Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-05 22:59
Het was me al een keer eerder opgevallen dat de route in mijn navigatiescherm (zowel op het infotainmentscherm als op de hud en het instrumentariumscherm) soms in (licht)blauw werd weergegeven terwijl dit normaliter in groen gedaan wordt.

Vandaag gebeurde mij dat weer (de route werd in blauw aangegeven) en daarbij viel het mij ook op dat ik geen actuele weer informatie meer ontving en dat tevens de live traffic information (route groen, geel of rood) mistte.

Na enig gepuzzel toch maar besloten om idrive (8.5 versie 11/2024.40) te resetten (+/- 30 seconden volume knop ingedrukt houden): zie daar de route weer in 't groen aangegeven op alle drie de schermen met een overlay van de realtime traffic informatie (rood en gele segmenten afhankelijk van de drukte). Ook de weersinformatie weer terug op t scherm!

Klaarblijkelijk was er iets "mis" waardoor ik geen verbinding meer scheen te hebben met de btw-server(s) hetgeen door de reboot is opgelost. Voor de rest was er geen enkel probleem - vreemd.

Vroeg me af of iemand anders dit al eens heeft meegemaakt en weet wat er precies aan de hand is op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 01:05
hee allemaal - leuk om zo een beetje jullie ervaringen te lezen met de I4! Met name interesse in de eDrive35. Voor mijn vriendin hebben we een offerte liggen voor een eDrive35 (m sport pro en allerlei andere opties). Nieuwe auto - met flinke korting.

We kwamen eigenlijk voor een nieuwe 2 gran coupe maar met wat puzzelen kwamen we op hetzelfde bedrag uit als deze eDrive35... mijn gevoel zei "meer auto voor hetzelfde geld" maar ben toch wel een tikkeltje huiverig - wellicht kunnen jullie inzichten daarbij helpen.

Huiverig als in - we kopen deze auto prive (prijs is 69500 - met de kortingen komen we op 52500) - normaliter rijden we 5 jaar in een auto en kijken we waar we staan (zo nu ook met onze huidige auto).

Ik vraag me af of ik er goed aan doe een 35 te kopen ipv 40 vanwege evt range over 5 jaar.. dat is dan ook de zorg die ik heb. Is de restwaarde over 5 jaar nog wel "voldoende". Klopt het dat je met normaal verbruik 350-400 wel moet kunnen halen?

We kopen al jaren bmw en mijn "berekeningen" wat zo een auto gaat afschrijven kloppen best vaak (we sparen het verschil per maand weg). Bij deze auto vind ik het lastig.. misschien ook omdat vrienden van ons prive destijds een Model Y hebben gekocht van volgens mij 75-80k... slecht voorbeeld maar snap hun frustratie haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:41
SjakieZulu schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:12:

Voordeel van 17 inch is het comfort, het hogere bereik, maar ook de hogere wangen. Vroeg of laat raken grote velgen met lage wangen beschadigd. Doet behoorlijk afbreuk aan de uitstraling van de auto als geheel (vind ik).
Ik heb de 19” 859M velgen en binnen een maand beide velgen aan de rechterkant beschadigd. |:(
De schade wel gelijk laten maken dus je ziet er nu niets meer van.

Als je geen M Pakket neemt en dergelijke zou je nog kunnen overwegen om extra budget te steken in wat meer quality of life opties. Denk aan Harman/Kardon audio upgrade, en/of High Beam Assistant en adaptive (laser) lights. (Vreemd genoeg komt er geen euro extra bij in de configurator als ik de high beam assistant en laser lights selecteer.) Een andere hele fijn optie, als je kinderen hebt of mensen regelmatig op de achterbank hebt zitten, is de verwarmde achterbank. Mijn zoontje is er érg blij mee :D

Uiteindelijk is het jouw auto, jouw keuze, en zolang jij er een goed gevoel bij hebt maakt het niets uit wat andere daar van vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgoes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-05 13:44
JeeHoo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:53:
Vroeg me af of iemand anders dit al eens heeft meegemaakt en weet wat er precies aan de hand is op dat moment?
Jazeker, al vaker meegemaakt, dan is ofwel verbinding met internet kwijt, ofwel de server down. Gebeurt helaas een paar keer per jaar, in mijn ervaring vooral vervelend als je dan niet kan voorverwarmen of wanneer je actuele informatie van laadstops nodig hebt. Resetten helpt heel soms maar in de meeste gevallen heeft het geen zin, is het gewoon wachten tot de verbinding vanzelf terug komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-05 08:19
1.5j met een 35 gereden. 360-400 enkel autostrade in de winter had ik altijd. Zomer kwam ie mooi boven de 400-450 uit (ook hier enkel autostrade) Was mijn woon werk dagelijkse afstand.

Restwaarde no clue, was een bedrijfswagen. Zeer degelijke auto. Ook bij mijn nieuwe werkgever een i4 maar dan de 40 te pakken. Als range echt een ding is gewoon de 17 inch pakken en geen m pakket (enkel maar wind weerstand) Je gaat er geen spijt van hebben om de 4 te nemen ipv de 2!
ls789 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:18:
hee allemaal - leuk om zo een beetje jullie ervaringen te lezen met de I4! Met name interesse in de eDrive35. Voor mijn vriendin hebben we een offerte liggen voor een eDrive35 (m sport pro en allerlei andere opties). Nieuwe auto - met flinke korting.

We kwamen eigenlijk voor een nieuwe 2 gran coupe maar met wat puzzelen kwamen we op hetzelfde bedrag uit als deze eDrive35... mijn gevoel zei "meer auto voor hetzelfde geld" maar ben toch wel een tikkeltje huiverig - wellicht kunnen jullie inzichten daarbij helpen.

Huiverig als in - we kopen deze auto prive (prijs is 69500 - met de kortingen komen we op 52500) - normaliter rijden we 5 jaar in een auto en kijken we waar we staan (zo nu ook met onze huidige auto).

Ik vraag me af of ik er goed aan doe een 35 te kopen ipv 40 vanwege evt range over 5 jaar.. dat is dan ook de zorg die ik heb. Is de restwaarde over 5 jaar nog wel "voldoende". Klopt het dat je met normaal verbruik 350-400 wel moet kunnen halen?

We kopen al jaren bmw en mijn "berekeningen" wat zo een auto gaat afschrijven kloppen best vaak (we sparen het verschil per maand weg). Bij deze auto vind ik het lastig.. misschien ook omdat vrienden van ons prive destijds een Model Y hebben gekocht van volgens mij 75-80k... slecht voorbeeld maar snap hun frustratie haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Clinternet schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:29:
1.5j met een 35 gereden. 360-400 enkel autostrade in de winter had ik altijd. Zomer kwam ie mooi boven de 400-450 uit (ook hier enkel autostrade) Was mijn woon werk dagelijkse afstand.

Restwaarde no clue, was een bedrijfswagen. Zeer degelijke auto. Ook bij mijn nieuwe werkgever een i4 maar dan de 40 te pakken. Als range echt een ding is gewoon de 17 inch pakken en geen m pakket (enkel maar wind weerstand) Je gaat er geen spijt van hebben om de 4 te nemen ipv de 2!

