Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 160 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:44
Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
Wat wil je daar mee zeggen? Ik blijf het apart vinden, Viaplay is het enige bedrijf waarover mensen de beursberichten posten en zich verkneukelen over de slechte cijfers,blijkbaar in de hoop dat het failliet gaat ofzo?
Ik deel de cijfers omdat ik het vooral interessant vind hoe het zich ontwikkelt. Aandeelhouders willen knaken zien, dus die speculeren natuurlijk maximaal. Het feit dat ze na de ‘rise’ van het aandeel in afgelopen maanden, nu weer zo zakken, wel gewoon aan dat de het allemaal niet zo gemakkelijk voor hen gaat. Gekoppeld aan de cijfers van Q3 is dan dus ook dat we, als (potentiële) klant van het bedrijf geen verbetering van de kwaliteit hoeven te verwachten komende maanden.
Aartstyle schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:28:
[...]
Commentaar van VIaplay zelf is dat het conform de seizoensverwachting is. Er zal wel weer een prijsverhoging aankomen en extra advertenties vanaf 1 januari schat ik zo in.
Kans op verhoging is er natuurlijk altijd. Feit dat het natuurlijk beetje lariekoek is, moet wel duidelijk zijn.
Q3 is vanaf 1 juli tot 30 september.
Eind mei waren de voetbalcompetities klaar en begonnen half augustus weer.
F1 heeft eind juli de laatste race gehad voor de zomerstop en dat begon eind augustus opnieuw.
Natuurlijk mis je als bedrijf dan inkomsten, maar het aantal abonnees zou dan wel vergelijkbaar moeten zijn.
En juist die abonnees zijn interessant, want daarmee kan je ook beetje volgen hoe de tendens is. Helaas van ESPN, ZiggoSport en DAZN-NL geen cijfers beschikbaar

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-11 08:07
Je krijgt zo om 21:00 uur Brentford - Liverpool, maar is niet te vinden nu op Viaplay Premier League, maar wel de wedstrijden van morgen :?

Update: Wordt uitgezonden op Prime. Maar daar zouden toch alleen de zaterdagmiddag half 2 wedstrijden uitgezonden worden? :?

[ Voor 46% gewijzigd door desalniettemin op 25-10-2025 20:37 ]

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:32:
Je krijgt zo om 21:00 uur Brentford - Liverpool, maar is niet te vinden nu op Viaplay Premier League, maar wel de wedstrijden van morgen :?

Update: Wordt uitgezonden op Prime. Maar daar zouden toch alleen de zaterdagmiddag half 2 wedstrijden uitgezonden worden? :?
WT.. waarom maken ze niet een link naar Prime dan?

Het is ook echt typisch Viaplay, communiceren is niet hun sterkste kant. Blij als ze failliet zijn.

Ik heb geen Viaplay+, maar betekent dat het daar ook niet is dan?

• desalniettemin
HollowGamer schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:46:
[...]

WT.. waarom maken ze niet een link naar Prime dan?

Het is ook echt typisch Viaplay, communiceren is niet hun sterkste kant. Blij als ze failliet zijn.

Ik heb geen Viaplay+, maar betekent dat het daar ook niet is dan?
Wat is Viaplay+ Is dat de versie zonder reclame?

• HollowGamer
  • Niet online
desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:52:
[...]

Wat is Viaplay+ Is dat de versie zonder reclame?
Nou nee lol.

Het is een TV zender met reclame, en je krijgt er de online dienst niet bij. Het is een van de slechte deals die je kunt maken, want de content is ook geen 1080p, maar ook 720p die ze doorgaans doorgeven.

Ik heb nog steeds geen idee waarom beide zenders bestaan.

• floris_hack
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-11 08:05

Wedstrijd is nu net begonnen op Prime. Inderdaad niet te zien op Viaplay. Nul communicatie van Viaplay. Ik kan kijken omdat ik abonnee ben bij Prime en Viaplay maar wat Viaplay doet is klantonvriendelijk en lijkt me juridisch aanvechtbaar.

• desalniettemin
floris_hack schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:03:
[...]

Wedstrijd is nu net begonnen op Prime. Inderdaad niet te zien op Viaplay. Nul communicatie van Viaplay. Ik kan kijken omdat ik abonnee ben bij Prime en Viaplay maar wat Viaplay doet is klantonvriendelijk en lijkt me juridisch aanvechtbaar.
Prime buffert nu de hele tijd. Is niet om aan te gluren :( Met Brave, niet met Firefox. Vreemd :?

[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 25-10-2025 21:22 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:10
desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:09:
[...]

Prime buffert nu de hele tijd. Is niet om aan te gluren :( Met Brave, niet met Firefox. Vreemd :?
Via mijn Apple TV geen problemen.

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:35
desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:09:
[...]

Prime bufferen? nog nooit meegemaakt. Prima beeld, kan Viaplay nog van leren.

• HollowGamer
  • Niet online
trinity999 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:25:
[...]

Het vervelende voor ViaPlay is dat Prime in zoveel opzichten beter is, vooral in resolutie/bitrate.

Oh, en de reclame breaks werken wel prima.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
trinity999 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:25:
[...]

Het beeld is echt heel erg goed. Mijn Prime abo loopt nog tot eind dit jaar. Voor Prime Video heb ik nog een kleine kijklijst. Deze heb ik wel afgerond over een paar weken. Ik weet niet ik Prime ga aanhouden.
Als Viaplay ooit stopt in NL en de PL volledig over gaat naar Prime, dan wil ik een abo wel weer overwegen. En F1 naar Apple TV, dan ben ik helemaal happy. :)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001

Mystikal

It never hurts to help!

Ik was ook al aan het zoeken. Ik ga morgen eerst een mail sturen. Ook het darten is al de hele dag vol met hick-ups. Bizar gewoon. Normaal gesproken geen problemen eigenlijk.

Basement Bios ---- Exo-S

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:23
Ik kreeg net ineens een Lotto reclame toen de kwali van de F1 begon. Nog geen auto’s op de de track maar toch. Geen reclame tussendoor is geen .. uhm reclame tussendoor?

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:28
Beakzz schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 23:01:
Ik kreeg net ineens een Lotto reclame toen de kwali van de F1 begon. Nog geen auto’s op de de track maar toch. Geen reclame tussendoor is geen .. uhm reclame tussendoor?
Idem hier.. ik ga er maar even vanuit dat het een foutje was. Heb het duurste abbo, bewust genomen omdat ik me kapot erger aan de reclames tussendoor.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:47

Dit was ook officieel de wedstrijd van 13.30. Zie ook:
https://www.vi.nl/nieuws/...-amazon-wordt-uitgezonden

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001

Mystikal

It never hurts to help!

Ah, dan zal mijn klacht niet veel zin hebben, behalve dat er slecht gecommuniceerd is en dat het darten drama was om te kijken.

Basement Bios ---- Exo-S

• desalniettemin
Aha, maar waarom vermelden ze dat dan niet op de website? |:(

• desalniettemin
HollowGamer schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:52:
[...]

Het vervelende voor ViaPlay is dat Prime in zoveel opzichten beter is, vooral in resolutie/bitrate.

Oh, en de reclame breaks werken wel prima.
Je moet wel je add blocker uitzetten, als je dat gebruikt, want anders is het niet 1080p.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:28
desalniettemin schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:05:
[...]

Aha, maar waarom vermelden ze dat dan niet op de website? |:(
Wie Viaplay? Dat is nou net het grijze gebied, maar ook ziggo maakt zich daar schuldig aan. Als er rechten gekocht worden lees je het overal, maar als ze rechten kwijtraken is het stil. Dat ze dat niet uitgebreid communiceren snap ik wel, maar zelfs op hun eigen website blijft vaak staan dat ze iets uitzenden wat allang weg is.

Zie wel dat viaplay nu zegt dat 342 wedstrijden premier league live hebben. Dat klinkt natuurlijk goed, want er zijn weinig mensen die gaan rekenen hoeveel wedstrijden er eigenlijk zijn in het jaar. In verband met europese verplichtingen zijn het vaak de topploegen die om 13:30 spelen volgens mij. Dus relatief ook vaak Liverpool die je dan niet te zien krijgt. Morgen dus ook geen liverpool, wedstrijd was weer van origine een 13:30 wedstrijd.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aartstyle schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:40:
[...]

Zie wel dat viaplay nu zegt dat 342 wedstrijden premier league live hebben. Dat klinkt natuurlijk goed, want er zijn weinig mensen die gaan rekenen hoeveel wedstrijden er eigenlijk zijn in het jaar. In verband met europese verplichtingen zijn het vaak de topploegen die om 13:30 spelen volgens mij. Dus relatief ook vaak Liverpool die je dan niet te zien krijgt. Morgen dus ook geen liverpool, wedstrijd was weer van origine een 13:30 wedstrijd.
Ik zie het probleem niet helemaal? Als de wedstrijd oorspronkelijk om 13.30 op Prime te zien zou zijn en deze vanwege die verplichtingen verplaatst is naar 21.00 dan is er behalve het tijdstip toch niet zoveel anders? zeker niet qua toezeggingen? Dus Liverpool is prima te zien. Om 21.00 op Prime (Zoals ook al de bedoeling was).

Dat Prime een aantal wedstrijden per jaar heeft overgenomen is onderdeel van een hele andere disussie.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 31-10-2025 11:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:44

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is een beetje zeuren om het zeuren op Viaplay hoor. Zij kunnen er toch geen drol aan doen dat de FA deze wedstrijd qua tijd verplaatst. Prime heeft volgens dat artikel het recht om één wedstrijd per weekend uit te zenden.

Nog even afgezien van het feit dat Liverpool al tijden niet om aan te gluren is :+

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 31-10-2025 11:56 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:32
Ja en het staat al vast dat dat elk speelweekend die 13:30 wedstrijd is. Dat vervalt natuurlijk niet als de wedstrijd verplaatst wordt.
Past wel bij de hetze tegen Viaplay.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Viaplay had na de deal natuurlijk wel degelijk een communiqué de deur uit moeten doen met meer uitleg over welke wedstrijden het betreft en een link naar deze pagina. Juist omdat ze maar een deel van de wedstrijden zijn kwijtgeraakt, geeft dat veel onduidelijkheid bij de kijker.

Henk & Ingrid hebben waarschijnlijk net aan meegekregen dat het om de half twee wedstrijden op zaterdag gaat, maar de meeste mensen hebben natuurlijk geen idee welke wedstrijd oorspronkelijk een half twee wedstrijd was. Verder zijn er straks ook speelrondes doordeweeks en rond de feestdagen die helemaal geen oorspronkelijke half twee wedstrijd kennen. En daar gaat Prime Video er ook gewoon steeds een van uitzenden. Dat hadden ze best wel wat netter mogen communiceren met een eenmalige aankondiging inclusief die link.

En laten we nu niet doen alsof Viaplay die hetze niet voor 99,9% aan zichzelf te danken heeft. Het is eigenlijk totaal bezopen als je ziet hoe vaak daar iets fout gaat in vergelijking met de concurrentie. Je kunt niet verwachten dat mensen daar niet op gaan reageren...

• HollowGamer
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:37:
Ja en het staat al vast dat dat elk speelweekend die 13:30 wedstrijd is. Dat vervalt natuurlijk niet als de wedstrijd verplaatst wordt.
Past wel bij de hetze tegen Viaplay.
Hetze? Ik mag 2 abonnementen nemen, en als het straks nog slechter gaat, komt daar nog een bij.

• desalniettemin
Aartstyle schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:40:
[...]

Wie Viaplay? Dat is nou net het grijze gebied, maar ook ziggo maakt zich daar schuldig aan. Als er rechten gekocht worden lees je het overal, maar als ze rechten kwijtraken is het stil. Dat ze dat niet uitgebreid communiceren snap ik wel, maar zelfs op hun eigen website blijft vaak staan dat ze iets uitzenden wat allang weg is.

Ik vind het nog steeds oplichting, want ze hebben eerst de prijzen verhoogd en hebben dan opeens de zaterdag half 2 wedstrijden verkocht aan Prime.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:50:
Viaplay had na de deal natuurlijk wel degelijk een communiqué de deur uit moeten doen met meer uitleg over welke wedstrijden het betreft en een link naar deze pagina. Juist omdat ze maar een deel van de wedstrijden zijn kwijtgeraakt, geeft dat veel onduidelijkheid bij de kijker.

Henk & Ingrid hebben waarschijnlijk net aan meegekregen dat het om de half twee wedstrijden op zaterdag gaat, maar de meeste mensen hebben natuurlijk geen idee welke wedstrijd oorspronkelijk een half twee wedstrijd was. Verder zijn er straks ook speelrondes doordeweeks en rond de feestdagen die helemaal geen oorspronkelijke half twee wedstrijd kennen. En daar gaat Prime Video er ook gewoon steeds een van uitzenden. Dat hadden ze best wel wat netter mogen communiceren met een eenmalige aankondiging inclusief die link.

En laten we nu niet doen alsof Viaplay die hetze niet voor 99,9% aan zichzelf te danken heeft. Het is eigenlijk totaal bezopen als je ziet hoe vaak daar iets fout gaat in vergelijking met de concurrentie. Je kunt niet verwachten dat mensen daar niet op gaan reageren...
Dus omdat wat mensen te lui zijn om zelf te lezen/iets op te zoeken moet alles maar voorgekauwd worden?

• TexMex
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:56:
[...]

Dus omdat wat mensen te lui zijn om zelf te lezen/iets op te zoeken moet alles maar voorgekauwd worden?
Je neemt een product af dat alle Premier League wedstrijden omvat. Het product wordt opeens een stuk duurder, maar gaat juist mínder wedstrijden omvatten. En daarover stuur je geen enkele berichtgeving naar de klant?

Die klant ontdekt in eerste instantie dat die blijkbaar de half twee wedstrijd op zaterdag niet meer kan zien. Vervolgens komt die erachter dat het ook om heel andere tijdstippen kan gaan. Had die zeker maar moeten opzoeken wat weken geleden officieel als half twee wedstrijd stond ingepland? :') Nog buiten het feit dat er dus ook speelrondes zijn zonder officiële half twee wedstrijd.

Hoe moeilijk is het dan om aan het begin van de competitie even te mailen naar de klant dat er wekelijks één wedstrijd op Prime Video te zien is met een link naar de pagina waarop je kunt zien om welke wedstrijd het gaat? Waarom zou je dat niet doen?

Juist in de positie van Viaplay moet je alles aangrijpen om extra bad press te voorkomen. Dat begrijpen ze daar blijkbaar nog steeds niet, terwijl één simpele mail met informatie al zoveel zou schelen. Nu is het gewoon weer de zoveelste deuk in de toch al slechte reputatie. Maar goed, als ze daar zelf geen probleem mee hebben, helemaal prima natuurlijk! d:)b

• toolkist
  • Niet online
TexMex schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:44:
[...]

Juist in de positie van Viaplay moet je alles aangrijpen om extra bad press te voorkomen. Dat begrijpen ze daar blijkbaar nog steeds niet, terwijl één simpele mail met informatie al zoveel zou schelen.
Ze hebben daar dondersgoed door dat wat ze ook doen, er wordt toch wel gezeken. Gewoon omdat het viaplay is. Dat toont dit topic ook wel aan.
Al zouden ze nu alles naar 4k gooien dan nog wordt er geklaagd dat het te laat zou zijn, etc.

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:33:
[...]

Ze hebben daar dondersgoed door dat wat ze ook doen, er wordt toch wel gezeken. Gewoon omdat het viaplay is. Dat toont dit topic ook wel aan.
Al zouden ze nu alles naar 4k gooien dan nog wordt er geklaagd dat het te laat zou zijn, etc.
De stream van NFO-UTD kapt er de hele tijd mee.. zelfde als de andere streams de laatste tijd.

