Buren richten hun camera mijn huis in.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 129.475 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:55
Apiekool schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:15:
[...]
Kom op, doe niet zo extreem. In de praktijk valt dat best mee. Zeker als er al een dossier is aangemaakt. Niet alles wat in regels is gevat wordt daadwerkelijk zo uitgevoerd. Als je niet voor jezelf opkomt, wie doet het dan?
TS neemt het op tegen een bejaarde met een typemachine en een eindeloze hoeveelheid tijd. Dat klinkt als een flauwe grap, maar deze man kan het zijn levenswerk maken om TS het leven zuur te maken.

Misschien is het juist beter om juist niet te escaleren, maar om juist dat te doen wat de buurman niet verwacht, hem uit balans brengen*. Een escalatie is wat de buurman verwacht en waar hij, mogelijk, op uit is. Gun hem die 'overwinning' niet.

*=Er is vast wel een medetweaker die een mooie vergelijking met een Oosterse vechtsport kan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

logix147 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:38:
[...]

YouTube: Zo maakte een LASER onze camera KAPOT
/ leer materiaal voor DIY oplossing.

Optie 2: elke dag melding maken via BuitenBeter?

Optie 3: doek 2 tentstokken en tis opgelost.

Bij dit soort lui geldt:
Als je ze nul aandacht geeft dan waait het wel over.
Nul aandacht geven.... Iets wat jouw opties allemaal alleen juist niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
bernard038 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:07:
[...]

*=Er is vast wel een medetweaker die een mooie vergelijking met een Oosterse vechtsport kan maken....
In tai-chi gebruik je de kracht van een ander, om iemand omver te krijgen, Iemand kan hard slaan, maar die kracht kan je tegen hem gebruiken.

Tja, klote situatie. Maar als ik de situatie zo inlees ben je te passief en laat jij je met je sollen. Er is niks mis mee om de-escalerend en het allemaal met rust te laten. Maar als je dat te lang doet, dan word er gewoon met je gesolt. Zo werkt pesten op de lagere school ook. Je word door een groepje gepest, totdat zij in de problemen komen (zij het met een blauw oog, of problemen met ouders/school). En als dat niet gebuerd, gaat het hele zooitje door.

Ik zou zo snel mogelijk, en zo goed mogelijk alles uit je mars halen om hem (op legale wijze ;)) te dwarsbomen. Neem direct een advocaat in de arm en probeer voor alles bewijs te vinden. Kijk of je met andere buren hem samen kan aanklagen Doe meteen aangiften van uitkeringsfraude en gooi alles wat je in je mars hebt. Laat niet met je sollen, de tijd van afwachten is voorbij. Hoe langer jij wacht, hoe meer die buurman ''wint''

Tevens, als je echt een nieuwe hobby zoekt en je wil terug naar niveautje kleuterschool, kan je ze altijd nog terugpesten. Je kan b.v zelf camera's ophangen en een briefje bij hun in de bus doen ''jij haalt je camera's weg, dan doe ik hetzelfde''. Natuurlijk is dit wel niveautje kleuterschool. Maar als hij ook een onplezierig leventje leid door jouw pesterijtjes, houd hij er misschien mee op. Laat het echter niet escaleren, hou de pesterijtjes op zijn niveau, en als hij iets illegaals doet, meteen een videootje maken ;)

Let wel op dat je in het nadeel bent gezien hij alle tijd van de wereld heeft, en jij niet. Dus je moet het 'winnen'' met je creativiteit. Dit zijn van die mensen die niks anders in het leven hebben dan hunzelf, en door andere het leven zuur te maken geeft het hun een soort doel in het leven. Dan word je rl Donald Duck vs Bolderbast ;)

Maar goed, ik ga mijn bedje weer in, hopelijk heb je hier iets aan. Sterkte :)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Help!!!! schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:05:
^
Los van wat de camera exact filmt, voelt het voor velen erg onprettig om camera's recht jou huis / ramen in te zien mikken.
Daarom ook vraag gewoon de buren of je even de camera live mag zien wat die filmt een beetje buur laat dat gewoon toe en dan is gelijk het hele taboe al weg.

Ik snap ook wel dat mensen snel denken camera,s zijn magische dingen ze zijn zo helder/scherp dat ze op jouw horloge welke binnen om jouw arm hebt exact kunnen aflezen welke tijd het is etc.

Vanuit mijn werk ben ik bijvoorbeeld vaak achter de deuren bij winkels geweest waar ook de illusie wordt gewekt dat camera,s alles zien maar in praktijk was dat heel anders, vaak namen ze niet eens op/defect of hebben aardappelkwaliteit dat je amper een gezicht kan herkennen en als er iets gebeurde was het net buiten camerahoek en dus niet op beeld.

ivm lichtinval/glas etc is heel vaak dat de camera helemaal niks ziet wat er op binnen gebeurd.

De meeste (consumenten) bewakingscamera,s zijn nog steeds niet zo geweldig een beetje verkeerde lichtinval en de beelden zijn al waardeloos en bijvoorbeeld kentekens aflezen is al heel lastig(bereik van die dingen valt ook tegen als er geen optische zoom op zit).

Gezien TS zijn situatie snap ik het wel dat je snel gaat denken dat het een bewust actie is en er veel te zien valt.

(btw op de foto,s staan ze niet gericht op TS zijn grond maar kunnen ze mogelijk net een hoekje meepikken, of gewoon niet dat is afhankelijk van de kijkhoeken van dat ding, daar kom je alleen achter als je even live mag kijken).

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 23-07-2021 11:51 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:57

DataGhost

iPL dev

mr_evil08 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:48:
(btw op de foto,s staan ze niet gericht op TS zijn grond maar kunnen ze mogelijk net een hoekje meepikken, of gewoon niet dat is afhankelijk van de kijkhoeken van dat ding, daar kom je alleen achter als je even live mag kijken).
Kan je dat verduidelijken misschien? Als ik naar de foto's en de beschrijving van de plaatsing kijk, zie ik op foto 1 twee camera's, de rechter staat in de tuin van de buren gericht (zoals het hoort), de linker kijkt recht in de lens van de camera waarmee de foto gemaakt is, in de tuin van TS dus. Wat die van de eigen tuin meepakt is behoorlijk minimaal en daar staat de camera niet eens voornamelijk op gericht. Ik denk dat de regenpijp niet eens in beeld komt. Op de tweede foto staat een camera op de schutting, de tuin van TS in gericht. Van deze snap ik echt niet hoe je vindt dat die niet op grond van TS gericht staat. Deze camera filmt volgens mij 0% van de eigen grond van de buren. De camera op de derde foto staat wederom redelijk recht de lens van de fotocamera in gericht, en volgens de beschrijving van TS
Hier hebben ze een camera hangen die direct mijn keuken in kijkt, deze filmt 0% van hun eigen grond omdat deze boven hun doorloopschuur hangt.
filmt die dus "primair" het dak van hun schuur. Technisch gezien is dat eigen grond maar dat is geen plek waar normale mensen camerabewaking installeren als het geen ander doel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mr_evil08 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Daarom ook vraag gewoon de buren of je even de camera live mag zien wat die filmt een beetje buur laat dat gewoon toe en dan is gelijk het hele taboe al weg.

Ik snap ook wel dat mensen snel denken camera,s zijn magische dingen ze zijn zo helder/scherp dat ze op jouw horloge welke binnen om jouw arm hebt exact kunnen aflezen welke tijd het is etc.

Vanuit mijn werk ben ik bijvoorbeeld vaak achter de deuren bij winkels geweest waar ook de illusie wordt gewekt dat camera,s alles zien maar in praktijk was dat heel anders, vaak namen ze niet eens op/defect of hebben aardappelkwaliteit dat je amper een gezicht kan herkennen en als er iets gebeurde was het net buiten camerahoek en dus niet op beeld.

ivm lichtinval/glas etc is heel vaak dat de camera helemaal niks ziet wat er op binnen gebeurd.

De meeste (consumenten) bewakingscamera,s zijn nog steeds niet zo geweldig een beetje verkeerde lichtinval en de beelden zijn al waardeloos en bijvoorbeeld kentekens aflezen is al heel lastig(bereik van die dingen valt ook tegen als er geen optische zoom op zit).

Gezien TS zijn situatie snap ik het wel dat je snel gaat denken dat het een bewust actie is en er veel te zien valt.

Volgensmij heb je mijn post niet goed gelezen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52
Op een of andere manier kwam deze voorbij via YouTube en zag toevallig dit topic staan. Ander land met andere regels, maar toch. Ook bij hem, legt ie uit in het laatste filmpje is het gewoon pesten.

How I Deal with Neighbor's Security Cameras Aimed at My House, Part 1

15x330 SW38

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06 23:31
@R.Mats Hoe is het nu afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02
Als het proces van aangiftes ed is ingezet verwacht ik niet dat dit veel positiefs brengt.

Zo erg ziet het er nu ook niet uit op foto's..
Maar goed mocht je de buren bewust willen maken van het gevoel dat dit geeft en ze niet in dialoog willen, kun je dit gedrag ook gewoon spiegelen toch? Mits de huizen hetzelfde zijn in spiegelbeeld zou ik zelf ook camera's ophangen op exact dezelfde positie, als de buren er dan hopelijk wat van zeggen kun je alsnog in dialoog gaan. En dan zou je eigenlijk wel eerst even om advies vragen bij de buren welke camera's ze gebruiken omdat je zelf ook bewaking wil, dan breng het niet onverwachts waardoor ze ipv boos zijn eerder in gesprek willen.

Andere middelen inzetten om te treiteren levert alleen maar ellende op.

[ Voor 23% gewijzigd door EvolutionX op 17-03-2022 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david_again
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-08-2024
Aangezien het heel lang kan duren om via officiële weg je gelijk te krijgen, zou ik het heft in eigen handen nemen. Bij sommige mensen is dat helaas gewoon nodig.

Je kunt een kleine, felle spot precies op de camera richten vanaf jouw huis. De camera wordt daardoor verblind, maar je richt geen schade aan en je komt niet aan zijn camera's. :*)

Een spot richten op andermans muur lijkt mij ook niet verboden. De buurman kan moeilijk de camera's verplaatsen, en mocht hij dit doen, draai je de spot zo bij.

Het alternatief is elke dag de politie bellen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:52
@RoestVrijStaal geeft een bump aan dit topic om na te gaan wat de status is van deze casus. Dit topic is inmiddels al 8 maanden oud.

