ben benieuwd naar merc mensen sector 2 en 3 is Hamilton/Merc land, sector 1 zou verstappen land moeten zijn.
Maar ja he we hebben van het jaar gezien hoe goed de chassis zijn van RBR en Mclaren! En hoe erg die van Merc tegen valt! Zowel RBR als Mclaren kunnen gewoon veel minder vleugel rijden dan Merc, en dat valt op. De Merc lijkt gewoon aan de voorkant dermate aero te zijn verloren die ze aan de achterkant niet meer in kunnen halen. Ik vraag mij af in tot hoevere dit verband houd met het moeten wijzigen van de ophanging voor! De wagen van vorig jaar ( waar in essentie nog steeds mee geraced word ) is natuurlijk behoorlijk aangepakt bij het verwijderen van DAS! ik vermoed dan ook dat merc van t weekend wel wat updates voor de voorkant meeneemt!
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:59:
[...]
Precies. Het mag niet. Dit is F1.
Ze hebben het gewoon nog over "modes". Wat zo'n mode betekent is een beetje verandert, maar het principe blijft hetzelfde. Al die auto's kunnen harder rijden, kijk maar naar qualificatie, maar dan sneuvelen ze voortijdig. De teams moeten voortdurend een balans zoeken tussen prestaties en verbruik. Of dat nu verbuik van de accu is of slijtage aan de motor.
De discussie tussen Verstappen en z'n race engineer die ik eerder aanhaalde vind ik illustratief. Het was al lang en breed duidelijk dat Verstappen de race ging winnen en dat er alleen nog iets te winnen was, of eigenlijk te verliezen, met een fastest lap. Ze onderhandelden over in welke mode ze dat gingen doen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt alleen ging om deployment van de accu of de vraag hoeveel stroom er in de accu over moest blijven. Volgens mij was overmatige slijtage aan banden én auto de belangrijkste reden om die discussie te hebben.
nope modes mogen niet meer gebruikt worden! Dit ging puur om het en 1 keer dumpen van de kers voorraden! 160pk over 1 volle ronde of een deel daarvan! de andere codes die je tegenwoordig op de radio hoort hebben in iedergeval niet met motorstanden te maken! niets wat vermogen verhogend werkt in iedergeval! en zeker als sinds wat 93 niet met active wheel suspension. dus wat zal het zijn codes voor rijdersgemakken over het algemeen
[
Voor 50% gewijzigd door
BJBoes op 13-07-2021 12:11
]
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd