een dag kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
ASS-Ware schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:50:
Nou, lekker dan.
Kom morgen maar terug.
Lekker gewerkt.
Gisteravond de camerabeelden bekeken, hij stond met de portieren open in de werkplaats.
Vanmorgen zei de app dat ik inmiddels de laaste software heb.
Vandaag de hele ochtend niets gehoord, dan in de middag toch maar even bellen.
De heren die er iets over konden vertellen zijn met lunchpauze tussen 12 en 1.
Even de camerabeelden bekijken, ja, hij staat weer in de parkeergarage.
Na 1 uur teruggebeld, iemand gesproken, die wist het niet en zou me terugbellen.
En ja, hij belde me terug met de mededeling dat de auto over 1 uur klaar was.
Ik direct naar de garage, 45 min rijden, mijn auto stond nog steeds op hetzelfde plekkie en de sleutel kwam net binnen bij de balie.
Hmm, ik merk dat ik hier een rare nasmaak aan overhoud, maar gelukkig wel vlak voor de file weer thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
ASS-Ware schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:33:
[...]

Gisteravond de camerabeelden bekeken, hij stond met de portieren open in de werkplaats.
Vanmorgen zei de app dat ik inmiddels de laaste software heb.
Vandaag de hele ochtend niets gehoord, dan in de middag toch maar even bellen.
De heren die er iets over konden vertellen zijn met lunchpauze tussen 12 en 1.
Even de camerabeelden bekijken, ja, hij staat weer in de parkeergarage.
Na 1 uur teruggebeld, iemand gesproken, die wist het niet en zou me terugbellen.
En ja, hij belde me terug met de mededeling dat de auto over 1 uur klaar was.
Ik direct naar de garage, 45 min rijden, mijn auto stond nog steeds op hetzelfde plekkie en de sleutel kwam net binnen bij de balie.
Hmm, ik merk dat ik hier een rare nasmaak aan overhoud, maar gelukkig wel vlak voor de file weer thuis.
Ik heb de indruk (niet alleen op basis van dit relaas) dat het niveau van de service van BMW in België een heel stuk beter is.
In mijn garage gaat alles er altijd hyper-professioneel aan toe en is de communicatie uitstekend. Er wordt vooraf gezegd wanneer de wagen waarschijnlijk klaar is, je krijgt een bericht als het zover is, en bij een onverwachte vertraging word je persoonlijk gebeld met uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
Het zal ook wel afhankelijk zijn van de dealer. Over mijn dealer ben ik tevreden. Altijd keurig geholpen en op tijd.

@ASS-Ware Ik zou hier ook niet blij mee zijn. Maar je hebt nu eindelijk wél nieuwe software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Duzzan schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:20:
Het zal ook wel afhankelijk zijn van de dealer. Over mijn dealer ben ik tevreden. Altijd keurig geholpen en op tijd.

@ASS-Ware Ik zou hier ook niet blij mee zijn. Maar je hebt nu eindelijk wél nieuwe software!
Klopt.
En maandag word ik gebeld over de kosten van de huurauto.
Ik ben van mening dat ik op de wielenwissel had kunnen wachten, maar ik heb gekozen voor de huurauto omdat ik te horen kreeg dat ze niet wisten hoe lang de combi van wielenwissel en software update gingen duren.
Ik ga er dan vanuit dat het garantie is, maar de meneer aan de balie vond van niet.
Verder vind ik dat ik gezien dit ongemak al helemaal niets aan die huurauto zou moeten betalen.
We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 22:08

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

ASS-Ware schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:17:
[...]

Klopt.
Ik ben van mening dat ik op de wielenwissel had kunnen wachten, maar ik heb gekozen voor de huurauto omdat ik te horen kreeg dat ze niet wisten hoe lang de combi van wielenwissel en software update gingen duren.
Ik ga er dan vanuit dat het garantie is, maar de meneer aan de balie vond van niet.
Verder vind ik dat ik gezien dit ongemak al helemaal niets aan die huurauto zou moeten betalen.
We gaan het zien.
Toen ik een keer een issue had met mijn 3-series F30 met een sofwareupdate die fout ging waardoor mijn auto een paar dagen inclusief weekend bij de dealer moest overnachten kreeg ik als compensatie voor dat ongemak een M140i mee als leenauto.
Het is de keuze van de dealer om aardig te zijn en een dealer die dat niet is zou ik mijden als de pest ;)

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:34:

Je hoeft de BMW dealer niet te verdedigen, verhaal is nu duidelijk toch. Onfatsoenlijke dealer. En ja, er zijn er ook die idd niet kunnen plannen, dingen vergeten of soms express iets anders tussendoor doen. (ten faveure van een andere klant). Ook daar liegt de dashcam niet. Maar wel netjes opgelost, toegegeven en compensatie. Zou hier ook mogen mbt de huurauto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
ASS-Ware schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:17:
[...]

Klopt.
We gaan het zien.
Ik kreeg gisteren de factuur toegestuurd met daarop de kosten voor de wielenwissel en opslag (€112,40 ex BTW), de kosten voor de software update (€101,60 ex BTW) en de kosten voor de huurauto (€76,00 ex BTW).

Ik heb gelijk contact opgenomen met de dealer en na intern overleg is deze factuur gecrediteerd en vandaag kreeg ik een nieuwe factuur met alleen de kosten voor de wielenwissel en opslag (€112,40 ex BTW).

Toch nog netjes opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
@ASS-Ware Keurig opgelost zo. Nu hopen dat het bij het volgende bezoek goed gaat.

Ik had ook iets interessant. Van het weekend stapte ik in en zag ik dit op het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boX3ZsYOsXKKxq7TAap9K1XsPrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/va8vch44XoTro7cNsLOcz5d7.jpg?f=fotoalbum_small

Ik klikte de melding weg en wou wegrijden: auto tegen wegrollen beveiligd … huh?!
Deur zat niet goed dicht. Och wat stom … en toen merkte ik dat het raam niet een stukje naar beneden ging en daardoor de deur niet meer kon sluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHQnjThuv3BX8w1tLnGEcfTKmIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQEW7z8s4TrzOcBFuTdxaTk6.jpg?f=fotoalbum_large

Na een paar minuten dingen proberen, die geen van allen lukte dacht ik dat het tijd was om BMW pechhulp te bellen, ik kon immers ook niet rijden. Het raam werkte ook niet. Alle andere ramen konden open/dicht, maar dit raam deed niets meer.

Deur geïrriteerd iets harder dichtgegooid. Ging nu wel helemaal dicht, maar het raam stond nog steeds zoals op de foto. Eenmaal binnen bedacht ik mij dat het pasje van BMW Support in de auto lag. Ik weer terug en .. alles werkte ineens weer.

Iemand anders ook zoiets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Duzzan schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:41:
@ASS-Ware Keurig opgelost zo. Nu hopen dat het bij het volgende bezoek goed gaat.

Na een paar minuten dingen proberen, die geen van allen lukte dacht ik dat het tijd was om BMW pechhulp te bellen, ik kon immers ook niet rijden. Het raam werkte ook niet. Alle andere ramen konden open/dicht, maar dit raam deed niets meer.

Deur geïrriteerd iets harder dichtgegooid. Ging nu wel helemaal dicht, maar het raam stond nog steeds zoals op de foto. Eenmaal binnen bedacht ik mij dat het pasje van BMW Support in de auto lag. Ik weer terug en .. alles werkte ineens weer.

Ja, na handmatig wassen deur die niet toeging en dus onmogelijk starten. Alles geprobeerd, behalve hard dichtgooien. BMW Service alvast gebeld maar kwamen pas +1,5 uur later dus ondertussen google en ...
op remote duwen gedurende paar seconden toe en erna idem open en alles weer ok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Dat heb ik ook geprobeerd maar dat werkte niet. Alle andere ramen gingen open, en dicht (door de knop op de sleutel ingedrukt te houden) behalve het raam van de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware

Zie je wel, gouwe handjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Laatst online: 17:02

Ik had ook iets interessant. Van het weekend stapte ik in en zag ik dit op het scherm.
[Afbeelding]

Ik klikte de melding weg en wou wegrijden: auto tegen wegrollen beveiligd … huh?!
Deur zat niet goed dicht. Och wat stom … en toen merkte ik dat het raam niet een stukje naar beneden ging en daardoor de deur niet meer kon sluiten.
[Afbeelding]

