Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Clinternet schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:35:
Heb 1,5j een 35 gereden. Bij -7 kwam ie netjes naar 150 kw zonder voorverwarmen. Ook nooit begrepen en zal het ook nooit doen voordat ik ga laden.

De 40 komt in April aan en zal niet anders zijn :)

[...]
Als je al veel hebt gereden dan niet. Zoniet, dan wel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-06 08:38
[b]Deze week nog nagemeten met OBD software: na een snelweg rit van 55km (tot 125km/h) was de temperatuur van de cellen tussen 7 en 8 graden… (de auto stond ‘s nachts buiten bij temperaturen rond het vriespunt).
55km rijden is de batterij met 7 graden opwarmen. Dus 300km goed doorrijden brengt je batterij perfect op temp om lekker snel te laden, zelfs als het vriest. Voorverwarmen shizzle volledig overbodig.

De case dat je gaat snelladen na slechts 55 km is vrij klein. Smorgens lekker vollgeladen vertrekken en na een 2,5 uur lekker een 20 minuten pause met een koffie, heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:48
lveh schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:57:
[...]

55km rijden is de batterij met 7 graden opwarmen. Dus 300km goed doorrijden brengt je batterij perfect op temp om lekker snel te laden, zelfs als het vriest. Voorverwarmen shizzle volledig overbodig.

De case dat je gaat snelladen na slechts 55 km is vrij klein. Smorgens lekker vollgeladen vertrekken en na een 2,5 uur lekker een 20 minuten pause met een koffie, heerlijk.
Ik ben er zeker van dat bij vriestemperaturen je na 300 km niet de nodige temperatuur zal hebben om echt te snelladen. Ik zal het bij gelegenheid eens meten…

Voorverwarmen hoeft niet, maar verwacht niet dat het BMS je de verwachte laadsnelheid zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:18
St_frederik schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:34:
Is hier iemand die de dakdragers heeft voor een i4?
(Ik heb een set van een 4-serie die qua maat perfect past, maar de inbus-Bouten passen niet)

Graag dus iemand die de i4 inbus-Bouten eens kan nameten a.u.b.

Eeuwige dank!
Ik heb deze voeten: https://www.thule.com/nl-...thule-kit-187130-_-187130
Daar gaan volgens https://www.thule.com/-/s...89/71/1158971.pdf?rev=2.4 deze bouten in het dak: 54670
Nameten lukt even niet, maar wellicht wel maten te vinden met even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseB7
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-06 01:08
Recent snel wat vogelpoep verwijderd en heb nu op een plek wat krasjes in de blanke lak.

Ik vroeg me af of polijsten bij elke willekeurige garage (met goede reviews) prima is of mensen aanraden dit bij de bmw dealer te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:24
JesseB7 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:44:
Recent snel wat vogelpoep verwijderd en heb nu op een plek wat krasjes in de blanke lak.

Ik vroeg me af of polijsten bij elke willekeurige garage (met goede reviews) prima is of mensen aanraden dit bij de bmw dealer te laten doen?
Met verwijderen vogelpoep moet je altijd extreem opletten (zitten vaak kleine steentjes in) ... Steeds 'losweken', nooit 'wrijven'!!!!

Ik zou de wagen zelf simoniseren als ik jou was... Stevig werkje in de zomer maar het resultaat zal je belonen.

[ Voor 10% gewijzigd door Quiller op 13-01-2025 11:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scientific
lveh schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:57:
[...]

Ik heb het deze morgen eens precies nagekeken:

- Vertrek bij -1.5 graden buitentemperatuur - het interieur is 20 min. voorgeconditionneerd.
- Average cell temperature: 0.5 graden
- Rit van 45 min, 55 km snelweg, max 125 km/h
- Aankomst bij -2
- Average cell temperature: 2.5 graden

Good luck dus met het opwarmen van je batterijpack tot een temperatuur van 30 graden en meer, met “eens goed doorrijden”… in plaats van conditioneren. Good luck vooral met het snelladen daarna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-06 08:38
Scientific is het niet echt om een rustig ritje van 55 km te vergelijken met een goeie rit van 300km. Probeer het gewoon zelf eens uit, je zal wel zien dat het werkt.
Als je geen 180+ laadsnelheid haalt dan wentel ik me in het stof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
lveh schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:59:
Scientific is het niet echt om een rustig ritje van 55 km te vergelijken met een goeie rit van 300km. Probeer het gewoon zelf eens uit, je zal wel zien dat het werkt.
Als je geen 180+ laadsnelheid haalt dan wentel ik me in het stof.
Als je wagen na 40 km autostrade nog niet op bedrijfstemperatuur is dan is hij dat ook nog niet na 300 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-06 15:07
Geen gebruik van de navigatie :)
Scientific schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:00:
[...]

Als je naar een snellader navigeert, of de navigatie ziet dat je de bestemming niet haalt zonder laden, verwarmt de batterij automatisch voor. Dat is ongetwijfeld wat er gebeurde toen je “150kW haalde bij -7”.

Je hoeft dus helemaal niets te doen, het gaat automatisch.

Want geloof maar niet dat een koude batterij 150kW neemt. En geloof ook maar niet dat “goed doorrijden” je batterij opwarmt. Deze week nog nagemeten met OBD software: na een snelweg rit van 55km (tot 125km/h) was de temperatuur van de cellen tussen 7 en 8 graden… (de auto stond ‘s nachts buiten bij temperaturen rond het vriespunt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Scientific schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Ik heb het deze morgen eens precies nagekeken:

- Vertrek bij -1.5 graden buitentemperatuur - het interieur is 20 min. voorgeconditionneerd.
- Average cell temperature: 0.5 graden
- Rit van 45 min, 55 km snelweg, max 125 km/h
- Aankomst bij -2
- Average cell temperature: 2.5 graden

Good luck dus met het opwarmen van je batterijpack tot een temperatuur van 30 graden en meer, met “eens goed doorrijden”… in plaats van conditioneren. Good luck vooral met het snelladen daarna!
Precies dit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 10:36
JesseB7 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:44:

Doe dit niet bij een garage of dealer maar bij een gerenommeerd poetsbedrijf.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 10:36
Sijbrand schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:56:
Goedendag,
Sinds de jaarwisseling doet m'n I4 een beetje raar. De locatie op de kaart klopt niet en online diensten zoals Spotify werkten niet. Inmiddels zijn de online diensten opgelost (harde reset dmv volume knop), maar ritgegevens en locatie kloppen nog steeds niet.

App staat gekoppeld aan BMW ID. Van afstand opwarmen lukt bijv. wel, maar zaken als ritgegevens komen dus niet binnen.
Heeft iemand hier ervaring en eventueel een oplossing voor?
De uitknop van je infotainment 30sec ingedrukt houden. Dat hielp bij mij.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 08:54
Ik rij sinds een week in mijn nieuwe leaseauto, een Brooklyn Grey eDrive35 met M Sport Pro pack. De auto bevalt tot dusver enorm. Ik had wel nog een paar vragen die ik niet zo snel heb kunnen vinden in het menu:
  • Is het mogelijk om de felheid van de dode hoek sensor in te stellen? Ik zou hem graag ietsjes feller zetten
  • Kan ik de navigatie van de HUD uitzetten? Is niet echt nodig vind ik
  • Is het mogelijk dat zodra ik de auto parkeer dat de achterdeuren ook opengaan? Er lijkt een kinderslot op te zitten.
  • Is het handig om de airco/verwarming van de achterbank uit te zetten ivm accubesparing? Er zit daar vrijwel nooit iemand, en het lijkt me wat zonde om daar te koelen / verwarmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cY4KHoUytXOz0Ld_v4vgmcBvbuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0BXtJXwHDAnJq54ofrtG9kN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 16:49
Nerrion schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:54:
Ik rij sinds een week in mijn nieuwe leaseauto, een Brooklyn Grey eDrive35 met M Sport Pro pack. De auto bevalt tot dusver enorm. Ik had wel nog een paar vragen die ik niet zo snel heb kunnen vinden in het menu:
  • Is het mogelijk om de felheid van de dode hoek sensor in te stellen? Ik zou hem graag ietsjes feller zetten
  • Is het mogelijk dat zodra ik de auto parkeer dat de achterdeuren ook opengaan? Er lijkt een kinderslot op te zitten.
  • Is het handig om de airco/verwarming van de achterbank uit te zetten ivm accubesparing? Er zit daar vrijwel nooit iemand, en het lijkt me wat zonde om daar te koelen / verwarmen.
[Afbeelding]
1. Geen idee, deze optie heb ik niet
2. Yes, met de schakelaar op het stuur (links) kan je de content van het scherm en de HUD aanpassen
3. Dit kan kinderslot zijn, maar misschien ook een optie in het menu waarin je kan bepalen of je alleen de bestuurdersdeur wilt ontgrendelen of alle deuren.
4. Geen idee

Gaaf, die laser achterlichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
[Afbeelding]
De verwarming achteraan kan je uitzetten in één van de opties als je het klimaatscherm oproept.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 19:39

The_DoubleU

Tweaker in München

Vorige week mijn e40 in ontvangst mogen nemen.
Het vorige model was een 4GC diesel. Dit is echt een verademing, lekker rustig en toch snel. Elke keer weer Freude am Fahren.
Ik heb de assistent vernoemd naar KITT, het lijkt net Knight Rider. “KITT, rij naar huis"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gFc_CCWeshQkichJQbgN0Pv7EU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lha5ATMpLIZYMJS2Ykr6NsL0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9swYPLraVicOX3xFKna5UrURyi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjtt3JfQbd6VLJ5WSjhnOlvU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPqwGMQSEPA0BWKkufFA08sJ0wU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89iF9HUA4MKYWhbuCOBkXrTw.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0N9bWKKD9WioIo8H108aUCgQ1xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4USdKQH10QJxgy6Va9WQR16.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 09:54
[Afbeelding]
Nee, dodehoek sensor kun je niet qua helderheid instellen. Ook niet via coderingen

HUD kun je de navigatie uitzetten. Maar waarom zou je dat doen? eenmaal gewend aan die HUD aanwijzingen ga je veel minder op je middenscherm kijken voor je navigatie. Wellicht kwestie van wennen?

Je kunt inderdaad instellen welke deuren allemaal open moeten gaan. Maar als je bedoelt dat als jij stopt en de medepassagier stapt uit en wil dan de achterdeuren openmaken, dat is zo ontworpen. Daar zul je toch echt even zelf op het knopje moeten drukken om te ontgrendelen.

En tja of je achter ook koelt of verwarmt is een keuze die je alleen zelf kunt maken. Ik laat hem wel op staan, zodat de gehele cabine opwarmt. Verwacht ook dat het niet heel veel uitmaakt voor je range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 22:31

spacer

SAP nerd

Sinds een week de melding dat het klepje van de oplaadpoort openstaat zodra ik ga rijden.
Dat is uiteraard niet het geval ;) . Ik moet de melding 5 keer sluiten (denk ik) alvorens die alleen nog wordt weergegeven in het dashboard.

Via een tip van BMW fora eens geprobeerd het deurtje ingedrukt te houden en dan vergrendelen en vervolgens weer ontgrendelen, maar dat mag niet baten.

Nog meer mensen deze ervaring? Misschien een sensor kapot? Ik wacht nog even tot volgende week de kou uit de lucht is voordat ik naar de dealer ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
spacer schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:37:
Sinds een week de melding dat het klepje van de oplaadpoort openstaat zodra ik ga rijden.
Dat is uiteraard niet het geval ;) . Ik moet de melding 5 keer sluiten (denk ik) alvorens die alleen nog wordt weergegeven in het dashboard.

Via een tip van BMW fora eens geprobeerd het deurtje ingedrukt te houden en dan vergrendelen en vervolgens weer ontgrendelen, maar dat mag niet baten.

Nog meer mensen deze ervaring? Misschien een sensor kapot? Ik wacht nog even tot volgende week de kou uit de lucht is voordat ik naar de dealer ga.
Jup sensor waar vocht in kan komen als de klep open staat, die vervangen ze in een uurtje voor en nieuwe met aangepast binnenwerk waardoor er geen vocht meer bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik heb gezocht in het topic en heb wel gelezen dat het hierover is gegaan, maar weet iemand of het adaptieve M onderstel lager is dan het reguliere sportonderstel? De i4 is een schitterende auto, maar de wheel gap stoort me ontzettend.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
VidaR-9 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:18:
Ik heb gezocht in het topic en heb wel gelezen dat het hierover is gegaan, maar weet iemand of het adaptieve M onderstel lager is dan het reguliere sportonderstel? De i4 is een schitterende auto, maar de wheel gap stoort me ontzettend.
“Wheel gap” is een concept van de Johny autocultuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Scientific schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:20:
[...]
“Wheel gap” is een concept van de Johny autocultuur..
Ik ben ook een Johny.

