Buren richten hun camera mijn huis in.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 129.386 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Mats
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik weet niet 100% zeker of dit het juiste topic is hiervoor.

Lang verhaal kort, mijn buren zijn al meer dan een jaar bezig met conflicten uitlokken/treiteren om vervolgens zelf slachtoffer te spelen. Dit hebben ze volgens de wijkagent al eerder gedaan bij hun vorige woonplaats waar het treiteren zo ge-escaleert werd dat de buren die toen getreiterd werden hun auto in brand hadden gestoken.

Een paar voorbeelden:
-één van hun boompjes heeft 3 dooie takken, zij doen vervolgens aangifte dat wij hun boompje hebben vergiftigt.
- Als ik de hond uitlaat wordt ik verrot gescholden of wordt ik en me hond met de dood bedreigt.
-ze gaan de hele straat rond met verhaaltjes over hoe vreselijk wij zijn en dat we drugs verslaafde alcoholisten zijn en dat ze ontzettend bang voor ons zijn (daar hebben ze ondertussen de buren aan de andere kant mee overtuigt waarna die ook aangifte hebben gedaan dat wij hun appelboom hebben vergiftigd want deze heeft ook wel 1 bruine tak)
-schrijven constant de gemeente en de wijk agent aan die hun ondertussen negeren omdat het ook daar al bekend is wat voor onzin het allemaal is. De wijk agent is met ons in contact en gelooft de fabeltjes totaal niet maar hij moet het in zijn functie wel serieus nemen.

Nu mijn vraag, van de titel. Deze buren hebben nu hun camera's bij gedraaid dat ze aan de voorkant met 2 camera's mijn oprit en zijdeur constant aan het filmen zijn, en aan de zijkant van het huis is het nog erger. Hier hebben ze een camera hangen die direct mijn keuken in kijkt, deze filmt 0% van hun eigen grond omdat deze boven hun doorloopschuur hangt. Zoals boven te lezen is, is dialoog met deze mensen onmogelijk.

Ik heb een klacht gedaan bij het AP, hier is alleen een doorloop tijd van minimaal 6 maanden voordat er überhaubt naar gekeken wordt. Ik heb een klacht gedaan bij de gemeente, die verwijzen mij door naar het AP De wijkagent zegt ook dat hij hier niks mee kan doen

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat die camera's weg gedraaid of weg gehaald kunnen worden.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.Mats
Het betreft de volgende camera's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5raQcMdwum-uvWU0dPCvZ5FRmEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atlixwsM5ohanYJFLl4nL4WO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eQsJF7YWf8V8MV6P1JrZ1itMPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utmOZMlOik4SuhlNr1VNmn15.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THr6TT26U_U2sfyUnO3sqdV9bKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QahGnx9AuSa90TTxau967YpW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:43

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Even op een trap gaan staan en ze bijdraaien.

Of lekker pragmatisch in je blote Pielemuis in je eigen tuin gaan zitten.

[ Voor 46% gewijzigd door Leeghoofd21 op 08-07-2021 08:16 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 10:33
Ik heb me hier over laten informeren en de handhaving schijnt ook op te treden op camera's die niet gericht zijn op prive grond.
Nadeel is dat je iedere dag moet bellen en een melding moet maken totdat ze dit serieus gaan nemen.

Maak een logboek van alle activiteiten zodat je sterker staat in je schoenen. Breng ze schriftlijk op hoogte aangezien het contact toch niet goed is voor de formaliteit.

Nogmaals voor de rest. Flikker eens die camera's weg! Het is niet veiliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 12:21

Fiets

A.K.A. Bambi

Als je een melding maakt naar je wijkagent, moet die er ook iets mee doen. En inderdaad, blijven melden.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even heel pragmatisch, buiten het melden bij de juiste instanties om, kan je de camera's niet gewoon hun zicht ontnemen door ze bijv. te blokkeren met een stukje hout of er een laser/IR op te richten? Uiteraard wel volledig op jouw grond.
Leeghoofd21 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:14:

Of lekker pragmatisch in je blote Pielemuis in je eigen tuin gaan zitten.
Als je een beetje nare buren hebt sta je zo op sites als dumpert met je klokkenspel.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 08-07-2021 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

com2,1ghz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:14:
Afgezien van 't feit dat dit niet waar is, geeft een goede installatie met politiekeurmerk Veilig Wonen zelfs korting op de verzekeringspremie.

Daar komt de slordige opstelling van OP's buren niet voor in aanmerking overigens.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:43

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Caayn schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:18:

[...]
Als je een beetje nare buren hebt sta je zo op sites als dumpert met je klokkenspel.
Op dat moment hebben ze een wat groter probleem :)

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:27
Rechtsbijstand verzekering nemen (serieus). Want dit gaat nog wel even duren. Misschien dat een brief van een advocaat met rechtzaken wegens smaad, laster en privacy iets doen.

Vereist wel weer een hoop documentatie. Hiervoor kun je o.a. de rapporten TEGEN jouw richting wijkagent opvragen (avg, ik wil graag alles over mij. Vriendelijk vragen, heel vriendelijk).

Voor de camera. Instanties inlichten, ivm grove privacy schending 1 week geven. Buren per aangetekende brief inlichten. Daqrna camera wegdraaien, actie door partner laten filmen (bij gezeik, beste agent/rechter je hebt de kans gehad. Met bewijs dat je het netjes gedaan hebt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 22:02
Leeghoofd21 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:14:
Als je dit doet sta je uiteraard zelf juridisch niet meer sterk. Van andermans spullen blijf je af.

Maar als ik het zo lees doe je er goed aan om zelf ook een camera systeem op te hangen en op je eigen grond en auto te richten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:24
@Caayn

Ik zat ook aan lasers te denken.
Als je een beetje goede laser hebt verbrand je de chip gewoon en zit hij nooit meer wat.
edit:
En dat wil je dus niet ivm aansprakelijkheid

@R.Mats

Die witte camera op de schutting zou ik gewoon dagelijks richting de buren draaien.
edit:
bij nader inzien dus niet

Die zwarte camera's die recht in je tuin kijken zijn lastiger omdat je dan meer richting vandalisme gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door FRANQ op 08-07-2021 16:35 ]

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou eens contact gaan zoeken met een jurist of advocaat.

Daarna aansturen op het volgende:
Verwijderen van camera's die op jullie gericht zijn
Stoppen met smaad en laster

Neem zelf het heft in handen. Je gaat een langdurig gerechterlijk traject in, maar jij kan in ieder geval sturen.

Aanvullend en met klem: kom niet zelf aan die camera's. Zodra je dat doet geef je ze weer een stok om mee te slaan, en je verhaal lezend gaan ze dat ook doen.

[ Voor 21% gewijzigd door teacher op 08-07-2021 08:30 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 11:40
com2,1ghz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:14:
Met een juiste plaatsing (wat hier niet het geval is) voegt het zeker wel wat toe. Maar wellicht slim om je er eens over in de te lezen.

Zucht...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hard spelen. Ik zou ze 48 uur geven om die camera's weg te draaien.
Mocht dat niet helpen direct een kort geding starten. Uiteraard in overleg met een professional / juridische hulp.

