Dracula schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:02:
[...]
Tsja en zo vinden heel veel mensen het jammer dat er geweld gebruikt wordt. Geweld is nooit een oplossing (dit klinkt wel heel dubbel nu er na het geweld een oplossing komt)....
Zo kan je natuurlijk alles wat krom is recht lullen. Hij deed gemeen dus mepte ik hem het ziekenhuis in of in Oekraine wonen Nazi's dus dan vallen wij dat land maar aan (ja een extreme overdrijving maar waar ligt dan de grens?)
Geweld is echter nog steeds niet de oplossing geweest, maar een trigger dat er meer naar het probleem is gekeken en er daadwerkelijke straffen zijn uitgesproken. De persoon gaat verhuizen, daarmee gaat het probleem hopelijk weg, maar een oplossing is dat ook niet.
Ik heb een collega gehad met zeer vergelijkbare situatie. De schutting werd met een forse schroef dicht geboord, de slot van het voordeur zat vol lijm gespoten, hondenpoep op de matten gegooid etc. Precies hetzelfde vanuit de gemeente. Zij waren waarschijnlijk wat luidruchtig (overdag!), maar goed, wat wil je in een woonwijk met kinderen.
Bekijk het eens vanuit het oogpunt van een gemeente of politie. Er is weinig tot geen concreet bewijs (letterlijke camera beelden), beide partijen communiceren veel naar de politie met lastig hard te maken claims. Een van de partijen weigert bemiddeling, wat jammer is, maar niet illegaal. Wat verwacht je dan dat ze doen? Je kan niet iemand zijn huis uit forceren op grond hiervan.
Zelfs als het aannemelijk is dat er 1 meer schuldig is, je kan niet op basis van aannames boetes en arrestaties gaan uitvoeren. Misschien is er een 3e psychopaat lekker vuurtje aan het stoken, weet jij veel. In dit land acteert men op concreet bewijs, hoe kut dat in een situatie als deze ook is, en dat is des te meer gebleken dat zodra er ook daadwerkelijk wat is gebeurt (boem op de neus) dat er direct is ingegrepen.
Is het perfect? Nee.
Kan het beter? Absoluut.
Maken mensen fouten? Jazeker.
Ik snap de TS helemaal. Ik hou niet van geweld, maar in een situatie als deze waar de emmer al een tijd overloopt denk ik niet dat ik me had kunnen inhouden en hetzelfde had gedaan. Vanuit de zijlijnen is het makkelijk praten. Ik hoop dat voor beide partijen er nu vrede komt, dat een ieder zich bezig kan gaan houden met het geluk vinden in het leven, in plaats van het proberen te beroven van een ander.
Als ik het zo neutraal mogelijk probeer te bekijken