Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:28
eikrur schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:13:
[...]

Driving Assistant Pack Professional zeker toevoegen als je nu de autopilot van tesla gewend bent en vaak lange ritten rijdt
Ik vind de driving assistent professional van BMW beter dan de autopilot van Tesla. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06 10:33
eikrur schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:13:
[...]

Driving Assistant Pack Professional zeker toevoegen als je nu de autopilot van tesla gewend bent en vaak lange ritten rijdt
Die is reeds opgenomen in de offerte maar was ik vergeten in mijn bericht toe te voegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:05

DM_

The DeZ schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:30:
[...]

Ik vind de driving assistent professional van BMW beter dan de autopilot van Tesla. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Een paar jaar geleden een proefrit gehad met driving assistant professional. Maar wat toen opviel was dat de lane assistent meer een suggestie was dan dat het de auto tussen de lijnen "locked" zoals bij de Tesla. Los van een beetje weerstand op de stuur kan ik makkelijk de Tesla 40km "zelf" laten rijden.

M'n vraag, want zit te kijken om volgend jaar (als de leasecontract klaar is) om een i4 te nemen, is de assistent system inderdaad meer een suggestie of wordt de auto "gelocked" tussen de lijnen? Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Franciesco schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:46:
Zoals ik laatst al aangaf ben ik een i4 eDrive40 aan het overwegen als vervanger voor de Tesla Model 3 LR die ik momenteel rijd. Vanwege vaak lange ritten inclusief het buitenland ligt mijn focus op comfort en rijbereik en de auto zal (vrijwel) alleen zakelijk gebruikt gaan worden.

Ik heb de volgende configuratie in gedachte:
eDrive 40 M sport Edition
Kleur: waarschijnlijk Individual Dravitgrau
Velgen: 18 inch LM M Aerodynamic (Styling 858 M)in Bicolor Midnight Grau
Bekleding: Kunstleder Sensatec Schwarz

Overige opties:
Stuurwielrand verwarmd
M Adaptief onderstel
Elektrisch bediend glazen schuif-/kanteldak
Elektrisch verstelbare stoelen
Adaptieve LED koplampen en laser achterlichten
HIFI System Harman Kardon
Innovation Pack
Comfort Pack
Driving Assistant Professional

Zijn er wat jullie betreft nog andere sterk aan te raden opties? Een van de zaken waar ik over twijfel is de bekleding. Het liefst zou ik stof of alcantara willen, maar dat lijkt niet beschikbaar.
Daarnaast: is het adaptieve onderstel comfortabeler dan zonder de optie "adaptief", dus standaard M onderstel?

[Afbeelding]

Edit: ik was Driving Assistant Professional vergeten, maar is reeds onderdeel van de offerte.
Prima config lijkt mij. M Adaptief onderstel is iets comfortabeler dan gewoon, en vergeet het variable sport steering niet dat je er bij krijgt, daardoor ben je iets minder Olie Tanker stuurman bij keren en parkeren.
Ik zou bijvoorbeeld de brievenbus in t dak niet nemen en voor 19" gaan (Stuk stiller en krijg je zelfs 2km extra range bij *O*) Vind de 19" net wat stabieler in de bochten. Maar vergelijk het met mijn 18" winterset wat niet helemaal fair is.
En ook de getinte ramen achter nemen zodat de auto minder warm is in de zomer.
En voor mijn rug zijn de M-sportstoelen een must, geniet daar sinds vandaag al 200k km elke dag van.

Verder is sensatec prima spul. Er is ergens een kamer bij BMW waar ze dobbelstenen hebben met opties die waar wel en niet beschikbaar zijn, echt geen pijl op te trekken.
DM_ schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Een paar jaar geleden een proefrit gehad met driving assistant professional. Maar wat toen opviel was dat de lane assistent meer een suggestie was dan dat het de auto tussen de lijnen "locked" zoals bij de Tesla. Los van een beetje weerstand op de stuur kan ik makkelijk de Tesla 40km "zelf" laten rijden.

M'n vraag, want zit te kijken om volgend jaar (als de leasecontract klaar is) om een i4 te nemen, is de assistent system inderdaad meer een suggestie of wordt de auto "gelocked" tussen de lijnen? Thanks!
Locked tussen de lijnen, als je op de ring A10 (zuid) de spitstrook pakt dan pakt hij de afrit zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@Zipsop waarom zouden de 19 inch wielen stiller zijn dan de 18 inch? Normaal gesproken zijn wielen met meer rubber stiller.

Het kleine verschil in rijbereik zag ik ja, zal vast komen doordat de 19 inch velgen aerodynamischer zijn dan de 18 inch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:45
Franciesco schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:28:
@Zipsop waarom zouden de 19 inch wielen stiller zijn dan de 18 inch? Normaal gesproken zijn wielen met meer rubber stiller.

Het kleine verschil in rijbereik zag ik ja, zal vast komen doordat de 19 inch velgen aerodynamischer zijn dan de 18 inch/
Het zijn niet de wielen die lawaai maken, maar de banden. Ik denk niet dat er een direct verband is tussen de breedte van de band en de geluidsproductie. Je kan voor een gegeven band het opgegeven rolgeluid vergelijken om een idee te krijgen.

Er is wel een verband tussen verbruik en breedte van de banden en velgen maken inderdaad ook een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
@Scientific wiel=velg+band. Daarom gaf ik ook aan dat meer rubber (hogere band en dus kleinere velg) meestal stiller is. Het merk/type band kan natuurlijk van invloed zijn, maar voor zover ik weet staat het niet 100% vast welk merk/type band je geleverd krijgt. Dus dat vergelijken heeft waarschijnlijk maar beperkt zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-06 11:08
The DeZ schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:30:
[...]