Ik had gisteren exact hetzelfde! 's Ochtens geparkeerd zonder problemen, wil 's avonds weer vertrekken en ruit aan bestuurderskant doet niets meer... Is wel hele avond zo gebleven, dus maar afspraak bij de dealer gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nononsense
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 20:52
Inmiddels ben ik ook eigenaar van een BMW i4, Helemaal tevreden met de wagen zelf maar ik ervaar toch een probleem;
dat is de android app die op mijn (Sony Xperia 1 VI) consequent rond de 40% van het accu gebruik voor zijn rekening neemt. De app draait vooral op de achtergrond en ik gebruik deze heel af en toe om range, accu status te bekijken of een adres naar de auto te sturen.
Ik heb cache en user data al eens gewist waardoor ik alles opnieuw heb moeten instellen maar dit was zonder resultaat voor het accu verbruik. hierin ben ik toch wel heel erg teleurgesteld.

Heeft iemand anders dit ook gehad? of heeft iemand een suggestie om dit op te lossen? Wie o wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
nononsense schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:20:
Inmiddels ben ik ook eigenaar van een BMW i4, Helemaal tevreden met de wagen zelf maar ik ervaar toch een probleem;
dat is de android app die op mijn (Sony Xperia 1 VI) consequent rond de 40% van het accu gebruik voor zijn rekening neemt. De app draait vooral op de achtergrond en ik gebruik deze heel af en toe om range, accu status te bekijken of een adres naar de auto te sturen.
Ik heb cache en user data al eens gewist waardoor ik alles opnieuw heb moeten instellen maar dit was zonder resultaat voor het accu verbruik. hierin ben ik toch wel heel erg teleurgesteld.

Heeft iemand anders dit ook gehad? of heeft iemand een suggestie om dit op te lossen? Wie o wie heeft een oplossing?
Geen idee wat de oorzaak bij jou is, maar als het een 'app' probleem zou zijn dan hadden veel mensen er last van. Ik heb ook android (samsung flip 6) en heb dit probleem absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voeg mij maar toe aan het lijstje: heb dit probleem nu drie keer gehad. Eerste keer meteen naar de dealer gereden (zat al in auto toen ik het pas opmerkte: enorme kier (vingerdik), veel lawaai van buiten en raam bediening die niet meer functioneerde) alwaar ze het probleem “opgelost” hadden (o.a. software update!?!?!)
Later nog twee keer meegemaakt (beide keren wel met temperatuur net onder nul waardoor de ruit waarschijnlijk nog iets vast zat aan rubber)
Beide keren verhielp het probleem zich zelf.
Toen ik op een gegeven moment op “MyBMW” app de melding kreeg dat de ramen niet dicht waren van onze i4, die op dat moment geparkeerd stond in een parkeergarage, was de maat vol en ben ik wederom naar de dealer gestapt om het dit keer goed na te laten kijken.
Dat hebben ze gedaan, zelfs het mechanisme opnieuw gekalibreerd, maar eigenlijk konden ze niets vinden.

Ik heb al een keer eerder melding gemaakt van het feit dat, tijdens een rit in de flinke storm van afgelopen november, deze ruit (bestuurder zijde) flink “naar buiten” gedrukt werd met een enorm gierend geluid tot gevolg (heb er een opname van gemaakt destijds en dat als “bewijs” laten horen).
De dealer heeft daar niets mee gedaan.

Het lijkt erop dat dit ruitmechanisme wel de achilleshiel van deze auto is.

Ik ben er nu wel iets meer van bewust dat dit kan gebeuren en zal de auto bij kou altijd voorverwarmen (zodat de ruit in elk geval niet meer vast aan het rubber plakt), tevens behandel ik de deurrubbers met “rubber care” (zodat die soepel blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
nononsense schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:20:

Hier een verbruik van 3% en er staan 2 wagens in, waardoor we die wel af en toe gebruiken voor bvb te kijken welke range ed. Ook staan er 3 widgets op mn scherm die er gebruik van maken, dus die 3% is wrs hoog ivm anderen. Maar zeker geen 40%...

Maar mss is ie een update aan het binnenhalen en uitpakken en zo om deze dan naar je wagen te pushen? Dan kan ik me voorstellen dat hij veel meer actief gaat zijn?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petterman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:43
Weet iemand hoe je op de BMW map de wegen gekleurd kan krijgen?
Groen voor vlot verkeer, oranje bij opstoppingen, rood bij file enz...
Dat zit volgens mij vervat in de RTTI (real time traffic information) maar ik vind geen optie in de wagen om dat in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Ergens ben ik 'blij' te horen dat ik niet de enige ben met het raam probleem .. maar slecht is het wel.
Tot nu toe is het niet meer voorgekomen, ik hoop dat het bij een eenmalig incident blijft.

