Toon posts:

Buren richten hun camera mijn huis in.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:33
BJBoes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:15:

In het slechtste geval draait het uit op een rechtzaak en daar gaat de relatie met de buren ( en misschien zelfs de buurt ) niet perse beter van worden. Je mag hopen dat voor het zover komt andere partijen hun verantwoordelijkheid nemen!
Want die is nu nog wel goed?

Eigenlijk vind ik R.Mats zijn verklaring waarom hij niet juridisch wilt gaan, dikke bullshit.
Hij is er nu al elke dag mee bezig en past zichzelf aan.
Hij voelt er zich niet goed bij, is onzeker over dit alles, want hij is de enige die hiervan de last moet dragen. En aangezien hij geen einddatum ziet en oplossing voor dit verhaal, opent hij dit topic om tips te zoeken.

Als je het juridisch verder laat gaan, dan zijn er andere, veel gekwalificeerdere personen mee bezig, worden er bewijsstukken verzameld, en zal hun uiteindelijk oordeel bindend zijn voor beide personen. Dat zijn dus momenten dat je er helemaal niet meer je moet mee bezig houden, want alles is doorgegeven en de advocaat brengt dat wel in orde. Enkel op momenten dat je even bij je persoon alle informatie moet doorgeven, ben je er mee bezig ja. De rest van de tijd is het compleet ontzorgen over dit alles.
Behalve natuurlijk als er zaken zijn die voor TS in het nadeel kunnen spelen.

De enige stap/oplossing is juridisch. Als je die confrontatie niet durft te nemen, dan moet je je huis gewoon verkopen en zoek je maar een andere buurt om de rest van je leven door te brengen. Met kans natuurlijk dat je daar ook gewoon een gelijkaardig type zal tegenkomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:54
R.Mats schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:10:
Wat ik me nou afvraag is of de wijkagent nou wel de waarheid verteld, dat hij niks kan doen aan die camera's. Ik heb van meerdere tweakers hier gehoord dat wat ze doen gewoon strafbaar is. Is het slim om de wijkagent hierin te negeren en van die camera's gewoon aangifte te doen?
Je hebt zelf ook camera's hangen. Uit de screenshot die je post blijkt dat in ieder geval een daarvan zowel de tuin van de buren als de openbare weg filmt. Is het dan voor jou zelf niet een beetje dubbel om aangifte te gaan doen van de camera's van de buren? En wat verwacht je van zo'n aangifte? Waarschijnlijk doen de buren meteen aangifte tegen jou met dezelfde argumenten.

Persoonlijk zou ik ECHT gaan voor: Alles zo veel mogelijk negeren. Bedreigingen negeren. Treiteringen negeren. Gewoon proberen zo veel mogelijk van je af zetten.

Alle andere acties (behalve zsm verhuizen!) gaan je alleen maar meer frustratie opleveren en gaat de situatie alleen maar verder escaleren.

Ja de buren zijn enorme eikels! Dat zal echt nooit veranderen! Hoeveel juristen, wijkagenten, bemiddelingspogingen, camera's, bodycams of andere zooi je er ook achteraan stuurt!

Negeren of verhuizen! En ja, dat geeft een ENORM gevoel van onrechtvaardigheid. Dat begrijp ik.
De enige stap/oplossing is juridisch. Als je die confrontatie niet durft te nemen, dan moet je je huis gewoon verkopen en zoek je maar een andere buurt om de rest van je leven door te brengen. Met kans natuurlijk dat je daar ook gewoon een gelijkaardig type zal tegenkomen.
Een juridische oplossing is prettig als je met bedrijven/instanties te maken hebt. Die maken een juridisch 'steekspel' niet persoonlijk. Geven hun ongelijk toe. Handelen het af en gaan weer door.

Bij een burenruzie is dat helaas niet zo. Meer persoonlijk kun je het niet maken! Ja, familieruzies, Maar die spelen gelukkig vaak op fysieke afstand. Een juridische strijd tussen buren levert alleen maar vermaak op bij een aflevering van de rijdende rechter, maar voor de betrokkenen zelf levert het alleen maar meer ruzie op. Ja de rechter beslist dat de camera's weg moeten, of anders moeten worden gericht. Op straffe van een dwangsom. De rechter beslist dat meteen ook voor je eigen camera's. Want dat is de tegen-eis van de buren. En misschien nog wat andere onzinnige tegen-eisen. Oke probleem opgelost voor de rechter! Zaak gesloten!

Wat denk je dat de buren dan gaan doen? Nee, elkaar niet meer treiteren met camera's. Maar met andere zaken. Buitenspeakers? Ik heb altijd al graag mooie muziek afgespeeld in mijn tuin? BBQ/vuurkorf met vochtig hout elke keer als de wind 'gunstig' staat? verzin het maar! Je kunt het zo gek niet verzinnen of mensen doen het elkaar aan. Puur omdat ze ruzie met elkaar hebben! En natuurlijk... Je kunt elke keer naar de rechter stappen. Dat kost je elke keer enorm veel tijd/geld/ergernis. En dan verzinnen ze weer wat anders om je te treiteren! Want: Ruzie! En de buren zijn met pensioen en hebben letterlijk NIETS beters te doen. Nou, zoveel tijd heb je niet hoor! Je gaat echt aan het kortste eind trekken via die route.

En ja nogmaals: Dat geeft een enorm gevoel van onmacht en onrechtvaardigheid.

[Voor 41% gewijzigd door FragDaddy op 09-07-2021 10:59]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-09 15:28

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Is de optie verhuizen al geopperd?

• R.Mats
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 24-08 15:41
FragDaddy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:48:
[...]

Je hebt zelf ook camera's hangen. Uit de screenshot die je post blijkt dat in ieder geval een daarvan zowel de tuin van de buren als de openbare weg filmt. Is het dan voor jou zelf niet een beetje dubbel om aangifte te gaan doen van de camera's van de buren? En wat verwacht je van zo'n aangifte? Waarschijnlijk doen de buren meteen aangifte tegen jou met dezelfde

Ja de buren zijn enorme eikels! Dat zal echt nooit veranderen! Hoeveel juristen, wijkagenten, bemiddelingspogingen, camera's, bodycams of andere zooi je er ook achteraan stuurt!

Wat denk je dat de buren dan gaan doen?
De camera’s die ik heb hangen nemen op met mensen detectie. Zoals bij op de foto bij de rode streep aangegeven houd de detectie daar op. Bij het hek van de buren zouden ze over het hek heen moeten hangen willen ze een opname activeren. De rest van mijn camera’s voor zijn op de voordeur gericht. Zo mogen het best als een tegen de eis stellen omdat ik dan niks hoef aan te passen.

Je zegt het inderdaad goed, ik kan er wel juristen bij betrekken maar ze zullen vervolgens wel wat anders verzinnen. Dan is het eigenlijk weggegooid geld.

Ik denk dat ik toch ga kijken voor aangifte, mogelijk dat dit ze genoeg afschrikt om in ieder geval de camera die mijn keuken in kijkt weg te draaien

• MeesterPieter
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22-09 20:31

MeesterPieter

PnP Pinball

Wat helpt is om ook anderen aangifte te laten doen van bedreiging. Dit kunnen andere buren zijn maar ook vrienden die op bezoek zijn wanneer er "contact" is met de buren. Bij meerdere aangiftes buiten 1 huishouden moet er sneller actie ondernomen worden.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +14Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:10
N1ckk schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:53:
Nee, nog geen enkele keer. Wil jij dat doen?

• htn02
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-09 20:55
Wat ik me nou afvraag is of de wijkagent nou wel de waarheid verteld, dat hij niks kan doen aan die camera's. Ik heb van meerdere tweakers hier gehoord dat wat ze doen gewoon strafbaar is. Is het slim om de wijkagent hierin te negeren en van die camera's gewoon aangifte te doen?
dat is zeker slim. ik zou het combineren met de valse meldingen die gemaakt zijn (beide makkelijk te bewijzen) en het op stalking gooien. en zoals ik al eerder aangaf: mochten zij het om wat voor reden niet willen aannemen, stuur dan een brief naar de OvJ in jou regio. die brief is dan de aangifte. (https://www.om.nl/contact)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

N1ckk schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:53:
imho al tig keer.

Bij zowel dit (take-out-the-popcorn) topic, als menig ander 'buren-over-en-weer-ellende' topic. :+

Maar verhuizen is anno nu, gezien de prijzen en de algehele idioterie in de woningmarkt al helemaal geen realistische optie.
Of de factor pecunia moet geen belemmering vormen... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 16:38
Je kunt zelf ook camera's plaatsen, als klopt wat TS zegt willen ze absoluut niet gefilmd worden (arbeidsongeschiktheid frauduleus etc). Als je belastend materiaal hebt, is dat een drukmiddel.

EDIT: wacht effe, je hebt al domes hangen? Ehm, had je die al eerder dan je buren hun camera's hadden? Die domes kun je op meerdere manieren inregelen en richten zonder dat je buren dat weten/controleren. Dat is een rode lap op een stier, als jij die als eerste had zou dat wel eens met het hele gedoe te maken kunnen hebben./EDIT

Juridische traject zal tijdrovend en onbevredigend zijn. Verhuizen is heel lastig nu en kost al gauw een 20.000 euro oid... Effectiever is waarschijnlijk zorgen dat ze je aardig vinden of dat ze goed bang voor je zijn.

[Voor 28% gewijzigd door Dieken Taffert op 12-07-2021 18:36]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
R.Mats schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:40:
De rode lijn is de range die de mensen detectie heeft. Pakt alleen beweging op bij de Buren als ze over het hek heen zouden hangen. De camera was aangekocht om een blinde hoek van de dome die daar op de hoek hangt te dekken en voor mijn auto die daar normaal gesproken staat.
[Afbeelding]
Ho wacht even, is dat links de tuin van 'die' buren?

Want je filmt hier niet alleen de openbare weg maar ook het terrein aan die kant, wat beiden gewoon niet mag. Of het nu op beweging is of niet, je mag gewoon geen vaste camera gericht hebben op de openbare weg of terrein van iemand anders. Dat geldt ook voor (deurbel)camera's die alleen bij beweging opnemen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 15:13
R.Mats schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:35:
[...]

De camera’s die ik heb hangen nemen op met mensen detectie. Zoals bij op de foto bij de rode streep aangegeven houd de detectie daar op. Bij het hek van de buren zouden ze over het hek heen moeten hangen willen ze een opname activeren. De rest van mijn camera’s voor zijn op de voordeur gericht. Zo mogen het best als een tegen de eis stellen omdat ik dan niks hoef aan te passen.

Je zegt het inderdaad goed, ik kan er wel juristen bij betrekken maar ze zullen vervolgens wel wat anders verzinnen. Dan is het eigenlijk weggegooid geld.

Ik denk dat ik toch ga kijken voor aangifte, mogelijk dat dit ze genoeg afschrikt om in ieder geval de camera die mijn keuken in kijkt weg te draaien
Als jij dome camera's hebt hangen voelen ze zich Misschien bespied door jou, je kan bij domes slecht zien waar de lens heen staat.
En ze wekken de indruk om pan/tilt te hebben waardoor je vanaf je luie stoel hun kunt volgen.

Als dat wat ik hierboven geschetst heb inderdaad hun probleem is, hebben ze wellicht daarom zelf zo zichtbaar jullie in beeld genomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
R.Mats schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:35:
[...]

Bewegingsdetectie maakt niet uit, dus ook niet op welk moment die getriggered wordt. Je filmt hier gewoon de openbare weg, en dat mag niet.
Ik zou als eerste stap eens zorgen dat die camera niet op de openbare weg en de tuin van de buren gericht staat, want dat verpest een beetje alle argumenten die je kan hebben tegen hun actie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15:35
Nou wat @Oon al aangeeft, ik zou beginnen met zelf je camera situatie te verbeteren voor je iets doet met hun camera-issues.

• Flavius
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:55
Mensen hebben het over aangifte doen van bedreiging, maar het is me niet duidelijk geworden (heb nog gezocht) wat de bedreiging(en) concreet inhoud(en)? Mensen zeggen namelijk nogal snel dat ze bedreigd zijn, terwijl er geen sprake is van een 'juridische' bedreiging. Om vervolgens te gaan klagen dat de politie niets doet.

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:03
Oon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Want je filmt hier niet alleen de openbare weg maar ook het terrein aan die kant, wat beiden gewoon niet mag. Of het nu op beweging is of niet, je mag gewoon geen vaste camera gericht hebben op de openbare weg of terrein van iemand anders. Dat geldt ook voor (deurbel)camera's die alleen bij beweging opnemen.
https://www.politie.nl/in...-van-de-openbare-weg.html
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.
Openbare weg filmen mag dus wel, maar het moet niet zo zijn dat 50% van je beeld uit de openbare weg bestaat.

[Voor 4% gewijzigd door c-nan op 12-07-2021 19:37]

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

c-nan schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:36:
[...]

[...]

Openbare weg filmen mag dus wel, maar het moet niet zo zijn dat 50% van je beeld uit de openbare weg bestaat.
Die laatste duiding is jouw interpretatie. Uiteindelijk gaat zoiets "naar redelijkheid", waar een rechter het laatste woord over hebt.

Met al het gezeik dat TS heeft, is dit puntje wel echt het laatste waar hij zich zorgen over maakt.

Ik lees hetzelfde als jij quote en ik interpreteer dat dit binnen de wet valt... Kwestie van interpretatie.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:09
R.Mats schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:37:
Ik heb 4 hikvision dome camera's op elke hoek van het huis hangen. Allemaal netjes op eigen grond gericht. Van Eufy heb ik een wifi camera op batterij de actieveerd op mensen detectie.
Hingen die er eerder dan de camera's van de buren?

• R.Mats
Dieken Taffert schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:06:
Je kunt zelf ook camera's plaatsen, als klopt wat TS zegt willen ze absoluut niet gefilmd worden (arbeidsongeschiktheid frauduleus etc). Als je belastend materiaal hebt, is dat een drukmiddel.

EDIT: wacht effe, je hebt al domes hangen? Ehm, had je die al eerder dan je buren hun camera's hadden? Die domes kun je op meerdere manieren inregelen en richten zonder dat je buren dat weten/controleren. Dat is een rode lap op een stier, als jij die als eerste had zou dat wel eens met het hele gedoe te maken kunnen hebben./EDIT

Juridische traject zal tijdrovend en onbevredigend zijn. Verhuizen is heel lastig nu en kost al gauw een 20.000 euro oid... Effectiever is waarschijnlijk zorgen dat ze je aardig vinden of dat ze goed bang voor je zijn.
De Domes hangen er al sinds 2016. hun camera's hangen er net zo lang. het is recent dat zij deze hebben bij gedraaid op de wijzen van de foto's

• R.Mats
jadjong schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Hingen die er eerder dan de camera's van de buren?
Ietsje later dan de camera's van de buren. 2016 dus.

• R.Mats
Oon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:16:
[...]

De camera is geplaatst nadat de 2 camera's voor al maanden ons terrein filmde maar minder onredelijk stond.

De camera is opgegeven bij de politie net als de domes, zij vonden het geen probleem gezien de camera voornamelijk tegen mijn auto aankijkt (die op de foto er toevallig niet stond) en pas opnames maakt zodra iemand mijn terrein op loopt.

Daarnaast, zoals ik al zij, het zal alleen hun filmen als zij achter hun eigen boompjes over het hek heen zouden hangen. (dit weet ik omdat ze dat dus al een keer gedaan hadden nog geen 2 uur nadat deze er hing)

• Oon
  • Niet online
c-nan schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:36:
[...]

[...]

Daar is de AP het niet mee eens: https://www.autoriteitper...uren-wat-kan-ik-doen-8036
Iemand mag alleen een camera, zoals een videodeurbel, ophangen als die camera de bezittingen van buren en/of de openbare weg niet of zo min mogelijk filmt.
Uiteindelijk is de AP hier de baas, niet de politie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
R.Mats schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:12:
[...]

De camera is geplaatst nadat de 2 camera's voor al maanden ons terrein filmde maar minder onredelijk stond.

De camera is opgegeven bij de politie net als de domes, zij vonden het geen probleem gezien de camera voornamelijk tegen mijn auto aankijkt (die op de foto er toevallig niet stond) en pas opnames maakt zodra iemand mijn terrein op loopt.

Daarnaast, zoals ik al zij, het zal alleen hun filmen als zij achter hun eigen boompjes over het hek heen zouden hangen. (dit weet ik omdat ze dat dus al een keer gedaan hadden nog geen 2 uur nadat deze er hing)
De politie heeft weinig te maken met of je camera goed geplaatst is, die hebben zelfs graag dat je camera de weg filmt voor als er ooit een inbraak bij jou in de buurt is. De AP maakt hier de regels over, en die zijn heel duidelijk in dat je alleen de openbare weg mag filmen als het niet anders kan en nodig is om je eigendom te beschermen, en ook dan zo min mogelijk, dus een halve meter stoep mag, maar de hele straat mag eigenlijk nooit.

Maar het punt is vooral dat zij nu gewoon heel simpel kunnen zeggen dat jij ook een camera op hun tuin gericht hebt, wat jouw kant van het verhaal (dat zij jouw keuken filmen) in het water gooit, want jij doet het ook gewoon.

• R.Mats
FRANQ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Als jij dome camera's hebt hangen voelen ze zich Misschien bespied door jou, je kan bij domes slecht zien waar de lens heen staat.
En ze wekken de indruk om pan/tilt te hebben waardoor je vanaf je luie stoel hun kunt volgen.

Als dat wat ik hierboven geschetst heb inderdaad hun probleem is, hebben ze wellicht daarom zelf zo zichtbaar jullie in beeld genomen.
Beide Domes aan de voorkant zijn naar de voordeur gericht.

• TweakertDB
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 12-09 09:55
ITsEZ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:50:
De enige aanpak zal hier de gang naar de rechter zijn neem ik aan. Die kan een verbod opleggen en een dwangsom bij iedere overtreding. Dan zal het snel ophouden, of de teller gaat erg hard oplopen :Y
Kost je wel wat geld voor een advocaat helaas.
Ik werk als video management software specialist (duur woord voor camera boer zeg maar), ik zie dit ieder jaar wel een paar keer voorbij komen en de enige manier om dit echt af te dwingen is naar de rechter stappen ja. Je zou eventueel nog kunnen Googlen hoe je zelf een dagvaarding schrijft (is minder moeilijk dan je zou denken) om die kosten weer te kunnen besparen. Er wordt vrij laconiek tegen op getreden jammer genoeg. Je raakt je buren vast het beste door het pijn te laten doen in hun portemonnee.

Succes! Vervelende situatie..

• TweakertDB
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 12-09 09:55
Oon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:13:
[...]

Daar is de AP het niet mee eens: https://www.autoriteitper...uren-wat-kan-ik-doen-8036

[...]

Er wordt toch niet tegen opgetreden. Oom agent doet niet moeilijk over camera's die de weg filmen, ondanks het niet mag. Het bedrijf waarvoor ik werk plaatst ook beveiligingssystemen bij mensen thuis. Enkele duizenden installaties zeker wel en nog nooit is er maar 1 keer voorgevallen dat er moeilijk werd gedaan over de openbare weg filmen door de instanties.

• R.Mats
[...]

[...]

De camera staat op mijn auto gericht, niet hun tuin, niet de openbareweg.Als we het hebben over percentages zou het misschien 10-15% totaal zijn wat niet mijn eigen grond is. De oprit is namelijk weg mijn eigen grond.

Uit de link van het AP die je hebt gestuurd:
Gericht op openbare weg
Staat uw camera gericht op de openbare weg, zoals een stoep of parkeerplaats? Zorg er dan voor dat u zo min mogelijk hiervan filmt.

Staat bijvoorbeeld uw scooter op straat en wilt u die filmen? Dan dan mag u volgens de privacyregels niet de hele straat te filmen. U mag alleen het stuk van de straat filmen waar uw scooter staat. Dit doet u door het camerabeeld zo veel mogelijk in te zoomen.

Is het onvermijdelijk om een stuk van de openbare weg of stoep te filmen? Dan kunt u gebruik maken van de extra privacyinstellingen van uw camera.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:24
R.Mats schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:22:
[...]

De camera staat op mijn auto gericht, niet hun tuin, niet de openbareweg.Als we het hebben over percentages zou het misschien 10-15% totaal zijn wat niet mijn eigen grond is. De oprit is namelijk weg mijn eigen grond.

[...]
Toevallig had ik het een paar dagen geleden gemeten, het is bijna 30%, gerekend vanaf bovenkant schutting.
Met privacy-instelling bedoelen ze naar mijn idee zwarte blokjes.

Persoonlijk vind ik jouw opstelling twijfelachtig, ik zou 'm draaien, zodat je voordeur ook beter zichtbaar is.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:03
[...]

[...]

AP:
Iemand mag alleen een camera, zoals een videodeurbel, ophangen als die camera de bezittingen van buren en/of de openbare weg niet of zo min mogelijk filmt.
Politie:
Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan.
Volgens mij zeggen wij (en de AP en Politie) hetzelfde, potato-potato.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Als jij het gevoel hebt dat de wijkagent zijn werk niet naar behoren doet, dan ga je daar je beklag over doen. Al dan niet aangifte doen, dat zou ik hoe dan ook niet af laten hangen van een wijkagent waar je al twijfels bij hebt. De wijkagent kan best ingeschat hebben dat de buren "eersteklas lastpakken" zijn en nu proberen om ze met pappen en nathouden maar zo stil mogelijk te houden. Dit kan als gevolg hebben, dat hij verzaakt in zijn taak en wat aansporing van bovenaf nodig heeft.

Vervelend, maar dat moet dan maar. Mijn ervaring met handhaving (even in het algemeen), is dat ze de-escaleren (vanuit hun perspectief, het gezeur moet stoppen) vaak een hogere prio geven dan het oppakken van hun daadwerkelijke taak. Eigenlijk krijg je dan dus de praktijk, dat ze achter de hardst zeurende mensen aan gaan lopen om ze maar een beetje stil te houden. Wat dan vaak wel werkt, is dezelfde taktiek hanteren. Ik heb ooit handhaving aan de deur gehad omdat er 1 nachtje een klein aanhangertje voor de deur stond vanwege het afvoeren van een hoop dode buxus. Ze kwamen naar aanleiding van klachten uit de buurt en konden daaar verder niets over zeggen. In gesprek gegaan met die mannen, maar het was me al vrij snel duidelijk dat ze daar niet zoveel boodschap aan hadden. Op de vraag waarom we ze nooit zagen als anderen zoiets deden en ze bij ons binnen 4 uur aan de deur stonden, hadden ze niet meer dan een ontwijkend antwoord. Gelukkig was de aanhanger van schoonpa en die heeft dezelfde werkgever, dus die heeft ze op de werkvloer nog even gevraagd 'wat dat nou allemaal was met die aanhanger bij zijn dochter". Vanaf dat moment heb ik ze zelf aangespoord om na te gaan denken door voortaan ook van allerlei dingen melding te gaan maken. Kwartje viel wel, want ze kwamen daarna dus helemaal niet meer. En bij elke melding ook netjes aangeven dat je belt naar aanleiding van een eerder bezoek van handhaving over een aanhangertje dat een paar uur voor de deur had gestaan. :) Nou, natuurlijk wil ik meehelpen om de buurt leefbaarder te maken!

Ik hoorde de buren samen met hun "matties" (allemaal 60+) er nog over klagen. :) Die matties van ze hadden een gehandicatpe zoon.... geloof het of niet..... die is toen door zijn ouders naar ons gestuurd om verhaal te halen toen er weer een avond een aanhangertje stond voor de verhuizing (afvoeren afval), want handhaving wilde niet meer komen (ze wisten ook al dat de aanhanger er stond, want dat had de eigenaar van de aanhanger ze heel proactief de dag ervoor al even gemeld). Die heb ik even weggestuurd met het verzoek om zijn auto voortaan gewoon op een parkeerplek neer te zetten en niet elke dag bij zijn ouders voor de deur op de stoep. Nouja, weggestuurd, hij droop toen zelf af. Zelfs zonder even "fijne avond" te zeggen, dus dat heb ik hem nog even nageroepen (hij was al op de terugweg voor ik het gewoon kon zeggen).