Misschien is het handig om de reactie van @R.Mats af te wachten, voor we nu nogmaals pagina's aan adviezen gaan typen. Zoals vorig jaar al eens is gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

m181087 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:13:
@RoestVrijStaal geeft een bump aan dit topic om na te gaan wat de status is van deze casus. Dit topic is inmiddels al 8 maanden oud.

Misschien is het handig om de reactie van @R.Mats af te wachten, voor we nu nogmaals pagina's aan adviezen gaan typen. Zoals vorig jaar al eens is gedaan.
Zo gaat het bij al dit soort topics, mensen lezen niet en reageren meteen op de openingspost alsof er nog niemand anders heeft gereageerd..

Ergens wel komisch, maar Tweakers kennende zullen we weer een pagina of 5 verder zijn voordat TS reageert dat hij een melding bij de AP heeft gedaan en er nog geen voortgang is, of dat er iemand is langsgeweest en zowel de buren als TS een boete heeft gegeven voor het filmen van het terrein van iemand anders en/of de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-06 17:21
Is er een wijkraad en je wijk? Vaak werkr het beter als zij de bemiddeling bij de wijkagent of gemeente in stand brengen. Als gewone burger heb je vaak niet de juiste connecties om met de juiste personen in contact te komen.

Als je iets met lasers of infrarood leds wilt gaan doen dan zou ik wel heel voorzichtig zijn: je wilt niet zelf strabare feiten gaan plegen. Laserpointers op iets of iemand richten kan ook strafbaar zijn.

Acties:
  • +111 Henk 'm!

• R.Mats
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-05-2024
Heel kort.
Niks meer vernomen van het AP.

De buren zijn door gegaan met uitlokken en escaleren en dat heeft uiteindelijk ook geleid tot een escalatie waarbij zij klappen hebben ontvangen.

De OvJ heeft uiteindelijk bepaald dat de buren niet geloofwaardig zijn (na 6x hun verhaal te hebben veranderd), niet mee werkte aan het onderzoek, allerlei medische kwaaltjes benoemde zonder bewijs en zich ook niet wou laten onderzoeken door een aangewezen arts en alle vormen van bemiddeling weigerde. De geijsde 10.000 euro en gevangenis straf uitkwam op een boete van 200 euro en een taakstraf van 15 uur (de taakstraf hoefde uiteindelijk ook niet meer)

Het huis van de buren staat in ieder geval te koop.

De gemeente kon niks voor ons doen, de politie kon niks voor ons doen, het AP kon niks voor ons doen. Het enige wat uiteindelijk een uitweg heeft geboden was geweld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

R.Mats schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:58:
Heel kort.

De buren zijn door gegaan met uitlokken en escaleren en dat heeft uiteindelijk ook geleid tot een escalatie waarbij zij klappen hebben ontvangen.

De OvJ heeft uiteindelijk bepaald dat de buren niet geloofwaardig zijn (na 6x hun verhaal te hebben veranderd), niet mee werkte aan het onderzoek, allerlei medische kwaaltjes benoemde zonder bewijs en zich ook niet wou laten onderzoeken door een aangewezen arts en alle vormen van bemiddeling weigerde. De geijsde 10.000 euro en gevangenis straf uitkwam op een boete van 200 euro en een taakstraf van 15 uur (de taakstraf hoefde uiteindelijk ook niet meer)

De gemeente kon niks voor ons doen, de politie kon niks voor ons doen, het AP kon niks voor ons doen. Het enige wat uiteindelijk een uitweg heeft geboden was geweld.
Hold up, jij mept de buurman, en vervolgens wordt de buurman onderzocht? Bijzondere gang van zaken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet wat je wilt maar soms moet het even. De mensen weten nu wat ze aan je hebben een dat zij geen partij zijn in deze pesterij, ze hebben het onderspit gedolven.

@R.Mats Zijn de camera's na de matspartij (pun intended) ook bijgedraaid of verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:27

P_Tingen

omdat het KAN

Het enige wat uiteindelijk een uitweg heeft geboden was geweld.
Ho, wacht even, hier moet je iets meer over vertellen. Wat is er gebeurd?
Het is een "oplossing" die vanuit de onderbuik vaak wordt aangeraden, om dezelfde reden door verstandige mensen ook weer afgeraden, maar hier heeft het dus kennelijk geholpen?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• R.Mats
Jeroenneman schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Hold up, jij mept de buurman, en vervolgens wordt de buurman onderzocht? Bijzondere gang van zaken.
Dat krijg je als je 6x alles bij elkaar liegt tegen de rechercheur en de rechercheur jou kant van het verhaal dus niet meer vertrouwt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m181087
Heel kort.

Heel jammer hoe dit heeft moeten lopen dan, zowel voor jullie als voor de buren. Uiteindelijk kent dit verhaal alleen maar verliezers.

Ik hoopte stiekem dat er een oplossing was gevonden, waar andere gebruikers op dit forum iets aan hebben.
Ondanks dat ik blij ben voor jullie dat er nu een einde lijkt te komen aan alle confrontaties en spanningen, hoop ik niet dat andere Tweakers je voorbeeld gaan volgen.

Wel dapper dat je de uitkomst hier zo eerlijk hebt neergezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23
Bizar, niemand kan wat doen dus dan maar erop los meppen en dat lost problemen op....

De omgekeerde wereld.....

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
m181087 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Heel jammer hoe dit heeft moeten lopen dan, zowel voor jullie als voor de buren. Uiteindelijk kent dit verhaal alleen maar verliezers.

Ik hoopte stiekem dat er een oplossing was gevonden, waar andere gebruikers op dit forum iets aan hebben.
Ondanks dat ik blij ben voor jullie dat er nu een einde lijkt te komen aan alle confrontaties en spanningen, hoop ik niet dat andere Tweakers je voorbeeld gaan volgen.

Wel dapper dat je de uitkomst hier zo eerlijk hebt neergezet.
hoezo alleen maar verliezers?

de buren hebben verdiende klappen gehad en gaan verhuizen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 10:47
Wat een verhaal joh...
Nou ja, geweld is natuurlijk nooit goed te praten maar ergens snap ik het wel. Als je de hele dag, een aantal jaar lang zulke buren hebt en je staat aan alle kanten machteloos terwijl je constant uit de tent wordt gelokt, dan komt er een moment dat de maat vol is en je compleet flipt.
Een beetje zoals steeds opnieuw een hond schoppen. Is het gek dat het dan een keer van zich af bijt?
Bij sommige mensen is dat helaas de enige taal die ze verstaan.
Je mag wel blij zijn dat het niet heeft 'ge-back-fired' en je schijnbaar niet iemand het ziekenhuis in hebt geslagen.

Wat je zou kunnen overwegen is je verhaal te delen met de andere direct omwonenden, voor zover ze niet of onvolledig op de hoogte zijn. Bijvoorbeeld d.m.v. een korte brief waarin je de situatie uitlegt en daarbij aangeeft dat je dit alles een enorm vervelde en betreurenswaardige situatie vindt en dat je hoopt dat je buren je niet anders zullen behandelen of ontlopen. Dat je openstaat om er over te praten. Dat laat ook even een andere kant van je zien en kan de angel er wel even uithalen voor ze. Wellicht zijn ze allemaal opgelucht dat je buren weggaan.

[ Voor 32% gewijzigd door ERMAWG op 17-03-2022 12:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:26
Dracula schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:09:
Bizar, niemand kan wat doen dus dan maar erop los meppen en dat lost problemen op....

Dat gebeurd toch heel vaak. Niemand kan actie ondernemen want regels...loopt het uit de hand dan is helaas meestal het slachtoffer die er genoeg van heeft de dupe. In dit geval gelukkig niet en fijn dat de aso buren gaan verhuizen!

Hopelijk krijg je je rust terug R.Mats, welverdiend!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• m181087
Rofdof schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:17:
[...]
hoezo alleen maar verliezers?
de buren hebben verdiende klappen gehad en gaan verhuizen.
Is dit een retorische vraag of serieus bedoeld?
De buren hebben klappen gehad, gaan verhuizen en worden door niemand meer serieus genomen.
TS heeft lang stress gehad van alle pesterijen.

Wie is hier de winnaar dan? Dat TS uiteindelijk wint doordat zijn buren gaan verhuizen, neemt toch niet weg dat zijn woongenot heel lang is bedorven?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:11

-tom-562

Oliesjeik

Mooi systeem hebben we in Nederland d:)b
Neem TS overigens niks kwalijk, fijn dat het is opgelost en de buren gaan verhuizen!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
m181087 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Is dit een retorische vraag of serieus bedoeld?
De buren hebben klappen gehad, gaan verhuizen en worden door niemand meer serieus genomen.
TS heeft lang stress gehad van alle pesterijen.

Wie is hier de winnaar dan? Dat TS uiteindelijk wint doordat zijn buren gaan verhuizen, neemt toch niet weg dat zijn woongenot heel lang is bedorven?
Als hij ze eerder gecorrigeerd had zoals de laatste keer was het sneller gegaan.
Bij sommige mensen werkt alleen een corrigerende tik.
Of je kiest ervoor om alles te laten gebeuren en jaren in de ellende te zitten of zelf te verhuizen.

Waar wij een vakantiehuisje hebben op een park is er een stel in de buurt die altijd loopt te klagen en sneaky over van alles aangifte doet. De hele buurt heeft er een gruwelijke hekel aan.
Bij ons zaten ze ook steeds te zeiken over een bouwradio (die niet te hard stond).

Op een dag liep die weer ons terrein op en wou gaan klagen. Mijn broertje liep rood aan, greep hem bij de keel en maakte hem duidelijk dat als die weer op ons terrein zou komen hij er finaal afgeslagen zou worden.
(als je mijn broertje pissig krijgt ben je te ver gegaan maar hij heeft extreem brute kracht dus die kerel heeft het wel ff gevoeld)

Nooit meer last van gehad.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49
bijzonder dat mensen hier geweld goedkeuren op basis van maar een kant van het verhaal.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:26
Bockelaar schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:35:
bijzonder dat mensen hier geweld goedkeuren op basis van maar een kant van het verhaal.
Geweld wil je natuurlijk nooit gebruiken en keur ik in velen en normale omstandigheden af. Maar als laatste redmiddel om groot physisch geweld tegen te gaan...dan ben ik niet iemand die daar vreemd of afkeurend naar kijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door pvink op 17-03-2022 12:43 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fijn dat de TS een update heeft gegeven, verder is het voor ons niet te beoordelen. Ik ben ook een tegenstander van geweld, maar heb in mijn leven ook een paar uitzonderingen gemaakt na langdurige treiterijen. En in alle gevallen was het daarna opgelost.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
the good guy wins for once, jammer dat je 't uiteindelijk zelf hebt moeten regelen want daar hebben we nou net al die instanties, partijen en loketjes voor bedacht met elkaar...
thanks for the update!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:48:
Fijn dat de TS een update heeft gegeven, verder is het voor ons niet te beoordelen. Ik ben ook een tegenstander van geweld, maar heb in mijn leven ook een paar uitzonderingen gemaakt na langdurige treiterijen. En in alle gevallen was het daarna opgelost.
Zonder fysiek geweld goed te praten: Mentale mishandeling is ook mishandeling - misschien nog wel vervelender dan fysieke mishandeling.