Die mening deel ik daarom ook de tip om hem op te nemen in de optielijst voor de nieuwe auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
DM_ schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Auto wordt gelocked tussen de lijnen net als bij een Tesla,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Franciesco schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:28:

Franciesco schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:18:
@Scientific wiel=velg+band. Daarom gaf ik ook aan dat meer rubber (hogere band en dus kleinere velg) meestal stiller is. Het merk/type band kan natuurlijk van invloed zijn, maar voor zover ik weet staat het niet 100% vast welk merk/type band je geleverd krijgt. Dus dat vergelijken heeft waarschijnlijk maar beperkt zin.
18" en 19" is even breed bij M-sport dus dat maakt niet uit. En bij 18" maar twee opties in de loterij in plaats van 3 bij 19" waardoor je bij 18" meer kans hebt op de stillere optie (Hankook)
Gaat meer om het dakraam dat meer geluid maakt en de 75kg extra die voor het extra verbruikt zorgt :-)
18" en geen dakraam heeft 4km extra WLTP range volgens de configurator
Maar wat ik zij persoonlijke keuzes :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06 10:28
Chromerzvh schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:50:
Binnen enkele weken (hopelijk) mag ik ook mijn nieuwe i4 e40 M-sport in ontvangst nemen (lease in België).
Gezien mijn leasebuget het niet meer toe liet om het 'M Sport Pro' pakket te nemen met de zwarte grillranden, ben ik op zoek naar advies rond het plaatsen van een aftermarket M50 grill, of het wrappen van de grijze grill rand op de i4 LCI. De standaard LCI grill vind ik namelijk niet de mooiste.

Heeft iemand hier reeds ervaring mee? Is de grill makkelijk te swappen of wrappen en wat is de gebruikelijke kost hiervoor?

Het is ook belangrijk dat de grill geen probleem vormt voor DAPP (ik zag online dat niet alle grills hier compatibel mee zijn).

Ook zag ik reeds posts van mede-tweakers die de grill via de dealer (bij aflevering?) lieten vervangen. Hoe gaat dit in z'n werk?

Specs ter info:
Comfort Pack
Innovation Pack
M Sportpakket
Harman Kardon
Elektische zetelverstelling met geheugenfunctie voor bestuurderszetel
Adaptive LED headlights
Adaptieve M sportophanging + Variable sport steering
Driving Assistant Pack Professional
19" M lichtmetalen velgen, Y-spaak 859 M (bicolor Jetblack)
M Brooklyn Grau
Sensatec Cognac
De grille is vrij eenvoudig te vervangen, al moet je wel durven. bij mij zat er een camera in en de sensoren uiteraard ( en die draadjes zijn kort ) . De clipjes van de sensoren zijn ook lastig te bereiken, maar doenbaar. Ik heb op ali een set besteld met allemaal plastieken 'lepeltjes' lees hulpstukken die ik achter de grille duwde aan de clipjes. eenmaal de grille wat los zat, gewoon lostrekken..

Ik heb een glossy grill van Offenga ( maar je vind dezelfde op Ali ) . De radar beneden rechts is nu ook bedekt door de grille ( = pluspunt, want die is gevoelig voor schade , lees zware steeninslag bv ) . Werking blijft hetzelfde van de radar. Geen interferentie dus.. Bij offenga stond er eerst ook dat de grille niet geschikt was met assisted drive.. Heb dat laten corrigeren op hun site.. Want het ging er bij hen om dat de grille de radar niet geheel bedekte.. maar eerlijk dat zie je niet hoor.

Er gewoon aan durven beginnen is de eerste stap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06 20:19
Zoals ik laatst al aangaf ben ik een i4 eDrive40 aan het overwegen als vervanger voor de Tesla Model 3 LR die ik momenteel rijd. Vanwege vaak lange ritten inclusief het buitenland ligt mijn focus op comfort en rijbereik en de auto zal (vrijwel) alleen zakelijk gebruikt gaan worden.

Overige opties:
Stuurwielrand verwarmd
M Adaptief onderstel
Innovation Pack
Comfort Pack

Zijn er wat jullie betreft nog andere sterk aan te raden opties? Een van de zaken waar ik over twijfel is de bekleding. Het liefst zou ik stof of alcantara willen, maar dat lijkt niet beschikbaar.
Daarnaast: is het adaptieve onderstel comfortabeler dan zonder de optie "adaptief", dus standaard M onderstel?

[Afbeelding]

Edit: ik was Driving Assistant Professional vergeten, maar is reeds onderdeel van de offerte.
Getinte ruiten? Ik heb geen M-pakket maar vind persoonlijk de wagen er evengoed sportief uitzien, mede door de velgen, anderzijds de getinte ruiten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPsf6LSl3Pa6Q9JLehIyRjKlH50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZBmNXq4RHaXs6tT71twb4sW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
DonJunior schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:20:
[...]

Ben benieuwd naar het antwoord want dat zou ik ook nog interessant vinden.
Mijn auto is nu nog in aanvraag maar zou dat serieus nog overwegen om te wijzigen als dat kan.
Inmiddels antwoord: er is geen mogelijkheid (meer) voor Alcantara of stof als stoelbekleding.
Ik ga dan waarschijnlijk voor Sensatec zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@Michiel95 dat is de non-M uitvoering of niet? Jouw uitvoering inclusief de kleur heb ik als alternatief, vind ik ook mooi. Maar ik denk toch dat ik voor de M sport edition in Dravitgrau ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 10:29
11/2024.65 is aan het installeren... spannend...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:45
eikrur schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:24:
[...]

Auto wordt gelocked tussen de lijnen net als bij een Tesla,
Maar, en dat vind ik, bochten gaan niet zo lekker, hij stuurt je niet strak door de bochten, maar zwabbert wat heen en weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
ASS-Ware schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:14:
[...]

Maar, en dat vind ik, bochten gaan niet zo lekker, hij stuurt je niet strak door de bochten, maar zwabbert wat heen en weer.
Het is ook
'Fruede am fahren' niet 'Fruede am lassen fahren' :+

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:41

Overige opties:
Stuurwielrand verwarmd
M Adaptief onderstel
Innovation Pack
Comfort Pack

[Afbeelding]

Laat je niet zomaar de getinte ruiten aanpraten, de auto is zo veel mooier zonder. Doodjammer dat ik mijn M50 niet zonder heb kunnen bestellen, anders onmiddellijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:18
DonJunior schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:15:
[...]

Het is ook
'Fruede am fahren' niet 'Fruede am lassen fahren' :+
Dat heb je mooi verwoord!

Niks zo fijn als zelf sturen, zeker in een BMW (i4).

Van HUD krijg ik hoofdpijn. 360 graden view is een mooie gadget, heb ik persoonlijk niet nodig bij het (in)parkeren. Pilot assist gebruik
ik echt zeer zelden in mijn huidige auto. Ik wil niet betalen voor zaken waar ik geen toegevoegde waarde in zie. Zo maakt iedereen zijn/haar eigen keuzes.

Wat ik qua rijhulp opties zeker op mijn i4 wil zijn ACC en dodehoekdetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
@Michiel95 Je hebt zeker een mooie uitvoering!

