Toon posts:

Buren richten hun camera mijn huis in.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• R.Mats
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 24-08 15:41
Ik weet niet 100% zeker of dit het juiste topic is hiervoor.

Lang verhaal kort, mijn buren zijn al meer dan een jaar bezig met conflicten uitlokken/treiteren om vervolgens zelf slachtoffer te spelen. Dit hebben ze volgens de wijkagent al eerder gedaan bij hun vorige woonplaats waar het treiteren zo ge-escaleert werd dat de buren die toen getreiterd werden hun auto in brand hadden gestoken.

Een paar voorbeelden:
-één van hun boompjes heeft 3 dooie takken, zij doen vervolgens aangifte dat wij hun boompje hebben vergiftigt.
- Als ik de hond uitlaat wordt ik verrot gescholden of wordt ik en me hond met de dood bedreigt.
-ze gaan de hele straat rond met verhaaltjes over hoe vreselijk wij zijn en dat we drugs verslaafde alcoholisten zijn en dat ze ontzettend bang voor ons zijn (daar hebben ze ondertussen de buren aan de andere kant mee overtuigt waarna die ook aangifte hebben gedaan dat wij hun appelboom hebben vergiftigd want deze heeft ook wel 1 bruine tak)
-schrijven constant de gemeente en de wijk agent aan die hun ondertussen negeren omdat het ook daar al bekend is wat voor onzin het allemaal is. De wijk agent is met ons in contact en gelooft de fabeltjes totaal niet maar hij moet het in zijn functie wel serieus nemen.

Nu mijn vraag, van de titel. Deze buren hebben nu hun camera's bij gedraaid dat ze aan de voorkant met 2 camera's mijn oprit en zijdeur constant aan het filmen zijn, en aan de zijkant van het huis is het nog erger. Hier hebben ze een camera hangen die direct mijn keuken in kijkt, deze filmt 0% van hun eigen grond omdat deze boven hun doorloopschuur hangt. Zoals boven te lezen is, is dialoog met deze mensen onmogelijk.

Ik heb een klacht gedaan bij het AP, hier is alleen een doorloop tijd van minimaal 6 maanden voordat er überhaubt naar gekeken wordt. Ik heb een klacht gedaan bij de gemeente, die verwijzen mij door naar het AP De wijkagent zegt ook dat hij hier niks mee kan doen

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat die camera's weg gedraaid of weg gehaald kunnen worden.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R.Mats
Het betreft de volgende camera's

Acties:
  • +11Henk 'm!

• R.Mats
Dank voor alle reacties, om een aantal reacties uit te lichten.

Camera's zelf wegdraaien/ kapot maken met lasers zijn ze waarschijnlijk op uit. Zoals bovenstaand is beschreven hebben zij bij hun vorige buren er voor gezorgd dat de buren zelf in juridische problemen zijn beland. Gezien ze op alle mogelijke wijzen proberen een escalatie vanuit onze kant uit te lokken sluit ik alle acties die zelfs mogelijk minuscule juridische gevolgen voor ons uit.

Wat betreft eigen jurisdische stappen, de reden waarom wij deze zelf nog niet hebben genomen, anders dan alles melden en met de wijk agent praten is als volgt. De laatste 2 jaar, 2019 en 2020 zijn alle 2 mijn ouders kanker geconstateerd, mijn moeder heeft van 2019 tot 2020 bezig geweest met chemo kuren, mijn vader waar het eind 2020 werd geconstateerd was er met 1 operatie af. Iedereen bij ons thuis werkt 5 dagen in de week minimaal 8 uur. We proberen onze vrije uren en weekenden zo veel mogelijk te ontspannen gezien de laatste jaren medische enorm stressvol waren. We zitten er dus niet op te wachten dat we constant bezig zijn met advocaten, alhoewel het maar door gaat en door gaat ik steeds meer zit te kijken naar deze optie.

Dit conflict begon rond het begin van de zomer in 2020, de buren zitten alle 2 de hele dag thuis, de één was pennenlikker bij defensie en zit dus al met pensioen, de ander is "gehandicapt" (gewoon fraude maar weet dat maar eens te bewijzen). Deze 2 hebben dus de hele dag de tijd om hiermee bezig te zijn, en volgens de wijk agent doen ze dit ook.

Ik wil gewoon af zijn van dit gezeik, de wijkagent en de gemeente is waardeloos hier in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• R.Mats
bramassendorp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:51:
[...]

Ik snap je frustratie, maar om mensen van defensie nou "pennenlikkers" te noemen en iemand beschuldigen van fraude, zou ik niet doen. Hou de eer aan jezelf, volg juridische stappen mocht je dat nodig vinden, maar blijf beleefd.
Ik noem mensen van defensie geen pennenlikkers, ik noem hem een pennenlikker. Hij is goed geschrift maar de blijft het bij.

De eerste paar jaar ging het goed de vrouw heeft toen zelf toegegeven dat ze gewoon kan lopen zonder problemen, dit dee ze namelijk ook toen ze stenen van de voor naar achtertuin aan het dragen was. vervolgens krijgen ze subsidie voor de "mantel zorg die de man verleent"

• R.Mats
Martinusz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:56:
De rol van wijkagenten is toch eigenlijk ook maar belabberd, doen ze dan echt niet meer dan alleen kopje koffie drinken?
Waarom belt de wijkagent niet aan, wijst hen even op de camera's die verkeerd hangen en als ze zo blijven hangen dat ze dan problemen kunnen krijgen? (of iets in die geest)
Of waarom kan die agent niet gewoon zeggen kappen met die onzin aangiftes?

@TS: hoe moeilijk ook, maar aanbellen en gewoon semi verbaast vragen "dag Buurman/vrouw, ik denk dat de camera's wellicht per ongeluk verkeerd gedraaid/opgehangen zijn, kunt u ze even naar uw eigen terrein terugdraaien?"

De reactie hierop zal veelzeggend zijn, als ze iets zeggen van "nee hoor deze hangen prima zo", dan kun je je iets zeggen als "Oh, vreemd ik denk dat ik dan toch helaas een melding ervan moet maken" en dan weggaan.
Me broer heeft een bijbaantje als post bezorger. Bij het bezorgen van post bij deze mensen werd direct de politie gebeld. Zoals ik al heb beschreven, dialoog is niet mogelijk.

De wijkagent is inderdaad waardeloos, hij bewaard wel alle emails en brieven waarmee ze hem bombarderen elke week.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• R.Mats
DonJunior schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:59:
Je hoeft de camera's niet kapot te maken.. @ImNotnoa heeft het over IR verstralers. Dan zijn gewone spots maar dan met IR leds. Richt maar eens een afstandsbediening op de camera van je telefoon terwijl je aan het filmen bent. Dan een knop indrukken op de afstandbediening.. dan ziet de camera een witte vlek.. maar daarmee maak je de camera niet stuk. Je verblind alleen de camera, terwijl anderen er geen last van hebben.
Je plaatst die spot achter je keukenraam zodat niemand er last van heeft behalve de camera en dan ook alleen voor het filmen in de keuken. Dus daar kunnen ze niet eens iets van zeggen..

Dingen stuk maken of aan andermans spullen zitten is sowieso een no-go!
bedoel je zoiets als dit? Is misschien iets om te proberen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R.Mats
BazzH schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:11:
Ik denk dat dit niet zo handig aangepakt is. De aanwezigheid van de camera's lijkt al bijna een jaar gedoogd te worden. Hoe vervelend je situatie ook was op dat moment, achteraf gaat het altijd om feiten. Je had direct aantoonbaar bezwaar tegen die camera's moeten maken bij de buren. Dat je vervolgens het vervolgtraject op jouw tempo doet, is dan weer niet écht een probleem zolang je maar geen termijnen overschrijdt.

Persoonlijk had ik binnen een week bij een advocaat gezeten als mijn buren 3 camera's op mijn perceel zouden richten. Alvast even kennismaken en de situatie doornemen, zodat er direct actie ondernomen kan worden als de eerste reacties van de buren, politie en gemeente binnen zijn en daar geen concrete oplossing uit voortkomt.

Ik vind een stap naar de AP een rare keuze? Waarom die weg gekozen? De buren hebben daar nog niets van gehoord en gaan daar voorlopig ook helemaal niets van horen. Da's wel "erg stil verzet".

Verder kom je met een lijstje aan andere punten over vergiftigde boomtakken enzo, waarna je vervolgens verwijst met de uitspraak "overleg is dus niet mogelijk". Betekent dat wat ik denk dat het betekent (dat er ook geen poging gedaan is m.b.t. de camera's)? Of is het gesprek wel aangegaan, maar liep het nergens op uit?
De camera's zijn recent (2 weken geleden) gedraaid. De wijkagent heeft het gezien en gezegd dat hij er niks mee kan doen.

Ik ben naar het AP doorverwezen door de gemeente, gezien de gemeente en de politie er niks mee doen.

Zoals ik in een andere reactie geplaatst heb, deze mensen zijn er op uit om ons in juridische problemen te krijgen, ze schrijven de wijk agent ELKE week aan. Mijn broer die in het weekend post bezorgt als bijbaantje hebben ze de politie gebeld toen hij post bezorgde bij hun.

• R.Mats
Thomas18GT schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:56:
Ben ik de enige die een mand speciaalbiertjes en een tokkiewijntje zou halen en ze uit zou nodigen of langs zou gaan? Ik zie nergens dat dat al is gedaan? Vind iets wat je allebei leuk vind of zorg dat ze hun focus ergens anders op richten. Dat gaat in ieder geval veel minder stressvol en goedkoper zijn.

Wij hadden jaren geleden buren die sexfeesten gaven (65+ :+). Daar was ik ook niet blij mee, maar zolang wij er zo min mogelijk last van hadden prima te accepteren. Beter dan ruzie hebben met mensen die de hele dag niks te doen hebben, want dat ga je niet winnen. Ook als die camera's gedraaid moeten worden vinden ze wel weer wat anders.
Wij wonen er sinds 2016, dit is begonnen in halverwege 2020. dus het is 3.5 jaar goed gegaan, normaal vriendelijk contact. Nu wordt elke week vanuit hun kant de gemeente en de wijk agent aangeschreven met elke keer weer wat nieuws.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R.Mats
DonJunior schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Ik had het niet over de camera's... ;)
Er zit een soort van prik spul op de schutting daar refereerde @Lensent aan
Ik geloof dat het een anti katten strip wordt genoemt. btw wij hebben geen katten 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• R.Mats
Er wordt gevraagd naar wat de aanzet zou kunnen zijn geweest.

Toen ons huis werd gebouwd stond hun huis er al, tijdens het heien hadden ze ervoor gezorgt dat het stop werd gezet zodat er een meter bij MOEST komen. Dat geintje heeft ons 1500€ gekost. in 2019-2020 hebben deze mensen een aanbouw laten aanleggen voor een mantel zorg huisje van de moeder van de vrouw. Hier moesten ze ook voor heien, tijdens het heien waren de trillingen enorm voelbaar en hebben wij alleen een whatsapp berichtje naar haar gestuurd of ze wat rustiger aan konden doen. Vanaf dat moment keken ze ons voor de deur al scheef aan maar het was nog niet compleet raak. Maanden niks meer van gehoord, ze hebben het hek in de achtertuin verhoogt die daarvoor nog laag was de laatste 1 meter.

Moeders woonde een aantal maanden in die mantel aanbouw, moeders kende mijn oma en wij hebben zo dus vernomen dat ze in dat huis werd mishandeld, lees controle kwijt over haar bankrekening waarmee de boodschappen voor het hele huis werd gedaan en een nieuwe tv werd gekocht etc, elke dag verbaal aangevallen tot schreeuwen aan toe (dit hebben wij wel een paar keer in de tuin gehoord maar hebben het genegeerd). Vervolgens heeft moeders dit via de huisarts gemeld en er is een heel proces gestart. Op dat moment hadden we misschien 1 a 2 keer die moeder gesproken toen ze aan het wandelen was.

Dat is het moment wanneer de eerste beschuldigingen kwamen dat wij haar moeder aan het helpen waren en dat mijn moeder hun bankrekeningen bespioneerde (mijn moeder werkt bij ING Lease niet de ING bank en was toen al een jaar niet actief vanwege Chemo). Die beschuldigingen waren dus al van tafel geveegd en sinds dien komen ze elke paar weken weer met iets anders. Hoe meer het vanuit ons wordt genegeerd, hoe feller ze worden.

• R.Mats
Lapa schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:00:
[...]

De perfecte Tweakers oplossing voor een buren probleem. Het werkt conflict-escalerend, is borderline illegaal en vereist technische snufjes die geen normaal mens voorhanden heeft.
Het werkt trouwens ook maar in het donker, overdag heeft IR niet veel zin lijkt me

• R.Mats
Ik denk zelf dat een jurdische gebeuren ook niet veel op zou lossen. Dan geven wij veel geld uit en zelf als we winnen zullen ze de week erop wel weer iets anders verzinnen, beide zitten de hele dag thuis en hebben geen vrienden of hobbies.

Toen het nog goed zat hadden ze wel het één en andere verteld, de man is gescheiden, ex-vrouw en alle 3 zijn kinderen (tussen de 17 en 28 geloof ik) willen geen contact met hem en hebben dit juridisch vast staan. De vrouw de had alleen nog maar contact met haar moeder maar dat is nu ook klaar.

De gemeente die tot nu toe 1x langs is geweest gaat daar niet naar binnen zonder politie begeleiding, ze waren dus al voor dit incident bekend. Dit is waarschijnlijk ook waarom de gemeente tot nu toe ons er veder niet mee lastig valt?

Het klinkt misschien als roddelen maar ik denk dat het misschien beter beeld schept over het type mensen dat het zijn en ook uitlegt dat er na mijn weten geen normale oplossing voor is.

• R.Mats
Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:18:
@R.Mats Uit de foto's heb ik nou ook niet het idee dat je in een "tokkiebuurt" woont. Maar goed dat zegt dus blijkbaar ook niet alles.
Volgens de wijkagent is deze buurt huidig de buurt met de meeste burenruzies uit almere, iets wat hij niet begrijpt gezien er best wel breed gebouwd is.

• R.Mats
KRGT schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:26:
Ik snap het wel, jullie hebben je bemoeid met een familiekwestie en je woont in Almere.

Waarbij nummer 1 serieus is en nummer 2 gewoon omdat het kan (in Almere)

Ik kan mij inleven dat, als ze al een "kort" lontje hebben, je bemoeien met zo'n familiekwestie de bom doet laten barsten.
Maar dat hebben we dus niet. Wij hebben na de hand vernomen wat er speelt daar.