Heel bijzonder dat het via deze manier 'opgelost' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:39

HugoBoss1985

Xenotech

200 Euro boete en 15 uur taakstraf, zo zwaar bestraffen: dat zal ze leren. :+

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-03-2022 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:08:
200 Euro boete en 15 uur taakstraf, zo zwaar bestraffen: dat zal ze leren. :+
Ik vermoed dat de TS die straf heeft gekregen i.v.m. het fysieke gedeelte - de eis van de buren lag eerst vele malen hoger. Althans, zo lees ik zijn bericht... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

heeft ts dan ook nu een strafblad want veroordeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Martinez- schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Ik vermoed dat de TS die straf heeft gekregen i.v.m. het fysieke gedeelte - de eis van de buren lag eerst vele malen hoger. Althans, zo lees ik zijn bericht... :*)
Eis van het OM want lijkt me dat die een zaak begint als er geweldpleging geweest is :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 11:01
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:18:
heeft ts dan ook nu een strafblad want veroordeeld?
Hangt ervan af of het als misdrijf of overtreding wordt gezien. Mij lijkt het eerste. Dus ja. Is overigens niet afhankelijk van of je veroordeeld wordt of niet. Ook bij vrijspraak komt dit op je strafblad.

[ Voor 10% gewijzigd door hpmkruit op 17-03-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Uiteindelijk dus een zaak met alleen maar verliezers.

Wat als ts een VOG nodig gaat krijgen ergens voor.

Ben ook benieuwd hoe ts nu verder moet in z'n buurt. Daar zullen ze er toch ook een hoop van meegekregen hebben.
En de buren zijn nu het arme weggepeste gezin dat in een andere buurt weer vrolijk opnieuw gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sambalbaj schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:03:

Ben ook benieuwd hoe ts nu verder moet in z'n buurt. Daar zullen ze er toch ook een hoop van meegekregen hebben.
En de buren zijn nu het arme weggepeste gezin dat in een andere buurt weer vrolijk opnieuw gaat beginnen.
Dit is misschien een situatie dat je beter wel kunt roddelen. Want geroddeld gaat er toch wel worden in de buurt en dan is het beter dat ze TS zijn versie horen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 09:51

ep667

It doesn't hurt to help

Ik zeg toch ook: alleen maar verliezers. Ja, TS heeft een gelukkie dat de buren vertrekken, maar kan (gaat) last vinden van zijn veroordeling. En dat is ook niet best. Bovendien zou je als volwassen mens eigenlijk je handen thuis moeten kunnen houden. Al snap ik heel goed hoe moeilijk dat soms is.

Het is helaas wel een schrijnend voorbeeld van hoe de overheid zich steeds meer terugtrekt. Nog niet zo lang geleden werden er hele paragrafen en hoofdstukken in algemene plaatselijke verordeningen besteed aan dit soort "burendingetjes". En kwam de politie of wijkagent ook daadwerkelijk poolshoogte nemen bij meldingen.

Tegenwoordig is alles 'regelluw'. Wat betekent: als ergens in een hogere wet (hoe vaag ook) staat dat iets niet mag, komt het niet in een plaatselijke verordening. En heb je dus eigenlijk minder slagkracht als eenvoudige burger. De politie komt niet, want niet belangrijk genoeg en geen capaciteit. Mensen met geld gaan naar de rechter, maar dat is voor de meesten onhaalbaar en dus winnen vaak de mensen met een grote bek.

EP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-06 10:51
Heel kort.

Ik ben benieuwd hoeveel zaken er uiteindelijk op een vergelijkbare manier escaleren in dit land omdat mensen gewoon wanhopig worden.
Brevet van onvermogen aan het systeem dit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 19:59
sambalbaj schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:03:

Dat ligt er dan aan op welk aspect de VOG wordt aangevraagd ;)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:25

Tacoos

i am i

Polderviking schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:42:
[...]

Ik ben benieuwd hoeveel zaken er uiteindelijk op een vergelijkbare manier escaleren in dit land omdat mensen gewoon wanhopig worden.
Brevet van onvermogen aan het systeem dit.
Deze rijdende rechter ook bijvoorbeeld: halve flat is bang voor meneer, maar 2 medebewoners die zich lieten provoceren krijgen een boete...

Aan de andere kant: Waar moet je heen met de overlastgever als gemeente of woningbouw?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-06 10:51
Tacoos schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Deze rijdende rechter ook bijvoorbeeld: halve flat is bang voor meneer, maar 2 medebewoners die zich lieten provoceren krijgen een boete...

Aan de andere kant: Waar moet je heen met de overlastgever als gemeente of woningbouw?
Ik ben op zich ook niet blind voor het probleem wat zo'n gemeente heeft met dergelijke mensen maar de slachtoffers die zich over de streep laten trekken na maanden of jarenlange "frictie" gelijk bestraffen zoals in jou voorbeeld is het mijns inziens helemaal niet.

Geen eigen rechter mogen spelen is natuurlijk het uitgangspunt maar als de instituten die dat wel zouden moeten doen je ook niet van gerechtigheid gaan voorzien gaat er hoe dan ook een keer ergens een pannetje overkoken.
En heel eerlijk.
Dat kan ik niet altijd mensen kwalijk nemen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Laatst online: 13:22

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Compleet normale vaststelling van je... en geweld is nooit (zelden ;) ) het antwoord maar gezien de historiek van dit verhaal en daarbij TS z'n privésituatie met de medische zorgen van z'n ouders...
Komt er allemaal maar bij en TS is ook maar 'n mens.

Bovendien heb ik ook een burenconflict van dichtbij meegemaakt toen ik nog thuis woonde, inclusief m'n ouders 5 jaar lang in gerechtelijke procedure (na jaren van pogingen tot dialoog!) tegen de buurman.
En van dichtbij het onvermogen en de onwil van wetgevende en uitvoerende machten gezien die -hadden ze onze klachten en telefoons en die van andere buren, van in het begin serieus genomen- veel rottigheid hadden kunnen voorkomen.
Ik weet hoe slopend dit is. (en dan hadden we toen geen andere zorgen)...
...iedereen heeft z'n limiet.

[ Voor 28% gewijzigd door PinusRigida op 21-03-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:41

mwa

Geweld is nooit de oplossing….. maar ik begrijp het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Dat niet alleen, TS filmt ook de openbare weg en het terrein van de buren, heel leuk dat de buren ook fout zitten, maar TS was ook al illegaal bezig :+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Rofdof
"geweld is nooit de oplossing"

echt dan leef je ook wel op een roze wolk en heb je gelukkig nooit iets echt ernstigs mee gemaakt.

Soms kunnen instanties niks doen/willen niks doen of is het heel moeilijk te bewijzen.

Als iemand zeg jarenlang gepest word en de school/instanties doen of willen niks doen. En het gepeste kind slaat op een dag zijn grootste pester knock-out...is dat ook geen oplossing?

Een meisje die snachts aangevallen word/poging tot verkrachtig, die de ogen uitdrukt van de aanvaller....das ook geen oplossing? Foei zeggen?

en ik heb een tijdje de serie the nightmare neigbour nextdoor gekeken. Aanrader voor mensen die niet snappen wat terreur kan zijn.

deze aflevering was bizar:
YouTube: The Nightmare Neighbour Next Door S04E05

In eerste instantie werden de onschuldige buren ook aangekeken en deed de overheid nauwelijks iets.

dit was de buurman uit die aflevering in kwestie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Rofdof schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:12:
"geweld is nooit de oplossing"

echt dan leef je ook wel op een roze wolk en heb je gelukkig nooit iets echt ernstigs mee gemaakt.

Soms kunnen instanties niks doen/willen niks doen of is het heel moeilijk te bewijzen.

Als iemand zeg jarenlang gepest word en de school/instanties. En het gepeste kind slaat op een dag zijn grootste pester knock-out...is dat ook geen oplossing?

Een meisje die snachts aangevallen word/poging tot verkrachtig, die de ogen uitdrukt van de aanvaller....das ook geen oplossing? Foei zeggen?
Nagels met koppen...

En idd. ik leef op die roze wolk, ttz: ik heb het geluk nooit m'n toevlucht tot geweld nodig te hebben gehad. (ik word 40 dit jaar en naast de tatami heb ik nooit gevochten of iemand gemept) maar ik ben me wel bewust van het feit dat geweld, ook al lost het meestal niks op omdat het risico op escalatie veel te groot is,... niet altijd te vermijden is.

Kijk, je geeft zelf -vind ik- het beste voorbeeld. Kinderen die gepest worden op school, jarenlang... Het is hier compleet off-topic dus ik hou het kort maar m'n 8-jarige dochter weet na 3 jaar gepest te worden (en meerdere gesprekken en compleet nutteloze interventies van leerkrachten én directeur) dat ze van mij en m'n vrouw toestemming heeft om terug te meppen zonder angst voor straf, wanneer ze zelf nog 's meppen (of schoppen of beten, jawel "beten!") krijgt op de speelplaats en de toezichtjuf heeft alweer niks gezien.

Wat anderen hierover denken of vinden raakt m'n kouwe kleren niet, mijn dochter wordt geen statistiek, dat zweer ik je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Volgde dit topic al vanaf het begin. Blijf het jammer vinden dat de tegenpartij niet kan reageren. Misschien hebben zij wel een heel ander verhaal en liegt TS alles bij elkaar....In principe zouden ze op Tweakers dit soort topics überhaupt niet toe moeten staan vanwege het gekleurde verhaal zonder dat het te controleren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:24

Wokschotel

Op 6 wielen

Martinez- schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Zonder fysiek geweld goed te praten: Mentale mishandeling is ook mishandeling - misschien nog wel vervelender dan fysieke mishandeling.