Maar dat was niet m’n vraag :+

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
VidaR-9 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:18:
Nee allemaal hetzelfde, 125mm boven de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08-05 12:17
Ik zou graag de oplaadklep vergrendelen wanneer ik de auto afsluit met de sleutel. Momenteel is het zo dat, als ik de auto parkeer en afsluit, de oplaadklep steeds door wie dan ook geopend kan worden. Dat lijkt me niet ideaal. Ik zie echter nergens waar ik dat kan instellen. Hopelijk kan iemand me helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 15:57

TLa

Al een tijdje aan het meelezen hier (en op het Polestar 2 en ID7 forum) omdat het nu weer tijd is om een nieuwe auto te e-bestellen (van het werk 😁😎)
Het gaat over een auto in België.

Ik heb jammer genoeg een testrit gedaan in de i4 en die overklast de ID7 (ik wilde de ID7 echt leuk vinden, hij paste zo goed al full-option in het budget) en de Polestar 2 (echt een klasse lager dan de i4 en ID7, ik had er meer van verwacht) zoveel dat ik nu echt de i4 wil, ook al moet die dan vrij kaal uitgerust worden (first world problems, I know)

Dit is de enige auto in het budget die pijn (een beetje) verzacht (ik ga mijn diesel zo hard missen, ik heb nu een Skoda Superb en die doet makkelijk 1200km op 1 tank diesel)

Nu had ik het volgende op het ook: eDrive40, Cap York green, Terracota rode zetels. Met als opties:
- Elektrische zetels (handig als je de auto met 3 personen gebruikt)
- ACC
- Verwarmd stuur
- Keyless entry

Nu vind ik erg moeilijk foto's van het rode interieur zonder de zwarte hemel (alle persauto's en alle auto's bij de dealer hebben een M-pack en zwarte hemel). Heeft iemand daar een foto van. (liefst met het nieuwe, 2-spaaks, stuur)

Zijn de stoelen in de M-sport gelijk aan die van de gewone?

Start de auto steeds in het 'normale' rijprofiel of onthoudt hij het laatste profiel?

Ik gebruik altijd Google Maps (Android auto), geeft de auto de accu capaciteit door aan Google Maps zodat ie laadstops kan inplannen?

En als laatste: De koffer openen met je voet, kan dat met enkel comfort acces?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXf_u02PupB9cJgAoP8EpodumZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmvztwxhqLEtmfHGPyVA8HVi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Woolfie schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:53:
Ik zou graag de oplaadklep vergrendelen wanneer ik de auto afsluit met de sleutel. Momenteel is het zo dat, als ik de auto parkeer en afsluit, de oplaadklep steeds door wie dan ook geopend kan worden. Dat lijkt me niet ideaal. Ik zie echter nergens waar ik dat kan instellen. Hopelijk kan iemand me helpen.
Bang dat ze je stroom jatten? ;-)
In de auto, Laden, Laadkabel ontgrendelen, daar kan je hem weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfie
Zipsop schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:01:
[...]

Bang dat ze je stroom jatten? ;-)
In de auto, Laden, Laadkabel ontgrendelen, daar kan je hem weer aanzetten.
Nee, wel bang dat het klepje afgebroken wordt.
Dat is inderdaad de oplossing. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
TLa schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:00:
Al een tijdje aan het meelezen hier (en op het Polestar 2 en ID7 forum) omdat het nu weer tijd is om een nieuwe auto te e-bestellen (van het werk 😁😎)

[Afbeelding]
Acht de kans heel klein hier, in NL is die kleurcombinatie niet leverbaar, je kan het beste op de auto verkoop sites naar nieuwe zoeken waar dan de echte foto's bij staan. Maar dit zal niet snel een spec zijn die een dealer op voorraad neemt verwacht ik.

Voor je overige vragen:

Zijn de stoelen in de M-sport gelijk aan die van de gewone?
Ja, Allen de verstelling is anders, maar dat los je al op met electrisch, en de optie M-sport stoelen (code 711) zijn anders.
Start de auto steeds in het 'normale' rijprofiel of onthoudt hij het laatste profiel?
Onthoudt het het laatst gekozen profiel.
Ik gebruik altijd Google Maps (Android auto), geeft de auto de accu capaciteit door aan Google Maps zodat ie laadstops kan inplannen?
Tis een BMW dus tuurlijk niet.
En als laatste: De koffer openen met je voet, kan dat met enkel comfort acces?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Bedankt.

Jammer van het Google Maps ding, dus op vakantie de ingebouwde navi maar gebruiken dan. Die leek me best OK te werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B1OO
TLa schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:47:
Bedankt.

Jammer van het Google Maps ding, dus op vakantie de ingebouwde navi maar gebruiken dan. Die leek me best OK te werken.
Geen zorgen over de ingebouwde nav, deze werkt naar mijn mening perfect, heeft ook goed real-time traffic informatie, berekent route obv live beschikbare laadpalen, conditioneert de accu automatisch en werkt mooi samen met je HUD.

Het hele iDrive systeem vind ik sowieso fijner dan wat andere merken aanbieden. Veel plezier met je i4!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
TLa schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:47:
Bedankt.

Een belangrijk bijkomend gedeelte : ALS je een muziekliefhebber bent (of gewoon graag af en toe van goede muziek geniet) : let op met de standaard luidsprekers... Die zijn echt bagger!!!! (zelfs niet dacia waardig om zo te zeggen (tenzij ze dit gewijzigd hebben met de nieuwe versies (waar ik nergens iets over las)?)). -- zelf heb ik HK genomen (vanuit hifi was dat zelfs maar een heel beperkte opleg) en daar ben ik super tevreden over (na hem juist ingesteld te hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door Quiller op 19-01-2025 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

TLa schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:00:

Nu had ik het volgende op het ook: eDrive40, Cap York green, Terracota rode zetels. Met als opties:
- Elektrische zetels (handig als je de auto met 3 personen gebruikt)
- ACC
- Verwarmd stuur
- Keyless entry
Persoonlijk zou ik het verwarmd stuur weglaten en daarvoor iets anders nemen. Je kan de auto voorverwarmen voor de rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Laatst online: 10-06 09:54
Woolfie schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:53:
dit kun je via de app regelen. in instellingen Laden en Klimatiseren kun je de klep van de oplaadaansluiting permanent vergrendelen (Staat waarschijnlijk bij jou op aan, maar moet dan op uit staan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TLa

TLa

Bedankt voor de antwoorden.

HUD neem ik niet (op de demo kreeg ik er al hoofdpijn van, op de ID7 ook trouwens, niet mijn ding)

Ik ben half toondoof, standaard luidsprekers zullen volstaan (zolang er maar weinig bas uitkomt want dat heb ik al helemaal niet graag), zolang ik er maar iets van hoor, is het al lang goed voor mij 😁

Verwarmd stuur is voor mij erg belangrijk, heb heel gevoelige en pijnlijke handen en een warm stuur helpt erg veel (ook in de zomer gebruik ik het). Voor die 200€ is er niet direct iets anders dat ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Van het standaard stuurtje heb ik wel een foto gevonden, valt me eigenlijk erg goed mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NKCm4sxVYblUSTBGmoEDGb05Xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OHLUizv4wrjkeZP311KSetdc.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:23
TLa schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:47:
Van het standaard stuurtje heb ik wel een foto gevonden, valt me eigenlijk erg goed mee.

[Afbeelding]
Kolere wat een lelijk stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
Wat is dat gezwel onderop het stuur? :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-06 15:07
alleen voor dat stuur zou ik al een m pakket nemen... spuug lelijk
TLa schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:35:
Bedankt voor de antwoorden.

HUD neem ik niet (op de demo kreeg ik er al hoofdpijn van, op de ID7 ook trouwens, niet mijn ding)

Ik ben half toondoof, standaard luidsprekers zullen volstaan (zolang er maar weinig bas uitkomt want dat heb ik al helemaal niet graag), zolang ik er maar iets van hoor, is het al lang goed voor mij 😁

Verwarmd stuur is voor mij erg belangrijk, heb heel gevoelige en pijnlijke handen en een warm stuur helpt erg veel (ook in de zomer gebruik ik het). Voor die 200€ is er niet direct iets anders dat ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Ik vind het gelukkig wel meevallen.

Al ga ik wel nog proberen een M-pakket los te krijgen (normaal mag dat niet bij ons maar op mijn Superb is het wel gelukt om de Sportline te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
niet constructief

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 19-01-2025 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TLa

TLa

Inderdaad, zwarte hemel zou voor mijn de belangrijkste reden zijn (en eventueel dat mooi blauw kleurtje). De rest hoeft voor mij ook niet zo (grotere wielen en spoilertjes en fake difusers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseB7
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-06 01:08
Hebben andere mensen geen last van steenslag? Ik heb de auto nu zo’n 3000 km en zie al enkele putjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:48
JesseB7 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:22:
Hebben andere mensen geen last van steenslag? Ik heb de auto nu zo’n 3000 km en zie al enkele putjes
Ja is bij mij ook heel aanwezig. Heb wel een zwarte dus je ziet echt alles erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 12-06 14:28
Mjah i4 is door lage neus/m-sport eigenlijk altijd wel vrij gevoelig voor steenslag, voor ons wagenpark is advies vanuit dealer eigenlijk ook wel geweest om daar specifieke stukje coating/folie te laten aanbrengen.

Dat helpt wel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Yup, hier ook.
Na een maand had ik al wat putjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Na 42.000 km nauwelijks last van. Maar de auto is wit metallic en dan moet je al heel goed kijken om steenslag te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15:53
Scientific schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:08:
[...]

Na 42.000 km nauwelijks last van. Maar de auto is wit metallic en dan moet je al heel goed kijken om steenslag te zien.
Ik na 25k alleen een heel, heel klein plekje op de motorkap.

Helaas wel wat meer op de voorruit. Houd echt goed afstand dus dat is het denk ik niet. In vergelijking tot mijn vorige auto (tesla model 3), lijkt de voorruit wel gevoeliger te zijn. Zal wel met de hoek te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfie
De voorverwarming van de binnenruimte staat momenteel op 22°C. Ik zou dat graag wat minder warm willen. Maar ik vind de instelling niet waar ik dat kan regelen. Of is dat niet regelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Woolfie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:38:
De voorverwarming van de binnenruimte staat momenteel op 22°C. Ik zou dat graag wat minder warm willen. Maar ik vind de instelling niet waar ik dat kan regelen. Of is dat niet regelbaar?
Dat kan je niet instellen. BMW vind 22°C de perfecte temperatuur voor zowel zomer (koelen) als winter (verwarmen).

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Woolfie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:38:
Hij verwarmt toch voor op de temperatuur waarop je hem zelf hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
ASS-Ware schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:15:
[...]

Hij verwarmt toch voor op de temperatuur waarop je hem zelf hebt ingesteld?
Nee. 22 it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Danfoss schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Dat kan je niet instellen. BMW vind 22°C de perfecte temperatuur voor zowel zomer (koelen) als winter (verwarmen).
Perfect dus! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Sinds vanochtend geen connected services meer, geen actuele verkeersinfo, geen spotify en app geeft ook geen actuele gegevens weer.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
FW423130 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:09:
Sinds vanochtend geen connected services meer, geen actuele verkeersinfo, geen spotify en app geeft ook geen actuele gegevens weer.
Heb je iDrive al eens opnieuw opgestart door de volumeknop 20 sec in te drukken? Komt vaker voor.

[ Voor 8% gewijzigd door B1OO op 21-01-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 10:09
Hier hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
vanochtend vroeg nog niet iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
Yep, hier ook. Geen contact met de auto via de app en geen online diensten. Ook niet na 2x resetten van Idrive. Ik begreep van een i4 groep op facebook dat het probleem bij BMW ligt en dat men werkt aan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
Jausie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Yep, hier ook. Geen contact met de auto via de app en geen online diensten. Ook niet na 2x resetten van Idrive. Ik begreep van een i4 groep op facebook dat het probleem bij BMW ligt en dat men werkt aan een oplossing.
Interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik kon vanochtend wel remote de kachel aanzetten en zie nu ook wel waar de auto is maar spotify werkte niet

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Dat denk ik niet. Op basis waarvan beweer je dit?!

Mijn interieur staat op 19 graden en als de wagen voorverwarmd is, en ik wegrij gaat de auto echt niet gaan koelen van 22 naar 19…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Scientific schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Dat denk ik niet. Op basis waarvan beweer je dit?!

Mijn interieur staat op 19 graden en als de wagen voorverwarmd is, en ik wegrij gaat de auto echt niet gaan koelen van 22 naar 19…
Heel toevallig staat er bij ons 19 (soms 20) als temp... Maar bij voorverwarming is het merkelijk warmer en idd gaat de auto (na enige tijd dus niet onmiddellijk) koelen (valt ons alleen op bij een lange rit) ... Korte ritten handhaafd hij gewoon de temp van de voorverwarming (waar ik niks mis mee vind bij zondags naar de bakker en nadien de beenhouwer te rijden)

[ Voor 7% gewijzigd door Quiller op 21-01-2025 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
Inmiddels werkt bij mij alles weer normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Jausie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:46:
[...]

Inmiddels werkt bij mij alles weer normaal :)
1

Bij mij ook weer alles in orde. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 11:19

Fab1Man

Live life to the fullest

Mijn auto is de afgelopen dagen bij de dealer geweest voor de "NL Programmering". De auto komt oorspronkelijk uit Duitsland en geeft bij cruise control en de snelheidsherkenning alsmaar "Bestuurdsassistent in deze regio gewijzigd" als melding. Dealer gaf aan dat ze 'm daarvoor op NL kunnen zetten. Gisteren de auto opgehaald, nog steeds dezelfde melding. Meteen gebeld maar de beste meneer aan de telefoon gaf aan dat de auto nu toch echt als NL geregistreerd staat in de systemen, wellicht even een paar uur wachten. Vanochtend nogmaals gekeken, nog steeds hetzelfde. Iemand bekend met deze procedure van een programmering? Zou ik de auto volledig moeten resetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:31
Fab1Man schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:37:
Mijn auto is de afgelopen dagen bij de dealer geweest voor de "NL Programmering". De auto komt oorspronkelijk uit Duitsland en geeft bij cruise control en de snelheidsherkenning alsmaar "Bestuurdsassistent in deze regio gewijzigd" als melding. Dealer gaf aan dat ze 'm daarvoor op NL kunnen zetten. Gisteren de auto opgehaald, nog steeds dezelfde melding. Meteen gebeld maar de beste meneer aan de telefoon gaf aan dat de auto nu toch echt als NL geregistreerd staat in de systemen, wellicht even een paar uur wachten. Vanochtend nogmaals gekeken, nog steeds hetzelfde. Iemand bekend met deze procedure van een programmering? Zou ik de auto volledig moeten resetten naar fabrieksinstellingen?
stoplichtherkenning moet je uitzetten (weet zo niet precies hoe die functie heet). Dat mag in NL namelijk niet. Dit is een hulpmiddel die jou erop attendeert als het licht op groen sprint terwijl jij lekker om je heen aan het kijken bent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMWbIXgKmfKJB_CIdzY-AZ_PzqQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5EFK4vwOY9g4AlFlW980VdAu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiB49pHdHIcC1OU557PQjp7vcEc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C2XXi8CLQ3smiUjs36W6AuUE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door gekke-gerrit op 22-01-2025 10:01 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free2be
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-01 14:08
Bij het ophalen van mijn i4 35 versie, met bijna alle optie packs, maart 2022, merkte ik al meteen dat de Lane change assist optie in het grijs stond en niet geactiveerd kon worden. Dan kwam van de dealer de hele blabla dat dit niet in BE toegelaten was, wat niet klopte, omdat deze optie zelfs op modellen uit 2015 actief was.
Na heel wat telefoontjes en uitleg, naar BMW Bornem, hebben ze na een in the air update, de hele Lane change assist zwik eraf gegooid, deze optie is niet meer te vinden! Vinden jullie dit een juiste actie? Als je betaald voor een pint en je krijgt er geen, hoeveel cafés zonden er hiermee zonder brokstukken mee weg komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Fab1Man schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:37:
Ik krijg die melding elke keer als ik de cruise control aan zet, elke dag weer.
Ik negeer hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 11:19

Fab1Man

Live life to the fullest

ASS-Ware schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:35:
[...]

Ik krijg die melding elke keer als ik de cruise control aan zet, elke dag weer.
Ik negeer hem.
Werkt bij jou wat betreft cruise control de snelheidsherkenning wel zodanig dat ie 'm automatisch kan bijstellen op basis de verkeersborden? Want ook dat zou niet "beschikbaar zijn in dit land".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 02-06 13:07
Free2be schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:32:
Bij het ophalen van mijn i4 35 versie, met bijna alle optie packs, maart 2022, merkte ik al meteen dat de Lane change assist optie in het grijs stond en niet geactiveerd kon worden. Dan kwam van de dealer de hele blabla dat dit niet in BE toegelaten was, wat niet klopte, omdat deze optie zelfs op modellen uit 2015 actief was.
Na heel wat telefoontjes en uitleg, naar BMW Bornem, hebben ze na een in the air update, de hele Lane change assist zwik eraf gegooid, deze optie is niet meer te vinden! Vinden jullie dit een juiste actie? Als je betaald voor een pint en je krijgt er geen, hoeveel cafés zonden er hiermee zonder brokstukken mee weg komen?
Heb je een bewijs dat je dat besteld/betaald hebt?
De echte lane change zit bv wel in i5 maar niet in i4 dacht ik als we tenminste over hetzelfde praten.
Want je spreekt over 2015 en in Duitsland mag dat bv wel maar niet in BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Fab1Man schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:39:
[...]

Werkt bij jou wat betreft cruise control de snelheidsherkenning wel zodanig dat ie 'm automatisch kan bijstellen op basis de verkeersborden? Want ook dat zou niet "beschikbaar zijn in dit land".
De borden worden herkend en aangegeven, maar ik moet zelf op een knopje drukken om die snelheid dan in te stellen in de cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 22:18
Wat ik vreemd vind is dat stoplicht-herkenning volgens BMW niet mag in NL. De Tesla Model 3 van mijn vrouw pingelt er rustig op los als het licht op groen springt. Of trekt Tesla zich niets van onze wetgeving aan? Lijkt me sterk ...

Zelfde als de snelheid-herkenning, werkt op de Tesla maar niet op de BMW. Zoals ASS-Ware zegt, je moet op een knopje drukken om de snelheid 'over te nemen'.

En het voorwarmen staat minimaal op 22 graden idd. Nu ben ik best een koukleum, temperatuur staat bij mij op 21 in de auto, maar die 22 lijkt eerder 26 te zijn. Het is echt héél warm in de auto.
In de zomer wel lekker koel, dat dan weer wel.

Wat ik overigens wel mega irritant vind is dat BMW de zg "hot cold dial' nu in het menu verstopt heeft. Dat is iets wat ik regelmatig gebruik maar nu dus voor in het AC menu moet zijn ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Duzzan schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:11:
Wat ik vreemd vind is dat stoplicht-herkenning volgens BMW niet mag in NL. De Tesla Model 3 van mijn vrouw pingelt er rustig op los als het licht op groen springt. Of trekt Tesla zich niets van onze wetgeving aan? Lijkt me sterk ...

Zelfde als de snelheid-herkenning, werkt op de Tesla maar niet op de BMW. Zoals ASS-Ware zegt, je moet op een knopje drukken om de snelheid 'over te nemen'.

En het voorwarmen staat minimaal op 22 graden idd. Nu ben ik best een koukleum, temperatuur staat bij mij op 21 in de auto, maar die 22 lijkt eerder 26 te zijn. Het is echt héél warm in de auto.
In de zomer wel lekker koel, dat dan weer wel.

Wat ik overigens wel mega irritant vind is dat BMW de zg "hot cold dial' nu in het menu verstopt heeft. Dat is iets wat ik regelmatig gebruik maar nu dus voor in het AC menu moet zijn ... |:(
De "hot cold dial'?
Wat is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Duzzan schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:11:
Wat ik vreemd vind is dat stoplicht-herkenning volgens BMW niet mag in NL.
Stoplicht herkenning mag prima in NL.
Automatisch remmen voor rood niet dacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
ASS-Ware schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:49:
[...]

