Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-09 17:47
ls789 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:40:
aflevering stond gepland voor vandaag... of het doorgaat is nog spannend. Auto schijnt niet verder te laden dan 75%? iemand bekend met dit issue? Ze zijn nu de hoog volt accu vervangen en kijken of dat effect heeft
Hoogvolt accu vervangen? Dat zal toch best wel een heel karwei zijn lijkt me. Zal niet zo makkelijk te vervangen zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
GeorgeBfast schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:10:
[...]

Hoogvolt accu vervangen? Dat zal toch best wel een heel karwei zijn lijkt me. Zal niet zo makkelijk te vervangen zijn volgens mij.
ja de verkoper zei dit.. ik was in de veronderstelling dat dit de kleine accu was. Waarschijnlijk bedoelde hij dat ook, lijkt me sterk dat ze het hele accupakket gaan vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
het is waarschijnlijk de CCU.. die gaan ze nu bestellen en vervangen. Gaat weer een week overheen hmm

iemand anders wel eens problemen gehad met de CCU? Lees dat er wel wat meer problemen zijn geweest omtrent dit onderdeel.. veel foutmeldingen tijdens laden etc.

hopelijk straks gewoon goed opgelost - misschien beter nu dan over een week of 2

[ Voor 55% gewijzigd door ls789 op 11-02-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:45
Scherm blijft op BMW naam hangen. Ook 30 seconden knop inhouden los niets op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T57n4irtQA6IQ3gSuSQWXigWpA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M12UQRd8Wb844EaLIXRoIX5p.jpg?f=fotoalbum_large

Na een paar keer reset gaat hij weer gelukkig. BMW klantenservice geeft aan dat er klanten zijn waar het enkele dagen zo blijft...

[ Voor 13% gewijzigd door Hydraulic op 12-02-2025 08:17 ]

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
Ik dacht dat bmw geen software issues had, misschien toch maar eens naar de a6 gaan kijken?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:52
Mcie schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:17:
Ik dacht dat bmw geen software issues had, misschien toch maar eens naar de a6 gaan kijken?
Grapjas.. want Audi is probleemloos. |:(

*sowieso

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:24
Software issues worden inderdaad eigenlijk zelden of nooit gerapporteerd bij de i4.
Zelf na 2 jaar en 45.000km niets te rapporteren.

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:44
Toevallig 3 weken terug een splinternieuw a6 gehuurd in Spanje. S-line Black Edition alles erop en eraan. Wat bleek? Spiegels klapte niet in als de auto op slot ging. Bleek een fout in de software te zijn, het menu waar je dit kon regelen was onterecht verborgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:16
Dat heb je idd goed gedacht. Na 2 jaar en 77K km nog steeds geen software issues gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Jausie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:22:
[...]

Dat heb je idd goed gedacht. Na 2 jaar en 77K km nog steeds geen software issues gehad :)
Ik rij nu iets meer dan een jaar in een i4 en kan nog steeds geen update doen van de software.
Mijn auto is er al een keer een dag voor naar de garage geweest en daar wist men mij te vertellen dat de software update er nog niet was.
Dat was halverwege 2024 en ik draaide versie 11/2023.73 en die draai ik nu nog steeds.
En nu kreeg ik vorige week te horen dat de update alleen in de garage gedaan kan worden.
WTF?
Daar stond hij toch vorig jaar?

Maar verder heeft BMW geen software fouten hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:49
Dat moet wel een issue met je Single Socket zijn ...

Maar die updates horen gewoon bij de auto dus ik zou er toch wel een punt van maken bij de dealer. Ze moeten dit gewoon fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:06
ASS-Ware schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:19:
[...]

Ik rij nu iets meer dan een jaar in een i4 en kan nog steeds geen update doen van de software.
Mijn auto is er al een keer een dag voor naar de garage geweest en daar wist men mij te vertellen dat de software update er nog niet was.
Dat was halverwege 2024 en ik draaide versie 11/2023.73 en die draai ik nu nog steeds.
En nu kreeg ik vorige week te horen dat de update alleen in de garage gedaan kan worden.
WTF?

Je garage heeft je bij de neus genomen... Als je een update overslaat moet je idd de update in de garage laten uitvoeren. (waarom je hem niet gekregen had via ota is idd een goede vraag) ... Dat gezegd zijnde : wedden dat ze nu een update gaan proberen aan te rekenen in werkuren... Ik zou je garantie inzake inroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
zeker dat de garage geen kosten in rekening brengt, je hebt hier wel met een premium merk van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Duzzan schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:14:
Dat moet wel een issue met je Single Socket zijn ...
Ja, hij is wat versleten, binnenkort maar een nieuwe bestellen.
Maar die updates horen gewoon bij de auto dus ik zou er toch wel een punt van maken bij de dealer. Ze moeten dit gewoon fixen.
Ja, ik heb gisteren mijn ongenoegen ook ge-uit richting BMW, misschien reageren ze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
dencoupe schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:50:
zeker dat de garage geen kosten in rekening brengt, je hebt hier wel met een premium merk van doen.
Proest, mag ik even lachen?
Vorig jaar november heb ik mijn IONITY abonnement beëindigd, hier heb ik een bevestiging van gekregen met de mededeling dat het na 2 januari beëindigd zal zijn.
En nu krijg ik een factuur voor het IONITY pakket voor 1 dag, zijnde 3 januari.
En als ik dan aangeef dat ik toen dat pakket niet meer had, krijg ik te horen dat het alleen om 3 januari gaat en dat de uitleg op de factuur staat.
Premium, ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
appels met appels vergelijken! en als je dat doet, dan mag jij zo hard lachen als je wilt. In dit geval zou ik die lach maar snel van je gezicht halen want die slaat nergens op.

Ionity is niet alleen van BMW, is een op zichzelf staande dienst die door meerdere partijen is opgericht.

Vergelijk het met je tijdschriften abonnement, als je dat opzegt ga je toch ook niet bij de bmw dealer verhaal halen dat ze 1 dag teveel in rekening brengen of die laatste editie die je eigenlijk had moeten krijgen niet geleverd is. Of geef je dan wel de rest van de wereld de schuld van een administratieve fout door een tijdschriften leverancier.

En fouten kunnen overal gemaakt worden. Die ene dag ga je toch ook niet betalen aan Ionity? zeker niet als je al een bevestiging hebt dat 2 januari de laatste dag is.

nu weer lekker gaan lachen om je eigen onnozelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dencoupe schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:50:
Standaard instructie bij de BMW dealer was altijd dat als de OTA niet werkt en je auto onder garantie/service inclusive zit, dat deze dan gratis wordt meegenomen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
YakuzA schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:35:
[...]

Standaard instructie bij de BMW dealer was altijd dat als de OTA niet werkt en je auto onder garantie/service inclusive zit, dat deze dan gratis wordt meegenomen.
en sowieso heb je 3 jaar garantie, dus de eerste 3 jaar hoef je je niet druk te maken als een update niet OTA lukt, dan doet de dealer dat voor je. Net zoals de major kaart update, die doen ze ook voor je als je dat zelf niet lukt via de USB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:40
De kogel is door de kerk. Ik heb vandaag via Alphabet de volgende order geplaatst:

BMW i4 eDrive40
M Sportpakket / M Sport Edition
Kleur M Brooklyn Grau
18 inch LM M Aerodynamic (Styling 858 M)in Bicolor Midnight Grau
Remklauwen 2NH uitgevoerd in Blau ipv Grau

Stuurwielrand verwarmd
Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder en passagier
HIFI System Harman Kardon

Adaptieve LED koplampen en laser achterlichten
High-beam assistant
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel

Active Cruise Control
Driving Assistant

De meerkosten voor M Sportpakket / M Sport Edition waren zo gering dat er ik er wel voor moet gaan. Hopelijk houd ik die mooie LM velgen (lang) gaaf.
De enige optie die ik nog extra had willen aanvinken was Comfort Pack (m.n. voor de comfort access), maar vond ik als pakket het geld niet waard.
Op mijn huidige auto zitten veel rijhulp opties die ik echt niet gebruik, heb me bij mijn keuze beperkt tot wat ik echt ga gebruiken.

Ik heb als gewenste leverdatum 9 juni opgegeven; de datum waar ik verwacht mijn huidige auto op 150.000 km gezet te hebben. Kan niet wachten ...

Bedankt voor alle hulp en suggeties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
Gefeliciteerd! Nu kan het lange wachten beginnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
SjakieZulu schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:57:
De kogel is door de kerk. Ik heb vandaag via Alphabet de volgende order geplaatst:

BMW i4 eDrive40
M Sportpakket / M Sport Edition
Kleur M Brooklyn Grau
18 inch LM M Aerodynamic (Styling 858 M)in Bicolor Midnight Grau
Remklauwen 2NH uitgevoerd in Blau ipv Grau

Stuurwielrand verwarmd
Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder en passagier
HIFI System Harman Kardon

Adaptieve LED koplampen en laser achterlichten
High-beam assistant
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel

Active Cruise Control
Driving Assistant

De meerkosten voor M Sportpakket / M Sport Edition waren zo gering dat er ik er wel voor moet gaan. Hopelijk houd ik die mooie LM velgen (lang) gaaf.
De enige optie die ik nog extra had willen aanvinken was Comfort Pack (m.n. voor de comfort access), maar vond ik als pakket het geld niet waard.
Op mijn huidige auto zitten veel rijhulp opties die ik echt niet gebruik, heb me bij mijn keuze beperkt tot wat ik echt ga gebruiken.

Ik heb als gewenste leverdatum 9 juni opgegeven; de datum waar ik verwacht mijn huidige auto op 150.000 km gezet te hebben. Kan niet wachten ...

Bedankt voor alle hulp en suggeties.
Gefeliciteerd!! Gaaf hoor.

Zit nu in hetzelfde pakket. Welke opties vind ik wel/niet waard. Vanochtend 2e proefrit gedaan en akkoord van de vrouw. Dus nu is het keuzes maken. ;)

Grappig dat jij dan de keuze maakt voor Adaptieve LED koplampen. Ik heb dat nu op mijn huidige auto en gebruik dat echt nooit. Wat is de reden geweest als ik zo brutaal mag zijn?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
@DonJunior

Deze 2 maken deel uit van de M Sport Edition: Adaptieve LED koplampen en laser achterlichten, High-beam assistant.

Kost dus niks extra; zo staat het ook in de offerte van de dealer!

[ Voor 12% gewijzigd door SjakieZulu op 14-02-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
SjakieZulu schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:36:
@DonJunior

Deze 2 maken deel uit van de M Sport Edition: Adaptieve LED koplampen en laser achterlichten, High-beam assistant.

Thanks, net nog even in de configuratie online gecontroleerd, je moet dat vinkje wel specifiek aanzetten, maar deze is inderdaad 0 euro. Deze stond er bij mijn initiele offerte niet bij namelijk. Vandaar mijn vraag.

Ken je dat? Optie stress? Ik kende het voorheen niet.. maar heb nu al vaker een configuratie samengesteld, dan tot de conclusie "hoezo is deze prijs nu weer anders dan gisteren" .. blijkt dat ik een optie vergeten ben ..
Hoop maar dat dit goed gaat straks.. :X

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
@DonJunior

Zeker had ik optie stress!

Een Polestar 4 configureren is zo gedaan. Bij een Audi Q4 klik je je een ongeluk, echt verschrikkelijk.

De BMW i4 zit er ergens tussenin. De definitieve keuze heb ik overigens gemaakt met advies van de dealer. Alle opties samen doorlopen, ik hoefde per optie alleen ja of nee te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:28
ASS-Ware schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:19:
[...]

WTF?

Wij hebben onze i4 nu bijna een jaar. Destijds (april '24) uitgeleverd met iDrive 8.5 03/2024.47.
Ook nooit een OTA update ontvangen daarna. In december is de auto vanwege een probleem met het raam naar de dealer geweest waarna ik hem terugkreeg met 11/2024.40 er op geïnstalleerd.

Kreeg wel te horen dat BMW schijnbaar willekeurig de OTA's uitrolt maar ze kunnen bij de garage je auto wel degelijk updaten. In ons geval was ook meteen de "plug&charge" functionaliteit geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
dencoupe schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:33:
appels met appels vergelijken! en als je dat doet, dan mag jij zo hard lachen als je wilt. In dit geval zou ik die lach maar snel van je gezicht halen want die slaat nergens op.

Ionity is niet alleen van BMW, is een op zichzelf staande dienst die door meerdere partijen is opgericht.

Vergelijk het met je tijdschriften abonnement, als je dat opzegt ga je toch ook niet bij de bmw dealer verhaal halen dat ze 1 dag teveel in rekening brengen of die laatste editie die je eigenlijk had moeten krijgen niet geleverd is. Of geef je dan wel de rest van de wereld de schuld van een administratieve fout door een tijdschriften leverancier.

En fouten kunnen overal gemaakt worden. Die ene dag ga je toch ook niet betalen aan Ionity? zeker niet als je al een bevestiging hebt dat 2 januari de laatste dag is.

nu weer lekker gaan lachen om je eigen onnozelheid.
BMW wordt hier premium genoemd en de factuur komt toch echt van “Uw BMW Charging Team”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seeked
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-03 20:10
24 februari ga ik mijn i4 edrive 40 ophalen, eerste keer elektrisch. Moet ik een charging pass bij bmw aanvragen of beter via een andere maatschappij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Seeked schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:19:
24 februari ga ik mijn i4 edrive 40 ophalen, eerste keer elektrisch. Moet ik een charging pass bij bmw aanvragen of beter via een andere maatschappij?
In België krijg je in elk geval gratis een BMW pas, waarmee je kan laden aan standaard prijzen. Als je een maandelijks opzegbaar abonnement neemt (minder dan 5€ per maand) is het interessanter. Een Ionity optie met interessante snellaad tarieven bij Ionity is dan ook verkrijgbaar.
Zelf neem ik het gratis abonnement (ik laad thuis), maar als ik naar het buitenland ga activeer ik het betalende abonnement en de Ionity optie voor een maand. Dat geeft gunstige prijzen en vooral heel veel opties om te laden. Maar je ongetwijfeld nog iets goedkopere opties vinden, zoals abonnement rechtstreeks bij Ionity voor snelladen. Zelf vind ik het de extra moeite niet waard.

Het betalende abonnement was toen ik mijn auto kocht overigens het eerste jaar gratis - wellicht is dat nog zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Scientific op 15-02-2025 19:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Seeked schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:19:
Ook in Nederland krijg je die er bij.
Verder heb ik ook de gratis passen van ANWB en Shell Recharge en de apps van Fastnet en Tesla.
Als ik daar allemaal niet mee kan laden, dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58
SjakieZulu schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:36:
@DonJunior

Fantastische optie de High beam assistant, de koplampen anticiperen constant, vorige week op wintersport geweest en veel op donkere wegen gereden, uniek schouwspel wat er met die lichten gebeurt. De laser achterlichten zijn een fun bijkomstigheid want die zien er echt heel gaaf uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:32
eikrur schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:14:
[...]

Fantastische optie de High beam assistant, de koplampen anticiperen constant, vorige week op wintersport geweest en veel op donkere wegen gereden, uniek schouwspel wat er met die lichten gebeurt. De laser achterlichten zijn een fun bijkomstigheid want die zien er echt heel gaaf uit.
Dat had ik ook op een filmpje gezien, ik vroeg het mij al af of men geen forse stap terug gedaan zou hebben nu laser niet meer de standaard verbeterde verlichting is.Mijn huidige wagen heeft matrix led en dat bevalt echt heel goed, maakte mij even zorgen dat de LED's van BMW zonder matrix functie waren.

Ik ben ook in afwachting van een i4 paar weken terug bij de LM besteld.

i4 e-drive40

alpin wit
18inch styling 853
Leder zwart met stiksel swart
Dark graphite mat
innovation pack
comfort pack
extra getint glas achterruiten
verwarmd stuurwiel
verwarmde stoelen voor en achter
Driving assistant professional
Parkin assistant plus
High-beam assistant
Adaptieve LED en laser achterlichten
Elektrisch verstelbare stoelen
Harman kardon audio

Lichte kleuren vindt ik de details er beter laten uitspringen.
Teven geen m sport pakket gedaan, dan moet je weer extra betalen om de demping weer zacht te kunnen krijgen. Waar ik met mijn huidige golf 8 met DCC toch 99% in standje doe maar alsof je geen dempers hebt rij.

[ Voor 4% gewijzigd door mash_man02 op 16-02-2025 10:58 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mash_man02 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:57:
[...]

Teven geen m sport pakket gedaan, dan moet je weer extra betalen om de demping weer zacht te kunnen krijgen. Waar ik met mijn huidige golf 8 met DCC toch 99% in standje doe maar alsof je geen dempers hebt rij.
M-sport pakket geeft geen ander onderstel op de i4, de i4 en de iX zijn de enige uitzondering in het hele BMW gamma daarmee denk ik.

De M50 en xDrive40 krijg standaard m-adaptive wat in comfort stand iets comfortabeler is dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
eikrur schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:14:
[...]

Ik ken het, heb het nu ook op mijn auto, maar zoals gezegd gebruik ik het amper (mogelijk ook door de locatie waar ik woon )

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mcie
Ik hoop op korte termijn goedkeuring te krijgen op de volgende samengestelde wagen;
i4 edrive 40
Fire red
Sensatec cognac

M sportpakket, 18" met sportremmen en aluminium anthrazit lijsten
Innovation pakket met de door mij geliefde HUD
comfort pack

Wegklapbare trekhaak
Donkere ramen achter
Adaptieve M ophanging
Variabele sport steering
Adaptieve led en laser verlichting en high beam assist
Active cruise control stop en go
HIFI upgrade
Achterspoiler
En zou nog graag een zwarte M grill hebben, wordt dus wisselen of wrappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2Z97Vdsf_WisiDDWJDGTqfmzyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkpF0spd0wQfNnJUYdL9kSd7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Mcie op 16-02-2025 23:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:32
Zipsop schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:56:
[...]

M-sport pakket geeft geen ander onderstel op de i4, de i4 en de iX zijn de enige uitzondering in het hele BMW gamma daarmee denk ik.

De M50 en xDrive40 krijg standaard m-adaptive wat in comfort stand iets comfortabeler is dan standaard.
Ah, ik heb in een m-sport op 18' proefgereden. En heb even overwogen om 17' te nemen vanwege het comfort, ik heb mij tijdens de proefrit totaal niet gestoord aan de 18'.

Als je dan in de configurator kijkt naar 17' is dat naar mijn smaak net te klein voor dit model. 18' staat dan echt veel beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtjowv4HLGGMu-hdzDetGzzruTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YypTBWYUAQeyv8TbOgIsmkSM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHRWweyb1IwMEYRn7ip0rIR9dE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DheYnlJUrCZAg018xP08EQTx.png?f=fotoalbum_large

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Mcie schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:22:

[Afbeelding]
Mooie configuratie. Mooie sportieve kleur.

Je had gezien dat, wanneer je het M Sport Plus (of Pro?) pakket kiest, de grill standaard al zwart is ?
De achterspoiler zit ook al in dat pakket!

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 17-02-2025 10:16 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Ik hoop op korte termijn goedkeuring te krijgen op de volgende samengestelde wagen;
i4 edrive 40
Fire red
Sensatec cognac

M sportpakket, 18" met sportremmen en aluminium anthrazit lijsten
Innovation pakket met de door mij geliefde HUD
comfort pack

Wegklapbare trekhaak
Donkere ramen achter
Adaptieve M ophanging
Variabele sport steering
Adaptieve led en laser verlichting en high beam assist
Active cruise control stop en go
HIFI upgrade
Achterspoiler
[Afbeelding]
Wat zijn aluminium anthrazit lijsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 07:58

[Afbeelding]
Ik wou ook graag de zwarte rand rond de “neusgaten”, dus offerte gevraagd bij BMW garage in hier in België. 400€ inclusief plaatsing (bumper moet er volledig af voor wissel), hier pas ik wel voor. Ik koop een rolletje 3M of foliatec dechrome tape van 30€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:01
Goed om weten, mijne komt volgende maand ook ergens aan en wilde de vraag ook stellen deze week. Maar 400 euro... dat is wel een hele hoop. heb je dan de nieuwe rooster of enkel zwart gemaakt?
De m50 grill is wel nice (wilde hiervoor gaan) Omdat het zilver echt lelijk staat op deze wagen.
jannen schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Ik wou ook graag de zwarte rand rond de “neusgaten”, dus offerte gevraagd bij BMW garage in hier in België. 400€ inclusief plaatsing (bumper moet er volledig af voor wissel), hier pas ik wel voor. Ik koop een rolletje 3M of foliatec dechrome tape van 30€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

GeorgeBfast schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Wat zijn aluminium anthrazit lijsten?
De lijsten in het interieur, het Dashboard en de midden console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Oké de interieurlijsten dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
FragDaddy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:15:
[...]

Mooie configuratie. Mooie sportieve kleur.

Je had gezien dat, wanneer je het M Sport Plus (of Pro?) pakket kiest, de grill standaard al zwart is ?
De achterspoiler zit ook al in dat pakket!
Ja maar ik heb al zoveel aangevinkt dat ik al boven het budget zit maar dit willen ze nog accepteren, op een gegeven moment houdt het op natuurlijk ;)
Dus als ik het zo zie wordt het wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:02

The_DoubleU

Tweaker in München

Clinternet schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:50:
Goed om weten, mijne komt volgende maand ook ergens aan en wilde de vraag ook stellen deze week. Maar 400 euro... dat is wel een hele hoop. heb je dan de nieuwe rooster of enkel zwart gemaakt?
De m50 grill is wel nice (wilde hiervoor gaan) Omdat het zilver echt lelijk staat op deze wagen.
Voor 200€ kan je een grill bestellen en zelf vervangen.
YouTube: BMW 4 series G22 G26 grill installation in under 5 minutes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Die van de i4 kun je al niet zo met je vingers in om hem er zo uit te trekken. En die grill van €200 is dat de originele? Ik zie er op internet ook al te koop voor €90 bij German Carparts. Maar deze zijn niet origineel en dat zou me niet kunnen schelen . Maar ik heb gelezen dat aan de bovenzijde deze grill een paar spleten open is. Terwijl de originele daar dicht is. Ik weet niet of dit nadelig is voor de auto en de luchtstroming daar. Ik heb ergens op Engelstalig forum gelezen dat je dit daarom beter niet kunt doen. Ik weet niet wat de prijs is van de nieuwe LCI M50 grill is.

Hier de enkele verkopers van deze imitatie grill.

https://www.germancarpart...Uh6gzHhdgGtxoC6n8QAvD_BwE

https://www.offenga.nl/bm...vEeXxvhPdeoxoC-1AQAvD_BwE

https://www.bol.com/nl/nl...4S1FIq5xaMjRoCPXMQAvD_BwE

[ Voor 43% gewijzigd door GeorgeBfast op 17-02-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-09 22:30
Heeft iemand de originele bmw dakdragers liggen voor een i4?
Bedankt om even de inbus-schroeven na te meten.

(De dakdragers van een 4-serie lijken te passen maar de schroeven zijn anders, de bmw dealer kan me niet helpen helaas …)

Bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
DonJunior schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:11:
[...]

Thanks, net nog even in de configuratie online gecontroleerd, je moet dat vinkje wel specifiek aanzetten, maar deze is inderdaad 0 euro. Deze stond er bij mijn initiele offerte niet bij namelijk. Vandaar mijn vraag.

Ken je dat? Optie stress? Ik kende het voorheen niet.. maar heb nu al vaker een configuratie samengesteld, dan tot de conclusie "hoezo is deze prijs nu weer anders dan gisteren" .. blijkt dat ik een optie vergeten ben ..
Hoop maar dat dit goed gaat straks.. :X
Gewoon alles aanvinken :X beter voor je hart :+
St_frederik schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:18:

(De dakdragers van een 4-serie lijken te passen maar de schroeven zijn anders, de bmw dealer kan me niet helpen helaas …)

Bedankt !
M6 bout is M7 geworden. https://www.zunparts.nl/contents/nl/d134_01.html

Zelf heb ik mijn bouten bij de hornbach vandaan. ze passen maar waren volgens mij wel engelse maat :X

[ Voor 29% gewijzigd door gekke-gerrit op 18-02-2025 08:29 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
gekke-gerrit schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:11:
[...]

Gewoon alles aanvinken :X beter voor je hart :+
Denk niet dat dit zo werkt ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
100% dat bij mij direct al de clipjes afbreken .. :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
Yes had hem gezien :) dat gaat hem idd worden. Thanks.

Heb jij het ook al zelf gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:39
ik heb ook mijn grill vervangen ( m50 ), en je moet al heel erg gek doen om clipjes af te breken :-)
Het moeilijkste deel is de camera overzetten en de sensoren, omdat de kabeltjes zeer kort zijn. Maar het is doenbaar.

Zorg wel dat je goed plastiek gereedschap hebt om onder de bestaande grill te drukken en zo de grille er te kunnen uitrekken ( lees losmaken ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
ps bij Offenga kost de grille 107 eur + verzending,

Ik heb deze iets minder betaald paar maanden terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Vinden jullie het geen probleem dat die imitatie grill aan bovenzijde wat open spleten heeft. Origineel zitten daar geen luchtspleten. Waarom die Chinezen daar openingen hebben gehouden is mij niet duidelijk.
Werk de Active Cruise Control wel gewoon goed achter dat afdekplaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
Is die van Offenga dan chinees?
GeorgeBfast schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:51:
Vinden jullie het geen probleem dat die imitatie grill aan bovenzijde wat open spleten heeft. Origineel zitten daar geen luchtspleten. Waarom die Chinezen daar openingen hebben gehouden is mij niet duidelijk.
Werk de Active Cruise Control wel gewoon goed achter dat afdekplaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Volgens mij zijn het allemaal dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Laatst online: 18-09 15:57
Onder andere in dit topic heb ik al het e.e.a. gelezen over het DC snelladen van de i4. Maar heel duidelijk is het mij toch niet: kan iemand me vertellen wat nu eventuele concrete beperkingen zijn m.b.t. het aantal keren achter elkaar snelladen op 1 of opvolgende dagen?

De reden van mijn vraag is dat ik mogelijk een andere leaseauto ga uitzoeken (binnenkort einde contract huidge EV, misschien toch verlenging). En deze auto gebruik ik vaak voor lange (zakelijke) ritten naar het buitenland waarbij ik een keer of 3 á 4 zal moeten snelladen op 1 dag om op de plek van bestemming te komen. Diezelfde week (soms al weer na 1 of 2 dagen) rijd ik dan weer terug met dus weer een aantal keren snelladen.

Met dergelijke trips wil ik geen beperking hebben in de DC laadsnelheid omdat ik al een paar keer DC geladen heb die dag (of enkele dagen er voor). Ga ik daar wel tegenaan lopen met de i4?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:07
Franciesco schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:10:
Onder andere in dit topic heb ik al het e.e.a. gelezen over het DC snelladen van de i4. Maar heel duidelijk is het mij toch niet: kan iemand me vertellen wat nu eventuele concrete beperkingen zijn m.b.t. het aantal keren achter elkaar snelladen op 1 of opvolgende dagen?

De reden van mijn vraag is dat ik mogelijk een andere leaseauto ga uitzoeken (binnenkort einde contract huidge EV, misschien toch verlenging). En deze auto gebruik ik vaak voor lange (zakelijke) ritten naar het buitenland waarbij ik een keer of 3 á 4 zal moeten snelladen op 1 dag om op de plek van bestemming te komen. Diezelfde week (soms al weer na 1 of 2 dagen) rijd ik dan weer terug met dus weer een aantal keren snelladen.

Met dergelijke trips wil ik geen beperking hebben in de DC laadsnelheid omdat ik al een paar keer DC geladen heb die dag (of enkele dagen er voor). Ga ik daar wel tegenaan lopen met de i4?
heb eigenlijk nooit problemen gehad, i4M50 van 03/2022, trips (vanuit BE) naar DK, CZ en zuid DE, waarbij ook 1 sessie dicht tegen Vmax aan op een vroege zondag (200km range :9 ) ... nooit een probleem gehad, en elke trip was toch minstens 3-4 x HPC laden (bijna exclusief Ionity)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Ik ben met de i4 naar de Dolomieten geweest , Edrive 40 nooit geen problemen gehad met snelladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit

Het gaat om vrij extreme omstandigheden, als je de volgende dag meteen weer terug moet rijden, zou je er wel eens tegenaan kunnen lopen.

YouTube: BMW i4 M50 DC fast charging throttle explained

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTdp9LgtQVw5gwjwHJNFLHodEHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHVkUqak1iM8DOACdMx346Yw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door gekke-gerrit op 18-02-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific

Volgens deze post zou de vertraging kunnen komen vanaf de 5e keer snelladen:

https://www.i4talk.com/posts/219447/

Opgelet, het gaat wel over een edrive 35 (kleinere batterij).

De vraag is ook of de restrictie er nog is, want het fenomeen lijkt niet meer gemeld te worden sinds enige tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Scientific schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:15:
[...]

Volgens deze post zou de vertraging kunnen komen vanaf de 5e keer snelladen:

https://www.i4talk.com/posts/219447/

Opgelet, het gaat wel over een edrive 35 (kleinere batterij).

De vraag is ook of de restrictie er nog is, want het fenomeen lijkt niet meer gemeld te worden sinds enige tijd.
Wel interessant, in de oude handleiding hebben ze het over 48 uur, en in de screenshot boven jouw bericht (net zelf opgezocht in de manual) is het een 'paar uur'

Morgen ga ik richting Zwitserland 1000km. maar ik verwacht niet dat ik het voor je kan gaan testen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Bedankt allen voor de reacties over "throttlegate" ;) !
Het lijkt er dan op dat ik een dergelijk probleem niet hoef te verwachten, Wat mooi zou zijn want anders zou het zomaar een dealbreaker kunnen worden.

Als het e.e.a. wat concreter wordt zal ik de dealer ook eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

GeorgeBfast schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:56:
Die van de i4 kun je al niet zo met je vingers in om hem er zo uit te trekken. En die grill van €200 is dat de originele? Ik zie er op internet ook al te koop voor €90 bij German Carparts. Maar deze zijn niet origineel en dat zou me niet kunnen schelen . Maar ik heb gelezen dat aan de bovenzijde deze grill een paar spleten open is. Terwijl de originele daar dicht is. Ik weet niet of dit nadelig is voor de auto en de luchtstroming daar. Ik heb ergens op Engelstalig forum gelezen dat je dit daarom beter niet kunt doen. Ik weet niet wat de prijs is van de nieuwe LCI M50 grill is.
Ik heb net gekeken bij leebmann24 en baum-bmwshop, beide hebben originele onderdelen en leveren ook naar Nederland. Maar voor de i4 kan ik geen grill meer vinden, de normale 4 grill is daar rond de 170€.
Of je moet voor Carbon gaan voor een paar duizend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Clinternet schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:51:
Yes had hem gezien :) dat gaat hem idd worden. Thanks.

Heb jij het ook al zelf gedaan?

[...]
Nee, ik heb direct een sport pakket pro besteld. Rode remblokken passen beter bij een zwarte auto.
En ik had ook geen zin een Chrome randje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9swYPLraVicOX3xFKna5UrURyi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjtt3JfQbd6VLJ5WSjhnOlvU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Franciesco schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:43:
Bedankt allen voor de reacties over "throttlegate" ;) !
Het lijkt er dan op dat ik een dergelijk probleem niet hoef te verwachten, Wat mooi zou zijn want anders zou het zomaar een dealbreaker kunnen worden.

Als het e.e.a. wat concreter wordt zal ik de dealer ook eens vragen.
En mocht je het probleem toch krijgen dan is de laadsnelheid 150kw, ipv top 200, en misschien bij de 3e keer laden dan max 90kw. Een keertje AC laden, of een dagje rust en het is weer weg.
Het is dus niet zo dat je helemaal niet meer DC kan laden.

En je kan er wat sneller tegenaan lopen in de zomer, dit throttlen wordt gedaan om de batterij koel te houden, dus in de winter minder meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Die 150kW zou ik nog tot daar en toe vinden @The_DoubleU, maar max 90kW voor laadsessie 3 en 4 etc niet.
Zoals gezegd doe ik op regelmatige basis langere ritten naar het buitenland. En dan wil ik niet door zo’n belemmering meerdere keren onnodig lang moeten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
i4 vorige week opgehaald! helaas bleek de CCU stuk (voor de oplevering kwamen ze daar achter) - deze hebben ze vervangen en het probleem is verholpen!

Nog niet geladen thuis! Is het handig om in de auto 16a te selecteren ipv 32 als je weet dat je de gehele nacht bijv. kan laden? om de accuduur van de auto tegemoet te komen? of kun je hem gewoon op 32 laten staan (dan is de auto sneller vol terwijl het niet perse nodig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
ls789 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:18:
i4 vorige week opgehaald! helaas bleek de CCU stuk (voor de oplevering kwamen ze daar achter) - deze hebben ze vervangen en het probleem is verholpen!

Nog niet geladen thuis! Is het handig om in de auto 16a te selecteren ipv 32 als je weet dat je de gehele nacht bijv. kan laden? om de accuduur van de auto tegemoet te komen? of kun je hem gewoon op 32 laten staan (dan is de auto sneller vol terwijl het niet perse nodig is)
32?
Is dat nieuw?
Bij mij is 16A de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
ASS-Ware schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:28:
[...]

32?
Is dat nieuw?
Bij mij is 16A de max.
weet niet of het nieuw is :) ik heb de optie tot 32a.. nu weet ik eigenlijk vrijwel zeker dat mijn laadpaal max 11kw kan laden. Maar misschien kan ik hem op minder zetten in de auto om de accu iets te sparen

ik vond overigens de laadkabel mega dik vergeleken met onze 320e... dat is weliswaar een plug-in hybride maar dat snoer is een stuk dunner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Franciesco schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:11:
Die 150kW zou ik nog tot daar en toe vinden @The_DoubleU, maar max 90kW voor laadsessie 3 en 4 etc niet.
Zoals gezegd doe ik op regelmatige basis langere ritten naar het buitenland. En dan wil ik niet door zo’n belemmering meerdere keren onnodig lang moeten laden.
Die informatie klopt niet - zie mijn reactie hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
ls789 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:50:
[...]

weet niet of het nieuw is :) ik heb de optie tot 32a.. nu weet ik eigenlijk vrijwel zeker dat mijn laadpaal max 11kw kan laden. Maar misschien kan ik hem op minder zetten in de auto om de accu iets te sparen
32x230x3 is 22kW en elke auto die er voor is gebouwd kan dat aan en dat geldt ook voor 11.
Vergelijk dat eens met 200kW DC snelladen.

[ Voor 14% gewijzigd door ASS-Ware op 18-02-2025 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
The_DoubleU schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:54:
[...]

Nee, ik heb direct een sport pakket pro besteld. Rode remblokken passen beter bij een zwarte auto.
En ik had ook geen zin een Chrome randje.
[Afbeelding]
Ik vind een zwarte rand mooi bij de donkerdere kleuren en een chromen rand bij de lichtere kleuren. In beide gevallen gaat de rand als het ware op in het geheel.

Blijft uiteraard een smaak dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Clinternet schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:18:
Is die van Offenga dan chinees?

[...]
Offenga is NL , maar de grille is idd chinees

dezelfde grille staat op ali express, en naargelang de grotere hoevelheden, veel goedkoper dan wat Offenga vraagt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Franciesco schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:11:
Ik ben het eens met @Scientific eens, maar mij misschien niet zo duidelijk uitgedrukt.
Er zijn vele factoren die hier meespelen, mocht je deze melding krijgen heb je al 4-5 keer geladen, en ben je dus al 1200-1500km onderweg, pas daarna zal de DC laadsnelheid steeds minder worden. Dus mijn voorbeeld van 90kw is dan al sessie 7-8. Een dagje pause, bij het hotel met AC laden en het is weer goed.
Dus geen paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ASS-Ware schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:28:
[...]

32?
Is dat nieuw?
Bij mij is 16A de max.
Ik ga er vanuit dat de i4 toch wel op 11kW kan laden?
16Ax240V=3,8kW dat is wel heel traag. (maar dat is op een enkele fase)

32A is ook aan de krappe kant dan kom ik net tot 7,6kW? Maar dat lijkt me dan over 2 fase te gaan.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• samb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:58
DonJunior schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:59:
[...]

Ik ga er vanuit dat de i4 toch wel op 11kW kan laden?
16Ax240V=3,8kW dat is wel heel traag. (maar dat is op een enkele fase)

32A is ook aan de krappe kant dan kom ik net tot 7,6kW? Maar dat lijkt me dan over 2 fase te gaan.
Ter verduidelijking: 11kW is de maximale AC laadsnelheid van de i4. Echter als je thuis maar een enkele fase hebt, heb je maximaal een aansluiting van 32A en is je maximaal vermogen dus 7,6kW (32Ax230Vx1). Als je thuis 3 fase hebt, heb je 16A nodig om de volle 11kw te behalen (16Ax230Vx3). Op zo goed als elke publieke laadpaal is het dus 3 fase. Ik vermoed dat als de BMW een enkele fase lader detecteerd, hij de optie geeft om tot 32A te gaan.

Over het snelladen: ik heb vorige zomer 4500km gereden op roadtrip naar Italië, geen enkele keer was de DC laadsnelheid beperkt. Het enige wat ik wel gemerkt heb is dat je na regelmatig snelladen en dan meteen weer autostrade, soms je vermogen een beetje beperkt is tot 10 minuten na het laden (vermoedelijk door de warmte).

[ Voor 9% gewijzigd door samb op 19-02-2025 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
ik heb een 1 fasige aansluiting thuis ( Load Balancing ) Alfen single pro en heb altijd de 32A aanduiding gehad in de wagen. ( wagen is 3 jaar oud )

Die blijft ook gewoon op 32A staan thuis ( paal is dynamisch en kan puur op zonnepanelen werken of comfort, of full ).

[ Voor 29% gewijzigd door rolelael op 19-02-2025 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 10:14
ls789 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:50:
[...]

ik vond overigens de laadkabel mega dik vergeleken met onze 320e... dat is weliswaar een plug-in hybride maar dat snoer is een stuk dunner
Ik heb het andersom... van een 530e naar een i4-40... dikke krullende kabel bij de 5 serie en een dunnere grijze en meer soepele variant bij de i4....

al die kabels zijn gecertificeerd tot 22kwh lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:06
kingmenno schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:01:
[...]

al die kabels zijn gecertificeerd tot 22kwh lijkt me.
Oei... Das wel weinig als je met die kabels maar gegarandeerd 22 kwh kan laden... Daarna de vuilbak in? :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh070
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21-02 17:35
St_frederik schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:18:

Bedankt !
Voor 5 tientjes mag je de i4 dakdragers een weekje lenen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 07:58
Clinternet schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:50:

[...]
Ik veronderstel dat de volledige grill er bij zit, ik kan eens horen bij een collega die het wel laten doen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pirmin Z
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07:02

Heen en weer CH (Arolla) zomer en najaar, met één dag lokaal verblijf er tussen, alleen maar snelladen: géén vertraagd laden waargenomen, i4 e40, laadadvies vanuit auto zo goed mogelijk opgevolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-09 22:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7lC7Y8EWtikFkZdfm766xis0a4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18a8zR5tHKCdTiTsWT5v4gGz.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag voor het eerst meegemaakt, gereduceerd vermogen op de autosnelweg.
(Ondertussen al 98.000 km op de teller)

Is dit iets nieuws sinds de laatste update ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
St_frederik schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:16:
[Afbeelding]

Vandaag voor het eerst meegemaakt, gereduceerd vermogen op de autosnelweg.
(Ondertussen al 98.000 km op de teller)

Is dit iets nieuws sinds de laatste update ?
Nee hoor heeft ie altijd al gehad. (iig de M50) In de zomer krijg ik dat wel eens met een paar 200+ sport boost runs op de autobahn, en helemaal na het snelladen als alles warm is. zeker als je een paar keer moet afremmen en dan weer door kan. Dan zie je in het sport display de motor temps met re-gen ook lekker omhoog gaan.
En nu als ik in het noorden ben bij -20 -30 als ie ff buiten staat ook een paar keer gezien dat het te koud is.

Maar kan ook als de koelvloeistof wat laag is eerder voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karansorey
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01-05 16:50
Hoi allemaal, vraagje welke dingen kun je achteraf nog in de app van bmw aankopen voor de i4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ook nog een vraag van mij: is er een mogelijkheid om de TuneIn app in het multimedia systeem van de i4 te krijgen? In mijn huidige Tesla Model 3 gebruik ik dat veelvuldig tijdens de ritten in het buitenland. Voornamelijk om naar BNR te kunnen luisteren. En zou graag willen weten of dat ook mogelijk is bij een eventuele toekomstige i4.

Het alternatief is streamen via de telefoon, maar dat is toch wat minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
Karansorey schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:08:
Hoi allemaal, vraagje welke dingen kun je achteraf nog in de app van bmw aankopen voor de i4?
Ik weet dat je sowieso de volgende items nog kunt "nabestellen" (wellicht afhankelijk van je configuratie):
- Grootlicht Assistent
- Drive Recorder
- Traffic Camera Information

e.e.a. hangt wel af van de uitrusting van je i4 (als de hardware er niet is Daan houdt het op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:37
JeeHoo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:11:
[...]

Ik weet dat je sowieso de volgende items nog kunt "nabestellen" (wellicht afhankelijk van je configuratie):
- Grootlicht Assistent
- Drive Recorder
- Traffic Camera Information

e.e.a. hangt wel af van de uitrusting van je i4 (als de hardware er niet is Daan houdt het op)
Drive recorder kon ik niet kopen omdat deze alleen werkte met de hardware van DAPP.
Wellicht kan je Iconic Sounds ook kopen, dit is natuurlijk alleen maar software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Franciesco schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:01:
Ook nog een vraag van mij: is er een mogelijkheid om de TuneIn app in het multimedia systeem van de i4 te krijgen? In mijn huidige Tesla Model 3 gebruik ik dat veelvuldig tijdens de ritten in het buitenland. Voornamelijk om naar BNR te kunnen luisteren. En zou graag willen weten of dat ook mogelijk is bij een eventuele toekomstige i4.

Het alternatief is streamen via de telefoon, maar dat is toch wat minder handig.
Via Apple CarPlay bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Karansorey schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:08:
ACC bijvoorbeeld (er is altijd radar hardware voor de adaptive mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
B1OO schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:19:
[...]

Drive recorder kon ik niet kopen omdat deze alleen werkte met de hardware van DAPP.
Wellicht kan je Iconic Sounds ook kopen, dit is natuurlijk alleen maar software.
Ik kon op mijn beurt Iconic Sounds niet kopen (waarschijnlijk is achteraf bestellen alleen voorbehouden aan M50 eigenaren - wij hebben een eDrive 40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Scientific schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:43:
[...]

Via Apple CarPlay bijvoorbeeld?
Kun je tegelijkertijd radio luisteren via een Carplay app en de onboard navi gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 09:37
Franciesco schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:32:
[...]

Kun je tegelijkertijd radio luisteren via een Carplay app en de onboard navi gebruiken?
Ja dat kan, en als het niet lukt kan je de telefoon ook alleen op BT audio zetten.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Franciesco schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:32:
[...]

Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ok, dank @kdeboois & @Scientific!
Weer een ‘zorg’ minder ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
In dit topic las ik dat er wat mensen zijn die de overstap van een Tesla Model 3 naar een i4 gemaakt hebben.
Omdat ik dat ook overweeg: hoe is die overstap bevallen? Zijn er bepaalde ervaringen die het delen waard zijn?

Inmiddels heb ik een proefrit gemaakt in de eDrive 40 en dat is heel goed bevallen: een stuk stiller dan mijn 2021 Model 3 LR AWD, fijne stoelen en ook de aandrijflijn was erg prettig en meer dan snel genoeg. Voor zover ik kon beoordelen tijdens de proefrit was de efficiëntie ook prima.
Ik heb meerdere BMW’s gehad, dus het rijden in de i4 was ook een soort van thuiskomen :)
Hierdoor was het infotainment systeem ook vrij snel te doorgronden, al duurt het vaak wel even voordat alles duidelijk wordt. Maar dat komt vanzelf schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Laatst online: 18-09 20:08
Heb sinds kort het euvel dat de auto niet meer reageert op "Hey Siri", de optie staat wel aangevinkt.
Als ik de microfoon knop langer ingedrukt houdt, reageert Siri wel. De auto reageert ook gewoon op "Hey BMW".

Heb de telefoon al een keer herstart, en ook verwijdert en opnieuw gekoppeld. Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Andere vraag, is het ook mogelijk om Traffic Message Channel in te schakelen, zodat het navigatiesysteem, via de radio bijgewerkt wordt met verkeersinformatie? Mijn vorige auto (Mercedes) had dit, en ik had toen eigenlijk die betaalde "real time traffic" dienst niet meer nodig.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Duzzan
Mijn vrouw heeft een Model 3 en ikzelf de i4. Ik rij nog regelmatig in de Model 3. SR+ uit ‘21.

Mijn bescheiden en persoonlijke mening. De BMW is een stuk stiller en rustiger aan boord. Voor mij voelt het meer als een échte auto.
De Tesla is qua software en regelmaat van updates beter. Er komen steeds verbeteringen en soms zelfs nieuwe features. Dat lijkt veel minder bij BMW.

Afwerking is op een hoger niveau van de BMW maar op wat missers na is de Tesla niet slecht. Bij dagelijks gebruik vind ik de hendels (knipperlicht) erg goedkoop aanvoelen. Als je er op gaat letten zijn de randjes van de cupholders scherp en sluit dat allemaal nét niet lekker aan.

Ik heb nooit mijn zit kunnen vinden in de Tesla. Ik ben niet lang, maar de zitting vind ik erg kort. Verder is het comfort van de stoelen goed. Je zit lager in de Tesla dan in de BMW. Als je er op gaat letten kunnen de zetels van de BMW net niet laag genoeg waardoor je soms het gevoel hebt meer op de auto te zitten dan er echt in. If that makes sense.
Verder zijn de stoelen van de BMW fijner qua zitpositie.

Laden is met beide prima, en in ons gebruik merk ik geen verschil tussen de twee. Het is niet dat in day to day scenarios de een beter is dan de ander. Hang ‘m aan een laadpaal … en ze gaan laden. Snelladen op een lange rit doen ze ook. In beide gevallen even naar het toilet, kop koffie, een snackje, en weer door. Met de Model 3 en later met de i4 naar Parijs geweest, zelfde route, etc. En een dat was een vrijwel gelijke ervaring.

Looks. De Tesla vind ik niet bepaald mooi. Althans niet vanuit elke hoek. Soms heb je een goede hoek te pakken en denk je .. best een beetje een sportwagen neusje zo. En dan knipper je 3 keer en draai je je hoofd 5cm naar links en dan zie je weer die duck face met een hoog voorhoofd …

De BMW heeft lelijke nieren/bevertanden/varkensneus maar als voordeel: die zijn lelijk vanuit elke hoek. Verder vind ik het wel een geslaagd ontwerp en typisch BMW: lange motorkap, en weinig overhang.

Infotainment: heel persoonlijk maar ik vind die van BMW vele malen prettiger. Toegegeven, dat is ook gewenning gezien ik al jaren BMW rij.

En als laatst .. ik gok dat in dit topic iedereen je de i4 van harte zal aanbevelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 23:24
Perfecte omschrijving die ik grotendeels volg van Duzzan.

Korte persoonlijke aanvulling; de i4 voelt een stuk groter aan. Dat was wel erg wennen bij het parkeren en straatje keren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Overw.Helder schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:01:
Perfecte omschrijving die ik grotendeels volg van Duzzan.

Korte persoonlijke aanvulling; de i4 voelt een stuk groter aan. Dat was wel erg wennen bij het parkeren en straatje keren.
De I4 heeft de draaicircel van een tank, persoonlijk voor mij de grootste (en misschien wel enige) irritatie van deze wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
[b]

De I4 heeft de draaicircel van een tank, persoonlijk voor mij de grootste (en misschien wel enige) irritatie van deze wagen.
Klopt!

Al heeft het ook te maken met wat je gewend bent. Ik ga van een Volvo XC40 naar een i4; de draaircirkel van beide is ongeveer gelijk.

Zo viel me op dat de VW ID7 voor het formaat auto een relatief korte draaicircel heeft.
Pagina: 1 ... 112 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.