[...]
sounds promising! qua range komen we wel prima uit - we hebben nog een 3 touring die gewoon op benzine draait :) die gebruiken we nu ook al voor de langere stukken.

De specs kunnen we niet meer aanpassen - hij staat al bij de dealer (vandaar de korting). Zijn dus de 19inch velgen en m sport pro pakket.. dus daar verliezen we wel wat range mee denk ik.

restwaarde is denk altijd een spannend topic bij prive aanschaf.. maar met alle ontwikkelingen omtrent elektrisch rijden vind ik het een stuk lastiger inschatten. Misschien maar een gokje wagen en icm de korting die we krijgen niet eens zo een verkeerde deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Clinternet schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:29:

[...]
Really? ik haal nog geen 300km met mijn 35... nu, ik doe ook niet superveel autostrade, vooral wel kortere ritten... En staat op winterbanden. Ik hoop met zomerbanden dat ik toch ook boven de 400 kom...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
Mijn was ook met winterbanden (dat verschil merkte ik wel serieus toen ik de wissel deed en zelfde temp.)

Deed idd enkel autostrade elke dag
Kerberos84 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Really? ik haal nog geen 300km met mijn 35... nu, ik doe ook niet superveel autostrade, vooral wel kortere ritten... En staat op winterbanden. Ik hoop met zomerbanden dat ik toch ook boven de 400 kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
Mijn kapper had dezelfde wagen (full option) en geraakte ook niet zover als ik. Ik maakte wel geen gebruik van de verwarmde stoelen etc. Ook nooit voorverwarmen voordat ik vertrek (stond in garage elke dag) De verwarming staat bij mij ook niet zo hoog in de winter. (ben beetje een ijsbeer haha)
Kerberos84 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
De range varieert sterk afhankelijk van de temperatuur. Maar ik ben sowieso niet erg zuinig bezig als ik de app mag geloven ... Mijn gemiddelde voor de maand december ligt op 21.9 kWh/100 km. Dit is op net geen 3000km overigens.

De recap van 2024 is niet veel beter ... 20.4 kWh/100 km
Ik gebruik zo goed als nooit Eco Pro, en alle toeters en bellen staan aan. Stuur en stoelverwarming (voor én achter), verwarming op 20 of 21, en momenteel op 19" winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Nu online
Duzzan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:14:
De range varieert sterk afhankelijk van de temperatuur. Maar ik ben sowieso niet erg zuinig bezig als ik de app mag geloven ... Mijn gemiddelde voor de maand december ligt op 21.9 kWh/100 km. Dit is op net geen 3000km overigens.

Ik gebruik zo goed als nooit Eco Pro, en alle toeters en bellen staan aan. Stuur en stoelverwarming (voor én achter), verwarming op 20 of 21, en momenteel op 19" winterbanden.
Ik heb de wagen nog maar van oktober...Toen was het verbruik nog 17 kWh/100km
In november 19 kWh/100km en december 21 kWh/100km, wat er ook uitziet dat januari op 21 kWh/100km zal eindigen.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-05 11:13
Kerberos84 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Ik heb de wagen nog maar van oktober...Toen was het verbruik nog 17 kWh/100km
In november 19 kWh/100km en december 21 kWh/100km, wat er ook uitziet dat januari op 21 kWh/100km zal eindigen.
same here. 20 kWh/100 km.tijdens de wintermaanden Dus na max. 300 km is de e35 batterij leeg.
Het zijn vooral die korte ritjes met voorverwarming en veel verkeerslichten die het gemiddelde doen toenemen.
Ritje naar Brussel is zo'n 18 kWh/100 km, ritjes in NL tg 100 km/u kom ik met 16 kWh toe. Wel een sloot koffie nodig om hersenpan opnieuw te activeren na dat treintjesrijden.
Auto staat op 18'' Michelin 4 seizoensbanden.

Tijdens de paar zomermaanden is 15 à 16 kWh mogelijk, waar ik dus ook niet verder dan 400 km geraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-05 22:59
mgoes schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:02:
[...]

Jazeker, al vaker meegemaakt, dan is ofwel verbinding met internet kwijt, ofwel de server down. Gebeurt helaas een paar keer per jaar, in mijn ervaring vooral vervelend als je dan niet kan voorverwarmen of wanneer je actuele informatie van laadstops nodig hebt. Resetten helpt heel soms maar in de meeste gevallen heeft het geen zin, is het gewoon wachten tot de verbinding vanzelf terug komt
OK, dank voor de bevestiging. Was dus eigenlijk puur toeval dat het na de reset weer goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 22:24
Hieronder mijn efficiëntiejaargrafiek over 2024 met een eDrive40 uit november 2022. Je ziet duidelijk de invloed van de temperatuur, waarbij:
  • Laagste: Juni met 16.8 kWh/100km -> gemiddelde maandtemperatuur 15,8
  • Hoogste: Januari met 22.5 kWh/100km -> gemiddelde maandtemperatuur 3,9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7O0GkLKiQwErqO8I0_1LGWAkl44=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ivwZOxzoWp0kAS8hHM8Sw8Ty.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door B1OO op 29-01-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:37
Duzzan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:14:

En hoe staat je single socket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05 10:33
papabeer schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:23:
[...]

same here. 20 kWh/100 km.tijdens de wintermaanden Dus na max. 300 km is de e35 batterij leeg.
Het zijn vooral die korte ritjes met voorverwarming en veel verkeerslichten die het gemiddelde doen toenemen.
Ritje naar Brussel is zo'n 18 kWh/100 km, ritjes in NL tg 100 km/u kom ik met 16 kWh toe. Wel een sloot koffie nodig om hersenpan opnieuw te activeren na dat treintjesrijden.
Auto staat op 18'' Michelin 4 seizoensbanden.

Tijdens de paar zomermaanden is 15 à 16 kWh mogelijk, waar ik dus ook niet verder dan 400 km geraak.
Betreffende banden heb ik het volgende gedaan : mijn zomerbanden (pirelli) zijn 18 inch. Mijn winterbanden (continental) zijn 17 inch... Opvallend maar ik kom absoluut niet aan jullie hoge verbruik in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
@ASS-Ware mijn Single Socket staat op ///M en altijd aan.

@Quiller Op hoeveel zit je dan? En zie je nu veel verschil qua verbruik tussen de 18 en 17”? Dat is wellicht handige info voor de eerdere discussie in de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hier 19” zomer en winter en in december 19kWh op 100KM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WPtiBKyageVAcx4NUOsy7pmeQ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PbXvdc0QCYTsPuD0bbKwG24k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
Dit is een 40.... persoon had vragen over de 35 dus dit is niet echt handig voor hem haha
ASS-Ware schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 01:09:
Hier 19” zomer en winter en in december 19kWh op 100KM.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:01
The_DoubleU schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:39:
[...]