Heel bijzonder dat het via deze manier 'opgelost' is.
Helaas is mentale mishandeling juridisch gezien geen mishandeling.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:10
Die mensen zijn sowieso een beetje apart.
Heb het huis gevonden en die mensen filmen zo'n beetje alles behalve hun eigen grond. _O-

Camera 1 filmt het water en het terrein tegenover hun woning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhzjl9zs1wM2OykuSlTuTuU-g08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V3vYmzaHnfe0KrsWHyJJT1Vy.png?f=fotoalbum_large

Camera 2 idem als camera 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik_NlyNt7v2gICqvISnw9bjSgXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7icRyNU9LxNbbuUuJbn3lNKv.png?f=fotoalbum_large

Camera 3 filmt gewoon de straat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmRdYK_kiioE_DuXo_TYuzOuRqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fHS78arjQdmF6BrviU8k1Ms1.png?f=fotoalbum_large
Deze camera filmde overigens maar weinig van de jullie woning.
Het is op de foto niet te zien maar de camera hangt zeker een meter naar achter en filmt alleen maar een houten schutting zover ik kan beoordelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xF5lwSogE0suTkeX4vJfsK3pmQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u5SUGiwic2TlzR7bvJdOmQZS.png?f=fotoalbum_large

Maar in ieder geval maar goed dat ze gaan verhuizen. Hopelijk krijg je er fatsoenlijk volk voor terug. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:28
Deze afloop kan niet compleet zijn. Je kan niet zomaar iemand ongestraft mishandelen en zeker niet met al die camera's. Ik geloof niet dat dit echt zo gegaan is. Er ontbreekt iets wat TS niet wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

GermanPivo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Dat ligt er dan aan op welk aspect de VOG wordt aangevraagd ;)
Tja een carierre als buurt ruzie bemiddelaar zit er niet meer in voor de TS. De rest van de functioes is het geen probleem

Reizen naar de USA kan nog wel eens een ander verhaal worden (want veroodeeld voor een gewelds misdrijf...)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:48
aljooge schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:30:
Deze afloop kan niet compleet zijn. Je kan niet zomaar iemand ongestraft mishandelen en zeker niet met al die camera's. Ik geloof niet dat dit echt zo gegaan is. Er ontbreekt iets wat TS niet wil zeggen.
Hij heeft toch een boete en taakstraf gekregen? Dan is het dus niet onbestraft.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
De taakstraf hoefde uiteindelijk ook niet meer stond er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:48
Kan goed een voorwaardelijke straf zijn dus. Maar goed, maakt ook niet uit.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 18:21
Het geweld was hier al heel lang aan de gang.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik roep al heel lang, dat in dit soort situaties een forse escalatie de snelste uitweg is. Zo werkt ons systeem met papieren tijgers, die in de praktijk geen tanden hebben. Op papier hebben we vanalles geregeld, maar in de praktijk kunnen we niets doen.

Zonder deze escalatie was dit nog jaren doorgegaan met uiteindelijk dezelfde uitkomst: 1 van de 2 verhuist. Ons systeem wacht gewoon net zo lang met in actie komen, tot dit soort problemen zichzelf oplost. Helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

aljooge schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:30:
In ons systeem, kan dat dus wel. Voor strafrechtelijk heb je rechtmatig verkregen bewijs nodig en een illegale camera op de openbare weg gericht levert dat niet. Die kan natuurlijk wel helpen bij "opsporing", maar de beelden op zich zijn niet voldoende, want geen toegestaan bewijs voor een strafzaak (hooguit ondersteunend). En als het "slachtoffer" dan actief aan de gang gaat om de zaak te verdraaien en niet-bestaande verwondingen gaat verzinnen (bijvoorbeeld), dan heeft het OM geen zaak.

Klinkt haast als iets wat men nu met een strafbeschikking heeft afgedaan op maar 1 detail van het voorval en de rest gewoon heeft laten gaan. Het zal wel niet zo zijn, maar het zou me niets verbazen als TS nu een beschikking heeft gekregen voor illegale camera's en de buren ook. Dat was wel te bewijzen. :) Zou wel toppunt van ironie zijn, dat wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 18-03-2022 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

NoahAmber schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:08:
... Misschien hebben zij wel een heel ander verhaal en liegt TS alles bij elkaar...
Dat kan perfect... Maar wat is dan het nut om een topic te openen met vraag voor advies, wanneer je in je topic dan maar alles bij elkaar liegt? Welk nuttig advies zou hieruit voort komen wanneer de basis waarop het gegeven wordt, gelogen/verzonnen is, wat kan TS met zulk advies en wat is dan de bedoeling van het topic behalve tijdverlies voor iedereen, inclusief TS?

Ik denk dat iedereen hier, zich er wel van bewust is dat we maar één kant van het verhaal horen en gegarandeerd zijn er dingen van het verhaal die wij niet kennen, misschien zijn daar ook dingen bij die TS verzwijgt... alhoewel hij wel eerlijk zijn eigen uitschuiver (fysieke aanval) vermeld en hier de online backlash voor lief neemt.

Helaas komt TS z'n verhaal me al te bekend voor (al ging het niet over camera's)... er bestaan écht veel te veel klotemensen die er lijken op uit te zijn anderen te pesten... zeker wanneer ze daar tijd voor hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 12:58
@R.Mats
Fijn voor jullie dat de situatie nu opgelost is.

Wat ik eigenlijk nog het meest trieste is is het volgende:
Zelf woon ik in een appartement (zoals veel mensen in NL). Daar moet je veel meer met je buren rekening houden want je zit dicht op elkaar. Ook in veel andere wijken in Nederland wonen mensen relatief dicht op elkaar.
En dan zie ik de enorme woning incl. ruimte eromheen waarin TS en de buren wonen. Ipv. 9 direct buren + vele eromheen maar 1 buur in een ruim opgezette wijk.
Schandalig dat mensen met zoveel ruimte elkaar toch nog het leven zuur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Tacoos schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Maar in dit geval ging het om buren die camera's op TS richten, en TS die een camera ook gewoon op de buren (en openbare weg) richt. Dus twee partijen die fout zitten, zelfs al zitten de buren 'meer' fout. Dat TS zich verlaagt tot fysiek geweld getuigt alleen van de eenzijdigheid van Tweakers, want TS heeft het dus uiteindelijk geescaleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

PinusRigida schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Helaas komt TS z'n verhaal me al te bekend voor (al ging het niet over camera's)... er bestaan écht veel te veel klotemensen die er lijken op uit te zijn anderen te pesten... zeker wanneer ze daar tijd voor hebben.
TS is er alleen ook een van aangezien hij ook gewoon een camera op het terrein van de buren en de openbare weg heeft gericht. De buren zullen dat precies hetzelfde zien; 'het is maar een stukje' of 'daar staat mijn auto meestal' is een veelgebruikte smoes in dit soort kwesties.

Ik zeg niet dat TS alles bij elkaar liegt, maar TS is net zo min heilig als de buren waar het om gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Oon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:43:
[...]

TS is er alleen ook een van aangezien hij ook gewoon een camera op het terrein van de buren en de openbare weg heeft gericht. De buren zullen dat precies hetzelfde zien; 'het is maar een stukje' of 'daar staat mijn auto meestal' is een veelgebruikte smoes in dit soort kwesties.

Ik zeg niet dat TS alles bij elkaar liegt, maar TS is net zo min heilig als de buren waar het om gaat.
Niemand is 'heilig'. Niemand is ook alleen maar goed of slecht...

Wat ik uit TS zijn relaas haal, is dat zijn camera's een reactie waren op de camera's (en getreiter) van de buur. 'goed, niet goed' doet er uiteindelijk weinig toe. En of het al dan niet gelogen is, zullen we toch nooit weten.

Men oogst wat men zaait; behandel mensen als stront, kan je verwachten dat ze dat met jou ook doen. Is dat 'goed'? Neen...maar wel menselijk, en uiteindelijk een te verwachten gevolg wanneer wettelijke weg niks uithaalt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• janvanpuffelen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-04-2022
[...]
Dat is wel heel erg kort door de bocht.

TS heeft een duidelijk probleem. Daar bestond bij niemand twijfel over volgens mij. TS heeft alle reguliere wegen bewandeld, en dat heeft tot absoluut niets geleid (welkom in dit "gave land" om met Rutte te spreken). Dat is volgens mij het echte bijzondere aan deze gang van zake. Wat moet je dan nog doen?

Buurman heeft zichzelf compleet ongeloofwaardig gemaakt, daar heeft TS geluk mee gehad.

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• R.Mats
Oon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Maar in dit geval ging het om buren die camera's op TS richten, en TS die een camera ook gewoon op de buren (en openbare weg) richt. Dus twee partijen die fout zitten, zelfs al zitten de buren 'meer' fout. Dat TS zich verlaagt tot fysiek geweld getuigt alleen van de eenzijdigheid van Tweakers, want TS heeft het dus uiteindelijk geescaleerd.
Even voor de duidelijkheid.

De camera's die een hoekje van het hek van de buren mee pakt als iemand binnen het bereik van de detectie komt hangt er pas sinds deze buren hun camera's op onze grond hadden gedraaid.

Het geweld heeft plaatsgevonden nadat de buren voor de zoveelste keer aan het provoceren waren. Wij waren aan het BBQ'en in de tuin toen er vervolgens water over een schuur van 3 meter breed werdt gespoten op ons en de BBQ vanuit de kant van de buren. Toen er werdt geroepen om er mee te stoppen in hele duidelijke termen bleven ze doorgaan. De persoon die uiteidenlijk heeft uitgehaald (niet ik) heeft hierbij om de hoek van het hek gekeken en werdt direct in zijn gezicht gespoten met de tuinslang.

Dit was als het ware de druppel geweest.

Dit voorval heeft allemaal op de camera aan de achterkant van het huis van de buren gestaan maar zij hebben de politie in eerste instantie alleen maar hele vage screenshots gegeven van het geweld. Maar toen de recherche vroeg om het beeld material van het voorval en ook enkele minuten ervoor weigerde zij die aftegeven. Dit gecombineerd met het feit dat de buren hun verhaal al meer dan 6x heeft veranderd heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de OvJ de straf eis op het minimum had gehouden en uiteindelijk een gedeelte nog heeft laten vallen. Dat is in iedergeval wat we vernomen hebben van de advocaat.

Het is uiteraard jammer dat ik voor in de toekomst niks concreets kan bieden aan advies voor iemand hier op tweakers die wellicht in een zelfde situatie terrecht komt voor ons was er geen andere uitweg.

De buurtbemiddeling leverde niks op, ze weigerde ermee te praten, de gemeente durfde niet over de vloer bij de buren zonder politie escorte en weigerde zelfs het huis in te gaan, de wijkagent kon er niks mee anders dan elke keer zeggen om elkaar met rust te laten, alle meldingen naar het AP hebben niks opgeleverd.

Met 2 kanker patienten in huis, constanten uitlokking, constant de gemeente en de politie voor de deur hebben voor allerlei onzin meldingen (de hond blaft de hele dag, de steiger is te lang, ze gebruiken "round-up" etc etc.) Er komt gewoon een punt waarbij de frustratie zo opbouwt dat alle zelfbeheersing die iemand heeft gewoon explodeerd en als je dan op een zondag aan het eten bent met het gezin dat je expres nat gespoten wordt en vervolgens in je gezicht gespoten wordt was dat gewoon het breek punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

R.Mats schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:03:
[...]

De camera's die een hoekje van het hek van de buren mee pakt als iemand binnen het bereik van de detectie komt hangt er pas sinds deze buren hun camera's op onze grond hadden gedraaid.

Het geweld heeft plaatsgevonden nadat de buren voor de zoveelste keer aan het provoceren waren. Wij waren aan het BBQ'en in de tuin toen er vervolgens water over een schuur van 3 meter breed werdt gespoten op ons en de BBQ vanuit de kant van de buren. Toen er werdt geroepen om er mee te stoppen in hele duidelijke termen bleven ze doorgaan. De persoon die uiteidenlijk heeft uitgehaald (niet ik) heeft hierbij om de hoek van het hek gekeken en werdt direct in zijn gezicht gespoten met de tuinslang.

Dit voorval heeft allemaal op de camera aan de achterkant van het huis van de buren gestaan maar zij hebben de politie in eerste instantie alleen maar hele vage screenshots gegeven van het geweld. Maar toen de recherche vroeg om het beeld material van het voorval en ook enkele minuten ervoor weigerde zij die aftegeven. Dit gecombineerd met het feit dat de buren hun verhaal al meer dan 6x heeft veranderd heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de OvJ de straf eis op het minimum had gehouden en uiteindelijk een gedeelte nog heeft laten vallen. Dat is in iedergeval wat we vernomen hebben van de advocaat.

Het is uiteraard jammer dat ik voor in de toekomst niks concreets kan bieden aan advies voor iemand hier op tweakers die wellicht in een zelfde situatie terrecht komt voor ons was er geen andere uitweg.

De buurtbemiddeling leverde niks op, ze weigerde ermee te praten, de gemeente durfde niet over de vloer bij de buren zonder politie escorte en weigerde zelfs het huis in te gaan, de wijkagent kon er niks mee anders dan elke keer zeggen om elkaar met rust te laten, alle meldingen naar het AP hebben niks opgeleverd.

Met 2 kanker patienten in huis, constanten uitlokking, constant de gemeente en de politie voor de deur hebben voor allerlei onzin meldingen (de hond blaft de hele dag, de steiger is te lang, ze gebruiken "round-up" etc etc.) Er komt gewoon een punt waarbij de frustratie zo opbouwt dat alle zelfbeheersing die iemand heeft gewoon explodeerd en als je dan op een zondag aan het eten bent met het gezin dat je expres nat gespoten wordt en vervolgens in je gezicht gespoten wordt was dat gewoon het breek punt
Ik geef je ook geen ongelijk, het is een klotesituatie waar anders nooit een einde aan was gekomen want de instanties die hier verantwoordelijk voor zijn hebben keihard gefaald.

Maar als je buren eenzelfde post hadden gemaakt op Tweakers hadden we die even hard gesteund, want zo werkt een forum nou eenmaal. Het blijft nou eenmaal een feit dat jouw camera toch net dat hoekje van de tuin van de buren en een flink aantal meters van de openbare weg meeneemt, wat 100% tegen de wet is, zelfs als je buren hetzelfde doen. Uiteindelijk hebben jullie geescaleerd naar fysieke mishandeling, niet de buren.

Dit soort mensen kun je niet van winnen, en dat bewijst dit weer. Jammer dat er niet echt een goed einde aan het verhaal zit, maar wel fijn dat jij er in dit geval dus uiteindelijk vanaf bent (of gaat zijn).

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-06 07:00
Oon schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Uiteindelijk hebben jullie geescaleerd naar fysieke mishandeling, niet de buren.
Ho even, hier ben ik het toch echt niet met je eens. In je vorige actie zei je ook al dat het vanuit TS kant werd geëscaleerd. Daar ben ik het pertinent mee oneens (uitgaande van de info die wij beschikbaar hebben). Ja, de eerste klap kwam van team TS, maar de escalatie was al lang daarvoor begonnen.

Als je alle legale wegen bewandeld hebt en ook alle illegale (camera terug) middelen hebt ingezet en er kan nog steeds niets gedaan worden, ben je als TS vrij kansloos.

Uiteindelijk sta je rustig in je tuin te barbecuen en word je bespoten door de buren met een tuinslang. Water is dan wel geen vuist, maar het is wel degelijk een fysieke treitering met als enige doel om de situatie verder te escaleren.

Je kan zeggen wat je wilt over het geweld. Ik zou het zelf nooit gedaan hebben en TS blijkbaar ook niet. Maar ik kan het bezoek van TS goed begrijpen en met alle kennis die we nu hebben kunnen we eigenlijk alleen de conclusie trekken die volledig tegen jouw conclusie in de quote ingaat:

De klap heeft deëscalerend gewerkt.

Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het heeft uiteindelijk wel de zaak los gekregen en tot een oplossing geleid.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik vind het wat jammer dat de teneur hier zo anti-geweld is. Natuurlijk is geweld niet de eerste oplossing, maar volgens mij heeft TS dat ook wel duidelijk gemaakt. De theorie is misschien wel dat geweld niet de oplossing is, maar theorie en praktijk lopen wel eens vaker uit elkaar. Ik ben zelf helemaal geen vechtersbaas, de laatste keer dat ik een klap uitgedeeld heb werd mijn leeftijd nog met 1 cijfer geschreven, maar ik kan dit zó goed begrijpen; als je keer op keer wordt geprovoceerd zonder aanwijsbare reden, dan is er een moment waarop je knapt. En misschien was het voor TS een stuk beter geweest als die klap eerder uitgedeeld was.

@R.Mats : sterkte ermee en ik hoop voor je dat je snel buren krijgt die wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23
P_Tingen schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:55:
Ik vind het wat jammer dat de teneur hier zo anti-geweld is. Natuurlijk is geweld niet de eerste oplossing, maar volgens mij heeft TS dat ook wel duidelijk gemaakt. De theorie is misschien wel dat geweld niet de oplossing is, maar theorie en praktijk lopen wel eens vaker uit elkaar. Ik ben zelf helemaal geen vechtersbaas, de laatste keer dat ik een klap uitgedeeld heb werd mijn leeftijd nog met 1 cijfer geschreven, maar ik kan dit zó goed begrijpen; als je keer op keer wordt geprovoceerd zonder aanwijsbare reden, dan is er een moment waarop je knapt. En misschien was het voor TS een stuk beter geweest als die klap eerder uitgedeeld was.

@R.Mats : sterkte ermee en ik hoop voor je dat je snel buren krijgt die wel leuk zijn.
Tsja en zo vinden heel veel mensen het jammer dat er geweld gebruikt wordt. Geweld is nooit een oplossing (dit klinkt wel heel dubbel nu er na het geweld een oplossing komt)....

Zo kan je natuurlijk alles wat krom is recht lullen. Hij deed gemeen dus mepte ik hem het ziekenhuis in of in Oekraine wonen Nazi's dus dan vallen wij dat land maar aan (ja een extreme overdrijving maar waar ligt dan de grens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 06:07:
[...]

In ons systeem, kan dat dus wel. Voor strafrechtelijk heb je rechtmatig verkregen bewijs nodig en een illegale camera op de openbare weg gericht levert dat niet. Die kan natuurlijk wel helpen bij "opsporing", maar de beelden op zich zijn niet voldoende, want geen toegestaan bewijs voor een strafzaak (hooguit ondersteunend). En als het "slachtoffer" dan actief aan de gang gaat om de zaak te verdraaien en niet-bestaande verwondingen gaat verzinnen (bijvoorbeeld), dan heeft het OM geen zaak.

Klinkt haast als iets wat men nu met een strafbeschikking heeft afgedaan op maar 1 detail van het voorval en de rest gewoon heeft laten gaan. Het zal wel niet zo zijn, maar het zou me niets verbazen als TS nu een beschikking heeft gekregen voor illegale camera's en de buren ook. Dat was wel te bewijzen. :) Zou wel toppunt van ironie zijn, dat wel.
Nu ben ik geen expert op gebied van strafrecht, maar zover mij bekend is al het bewijs dat door burgers wordt ingebracht rechtsgeldig. Bewijs van de politie wat illegaal verkregen is wordt niet meegenomen inderdaad, maar bewijs van burgers wat technisch illegaal verkregen is wel. In principe kan het dan natuurlijk wel dat je vervolgd wordt voor de illegale handeling waarmee je dat bewijs hebt verkregen, maar het kan nog gewoon worden meegenomen door een rechter.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:14

Aganim

I have a cunning plan..

Dracula schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:02:
[...]

Tsja en zo vinden heel veel mensen het jammer dat er geweld gebruikt wordt. Geweld is nooit een oplossing (dit klinkt wel heel dubbel nu er na het geweld een oplossing komt)....
Wat was in jouw ogen dan wel de oplossing geweest?

Ik zie hier een falend beleid van instanties wat al minimaal 30 jaar gaande is: wanneer er sprake is van niet-fysiek geweld kunnen/willen instanties in Nederland vaak niet ingrijpen en ben je aan de goden overgeleverd. Helaas wordt dat vanaf de basisschool al duidelijk gemaakt: de treiteraars komen overal mee weg en de slachtoffers hebben het nakijken. Want 'hebben we niet gezien', 'op onze school wordt niet gepest', 'schelden doet geen pijn', ik heb ze allemaal gehoord. Maar wee je gebeente als je een keer wat terugdoet na dag in dag uit het getreiter te hebben moeten incasseren. In mijn geval ging het om iemand met zeer waarschijnlijk schizofrenie, maar omdat moeders het zielig vond om hem te laten behandelen (want dat zou destijds een opname/uithuisplaatsing betekenen) mocht hij jarenlang alles en iedereen vrijelijk terroriseren.

Het pesten hield op, maar pas nadat ik hem tijdens een gymles bijna met een knuppel tegen de vlakte mepte. Kostte me ieder greintje zelfbeheersing wat ik had om het niet te doen, ik ben er niet trots op, maar ik was er zo klaar mee, zo boos, niemand deed er wat aan. Daarna nooit meer last gehad van getreiter.

Dus ja, helaas: soms is geweld, of het dreigen daarmee, wel de oplossing. Dat maakt het geen wenselijke of de beste c.q. ideale oplossing, maar we leven helaas in een imperfecte wereld met mensen die niet allemaal voor rede vatbaar zijn en instanties die liever toekijken dan handelen. Ik zou dus willen stellen: geweld zou nooit de oplossing moeten zijn.
Zo kan je natuurlijk alles wat krom is recht lullen. Hij deed gemeen dus mepte ik hem het ziekenhuis in of in Oekraine wonen Nazi's dus dan vallen wij dat land maar aan (ja een extreme overdrijving maar waar ligt dan de grens?)
Tja, en WO2 is gewonnen doordat de geallieerden massaal knuffels uitdeelden? Soms bereik je een punt waarop alleen nog de ultieme escalatie uitweg biedt.

[ Voor 1% gewijzigd door Aganim op 21-03-2022 16:22 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rofdof
De mensen die zeggen dat geweld geen oplossing is en fout was.

Laten we even aannemen dat het verhaal klopt van TS.
Dat deze buren terreur al maanden/jaren gaande is en TS alle mogelijke legale wegen heeft bewandeld.

Wat stellen die mensen dan voor dat de oplossing was als geweld niet de oplossing is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nou, Godwin in de pocket. We kunnen stoppen nu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:20:
[...]

Nu ben ik geen expert op gebied van strafrecht, maar zover mij bekend is al het bewijs dat door burgers wordt ingebracht rechtsgeldig. Bewijs van de politie wat illegaal verkregen is wordt niet meegenomen inderdaad, maar bewijs van burgers wat technisch illegaal verkregen is wel. In principe kan het dan natuurlijk wel dat je vervolgd wordt voor de illegale handeling waarmee je dat bewijs hebt verkregen, maar het kan nog gewoon worden meegenomen door een rechter.
Dat is waar. Als de politie de beelden opvraagt, dan kan ze die gebruiken. Maar daar zullen ze, zeker in het geval dat degene die aangifte doet zelf beelden wil aanleveren, heel voorzichtig mee omgaan. Het is niet zo, dat jij dan even precies de voor jou relevante scene kunt knippen en die kunt aanleveren. Ze willen dan wel "het hele verhaal op beeld". En in het geval van TS wilde de eigenaar van de camera dat niet aanleveren.

Maar het is inderdaad nog erger dan ik dacht. In dat opzicht heb je gelijk. De politie mag zelf geen illegale camera inzetten om zaken vast te leggen, maar ze mogen wel beelden van een illegale camera van een derde gebruiken. Ik vind e.e.a. niet zo fraai eigenlijk. Ze leggen zelfs een database aan van deze illegale camera's en ondernemen hier niets tegen. Sterker nog.... ze zouden zelfs een registratieplicht willen voor deze illegale camera's. En dan niet om een einde te maken aan de illegale situatie, maar om de beelden te kunnen gebruiken. Da's wel een beetje dubbel natuurlijk.

Maar ik vraag me wel af wat een rechter zou doen, als ze inderdaad een kort stukje materiaal van een camera van een betrokkene in zouden willen brengen als bewijs. Die gaat natuurlijk proberen om met knip- en plakwerk een bepaald beeld te schetsen of te versterken en eigen handelen te verbergen. Eigenlijk dus niet eens bruikbaar voor "waarheidsvinding".

Verder, gelukkig voor TS, hier niet relevant. De eigenaar van de camera weigerde iets anders aan te leveren dan zijn eigen knip- en plakwerk en daarom vertrouwt men het dus al niet meer en vindt men dit niet bruikbaar als bewijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 21-03-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Waarom vraag je de buren niet even of je de camerabeelden mag zien, kans is groot dat de camera helemaal niet zoveel ziet dan je denkt en de kijkhoeken bijvoorbeeld heel beperkt zijn of het beeld verder weg gewoon te wazig is.

Ik ben bijvoorbeeld ook regelmatig bij winkels achter de deuren geweest en live camerabeelden gezien en ze filmen helemaal niet zoveel dan je als klant denkt, ook regelmatig is het beeld niet eens scherp genoeg, met thuis camera,s exact hetzelfde beelden verder weg zijn vaak geheel onbruikbaar.

Niet iedereen heeft 4k ultra HD camera,s met brede hoek en optische zoom lens hangen, vaak zijn het prulletjes die weinig voorstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 21-03-2022 10:21 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 09:41

ultimateharry

Team Slayer:-)

P_Tingen schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:55:

Ja ben het hier ook zeker mee eens.

Persoonlijk kijk ik hier zo naar:

De instanties / rechtstaat / handhaving zijn ineffectief in dit geval (en ook genoeg andere gevallen schat ik zo in), en TS is lange tijd getreiterd / geterroriseerd door zijn buren. De buren die dit blijkbaar ook al op hun vorige adres deden.

De verschillende instanties / handhaving hebben hier in gefaald, dat zeker, maar ik denk dat dit soort gevallen volledig in handhaving vatten ook erg lastig is.
Deze leemte in handhaving wordt in dit soort gevallen gevuld door een zelfcorrigerend vermogen van de samenleving om ook dit soort excessen zelf "op te lossen".
Ik praat geweld zeker niet goed, maar als het niet anders kan, dan is dit naar mijn mening in balans met de leemte in handhaving.

Ik had zelf ook heel goed de persoon op bezoek van de BBQ kunnen zijn, die uiteindelijk deze gezellige buren gecorrigeerd heeft met een paar rake klappen.
En als ik de TS was geweest had dit nog een heel stuk korter geduurd....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
mr_evil08 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:21:
Waarom vraag je de buren niet even of je de camerabeelden mag zien, kans is groot dat de camera helemaal niet zoveel ziet dan je denkt en de kijkhoeken bijvoorbeeld heel beperkt zijn of het beeld verder weg gewoon te wazig is.

Ik ben bijvoorbeeld ook regelmatig bij winkels achter de deuren geweest en live camerabeelden gezien en ze filmen helemaal niet zoveel dan je als klant denkt, ook regelmatig is het beeld niet eens scherp genoeg, met thuis camera,s exact hetzelfde beelden verder weg zijn vaak geheel onbruikbaar.

Niet iedereen heeft 4k ultra HD camera,s met brede hoek en optische zoom lens hangen, vaak zijn het prulletjes die weinig voorstellen.
Anders lees je het topic even en kijk je ook naar de datum, je bent maar zo'n 8 maanden te laat ;)
Probleem is opgelost, denk niet dat er nog een optie is om even naar de beelden te kijken zonder te hacken, de buren zullen niet meer samenwerken daarin (als ze dat al zouden doen 8 maanden terug) :+

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 08:46
[...]

Geweld is echter nog steeds niet de oplossing geweest, maar een trigger dat er meer naar het probleem is gekeken en er daadwerkelijke straffen zijn uitgesproken. De persoon gaat verhuizen, daarmee gaat het probleem hopelijk weg, maar een oplossing is dat ook niet.

Ik heb een collega gehad met zeer vergelijkbare situatie. De schutting werd met een forse schroef dicht geboord, de slot van het voordeur zat vol lijm gespoten, hondenpoep op de matten gegooid etc. Precies hetzelfde vanuit de gemeente. Zij waren waarschijnlijk wat luidruchtig (overdag!), maar goed, wat wil je in een woonwijk met kinderen.

Bekijk het eens vanuit het oogpunt van een gemeente of politie. Er is weinig tot geen concreet bewijs (letterlijke camera beelden), beide partijen communiceren veel naar de politie met lastig hard te maken claims. Een van de partijen weigert bemiddeling, wat jammer is, maar niet illegaal. Wat verwacht je dan dat ze doen? Je kan niet iemand zijn huis uit forceren op grond hiervan.

Zelfs als het aannemelijk is dat er 1 meer schuldig is, je kan niet op basis van aannames boetes en arrestaties gaan uitvoeren. Misschien is er een 3e psychopaat lekker vuurtje aan het stoken, weet jij veel. In dit land acteert men op concreet bewijs, hoe kut dat in een situatie als deze ook is, en dat is des te meer gebleken dat zodra er ook daadwerkelijk wat is gebeurt (boem op de neus) dat er direct is ingegrepen.

Is het perfect? Nee.
Kan het beter? Absoluut.
Maken mensen fouten? Jazeker.

Ik snap de TS helemaal. Ik hou niet van geweld, maar in een situatie als deze waar de emmer al een tijd overloopt denk ik niet dat ik me had kunnen inhouden en hetzelfde had gedaan. Vanuit de zijlijnen is het makkelijk praten. Ik hoop dat voor beide partijen er nu vrede komt, dat een ieder zich bezig kan gaan houden met het geluk vinden in het leven, in plaats van het proberen te beroven van een ander.
Als ik het zo neutraal mogelijk probeer te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutrino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 23:13
Zebby schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Zelfs als het aannemelijk is dat er 1 meer schuldig is, je kan niet op basis van aannames boetes en arrestaties gaan uitvoeren. Misschien is er een 3e psychopaat lekker vuurtje aan het stoken, weet jij veel. In dit land acteert men op concreet bewijs, hoe kut dat in een situatie als deze ook is, en dat is des te meer gebleken dat zodra er ook daadwerkelijk wat is gebeurt (boem op de neus) dat er direct is ingegrepen.

Is het perfect? Nee.
Kan het beter? Absoluut.
Maken mensen fouten? Jazeker.

