Het werkt trouwens ook maar in het donker, overdag heeft IR niet veel zin lijkt meLapa schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:00:
[...]
De perfecte Tweakers oplossing voor een buren probleem. Het werkt conflict-escalerend, is borderline illegaal en vereist technische snufjes die geen normaal mens voorhanden heeft.
Ik denk zelf dat een jurdische gebeuren ook niet veel op zou lossen. Dan geven wij veel geld uit en zelf als we winnen zullen ze de week erop wel weer iets anders verzinnen, beide zitten de hele dag thuis en hebben geen vrienden of hobbies.
Toen het nog goed zat hadden ze wel het één en andere verteld, de man is gescheiden, ex-vrouw en alle 3 zijn kinderen (tussen de 17 en 28 geloof ik) willen geen contact met hem en hebben dit juridisch vast staan. De vrouw de had alleen nog maar contact met haar moeder maar dat is nu ook klaar.
De gemeente die tot nu toe 1x langs is geweest gaat daar niet naar binnen zonder politie begeleiding, ze waren dus al voor dit incident bekend. Dit is waarschijnlijk ook waarom de gemeente tot nu toe ons er veder niet mee lastig valt?
Het klinkt misschien als roddelen maar ik denk dat het misschien beter beeld schept over het type mensen dat het zijn en ook uitlegt dat er na mijn weten geen normale oplossing voor is.
Toen het nog goed zat hadden ze wel het één en andere verteld, de man is gescheiden, ex-vrouw en alle 3 zijn kinderen (tussen de 17 en 28 geloof ik) willen geen contact met hem en hebben dit juridisch vast staan. De vrouw de had alleen nog maar contact met haar moeder maar dat is nu ook klaar.
De gemeente die tot nu toe 1x langs is geweest gaat daar niet naar binnen zonder politie begeleiding, ze waren dus al voor dit incident bekend. Dit is waarschijnlijk ook waarom de gemeente tot nu toe ons er veder niet mee lastig valt?
Het klinkt misschien als roddelen maar ik denk dat het misschien beter beeld schept over het type mensen dat het zijn en ook uitlegt dat er na mijn weten geen normale oplossing voor is.
Ik leg het even op tafel, bedenk dat dergelijke toxiciteit bij afwezigheid van gratificatie uiteindelijk altijd een escalatie zoekt. Ben zorgvuldig, dossier en juridische ondersteuning, ben voorzichtig.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
@R.Mats Uit de foto's heb ik nou ook niet het idee dat je in een "tokkiebuurt" woont. Maar goed dat zegt dus blijkbaar ook niet alles.
Elect a clown, expect a circus.
En toch zou het kunnen werken. Ik vind het altijd geweldig om naar de shows van Frank Visser te kijken, want daar komt precies het type volk zoals je jouw buren beschrijft in voor. En daar wordt soms ook een dwangsom opgelegd van x euro per dag mochten ze de buren weer lastig vallen.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:16:
Ik denk zelf dat een jurdische gebeuren ook niet veel op zou lossen. Dan geven wij veel geld uit en zelf als we winnen zullen ze de week erop wel weer iets anders verzinnen, beide zitten de hele dag thuis en hebben geen vrienden of hobbies.
Hoe dat gehandhaafd wordt, en of het ook echt werkt weet ik dan weer niet. Als last resort mee doen aan het programma? Overigens snap ik niet dat dit soort mensen door de gemeente niet gewoon gestraft worden. Bij elke nieuwe melding overlast -> beslag leggen op x% van de uitkering
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Wijkagent/handhaving inschakelen, doen die niets kan je altijd nog buiten bereik van de camera er eens een laser op mikken en de cmos frituren.
Volgens de wijkagent is deze buurt huidig de buurt met de meeste burenruzies uit almere, iets wat hij niet begrijpt gezien er best wel breed gebouwd is.Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:18:
@R.Mats Uit de foto's heb ik nou ook niet het idee dat je in een "tokkiebuurt" woont. Maar goed dat zegt dus blijkbaar ook niet alles.
En dan doen de buren aangifte van vernieling wat ze ook op film hebben staan.. niet erg praktisch.torretje2012 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:23:
Wijkagent/handhaving inschakelen, doen die niets kan je altijd nog buiten bereik van de camera er eens een laser op mikken en de cmos frituren.
Ik snap het wel, jullie hebben je bemoeid met een familiekwestie en je woont in Almere.
Waarbij nummer 1 serieus is en nummer 2 gewoon omdat het kan (in Almere)
Ik kan mij inleven dat, als ze al een "kort" lontje hebben, je bemoeien met zo'n familiekwestie de bom doet laten barsten.
Ik kan mij inleven dat, als ze al een "kort" lontje hebben, je bemoeien met zo'n familiekwestie de bom doet laten barsten.
"buiten bereik van de camera" Je kan vanuit vele hoeken er bij komen, dit hoeft niet persee een zichtshoek te zijn voor de camera.flessuh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:25:
[...]
En dan doen de buren aangifte van vernieling wat ze ook op film hebben staan.. niet erg praktisch.
Maar dat hebben we dus niet. Wij hebben na de hand vernomen wat er speelt daar.Vorkie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
Ik snap het wel, jullie hebben je bemoeid met een familiekwestie en je woont in Almere.
Bewust of onbewust is er een link, al dan niet gerechtigd door de buren.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Maar dat hebben we dus niet. Wij hebben na de hand vernomen wat er speelt daar.
Kan je dit niet melden bij de politie als vermoeden van de buren hebben iets te verbergen en dat ze de boel even omkeren om zeker te zijn dat het geen wiet plantage is.
En wat gaat dit precies helpenCobalt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:33:
Kan je dit niet melden bij de politie als vermoeden van de buren hebben iets te verbergen en dat ze de boel even omkeren om zeker te zijn dat het geen wiet plantage is.
Vervolgens zullen de buren deze leuke actie gelijk linken aan de TS, kortom alleen maar nog meer olie op het vuur.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Advies is al gegeven om juridische stappen te nemen. Daar zou ik zeker serieus over nadenken. Ik krijg namelijk niet de indruk dat dit snel opgelost gaat worden.
Voordat je dergelijke stappen neemt zou ik toch ook de stoute schoenen aantrekken en toch proberen de dialoog aan te gaan, mogelijk met de wijkagent als mediator.
Indien de camera's niet snel een andere uitzicht krijgen zou ik zelf het uitzicht aanpassen door er een paar makkelijk te verplaatsen planten (in plantenbakken) voor te plaatsen (uiteraard op eigen terrein). Daarnaast is het mogelijk een goed idee om ook eigen camera's te plaatsen voor het geval dat de buren besluiten met de handjes aan jouw spulletjes te zitten.
Voordat je dergelijke stappen neemt zou ik toch ook de stoute schoenen aantrekken en toch proberen de dialoog aan te gaan, mogelijk met de wijkagent als mediator.
Indien de camera's niet snel een andere uitzicht krijgen zou ik zelf het uitzicht aanpassen door er een paar makkelijk te verplaatsen planten (in plantenbakken) voor te plaatsen (uiteraard op eigen terrein). Daarnaast is het mogelijk een goed idee om ook eigen camera's te plaatsen voor het geval dat de buren besluiten met de handjes aan jouw spulletjes te zitten.
Zij hebben het vermoeden dat jullie je wèl bemoeid hebben met hun moeder en daardoor konden ze niet meer doen wat ze wilde.
En aangezien ze al een treiter verleden hebben, zelfs bekend bij politie. Geef ik je weinig kans.
De enige manier lijkt mij (maar ik ben geen expert), is of de media opzoeken, Frank Visser ofzo, of toch een advocaat in de arm nemen.
Zelf terug gaan treiteren is een no-go, zij verslaan jullie daarin.
Sterkte met keuzes maken.
En aangezien ze al een treiter verleden hebben, zelfs bekend bij politie. Geef ik je weinig kans.
De enige manier lijkt mij (maar ik ben geen expert), is of de media opzoeken, Frank Visser ofzo, of toch een advocaat in de arm nemen.
Zelf terug gaan treiteren is een no-go, zij verslaan jullie daarin.
Sterkte met keuzes maken.
Daarmee beperkt je wel jezelf. Heb je zelf een idee welke richting je op wil? De enige uitweg lijkt mij dan verhuizen?R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:16:
Ik denk zelf dat een jurdische gebeuren ook niet veel op zou lossen.
Nederland kent zo menige op het eerste oog atypisch positief gecorreleerde dynamiek van problematiek. Hoe hoger, des te meer verstoringen / normaliseren van verstoring, laat ik het zo zeggen. Van fiscaal masseren via drugsgebruik (alcohol en opleidingsniveau) door naar toxiciteit binnen geodemografie (waar het goed gaat en ruimte is volgt bij aanwezige culturele verschuivingen een aantrekkingskracht voor gulzige / perverse actoren in groepsdynamica.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:24:
[...]
Volgens de wijkagent is deze buurt huidig de buurt met de meeste burenruzies uit almere, iets wat hij niet begrijpt gezien er best wel breed gebouwd is.
Die wijkagent zou dit moeten weten. Ik sta er oprecht van te kijken dat hij in deze verbaasd is, men krijgt er met regelmaat informatie over, zelfs training bij. Dat gezegd, het zou kunnen dat er sprake is van een tolerantie stelling op niveau van overleg van dienst / instantie. Zo à la exposure limiting - want het kan te makkelijk escaleren.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Denk je overigens dat het wifi camera's zijn? Anders kun je dat ook nog wel met wat mogelijkheden verstoren 
Korte termijn:
- blokkeer dat witte camera'tje, zet er een plank voor, een plant of wat dan ook, die kun je redelijk makkelijk blokkeren lijkt mij.
