Buren richten hun camera mijn huis in.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 129.307 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:14
Wat een verhaal. Ik heb inmiddels alle pagina's door gelezen. Als ik jouw buren zo moet inschatten voelt het toch wel als wraak en proberen ze op de een of andere manier een reactie uit te lokken.Ik kan me niet voorstellen dat het hen wat interesseert hoelaat jij weg gaat of thuis komt dus die camera's zijn gewoon een vorm van provocatie. Een subtiele oplossing zoals praten of aangetekende brieven zal allemaal niets uithalen.
Ik denk dat er maar twee manieren zijn om dit op te lossen en dat is een juridisch process of verhuizen.
In het geval van een juridisch process: speel het slim, laat je niet provoceren en zorg voor maximale dossier opbouw (bodycam?).

[ Voor 3% gewijzigd door Redax op 16-07-2021 14:03 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.Mats
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-05-2024
LankHoar schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:13:
@R.Mats heb je al aangifte gedaan over die camera's? Dat zou je doen toch? Zie het zo even niet terug namelijk.
Is gebeurd, nog niks terug gehoord erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:20
Ik snap niet zo goed dat deze buren de wil, energie en intelligentie hebben om camera's op te hangen.

Als ik die moeite zou steken kan ik net zo goed werken, doorsparen en vrijstaand gaan wonen denk ik... Gaat het voor buren meer om het macht spelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
R.Mats schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Is gebeurd, nog niks terug gehoord erover.
Heb niet alle reacties gelezen daar zijn het er teveel voor nu.
Is het idee om een net ervoor te plaatsen al gegeven? Een net of een zeil. Ziet er niet fraai uit maar totdat handhaving of politie maatregelen neemt wel een tussenoplossing om toch je privacy te waarborgen.
En misschien verplaatsen ze zelf de camera’s wel dan want die hebben geen nut en hun zitten ook tegen dat zeil of net aan te kijken waar ze waarschijnlijk niet blij mee zullen zijn.

Persoonlijk zou ik met een painball gun steeds op de lens schieten zodat ze niet kunnen filmen en steeds dat ding schoon moeten maken. Niet echt netjes maar hun overschrijden echt grenzen met dit gedrag en dan lokt men dat gedrag uit. Wat willen ze ertegen doen? Naar de politie gaan? Dan leggen ze meteen een verklaring af tegen hunzelf ;) En schade maak je niet want je kunt het zo schoonmaken dus van vernieling is geen sprake bovendien denk ik dat een rechter dit heel goed zal begrijpen.
Maar dat ben ik. Ik adviseer je niet om dit te doen ik zeg alleen wat ik zou doen.

Kun je geen camera’s op hun terug richten? Dan weten ze hoe dat voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Ik lees geregeld 'een advocaat inschakelen'. Op zich ... lijkt me goed plan, maar voor zover ik weet kost een advocaat echt verschrikkelijk veel geld, en dat moet je, ook bij een proces, zelf betalen.

Dan punt 2: een laserpen. Uiteraard mag je andermans eigendom niet beschadigen, maar maakt een laser nou echt de chip kapot, of is die alleen een poosje verblind ?

En punt 3 . .de wijkagent. Nou, daar heb ik helaas wel enige ervaring mee. Laten we 't simpel houden (ik ik weet niet of dit een enkele rotte appel is of dat ze allen zo zijn), maar ik vond hem waardeloos. Ik ben weggelopen ... zelf de schijn van onpartijdigheid kon hij niet ophouden.

Het mag vast niet, maart ik vond persoonlijk de paintball (Rerebobo) het beste idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
R.Mats schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:00:
[...]
Deze dingen hebben ze ook al een keer via de wijkagent probeert maar die geloofd het niet dus gaan ze om hem heen gewoon veder.
Lichtpuntje, als de wijkagent dit in een rapport kan zetten heb je al 1 waardevolle getuigenverklaring. Nog een paar erbij en je zaak krijgt body.

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 93050 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:56:
Ik lees geregeld 'een advocaat inschakelen'. Op zich ... lijkt me goed plan, maar voor zover ik weet kost een advocaat echt verschrikkelijk veel geld, en dat moet je, ook bij een proces, zelf betalen.

Dan punt 2: een laserpen. Uiteraard mag je andermans eigendom niet beschadigen, maar maakt een laser nou echt de chip kapot, of is die alleen een poosje verblind ?

En punt 3 . .de wijkagent. Nou, daar heb ik helaas wel enige ervaring mee. Laten we 't simpel houden (ik ik weet niet of dit een enkele rotte appel is of dat ze allen zo zijn), maar ik vond hem waardeloos. Ik ben weggelopen ... zelf de schijn van onpartijdigheid kon hij niet ophouden.

Het mag vast niet, maart ik vond persoonlijk de paintball (Rerebobo) het beste idee.
Ooit al eens een potje paintball gespeeld ?
Zo'n balletje schiet een (plastic) camera in stukken, gaat echt met enorme kracht.
Over beschadigen (vernielen) van andermans eigendom gesproken....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:03

liberque

Vrijzinnig!

Op school werd ik best vaak gepest. Je kon et dan tegenin gaan, kwaad worden, vechten etc. Het maakte helemaal niets uit. Mijn leeftijdsgenoten verzonnen van alles over me en ik had het niet in de hand en moest dis alsmaar in verweer en ontkennen. Dit was enorm vermoeiend. Op een gegeven moment gooide ik het roer om en begon ik dingen in scene te zetten. Niet anderen bepaalde vanaf dat moment wat er over me geroddeld werd: ik dirigeerde hetzelf. Een paar leugentjes de wereld in en al snel ontdekte ik wie de brandhaard was van alle roddels en leugens en kon ik het gepest gericht aanpakken.

Ditzelfde kan je in deze situatie doen. Neem een camera en en laat iemand zich verdekt opstellen (buiten het zicht van hun camera's). Neem dan op dat je poedersuiker in een zakje doe en film van te voren je handlanger en je plan. Laat daarna je handlanger met capuchon en een oude versterker door je poort lopen en zorg dat je in het zicht van hun camera sta. Overhandig het zakje poedersuiker en neem de oude versterker als 'betaling' aan. Herhaal dit elke weekend en het liefst op shady uurtjes.

Staat er even later de politie aan de deur omdat je aan het dealen zou zijn of word je geconfronteerd door andere buren dat je zou dealen laat hen dan de filmpjes zien dat je alles in scene heb gezet en leg ze daarbij het verhaal uit. Je hebt nu niet alleen bewezen dat ze je filmen, dat de cameras dus actief zijn maar ook dat ze de beelden opnemen, screenen en delen. Je staat dan direct heel erg sterk in je evt toekomstige juridische procedure, bij de wijkagent en bij de rest van de buren die al reeds door hen werden meegetrokken in deze zaak.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

ZeRoC00L schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:01:
[...]

Ooit al eens een potje paintball gespeeld ?
Zo'n balletje schiet een (plastic) camera in stukken, gaat echt met enorme kracht.
Over beschadigen (vernielen) van andermans eigendom gesproken....
Eeeh nee, dat wist ik dus niet, geen goed idee dus .... Maar het was ook niet mijn idee, het leek me alleen een goed idee.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93050 op 17-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
liberque schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:23:
Staat er even later de politie aan de deur omdat je aan het dealen zou zijn of word je geconfronteerd door andere buren dat je zou dealen laat hen dan de filmpjes zien dat je alles in scene heb gezet en leg ze daarbij het verhaal uit.
Zodra je al een verhaal moet gaan uitleggen dan is het te complex. Ga er maar van uit dat mensen het niet begrijpen. Ze gaan waarschijnlijk denken dat dat een smoes van TS is terwijl ze die buren vanaf dat moment volledig geloven omdat die al langer roepen dat TS aan het dealen is. Daarmee zou TS alle eventueel nog aanwezige geloofwaardigheid van de overige mensen in de straat verliezen. En vergeet niet dat die buren het op film hebben staan en uit wraak die filmpjes zo op internet kunnen zetten onder het mom van "buren dealen drugs maar politie doet niets". Leuk als je dan voor de hele wereld bekend staat als drugsdealer, je komt dan nooit meer van die verdenking af.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 14:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Op school werd ik best vaak gepest. Je kon et dan tegenin gaan, kwaad worden, vechten etc. Het maakte helemaal niets uit. Mijn leeftijdsgenoten verzonnen van alles over me en ik had het niet in de hand en moest dis alsmaar in verweer en ontkennen. Dit was enorm vermoeiend. Op een gegeven moment gooide ik het roer om en begon ik dingen in scene te zetten. Niet anderen bepaalde vanaf dat moment wat er over me geroddeld werd: ik dirigeerde hetzelf. Een paar leugentjes de wereld in en al snel ontdekte ik wie de brandhaard was van alle roddels en leugens en kon ik het gepest gericht aanpakken.

Ditzelfde kan je in deze situatie doen. Neem een camera en en laat iemand zich verdekt opstellen (buiten het zicht van hun camera's). Neem dan op dat je poedersuiker in een zakje doe en film van te voren je handlanger en je plan. Laat daarna je handlanger met capuchon en een oude versterker door je poort lopen en zorg dat je in het zicht van hun camera sta. Overhandig het zakje poedersuiker en neem de oude versterker als 'betaling' aan. Herhaal dit elke weekend en het liefst op shady uurtjes.

Staat er even later de politie aan de deur omdat je aan het dealen zou zijn of word je geconfronteerd door andere buren dat je zou dealen laat hen dan de filmpjes zien dat je alles in scene heb gezet en leg ze daarbij het verhaal uit. Je hebt nu niet alleen bewezen dat ze je filmen, dat de cameras dus actief zijn maar ook dat ze de beelden opnemen, screenen en delen. Je staat dan direct heel erg sterk in je evt toekomstige juridische procedure, bij de wijkagent en bij de rest van de buren die al reeds door hen werden meegetrokken in deze zaak.
Idee is leuk, maar een drugsscene lijkt me, zoals door anderen al gezegd, niet slim.
Dan kun je misschien beter kijken of je een geest door je keuken kan laten zweven of het ringmeisje voor je keukenraam zetten midden in de nacht.
Wie weet gaan de buren daar wel mee aan de haal en dan ben je er ook >:)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
imho zijn al dat soort ideeën verre van slim, leuk en vooral kinderachtig.
Met dit soort acties lok je alleen maar een reactie uit. lekker over en weer treiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ansichtkaart schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:18:
imho zijn al dat soort ideeën verre van slim, leuk en vooral kinderachtig.
Met dit soort acties lok je alleen maar een reactie uit. lekker over en weer treiteren.
Tja, als je het niet kan oplossen dan kun je maar beter omdenken en er plezier aan beleven.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-05 14:52
Heb je verklaringen van andere buren dat deze buren verdachtmakingen over jou verspreiden? Dan zou een gang naar de rechter de buren tot 2 jaar gevang op kunnen leveren ivm laster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 09:23
Helaas is hier maar één mogelijkheid wanneer de overheid niet zelf ingrijpt en dat is een civiele procedure aanspannen tegen de buren. Ook voordelig dat de buren een eigen huis hebben, dan kun je mooi beslag laten leggen op het huis als ze eventule dwangsommen niet betalen (naast beslag op pensioen en andere uitkeringen). Betalen ze dan nog steeds niet of kunnen ze niet betalen, dan kan het huis worden geveild door de deurwaarder en ben je ook van het probleem verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-05 15:12
Ik zie een hoop aannames hier, wie zegt dat de buren ook daadwerkelijk zicht hebben op de grond van TS?

Daarnaast zou ik, als ik TS was gewoon eens aanbellen bij de buur of een briefje in de bus doen met de tekst zo kan het niet langer, laten we samen om tafel gaan om het uit te praten. Desnoods met de wijkagent er bij om escalatie te voorkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:09
targaryanwolf schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:52:
Ik zie een hoop aannames hier, wie zegt dat de buren ook daadwerkelijk zicht hebben op de grond van TS?
De TS' die gewoon ziet dat ze op zijn raam gericht zijn?
Daarnaast zou ik, als ik TS was gewoon eens aanbellen bij de buur of een briefje in de bus doen met de tekst zo kan het niet langer, laten we samen om tafel gaan om het uit te praten. Desnoods met de wijkagent er bij om escalatie te voorkomen.
Als we het over aannames hebben, neem ik aan dat je niet het hele topic hebt gelezen. Buren bellen al 112 als er legitiem iets vanaf de kant van TS door de brievenbus gegooid word. Die gaan dan echt niet ineens aanbellen wat voor geweldig idee dit is. De wijkagent heeft TS al vrij duidelijk laten merken er niks aan te kunnen willen doen, dus die zal ook niet zo happig zijn.

Persoonlijk snap ik dit soort posts, incl enkele boven jou, echt niet. Ik heb geen zin om alles te lezen, maar laat ik toch mijn idee posten, want die is sowieso geniaal en nog niet benoemd. Niet een persoonlijk gerichte irritatie, maar wel een irritatie puntje in dit soort topics (waardoor ze ook onleesbaar worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De AP treedt net zo snel en net zo hard op met dit 'bewijs' als zonder. Juridisch gezien win je er ook niks mee. Enige verschil is dat in jouw geschetste situatie de politie je deur intrapt en je een paarduizend euro kwijt bent aan reparatiekosten van je voorgeven, en je huis op mag gaan ruimen nadat ze die overhoop gegooid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:03

liberque

Vrijzinnig!

Oon schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:17:
[...]

De AP treedt net zo snel en net zo hard op met dit 'bewijs' als zonder. Juridisch gezien win je er ook niks mee. Enige verschil is dat in jouw geschetste situatie de politie je deur intrapt en je een paarduizend euro kwijt bent aan reparatiekosten van je voorgeven, en je huis op mag gaan ruimen nadat ze die overhoop gegooid hebben.
Juridisch gezien bewijs je dat het echte camera's zijn, die beelden bewaren, de boel gescreened wordt en verspreid wordt. Dat is al een heel stuk strafbaarder dan bv. een dummy plaatsen.

Wat betreft een inval: zo'n vaart loopt het echt niet. De poltie gaat niet uit van 1 opname. Daar hebben ze gewoon geen tijd voor en doen ze onterecht een inval dan zijn de kosten voor hen.

Toch ben ik het met je eens dat er vast wel iets genuanceerder in scene te zetten valt :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:35
Misschien een vreemd idee kun jij niet bomen (appel en peerbomen zijn mooi dicht en ook lekker) planten of misschien klimop beplanting vanaf het dak naar beneden laten groeien ? jouw soort situatie is kansloos in NL waar de bureaucratie bovenaan alles staat inclusief privacy..

Misschien is er ook wel een nerdy buurjongen of meid die met een drone + spuitbus of verfblik bij de camera's langs kan vliegen ;) succes ik hoop dat jullie zsm camera vrij kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 23:25
[...]

Als politie jouw deur aan gort helpt voor het binnentreden van jouw woning, dan wordt deze schade door de politie gewoon vergoed. Ook denk ik dat je te veel films hebt gezien, want de politie gaat echt niet bij een doorzoeking jouw woning overhoop gooien. In tegendeel. Grote kans dat het opgeruimder achtergelaten wordt dan aangetroffen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 23:55
*knip*
Dergelijke adviezen geven we dus niet. Zie ook tweakduke in "Buren richten hun camera mijn huis in."

[ Voor 71% gewijzigd door tweakduke op 22-07-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ongeacht de vervolgstappen, ik zou inderdaad eerst wat doen aan die camera’s.
Niet slopen of aankomen, maar een combinatie van:
IR Spots voor ‘s nachts.
Bij het keukenraam folie tegen inkijk, of bijvoorbeeld luxaflex / shutters, en dan helemaal naar beneden en dan in horizontale stand, heb je nog prima licht inval, kan je gewoon naar buiten kijken, maar die camera die vanaf boven naar beneden gluurt kan niet meer naar binnen kijken.

Die witte camera zou ik, of die wand vanaf dat afdakje dicht timmeren, of er bijvoorbeeld een plant plaatsen of frame met klimop ofzo. In ieder geval dat hij vanaf die hoek geen zicht meer heeft op jouw tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanobrotchen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-04 10:02
Ik zou er een rechtszaak van maken misschien dat zij een contact verbod krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 20:17
gise schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:46:
Ongeacht de vervolgstappen, ik zou inderdaad eerst wat doen aan die camera’s.
Niet slopen of aankomen, maar een combinatie van:
IR Spots voor ‘s nachts.
Bij het keukenraam folie tegen inkijk, of bijvoorbeeld luxaflex / shutters, en dan helemaal naar beneden en dan in horizontale stand, heb je nog prima licht inval, kan je gewoon naar buiten kijken, maar die camera die vanaf boven naar beneden gluurt kan niet meer naar binnen kijken.

Die witte camera zou ik, of die wand vanaf dat afdakje dicht timmeren, of er bijvoorbeeld een plant plaatsen of frame met klimop ofzo. In ieder geval dat hij vanaf die hoek geen zicht meer heeft op jouw tuin.
Ervan uitgaande dat de buren inderdaad de querulanten zijn die ze lijken te zijn, kan dit natuurlijk TS ook allerlei geneuzel opleveren (waar hij niet op zit te wachten, lijkt me...)
  • TS zet iets voor de camera -> Buren verplaatsen camera
  • TS zet 's avonds IR-spots aan -> Buurman begint te krijsen dat TS zijn camera heeft gesloopt
  • TS doet iets tegen de inkijk -> Moeder van TS kan niet meer door het keukenraam gebaren dat de koffie (of thee) klaar is als TS in de tuin zit.
Daarnaast is dit een prachtige aanleiding voor de buren om allerlei roddels de wereld in te helpen. Je hoort ze al kletsen met de andere bewoners: "Wat ze daar doen, dat kan het daglicht niet verdragen. Onze camera filmt een stukje van hun tuin en ze doen er alles aan om onze camera helemaal af te dekken!" Ik weet niet of TS hier zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 22:55
De AP treedt net zo snel en net zo hard op met dit 'bewijs' als zonder.
Dat is niet onwaar, maar dat komt omdat je van de AP in zo'n zaakje net zoveel inzet kan verwachten als van de recherche bij een gestolen fiets. (Vrijwel) niets dus.

Mediation en rechter lijken me de volgende stappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@R.Mats Ik lees dat je aangifte hebt gedaan, ik las van een andere tweaker ook de tip om een handhavingsverzoek bij de gemeente te doen. Heb je dat ook al in werking gezet? Aangifte loopt via de politie, handhavingsverzoek op incorrecte cameraplaatsing is richting de gemeente. Dat zijn twee aparte entiteiten die je allebei richting actie wilt motiveren.

Maar eigenlijk is de dialoog de enig mogelijke uitweg. Ja, ik heb uit dit topic begrepen dat een gesprek voeren met deze mensen lastig tot onmogelijk is. Maar als je niet weet wat deze mensen nou eigenlijk van je willen ga je daar nooit relaxed wonen. Als de gemeente gaat handhaven verzinnen ze wel wat anders om een reactie uit te lokken.

De vraag waar je mee aan de slag moet is: Waarom willen deze mensen een reactie van me? Wat willen ze bereiken? Goed mogelijk dat je buren zich enorm opwinden over iets waar jij je niet eens van bewust bent. Als dit jezelf niet lukt zou ik checken of er bij jou in de gemeente buurtbemiddeling is. Dat is geen politie en geen gemeentefunctionaris maar gewoon iemand die getrained is om burengedoe bespreekbaar te maken als dat de buren zelf niet meer lukt.

Ik denk eigenlijk dat weten wat je buren willen en daar samen afspraken over maken de enige kans is om hier prettig te blijven wonen. Al heb je geen idee wat er aan de hand is, een keer aanbellen met een fles champagne, als eerste woord "Sorry" zeggen en dan kijken of er een ander gesprek ontstaat zou een startpunt kunnen zijn. En stel vooral vragen, dus niet: "je camera filmt mijn keuken" maar "waarom heb je die camera's hangen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-05 09:21
Hoi R.Mats,

Zelf ben ik geen ervaringsdeskundige of juridisch onderlegd.
Weet jij toevallig of jouw buren hun huis huren of gekocht hebben?
Indien zij huren kan je misschien ook nog eens aankloppen bij de verhuurder van dat huis?

Zal mij niet verbazen als er een clausule is opgenomen met "goed huurderschap" oid.

Ik blijf dit draadje in ieder geval volgens want ben benieuwd hoe de instanties reageren op deze inbreuk van privacy.

Groeten,

Remie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Dat is niet onwaar, maar dat komt omdat je van de AP in zo'n zaakje net zoveel inzet kan verwachten als van de recherche bij een gestolen fiets. (Vrijwel) niets dus.

Mediation en rechter lijken me de volgende stappen.
Bemiddeling (via de egmeente) is ook de eerste stap die gezet moet worden nog voor je naar de politie kan gaan hiermee. De gemeente zal je daar in veel gevallen voor naar de wijkagent sturen, maar sommige gemeenten hebben wel een eigen (of onafhankelijke) bemiddelaar waar je gebruik van kan maken.

Eerste stap zelf op proberen te lossen, tweede stap bemiddelaar, derde politie (officiële aangifte), vierde AP, pas daarna naar de rechter.

[ Voor 3% gewijzigd door Oon op 22-07-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Remie schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:24:
Hoi R.Mats,

Zelf ben ik geen ervaringsdeskundige of juridisch onderlegd.
Weet jij toevallig of jouw buren hun huis huren of gekocht hebben?
Indien zij huren kan je misschien ook nog eens aankloppen bij de verhuurder van dat huis?

Zal mij niet verbazen als er een clausule is opgenomen met "goed huurderschap" oid.

Ik blijf dit draadje in ieder geval volgens want ben benieuwd hoe de instanties reageren op deze inbreuk van privacy.

Groeten,

Remie
Zoals reeds gemeld in het topic, beide woningen zijn koopwoningen. Geen verhuurder dus of woningcorporatie die iets kan betekenen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 16:37
heb je kleine kinderen?

zo ja dan ben je waarschijnlijk heel snel van die camera's af.

Meneer agent, de buurman loopt ongewenst constant foto's en filmpjes van mijn kinderen te maken. Zelfs met behulp van camera's die hij permanent gericht heeft staan op mijn tuin en ramen.

Aangezien die overheid erg vatbaar is voor de term "kin.....o"

Onder die term gooien ze alles qua data waar ze toegang tot willen hebben maar officieel niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:05
Ik ben vrij kalm van aard, zeg maar de boel uitspreken en praten, zoals veel mensen hier.

Maarrrr...als mijn vrouw zou merken dat iemand onze privacy overboord gooit door ons huis en tuin te filmen, zouden die camera's geen lang leven hebben. En dan niet stiekum 's nachts, maar gewoon rustig overdag zodat iedereen inclusief de buren het zien.

Ik zeg niet dat je geweld moet plegen, maar soms is het misschien gerechtvaardigd om de zaken meer in je eigen hand te nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Apiekool schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:01:
Ik ben vrij kalm van aard, zeg maar de boel uitspreken en praten, zoals veel mensen hier.

Maarrrr...als mijn vrouw zou merken dat iemand onze privacy overboord gooit door ons huis en tuin te filmen, zouden die camera's geen lang leven hebben. En dan niet stiekum 's nachts, maar gewoon rustig overdag zodat iedereen inclusief de buren het zien.

Ik zeg niet dat je geweld moet plegen, maar soms is het misschien gerechtvaardigd om de zaken meer in je eigen hand te nemen.
Hallo strafblad! Huisvredebreuk, vernieling (onbruikbaar maken valt daar ook onder) en dat allemaal op camera. Buitengewoon slecht idee.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apiekool
FirePuma142 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Hallo strafblad! Huisvredebreuk, vernieling (onbruikbaar maken valt daar ook onder) en dat allemaal op camera. Buitengewoon slecht idee.
Kom op, doe niet zo extreem. In de praktijk valt dat best mee. Zeker als er al een dossier is aangemaakt. Niet alles wat in regels is gevat wordt daadwerkelijk zo uitgevoerd. Als je niet voor jezelf opkomt, wie doet het dan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Apiekool schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Kom op, doe niet zo extreem. In de praktijk valt dat best mee. Zeker als er al een dossier is aangemaakt. Niet alles wat in regels is gevat wordt daadwerkelijk zo uitgevoerd. Als je niet voor jezelf opkomt, wie doet het dan?
Als je het topic gelezen hebt dan is dit precies waar de buren naar op zoek zijn, je een permanent juridisch oor aan naaien.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
FirePuma142 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Als je het topic gelezen hebt dan is dit precies waar de buren naar op zoek zijn, je een permanent juridisch oor aan naaien.
Het topic heb ik gelezen, volg het al een tijdje, dankjewel...

Ik geef geen advies. Ik zeg alleen wat mijn vrouw in de praktijk zou doen. Als iemand aan de privacy van haar gezin komt en het goedschiks niet kan worden opgelost....tsja...

Ik zeg ook niet dat het per definitie een goede optie zou zijn, maar zeg zelf, de rechter? Mediation? Zijn dat wel goede opties dan? Dat duurt jaren als het tegenzit en in de tussentijd staan die camera's lekker op je huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niets extreems aan. Gebeurd dagelijks anno 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[b]Apiekool schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:51:[/b
Het topic heb ik gelezen, volg het al een tijdje, dankjewel...

Ik geef geen advies. Ik zeg alleen wat mijn vrouw in de praktijk zou doen. Als iemand aan de privacy van haar gezin komt en het goedschiks niet kan worden opgelost....tsja...

Ik zeg ook niet dat het per definitie een goede optie zou zijn, maar zeg zelf, de rechter? Mediation? Zijn dat wel goede opties dan? Dat duurt jaren als het tegenzit en in de tussentijd staan die camera's lekker op je huis.
De buren lijken niet met een derde partij te willen praten, over een directe benadering hoor je de TS niet, gezien mijn vragen daarover óók ontweken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-05 23:17
R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:11:
Ik weet niet 100% zeker of dit het juiste topic is hiervoor.

Lang verhaal kort,

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat die camera's weg gedraaid of weg gehaald kunnen worden.
YouTube: Zo maakte een LASER onze camera KAPOT
/ leer materiaal voor DIY oplossing.

Optie 2: elke dag melding maken via BuitenBeter?

Optie 3: doek 2 tentstokken en tis opgelost.

Bij dit soort lui geldt:
Als je ze nul aandacht geeft dan waait het wel over.

Doodsbedreigingen gewoon filmen, wel dusdanig dat als je ruim vooraf komt aanlopen. En melding van maken, dossier opbouwen.

Als de wijkagent zijn functie serieus neemt dan is een doodsbedreiging een zwaarder vergrijp dan een bomenmoorderaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Meerdere mensen hebben hier gesuggereerd om aangifte te doen van stalking en dat is volgens mij ook de meest kansrijke en snelle manier om dit voor elkaar te krijgen. Je hebt in dit topic al een enorme lading voorbeelden genoemd, los van de camera’s sturen zij ook continu handhavers bij je langs zonder dat dat gerechtvaardigd is.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
Als ik de foto,s bekijk bewaken de buren de erfscheiding en lijkt het niet op een bewuste actie.

Kort samengevat, men mag niet bewust jouw terrein filmen maar daar lijkt het ook niet op als ik de foto,s zie, dat er een staartje meegepikt wordt tja...

Waarom vraag je niet mag ik even de beelden zien en dan zie je wat ze daadwerkelijk filmen, het kan dus ook gewoon zijn dat het een aardappel kwaliteit camera is en je eigen terrein niet eens goed zichtbaar is.

Een camera "wat direct de keuken in kijkt" hoeft nog steeds niet te kunnen zien wat jij binnen doet, veel camera,s hebben niet eens een geweldige kwaliteit en vooral door het glas weerspiegelt het snel.

De rest van het verhaal is vervelend inderdaad en begrijp wel waarom je denkt dat dit een bewuste actie is.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_evil08 op 22-07-2021 19:01 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Los van wat de camera exact filmt, voelt het voor velen erg onprettig om camera's recht jou huis / ramen in te zien mikken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 20:17
[...]
TS neemt het op tegen een bejaarde met een typemachine en een eindeloze hoeveelheid tijd. Dat klinkt als een flauwe grap, maar deze man kan het zijn levenswerk maken om TS het leven zuur te maken.

Misschien is het juist beter om juist niet te escaleren, maar om juist dat te doen wat de buurman niet verwacht, hem uit balans brengen*. Een escalatie is wat de buurman verwacht en waar hij, mogelijk, op uit is. Gun hem die 'overwinning' niet.

*=Er is vast wel een medetweaker die een mooie vergelijking met een Oosterse vechtsport kan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

logix147 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:38:
[...]

YouTube: Zo maakte een LASER onze camera KAPOT
/ leer materiaal voor DIY oplossing.

Optie 2: elke dag melding maken via BuitenBeter?

Optie 3: doek 2 tentstokken en tis opgelost.

Bij dit soort lui geldt:
Als je ze nul aandacht geeft dan waait het wel over.
Nul aandacht geven.... Iets wat jouw opties allemaal alleen juist niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
bernard038 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:07:
[...]

*=Er is vast wel een medetweaker die een mooie vergelijking met een Oosterse vechtsport kan maken....
In tai-chi gebruik je de kracht van een ander, om iemand omver te krijgen, Iemand kan hard slaan, maar die kracht kan je tegen hem gebruiken.

Tja, klote situatie. Maar als ik de situatie zo inlees ben je te passief en laat jij je met je sollen. Er is niks mis mee om de-escalerend en het allemaal met rust te laten. Maar als je dat te lang doet, dan word er gewoon met je gesolt. Zo werkt pesten op de lagere school ook. Je word door een groepje gepest, totdat zij in de problemen komen (zij het met een blauw oog, of problemen met ouders/school). En als dat niet gebuerd, gaat het hele zooitje door.

Ik zou zo snel mogelijk, en zo goed mogelijk alles uit je mars halen om hem (op legale wijze ;)) te dwarsbomen. Neem direct een advocaat in de arm en probeer voor alles bewijs te vinden. Kijk of je met andere buren hem samen kan aanklagen Doe meteen aangiften van uitkeringsfraude en gooi alles wat je in je mars hebt. Laat niet met je sollen, de tijd van afwachten is voorbij. Hoe langer jij wacht, hoe meer die buurman ''wint''

Tevens, als je echt een nieuwe hobby zoekt en je wil terug naar niveautje kleuterschool, kan je ze altijd nog terugpesten. Je kan b.v zelf camera's ophangen en een briefje bij hun in de bus doen ''jij haalt je camera's weg, dan doe ik hetzelfde''. Natuurlijk is dit wel niveautje kleuterschool. Maar als hij ook een onplezierig leventje leid door jouw pesterijtjes, houd hij er misschien mee op. Laat het echter niet escaleren, hou de pesterijtjes op zijn niveau, en als hij iets illegaals doet, meteen een videootje maken ;)

Let wel op dat je in het nadeel bent gezien hij alle tijd van de wereld heeft, en jij niet. Dus je moet het 'winnen'' met je creativiteit. Dit zijn van die mensen die niks anders in het leven hebben dan hunzelf, en door andere het leven zuur te maken geeft het hun een soort doel in het leven. Dan word je rl Donald Duck vs Bolderbast ;)

Maar goed, ik ga mijn bedje weer in, hopelijk heb je hier iets aan. Sterkte :)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44
Help!!!! schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:05:
^
Los van wat de camera exact filmt, voelt het voor velen erg onprettig om camera's recht jou huis / ramen in te zien mikken.
Daarom ook vraag gewoon de buren of je even de camera live mag zien wat die filmt een beetje buur laat dat gewoon toe en dan is gelijk het hele taboe al weg.

Ik snap ook wel dat mensen snel denken camera,s zijn magische dingen ze zijn zo helder/scherp dat ze op jouw horloge welke binnen om jouw arm hebt exact kunnen aflezen welke tijd het is etc.

Vanuit mijn werk ben ik bijvoorbeeld vaak achter de deuren bij winkels geweest waar ook de illusie wordt gewekt dat camera,s alles zien maar in praktijk was dat heel anders, vaak namen ze niet eens op/defect of hebben aardappelkwaliteit dat je amper een gezicht kan herkennen en als er iets gebeurde was het net buiten camerahoek en dus niet op beeld.

ivm lichtinval/glas etc is heel vaak dat de camera helemaal niks ziet wat er op binnen gebeurd.

De meeste (consumenten) bewakingscamera,s zijn nog steeds niet zo geweldig een beetje verkeerde lichtinval en de beelden zijn al waardeloos en bijvoorbeeld kentekens aflezen is al heel lastig(bereik van die dingen valt ook tegen als er geen optische zoom op zit).

Gezien TS zijn situatie snap ik het wel dat je snel gaat denken dat het een bewust actie is en er veel te zien valt.

(btw op de foto,s staan ze niet gericht op TS zijn grond maar kunnen ze mogelijk net een hoekje meepikken, of gewoon niet dat is afhankelijk van de kijkhoeken van dat ding, daar kom je alleen achter als je even live mag kijken).

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 23-07-2021 11:51 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 11:30

DataGhost

iPL dev

mr_evil08 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:48:
(btw op de foto,s staan ze niet gericht op TS zijn grond maar kunnen ze mogelijk net een hoekje meepikken, of gewoon niet dat is afhankelijk van de kijkhoeken van dat ding, daar kom je alleen achter als je even live mag kijken).
Kan je dat verduidelijken misschien? Als ik naar de foto's en de beschrijving van de plaatsing kijk, zie ik op foto 1 twee camera's, de rechter staat in de tuin van de buren gericht (zoals het hoort), de linker kijkt recht in de lens van de camera waarmee de foto gemaakt is, in de tuin van TS dus. Wat die van de eigen tuin meepakt is behoorlijk minimaal en daar staat de camera niet eens voornamelijk op gericht. Ik denk dat de regenpijp niet eens in beeld komt. Op de tweede foto staat een camera op de schutting, de tuin van TS in gericht. Van deze snap ik echt niet hoe je vindt dat die niet op grond van TS gericht staat. Deze camera filmt volgens mij 0% van de eigen grond van de buren. De camera op de derde foto staat wederom redelijk recht de lens van de fotocamera in gericht, en volgens de beschrijving van TS
Hier hebben ze een camera hangen die direct mijn keuken in kijkt, deze filmt 0% van hun eigen grond omdat deze boven hun doorloopschuur hangt.
filmt die dus "primair" het dak van hun schuur. Technisch gezien is dat eigen grond maar dat is geen plek waar normale mensen camerabewaking installeren als het geen ander doel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mr_evil08 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Daarom ook vraag gewoon de buren of je even de camera live mag zien wat die filmt een beetje buur laat dat gewoon toe en dan is gelijk het hele taboe al weg.

Ik snap ook wel dat mensen snel denken camera,s zijn magische dingen ze zijn zo helder/scherp dat ze op jouw horloge welke binnen om jouw arm hebt exact kunnen aflezen welke tijd het is etc.

Vanuit mijn werk ben ik bijvoorbeeld vaak achter de deuren bij winkels geweest waar ook de illusie wordt gewekt dat camera,s alles zien maar in praktijk was dat heel anders, vaak namen ze niet eens op/defect of hebben aardappelkwaliteit dat je amper een gezicht kan herkennen en als er iets gebeurde was het net buiten camerahoek en dus niet op beeld.

ivm lichtinval/glas etc is heel vaak dat de camera helemaal niks ziet wat er op binnen gebeurd.

De meeste (consumenten) bewakingscamera,s zijn nog steeds niet zo geweldig een beetje verkeerde lichtinval en de beelden zijn al waardeloos en bijvoorbeeld kentekens aflezen is al heel lastig(bereik van die dingen valt ook tegen als er geen optische zoom op zit).

Gezien TS zijn situatie snap ik het wel dat je snel gaat denken dat het een bewust actie is en er veel te zien valt.

Volgensmij heb je mijn post niet goed gelezen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 18:27
Op een of andere manier kwam deze voorbij via YouTube en zag toevallig dit topic staan. Ander land met andere regels, maar toch. Ook bij hem, legt ie uit in het laatste filmpje is het gewoon pesten.

How I Deal with Neighbor's Security Cameras Aimed at My House, Part 1

15x330 SW38

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 03:16
@R.Mats Hoe is het nu afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05
Als het proces van aangiftes ed is ingezet verwacht ik niet dat dit veel positiefs brengt.

Zo erg ziet het er nu ook niet uit op foto's..
Maar goed mocht je de buren bewust willen maken van het gevoel dat dit geeft en ze niet in dialoog willen, kun je dit gedrag ook gewoon spiegelen toch? Mits de huizen hetzelfde zijn in spiegelbeeld zou ik zelf ook camera's ophangen op exact dezelfde positie, als de buren er dan hopelijk wat van zeggen kun je alsnog in dialoog gaan. En dan zou je eigenlijk wel eerst even om advies vragen bij de buren welke camera's ze gebruiken omdat je zelf ook bewaking wil, dan breng het niet onverwachts waardoor ze ipv boos zijn eerder in gesprek willen.

Andere middelen inzetten om te treiteren levert alleen maar ellende op.

[ Voor 23% gewijzigd door EvolutionX op 17-03-2022 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david_again
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-08-2024
Aangezien het heel lang kan duren om via officiële weg je gelijk te krijgen, zou ik het heft in eigen handen nemen. Bij sommige mensen is dat helaas gewoon nodig.

Je kunt een kleine, felle spot precies op de camera richten vanaf jouw huis. De camera wordt daardoor verblind, maar je richt geen schade aan en je komt niet aan zijn camera's. :*)

Een spot richten op andermans muur lijkt mij ook niet verboden. De buurman kan moeilijk de camera's verplaatsen, en mocht hij dit doen, draai je de spot zo bij.

Het alternatief is elke dag de politie bellen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:35
@RoestVrijStaal geeft een bump aan dit topic om na te gaan wat de status is van deze casus. Dit topic is inmiddels al 8 maanden oud.

Misschien is het handig om de reactie van @R.Mats af te wachten, voor we nu nogmaals pagina's aan adviezen gaan typen. Zoals vorig jaar al eens is gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

m181087 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:13:
@RoestVrijStaal geeft een bump aan dit topic om na te gaan wat de status is van deze casus. Dit topic is inmiddels al 8 maanden oud.

Misschien is het handig om de reactie van @R.Mats af te wachten, voor we nu nogmaals pagina's aan adviezen gaan typen. Zoals vorig jaar al eens is gedaan.
Zo gaat het bij al dit soort topics, mensen lezen niet en reageren meteen op de openingspost alsof er nog niemand anders heeft gereageerd..

Ergens wel komisch, maar Tweakers kennende zullen we weer een pagina of 5 verder zijn voordat TS reageert dat hij een melding bij de AP heeft gedaan en er nog geen voortgang is, of dat er iemand is langsgeweest en zowel de buren als TS een boete heeft gegeven voor het filmen van het terrein van iemand anders en/of de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-05 07:17
Is er een wijkraad en je wijk? Vaak werkr het beter als zij de bemiddeling bij de wijkagent of gemeente in stand brengen. Als gewone burger heb je vaak niet de juiste connecties om met de juiste personen in contact te komen.

Als je iets met lasers of infrarood leds wilt gaan doen dan zou ik wel heel voorzichtig zijn: je wilt niet zelf strabare feiten gaan plegen. Laserpointers op iets of iemand richten kan ook strafbaar zijn.

Acties:
  • +111 Henk 'm!

• R.Mats
Heel kort.
Niks meer vernomen van het AP.

De buren zijn door gegaan met uitlokken en escaleren en dat heeft uiteindelijk ook geleid tot een escalatie waarbij zij klappen hebben ontvangen.

De OvJ heeft uiteindelijk bepaald dat de buren niet geloofwaardig zijn (na 6x hun verhaal te hebben veranderd), niet mee werkte aan het onderzoek, allerlei medische kwaaltjes benoemde zonder bewijs en zich ook niet wou laten onderzoeken door een aangewezen arts en alle vormen van bemiddeling weigerde. De geijsde 10.000 euro en gevangenis straf uitkwam op een boete van 200 euro en een taakstraf van 15 uur (de taakstraf hoefde uiteindelijk ook niet meer)

Het huis van de buren staat in ieder geval te koop.

De gemeente kon niks voor ons doen, de politie kon niks voor ons doen, het AP kon niks voor ons doen. Het enige wat uiteindelijk een uitweg heeft geboden was geweld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

R.Mats schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:58:
Heel kort.

De buren zijn door gegaan met uitlokken en escaleren en dat heeft uiteindelijk ook geleid tot een escalatie waarbij zij klappen hebben ontvangen.

De OvJ heeft uiteindelijk bepaald dat de buren niet geloofwaardig zijn (na 6x hun verhaal te hebben veranderd), niet mee werkte aan het onderzoek, allerlei medische kwaaltjes benoemde zonder bewijs en zich ook niet wou laten onderzoeken door een aangewezen arts en alle vormen van bemiddeling weigerde. De geijsde 10.000 euro en gevangenis straf uitkwam op een boete van 200 euro en een taakstraf van 15 uur (de taakstraf hoefde uiteindelijk ook niet meer)

De gemeente kon niks voor ons doen, de politie kon niks voor ons doen, het AP kon niks voor ons doen. Het enige wat uiteindelijk een uitweg heeft geboden was geweld.
Hold up, jij mept de buurman, en vervolgens wordt de buurman onderzocht? Bijzondere gang van zaken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet wat je wilt maar soms moet het even. De mensen weten nu wat ze aan je hebben een dat zij geen partij zijn in deze pesterij, ze hebben het onderspit gedolven.

@R.Mats Zijn de camera's na de matspartij (pun intended) ook bijgedraaid of verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 14:47

P_Tingen

omdat het KAN

Het enige wat uiteindelijk een uitweg heeft geboden was geweld.
Ho, wacht even, hier moet je iets meer over vertellen. Wat is er gebeurd?
Het is een "oplossing" die vanuit de onderbuik vaak wordt aangeraden, om dezelfde reden door verstandige mensen ook weer afgeraden, maar hier heeft het dus kennelijk geholpen?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• R.Mats
Jeroenneman schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Hold up, jij mept de buurman, en vervolgens wordt de buurman onderzocht? Bijzondere gang van zaken.
Dat krijg je als je 6x alles bij elkaar liegt tegen de rechercheur en de rechercheur jou kant van het verhaal dus niet meer vertrouwt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m181087
Heel kort.

Heel jammer hoe dit heeft moeten lopen dan, zowel voor jullie als voor de buren. Uiteindelijk kent dit verhaal alleen maar verliezers.

Ik hoopte stiekem dat er een oplossing was gevonden, waar andere gebruikers op dit forum iets aan hebben.
Ondanks dat ik blij ben voor jullie dat er nu een einde lijkt te komen aan alle confrontaties en spanningen, hoop ik niet dat andere Tweakers je voorbeeld gaan volgen.

Wel dapper dat je de uitkomst hier zo eerlijk hebt neergezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 14:42
Bizar, niemand kan wat doen dus dan maar erop los meppen en dat lost problemen op....

De omgekeerde wereld.....

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
m181087 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Heel jammer hoe dit heeft moeten lopen dan, zowel voor jullie als voor de buren. Uiteindelijk kent dit verhaal alleen maar verliezers.

Ik hoopte stiekem dat er een oplossing was gevonden, waar andere gebruikers op dit forum iets aan hebben.
Ondanks dat ik blij ben voor jullie dat er nu een einde lijkt te komen aan alle confrontaties en spanningen, hoop ik niet dat andere Tweakers je voorbeeld gaan volgen.

Wel dapper dat je de uitkomst hier zo eerlijk hebt neergezet.
hoezo alleen maar verliezers?

de buren hebben verdiende klappen gehad en gaan verhuizen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 15:31
Wat een verhaal joh...
Nou ja, geweld is natuurlijk nooit goed te praten maar ergens snap ik het wel. Als je de hele dag, een aantal jaar lang zulke buren hebt en je staat aan alle kanten machteloos terwijl je constant uit de tent wordt gelokt, dan komt er een moment dat de maat vol is en je compleet flipt.
Een beetje zoals steeds opnieuw een hond schoppen. Is het gek dat het dan een keer van zich af bijt?
Bij sommige mensen is dat helaas de enige taal die ze verstaan.
Je mag wel blij zijn dat het niet heeft 'ge-back-fired' en je schijnbaar niet iemand het ziekenhuis in hebt geslagen.

Wat je zou kunnen overwegen is je verhaal te delen met de andere direct omwonenden, voor zover ze niet of onvolledig op de hoogte zijn. Bijvoorbeeld d.m.v. een korte brief waarin je de situatie uitlegt en daarbij aangeeft dat je dit alles een enorm vervelde en betreurenswaardige situatie vindt en dat je hoopt dat je buren je niet anders zullen behandelen of ontlopen. Dat je openstaat om er over te praten. Dat laat ook even een andere kant van je zien en kan de angel er wel even uithalen voor ze. Wellicht zijn ze allemaal opgelucht dat je buren weggaan.

[ Voor 32% gewijzigd door ERMAWG op 17-03-2022 12:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 18:55
Dracula schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:09:
Bizar, niemand kan wat doen dus dan maar erop los meppen en dat lost problemen op....

Dat gebeurd toch heel vaak. Niemand kan actie ondernemen want regels...loopt het uit de hand dan is helaas meestal het slachtoffer die er genoeg van heeft de dupe. In dit geval gelukkig niet en fijn dat de aso buren gaan verhuizen!

Hopelijk krijg je je rust terug R.Mats, welverdiend!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• m181087
Rofdof schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:17:
[...]
hoezo alleen maar verliezers?
de buren hebben verdiende klappen gehad en gaan verhuizen.
Is dit een retorische vraag of serieus bedoeld?
De buren hebben klappen gehad, gaan verhuizen en worden door niemand meer serieus genomen.
TS heeft lang stress gehad van alle pesterijen.

Wie is hier de winnaar dan? Dat TS uiteindelijk wint doordat zijn buren gaan verhuizen, neemt toch niet weg dat zijn woongenot heel lang is bedorven?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:30

-tom-562

Oliesjeik

Mooi systeem hebben we in Nederland d:)b
Neem TS overigens niks kwalijk, fijn dat het is opgelost en de buren gaan verhuizen!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
m181087 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Is dit een retorische vraag of serieus bedoeld?
De buren hebben klappen gehad, gaan verhuizen en worden door niemand meer serieus genomen.
TS heeft lang stress gehad van alle pesterijen.

Wie is hier de winnaar dan? Dat TS uiteindelijk wint doordat zijn buren gaan verhuizen, neemt toch niet weg dat zijn woongenot heel lang is bedorven?
Als hij ze eerder gecorrigeerd had zoals de laatste keer was het sneller gegaan.
Bij sommige mensen werkt alleen een corrigerende tik.
Of je kiest ervoor om alles te laten gebeuren en jaren in de ellende te zitten of zelf te verhuizen.

Waar wij een vakantiehuisje hebben op een park is er een stel in de buurt die altijd loopt te klagen en sneaky over van alles aangifte doet. De hele buurt heeft er een gruwelijke hekel aan.
Bij ons zaten ze ook steeds te zeiken over een bouwradio (die niet te hard stond).

Op een dag liep die weer ons terrein op en wou gaan klagen. Mijn broertje liep rood aan, greep hem bij de keel en maakte hem duidelijk dat als die weer op ons terrein zou komen hij er finaal afgeslagen zou worden.
(als je mijn broertje pissig krijgt ben je te ver gegaan maar hij heeft extreem brute kracht dus die kerel heeft het wel ff gevoeld)

Nooit meer last van gehad.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 22:09
bijzonder dat mensen hier geweld goedkeuren op basis van maar een kant van het verhaal.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 18:55
Bockelaar schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:35:
bijzonder dat mensen hier geweld goedkeuren op basis van maar een kant van het verhaal.
Geweld wil je natuurlijk nooit gebruiken en keur ik in velen en normale omstandigheden af. Maar als laatste redmiddel om groot physisch geweld tegen te gaan...dan ben ik niet iemand die daar vreemd of afkeurend naar kijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door pvink op 17-03-2022 12:43 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fijn dat de TS een update heeft gegeven, verder is het voor ons niet te beoordelen. Ik ben ook een tegenstander van geweld, maar heb in mijn leven ook een paar uitzonderingen gemaakt na langdurige treiterijen. En in alle gevallen was het daarna opgelost.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
the good guy wins for once, jammer dat je 't uiteindelijk zelf hebt moeten regelen want daar hebben we nou net al die instanties, partijen en loketjes voor bedacht met elkaar...
thanks for the update!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:48:
Fijn dat de TS een update heeft gegeven, verder is het voor ons niet te beoordelen. Ik ben ook een tegenstander van geweld, maar heb in mijn leven ook een paar uitzonderingen gemaakt na langdurige treiterijen. En in alle gevallen was het daarna opgelost.
Zonder fysiek geweld goed te praten: Mentale mishandeling is ook mishandeling - misschien nog wel vervelender dan fysieke mishandeling.

Heel bijzonder dat het via deze manier 'opgelost' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:03

HugoBoss1985

Xenotech

200 Euro boete en 15 uur taakstraf, zo zwaar bestraffen: dat zal ze leren. :+

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-03-2022 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:08:
200 Euro boete en 15 uur taakstraf, zo zwaar bestraffen: dat zal ze leren. :+
Ik vermoed dat de TS die straf heeft gekregen i.v.m. het fysieke gedeelte - de eis van de buren lag eerst vele malen hoger. Althans, zo lees ik zijn bericht... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

heeft ts dan ook nu een strafblad want veroordeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Martinez- schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Ik vermoed dat de TS die straf heeft gekregen i.v.m. het fysieke gedeelte - de eis van de buren lag eerst vele malen hoger. Althans, zo lees ik zijn bericht... :*)
Eis van het OM want lijkt me dat die een zaak begint als er geweldpleging geweest is :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:05
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:18:
heeft ts dan ook nu een strafblad want veroordeeld?
Hangt ervan af of het als misdrijf of overtreding wordt gezien. Mij lijkt het eerste. Dus ja. Is overigens niet afhankelijk van of je veroordeeld wordt of niet. Ook bij vrijspraak komt dit op je strafblad.

[ Voor 10% gewijzigd door hpmkruit op 17-03-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Uiteindelijk dus een zaak met alleen maar verliezers.

Wat als ts een VOG nodig gaat krijgen ergens voor.

Ben ook benieuwd hoe ts nu verder moet in z'n buurt. Daar zullen ze er toch ook een hoop van meegekregen hebben.
En de buren zijn nu het arme weggepeste gezin dat in een andere buurt weer vrolijk opnieuw gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sambalbaj schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:03:

Ben ook benieuwd hoe ts nu verder moet in z'n buurt. Daar zullen ze er toch ook een hoop van meegekregen hebben.
En de buren zijn nu het arme weggepeste gezin dat in een andere buurt weer vrolijk opnieuw gaat beginnen.
Dit is misschien een situatie dat je beter wel kunt roddelen. Want geroddeld gaat er toch wel worden in de buurt en dan is het beter dat ze TS zijn versie horen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:50

ep667

It doesn't hurt to help

Ik zeg toch ook: alleen maar verliezers. Ja, TS heeft een gelukkie dat de buren vertrekken, maar kan (gaat) last vinden van zijn veroordeling. En dat is ook niet best. Bovendien zou je als volwassen mens eigenlijk je handen thuis moeten kunnen houden. Al snap ik heel goed hoe moeilijk dat soms is.

Het is helaas wel een schrijnend voorbeeld van hoe de overheid zich steeds meer terugtrekt. Nog niet zo lang geleden werden er hele paragrafen en hoofdstukken in algemene plaatselijke verordeningen besteed aan dit soort "burendingetjes". En kwam de politie of wijkagent ook daadwerkelijk poolshoogte nemen bij meldingen.

Tegenwoordig is alles 'regelluw'. Wat betekent: als ergens in een hogere wet (hoe vaag ook) staat dat iets niet mag, komt het niet in een plaatselijke verordening. En heb je dus eigenlijk minder slagkracht als eenvoudige burger. De politie komt niet, want niet belangrijk genoeg en geen capaciteit. Mensen met geld gaan naar de rechter, maar dat is voor de meesten onhaalbaar en dus winnen vaak de mensen met een grote bek.

EP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-05 19:22
Heel kort.

Ik ben benieuwd hoeveel zaken er uiteindelijk op een vergelijkbare manier escaleren in dit land omdat mensen gewoon wanhopig worden.
Brevet van onvermogen aan het systeem dit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:57
sambalbaj schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:03:

Dat ligt er dan aan op welk aspect de VOG wordt aangevraagd ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02

Tacoos

i am i

Polderviking schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:42:
[...]

Ik ben benieuwd hoeveel zaken er uiteindelijk op een vergelijkbare manier escaleren in dit land omdat mensen gewoon wanhopig worden.
Brevet van onvermogen aan het systeem dit.
Deze rijdende rechter ook bijvoorbeeld: halve flat is bang voor meneer, maar 2 medebewoners die zich lieten provoceren krijgen een boete...

Aan de andere kant: Waar moet je heen met de overlastgever als gemeente of woningbouw?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-05 19:22
Tacoos schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Deze rijdende rechter ook bijvoorbeeld: halve flat is bang voor meneer, maar 2 medebewoners die zich lieten provoceren krijgen een boete...

Aan de andere kant: Waar moet je heen met de overlastgever als gemeente of woningbouw?
Ik ben op zich ook niet blind voor het probleem wat zo'n gemeente heeft met dergelijke mensen maar de slachtoffers die zich over de streep laten trekken na maanden of jarenlange "frictie" gelijk bestraffen zoals in jou voorbeeld is het mijns inziens helemaal niet.

Geen eigen rechter mogen spelen is natuurlijk het uitgangspunt maar als de instituten die dat wel zouden moeten doen je ook niet van gerechtigheid gaan voorzien gaat er hoe dan ook een keer ergens een pannetje overkoken.
En heel eerlijk.
Dat kan ik niet altijd mensen kwalijk nemen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Laatst online: 16-05 11:50

PinusRigida

I put the p in pool.

Jeroenneman schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Compleet normale vaststelling van je... en geweld is nooit (zelden ;) ) het antwoord maar gezien de historiek van dit verhaal en daarbij TS z'n privésituatie met de medische zorgen van z'n ouders...
Komt er allemaal maar bij en TS is ook maar 'n mens.

Bovendien heb ik ook een burenconflict van dichtbij meegemaakt toen ik nog thuis woonde, inclusief m'n ouders 5 jaar lang in gerechtelijke procedure (na jaren van pogingen tot dialoog!) tegen de buurman.
En van dichtbij het onvermogen en de onwil van wetgevende en uitvoerende machten gezien die -hadden ze onze klachten en telefoons en die van andere buren, van in het begin serieus genomen- veel rottigheid hadden kunnen voorkomen.
Ik weet hoe slopend dit is. (en dan hadden we toen geen andere zorgen)...
...iedereen heeft z'n limiet.

[ Voor 28% gewijzigd door PinusRigida op 21-03-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:11

mwa

Geweld is nooit de oplossing….. maar ik begrijp het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Dat niet alleen, TS filmt ook de openbare weg en het terrein van de buren, heel leuk dat de buren ook fout zitten, maar TS was ook al illegaal bezig :+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Rofdof
"geweld is nooit de oplossing"

echt dan leef je ook wel op een roze wolk en heb je gelukkig nooit iets echt ernstigs mee gemaakt.

Soms kunnen instanties niks doen/willen niks doen of is het heel moeilijk te bewijzen.

Als iemand zeg jarenlang gepest word en de school/instanties doen of willen niks doen. En het gepeste kind slaat op een dag zijn grootste pester knock-out...is dat ook geen oplossing?

Een meisje die snachts aangevallen word/poging tot verkrachtig, die de ogen uitdrukt van de aanvaller....das ook geen oplossing? Foei zeggen?

en ik heb een tijdje de serie the nightmare neigbour nextdoor gekeken. Aanrader voor mensen die niet snappen wat terreur kan zijn.

deze aflevering was bizar:
YouTube: The Nightmare Neighbour Next Door S04E05

In eerste instantie werden de onschuldige buren ook aangekeken en deed de overheid nauwelijks iets.

dit was de buurman uit die aflevering in kwestie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Laatst online: 16-05 11:50

PinusRigida

I put the p in pool.

Rofdof schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:12:
"geweld is nooit de oplossing"

echt dan leef je ook wel op een roze wolk en heb je gelukkig nooit iets echt ernstigs mee gemaakt.

Soms kunnen instanties niks doen/willen niks doen of is het heel moeilijk te bewijzen.

Als iemand zeg jarenlang gepest word en de school/instanties. En het gepeste kind slaat op een dag zijn grootste pester knock-out...is dat ook geen oplossing?

Een meisje die snachts aangevallen word/poging tot verkrachtig, die de ogen uitdrukt van de aanvaller....das ook geen oplossing? Foei zeggen?
Nagels met koppen...

En idd. ik leef op die roze wolk, ttz: ik heb het geluk nooit m'n toevlucht tot geweld nodig te hebben gehad. (ik word 40 dit jaar en naast de tatami heb ik nooit gevochten of iemand gemept) maar ik ben me wel bewust van het feit dat geweld, ook al lost het meestal niks op omdat het risico op escalatie veel te groot is,... niet altijd te vermijden is.

Kijk, je geeft zelf -vind ik- het beste voorbeeld. Kinderen die gepest worden op school, jarenlang... Het is hier compleet off-topic dus ik hou het kort maar m'n 8-jarige dochter weet na 3 jaar gepest te worden (en meerdere gesprekken en compleet nutteloze interventies van leerkrachten én directeur) dat ze van mij en m'n vrouw toestemming heeft om terug te meppen zonder angst voor straf, wanneer ze zelf nog 's meppen (of schoppen of beten, jawel "beten!") krijgt op de speelplaats en de toezichtjuf heeft alweer niks gezien.

Wat anderen hierover denken of vinden raakt m'n kouwe kleren niet, mijn dochter wordt geen statistiek, dat zweer ik je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Volgde dit topic al vanaf het begin. Blijf het jammer vinden dat de tegenpartij niet kan reageren. Misschien hebben zij wel een heel ander verhaal en liegt TS alles bij elkaar....In principe zouden ze op Tweakers dit soort topics überhaupt niet toe moeten staan vanwege het gekleurde verhaal zonder dat het te controleren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:32

Wokschotel

Op 6 wielen

Martinez- schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Zonder fysiek geweld goed te praten: Mentale mishandeling is ook mishandeling - misschien nog wel vervelender dan fysieke mishandeling.

Heel bijzonder dat het via deze manier 'opgelost' is.
Helaas is mentale mishandeling juridisch gezien geen mishandeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 08:05
Die mensen zijn sowieso een beetje apart.
Heb het huis gevonden en die mensen filmen zo'n beetje alles behalve hun eigen grond. _O-

Camera 1 filmt het water en het terrein tegenover hun woning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhzjl9zs1wM2OykuSlTuTuU-g08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V3vYmzaHnfe0KrsWHyJJT1Vy.png?f=fotoalbum_large

Camera 2 idem als camera 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik_NlyNt7v2gICqvISnw9bjSgXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7icRyNU9LxNbbuUuJbn3lNKv.png?f=fotoalbum_large

Camera 3 filmt gewoon de straat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmRdYK_kiioE_DuXo_TYuzOuRqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fHS78arjQdmF6BrviU8k1Ms1.png?f=fotoalbum_large
Deze camera filmde overigens maar weinig van de jullie woning.
Het is op de foto niet te zien maar de camera hangt zeker een meter naar achter en filmt alleen maar een houten schutting zover ik kan beoordelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xF5lwSogE0suTkeX4vJfsK3pmQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u5SUGiwic2TlzR7bvJdOmQZS.png?f=fotoalbum_large

Maar in ieder geval maar goed dat ze gaan verhuizen. Hopelijk krijg je er fatsoenlijk volk voor terug. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:41
Deze afloop kan niet compleet zijn. Je kan niet zomaar iemand ongestraft mishandelen en zeker niet met al die camera's. Ik geloof niet dat dit echt zo gegaan is. Er ontbreekt iets wat TS niet wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

GermanPivo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Dat ligt er dan aan op welk aspect de VOG wordt aangevraagd ;)
Tja een carierre als buurt ruzie bemiddelaar zit er niet meer in voor de TS. De rest van de functioes is het geen probleem

Reizen naar de USA kan nog wel eens een ander verhaal worden (want veroodeeld voor een gewelds misdrijf...)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:28
aljooge schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:30:
Deze afloop kan niet compleet zijn. Je kan niet zomaar iemand ongestraft mishandelen en zeker niet met al die camera's. Ik geloof niet dat dit echt zo gegaan is. Er ontbreekt iets wat TS niet wil zeggen.
Hij heeft toch een boete en taakstraf gekregen? Dan is het dus niet onbestraft.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:51
De taakstraf hoefde uiteindelijk ook niet meer stond er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:28
Kan goed een voorwaardelijke straf zijn dus. Maar goed, maakt ook niet uit.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-05 19:39
Het geweld was hier al heel lang aan de gang.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik roep al heel lang, dat in dit soort situaties een forse escalatie de snelste uitweg is. Zo werkt ons systeem met papieren tijgers, die in de praktijk geen tanden hebben. Op papier hebben we vanalles geregeld, maar in de praktijk kunnen we niets doen.

Zonder deze escalatie was dit nog jaren doorgegaan met uiteindelijk dezelfde uitkomst: 1 van de 2 verhuist. Ons systeem wacht gewoon net zo lang met in actie komen, tot dit soort problemen zichzelf oplost. Helaas.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.