[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 51 Laatste
Acties:
  • 163.811 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33

JB

Cédric roelt!

BJBoes schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:30:
[...]

wat is er spannend aan dan? We leveren de ene dominantie in voor de andere
Afgelopen races wellicht. Norris deed ook lekker mee, dus vind het in dat opzicht toch meer een nieuwe top 6 ipv MER voorop en een beetje RBR afgelopen jaar. FER is nog even lost...

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 13-07-2021 11:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 12:55

TrekDr0p

QR niet scannen

Wel balen voor de teams die een snelle ronden kunnen rijden maar daarna wegzakken in de race.
Dus kan zomaar zijn dat we toch wel wat mensen in de betere race auto's nog een paar plekjes kunnen zien winnen in de sprintrace.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Ik Oostenrijk kreeg ik het gevoel dat Verstappen zich verveelde tijdens de race en dat z'n engineer veel bezig was met voorkomen dat Verstappen risico's ging nemen. Die laatste snelste ronde hoorde zeker in die categorie. Verstappen had de snelste ronde al en banden die vers genoeg waren om iedere bedreiging af te wijzen. Maar Verstappen wilde toch graag een rondje knallen met z'n motor in standje één. Na wat soebatten mocht hij dan toch een rondje rijden in standje twéé en dat kwam nog met een belerend "en niet banden verprutsen!".
Even ter verduidelijking ze mogen al een tijdje niks meer met motorstanden ( engine mapping ) doen tijdens de race. je mag als je kan aantonen tijdens de race dat je problemen hebt je motorstand in een andere minder snelle stand plaatsen ( een conservatieve mapping welke meestal met belasting en drukverdeling/minder brandstof ed te maken heeft ). omhoog schroeven gaat dus niet! Wat wel kan en verstappen dan ook deed is het dumpen van de energie maximaal opgewekt uit de mguh/k leverd gauw 150pk extra

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:22

Player1S

Probably out in the dark

Krijgen we vanaf maandag bevestiging wanneer Ross Brawn persoonlijk excuses komt aanbieden voor het sprint-race gedrocht of moeten we maar geluk hebben dat we thuis zijn?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:25
@allen die over ham en ver achter de safetycar wat zeiden, ik heb even de bron gezocht. Leuk om te lezen:
https://www.formula1.com/...cP73EPvKMFmI6rXgDKH1.html

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 14:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

BJBoes schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:46:
Even ter verduidelijking ze mogen al een tijdje niks meer met motorstanden ( engine mapping ) doen tijdens de race. je mag als je kan aantonen tijdens de race dat je problemen hebt je motorstand in een andere minder snelle stand plaatsen ( een conservatieve mapping welke meestal met belasting en drukverdeling/minder brandstof ed te maken heeft ). omhoog schroeven gaat dus niet! Wat wel kan en verstappen dan ook deed is het dumpen van de energie maximaal opgewekt uit de mguh/k leverd gauw 150pk extra
Precies. Het mag niet. Dit is F1. ;)

Ze hebben het gewoon nog over "modes". Wat zo'n mode betekent is een beetje verandert, maar het principe blijft hetzelfde. Al die auto's kunnen harder rijden, kijk maar naar qualificatie, maar dan sneuvelen ze voortijdig. De teams moeten voortdurend een balans zoeken tussen prestaties en verbruik. Of dat nu verbuik van de accu is of slijtage aan de motor.

De discussie tussen Verstappen en z'n race engineer die ik eerder aanhaalde vind ik illustratief. Het was al lang en breed duidelijk dat Verstappen de race ging winnen en dat er alleen nog iets te winnen was, of eigenlijk te verliezen, met een fastest lap. Ze onderhandelden over in welke mode ze dat gingen doen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt alleen ging om deployment van de accu of de vraag hoeveel stroom er in de accu over moest blijven. Volgens mij was overmatige slijtage aan banden én auto de belangrijkste reden om die discussie te hebben.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Laatst online: 06-03 20:56
ben benieuwd naar merc mensen sector 2 en 3 is Hamilton/Merc land, sector 1 zou verstappen land moeten zijn.

Maar ja he we hebben van het jaar gezien hoe goed de chassis zijn van RBR en Mclaren! En hoe erg die van Merc tegen valt! Zowel RBR als Mclaren kunnen gewoon veel minder vleugel rijden dan Merc, en dat valt op. De Merc lijkt gewoon aan de voorkant dermate aero te zijn verloren die ze aan de achterkant niet meer in kunnen halen. Ik vraag mij af in tot hoevere dit verband houd met het moeten wijzigen van de ophanging voor! De wagen van vorig jaar ( waar in essentie nog steeds mee geraced word ) is natuurlijk behoorlijk aangepakt bij het verwijderen van DAS! ik vermoed dan ook dat merc van t weekend wel wat updates voor de voorkant meeneemt!
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Precies. Het mag niet. Dit is F1. ;)

Ze hebben het gewoon nog over "modes". Wat zo'n mode betekent is een beetje verandert, maar het principe blijft hetzelfde. Al die auto's kunnen harder rijden, kijk maar naar qualificatie, maar dan sneuvelen ze voortijdig. De teams moeten voortdurend een balans zoeken tussen prestaties en verbruik. Of dat nu verbuik van de accu is of slijtage aan de motor.