Voorbeeldje, is nog wel veel meer te vinden om je een beetje in te lezen:
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBGEL:2019:2733

[ Voor 29% gewijzigd door Cheesy op 08-07-2021 08:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Taghorn schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:22:
Rechtsbijstand verzekering nemen (serieus). Want dit gaat nog wel even duren. Misschien dat een brief van een advocaat met rechtzaken wegens smaad, laster en privacy iets doen.
Aan een RBV heb je op dit moment niets, die kennen ook een wachttijd, en kun je niet gebruiken voor spelende conflicten. Een brandend huis kun je ook niet verzekeren :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Aan een RBV heb je op dit moment niets, die kennen ook een wachttijd, en kun je niet gebruiken voor spelende conflicten. Een brandend huis kun je ook niet verzekeren :)
Voor dit conflict heeft TS er idd niets aan, desalniettemin wellicht toch verstandig om een RBV af te sluiten; misschien tref je over 5 of 10 jaar andere buren van hetzelfde kaliber -O-

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:46

bert pit

asdasd

Het verboden om camera's permanent op de openbare ruimte te richten (tenzij vergunning), laat staan op een huis van de buren. De CCV-Beoordelingsrichtlijn Cameratoezicht Openbare Plaatsen geeft richtlijnen, deze zijn ook van toepassing op woonhuizen en de AVG biedt bescherming.

De koninklijke route is eerst een gesprek met de buren, daarna met de handhaving en vervolgens naar de rechter. Laat andere buren meedoen, want wellicht zit er een groothoek camera tussen die de hele buurt bestrijkt.

Niemand heeft er ook maar iets mee te maken wat er zich om of round jouw woning afspeelt en welke mensen bij jouw of in jouw buurt over de vloer komen. Stoppen met die onzin.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 10:33
SgtElPotato schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:29:
[...]

Met een juiste plaatsing (wat hier niet het geval is) voegt het zeker wel wat toe. Maar wellicht slim om je er eens over in de te lezen.
Ik installeer die shit bij bedrijven en weet wel degelijk hoe het werkt en hoe je de juiste camera's correct kunt plaatsen.
Maar bij mensen thuis worden vaak goedkope setjes gekocht, met de onjuiiste lens, te hoog gemonteerd, en voornamelijk is men geinteresseerd om de buren en de openbare weg in de gaten te houden. Want in hun eigen tuin moeten ze het niet want dan voelen ze zichzelf bespied.
Als ik hier door mijn wijk rondloop dan staan 9 van de 10 camera's op de openbare weg gericht. Dan heb ik het nog niet eens over de deurbelcamera's.

Moet je maar eens opletten als je een keer door de straat loopt hoe men hun camera's gepositioneerd hebben.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:23
Afgezien van dat het niet mag, wat is de oorzaak van al dit getreiter?

misschien kun je het bij de bron aanpakken, en zijn verdere stappen niet nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Gemeente bellen, niet laten afschepen naar de AP. AP doet niks tot er al een poging is gedaan door de gemeente of wijkagent.

Meer info: https://www.autoriteitper...uren-wat-kan-ik-doen-8036

Je kan gewoon naar de rechter stappen hierover. Het enige mogelijke excuus dat je hebt om de openbare weg te filmen is tijdelijk voor het beschermen van je eigendom, maar dat geldt niet als je privéterrein van iemand anders filmt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

com2,1ghz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:41:
[...]

Ik installeer die shit bij bedrijven en weet wel degelijk hoe het werkt en hoe je de juiste camera's correct kunt plaatsen.
Maar bij mensen thuis worden vaak goedkope setjes gekocht, met de onjuiiste lens, te hoog gemonteerd, en voornamelijk is men geinteresseerd om de buren en de openbare weg in de gaten te houden. Want in hun eigen tuin moeten ze het niet want dan voelen ze zichzelf bespied.
Als ik hier door mijn wijk rondloop dan staan 9 van de 10 camera's op de openbare weg gericht. Dan heb ik het nog niet eens over de deurbelcamera's.

Moet je maar eens opletten als je een keer door de straat loopt hoe men hun camera's gepositioneerd hebben.
Ik vind het wel altijd leuk om te zien, mensen die een dome camera kopen met PTZ en een 4K sensor. Uiteindelijk wordt die dome wazig door gebrek aan onderhoud, heb je 'm met PTZ de verkeerde kant op staan en door de 4K sensor zie je 's nachts zo goed als niks 8)7

Ik vind het ook jammer dat er gewoon 0,0 informatie verspreid wordt over dat deurbelcamera's ook gewoon onder de camerawet vallen (of ze nou continu filmen of niet) en dus helemaal niet op de openbare weg gericht mogen worden.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Een tijdelijke oplossing tot je het permanent kunt oplossen:

Sterke infrarood verstralers op hun camera's richten, een mens heeft er geen last van maar hun camera's zien alleen een fel wit licht

Try SCE to Aux

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zelf aan de camera's zitten moet je niet doen. Dat geeft onherroepelijk gezeik en je bent ook nog eens in beeld. Dat geld ook voor IR lasers, dit is vandalisme en sowieso zijn IR lasers van deze klasse niet toegestaan voor particulieren (kunnen je ook blind maken!). Dan mag je dus nieuwe camera's voor hem kopen en heb je er nog een boete bij ook.

Jammer dat er geen normaal contact met de buren mogelijk is.

Ik heb zelf ook camera's aan mijn huis hangen. Voornamelijk voor de veiligheid van mijn kinderen. Mijn schoonfamilie vormt een bedreiging voor mijn kinderen en het verkeer voor de deur ook.
Laatst heeft nog een automobilist de bal van mijn zoontje platgereden en is er vervolgens rap vandoor gegaan, ze rijden bij ons in de straat niet zelden 2x de maximale snelheid. Mijn zoon was helemaal overstuur van dit incident. Aan de hand van de beelden heeft de politie actie ondernomen en heeft die bestuurder aan de tand gevoeld. Voor de politie stond dit vrijwel gelijk aan doorrijden na een aanrijding.

Mijn buren zijn deels in beeld op de camera's. Dit alles heb ik van te voren in overleg en met uitdrukkelijke toestemming gedaan en het verbeterd de veiligheid behoorlijk heb ik het idee.

In jouw situatie lijken de camera's er met een heel ander doel te hangen.

Overigens zijn de verschillen enorm hoe mensen reageren op camera. Bij mijn vorige woning had ik een camera boven de voordeur, puur over mijn eigen grond en had ik via software het kleine stukje van de buren (groothoek) afgeschermd van de weergave.
Een dag later komt de buuf met de vraag of ik de camera gerust wat breder mag opstellen, want het gaf haar wel een veilig gevoel dat er opnames zijn wie er allemaal bij haar de oprit op komt.

Later had ik ineens een toevallige passant aan de deur staan, die vele kilometers verderop in een ander dorp woont met een grote bek dat er een camera hangt en hij er niet van gediend was.

Weer een tijd later was er in de buurt een inbraak en stond in no-time de politie aan de deur of ik alsjeblieft beelden heb :)

Met camera's kan het dus alle kanten op, maar als je ongewenst in beeld bent op je eigen terrein is de wet er naar mijn weten heel erg duidelijk over.
ImNotnoa schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:47:

Sterke infrarood verstralers op hun camera's richten, een mens heeft er geen last van maar hun camera's zien alleen een fel wit licht
Normale IR lampen zijn inderdaad gewoon toegestaan. Nadeel is wel dat het alleen 's nachts effect heeft. Overdag geeft het enkel een licht paarse gloed. Nog beter is flitsende IR lampen, dan gaat de camera helemaal bezerk en steeds de belichting bijregelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 08-07-2021 08:53 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• R.Mats
Dank voor alle reacties, om een aantal reacties uit te lichten.

Camera's zelf wegdraaien/ kapot maken met lasers zijn ze waarschijnlijk op uit. Zoals bovenstaand is beschreven hebben zij bij hun vorige buren er voor gezorgd dat de buren zelf in juridische problemen zijn beland. Gezien ze op alle mogelijke wijzen proberen een escalatie vanuit onze kant uit te lokken sluit ik alle acties die zelfs mogelijk minuscule juridische gevolgen voor ons uit.

Wat betreft eigen jurisdische stappen, de reden waarom wij deze zelf nog niet hebben genomen, anders dan alles melden en met de wijk agent praten is als volgt. De laatste 2 jaar, 2019 en 2020 zijn alle 2 mijn ouders kanker geconstateerd, mijn moeder heeft van 2019 tot 2020 bezig geweest met chemo kuren, mijn vader waar het eind 2020 werd geconstateerd was er met 1 operatie af. Iedereen bij ons thuis werkt 5 dagen in de week minimaal 8 uur. We proberen onze vrije uren en weekenden zo veel mogelijk te ontspannen gezien de laatste jaren medische enorm stressvol waren. We zitten er dus niet op te wachten dat we constant bezig zijn met advocaten, alhoewel het maar door gaat en door gaat ik steeds meer zit te kijken naar deze optie.

Dit conflict begon rond het begin van de zomer in 2020, de buren zitten alle 2 de hele dag thuis, de één was pennenlikker bij defensie en zit dus al met pensioen, de ander is "gehandicapt" (gewoon fraude maar weet dat maar eens te bewijzen). Deze 2 hebben dus de hele dag de tijd om hiermee bezig te zijn, en volgens de wijk agent doen ze dit ook.

Ik wil gewoon af zijn van dit gezeik, de wijkagent en de gemeente is waardeloos hier in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 18:18

ITsEZ

parttime all-rounder

De enige aanpak zal hier de gang naar de rechter zijn neem ik aan. Die kan een verbod opleggen en een dwangsom bij iedere overtreding. Dan zal het snel ophouden, of de teller gaat erg hard oplopen :Y
Kost je wel wat geld voor een advocaat helaas.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 09:57

ThunderNet

Flits!

Maar, zijn de camera's op op jou binnen gericht?

Want in dat geval, gewoon eens naakt langs je raam lopen, en aangifte doen dat je buren opnames maken van je.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:17
Taghorn schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:22:
Rechtsbijstand verzekering nemen (serieus). Want dit gaat nog wel even duren.
Maar let op, als de Rechtsbijstand lucht krijgt van het feit dat dit al speelde VOORDAT je die verzekering afsloot, zelfs met de cooldown periode, dan helpen ze je gewoon simpelweg niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:40
@R.Mats Is dat witte ding op je tweede foto ook een camera? Want dan zou ik daar in ieder geval een hoge plant o.i.d. voor zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 08-07-2021 08:52 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

ThunderNet schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:50:

Want in dat geval, gewoon eens naakt langs je raam lopen, en aangifte doen dat je buren opnames maken van je.
Die aangifte kunnen ze nu ook al doen, maar de politie zal hier weinig mee doen behalve de wijkagent langssturen. Of je naakt langsloopt of niet, ze hebben al een camera gericht op het privéterrein van iemand anders.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:23
R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:49:

Camera's zelf wegdraaien/ kapot maken met lasers zijn ze waarschijnlijk op uit. Zoals bovenstaand is beschreven hebben zij bij hun vorige buren er voor gezorgd dat de buren zelf in juridische problemen zijn beland. Gezien ze op alle mogelijke wijzen proberen een escalatie vanuit onze kant uit te lokken sluit ik alle acties die zelfs mogelijk minuscule juridische gevolgen voor ons uit.

Wat betreft eigen jurisdische stappen, de reden waarom wij deze zelf nog niet hebben genomen, anders dan alles melden en met de wijk agent praten is als volgt. De laatste 2 jaar, 2019 en 2020 zijn alle 2 mijn ouders kanker geconstateerd, mijn moeder heeft van 2019 tot 2020 bezig geweest met chemo kuren, mijn vader waar het eind 2020 werd geconstateerd was er met 1 operatie af. Iedereen bij ons thuis werkt 5 dagen in de week minimaal 8 uur. We proberen onze vrije uren en weekenden zo veel mogelijk te ontspannen gezien de laatste jaren medische enorm stressvol waren. We zitten er dus niet op te wachten dat we constant bezig zijn met advocaten, alhoewel het maar door gaat en door gaat ik steeds meer zit te kijken naar deze optie.

Dit conflict begon rond het begin van de zomer in 2020, de buren zitten alle 2 de hele dag thuis, de één was pennenlikker bij defensie en zit dus al met pensioen, de ander is "gehandicapt" (gewoon fraude maar weet dat maar eens te bewijzen). Deze 2 hebben dus de hele dag de tijd om hiermee bezig te zijn, en volgens de wijk agent doen ze dit ook.

Ik wil gewoon af zijn van dit gezeik, de wijkagent en de gemeente is waardeloos hier in.
Ik snap je frustratie, maar om mensen van defensie nou "pennenlikkers" te noemen en iemand beschuldigen van fraude, zou ik niet doen. Hou de eer aan jezelf, volg juridische stappen mocht je dat nodig vinden, maar blijf beleefd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:40

Dat kan toch ook wel zonder dat je naakt loopt? :X

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Dutchy007 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:50:
[...]

Maar let op, als de Rechtsbijstand lucht krijgt van het feit dat dit al speelde VOORDAT je die verzekering afsloot, zelfs met de cooldown periode, dan helpen ze je gewoon simpelweg niet...
Niet alleen dat, in dit geval gaat rechtsbijstand sowieso niet helpen met zaken die met die buren te maken hebben, want dat is een situatie die zich al voordeed voor de verzekering afgesloten was, inclusief alle gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 16:47

En dan publiceren de buren de beelden op het wereldwijde web waar de beelden niet meer vanaf komen. Het lijkt me niet bepaalt handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
FRANQ schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:23:
@Caayn

Ik zat ook aan lasers te denken.
Als je een beetje goede laser hebt verbrand je de chip gewoon en zit hij nooit meer wat.
Ik bedoelde juist geen schade aanbrengen, dan ben jij de sjaak, maar ze letterlijk het zicht te ontnemen. Door een stukje hout (of iets anders) ervoor te plaatsen of een laser/IR erop te schijnen zodat de sensor enkel fel licht ziet en de beelden waardeloos zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:43
De rol van wijkagenten is toch eigenlijk ook maar belabberd, doen ze dan echt niet meer dan alleen kopje koffie drinken?
Waarom belt de wijkagent niet aan, wijst hen even op de camera's die verkeerd hangen en als ze zo blijven hangen dat ze dan problemen kunnen krijgen? (of iets in die geest)
Of waarom kan die agent niet gewoon zeggen kappen met die onzin aangiftes?

