Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 159 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 16:26
AvK schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:57:
Wees blij dat het uitgezonden wordt. Springt Viaplay es een keer in een gat om kijkers te plezieren.
Is het weer niet goed.
Dat is te makkelijk. Ja, ik ben blij dat Viaplay dit uitzendt, maar als je zo makkelijk onder je belofte uit kunt komen om geen reclame uit te zenden (waar mensen dik voor betalen), wat is die dan waard?
Vandaar ook mijn vraag of dit is aangekondigd, eventueel met een excuus waaruit blijkt dat men er weken aan gewerkt heeft om reclame te voorkomen, maar dat dat helaas niet gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
HollowGamer schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:46:
[...]

Dit krijg je als je mensen eruit gooit, en denkt als CEO dat een AI het wel op kan lossen.

Westerveld mag je voor mij ook niet meer uitnodigen. Snap dat je Liverpool-fan bent, maar zet hem dan alleen bij die wedstrijden neer. Bij alles 'jammer dat die bal erin gaat'.. ga er gewoon niet zitten.
Ik kijk nabeschouwingen bijna nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
AvK schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:57:
Wees blij dat het uitgezonden wordt. Springt Viaplay es een keer in een gat om kijkers te plezieren.
Is het weer niet goed.
Eerst verhogen ze de prijzen en dan verkopen ze de zaterdag half 2 wedstrijden aan Amazon Prime. Ik noem dat oplichting. Plus de beeldkwaliteit is nog steeds waardeloos. En gisteren ook weer dat opeens de beeldkwaliteit 360p wordt, terwijl mijn internetverbinding goed is. Vooral als je wedstrijden terug kijkt gebeurt dit regelmatig en moet je steeds verversen om het weer goed te krijgen. Het is gewoon ruk voor wat je betaald.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 15:11
DeJurist schreef op maandag 29 september 2025 @ 00:15:
[...]

Dat kan dus niet als je aan een jaarabonnement vast zit.
Dat kan prima, maar je moet even doorzetten.

Als jij je abbo hebt afgesloten voordat duidelijk was dat ze de 13:30 wedstrijden op zaterdag niet meer hebben, dan kan jij gewoon onder je contract uit.

Alleen zal Viaplay het je niet makkelijk maken. Dus je zal het wellicht via de ACM of andere instanties moeten doen. Maar je staat in je recht hoor.

Maar even voor iedereen hier voor de honderdste keer. Zeg nu gewoon je abbo op, menig tweaker roept al jaren dat dit bedrijf niet te vertrouwen is en het blijkt keer op keer. Toch zijn er nog steeds mensen die weer een jaarabbo afsluiten wegens gebrek aan alternatieven. En je hebt gelijk dat er geen legale alternatieven zijn voor engels voetbal, maar je zal even door de zure appel heen moeten en toch je contract opzeggen en wachten totdat ze failliet zijn. Dit gedrag belonen met een nieuw jaarcontract zal de problemen echt niet doen verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:54
Aartstyle schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:30:
[...]

Als jij je abbo hebt afgesloten voordat duidelijk was dat ze de 13:30 wedstrijden op zaterdag niet meer hebben, dan kan jij gewoon onder je contract uit.

Alleen zal Viaplay het je niet makkelijk maken. Dus je zal het wellicht via de ACM of andere instanties moeten doen. Maar je staat in je recht hoor.

Maar even voor iedereen hier voor de honderdste keer. Zeg nu gewoon je abbo op, menig tweaker roept al jaren dat dit bedrijf niet te vertrouwen is en het blijkt keer op keer. Toch zijn er nog steeds mensen die weer een jaarabbo afsluiten wegens gebrek aan alternatieven. En je hebt gelijk dat er geen legale alternatieven zijn voor engels voetbal, maar je zal even door de zure appel heen moeten en toch je contract opzeggen en wachten totdat ze failliet zijn. Dit gedrag belonen met een nieuw jaarcontract zal de problemen echt niet doen verdwijnen.
Zeg ze nou niet hoe ze het moeten oplossen, deze soap eh dit forum is toch fantatisch om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
[...]

Dit dus...

Mensen die online klagen interesseert ze totaal niet, hoe groot of klein het bereik van een online platform ook is.

Er is maar 1 ding dat telt: het aantal abonnees. Dat aantal bepaalt direct de inkomstenstroom uit abonnementen en indirect de inkomstenstroom uit advertenties.

Met klachten over de service of kwaliteit, of dat nu online of rechtstreeks naar ViaPlay gedaan wordt, zal nooit wat worden gedaan zolang het geen consequenties heeft voor het aantal abonnees.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

Prima post dit @Aartstyle
Misschien is ingebreke stellen ook nog wel mogelijk omdat het ze blijkbaar niet lukt om reguliere zaken goed te laten verlopen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DeJurist schreef op maandag 29 september 2025 @ 00:15:
[...]

Dat kan dus niet als je aan een jaarabonnement vast zit.
Even los van de post met mogelijkheden van @Aartstyle , kan je natuurlijk wel dat jaar abbo opzeggen. Je hebt dan alleen nog een flinke resterende tijd dat je naar Viaplay kan blijven kijken, afhankelijk van waar je was met je jaar abbo. Het gaat om de handeling, het opzeggen. Jaar abbo of niet, is niet zo relevant. :)

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 29-09-2025 16:42 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:40:
[...]

Dit dus...

Mensen die online klagen interesseert ze totaal niet, hoe groot of klein het bereik van een online platform ook is.

Er is maar 1 ding dat telt: het aantal abonnees. Dat aantal bepaalt direct de inkomstenstroom uit abonnementen en indirect de inkomstenstroom uit advertenties.

Met klachten over de service of kwaliteit, of dat nu online of rechtstreeks naar ViaPlay gedaan wordt, zal nooit wat worden gedaan zolang het geen consequenties heeft voor het aantal abonnees.
Ik uit ervaring zeggen dat er enkel voor F1 een (legaal) alternatief is.

De rest klinkt leuk op papier, maar is misschien op gebied van freezes en betrouwbaarheid (veel vallen weg of worden opgerold), misschien nog wel slechter dan Viaplay.

De enige hoop is dat Prime of een ander bedrijf het overneemt. Ziggo moeten we niet hebben, die zend de helft niet uit, daarom was ik ook zo blij met Viaplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
Automatisch genereerde e-mail....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVFbl1I_p3i7YoTzXdo8TQ4AzZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5y2zqcfrUhEWoh1MOQqrhdkG.png?f=fotoalbum_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:17
[...]

In het recht bestaat een wezenlijk verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Het eerste ziet op de juridische merites van een zaak: de regels, bepalingen en beginselen die in theorie aan jouw kant staan. Het tweede betreft de daadwerkelijke uitkomst van een procedure of geschil, waarbij bewijsvoering, procedurele aspecten en de inzet van de wederpartij doorslaggevend kunnen zijn.

Het enkele feit dat een partij tekortschiet, betekent nog niet automatisch dat je snel of effectief jouw gelijk ook daadwerkelijk zult afdwingen. Je kunt een wederpartij wel in gebreke stellen, maar vaak blijft het er in de praktijk op neerkomen dat de dienst uiteindelijk toch (zij het gebrekkig of vertraagd) wordt geleverd. Daarmee verdwijnt veelal de grondslag voor verdere maatregelen of een schadevergoeding.

Voorts is het van belang dat een geschil bij een geschillencommissie gemiddeld meerdere maanden in beslag neemt. Gezien de resterende looptijd van mijn abonnement - tot begin februari 2026, dus nog een kleine vier maanden - is de vraag gerechtvaardigd of een dergelijke procedure zinvol is. De kosten, tijd en energie die gemoeid gaan met een proces wegen niet op tegen de baten die in dit geval te behalen zijn.

Daarnaast dient benadrukt te worden dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) geen klachten van individuele consumenten in behandeling neemt en bovendien niet over de middelen beschikt om in individuele gevallen handhavend op te treden. Het idee dat dit via de ACM kan worden opgelost, is derhalve een misvatting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:17
remco_k schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:41:
[...]

Even los van de post met mogelijkheden van @Aartstyle , kan je natuurlijk wel dat jaar abbo opzeggen. Je hebt dan alleen nog een flinke resterende tijd dat je naar Viaplay kan blijven kijken, afhankelijk van waar je was met je jaar abbo. Het gaat om de handeling, het opzeggen. Jaar abbo of niet, is niet zo relevant. :)
Het abonnement eindigt van rechtswege zodra de contractuele einddatum is verstreken. Ik hoef daarvoor verder geen actie te ondernemen, en daarmee is het voor mij ook meteen afgelopen met Viaplay. Daarna zal ik het op een andere manier oplossen (zonder daar verder op in te gaan), maar voor mij is het nu echt genoeg geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 16:26
Ik blijf problemen houden met de UI/UX in de app. Vanmorgen vroeg wakker. Weet je wat, we zetten de Vrooooom van gisterenavond even aan via de app op mijn 2019 Samsung. Op de eerste pagina staat hij niet. Bij de “belangrijkste uitzendingen” staat wel autosport, maar allemaal zaken van later vandaag. Daar kun je dus nu niets mee. Vreemd.