Ik snap de TS helemaal. Ik hou niet van geweld, maar in een situatie als deze waar de emmer al een tijd overloopt denk ik niet dat ik me had kunnen inhouden en hetzelfde had gedaan. Vanuit de zijlijnen is het makkelijk praten. Ik hoop dat voor beide partijen er nu vrede komt, dat een ieder zich bezig kan gaan houden met het geluk vinden in het leven, in plaats van het proberen te beroven van een ander.
Als ik het zo neutraal mogelijk probeer te bekijken
Het was de overbuurman >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die had hem ook al een keer klappen gegeven ja, dus er is wel een dossier met meerdere mensen en een 'slachtoffer' die steeds zijn verhaal veranderd. Niet zo gek dat die dan niet meer geloofd wordt.
Aganim schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:27:
[...]

Tja, en WW2 is gewonnen doordat de geallieerden massaal knuffels uitdeelden? Soms bereik je een punt waarop alleen nog de ultieme escalatie uitweg biedt.
En met de huidige oorlog van Rusland en de dreigende taal naar het westen zie je waar 30 jaar confrontaties ontwijken toe leidt.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 21-03-2022 11:56 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 19-06 10:54
Naja, op het moment dat iemand direct in zijn gezicht wordt gespoten had je natuurlijk zelf de politie kunnen bellen.

Valt gewoon onder fysiek geweld en had jezelf een strafblad kunnen besparen waar je idd op random momenten last van gaat hebben (potentieel VOG, reizen naar de VS/Australië etc) en tijdens het aanvragen van verzekeringen (sowieso de komende 8 jaar).

Ik heb zelf mee gelezen vanaf het begin maar in feite is het ingeven op de treiterijen wel precies hoe je zelf ook in de problemen komt, oneerlijk, voelt onrechtmatig maar is wel zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ex87 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:27:
Naja, op het moment dat iemand direct in zijn gezicht wordt gespoten had je natuurlijk zelf de politie kunnen bellen.

Valt gewoon onder fysiek geweld en had jezelf een strafblad kunnen besparen waar je idd op random momenten last van gaat hebben (potentieel VOG, reizen naar de VS/Australië etc) en tijdens het aanvragen van verzekeringen (sowieso de komende 8 jaar).

Ik heb zelf mee gelezen vanaf het begin maar in feite is het ingeven op de treiterijen wel precies hoe je zelf ook in de problemen komt, oneerlijk, voelt onrechtmatig maar is wel zo.
Dit is het gewoon "het moment" waarop iemand alle "dreigingen uit de maatschappij om z'n bek vooral te houden" niet meer accepteert en de gevolgen dan maar accepteert. Dan maar geen VOG, dan maar geen reis naar de VS/Australie, dan maar even niet overstappen van verzekeraar. Dat zijn natuurlijk ook maar "randzaken". Je dagelijks leven doet er waarschijnlijk voor veel mensen veel meer toe.

Dit is niets nieuws ook. Bekijk de Zembla aflevering "De buurman als vijand" uit 2015 maar eens een keer. Het is nu niet beter dan toen.

Je kunt de politie wel bellen als iemand je nat spuit, maar die komen echt niet verder dan "druk, geen prio". Of ze komen wel, maar als mosterd 1 uur na de maaltijd. En dan wordt het de zoveelste mutatie in de administratie.... waar net zoveel mee gebeurt als de vorige 40.

En we weten ook niet wie er nu gestraft is voor wat. Het zou ook het neefje van 17 van de TS kunnen zijn, voor een eenouvdige mishandeling. Minderjarig.... dus loopt dan wel los allemaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 21-03-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 19-06 10:54
Anoniem: 39993 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Dit is het gewoon "het moment" waarop iemand alle "dreigingen uit de maatschappij om z'n bek vooral te houden" niet meer accepteert en de gevolgen dan maar accepteert. Dan maar geen VOG, dan maar geen reis naar de VS/Australie, dan maar even niet overstappen van verzekeraar. Dat zijn natuurlijk ook maar "randzaken". Je dagelijks leven doet er waarschijnlijk voor veel mensen veel meer toe.

Dit is niets nieuws ook. Bekijk de Zembla aflevering "De buurman als vijand" uit 2015 maar eens een keer. Het is nu niet beter dan toen.

Je kunt de politie wel bellen als iemand je nat spuit, maar die komen echt niet verder dan "druk, geen prio". Of ze komen wel, maar als mosterd 1 uur na de maaltijd. En dan wordt het de zoveelste mutatie in de administratie.... waar net zoveel mee gebeurt als de vorige 40.

En we weten ook niet wie er nu gestraft is voor wat. Het zou ook het neefje van 17 van de TS kunnen zijn, voor een eenouvdige mishandeling. Minderjarig.... dus loopt dan wel los allemaal.
Ik snap de frustratie ook hoor, ik heb 3 jaar naast iemand gewoon die tot 3 uur in de nacht muziek draaide compleet lam. Ik merkte aan mezelf ook dat ik me steeds moeilijker kon inhouden en ben dus uiteindelijk verhuisd.

Waarom? Omdat die dingen voor mij geen randzaken zijn, ik heb een VOG nodig voor m'n werk, reis regelmatig naar Amerika (ook voor werk) dus voor mij (en voor vele anderen) is het wel directe impact op je dagelijkse leven. Genoeg functies waar je elke 2 jaar een nieuwe VOG moet overleggen (bv).

Dat neefje van 17 zou trouwens de rest van z'n leven geen ESTA mogen aanvragen (bijvoorbeeld) dus om nou gelijk te zeggen dat het allemaal wel mee valt.. Naast dat ik zelf nooit geweld zou willen gebruiken is me eigen vrije leven me meer waard dus, dan maar verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 39993 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Of het is gewoon opkroppen van treiterijen totdat er emotioneel iets barst en dan impulsief reageren zonder na te denken over de gevolgen. Iedereen heeft zo'n punt denk ik, alleen bij de een is het wat eerder bereikt dan bij de ander.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-06 16:54
R.Mats schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Misschien ben ik dan een vreemde denker, maar het is toch psychologisch vreemd te verklaren dat als je buren juist beeldmateriaal dat de situatie beter kan scheppen dat je die dan vrij geeft aan de politie.

De enige reden dat je dat niet doet, is omdat je weet dat je zelf fout zit en dus schuldig bent!

Ik denk zo maar dat de rechter dit ook zo zal zien en gezien je toestand thuis en de combinatie van dat je alle hulpopties hebt proberen te doorlopen maar elke keer tegen een muur komt, mee gewogen worden dat je in mijn optiek nog wel eens in het gelijk gesteld kan worden.

Goed dat ze nu vertrekken en ik ben het ook helemaal mee eens dat iedereen die zegt dat geweld niet de juiste manier is, dat er zeker een grens is waarop (matig) geweld zeker wel toegepast mag worden.

Ik hoop dat je en je familie nu eindelijk rust kunnen krijgen en dit kunnen achterlaten.

Sterkte kerel!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:11

-tom-562

Oliesjeik

[...]

De buren gebruiken toch net zo goed een vorm van geweld? Gaat het niet zo als het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
En serieus, een Godwin? :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:03

steveman

Comfortabel ten onder

Tja, geweld is altijd een oplossing, maar zelfden de oplossing.

Maar wat mooi dat ze ophoepelen zeg. Hopelijk naar ergens waar niemand last van ze heeft.
-tom-562 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:05:
[...]

[...]

En serieus, een Godwin? :')
Lees anders even Godwin's law. Op zich niet zo heel moeilijk :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

steveman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:53:

Lees anders even Godwin's law. Op zich niet zo heel moeilijk :P
Het klinkt alsof het een of andere wetenschapper is die iets belangrijks heeft uitgevonden, maar het is dus een meme :p
Wikipedia: Wet van Godwin

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerCarlo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-06 10:39
Dan zit je ook nog met het geluid. Waarschijnlijk zit er een microfoon in de camera?
Dit is een kut situatie. Kan jaren duren met zelfmoord tot gevolg. Hier in de wijk ooit meegemaakt met iemand die er niet meer is. Sterkte! Ik hoop dat je tot een goede oplossing komt of ze uit huis kan laat plaatsen.

Denk dat je beter zelf kan verhuizen dan. Tumors zaaien uit, deze variant krijg je niet zo makkelijk weg.
Dit voelt zo na het lezen van je verhaal.

[ Voor 33% gewijzigd door TweakerCarlo op 21-03-2022 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:08
TweakerCarlo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:28:
Dan zit je ook nog met het geluid. Waarschijnlijk zit er een microfoon in de camera?
Dit is een kut situatie. Kan jaren duren met zelfmoord tot gevolg. Hier in de wijk ooit meegemaakt met iemand die er niet meer is. Sterkte! Ik hoop dat je tot een goede oplossing komt of ze uit huis kan laat plaatsen.

Denk dat je beter zelf kan verhuizen dan. Tumors zaaien uit, deze variant krijg je niet zo makkelijk weg.
Dit voelt zo na het lezen van je verhaal.
Lees eens zijn laatste update.. 😁

Huis van z'n buren staat te koop, ze gaan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 17:45
Tsja, het fysieke geweld keur ik niet goed. En al helemaal niet vanwege een waterstraal van twee ouderen. Daar is ook terecht een straf tegen gemaakt. Voor de rest kan ik niets met het verhaal behalve dat instanties lijken te hebben gefaald in deze.

Mijn regel is: 1: weglopen/slikken/laten gaan, 2: communicatie, 3: rechtsbijstand.
Daarnaast heb ik de regel dat ik niet gepest wil worden. Mochten 1 2 en 3 uiteindelijk niet lukken zal ik op alle mogelijke manieren dit stopzetten. Hierbij is het de tegenpartij degene die de hoogte/inzet bepaald. Vroeger toen ik jong was bleek dat dit goed werkt, evenals bij mijn kinderen heden te dage. Er moeten er 2 zijn die deze pestcirkel rond maken, en ik of mijn jongens zullen zeker niet de "gepeste" zijn. De mate van evenredigheid is daarbij van belang. Als mijn buren hun wagen expres in de weg zetten ga ik niet alle 4 de banden leksteken. Maar dan zal ik zeker mijn wagen ook bij hen in de weg zetten. En steken zij daarop mijn banden lek dan zal dat zeker terug gebeuren. Naast dat ik mijn wagen in de weg blijf zetten. Zij zetten de eerste escalatietrap.

gelukkig is dat laatste alleen in mijn jeugd gebeurd, en kan ik het vrijwel altijd bij stap 1 houden. Het verhaal lezende van TS zou het bij mij gestopt zijn bij de rechtsbijstand.
Heb optie 3 3 x aan de hand gehad, en de uitkomst van de onderzoeken van de rechtsbijstand is in 2 van de 3 voldoende geweest om de andere partij hun gedrag te laten aanpassen. 1e keer was bij de bouw van ons huis met de aannemer (waarmee ik momenteel nog steeds goed mee door 1 deur kan overigens :)), 2e keer was een irritante schadeverzekeraar die de boel wilde omdraaien (heeft me 1500 euro opgeleverd) en de 3e keer was met mijn achterburen die hun bomen niet wilde snoeien. Ook hier kreeg ik mijn gelijk, maar heb vervolgens ervoor gekozen om de optie niet in te zetten vanwege de leeftijd van de achterburen. Zij weten dat en we laten het zo. Het is me gewoon niet belangrijk genoeg. Ik ruim gewoon wat vaker de bladeren en takken op en ga kunstgras leggen deze zomer. Ik heb er nu vrede mee.

Die rechtsbijstand neemt zoveel stress van je weg, het is net een fire and forget missile: "hier dit is het probleem kunnen jullie er wat mee? ja? dan hoor ik het tegen die tijd wel weer". 2 maanden later: opgelost :) heerlijk hahaha

Maar alle gekheid op een stokje: steek meer energie in je vrienden dan in je vijanden.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:43
wowly schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:16:
Tsja, het fysieke geweld keur ik niet goed. En al helemaal niet vanwege een waterstraal van twee ouderen. Daar is ook terecht een straf tegen gemaakt. Voor de rest kan ik niets met het verhaal behalve dat instanties lijken te hebben gefaald in deze.

Mijn regel is: 1: weglopen/slikken/laten gaan, 2: communicatie, 3: rechtsbijstand.
Daarnaast heb ik de regel dat ik niet gepest wil worden. Mochten 1 2 en 3 uiteindelijk niet lukken zal ik op alle mogelijke manieren dit stopzetten. Hierbij is het de tegenpartij degene die de hoogte/inzet bepaald. Vroeger toen ik jong was bleek dat dit goed werkt, evenals bij mijn kinderen heden te dage. Er moeten er 2 zijn die deze pestcirkel rond maken, en ik of mijn jongens zullen zeker niet de "gepeste" zijn. De mate van evenredigheid is daarbij van belang. Als mijn buren hun wagen expres in de weg zetten ga ik niet alle 4 de banden leksteken. Maar dan zal ik zeker mijn wagen ook bij hen in de weg zetten. En steken zij daarop mijn banden lek dan zal dat zeker terug gebeuren. Naast dat ik mijn wagen in de weg blijf zetten. Zij zetten de eerste escalatietrap.

gelukkig is dat laatste alleen in mijn jeugd gebeurd, en kan ik het vrijwel altijd bij stap 1 houden. Het verhaal lezende van TS zou het bij mij gestopt zijn bij de rechtsbijstand.
Heb optie 3 3 x aan de hand gehad, en de uitkomst van de onderzoeken van de rechtsbijstand is in 2 van de 3 voldoende geweest om de andere partij hun gedrag te laten aanpassen. 1e keer was bij de bouw van ons huis met de aannemer (waarmee ik momenteel nog steeds goed mee door 1 deur kan overigens :)), 2e keer was een irritante schadeverzekeraar die de boel wilde omdraaien (heeft me 1500 euro opgeleverd) en de 3e keer was met mijn achterburen die hun bomen niet wilde snoeien. Ook hier kreeg ik mijn gelijk, maar heb vervolgens ervoor gekozen om de optie niet in te zetten vanwege de leeftijd van de achterburen. Zij weten dat en we laten het zo. Het is me gewoon niet belangrijk genoeg. Ik ruim gewoon wat vaker de bladeren en takken op en ga kunstgras leggen deze zomer. Ik heb er nu vrede mee.

Die rechtsbijstand neemt zoveel stress van je weg, het is net een fire and forget missile: "hier dit is het probleem kunnen jullie er wat mee? ja? dan hoor ik het tegen die tijd wel weer". 2 maanden later: opgelost :) heerlijk hahaha

Maar alle gekheid op een stokje: steek meer energie in je vrienden dan in je vijanden.
En omdat al die instanties falen en doordat er gewoon niets gedaan kan worden is fysiek geweld dus juist wel de oplossing bij bepaalde soort mensen. Het is wellicht niet goed te keuren of de juiste oplossing. Maar als het de oplossing is vind ik het ook gewoon verantwoord en terecht dat het wordt toegepast. Dit had mogelijk jaren van irritatie of burn outs / mentale problemen bij TS kunnen voorkomen |:(

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ex87 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:05:
[...]

Ik snap de frustratie ook hoor, ik heb 3 jaar naast iemand gewoon die tot 3 uur in de nacht muziek draaide compleet lam. Ik merkte aan mezelf ook dat ik me steeds moeilijker kon inhouden en ben dus uiteindelijk verhuisd.

Waarom? Omdat die dingen voor mij geen randzaken zijn, ik heb een VOG nodig voor m'n werk, reis regelmatig naar Amerika (ook voor werk) dus voor mij (en voor vele anderen) is het wel directe impact op je dagelijkse leven. Genoeg functies waar je elke 2 jaar een nieuwe VOG moet overleggen (bv).

Dat neefje van 17 zou trouwens de rest van z'n leven geen ESTA mogen aanvragen (bijvoorbeeld) dus om nou gelijk te zeggen dat het allemaal wel mee valt.. Naast dat ik zelf nooit geweld zou willen gebruiken is me eigen vrije leven me meer waard dus, dan maar verhuizen.
Hangt inderdaad af van je prioriteiten en omstandigheden. Persoonlijk zou het mij een rotzorg zijn, of ik al dan niet naar de VS zou kunnen reizen, als dat beter voor mijn gezin zou zijn. VOG idem, jammer dan. Eerst mijn gezin, de rest komt zoals het komt. Werk genoeg, dan ga ik wel wat doen waarvoor ik geen VOG nodig heb.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een ESTA, vind ik. De VS is 1 grote pleurisbende. Dan zoeken die hypocrieten het wat mij betreft maar lekker uit. Ga ik wel ergens anders op vakantie. "Have a nice life! Enjoy your guns."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben ook wel een beetje klaar met de VS, achterlijk gedoe daar. Over een paar jaar Trump weer terug als president.

Het is dat mijn schoonfamilie er woont, maar daar kan ik vast ook wel op een neutrale plek mee afspreken ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wowly schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:16:

De maatschappij heeft de buren van TS al gestraft en de straf is hoger dan die 200 euro. Ze beseffen zich heel goed dat de straat ze uitkotst. Daarom staat hun huis nu te koop. Mooi systeem toch? Bekende van de TS wordt "gestraft", maar de buren worden informeel veel harder gestraft.

Blijkbaar doet rechtsbijstand het in België beter dan in Nederland, als ik jouw post zo lees. Die komen niet in actie voor iets onbenulligs wat geen hoog bedrag in euro's vertegenwoordigd. Zie de voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 17:45
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:48:
[...]

De maatschappij heeft de buren van TS al gestraft en de straf is hoger dan die 200 euro. Ze beseffen zich heel goed dat de straat ze uitkotst. Daarom staat hun huis nu te koop. Mooi systeem toch? Bekende van de TS wordt "gestraft", maar de buren worden informeel veel harder gestraft.

Blijkbaar doet rechtsbijstand het in België beter dan in Nederland, als ik jouw post zo lees. Die komen niet in actie voor iets onbenulligs wat geen hoog bedrag in euro's vertegenwoordigd. Zie de voorwaarden.
Waaruit herleid je dat ik uit België zou komen ? :) Ik ken de polis van mijn rechtsbijstand behoorlijk (is me destijds geadviseerd door familie welke zelf als advocaat werkzaam is) en weet wel zeker dat buren geschillen ertoe behoren (zie mijn verhaal betreffende de bomen). Wat zo bijzonder is, is de manier waarop ze naar een casus kijken. Echt totaal anders dan ik ooit zou kunnen bedenken als juridische leek. En hun visie werkt echt vreselijk goed. De andere partijen (de aannemer en de verzekeraar) hadden dit steeds onmiddellijk door en stoppen het geschil meteen en geven " toe".

Daarom is mijn advies: rechtsbijstand als je van je sores af wil zijn. Niet om het onderste uit de kan te halen, maar vooral om recht te doen aan situaties. Je bent vaak zelf veel te betrokken om een heldere visie te hebben.

En dat mensen ingeven nadat er geweld is gebruikt, tsja daar sta ik niet van te kijken. iemand mishandelen nadat je wordt natgespoten vind ik echt volledig buitensporig. Blijkbaar vinden velen dat ok hier? Of is dat meer dat we ons kunnen verplaatsen in het verhaal van TS? Overigens kan ik niets aangeven mbt de TS. Het lijkt erop dat hij jaren is getreiterd, en dat instanties major gefaald hebben. Ik wens dat NIEMAND toe, en hoop dat het nu beter wordt voor hem en zijn familie. Echter heb ik geen enkel zicht, ken maar een zijde van het verhaal. Voor hetzelfde heeft een familielid de buurman weggeduwd en wordt dat onder " mishandeling" geplaatst. Dus is er geen zinnig woord over te zeggen. Dat is wat ik wil zeggen.

Buiten dat vind ik mensen welke camera's richten op anderen zonder enige vorm van toestemming gespeend van enige sociale voelsprieten.... heb zo ooit een buurman gehad die angstig was voor een groep criminelen. Bijzondere gast, zeer ontvlambaar maar goude kerel. Had ook overal camera;s hangen, maar heeft ze op mijn verzoek onmiddelijk verplaatst zodat we weer privacy hadden. Hebben toen ook meteen een kleine vorm van buurtpreventie opgezet om zijn gezin te waarschuwen bij "onraad" . Spreek hem nog regelmatig, super goede band mee hahaha.

live and let live, zeker in ons kleine landje...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Volgens mij is dit topic wel klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 06:19
slotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 21:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je zou het topic ook kunnen laten voor wat het is, maar vooruit een slot erop.

Modbreak:De TS heeft hier er zelf voor gekozen om geweld te gebruiken als 'oplossing'. Wij adviseren dat vanuit ons als modteam nooit en we gaan dit topic dus niet gebruiken om 'geweld' als oplossing te adviseren.

[ Voor 58% gewijzigd door tweakduke op 25-03-2022 12:02 ]

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.