In NL is momenteel voor een meerprijs van 1,5k€ een sport edition te bestellen. Je krijgt dan het M sportpakket incl. metallic lak. Lijkt me een no-brainer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-06 15:07
Vind getinte ruiten echt een must op een BMW, zonder vind ik het maar 'goedkoop' lijken.
alsook het stukje privacy achterin is mooi meegenomen, alsook het tegenhouden van UV/Zon (kleine kinderen/baby's)
caoim schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:58:
[...]

Laat je niet zomaar de getinte ruiten aanpraten, de auto is zo veel mooier zonder. Doodjammer dat ik mijn M50 niet zonder heb kunnen bestellen, anders onmiddellijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
caoim schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:58:
[...]

Doe ik ook niet. Ik heb zowel BMW's met als zonder extra getinte achterruiten gehad. Voor beide opties valt wat te zeggen, deze keer ga ik hem waarschijnlijk zonder bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DeZ
Getinte achterruiten vind ik af fabriek prima, zo donker zijn ze nou ook weer niet. De aftermarket zwarte ruiten vind ik afschuwelijk. De af-fabriekuitvoering heeft echt als voordeel dat het warmtewerend (erg fijn voor onze hond ook) is en dat niet direct alles te zien is. Met name in de schemering en nacht. De rolgordijntjes vind ik een net-niet oplossing en kan alleen maar lelijk worden en stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
GeorgeBfast schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Tja dan heb je een echte M50. Het is trouwens wonderbaarlijk dat er maar zo weinig uiterlijk verschil is bij de gewone i4 met een M Sport Pro pakket en de echte M50.
Zitten ook wheel flares op de m50 toch en iets bredere wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Even voor de ervarings deskundigen. Ik kan voor 575 ACC en stop and go kopen. Is dat het waard?

Ben nogal sportief met rijden en de lane assist zet ik ook standaard uit.

Collega zei dat het in file rijden heerlijk is maar ik uhm zigzag nogal veel haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
wimpie007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:27:
Even voor de ervarings deskundigen. Ik kan voor 575 ACC en stop and go kopen. Is dat het waard?

Collega zei dat het in file rijden heerlijk is maar ik uhm zigzag nogal veel haha
Ik heb ACC altijd aan en ik vind het ook veiliger rijden.
Stop and go is ideaal in de file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 13:35

red bull

Keeps me awake !

Ik heb er ook 575 voor betaald en ben er blij mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 13:15

ACC is wel echt het minimum, maar is een hele chille optie!

FYI, na 3 sec stilstand gaat de feature op pauze, maar die kan je weer activeren (en dus automatisch wegrijden) door op het Resume knopje op het stuur te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
B1OO schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:03:
[...]

ACC is wel echt het minimum, maar is een hele chille optie!

FYI, na 3 sec stilstand gaat de feature op pauze, maar die kan je weer activeren (en dus automatisch wegrijden) door op het Resume knopje op het stuur te drukken.
Heb ik geen last van, hier blijft hij gewoon aan, al sta ik een kwartier stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ASS-Ware schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:27:
[...]

Ik heb ACC altijd aan en ik vind het ook veiliger rijden.
Stop and go is ideaal in de file.
De ACC is heerlijk ontspannen op de enkelbaan N wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-06 11:04
Wat zijn wiel flares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Google es op "wheel flares" en je ziet het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
wimpie007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Enkel bij de 20 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Clinternet schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:32:
Vind getinte ruiten echt een must op een BMW, zonder vind ik het maar 'goedkoop' lijken.
alsook het stukje privacy achterin is mooi meegenomen, alsook het tegenhouden van UV/Zon (kleine kinderen/baby's)

[...]
Grappig toch, hoe meningen kunnen verschillen. Zonder vind ik het echt klasse. Met wordt de wagen precies in 2 gedeeld, lijkt wel een camionette. Ik zeg het, ik zou bijbetalen om het niet te moeten hebben.

Iets anders, ik heb op mijn i4 in bestelling een individual kleur genomen. Ik had gehoopt dat die in de app ook die kleur zou hebben, maar het is gewoon een zilvere / grijze. Iemand die ook individual kleur heeft en weet of dat nog gaat veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu

Cruise control waarbij de afstand met de voorligger automatisch wordt geregeld. Echt super confortabel, zeker als het wat drukker op de weg is. De berijder blijft degene die stuurt!
Ik neem nooit meer een auto zonder ACC.

Je kunt altijd ACC uitschakelen en zelf gasgeven en remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Laatst online: 20:49
ASS-Ware schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:32:
[...]

Jij hebt de full self driving (DAP) optie. Ik niet, en ik moet toch écht op het “resume” knopje drukken als ik 3 sec stil heb gestaan. Overigens is file rijden de enige keer dat ik ACC gebruik. Op de snelweg, en helemaal op stukken met trajectcontrole, vind ik het bloed irritant. Ik rij dan veel liever met standaard CC aan. Dan kan ik een beetje slipstreamen, er naar toe kruipen, en er dan langs.

En hier nog een fan van getinte ruiten. Maar ik heb sowieso de meest gehate combinatie denk ik: zwart met zwart, op zwart. Met zwart. En blauwe remklauwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caoim
Duzzan schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:51:
[...]

Jij hebt de full self driving (DAP) optie. Ik niet, en ik moet toch écht op het “resume” knopje drukken als ik 3 sec stil heb gestaan. Overigens is file rijden de enige keer dat ik ACC gebruik. Op de snelweg, en helemaal op stukken met trajectcontrole, vind ik het bloed irritant. Ik rij dan veel liever met standaard CC aan. Dan kan ik een beetje slipstreamen, er naar toe kruipen, en er dan langs.

En hier nog een fan van getinte ruiten. Maar ik heb sowieso de meest gehate combinatie denk ik: zwart met zwart, op zwart. Met zwart. En blauwe remklauwen.
Hier ook geen zware ACC gebruiker, enkel idd in file en wanneer het rustig is op de snelweg in combinatie met tussen de lijntjes blijven rijden.

Qua kleuren liggen we ver uit elkaar idd, hoe minder zwart aan de auto (behalve dashboard en dakhemel) hoe beter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
caoim schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Grappig toch, hoe meningen kunnen verschillen. Zonder vind ik het echt klasse. Met wordt de wagen precies in 2 gedeeld, lijkt wel een camionette. Ik zeg het, ik zou bijbetalen om het niet te moeten hebben.