Dan maar naar “Sport”. Ook daar weer bij “Hoofduitzendingen” alleen toekomstige races of VT3. Geen Vroooom. Dus naar “F1. Bovenaan VT3 die pas over twee uur begint. Daaronder samenvattingen van de race van vorig jaar en Azerbeidzjan. Bij de “Huidige uitzendingen” ondanks de naam alleen toekomstige uitzendingen. Bij “meer Formule 1” geen Vrooom. Bij “Studio Formule 1” de Vroooms over Azerbeidzjan, Faster Food en Slipstream. Niet de meest recente Vroooom. Uiteindelijk via de zoekfunctie bij de Vroooom van gisteravond terechtgekomen. Blijft bij het aanklikken overigens een gok omdat het plaatje noch de naam van de race, noch datum bevat.

Dan moet je eerst vijf minuten doorspoelen - waarom is dit er vannacht niet afgehaald? Goed op de klok letten tot 22.25 bereikt is. Bij de reclame (ik heb een reclameloos abonnement) weer doorspoelen - waarom is dit er vannacht niet uitgeknipt? Er loopt wel een klok mee die aftelt, maar omdat het beeld stilstaat bij het doorspoelen kom je toch halverwege een gesprek binnen.

De vraag komt op of ik nou zoiets geks wil - de Vroooom van gisteravond bekijken. Waarom is dat zo moeilijk? Ligt dat aan mij, mijn TV of aan Viaplay? Vraag ik zulke gekken dingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Rallye schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:26:
De vraag komt op of ik nou zoiets geks wil - de Vroooom van gisteravond bekijken. Waarom is dat zo moeilijk? Ligt dat aan mij, mijn TV of aan Viaplay? Vraag ik zulke gekken dingen?
De app is voor mijn 75% van de reden om te stoppen. Ik kan echt niets vinden. Zelfs gewoon de kwali 4 uur later terug kijken is de enige manier hoe ik dat kan vinden: Sport -> F1 -> Schedule -> op zoek naar de zaterdag, maar als de uitzending om 14:55 begint staat ie in het 14:00 blok.

De andere 25% is het trieste gedoe met een live uitzending starten maar dan die 5 minuten klok. Echt, ben ik een baby of zo 8)7 Ik weet dat de uitzending om 14:30 begint. Ik hoef geen klok. Oh en dat als je een live programma begint te kijken en je stopt, dat je niet gewoon later verder kan gaan waar je bent gebleven. En dan negeer ik nog even vroom waarbij je dan geen reclame ziet maar wel 5 minuten niets. Dat is niet per se minder irritant dan reclame |:(

Ik ga wel gewoon via F1 tv kijken. Dan maar een slaapverwekkende voorbeschouwing (informatief misschien beter te noemen, maar ik vind de voorbeschouwing bij ViaPlay wel leuk) maar ik ben er ook wel klaar mee. En dan maar weer airplay naar de TV in plaats van een handige app.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Crazy D schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:53:
[...]

De app is voor mijn 75% van de reden om te stoppen. Ik kan echt niets vinden. Zelfs gewoon de kwali 4 uur later terug kijken is de enige manier hoe ik dat kan vinden: Sport -> F1 -> Schedule -> op zoek naar de zaterdag, maar als de uitzending om 14:55 begint staat ie in het 14:00 blok.

De andere 25% is het trieste gedoe met een live uitzending starten maar dan die 5 minuten klok. Echt, ben ik een baby of zo 8)7 Ik weet dat de uitzending om 14:30 begint. Ik hoef geen klok. Oh en dat als je een live programma begint te kijken en je stopt, dat je niet gewoon later verder kan gaan waar je bent gebleven. En dan negeer ik nog even vroom waarbij je dan geen reclame ziet maar wel 5 minuten niets. Dat is niet per se minder irritant dan reclame |:(

Ik ga wel gewoon via F1 tv kijken. Dan maar een slaapverwekkende voorbeschouwing (informatief misschien beter te noemen, maar ik vind de voorbeschouwing bij ViaPlay wel leuk) maar ik ben er ook wel klaar mee. En dan maar weer airplay naar de TV in plaats van een handige app.
Het stomme is dat ze dit allemaal automatisch kunnen skippen. Je kunt het achteraf eruit knippen, maar je kan gewoon een record programma doen, die bijvoorbeeld skipt bij reclame en intros.. je kunt zelfs sections maken, die in de stream laten zitten, maar wel skipbaar malen in de player.

Ik ben echt een leek nog op dat gebied, maar het blijft gek dat Viaplay daar dus nog nooit van heeft gehoord. Vaak mag ik de stream ook opnieuw opstarten, omdat het reclame blok niet werkt of blijft hangen.

Verder snap ik hun TV zenders strategie echt niet. Gisteren was er Duits voetbal op.. met Engels commentaar. Zijn mensen die TV kijken, juist niet diegene die daar op zitten te wachten? De jeugd kijkt wel die streams, maar het zou mij verbazen, zelfs de BBC heeft ondertitel streams en een eigen BBC NL kanaal voor die reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rallye schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:26:
Ik blijf problemen houden met de UI/UX in de app. Vanmorgen vroeg wakker. Weet je wat, we zetten de Vrooooom van gisterenavond even aan via de app op mijn 2019 Samsung. Op de eerste pagina staat hij niet. Bij de “belangrijkste uitzendingen” staat wel autosport, maar allemaal zaken van later vandaag. Daar kun je dus nu niets mee. Vreemd.

Dan maar naar “Sport”. Ook daar weer bij “Hoofduitzendingen” alleen toekomstige races of VT3. Geen Vroooom. Dus naar “F1. Bovenaan VT3 die pas over twee uur begint. Daaronder samenvattingen van de race van vorig jaar en Azerbeidzjan. Bij de “Huidige uitzendingen” ondanks de naam alleen toekomstige uitzendingen. Bij “meer Formule 1” geen Vrooom. Bij “Studio Formule 1” de Vroooms over Azerbeidzjan, Faster Food en Slipstream. Niet de meest recente Vroooom. Uiteindelijk via de zoekfunctie bij de Vroooom van gisteravond terechtgekomen. Blijft bij het aanklikken overigens een gok omdat het plaatje noch de naam van de race, noch datum bevat.

Dan moet je eerst vijf minuten doorspoelen - waarom is dit er vannacht niet afgehaald? Goed op de klok letten tot 22.25 bereikt is. Bij de reclame (ik heb een reclameloos abonnement) weer doorspoelen - waarom is dit er vannacht niet uitgeknipt? Er loopt wel een klok mee die aftelt, maar omdat het beeld stilstaat bij het doorspoelen kom je toch halverwege een gesprek binnen.

Klopt, klachten over de UI/UX in de app zijn de laatste tijd wat ondergesneeuwd door alle overige problemen, maar de app is inderdaad ook nog steeds dramatisch. Er zitten allerlei onlogische zaken in, vooral bij het terugkijken (zaken die moeilijk of niet zijn terug te vinden, de meest recente uitzendingen die gek genoeg achteraan staan). En dat kan ook nog per platform verschillen (voor Android is het bijvoorbeeld iets beter dan voor Android TV).

Ik heb die vorige CEO van Viaplay Nederland (hoeveel hebben ze er inmiddels gehad?) toen op X een lijstje met simpele verbeterpunten voor de app gestuurd. Hij kon zich daar helemaal in vinden, maar er gebeurde uiteraard niets mee.

Het blijft echt op elk gebied een budget streamingdienst met premium prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

Het stomme is dat ze dit allemaal automatisch kunnen skippen. Je kunt het achteraf eruit knippen, maar je kan gewoon een record programma doen, die bijvoorbeeld skipt bij reclame en intros.. je kunt zelfs sections maken, die in de stream laten zitten, maar wel skipbaar malen in de player.

Ik ben echt een leek nog op dat gebied, maar het blijft gek dat Viaplay daar dus nog nooit van heeft gehoord. Vaak mag ik de stream ook opnieuw opstarten, omdat het reclame blok niet werkt of blijft hangen.

Verder snap ik hun TV zenders strategie echt niet. Gisteren was er Duits voetbal op.. met Engels commentaar. Zijn mensen die TV kijken, juist niet diegene die daar op zitten te wachten? De jeugd kijkt wel die streams, maar het zou mij verbazen, zelfs de BBC heeft ondertitel streams en een eigen BBC NL kanaal voor die reden.
Hun TV zenders zouden ze juist veel beter moeten inzetten, en veel meer live sport uitzenden. Viaplay heeft best wel een mooi pakket aan sportrechten, maar de tvzenders, zenden maar bar weinig uit (hoofdzakelijk het scherm, met aankomende programmering) . tevens vaak dezelfde programmering op Viaplay TV, en Viaplay TV+

Het bedieningsgemak (oa bij KPN, met terug kijken vanuit de gids) , en de (veel betere) beeldkwaliteit, van de liniaire zenders zouden ze moeten benutten! Dat gek*t met die streams en Apps ben ik spuugzat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:40

timvanloon

Intel or AMD?

Weer veel haperingen bij Viaplay zucht

2 x Marstek V3.0 v139 LAN - CT003 v117 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:08

Pimmuz

Roar

Beeld/Audio loopt ook niet erg lekker.
Pagina: 1 ... 159 160 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2