@Virtuozzo is het een optie om gewoon in begrijpbare taal deel te nemen?
Korte termijn:
- blokkeer dat witte camera'tje, zet er een plank voor, een plant of wat dan ook, die kun je redelijk makkelijk blokkeren lijkt mij.
@Virtuozzo is het een optie om gewoon in begrijpbare taal deel te nemen?
Ongeacht wat TS doet, verder escaleren gaat het toch wel. Nu moet je gewoon voor jezelf kiezen.Martinusz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:35:
[...]
En wat gaat dit precies helpen![]()
Vervolgens zullen de buren deze leuke actie gelijk linken aan de TS, kortom alleen maar nog meer olie op het vuur.
Als de wijkagent het al niet begrijpt, zit die dan wel de juiste plek?R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:24:
[...]
Volgens de wijkagent is deze buurt huidig de buurt met de meeste burenruzies uit almere, iets wat hij niet begrijpt gezien er best wel breed gebouwd is.
Het is dat je bloedserieus bent anders had ik gedacht dat je een grap maakte. Mag jij me vertellen hoe iemand kan heien zonder herrie te maken. Dat kan toch helemaal niet? Je hebt zelf bovendien toch ook geheid? Je buren zijn ongetwijfeld nare mensen, maar dat whatsappje was natuurlijk olie op het vuur, althans zo zou ik dat wel opgevat hebben als je dat aan mij gestuurd had.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:05:
in 2019-2020 hebben deze mensen een aanbouw laten aanleggen voor een mantel zorg huisje van de moeder van de vrouw. Hier moesten ze ook voor heien, tijdens het heien waren de trillingen enorm voelbaar en hebben wij alleen een whatsapp berichtje naar haar gestuurd of ze wat rustiger aan konden doen.
Je kan toch ook aangifte doen bij de 'echte' politie (itt die kneus van een wijkagent) van stalking? Lijkt me duidelijk genoeg.
Moet de politie er wel wat mee doen, hier worden de buren door maar liefst 9 agenten de handen boven het hoofd gehouden, niet alleen doodsbedreigingen (ben gestopt met tellen van hoe vaak), maar ook als het gaat om poging tot huisvredebreuk, het herhaaldelijk veroorzaken van (glas)schade, huis vullen met uitlaatgassen en rook van afvalbranden achterthuis en dat is om te beginnen... Het duurt inmiddels 6 jaar.CH4OS schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:00:
[...]
Gezien er ook met de dood bedreigt wordt, lijkt het me dat voldoende reden is om zelfs aangifte te kunnen doen.
En ook hier tuig van het soort dat zichzelf voordoet als slachtoffer, tegenover de eigenaar van de woning (woningbouwcorporatie), politie, de rest van de buurt en wijk teams Enschede die n.a.v. een afgewezen beroep op de wet aanpak woonoverlast langskwam.
Hoe wil je dat zonder recht op urgentie en met decennia lange wachtlijsten doen?TheGhostInc schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:26:
Ik sluit me aan bij "tijd om te verhuizen".
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 08-07-2021 11:52 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat laatste is vooral modus operandi.Virtuozzo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:39:
[...]
Nederland kent zo menige op het eerste oog atypisch positief gecorreleerde dynamiek van problematiek. Hoe hoger, des te meer verstoringen / normaliseren van verstoring, laat ik het zo zeggen. Van fiscaal masseren via drugsgebruik (alcohol en opleidingsniveau) door naar toxiciteit binnen geodemografie (waar het goed gaat en ruimte is volgt bij aanwezige culturele verschuivingen een aantrekkingskracht voor gulzige / perverse actoren in groepsdynamica.
Die wijkagent zou dit moeten weten. Ik sta er oprecht van te kijken dat hij in deze verbaasd is, men krijgt er met regelmaat informatie over, zelfs training bij. Dat gezegd, het zou kunnen dat er sprake is van een tolerantie stelling op niveau van overleg van dienst / instantie. Zo à la exposure limiting - want het kan te makkelijk escaleren.
Politie probeert vooral de boel 'sussen'. Agressieve buren krijgen een keer een hand op de schouder, van hey, doe eens rustig. En de slachtoffers, een joh, probeer ze maar zoveel mogelijk te laten.
Zolang er geen sprake is van openlijke vernieling, en geweldpleging. Kunnen ze vaak niet zoveel.
Het ging niet om het geluid, het ging om de trillingen. Als de trillingen zo hard zijn dat er een glas de tafel afkruipt en de schuifpui hoorbaar trilt lijkt mij een whatsapp berichtje dat de trillingen hard zijn op zijn minst gepast. We hadden natuurlijk ook het kunnen laten stop zetten en er een meter bij laten halen met alle verbonden kosten zoals zij dat gedaan hadden, toen zat het nog goed, dus dat hebben we niet gedaan.JiMiHeNdRiX schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:47:
[...]
Het is dat je bloedserieus bent anders had ik gedacht dat je een grap maakte. Mag jij me vertellen hoe iemand kan heien zonder herrie te maken. Dat kan toch helemaal niet? Je hebt zelf bovendien toch ook geheid? Je buren zijn ongetwijfeld nare mensen, maar dat whatsappje was natuurlijk olie op het vuur, althans zo zou ik dat wel opgevat hebben als je dat aan mij gestuurd had.
Maar... hoe wil jij zachtjes heien dan?R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:57:
[...]
Het ging niet om het geluid, het ging om de trillingen. Als de trillingen zo hard zijn dat er een glas de tafel afkruipt en de schuifpui hoorbaar trilt lijkt mij een whatsapp berichtje dat de trillingen hard zijn op zijn minst gepast. We hadden natuurlijk ook het kunnen laten stop zetten en er een meter bij laten halen met alle verbonden kosten zoals zij dat gedaan hadden, toen zat het nog goed, dus dat hebben we niet gedaan.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik weet niet of dit de beste aanpak is.Cobalt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:33:
Laten we de beschrijving van de buren (ervan uitgaande dat deze klopt) even samenvatten:
- De buren hoeven beide niet meer te werken
- Dus hebben ze meer vrije tijd dan de TS
- De buren hebben geen contact met anderen (familie hoeft geen contact en vrienden hebben ze niet)
- Dus de vrije tijd die ze hebben kunnen ze besteden aan hun "doel"
- De buren zijn tokkies die ervaring hebben met het weg treiteren van andere mensen
- Dus als hun "doel" bestaat uit TS het leven zuur te maken hebben ze die "capaciteiten"
Tenzij TS zelf in de problemen wil komen.
Vergeet de politie ook, ze kunnen niet heel veel doen.
Vergeet handhavingsverzoeken, de gemeente mag alleen handhaven als het openbaar terrein betreft.
Het enige dat rest is: de AP, de rechter of verhuizen.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Weet ik niet, kan ik zonder directe inzage in beleidsstatistiek niet zeggen - er zijn grote regionale verschillen in deze.sugarlevi01 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:51:
[...]
Dat laatste is vooral modus operandi.
Politie probeert vooral de boel 'sussen'. Agressieve buren krijgen een keer een hand op de schouder, van hey, doe eens rustig. En de slachtoffers, een joh, probeer ze maar zoveel mogelijk te laten.
Zolang er geen sprake is van openlijke vernieling, en geweldpleging. Kunnen ze vaak niet zoveel.
Ja, er is absoluut altijd sprake van een de-escalatie focus. Dat is verklaarbaar, ook meer constructief dan tegenwoordig vaak gedacht lijkt te worden. Dat is echter inderdaad iets anders dan zo'n tolerantie stelling, dat is een stellingname van masseren. Of, sussen, zoals je het noemt.
Ik moet zeggen, ik sluit me aan bij de eerdere adviezen van een aantal gebruikers inzake dossieropbouw en juridische ondersteuning. Dit is niet hetzelfde als een doorschieten in "omg op naar de rijdende rechter" of zoiets, het is het kiezen voor de meest nuttige mechanismen in relatie tot de aanwezige bottlenecks. Hoe hard ook, die wijkagent is een bottleneck. De gemeente ook. Wil er iets opgelost worden zonder ruimte te introduceren voor - op basis van het verhaal van de TS - gezocht lijkt te worden door de buren, dan zullen zij aangezet moeten worden tot bewegen.
Dat is ook voor de TS zelf het meest nuttig. Zelf niet de belasting, kundige sturing, fixeren van de relatie op een dynamiek tussen instanties en de buren. Niet TS / buurman en dan de rest.
Dus je laten wegjagen door nieuwkomers?TKroon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:00:
Bespaar je alle juridische ellende en ga gewoon verhuizen.

"When you grow up your heart dies"
Ik hoop dat het doel van dit topic is om het een beetje van je af te schrijven.
Eerste resultaat via Google met de term "camera buren" is deze van het Juridisch Loket; "Wat kan ik doen als mijn buren een camera ophangen?"
De stappen daarin beschreven lijken mij redelijk duidelijk.
Hierin staat de wijkagent als 5e stap, de stappen ervoor heb ik je nog niet over gehoord.
Klop dus aan bij het sociaal wijkteam voor buurtbemiddeling, volgende stap is een mediator.
Stap 4 kan je ook al doen door de voorbeeldbrief te gebruiken.
Verder voor stap 5, als de wijkagent zijn werk niet voor je doet zou ik gewoon bij het politiebureau langsgaan en vragen of een andere agent je aan kan horen. Verder zou je zoals iemand anders al zei een handhavingsverzoek kunnen indienen, de gemeente heeft namelijk de beginselplicht tot handhaven.
Dit is wel een wat langer proces, het kan tot 8 weken duren voor het opgepakt wordt.
Zelf zou ik aanraden de stappen voor buurtbemiddeling en mediation eerst te volgen en niet direct naar het kanton te gaan. Ook al ziet de situatie er nu misschien uitzichtloos uit, dit heeft kans om te resulteren in een oplossing voor het daadwerkelijke probleem: de relatie tussen jullie en jullie buren.
Als je echt wilt dat het op korte termijn aangepakt wordt dan is een kort geding denk ik je enige "verstandige" optie.
Ja er gaat wat geld in zitten, maar als je de procedure wint kan het zijn dat (een deel van) de kosten die je gemaakt hebt door de buren betaald moeten worden.
Eerste resultaat via Google met de term "camera buren" is deze van het Juridisch Loket; "Wat kan ik doen als mijn buren een camera ophangen?"
De stappen daarin beschreven lijken mij redelijk duidelijk.
Hierin staat de wijkagent als 5e stap, de stappen ervoor heb ik je nog niet over gehoord.
Klop dus aan bij het sociaal wijkteam voor buurtbemiddeling, volgende stap is een mediator.
Stap 4 kan je ook al doen door de voorbeeldbrief te gebruiken.
Verder voor stap 5, als de wijkagent zijn werk niet voor je doet zou ik gewoon bij het politiebureau langsgaan en vragen of een andere agent je aan kan horen. Verder zou je zoals iemand anders al zei een handhavingsverzoek kunnen indienen, de gemeente heeft namelijk de beginselplicht tot handhaven.
Dit is wel een wat langer proces, het kan tot 8 weken duren voor het opgepakt wordt.
Zelf zou ik aanraden de stappen voor buurtbemiddeling en mediation eerst te volgen en niet direct naar het kanton te gaan. Ook al ziet de situatie er nu misschien uitzichtloos uit, dit heeft kans om te resulteren in een oplossing voor het daadwerkelijke probleem: de relatie tussen jullie en jullie buren.
Als je echt wilt dat het op korte termijn aangepakt wordt dan is een kort geding denk ik je enige "verstandige" optie.
Ja er gaat wat geld in zitten, maar als je de procedure wint kan het zijn dat (een deel van) de kosten die je gemaakt hebt door de buren betaald moeten worden.
@IThom Buurtbemiddeling/mediator? Laat me niet lachen. Hebben we hier in Enschede, zodra een van de 2 partijen weigert bij de gesprekken aanwezig te zijn (omdat advocaat van de buren er niet bij mocht) dan trekken ze hun handen meteen van de situatie af en wordt je aan je lot overgelaten...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dus omdat ik na een jaar beschuldigt van alles en nog wat, bedreigt ben, me hond bedreigt ben, constant lastig gevallen worden, 3 namen heb gebruikt, waarvan "fraudeurs" zelf toegegeven was en zelf over opgeschept is. "mishandelaars" bij de Moeder van de vrouw vandaan komt. Dus omdat ik de man een pennelikker noem ben IK niet een fijne buur?Diederik schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:59:
***members only***
Tot nu toe hebben we alles vanuit hun kant genegeerd, als ze te ver gaan zoals de bedreigingen lichten we de wijkagent in. Maar ik mag niet 1 slecht wordt gebruiken?
Diederik schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:59:
***members only***
Members only:
Inloggen
Hij zegt nergens dat wat zij doen goed is. Iedereen reageert anders op een gevoel van onrechtmatigheid. Het is geen welles/nietes verhaaltje. Het is geen "ik ben wel goed en zij zijn slecht" verhaaltje.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:08:
[...]
Dus omdat ik na een jaar beschuldigt van alles en nog wat, bedreigt ben, me hond bedreigt ben, constant lastig gevallen worden, 3 namen heb gebruikt, waarvan "fraudeurs" zelf toegegeven was en zelf over opgeschept is. "mishandelaars" bij de Moeder van de vrouw vandaan komt. Dus omdat ik de man een pennelikker noem ben IK niet een fijne buur?
Tot nu toe hebben we alles vanuit hun kant genegeerd, als ze te ver gaan zoals de bedreigingen lichten we de wijkagent in. Maar ik mag niet 1 slecht wordt gebruiken?
/edit: Nogmaals, we veroordelen jou ook niet, want we kennen je niet en we lezen alleen wat jij zegt, maar we proberen te achterhalen waarom de stemming zo is omgeslagen.
[ Voor 53% gewijzigd door OverSoft op 08-07-2021 12:12 ]
Heb je überhaupt alles gelezen?OverSoft schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:09:
[...]
***members only***
[...]
Hij zegt nergens dat wat zij doen goed is. Iedereen reageert anders op een gevoel van onrechtmatigheid. Het is geen welles/nietes verhaaltje. Het is geen "ik ben wel goed en zij zijn slecht" verhaaltje.
Want TS heeft zich nergens mee bemoeit, dat maken die mensen ervan.
De stemming is omgeslagen omdat zij dachten dat de TS zich met hun moeder heeft bemoeit, dat alles op basis dat TS de moeder 2x is tegen gekomen met wandelen en kort praatje heeft gemaakt
[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 08-07-2021 12:13 ]
Zachtjes heien wordt lastig maar het is wel degelijk mogelijk om iets rustiger aan te doen.
Het gaat echter wel een stuk langzamer dan en tijd is geld
Persoonlijk was ik er toch IRL op afgestapt ipv een berichtje op WA maar dat terzijde.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik kan mij de frustratie voorstellen dat dit in jouw situatie niet geholpen heeft, maar de escalatieladder zoals beschreven door het Juridisch Loket is er met een reden.Raven schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:07:
@IThom Buurtbemiddeling/mediator? Laat me niet lachen. Hebben we hier in Enschede, zodra een van de 2 partijen weigert bij de gesprekken aanwezig te zijn (omdat advocaat van de buren er niet bij mocht) dan trekken ze hun handen meteen van de situatie af en wordt je aan je lot overgelaten...
Er zijn dus ook nog verdere stappen / mogelijkheden voor wanneer buurtbemiddelling / mediation niet werkt.
Reden om deze stappen eerst te nemen is dat het een poging is het conflict op te lossen in plaats van de gevolgen van het conflict.
Dat zal met juridische stappen / een aangifte zelden bereikt worden, daarom zou je dat pas moeten willen doen als je al weet dat dat niet gaat gebeuren.
Dus als jij hoort / een vermoeden hebt dat er iemand in het huis van de buren mishandeld wordt zou je daar geen melding van maken? Doe je dat ook als je buren bezig zijn met andere criminele activiteiten?Diederik schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:59:
***members only***
Zolang jij de relatie met de buren maar goed houd! /s
[ Voor 16% gewijzigd door IThom op 08-07-2021 12:48 ]
Martinusz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:12:
[...]
Heb je überhaupt alles gelezen?
Want TS heeft zich nergens mee bemoeit, dat maken die mensen ervan.
Het gaat er niet om of de TS iets gedaan heeft, het gaat er om dat dat gevoel er bij de buren is.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:05:
Er wordt gevraagd naar wat de aanzet zou kunnen zijn geweest.
...
Moeders woonde een aantal maanden in die mantel aanbouw, moeders kende mijn oma en wij hebben zo dus vernomen dat ze in dat huis werd mishandeld, lees controle kwijt over haar bankrekening waarmee de boodschappen voor het hele huis werd gedaan en een nieuwe tv werd gekocht etc, elke dag verbaal aangevallen tot schreeuwen aan toe (dit hebben wij wel een paar keer in de tuin gehoord maar hebben het genegeerd). Vervolgens heeft moeders dit via de huisarts gemeld en er is een heel proces gestart. Op dat moment hadden we misschien 1 a 2 keer die moeder gesproken toen ze aan het wandelen was.
Dat is het moment wanneer de eerste beschuldigingen kwamen dat wij haar moeder aan het helpen waren en dat mijn moeder hun bankrekeningen bespioneerde (mijn moeder werkt bij ING Lease niet de ING bank en was toen al een jaar niet actief vanwege Chemo). Die beschuldigingen waren dus al van tafel geveegd en sinds dien komen ze elke paar weken weer met iets anders. Hoe meer het vanuit ons wordt genegeerd, hoe feller ze worden.
Dat dat niet zo is, is heel mooi, maar neemt dat gevoel bij de buren niet weg.
Daarnaast zijn er simpelweg mensen die van nature uit wantrouwig zijn. Dan ga je er gewoon nooit uitkomen.
Het issue is dus dat de wijkagent probeert te bemiddelen, maar bij elke poging hebben ze weer andere beschuldigingen. Hij heeft gevraagd wat ze nou eigenlijk hiermee willen bereiken, hun antwoord? Dat WIJ HUN met rust moeten laten, de wijkagent weet dat we alles negeren zelf als zij te ver gaan en het bij hem melden. dus bemiddeling is niet mogelijk gezien zij gewoon maar door blijven gaan en door blijven gaan en als de wijkagent erop afkomt dan doen alsof wij constant proberen te escaleren. Zelfs in dit forum probeer ik alle acties die olie op het vuur gooien is te vermijden.IThom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:14:
[...]
Ik kan mij de frustratie voorstellen dat dit in jouw situatie niet geholpen heeft, maar de escalatieladder zoals beschreven door het Juridisch Loket is er met een reden.
Er zijn dus ook nog verdere stappen / mogelijkheden voor wanneer dbuurtbemiddelling / mediation niet werkt.
Reden om deze stappen eerst te nemen is dat het een poging is het conflict op te lossen in plaats van de gevolgen van het conflict.
Dat zal met juridische stappen / een aangifte zelden bereikt worden, daarom zou je dat pas moeten willen doen als je al weet dat dat niet gaat gebeuren.
Stuur de buren eens een briefje met de link naar dit topic. Ben best wel benieuwd wat die te zeggen hebben over deze situatie
Boorpalen. Amsterdam verbiedt niet voor niks tussen bestaande bebouwing te heien met palen slaan.
Nee hoor, dat zeg ik niet. Het zou beleefd zijn al je dit soort uitingen tussen membersonly tags zou plaatsen, nu is het voor de hele wereld leesbaar.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:08:
[...]
Dus omdat ik na een jaar beschuldigt van alles en nog wat, bedreigt ben, me hond bedreigt ben, constant lastig gevallen worden, 3 namen heb gebruikt, waarvan "fraudeurs" zelf toegegeven was en zelf over opgeschept is. "mishandelaars" bij de Moeder van de vrouw vandaan komt. Dus omdat ik de man een pennelikker noem ben IK niet een fijne buur?
Verder is mijn belangrijkste advies om wat afleveringen van de rijdende rechter te kijken, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken en als het eenmaal aan het escaleren is, dan komt het vaak niet meer goed.
Ik zou dat wel melden, maar met enige discretie. En ik twijfel aan de discretie van TS gezien hij al niet de moeite neemt om membersonly tags te gebruiken.IThom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:14:
[...]
[...]
Dus als jij hoort / een vermoeden hebt dat er iemand in het huis van de buren mishandeld wordt zou je daar geen melding van maken? Doe je dat ook als je buren bezig zijn met andere criminele activiteiten?
Zolang jij de relatie met de buren maar goed houd! /s
Ik heb niks geplaatst als members only? Ik ben geen member dus volgens mij kan ik dat niet eens?Diederik schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:25:
[...]
Nee hoor, dat zeg ik niet. Het zou beleefd zijn al je dit soort uitingen tussen membersonly tags zou plaatsen, nu is het voor de hele wereld leesbaar.
Verder is mijn belangrijkste advies om wat afleveringen van de rijdende rechter te kijken, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken en als het eenmaal aan het escaleren is, dan komt het vaak niet meer goed.
Het ding is dat wij het niet willen laten escaleren en daarom alle pogingen om het te laten escaleren negeren maar wel in contact blijven met de wijkagent bij bijvoorbeeld het bedreigen en provocerend gedrag zodat hij in ieder geval er van weet.
Dit issue komt ook nooit meer goed, maar dat betekend nog niet dat het topic onderwerp, de camera's, niet opgelost kunnen worden. De reden waarom ik het één en ander vertel over deze buren en hun praktijken is om duidelijk te maken dat bemiddeling al niet meer mogelijk is.
Volgens mij is iedereen met een account op Tweakers.net een "member" en kan dan dus de member-only tags gebruiken.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:32:
[...]
Ik heb niks geplaatst als members only? Ik ben geen member dus volgens mij kan ik dat niet eens?
Het ding is dat wij het niet willen laten escaleren en daarom alle pogingen om het te laten escaleren negeren maar wel in contact blijven met de wijkagent bij bijvoorbeeld het bedreigen en provocerend gedrag zodat hij in ieder geval er van weet.
Dit issue komt ook nooit meer goed, maar dat betekend nog niet dat het topic onderwerp, de camera's, niet opgelost kunnen worden. De reden waarom ik het één en ander vertel over deze buren en hun praktijken is om duidelijk te maken dat bemiddeling al niet meer mogelijk is.
Members only:
Inloggen
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
@R.Mats Overzicht van UBB-codes #tag_membersonly
Hiermee kunnen alleen ingelogde gebruikers van Tweakers de tekst lezen.
Verder denk ik dat het al geëscaleerd is, je geeft aan dat je door je buren op straat wordt uitgescholden, zij schaden jouw privacy en zetten andere buren tegen jou op.
Ik denk niet dat er een manier is om dit weer 'normaal' te krijgen.
Hiermee kunnen alleen ingelogde gebruikers van Tweakers de tekst lezen.
Verder denk ik dat het al geëscaleerd is, je geeft aan dat je door je buren op straat wordt uitgescholden, zij schaden jouw privacy en zetten andere buren tegen jou op.
Ik denk niet dat er een manier is om dit weer 'normaal' te krijgen.
members-only tags zijn om de content van zoekmachines af te schermen. Alle tweakers gebruikers kunnen hiervan gebruik maken:R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:32:
[...]
Ik heb niks geplaatst als members only? Ik ben geen member dus volgens mij kan ik dat niet eens?
code:
1
| [mo]Mijn tekst hier[/mo] |
Members only:
Inloggen
Als je de inhoud van je berichten nu in MO tags zet gaat het in elk geval al een stukje beter zijn...
[ Voor 11% gewijzigd door azerty op 08-07-2021 12:43 ]
Al is het vaak taak voor politie om te de-escaleren, het inschakelen van politie is natuurlijk al een escalatie in het conflict.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:19:
[...]
Het issue is dus dat de wijkagent probeert te bemiddelen, maar bij elke poging hebben ze weer andere beschuldigingen. Hij heeft gevraagd wat ze nou eigenlijk hiermee willen bereiken, hun antwoord? Dat WIJ HUN met rust moeten laten, de wijkagent weet dat we alles negeren zelf als zij te ver gaan en het bij hem melden. dus bemiddeling is niet mogelijk gezien zij gewoon maar door blijven gaan en door blijven gaan en als de wijkagent erop afkomt dan doen alsof wij constant proberen te escaleren. Zelfs in dit forum probeer ik alle acties die olie op het vuur gooien is te vermijden.
Het is in veel gevallen de moeite waard een stapje terug te nemen. Ook al komt het misschien niet zo over, waarschijnlijk willen je buren ook een eind aan dit conflict, misschien wat minder graag dan jij, en ze zien misschien een andere oplossing voor zich dan jullie doen.
Buurtbemiddeling is net iets minder dan een politieagent aan de deur, en kan er voor zorgen dat er wat minder gefocust wordt op dat er een conflict is, maar meer op hoe het conflict opgelost wordt.
Bemiddeling is daar dan uiteindelijk vaak ook beter voor geschikt dan de wijkagent.
(Zou je echt willen aanraden het niet van te voren uit te sluiten)
Ik heb echt het idee dat de buren last hebben van psychose ofzo. ik heb een buurvrouw gehad die daar ook last van had. Die riep op een gegeven moment dat ik en mijn vrouw steeds voor haar keukenraam zouden staan om naar binnen te kijken en als ze dan wat wilde zeggen zouden we snel weglopen. Totale onzin, later was ze dan weer normaal en nu is ze daar weg.IThom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:48:
[...]
Al is het vaak taak voor politie om te de-escaleren, het inschakelen van politie is natuurlijk al een escalatie in het conflict.
Het is in veel gevallen de moeite waard een stapje terug te nemen. Ook al komt het misschien niet zo over, waarschijnlijk willen je buren ook een eind aan dit conflict, misschien wat minder graag dan jij, en ze zien misschien een andere oplossing voor zich dan jullie doen.
Buurtbemiddeling is net iets minder dan een politieagent aan de deur, en kan er voor zorgen dat er wat minder gefocust wordt op dat er een conflict is, maar meer op hoe het conflict opgelost wordt.
Bemiddeling is daar dan uiteindelijk vaak ook beter voor geschikt dan de wijkagent.
(Zou je echt willen aanraden het niet van te voren uit te sluiten)
Maar ik heb het wel meer gezien, ook bij een collega (die dacht dat de aarde plat was en een week later was opgenomen en bij familie die er al jarenlang mee zit en er medicijnen voor krijgt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het komt dus ook voor in de nette wijken lees ik. Het lijkt wel met de dag erger te worden dat buren elkaar het leven zuur maken.
You are NIJL-ed!
KloptNijl schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:07:
Het komt dus ook voor in de nette wijken lees ik. Het lijkt wel met de dag erger te worden dat buren elkaar het leven zuur maken.
*knip*
Gebruik de originele url aub en dit voegt verder niks toe.
[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 08-07-2021 20:16 ]
En daarmee de buren in de hand spelen en olie op het vuur gooien, lijkt me niet heel handig in elk geval.torretje2012 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:23:
Wat voor Amsterdam eigenlijk andere redenen heeft.Pizza_Boom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:24:
Boorpalen. Amsterdam verbiedt niet voor niks tussen bestaande bebouwing te heien met palen slaan.
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2021 13:25 ]
Absoluut, maar het is natuurlijk wel bizar dat we midden in een woonwijk gaan staan heien... Maar dat zou aan de problemen van TS niets veranderen, want die lui zijn geschift.CH4OS schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:23:
[...]
Wat voor Amsterdam meer redenen heeft dan de irritatie van omwonenden alleen.
TS moet er nu vooral voor zorgen dat hij niet de gebeten hond is. Niet zoals in dit topic, waarin de TS de schuld krijgt:tweakerrobin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:25:
Persoonlijk zou ik gewoon een gezellig gesprek proberen aan te gaan met de buren. En vragen wat zijn idee was met al die nieuwe camera's.
Mijn tienerbrein heeft echter een ander idee, immers een buurman die een camera op je richt is gewoon een vieze gluurbuur. Koop op Aliexpress een beetje sterke laser en schijn recht op de sensor. Een beproefde methode in Hong Kong en menig festival. De sensor zal doorbranden op de verticale of horizontale lijnen. Eieren en zand op de ramen werkt trouwens ook irriterend. Niet echt relatie bevorderend.
BlazeMuis in "De buurman (en vrienden)"
[ Voor 62% gewijzigd door Pizza_Boom op 08-07-2021 13:28 ]
Persoonlijk zou ik gewoon een gezellig gesprek proberen aan te gaan met de buren. En vragen wat zijn idee was met al die nieuwe camera's.
Mijn tienerbrein heeft echter een ander idee, immers een buurman die een camera op je richt is gewoon een vieze gluurbuur. *knip*
Vandalisme stellen we dus niet voor
Mijn tienerbrein heeft echter een ander idee, immers een buurman die een camera op je richt is gewoon een vieze gluurbuur. *knip*
Vandalisme stellen we dus niet voor
[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 08-07-2021 20:14 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/YKHMOlkW3gMtjw2Ws3MVL2dM.png?f=user_large)
Op je raam plakken, popcorn erbij en wachten
Ik hoop dat je inziet dat de buren dit juist willen. Dus is dit alleen maar olie op het vuur, iets wat de buren in dit geval dus in de hand werkt. Daarnaast is deze "tip" ook al meerdere keren voorbij gekomen...tweakerrobin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:25:
Mijn tienerbrein heeft echter een ander idee, immers een buurman die een camera op je richt is gewoon een vieze gluurbuur. Koop op Aliexpress een beetje sterke laser en schijn recht op de sensor. Een beproefde methode in Hong Kong en menig festival. De sensor zal doorbranden op de verticale of horizontale lijnen. Eieren en zand op de ramen werkt trouwens ook irriterend. Niet echt relatie bevorderend.
Dan moet er toch iets gebeurd zijn..? Lijkt mij des te meer reden om het "goed te maken". De makkelijkste manier om hier allemaal vanaf te zijn..R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:11:
[...]
Wij wonen er sinds 2016, dit is begonnen in halverwege 2020. dus het is 3.5 jaar goed gegaan, normaal vriendelijk contact. Nu wordt elke week vanuit hun kant de gemeente en de wijk agent aangeschreven met elke keer weer wat nieuws.
Juah, niet blij is zacht uitgedrukt. Mensen uit hun huis krijgen is gewoon erg moeilijk. Stel dat je uiteindelijk gelijk krijgt en de camera's gedraaid moeten worden, dan hebben ze verloren en gaan ze je alleen maar meer "haten". Dan ben je dus echt niet de winnaar maar kan je nog veel meer gezeik tegemoet zien.GOskMet schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:12:
[...]
Dat is natuurlijk wel anders, jij was er niet blij mee maar jou buren waren (vrijwel zeker) niet op een juridisch geschil uit.
Dit gaat helemaal nergens over, ik weet natuurlijk niet wat de buren van @R.Mats allemaal meegemaakt hebben (wellicht valt daar over te praten) maar je bent toch niet goed in je bovenkamer als je je zo opstelt tegenover de rest van de wereld.
Ik kon het ook juridisch aan gaan pakken, zit je constant je dossier aan te vullen, je constant te ergeren, de wijkagent bellen, andere instantie bellen en ga zo maar door. Daar word je echt niet vrolijker van. Dan liever proberen het "goed" te maken, want blijkbaar ging het 3,5 jaar wel goed, en verder met je leven. Ookal moet je daarvoor even je principes opzij zetten en vriendelijk naar ze toe stappen terwijl je ze wel achter het behang kunt plakken.
Die camera's schijnen gewoon bij je naar binnen joh, echt niet normaal.
Hou een logboek bij of hang eens zelf camera's op --> Wel dat het alleen jouw grond filmt.
Juridisch loket inschakelen hiervoor hoor.
Hou een logboek bij of hang eens zelf camera's op --> Wel dat het alleen jouw grond filmt.
Juridisch loket inschakelen hiervoor hoor.
[ Voor 99% gewijzigd door Agent47 op 08-07-2021 13:30 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zal niet de enige plek zijn waar men, om niet gek te worden van elkaar (binnen een huishouden) maar op de buurt / buren gaan letten. (Veel verder van huis kunnen of durven ze wellicht niet door de corona.)Thomas18GT schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:28:
[...]
Dan moet er toch iets gebeurd zijn..? Lijkt mij des te meer reden om het "goed te maken". De makkelijkste manier om hier allemaal vanaf te zijn..
[...]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Ik denk dat je toch echt stevig in je schoenen moet staan en de buren confronteert met de situatie. Het helpt als je een beetje de (tokkie) taal spreekt. Belangrijk is dat je empathisch blijft voor hun situatie, maar wel duidelijk aangeeft dat ze diep in de problemen zitten als het zo blijft.
Heb je al aangifte gedaan van stalking? Daar valt dit ruim onder, en het bewijs is ook niet zo lastig te leveren. Mocht de wijkagent je aangifte niet willen opnemen, ga dan naar het bureau. In het zeer onwaarschijnlijke geval dat zij de aangifte niet willen opnemen, schrijf dan een brief aan de officier van justitie in jou regio. Je brief is dan gelijk de aangifte.
https://www.om.nl/contact
https://www.om.nl/contact
@Diederik he frind deze member komt voor advies. Dat betekend niet dat hij zit te wachten op je meningen of hij nu wel of geen goede buur is! zullen we dat even buiten de beschouwing houden??
naar de rest ... boeie de TS wist niet hoe member only tags werken, geweldig laten we hem ff verder de grond intrappen. Kom op hij komt voor advies. Laten we dat dan in iedergeval zonder oordelen geven.
@R.Mats Nare situatie man. Maar ik ben het met veel mensen hier eens. T ziet er niet naar uit dat dit nog opgelost kan worden. Zelfs met juridische hulp ga je niet voorkomen dat er spanningen tussen jouw zelf en de buren blijven bestaan! een optie lijkt dus inderdaad verhuizen! Wat de meeste mensen hier echter niet realizeren is dat dit een koop woning is! ( dat geld voor zo'n 80% van almere ) ff gauw verhuizen is dus lastig!
T enig ander wat overblijft totaal nergens meer op reageren, en gestaag een dosier aanleggen en alles vastleggen wat je maar kan. incidenten met de buuren ( waar je niet omheen kon IVM dat hun de confrontatie opzochten ) foto's maken van de cameras ( heb je nu dus al ) etc en dan aanbieden bij een jurist/rechtsbijstand
Let op het laatste zal beperkt helpen. Als ze echt telkens iets nieuws verzinnen dan word je misschien wel in t gelijk gesteld door een rechter voor die feiten, maar niet voor de "nieuwe"! Meestal zit er aan een uitspraak wel een dwangsom. En gezien die dingen meestal oplopen tot 5 10 of 15k ben je dan in iedergeval van die zaken al af! Toch ziet er niet fijn uit voor je t klinkt hard verhuizen lijkt voor eigen rust denk ik wel t beste!
Ps. blijf maar weg bij de oorzaak beginselen in dit geval. Dat maakt nu toch niet meer uit, het conflict is er immers al. En ongeacht of dat wat je aanhaalt nu wel of niet de oorzaak is. Het is duidelijk dat je buren nu toch al een bepaald beeld van je hebben, welke jij nu niet meer veranderd!
naar de rest ... boeie de TS wist niet hoe member only tags werken, geweldig laten we hem ff verder de grond intrappen. Kom op hij komt voor advies. Laten we dat dan in iedergeval zonder oordelen geven.
@R.Mats Nare situatie man. Maar ik ben het met veel mensen hier eens. T ziet er niet naar uit dat dit nog opgelost kan worden. Zelfs met juridische hulp ga je niet voorkomen dat er spanningen tussen jouw zelf en de buren blijven bestaan! een optie lijkt dus inderdaad verhuizen! Wat de meeste mensen hier echter niet realizeren is dat dit een koop woning is! ( dat geld voor zo'n 80% van almere ) ff gauw verhuizen is dus lastig!
T enig ander wat overblijft totaal nergens meer op reageren, en gestaag een dosier aanleggen en alles vastleggen wat je maar kan. incidenten met de buuren ( waar je niet omheen kon IVM dat hun de confrontatie opzochten ) foto's maken van de cameras ( heb je nu dus al ) etc en dan aanbieden bij een jurist/rechtsbijstand
Let op het laatste zal beperkt helpen. Als ze echt telkens iets nieuws verzinnen dan word je misschien wel in t gelijk gesteld door een rechter voor die feiten, maar niet voor de "nieuwe"! Meestal zit er aan een uitspraak wel een dwangsom. En gezien die dingen meestal oplopen tot 5 10 of 15k ben je dan in iedergeval van die zaken al af! Toch ziet er niet fijn uit voor je t klinkt hard verhuizen lijkt voor eigen rust denk ik wel t beste!
Ps. blijf maar weg bij de oorzaak beginselen in dit geval. Dat maakt nu toch niet meer uit, het conflict is er immers al. En ongeacht of dat wat je aanhaalt nu wel of niet de oorzaak is. Het is duidelijk dat je buren nu toch al een bepaald beeld van je hebben, welke jij nu niet meer veranderd!
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Ik weet niet of je zo 1-2-3 aan een laser komt die sterk genoeg is.tweakerrobin schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:25:
maar het is ook al sta je uit beeld altijd wel redelijk duidelijk waar de laser vandaan komt.
En daarmee ook waar jij staat.
Je moet ook recht in de camera laseren, want schuin is het effect minimaal.
Daarnaast is dit vandalisme en valt het de verkeerde kant op.
Zij zijn nu fout, en dat moet je zo houden.
Vooral niks doen waarmee je zelf de lul bent.
Zelfs die witte camera die recht in je gezicht schijnt niet verdraaien.
Straks breekt het pootje en ben je de sjaak.
Gewoon iets voor zetten.
En de rest via een advocaat doen.
(brieven en dergelijke)
Maar serieus wat hebben de buren er aan dat de camera's richting TS zijn gedraaid? Gelijk krijgen of niet de buren horen gewoon die camera's niet naar iemand anders zijn eigendommen te richten. Dit is gewoon tegen de privacy wet.Thomas18GT schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:28:
[...]