Iets anders, ik heb op mijn i4 in bestelling een individual kleur genomen. Ik had gehoopt dat die in de app ook die kleur zou hebben, maar het is gewoon een zilvere / grijze. Iemand die ook individual kleur heeft en weet of dat nog gaat veranderen?
Individual color : ( result from search on web )

If you want to force it to reload the images and show the correct color on an Android phone, close the app, hold the icon for it in your app drawer until the menu appears, hit App Info, then go to Storage & Cache and tap Clear Cache. Open the app back up and it'll show it under a car cover for a sec while it downloads fresh images, now in your BMW Individual color. I imagine there's a similar process for iOS devices but worst case uninstalling and reinstalling the app will likely get the job done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
In mijn huidige auto (Volvo XC40) schakelt ACC zichzelf uit bij snelheden > 140 km/u. Weet iemand bij welke snelheid dit het geval is bij de i4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:54
SjakieZulu schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:55:
In mijn huidige auto (Volvo XC40) schakelt ACC zichzelf uit bij snelheden > 140 km/u. Weet iemand bij welke snelheid dit het geval is bij de i4?
170 of 180 zo uit mijn hoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Inmiddels rijd ik al meer dan 10 jaar in diverse auto’s die ACC hebben. In het begin is dat wennen, nu niet meer. Al varieert het wel per merk/model hoe goed het werkt.
Toen ik laatst een proefrit maakte in een i4 met alleen de standaard CC moest ik daar juist erg aan wennen… en vond ik het maar onhandig dat er geen ACC op zat :) Voor mij dus minimaal ACC op een auto, liefst ook met auto steer voor sommige lange saaie ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:58

Wimo.

Shake and Bake!

wimpie007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Vroeger wel .. de huidige in NL heeft smalle 20 inch velgen achter waardoor de flares niet meer nodig zijn. Volgens de BMW dealer werden de velgen massaal kapot gereden..

Heb hier een setje 868M OEM van mijn I4 en die zijn volgens mij 265 achter. De oude waren 285.

[ Voor 11% gewijzigd door Wimo. op 07-03-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 09:54
ASS-Ware schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:32:
[...]

[...]

ook met de DAP moet je na een paar seconden helemaal stil te hebben gestaan op resume drukken of even het gaspedaal aantikken anders gaat ie niet rijden. Het groene lampje van de dap gaat dan ook knipperen. Ja hij blijft aan, maar zal niet uit zichzelf gaan rijden als de voorgangers weer gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 12:25
Franciesco schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:03:
Inmiddels rijd ik al meer dan 10 jaar in diverse auto’s die ACC hebben. In het begin is dat wennen, nu niet meer. Al varieert het wel per merk/model hoe goed het werkt.
Toen ik laatst een proefrit maakte in een i4 met alleen de standaard CC moest ik daar juist erg aan wennen… en vond ik het maar onhandig dat er geen ACC op zat :) Voor mij dus minimaal ACC op een auto, liefst ook met auto steer voor sommige lange saaie ritten.
Same. En die van de i4 is echt een verademing tov mijn vorige. Die vorige remde al als iemand in een andere provincie naar links kwam. De i4 sluit wat meer aan bij mijn sportieve rijstijl, soms heb ik zelf zoiets van 'oke, ga je nog remmen' :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 12:25
dencoupe schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:19:
[...]

[...]

ook met de DAP moet je na een paar seconden helemaal stil te hebben gestaan op resume drukken of even het gaspedaal aantikken anders gaat ie niet rijden. Het groene lampje van de dap gaat dan ook knipperen. Ja hij blijft aan, maar zal niet uit zichzelf gaan rijden als de voorgangers weer gaan rijden.
Als je vooruitkijkt blijft hij als het goed is gewoon werken. Als je naar beneden kijkt en op je telefoon zit te spelen dan geeft hij bij mij een geluidssignaal als de rest wegrijd.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 20:05
[...]

[...]

Nee. Bij DAP gebeurt dit alleen als je niet meer in de richting van de wagen voor je kijkt. (veiligheidsfunctie) Als je dit wel doet dat vertrekt hij gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Wimo. schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:45:
[...]

Vroeger wel .. de huidige in NL heeft smalle 20 inch velgen achter waardoor de flares niet meer nodig zijn. Volgens de BMW dealer werden de velgen massaal kapot gereden..

Heb hier een setje 868M OEM van mijn I4 en die zijn volgens mij 265 achter. De oude waren 285.
In Belgie zitten deze bij deze velgen ( nog steeds ) met het M technical pack

Alu velgen styling 868 M 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:58

Wimo.

Shake and Bake!

rolelael schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:23:
[...]

In Belgie zitten deze bij deze velgen ( nog steeds ) met het M technical pack

Alu velgen styling 868 M 20"
Is inderaad een beetje flauw.. 868M hebben ze dus in meerdere maten. Hier in Nederland zijn ze meestal night gold en dan zijn ze automatisch smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 09:54
Quiller schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:21:
[...]

Nee. Bij DAP gebeurt dit alleen als je niet meer in de richting van de wagen voor je kijkt. (veiligheidsfunctie) Als je dit wel doet dat vertrekt hij gewoon mee.
dat ga ik eens checken, dat is me nog nooit opgevallen. Of ik kijk in de file inderdaad meer rond als dat ik voor me kijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

[...]

Nee hoor, ik hoef niets te doen, de auto gaat echt vanzelf weer rijden zodra de auto voor mij vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
rolelael schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:02:
[...]

Individual color : ( result from search on web )

If you want to force it to reload the images and show the correct color on an Android phone, close the app, hold the icon for it in your app drawer until the menu appears, hit App Info, then go to Storage & Cache and tap Clear Cache. Open the app back up and it'll show it under a car cover for a sec while it downloads fresh images, now in your BMW Individual color. I imagine there's a similar process for iOS devices but worst case uninstalling and reinstalling the app will likely get the job done.
Die had ik idd ook al gevonden, maar werkt niet (iOS). Misschien omdat de wagen nog niet gekoppeld is, ik heb hem nog niet. Heb enkel het VIN-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
Auke 325ci schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:25:
[...]

170 of 180 zo uit mijn hoofd
Als dit zo is ... TOP!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
160 voor ACC

en 210/200/190 voor DAP afhankelijk van motor uitvoering.

Staat gewoon bij de optie beschrijving in de prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
[...]

In het verleden kon je bij BMW (en bij Mini) de auto ook handmatig weer op CC zetten ipc ACC door de knop ingedrukt te houden, kan dat bij de i4 ook ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
eikrur schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:27:
[...]