@TS: hoe moeilijk ook, maar aanbellen en gewoon semi verbaast vragen "dag Buurman/vrouw, ik denk dat de camera's wellicht per ongeluk verkeerd gedraaid/opgehangen zijn, kunt u ze even naar uw eigen terrein terugdraaien?"

De reactie hierop zal veelzeggend zijn, als ze iets zeggen van "nee hoor deze hangen prima zo", dan kun je je iets zeggen als "Oh, vreemd ik denk dat ik dan toch helaas een melding ervan moet maken" en dan weggaan.

Edit:
Snelle oplossing voor dat kleine camera'tje, een fel lampje erop richten.

Wellicht wat kinderachtig, maar zelf een camera ophangen die vol op hen gericht is, als ze daar over gaan zeiken is het simpel op te lossen, allebei de camera's goed draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 08-07-2021 08:59 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.Mats
bramassendorp schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:51:
[...]

Ik snap je frustratie, maar om mensen van defensie nou "pennenlikkers" te noemen en iemand beschuldigen van fraude, zou ik niet doen. Hou de eer aan jezelf, volg juridische stappen mocht je dat nodig vinden, maar blijf beleefd.
Ik noem mensen van defensie geen pennenlikkers, ik noem hem een pennenlikker. Hij is goed geschrift maar de blijft het bij.

De eerste paar jaar ging het goed de vrouw heeft toen zelf toegegeven dat ze gewoon kan lopen zonder problemen, dit dee ze namelijk ook toen ze stenen van de voor naar achtertuin aan het dragen was. vervolgens krijgen ze subsidie voor de "mantel zorg die de man verleent"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 17:29
R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:56:
[...]

Ik noem mensen van defensie geen pennenlikkers, ik noem hem een pennenlikker. Hij is goed geschrift maar de blijft het bij.

De eerste paar jaar ging het goed de vrouw heeft toen zelf toegegeven dat ze gewoon kan lopen zonder problemen, dit dee ze namelijk ook toen ze stenen van de voor naar achtertuin aan het dragen was. vervolgens krijgen ze subsidie voor de "mantel zorg die de man verleent"
Dat moet je de volgende keer opnemen en indienen bij de betreffende instanties.

Dan naai je ze keihard terug, en aangezien de relatie toch al verstoord is hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Dutchy007 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:50:
[...]

Das adverteert er volgens mij mee dat je bij hun ook met lopende zaken terecht kunt.
Dat zal vast tegen een hoger tarief zijn, maar het kan dus wel. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 17:37
Je hoeft de camera's niet kapot te maken.. @ImNotnoa heeft het over IR verstralers. Dan zijn gewone spots maar dan met IR leds. Richt maar eens een afstandsbediening op de camera van je telefoon terwijl je aan het filmen bent. Dan een knop indrukken op de afstandbediening.. dan ziet de camera een witte vlek.. maar daarmee maak je de camera niet stuk. Je verblind alleen de camera, terwijl anderen er geen last van hebben.
Je plaatst die spot achter je keukenraam zodat niemand er last van heeft behalve de camera en dan ook alleen voor het filmen in de keuken. Dus daar kunnen ze niet eens iets van zeggen..

Dingen stuk maken of aan andermans spullen zitten is sowieso een no-go!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Mats
Martinusz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:56:
De rol van wijkagenten is toch eigenlijk ook maar belabberd, doen ze dan echt niet meer dan alleen kopje koffie drinken?
Waarom belt de wijkagent niet aan, wijst hen even op de camera's die verkeerd hangen en als ze zo blijven hangen dat ze dan problemen kunnen krijgen? (of iets in die geest)
Of waarom kan die agent niet gewoon zeggen kappen met die onzin aangiftes?

@TS: hoe moeilijk ook, maar aanbellen en gewoon semi verbaast vragen "dag Buurman/vrouw, ik denk dat de camera's wellicht per ongeluk verkeerd gedraaid/opgehangen zijn, kunt u ze even naar uw eigen terrein terugdraaien?"

De reactie hierop zal veelzeggend zijn, als ze iets zeggen van "nee hoor deze hangen prima zo", dan kun je je iets zeggen als "Oh, vreemd ik denk dat ik dan toch helaas een melding ervan moet maken" en dan weggaan.
Me broer heeft een bijbaantje als post bezorger. Bij het bezorgen van post bij deze mensen werd direct de politie gebeld. Zoals ik al heb beschreven, dialoog is niet mogelijk.

De wijkagent is inderdaad waardeloos, hij bewaard wel alle emails en brieven waarmee ze hem bombarderen elke week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
DonJunior schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:59:
Je hoeft de camera's niet kapot te maken.. @ImNotnoa heeft het over IR verstralers. Dan zijn gewone spots maar dan met IR leds. Richt maar eens een afstandsbediening op de camera van je telefoon terwijl je aan het filmen bent. Dan een knop indrukken op de afstandbediening.. dan ziet de camera een witte vlek.. maar daarmee maak je de camera niet stuk. Je verblind alleen de camera, terwijl anderen er geen last van hebben.
Je plaatst die spot achter je keukenraam zodat niemand er last van heeft behalve de camera en dan ook alleen voor het filmen in de keuken. Dus daar kunnen ze niet eens iets van zeggen..

Je ziet het effect al bij de foto van de camera (die rode licht cirkel er omheen). Maar achter glas terug schijnen heeft niet zo veel effect. Glas reflecteert nogal goed.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.Mats

bedoel je zoiets als dit? Is misschien iets om te proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:03
Je plaatst die spot achter je keukenraam zodat niemand er last van heeft behalve de camera
Glas houdt (een deel van) IR tegen, dus de spot achter een keukenraam plaatsen kam tot gevolg hebben dat niemand er last van heeft punt 😉

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024

Die dingen kosten bijna niks, dus proberen kan altijd, ik heb toevallig laatst nog eentje aangeschaft om het zicht op onverlicht terrein te verrijken.
Neem in dit geval dan wel een met een kleine hoekgraad, anders kan het ook nog eens averechts werken.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-06 11:48
Ik zou verhuizen, ook al voelt het misschien als toegeven.

Serieus, al dit gezeik ga je nooit 'winnen'. En als het echt zo erg is zoals je omschrijft in je openingspost gaat dit de komende tijd (jaren?) een enorme bron van frustratie / stress zijn. Is dat wat je wilt in en rondom je eigen huis?

Rust in je eigen omgeving en woongenot (inclusief een fijne buurt) dragen voor een groot deel bij aan je algehele gemoedstoestand.

Zonder overdrijven, ik zou de makelaar bellen. Al kost het me een bak geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat betreft eigen jurisdische stappen, de reden waarom wij deze zelf nog niet hebben genomen, anders dan alles melden en met de wijk agent praten is als volgt. [...] We zitten er dus niet op te wachten dat we constant bezig zijn met advocaten, alhoewel het maar door gaat en door gaat ik steeds meer zit te kijken naar deze optie.
1. je bent er toch al elke dag mee bezig
2. dit gaat niet stoppen

Dus, reageer niet op hun acties, speel niet mee met hun spel (want daar zijn zij beter in dan jij en dan gaan ze winnen) maar geef het uit handen aan een advocaat. Heb je geen rechtsbijstand en zie je op tegen de kosten? Kijk dan eens naar deze lui: https://www.brandmr.nl

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik denk dat dit niet zo handig aangepakt is. De aanwezigheid van de camera's lijkt al bijna een jaar gedoogd te worden. Hoe vervelend je situatie ook was op dat moment, achteraf gaat het altijd om feiten. Je had direct aantoonbaar bezwaar tegen die camera's moeten maken bij de buren. Dat je vervolgens het vervolgtraject op jouw tempo doet, is dan weer niet écht een probleem zolang je maar geen termijnen overschrijdt.