Juah, niet blij is zacht uitgedrukt. Mensen uit hun huis krijgen is gewoon erg moeilijk. Stel dat je uiteindelijk gelijk krijgt en de camera's gedraaid moeten worden, dan hebben ze verloren en gaan ze je alleen maar meer "haten". Dan ben je dus echt niet de winnaar maar kan je nog veel meer gezeik tegemoet zien.
Ook al probeert TS het met de buren goed te maken, zullen deze dan zomaar de camera's verwijderen? Daarbij hoop ik dat de buren zelf de camera's hebben opgehangen, want het bedrijf die ze anders heeft geplaatst is gewoon ook in overtreding. Ik neem aan dat bedrijven die dit soort producten plaatsen zelf weten dat dit gewoonweg niet mag alleen in hele uitzonderlijke situaties.
Kan je dit niet opnemen en dan aangifte doen? Doodsbedreigingen zijn volgens mij voldoende voor een lange gevangenisstraf.R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:11:
- Als ik de hond uitlaat wordt ik verrot gescholden of wordt ik en me hond met de dood bedreigt.
PS: Ik weet niet of dit al langsgekomen is, dit topic gaat zo snel.
Je hebt een account dus ben je memberR.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:32:
[...]
[ Voor 45% gewijzigd door GekkePrutser op 08-07-2021 14:48 ]
1. De relatie met de buren is al verziekt en gaat ook nooit meer goed komen. Praten heeft duidelijk geen zin met deze mensen.
2. Lasers lijken me de beste oplossing, je ziet in bovenstaand filmpje dat het beeld meteen onbruikbaar wordt (maar niet meteen schade aanricht). Laser verbruikt een stuk minder energie dan een IR-floodlight om hetzelfde te bewerkstelligen.
3. Buren zullen wat anders gaan verzinnen om je te treiteren en dan kun je weer een nieuw topic openen
Veel sterkte hiermee!
2. Lasers lijken me de beste oplossing, je ziet in bovenstaand filmpje dat het beeld meteen onbruikbaar wordt (maar niet meteen schade aanricht). Laser verbruikt een stuk minder energie dan een IR-floodlight om hetzelfde te bewerkstelligen.
3. Buren zullen wat anders gaan verzinnen om je te treiteren en dan kun je weer een nieuw topic openen
Veel sterkte hiermee!
Als een belangrijk iemand slachtoffer is wel ja, in het geval van onbelangrijke burgers niet, een ontkenning is genoeg om er ongestraft mee door te kunnen gaan en in mijn geval durft niemand uit de buurt te getuigen omdat zij dan ook slachtoffer worden.GekkePrutser schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:41:
[...]
Kan je dit niet opnemen en dan aangifte doen? Doodsbedreigingen zijn volgens mij voldoende voor een lange gevangenisstraf.
Oscar Wilde
Verwijderd
Waarom vinden veel mensen het acceptabel om spullen van een ander te vernielen?Cheezus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:41:
Je gaat toch ook geen auto's bekrassen of ramen ingooien?
Maar camera's slopen is dan wel acceptabel?
Verlaag je niet tot het niveau van de tegenpartij, laat zien dat je volwassen bent en doe gewoon normaal.
Vind het ook vreemd dat Tweakers het gewoon toestaat dat hier wordt aangezet tot vernielen van andermans spullen.
Zelfs als je er opnames van hebt?Raven schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:47:
[...]
Als een belangrijk iemand slachtoffer is wel ja, in het geval van onbelangrijke burgers niet, een ontkenning is genoeg om er ongestraft mee door te kunnen gaan en in mijn geval durft niemand uit de buurt te getuigen omdat zij dan ook slachtoffer worden.
Maarja de rechter zal de eerste keer inderdaad ook wel voorwaardelijke straffen geven en dan zit je nog steeds naast die buur die dan nog kwader is natuurlijk.
Zijn infrarood floodlights illegaal? Graag een linkje danLapa schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:00:
[...]
De perfecte Tweakers oplossing voor een buren probleem. Het werkt conflict-escalerend, is borderline illegaal en vereist technische snufjes die geen normaal mens voorhanden heeft.
Try SCE to Aux
Ja helemaal niks natuurlijk, maar waarschijnlijk vervelen ze zich. Geef ze iets anders te doen of iemand anders om zich op te richten (omdat ze jou plots wel een aardige gast vinden), dat is de enige manier om ervanaf te komen.Andyk125 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:40:
[...]
Maar serieus wat hebben de buren er aan dat de camera's richting TS zijn gedraaid? Gelijk krijgen of niet de buren horen gewoon die camera's niet naar iemand anders zijn eigendommen te richten. Dit is gewoon tegen de privacy wet.
Ook al probeert TS het met de buren goed te maken, zullen deze dan zomaar de camera's verwijderen? Daarbij hoop ik dat de buren zelf de camera's hebben opgehangen, want het bedrijf die ze anders heeft geplaatst is gewoon ook in overtreding. Ik neem aan dat bedrijven die dit soort producten plaatsen zelf weten dat dit gewoonweg niet mag alleen in hele uitzonderlijke situaties.
1. Waaruit blijkt dat? Er is 3,5 jaar redelijk/prima contact geweest met dezelfde mensen en toen sloeg het ineens om. Ik zou proberen uit te zoeken waar dat door komt en het recht proberen te zetten.Cheezus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:41:
1. De relatie met de buren is al verziekt en gaat ook nooit meer goed komen. Praten heeft duidelijk geen zin met deze mensen.
3. Buren zullen wat anders gaan verzinnen om je te treiteren en dan kun je weer een nieuw topic openen![]()
Veel sterkte hiermee!
2. Steek gelijk hun huis in de fik anders. Je staat op camera hun eigendom te slopen?
3. Zeker als je 2 doet, en dan zou ik het nog terecht vinden ook.
[ Voor 35% gewijzigd door Thomas18GT op 08-07-2021 14:56 ]
Die heb ik helaas (nog?) niet weten te maken, maar gezien mijn ervaringen met de lokale politie zou het mij niet verbazen dat een eventuele opname "spontaan" in het niets verdwijnt. De woorden plichtverzuim en machtsmisbruik komen al jaren in mijn gedachten langs. Het is net alsof alle betrokken agenten de wijkagent die met het beschermen van de buren is begonnen (vermoed al lange tijd dat zij elkaar persoonlijk kennen) proberen te voorkomen dat zijn reputatie eraan gaat. Maar ja, bewijs dat maar eens.GekkePrutser schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:49:
[...]
Zelfs als je er opnames van hebt?
Maarja de rechter zal de eerste keer inderdaad ook wel voorwaardelijke straffen geven en dan zit je nog steeds naast die buur die dan nog kwader is natuurlijk.
Overigens hebben de buren hier 3 camera's, die alle 3 meer filmen dan toegestaan en waarvan 1 zelfs recht in de woonkamer van de overburen kijkt, ik weet niet waar en hoe vaak de overburen dit hebben gemeld, maar er is niets mee gedaan.
Oscar Wilde
FTFY
Sowieso, verhuizen in deze markt... dat is echt niet zomaar een optie.
Zowel koop en huur zitten in de overkook en je levert er vrijwel zeker op in. Zeker als je op die terror buren na gewoon goed zit.
OT:
Ik verbaas me er over dat de bedreigingen niet al meer dan voldoende grond is voor actie.
Heb je dat nooit kunnen opnemen voor een concrete aangifte van bedreiging?
Als je een beetje scheef kijkt naar een pet beledig je een ambtenaar maar jij moet als jan burger wegkijken bij concrete doodsverwensingen. Hoe werkt dat?
De stand van die camera's ook. Het is glashelder dat die op alles behalve hun eigendommen zijn gericht. Dat de wijkagent weggaat met "kan ik niks aan doen" zou door mij erg slecht ontvangen worden. Wat kan er dan wél?
[ Voor 10% gewijzigd door Polderviking op 08-07-2021 15:07 ]
Woongenot is toch wel één van de belangrijkste kwaliteiten van leven!
Als je daar nog gelukkig wilt worden en blijven wonen, dan moet je verzoenen. Nodig ze eens uit voor een borrel en ga praten. Geen bemiddelaar of advocaat en dergelijke, dat creëert alleen maar druk. Laat zien dat je vanuit jouw persoonlijk een goede verstandshouding wilt.
Ga alsjeblieft niet een strijd aan! Je wilt immers dat er geen verliezers zijn, maar wel winnaars.
En anders is verhuizen echt de enige optie.
Als je daar nog gelukkig wilt worden en blijven wonen, dan moet je verzoenen. Nodig ze eens uit voor een borrel en ga praten. Geen bemiddelaar of advocaat en dergelijke, dat creëert alleen maar druk. Laat zien dat je vanuit jouw persoonlijk een goede verstandshouding wilt.
Ga alsjeblieft niet een strijd aan! Je wilt immers dat er geen verliezers zijn, maar wel winnaars.
Ga jij bij iemand bieren die je met de dood bedreigt? (Ook aan @DBC87 overigens). Voor mij zou dat echt de drempel zijn waarbij het nooit meer goed komt.Thomas18GT schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:56:
Ben ik de enige die een mand speciaalbiertjes en een tokkiewijntje zou halen en ze uit zou nodigen of langs zou gaan? Ik zie nergens dat dat al is gedaan? Vind iets wat je allebei leuk vind of zorg dat ze hun focus ergens anders op richten. Dat gaat in ieder geval veel minder stressvol en goedkoper zijn.
Dat is toch heel wat anders? Daar heb je weinig last van behalve misschien wat gekreun. Ik vind dit toch wel een heel andere situatie.Thomas18GT schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:56:
Wij hadden jaren geleden buren die sexfeesten gaven (65+). Daar was ik ook niet blij mee, maar zolang wij er zo min mogelijk last van hadden prima te accepteren. Beter dan ruzie hebben met mensen die de hele dag niks te doen hebben, want dat ga je niet winnen. Ook als die camera's gedraaid moeten worden vinden ze wel weer wat anders.
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 08-07-2021 15:07 ]
hmm zou ik als eerst proberen. Als je goed leest echter dan denk ik dat @R.Mats dat al lang geprobeerd heeft! Er is bij deze buurtjes een beeld ontstaan van de TS die je er ben ik bang niet meer uit gaat krijgen. Ik ben het met je eens hoor, naar mijn mening moet een dialoog altijd mogelijk zijn! ... mjah dat zijn jij en ik, je krijgt helaas niet altijd iedereen mee in dat denk patroon!DBC87 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:02:
Woongenot is toch wel één van de belangrijkste kwaliteiten van leven!
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Diederik schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:59:
***members only***
Hier word ik dan weer allergisch van. Het corona-excuus. Ga weg man. Dit is gewoon geen haar fatsoen in je flikker hebben. Een kort lontje. Doe er wat aan zou ik tegen ze willen zeggen. Ik vind ook niet alles leuk wat er afgelopen jaar gebeurd is, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn interne woede/teleurstelling/younameit moet gaan projecteren op een ander.In Corona tijd heeft niet iedereen het even makkelijk, en daardoor nogal een kort lontje, als zij weten/horen/gehoord hebben dat jij zo over ze denkt, dan verklaart dat voor mij het huidige argwaan dat jouw buren richting jou hebben.
Het zou mij niks verbazen dat dit soort volk ook de 5G mast in de wijk in brand zo steekt. Muntjes probeert op hun voorhoofd te laten plakken en Mark Rutte de schuld geven van dat het weer op dit moment zo kut is.
[ Voor 12% gewijzigd door aschja op 08-07-2021 15:09 ]
Jazeker. Mijn buurman zei in het begin ook geen aardige dingen toen mijn vriendin het juridisch aan wilde pakken. Daar veroorzaak je zulke reacties mee, of je dat nou eerlijk vind of niet. Nadien kon ik prima aanbellen tijdens een feestje en verplaatste ze het bed even naar een andere muur zodat die niet tegen die van ons stond te bonken.GekkePrutser schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:05:
[...]
Ga jij bij iemand bieren die je met de dood bedreigt?
[...]
Dat is toch heel wat anders? Daar heb je weinig last van behalve misschien wat gekreun. Ik vind dit toch wel een heel andere situatie.
Wat gekreun? Hele nachten ja. Wat heb je nou voor last van camera's die geen geluid maken? Ik had graag geruild hoor
Jaja, tuurlijk heb je last van die camera's, mentaal gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Thomas18GT op 08-07-2021 15:10 ]
Dus is eigenlijk de enige conclusie verhuizen!
Als je het niet gaat winnen en er zit geen verbetering in, dan zijn er geen andere opties meer.
Hoe frustrerend ook, met praten kom je meestal het verst en schaad je je eigen belangen het minst. Als mijn buren dit deden zou ik aanbellen en vragen waarom ze hun camera's op mijn huis en tuin gericht hebben. Niets meer, niets minder. Je kunt niet in hun hoofd kijken, dus je weet niet wat erachter zit. Afhankelijk van hun antwoord kun je verdere actie ondernemen.
Verder sterkte gewenst, je zult maar zulke enorme zuigers als buren hebben. Het is bijzonder kinderachtig gedrag en dat betekent meestal dat ze zich op de een of andere manier tekort gedaan voelen. Dat kun je niet oplossen maar je hoeft er ook niet in mee te gaan. Laat je niet koeioneren en benader het op een volwassen manier, dan heb je er zelf het minste last van. Je buren zijn niet anders dan kinderen die midden in de supermarkt op de grond gaan liggen krijsen voor aandacht. Misschien dat dit beeld al helpt.
Verder sterkte gewenst, je zult maar zulke enorme zuigers als buren hebben. Het is bijzonder kinderachtig gedrag en dat betekent meestal dat ze zich op de een of andere manier tekort gedaan voelen. Dat kun je niet oplossen maar je hoeft er ook niet in mee te gaan. Laat je niet koeioneren en benader het op een volwassen manier, dan heb je er zelf het minste last van. Je buren zijn niet anders dan kinderen die midden in de supermarkt op de grond gaan liggen krijsen voor aandacht. Misschien dat dit beeld al helpt.
[ Voor 41% gewijzigd door Vistajevski op 08-07-2021 15:31 ]
Je kan 100x gelijk hebben en er een principekwestie van maken, maar dat gaat de situatie niet verbeteren. Daar gaat het om. Zit je mooi met je gelijk en nul-komma-nul woongenot, gefeliciteerd.GekkePrutser schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:05:
[...]
Ga jij bij iemand bieren die je met de dood bedreigt?
... not as I do.
(Advocaat van de duivel):
Als ik zie hoe de camera’s staan, dan kunnen ze ook zo geplaatst zijn omdat buren bang zijn dat indringers op het dakje klimmen? Zie ook de pinnen op de schutting?
Ik heb alles gelezen hoor, dus begrijp echt wel dat er flink wat gebeurd is, maar niet alles is wat het lijkt.
Ik zou het eens uitproberen met die kleine witte camera die op je kliko is gericht. Als je die een slagje naar hun huis draait, staat ie lijnrecht met de schutting. Mochten de buren er iets van zeggen dan reageer je dat je dacht dat ie verschoven was. En weet je meteen dat het wel degelijk de bedoeling was. Reageren ze niet, dan geeft dat misschien ruimte om het over de andere twee te hebben.
Als ik zie hoe de camera’s staan, dan kunnen ze ook zo geplaatst zijn omdat buren bang zijn dat indringers op het dakje klimmen? Zie ook de pinnen op de schutting?
Ik heb alles gelezen hoor, dus begrijp echt wel dat er flink wat gebeurd is, maar niet alles is wat het lijkt.
Ik zou het eens uitproberen met die kleine witte camera die op je kliko is gericht. Als je die een slagje naar hun huis draait, staat ie lijnrecht met de schutting. Mochten de buren er iets van zeggen dan reageer je dat je dacht dat ie verschoven was. En weet je meteen dat het wel degelijk de bedoeling was. Reageren ze niet, dan geeft dat misschien ruimte om het over de andere twee te hebben.
Onderstaande zou ik niet doen. Als ze regelmatig op de camera kijken zien ze dat hij versteld is en spoel je zo terug naar het moment waarop dat is gebeurd. Dit bewaren ze en dan heb jij wat uit te leggen.Toke_gt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:22:
Ik betrap mijzelf hier ook wel eens op. Ik heb 5 camera's. Alles in goed overleg hoor. Gisteren nog zag ik ineens dat de bal van mijn zoontje tussen wat hout (we zijn aan het verbouwen) was ingeklemd. Ik was toch even benieuwd hoe dat kon.
Bleek die bal al de hele tijd door de wind meegenomen te worden en overal naartoe te rollen over de oprit, mijn zoon had hem niet opgeborgen. Toen is er een collectant aan de deur geweest die dit ook zag en ze heeft hem netjes tussen het hout geklemd zodat hij niet de straat op kon rollen
Als mijn camera ineens van positie is veranderd, dan zou ik dat zeker nakijken.
Heb je echt gelezen?Toke_gt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:22:
Hij doet camera verplaatsen
Camera gaat "stuk", aangifte door buren
TS de sjaak
Wie heeft het over vernielen? Een legale laser vernielt niet zoveel. Je zorgt er alleen voor dat het beeld wordt verstoort. De buren kunnen dit dan makkelijk voorkomen door de camera's gewoon op hun eigen perceel te richten.Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:49:
[...]
Waarom vinden veel mensen het acceptabel om spullen van een ander te vernielen?
Je gaat toch ook geen auto's bekrassen of ramen ingooien?
Maar camera's slopen is dan wel acceptabel?
Verlaag je niet tot het niveau van de tegenpartij, laat zien dat je volwassen bent en doe gewoon normaal.
Vind het ook vreemd dat Tweakers het gewoon toestaat dat hier wordt aangezet tot vernielen van andermans spullen.
1. Bedreigingen, smaad en nu dus bewust camera's op alleen het huis/terrein van de TS richten.Thomas18GT schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:54:
1. Waaruit blijkt dat? Er is 3,5 jaar redelijk/prima contact geweest met dezelfde mensen en toen sloeg het ineens om. Ik zou proberen uit te zoeken waar dat door komt en het recht proberen te zetten.
2. Steek gelijk hun huis in de fik anders. Je staat op camera hun eigendom te slopen?
3. Zeker als je 2 doet, en dan zou ik het nog terecht vinden ook.
2. Beeld verstoren is wat anders dan slopen. Huis in de fik zetten is wel een goede oplossing voor het probleem inderdaad.
3. De buren willen gewoon TS treiteren, en dat probleem zal niet opgelost worden (nouja, ze zijn al op leeftijd dus héél lang kan het allemaal niet meer duren...).
Sterker nog, de buren kunnen ook de beelden zo opslaan dat hij precies afkapt op het moment dat TS de camera vastpakt. Daarna maken ze de camera zelf stuk en gaat TS op voor vandalisme.Vorkie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Heb je echt gelezen?
Hij doet camera verplaatsen
Camera gaat "stuk", aangifte door buren
TS de sjaak
Dit is echt heel simpel te fabriceren met een mp4 cutter programmaatje.
Een legale IR laser in NL? Veel succes maar die ga je niet vinden.Cheezus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:38:
[...]
Wie heeft het over vernielen? Een legale laser vernielt niet zoveel. Je zorgt er alleen voor dat het beeld wordt verstoort. De buren kunnen dit dan makkelijk voorkomen door de camera's gewoon op hun eigen perceel te richten.
Overigens met een laser heb je echt niet veel vermogen nodig om de CCD of CMOS te frituren.
YouTube: laser 5 d mark II sensor KILL
En dit zijn dezelfde lasers waar je als mens gewoon in mag kijken onder dezelfde omstandigheden.
[ Voor 50% gewijzigd door Fairy op 08-07-2021 15:46 ]
Verwijderd
Met een laser op de camera schijnen veroorzaakt beschadiging aan de sensor in de camera, dus is dat vernieling. Heb je het filmpje wel goed bekeken?Cheezus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:38:
[...]
Een legale laser vernielt niet zoveel. Je zorgt er alleen voor dat het beeld wordt verstoort. De buren kunnen dit dan makkelijk voorkomen door de camera's gewoon op hun eigen perceel te richten.
Of heb je nog meer 'goeie' ideeën?
Verwijderd
Je kunt er ook een deepfake van maken met de kop van de paus.Fairy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:39:
[...]
Sterker nog, de buren kunnen ook de beelden zo opslaan dat hij precies afkapt op het moment dat TS de camera vastpakt. Daarna maken ze de camera zelf stuk en gaat TS op voor vandalisme.
Dit is echt heel simpel te fabriceren met een mp4 cutter programmaatje.
Dus eigenlijk zou TS zijn actie zelf ook moeten filmen zodat hij tegenbewijs heeft.
Welke concrete garantie heb je dat 't dan probleem weg is?TKroon schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:00:
Bespaar je alle juridische ellende en ga gewoon verhuizen.
Zeker als je in dezelfde buurt wil blijven lijkt me dat wel een gok met mensen die echt specifiek jou moeten hebben.
Als je zo over je heen laat lopen zie ik op basis van de verhalen van TS de buren er ook nog wel voor aan om bij verhuizing uit te gaan vogelen waar je naartoe gegaan bent om gewoon het getreiter voort te zetten.
Het is hier niet een gevalletje structureel geluidsoverlast ofzo maar mensen die specifiek TS moeten hebben. Dat ze buren zijn is eigenlijk niet eens echt relevant als ik dit zo lees.
Bovendien moet je nogal wat kosten maken.
Zeker als je veel gunstiger hebt gekocht of huurt.
[ Voor 11% gewijzigd door Polderviking op 08-07-2021 15:54 ]
Zou sowieso zorgen voor enig bewijs vanuit TS zijnde. Anders wordt je straks nog geframend ook.Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:45:
[...]
Je kunt er ook een deepfake van maken met de kop van de paus.
Dus eigenlijk zou TS zijn actie zelf ook moeten filmen zodat hij tegenbewijs heeft.
Deze mensen deinzen nergens voor terug, dat is al gebleken (uit het verhaal, niet persoonlijk).
Mr Frank Visser doet uitspraak eens inschakelen ?
Op het moment dat @R.Mats iets doet tegen die camera's, dan is dat voor de buren bewijs.
Ja we hebben die camera's opgehangen omdat de buurman elke keer dit of dat doet naar ons en wij ons onveilig voelen. En moet je zien hier gaat hij onze camera's verplaatsen.
Gewoon niks fysiek doen aan die camera's.
Keukenraam blinderen en de officiële route bewandelen.
1. Aanbellen praatje maken, aangeven dat je de camera's graag verdraaid wilt hebben.
En als hij aangeeft delen te blokken softwarematig of hij dit kan laten zien.
2. Aangetekende brief waarin je vraagt de camera's te verdraaien.
3. Wijkagent bemiddeling whatever nog een keer erbij.
4. De juridische route.
Maar voor punt 2 zou ik alvast juridische hulp inschakelen om te helpen de brief op te stellen.
Ja we hebben die camera's opgehangen omdat de buurman elke keer dit of dat doet naar ons en wij ons onveilig voelen. En moet je zien hier gaat hij onze camera's verplaatsen.
Gewoon niks fysiek doen aan die camera's.
Keukenraam blinderen en de officiële route bewandelen.
1. Aanbellen praatje maken, aangeven dat je de camera's graag verdraaid wilt hebben.
En als hij aangeeft delen te blokken softwarematig of hij dit kan laten zien.
2. Aangetekende brief waarin je vraagt de camera's te verdraaien.
3. Wijkagent bemiddeling whatever nog een keer erbij.
4. De juridische route.
Maar voor punt 2 zou ik alvast juridische hulp inschakelen om te helpen de brief op te stellen.
In nederland is 1 mW het maximale wat legaal te gebruiken is. Een 1mW laser is wel 'iets' anders dan de 5W laser uit dat filmpje., dat scheelt dus een factor 5000 in schade. Maar het is wel genoeg om het beeld onbruikbaar te maken.Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:42:
[...]
Met een laser op de camera schijnen veroorzaakt beschadiging aan de sensor in de camera, dus is dat vernieling. Heb je het filmpje wel goed bekeken?
Of heb je nog meer 'goeie' ideeën?
Het effect is hetzelfde als een bouwlamp of IR-lamp, maar dan effectiever omdat je alleen de camera hoeft te verblinden i.p.v. de hele omgeving.
Dus ja, ik blijf er bij dat een laser de beste oplossing is voor dit specifieke probleem.
Dan geef je aan dat je dacht dat ie was verschoven. Kijk, je kunt ook bij buren kenbaar maken dat je het niet fijn vindt dat de camera’s op je huis gericht zijn, maar dat is ook geen optie, begrijp ik. Ik zou het totaal niet ok vinden als ik ondertussen voortdurend bekeken en gefilmd zou worden. En dat cameraatje bij de schutting staat zo ongeveer op erfgrens. Dus liever aanraken en verschuiven dan eindeloos in beeld. Zij zullen dan toch ook duidelijk moeten maken waarom die camera eerst op jouw huis gericht stond?Fairy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Onderstaande zou ik niet doen. Als ze regelmatig op de camera kijken zien ze dat hij versteld is en spoel je zo terug naar het moment waarop dat is gebeurd. Dit bewaren ze en dan heb jij wat uit te leggen.
(…)
Als mijn camera ineens van positie is veranderd, dan zou ik dat zeker een nakijken.
Ik denk dat dit zal resulteren in een kat en muis spel. Straks hangt de buurman een dome op, klein stukje zwarte tape op de plek van de IR led's en hij heeft er geen last meer van en kan naar hartelust gemotoriseerd rondkijken en inzoomen op jouw terrein zonder dat jij de lens nog kan zien.Cheezus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:09:
[...]
In nederland is 1 mW het maximale wat legaal te gebruiken is. Een 1mW laser is wel 'iets' anders dan de 5W laser uit dat filmpje., dat scheelt dus een factor 5000 in schade. Maar het is wel genoeg om het beeld onbruikbaar te maken.
Het effect is hetzelfde als een bouwlamp of IR-lamp, maar dan effectiever omdat je alleen de camera hoeft te verblinden i.p.v. de hele omgeving.
Dus ja, ik blijf er bij dat een laser de beste oplossing is voor dit specifieke probleem.
Dit probleem moet echt in de basis worden aangepakt, niet met tegenacties.
Snap je nou niet dat een laser erop zetten zulk soort mensen juist nog erger maakt? En zij hebben alle vrije tijd van de wereld, naast ziekte van de TS en een fulltime baan ga je dat gewoon niet winnen.Cheezus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:38:
[...]
Wie heeft het over vernielen? Een legale laser vernielt niet zoveel. Je zorgt er alleen voor dat het beeld wordt verstoort. De buren kunnen dit dan makkelijk voorkomen door de camera's gewoon op hun eigen perceel te richten.
[...]
1. Bedreigingen, smaad en nu dus bewust camera's op alleen het huis/terrein van de TS richten.
2. Beeld verstoren is wat anders dan slopen. Huis in de fik zetten is wel een goede oplossing voor het probleem inderdaad.![]()
3. De buren willen gewoon TS treiteren, en dat probleem zal niet opgelost worden (nouja, ze zijn al op leeftijd dus héél lang kan het allemaal niet meer duren...).
Domme mensen roepen al gauw dingen van; ik maak je kapot. Dat kan je opvatten als doodsbedreiging en er aangifte van doen waardoor je ze alleen maar meer tegen je in het harnas jaagt, of je probeert het bij te leggen, wat tot vorig jaar prima ging. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat de relatie verziekt is en niet meer goed gaat komen en dat praten duidelijk geen zin heeft (waar ik op reageerde). Verziekt is hij wel, maar dat wil niet zeggen dat het niet meer goed kan komen met wat vriendelijke gebaren.
Maar he, dan adviseren we TS lekker de moeilijke weg, voor mij allemaal prima hoor. Komt er in ieder geval weer snel een huis te koop, alleen maar goed voor de huizenmarkt.
Verwijderd
Dus blijft het schade/vernieling. Want je maakt iets onbruikbaar.Cheezus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:09:
[...]
In nederland is 1 mW het maximale wat legaal te gebruiken is. Een 1mW laser is wel 'iets' anders dan de 5W laser uit dat filmpje., dat scheelt dus een factor 5000 in schade. Maar het is wel genoeg om het beeld onbruikbaar te maken.
Een schaar is ook een legaal voorwerp, maar als je er mee op auto's gaat krassen of ongevraagd kabels bij je buren gaat doorknippen ben je ook fout bezig.
Is het echt zo moeilijk te begrijpen?

Dit topic is gesloten.