In het verleden kon je bij BMW (en bij Mini) de auto ook handmatig weer op CC zetten ipc ACC door de knop ingedrukt te houden, kan dat bij de i4 ook ?
Kan nog steeds. En je kan met DAP ook kiezen of je full DAP wil of alleen ACC met de knopjes op het stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 13:15
eikrur schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:27:
[...]

Yes, de knop inhouden waarmee je de afstand regelt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-06 06:32
Net terug van een skivakantie in Zuid-Tirol (Italië)
1100 km
Gemiddeld verbruik: 21,9 kWh/100 km
I4 m50, 19’’ winterbanden, auto volgeladen + dakdragers met dakkoffer
Op ongelimiteerde snelweg in D, 140 km/u cc

Positief verrast over dit verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
@St_frederik Nette verbruikswaarden!. Die 1100km zal vast de enkele reisafstand zijn geweest. Weet je ook wat je totale verbruik is geweest van de roundtrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:24
St_frederik schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:15:
Net terug van een skivakantie in Zuid-Tirol (Italië)
1100 km
Gemiddeld verbruik: 21,9 kWh/100 km
I4 m50, 19’’ winterbanden, auto volgeladen + dakdragers met dakkoffer
Op ongelimiteerde snelweg in D, 140 km/u cc

Positief verrast over dit verbruik.
Zeker netjes!
Ik zat half januari op 21.5 zonder dakkoffer en 18” winterbanden. Ook een M50.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:08
Ik heb vrijdag de mijne in ontvangst mogen nemen. Helemaal verliefd, maar spijtig genoeg ook enkele mindere puntjes.

Bij de uitleg van de verkoper bleek al dat CarPlay niet op de wagen aanwezig was, tot zijn verbazing. Ook de remote services in de app werkte niet.

Na een laadbeurt, enkele updates van het systeem en het verwijderen/terug toevoegen van de wagen in de mybmw app was dit ineens opgelost.

Nu voelt de wagen bij hogere (lees ~120km/h) snelheden niet baanvast. Ik moet constant kleine stuurbewegingen maken om hem in het vak te houden.
Wat opzoekwerk hier bracht me bij een eventuele fout in het stuurhuis of de uitlijning.

Morgen gaat hij op controle en doe ik samen met de technieker een testrit. Hopelijk wordt dit snel en professioneel opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
jannen schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:58:
Ik heb vrijdag de mijne in ontvangst mogen nemen. Helemaal verliefd, maar spijtig genoeg ook enkele mindere puntjes.

Bij de uitleg van de verkoper bleek al dat CarPlay niet op de wagen aanwezig was, tot zijn verbazing. Ook de remote services in de app werkte niet.

Na een laadbeurt, enkele updates van het systeem en het verwijderen/terug toevoegen van de wagen in de mybmw app was dit ineens opgelost.

Nu voelt de wagen bij hogere (lees ~120km/h) snelheden niet baanvast. Ik moet constant kleine stuurbewegingen maken om hem in het vak te houden.
Wat opzoekwerk hier bracht me bij een eventuele fout in het stuurhuis of de uitlijning.

Morgen gaat hij op controle en doe ik samen met de technieker een testrit. Hopelijk wordt dit snel en professioneel opgelost!
Mijn wielen zijn uitgelijnd en het stuurhuis is opnieuw ingeleerd en ik heb dat nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannen
ASS-Ware schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:19:
[...]

Mijn wielen zijn uitgelijnd en het stuurhuis is opnieuw ingeleerd en ik heb dat nog steeds.
Is het stuurhuis vervangen dan niet de weg te gaan?
Ik weet niet of ik zoiets zou kunnen verdragen tot einde lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clinternet
Had dit ook op mijn 35 (zonder m sport pakket) Banden spanning doet veel. Bij banden wissel van zomer naar winter was het veel minder. Banden spanning was .2 hoger dan zomer. (als ik het me goed herinner) maar het gevoel van niet baanvast te zijn bleef.
jannen schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 13:35

red bull

Keeps me awake !

Clinternet schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:31:
Had dit ook op mijn 35 (zonder m sport pakket) Banden spanning doet veel. Bij banden wissel van zomer naar winter was het veel minder. Banden spanning was .2 hoger dan zomer. (als ik het me goed herinner) maar het gevoel van niet baanvast te zijn bleef.

[...]
Ik ben recent van 17 inch winter naar 18 inch zomer gegaan, wereld van verschil qua wegligging... (Michelin --> Pirelli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
Had voor Zomer en Winter 17ers. Winters waren Michelin en dat samen met de extra luchtdruk deed het wat verminderen. Voor de mensen die er problemen mee hebben. Zou idd optie 1 even luchtdruk aanpassingen maken en zien wat er 'beter' is.
red bull schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:42:
[...]

Ik ben recent van 17 inch winter naar 18 inch zomer gegaan, wereld van verschil qua wegligging... (Michelin --> Pirelli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-06 13:32
jannen schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:21:
[...]

Is het stuurhuis vervangen dan niet de weg te gaan?
Ik weet niet of ik zoiets zou kunnen verdragen tot einde lease.
Idd een hekelpunt waar ik ook over struikel.
Zowel bij mijn eerste set (Hankook 18'') als huidige 4-seizoens (18'' Good Years geloof ik) is het zwabberen bij +100km/u.
Zal ook een afspraak inplannen bij de concessiehouder.
De volgende zal terug een Mercedes of Audi worden, zou dit probleem niet verholpen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
Clinternet schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:31:

[...]
papabeer schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Idd een hekelpunt waar ik ook over struikel.
Zowel bij mijn eerste set (Hankook 18'') als huidige 4-seizoens (18'' Good Years geloof ik) is het zwabberen bij +100km/u.
Zal ook een afspraak inplannen bij de concessiehouder.
De volgende zal terug een Mercedes of Audi worden, zou dit probleem niet verholpen kunnen worden.
Net terug van de concessiehouder, technieker die er mee reed vond het perfect conform. Hij zei dat de elektronische stuurbekrachtiging nu eenmaal heel gevoelig is en de wagen meer dan 5sec rechtdoor kan rijden zonder aan het stuur te trekken.
Ze hebben de uitlijning nagekeken en niks buiten marge tegengekomen.
Wel een dikke spijker uit de rechtervoorband gehaald en gat gedicht.

Dus buiten de druk iets hoger te zetten (2,7 bar) is er niets veranderd. :-(

18" hankooks op 858m M velg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
  • Laatst online: 22:50
Ik ben het in diverse YouTube filmpjes tegen gekomen, ook bij de i5. Waarschijnlijk omdat het geen echte EV is maar een aangepaste ice en komt het doordat al dat gewicht voor weg is van de brandstofmotor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:52
Heb je het ook als je in sportmodus gaat?