Persoonlijk had ik binnen een week bij een advocaat gezeten als mijn buren 3 camera's op mijn perceel zouden richten. Alvast even kennismaken en de situatie doornemen, zodat er direct actie ondernomen kan worden als de eerste reacties van de buren, politie en gemeente binnen zijn en daar geen concrete oplossing uit voortkomt.

Ik vind een stap naar de AP een rare keuze? Waarom die weg gekozen? De buren hebben daar nog niets van gehoord en gaan daar voorlopig ook helemaal niets van horen. Da's wel "erg stil verzet". Dan is de suggestie om een paar IR flood lights vol in de camera te laten schijnen in ieder geval al iets in het oog springend. Die camera die over dat schuurtje heen kijkt is simpel. Gewoon een floodlight monteren die die kant in schijnt. Gaan ze echt niets meer zien door die camera.

Verder kom je met een lijstje aan andere punten over vergiftigde boomtakken enzo, waarna je vervolgens verwijst met de uitspraak "overleg is dus niet mogelijk". Betekent dat wat ik denk dat het betekent (dat er ook geen poging gedaan is m.b.t. de camera's)? Of is het gesprek wel aangegaan, maar liep het nergens op uit?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 08-07-2021 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:27
Slasher schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Ik had het iets duidelijker moeten schrijven. Een RBV heeft inderdaad 3-6 maanden wachttijd. Voor de camera ben je te laat, maar ik gok dat dit nog wel jaren gaat duren.
Dus voor de ellende hierna is het nuttig, de lange adem tactiek.

Voor nu praktisch juridisch. Om je gemeente in actie te krijgen wil een brief met foto's naar burgemeester &wethouders wel eens werken. Die moeten ze van rechtswege beantwoorden. 2 kopietjes meenemen naar gemeentehuis (echt langs gaan, rustig moment kiezen) vriendelijk eisen dat je een ontvangstbevestiging krijgt (krabbel op jouw kopie).
Het is niet standaard, dus de receptie gaat met je in gesprek. Vriendelijk blijven, camera issue uitleggen. Dit wil wel eens een zetje geven in het ambtelijke apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:03:
[...]

bedoel je zoiets als dit? Is misschien iets om te proberen
Ja, normaal hang je dit achter of naast de camera om de camera in het donker goed te laten zien, richt je zo'n unit óp de camera dan ziet de camera in ieder geval 's nachts niets meer.

Zie het als een sterke zaklamp waarvan alleen de camera het licht ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door ImNotnoa op 08-07-2021 09:25 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
@R.Mats
Als je IR spots plaatst dan creëer je een witte vlek in zijn beeld.
Als je je hele tuin wil blinderen zul je wel een aantal spots nodig hebben die allemaal richting camera schijnen.

om het beeld in je keuken te blokkeren is retroreflecterende tape misschien een oplossing.
Als je dit rondom op je kozijn plakt is je kozijn zo fel verlicht dat hij niet naar binnen kan kijken.

Alles wat met verlichting werkt, werkt alleen als het donker is.

Zelf zou ik daarnaast dus ook spiegelfolie op het raam plakken, zodat er overdag ook geen inkijk is.

Ik ben het overigens met @evmmb eens dat dit enorm veel stress gaat opleveren, en je dit niet gaat winnen.
Hieruit gaan alleen verliezers komen.

Daarom denk ik dat je inderdaad het best gewoon moet gaan verhuizen, dan ben je het snelste van dit probleem af.
Ook omdat ze je andere buren mee hebben gekregen zal de sfeer niet echt relaxed meer zijn.

Daarnaast, stap wel naar een advokaat.
Die heeft de slagkracht die jij niet hebt.
En je kunt dan na de intake gewoon de zaken bij hem deponeren, en hij handelt het af.
Dat gaat je dus juist minder stress opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Alleen al de bovenkant van de schutting zegt al hoe de burenrelatie hier is.
Erg vervelend allemaal maar ik zou bijna aanbellen en gewoon op de man af vragen wat de reden is dat ze zo doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 21:58

flessuh

Set sail for fail!

2 camera's die recht op jouw huis zijn gericht lijkt mij wel een hard te maken zaak. Mocht je dit snel voor een rechter krijgen (lijkt me wel mogelijk ivm acute inbreuk op privacy en verstoring van woongenot) meteen goede dwangsom er op vragen.

Vooral als jij nu geld uit gaat geven om dingen tegen die camera's te doen.

Weet je overigens zeker dat het geen dummies zijn? Dan nemen ze niets op en sta je stuk minder sterk lijkt mij?

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik snap niet zo goed waarom mensen gelijk beginnen over een rechtsbijstandsverzekering.

Ikzelf zou zelf de procedure starten, en de zaak alleen om de cameras laten draaien. Dat lijkt me - pun intended - een uitgemaakte zaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
Lensent schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:36:
Alleen al de bovenkant van de schutting zegt al hoe de burenrelatie hier is.
..
Dat kan natuurlijk ook tegen katten of inbrekers zijn. Zie het wel vaker (vaak wel op hoekhuizen).. staat los van de relatie met de buren..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:45
DonJunior schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Dat kan natuurlijk ook tegen katten of inbrekers zijn. Zie het wel vaker (vaak wel op hoekhuizen).. staat los van de relatie met de buren..
Ja, alleen vaak mik je deze dan niet recht bij je buren naar binnen.
Op de 2e foto zie je de camera die eventueel "tegen katten" zou kunnen zijn, maar volgens mij is links het huis van TS.
Als dat zo is, zie je niet veel katten of wat er op je eigen stoep gebeurd.
Enige wat je wel ziet is TS en zijn famile.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 15:25

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

flessuh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:36:
Weet je overigens zeker dat het geen dummies zijn?
Dan nog, ook het richten van dummies (hoe kan je daar achter komen zonder er fysiek in de buurt te komen) is gewoon bedoeld om reactie uit te lokken, de TS het leven zuur te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:30
Rensjuh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Op de 2e foto zie je de camera die eventueel "tegen katten" zou kunnen zijn, maar volgens mij is links het huis van TS.
Dit gaat niet over de camera's maar die punten op de schutting ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 22:06
We zitten er dus niet op te wachten dat we constant bezig zijn met advocaten, alhoewel het maar door gaat en door gaat ik steeds meer zit te kijken naar deze optie.
Het is juist omgekeerd: je bent er nu continu mee bezig en door het uit te besteden aan een jurist/advocaat geeft je tijd en rust. Want dat is het: uitbesteden. Ik zou mijn tijd dus daarin stoppen (je kan je teksten uit dit forum gebruiken om de zaak aan te melden).

@bramassendorp van mij mag hij nog veel ergere omschrijvingen gebruiken over dit soort buren hoor.. dan is pennenlikker zacht uitgedrukt. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Het is toch gewoon verbazingwekkend hoe moeilijk en ingewikkeld het is dat overheidsinstanties hun werk goed uitvoeren. Wat heb je aan een wijkagent als die van mening is dat die mensen niet mag terechtwijzen. Het is gewoon inbreuk van privacy en als men geen goede redenering heeft waarom die camera's op die plekken zijn gericht dan dient men ze gewoon te verwijderen.

Daarbij weet de wijkagent zelfs wat voor mensen het zijn. De tijd en energie die de wijkagent kwijt is aan deze mensen zal toch al voldoende moeten zijn voor de agent om andere stappen te ondernemen. Of de wijkagent heeft gewoon totaal geen verstand van zaken, maar als er een wet overtreden wordt dan zijn hun toch het aanspreekpunt en de aangewezen persoon om dit aan te pakken?
Het AP doet toch alleen puur de controle om te kijken of de wet daadwerkelijk overtreden wordt? Naast een boete of verordening kan het AP toch nog steeds niets, de politie moet de uitvoerende taken doen.

Ik ben het wel eens met bepaalde reacties dat dit iets langdurigs gaat worden en ook al ga je het winnen is het al deze tijd en energie wel waard? De situatie tussen jullie en de buren zullen er vast niet beter op worden. Misschien is verhuizen niet eens zo'n verkeerd idee, al druist dit wel in tegen mijn gevoelens, maar als men ook al andere buren aan het opruien is tegen jullie dan zal het woongenot alleen maar minder worden.
flessuh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:36:
Weet je overigens zeker dat het geen dummies zijn? Dan nemen ze niets op en sta je stuk minder sterk lijkt mij?
Al zijn het dummies, waarom richt je deze dan op bezittingen van anderen? Ik kan mij niet voorstellen dat het dan wel mag. Je geeft anderen nog steeds het gevoel dat hun privacy geschonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 16:04
Tsja, als ik het zo lees in je post zijn het mensen die genieten van treiteren/confronteren en zijn blijkbaar ook van de lange adem. Gezien ze blijkbaar het ook niet schuwen uit te wijken naar bijvoorbeeld autobranden, wil je hier nog wel blijven wonen ook gezien het feit ze de andere buren tegen je aan het opstoken zijn?

Persoonlijk zou ik mijn verlies nemen (mits het mogelijk is) en lekker ergens anders wonen. Je hebt al een stressvolle periode gehad en zoals je zelf aangeeft is het tijd voor rust en dat ga je nu dus niet krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:45
ElPaco schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:47:
[...]

Dit gaat niet over de camera's maar die punten op de schutting ;)
Excuus, quote gemist 8)7

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zet de actie in met de politie met ondersteuning van duidelijke foto's. Neem juridische bijstand. Dat kost geld, maar ontzorgd. Dat process duurt even. In de tussentijd:

Probeer het los te laten en misschien zelfs te negeren, terwijl het proces loopt.

Hoe harder je denkt dat je het vandaag of morgen opgelost wilt hebben:
1. Hoe meer stress je ervaart
2. Hoe meer "succes" de buren ervaren en hebben
3. En hoe groter de kans dat je uitgelokt wordt om zaken te doen die je niet moet doen, zoals de cameras beschadigen, aanraken of naakt rond gaan lopen.

Dit is niet makkelijk, maar als je weet dat de molen loopt, leg het naast je neer en richt je op wat belangrijk is in je leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.Mats
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:11:
Ik denk dat dit niet zo handig aangepakt is. De aanwezigheid van de camera's lijkt al bijna een jaar gedoogd te worden. Hoe vervelend je situatie ook was op dat moment, achteraf gaat het altijd om feiten. Je had direct aantoonbaar bezwaar tegen die camera's moeten maken bij de buren. Dat je vervolgens het vervolgtraject op jouw tempo doet, is dan weer niet écht een probleem zolang je maar geen termijnen overschrijdt.

Persoonlijk had ik binnen een week bij een advocaat gezeten als mijn buren 3 camera's op mijn perceel zouden richten. Alvast even kennismaken en de situatie doornemen, zodat er direct actie ondernomen kan worden als de eerste reacties van de buren, politie en gemeente binnen zijn en daar geen concrete oplossing uit voortkomt.

Ik vind een stap naar de AP een rare keuze? Waarom die weg gekozen? De buren hebben daar nog niets van gehoord en gaan daar voorlopig ook helemaal niets van horen. Da's wel "erg stil verzet".

Verder kom je met een lijstje aan andere punten over vergiftigde boomtakken enzo, waarna je vervolgens verwijst met de uitspraak "overleg is dus niet mogelijk". Betekent dat wat ik denk dat het betekent (dat er ook geen poging gedaan is m.b.t. de camera's)? Of is het gesprek wel aangegaan, maar liep het nergens op uit?
De camera's zijn recent (2 weken geleden) gedraaid. De wijkagent heeft het gezien en gezegd dat hij er niks mee kan doen.

Ik ben naar het AP doorverwezen door de gemeente, gezien de gemeente en de politie er niks mee doen.

Zoals ik in een andere reactie geplaatst heb, deze mensen zijn er op uit om ons in juridische problemen te krijgen, ze schrijven de wijk agent ELKE week aan. Mijn broer die in het weekend post bezorgt als bijbaantje hebben ze de politie gebeld toen hij post bezorgde bij hun.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
Ben ik de enige die een mand speciaalbiertjes en een tokkiewijntje zou halen en ze uit zou nodigen of langs zou gaan? Ik zie nergens dat dat al is gedaan? Vind iets wat je allebei leuk vind of zorg dat ze hun focus ergens anders op richten. Dat gaat in ieder geval veel minder stressvol en goedkoper zijn.

Wij hadden jaren geleden buren die sexfeesten gaven (65+ :+). Daar was ik ook niet blij mee, maar zolang wij er zo min mogelijk last van hadden prima te accepteren. Beter dan ruzie hebben met mensen die de hele dag niks te doen hebben, want dat ga je niet winnen. Ook als die camera's gedraaid moeten worden vinden ze wel weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fiets schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:17:
Als je een melding maakt naar je wijkagent, moet die er ook iets mee doen. En inderdaad, blijven melden.
Gezien er ook met de dood bedreigt wordt, lijkt het me dat voldoende reden is om zelfs aangifte te kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2021 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Als ik zie hoe de camera's gericht zijn dan filmen ze alles behalve hun eigen terrein en dat lijkt mij juridisch niet in de haak. Zeker ook omdat een aantal camera's direct op TS huis zijn gericht. Dat is sowieso als niet geoorloofd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:00:
Als ik zie hoe de camera's gericht zijn dan filmen ze alles behalve hun eigen terrein en dat lijkt mij juridisch niet in de haak. Zeker ook omdat een aantal camera's direct op TS huis zijn gericht. Dat is sowieso als niet geoorloofd.
Sterker nog, dat mag niet eens en is dus illegaal. Iets met privacy. ;) Ik weet alleen niet waar dat het beste gemeld kan worden. Mogelijk in de aangifte van dreiging dat dit direct meegenomen kan worden onder het mom dat zelfs de buren actief mijn gaan en staan zijn gaan monitoren.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2021 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 07-09-2021 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Rensjuh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Ik had het niet over de camera's... ;)
Er zit een soort van prik spul op de schutting daar refereerde @Lensent aan

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Slecht plan. Dit werkt de vervelende buren alleen maar in de hand. Het wordt hierdoor een kat en muis spelletje en zal voer zijn voor de buren om de wijkagent weer te contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Blubkens schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:04:
Kan je niet een houten plank achter de container zetten?
Ik neem aan dat links je eigen grond is?

[Afbeelding]
Dat kan natuurlijk een optie zijn maar hoe groot is de kans dat de camera dan opeens aan de muur van de schutting hangt? Het is een bijzonder tijdelijke oplosing die het probleem niet oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.Mats
Thomas18GT schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:56:
Ben ik de enige die een mand speciaalbiertjes en een tokkiewijntje zou halen en ze uit zou nodigen of langs zou gaan? Ik zie nergens dat dat al is gedaan? Vind iets wat je allebei leuk vind of zorg dat ze hun focus ergens anders op richten. Dat gaat in ieder geval veel minder stressvol en goedkoper zijn.

Wij hadden jaren geleden buren die sexfeesten gaven (65+ :+). Daar was ik ook niet blij mee, maar zolang wij er zo min mogelijk last van hadden prima te accepteren. Beter dan ruzie hebben met mensen die de hele dag niks te doen hebben, want dat ga je niet winnen. Ook als die camera's gedraaid moeten worden vinden ze wel weer wat anders.
Wij wonen er sinds 2016, dit is begonnen in halverwege 2020. dus het is 3.5 jaar goed gegaan, normaal vriendelijk contact. Nu wordt elke week vanuit hun kant de gemeente en de wijk agent aangeschreven met elke keer weer wat nieuws.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FRANQ
R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:55:
[...]

De camera's zijn recent (2 weken geleden) gedraaid. De wijkagent heeft het gezien en gezegd dat hij er niks mee kan doen.
In dat geval, via een advocaat zo snel mogelijk een brief aangetekend versturen dat ze teruggedraaid moeten worden, met een dwangsom erop.

Die wijkagent heeft er gewoon geen zin in, hij kan op zijn minst in gesprek gaan.
Werkt dat niet, dan moet hij het escaleren naar iemand die er wel wat aan kan doen.
(inbeslagname apparatuur ofzo)
Ik ben naar het AP doorverwezen door de gemeente, gezien de gemeente en de politie er niks mee doen.
Een half jaar wachten is geen optie.
Zoals ik in een andere reactie geplaatst heb, deze mensen zijn er op uit om ons in juridische problemen te krijgen, ze schrijven de wijk agent ELKE week aan.
Daarom neem een advocaat, alles via hem doen hij waakt er dan voor dat je alles juridisch goed doet.
Als je het zelf gaat doen spelen emoties mee en dan gaat het gegarandeerd een keer fout.
Mijn broer die in het weekend post bezorgt als bijbaantje hebben ze de politie gebeld toen hij post bezorgde bij hun.
;(
Zetten ze gelukkig alleen zichzelf mee voor paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
CH4OS schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:09:
[...]
Slecht plan. Dit werkt de vervelende buren alleen maar in de hand. Het wordt hierdoor een kat en muis spelletje en zal voer zijn voor de buren om de wijkagent weer te contacteren.
Was ook meer als reactie op de mensen die meteen van leer schoten over IR-lazers en weet ik wat..
Spullen van andere kapot maken is altijd een slecht plan.. dat kan beter door een andere oplossing te zoeken. Of dit inderdaad dé oplossing is.. wellicht niet.. maar het maakt in ieder geval niets kapot.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:13

sjaool

Every life should have 9 cats

CH4OS schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:00:
[...]
Sterker nog, dat mag niet eens en is dus illegaal. Iets met privacy. ;) Ik weet alleen niet waar dat het beste gemeld kan worden. Mogelijk in de aangifte van dreiging dat dit direct meegenomen kan worden onder het mom dat zelfs de buren actief mijn gaan en staan zijn gaan monitoren.
Het riekt inderdaad naar stalking van je buren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.Mats
DonJunior schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:09:
[...]

Ik had het niet over de camera's... ;)
Er zit een soort van prik spul op de schutting daar refereerde @Lensent aan
Ik geloof dat het een anti katten strip wordt genoemt. btw wij hebben geen katten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 15:33
(jarig!)
Thomas18GT schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:56:

Dat is natuurlijk wel anders, jij was er niet blij mee maar jou buren waren (vrijwel zeker) niet op een juridisch geschil uit.

Dit gaat helemaal nergens over, ik weet natuurlijk niet wat de buren van @R.Mats allemaal meegemaakt hebben (wellicht valt daar over te praten) maar je bent toch niet goed in je bovenkamer als je je zo opstelt tegenover de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, aan de andere kant doen ze niets meer met de meldingen, dus intussen komt het bij hun enigszins de spuigaten uit. Als ze zo bezig blijven, komen de consequenties voor hen vanzelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 12:04
Is er helemaal niets gebeurd waardoor dit gedrag is ontstaan?

Als je eerst jaren zonder problemen daar kan wonen en dat ineens omslaat, lijkt mij dat er een aanleiding moet zijn.

Ik wens je heel veel sterkte want dit is een moeilijke strijd die je inmiddels niet meer los kan laten. Uit handen geven als het kan of zoals al geopperd is: "Verhuizen."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:20
Wat loopt er toch een tuig rond in dit land zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 07-09-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Blubkens schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Dat klopt maar aangezien dat dit zeker nog een lange tijd gaat duren zul je in de tussentijd creatief moeten zijn denk ik om toch een beetje privacy te krijgen.
Er is geen enkele reden om over de schutting te mikken.
Als hij dan toch verplaatst wordt kan je bijvoorbeeld ook zoiets op eigen grond net voor de schutting plaatsen.

https://nubuiten.nl/shutt...1gsQXKEAQYASABEgJf0PD_BwE
Ik weet niet of ik 300 euro zou uitgeven omdat de buurman mij loopt te treiteren..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Wij wonen er sinds 2016, dit is begonnen in halverwege 2020. dus het is 3.5 jaar goed gegaan, normaal vriendelijk contact. Nu wordt elke week vanuit hun kant de gemeente en de wijk agent aangeschreven met elke keer weer wat nieuws.
Misschien hebben ze psychische problemen (waanbeelden), een andere reden kan ik niet verzinnen voor dit gedrag. Houd je in elk geval kalm en houdt contact met de andere mensen in de buurt en als ze iets raars doen zou ik dat documenteren en ook melden (op een rustige toon dat die geen verkeerd idee krijgt) bij de wijkagent.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyperActive
  • Laatst online: 27-05 09:27
Als je die foto's met al die camera's en dat anti kattenspul ziet zou je denken dat dit één of andere bankkluis is of zo. Alleen het prikkeldraad ontbreekt nog.

Kan een wijkagent hier wel zoveel tegen doen? de buren van mijn moeder hebben ook camera's voor en achter het huis. waarmee ze in ieder geval de openbare weg en een deel van de tuin van de overburen filmen. laten ze nou net ruzie hebben met die overburen. De wijkagent is al minstens twee keer bij de buren geweest om over die camera's te praten, maar ze hangen er nog.