• floris_hack
Ben NFO-MUN aan het kijken. Vanaf tweede helft weer regelmatig hangend beeld. Eerste helft geen problemen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

floris_hack schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:38:
Ben NFO-MUN aan het kijken. Vanaf tweede helft weer regelmatig hangend beeld. Eerste helft geen problemen.
Ja ook last van bij BUR-ARS

Elect a clown, expect a circus.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slasher schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:40:
[...]

Ja ook last van bij BUR-ARS
Vreemd. Ik nergens last van. Apart die verschillen.

• HollowGamer
  • Niet online
floris_hack schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:38:
Niet zo zeuren, je wilt gewoon dat ViaPlay faalt.

;)

• TexMex
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:33:
[...]

Dat is ook logisch omdat de performance belachelijk veel slechter is. Vergelijk het eens met het rete stabiele ESPN, Ziggo Sport, Eurosport/HBO Max. Ja, er gaat daar ook weleens wat fout, maar het staat in geen enkele verhouding tot Viaplay. Een duur product dat toch heel gebrekkig is, levert nu eenmaal veel gezeik op. Dan lijkt het me wel zo handig om zelf niet nóg meer slechte pr te creëren door slecht te communiceren.

• floris_hack
HollowGamer schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:46:
[...]

Niet zo zeuren, je wilt gewoon dat ViaPlay faalt.

;)
:)

Ik vermoed dat jij mijn bandbreedte hebt ingepikt ;)

Op de beurs is ViaPlay overigens al bijna op nul aanbeland. Aandeel heeft bijna 100% verlies in 3 jaar. De financiële gegevens heb ik zelf niet bestudeerd maar op basis van het koersverloop ben ik zelf huiverig om een jaarabonnement af te sluiten.

https://finance.yahoo.com/quote/NENTF/

• HollowGamer
  • Niet online
floris_hack schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:17:
[...]

:)

Ik vermoed dat jij mijn bandbreedte hebt ingepikt ;)

Op de beurs is ViaPlay overigens al bijna op nul aanbeland. Aandeel heeft bijna 100% verlies in 3 jaar. De financiële gegevens heb ik zelf niet bestudeerd maar op basis van het koersverloop ben ik zelf huiverig om een jaarabonnement af te sluiten.

https://finance.yahoo.com/quote/NENTF/
Het scheelde niet veel voor mij, en ben nu ook nog op een maand. Dan heb ik geen risico dat ik het geld inderdaad kwijt ben.

Dacht dat het 20 euro was, daar kom ik nog wel overheen.

• toolkist
  • Niet online
TexMex schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:47:
[...]

Dat is ook logisch omdat de performance belachelijk veel slechter is. Vergelijk het eens met het rete stabiele ESPN, Ziggo Sport, Eurosport/HBO Max. Ja, er gaat daar ook weleens wat fout, maar het staat in geen enkele verhouding tot Viaplay. Een duur product dat toch heel gebrekkig is, levert nu eenmaal veel gezeik op. Dan lijkt het me wel zo handig om zelf niet nóg meer slechte pr te creëren door slecht te communiceren.
Je leest niet goed, ik stel dat de mindset richting viaplay inmiddels zo is dat wat ze ook doen er toch wel gezeken wordt. dus ook als nu alles wel in 4k met prima bitrates en weetikhetwat is.
Daarbij is duur subjectief, we zijn wat dat betreft echt niks gewend in NL qua sport streaming en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

toolkist schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:14:
[...]
Daarbij is duur subjectief, we zijn wat dat betreft echt niks gewend in NL qua sport streaming en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Zo zal viaplay vast wel de Nederlandse markt hebben onderzocht. Welke prijs accepteren wij waar zij ondermaatse prestaties mogen leveren en dat we dan ook nog in onze handjes mogen klappen van geluk?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Pagina: 1 ... 160 161 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2