• R.Mats
JiMiHeNdRiX schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Het is dat je bloedserieus bent anders had ik gedacht dat je een grap maakte. Mag jij me vertellen hoe iemand kan heien zonder herrie te maken. Dat kan toch helemaal niet? Je hebt zelf bovendien toch ook geheid? Je buren zijn ongetwijfeld nare mensen, maar dat whatsappje was natuurlijk olie op het vuur, althans zo zou ik dat wel opgevat hebben als je dat aan mij gestuurd had.
Het ging niet om het geluid, het ging om de trillingen. Als de trillingen zo hard zijn dat er een glas de tafel afkruipt en de schuifpui hoorbaar trilt lijkt mij een whatsapp berichtje dat de trillingen hard zijn op zijn minst gepast. We hadden natuurlijk ook het kunnen laten stop zetten en er een meter bij laten halen met alle verbonden kosten zoals zij dat gedaan hadden, toen zat het nog goed, dus dat hebben we niet gedaan.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• R.Mats
Dus omdat ik na een jaar beschuldigt van alles en nog wat, bedreigt ben, me hond bedreigt ben, constant lastig gevallen worden, 3 namen heb gebruikt, waarvan "fraudeurs" zelf toegegeven was en zelf over opgeschept is. "mishandelaars" bij de Moeder van de vrouw vandaan komt. Dus omdat ik de man een pennelikker noem ben IK niet een fijne buur?

Tot nu toe hebben we alles vanuit hun kant genegeerd, als ze te ver gaan zoals de bedreigingen lichten we de wijkagent in. Maar ik mag niet 1 slecht wordt gebruiken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R.Mats
IThom schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Ik kan mij de frustratie voorstellen dat dit in jouw situatie niet geholpen heeft, maar de escalatieladder zoals beschreven door het Juridisch Loket is er met een reden.
Er zijn dus ook nog verdere stappen / mogelijkheden voor wanneer dbuurtbemiddelling / mediation niet werkt.

Reden om deze stappen eerst te nemen is dat het een poging is het conflict op te lossen in plaats van de gevolgen van het conflict.
Dat zal met juridische stappen / een aangifte zelden bereikt worden, daarom zou je dat pas moeten willen doen als je al weet dat dat niet gaat gebeuren.
Het issue is dus dat de wijkagent probeert te bemiddelen, maar bij elke poging hebben ze weer andere beschuldigingen. Hij heeft gevraagd wat ze nou eigenlijk hiermee willen bereiken, hun antwoord? Dat WIJ HUN met rust moeten laten, de wijkagent weet dat we alles negeren zelf als zij te ver gaan en het bij hem melden. dus bemiddeling is niet mogelijk gezien zij gewoon maar door blijven gaan en door blijven gaan en als de wijkagent erop afkomt dan doen alsof wij constant proberen te escaleren. Zelfs in dit forum probeer ik alle acties die olie op het vuur gooien is te vermijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R.Mats
Diederik schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:25:
[...]

Nee hoor, dat zeg ik niet. Het zou beleefd zijn al je dit soort uitingen tussen membersonly tags zou plaatsen, nu is het voor de hele wereld leesbaar.

Verder is mijn belangrijkste advies om wat afleveringen van de rijdende rechter te kijken, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken en als het eenmaal aan het escaleren is, dan komt het vaak niet meer goed.
Ik heb niks geplaatst als members only? Ik ben geen member dus volgens mij kan ik dat niet eens?

Het ding is dat wij het niet willen laten escaleren en daarom alle pogingen om het te laten escaleren negeren maar wel in contact blijven met de wijkagent bij bijvoorbeeld het bedreigen en provocerend gedrag zodat hij in ieder geval er van weet.

Dit issue komt ook nooit meer goed, maar dat betekend nog niet dat het topic onderwerp, de camera's, niet opgelost kunnen worden. De reden waarom ik het één en ander vertel over deze buren en hun praktijken is om duidelijk te maken dat bemiddeling al niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R.Mats
DirtyBird schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:24:
@Virtuozzo Piet-Hein Donner, bent u het?

@R.Mats woon je in een huurhuis of in een koophuis?

Ik zou niet aan verhuizen denken en terugpesten moet wel flink out of the box (en de buurt) wil je daar een deuk slaan.

Bewijsmateriaal verzamelen en zsm voor de rechter ermee.
Koophuis. de buren ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R.Mats
Jeroenzer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:48:
[...]

Dit is natuurlijk wel de sleutel misschien voor jullie probleem.
blijven negeren hoe moeilijk het ook is hoe feller zij worden, zij gaan natuurlijk een keer de mist in hiermee of worden fel/agressief.

Alles documenteren, bij het steeds feller/agressief worden vanaf hunt kan melding maken bij wijk agent dat dit onveilige situatie's maakt ook voor eventueel aanwezige kleine kinderen.
Dat is wat we huidig doen, alles negeren en proberen geen gewoontes aan te passen. Als ze merken dat we dingen anders doen door hun denken ze natuurlijk dat het werkt en gaan ze ook harder door. Maar wat ik gemerkt hebt is bij negeren is dat ze ook gewoon door gaan met ons zwart maken in de wijk, constant de wijkagent en gemeente aanschrijven etc.

