In tai-chi gebruik je de kracht van een ander, om iemand omver te krijgen, Iemand kan hard slaan, maar die kracht kan je tegen hem gebruiken.
Tja, klote situatie. Maar als ik de situatie zo inlees ben je te passief en laat jij je met je sollen. Er is niks mis mee om de-escalerend en het allemaal met rust te laten. Maar als je dat te lang doet, dan word er gewoon met je gesolt. Zo werkt pesten op de lagere school ook. Je word door een groepje gepest, totdat zij in de problemen komen (zij het met een blauw oog, of problemen met ouders/school). En als dat niet gebuerd, gaat het hele zooitje door.
Ik zou zo snel mogelijk, en zo goed mogelijk alles uit je mars halen om hem (op legale wijze

) te dwarsbomen. Neem direct een advocaat in de arm en probeer voor alles bewijs te vinden. Kijk of je met andere buren hem samen kan aanklagen Doe meteen aangiften van uitkeringsfraude en gooi alles wat je in je mars hebt. Laat niet met je sollen, de tijd van afwachten is voorbij. Hoe langer jij wacht, hoe meer die buurman ''wint''
Tevens, als je echt een nieuwe hobby zoekt en je wil terug naar niveautje kleuterschool, kan je ze altijd nog terugpesten. Je kan b.v zelf camera's ophangen en een briefje bij hun in de bus doen ''jij haalt je camera's weg, dan doe ik hetzelfde''. Natuurlijk is dit wel niveautje kleuterschool. Maar als hij ook een onplezierig leventje leid door jouw pesterijtjes, houd hij er misschien mee op. Laat het echter niet escaleren, hou de pesterijtjes op zijn niveau, en als hij iets illegaals doet, meteen een videootje maken
Let wel op dat je in het nadeel bent gezien hij alle tijd van de wereld heeft, en jij niet. Dus je moet het 'winnen'' met je creativiteit. Dit zijn van die mensen die niks anders in het leven hebben dan hunzelf, en door andere het leven zuur te maken geeft het hun een soort doel in het leven. Dan word je rl Donald Duck vs Bolderbast
Maar goed, ik ga mijn bedje weer in, hopelijk heb je hier iets aan. Sterkte