Ik heb ook 8.5 11.24 en deze instelling is er wel degelijk.
In het menu op het propellertje drukken, Individuele Instellingen.
Temperatuur instelling bovenlichaam.
Ik heb de instelling nu gevonden en hem ingesteld op koud maar nog steeds vind ik het erg warm in de auto, hij staat bij mij op 19 graden, niet heel warm dus. De auto wordt in de ochtend voorverwarmd, ik heb het idee dat die dan warmer wordt dan de door mij aangeven 19 graden maar daarna koelt hij ook niet echt af, zal het voorverwarmen eens uit zetten. Al met al vind ik nog geen modus waarop ik het een beetje "fris rondom mijn hoofd hou" Tips daarvoor zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Voorverwarmen (of koelen) gaat altijd op 22 graden. Waarom we dat niet in kunnen stellen is voor iedereen een raadsel, maar BMW heeft het zo besloten.

In deze periode betekend voorverwarmen altijd een erg warme auto. Als het niet nodig is om te krabben dus ik meestal maar iets van 5 a 10 minuten voorverwarmen. Dat is al meer dan genoeg om het lekker warm te hebben in de auto.

Ik merk duidelijk verschil als ik de slider van links naar rechts schuif. Zelfs op 19 graden. Misschien heel stom, maar heb je niet toevallig de ventilatieroosters dicht zitten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eikrur
Duzzan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:36:
Voorverwarmen (of koelen) gaat altijd op 22 graden. Waarom we dat niet in kunnen stellen is voor iedereen een raadsel, maar BMW heeft het zo besloten.

In deze periode betekend voorverwarmen altijd een erg warme auto. Als het niet nodig is om te krabben dus ik meestal maar iets van 5 a 10 minuten voorverwarmen. Dat is al meer dan genoeg om het lekker warm te hebben in de auto.

Ik merk duidelijk verschil als ik de slider van links naar rechts schuif. Zelfs op 19 graden. Misschien heel stom, maar heb je niet toevallig de ventilatieroosters dicht zitten?
Stom in de ogen van de een is niet zelden heel verhelderend in de ogen van de ander, .......roosters zaten dicht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Clinternet schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:31:
Dit is een 40.... persoon had vragen over de 35 dus dit is niet echt handig voor hem haha

[...]
Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duzzan
eikrur schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:58:
[...]

Stom in de ogen van de een is niet zelden heel verhelderend in de ogen van de ander, .......roosters zaten dicht :*)
Hahaha super! En nu lekker genieten van warme voetjes en een koele kop oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 20:19
Voor de range zou het handig zijn als mensen wat over hun rijstijl zeggen. Kan zijn dat je in NL rijdt met de cruisecontrol op 104 of bv altijd in België continu 128.

Ik heb 6 maanden een Mustang Mach e gehad maar viel me zwaar tegen dus toen een 320e gaan rijden naar volle tevredenheid. Nu offerte ingediend voor een i4 40 met volop optie's maar ben toch weer huiverig met mijn rijstijl. Rij eigenlijk altijd 130 en stoelverwarming en airco aan.
Ben van plan een rode te nemen maar kom deze nooit tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Nu online
Mcie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:02:
Voor de range zou het handig zijn als mensen wat over hun rijstijl zeggen. Kan zijn dat je in NL rijdt met de cruisecontrol op 104 of bv altijd in België continu 128.

Ik heb 6 maanden een Mustang Mach e gehad maar viel me zwaar tegen dus toen een 320e gaan rijden naar volle tevredenheid. Nu offerte ingediend voor een i4 40 met volop optie's maar ben toch weer huiverig met mijn rijstijl. Rij eigenlijk altijd 130 en stoelverwarming en airco aan.
Ik rij zonder zware voet, snelheid+2 onder 60, snelheid+4 erboven, airco op 20,21, stoelverwarming aan zoals auto zelf beslist. Maar ik doe veel korte ritjes, en dan haal ik 21 kWh/100km, vandaag wat langere ritjes en dan was het 18. Ik neem aan bij warmere temperaturen, zomerbanden en droog weer veel minder, maar ik heb hem nog maar net (oktober).

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-05 17:57
Op het instrumentenpaneel verschijnt boven de gereden snelheid in km/h ook de snelheid in mph (weliswaar kleiner). Dit lijkt me zinloze en overtollige informatie. Bestaat de mogelijkheid om de weergave van de snelheid in mph uit te zetten?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVEaKVBhyziNkrh_HUFHTbXy0-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tq1ztctdNyEGD8YD8CpFQ335.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 07:25

The_DoubleU

Tweaker in München

Woolfie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 22:34:
Op het instrumentenpaneel verschijnt boven de gereden snelheid in km/h ook de snelheid in mph (weliswaar kleiner). Dit lijkt me zinloze en overtollige informatie. Bestaat de mogelijkheid om de weergave van de snelheid in mph uit te zetten?
Dat kan, volgens mij onder Voertuig-> Systeeminstellingen -> Eenheden

Ik heb een Duitse versie, dus de namen kunnen misschien iets anders zijn.
Deze instelling is wel handig als je in UK rijdt bijv.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ls789
Overstag gegaan ^^ volgende week ophalen waarschijnlijk. Voorraadmodel met veel opties :) een 35

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYKYjdoRXe1b_Fhpssva7KgP4sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOHYwtTJRivordXmXJcZSpjz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 08:33

TLa

Ik heb ook een rode besteld (was van plan een Cape York green te nemen, maar dat was me toch wat te saai).
Ik heb op Reddit deze foto gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3msi7YYRuQVSFyZos4UZaKF01Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TZdSwUq1e7IyWOfyPhACgga.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10:33
Op autoweek.nl staat ook nog deze rode: https://www.autoweek.nl/r...l/bmw-i4-edrive35-2025-2/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenaatV
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-03 20:12
"Op autoweek.nl staat ook nog deze rode: https://www.autoweek.nl/r...l/bmw-i4-edrive35-2025-2/"

Ja, dat is de mijne, sinds een kleine maand, volledige eerste ervaring staat dus op autoweek, heel tevreden mee tot nu toe. De kleur is - zoals vermeld in mijn review - exact zoals die foto op reddit, die ik hier ook een paar maanden geleden heb gezet, veel zachter/donkerder dus in het echt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur

Range wordt een stuk minder relevant als je niet dagelijks ritten van 350 km of meer in 1 ruk maakt. Ik heb een e35, ik heb een belabberde rijstijl als het om efficiëntie gaat (kan namelijk enorm genieten van de snelheid van een EV en doe dat ook zo veel mogelijk) maar ik maak veel korte ritten, start mijn dag vaak met een volle accu en zet hem aan de lader als dat kan. In Nederland kan dat op heel veel plekken en dus heb ik geen idee wat mijn range is. Heb ook geen behoefte het te weten. Mocht jouw situatie precies andersom zijn (iedere dag meer dan 350 km aan een stuk of geen enkele gelegenheid tot laden) dan zou ik je huidige 320e inruilen voor een 330 of 530e dan heb je ook goede prestaties maar een langere range. EV rijden vergt een andere mindset, "tanken" kan op veel meer plaatsen (zelfs op je eigen oprit) en het hoeft niet altijd vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:09
Ik heb gezocht in dit topic en ik begrijp uit de resultaten dat Android Auto standaard is op een BMW i4, correct?
De reden dat ik het toch vraag is omdat ik niet sluitend antwoord kan vinden en met name omdat ik het nergens in de configurator terug kan vinden momenteel.
Onderstaand mijn simpele configuratie so far..
https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/rdx9pfr0

Overigens ook geen idee of dat er nu stuurverwarming op zit, stoelverwarming wel, maar stuur- en/of voorruit verwarming? Ik zie die twee ook nergens als optie..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
CarPlay en Android Auto zijn voor zover ik weet standaard.

Op jouw config zit géén stuurverwarming. Wil je dat wel dan klik je op: "Extra Uitrusting>Stuurwielen>Stuurwielrand Verwamd" kost je 288 euro. En dat is elke euro waard ;)

Wat bedoel je precies met voorruitverwarming? De befaamde Volvo winterpakket opties? Dat heeft de i4 niet. Maar je hebt wel de optie om voor te verwarmen, dus krabben hoef je sowieso nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:09:
Ik heb gezocht in dit topic en ik begrijp uit de resultaten dat Android Auto standaard is op een BMW i4, correct?
De reden dat ik het toch vraag is omdat ik niet sluitend antwoord kan vinden en met name omdat ik het nergens in de configurator terug kan vinden momenteel.

Overigens ook geen idee of dat er nu stuurverwarming op zit, stoelverwarming wel, maar stuur- en/of voorruit verwarming? Ik zie die twee ook nergens als optie..
Android auto is altijd standaard en is onderdeel van BMW Connected Pack Professional en staat in deze optie omschrijving vermeld.

Stuurverwarming is altijd een losse optie van 288 euro. Voorruitverwarming is er helemaal niet. Maar door het voor te verwarmen via de app bereik je hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

The_DoubleU schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:04:
[...]

Dat kan, volgens mij onder Voertuig-> Systeeminstellingen -> Eenheden

Ik heb een Duitse versie, dus de namen kunnen misschien iets anders zijn.
Deze instelling is wel handig als je in UK rijdt bijv.
@Woolfie Mijn excuses, nog even gekeken vandaag. De instelling is te vinden onder voertuig -> Displays -> Instrumentenkombinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Duzzan schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:57:
CarPlay en Android Auto zijn voor zover ik weet standaard.

Op jouw config zit géén stuurverwarming. Wil je dat wel dan klik je op: "Extra Uitrusting>Stuurwielen>Stuurwielrand Verwamd" kost je 288 euro. En dat is elke euro waard ;)

Wat bedoel je precies met voorruitverwarming? De befaamde Volvo winterpakket opties? Dat heeft de i4 niet. Maar je hebt wel de optie om voor te verwarmen, dus krabben hoef je sowieso nooit.
Duidelijk verhaal. dank allen @Zipsop @Duzzan

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UB_sqNZUJB9Fw-CL8w934AToGs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4JR6tcUXRhb79xLyMJy22GG.jpg?f=fotoalbum_large

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in praktische verbruikscijfers van een i4 35 wat statistieken. Ik heb in 2024 bijna 65000 km gereden. De app geeft aan dat 100% van mijn persoonlijke peers minder heeft gereden. _O- .En nee, ik ben geen taxichauffeur.
Een gemiddeld verbruik van 16.8. Mix snelweg en stad, maar in km natuurlijk meer snelweg. Waarbij ik altijd de ACC op 130 km/h zet met FM aan. Stoelverwarming ook altijd aan in winter. Niet slecht en beter dan 85 % van m'n peers.
Mijn ervaring met de range in de praktijk : winter 350 km, zomer 450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLa

TLa

Als ik met mijn 40 ook deze cijfers haal, zou ik erg gelukkig zijn. Ik zet de ACC ook altijd op 130 (128 op gps)

65.000km op 1 jaar is wel erg veel. Ik vind dat mijn 45.000km per jaar al heel veel is 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:15
FW423130 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:24:
[Afbeelding]

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in praktische verbruikscijfers van een i4 35 wat statistieken. Ik heb in 2024 bijna 65000 km gereden. De app geeft aan dat 100% van mijn persoonlijke peers minder heeft gereden. _O- .En nee, ik ben geen taxichauffeur.
Een gemiddeld verbruik van 16.8. Mix snelweg en stad, maar in km natuurlijk meer snelweg. Waarbij ik altijd de ACC op 130 km/h zet met FM aan. Stoelverwarming ook altijd aan in winter. Niet slecht en beter dan 85 % van m'n peers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9kZmq-b1338oZSR50CQbzSBsVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLBQHGSAfgNZ7vOfSKdeYSm4.jpg?f=fotoalbum_large
Goed hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
TLa schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:49:
Als ik met mijn 40 ook deze cijfers haal, zou ik erg gelukkig zijn. Ik zet de ACC ook altijd op 130 (128 op gps)

65.000km op 1 jaar is wel erg veel. Ik vind dat mijn 45.000km per jaar al heel veel is 😁
17 inch (aero) zou iets uit kunnen maken. Niet mooi maar wel comfortabel(er)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
TLa schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:49:

17 inch aero zou mss iets uit kunnen maken . Niet mooi maar wel comfortabel(er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Ik heb de standaard 17"-velgen besteld en zonder M-pakket. Dus heb er goede hoop op.

Ik heb geregeld dagen van rond de 400km, dat zou ik toch graag zonder laden kunnen doen, ook in de winter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mcie
[Afbeelding]

Dat zijn serieuze km's maar goed om deze waarden met de rijstijl te lezen. Ik zit zelf al heel wat jaren aan de 45000 per jaar met wekelijks een dag van 400km en regelmatig ritjes Duitsland, cruisecontrol op 180 is wel voorbij daar dus ;)
Ik hoop komende week groen licht te krijgen om te mogen bestellen.
Ik ben in Den Bosch gaan kijken naar een rode bmw om hem in het echt te zien, onder de lampen is dat echt een sprankelende kleur. Ik zag dat er ook 1 staat in Numansdorp.
Kijken of dit werkt, mijn configuratie: https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/4yz5jsnb
En dan laat ik de grill nog zwart wrappen en misschien andere spiegelkappen en dan neem ik nog een achterspoiler.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1prg3MeiR3WK4PqDZNc9UTWY9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kf4w8AklfyyvLr1XW3mNiSj3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Mcie op 01-02-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:22
DonJunior schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:09:

Ben je je ervan bewust van dat het m pakket maar 1500 eur duurder is?

Stuurverwarming is een sepaeate optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
TLa schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:33:
Ik heb de standaard 17"-velgen besteld en zonder M-pakket. Dus heb er goede hoop op.

Ik heb geregeld dagen van rond de 400km, dat zou ik toch graag zonder laden kunnen doen, ook in de winter.
Met een 40 zou dat naar mijn gevoel net moeten lukken, maar het zal krap zijn zeker op hele koude dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[Afbeelding]

Daar zit ik met de 40 niet ver vandaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGvkZESFIwFjn5ZG8dNtD2KPXhE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aj5bPajFlkIojGASsEv088iz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-05 11:13
[Afbeelding]

Dat zijn mooie cijfers. Ik kom uit op 19 kWh/100 km.....50% autosnelweg, 50% zeer korte afstanden met voorverwarming/-koeling
Echter 450 km met een e35 lijkt mij praktisch zeer moeilijk te bereiken, gezien de bruikbare batterij 64 kWh capaciteit heeft. Dat haal je enkel wanneer je van100% naar 0% gaat met een gemiddelde van 14 kWh/100km. Dat is enkel mogelijk op NL autosnelwegen tg 100 km treintje rijden.
In de wintermaanden haal ik tss 90% en 20% nog geen 250 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
papabeer schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:18:
[...]

Dat zijn mooie cijfers. Ik kom uit op 19 kWh/100 km.....50% autosnelweg, 50% zeer korte afstanden met voorverwarming/-koeling
Echter 450 km met een e35 lijkt mij praktisch zeer moeilijk te bereiken, gezien de bruikbare batterij 64 kWh capaciteit heeft. Dat haal je enkel wanneer je van100% naar 0% gaat met een gemiddelde van 14 kWh/100km. Dat is enkel mogelijk op NL autosnelwegen tg 100 km treintje rijden.
De netto capaciteit van de 35 is volgens mij iets hoger 67,1kWh. Dan zou je op een verbruik van 15 uitkomen op een zomerse dag iid van 100 naar 0.

In de maanden juni, juli en augustus heb ik 17.000 km gereden met een gemiddeld verbruik van 15.3. Niet in een treintje, ACC standaard op 130 km/h, maar nu natuurlijk zonder stoelverwarming , maar airco wel altijd aan. Dan
[...]

De netto capaciteit is volgens mij iets meer, 67.1 kWh. In Jun, juli en augustus heb ik bijna 17.000 gereden met een gemiddelde van 15.3 in die periode . Dan zou je uitkomen op 440 km range als je helemaal leeg rijdt. Als je bij 10% weer laadt, dus 400 km rijgenot

Ik had overigens ook dagen met behoorlijk wat km en een verbruik van minder dan 14.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-05 10:57
[...]

Ook met een 40 kan je mooie cijfers halen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-v8ySnnnPtu-5vBuC6ZqMIpqG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mkjIylkm5XBLPrs4r5NlZ4N0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-05 18:39
Dat krijg ik niet klaar , rij je veel lange afstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Greendyk schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:29:
[...]

Ook met een 40 kan je mooie cijfers halen:[Afbeelding]
WOW, kampioen zuinig rijden! 100 % van je peers hebben een hoger verbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
SjakieZulu schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:52:
[...]

Ben je je ervan bewust van dat het m pakket maar 1500 eur duurder is?

Stuurverwarming is een sepaeate optie.
Nee dat was ik niet direct, maar waarom zou ik dat willen? Als ik zo kijk maar de extras die je dan krijgt

code:
1
2
3
4
5
6
7
Extra uitrusting

M Sportstuurwiel met leder bekleed

M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd

M Aerodynamicapakket

Vind ik 1500 euro voor een stuurtje en een zwarte hemel best fors.
Al die exterieur extras hoef ik er niet zo nodig op heel eerlijk gezegd.
Maar dat is persoonlijke smaak en kan voor iedereen verschillend.
Of mis ik iets significants?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
@DonJunior

Naast alles wat je hebt genoemd:
- Metallic lak - 1295 eur (keuze uit 6 kleuren)
- 18 inch LM M Aerodynamic (Styling 858 M) - 1500 eur (schatting)
- Remklauwen 2NH uitgevoerd in Blau ipv Grau

Alleen de metallic lak is het al waard.
Maar idd, als je niks geeft om de (optische) extra's en de metallic lak, dan zeker niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
Greendyk schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:29:
[...]

Ook met een 40 kan je mooie cijfers halen:[Afbeelding]
Heb je ook een toiletrol in zo'n gebreid mutsje op je hoedenplank staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
SjakieZulu schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:25:
@DonJunior

Naast alles wat je hebt genoemd:
- Metallic lak - 1295 eur (keuze uit 6 kleuren)
- 18 inch LM M Aerodynamic (Styling 858 M) - 1500 eur (schatting)
- Remklauwen 2NH uitgevoerd in Blau ipv Grau

Alleen de metallic lak is het al waard.
Maar idd, als je niks geeft om de (optische) extra's en de metallic lak, dan zeker niet doen.
thanks voor de info. Wordt oprecht gewaardeerd. Ik wil sowieso metallic lak, al twijfel ik wel tussen de matte variant. Dat mat blauw vind ik toch wel erg gaaf (mijn huidige auto is ook mat blauw, maar dan gewrapt)
Ik zal eens verder spelen in de configurator.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
De Blauwe remklauwen zijn niet zomaar selecteren want ze zijn die onderdeel van het M Pakket (Pro.)
Als je ze selecteert in de configurator worden er nogal wat zaken toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
Duzzan schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:29:
De Blauwe remklauwen zijn niet zomaar selecteren want ze zijn die onderdeel van het M Pakket (Pro.)
Als je ze selecteert in de configurator worden er nogal wat zaken toegevoegd.
Ik heb het dan ook over de extra's die je krijgt bij het kiezen van een M sportpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-05 10:57
GeorgeBfast schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:51:
Dat krijg ik niet klaar , rij je veel lange afstanden?
Veel snelweg overdag en niet harder dan toegestaan en altijd eco pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
i4 35 ervaring: 150 km dagelijks. enkel autostrade 125km/h met redelijk doorduwen van pedaal af en toe (niet altijd uiteraard met die antwerpse ring....)

360-400 km bij -2 graden. Heb dit 1 winter kunnen doen en dat was mijn werkelijke km mogelijk.

Nooit voorverwarmd, altijd tot 100% laden (werk)
17 inch en zonder M sport pakket. Geen stoelverwarming en temp op 20.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
SjakieZulu schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:03:
[...]

Ik heb het dan ook over de extra's die je krijgt bij het kiezen van een M sportpakket.
Ah, ja, je hebt gelijkt. Ik heb nooit begrepen dat Metallic een 'gratis' optie is als je het M Pakket kiest. Als je het zo bekijkt is dat M Pakket best een goede deal eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
hoe is bij jullie de dorpel? ik kwam erachter dat deze van een soort kunstof is - blijft deze netjes na verloop van tijd? Had hem denk ik liever metallic gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08:58
FW423130 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:55:
[...]

17 inch aero zou mss iets uit kunnen maken . Niet mooi maar wel comfortabel(er).
Ik vind de 17 Aero net erg mooi. Mooier dan de standaard velgen in elk geval.

Moet inderdaad enkele tiendes van een kWh/100km schelen. Meer wellicht als je veel autoweg rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Clinternet schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:32:
i4 35 ervaring: 150 km dagelijks. enkel autostrade 125km/h met redelijk doorduwen van pedaal af en toe (niet altijd uiteraard met die antwerpse ring....)

360-400 km bij -2 graden. Heb dit 1 winter kunnen doen en dat was mijn werkelijke km mogelijk.

Nooit voorverwarmd, altijd tot 100% laden (werk)
17 inch en zonder M sport pakket. Geen stoelverwarming en temp op 20.5.
Voorverwarmen helpt nochtans om het verbruik te drukken. Voorverwarmen gebeurt met de warmtepomp. Als je zonder voorverwarmen vertrekt op een koude dag, dan gebeurt het verwarmen initieel met de heaters (die tot 14 kW kunnen trekken als ik me niet vergis - dat is een veelvoud van de warmtepomp).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-05 18:39
ls789 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:00:
hoe is bij jullie de dorpel? ik kwam erachter dat deze van een soort kunstof is - blijft deze netjes na verloop van tijd? Had hem denk ik liever metallic gehad
Ja is zwarte kunststof , waarom weet ik eigenlijk ook niet. Dit was in het verleden nooit zo. Blijft wel prima in orde.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DfdMvTvJ/20250202-114420.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Scientific schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Ik vind de 17 Aero net erg mooi. Mooier dan de standaard velgen in elk geval.

Moet inderdaad enkele tiendes van een kWh/100km schelen. Meer wellicht als je veel autoweg rijdt.
Idd veel snelweg. Vind de aero ook mooier dan de standaard 17 inch, maar een grotere velgmaat oogt wel veel beter vind ik dan 17 inch. Maar je merkt wel meteen het verschil in comfort bij een grotere velgmaat. Is duidelijk minder comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
GeorgeBfast schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:10:
[...]

Ja is zwarte kunststof , waarom weet ik eigenlijk ook niet. Dit was in het verleden nooit zo. Blijft wel prima in orde.

[Afbeelding]
ja ik heb het op andere bmw's nog niet eerder gezien volgens mij. Goed te horen dat het wel netjes blijft.. was een beetje bang dat het nogal krasgevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Scientific schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:53:
[...]

Voorverwarmen helpt nochtans om het verbruik te drukken. Voorverwarmen gebeurt met de warmtepomp. Als je zonder voorverwarmen vertrekt op een koude dag, dan gebeurt het verwarmen initieel met de heaters (die tot 14 kW kunnen trekken als ik me niet vergis - dat is een veelvoud van de warmtepomp).
Omdat ik thuis niet kan laden heb ik deze functie nooit gebruikt, maar als ik je goed begrijp is het voorverwarmen van de auto voor het rijden effizienter dan vertrekken in een koude auto?
Ik merk wel als de auto laadt al erg snel warm wordt, 10-15 minuten zijn vaak al genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scientific
The_DoubleU schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:52:
[...]

Omdat ik thuis niet kan laden heb ik deze functie nooit gebruikt, maar als ik je goed begrijp is het voorverwarmen van de auto voor het rijden effizienter dan vertrekken in een koude auto?
Ik merk wel als de auto laadt al erg snel warm wordt, 10-15 minuten zijn vaak al genoeg.
Ja in principe is het efficiënter om (niet te lang) voor te verwarmen, want dat gebeurt met de warmtepomp (kost vaak minder dan 1kWh om een half uur voor te verwarmen - wat vaak al te lang is). Als je “koud vertrekt” worden er ook heaters gebruikt, dat zijn flinke weerstanden waar de lucht wordt doorgejaagd. Er zijn er 2 van elk 7kW. Dat kan flink wat warmte genereren op korte termijn indien nodig, maar dat vraagt veel energie. Eens de cabine warm is wordt ze warm gehouden met de warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10:33
Scientific schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:08:
[...]

Ja in principe is het efficiënter om (niet te lang) voor te verwarmen, want dat gebeurt met de warmtepomp (kost vaak minder dan 1kWh om een half uur voor te verwarmen - wat vaak al te lang is). Als je “koud vertrekt” worden er ook heaters gebruikt, dat zijn flinke weerstanden waar de lucht wordt doorgejaagd. Er zijn er 2 van elk 7kW. Dat kan flink wat warmte genereren op korte termijn indien nodig, maar dat vraagt veel energie. Eens de cabine warm is wordt ze warm gehouden met de warmtepomp.
ik was altijd lui en verwarmde nooit voor. Sinds ik dit weet wel en kan het nut alleen maar onderschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karansorey
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01-05 16:50
Hoi allemaal, ik heb een vraagje. De BMW i4 40 lijkt me een geweldige auto en ik overweeg er een aan te schaffen. Echter, de nieuwprijs is aan de hoge kant. Heeft iemand advies over hoeveel procent onderhandelingsruimte er doorgaans is bij een zelf samengesteld model? Ik zou jullie tips erg waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Karansorey schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:29:
Hoi allemaal, ik heb een vraagje. De BMW i4 40 lijkt me een geweldige auto en ik overweeg er een aan te schaffen. Echter, de nieuwprijs is aan de hoge kant. Heeft iemand advies over hoeveel procent onderhandelingsruimte er doorgaans is bij een zelf samengesteld model? Ik zou jullie tips erg waarderen!
In het Duitse i4 Forum Motortalk is er een speciale thread over die melding maakt van kortingen van meer dan 20% op de catalogus prijs op wagens die in 2024 nieuw zijn aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
Ben wel verbaasd over de verschillen per land.
In NL heb je nu voor een relatief kleine meerprijs de M sport versie en dan kan je ook zonder meerprijs kiezen voor een metallic lak. Zelfde auto is dan in België €3600 duurder. Zo te zien betaal je dan voor adaptieve verlichting geen meerprijs in NL en dan loopt het verschil op naar €5400 :o of zie ik dit verkeerd?
In NL kan je bij een rode alleen uit zwart sensatec kiezen, in België kan je kiezen uit 3 kleuren en zo zitten er overal verschillen maar ik schrik alleen van dat prijsverschil.

[ Voor 18% gewijzigd door Mcie op 07-02-2025 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karansorey
Ik vraag me af in hoeverre de Duitse kortingen voor ons toepasbaar zijn. Zeker bij deze wagens wil ik een scherpe prijs krijgen, aangezien ze hun waarde redelijk snel verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Karansorey schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:49:
Ik vraag me af in hoeverre de Duitse kortingen voor ons toepasbaar zijn. Zeker bij deze wagens wil ik een scherpe prijs krijgen, aangezien ze hun waarde redelijk snel verliezen.
Het zal niet 1 op 1 toepasbaar zijn denk ik. Je zou kunnen overwegen nieuw te kopen in D en in te voeren naar NL. Op een EV zit immers maar 667 euro BPM . Importkosten zijn ook zeer te overzien, zeker als je het zelf doet. Enkele honderden euros. Als je voor BPM en invoer samen 1000 euro rekent, zul je er niet ver naast zitten mits je alles zelf regelt. Het stelt niet veel voor. Wel even opletten dat je geen dubbele BTW betaalt en in NL de BTW afdraagt bij invoeren.
Bij een hoge korting in D is dat een serieuze optie.

[ Voor 9% gewijzigd door FW423130 op 07-02-2025 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mcie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:18:
Ben wel verbaasd over de verschillen per land.
In NL heb je nu voor een relatief kleine meerprijs de M sport versie en dan kan je ook zonder meerprijs kiezen voor een metallic lak. Zelfde auto is dan in België €3600 duurder. Zo te zien betaal je dan voor adaptieve verlichting geen meerprijs in NL en dan loopt het verschil op naar €5400 :o of zie ik dit verkeerd?
In NL kan je bij een rode alleen uit zwart sensatec kiezen, in België kan je kiezen uit 3 kleuren en zo zitten er overal verschillen maar ik schrik alleen van dat prijsverschil.
Ach bij ons in NL is een simpele 318i al 10K duurder dan bij jullie ;-)

Denk dat het gewoon een importeur overweging is, jullie zijn een BMW land, geloof 50k vorig jaar, wij doen net aan 20k in NL

De M Sport Edition is ook gewoon een tijdelijke uitvoering in NL een beetje om het wegvallen van onze fiscale voordelen te verzachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-05 15:11
Gewoon in de bestellen. Invoer naar be is super easy en gratis. Eengemaakt europa mag ons ook eens opleveren 💪💪💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-03 22:25
Ik ben dringend op zoek naar dakdragers voor m’n i4 van 27/2 tot 10/3.

Iemand die z’n set kan uitlenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-04 13:31
De kortingen die momenteel gegeven worden zijn zeker ook in Nederland van toepassing. BMW Group moet voldoen aan de Europese emissie-eisen en ondersteunen momenteel hun dealers met zogenoemde 'fabrieksondersteuning' op alle BEV- en PHEV-voorraadmodellen. Dit zijn kortingen voor dit kwartaal die kunnen oplopen tot 20.000 EUR. Ik heb hier gebruik van gemaakt en een i5 Touring aangeschaft.
Ook worden financieringen voor alle BEV- en PHEV-modellen (zowel voorraad als nieuwe) aangepast en kun je tegen 4,99% financieren waar anders 8,49% als regulier rentetarief tegenover staat.

Ergo, de dure BMW's worden hiermee een beetje bereikbaarder en deze voordelen gelden in ieder geval voor Q1 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Ik weet dat BMW aan bedrijven in België soms tot bijna 20% korting geeft op gelijk welke EV (zonder dat daaraan enige volumeverplichting of exclusiviteit is gekoppeld).
Als particulier zal je dat niet krijgen (voor bedrijven komt de invoerder voor een deel tussen in de korting), maar volgens mij zou tot 8-10% dus wel haalbaar moeten zijn. Zeker als je wat opties neemt, want daar zijn grote marges op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karansorey
The DeZ schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:07:
[...]

De kortingen die momenteel gegeven worden zijn zeker ook in Nederland van toepassing. BMW Group moet voldoen aan de Europese emissie-eisen en ondersteunen momenteel hun dealers met zogenoemde 'fabrieksondersteuning' op alle BEV- en PHEV-voorraadmodellen. Dit zijn kortingen voor dit kwartaal die kunnen oplopen tot 20.000 EUR. Ik heb hier gebruik van gemaakt en een i5 Touring aangeschaft.
Ook worden financieringen voor alle BEV- en PHEV-modellen (zowel voorraad als nieuwe) aangepast en kun je tegen 4,99% financieren waar anders 8,49% als regulier rentetarief tegenover staat.

Ergo, de dure BMW's worden hiermee een beetje bereikbaarder en deze voordelen gelden in ieder geval voor Q1 2025.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zit nu op 10% korting op een eigen i4 40 model. Ik ga kijken of ik eventueel een voorraadmodel kan bemachtigen met een korting van rond de 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwydoogh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 13:22
Karansorey schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor jullie reacties. Ik zit nu op 10% korting op een eigen i4 40 model. Ik ga kijken of ik eventueel een voorraadmodel kan bemachtigen met een korting van rond de 20%.
Zelf voor i4 xDrive40 model 12,5% korting kunnen bekomen (België). Ik kon ermee leven (al zeker vergeleken met de oorspronkelijke korting van "slechts" 9%) en dus besteld :). Dealer gaf wat inzicht in het kortingensysteem, en ja ... de grote bedrijven (lees: afname van 100 wagens op een jaar bijvoorbeeld) gaan richting de 18% korting; voor een particulier start het aan 6%.

[ Voor 17% gewijzigd door bwydoogh op 08-02-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Karansorey schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:32:
[...]

Ik ben benieuwd waar je op uit gaat komen maar ik denk dat rond de 20 % haalbaar zou moeten zijn, afhankelijk van de configuratie. Shoppen loont. In de Duitse thread gaat het tot wel 25% bij particuliere aanschaf van rijk uitgeruste wagens. Daar is een site waar je als particulier je configuratie kunt opgeven en alle dealers in D kunnen daarop offreren. Vervolgens kun je natuurlijk met de gunstigste offerte in de hand eens langs je eigen dealer gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Je kan op https://www.carwow.de je configuratie aanmaken, je krijgt dan van verschillende handelaren aanbiedingen.

Ik ben voor mijn e40 zelf naar mijn lokale BMW handelaar gegaan, die mij eerst niet maar als 15% kon geven.
Nadat ik hem over andere aanbiedingen vertelde kon hij tot max 21%.
Maar als de handelaar de auto een maand lang op zijn naam mocht zetten, kwamen we op net geen 25%.
Wel afgesproken dat hij niet als test wagen gebruikt mocht worden.

Ik ben dus 2e eigenaar maar de auto had maar 11 KM op de teller. Het ergste was een maand langer wachten.
Dit was een privé aankoop, vorig jaar September in zuid Duitsland. De M50 ging toen met 26-27% max weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
The DeZ schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:07:
[...]

dat heb ik zelf ervaren vorige week... 72k naar 51,5k (prive aanschaf) - auto was overigens wel al bij de dealer beschikbaar maar kenteken moet er nog op (2025) en de km teller stond op 8 :) nieuwe auto dus. Heb het idee dat ze x aantal auto's moeten verkopen, zo niet moeten ze die afnemen en gaan ze of de verhuur in of met een goede korting weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 16:38
ls789 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:03:
[...]

dat heb ik zelf ervaren vorige week... 72k naar 51,5k (prive aanschaf) - auto was overigens wel al bij de dealer beschikbaar maar kenteken moet er nog op (2025) en de km teller stond op 8 :) nieuwe auto dus. Heb het idee dat ze x aantal auto's moeten verkopen, zo niet moeten ze die afnemen en gaan ze of de verhuur in of met een goede korting weg.
Welke dealer was dit? Dus de originele catalogusprijs was 72k, en jij hebt hem voor 51,5k mee mogen nemen, dat klinkt interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-05 17:57
The_DoubleU schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:50:
[...]

@Woolfie Mijn excuses, nog even gekeken vandaag. De instelling is te vinden onder voertuig -> Displays -> Instrumentenkombinatie
@The_DoubleU Dat is inderdaad de oplossing. Hartelijk dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ls789
pipo1000 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:39:
[...]

Welke dealer was dit? Dus de originele catalogusprijs was 72k, en jij hebt hem voor 51,5k mee mogen nemen, dat klinkt interessant?
Dusseldorp - vrouw en ik kopen er al wel sinds 2014 nieuwe auto’s.. 3-5 jaar per auto gemm. Altijd bij dezelfde persoon. Wellicht dat dat iets heeft geholpen ;) moet zeggen dat we wel vaker deze “aanbiedingen” gebruikt hebben.

Mijn vorige 3 serie (320e sedan) was ook een voorraad auto. Die ging van 68,5 naar 48,5 - ook nieuw. Daar was dan wel een beetje een gekke constructie - ik wilde de auto zonder financiering maar als ik met financiering deed dan konden ze meer korting geven (zal dus ook wel weer een speciale deal zijn met wat marketing budget ofzo)… toen weet ik nog dat ik de kleinste financiering heb genomen en in 3 maanden had afbetaald 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Nou heb ik nog niet zo lang een i4, maar het lijkt alsof er met de (app) software update van afgelopen weekeinde iets is gewijzigd:

Ik heb de Drive Assistant functie en de adaptive cruise control als opties. Tot dit weekeinde reed de auto zelfstandig fileverkeer. inclusief stop-and-go. Als de auto nu volledig tot stilstand komt in de file en de voorliggende auto gaat weer rijden, krijg ik een geluidje te horen en moet ik eventjes een tikje tegen het gaspedaal geven om de auto weer verder te laten rijden. Dat is een achteruitgang in functionaliteit.

Iemand anders dit ook ervaren bij file-rijden? Is er ergens een optie?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
FragDaddy schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:30:
Nou heb ik nog niet zo lang een i4, maar het lijkt alsof er met de (app) software update van afgelopen weekeinde iets is gewijzigd:

Ik heb de Drive Assistant functie en de adaptive cruise control als opties. Tot dit weekeinde reed de auto zelfstandig fileverkeer. inclusief stop-and-go. Als de auto nu volledig tot stilstand komt in de file en de voorliggende auto gaat weer rijden, krijg ik een geluidje te horen en moet ik eventjes een tikje tegen het gaspedaal geven om de auto weer verder te laten rijden. Dat is een achteruitgang in functionaliteit.

Iemand anders dit ook ervaren bij file-rijden? Is er ergens een optie?
Dat krijg ik als ik niet naar voren kijk.
Heb je iets wat het zicht op je ogen blokkeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
ASS-Ware schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Dat krijg ik als ik niet naar voren kijk.
Heb je iets wat het zicht op je ogen blokkeert?
Ik heb wel mijn stuur op de laagste stand ingesteld. mogelijk dekt het bovenste deel van het stuur net de camera's af die mijn ogen proberen te 'zien'. Morgen stuur maar iets hoger zetten en opnieuw proberen.

Dank voor de tip! _/-\o_

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 14:07
Gek dingetje met Android Auto en de achteruit rij camera.
Als ik op de oprit thuis sta en op weg ga, start ik de auto, gordel om en in de achteruit om weg te rijden. Ik heb gemerkt dat als ik dit doe en daarmee de camera aangaat voordat Android Auto Google Maps heeft geladen, ik Google Maps niet meer geactiveerd krijg. Gek genoeg krijg ik via Android Auto wel nog bijv mijn podcast te horen, maar Google Maps krijg ik niet meer geladen en op mijn telefoon blijft Google Maps ook werken alsof er geen auto verbonden is.

Normaal als je Google Maps op je telefoon actief hebt en dan instapt, dan springt de route begeleiding over naar het BMW display en verdwijnt op de telefoon, maar dat gebeurt dus niet.

Als ik echter instap en netjes wacht met achteruit inschakelen tot ik Google Maps in beeld heb, is het geen probleem.

Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karansorey
Hoi allemaal, ik heb de keuze gekregen om een bmw i4 met met 17k korting te kunnen kopen alleen missen hier een aantal opties.

1. Standaard geluid systeem
2. Driver assistent maar geen driver assistent plus
3. Geen sport steering

Verder matched de auto op mijn eigen configuratie. Het probleem voor mij is vooral de speakers in mijn eigen configuratie van 71k heb ik alle opties en in deze configuratie van 61k missen deze drie opties, ik weet dus niet of het de prijsverschil van 10k waard is om die opties niet te nemen. Iemand enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Als je 17k korting krijgt dan kan je prima bij een auto audio speciaalzaak een erg mooie aftermarket set in laten bouwen. Zie je niets van.
Audison, Match, Focal, allemaal hebben ze een of meerdere onderdelen die op maat gemaakt zijn voor BMW’s.

Ik heb bewust niet voor DAP gekozen. We hebben het in de Tesla Model 3 van mijn vrouw en we gebruiken het nooit. Maar aan jou om te bepalen of je zonder kan of dat het een must have is. Aan de andere kant … voor 17k zou ik lekker zelf blijven sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
@Karansorey Ik heb eens hier bij https://schutcarsystems.nl een audioset laten inbouwen en de investering is het 100% waard. Je bent de auto wel even kwijt maar het zijn echt professionals en audio-freaks en regelen de hele installatie voor je in.
Ik was destijds voor de goedkoopste optie gegaan en dat was al een fenomenale ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 14:07
The DeZ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 07:45:
@TheGabeMan Ik heb eens hier bij https://schutcarsystems.nl een audioset laten inbouwen en de investering is het 100% waard. Je bent de auto wel even kwijt maar het zijn echt professionals en audio-freaks en regelen de hele installatie voor je in.
Ik was destijds voor de goedkoopste optie gegaan en dat was al een fenomenale ervaring.
Denk dat je de verkeerde quote ;-) Mijn post ging over Android Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DeZ
@TheGabeMan, klopt! Ik heb het inmiddels aangepast. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
aflevering stond gepland voor vandaag... of het doorgaat is nog spannend. Auto schijnt niet verder te laden dan 75%? iemand bekend met dit issue? Ze zijn nu de hoog volt accu vervangen en kijken of dat effect heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:00

Fab1Man

Live life to the fullest

Karansorey schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 07:22:
Hoi allemaal, ik heb de keuze gekregen om een bmw i4 met met 17k korting te kunnen kopen alleen missen hier een aantal opties.

1. Standaard geluid systeem
2. Driver assistent maar geen driver assistent plus
3. Geen sport steering

Verder matched de auto op mijn eigen configuratie. Het probleem voor mij is vooral de speakers in mijn eigen configuratie van 71k heb ik alle opties en in deze configuratie van 61k missen deze drie opties, ik weet dus niet of het de prijsverschil van 10k waard is om die opties niet te nemen. Iemand enig advies?
Ik heb er sinds december een in de lease die aangekocht is voor 60k. Import, jaartje oud met 4700km. Was een configuratie van om en nabij de 78k. En die is op kenteken gezet voor net iets boven de 61k. Die heeft alle opties die jij noemt wel, plus een schuifdak en trekhaak.
Pagina: 1 ... 111 ... 116 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.