De beschuldigingen dat wij met gif overall zouden strooien en de camera's draaien is ook gekomen na 2 maanden niks gehoord te hebben (bleek in de achtergrond dat ze dus wel elke week er mee bezig waren). Welke weg we ook nemen, ze proberen het gewoon te escaleren als ze denken dat het niet werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R.Mats
kaasaanfiets schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:00:
[relaas]
Ik heb een vervelende bovenbuurvrouw gehad die enorm veel geluidsoverlast en psychische treiteringen veroorzaakte waar ik en mijn onderbuurman behoorlijk veel last van hadden. Er viel totaal niet mee te praten, ze liep ook bij een zorg instelling.

Na iets meer dan een jaar regelmatig de woningbouw, de gemeente en een speciaal overlast team in mijn gemeente aangeschreven te hebben was er nog niks veranderd dus heb ik eens gekeken hoeveel punten ik had om een andere sociale huurwoning te nemen. 1e woning op de 3e plek. eerste 2 mensen vielen af en ben direct verhuist toen het kon.
Beste keuze ooit.

Je kan er gewoon niks aan doen, blijkbaar is er teveel sympathie voor "zielige" mensen die niet helemaal 100 punten zijn. Niemand wil zijn vingers branden aan een uitzetting. Blijkbaar heb je als huurder ook zoveel rechten dat je het wel echt belachelijk ver moet schoppen wil je uit je woning gezet worden. Tenzij je natuurlijk 3 maand je huur niet betaald, want die 1500 euro is zo ontzettend belangrijk.... Dat de mensen die er omheen wonen hun complete woongenot vergalt wordt, dat maakt. Zolang de woningbouw zijn centjes maar krijgt.

[/relaas]

Wat ik hiermee wil zeggen is, hier is geen oplossing voor. Als jij met veel pijn en moeite een zaak weet te maken en de camera's moeten worden verwijderd komen ze binnen no-time met iets nieuws.
Ik hoorde laatst een collega de uitspraak maken: "brutalen hebben de halve wereld" en dat is ook echt zo. Als je maar hard genoeg schreeuwt, de grootste kl**tzak bent en de meeste schijt hebt aan alles en iedereen om je heen dan kom je vaak het verst.
Ook al win je een zaak voor bedreiging, of privacy schending of whatever wat denk je dat er daarna gaat gebeuren? Het probleem 'dat ze een stelletje asociale hufters zijn' is dan nog niet weg.

Heb je al gedacht aan verhuizen? wat zijn de mogelijkheden hierin?
Het is een vrijstaande koop woning.

Dit is inderdaad waarom ik zelf niet echt zit uit te kijken naar een juridische weg omdat ze gewoon wel wat anders verzinnen. Deze mensen zijn niet alleen brutaal maar ook narcistisch, ze zitten met ze 2e de hele dag alleen thuis en hebben dus alle tijd om hier constant mee bezig te zijn. waar in tegen wij allemaal werken, nog bezig zijn met medische zaken, en eigenlijk totaal geen tijd willen besteden aan deze mensen.

Verhuizen is niet echt een optie, naast het feit dat we nooit voor de zelfde prijs het zelfde zouden kunnen krijgen, daarnaast is door ons veel moeite erin gestoken. Het huis is casco door de bouwer opgeleverd en we hebben zelf de rest gedaan. Daarnaast loopt de spaarhypotheek van het vorige huis over 3 jaar af, met de opbrengst van de verkoop hebben we dit huis laten bouwen. daarna hebben we alleen nog een hypotheek op de grond (ik geloof 140K)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• R.Mats
mwiltjer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:52:
Als ervaringsdeskundige (voor de rechter geweest en gewonnen) van burenruzie kan ik zeggen, niet escaleren. Daar brandt je alleen maar je eigen vingers mee. Opnames helpen echt, dit soort mensen zijn gelukkig niet gezegend met een intellectueel erfgoed en dat moet je gebruiken. Persoonscamera's zijn super handig (en kosten geen drol), hiermee maak je opnames van bedreiging. Rechters maken hier absoluut korte metten mee. Daarnaast zijn er inderdaad mogelijkheden vanuit de rechtspraak om "terug te pesten". Doe dit nooit zelf, zorgt alleen maar voor stressklachten en een maagzweer. Ze zoeken dan juist de zwaksten op bij jou en hier krijg je spijt van.....
Daar heb ik nu al last van. Ik laat overdag wat minder de hond uit omdat ik bij het idee al maagzweren en een verhoogde hartslag krijg. Zelf als ik terug kom en de straat inloop kijk ik recht op het huis van de buren uit schiet er al adrenaline me lichaam in. Maar als ik anders ga lopen zoals ik altijd heb gedaan denken ze dat het treiteren werkt en gaan ze waarschijnlijk nog harder door.

Gelukkig is de hond zoizo niet van het lopen in het warme weer en wilt eigenlijk alleen gaan lopen als het wat koeler is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R.Mats
tweakduke schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:22:
[Modbreak]De TS heeft om 12:32 voor het laatst gereageerd, we zijn ondertussen pagina's verder.

De TS geeft zelf aan de boel niet te willen escaleren dus hou het bij advies wat juridisch hout snijdt en dus geen vandalisme. Er zijn suggesties gedaan om de camera's te dwarsbomen, maar dat zal de boel hoogstwaarschijnlijk alleen maar escaleren. Die adviezen laten we dus vanaf nu ook achterwege.

Hou de discussie verder on-topic, we dwalen af naar een algemene consensus wat uiteindelijk alle kanten opgaat.

R.Mats in "Buren richten hun camera mijn huis in."
[/]
Thx voor het modereren. Ik had niet gedacht dat het topic zo op zou blazen, het zijn geen tweakers maar wel van de facebook dus ook hoop niet dat het overdruipt en als nog zorgt voor escalatie. Ik heb in de ochtend wat meer tijd om het topic te lezen en te reageren dan in de middag of avond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R.Mats
De bedreigingen waren voornamelijk in 2020 en begin 2021. Allemaal werden deze verderop in de straat gedaan, buitenschot van camera's. Toen ze dit voor de 8e keer (ik geloof ergens in maart dit jaar) hadden gedaan had ik de wijkagent gebeld en uitgelegd dat als het een 9e keer wordt dat ik mijzelf en mijn hond pro-actief ga verdedigen. Hij snapte dit wel maar gaf het advies om het op te nemen en niet me uit te laten lokken. Hierna hebben ze dit niet meer gedaan.

Ik heb 4 hikvision dome camera's op elke hoek van het huis hangen. Allemaal netjes op eigen grond gericht. Van Eufy heb ik een wifi camera op batterij de actieveerd op mensen detectie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R.Mats
De rode lijn is de range die de mensen detectie heeft. Pakt alleen beweging op bij de Buren als ze over het hek heen zouden hangen. De camera was aangekocht om een blinde hoek van de dome die daar op de hoek hangt te dekken en voor mijn auto die daar normaal gesproken staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R.Mats
Wat ik me nou afvraag is of de wijkagent nou wel de waarheid verteld, dat hij niks kan doen aan die camera's. Ik heb van meerdere tweakers hier gehoord dat wat ze doen gewoon strafbaar is. Is het slim om de wijkagent hierin te negeren en van die camera's gewoon aangifte te doen?

• R.Mats
FragDaddy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:48:
[...]

Je hebt zelf ook camera's hangen. Uit de screenshot die je post blijkt dat in ieder geval een daarvan zowel de tuin van de buren als de openbare weg filmt. Is het dan voor jou zelf niet een beetje dubbel om aangifte te gaan doen van de camera's van de buren? En wat verwacht je van zo'n aangifte? Waarschijnlijk doen de buren meteen aangifte tegen jou met dezelfde

Ja de buren zijn enorme eikels! Dat zal echt nooit veranderen! Hoeveel juristen, wijkagenten, bemiddelingspogingen, camera's, bodycams of andere zooi je er ook achteraan stuurt!

Wat denk je dat de buren dan gaan doen?
De camera’s die ik heb hangen nemen op met mensen detectie. Zoals bij op de foto bij de rode streep aangegeven houd de detectie daar op. Bij het hek van de buren zouden ze over het hek heen moeten hangen willen ze een opname activeren. De rest van mijn camera’s voor zijn op de voordeur gericht. Zo mogen het best als een tegen de eis stellen omdat ik dan niks hoef aan te passen.

Je zegt het inderdaad goed, ik kan er wel juristen bij betrekken maar ze zullen vervolgens wel wat anders verzinnen. Dan is het eigenlijk weggegooid geld.

Ik denk dat ik toch ga kijken voor aangifte, mogelijk dat dit ze genoeg afschrikt om in ieder geval de camera die mijn keuken in kijkt weg te draaien

• R.Mats
Dieken Taffert schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:06:
Je kunt zelf ook camera's plaatsen, als klopt wat TS zegt willen ze absoluut niet gefilmd worden (arbeidsongeschiktheid frauduleus etc). Als je belastend materiaal hebt, is dat een drukmiddel.

EDIT: wacht effe, je hebt al domes hangen? Ehm, had je die al eerder dan je buren hun camera's hadden? Die domes kun je op meerdere manieren inregelen en richten zonder dat je buren dat weten/controleren. Dat is een rode lap op een stier, als jij die als eerste had zou dat wel eens met het hele gedoe te maken kunnen hebben./EDIT

Juridische traject zal tijdrovend en onbevredigend zijn. Verhuizen is heel lastig nu en kost al gauw een 20.000 euro oid... Effectiever is waarschijnlijk zorgen dat ze je aardig vinden of dat ze goed bang voor je zijn.
De Domes hangen er al sinds 2016. hun camera's hangen er net zo lang. het is recent dat zij deze hebben bij gedraaid op de wijzen van de foto's

• R.Mats
jadjong schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Hingen die er eerder dan de camera's van de buren?
Ietsje later dan de camera's van de buren. 2016 dus.