De buren hebben nu wel geregeld iemand op camera staan in de blote kont vertelden ze vorige week, maar dat heeft tot dusver ook weinig effect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Aan de andere kant ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar het verhaal van de buren. Het is vaak zo dat je op Tweakers altijd maar één kant van het verhaal leest (je bent helaas niet de enige met buren problemen)
Zeker na deze opmerking: R.Mats in "Buren richten hun camera mijn huis in."
Wat heeft deze ommekeer ineens veroorzaakt? Gewoon benieuwd ik insinueer niet dat het TS zijn schuld is.. absoluut niet.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik sluit me aan bij "tijd om te verhuizen".

Als tweede zou ik niet zoiets stoms doen als spullen kapot maken of provoceren. Een politieagent (of rechter) zal heel snel denken 'waar 2 vechten hebben 2 schuld'.

Als derde is het tijd voor buurtbemiddeling. Die doen geen reet, maar als je ze niet inschakelt is dat wel een minpunt voor jouw 'goede wil'. (Tenzij je dat al gedaan hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Heb je enig idee wat de aanleiding geweest kan zijn dat hun gedrag zo is om geslagen? Ook al is het heel onredelijk van hun, wat denk je dat hun motivatie hiervoor is?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
Om even een illusie uit de lucht te helpen - met een advocaat / rechtsbijstand ben je niet fulltime bezig. Dat zijn lang slepende processen waar het meeste bestaat uit wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zebby schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:28:
Om even een illusie uit de lucht te helpen - met een advocaat / rechtsbijstand ben je niet fulltime bezig. Dat zijn lang slepende processen waar het meeste bestaat uit wachten.
En je ook niet echt garanties hebt dat het daarna opgelost is. Zie bijvoorbeeld programma's als Rijdende Rechter, wanneer ze teruggaan om te kijken of de zaak inderdaad geholpen heeft of niet onder het mom 'hoe is het nu met'.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 21:58

flessuh

Set sail for fail!

Wel heel leuk en aardig die suggesties van verhuizen maar met camera's op je huis gericht zullen veel kopers ook huiverig zijn. Uitgaande dat ze ietswat na kunnen denken in ieder geval.

Wat dat betreft zou je dit als directe waardevermindering van je woning kunnen zien. Ook al hopelijk tijdelijk.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zebby schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:28:
Wachten en betalen bij de eerste optie. Ik weet ook niet of dat veel uit gaat halen als ze zo onredelijk redeneren.

Is het eigenlijk een van de personen van de buren die het veroorzaakt of beiden?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:30:
En je ook niet echt garanties hebt dat het daarna opgelost is. Zie bijvoorbeeld programma's als Rijdende Rechter, wanneer ze teruggaan om te kijken of de zaak inderdaad geholpen heeft of niet onder het mom 'hoe is het nu met'.
De enige hoop die je kunt hebben is dat als je bij de rechter staat, de rechter meegaat in het verhaal dat je langdurig wordt getreiterd. Een rechter kan dan ook nog maatregelen opnemen dat er niet nog meer gebeurd (eventueel met een dwangsom).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:17
Waarom zegt niemand Rijdende Rechter? :7 Daar is ie toch voor? Kunnen wij ook meegenieten. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:12
R.Mats schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:12:
[...]

Ik geloof dat het een anti katten strip wordt genoemt. btw wij hebben geen katten 8)7
En zelfs dan, deze strip houdt echt geen katten tegen om van de ene tuin naar de andere te gaan. Die lopen wel om, of gaan via de hoger schutting.
De strip lijkt me dan ook niet bedoeld tegen katten, maar tegen jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zou toch voor juridische bijstand gaan.

Voor de politie is dit niet boeiend, want geen schade en geen bloed.
Gemeente zou het ook aan hun derriere kunnen oxideren, dat een paar buren een ruzietje hebben.
Als het huur is, hebben woningbouwv's er vaak ook niet echt heel veel zin in.

Ik heb een paar burenakkefietjes uit de hand zien lopen, en eigenlijk kwam er pas enige rust in de tent op het moment dat er een advocaat in de arm werd genomen. Toen werd het ook pas serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:53
chaoscontrol schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:37:
Waarom zegt niemand Rijdende Rechter? :7 Daar is ie toch voor? Kunnen wij ook meegenieten. :+
Volgens mij moeten beide partijen akkoord zijn om daaraan mee te doen. Met dergelijke buren lijkt mij dat een uitdaging.

Omdat TS zegt dat het opeens is begonnen ben ik wel benieuwd of hij zelf een idee heeft van de mogelijke oorzaak. Ben ook wel benieuwd naar de relatie vóór dit begon. Het is steeds minder vanzelfsprekend dat buren elkaar kennen en zoals het gezegde luid: onbekend maakt onbemind.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:19
In ieder geval voor de camera's, waarom geen handhavingsverzoek (dat klinkt vrijblijvender dan het is) starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Technische tip: Koop zo'n infrarood lamp, model bouwspot, bij de AliE dan kun je die camera's volledig overbelichten (zonder dat je zelf in een zee van licht zit omdat wij infrarood niet kunnen zien).

bijvoorbeeld deze of deze.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
ImNotnoa schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:47:

De perfecte Tweakers oplossing voor een buren probleem. Het werkt conflict-escalerend, is borderline illegaal en vereist technische snufjes die geen normaal mens voorhanden heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R.Mats
Er wordt gevraagd naar wat de aanzet zou kunnen zijn geweest.

Toen ons huis werd gebouwd stond hun huis er al, tijdens het heien hadden ze ervoor gezorgt dat het stop werd gezet zodat er een meter bij MOEST komen. Dat geintje heeft ons 1500€ gekost. in 2019-2020 hebben deze mensen een aanbouw laten aanleggen voor een mantel zorg huisje van de moeder van de vrouw. Hier moesten ze ook voor heien, tijdens het heien waren de trillingen enorm voelbaar en hebben wij alleen een whatsapp berichtje naar haar gestuurd of ze wat rustiger aan konden doen. Vanaf dat moment keken ze ons voor de deur al scheef aan maar het was nog niet compleet raak. Maanden niks meer van gehoord, ze hebben het hek in de achtertuin verhoogt die daarvoor nog laag was de laatste 1 meter.

Moeders woonde een aantal maanden in die mantel aanbouw, moeders kende mijn oma en wij hebben zo dus vernomen dat ze in dat huis werd mishandeld, lees controle kwijt over haar bankrekening waarmee de boodschappen voor het hele huis werd gedaan en een nieuwe tv werd gekocht etc, elke dag verbaal aangevallen tot schreeuwen aan toe (dit hebben wij wel een paar keer in de tuin gehoord maar hebben het genegeerd). Vervolgens heeft moeders dit via de huisarts gemeld en er is een heel proces gestart. Op dat moment hadden we misschien 1 a 2 keer die moeder gesproken toen ze aan het wandelen was.

Dat is het moment wanneer de eerste beschuldigingen kwamen dat wij haar moeder aan het helpen waren en dat mijn moeder hun bankrekeningen bespioneerde (mijn moeder werkt bij ING Lease niet de ING bank en was toen al een jaar niet actief vanwege Chemo). Die beschuldigingen waren dus al van tafel geveegd en sinds dien komen ze elke paar weken weer met iets anders. Hoe meer het vanuit ons wordt genegeerd, hoe feller ze worden.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.