Indien niet is het waarschijnlijk de software van het stuurhuis. De dealer heeft dit bij mij gereset/geherkalibreerd en sindsien heb ik er geen last meer van. Het stuurgevoel in comfortmodus werd enkel iets zwaarder.

Ze hadden ook de uitlijning nagekeken, maar dat was ook ruim binnen de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
samb schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:55:
Heb je het ook als je in sportmodus gaat?

Indien niet is het waarschijnlijk de software van het stuurhuis. De dealer heeft dit bij mij gereset/geherkalibreerd en sindsien heb ik er geen last meer van. Het stuurgevoel in comfortmodus werd enkel iets zwaarder.

Ze hadden ook de uitlijning nagekeken, maar dat was ook ruim binnen de marge.
Bedankt voor de tip.
Morgen heb ik 2x een rit van 200km op de agenda en tijd genoeg om uit te vissen of er verschil is tss de verschillende modi. Ik zal ook nagaan of de bandenspanning in de app overeenkomt met de werkelijke waarden (nu 2.7 bar op 4-seizoensbanden).
Stuurgevoel in comfortmodus mag sowieso wat zwaarder zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:01
DeEeekhoorn schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:10:
[...]

Keuzes..keuzes.. :D
Een e40 is al snel. In veruit de meeste situaties ook snel genoeg!
Denk niet dat je echt een verkeerde keuze kan maken wat dat betreft. Je moet alleen rekening houden met wat minder range (voor de M50). Daar kan ik voor mezelf tegenover zetten dat ik vrijwel nooit meer dan 400km per dag rijd en mocht dat wel gebeuren, dan denk ik dat ik wel blij ben met even een half uurtje ergens stoppen om een bakkie te doen!
Wat ik persoonlijk zelf wel zou doen is kiezen voor 'intern comfort', ipv het vermogen als het een budget-kwestie is. Ik zou bijvoorbeeld de HUD, de M-sportstoelen en de Park Assist Pro echt niet op willen geven voor meer vermogen.
Helemaal mee eens, daarom heb ik ook voor Edrive 40 gekozen met veel opties.

Ik denk wel dat er weinig gesproken wordt over de tussenstap xdrive40.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
Michiel95 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:20:
[...]

Getinte ruiten? Ik heb geen M-pakket maar vind persoonlijk de wagen er evengoed sportief uitzien, mede door de velgen, anderzijds de getinte ruiten.[Afbeelding]
Yes, de 853 kan je in nl niet op aspor krijgen. Ik heb ze ook in bestelling, vindt het persoonlijk de mooiste velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
Ik lees al een tijdje in dit topic. Ik heb zelf ook een i4 in bestelling staan.

Mijn order is 4 maart door de dealer bevestigd en op een bestaand productie slot gezet.

levering aan dealer staat op eind maart !

Helaas moet nog een paar maandjes in mijn ICE voordat dat contract op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carp_be
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:01
wielen opnieuw uitgelijnd , stuurhuis vervangen geweest , luchtvering opnieuw gekalibreerd en ook hier rijd de e35 op 17inch velgen niet baanvast op de autostrade - het is soms een boot , je moet constant corrigeren om rechtdoor te gaan.

Als je de auto laad, is het zelfs nog erger... 100l water + 150kg zout in de koffer is het niet prettig rijden.

BMW belux aangeschreven , maar op het vervangen van het stuurhuis is er geen oplossing gekomen. 3rd bmw , waarvan het de eerste is die zo slecht rijd op de autostrade. Geen idee of de volgende terug een bmw word...

ik vind met het verlagen van de bandenspanning 0.1/0.2 bar , dat dan de auto het "best" rijd.

[ Voor 7% gewijzigd door carp_be op 11-03-2025 20:43 . Reden: bandenspanning ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 14:14
carp_be schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:41:
wielen opnieuw uitgelijnd , stuurhuis vervangen geweest , luchtvering opnieuw gekalibreerd en ook hier rijd de e35 op 17inch velgen niet baanvast op de autostrade - het is soms een boot , je moet constant corrigeren om rechtdoor te gaan.

Als je de auto laad, is het zelfs nog erger... 100l water + 150kg zout in de koffer is het niet prettig rijden.

BMW belux aangeschreven , maar op het vervangen van het stuurhuis is er geen oplossing gekomen. 3rd bmw , waarvan het de eerste is die zo slecht rijd op de autostrade. Geen idee of de volgende terug een bmw word...

ik vind met het verlagen van de bandenspanning 0.1/0.2 bar , dat dan de auto het "best" rijd.
Hmm, enorm herkenbaar deze klacht. Inderdaad net een boot die in het water loopt te schommelen.
Vorig jaar herfst 2x opnieuw uitgelijnd (1x euromaster en 1x dealer) en uiteindelijk reed hij op zomerbanden best lekker en koersvast. Sinds eind november de winterbanden eronder, en het is weer drama. Dealer geeft aan dat het niet-goedgekeurde banden zijn (lees: geen stermarkering, wel prima Michelin), en ze er dan niets aan willen doen. Euromaster en Athlon willen geen banden met stermarkering eronder leggen. Over 2 weken weer naar zomerbanden, ben benieuwd of het dan weer goed is. Anders wil ik er toch nog wat werk van gaan maken, want eind dit jaar zit ik met de 3-jaars garantietermijn en moet nog een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
Wat is 'stermarkering'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 14:14
Zie: https://www.bmw.nl/nl/mor...-en-banden.html#voordelen
Die foto met het sterretje naast de hand in de handschoen.
Speciaal voor BMW geselecteerd wat ik begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
Dank voor de reactie! Okay, goed om te weten. BMW kennende zal je hiervoor ook nooit te weinig voor betalen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
FlorisB schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:00:
[...]

Hmm, enorm herkenbaar deze klacht. Inderdaad net een boot die in het water loopt te schommelen.
Vorig jaar herfst 2x opnieuw uitgelijnd (1x euromaster en 1x dealer) en uiteindelijk reed hij op zomerbanden best lekker en koersvast. Sinds eind november de winterbanden eronder, en het is weer drama. Dealer geeft aan dat het niet-goedgekeurde banden zijn (lees: geen stermarkering, wel prima Michelin), en ze er dan niets aan willen doen. Euromaster en Athlon willen geen banden met stermarkering eronder leggen. Over 2 weken weer naar zomerbanden, ben benieuwd of het dan weer goed is. Anders wil ik er toch nog wat werk van gaan maken, want eind dit jaar zit ik met de 3-jaars garantietermijn en moet nog een jaartje.
Geen banden met ster markering is geen garantie werk aan het onderstel voor band gerelateerde klachten.
Trouwens met bijna alle merken zo dat alleen de OEM banden voor garantie werk in aanmerking komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Zipsop schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:01:
[...]

