die 10 seconden moet ie inlossen bij de volgende stop, is niet aan het einde van de race.Slavy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Stop en go met 10 seconden, op zijn minst. Hij heeft nu volledig profijt. Als hij 1e wordt en 10 seconden wegrijdt pakt hij volle punten. En dat zeg ik zonder oranje bril op.
De oud-coureurs op sky waren het er echter over eens dat je zo'n actie niet in deze bocht uithaalt.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Er is een gat, elke coureur zou ervoor moeten gaan. Anders hoor je niet in die wagen te zitten.
Durf te wedden dat Max afgeslacht was als hij deze actie had gedaan 2-3 jaar geleden. Dan was hij er echt niet met een 10s goedmakertje afgekomen.chevsticks schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:57:
[...]
Maar er was geen gat, hij kon er niet eens naast komen. Er was wel iets ruimte, maar niet de plek.
De afgelopen jaren hebben we Max met z'n alleen veroordeelt als hij dit soort gaten in dook en crashte.
blup
Volgende races maar expres als 2e kwalificeren en je concurrent er af rijden. Die 10 seconden maken toch niks uit.
Dat is ook niet het probleem, maar Hamilton wilde gewoon koste wat koste ervoorbij, hij zat op de vuile lijn, te laat ingestuurd en te hard. Een rookie Max had de halve sportwereld over zich heengekregen, maar omdat de halve sportwereld Brits is, zal er geen haan naar kraaien.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Er is een gat, elke coureur zou ervoor moeten gaan. Anders hoor je niet in die wagen te zitten.
Benieuwd wat Max gaat zeggen. Linksom of rechtsom, dit is nu precedent, Max moet hetzelfde doen bij Lewis eeen volgende race. Gewoon je enige wk tegenstander eraf rammen en maar 10 sec straf. Als Hamilton een duitser was geweest.......
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Maar ben ik de enige die voor Leclerc is nu?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Perez ondertussen op P12
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Doe nu maar even niet aub.Roybs schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:58:
Wel erg fraai dat ham een RBR makkelijk kon bijhouden maar nu een ferrari shitbox niet???
Of heeft ferrari de 2019 engine er in liggen :thinking:
[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 18-07-2021 17:05 ]
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM
Ja, en hij heeft een verwachting dat Max van het gas zal afgaan net zoals Max verwacht dat Lewis van het gas afgaat. 1 van de 2 moet opgeven, maar geen van de 2 wil opgeven. Lewis wil echt geen botsing want dan riskeert hij om zelf ook in de muur te belanden.dawg schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Lewis probeert de schuld af te schuiven op Max. Slechte verliezer.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nope, niet mijn type maar go LEC
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Haha, dat we dat nog eens zouden zeggen met z'n allen. Maar ja, met je eens
Ah, oké maar je kan tegen deze uitspraak niet in beroep gaan begreep ik.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Eens, maar als hij het nu had gedaan niet meer. Bij jurybeslissingen heb je altijd te maken met het imago dat je op dat moment hebt.Bezulba schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:59:
[...]
Durf te wedden dat Max afgeslacht was als hij deze actie had gedaan 2-3 jaar geleden. Dan was hij er echt niet met een 10s goedmakertje afgekomen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
The king who is situated anywhere immediately on the circumference of the conqueror's territory is termed the enemy.
The king who is likewise situated close to the enemy, but separated from the conqueror only by the enemy, is termed the friend (of the conqueror).
— Kautilya, Arthasastra
Wikipedia: The enemy of my enemy is my friend
[ Voor 12% gewijzigd door KrazyJay op 18-07-2021 17:01 ]
Beetje beide denk ik. Hij heeft geen haast. Normaal liggen Max en Hamilton 30 sec voor op de rest, dus waarom haast hebben met een Ferrari?d0s schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:59:
HAM schade? Of toneel?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Hij zat er achter, dan rem je maar.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:59:
[...]
Ja, en hij heeft een verwachting dat Max van het gas zal afgaan net zoals Max verwacht dat Lewis van het gas afgaat. 1 van de 2 moet opgeven, maar geen van de 2 wil opgeven. Lewis wil echt geen botsing want dan riskeert hij om zelf ook in de muur te belanden.
EUh..... Noris.... en liefst via een tikkie op Lewis ......
Cogitationis poenam nemo patitur
Piepjes of…?
Zoals Ham hier nu ook afgeslacht wordt door sommigen?Bezulba schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:59:
[...]
Durf te wedden dat Max afgeslacht was als hij deze actie had gedaan 2-3 jaar geleden. Dan was hij er echt niet met een 10s goedmakertje afgekomen.
Gaat echt beide kanten op..
Dat ben ik volledig met je eens, voor Red Bull zal dit heel slecht voelen.mnarijnm schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Ik probeer het neutraal te bekijken. Ik begrijp beide kanten. Maar voor RB zal het veel meer zijn dan alleen potential 25/18 punten verliezen.
Kijk hoe de auto eruit ziet. Zal misschien zelfs een nieuwe motor, gearbox etc. Zal misschien allemaal vervangen worden. Dit jaar zit elk team ook vast aan een money cap. Dus dit neemt veel geld weg voor enige verbeteringen.
Daarnaast zag max er niet fris eruit. Hij moest geholpen worden om de ambu in te lopen.
Het is dus zeer gevoelig voor elke team.
Ja dat wordt een leuk interview om te zienFormula one schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:55:
Ik hoop dat Max nog een interview doet en Hamilton door het vuil haalt
Vertel eens voor de niet Ziggo-kijkers?
How the world can turn, nietwaar
DUGG
Bij dit soort gevechten wint de binnenkant bijna altijd, zelfs al lig je een stukje achter. Degene aan de buitenkant wordt vrijwel altijd gespind bij contact.iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:54:
ik vind Hamilton toch de winnaar hier. Max gaat nu wel 2x nadenken voordat hij weer in zo'n situatie zit. Hamilton aan de binnenkant? Better leave some space. Zeker in de 1e ronde.
Nee, Norris. Maar het is mooi dat Leclerc voor Hamilton zit, al gun ik hem niet zo veel.
Voor iedereen die vraagt wat zeg je na zo'n klap.
Hij is er gelukkig redelijk goed uitgekomen.
https://streamable.com/lbdsxf
En nog een keer een gridstraf later ook.Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:58:
10 sec straf, hij is als schuldige aangewezen, maar loopt op deze manier wel enorm in op Verstappen op WDC, ik heb Max om minder feiten punten op zijn WDC zien verliezen. Allemaal emotie, ik weet het ....
Feit, Hamilton is schuldig, staf voelt te laag.... Hij krijgt een bijna gratis Win

Bottas z'n motivational app is ook weer even aangesprongen.
Albominabelwowly schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:57:
Trouwens, onze redder in nood sergio: P12!!!! yes!!!
Hij staat mijn zijn zender te verweg bij de ontvanger, wordt door afstand soms onderbroken....
Niets spannend
Cogitationis poenam nemo patitur
Toch niet deze keerBezulba schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:53:
"that 10 second penaly is going to cost him!"
No it's not.. gaat geen fluit uitmaken.. hij zit al op de kont van de Ferrari, daar is ie binnen 3 rondjes voorbij, dan is het even lekker een groot gat rijden en hop, na de pit staat ie weer op 1
Volgens mij is Max even knokkie out geweest...DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:01:
[Streamable: 2021-07-18-1034-08]https://streamable.com/lbdsxf
Maak van deze race maar een sprint race en vlag ‘m maar af… strijd is volledig weg.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
HAM toch schade?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Inderdaad, Max zal even pissed zijn maar zit nu alweer in Hongarije...chevsticks schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Dat is niet zijn stijl. En bovendien, wat win je daar nu mee? Kweekt alleen maar weerstand bij iedereen, moet je niet willen.
"When you grow up your heart dies"
Benieuwd of hij zo aan het woord komt.Sir_Lion schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:02:
[...]
Volgens mij is Max even knokkie out geweest...
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Of hij heeft eerst nog even zitten schelden en tieren voordat ie de radioknop indrukte.Sir_Lion schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:02:
[...]
Volgens mij is Max even knokkie out geweest...
Zelfs in simracen doe je (ik) dat niet. Want het gaat niet, niet zo.SuBBaSS schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:58:
[...]
De oud-coureurs op sky waren het er echter over eens dat je zo'n actie niet in deze bocht uithaalt.
Podiumstrijd wordt voor het eerst in lange tijd weer eens spannend juist.PatrickC schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:02:
Maak van deze race maar een sprint race en vlag ‘m maar af… strijd is volledig weg.
Wat is de straf om de pitlane te blokkeren door iedereen in de pitbox midden in de pitlane neer te zetten? Puur hypothetisch
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Zou het circuit ook invloed hebben?Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:58:
10 sec straf, hij is als schuldige aangewezen, maar loopt op deze manier wel enorm in op Verstappen op WDC, ik heb Max om minder feiten punten op zijn WDC zien verliezen. Allemaal emotie, ik weet het ....
Feit, Hamilton is schuldig, staf voelt te laag.... Hij krijgt een bijna gratis Win
Ik voorspel: bij de 10s stop remmen van HAM in de hens en hij gaat rechtdoor in de eerste bocht erna 🙄
Max zal wel spierpijn hebben morgen
Ja en nee want rode vlag dan mag je je hele auto fixen, ook zo een onnozele regel.ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:03:
HAM toch schade?
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Vind ik wel een lastige, hier maakt Hamilton duidelijk een fout, maar opzet lijkt er niet in te zitten.siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:59:
[...]
Benieuwd wat Max gaat zeggen. Linksom of rechtsom, dit is nu precedent, Max moet hetzelfde doen bij Lewis eeen volgende race. Gewoon je enige wk tegenstander eraf rammen en maar 10 sec straf. Als Hamilton een duitser was geweest.......
Dit zal dan imho ook geen precedent zijn voor wanneer mensen elkaar opzettelijk eraf gaan beuken. Wanneer er opzet in het spel komt mag de straf van mij vele malen strenger zijn.
Zo dat klonk niet best!DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:01:
[Streamable: 2021-07-18-1034-08]https://streamable.com/lbdsxf
Hey maar mensen: het is voor de spanning in het kampioenschap wel beter. 😉
Sorry ik wil niet zeuren over uitzendingen, maar er zit er bij sky nu al een te geilen over wat een geweldige drive het van Hamilton zou zijn als hij hem nu nog wint... Serieus hij heeft net iemand het ziekenhuis ingereden gast...
erutangiS
Probleem is dat ze nu in Engeland zijn en als je in de Premier League iemand doormidden schopt krijg je hoogstens geel. En nu straffen ze op dezelfde manier.hotymoty schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:56:
F1 kan nog veel leren van voetbal als sport…
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik meen dat remmen gekoeld mogen worden bij een tijdstraf?superduper schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:03:
Ik voorspel: bij de 10s stop remmen van HAM in de hens en hij gaat rechtdoor in de eerste bocht erna 🙄
Het blijft toch idioot dat je op een circuit van bijna 6KM bijna geen enkele fatsoenlijke plek hebt om in te halen (met deze achterlijk grote auto's)
PSN: xMaurice93
Ik geloof dat ze in die tijd geen grote schades kunnnen fixen.Slavy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:03:
[...]
Ja en nee want rode vlag dan mag je je hele auto fixen, ook zo een onnozele regel.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik denk een DSQwontcachme schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:03:
Wat is de straf om de pitlane te blokkeren door iedereen in de pitbox midden in de pitlane neer te zetten? Puur hypothetisch
Nou ik heb ergens wel hoop dat Ham Leclerc niet makkelijk voorbij komt, na de 10s penalty achter Bottas naar buiten komt en dat die hem er een keer niet makkelijk langs laat en dat Leclerc en Norris om de overwinning kunnen knokken.PatrickC schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:02:
Nope, LEC heeft een hickup in de motor hoorde ik net...
"When you grow up your heart dies"
Wat denk jezelf?d0s schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:59:
HAM schade? Of toneel?
Zo te horen is hij banden aan sparen.
Engine cut LEC.

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nee waag het niet Ferrari, FFS waag het niet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tuurlijk en nu gaat LEC z’n motor ook kapot??? HAM krijgt het werkelijk in z’n schoot geworpen
per aspera ad astra
Ff serieus he. Het is letterlijk een betere strategie om je concurrent eraf te tikken en de 10 seconden straf te pakken!!!! F1 is zo amateuristisch.
Nog nooit voor Ferrari geweest...
Maar gogo LEC!
nou
Dat is een gratis win.
Gg Hamilton. netjes gedaan gast. Puike actie.
Dat is een gratis win.
Gg Hamilton. netjes gedaan gast. Puike actie.
blup
Lec heeft hetzelfde als Jack, maar dan met z'n motor?
Tuurlijk, dan valt LeClerc uit. Wat een mazzel heeft die Hamilton ook
Kost dit Max een motor en andere onderdelen uit de pool? Kan me niet voorstellen dat die nog te gebruiken is...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
everything should be fine... famous last words..
Ik geloof sowieso niet in Lec (vooral qua racepace). Norris is degene die het moet doen, 1e win voor thuispubliek.
I served in a company of heroes.
Waarschijnlijk helaas welhoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:05:
Kost dit Max een motor en andere onderdelen uit de pool? Kan me niet voorstellen dat die nog te gebruiken is...

Ik zou aannemen van wel. Vooral als je met de zijkant schuift tegen een muur...hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:05:
Leclerc even vergeten hoe de 2019 engine werkt???
Alleen de gearbox is gratis volgens mij. De rest gaat van de costcap af en ook uit de pool.hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:05:
Bizar he? En Russell kreeg drie plaatsen gridstraf voor eraf tikken van Sainz, pfft.hotymoty schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:05:
Ff serieus he. Het is letterlijk een betere strategie om je concurrent eraf te tikken en de 10 seconden straf te pakken!!!! F1 is zo amateuristisch.
Poah ze kijken niet blij bij de pitbox van Ferrari.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Should klinkt als een aanname. En aannames zijn de the mother of all f-upsHenkje.doc schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:06:
everything should be fine... famous last words..
Hangt er vanaf hoe lang die kracht duurt. Deze linkt legt het een en ander uit.Erazzzer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:43:
Huh, Olav heeft het over 51G. Maar dan ben je toch morsdood? Veel meer dan appelmoes ben je dan niet.
http://www.formula1-dictionary.net/g_force.html
In 1977 overleefde F1 coureur David Purley een crash die geschat wordt op 179G.
Indy Car coureur Kenny Bräck crashte in 2003, waarop de sensor in zijn auto 214G aangaf.
Uiteraard ervaart de coureur niet exact dezelfde g krachten, omdat de sensoren op een vast punt gemonteerd zitten, waar de gordels en stoel enigszins meegeven bij een crash.
https://twitter.com/tgruener/status/1416769959640846338?s=19Helmut Marko on German Sky TV about a possible penalty: "I don't think the normal sporting penalties will apply here. I don't even know what the maximum penalty would be. But such a reckless & dangerous behaviour needs to be penalized with a suspension or something like that."
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 18 juli 2021
Ja. ongelukken tellen daarvoor ook mee.hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:05:
Enige wat hij wel krijgt is een gratis nieuwe versnellingsbak
Lewis gaat hem over een of twee ronden voorbij.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Ik ben wel benieuwd wie vandaag DoTD wordt.
Normaal zou ik daar HAM verwachten, ongeacht welke podium plek.
Nu…. geen idee nog.
Normaal zou ik daar HAM verwachten, ongeacht welke podium plek.
Nu…. geen idee nog.
Jack wilde een verhaal vertellen over NOR/RUS, maar net toen het spannend werd onderbroken door de slechte radio ontvangst.. je had erbij moeten zijn.
Zoals het er nu voor staat kost die 10 seconden wel 1 heel plekje. Forse straf dus

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
GP2 engine! GP2 engine!
En the crowd gaat al helemaal los
En the crowd gaat al helemaal los
[ Voor 45% gewijzigd door Harrie op 18-07-2021 17:08 ]
Hamilton heeft toch wel veel geluk hoor.. (blijf het zeggen
)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.