De "hot cold dial'?
Wat is dat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_wUrIiycdc-h1yyJlhmP2JWqPQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gwl4clLrxZcgQcNCYtf5gPIZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Zat in mijn E36, E46, E91, F10, maar helaas niet meer in de G26. En ja, ik mis dat dus enorm ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Duzzan schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:50:
[...]

[Afbeelding]

Zat in mijn E36, E46, E91, F10, maar helaas niet meer in de G26. En ja, ik mis dat dus enorm ...
Ah, dat knoppie, die heb ik nooit begrepen.
Ik reed ooit Seat met een perfecte climate control en toen kocht ik mijn eerste BMW en heb ik me zitten ergeren aan dat knoppie.
Als ik de temperatuur hoger instel, dan moet er warmere lucht uit komen en als ik de temperatuur lager instel, dan moet er koelere lucht uitkomen.
En niet een aparte temperatuur voor de middenste roosters.
Maar goed, ieder zijn ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duzzan
Dat knoppie (en de optie zit nog steeds in je i4) zorgt er voor dat je warme voeten houdt maar geen warme lucht op je hoofd krijgt. Vooral op lange afstanden is dat erg prettig. Zo kun je er voor kiezen om koelere lucht richting je hoofd te laten blazen zodat dat je fris en alert blijft.

Maar het is een “love it or hate it” ding. En ik zit duidelijk in het “love it” kamp. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Duzzan schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:20:
Dat knoppie (en de optie zit nog steeds in je i4) zorgt er voor dat je warme voeten houdt maar geen warme lucht op je hoofd krijgt. Vooral op lange afstanden is dat erg prettig. Zo kun je er voor kiezen om koelere lucht richting je hoofd te laten blazen zodat dat je fris en alert blijft.

Maar het is een “love it or hate it” ding. En ik zit duidelijk in het “love it” kamp. :*)
Ik vind het een typisch gevalletje van een single socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans82dh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-02 14:49
Duzzan schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:20:

Waar kan ik deze vinden bij de i4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duzzan
Als je naar je climate control scherm gaat zit het aan de linkerkant onder “individuele instellingen” en dan is het een slider die je van links, koud, naar rechts, warm, kunt schuiven.

[ Voor 3% gewijzigd door Duzzan op 24-01-2025 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:25
Ik mag een nieuwe leaseauto bestellen, ben inmiddels al een paar weken aan het rondsnuffelen.

Mijn vrouw heeft liever een hoge(re) auto, ik prefereer een EV met een goede aërodynamica, een actieradius van min. 550km en snelladen in pakweg 25 min of sneller.

We hebben inmiddels proefgereden met de Tesla MY LR, BMW i4 eDrive40, Polestar LR SM en de Kia EV6 AWD GT line. De MY valt af vanwege Musk en het interieur (standaard wel fully loaded en software is top). De P4 accelereert net te "traag" en het snelladen had iets sneller gemogen (wel een gave interieur met mooie materialen).

Blijven de i40 en EV6 over. De Audi A6 E-tron ga ik morgen bekijken. 

De i4 eDrive40 is een grote kanshebber, met de volgende configuratie:
- Standaard uitvoering
- Alpinweiss
- 17 inch LM aerodynamic (Styling 852) in Bicolor Midnight Grau
- Galvanische afwerking voor bedieningselementen
- Driving Assistant
- Active Cruise Control
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder en passagier
- HiFi System
- Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel

Het M sportpakket vind ik te schreeuwerig. Ik rijd nu een Volvo XC40 met een zwarte hemelbekleding en vind het interieur te donker.
Verder ga ik bewust voor 17 inch aero velgen voor een grotere actieradius. 

Iemand op- e/o aanmerkingen op de gekozen configuratie?

Verder heb ik de volgende vragen:
- Bieden de standaard sportstoelen voldoende zijdelinge steun? Zitvlak verlengers heb ik niet nodig.
- Zijn de 17 inch velgen toereikend voor de kracht van de eDrive 40 (sprint en bochtenwerk)?

De EV6 blijft een kanshebber. Accelereert net iets sneller dan de i4, snelladen gaat behoorlijk sneller, biedt meer binnenruimte, standaard beter uitgerust en heeft meer grip door AWD. 
De i4 biedt meer Freude am Fahren (!!) ivm de EV6, heeft een betere/hogerere actieradius, heeft een mooier interieur en heeft meer "aanzien". Heb ook een voorliefde voor het merk BMW :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duzzan
Klinkt alsof je de keuze al gemaakt hebt. Ik zeg bestellen die handel en foto’s posten zodra hij binnen is! ;)

Antwoorden op je vragen:
Configuratie: alleen jij kunt bepalen wat je nodig hebt. Ik zou zelf de galvanische afwerking laten vallen, en het Comfort Pack nog nemen. Daar zit ook je lendensteun in, maar ook Comfort Access en de telefoon oven, oftewel de befaamde QI charger. Over dat opladen, er zijn veel klachten dat telefoons te heet worden en zelfs uit gaan maar ik heb daar werkelijk nog nooit last van gehad. Ja, je telefoon wordt warmer, maar in mijn geval niets alarmerends.

De standaard sportstoelen zijn top. De M stoelen zijn fantastisch. Ik ben zelf voor de standaard stoelen gegaan. Boden mij alles wat ik wou, dus goede (zijdelingse) steun en voldoende instelmogelijkheden.

De 17” velgen zij toereikend. Laten we eerlijk zijn, op de openbare weg hoor je niet de absolute limieten van je auto op te zoeken. Ik ben niet roomser dan de paus en ook ik rij wel eens te hard of neem een rotonde sportief (oké, oké, soms zelfs gewoon ronduit asociaal) maar ik ben geen Max Verstappen dus de limieten van de auto liggen buiten mijn talent.
Kortom, 17” is helemaal dikke prima en heerlijk comfortabel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-06 08:31
SjakieZulu schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:26:
Ik mag een nieuwe leaseauto bestellen, ben inmiddels al een paar weken aan het rondsnuffelen.

Mijn vrouw heeft liever een hoge(re) auto, ik prefereer een EV met een goede aërodynamica, een actieradius van min. 550km en snelladen in pakweg 25 min of sneller.

We hebben inmiddels proefgereden met de Tesla MY LR, BMW i4 eDrive40, Polestar LR SM en de Kia EV6 AWD GT line. De MY valt af vanwege Musk en het interieur (standaard wel fully loaded en software is top). De P4 accelereert net te "traag" en het snelladen had iets sneller gemogen (wel een gave interieur met mooie materialen).

- Standaard uitvoering
- Alpinweiss
- Driving Assistant
- Active Cruise Control
- HiFi System

Het M sportpakket vind ik te schreeuwerig. Ik rijd nu een Volvo XC40 met een zwarte hemelbekleding en vind het interieur te donker.

- Bieden de standaard sportstoelen voldoende zijdelinge steun? Zitvlak verlengers heb ik niet nodig.
- Zijn de 17 inch velgen toereikend voor de kracht van de eDrive 40 (sprint en bochtenwerk)?

De EV6 blijft een kanshebber. Accelereert net iets sneller dan de i4, snelladen gaat behoorlijk sneller, biedt meer binnenruimte, standaard beter uitgerust en heeft meer grip door AWD. 
De i4 biedt meer Freude am Fahren (!!) ivm de EV6, heeft een betere/hogerere actieradius, heeft een mooier interieur en heeft meer "aanzien". Heb ook een voorliefde voor het merk BMW :-)
Configuratie is heel persoonlijk dus daarop geen commentaar, ik zou alleen de driver assist uitbreiden naar professional, dan heeft hij ook lane assist (heel handig als je bijvoorbeeld alleen al het scherm moet bedienen in de auto) maar k blijf mij altijd heel erg verbazen dat mensen zo enorm gefocused zijn op actieradius. Dat is alleen relevant als je minimaal 1 a 2 keer per week meer dan 400 km op een dag rijdt. Als dat niet zo is dan kan je gewoon iedere dag starten met een volle accu en is actieradius op geen enkele manier van toepassing. Inderdaad is de tijd die je nodig hebt voor snelladen wel een belangrijke hoewel daar ook voor geldt dat dat van veel meer factoren afhankelijk is dan alleen wat de auto aankan. Komen we uit dat de besliisng toch weer grotendeels op emotie genoemen kan worden............een BMW dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:34

red bull

Keeps me awake !

SjakieZulu schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:26:

- Standaard uitvoering
- Alpinweiss
- Driving Assistant
- Active Cruise Control
- HiFi System

Hier ook in de ev6 en 3 gereden, vond de 3 zelfs beter.. uiteindelijk toch de 320d ingeruild op een i4 e40, meer een echte auto, minder ruimteschip en veel betere afwerking van binnen, betere materialen, minder kwetsbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLa

TLa

Ik vind actieradius toch wel heel belangrijk. Ik kan thuis niet laden (ondergrondse parkeerplaats en geen toelating van de brandweer om daar een laadpaal te zetten) en ik doe geregeld +300km per dag en soms tot 500km. Ik wens ook gewoon de snelheidslimiet (in België is dat 128km/u op de gps) te rijden.
Dan wordt actieradius toch een dingetje.

Met mijn TDI (Superb) doe ik gewoon tussen de 1100 en 1300km op 1 tank, dat is pas aangenaam (wat ga ik die auto missen)

En dan spreek ik nog niet over de vakantie (Skiën, zomer en dan nog 1-2 kortere vakanties)

Onder de EV's lijkt de i4 me echter wel 1 van de betere keuzes: Normale auto, rijdt prettig, mooi interieur en snel (naar 100km/u, topsnelheid is wat laag). Ik heb test gereden met de Polestar 2 en de ID7 (enige andere dingen die ik aanvaardbaar vond en op onze lease-lijst stonden)

[ Voor 8% gewijzigd door TLa op 26-01-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
TLa schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:21:
Ik vind actieradius toch wel heel belangrijk. Ik kan thuis niet laden (ondergrondse parkeerplaats en geen toelating van de brandweer om daar een laadpaal te zetten) en ik doe geregeld +300km per dag en soms tot 500km. Ik wens ook gewoon de snelheidslimiet (in België is dat 128km/u op de gps) te rijden.

Met mijn TDI (Superb) doe ik gewoon tussen de 1100 en 1300km op 1 tank, dat is pas aangenaam (wat ga ik die auto missen)

En dan spreek ik nog niet over de vakantie (Skiën, zomer en dan nog 1-2 kortere vakanties)

Onder de EV's lijkt de i4 me echter wel 1 van de betere keuzes: Normale auto, rijdt prettig, mooi interieur en snel (naar 100km/u, topsnelheid is wat laag). Ik heb test gereden met de Polestar 2 en de ID7 (enige andere dingen die ik aanvaardbaar vond en op onze lease-lijst stonden)
Geen idee of je belg of NL bent maar voor belgie :

https://www.inis-advocate...0melding%20is%20voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Dat klopt maar als de brandweer een negatief advies geeft voor de paal (wat de brandweer bij ons in de gemeente steeds doet) kan je geen brandverzekering krijgen. Een brandverzekering is wettelijk verplicht dus in de praktijk gaat het dus nooit lukken om die laadpaal in de garage te krijgen.

En als je het toch doet en de auto schiet in de fik, ben je persoonlijk verantwoordelijk voor de schade.

Gelijk hebben en gelijk krijgen, zijn 2 heel verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-06 21:54
TLa schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:35:
Dat klopt maar als de brandweer een negatief advies geeft voor de paal (wat de brandweer bij ons in de gemeente steeds doet) kan je geen brandverzekering krijgen. Een brandverzekering is wettelijk verplicht dus in de praktijk gaat het dus nooit lukken om die laadpaal in de garage te krijgen.

En als je het toch doet en de auto schiet in de fik, ben je persoonlijk verantwoordelijk voor de schade.

Gelijk hebben en gelijk krijgen, zijn 2 heel verschillende dingen.
Dan zou ik zeker geen laadpaal plaatsen.......schade kan in de miljoenen lopen, zou het dan toch mislopen.
Laden via gewone stekker is waarschijnelijk ook niet toegelaten dan? 3kw*10h is toch een 200-tal km/d.

Keuze van opties is persoonlijk. Zelf neem ik altijd zwarte hemelbekleding en in combinatie met open dak valt dit goed mee wegens extra lichtinval. Mijn voertuig staat buiten en dan zijn verwarmde zetels en stuurwiel leuk meegenomen. Voor jou nvt gezien het voertuig binnen geparkeerd staat.
Wat ik enorm mis zijn de Audi premium lampen. De standaard lichten van BMW (en ik heb autobeam) zijn voor mij althans ondermaats igv comb. nacht en regenval. Heb je zoals ik last van nachtzicht, opteer zeker voor betere verlichting. Hifi pakket is een stapje hoger en is een goede keuze.
Succes met de keuze, maar ik ben zeker dat je voor de i4 gaat gaan :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
TLa schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:21:

Een terechte nuance, had ik nog niet bij stil gestaan, ik ken ook niet heel goed de beschikbaarheid van laadpalen bij onze zuiderburen maar in Nederland is mijn ervaring dat ik op (lange) reisdagen heel vaak in de gelegenheid ben om ook tijdens mijn routedag de auto aan een laadpaal te zetten, als je dan dan bijv anderhalf uur op afspraak bent, dan is er ook al weer ca 100 km bijgeladen. Door dat soort mogelijkheden wordt in ieder geval de de actieradius steeds minder relevant, een andere mindset (laden wanneer het kan en je hoeft niet altijd "vol te tanken") wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Afspraak gemaakt bij de dealer.

De remmen piepen en schuren mij teveel, echter niet altijd. Wellicht komt het door het weer, maar ken dit niet van andere autos. Optisch was er niks te zien, dus een testrit gaat wellicht uitsluitsel geven.

De navigatie laadt nu gewoon niet meer, moet elke dag resetten. Gevolg is dat de bleutooth mijn telefoon de ene keer wel ziet en de andere keer niet meer, terwijl die wel verbonden lijkt.

Unit kapot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Duzzan schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:46:
Als je naar je climate control scherm gaat zit het aan de linkerkant onder “individuele instellingen” en dan is het een slider die je van links, koud, naar rechts, warm, kunt schuiven.
Ik heb de i4 LCI,met idrive 8.5, maar daar kan ik dit niet vinden klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:35
Avigoorn schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:13:
Afspraak gemaakt bij de dealer.

De remmen piepen en schuren mij teveel, echter niet altijd. Wellicht komt het door het weer, maar ken dit niet van andere autos. Optisch was er niks te zien, dus een testrit gaat wellicht uitsluitsel geven.

De navigatie laadt nu gewoon niet meer, moet elke dag resetten. Gevolg is dat de bleutooth mijn telefoon de ene keer wel ziet en de andere keer niet meer, terwijl die wel verbonden lijkt.

Unit kapot??
Mijn remmen zijn ook nogal grindy momenteel. Waarschijnlijk omdat ik zo goed als altijd in "B" rijd en mijn remmen dus weinig gebruik, en met het ***weer momenteel er nogal veel zout, roest en modder opzit. Daarnet even hard (HARD) geremd en het knarsende geluid was weg.

Mijn vorige BMW's hebben ook wel eens last gehad van navigatie-hangt-vast-en-start-niet-meer en daar was de "harde schijf" kapot aan het gaan. Ik hoop dat het flash geheugen was en geen echte mechanische HDD, maar wie weet :D Was een interventie van een half uurtje dacht ik, is gewoon een swap en het linken van de nieuwe unit aan de wagen, om dan nog wat updates te draaien.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
eikrur schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:24:
[...]

Nee, dat klopt niet. Mijn i4 heeft ook iDrive 8.5 en het zit er toch echt op :)
Misschien dat dit filmpje duidelijker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

eikrur schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:24:
[...]
Ik heb ook 8.5 11.24 en deze instelling is er wel degelijk.
In het menu op het propellertje drukken, Individuele Instellingen.
Temperatuur instelling bovenlichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Kerberos84 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:26:
[...]

Mijn remmen zijn ook nogal grindy momenteel. Waarschijnlijk omdat ik zo goed als altijd in "B" rijd en mijn remmen dus weinig gebruik, en met het ***weer momenteel er nogal veel zout, roest en modder opzit. Daarnet even hard (HARD) geremd en het knarsende geluid was weg.

Mijn vorige BMW's hebben ook wel eens last gehad van navigatie-hangt-vast-en-start-niet-meer en daar was de "harde schijf" kapot aan het gaan. Ik hoop dat het flash geheugen was en geen echte mechanische HDD, maar wie weet :D Was een interventie van een half uurtje dacht ik, is gewoon een swap en het linken van de nieuwe unit aan de wagen, om dan nog wat updates te draaien.
tnx.

Ik moet dus ook zeggen dat ik sinds meerdere dagen nu geen last meer heb van de remmen ;)
Punt 2 is wel echt probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
@Duzzan @eikrur @red bull @TLa @papabeer Dank voor jullie input!

Ik heb de lendesteun verwijderd en de stuurverwarming plus het comport pakket toegevoegd. Comfort access is toch wel heel comfortabel.

Voordeel van 17 inch is het comfort, het hogere bereik, maar ook de hogere wangen. Vroeg of laat raken grote velgen met lage wangen beschadigd. Doet behoorlijk afbreuk aan de uitstraling van de auto als geheel (vind ik).

Driver assist uitbreiden naar professional is alleen mogelijk in combinatie met de Innovation pack. Ik wil hier mijn geld niet aan uitgeven.

Ik vind een wltp van 550km niet teveel gevraagd; zo'n beetje elke EV die nu wordt uitgebracht kan meer aan. In real-life is het bereik natuurlijk minder; een goede aërodynamica heeft een positieve impact hierop. Vandaar dat ik voor een wat lagere EV ga (niet SUV).

Zwarte hemelbekleding is alleen beschikbaar bij een M pakket. Ik vind dat een M pakket de i4 teveel ''bling bling'' maakt. Is ook een kwestie van smaak :-).

Ter info: de Kia EV6 AWD blijft een kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Duzzan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Nee, dat klopt niet. Mijn i4 heeft ook iDrive 8.5 en het zit er toch echt op :)
Misschien dat dit filmpje duidelijker is?
Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 02-06 13:07
SjakieZulu schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:12:
@Duzzan @eikrur @red bull @TLa @papabeer Dank voor jullie input!

Zwarte hemelbekleding is alleen beschikbaar bij een M pakket. Ik vind dat een M pakket de i4 teveel ''bling bling'' maakt. Is ook een kwestie van smaak :-).

Ter info: de Kia EV6 AWD blijft een kanshebber.
Mijn laatste auto zonder zwarte dakhemel moet + 20 jaar geleden zijn. Hatelijk dat wit of beige in een auto.
Net zoals chroom aan een auto |:(
Alles zwart + kleur wagen - simpel en o zo mooi.
Deze wagen zonder M pakket? Dan zou ik idd de Kia EV6 overwegen.

Hoe dan ook veel succes met je keuze, tussen deze 2 is er geen verkeerde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
SjakieZulu schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:12:
Voordeel van 17 inch is het comfort, het hogere bereik, maar ook de hogere wangen. Vroeg of laat raken grote velgen met lage wangen beschadigd. Doet behoorlijk afbreuk aan de uitstraling van de auto als geheel (vind ik).
En ballonbanden niet :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjakieZulu
Uh, nee.

Zoveel mensen, ,zoveel meningen ...
Pagina: 1 ... 110 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.