De discussie tussen Verstappen en z'n race engineer die ik eerder aanhaalde vind ik illustratief. Het was al lang en breed duidelijk dat Verstappen de race ging winnen en dat er alleen nog iets te winnen was, of eigenlijk te verliezen, met een fastest lap. Ze onderhandelden over in welke mode ze dat gingen doen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt alleen ging om deployment van de accu of de vraag hoeveel stroom er in de accu over moest blijven. Volgens mij was overmatige slijtage aan banden én auto de belangrijkste reden om die discussie te hebben.
nope modes mogen niet meer gebruikt worden! Dit ging puur om het en 1 keer dumpen van de kers voorraden! 160pk over 1 volle ronde of een deel daarvan! de andere codes die je tegenwoordig op de radio hoort hebben in iedergeval niet met motorstanden te maken! niets wat vermogen verhogend werkt in iedergeval! en zeker als sinds wat 93 niet met active wheel suspension. dus wat zal het zijn codes voor rijdersgemakken over het algemeen

[ Voor 50% gewijzigd door BJBoes op 13-07-2021 12:11 ]

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor als je een feelgood moment nodig hebt.

En ja FOM....

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:20
Oeh, racuh!
Vrijdag meer iets eerder stoppen om de kwali te bekijken, ben heel benieuwd naar hoet dit weekend gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gaan de snelste racerondes ook gelden als ronde records? (Als die al een record mochten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:25
boxlessness schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:08:
Oeh, racuh!
Vrijdag meer iets eerder stoppen om de kwali te bekijken, ben heel benieuwd naar hoet dit weekend gaat lopen.
werk jij nog om 1900?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:20
Oh, ik dacht dat het om 1600 was... zo staat het in mijn agenda. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:15
Snowhite0901 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:49:
@allen die over ham en ver achter de safetycar wat zeiden, ik heb even de bron gezocht. Leuk om te lezen:
https://www.formula1.com/...cP73EPvKMFmI6rXgDKH1.html
Fijn om te lezen dat Bernds werk ook iets eenvoudiger wordt nu hij Lewis niet meer zo vaak direct achter hem heeft :+

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33

JB

Cédric roelt!

Hebben ze de 70th anniversary er niet in gemonteerd? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

boxlessness schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Oh, ik dacht dat het om 1600 was... zo staat het in mijn agenda. :?
De race op zondag begint voor ons om 16.00, de kwalificatie op vrijdagavond (waar @Snowhite0901 het over heeft), begnt op vrijdagavond om 19.00 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

JB schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:42:
[...]

Hebben ze de 70th anniversary er niet in gemonteerd? :+
Dat was geen feelgood momentje voor de Britten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50
Er wordt komend weekend nog niks bekend gemaakt over de toekomst van Russel.
In the latest episode of the F1 Nation podcast, Russell was asked if he had signed for Mercedes and replied: "I signed with Mercedes five or six years ago now. That is 100% true. As everybody knows, they look after me.

"But with regards to my drive for next year, nothing has been signed or sealed, and nothing will be announced in Silverstone. So I can let you know that."
https://www.motorsport.co...e-at-silverstone/6629647/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chocoball schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:19:

[...]

On-official regel in F1: Het is altijd het tegenovergestelde. :P :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:45
DaMarcus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:06:
[...]

De race op zondag begint voor ons om 16.00, de kwalificatie op vrijdagavond (waar @Snowhite0901 het over heeft), begnt op vrijdagavond om 19.00 :)
Het is sowieso verwarrend dit weekend.
Q 19.00
SR 17.30
R 16.00

Daar gaan veel misverstanden komen door mensen die te laat inschakelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 12:40

Martinspire

Awesomeness

Illegal_Alien schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:21:
[...]

On-official regel in F1: Het is altijd het tegenovergestelde. :P :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/5gbkwb.jpg

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:24
Ach.. Ik kan geen enkel event live mee kijken, dus ik kijk het toch 's avonds wanneer ik wil/kan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:16
ja, dit gaat hem worden. Als Mercedes het hier nog steeds niet kan, dan is dit seizoen wrsch wel gelopen, of ze moeten een megakonijn uit de hoge hoed trekken later in het seizoen.

ik verwacht dan ook wel dat RBR dan ook maximaal gaat inzetten op de nieuwe formule van 2022, en dat de middenmoters op het einde van het jaar naar de top kruipen (Mcl, AMR, FER

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Blijven mooie momenten.
Ham die echt blij is met zijn overwinning d:)b

En Lando :Y Ik blijf meelachen zodra ik het weer zie.

(jammer van het achtergrond muziekje...)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 03:05
AvK schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:40:
Ondanks alle uitleg over de sprintrace en alle filmpjes en hoe het weekend nu opgebouwd is moet ik eerlijk bekennen dat ik er nog niet echt een 'gevoel' bij heb. Het verloop van het weekend zal toch behoorlijk anders zijn vrees ik. Ook denk ik dat het Top of Flop wordt. Parc Ferme na FP1...... ik weet het niet hoor.
:/
Hangt er vanaf wat je leuk vind. Racen of strategie? De sprint race is 1/3e van de afstand met 1/2e van de benzine. Dus lift & coast zal niet aan de orde zijn. Er zijn geen pitstops om op te wachten dus iedereen zal meer van zijn snelheid tonen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:22

Player1S

Probably out in the dark

sdk1985 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Hangt er vanaf wat je leuk vind. Racen of strategie? De sprint race is 1/3e van de afstand met 1/2e van de benzine. Dus lift & coast zal niet aan de orde zijn. Er zijn geen pitstops om op te wachten dus iedereen zal meer van zijn snelheid tonen.
En iedereen rijdt voorzichtig tot in extremis omdat zondag de echte punten verdeelt worden. Zaterdag wordt perfect voor mensen met extreme insomnia.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 23:01

Spotmatic

Ken sent me

Had ik me maar eerder verdiept in F2 en de lagere raceklasses waarbij dit soort dingen (sprint races) schering en inslag zijn. Ik ben benieuwd of het beklijft.

Stiekem hoop ik op een hoop problemen voor Hamilton vanwege dit format. De organisatie zal er dan op zeker alles aan doen om het sprint race format nooit meer terug te laten komen. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-06 15:23
De reacties op een tweet van SKY met de vraag "wie komt er naar het circuit dit weekend?" lopen lekker uiteen :P Veel reacties noemen de race dit weekend een 'super-spreader'.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 03:05
Player1S schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:15:
[...]

En iedereen rijdt voorzichtig tot in extremis omdat zondag de echte punten verdeelt worden. Zaterdag wordt perfect voor mensen met extreme insomnia.
Denk je? Vanaf achteraan kun je geen race winnen. Zie de 'pech' van Alonso vorige week. AFAIK mag je de wagen repareren vóór zondag zo lang het maar dezelfde onderdelen zijn. Dus vol gas geven kan wat opleveren en hoeft weinig te kosten voor wie al in zijn perceptie (te ver) achteraan stond.

Uberhaupt ben ik wel benieuwd of we een andere verdeling gaan zien door die extra brandstof. Teams die een relatief ongunstig benzine verbruik hebben moeten in theorie in de race nu meer inhouden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Jasphur schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:22:
De reacties op een tweet van SKY met de vraag "wie komt er naar het circuit dit weekend?" lopen lekker uiteen :P Veel reacties noemen de race dit weekend een 'super-spreader'.
Als ik dat zo lees, dan denk ik gelijk aan:

Afbeeldingslocatie: https://th.bing.com/th/id/OIP.6oTSAVUtn-0BezqLBdW6EwHaEv?pid=ImgDet&rs=1

Sorry, nogal trage werkdag. >:) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ohja! RACEWEEK! OMG! *O*

Was t bijna vergeten, is ook gewoon alweer eeuwen geleden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Chocoball schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:19:

[...]

and nothing will be announced in Silverstone
Nee, want dat doen ze natuurlijk gewoon op het HQ in Brackley. Dat is op een steenworp afstand. Dus hij liegt niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:13

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

De sprint race zal voor Perez gunstiger zijn om voor de race een betere startpositie te bedingen. >:)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakduke schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:51:
Pirelli bevestigd nogmaals dat de nieuwe achterbanden gebruikt gaan worden in Silverstone een stevigere constructie hebben.
[...]

https://press.pirelli.com/2021-british-grand-prix---preview/

Hopelijk dus geen klapbanden meer deze race en dit seizoen :)
Het was vorig jaar de linkervoorband die problemen gaf op dit circuit (4e race). In de 5e race, ook op hetzelfde circuit, rookte Mercedes heel erg snel zijn bandjes op. De Q2 bandenkeuze van Verstappen voor de harde band was de mokerslag voor beiden Mercedessen.

De banden zijn dit jaar echter weer wat anders van samenstelling, toch zal Mercedes er niet helemaal gerust op zijn op dit bandenvretende circuit..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:03

pinda powerrr

Slow down...

Jasphur schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:22:
Gelukkig was er in Wembley geen publiek, dat scheelt :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:13

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

pinda powerrr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Gelukkig was dat wel streng gereguleerd. :X

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:56

ricardo246

Life's what you make it!

pinda powerrr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Wat dacht je van al dat volk om het stadion, in de kroegen, buiten de kroegen, etc etc etc.
De EK finale was veel meer een COVID risico dan dat dat de GP van GB gaat zijn, ik durf wel een factor 10 te roepen (op basis van mijn guts, kan geen goede bron vinden) O-)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

streamnl schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Als ik te veel mensen jaloers maak (dat is namelijk niet mijn bedoeling)..., ik kan de foto's ook voor mijzelf houden hoor. De hapjes zal er niet minder door smaken :+

Maar ik klaag ook absoluut niet en hopelijk doet ze dit volgend jaar weer ;)
Wat ze gaat maken...Ik heb werkelijk geen idee. Ik geloof niet dat het Fish & Chips wordt.
(we hebben niet eens een frietpan in huis)
Nee nee, niet voor jezelf houden: dit is nu onderdeel van het weekend geworden.
Eerst een topic van @nachtnet, dan een ping van @basvn en daarna de plank van @streamnl. Die race kan me verder gestolen worden..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
pjottum schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Eerst een topic van @nachtnet, dan een ping van @basvn en daarna de plank van @streamnl. Die race kan me verder gestolen worden..
Nog een paar maanden zo door en we kunnen een Tweakers F1 bingo kaart maken

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Ik heb de discussie over coureurs maar verplaatst naar het algemene topic. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33
pjottum schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:25:
[...]

En vergeet @f1bythenumbers niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
Is het hier (naast de sprintrace) eigenlijk wel een leuke baan om te racen?

* nachtnet weet het eigenlijk niet eens goed te reproduceren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 13:55
nachtnet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:33:
Is het hier (naast de sprintrace) eigenlijk wel een leuke baan om te racen?

* nachtnet weet het eigenlijk niet eens goed te reproduceren.
Voor de linker voorband is dit niet zo'n leuke baan.

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/pUI72y0mUJ8EQDKbmNoEK1xNips/diocontent/174194981/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

[ Voor 23% gewijzigd door DoeEensGek op 13-07-2021 18:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:11
CH4OS schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:51:
[...]
Ook VER slingert tijdens een SC, dat doet iedereen, omdat de banden anders te koud worden en ze niet zoals een GRO geloof ik, tijdens een SC-situatie op Baku zijn auto in de vangrail of bandenmuur parkeert.
[...]
Toch spreekt het nog wel boekdelen, het ligt nooit aan de banden, maar we komen wel met een nieuwe stevigere compound...
Iedereen? Kimi: hold my beer:

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Laatst online: 08-06 20:39

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 13:49
De sprintrace. Ik ben benieuwd. Als ik zo naar het concept kijk dan denk ik dat voor de top 6 geldt dat je de gp op silverstone niet behoeft te winnen door een goede sprintrace maar je kan hem wel verliezen door een slechte sprintrace.
Neem je in de sprintrace risico met een gewaagde inhaalmanoeuvre? Als je veel schade oploopt of einde sprintrace.... dan sta je achteraan op de grid zondag.
Ik ben benieuwd hoe de top 6 daarmee omgaat. Middenveld en achterhoede kan dit wil gebruiken om meer naar voren te komen. Terwijl de top 6 een bepaald risico willen vermijden. Denk ik..
Zoals gezegd.... Ik ben benieuwd.
Verwacht sowieso een sterker Mercedes hier. Mocjt dat zo zijn hoop ik dat Max de schade beperkt houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb er nog eens over gedacht en ze hebben het toch wel slim gedaan. Een betere startpositie in de race is toch wel veel waard. Alleen voor Hamilton en Verstappen maakt het niet zo veel uit, die rijden toch wel naar voren. Daar zijn die drie punten dan voor. Hamilton kan ze goed gebruiken. En als het mis gaat en z'n auto stuk gaat? Ach, daar betaalt het team voor, niet het probleem van Hamilton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het grootste gevaar / nadeel van de sprintrace vind ik dat een roekeloze actie van een ander ervoor kan zorgen dat jij achteraan staat in de hoofdrace. Het zal niet voor het eerst zijn dat een onreglementaire (inhaal)actie voor schade bij een ander zorgt, wat resulteert in schade of direct einde-race. Verder benieuwd naar hoe het uitpakt.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 16:05

basvn

Breezand - NHN

naitsoezn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:07:
Het grootste gevaar / nadeel van de sprintrace vind ik dat een roekeloze actie van een ander ervoor kan zorgen dat jij achteraan staat in de hoofdrace. Het zal niet voor het eerst zijn dat een onreglementaire (inhaal)actie voor schade bij een ander zorgt, wat resulteert in schade of direct einde-race. Verder benieuwd naar hoe het uitpakt.
ben het met je eens, al denk ik dat het met de top 2/3 teams niet zomaar gebeurd (naja MERC/RBR/Norris)
die trekken zo snel mogelijk een gat, en rijden hem vanaf daar uit. het is tenslotte maar een ronde of 17/18 oid.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

basvn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:21:
[...]

ben het met je eens, al denk ik dat het met de top 2/3 teams niet zomaar gebeurd (naja MERC/RBR/Norris)
die trekken zo snel mogelijk een gat, en rijden hem vanaf daar uit. het is tenslotte maar een ronde of 17/18 oid.
Mjah, maar als de hoofdrace van een Gasly, Sainz, Ricciardo of Stroll verpest is door een ander maakt het natuurlijk niet minder erg dan wanneer Verstappen of Hamilton achteraan moet starten ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ben ook wel benieuwd hoe de verhoudingen in het veld zijn als ze 100km volle bak gaan. Normaal heb je nog wel 'rustige' momenten als coureurs een beetje moeten sparen, dat is nu niet het geval.

Zullen de koplopers de achterblijvers tegenkomen?