@Petterman Bij mij gaat dat vanzelf op het moment dat je met navigeren start. Zonder navigatie krijg ik die info ook niet op het scherm ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Petterman schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:17:
Weet iemand hoe je op de BMW map de wegen gekleurd kan krijgen?
Groen voor vlot verkeer, oranje bij opstoppingen, rood bij file enz...
Dat zit volgens mij vervat in de RTTI (real time traffic information) maar ik vind geen optie in de wagen om dat in te stellen...
Navigatie menu, Instellingen, Diensten Configureren, Verkeersinformatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petterman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:43
Zipsop schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:37:
[...]

Navigatie menu, Instellingen, Diensten Configureren, Verkeersinformatie.
Bedankt, probeer ik vanavond eens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:34
Vandaag bij de dealer geweest om mijn i4 in te ruilen op een i5 touring. Ook uit 2024 en goede opties. Alleen ik moet zeggen dat de proefrit me wel aan het twijfelen heeft gebracht. Ik vind de i4 mooier afgewerkt qua interieur en met name de middenconsole met iDrive knop voelt wel echt plastic fantastic in de i5. De i4 heb ik nieuw gekocht en de i5 is een demo van een verkoper met >20k km. Ook een nadeel in mijn ogen, omdat je niet weet hoe ermee gereden is. Als je af en toe wat anders rijd merk je eigenlijk pas wat voor fijne auto de i4 is.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
virtualJac schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:09:
Vandaag bij de dealer geweest om mijn i4 in te ruilen op een i5 touring. Ook uit 2024 en goede opties. Alleen ik moet zeggen dat de proefrit me wel aan het twijfelen heeft gebracht. Ik vind de i4 mooier afgewerkt qua interieur en met name de middenconsole met iDrive knop voelt wel echt plastic fantastic in de i5. De i4 heb ik nieuw gekocht en de i5 is een demo van een verkoper met >20k km. Ook een nadeel in mijn ogen, omdat je niet weet hoe ermee gereden is. Als je af en toe wat anders rijd merk je eigenlijk pas wat voor fijne auto de i4 is.
Ik heb altijd geleerd, bij twijfel niet doen!
Qua demo auto, het is niet alsof er iets warm gereden hoeft te worden bij een EV dus dat scheelt al een hele hoop. Ik zou een ICE demo eerder afraden dan een EV demo omdat men daar met een koud blok gewoon vol op het gas gaat staan (want proefrit)
Als je nieuwe bandjes kan onderhandelen zou ik dat wel doen. Mensen willen tijdens een proefrit toch even zien hoe snel het ding optrekt en remt.
Dus die bandjes hebben wel wat te verduren gehad gok ik zo.
Maar als je nu al zo tegen de i5 aan hikt, wat is dan je motivatie om het WEL te doen?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:34
DonJunior schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:14:
[...]

Ik heb altijd geleerd, bij twijfel niet doen!
Qua demo auto, het is niet alsof er iets warm gereden hoeft te worden bij een EV dus dat scheelt al een hele hoop. Ik zou een ICE demo eerder afraden dan een EV demo omdat men daar met een koud blok gewoon vol op het gas gaat staan (want proefrit)
Als je nieuwe bandjes kan onderhandelen zou ik dat wel doen. Mensen willen tijdens een proefrit toch even zien hoe snel het ding optrekt en remt.
Dus die bandjes hebben wel wat te verduren gehad gok ik zo.
Maar als je nu al zo tegen de i5 aan hikt, wat is dan je motivatie om het WEL te doen?
Laat er inderdaad nog eens een weekendje overheen gaan. Goede tip om even naar de bandjes te kijken.

De reden om het wel te doen is dat we in de i4 wat ruimte tekort komen als we met het gezinnetje op pad gaan. Ook gekeken naar een X3 en X5, maar financieel vind ik dat een te grote aderlating (ook qua maandlasten).

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08-05 12:17
Kan je ergens zien hoeveel km per uur je de voorbije rit gemiddeld gereden hebt? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat deze informatie nergens weergegeven zou worden.
Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.