• R.Mats
Oon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Ho wacht even, is dat links de tuin van 'die' buren?

Want je filmt hier niet alleen de openbare weg maar ook het terrein aan die kant, wat beiden gewoon niet mag. Of het nu op beweging is of niet, je mag gewoon geen vaste camera gericht hebben op de openbare weg of terrein van iemand anders. Dat geldt ook voor (deurbel)camera's die alleen bij beweging opnemen.
De camera is geplaatst nadat de 2 camera's voor al maanden ons terrein filmde maar minder onredelijk stond.

De camera is opgegeven bij de politie net als de domes, zij vonden het geen probleem gezien de camera voornamelijk tegen mijn auto aankijkt (die op de foto er toevallig niet stond) en pas opnames maakt zodra iemand mijn terrein op loopt.

Daarnaast, zoals ik al zij, het zal alleen hun filmen als zij achter hun eigen boompjes over het hek heen zouden hangen. (dit weet ik omdat ze dat dus al een keer gedaan hadden nog geen 2 uur nadat deze er hing)

• R.Mats
FRANQ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Als jij dome camera's hebt hangen voelen ze zich Misschien bespied door jou, je kan bij domes slecht zien waar de lens heen staat.
En ze wekken de indruk om pan/tilt te hebben waardoor je vanaf je luie stoel hun kunt volgen.

Als dat wat ik hierboven geschetst heb inderdaad hun probleem is, hebben ze wellicht daarom zelf zo zichtbaar jullie in beeld genomen.
Beide Domes aan de voorkant zijn naar de voordeur gericht.

• R.Mats
Oon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:13:
[...]

Daar is de AP het niet mee eens: https://www.autoriteitper...uren-wat-kan-ik-doen-8036

[...]

Uiteindelijk is de AP hier de baas, niet de politie.
De camera staat op mijn auto gericht, niet hun tuin, niet de openbareweg.Als we het hebben over percentages zou het misschien 10-15% totaal zijn wat niet mijn eigen grond is. De oprit is namelijk weg mijn eigen grond.

Uit de link van het AP die je hebt gestuurd:
Gericht op openbare weg
Staat uw camera gericht op de openbare weg, zoals een stoep of parkeerplaats? Zorg er dan voor dat u zo min mogelijk hiervan filmt.

Staat bijvoorbeeld uw scooter op straat en wilt u die filmen? Dan dan mag u volgens de privacyregels niet de hele straat te filmen. U mag alleen het stuk van de straat filmen waar uw scooter staat. Dit doet u door het camerabeeld zo veel mogelijk in te zoomen.

Is het onvermijdelijk om een stuk van de openbare weg of stoep te filmen? Dan kunt u gebruik maken van de extra privacyinstellingen van uw camera.

• R.Mats
CH4OS schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:36:
[...]
Je hebt op elke hoek van het huis een camera hangen, hoe weten zij dat die naar binnen gericht zijn en niet hun opnemen dan? Ik kan de reactie van de buren dan ook wel begrijpen dat zij ook camera's ophangen. Beetje kinderachtig, maar soit.

Wat ik mij wel afvraag, hoe lang hangen deze camera's er al, heb je dit ook overlegd of aangegeven bij de buren toen je dit van plan was om op te hangen, met de mededeling dat de camera's in de domes gericht zijn op jullie huis? Then again, waarom op elke hoek een camera gehangen, waar ben je bang voor dat je überhaupt vier dome camera's nodig hebt? :? Ik mis hier een boel context denk ik en waarschijnlijk de buren ook en hebben zij daarom meer een oog-om-oog, tand-om-tand aanpak.

Ook de roddels die zij verspreid hebben lijken mij ook een reden te hebben. Ik wil niet daarover oordelen, maar ook dat heeft een reden dat zij dit doen, lijkt me. Weet je die (als in: al eens besproken met de buren) of is dat voor jullie ook maar gissen? Zover ik het topic nu gelezen heb, ga ik eigenlijk uit van het laatste.

Ga eens terug naar hoe dit begon, wat ligt daaraan ten grondslag denk je? Kijk daar eens objectief naar, leg de emoties opzij (zoals eerder gemeld) en kijk hoe dat (en situaties daarna) beter aangepakt hadden kunnen worden, of kijk hoe dat overgekomen kan zijn bij de buren. De beste optie hiervoor is ook weer; het dialoog aangaan.

Let wel, wij lezen hier vooral jouw/jullie kant van het verhaal, maar er zullen er ongetwijfeld twee zijn, zoals je ook met de camera's eigenlijk ziet. Cru gezegd, maar je begon jouw topic over de camera's van de buren, maar je hebt zelf blijkbaar ook 4 domes hangen (ik vermoed dat deze er al langer hangen en de camera's van de buren daar een reactie op is), dan kan ik mij (zoals reeds gezegd) voorstellen dat de buren uiteindelijk zo reageren, al had denk ik het gesprek aangaan de betere optie geweest (vanuit hun naar jou). Wellicht is de boel (voor het gevoel?) wat teveel op het spits gedreven en jullie daardoor over en weer actie en reactie doen, in plaats van de dialoog aangaan met elkaar. Maar als je dit wilt oplossen, zul je dat moeten doorbreken, anders kom je er nooit uit en is jullie probleem over 100.000 posts nog niet opgelost, wat mij ook niet de bedoeling lijkt.

Doordat jullie met elkaar niet het dialoog aangaan en wel derde partijen steeds inschakelen, wordt alles steeds meer op het spits gedreven, wellicht willen jullie allebei een oplossing, maar komt dat er nu niet van, simpelweg omdat jullie onderling het dialoog niet aangaan of dat niet durven.

Mocht het dialoog aangaan lastig of onmogelijk zijn, wellicht helpt het dan als je hen bijvoorbeeld per brief uitnodigt en daarin de intentie uitspreekt om de dialoog te starten om de onderlinge problemen op te lossen. Mochten zij daarop in gaan, luister dan vooral naar hun verhaal om te beginnen, toon begrip, sta open voor hun reacties, maar ga er nog niet al te veel op in. Laat het bezinken en kom later met een voorstel aan bij de buren, onder het mom van "we hebben er over nagedacht, we denken jullie punten te begrijpen en zien ... als oplossing(en), wat vinden jullie daarvan?" Hou het gesprek dus gaande en hou de buren er actief in betrokken. Laat daarbij dus jullie eigen mening en gevoel voor wat het is, daar hebben de buren ook niets aan (want wat lost het op voor het ontstane probleem? ;)) en gooit dan ook alleen maar olie op het vuur.
Om het kort te houden gezien alles wat genoemd is hier al een keer aan de orde is gekomen in dit topic.

De camera's van de buren hangen er langer, de domes zijn vlak na de bouw opgehangen, dit was dus 4 jaar lang geen probleem. de eerste 2 jaar dat we hier woonde was er nog geen straat verlichting, dit was de grootste reden op dat moment.

Zoals eerder in het topic staat, dialoog is niet mogelijk met deze mensen. Elke poging die wordt gedaan hiervoor via de wijkagent eindigt in meer beschuldigingen zonder bewijs. v
oorbeeld , wij zouden met stenen naar hun huis gooien, maar ze hebben geen camera beelden hiervan, geen stenen, er liggen geen lossen stenen bij ons of in de straat. Vaak druipen ze dan weer af en verzinnen later iets nieuws zoals bijvoorbeeld waar ze recent mee zijn gekomen. Zij hebben boompjes bij het hek staan, 1 van deze boompjes heeft een paar dooie takjes. De beschuldiging? wij zouden met gif rond lopen en alles bespuiten. (dit trouwens terwijl hun camera op dat moment al op onze oprit gericht stond waar die boompjes in de buurt staan). Hun bewijs is dus geen camera beelden, maar 3 dooie takjes :+

Zodra ze hier ook weer afdruipen zullen ze zoals gewoonlijk wel weer wat anders verzinnen. Dialoog is niet mogelijk wanneer 1 kant constant roept dat zij het slachtoffer zijn en willen dat het stopt maar zelf de aanstichters zijn. Wij negeren alles en als er gereageerd moet worden gaat het via de wijkagent. Ondertussen zijn zij constant brieven aan het schrijven richten de politie, de gemeente, rijkswaterstaat etc.

Deze week nog iemand van de gemeente aan de deur omdat er een melding gedaan was dat onze schuur op instorten stond (staat als een huis). Ook zou de steiger op instorten staan en zonder vegunning gebouwd zijn etc. (deze steiger kan je met 10 man op springen en er zou geen beweging inzitten) Deze dingen hebben ze ook al een keer via de wijkagent probeert maar die geloofd het niet dus gaan ze om hem heen gewoon veder.

• R.Mats
CH4OS schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:10:
[...]
Maar waarom via de wijkagent en geen directe aanpak? Dat komt in elk geval veel persoonlijker over. Zoals gezegd, via-via drijf je het waarschijnlijk alleen maar op een spits en dat werkt averechts zoals je duidelijk ziet. Ik heb nergens gelezen in het topic dat een directe benadering (al dan niet via een brief) gebeurd is. Ik denk als je dat niet doet, je altijd een enorme afstand tot jouw buren hebt en dat het nooit over gaat, ook niet als je juridisch ook nog eens de strijd aangaat en die zou winnen, op welke manier dan ook.

In dat op zicht is het (hoe vervelend ook op het moment) denk ik het beste om te verhuizen, als de manier van aanpak niet veranderd.
Omdat jij het topic niet heb gelezen.

112 is al een keer gebeld omdat mijn broer (parttime postbezorger) de post bij hun in de brievenbus had gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R.Mats
LankHoar schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:13:
@R.Mats heb je al aangifte gedaan over die camera's? Dat zou je doen toch? Zie het zo even niet terug namelijk.
Is gebeurd, nog niks terug gehoord erover.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee