Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 160 161 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:59
AvK schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:57:
Wees blij dat het uitgezonden wordt. Springt Viaplay es een keer in een gat om kijkers te plezieren.
Is het weer niet goed.
Dat is te makkelijk. Ja, ik ben blij dat Viaplay dit uitzendt, maar als je zo makkelijk onder je belofte uit kunt komen om geen reclame uit te zenden (waar mensen dik voor betalen), wat is die dan waard?
Vandaar ook mijn vraag of dit is aangekondigd, eventueel met een excuus waaruit blijkt dat men er weken aan gewerkt heeft om reclame te voorkomen, maar dat dat helaas niet gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:07
HollowGamer schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:46:
[...]

Dit krijg je als je mensen eruit gooit, en denkt als CEO dat een AI het wel op kan lossen.

Westerveld mag je voor mij ook niet meer uitnodigen. Snap dat je Liverpool-fan bent, maar zet hem dan alleen bij die wedstrijden neer. Bij alles 'jammer dat die bal erin gaat'.. ga er gewoon niet zitten.
Ik kijk nabeschouwingen bijna nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:07
AvK schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:57:
Wees blij dat het uitgezonden wordt. Springt Viaplay es een keer in een gat om kijkers te plezieren.
Is het weer niet goed.
Eerst verhogen ze de prijzen en dan verkopen ze de zaterdag half 2 wedstrijden aan Amazon Prime. Ik noem dat oplichting. Plus de beeldkwaliteit is nog steeds waardeloos. En gisteren ook weer dat opeens de beeldkwaliteit 360p wordt, terwijl mijn internetverbinding goed is. Vooral als je wedstrijden terug kijkt gebeurt dit regelmatig en moet je steeds verversen om het weer goed te krijgen. Het is gewoon ruk voor wat je betaald.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-10 11:26
DeJurist schreef op maandag 29 september 2025 @ 00:15:
[...]

Dat kan dus niet als je aan een jaarabonnement vast zit.
Dat kan prima, maar je moet even doorzetten.

Als jij je abbo hebt afgesloten voordat duidelijk was dat ze de 13:30 wedstrijden op zaterdag niet meer hebben, dan kan jij gewoon onder je contract uit.

Alleen zal Viaplay het je niet makkelijk maken. Dus je zal het wellicht via de ACM of andere instanties moeten doen. Maar je staat in je recht hoor.

Maar even voor iedereen hier voor de honderdste keer. Zeg nu gewoon je abbo op, menig tweaker roept al jaren dat dit bedrijf niet te vertrouwen is en het blijkt keer op keer. Toch zijn er nog steeds mensen die weer een jaarabbo afsluiten wegens gebrek aan alternatieven. En je hebt gelijk dat er geen legale alternatieven zijn voor engels voetbal, maar je zal even door de zure appel heen moeten en toch je contract opzeggen en wachten totdat ze failliet zijn. Dit gedrag belonen met een nieuw jaarcontract zal de problemen echt niet doen verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Aartstyle schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:30:
[...]

Als jij je abbo hebt afgesloten voordat duidelijk was dat ze de 13:30 wedstrijden op zaterdag niet meer hebben, dan kan jij gewoon onder je contract uit.

Alleen zal Viaplay het je niet makkelijk maken. Dus je zal het wellicht via de ACM of andere instanties moeten doen. Maar je staat in je recht hoor.

Maar even voor iedereen hier voor de honderdste keer. Zeg nu gewoon je abbo op, menig tweaker roept al jaren dat dit bedrijf niet te vertrouwen is en het blijkt keer op keer. Toch zijn er nog steeds mensen die weer een jaarabbo afsluiten wegens gebrek aan alternatieven. En je hebt gelijk dat er geen legale alternatieven zijn voor engels voetbal, maar je zal even door de zure appel heen moeten en toch je contract opzeggen en wachten totdat ze failliet zijn. Dit gedrag belonen met een nieuw jaarcontract zal de problemen echt niet doen verdwijnen.
Zeg ze nou niet hoe ze het moeten oplossen, deze soap eh dit forum is toch fantatisch om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
[...]

Dit dus...

Mensen die online klagen interesseert ze totaal niet, hoe groot of klein het bereik van een online platform ook is.

Er is maar 1 ding dat telt: het aantal abonnees. Dat aantal bepaalt direct de inkomstenstroom uit abonnementen en indirect de inkomstenstroom uit advertenties.

Met klachten over de service of kwaliteit, of dat nu online of rechtstreeks naar ViaPlay gedaan wordt, zal nooit wat worden gedaan zolang het geen consequenties heeft voor het aantal abonnees.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

Prima post dit @Aartstyle
Misschien is ingebreke stellen ook nog wel mogelijk omdat het ze blijkbaar niet lukt om reguliere zaken goed te laten verlopen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DeJurist schreef op maandag 29 september 2025 @ 00:15:
[...]

Dat kan dus niet als je aan een jaarabonnement vast zit.
Even los van de post met mogelijkheden van @Aartstyle , kan je natuurlijk wel dat jaar abbo opzeggen. Je hebt dan alleen nog een flinke resterende tijd dat je naar Viaplay kan blijven kijken, afhankelijk van waar je was met je jaar abbo. Het gaat om de handeling, het opzeggen. Jaar abbo of niet, is niet zo relevant. :)

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 29-09-2025 16:42 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:40:
[...]

Dit dus...

Mensen die online klagen interesseert ze totaal niet, hoe groot of klein het bereik van een online platform ook is.

Er is maar 1 ding dat telt: het aantal abonnees. Dat aantal bepaalt direct de inkomstenstroom uit abonnementen en indirect de inkomstenstroom uit advertenties.

Met klachten over de service of kwaliteit, of dat nu online of rechtstreeks naar ViaPlay gedaan wordt, zal nooit wat worden gedaan zolang het geen consequenties heeft voor het aantal abonnees.
Ik uit ervaring zeggen dat er enkel voor F1 een (legaal) alternatief is.

De rest klinkt leuk op papier, maar is misschien op gebied van freezes en betrouwbaarheid (veel vallen weg of worden opgerold), misschien nog wel slechter dan Viaplay.

De enige hoop is dat Prime of een ander bedrijf het overneemt. Ziggo moeten we niet hebben, die zend de helft niet uit, daarom was ik ook zo blij met Viaplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 19:08
Automatisch genereerde e-mail....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVFbl1I_p3i7YoTzXdo8TQ4AzZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5y2zqcfrUhEWoh1MOQqrhdkG.png?f=fotoalbum_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:23
[...]

In het recht bestaat een wezenlijk verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Het eerste ziet op de juridische merites van een zaak: de regels, bepalingen en beginselen die in theorie aan jouw kant staan. Het tweede betreft de daadwerkelijke uitkomst van een procedure of geschil, waarbij bewijsvoering, procedurele aspecten en de inzet van de wederpartij doorslaggevend kunnen zijn.

Het enkele feit dat een partij tekortschiet, betekent nog niet automatisch dat je snel of effectief jouw gelijk ook daadwerkelijk zult afdwingen. Je kunt een wederpartij wel in gebreke stellen, maar vaak blijft het er in de praktijk op neerkomen dat de dienst uiteindelijk toch (zij het gebrekkig of vertraagd) wordt geleverd. Daarmee verdwijnt veelal de grondslag voor verdere maatregelen of een schadevergoeding.

Voorts is het van belang dat een geschil bij een geschillencommissie gemiddeld meerdere maanden in beslag neemt. Gezien de resterende looptijd van mijn abonnement - tot begin februari 2026, dus nog een kleine vier maanden - is de vraag gerechtvaardigd of een dergelijke procedure zinvol is. De kosten, tijd en energie die gemoeid gaan met een proces wegen niet op tegen de baten die in dit geval te behalen zijn.

Daarnaast dient benadrukt te worden dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) geen klachten van individuele consumenten in behandeling neemt en bovendien niet over de middelen beschikt om in individuele gevallen handhavend op te treden. Het idee dat dit via de ACM kan worden opgelost, is derhalve een misvatting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:23
remco_k schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:41:
[...]

Even los van de post met mogelijkheden van @Aartstyle , kan je natuurlijk wel dat jaar abbo opzeggen. Je hebt dan alleen nog een flinke resterende tijd dat je naar Viaplay kan blijven kijken, afhankelijk van waar je was met je jaar abbo. Het gaat om de handeling, het opzeggen. Jaar abbo of niet, is niet zo relevant. :)
Het abonnement eindigt van rechtswege zodra de contractuele einddatum is verstreken. Ik hoef daarvoor verder geen actie te ondernemen, en daarmee is het voor mij ook meteen afgelopen met Viaplay. Daarna zal ik het op een andere manier oplossen (zonder daar verder op in te gaan), maar voor mij is het nu echt genoeg geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rallye
Ik blijf problemen houden met de UI/UX in de app. Vanmorgen vroeg wakker. Weet je wat, we zetten de Vrooooom van gisterenavond even aan via de app op mijn 2019 Samsung. Op de eerste pagina staat hij niet. Bij de “belangrijkste uitzendingen” staat wel autosport, maar allemaal zaken van later vandaag. Daar kun je dus nu niets mee. Vreemd.

Dan maar naar “Sport”. Ook daar weer bij “Hoofduitzendingen” alleen toekomstige races of VT3. Geen Vroooom. Dus naar “F1. Bovenaan VT3 die pas over twee uur begint. Daaronder samenvattingen van de race van vorig jaar en Azerbeidzjan. Bij de “Huidige uitzendingen” ondanks de naam alleen toekomstige uitzendingen. Bij “meer Formule 1” geen Vrooom. Bij “Studio Formule 1” de Vroooms over Azerbeidzjan, Faster Food en Slipstream. Niet de meest recente Vroooom. Uiteindelijk via de zoekfunctie bij de Vroooom van gisteravond terechtgekomen. Blijft bij het aanklikken overigens een gok omdat het plaatje noch de naam van de race, noch datum bevat.

Dan moet je eerst vijf minuten doorspoelen - waarom is dit er vannacht niet afgehaald? Goed op de klok letten tot 22.25 bereikt is. Bij de reclame (ik heb een reclameloos abonnement) weer doorspoelen - waarom is dit er vannacht niet uitgeknipt? Er loopt wel een klok mee die aftelt, maar omdat het beeld stilstaat bij het doorspoelen kom je toch halverwege een gesprek binnen.

De vraag komt op of ik nou zoiets geks wil - de Vroooom van gisteravond bekijken. Waarom is dat zo moeilijk? Ligt dat aan mij, mijn TV of aan Viaplay? Vraag ik zulke gekken dingen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Crazy D

I think we should take a look.

Rallye schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:26:
De vraag komt op of ik nou zoiets geks wil - de Vroooom van gisteravond bekijken. Waarom is dat zo moeilijk? Ligt dat aan mij, mijn TV of aan Viaplay? Vraag ik zulke gekken dingen?
De app is voor mijn 75% van de reden om te stoppen. Ik kan echt niets vinden. Zelfs gewoon de kwali 4 uur later terug kijken is de enige manier hoe ik dat kan vinden: Sport -> F1 -> Schedule -> op zoek naar de zaterdag, maar als de uitzending om 14:55 begint staat ie in het 14:00 blok.

De andere 25% is het trieste gedoe met een live uitzending starten maar dan die 5 minuten klok. Echt, ben ik een baby of zo 8)7 Ik weet dat de uitzending om 14:30 begint. Ik hoef geen klok. Oh en dat als je een live programma begint te kijken en je stopt, dat je niet gewoon later verder kan gaan waar je bent gebleven. En dan negeer ik nog even vroom waarbij je dan geen reclame ziet maar wel 5 minuten niets. Dat is niet per se minder irritant dan reclame |:(

Ik ga wel gewoon via F1 tv kijken. Dan maar een slaapverwekkende voorbeschouwing (informatief misschien beter te noemen, maar ik vind de voorbeschouwing bij ViaPlay wel leuk) maar ik ben er ook wel klaar mee. En dan maar weer airplay naar de TV in plaats van een handige app.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Crazy D schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:53:
[...]

De app is voor mijn 75% van de reden om te stoppen. Ik kan echt niets vinden. Zelfs gewoon de kwali 4 uur later terug kijken is de enige manier hoe ik dat kan vinden: Sport -> F1 -> Schedule -> op zoek naar de zaterdag, maar als de uitzending om 14:55 begint staat ie in het 14:00 blok.

De andere 25% is het trieste gedoe met een live uitzending starten maar dan die 5 minuten klok. Echt, ben ik een baby of zo 8)7 Ik weet dat de uitzending om 14:30 begint. Ik hoef geen klok. Oh en dat als je een live programma begint te kijken en je stopt, dat je niet gewoon later verder kan gaan waar je bent gebleven. En dan negeer ik nog even vroom waarbij je dan geen reclame ziet maar wel 5 minuten niets. Dat is niet per se minder irritant dan reclame |:(

Ik ga wel gewoon via F1 tv kijken. Dan maar een slaapverwekkende voorbeschouwing (informatief misschien beter te noemen, maar ik vind de voorbeschouwing bij ViaPlay wel leuk) maar ik ben er ook wel klaar mee. En dan maar weer airplay naar de TV in plaats van een handige app.
Het stomme is dat ze dit allemaal automatisch kunnen skippen. Je kunt het achteraf eruit knippen, maar je kan gewoon een record programma doen, die bijvoorbeeld skipt bij reclame en intros.. je kunt zelfs sections maken, die in de stream laten zitten, maar wel skipbaar malen in de player.

Ik ben echt een leek nog op dat gebied, maar het blijft gek dat Viaplay daar dus nog nooit van heeft gehoord. Vaak mag ik de stream ook opnieuw opstarten, omdat het reclame blok niet werkt of blijft hangen.

Verder snap ik hun TV zenders strategie echt niet. Gisteren was er Duits voetbal op.. met Engels commentaar. Zijn mensen die TV kijken, juist niet diegene die daar op zitten te wachten? De jeugd kijkt wel die streams, maar het zou mij verbazen, zelfs de BBC heeft ondertitel streams en een eigen BBC NL kanaal voor die reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rallye schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:26:
Ik blijf problemen houden met de UI/UX in de app. Vanmorgen vroeg wakker. Weet je wat, we zetten de Vrooooom van gisterenavond even aan via de app op mijn 2019 Samsung. Op de eerste pagina staat hij niet. Bij de “belangrijkste uitzendingen” staat wel autosport, maar allemaal zaken van later vandaag. Daar kun je dus nu niets mee. Vreemd.

Dan maar naar “Sport”. Ook daar weer bij “Hoofduitzendingen” alleen toekomstige races of VT3. Geen Vroooom. Dus naar “F1. Bovenaan VT3 die pas over twee uur begint. Daaronder samenvattingen van de race van vorig jaar en Azerbeidzjan. Bij de “Huidige uitzendingen” ondanks de naam alleen toekomstige uitzendingen. Bij “meer Formule 1” geen Vrooom. Bij “Studio Formule 1” de Vroooms over Azerbeidzjan, Faster Food en Slipstream. Niet de meest recente Vroooom. Uiteindelijk via de zoekfunctie bij de Vroooom van gisteravond terechtgekomen. Blijft bij het aanklikken overigens een gok omdat het plaatje noch de naam van de race, noch datum bevat.

Dan moet je eerst vijf minuten doorspoelen - waarom is dit er vannacht niet afgehaald? Goed op de klok letten tot 22.25 bereikt is. Bij de reclame (ik heb een reclameloos abonnement) weer doorspoelen - waarom is dit er vannacht niet uitgeknipt? Er loopt wel een klok mee die aftelt, maar omdat het beeld stilstaat bij het doorspoelen kom je toch halverwege een gesprek binnen.

Klopt, klachten over de UI/UX in de app zijn de laatste tijd wat ondergesneeuwd door alle overige problemen, maar de app is inderdaad ook nog steeds dramatisch. Er zitten allerlei onlogische zaken in, vooral bij het terugkijken (zaken die moeilijk of niet zijn terug te vinden, de meest recente uitzendingen die gek genoeg achteraan staan). En dat kan ook nog per platform verschillen (voor Android is het bijvoorbeeld iets beter dan voor Android TV).

Ik heb die vorige CEO van Viaplay Nederland (hoeveel hebben ze er inmiddels gehad?) toen op X een lijstje met simpele verbeterpunten voor de app gestuurd. Hij kon zich daar helemaal in vinden, maar er gebeurde uiteraard niets mee.

Het blijft echt op elk gebied een budget streamingdienst met premium prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

Het stomme is dat ze dit allemaal automatisch kunnen skippen. Je kunt het achteraf eruit knippen, maar je kan gewoon een record programma doen, die bijvoorbeeld skipt bij reclame en intros.. je kunt zelfs sections maken, die in de stream laten zitten, maar wel skipbaar malen in de player.

Ik ben echt een leek nog op dat gebied, maar het blijft gek dat Viaplay daar dus nog nooit van heeft gehoord. Vaak mag ik de stream ook opnieuw opstarten, omdat het reclame blok niet werkt of blijft hangen.

Verder snap ik hun TV zenders strategie echt niet. Gisteren was er Duits voetbal op.. met Engels commentaar. Zijn mensen die TV kijken, juist niet diegene die daar op zitten te wachten? De jeugd kijkt wel die streams, maar het zou mij verbazen, zelfs de BBC heeft ondertitel streams en een eigen BBC NL kanaal voor die reden.
Hun TV zenders zouden ze juist veel beter moeten inzetten, en veel meer live sport uitzenden. Viaplay heeft best wel een mooi pakket aan sportrechten, maar de tvzenders, zenden maar bar weinig uit (hoofdzakelijk het scherm, met aankomende programmering) . tevens vaak dezelfde programmering op Viaplay TV, en Viaplay TV+

Het bedieningsgemak (oa bij KPN, met terug kijken vanuit de gids) , en de (veel betere) beeldkwaliteit, van de liniaire zenders zouden ze moeten benutten! Dat gek*t met die streams en Apps ben ik spuugzat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-10 18:10

timvanloon

Intel or AMD?

Weer veel haperingen bij Viaplay zucht

2 x Marstek V3.0 v242 LAN - CT003 v118 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:55

Pimmuz

Roar

Beeld/Audio loopt ook niet erg lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floris_hack
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:12
Ik kijk, als Viaplay abonnee, altijd F1 via F1TV. Wie heeft nog meer regelmatig mails van Formula1 met de melding "Je hebt een betalingsachterstand"? Ongetwijfeld komt dit door een late doormelding van Viaplay aan F1TV en het heeft me ook nooit belemmerd om F1TV te kijken maar het is wel super knullig als je als abonnee van Viaplay gewoon het volle pond (op tijd) betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

floris_hack schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:09:
Ik kijk, als Viaplay abonnee, altijd F1 via F1TV. Wie heeft nog meer regelmatig mails van Formula1 met de melding "Je hebt een betalingsachterstand"? Ongetwijfeld komt dit door een late doormelding van Viaplay aan F1TV en het heeft me ook nooit belemmerd om F1TV te kijken maar het is wel super knullig als je als abonnee van Viaplay gewoon het volle pond (op tijd) betaald.
Nog nooit gehad.
Had je voorheen zelf toevallig een F1TV abonnement en deze niet opgezegd toen je het ook via Viaplay kreeg?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris_hack
TFHfony schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:47:
[...]

Nog nooit gehad.
Had je voorheen zelf toevallig een F1TV abonnement en deze niet opgezegd toen je het ook via Viaplay kreeg?
Ik had een F1TV abonnement tot en met juni 2024. Daarna opgezegd omdat ik F1TV ook vanuit mijn Viaplay abonnement kreeg. Ik zie elke maand een renew in mijn formula1 account (plan type F1 TV OPIN VIAPLAY Plan). Dit is mijn enige abonnement. Mijn renew staat op 09-10-2025 in het account als complete. Op 11-10-2025 krijg ik de mail van de betalingsachterstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

Nicap

Tsssk....

floris_hack schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:09:
Ik heb iets soortgelijks. Ik had Viaplay gekoppeld aan F1TV met mijn vorige Viaplay abbo. Dat liep af in februari en ik kon toen nog een jaar abbo afsluiten in IOS boor €165. Dat had ik gedaan op een ander email adres omdat mijn account nog een poosje doorliep.
Maar na het aflopen weer opnieuw gekoppeld in F1TV, maar sindsdien elke maand de melding dat er geen betaalgegevens zijn. Maar kan gewoon kijken dus geen probleem verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@floris_hack @Nicap Ik heb hetzelfde. Contact met F1 TV leidde tot niets…..
Ik heb overigens dezelfde route bewandeld als @Nicap om het abonnement nog een jaar relatief betaalbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-10 22:11
Aha kijk, ben dus niet de enige...

Had voorheen beide los, sinds Viaplay er ook F1TV bij heeft zitten heb ik mijn losse F1TV opgezegd.

Ik krijg ook al een tijdje mails dat ze geen actuele betaalgegevens hebben. Het bleef gewoon werken en nog steeds.
F1TV zegt bij mij gewoon een actief PRO abonnement te hebben via 'externe partner'.

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

Nicap

Tsssk....

Csotranme schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:52:
Aha kijk, ben dus niet de enige...

Had voorheen beide los, sinds Viaplay er ook F1TV bij heeft zitten heb ik mijn losse F1TV opgezegd.

Ik krijg ook al een tijdje mails dat ze geen actuele betaalgegevens hebben. Het bleef gewoon werken en nog steeds.
F1TV zegt bij mij gewoon een actief PRO abonnement te hebben via 'externe partner'.
Zolang het werkt doe ik niks. En al helemaal geen betaalgegevens invullen bij F1TV. Want de kans is groot dat ze gewoon gaan factureren. En dan heb je daar weer werk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat was ook mijn idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:55

Pimmuz

Roar

Kijk niet vaak voetbal meer maar dacht zal LIV - MAN U eens aanzetten...

Beeld schokt en stottert als een malle, fijn kijken zo :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
@Pimmuz hier precies hetzelfde

Ik ben Liverpool-Manunited live aan het kijken en het is weer eens een stotter festijn, regelmatig kleine, korte haperingen. Zeer irritant. Verbonden met een ethernet kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 19-10-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:55:

Ik ben Liverpool-Manunited live aan het kijken en het is weer eens een stotter festijn, regelmatig kleine, korte haperingen. Zeer irritant. Verbonden met een ethernet kabel.
Bedoel je dat dit vaker voorkomt?

Ik heb dit ook, maar lijkt alsof het bij de bron ligt, je ziet ook veel witte puntjes in het beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-10 19:01
Liverpool match is weer lekkere kwaliteit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
lHybridl schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:03:
Liverpool match is weer lekkere kwaliteit…
Als ze bij Viaplay maar konden communiceren waar het aan ligt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
HollowGamer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:01:
[...]

Bedoel je dat dit vaker voorkomt?

Ik heb dit ook, maar lijkt alsof het bij de bron ligt, je ziet ook veel witte puntjes in het beeld.
Dat 'weer eens' moet ik wat nuanceren.....over het algemeen ben ik wel tevreden maar LIV-MUN is op dit moment echt dramatisch. Ik hoop dat het vanavond tijdens de F1 is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:05:
[...]

Dat 'weer eens' moet ik wat nuanceren.....over het algemeen ben ik wel tevreden maar LIV-MUN is op dit moment echt dramatisch. Ik hoop dat het vanavond tijdens de F1 is opgelost.
Kijk altijd via F1TV gelukkig,

Het ligt aan ViaPlay, hoor nu ook het commentaar dubbel. Krijg je wellicht als je alle goede mensen eruit gooit, en denkt dat het wel met AI kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pierre_nr1 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:05:
[...]

Dramatisch is wel zwaar overdreven. Geluid hapert een beetje.
Maar ja alles wordt aangegrepen om Viaplay weer neer te sabelen. :z

Misschien ligt het aan hun feed dat weet jij niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 18:10 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lHybridl
Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:09:
[...]

Hapert en loopt achter. En beeld hapert ook soms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:09:
[...]

Het is absoluut wel dramatisch, beeld en geluid haperen kort met regelmaat.

En terecht dat Viaplay wordt neergesabeld, dit is toch weer eens een wanvertoning. Amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

lHybridl schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:10:
[...]

Geen problemen mee op m’n Apple TV ™️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:42
lHybridl schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:10:
[...]

Zelfde hier, bekende Viaplay bagger.

Het is echt iedere keer iets met grote wedstrijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En toch zijn jullie nog steeds abonnee. :z

Zo erg is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:13:

Zo erg is het dus niet.
Zit aan m'n jaarabonnement vast tot februari....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl

Zo erg is het dus niet.
Is dat je reactie lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

Zo erg is het dus niet.
Ik wist niet dat je ook een abo kon nemen bij een andere dienst voor PL voetbal?

Heb hun chat geprobeerd, helaas geen reactie. Hopelijk fixen ze ht in de pauze, al verwacht ik van niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark

Zo erg is het dus niet.
Kinderachtige reactie

Viaplay koopt allerlei rechten, helaas van zaken die ik graag volg, om vervolgens de boel technisch niet in orde te hebben. Daar komt nog andere flauwekul bij zoals het doorverkopen van wedstrijden aan Amazon

Het is echt niet om aan te gluren vanavond

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
smurfinmark schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:17:
[...]

Kinderachtige reactie

Viaplay koopt allerlei rechtop, helaas van zaken die ik graag volg, om vervolgens de boel technisch niet in orde te hebben. Daar komt nog andere flauwekul bij zoals het doorverkopen van wedstrijden aan Amazon

Het is echt niet om aan te gluren vanavond
Ik had liever gewild dat Prime alles had overgenomen, want die hebben ook gewoon 1080p/hogere bitrate. En hun interface werkt ook beter.

Edit: ah gelukkig, de reclame werkt wel vlekkeloos! De wedstrijd boeit mij niet zoveel. /s

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 19-10-2025 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1

Zo erg is het dus niet.
Ik ben, net als veel andere, erin getrapt om een jaarcontract aan te gaan. Achteraf gezien inderdaad heel dom. In februari ben ik er gelukkig vanaf, dan maar geen Engels voetbal meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:19:
[...]

Ik ben, net als veel andere, erin getrapt om een jaarcontract aan te gaan. Achteraf gezien inderdaad heel dom. In februari ben ik er gelukkig vanaf, dan maar geen Engels voetbal meer.
Yess... de stream hangt .. (Liverpool - ManU). Ik kan al weer om korting vragen voor de komende maand.
Tot nu toe 2x korting gehad.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niet echt. Ik ervaar op een paar haperingen van het geluid na geen problemen. Dus ligt het blijkkbaar aan de gebruikte apparatuur. En als je argument is dat je nog vast zit aan aan een jaarabonnement ook niet echt sterk want dan had je blijkbaar genoeg vertrouwen in deze partij om dat af te sluiten. Het is niet alsof het gehuil over Viaplay recent is ofzo.
HollowGamer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:18:
de wedstrijd boeit mij niet zoveel. /s
Dat geloof ik niet als je een echte Gooner bent.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark
Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:21:
[...]

Niet echt. Ik ervaar op een paar haperingen van het geluid na geen problemen. Dus ligt het blijkkbaar aan de gebruikte apparatuur. En als je argument is dat je nog vast zit aan aan een jaarabonnement ook niet echt sterk want dan had je blijkbaar genoeg vertrouwen in deze partij om dat af te sluiten. Het is niet alsof het gehuil over Viaplay recent is ofzo.
Ben je nu aan het trollen ofzo?

Mijn apparatuur werkt prima, ik heb alleen met Viaplay issues.

En heeft natuurlijk nul komma nul met vetrouwen te maken wanneer er geen alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
smurfinmark schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:24:
[...]

Ben je nu aan het trollen ofzo?

Mijn apparatuur werkt prima, ik heb alleen met Viaplay issues.

En heeft natuurlijk nul komma nul met vetrouwen te maken wanneer er geen alternatief is.
Rapport aanmaken. :)

Ik krijg nu ook een hangende stream/buffer, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
HollowGamer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:26:
[...]

Nu al zin in de race van vanavond. #not

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
HollowGamer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:26:
[...]

Zelfde hier. Echt ongelofelijk, iedere keer weer.

Ben blij dat we straks de F1 app kunnen gebruiken.

Edit> nu is het geluid weg

[ Voor 4% gewijzigd door smurfinmark op 19-10-2025 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:27:
[...]

Nu al zin in de race van vanavond. #not
Kijk via F1TV-app. Je hebt dan ook als voordeel dat je geen reclame tussendoor krijgt, mocht je net zoals mij op basic zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Niet echt. Ik ervaar op een paar haperingen van het geluid na geen problemen. Dus ligt het blijkkbaar aan de gebruikte apparatuur.
Het ligt bij al deze mensen aan hun apparatuur?

Ze hebben nu zelfs een post op Instagram verwijderd om terechte kritiek zoals eerder na Liverpool Newcastle - Arsenal te voorkomen. Maar die te vroeg beëindigde stream toen lag natuurlijk ook aan de apparatuur van de gebruikers... :')

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 19-10-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TexMex schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:33:
[...]
Maar die te vroeg beëindigde stream toen lag natuurlijk ook aan de apparatuur van de gebruikers... :')
twitter doe ik niets mee dus dat kan ik niet lezen.

Nee in dat geval idd niet.
Maar bewust een jaar abo afsluiten als er al jaren hier kritiek hier is op de dienst is niet bepaald slim te noemen. (En er dan hier alsnog uitbundig over klagen.).

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het is gewoon bijna elke week wel een keer raak bij een van de grotere wedstrijden. Wat een enorme pauperdienst is het toch. Maar de volgende prijsverhoging zit er ongetwijfeld al weer aan te komen. Logisch ook, als je zulke geweldige kwaliteit levert!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lHybridl
[...]

[...]

Dat geloof ik niet als je een echte Gooner bent.
Ik heb ook Apple TV. Dus daar gaat je argument voor gebruikte apparatuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:34
Ongelofelijk dit weer ik erger me helemaal kapot verschrikkelijk …

Stoppen met die klotezooi !!!!

Ik ga hier geen piek meer aan uitgeven nooit meer !

Ook ATV

[ Voor 24% gewijzigd door MilesD. op 19-10-2025 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:36:
Het is gewoon bijna elke week wel een keer raak bij een van de grotere wedstrijden. Wat een enorme pauperdienst is het toch. Maar de volgende prijsverhoging zit er ongetwijfeld al weer aan te komen. Logisch ook, als je zulke geweldige kwaliteit levert!
Ik vind het zo bizar dat Viaplay+ (de TV-zender), zonder de streamingdienst komt.
Voor die prijs heb je één zender, bij ESPN er 4 en Ziggo 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:35:
[...]
twitter doe ik niets mee dus dat kan ik niet lezen.
Daar mis je ook weinig aan. Maar op dit moment komt het neer op al drie kwartier lang zo'n vier of vijf meldingen per minuut. En als alles soepel loopt bij Viaplay is dat zeker niet het geval. Dus er gaat daar (of ging lijkt het inmiddels) overduidelijk weer iets grandioos mis.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 19-10-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:43:
[...]

Ik vind het zo bizar dat Viaplay+ (de TV-zender), zonder de streamingdienst komt.
Voor die prijs heb je één zender, bij ESPN er 4 en Ziggo 6.
En die zender is voor voetbalfans ook geen aanrader, want alles wat gerelateerd is aan F1 (ook praatprogramma's), en vaak ook darts, gaat voor op live voetbal. Dus dan mis je een hoop tijdens F1-weekenden.

In combinatie met de streamingdienst zou het inderdaad wel een aantrekkelijke optie kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tweede helft is gewoon prima. Bij jullie ook?
TexMex schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:33:
[...]

Ze hebben nu blijkbaar zelfs de reactiemogelijkheid op Instagram uitgeschakeld om terechte kritiek zoals na Liverpool - Arsenal te voorkomen.
Was Newcastle - Arsenal btw :z

[ Voor 76% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Klopt ja. Je raakt de draad soms kwijt omdat het zo vaak gebeurt.

https://www.instagram.com/reel/DP_u6usApcC/

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 19-10-2025 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
De 2e helft van LIV-ManU was bij ons gelukkig grotendeels stottervrij. Maar we gaan ons Viaplay abonnement absoluut niet verlengen, ik heb me nu al meer dan genoeg geërgerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:19
Wat is dit weer een klote streek, wil ik samen met me zus liv united kijken, kijk vanaf begin, begint het vanaf minuut 45... echt niet normaal meer.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 15:48
[...]

[...]
Is dit een troll? Ik heb zelden zoveel klachten gezien op Twitter tijdens de 1e helft. Ik heb de stream zelfs uit moeten zetten want werd helemaal gek van dat geluid en de haperingen.

Maar volgens deze tweaker ligt dat dus allemaal aan onszelf? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
JinShepard schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:02:
Wat is dit weer een klote streek, wil ik samen met me zus liv united kijken, kijk vanaf begin, begint het vanaf minuut 45... echt niet normaal meer.
Wees blij, de eerste 45 min was de kwaliteit van de stream zo slecht, denk dat ze zich ervoor schaamde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JinShepard schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:02:
Wellicht eruit geknipt door Viaplay, omdat de eerste helft dus heel brak was (zie hierboven)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

outlandos schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:13:
[...]

Is dit een troll? Ik heb zelden zoveel klachten gezien op Twitter tijdens de 1e helft. Ik heb de stream zelfs uit moeten zetten want werd helemaal gek van dat geluid en de haperingen.

Maar volgens deze tweaker ligt dat dus allemaal aan onszelf? :')
Nee, ik zeg alleen dat ik het niet zo slecht ervaren heb behalve dat geluid wat soms wat haperde.
Maar ik was vergeten dat je hier niet te positief over Viaplay mag zijn, dat is mijn fout geweest.

Tweede helft was bij mij gewoon prima. Heeft iemand anders andere ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark
Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:19:
[...]
Nee, ik zeg alleen dat ik het niet zo slecht ervaren heb behalve dat geluid wat soms wat haperde.
Maar ik was vergeten dat je hier niet te positief over Viaplay mag zijn, dat is mijn fout geweest.

Ik denk dat de meesten wel klaar zijn met op jou reageren ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

smurfinmark schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:24:
[...]

Ik denk dat de meesten wel klaar zijn met op jou reageren ;w
Vreemde reactie. Waarom? Omdat het blijkbaar een circle jerk moet zijn en een andere mening niet op prijs wordt gesteld? Je bewijst mijn punt wel dat er dus vooral niet te postief mag worden gereageerd op deze dienst, dat is blijkbaar niet welgevallig. maar ik zal jullie verder alleen laten.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 20:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]
Positief zijn is prima. Maar het ging er natuurlijk om dat je stelde dat het aan de gebruikte apparatuur ligt. Dat is wellicht een beetje naïef bij een streamingdienst die in Nederland al weer bijna vier jaar vele problemen heeft gehad die aantoonbaar niet aan de gebruiker lagen.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 19-10-2025 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Die haperingen zijn prima bij een illegale stream op een sketchy site, maar niet bij een duur betaalde streamingdienst.

Vervolgens ook geen excuses in beeld of van de commentator. Tijdens de rust alleen een Engelse analyse langs het veld.
Allemaal ondermaats.

F1 stream hangt nu ook al, voorspelt niet veel goeds.
Gelukkig kun je daar ook via F1TV kijken. Heb je ook geen irritante reclame tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris_hack
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:55:

Yep. Hier hetzelfde. Zal niet aan de 2Gb glasvezel liggen vermoed ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TexMex schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:32:
[...]

Positief zijn is prima. Maar het ging er natuurlijk om dat je stelde dat het aan de gebruikte apparatuur ligt.
Dan is dat inderdaad een fout van de aanbiedende partij. Maar ik was in de veronderstelling dat Apple TV-apparatuur weinig tot geen problemen gaven.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Hier dezelfde ervaring. Zowel over het geluid vandaag als mbt je opmerking dat je hier echt alleen mag zeiken op Viaplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
floris_hack schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:51:
[...]

Yep. Hier hetzelfde. Zal niet aan de 2Gb glasvezel liggen vermoed ik zo.
Hier 4Gb zelfs, maar volgens hem ligt het toch echt aan ons. Evenals die tig anderen die hebben geklaagd :+

En nee @Gunner, het is hier niet verboden om positief te zijn over Viaplay. Maar zeggen dat het aan de gebruikers ligt omdat jij niet zoveel last ervaart is natuurlijk vrij triest. Helemaal op een moment dat een groot aantal hier weldegelijk een dramatische streamervaring heeft.

Of denk je dat dat allemaal types zijn zoals Truus van de boekenclub, die geen idee hebben waarmee ze bezig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
En om terug te komen op je vraag: 2e helft heb ik nauwelijks problemen ervaren en Formule 1 was ook prima. Is dat dan ook te danken aan mij als gebruiker? Of moeten die credits dan wel naar Viaplay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Zullen we deze draad respect- en begripvol naar elkaar houden?

Viaplay biedt niet altijd storingsvrij hun diensten aan en de uitzendingskwaliteit is evengoed discutabel. Helaas zijn er geen tot weinig legale alternatieven.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Afgelopen race ben ik begonnen op mijn iPhone. En 10 minuten na de start overgestapt naar mijn Apple TV. Op beide apparaten de race zonder problemen kunnen zien. Ik weet niet of het ondertussen veranderd is, is dat men op Apple devices een andere (technische) stream aanbieden. Wellicht maakt dat veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
meesje schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:28:
Afgelopen race ben ik begonnen op mijn iPhone. En 10 minuten na de start overgestapt naar mijn Apple TV. Op beide apparaten de race zonder problemen kunnen zien. Ik weet niet of het ondertussen veranderd is, is dat men op Apple devices een andere (technische) stream aanbieden. Wellicht maakt dat veel uit.
AppleTV (HLS) gaat via een andere techniek (DASH), daar zit denk ik het verschil in.

Ik dacht dat ze dit wel aan het samenvoegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Nieuwe naam voor Viaplay: BufferPlay of PrayPlay

Het hangt heer weer de hele tijd vast. En het ligt niet aan mijn verbinding. Het werkt weer bij een restart.

Zit op Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Heeft er iemand al iets gehoord die een officiele klacht heeft ingediend bij de ACM of andere instantie? Of iemand die officieel geklaagd heeft bij Viaplay en van zijn jaarabbo af wil? O.a. door het niet nakomen van de afspraken (volledige premier league bijvoorbeeld).

Ben wel benieuwd of er al wat uitspraken zijn van de (officiele) instanties hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Aartstyle schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:54:
Heeft er iemand al iets gehoord die een officiele klacht heeft ingediend bij de ACM of andere instantie? Of iemand die officieel geklaagd heeft bij Viaplay en van zijn jaarabbo af wil? O.a. door het niet nakomen van de afspraken (volledige premier league bijvoorbeeld).

Ben wel benieuwd of er al wat uitspraken zijn van de (officiele) instanties hierover.
Nee, de ACM is heel erg waardeloos en moet worden vervangen door iets beters.

Ik zou persoonlijk De Kamer van Koophandel en hun bij elkaar gooien, en veel meer controle willen zien op bedrijven en hun voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het eerste jaar van Viaplay in Nederland hebben Kassa en de Consumentenbond ook aandacht besteed aan de vele klachten. Dat mag wat mij betreft inmiddels nog wel een keer.

Als je het aantal storingen (als in problemen met de stream) of 'foutjes' (te vroeg beëindigde streams, 'per ongeluk' ingestarte reclame tijdens live voetbal) vergelijkt met ESPN, Ziggo Sport of de Eurosport-streams bij HBO Max, dan komt Viaplay er echt schandalig slecht uit. En dat nog afgezien van de lage basiskwaliteit als alles werkt. Het blijft toch bijzonder dat je de duurste bent maar wel veruit het slechtst presteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:53
Q3 cijfers zijn vandaag bekend geworden. Ze lijken niet echt rooskleurig en ook op de beurs valt het aandeel behoorlijk in de eerste minuten van de opening.

Cijfers toegevoegd
Note: (Kolom ‘months’ moet ‘nine months’ zijn. Is weggevallen bij maken screenshot)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yx5qpj5VY3qI13qSoJEGadfW3t4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dtaEnaDQyXsm9lgfLzDS6C1Z.png?f=fotoalbum_large
Bron: https://www.viaplaygroup....january-september-2398701

[ Voor 66% gewijzigd door dnmw2705 op 22-10-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:28:
Q3 cijfers zijn vandaag bekend geworden. Ze lijken niet echt rooskleurig en ook op de beurs valt het aandeel behoorlijk in de eerste minuten van de opening.
Amazon of Apple TV incoming?

Het probleem is ook wel dat deze in prijs uiteindelijk ook omhoog gaan. Een CEO is geïntegreerd in big money, niet in wat de sport kijker uiteindelijk echt wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

HollowGamer schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:40:
[...]

Amazon of Apple TV incoming?

Het probleem is ook wel dat deze in prijs uiteindelijk ook omhoog gaan. Een CEO is geïntegreerd in big money, niet in wat de sport kijker uiteindelijk echt wilt.
Uiteindelijk vaak wel, maar het geeft waarschijnlijk wel weer de kans om voor een aantrekkelijk tarief weer in te stappen.
Wat meer info naar de cijfers?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:53
Quad schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:41:
Wat meer info naar de cijfers?
Bijgevoegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle

Cijfers toegevoegd
Note: (Kolom ‘months’ moet ‘nine months’ zijn. Is weggevallen bij maken screenshot)
[Afbeelding]
Commentaar van VIaplay zelf is dat het conform de seizoensverwachting is. Er zal wel weer een prijsverhoging aankomen en extra advertenties vanaf 1 januari schat ik zo in.

Waar een normaal bedrijf bij zulke cijfers kritisch kijkt naar zijn eigen product/dienst doet viaplay het precies andersom. We verhogen de prijzen en aantal advertenties en verslechteren onze dienst om de kosten te minimaliseren.

[ Voor 32% gewijzigd door Aartstyle op 22-10-2025 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos

Cijfers toegevoegd
[Afbeelding]
Aandeel keldert 18%... en stond al niet echt hoog. :henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Aartstyle schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:28:
[...]

Commentaar van VIaplay zelf is dat het conform de seizoensverwachting is. Er zal wel weer een prijsverhoging aankomen en extra advertenties vanaf 1 januari schat ik zo in.

Waar een normaal bedrijf bij zulke cijfers kritisch kijkt naar zijn eigen product/dienst doet viaplay het precies andersom. We verhogen de prijzen en aantal advertenties en verslechteren onze dienst om de kosten te minimaliseren.
Ik ken een Nederlands bedrijf die dezelfde strategie volgt. :+

Al is hun infrastructuur wel nog stukken beter.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 22-10-2025 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wat wil je daar mee zeggen? Ik blijf het apart vinden, Viaplay is het enige bedrijf waarover mensen de beursberichten posten en zich verkneukelen over de slechte cijfers,blijkbaar in de hoop dat het failliet gaat ofzo?

En dan? Dan gaat het naar een bedrijf waar ook wel weer wat op aan te merken valt. Toen de F1 bij Ziggo was klaagden de mensen ook steen en been over het commentaar van Olaf Moll.

Ik heb recentelijk ook veel aan te merken op Viaplay, maar het is voor mij de enige manier om legaal Premier League voetbal te kijken, ik wil niet terug naar de streams die nog veel slechter zijn.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:03:
[...]

Wat wil je daar mee zeggen? Ik blijf het apart vinden, Viaplay is het enige bedrijf waarover mensen de beursberichten posten en zich verkneukelen over de slechte cijfers,blijkbaar in de hoop dat het failliet gaat ofzo?

En dan? Dan gaat het naar een bedrijf waar ook wel weer wat op aan te merken valt. Toen de F1 bij Ziggo was klaagden de mensen ook steen en been over het commentaar van Olaf Moll.

Ik heb recentelijk ook veel aan te merken op Viaplay, maar het is voor mij de enige manier om legaal Premier League voetbal te kijken, ik wil niet terug naar de streams die nog veel slechter zijn.
Je bent dus precies de doelgroep van Viaplay. Mensen die er veel voor willen betalen en het zien als primaire levensbehoefte. De enige eis is "zolang het beter is dan een illegaal tv streampje"

En het moet gezegd worden, dat lukt ze nog net over het algemeen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Aartstyle schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:19:
[...]

Je bent dus precies de doelgroep van Viaplay. Mensen die er veel voor willen betalen en het zien als primaire levensbehoefte. De enige eis is "zolang het beter is dan een illegaal tv streampje"

En het moet gezegd worden, dat lukt ze nog net over het algemeen.
Neen, @Slasher wil het volgens mij heel graag zien, zonder gebruik te maken van illegale oplossingen. En daar heeft hij? geld voor over. Het zal geen eerste levensbehoefte zijn. Het is niet zo dat mensen het recht hebben om het te kunnen kijken.
Het probleem is dat er maar een paar partijen zijn die de rechten hebben om de content aan te bieden aan de kijkers. Dan is er te weinig concurrentie om het voor een goede prijs te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
W1ck1e schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:27:
[...]

Neen, @Slasher wil het volgens mij heel graag zien, zonder gebruik te maken van illegale oplossingen. En daar heeft hij? geld voor over. Het zal geen eerste levensbehoefte zijn. Het is niet zo dat mensen het recht hebben om het te kunnen kijken.
Het probleem is dat er maar een paar partijen zijn die de rechten hebben om de content aan te bieden aan de kijkers. Dan is er te weinig concurrentie om het voor een goede prijs te kunnen kijken.
Helemaal mee eens hoor. Was ook wat gekscherend bedoelt. Ik snap ook dat hij het graag wil zien. Als het in mijn geval de eredivisie was (PSV), had ik hetzelfde gevoel gehad.

Helaas maakt Viaplay van deze emotie dus misbruik, want men wil het toch wel zien. Het is hopen dat er instanties (ACM of iets anders) zijn die dit inzien en hier wat aan gaan doen. Een andere hoop is dat de sponsors en stakeholders van de premier league in opstand komen en dat er kwaliteitseisen komen aan de uitzendingen en een minimaal aantal abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Alle subjectieve klachten zoals commentaar en poppetjes zijn we inmiddels wel voorbij, volgens mij. Maar Viaplay is gewoon pure bagger waarbij er vrijwel elk weekend wel weer iets anders belachelijk fout gaat. Gigantisch veel vaker dan bij de concurrenten van ESPN, Ziggo Sport, Eurosport/HBO Max, Prime Video en DAZN. Voor de prijs de ze vragen is dat gewoon onacceptabel.

Daarom zie ik het persoonlijk graag failliet gaan of overgenomen worden door een partij die zijn zaakjes wel op orde heeft. Ook als het om live sport-streaming gaat zijn er gewoon verschillende partijen die dat op alle fronten beter doen dan Viaplay, in nette kwaliteit zonder elke week een storing of iets anders dat fout gaat.

Dus wat mij betreft: het kan me niet snel genoeg ten onder gaan. Maar goed, het zal vast nog wel een tijd op de been blijven door kapitaalinjecties van andere partijen die er nog brood in zien. Maar als kijker heb ik er persoonlijk helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@TexMex Als je niet tevreden bent moet je opzeggen, je kunt het beste spreken met je portemonnee, staren naar beurscijfers heeft geen enkel nut en effect.

Veel mensen klagen hard, maar zeggen uiteindelijk niet op omdat ze geen andere kant op kunnen net zoals ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Slasher op 22-10-2025 15:46 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:45:
@TexMex Als je niet tevreden bent moet je opzeggen, je kunt het beste spreken met je portemonnee, staren naar beurscijfers heeft geen enkel nut en effect.
Geen idee, daar heb ik ook niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

Beeldkwaliteit is anders vrij matig bij viaplay. Ziggo Sport en espn zenden in 1080p 14mbit ooit, daar komt Viaplay niet bij in de buurt.

Ze hebben wel een mooi aanbod, maar de uitvoering is gewoon ondermaats vaak.
Pagina: 1 ... 160 161 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2