Hoop wel dat er geen (V)SC nodig is, want dat heeft letterlijk 3 keer zoveel impact tijdens zo'n korte race. Vier rondjes SC staat gelijk aan bijna 25km, een kwart van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Weten we zeker dat ze de 100km vol gas zullen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben vooral benieuwd naar de motorkeuze. Gebruiken ze hier de 1e motor uit de pool (of de vrijdagmotor) voor? Omdat al die sprintraces opgeteld een hele GP lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Jasphur schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:01:
Bij Formule 1 Café hadden ze het er over dat ze 50% van het aantal liter(of kilogram) aan brandstof mee nemen t.o.v. een normale GP.
De race afstand is echter 33%, dus ze hebben meer brandstof mee per saldo. Waarschijnlijk zodat ze meer voluit kunnen gaan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Jasphur schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:01:
Ik denk het wel. De coureurs mogen nu helemaal los en hoeven niks of amper iets aan managen te doen. Tenminste ik hoop het wel. We zullen zien of de rondetijden van de sprintrace sneller zijn dan die van de race zelf. Normaal gesproken zou dat wel het geval moeten zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:27
sjaool schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:38:
[...]

Ik denk het wel. De coureurs mogen nu helemaal los en hoeven niks of amper iets aan managen te doen. Tenminste ik hoop het wel. We zullen zien of de rondetijden van de sprintrace sneller zijn dan die van de race zelf. Normaal gesproken zou dat wel het geval moeten zijn.
Ze hebben natuurlijk nog steeds wel te maken met het feit dat ze (zonder straf te krijgen) maar drie motoren mogen gebruiken gedurende het hele seizoen. Dus is de vraag hoe ver ze de motor gaan openschroeven, maar 100% zal het niet zijn.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 13:49
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 00:40:
Ik heb er nog eens over gedacht en ze hebben het toch wel slim gedaan. Een betere startpositie in de race is toch wel veel waard. Alleen voor Hamilton en Verstappen maakt het niet zo veel uit, die rijden toch wel naar voren. Daar zijn die drie punten dan voor. Hamilton kan ze goed gebruiken. En als het mis gaat en z'n auto stuk gaat? Ach, daar betaalt het team voor, niet het probleem van Hamilton.
Als het misgaat in de sprintrace en de auto gaat kapot en hij valt uit dan start hij toch mooi als laatste in de race. Best een probleem voor Hamilton.
Of begrijp ik het dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:02
Spotmatic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:34:
Ik ben vooral benieuwd naar de motorkeuze. Gebruiken ze hier de 1e motor uit de pool (of de vrijdagmotor) voor? Omdat al die sprintraces opgeteld een hele GP lang zijn.
Aangezien parc ferme ingaat bij verlaten pitbox tijdens de kwalificatie kunnen ze niet de sprintrace met een andere motor rijden ;)

hansvk schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Ze hebben natuurlijk nog steeds wel te maken met het feit dat ze (zonder straf te krijgen) maar drie motoren mogen gebruiken gedurende het hele seizoen. Dus is de vraag hoe ver ze de motor gaan openschroeven, maar 100% zal het niet zijn.
Zie hierboven v.w.b. parc ferme, wat dus ook inhoud dat ze de kwalificatie, sprintrace, en race, in dezelfde mode moeten rijden, want "partymode ban". Lijkt mij ook sterk dat die regels ineens zijn aangepast v.w.b. dit experiment.

Overigens lijkt het mij dus ook slim dat een Honda de nieuwe motor later heeft geïntroduceerd dan bv een Mercedes. Immers zullen ze waarschijnlijk dit volledige weekend met de "race motor" rijden waa ze normaliter op de vrijdag nog met een oudje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

RobertMe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:58:
[...]
Aangezien parc ferme ingaat bij verlaten pitbox tijdens de kwalificatie kunnen ze niet de sprintrace met een andere motor rijden ;)
Nee, maar wel de echte race lijkt mij? Omdat na de sprintrace parc fermé weer wordt opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 20:27
RobertMe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:58:

[...]

Zie hierboven v.w.b. parc ferme, wat dus ook inhoud dat ze de kwalificatie, sprintrace, en race, in dezelfde mode moeten rijden, want "partymode ban". Lijkt mij ook sterk dat die regels ineens zijn aangepast v.w.b. dit experiment.
O ja, dat heb je ook nog natuurlijk. Dus zelfde motorstand voor de sprintrace en de hoofdrace.

Wat ik wel een beetje raar vind is de FP2 tussendoor.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:55
Je hoeft natuurlijk als je voorop rijdt en wat afstand kan nemen daarna niet de motor vol te blijven belasten. De coureurs hebben naast de verschillende motorstanden ook nog gewoon een rechtervoet.

Ik hoop echter dat Max en Ham elkaar gewoon de hele sprintrace opjagen en het hele veld op flinke achterstand zetten.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 07:34
hansvk schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:02:
[...]

O ja, dat heb je ook nog natuurlijk. Dus zelfde motorstand voor de sprintrace en de hoofdrace.

Wat ik wel een beetje raar vind is de FP2 tussendoor.
wat iedereen over het hoofd ziet volgens mij... in een van de eerste posts staat:
tweakduke schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:52:
• Parc femme: Parc femme gaat in na de eerste training. Vervolgens gaat de parc femme voor de tweede training er weer vanaf en na die training er weer op.
of is dit onjuiste informatie?

PH-MRK request startup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 23:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mrkoekie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:27:
[...]

wat iedereen over het hoofd ziet volgens mij... in een van de eerste posts staat:

[...]

of is dit onjuiste informatie?
Nee, daarom heb ik de bron erbij gezet :)

Wat er precies veranderd mag worden tijdens FP2 is nog niet duidelijk dat zal de komende dagen wel naar buiten komen. En het is logisch dat er tijdens de tweede training nog wat veranderd mag worden aan de auto. Normaal heb je 3 trainingen (waarvan 2 helemaal vrij) en nu maar 1.

https://www.formula1.com/...awf6r6Ab0y8ha0satSjx.html

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
De teams zullen goed om moeten gaan met die één uur VT. Ben benieuwd hoe die eruit gaat zien, zal wel lekker druk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:57
werphengel schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:23:
De teams zullen goed om moeten gaan met die één uur VT. Ben benieuwd hoe die eruit gaat zien, zal wel lekker druk worden.
Daar zat ik ook al aan te denken. De teams zullen denk ik echt verschillnde setups op de twee wagens moeten hebben om ze snel mogelijk te testen welke setup het beste zal zijn voor de baan (dat lijkt me in ieder geval logisch). Het is jammer dat er niet echt veel informatie te vinden is over dit format - ik zou niet weten of er strategische alternatieve keuzes gemaakt kunnen worden. Is de hoeveelheid brandstof bijvoorbeeld fixed of mogen de teams alsnog meer of minder meenemen? Kan je er als team voor kiezen om met erg weinig brandstof te starten zodat je lekker snel weg komt, om dan later de gaan liften en coasten? vragen vragen....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37
kevlar01 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Bij Formule 1 Café hadden ze het er over dat ze 50% van het aantal liter(of kilogram) aan brandstof mee nemen t.o.v. een normale GP.
De race afstand is echter 33%, dus ze hebben meer brandstof mee per saldo. Waarschijnlijk zodat ze meer voluit kunnen gaan inderdaad.
Meer brandstof, prima. Maar een set softs gaat over het algemeen met fatsoenlijk banden management ook niet veel langer mee dan 1/3de van de race toch? Dus wat harder dan tijdens de race, dat geloof ik wel. Maar het is hooguit een "sprint" omdat 't korter is, veel sneller zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

werphengel schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:23:
De coureurs zullen ook moeten uitkijken in FP1 aangezien je auto plat rijden dan niet zo verstandig is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Jory schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Meer brandstof, prima. Maar een set softs gaat over het algemeen met fatsoenlijk banden management ook niet veel langer mee dan 1/3de van de race toch? Dus wat harder dan tijdens de race, dat geloof ik wel. Maar het is hooguit een "sprint" omdat 't korter is, veel sneller zal het niet zijn.
Er is geen verplichte pitstop en er is vrije bandenkeuze.
Ik zou zelf misschien kijken of een medium band snel genoeg is en daar de race op proberen uit te rijden(zodat je aan het eind van de stint nog wat over hebt).

Track position zal erg belangrijk zijn.
Met bandenmanagement zal je niet veel winnen, aangezien er geen geplande pitstops zijn. Hooguit heb je betere banden aan het eind van een stint om een aanval te wagen.

[ Voor 14% gewijzigd door kevlar01 op 14-07-2021 11:08 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6PtXqyWQAEbTwZ?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
The_Butler schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken. De teams zullen denk ik echt verschillnde setups op de twee wagens moeten hebben om ze snel mogelijk te testen welke setup het beste zal zijn voor de baan (dat lijkt me in ieder geval logisch). Het is jammer dat er niet echt veel informatie te vinden is over dit format - ik zou niet weten of er strategische alternatieve keuzes gemaakt kunnen worden. Is de hoeveelheid brandstof bijvoorbeeld fixed of mogen de teams alsnog meer of minder meenemen? Kan je er als team voor kiezen om met erg weinig brandstof te starten zodat je lekker snel weg komt, om dan later de gaan liften en coasten? vragen vragen....
Max gaat de juiste setup uitzoeken en Perez is er voor de long runs. 🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kevlar01 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:35:
Dat vind ik toch nog onduidelijk want voor zover ik weet is er bij een normale race alleen een maximum aan hoeveel brandstof je mag meenemen, geen verplicht minimum. De meeste teams rijden waarschijnlijk standaard met minder dan het maximum. Hoe minder brandstof, hoe lichter en dus sneller de auto.
Vanuit het oogpunt van efficientie wil je ook geen minimum, laat de teams het verbruik maar zo laag mogelijk maken.
Maar vanuit het oogpunt van spektakel is het waarschijnljk leuker om ze allemaal genoeg mee te geven zodat ze de hele race voluit kunnen gaan in plaats van hun brandstofverbruik te managen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 07:34
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:43:
[...]

Dat vind ik toch nog onduidelijk want voor zover ik weet is er bij een normale race alleen een maximum aan hoeveel brandstof je mag meenemen, geen verplicht minimum. De meeste teams rijden waarschijnlijk standaard met minder dan het maximum. Hoe minder brandstof, hoe lichter en dus sneller de auto.
Vanuit het oogpunt van efficientie wil je ook geen minimum, laat de teams het verbruik maar zo laag mogelijk maken.
Maar vanuit het oogpunt van spektakel is het waarschijnljk leuker om ze allemaal genoeg mee te geven zodat ze de hele race voluit kunnen gaan in plaats van hun brandstofverbruik te managen.
enige minimum is dat de FIA genoeg heeft om te testen toch?

PH-MRK request startup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 22:50
Geen podium voor de 3 winnaars van de sprint qualitfying maar direct daarna een parade met een bloemenkrans.

Afbeeldingslocatie: https://media.gettyimages.com/photos/auto-racing-dutch-grand-prix-james-hunt-victorious-with-floral-wreath-picture-id181668353?s=612x612

https://www.formula1.com/...tZZJftzXwy8k060EqBRZ.html

[ Voor 23% gewijzigd door Chocoball op 14-07-2021 14:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:50:
Geen podium voor de 3 winnaars van de sprint qualitfying maar direct daarna een parade met een bloemenkrans.

[Afbeelding]

https://www.formula1.com/...tZZJftzXwy8k060EqBRZ.html
je zou er bijna 4e om worden... iedereen lekker aan 't eten maar de top 3 moet nog verplicht een 'rondje op de platte kar'

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dyrc schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:01:
[...]
je zou er bijna 4e om worden... iedereen lekker aan 't eten maar de top 3 moet nog verplicht een 'rondje op de platte kar'
Het maakt me niet uit hoe ze het gaan doen, maar als Verstappen bij die 3 "gelukkigen" zit dan moet ie maar niet van die platte kar af komen en de Engelse bezoekers van dichtbij gaan begroeten. Laat dat maar lekker aan Hamilton, Russel en Norris over ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6QT0KsWYAU-AB3?format=jpg&name=large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:43
Geen idee of het al gepost was, ik kon het niet terug vinden, voor dit weekend hebben de sporting regulations een flinke update gehad vanwege het nieuwe format, voor degene die dat soort documenten interessant vinden:

Website: https://www.fia.com/regulation/category/110
PDF: https://www.fia.com/sites..._-_iss_11-_2021-07-12.pdf

Ik zie geen maximale brandstofeisen voor sprint qualy, men kan waarschijnlijk meenemen wat men wil.
(Art.30.5).
Kan nog leuk worden met vrije bandenkeuze en vrije brandstofkeuze. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Het blijft een hoop risico in ronde 1 voor zeer weinig puntjes, spinnen of crashen in ronde 1 is byebye startpositie op zondag.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

MrOleo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:14:
Geen idee of het al gepost was, ik kon het niet terug vinden, voor dit weekend hebben de sporting regulations een flinke update gehad vanwege het nieuwe format, voor degene die dat soort documenten interessant vinden:

Website: https://www.fia.com/regulation/category/110
PDF: https://www.fia.com/sites..._-_iss_11-_2021-07-12.pdf

Ik zie geen maximale brandstofeisen voor sprint qualy, men kan waarschijnlijk meenemen wat men wil.
(Art.30.5).
Kan nog leuk worden met vrije bandenkeuze en vrije brandstofkeuze. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Het blijft een hoop risico in ronde 1 voor zeer weinig puntjes, spinnen of crashen in ronde 1 is byebye startpositie op zondag.
Geen vrijebanden keuze, allemaal op soft.
Alleen de race op zondag is vrije banden keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 06:40

Franko P.

Hit it.

Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet echt warm voor loop, voor die sprintrace.
Ik hoop op spektakel maar ik vermoed dat het een paar rondes gas geven word voor ham/bot/ver (niet perse in die volgorde) en dat ze daarna cruisen naar een 1, 2 en 3.

Waarom zouden ze de boel over de kling jagen, 1 foutje en je start op zondag achteraan.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:56
Ik denk dat het wel spannend wordt. Nu is de snelste ronde al belangrijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Hoeveelheid brandstof zullen ze wel tot de milliliter berekenen voor de sprintrace. Een deciliter meer of minder maakt al uit voor de rondetijden.

F1 is tegenwoordig toch meer het managen van je positie ipv zo hard mogelijk rijden.

Hoe was die uitspraak ook alweer van, ik dacht Lauda, over racen in Monaco; zo langzaam als mogelijk zo hard rijden als je kan. Zou voor de sprintrace ook wel eens kunnen gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:43
TrekDr0p schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Geen vrijebanden keuze, allemaal op soft.
Alleen de race op zondag is vrije banden keuze
Zover ik heb begrepen is het: De vrijdag kwalificatie practice/kwalificatie is op verplichte softs. De zaterdag sprint kwalificatie/"sprint race" is vrije keuze. De zondag race ook vrije keuze.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 12:40

Martinspire

Awesomeness

tlpeter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:58:
Ik denk dat het wel spannend wordt. Nu is de snelste ronde al belangrijk genoeg.
Want? Ze krijgen daar toch geen extra punt voor?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

MrOleo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:12:
[...]

Zover ik heb begrepen is het: De vrijdag kwalificatie practice/kwalificatie is op verplichte softs. De zaterdag sprint kwalificatie/"sprint race" is vrije keuze. De zondag race ook vrije keuze.
Mijn fout je hebt gelijk.
Was inderdaad in de war met de Q van vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Martinspire schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:11:
[...]

In de normale race wel, en als het even kan pakken de coureurs hem daar. Als sinds het begin.

Die 1, 2 of 3 punten van de sprintrace zijn het dus wel waard om voor te strijden.

[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 14-07-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:56
Martinspire schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:11:
[...]

In de normale race wel. Ik denk dat de sprintrace wel degelijk spectakel gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

tlpeter schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 05:55:
[...]

In de normale race wel. Ik denk dat de sprintrace wel degelijk spectakel gaat brengen.
Ik denk dat vooral begin spannend gaat worden.
Wie gaat waar en wie proberen in te halen in de top 5.
Daarna zullen ze in de top gaan cruisen, middenveld zal spannend blijven de hele race.
In de top zal daarna aan het einde ook nog spannend kunnen worden. Ivm slechte banden, minder pace. Wie weet misschien wel een herhaling van vorig jaar een band die lek gaat hier en daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 11-06 15:16
Denk vooral dat de teams die normaal niet in Q2/Q3 komen veel risico’s gaan nemen. Kan wel eens frustrerend worden. Verstappen heeft het meest te verliezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij heeft het meeste te winnen. 3 punten extra en wederom pole ;)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
talkatoo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:44:
Denk vooral dat de teams die normaal niet in Q1/Q2 komen veel risico’s gaan nemen. Kan wel eens frustrerend worden. Verstappen heeft het meest te verliezen.
Teams die niet in Q1 komen? Hoe dan? :+

Maar waarom denk je dat? Leuk, dan kwalificeren ze beter en dan kunnen ze die positie alsnog na een aantal rondes opgeven omdat ze het simpelweg afleggen qua racepace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
warp schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:53:
[...]

Teams die niet in Q1 komen? Hoe dan? :+

Maar waarom denk je dat? Leuk, dan kwalificeren ze beter en dan kunnen ze die positie alsnog na een aantal rondes opgeven omdat ze het simpelweg afleggen qua racepace...
Als ze geen racepace hebben komen ze ook in de sprintrace niet naar voren ;)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:55:
Als ze geen racepace hebben komen ze ook in de sprintrace niet naar voren ;)
Precies, daarom snap ik dat gedoe over 'meer risico nemen' niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Bloodclot

Jawier!

Ben toch ook benieuwd hoe mclaren ervoor staat, norris deed het echt goed de laatste race.
Als die ook binnen in de pitwindow van mercedes kunnen rijden dan hebben ze er een concurrent erbij.

Gratis pitstops voor mercedes zit er dit seizoen niet meer in altijd(gelukkig, geldt voor alle teams).

Zelf denk ik ook dat mercedes voor deze race alles uit de kast haalt om een overwinning binnen te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:44
MrOleo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:12:
[...]

Met 17 rondjes zal vrijwel iedereen op soft starten lijkt me. En aangezien de zondag race vrije keuze is zal men bovenin dan eerder voor mediums gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:38:
Met 17 rondjes zal vrijwel iedereen op soft starten lijkt me. En aangezien de zondag race vrije keuze is zal men bovenin dan eerder voor mediums gaan.
Of ze gaan bij de sprintrace helemaal niet wisselen en rijden hem in één keer uit op medium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gaan de banden die gebruikt worden tijdens de sprint race uit de voorraad banden van de race of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

warp schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:47:
[...]

Of ze gaan bij de sprintrace helemaal niet wisselen en rijden hem in één keer uit op medium?
Lijkt me sowieso lachen als we meerdere bandencompounds zien waarmee ze het zonder stop gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:04:
Lijkt me sowieso lachen als we meerdere bandencompounds zien waarmee ze het zonder stop gaan proberen.
Inderdaad. Silverstone is vrij lastig voor de banden dus of ze de sprintrace kunnen uitrijden op één setje softs is nog maar de vraag, maar er zullen er genoeg zijn die het in plaatst daarvan op medium of hard gaan proberen, lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:54:
Gaan de banden die gebruikt worden tijdens de sprint race uit de voorraad banden van de race of?
Geen idee, goede vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:02
Jasphur schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:54:
Moeten ze normaliter na FP3 ook banden inleveren? Zo ja, lijkt me dat ze die van sprintace ook inleveren. In de zin van dat ik verwacht dat er uiteindelijk net zo veel sets voor de race beschikbaar zijn en doordat de sprintrace korter is dan FP3 (alhoewel FP1 & FP2 nu dan net zo lang zijn) ze in principe alsnog minder slijtage / versleten banden hebben.
Pagina: 1 2 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.