Geen banden met ster markering is geen garantie werk aan het onderstel voor band gerelateerde klachten.
Trouwens met bijna alle merken zo dat alleen de OEM banden voor garantie werk in aanmerking komen.
Ik heb de banden die BMW me heeft verkocht en heb ook het gezeur en het wordt niet opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duzzan
  • Laatst online: 20:49
Misschien heb ik nog nooit een knappe auto gehad, maar ik heb nog nooit in een auto gereden die kilometers rechtdoor kon rijden zonder wat te corrigeren.

Uitlijnen is alleen nodig als de auto (duidelijk) een kant op trekt als je het stuur los laat. Maar soms een beetje zoekerig weggedrag is redelijk normaal imho. Brede banden, zomer VS winterbanden, spanning, allemaal zaken die van invloed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papabeer
Duzzan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:26:
Misschien heb ik nog nooit een knappe auto gehad, maar ik heb nog nooit in een auto gereden die kilometers rechtdoor kon rijden zonder wat te corrigeren.
Misschien dat mijn i4 er meer last van heeft.
Om een simpel vergelijk te maken, met mijn vorige wagens reed ik van Brussel naar Luik en retour op de E40 de laatste 10j met linkerelleboog op de deur/raamsteun en slechts 1 of 2 vinger op het stuur. Van corrigeren was er geen spraken, uitgesloten igv spoorvorming. Rijhouding is niet veranderd maar mijn wijsvinger en duim krijgen kramp na 30 minuten door continu licht te moeten bijsturen.
De vorige wagens waren Audi A5, Mercedes C Break, Range Rover Sport. Geen van alle 3 hadden dit probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:19
papabeer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:43:
[...]

Om een simpel vergelijk te maken, met mijn vorige wagens reed ik van Brussel naar Luik en retour op de E40 de laatste 10j met linkerelleboog op de deur/raamsteun en slechts 1 of 2 vinger op het stuur. Van corrigeren was er geen spraken, uitgesloten igv spoorvorming. Rijhouding is niet veranderd maar mijn wijsvinger en duim krijgen kramp na 30 minuten door continu licht te moeten bijsturen.
De vorige wagens waren Audi A5, Mercedes C Break, Range Rover Sport. Geen van alle 3 hadden dit probleem.
Beide auto’s met de motor ver voor in de neus. De motor rust nu op je achteras en dat verklaart het verschil. Geniet van de grip bij accelereren die dat geeft en wen aan actief autorijden. Stuk veiliger ook.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Duzzan schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:26:

Uitlijnen is alleen nodig als de auto (duidelijk) een kant op trekt als je het stuur los laat. Maar soms een beetje zoekerig weggedrag is redelijk normaal imho. Brede banden, zomer VS winterbanden, spanning, allemaal zaken die van invloed zijn.
Mijn huidige auto is mijn 4e BMW en de eerste 3 hadden dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clinternet
Idem hier,

Heb een i4 35 gereden (probleem ermee)
420D (geen issue)
X2 (geen issue)
X1 (geen issue)
1 reeks (geen issue)
IX3 (geen issue)

Yes heb er wat gehad :)

i4 40 onderweg, ben benieuwd (volgende week heb ik hem)
ASS-Ware schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:32:
[...]

Mijn huidige auto is mijn 4e BMW en de eerste 3 hadden dit niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Clinternet op 14-03-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
papabeer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:43:
[...]

Wat voor aandrijving hadden die wagens? (voor, achter, allwheel)

[ Voor 5% gewijzigd door SjakieZulu op 14-03-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06 07:12
Vandaag mn boordlader defect volgens ANWB. Bij 2 AC laders klapten de zekeringen er uit. DC gaat wel. Iemand ook deze problemen gehad? I4E40 5-2022 103110 KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp_be
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:01
SjakieZulu schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:46:
[...]

Wat voor aandrijving hadden die wagens? (voor, achter, allwheel)
E87 1serie - achterwiel ,geen probleem
F31 3serie - 4wiel , geen probleem

met andere auto's skoda fabia (voorwiel) , Mercedes ML (4wiel) , mercedes E (achterwiel) allemaal OK

i4 constant moeten bij corrigeren , na een tijdje voel je dat wel in je pols

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:24
Ik heb dit euvel niet met mijn M50.

Tijd geleden een dag in een i5 gereden en toen viel mij dit wel erg op. Gevoel dat je continu aan het sturen bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjakieZulu
Nu we het hier erover hebben .. gevoelsmatig moet ik bij mijn huidige wagen (Volvo XC40 T5 PHEV, voorwielaandrijving) ook regelmatig heel lichtjes bijsturen. Ervaar het niet als hinderlijk.

Tijdens het proefrijden vond ik de aandrijflijn en stuurgedrag van de i4 subliem!!!

Over een week of 4/5 krijg ik de sleutels van de i4. Kijk er erg naar uit 😄

In het verleden was dit euvel hinderlijk aanwezig op mijn E91 325i, s'winters op kleinere 16 inch LM en smalle(re) banden.

[ Voor 15% gewijzigd door SjakieZulu op 14-03-2025 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:19
carp_be schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:57:
[...]

E87 1serie - achterwiel ,geen probleem
F31 3serie - 4wiel , geen probleem

met andere auto's skoda fabia (voorwiel) , Mercedes ML (4wiel) , mercedes E (achterwiel) allemaal OK

i4 constant moeten bij corrigeren , na een tijdje voel je dat wel in je pols
Allemaal auto’s met de motor voorin, waar de i4 (tenminste de RWD versies) de motor achter hebben. Je rijdt nu feitelijk een 911 of Ferrari equivalent.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Komende van 8 jaar 3-series vond ik de overstap naar de i4 alsof je continu met de 'sportstand' van de 3-serie reed op de snelweg. Heel gevoelig, heel direct en continu bijsturen. Na 2 jaar ben ik er wel aan gewend en is dat gevoel zeker minder geworden. Ik merk wel dat hij op zomerbanden met relatief hoge druk het fijnst rijd. Momenteel heb ik 3.0 achter en 2.8 voor.

Sowieso vind ik een rwd BMW op hogere snelheden altijd wat zoekerig op de vooras. Ik merk wel dat waar ik met de 3 series makkelijk 220 kon rijden met 1 vinger aan het stuur, dat ik dat met de i4 met 170 al niet doe.

Ter referentie, wij hebben sinds een maand ook een Mini Aceman en daar had ik de eerste km's ook ineens dat ik dacht, he wat stuurt die auto direct vergeleken met de i4. Het is ook een kwestie van gewenning.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Hydraulic schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:23:
Vandaag mn boordlader defect volgens ANWB. Bij 2 AC laders klapten de zekeringen er uit. DC gaat wel. Iemand ook deze problemen gehad? I4E40 5-2022 103110 KM.
Ja zijn uit mijn hoofd 3 recalls voor geweest voor de CCU. Als ik zo in mijn vloot kijk voor de i4 e40 2022 zijn er 239 voor terug geweest, en dat zijn ze op 3 na allemaal allemaal op EU selectie.

Maar had jij niet ook eens wat met een motor? Want dan zou je verwachten dat ze dit al gedaan hebben of iig goed gecontroleerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Zipsop schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:52:
[...]

Ja zijn uit mijn hoofd 3 recalls voor geweest voor de CCU. Als ik zo in mijn vloot kijk voor de i4 e40 2022 zijn er 239 voor terug geweest, en dat zijn ze op 3 na allemaal allemaal op EU selectie.

Maar had jij niet ook eens wat met een motor? Want dan zou je verwachten dat ze dit al gedaan hebben of iig goed gecontroleerd hebben?
Yep, de gehele aandrijfunit is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Zipsop schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:52:
[...]

Ik krijg de melding van de Garage dat men niets geconstateerd heeft. Ik zie wel in mn App dat men maar op 1 fase geladen heeft. Ze gaan nu hopelijk 11 Kw laden. De CCu zou mogelijk op te laag vermogen uitvallen. Ik heb wel de Stekker.App welke regelmatig een heel laag vermogen vrij geeft op het nivo wat de PV-installatie levert. Dit vindt de CCU misschien niet lekker. Ook wil deze App wel eens kort na elkaar de sessie starten en stoppen. Op het moment van de storing, op de zaak en thuis was het avond dus reducering op basis van PV vermogen was niet aan de orde. Ik hoop niet dat men mij weer onterecht op pad stuurt.

-------
UIteindelijk heeft men toch op 3 Fasen getest, en heeft men ook de zelfde storing, dus CCU vervangen.
-------
Unit niet leverbaar vanwege artikelnummer wijziging. Levertijd niet bekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydraulic op 19-03-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 13:07
Ik weet dat er al een aantal keren over gepraat is over de Drive Recorder maar bij BMW zelf beweren ze dat deze ook zou werken als de auto geparkeerd is?
Dat is voor mij de voornaamste reden om een dashcam te kopen en had info gevraagd aan BMW over de OBD-2 aansluiting maar volgens hun kan ik als alternatief de recorder wel gebruiken. Ik dacht nochtans dat die enkel werkte tijdens het rijden.
Bij deze:

Ik heb het voor u even nagevraagd bij de collega’s van de verkoop.
Daar hebben ze mij bevestigd dat vanaf de wagen een trilling waarneemt de camera’s automatisch zullen beginnen filmen.
Op voorwaarde natuurlijk dat de BMW Drive Recorder pakket geactiveerd is natuurlijk.
Dit geeft dan eigenlijk als resultaat dat de BMW Car Eye overbodig wordt op uw wagen.
Het BMW Drive Recorder pakket neemt alle functies over van de BMW Car Eye.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
voodoo077 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:26:
Ik weet dat er al een aantal keren over gepraat is over de Drive Recorder maar bij BMW zelf beweren ze dat deze ook zou werken als de auto geparkeerd is?
Dat is voor mij de voornaamste reden om een dashcam te kopen en had info gevraagd aan BMW over de OBD-2 aansluiting maar volgens hun kan ik als alternatief de recorder wel gebruiken. Ik dacht nochtans dat die enkel werkte tijdens het rijden.
Bij deze:

Daar hebben ze mij bevestigd dat vanaf de wagen een trilling waarneemt de camera’s automatisch zullen beginnen filmen.
Op voorwaarde natuurlijk dat de BMW Drive Recorder pakket geactiveerd is natuurlijk.
Dit geeft dan eigenlijk als resultaat dat de BMW Car Eye overbodig wordt op uw wagen.
Toen ik de optie bestelde werd duidelijk aangegeven dat hij pas gaat opnemen bij een ongeluk.
Ik zie dit op de website staan:
In een ongevalsituatie neemt het systeem automatisch maximaal 30 seconden vóór en na het voorval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 20:05
ASS-Ware schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:37:
[...]

Toen ik de optie bestelde werd duidelijk aangegeven dat hij pas gaat opnemen bij een ongeluk.
Ik zie dit op de website staan:
In een ongevalsituatie neemt het systeem automatisch maximaal 30 seconden vóór en na het voorval op.
Als je wagen geparkeerd staat en iemand rijdt tegen je wagen is dit ook een ongeval... Dus het ene sluit het andere niet uit. Of hij echt opneemt op dat ogenblik : geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
voodoo077 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:26:
Bij deze:

Ben even voor je naar de auto gelopen, want vorige week heeft iemand zijn deur in mijn i4 gemept waardoor het alarm zelfs af ging + goede vouw in de deur... Lijkt mij wel als trilling te tellen.

Maar niets nada noppes in de drive recorder app hoor. Alleen de opnames die ik zelf handmatig via het knopje gemaakt heb.

Ik heb er zelf alleen maar de anti diefstalrecorder optie voor gevonden, die werkt alleen op de hellingshoek en interieur detectie. https://youtu.be/H6nNyMOBmQY?si=tl-Jg8Abu87bdWoq. Dit lijkt alleen maar maar op SP21 hardware te werken. De meeste i4's zijn SP18 voor wat ik weet.. Zelfde discussie waarom de i4 geen airconsole heeft en nog diverse andere software features mist die de iX bijvoorbeeld wel heeft. Maar misschien zijn er LCI mensen hier die deze optie wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
Bij de i5 kun je via de app realtime mee kijken met de interieurcamera in geparkeerde toestand. Met de exterieur camera’s lukt dit vooralsnog niet.
Het is een kwestie van updates is mijn veronderstelling om dit mogelijk te maken. De hardware is aanwezig.
Pagina: 1 ... 114 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.