[Voor 5% gewijzigd door BazzH op 13-07-2021 08:59]

Think smart........ Act stupid........

• Oon
  • Niet online
R.Mats schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:22:
[...]

[...]
Doe je dat ook dan? Ze hebben het over het maskeren van het stukje openbare weg/de tuin van de buren, niet over bewegingsdetectie. Bewegingdsdetectie is namelijk een feature voor jou, maar uiteindelijk staat de camera 24/7 aan omdat je 'm ook op afstand kan bekijken.

Als je camera een maskeerfunctie heeft en je daarmee netjes alles behalve jouw oprit helemaal onzichtbaar maakt dan ben je inderdaad niet in strijd met de wet, want dan film je een stukje openbare weg omdat het niet anders kan maar gebruik je de privacyfeatures van je camera om deze niet op te slaan en ook bij op afstand bekijken niet zichtbaar te maken.

Ik heb overigens zelf een camera die een vergelijkbaar stuk weg filmt, maar juist daarom heb ik heel goed uitgezocht wat wel en niet mag en wat de mogelijke gevolgen zijn. Wat ik doe mag gewoon niet, maar zolang ik geen conflict heb over een camera met onze buren is er weinig aan de hand. Mocht dat ooit wel spelen, dan is mijn eerste stap het iets naar beneden draaien van de camera en het maskeren van hun stuk oprit zodat ik me ook netjes aan de regels hou.

Je moet het verder allemaal zelf weten, maar als je buren zeggen van jij hebt ook een camera een een bemiddelaar zou van beide partijen de beelden opvragen dan ga jij net zo hard nat als de buren.

• fastedje
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-09 21:07
*knip*
Die suggesties doen we dus niet. Zie tweakduke in "Buren richten hun camera mijn huis in."

[Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 14-07-2021 09:09]

• Scuderia110
  • Registratie: september 2017
  • Niet online
Heb niet het hele topic gelezen, ik had overburen die het nodig vonden om ons huis en dat vd buren te filmen. Na een niet zo vriendelijk gesprek heb ik ze een dag gegeven om ze weg te halen, en ze waren weg. Zal hier wel niet mogen adviseren hoe dat gesprek is gegaan, maar het hielp. Echter is niet iedereen voor rede vatbaar. Sterkte, zorg dat je er niet aan onderdoor gaat.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Scuderia110 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:58:
Heb niet het hele topic gelezen, ik had overburen die het nodig vonden om ons huis en dat vd buren te filmen. Na een niet zo vriendelijk gesprek heb ik ze een dag gegeven om ze weg te halen, en ze waren weg. Zal hier wel niet mogen adviseren hoe dat gesprek is gegaan, maar het hielp. Echter is niet iedereen voor rede vatbaar. Sterkte, zorg dat je er niet aan onderdoor gaat.
Je hebt dat al heel snel heb ik gemerkt. Ik heb twee slimme deurbellen gehad die ik ook beweging liet filmen. Dat leek me handig omdat ik aan het eind van de straat woont en ik had verwacht dat ik dan alleen filmpjes had van mensen die toch niet op de bel hadden gedrukt. Maar in plaats daarvan bleek de hele buurt te keren in het einde van de straat en stonden mijn overburen er op als ze thuiskwamen en vertrokken. Hij filmt niet bij hun binnen, maar hun tuinmuur en de poort waar ze dan in en uitgaan. Dus ik heb dat maar snel uitgezet. Maar ik denk eigenlijk dat heel veel slimme deurbellen dit zo doen, zo uniek is mijn situatie ook niet met overburen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: juni 2020
  • Nu online
@Marzman Ah wij hebben ook iemand met een slimme deurbel schuin tegenover ons wonen. Zijn deurbel stond ook recht op onze voorgevel gericht. Ik maakte me er eerst niet zo druk om.
Totdat ik voor de vriendengroep van mijn man wat borrelpakketjes ging bezorgen. Tijdens het wachten bij één van de deuren deed ik een soort dansje. Een filmpje daarvan werd rondgeappt in de vriendengroep. Natuurlijk strijdig met AVG enzo, maar wat doe je eraan. Sindsdien heb ik het niet op slimme deurbellen. Ik wil helemaal niet gefilmd worden als ik ergens aanbel. En al helemaal niet als ik mijn huis in- en uitga.
De overbuurman heeft zijn camera wat gedraaid. Maar hij filmt nog steeds. Vanwege belletjelellen. Gelukkig verhuizen we binnenkort.
En als je dan in een wijk kijkt hoeveel camera’s mensen al zelf hebben opgehangen. Mochten we ooit een kwaadwillende overheid krijgen dan hebben we het surveillance systeem vast voor ze opgehangen.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Peacefield78 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:19:
@Marzman Ah wij hebben ook iemand met een slimme deurbel schuin tegenover ons wonen. Zijn deurbel stond ook recht op onze voorgevel gericht. Ik maakte me er eerst niet zo druk om.
Totdat ik voor de vriendengroep van mijn man wat borrelpakketjes ging bezorgen. Tijdens het wachten bij één van de deuren deed ik een soort dansje. Een filmpje daarvan werd rondgeappt in de vriendengroep. Natuurlijk strijdig met AVG enzo, maar wat doe je eraan. Sindsdien heb ik het niet op slimme deurbellen. Ik wil helemaal niet gefilmd worden als ik ergens aanbel. En al helemaal niet als ik mijn huis in- en uitga.
De overbuurman heeft zijn camera wat gedraaid. Maar hij filmt nog steeds. Vanwege belletjelellen. Gelukkig verhuizen we binnenkort.
En als je dan in een wijk kijkt hoeveel camera’s mensen al zelf hebben opgehangen. Mochten we ooit een kwaadwillende overheid krijgen dan hebben we het surveillance systeem vast voor ze opgehangen.
Je kan je maar beter bewust zijn dat je gefilmt kan worden in de openbare ruimte denk ik. Het is dweilen met de kraan open. Gisteren in het nieuws een vrachtwagenchauffeur die zijn baan kwijt is door agressief weggedrag. Overal kun je gefilmd worden.

Maar ik zou het zelf nooit doen als ik per ongeluk zo'n filmpje zou maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:37:
[...]

Je hebt dat al heel snel heb ik gemerkt. Ik heb twee slimme deurbellen gehad die ik ook beweging liet filmen. Dat leek me handig omdat ik aan het eind van de straat woont en ik had verwacht dat ik dan alleen filmpjes had van mensen die toch niet op de bel hadden gedrukt. Maar in plaats daarvan bleek de hele buurt te keren in het einde van de straat en stonden mijn overburen er op als ze thuiskwamen en vertrokken. Hij filmt niet bij hun binnen, maar hun tuinmuur en de poort waar ze dan in en uitgaan. Dus ik heb dat maar snel uitgezet. Maar ik denk eigenlijk dat heel veel slimme deurbellen dit zo doen, zo uniek is mijn situatie ook niet met overburen.
Heel veel mensen hebben een deurbelcamera die op een groot deel van de straat is gericht, en dat is gewoon helemaal 100% verboden. Het jammere is dat er geen handhaving plaatsvindt totdat het hele proces doorlopen is (gemeente, bemiddelaar of wijkagent moet eerst langskomen, dan een melding naar de AP, die dan na een eek of 6 misschien iemand langssturen) en doordat heel veel mensen niet eens weten dat er wetten over zijn wordt er vaak niet eens een melding gedaan.

Of je nou bewegingsdetectie aan of uit hebt staan maakt niet uit, je deurbelcamera is gewoon een camera die 24/7 aan staat, dus die telt als beveiligingscamera, ook als er niet constant opnames gemaakt worden.

• Oon
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Je kan je maar beter bewust zijn dat je gefilmt kan worden in de openbare ruimte denk ik. Het is dweilen met de kraan open. Gisteren in het nieuws een vrachtwagenchauffeur die zijn baan kwijt is door agressief weggedrag. Overal kun je gefilmd worden.

Maar ik zou het zelf nooit doen als ik per ongeluk zo'n filmpje zou maken.
Dashcams zijn wel een heel ander verhaal dan vaste beveiligingscamera's, dashcams vallen ook onder de camerawet maar zijn geen camera's die op een vaste plek geplaatst zijn. Daarnaast film je met een dashcam de openbare weg, en internationaal gezien is er over het algemeen geen sprake van enig recht op privacy in je auto.

Ik heb zelf ook een dashcam en daar ben ik al meerdere keren blij mee geweest, maar ik zou niet gauw een filmpje naar een werkgever sturen tenzij er schade is en de verzekering dat doet..

• RMvanDijk
  • Registratie: januari 2015
  • Nu online
Oon schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Heel veel mensen hebben een deurbelcamera die op een groot deel van de straat is gericht, en dat is gewoon helemaal 100% verboden. Het jammere is dat er geen handhaving plaatsvindt totdat het hele proces doorlopen is (gemeente, bemiddelaar of wijkagent moet eerst langskomen, dan een melding naar de AP, die dan na een eek of 6 misschien iemand langssturen) en doordat heel veel mensen niet eens weten dat er wetten over zijn wordt er vaak niet eens een melding gedaan.

Of je nou bewegingsdetectie aan of uit hebt staan maakt niet uit, je deurbelcamera is gewoon een camera die 24/7 aan staat, dus die telt als beveiligingscamera, ook als er niet constant opnames gemaakt worden.
offtopic:
Volgens mij is de politie juist groot voorstander van deze deurbellen (en eigenlijk ook bewakingscamera's die deels de openbare weg bekijken) omdat het ze "kan" helpen met opsporing.
Dus aankaarten dat het niet mag zal denk ik niet zo snel vanuit de wijkagent/politie komen, tenzij het natuurlijk echt de spuigaten uitloopt.

Dat gezegd hebbende, vervelende situatie met buren zo. Uit het topic komt nogal naar voren dat een goed gesprek niet mogelijk is, wat m.i. jammer is aangezien het de enige duurzame oplossing lijkt.
Aangifte bij de politie is de andere optie (buiten vandalisme) maar voor de relatie is die dodelijk (voor zover deze nog te redden viel).

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

R.Mats schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:37:
Ik heb 4 hikvision dome camera's op elke hoek van het huis hangen. Allemaal netjes op eigen grond gericht. Van Eufy heb ik een wifi camera op batterij de actieveerd op mensen detectie.
Je hebt op elke hoek van het huis een camera hangen, hoe weten zij dat die naar binnen gericht zijn en niet hun opnemen dan? Ik kan de reactie van de buren dan ook wel begrijpen dat zij ook camera's ophangen. Beetje kinderachtig, maar soit.

Wat ik mij wel afvraag, hoe lang hangen deze camera's er al, heb je dit ook overlegd of aangegeven bij de buren toen je dit van plan was om op te hangen, met de mededeling dat de camera's in de domes gericht zijn op jullie huis? Then again, waarom op elke hoek een camera gehangen, waar ben je bang voor dat je überhaupt vier dome camera's nodig hebt? :? Ik mis hier een boel context denk ik en waarschijnlijk de buren ook en hebben zij daarom meer een oog-om-oog, tand-om-tand aanpak.

Ook de roddels die zij verspreid hebben lijken mij ook een reden te hebben. Ik wil niet daarover oordelen, maar ook dat heeft een reden dat zij dit doen, lijkt me. Weet je die (als in: al eens besproken met de buren) of is dat voor jullie ook maar gissen? Zover ik het topic nu gelezen heb, ga ik eigenlijk uit van het laatste.

Ga eens terug naar hoe dit begon, wat ligt daaraan ten grondslag denk je? Kijk daar eens objectief naar, leg de emoties opzij (zoals eerder gemeld) en kijk hoe dat (en situaties daarna) beter aangepakt hadden kunnen worden, of kijk hoe dat overgekomen kan zijn bij de buren. De beste optie hiervoor is ook weer; het dialoog aangaan.

Let wel, wij lezen hier vooral jouw/jullie kant van het verhaal, maar er zullen er ongetwijfeld twee zijn, zoals je ook met de camera's eigenlijk ziet. Cru gezegd, maar je begon jouw topic over de camera's van de buren, maar je hebt zelf blijkbaar ook 4 domes hangen (ik vermoed dat deze er al langer hangen en de camera's van de buren daar een reactie op is), dan kan ik mij (zoals reeds gezegd) voorstellen dat de buren uiteindelijk zo reageren, al had denk ik het gesprek aangaan de betere optie geweest (vanuit hun naar jou). Wellicht is de boel (voor het gevoel?) wat teveel op het spits gedreven en jullie daardoor over en weer actie en reactie doen, in plaats van de dialoog aangaan met elkaar. Maar als je dit wilt oplossen, zul je dat moeten doorbreken, anders kom je er nooit uit en is jullie probleem over 100.000 posts nog niet opgelost, wat mij ook niet de bedoeling lijkt.

Doordat jullie met elkaar niet het dialoog aangaan en wel derde partijen steeds inschakelen, wordt alles steeds meer op het spits gedreven, wellicht willen jullie allebei een oplossing, maar komt dat er nu niet van, simpelweg omdat jullie onderling het dialoog niet aangaan of dat niet durven.

Mocht het dialoog aangaan lastig of onmogelijk zijn, wellicht helpt het dan als je hen bijvoorbeeld per brief uitnodigt en daarin de intentie uitspreekt om de dialoog te starten om de onderlinge problemen op te lossen. Mochten zij daarop in gaan, luister dan vooral naar hun verhaal om te beginnen, toon begrip, sta open voor hun reacties, maar ga er nog niet al te veel op in. Laat het bezinken en kom later met een voorstel aan bij de buren, onder het mom van "we hebben er over nagedacht, we denken jullie punten te begrijpen en zien ... als oplossing(en), wat vinden jullie daarvan?" Hou het gesprek dus gaande en hou de buren er actief in betrokken. Laat daarbij dus jullie eigen mening en gevoel voor wat het is, daar hebben de buren ook niets aan (want wat lost het op voor het ontstane probleem? ;)) en gooit dan ook alleen maar olie op het vuur.

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2021 09:42]

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:00
Ik kan me voorstellen dat bij een dome niet te zien is wat de camera filmt, gelukkig woon ik ergens waar kamera's niet aan de orde zijn, maar ik zou me ook geïntimideerd voelen als er domes opgehangen worden bij de buren, al zou ik dan even vragen hoe en wat, en als ik het niet vertrouw vragen of ik de beelden mag zien om me een beeld te vormen van wat die kamera's kunnen zien.....

• Peacefield78
  • Nu online
https://www.vpngids.nl/ni...oegenomen-met-22-procent/

Hebt gelijk, link is hier niet relevant. Excuus!

[Voor 21% gewijzigd door Peacefield78 op 15-07-2021 21:39]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat wil je hier precies mee zeggen? :? Een linkdump is niet iets waar @R.Mats iets aan heeft, lijkt me.

• R.Mats
CH4OS schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:36:
[...]
Je hebt op elke hoek van het huis een camera hangen, hoe weten zij dat die naar binnen gericht zijn en niet hun opnemen dan? Ik kan de reactie van de buren dan ook wel begrijpen dat zij ook camera's ophangen. Beetje kinderachtig, maar soit.

Wat ik mij wel afvraag, hoe lang hangen deze camera's er al, heb je dit ook overlegd of aangegeven bij de buren toen je dit van plan was om op te hangen, met de mededeling dat de camera's in de domes gericht zijn op jullie huis? Then again, waarom op elke hoek een camera gehangen, waar ben je bang voor dat je überhaupt vier dome camera's nodig hebt? :? Ik mis hier een boel context denk ik en waarschijnlijk de buren ook en hebben zij daarom meer een oog-om-oog, tand-om-tand aanpak.

Ook de roddels die zij verspreid hebben lijken mij ook een reden te hebben. Ik wil niet daarover oordelen, maar ook dat heeft een reden dat zij dit doen, lijkt me. Weet je die (als in: al eens besproken met de buren) of is dat voor jullie ook maar gissen? Zover ik het topic nu gelezen heb, ga ik eigenlijk uit van het laatste.

Ga eens terug naar hoe dit begon, wat ligt daaraan ten grondslag denk je? Kijk daar eens objectief naar, leg de emoties opzij (zoals eerder gemeld) en kijk hoe dat (en situaties daarna) beter aangepakt hadden kunnen worden, of kijk hoe dat overgekomen kan zijn bij de buren. De beste optie hiervoor is ook weer; het dialoog aangaan.

Let wel, wij lezen hier vooral jouw/jullie kant van het verhaal, maar er zullen er ongetwijfeld twee zijn, zoals je ook met de camera's eigenlijk ziet. Cru gezegd, maar je begon jouw topic over de camera's van de buren, maar je hebt zelf blijkbaar ook 4 domes hangen (ik vermoed dat deze er al langer hangen en de camera's van de buren daar een reactie op is), dan kan ik mij (zoals reeds gezegd) voorstellen dat de buren uiteindelijk zo reageren, al had denk ik het gesprek aangaan de betere optie geweest (vanuit hun naar jou). Wellicht is de boel (voor het gevoel?) wat teveel op het spits gedreven en jullie daardoor over en weer actie en reactie doen, in plaats van de dialoog aangaan met elkaar. Maar als je dit wilt oplossen, zul je dat moeten doorbreken, anders kom je er nooit uit en is jullie probleem over 100.000 posts nog niet opgelost, wat mij ook niet de bedoeling lijkt.

Doordat jullie met elkaar niet het dialoog aangaan en wel derde partijen steeds inschakelen, wordt alles steeds meer op het spits gedreven, wellicht willen jullie allebei een oplossing, maar komt dat er nu niet van, simpelweg omdat jullie onderling het dialoog niet aangaan of dat niet durven.

Mocht het dialoog aangaan lastig of onmogelijk zijn, wellicht helpt het dan als je hen bijvoorbeeld per brief uitnodigt en daarin de intentie uitspreekt om de dialoog te starten om de onderlinge problemen op te lossen. Mochten zij daarop in gaan, luister dan vooral naar hun verhaal om te beginnen, toon begrip, sta open voor hun reacties, maar ga er nog niet al te veel op in. Laat het bezinken en kom later met een voorstel aan bij de buren, onder het mom van "we hebben er over nagedacht, we denken jullie punten te begrijpen en zien ... als oplossing(en), wat vinden jullie daarvan?" Hou het gesprek dus gaande en hou de buren er actief in betrokken. Laat daarbij dus jullie eigen mening en gevoel voor wat het is, daar hebben de buren ook niets aan (want wat lost het op voor het ontstane probleem? ;)) en gooit dan ook alleen maar olie op het vuur.
Om het kort te houden gezien alles wat genoemd is hier al een keer aan de orde is gekomen in dit topic.

De camera's van de buren hangen er langer, de domes zijn vlak na de bouw opgehangen, dit was dus 4 jaar lang geen probleem. de eerste 2 jaar dat we hier woonde was er nog geen straat verlichting, dit was de grootste reden op dat moment.

Zoals eerder in het topic staat, dialoog is niet mogelijk met deze mensen. Elke poging die wordt gedaan hiervoor via de wijkagent eindigt in meer beschuldigingen zonder bewijs. v
oorbeeld , wij zouden met stenen naar hun huis gooien, maar ze hebben geen camera beelden hiervan, geen stenen, er liggen geen lossen stenen bij ons of in de straat. Vaak druipen ze dan weer af en verzinnen later iets nieuws zoals bijvoorbeeld waar ze recent mee zijn gekomen. Zij hebben boompjes bij het hek staan, 1 van deze boompjes heeft een paar dooie takjes. De beschuldiging? wij zouden met gif rond lopen en alles bespuiten. (dit trouwens terwijl hun camera op dat moment al op onze oprit gericht stond waar die boompjes in de buurt staan). Hun bewijs is dus geen camera beelden, maar 3 dooie takjes :+

Zodra ze hier ook weer afdruipen zullen ze zoals gewoonlijk wel weer wat anders verzinnen. Dialoog is niet mogelijk wanneer 1 kant constant roept dat zij het slachtoffer zijn en willen dat het stopt maar zelf de aanstichters zijn. Wij negeren alles en als er gereageerd moet worden gaat het via de wijkagent. Ondertussen zijn zij constant brieven aan het schrijven richten de politie, de gemeente, rijkswaterstaat etc.

Deze week nog iemand van de gemeente aan de deur omdat er een melding gedaan was dat onze schuur op instorten stond (staat als een huis). Ook zou de steiger op instorten staan en zonder vegunning gebouwd zijn etc. (deze steiger kan je met 10 man op springen en er zou geen beweging inzitten) Deze dingen hebben ze ook al een keer via de wijkagent probeert maar die geloofd het niet dus gaan ze om hem heen gewoon veder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peacefield78
  • Nu online
@R.Mats Denk dat het enige wat wij hier kunnen doen is je sterkte wensen. Wat een rotsituatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

R.Mats schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:00:
Om het kort te houden gezien alles wat genoemd is hier al een keer aan de orde is gekomen in dit topic.

De camera's van de buren hangen er langer, de domes zijn vlak na de bouw opgehangen, dit was dus 4 jaar lang geen probleem. de eerste 2 jaar dat we hier woonde was er nog geen straat verlichting, dit was de grootste reden op dat moment.

Zoals eerder in het topic staat, dialoog is niet mogelijk met deze mensen. Elke poging die wordt gedaan hiervoor via de wijkagent eindigt in meer beschuldigingen zonder bewijs. v
oorbeeld , wij zouden met stenen naar hun huis gooien, maar ze hebben geen camera beelden hiervan, geen stenen, er liggen geen lossen stenen bij ons of in de straat. Vaak druipen ze dan weer af en verzinnen later iets nieuws zoals bijvoorbeeld waar ze recent mee zijn gekomen. Zij hebben boompjes bij het hek staan, 1 van deze boompjes heeft een paar dooie takjes. De beschuldiging? wij zouden met gif rond lopen en alles bespuiten. (dit trouwens terwijl hun camera op dat moment al op onze oprit gericht stond waar die boompjes in de buurt staan). Hun bewijs is dus geen camera beelden, maar 3 dooie takjes :+

Zodra ze hier ook weer afdruipen zullen ze zoals gewoonlijk wel weer wat anders verzinnen. Dialoog is niet mogelijk wanneer 1 kant constant roept dat zij het slachtoffer zijn en willen dat het stopt maar zelf de aanstichters zijn. Wij negeren alles en als er gereageerd moet worden gaat het via de wijkagent. Ondertussen zijn zij constant brieven aan het schrijven richten de politie, de gemeente, rijkswaterstaat etc.

Deze week nog iemand van de gemeente aan de deur omdat er een melding gedaan was dat onze schuur op instorten stond (staat als een huis). Ook zou de steiger op instorten staan en zonder vegunning gebouwd zijn etc. (deze steiger kan je met 10 man op springen en er zou geen beweging inzitten) Deze dingen hebben ze ook al een keer via de wijkagent probeert maar die geloofd het niet dus gaan ze om hem heen gewoon veder.
Maar waarom via de wijkagent en geen directe aanpak? Dat komt in elk geval veel persoonlijker over. Zoals gezegd, via-via drijf je het waarschijnlijk alleen maar op een spits en dat werkt averechts zoals je duidelijk ziet. Ik heb nergens gelezen in het topic dat een directe benadering (al dan niet via een brief) gebeurd is. Ik denk als je dat niet doet, je altijd een enorme afstand tot jouw buren hebt en dat het nooit over gaat, ook niet als je juridisch ook nog eens de strijd aangaat en die zou winnen, op welke manier dan ook.

In dat op zicht is het (hoe vervelend ook op het moment) denk ik het beste om te verhuizen, als de manier van aanpak niet veranderd.

Ik denk dat dialoog wel degelijk mogelijk is, maar dat men over en weer niet naar elkaar wilt luisteren en intussen alleen maar eigen gal wil spuwen. Jaz dan kruip je inderdaad gemakkelijk in een slachtofferrol, maar ga daar dan boven staan, hoor het aan, neem het in overweging en kom daarna met oplossingen. Het is allemaal niet zwart wit en er zijn vast tussen oplossingen te vinden, als je maar contact houdt over en weer en dat gebeurt duidelijk niet.

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2021 09:13]

• R.Mats
CH4OS schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:10:
[...]
Maar waarom via de wijkagent en geen directe aanpak? Dat komt in elk geval veel persoonlijker over. Zoals gezegd, via-via drijf je het waarschijnlijk alleen maar op een spits en dat werkt averechts zoals je duidelijk ziet. Ik heb nergens gelezen in het topic dat een directe benadering (al dan niet via een brief) gebeurd is. Ik denk als je dat niet doet, je altijd een enorme afstand tot jouw buren hebt en dat het nooit over gaat, ook niet als je juridisch ook nog eens de strijd aangaat en die zou winnen, op welke manier dan ook.

In dat op zicht is het (hoe vervelend ook op het moment) denk ik het beste om te verhuizen, als de manier van aanpak niet veranderd.
Omdat jij het topic niet heb gelezen.

112 is al een keer gebeld omdat mijn broer (parttime postbezorger) de post bij hun in de brievenbus had gedaan.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

R.Mats schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:13:
Omdat jij het topic niet heb gelezen.
Met een dergelijke instelling kan ik mij inderdaad voorstellen dat de buren de hakken in het zand zetten. Misschien heb ik niet alles gelezen, dat kan, geen idee, maar op een manier als deze reageren komt dan best over als een botte hork, sorry. Jij bent degene met een probleem hier, niet ik. Ik heb daarnaast ook geen problemen met jou, dus op een vriendelijkere manier reageren in plaats van het gestrekte been die je hier laat zien, kan echt geen kwaad.
12 is al een keer gebeld omdat mijn broer (parttime postbezorger) de post bij hun in de brievenbus had gedaan.
Hoe getuigt dit van ook maar iets van wat ik vraag? Dit is toch net zo goed een verwijt maken, waar je jouw buren ook van beticht? :? Ja, ik kan mij voorstellen dat het vooral jullie afschrikt, maar nogmaals, sta er boven... En elkaar zo over en weer blijven betichtend of in de verdediging te schieten "Ja maar zij hebben...", "Ja maar zij zij deden...", "Ja maar zij zeggen..." gaat inderdaad niet helpen in een gesprek en gooit alleen maar olie op het vuur. Dit is in elk geval niet hoe je op een goede manier communiceert en is bovendien ook niet constructief, echt niemand heeft er wat aan als je op deze manier blijft communiceren.
R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:57:
Het ging niet om het geluid, het ging om de trillingen. Als de trillingen zo hard zijn dat er een glas de tafel afkruipt en de schuifpui hoorbaar trilt lijkt mij een whatsapp berichtje dat de trillingen hard zijn op zijn minst gepast. We hadden natuurlijk ook het kunnen laten stop zetten en er een meter bij laten halen met alle verbonden kosten zoals zij dat gedaan hadden, toen zat het nog goed, dus dat hebben we niet gedaan.
Waarom is er toen dan een Whatsapp berichtje gestuurd en niet gewoon even bij de buren aangeklopt en een normaal gesprek aangegaan? :? Dit is redelijk het begin van het topic nog, alwaar ik nergens heb gelezen van ook maar een poging tot direct contact.
R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:32:
Dit issue komt ook nooit meer goed, maar dat betekend nog niet dat het topic onderwerp, de camera's, niet opgelost kunnen worden. De reden waarom ik het één en ander vertel over deze buren en hun praktijken is om duidelijk te maken dat bemiddeling al niet meer mogelijk is.
Als het onderliggende issue niet op te lossen is, hoe verwacht je dan dat het probleem met de camera's wel opgelost gaat worden? :? Dat is dan toch net zo goed een utopie, al win je het juridisch (zoals je zelf ook al aangeeft).
R.Mats schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:57:
Welke weg we ook nemen, ze proberen het gewoon te escaleren als ze denken dat het niet werkt.
Maar ook op dit punt, nog altijd geen enig spoor van poging tot direct contact met de buren.
R.Mats schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:15:
Daar heb ik nu al last van. Ik laat overdag wat minder de hond uit omdat ik bij het idee al maagzweren en een verhoogde hartslag krijg. Zelf als ik terug kom en de straat inloop kijk ik recht op het huis van de buren uit schiet er al adrenaline me lichaam in. Maar als ik anders ga lopen zoals ik altijd heb gedaan denken ze dat het treiteren werkt en gaan ze waarschijnlijk nog harder door.
Het kan aan mij liggen, maar als je op deze manier leeft, woon je simpelweg niet prettig in het door jullie gebouwde huis. Dan kun je twee dingen doen; of je gaat het probleem oplossen (waar ik vooralsnog geen enkele stap ertoe vanuit jullie heb gezien anders dan contact opnemen of hebben met derde partijen) of verhuizen. Zo simpel is het. Dan kun je zeggen dat verhuizen geen optie is, want bloed zweet en tranen zitten in de woning, maar moet je ook accepteren dat je leeft op de manier zoals je dat nu doet. Maar gezien dit topic, lijk je dit ook niet te willen. :)

Zoals je aan deze post ziet, heb ik op een aantal van jouw posts gereageerd, in ook maar geen enkele (ook die over de camera's) haal ik uit dat jullie inderdaad geprobeerd zouden hebben om direct contact met de buren op te nemen. Wat ik er wel uit haal, is dat jullie altijd verwijten hebben over en weer (de buren en hun blijkbaar valse claims (ik heb daar verder geen idee van, ik ga daar dus ook niet over oordelen) en jullie die alleen maar verdedigend daarop reageren in de trant van "Maar jullie zeggen...") en op een normale manier nooit gecommuniceerd hebben, maar door de verwijten over en weer wel alleen maar olie op het vuur gooien dan wel gegooid hebben. Ik zou zeggen, begin bij het begin en stop met verwijten over en weer.

[Voor 90% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2021 10:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:23
*knip*
Het is hier geen HK.

[Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 16-07-2021 09:36]

W204 '13 ✅

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 15:13
R.Mats schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:15:
[...]

Beide Domes aan de voorkant zijn naar de voordeur gericht.
Maar bij domes zie je dat dus niet.
Ze kunnen elke kant op kijken zonder dat duidelijk te zien.
Dat is in sommige situaties ook de kracht van een dome, dat een dief/inbreker niet weet wanneer hij in beeld loopt.
Maar in dit geval dus een nadeel.

En ze wekken de suggestie pan/tilt te hebben terwijl veel dat niet hebben.
Peacefield78 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:19:
Ik heb het ook iet op deze deurbellen, liever een gewone camera dan.
Ik klop dan ook altijd bij mijn schoonmoeder gewoon hard op het keukenraam, om niet aan te bellen. (moet ze weer ramen lappen :+ )

Maar kwam er dus laatst (op de camping!!) achter dat er al een belletje op hun telefoon afgaat op het moment dat je over de stoep langs hun huis gaat.
Ze krijgen dus de hele dag korte filmpjes van voorbijlopende mensen te zien :|

[Voor 14% gewijzigd door FRANQ op 16-07-2021 10:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
R.Mats schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:13:
[...]

112 is al een keer gebeld omdat mijn broer (parttime postbezorger) de post bij hun in de brievenbus had gedaan.
Als eerste @R.Mats , wat een rotsituatie en een oplossing, als deze er al is, is niet zomaar gevonden.

Zoals anderen ook al gezegd hebben, ga met de buren in gesprek. Als je een mailadres van de buren hebt, stuur hen dan een mail met de wijkagent in de CC. Hierdoor kunnen de buren niet ontkennen dát ze een mail van jullie ontvangen hebben en wát er in die mail stond. Heb je geen mailadres, stuur dan, per post (om vervelende situaties bij de brievenbus te voorkomen), een brief, het liefst handgeschreven (moeilijker te 'vervalsen') aan de buren. Stuur de wijkagent een kopie vlak voordat jullie de brief op de post doen, zodat hij 'weet' wat jullie aan de buren geschreven hebben.

Ga in zo'n mail of brief niet inhoudelijk in op het geraaskal van de buren, maar schrijf hoe jammer jullie het vinden dat de relatie zo slecht is en dat jullie graag een 'nieuwe start' willen maken. Ga 'er onder' zitten. Nodig hen uit om met elkaar, op een neutrale maar publieke locatie, in gesprek te gaan (een café in de buurt? Zeker niét bij hen of jullie thuis, want, geen getuigen). Geef in de brief aan met wie (niet minder, maar ook niet meer dan twee personen, zij zijn ook met z'n tweeën) jullie komen (de rest van het gezin blijft thuis).

De buren kunnen:
  • Deze uitnodiging negeren, dan kunnen jullie aangeven dat jullie het geprobeerd hebben. Goed voor eventuele dossiervorming.
  • Ingaan op de uitnodiging. Dan hoop ik dat het een constructief gesprek wordt, waarin jullie vooral luisteren en je niet laten provoceren. En omdat jij, onopvallend, het gesprek opneemt, kan je later altijd terugluisteren hoe kalm je bleef, ondanks de barrage aan gereutel van de buurman.
  • Als ze écht volledig van lotje getikt zijn kunnen ze natuurlijk te roepen dat jullie iets ánders hebben geschreven dan in werkelijkheid, vandaar liever via mail of in ieder geval een handgeschreven brief.
Zal dit al jullie problemen oplossen? Ik hoop van wel, maar de realist in mij denkt van niet. Maar... jullie tonen je goede wil naar de buren en, belangrijker nog, naar externen. Zeker als de buren niét op deze uitnodiging ingaan, zou je bij ieder volgend 'dingetje' deze uitnodiging schriftelijk kunnen herhalen, telkens op een vriendelijke, neutrale, toon. Iedere keer dat ze niet op de uitnodiging ingaan, staan jullie weer nét wat sterker. (en mogelijk worden ze dit een keertje zat...)

Sterkte!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:15

LankHoar

Professionele amateur

@R.Mats heb je al aangifte gedaan over die camera's? Dat zou je doen toch? Zie het zo even niet terug namelijk.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Redax
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-09 14:58
Wat een verhaal. Ik heb inmiddels alle pagina's door gelezen. Als ik jouw buren zo moet inschatten voelt het toch wel als wraak en proberen ze op de een of andere manier een reactie uit te lokken.Ik kan me niet voorstellen dat het hen wat interesseert hoelaat jij weg gaat of thuis komt dus die camera's zijn gewoon een vorm van provocatie. Een subtiele oplossing zoals praten of aangetekende brieven zal allemaal niets uithalen.
Ik denk dat er maar twee manieren zijn om dit op te lossen en dat is een juridisch process of verhuizen.
In het geval van een juridisch process: speel het slim, laat je niet provoceren en zorg voor maximale dossier opbouw (bodycam?).

[Voor 3% gewijzigd door Redax op 16-07-2021 14:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R.Mats
LankHoar schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:13:
@R.Mats heb je al aangifte gedaan over die camera's? Dat zou je doen toch? Zie het zo even niet terug namelijk.
Is gebeurd, nog niks terug gehoord erover.

• Harm_H
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:44
Ik snap niet zo goed dat deze buren de wil, energie en intelligentie hebben om camera's op te hangen.

Als ik die moeite zou steken kan ik net zo goed werken, doorsparen en vrijstaand gaan wonen denk ik... Gaat het voor buren meer om het macht spelletje?

Mijn tweakblog over de toekomst

• Rerebobo
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online
R.Mats schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Is gebeurd, nog niks terug gehoord erover.
Heb niet alle reacties gelezen daar zijn het er teveel voor nu.
Is het idee om een net ervoor te plaatsen al gegeven? Een net of een zeil. Ziet er niet fraai uit maar totdat handhaving of politie maatregelen neemt wel een tussenoplossing om toch je privacy te waarborgen.
En misschien verplaatsen ze zelf de camera’s wel dan want die hebben geen nut en hun zitten ook tegen dat zeil of net aan te kijken waar ze waarschijnlijk niet blij mee zullen zijn.

Persoonlijk zou ik met een painball gun steeds op de lens schieten zodat ze niet kunnen filmen en steeds dat ding schoon moeten maken. Niet echt netjes maar hun overschrijden echt grenzen met dit gedrag en dan lokt men dat gedrag uit. Wat willen ze ertegen doen? Naar de politie gaan? Dan leggen ze meteen een verklaring af tegen hunzelf ;) En schade maak je niet want je kunt het zo schoonmaken dus van vernieling is geen sprake bovendien denk ik dat een rechter dit heel goed zal begrijpen.
Maar dat ben ik. Ik adviseer je niet om dit te doen ik zeg alleen wat ik zou doen.

Kun je geen camera’s op hun terug richten? Dan weten ze hoe dat voelt.

• Alex53
  • Laatst online: 13:49
Ik lees geregeld 'een advocaat inschakelen'. Op zich ... lijkt me goed plan, maar voor zover ik weet kost een advocaat echt verschrikkelijk veel geld, en dat moet je, ook bij een proces, zelf betalen.

Dan punt 2: een laserpen. Uiteraard mag je andermans eigendom niet beschadigen, maar maakt een laser nou echt de chip kapot, of is die alleen een poosje verblind ?

En punt 3 . .de wijkagent. Nou, daar heb ik helaas wel enige ervaring mee. Laten we 't simpel houden (ik ik weet niet of dit een enkele rotte appel is of dat ze allen zo zijn), maar ik vond hem waardeloos. Ik ben weggelopen ... zelf de schijn van onpartijdigheid kon hij niet ophouden.

Het mag vast niet, maart ik vond persoonlijk de paintball (Rerebobo) het beste idee.

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
R.Mats schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:00:
[...]
Deze dingen hebben ze ook al een keer via de wijkagent probeert maar die geloofd het niet dus gaan ze om hem heen gewoon veder.
Lichtpuntje, als de wijkagent dit in een rapport kan zetten heb je al 1 waardevolle getuigenverklaring. Nog een paar erbij en je zaak krijgt body.

~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Alex53 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:56:
Ik lees geregeld 'een advocaat inschakelen'. Op zich ... lijkt me goed plan, maar voor zover ik weet kost een advocaat echt verschrikkelijk veel geld, en dat moet je, ook bij een proces, zelf betalen.

Dan punt 2: een laserpen. Uiteraard mag je andermans eigendom niet beschadigen, maar maakt een laser nou echt de chip kapot, of is die alleen een poosje verblind ?

En punt 3 . .de wijkagent. Nou, daar heb ik helaas wel enige ervaring mee. Laten we 't simpel houden (ik ik weet niet of dit een enkele rotte appel is of dat ze allen zo zijn), maar ik vond hem waardeloos. Ik ben weggelopen ... zelf de schijn van onpartijdigheid kon hij niet ophouden.

Het mag vast niet, maart ik vond persoonlijk de paintball (Rerebobo) het beste idee.
Ooit al eens een potje paintball gespeeld ?
Zo'n balletje schiet een (plastic) camera in stukken, gaat echt met enorme kracht.
Over beschadigen (vernielen) van andermans eigendom gesproken....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +12Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-09 13:57

liberque

Vrijzinnig!

Op school werd ik best vaak gepest. Je kon et dan tegenin gaan, kwaad worden, vechten etc. Het maakte helemaal niets uit. Mijn leeftijdsgenoten verzonnen van alles over me en ik had het niet in de hand en moest dis alsmaar in verweer en ontkennen. Dit was enorm vermoeiend. Op een gegeven moment gooide ik het roer om en begon ik dingen in scene te zetten. Niet anderen bepaalde vanaf dat moment wat er over me geroddeld werd: ik dirigeerde hetzelf. Een paar leugentjes de wereld in en al snel ontdekte ik wie de brandhaard was van alle roddels en leugens en kon ik het gepest gericht aanpakken.

Ditzelfde kan je in deze situatie doen. Neem een camera en en laat iemand zich verdekt opstellen (buiten het zicht van hun camera's). Neem dan op dat je poedersuiker in een zakje doe en film van te voren je handlanger en je plan. Laat daarna je handlanger met capuchon en een oude versterker door je poort lopen en zorg dat je in het zicht van hun camera sta. Overhandig het zakje poedersuiker en neem de oude versterker als 'betaling' aan. Herhaal dit elke weekend en het liefst op shady uurtjes.

Staat er even later de politie aan de deur omdat je aan het dealen zou zijn of word je geconfronteerd door andere buren dat je zou dealen laat hen dan de filmpjes zien dat je alles in scene heb gezet en leg ze daarbij het verhaal uit. Je hebt nu niet alleen bewezen dat ze je filmen, dat de cameras dus actief zijn maar ook dat ze de beelden opnemen, screenen en delen. Je staat dan direct heel erg sterk in je evt toekomstige juridische procedure, bij de wijkagent en bij de rest van de buren die al reeds door hen werden meegetrokken in deze zaak.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Alex53
  • Laatst online: 13:49
ZeRoC00L schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:01:
[...]

Ooit al eens een potje paintball gespeeld ?
Zo'n balletje schiet een (plastic) camera in stukken, gaat echt met enorme kracht.
Over beschadigen (vernielen) van andermans eigendom gesproken....
Eeeh nee, dat wist ik dus niet, geen goed idee dus .... Maar het was ook niet mijn idee, het leek me alleen een goed idee.

[Voor 9% gewijzigd door Alex53 op 17-07-2021 13:19]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-08 11:29
liberque schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:23:
Staat er even later de politie aan de deur omdat je aan het dealen zou zijn of word je geconfronteerd door andere buren dat je zou dealen laat hen dan de filmpjes zien dat je alles in scene heb gezet en leg ze daarbij het verhaal uit.
Zodra je al een verhaal moet gaan uitleggen dan is het te complex. Ga er maar van uit dat mensen het niet begrijpen. Ze gaan waarschijnlijk denken dat dat een smoes van TS is terwijl ze die buren vanaf dat moment volledig geloven omdat die al langer roepen dat TS aan het dealen is. Daarmee zou TS alle eventueel nog aanwezige geloofwaardigheid van de overige mensen in de straat verliezen. En vergeet niet dat die buren het op film hebben staan en uit wraak die filmpjes zo op internet kunnen zetten onder het mom van "buren dealen drugs maar politie doet niets". Leuk als je dan voor de hele wereld bekend staat als drugsdealer, je komt dan nooit meer van die verdenking af.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:30

DirtyBird

Praktiserend denker

Op school werd ik best vaak gepest. Je kon et dan tegenin gaan, kwaad worden, vechten etc. Het maakte helemaal niets uit. Mijn leeftijdsgenoten verzonnen van alles over me en ik had het niet in de hand en moest dis alsmaar in verweer en ontkennen. Dit was enorm vermoeiend. Op een gegeven moment gooide ik het roer om en begon ik dingen in scene te zetten. Niet anderen bepaalde vanaf dat moment wat er over me geroddeld werd: ik dirigeerde hetzelf. Een paar leugentjes de wereld in en al snel ontdekte ik wie de brandhaard was van alle roddels en leugens en kon ik het gepest gericht aanpakken.

Ditzelfde kan je in deze situatie doen. Neem een camera en en laat iemand zich verdekt opstellen (buiten het zicht van hun camera's). Neem dan op dat je poedersuiker in een zakje doe en film van te voren je handlanger en je plan. Laat daarna je handlanger met capuchon en een oude versterker door je poort lopen en zorg dat je in het zicht van hun camera sta. Overhandig het zakje poedersuiker en neem de oude versterker als 'betaling' aan. Herhaal dit elke weekend en het liefst op shady uurtjes.

Staat er even later de politie aan de deur omdat je aan het dealen zou zijn of word je geconfronteerd door andere buren dat je zou dealen laat hen dan de filmpjes zien dat je alles in scene heb gezet en leg ze daarbij het verhaal uit. Je hebt nu niet alleen bewezen dat ze je filmen, dat de cameras dus actief zijn maar ook dat ze de beelden opnemen, screenen en delen. Je staat dan direct heel erg sterk in je evt toekomstige juridische procedure, bij de wijkagent en bij de rest van de buren die al reeds door hen werden meegetrokken in deze zaak.
Idee is leuk, maar een drugsscene lijkt me, zoals door anderen al gezegd, niet slim.
Dan kun je misschien beter kijken of je een geest door je keuken kan laten zweven of het ringmeisje voor je keukenraam zetten midden in de nacht.
Wie weet gaan de buren daar wel mee aan de haal en dan ben je er ook >:)

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

Acties:
  • +9Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15:35
imho zijn al dat soort ideeën verre van slim, leuk en vooral kinderachtig.
Met dit soort acties lok je alleen maar een reactie uit. lekker over en weer treiteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:27

nst6ldr

⚀ ⚁ ⚂ ⚃ ⚄ ⚅

ansichtkaart schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:18:
imho zijn al dat soort ideeën verre van slim, leuk en vooral kinderachtig.
Met dit soort acties lok je alleen maar een reactie uit. lekker over en weer treiteren.
Tja, als je het niet kan oplossen dan kun je maar beter omdenken en er plezier aan beleven.

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11:24
Heb je verklaringen van andere buren dat deze buren verdachtmakingen over jou verspreiden? Dan zou een gang naar de rechter de buren tot 2 jaar gevang op kunnen leveren ivm laster...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ribo89
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Helaas is hier maar één mogelijkheid wanneer de overheid niet zelf ingrijpt en dat is een civiele procedure aanspannen tegen de buren. Ook voordelig dat de buren een eigen huis hebben, dan kun je mooi beslag laten leggen op het huis als ze eventule dwangsommen niet betalen (naast beslag op pensioen en andere uitkeringen). Betalen ze dan nog steeds niet of kunnen ze niet betalen, dan kan het huis worden geveild door de deurwaarder en ben je ook van het probleem verlost.

• targaryanwolf
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 27-08 16:34
Ik zie een hoop aannames hier, wie zegt dat de buren ook daadwerkelijk zicht hebben op de grond van TS?

Daarnaast zou ik, als ik TS was gewoon eens aanbellen bij de buur of een briefje in de bus doen met de tekst zo kan het niet langer, laten we samen om tafel gaan om het uit te praten. Desnoods met de wijkagent er bij om escalatie te voorkomen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:12
targaryanwolf schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:52:
Ik zie een hoop aannames hier, wie zegt dat de buren ook daadwerkelijk zicht hebben op de grond van TS?
De TS' die gewoon ziet dat ze op zijn raam gericht zijn?
Daarnaast zou ik, als ik TS was gewoon eens aanbellen bij de buur of een briefje in de bus doen met de tekst zo kan het niet langer, laten we samen om tafel gaan om het uit te praten. Desnoods met de wijkagent er bij om escalatie te voorkomen.
Als we het over aannames hebben, neem ik aan dat je niet het hele topic hebt gelezen. Buren bellen al 112 als er legitiem iets vanaf de kant van TS door de brievenbus gegooid word. Die gaan dan echt niet ineens aanbellen wat voor geweldig idee dit is. De wijkagent heeft TS al vrij duidelijk laten merken er niks aan te kunnen willen doen, dus die zal ook niet zo happig zijn.

Persoonlijk snap ik dit soort posts, incl enkele boven jou, echt niet. Ik heb geen zin om alles te lezen, maar laat ik toch mijn idee posten, want die is sowieso geniaal en nog niet benoemd. Niet een persoonlijk gerichte irritatie, maar wel een irritatie puntje in dit soort topics (waardoor ze ook onleesbaar worden).

• Oon
  • Niet online

De AP treedt net zo snel en net zo hard op met dit 'bewijs' als zonder. Juridisch gezien win je er ook niks mee. Enige verschil is dat in jouw geschetste situatie de politie je deur intrapt en je een paarduizend euro kwijt bent aan reparatiekosten van je voorgeven, en je huis op mag gaan ruimen nadat ze die overhoop gegooid hebben.

• liberque
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-09 13:57

liberque

Vrijzinnig!

Oon schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:17:
[...]

De AP treedt net zo snel en net zo hard op met dit 'bewijs' als zonder. Juridisch gezien win je er ook niks mee. Enige verschil is dat in jouw geschetste situatie de politie je deur intrapt en je een paarduizend euro kwijt bent aan reparatiekosten van je voorgeven, en je huis op mag gaan ruimen nadat ze die overhoop gegooid hebben.
Juridisch gezien bewijs je dat het echte camera's zijn, die beelden bewaren, de boel gescreened wordt en verspreid wordt. Dat is al een heel stuk strafbaarder dan bv. een dummy plaatsen.

Wat betreft een inval: zo'n vaart loopt het echt niet. De poltie gaat niet uit van 1 opname. Daar hebben ze gewoon geen tijd voor en doen ze onterecht een inval dan zijn de kosten voor hen.

Toch ben ik het met je eens dat er vast wel iets genuanceerder in scene te zetten valt :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Tri Force
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-09 18:44
Misschien een vreemd idee kun jij niet bomen (appel en peerbomen zijn mooi dicht en ook lekker) planten of misschien klimop beplanting vanaf het dak naar beneden laten groeien ? jouw soort situatie is kansloos in NL waar de bureaucratie bovenaan alles staat inclusief privacy..

Misschien is er ook wel een nerdy buurjongen of meid die met een drone + spuitbus of verfblik bij de camera's langs kan vliegen ;) succes ik hoop dat jullie zsm camera vrij kunnen genieten.

• Flavius
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:55
[...]

Als politie jouw deur aan gort helpt voor het binnentreden van jouw woning, dan wordt deze schade door de politie gewoon vergoed. Ook denk ik dat je te veel films hebt gezien, want de politie gaat echt niet bij een doorzoeking jouw woning overhoop gooien. In tegendeel. Grote kans dat het opgeruimder achtergelaten wordt dan aangetroffen werd.

• TheSiemNL
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-09 22:55
*knip*
Dergelijke adviezen geven we dus niet. Zie ook tweakduke in "Buren richten hun camera mijn huis in."

[Voor 71% gewijzigd door tweakduke op 22-07-2021 12:52]

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Ongeacht de vervolgstappen, ik zou inderdaad eerst wat doen aan die camera’s.
Niet slopen of aankomen, maar een combinatie van:
IR Spots voor ‘s nachts.
Bij het keukenraam folie tegen inkijk, of bijvoorbeeld luxaflex / shutters, en dan helemaal naar beneden en dan in horizontale stand, heb je nog prima licht inval, kan je gewoon naar buiten kijken, maar die camera die vanaf boven naar beneden gluurt kan niet meer naar binnen kijken.

Die witte camera zou ik, of die wand vanaf dat afdakje dicht timmeren, of er bijvoorbeeld een plant plaatsen of frame met klimop ofzo. In ieder geval dat hij vanaf die hoek geen zicht meer heeft op jouw tuin.

• Milanobrotchen
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 02-08 09:02
Ik zou er een rechtszaak van maken misschien dat zij een contact verbod krijgen.

• bernard038
  • Nu online
gise schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:46:
Ongeacht de vervolgstappen, ik zou inderdaad eerst wat doen aan die camera’s.
Niet slopen of aankomen, maar een combinatie van:
IR Spots voor ‘s nachts.
Bij het keukenraam folie tegen inkijk, of bijvoorbeeld luxaflex / shutters, en dan helemaal naar beneden en dan in horizontale stand, heb je nog prima licht inval, kan je gewoon naar buiten kijken, maar die camera die vanaf boven naar beneden gluurt kan niet meer naar binnen kijken.

Die witte camera zou ik, of die wand vanaf dat afdakje dicht timmeren, of er bijvoorbeeld een plant plaatsen of frame met klimop ofzo. In ieder geval dat hij vanaf die hoek geen zicht meer heeft op jouw tuin.
Ervan uitgaande dat de buren inderdaad de querulanten zijn die ze lijken te zijn, kan dit natuurlijk TS ook allerlei geneuzel opleveren (waar hij niet op zit te wachten, lijkt me...)
  • TS zet iets voor de camera -> Buren verplaatsen camera
  • TS zet 's avonds IR-spots aan -> Buurman begint te krijsen dat TS zijn camera heeft gesloopt
  • TS doet iets tegen de inkijk -> Moeder van TS kan niet meer door het keukenraam gebaren dat de koffie (of thee) klaar is als TS in de tuin zit.
Daarnaast is dit een prachtige aanleiding voor de buren om allerlei roddels de wereld in te helpen. Je hoort ze al kletsen met de andere bewoners: "Wat ze daar doen, dat kan het daglicht niet verdragen. Onze camera filmt een stukje van hun tuin en ze doen er alles aan om onze camera helemaal af te dekken!" Ik weet niet of TS hier zin in heeft.

• michie1
  • Registratie: augustus 2019
  • Nu online
De AP treedt net zo snel en net zo hard op met dit 'bewijs' als zonder.
Dat is niet onwaar, maar dat komt omdat je van de AP in zo'n zaakje net zoveel inzet kan verwachten als van de recherche bij een gestolen fiets. (Vrijwel) niets dus.

Mediation en rechter lijken me de volgende stappen.

• Jheroun
  • Niet online
@R.Mats Ik lees dat je aangifte hebt gedaan, ik las van een andere tweaker ook de tip om een handhavingsverzoek bij de gemeente te doen. Heb je dat ook al in werking gezet? Aangifte loopt via de politie, handhavingsverzoek op incorrecte cameraplaatsing is richting de gemeente. Dat zijn twee aparte entiteiten die je allebei richting actie wilt motiveren.

Maar eigenlijk is de dialoog de enig mogelijke uitweg. Ja, ik heb uit dit topic begrepen dat een gesprek voeren met deze mensen lastig tot onmogelijk is. Maar als je niet weet wat deze mensen nou eigenlijk van je willen ga je daar nooit relaxed wonen. Als de gemeente gaat handhaven verzinnen ze wel wat anders om een reactie uit te lokken.

De vraag waar je mee aan de slag moet is: Waarom willen deze mensen een reactie van me? Wat willen ze bereiken? Goed mogelijk dat je buren zich enorm opwinden over iets waar jij je niet eens van bewust bent. Als dit jezelf niet lukt zou ik checken of er bij jou in de gemeente buurtbemiddeling is. Dat is geen politie en geen gemeentefunctionaris maar gewoon iemand die getrained is om burengedoe bespreekbaar te maken als dat de buren zelf niet meer lukt.

Ik denk eigenlijk dat weten wat je buren willen en daar samen afspraken over maken de enige kans is om hier prettig te blijven wonen. Al heb je geen idee wat er aan de hand is, een keer aanbellen met een fles champagne, als eerste woord "Sorry" zeggen en dan kijken of er een ander gesprek ontstaat zou een startpunt kunnen zijn. En stel vooral vragen, dus niet: "je camera filmt mijn keuken" maar "waarom heb je die camera's hangen?"

• Remie
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 21:51
Hoi R.Mats,

Zelf ben ik geen ervaringsdeskundige of juridisch onderlegd.
Weet jij toevallig of jouw buren hun huis huren of gekocht hebben?
Indien zij huren kan je misschien ook nog eens aankloppen bij de verhuurder van dat huis?

Zal mij niet verbazen als er een clausule is opgenomen met "goed huurderschap" oid.

Ik blijf dit draadje in ieder geval volgens want ben benieuwd hoe de instanties reageren op deze inbreuk van privacy.

Groeten,

Remie

• Oon
  • Niet online
michie1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Dat is niet onwaar, maar dat komt omdat je van de AP in zo'n zaakje net zoveel inzet kan verwachten als van de recherche bij een gestolen fiets. (Vrijwel) niets dus.

Mediation en rechter lijken me de volgende stappen.
Bemiddeling (via de egmeente) is ook de eerste stap die gezet moet worden nog voor je naar de politie kan gaan hiermee. De gemeente zal je daar in veel gevallen voor naar de wijkagent sturen, maar sommige gemeenten hebben wel een eigen (of onafhankelijke) bemiddelaar waar je gebruik van kan maken.

Eerste stap zelf op proberen te lossen, tweede stap bemiddelaar, derde politie (officiële aangifte), vierde AP, pas daarna naar de rechter.

[Voor 3% gewijzigd door Oon op 22-07-2021 12:28]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Remie schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:24:
Hoi R.Mats,

Zelf ben ik geen ervaringsdeskundige of juridisch onderlegd.
Weet jij toevallig of jouw buren hun huis huren of gekocht hebben?
Indien zij huren kan je misschien ook nog eens aankloppen bij de verhuurder van dat huis?

Zal mij niet verbazen als er een clausule is opgenomen met "goed huurderschap" oid.

Ik blijf dit draadje in ieder geval volgens want ben benieuwd hoe de instanties reageren op deze inbreuk van privacy.

Groeten,

Remie
Zoals reeds gemeld in het topic, beide woningen zijn koopwoningen. Geen verhuurder dus of woningcorporatie die iets kan betekenen.

• madbwr
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:38
heb je kleine kinderen?

zo ja dan ben je waarschijnlijk heel snel van die camera's af.

Meneer agent, de buurman loopt ongewenst constant foto's en filmpjes van mijn kinderen te maken. Zelfs met behulp van camera's die hij permanent gericht heeft staan op mijn tuin en ramen.

Aangezien die overheid erg vatbaar is voor de term "kin.....o"

Onder die term gooien ze alles qua data waar ze toegang tot willen hebben maar officieel niet hebben

• Apiekool
  • Laatst online: 13:01
Ik ben vrij kalm van aard, zeg maar de boel uitspreken en praten, zoals veel mensen hier.

Maarrrr...als mijn vrouw zou merken dat iemand onze privacy overboord gooit door ons huis en tuin te filmen, zouden die camera's geen lang leven hebben. En dan niet stiekum 's nachts, maar gewoon rustig overdag zodat iedereen inclusief de buren het zien.

Ik zeg niet dat je geweld moet plegen, maar soms is het misschien gerechtvaardigd om de zaken meer in je eigen hand te nemen.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Apiekool schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:01:
Ik ben vrij kalm van aard, zeg maar de boel uitspreken en praten, zoals veel mensen hier.

Maarrrr...als mijn vrouw zou merken dat iemand onze privacy overboord gooit door ons huis en tuin te filmen, zouden die camera's geen lang leven hebben. En dan niet stiekum 's nachts, maar gewoon rustig overdag zodat iedereen inclusief de buren het zien.

Ik zeg niet dat je geweld moet plegen, maar soms is het misschien gerechtvaardigd om de zaken meer in je eigen hand te nemen.
Hallo strafblad! Huisvredebreuk, vernieling (onbruikbaar maken valt daar ook onder) en dat allemaal op camera. Buitengewoon slecht idee.

• Apiekool
The Killer schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Hallo strafblad! Huisvredebreuk, vernieling (onbruikbaar maken valt daar ook onder) en dat allemaal op camera. Buitengewoon slecht idee.
Kom op, doe niet zo extreem. In de praktijk valt dat best mee. Zeker als er al een dossier is aangemaakt. Niet alles wat in regels is gevat wordt daadwerkelijk zo uitgevoerd. Als je niet voor jezelf opkomt, wie doet het dan?

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Apiekool schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Kom op, doe niet zo extreem. In de praktijk valt dat best mee. Zeker als er al een dossier is aangemaakt. Niet alles wat in regels is gevat wordt daadwerkelijk zo uitgevoerd. Als je niet voor jezelf opkomt, wie doet het dan?
Als je het topic gelezen hebt dan is dit precies waar de buren naar op zoek zijn, je een permanent juridisch oor aan naaien.

• Apiekool
The Killer schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Als je het topic gelezen hebt dan is dit precies waar de buren naar op zoek zijn, je een permanent juridisch oor aan naaien.
Het topic heb ik gelezen, volg het al een tijdje, dankjewel...

Ik geef geen advies. Ik zeg alleen wat mijn vrouw in de praktijk zou doen. Als iemand aan de privacy van haar gezin komt en het goedschiks niet kan worden opgelost....tsja...

Ik zeg ook niet dat het per definitie een goede optie zou zijn, maar zeg zelf, de rechter? Mediation? Zijn dat wel goede opties dan? Dat duurt jaren als het tegenzit en in de tussentijd staan die camera's lekker op je huis.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niets extreems aan. Gebeurd dagelijks anno 2021.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[b]Apiekool schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:51:[/b
Het topic heb ik gelezen, volg het al een tijdje, dankjewel...

Ik geef geen advies. Ik zeg alleen wat mijn vrouw in de praktijk zou doen. Als iemand aan de privacy van haar gezin komt en het goedschiks niet kan worden opgelost....tsja...

Ik zeg ook niet dat het per definitie een goede optie zou zijn, maar zeg zelf, de rechter? Mediation? Zijn dat wel goede opties dan? Dat duurt jaren als het tegenzit en in de tussentijd staan die camera's lekker op je huis.
De buren lijken niet met een derde partij te willen praten, over een directe benadering hoor je de TS niet, gezien mijn vragen daarover óók ontweken worden.

• logix147
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-09 14:40
R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:11:
Ik weet niet 100% zeker of dit het juiste topic is hiervoor.

Lang verhaal kort,

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat die camera's weg gedraaid of weg gehaald kunnen worden.
YouTube: Zo maakte een LASER onze camera KAPOT
/ leer materiaal voor DIY oplossing.

Optie 2: elke dag melding maken via BuitenBeter?

Optie 3: doek 2 tentstokken en tis opgelost.

Bij dit soort lui geldt:
Als je ze nul aandacht geeft dan waait het wel over.

Doodsbedreigingen gewoon filmen, wel dusdanig dat als je ruim vooraf komt aanlopen. En melding van maken, dossier opbouwen.

Als de wijkagent zijn functie serieus neemt dan is een doodsbedreiging een zwaarder vergrijp dan een bomenmoorderaar.

• Tsjipmanz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 16:36

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Meerdere mensen hebben hier gesuggereerd om aangifte te doen van stalking en dat is volgens mij ook de meest kansrijke en snelle manier om dit voor elkaar te krijgen. Je hebt in dit topic al een enorme lading voorbeelden genoemd, los van de camera’s sturen zij ook continu handhavers bij je langs zonder dat dat gerechtvaardigd is.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-09 19:56
Als ik de foto,s bekijk bewaken de buren de erfscheiding en lijkt het niet op een bewuste actie.

Kort samengevat, men mag niet bewust jouw terrein filmen maar daar lijkt het ook niet op als ik de foto,s zie, dat er een staartje meegepikt wordt tja...

Waarom vraag je niet mag ik even de beelden zien en dan zie je wat ze daadwerkelijk filmen, het kan dus ook gewoon zijn dat het een aardappel kwaliteit camera is en je eigen terrein niet eens goed zichtbaar is.

Een camera "wat direct de keuken in kijkt" hoeft nog steeds niet te kunnen zien wat jij binnen doet, veel camera,s hebben niet eens een geweldige kwaliteit en vooral door het glas weerspiegelt het snel.

De rest van het verhaal is vervelend inderdaad en begrijp wel waarom je denkt dat dit een bewuste actie is.

[Voor 33% gewijzigd door mr_evil08 op 22-07-2021 19:01]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Los van wat de camera exact filmt, voelt het voor velen erg onprettig om camera's recht jou huis / ramen in te zien mikken.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• bernard038
  • Nu online
[...]
TS neemt het op tegen een bejaarde met een typemachine en een eindeloze hoeveelheid tijd. Dat klinkt als een flauwe grap, maar deze man kan het zijn levenswerk maken om TS het leven zuur te maken.

Misschien is het juist beter om juist niet te escaleren, maar om juist dat te doen wat de buurman niet verwacht, hem uit balans brengen*. Een escalatie is wat de buurman verwacht en waar hij, mogelijk, op uit is. Gun hem die 'overwinning' niet.

*=Er is vast wel een medetweaker die een mooie vergelijking met een Oosterse vechtsport kan maken....

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

logix147 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:38:
[...]

YouTube: Zo maakte een LASER onze camera KAPOT
/ leer materiaal voor DIY oplossing.

Optie 2: elke dag melding maken via BuitenBeter?

Optie 3: doek 2 tentstokken en tis opgelost.

Bij dit soort lui geldt:
Als je ze nul aandacht geeft dan waait het wel over.
Nul aandacht geven.... Iets wat jouw opties allemaal alleen juist niet doen!

• rickboy333
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-09 09:02
bernard038 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:07:
[...]

*=Er is vast wel een medetweaker die een mooie vergelijking met een Oosterse vechtsport kan maken....
In tai-chi gebruik je de kracht van een ander, om iemand omver te krijgen, Iemand kan hard slaan, maar die kracht kan je tegen hem gebruiken.

Tja, klote situatie. Maar als ik de situatie zo inlees ben je te passief en laat jij je met je sollen. Er is niks mis mee om de-escalerend en het allemaal met rust te laten. Maar als je dat te lang doet, dan word er gewoon met je gesolt. Zo werkt pesten op de lagere school ook. Je word door een groepje gepest, totdat zij in de problemen komen (zij het met een blauw oog, of problemen met ouders/school). En als dat niet gebuerd, gaat het hele zooitje door.

Ik zou zo snel mogelijk, en zo goed mogelijk alles uit je mars halen om hem (op legale wijze ;)) te dwarsbomen. Neem direct een advocaat in de arm en probeer voor alles bewijs te vinden. Kijk of je met andere buren hem samen kan aanklagen Doe meteen aangiften van uitkeringsfraude en gooi alles wat je in je mars hebt. Laat niet met je sollen, de tijd van afwachten is voorbij. Hoe langer jij wacht, hoe meer die buurman ''wint''

Tevens, als je echt een nieuwe hobby zoekt en je wil terug naar niveautje kleuterschool, kan je ze altijd nog terugpesten. Je kan b.v zelf camera's ophangen en een briefje bij hun in de bus doen ''jij haalt je camera's weg, dan doe ik hetzelfde''. Natuurlijk is dit wel niveautje kleuterschool. Maar als hij ook een onplezierig leventje leid door jouw pesterijtjes, houd hij er misschien mee op. Laat het echter niet escaleren, hou de pesterijtjes op zijn niveau, en als hij iets illegaals doet, meteen een videootje maken ;)

Let wel op dat je in het nadeel bent gezien hij alle tijd van de wereld heeft, en jij niet. Dus je moet het 'winnen'' met je creativiteit. Dit zijn van die mensen die niks anders in het leven hebben dan hunzelf, en door andere het leven zuur te maken geeft het hun een soort doel in het leven. Dan word je rl Donald Duck vs Bolderbast ;)

Maar goed, ik ga mijn bedje weer in, hopelijk heb je hier iets aan. Sterkte :)

TIME TO UPGRADE !!!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-09 19:56
Help!!!! schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:05:
^
Los van wat de camera exact filmt, voelt het voor velen erg onprettig om camera's recht jou huis / ramen in te zien mikken.
Daarom ook vraag gewoon de buren of je even de camera live mag zien wat die filmt een beetje buur laat dat gewoon toe en dan is gelijk het hele taboe al weg.

Ik snap ook wel dat mensen snel denken camera,s zijn magische dingen ze zijn zo helder/scherp dat ze op jouw horloge welke binnen om jouw arm hebt exact kunnen aflezen welke tijd het is etc.

Vanuit mijn werk ben ik bijvoorbeeld vaak achter de deuren bij winkels geweest waar ook de illusie wordt gewekt dat camera,s alles zien maar in praktijk was dat heel anders, vaak namen ze niet eens op/defect of hebben aardappelkwaliteit dat je amper een gezicht kan herkennen en als er iets gebeurde was het net buiten camerahoek en dus niet op beeld.

ivm lichtinval/glas etc is heel vaak dat de camera helemaal niks ziet wat er op binnen gebeurd.

De meeste (consumenten) bewakingscamera,s zijn nog steeds niet zo geweldig een beetje verkeerde lichtinval en de beelden zijn al waardeloos en bijvoorbeeld kentekens aflezen is al heel lastig(bereik van die dingen valt ook tegen als er geen optische zoom op zit).

Gezien TS zijn situatie snap ik het wel dat je snel gaat denken dat het een bewust actie is en er veel te zien valt.

(btw op de foto,s staan ze niet gericht op TS zijn grond maar kunnen ze mogelijk net een hoekje meepikken, of gewoon niet dat is afhankelijk van de kijkhoeken van dat ding, daar kom je alleen achter als je even live mag kijken).

[Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 23-07-2021 11:51]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:36

DataGhost

iPL dev

mr_evil08 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:48:
(btw op de foto,s staan ze niet gericht op TS zijn grond maar kunnen ze mogelijk net een hoekje meepikken, of gewoon niet dat is afhankelijk van de kijkhoeken van dat ding, daar kom je alleen achter als je even live mag kijken).
Kan je dat verduidelijken misschien? Als ik naar de foto's en de beschrijving van de plaatsing kijk, zie ik op foto 1 twee camera's, de rechter staat in de tuin van de buren gericht (zoals het hoort), de linker kijkt recht in de lens van de camera waarmee de foto gemaakt is, in de tuin van TS dus. Wat die van de eigen tuin meepakt is behoorlijk minimaal en daar staat de camera niet eens voornamelijk op gericht. Ik denk dat de regenpijp niet eens in beeld komt. Op de tweede foto staat een camera op de schutting, de tuin van TS in gericht. Van deze snap ik echt niet hoe je vindt dat die niet op grond van TS gericht staat. Deze camera filmt volgens mij 0% van de eigen grond van de buren. De camera op de derde foto staat wederom redelijk recht de lens van de fotocamera in gericht, en volgens de beschrijving van TS
Hier hebben ze een camera hangen die direct mijn keuken in kijkt, deze filmt 0% van hun eigen grond omdat deze boven hun doorloopschuur hangt.
filmt die dus "primair" het dak van hun schuur. Technisch gezien is dat eigen grond maar dat is geen plek waar normale mensen camerabewaking installeren als het geen ander doel heeft.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mr_evil08 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Daarom ook vraag gewoon de buren of je even de camera live mag zien wat die filmt een beetje buur laat dat gewoon toe en dan is gelijk het hele taboe al weg.

Ik snap ook wel dat mensen snel denken camera,s zijn magische dingen ze zijn zo helder/scherp dat ze op jouw horloge welke binnen om jouw arm hebt exact kunnen aflezen welke tijd het is etc.

Vanuit mijn werk ben ik bijvoorbeeld vaak achter de deuren bij winkels geweest waar ook de illusie wordt gewekt dat camera,s alles zien maar in praktijk was dat heel anders, vaak namen ze niet eens op/defect of hebben aardappelkwaliteit dat je amper een gezicht kan herkennen en als er iets gebeurde was het net buiten camerahoek en dus niet op beeld.

ivm lichtinval/glas etc is heel vaak dat de camera helemaal niks ziet wat er op binnen gebeurd.

De meeste (consumenten) bewakingscamera,s zijn nog steeds niet zo geweldig een beetje verkeerde lichtinval en de beelden zijn al waardeloos en bijvoorbeeld kentekens aflezen is al heel lastig(bereik van die dingen valt ook tegen als er geen optische zoom op zit).

Gezien TS zijn situatie snap ik het wel dat je snel gaat denken dat het een bewust actie is en er veel te zien valt.

Volgensmij heb je mijn post niet goed gelezen.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Centauriprime
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:23
Op een of andere manier kwam deze voorbij via YouTube en zag toevallig dit topic staan. Ander land met andere regels, maar toch. Ook bij hem, legt ie uit in het laatste filmpje is het gewoon pesten.

How I Deal with Neighbor's Security Cameras Aimed at My House, Part 1

15x330 SW38

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee