Ik heb het gelukkig nog niet gezien bij het voetbal. Dat is mijn reden dat ik Viaplay heb.Melantrix schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:08:
[...]
Klopt, maar dan stem ik niet met mn portomonee. Ik betaal viaplay dan nog steeds en geef hen geen signaal dat ik het niet oke vind om reclame op deze manier te laten zien.
Daar komt bij dat F1TV premium met 4k en HDR goedkoper is dan dat ik viaplay zou afnemen en F1TV PRO erbij krijg.
Goed. Dan bied je een extra extra duur reclamevrij abonnement aan en dan doe je gedurende de tijd dat anderen reclames zien gewoon niets? Vroom gisteravond:
:strip_exif()/f/image/oWhtmE5b2LqSPLZyxqWCWa5H.jpg?f=fotoalbum_large)
Excuses voor de kwaliteit van de foto.
:strip_exif()/f/image/oWhtmE5b2LqSPLZyxqWCWa5H.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 22-03-2025 14:18 ]
Haha, ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ze dit anders zouden moeten oplossen. Ik heb zelf ook het reclamevrije abo, maar geen fan van dit programma. Ik vind het te schreeuwerig en popie jopie.Rallye schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:17:
Goed. Dan bied je een extra extra duur reclamevrij abonnement aan en dan doe je gedurende de tijd dat anderen reclames zien gewoon niets? Vroom gisteravond:
[Afbeelding]
Had best creatiever gekund. Als je weet dat het reclameblok vijf minuten duurt (zie de klok) dan gooi je er een eerder voorbereid filmpje in of zo. Nu vraag je een paar tientjes meer aan je klant (al heb ik die niet betaald) en beledig je hem op deze manier. Het kan ze echt geen reet schelen, tenminste zo lijkt het.
Ik gok dat reclame nog steeds niet werkt. Het lijkt alsof ze of niet kunnen verkopen voor streaming of dat het technisch niet lukt.Rallye schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:05:
Had best creatiever gekund. Als je weet dat het reclameblok vijf minuten duurt (zie de klok) dan gooi je er een eerder voorbereid filmpje in of zo. Nu vraag je een paar tientjes meer aan je klant (al heb ik die niet betaald) en beledig je hem op deze manier. Het kan ze echt geen reet schelen, tenminste zo lijkt het.
Dat is niet meer zo. Ziggo klanten betalen er aan mee, en Totaal wordt ook duurder.wim62 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:44:
En daar moet je extra voor betalen , dan kun je beter naar race cafe kijken dat is gratis .😁
Race Cafe vind ik niet leuk. Heb het wel gehad met de filmpjes van VG.
Ze zijn de reclames in de race ook aan het opschroeven? Voor mijn gevoel maar 2x vorige keer en nu zeker 3x.
Jep, ik weet het, overschakelen naar F1tv maar voorbeschouwing kijk ik meestal wel en had het max apparaten bereikt toen ik wilde overschakelen
Jep, ik weet het, overschakelen naar F1tv maar voorbeschouwing kijk ik meestal wel en had het max apparaten bereikt toen ik wilde overschakelen
'Per race zijn er vier splitscreen reclameblokken van maximaal 2 minuten'. Dus 8 minuten in totaal onderbreking.Marc3l schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:14:
Ze zijn de reclames in de race ook aan het opschroeven? Voor mijn gevoel maar 2x vorige keer en nu zeker 3x.
De voorbeschouwingen kijk ik gewoon niet meer. Althans niet zonder een controller in de hand.Marc3l schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:14:
Dit is niet alleen bij Viaplay het probleem, maar ook bij Ziggo. Het is vaak 5-8 minuten content en dan weer een reclame blok van 10-12 minuten.
Tegenwoordig kijk ik het terug of zoek ik wel een podcast op YouTube/Spotify.
Bij de voorbeschouwing, red flag of SC kan ik reclame nog enigszins begrijpen.HollowGamer schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:47:
[...]
De voorbeschouwingen kijk ik gewoon niet meer. Althans niet zonder een controller in de hand.
Dit is niet alleen bij Viaplay het probleem, maar ook bij Ziggo. Het is vaak 5-8 minuten content en dan weer een reclame blok van 10-12 minuten.
Tegenwoordig kijk ik het terug of zoek ik wel een podcast op YouTube/Spotify.
Het gaat mij meer om reclame in een live wedstrijd. Het is dat ik de PL kijk anders was het al lang

Ben er inmiddels na vandaag ook helemaal klaar mee en heb opgezegd, ga een abbo nemen op F1 Pro kan ik nog via ATV 4K UHD kijken …
Kan iemand even uitleggen wat er nou exact aan de hand is? Er is reclame dus maar hoe zit het precies? Drie reclameblokken van twee minuten in de F1 race vandaag?
Dan weet ik het zodra ik moet verlengen voor Viaplay wat ik moet doen.
Het is heel eenvoudig , als je alleen maar nar de f1 wil kijken neem je het beste een abonnement op f1tv .En anders betaal je gewoon de hoofdprijs van €263.00 per jaar bij viaplay zonde reclame zeggen ze .
Ze gooien inderdaad reclame blokken in de race. Splitscreen, dus je ziet de race nog wel in een kleiner beeld maar rest van beeld en geluid is van de Reclames. Dus ziet er zo uit, https://x.com/thomvdv/sta...FvfacqmITCWfpFpcWSAQ&s=19polopolo150 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:17:
Kan iemand even uitleggen wat er nou exact aan de hand is? Er is reclame dus maar hoe zit het precies? Drie reclameblokken van twee minuten in de F1 race vandaag?
Ik weet niet je of vroeger wel eens F1 keek of Le Mans kijkt? Daar deden/doen ze hetzelfde.
Pfff iedereen die nu loopt te klagen over de reclames. "Vroeger" toen de F1 nog bij RTL zat was er om de 15 min. een reclameblok van een paar minuten zonder picture in picture. Dan is dit nog zeeeeer acceptabel. Ik zal wel 1 van de dinosaurussen zijn van toen ☺️
Daar betaalde je ook niet extra voordiverseten schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:27:
Pfff iedereen die nu loopt te klagen over de reclames. "Vroeger" toen de F1 nog bij RTL zat was er om de 15 min. een reclameblok van een paar minuten zonder picture in picture. Dan is dit nog zeeeeer acceptabel. Ik zal wel 1 van de dinosaurussen zijn van toen ☺️
Laat staan dat je zoveel extra betaald, wat het helemaal niet interessant maakt. Je krijgt geen 4K voor dat geld en ook maar 2 schermen.
Dat koste je geen 20€ per maand.diverseten schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:27:
Ik heb m'n abonnement vandaag stopgezet, reclame tijdens live sport is ronduit belachelijk.
F1 liefhebbers zijn ‘de sjaak’ , UK voetbal heeft nergens last van tijdens de wedstrijden, VP leg uit ……!
PL is na F1 het best bekeken op VP …
PL is na F1 het best bekeken op VP …
[ Voor 15% gewijzigd door MilesD. op 23-03-2025 17:00 ]
Wat ik niet snap, en dat kan aan mij liggen.. Maar men neemt een abo met reclame, dan is er reclame en worden ze boos.
Waarom heb je dan een abonnement met reclame afgenomen? Betaal dan paar euro meer en je bent een frustratie lichter.
Waarom heb je dan een abonnement met reclame afgenomen? Betaal dan paar euro meer en je bent een frustratie lichter.
[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 23-03-2025 16:56 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij krijg je nu zelfs bij de abonnementen zonder reclame toch inrace reclame (splitscreen). Daar gaat de discussie over.Quad schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:56:
Wat ik niet snap, en dat kan aan mij liggen.. Maar men neemt een abo met reclame, dan is er reclame en worden ze boos.
Omdat het ook voor de 20 euro per maand abbo’s gebeurdeQuad schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:56:
Mijn boefje is liev!
Maandelijks opzegbaar abo voor reclame is 20 euro.JB schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:09:
[...]
Omdat het ook voor de 20 euro per maand abbo’s gebeurde
⏩ PVOutput☀️
Veel mensen hebben hun abonnement via KPN of Ziggo lopen en dan heb je geen andere optie. Daar zijn vooralsnog alleen maandabonnementen met reclame beschikbaar. Die mensen hebben eerst een forse prijsverhoging gehad om er vervolgens ook nog irritante reclame bij te krijgen.Quad schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:56:
Een duurder abonnement dus dat ook nog eens veel minder aantrekkelijk is gemaakt. Dan kan ik me de frustratie wel enigszins voorstellen.
Bovendien denk ik dat de tarieven die Viaplay nu vraagt voor veel mensen sowieso al op het randje zijn van wat nog acceptabel is. Veel mensen zullen dan liever opzeggen dan nóg weer twee euro per maand extra betalen. Het houdt ergens een keer op...
[ Voor 14% gewijzigd door TexMex op 23-03-2025 17:23 ]
Check! Ik zie dat het standaard abbo ook 20 euro kost, dus wel benieuwd inderdaad of diegene ook reclame onder F1 hebben gehad;Quad schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:13:
[...]
Maandelijks opzegbaar abo voor reclame is 20 euro.
:strip_exif()/f/image/R2Omou3hcjp3USsyoEdzA2aC.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
De rechter is een jaarcontract (waarbij je per maand betaalt).JB schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:34:
[...]
Check! Ik zie dat het standaard abbo ook 20 euro kost, dus wel benieuwd inderdaad of diegene ook reclame onder F1 hebben gehad;
[Afbeelding]
Het vergelijkbare maandcontract is dan 2 euro per maand duurder dan een maandcontract zonder advertenties.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Als je een Viaplay jaarabonnement afsluit in de Apple Playstore dan betaal je €165,99. En deze is zonder reclame.
En reacties van mensen die hun abo van 2p euro hebben opgezegd, hebben sowieso het basisabonnement gehad.JB schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:34:
[...]
Check! Ik zie dat het standaard abbo ook 20 euro kost, dus wel benieuwd inderdaad of diegene ook reclame onder F1 hebben gehad;
[Afbeelding]
En je kan niet zeggen dat je niet geïnformeerd bent over deze abonnementen, Viaplay is daar duidelijk in geweest in de communicatie.
⏩ PVOutput☀️
Heb vandaag de race teruggekeken op mijn laptop en geen enkele reclame gezien. Daar draait wel uBlock op, mogelijk dat die het wegfiltert?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Omdat ik verwacht had dat de reclames tussen kwalificaties sessies waren, of op 'dode' momenten maar niet onder een live wedstrijd.Quad schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:56:
En ze doen het ook alleen bij F1.
UBlock zou dat niet filteren, het zit namelijk in de stream zelf.AvK schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:18:
Heb vandaag de race teruggekeken op mijn laptop en geen enkele reclame gezien. Daar draait wel uBlock op, mogelijk dat die het wegfiltert?
Wel kan het zijn dat het enkel bij livestreams het geval is, en de reclames niet bij een replay zichtbaar zijn.
⏩ PVOutput☀️
Ook bij abonnementen met reclame is F1TV inbegrepen. Dus ik kijk de voorbeschouwing bij ViaPlay en zodra het scherm “this program is brought to you by….” verschijnt stream ik d.m.v. AirPlay F1TV. Na de podium ceremonie weer terug naar ViaPlay voor de nabeschouwing en interviews.
Op deze manier geen last van reclame.
Op deze manier geen last van reclame.
Dat is dus niet het geval. Als je een abo hebt zonder reclame heb je geen reclame. Behalve even 5 sec. PME Legend reclame wanneer ze over gaan naar de studio of reclame van eigen uitzendingen. Maar zeker geen in race reclame.Deezers schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:09:
[...]
Volgens mij krijg je nu zelfs bij de abonnementen zonder reclame toch inrace reclame (splitscreen). Daar gaat de discussie over.
Dus wel reclamemeesje schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:41:
[...]
Dat is dus niet het geval. Als je een abo hebt zonder reclame heb je geen reclame. Behalve even 5 sec. PME Legend reclame wanneer ze over gaan naar de studio of reclame van eigen uitzendingen. Maar zeker geen in race reclame.
Hehe… ik liep helemaal te stuiteren, ik was woedend… ik zal nooit meer PME kopen… ongelooflijk…
Maar daar ging de discussie niet over.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 23-03-2025 18:46 ]
Iedereen moet zijn eigen afweging maken om al dan niet een abonnement te nemen. Kijk je alleen F1, dan is er een prima alternatief met F1TV. Kijk je ook Premier League, dan wordt het al lastiger.
Ondanks dat ik zelf best wat weerstand heb tegen VP, vind ik ook dat we niet al te moeilijk moeten doen over de reclames. Je betaald 18 of 20 euro per maand en dan krijg je idd reclames te zien. Maar bij ESPN (18 euro per maand) Ziggo Sport (17 euro per maand per 1 mei) krijg je ook fors veel reclames te zien. Daarin zijn ze echt niet anders dan VP. En Ziggo Sport laat ook gewoon balken onder in beeld tijdens een voetbalwedstrijd doorlopen met acties die ze hebben.
Dat gezegd hebbende: reclames tijdens een F1-wedstrijd zouden ook mij te ver gaan.
Ondanks dat ik zelf best wat weerstand heb tegen VP, vind ik ook dat we niet al te moeilijk moeten doen over de reclames. Je betaald 18 of 20 euro per maand en dan krijg je idd reclames te zien. Maar bij ESPN (18 euro per maand) Ziggo Sport (17 euro per maand per 1 mei) krijg je ook fors veel reclames te zien. Daarin zijn ze echt niet anders dan VP. En Ziggo Sport laat ook gewoon balken onder in beeld tijdens een voetbalwedstrijd doorlopen met acties die ze hebben.
Dat gezegd hebbende: reclames tijdens een F1-wedstrijd zouden ook mij te ver gaan.
Reclame in de rust of een balkje onderin in beeld is ook niet echt vergelijkbaar met hoe Viaplay het doet terwijl de F1 bezig is.sjors123 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:35:
Iedereen moet zijn eigen afweging maken om al dan niet een abonnement te nemen. Kijk je alleen F1, dan is er een prima alternatief met F1TV. Kijk je ook Premier League, dan wordt het al lastiger.
Ik heb het met terugkijken ook nog niet gezien, daar lijkt het niet in te zitten.
Het blijft gestuntel met ViaPlay klaarblijkelijk. Doordat veel mensen dit als enige optie zien/hebben, komen ze er nog steeds mee weg zo lijkt.
Gisteren Vroooooooom eens opgezet, maar daar word ik ook totaal niet vrolijk van evenals het amateurisme tijdens F1 zelf. Het ging even over wie er bijvoorbeeld wel naast Max kan rijden, dan hebben ze gewoon geen antwoord. In de topics hier, zit meer niveau en expertise dan die duurbetaalde meuk bij ViaPlay. Het is gewoon niet goed.
Gisteren Vroooooooom eens opgezet, maar daar word ik ook totaal niet vrolijk van evenals het amateurisme tijdens F1 zelf. Het ging even over wie er bijvoorbeeld wel naast Max kan rijden, dan hebben ze gewoon geen antwoord. In de topics hier, zit meer niveau en expertise dan die duurbetaalde meuk bij ViaPlay. Het is gewoon niet goed.
Mijn boefje is liev!
Ik heb gisteravond de race teruggekeken via de app op m'n LG. Ik zit op een basis jaarabonnement van 16,99 en ik was zeer onaangenaam verrast door de reclameonderbrekingen tijdens de race. Dus niet tijdens safety cars, want die waren er dus niet. Het was deze keer dus een stuk storender dan tijdens Australie. Aan de andere kant, hoe en wanneer moeten ze dan reclame laten zien als er geen safety cars zijn?
Ik heb nog geen voetbal gezien, want dat lag dit weekend stil. Ik ben benieuwd hoe het bij het voetbal zal gaan.
Ik heb nog geen voetbal gezien, want dat lag dit weekend stil. Ik ben benieuwd hoe het bij het voetbal zal gaan.
Ik heb Viaplay via KPN, geen idee of ergens is gecommuniceerd dat er nu reclame wordt getoond tijdens de race. Zou goed kunnen dat ik het gemist heb, vind het in elk geval erg irritant. Enige reden dat ik nog Viaplay gebruik is omdat m'n tv wel een Viaplay app aan kan, maar geen F1 TV app. Aangezien ik met de Viaplay app ook steeds vaker last heb van korte haperingen, waardoor ik aan het einde van de race zo 5-10 minuten achterloop op live, ga ik nu de boel toch maar opzeggen en een andere oplossing kiezen.
Heb je nog geen TV+ Box van KPN? Daar kun je F1TV gewoon op installeren, aangezien het op Android TV draait.krietjur schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:10:
Ik heb Viaplay via KPN, geen idee of ergens is gecommuniceerd dat er nu reclame wordt getoond tijdens de race. Zou goed kunnen dat ik het gemist heb, vind het in elk geval erg irritant. Enige reden dat ik nog Viaplay gebruik is omdat m'n tv wel een Viaplay app aan kan, maar geen F1 TV app. Aangezien ik met de Viaplay app ook steeds vaker last heb van korte haperingen, waardoor ik aan het einde van de race zo 5-10 minuten achterloop op live, ga ik nu de boel toch maar opzeggen en een andere oplossing kiezen.
Nee, ik heb nog een vorige generatie TV box van KPN. Functioneert de TV+ Box een beetje tegenwoordig? Ik heb destijds met de pilot meegedaan maar vond het slecht functioneren t.o.v. de oude TV box. Geen idee wat er sindsdien allemaal verbeterd is, maar ben wat huiverig om over te stappen gezien mijn ervaringen tijdens de pilotTexMex schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:14:
[...]
Heb je nog geen TV+ Box van KPN? Daar kun je F1TV gewoon op installeren, aangezien het op Android TV draait.
De meningen zijn nog steeds redelijk verdeeld, al lijkt het inmiddels wel beter te gaan. Zie ook [KPN TV+] - Ervaringen en discussie.krietjur schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:17:
[...]
Nee, ik heb nog een vorige generatie TV box van KPN. Functioneert de TV+ Box een beetje tegenwoordig? Ik heb destijds met de pilot meegedaan maar vond het slecht functioneren t.o.v. de oude TV box. Geen idee wat er sindsdien allemaal verbeterd is, maar ben wat huiverig om over te stappen gezien mijn ervaringen tijdens de pilot
Gewoon F1TV in de browser openen. Werkt perfect behalve dat de wachtwoorden veel te snel weer blanco zijn. Maar daar gebruik ik de LG Thinq app voor om ze snel te copy/pasten.DutchOwnage schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:09:
Ik heb gisteravond de race teruggekeken via de app op m'n LG. Ik zit op een basis jaarabonnement van 16,99 en ik was zeer onaangenaam verrast door de reclameonderbrekingen tijdens de race. Dus niet tijdens safety cars, want die waren er dus niet. Het was deze keer dus een stuk storender dan tijdens Australie. Aan de andere kant, hoe en wanneer moeten ze dan reclame laten zien als er geen safety cars zijn?
Daar zijn we het over eens en volgens mij schrijf ik dat ook. Ik geef alleen aan dat ook andere zenders die een fors hoge abonnementsprijs kennen, veel reclame uitzendendutchgio schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:53:
[...]
Reclame in de rust of een balkje onderin in beeld is ook niet echt vergelijkbaar met hoe Viaplay het doet terwijl de F1 bezig is.
Ik heb het met terugkijken ook nog niet gezien, daar lijkt het niet in te zitten.
Streamingsdienst met reclame tijdens de content? Voorbeeld aub? Bij ons thuis is Netflix de duurste met 18,99 en daar zie ik geen reclame. App werkt perfect en 4k.sjors123 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:02:
[...]
Daar zijn we het over eens en volgens mij schrijf ik dat ook. Ik geef alleen aan dat ook andere zenders die een fors hoge abonnementsprijs kennen, veel reclame uitzenden
Het gaat dan niet specifiek om een streamingdienst maar ook nog eens live streaming. En volgens mij had Netflix bij de bokswedstrijd tussen Jake Paul en Mike Tyson ook reclame binnen de stream. Dus niet apart van de stream.DeBaroN schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:46:
[...]
Streamingsdienst met reclame tijdens de content? Voorbeeld aub? Bij ons thuis is Netflix de duurste met 18,99 en daar zie ik geen reclame. App werkt perfect en 4k.
Bij ESPN in de app heb je ook een reclamebalk tijdens de wedstrijden. Prime Video heeft een reclameblok voor dat je stream begint welke je wel kan overslaan als je wilt.
Het komt dus stiekem wel vaker voor. Al dan niet alleen voor eigen programma's.
Maar geen enkel moment vanaf de start van de formatie ronde tot aan de finish van iedere rijder.
Ik dacht dat Vroooom iedere vrijdagavond werd uitgezonden? Zoja waar kan ik dat terugvinden?
Alle vrijdag en zondag als er een race isPimmuz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:06:
Ik dacht dat Vroooom iedere vrijdagavond werd uitgezonden? Zoja waar kan ik dat terugvinden?
Op Viaplay.Pimmuz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:06:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Bedankt voor je behulpzame reactie daar zouden anderen iets van kunnen lerenSoppyscroll schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:32:
[...]
Alle vrijdag en zondag als er een race is
Dat vind ik wel verwarrend, want die andere show was ook vaker zonder race dacht ik.Soppyscroll schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:32:
[...]
Alle vrijdag en zondag als er een race is
Ik was even op Ziggo GO aan het kijken, maar ik zie ViaPlay (de zender zonder +) helemaal niet meer staan?
Hebben andere van Ziggo dat ook?
Edit: gevonden - helemaal onderaan de lijst, vreemd.
[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 29-03-2025 22:54 ]
Staat bij mij er gewoon tussen. Nu een Ligue 1 voetbalwedstrijd.HollowGamer schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 22:51:
[...]
Dat vind ik wel verwarrend, want die andere show was ook vaker zonder race dacht ik.
Ik was even op Ziggo GO aan het kijken, maar ik zie ViaPlay (de zender zonder +) helemaal niet meer staan?
Hebben andere van Ziggo dat ook?
Gaat dus nog best goed met Viaplay
nieuws: Netflix is grootste streamingdienst in Nederland, Viaplay en Videolan...
nieuws: Netflix is grootste streamingdienst in Nederland, Viaplay en Videolan...
Netflix heeft bijna 15 procent van de tv- en videomarkt in Nederland in handen, en is daarmee de grootste streamingdienst in Nederland. Dat constateert Telecompaper. Daarna volgen Viaplay en Videoland, die beide rond de 5 procent van de markt in handen hebben.
Definieer ‘goed’, er wordt overal een beetje met cijfers en termen gegoocheld, dit was het in december 2023:Exocet schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:25:
Gaat dus nog best goed met Viaplay
[...]
https://www.totaaltv.nl/n...-met-formule-1-instorten/In Nederland heeft Viaplay volgens Telecompaper een marktaandeel van rond de 15 procent. Het is hiermee in grootte de vijfde streamingdienst van Nederland. Viaplay moet Netflix (48 procent), Videoland (20 procent), Disney+ (18 procent) en Prime Video (16 procent) voor zich laten.
Relatief tov videoland gestegen dus?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Beetje late reactie. Maar ik had het over zenders, en heb nergens gezegd dat het om streamers gaat. Zie Ziggo Sport met 17 euro per maand en ESPN met 18 euro per maand. Beiden bomvol reclame. En dat het geen streamers zijn (alhoewel ziggo voor velen buiten het ziggo-netwerk wel) maakt in deze niets uitDeBaroN schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:46:
[...]
Streamingsdienst met reclame tijdens de content? Voorbeeld aub? Bij ons thuis is Netflix de duurste met 18,99 en daar zie ik geen reclame. App werkt perfect en 4k.
Reden waarom Koen Weijland commentaar geeft?
Wel grappig, niks mis mee.
Wel grappig, niks mis mee.
Het is zo armoedig dat zelfs in de rust er geen commentaar is, geen switch naar de Engelsen. Ik vind Viaplay in Nederland 3e wereldland niveau. Als de abbo afgelopen is stop ik deze onzin.
Bedoel je een analyse?Rene44 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:19:
Het is zo armoedig dat zelfs in de rust er geen commentaar is, geen switch naar de Engelsen. Ik vind Viaplay in Nederland 3e wereldland niveau. Als de abbo afgelopen is stop ik deze onzin.
Met alle respect, ik geloof dat ze nog niet eens de 1k kijkers aanraken gemiddeld. Weet niet de exacte cijfers, maar er kijken meer naar RKC - FC Emmen, dan naar wedstrijden als dit.
Voor dat geld mag er zeker wel iets meer worden gedaan. Daarom vond ik 12-14 euro p.m. max voor een jaar abo prima. Dit is te veel voor de kwaliteit.
Overigens vond ik het commentaar meer dan prima. Vind deze lekker dan bij ESPN/Ziggo.
Ok, dus reclame tijdens bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd?sjors123 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:33:
[...]
Beetje late reactie. Maar ik had het over zenders, en heb nergens gezegd dat het om streamers gaat. Zie Ziggo Sport met 17 euro per maand en ESPN met 18 euro per maand. Beiden bomvol reclame. En dat het geen streamers zijn (alhoewel ziggo voor velen buiten het ziggo-netwerk wel) maakt in deze niets uit
Ik kan mezelf blijven herhalen geloof ik. Nee niet tijdens de wedstrijden, wel erom heen. VP zend ook geen reclame uit tijdens voetbalwedstrijden. F1 is een uitzondering. Maar ook ziggo is een liefhebber van banners tijdens voetbalwedstrijden waarin ze verwijzen naar acties of de rest van de programmering.DeBaroN schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:18:
[...]
Ok, dus reclame tijdens bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd?
Ik bedoel dus alleen te zeggen dat het betalen van een hoog abonnementsgeld al lang geen garantie meer is om reclamevrij te kijken.
Via mijn televisie (met Apple TV) ervaar ik de slechtere beeldkwaliteit van Viaplay (tov F1TV) niet zo overduidelijk. Pas als ik dichterbij ga zitten, merk ik het. Maar op mijn iPad is Viaplay niet om aan te gluren. Wat een verademing is het om te switch naar F1TV. Ik keek niet eens live, maar uitgesteld. Echter teleurstellend dat zelfs op een kleine scherm de beeldkwaliteit zo slecht is. Het lijkt wel alsof ze dan nog meer knijpen. Gelukkig heb je ‘gratis’ F1 er bij, maar volgend jaar wordt het alleen F1TV. Dan maar geen Premier League.
Ik kan helaas niet zonder PL/EPL.meesje schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:09:
Via mijn televisie (met Apple TV) ervaar ik de slechtere beeldkwaliteit van Viaplay (tov F1TV) niet zo overduidelijk. Pas als ik dichterbij ga zitten, merk ik het. Maar op mijn iPad is Viaplay niet om aan te gluren. Wat een verademing is het om te switch naar F1TV. Ik keek niet eens live, maar uitgesteld. Echter teleurstellend dat zelfs op een kleine scherm de beeldkwaliteit zo slecht is. Het lijkt wel alsof ze dan nog meer knijpen. Gelukkig heb je ‘gratis’ F1 er bij, maar volgend jaar wordt het alleen F1TV. Dan maar geen Premier League.
Premier League vond ik ook wel leuk. Dat was de reden om dit jaar voor Viaplay te kiezen. En daarnaast vonden we in ons gezin een NL talige voor- en nabeschouwing ook wel fijn. Maar ik merk de afgelopen tijd dat we vrij weinig naar PL kijken.
Volgend seizoen maar eens F1TV premium (met 4K) proberen.
Grappig. Vandaag bij een vriend op de website gekeken, vrij slecht te noemen. Maar thuis op de app op de tv of op de iPad vind ik de kwaliteit juist wel prima. Op m'n telefoon is te klein, dan kan de tijden niet eens lezenmeesje schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:09:
Exact expert nodig?
Iemand Vrooooom live gekeken of juist vandaag terug gekeken?
Terwijl ze overschakelen naar iets wat de rijders zeggen zit ik 10sec lang naar 'Thanks for watching' te kijken totdat iemand weer de juiste knop vond.
Vraag me dus af of dit live ook was lijkt er wel op want als je het terugkijkt hebben ze het in ieder geval niet gefixed. Sowieso is dat terugkijken ook maar schraal de stream onthoudt niet waar je was gebleven iets wat bij Ziggo tv & go wel altijd lekker soepel werkte.
Terwijl ze overschakelen naar iets wat de rijders zeggen zit ik 10sec lang naar 'Thanks for watching' te kijken totdat iemand weer de juiste knop vond.
Vraag me dus af of dit live ook was lijkt er wel op want als je het terugkijkt hebben ze het in ieder geval niet gefixed. Sowieso is dat terugkijken ook maar schraal de stream onthoudt niet waar je was gebleven iets wat bij Ziggo tv & go wel altijd lekker soepel werkte.
Ik heb dit moment ook gezien. Later gekeken op kanaal 13, daar was het niet.Pimmuz schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:07:
Iemand Vrooooom live gekeken of juist vandaag terug gekeken?
Wat is het beeld weer een drama. Ik zit nu FM1 Japan postrace te kijken en moet de hele tijd verversen, want het wordt iedere keer wazig terwijl mijn internetsnelheid meer dan goed is. Waardeloos
Dit is een bug dat ze al heel lang hebben. Ook skippen ze met enkel 10 seconden, en onthouden ze niet je tijd.desalniettemin schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:24:
Wat is het beeld weer een drama. Ik zit nu FM1 Japan postrace te kijken en moet de hele tijd verversen, want het wordt iedere keer wazig terwijl mijn internetsnelheid meer dan goed is. Waardeloos
Net even een vergelijking gedaan tussen het beeld van Viaplay op mijn iPhone en op mijn iPad. De teksten e.d. kan ik goed lezen op mijn iPhone. Doordat het scherm kleiner is, lijkt het beeld scherper. Ik heb het vermoeden dat ze iPhone en iPad dezelfde stream aanbieden waardoor het op het grotere scherm van mijn iPad er minder goed uit ziet.Crazy D schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:50:
[...]
Grappig. Vandaag bij een vriend op de website gekeken, vrij slecht te noemen. Maar thuis op de app op de tv of op de iPad vind ik de kwaliteit juist wel prima. Op m'n telefoon is te klein, dan kan de tijden niet eens lezen
Eventuele voor- en nabeschouwingen kijk ik via Viaplay, maar voor de race e.d. kijk ik wel naar F1TV.
Toevallig meer mensen die een PL-1001 foutmelding krijgen?
In dit geval een LG TV. Het ging net zo lekker met de stabiliteit de afgelopen periode.
Nu even alles van modem tot TV maar een herstart gegeven, zou je zien dat het nu ineens wel goed gaat.
In dit geval een LG TV. Het ging net zo lekker met de stabiliteit de afgelopen periode.
Nu even alles van modem tot TV maar een herstart gegeven, zou je zien dat het nu ineens wel goed gaat.
Nu ook tijdens de rust van Fulham - Liverpool de kleuren zijn veel te fel. Veel te oranje. Laatste keer ook al tijdens de wedstrijd. KLeuren veel te fel
Oh, ik heb er geen last van gehad.desalniettemin schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:05:
Nu ook tijdens de rust van Fulham - Liverpool de kleuren zijn veel te fel. Veel te oranje. Laatste keer ook al tijdens de wedstrijd. KLeuren veel te fel
Wat is je apparaat waar je op kijkt?
Via Brave op een Dell OptiPlex 5050 mini refurbished met MX Linux Xfce. Met Firefox heb ik vaak mini freezes die ik met Brave niet heb. Beeld is nu kleur normaal.HollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:24:
[...]
Oh, ik heb er geen last van gehad.
Wat is je apparaat waar je op kijkt?
[ Voor 13% gewijzigd door desalniettemin op 06-04-2025 17:29 ]
Je hebt dit met andere niet? Heb je al gekeken of je met Brave VA-API werkend hebt?desalniettemin schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:27:
[...]
Via Brave op een Dell OptiPlex 5050 mini refurbished met MX Linux Xfce. Met Firefox heb ik vaak mini freezes die ik met Brave niet heb.
Verder wees maar blij dat je op Linux kan kijken, C+ vind ons tweederangs kijkers.
Hoe check ik dat? Kleur is nu overigens wel normaal.HollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:29:
[...]
Je hebt dit met andere niet? Heb je al gekeken of je met Brave VA-API werkend hebt?
Verder wees maar blij dat je op Linux kan kijken, C+ vind ons tweederangs kijkers.
In je adresbalk: brave://gpudesalniettemin schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:30:
[...]
Hoe check ik dat? Kleur is nu overigens wel normaal.
Met Firefox is het about:support - en dan checken bij GPU
Bedankt. Ik ga straks even kijken. Eerst de wedstrijd nu.HollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:34:
[...]
In je adresbalk: brave://gpu
Met Firefox is het about:support - en dan checken bij GPU
Het kan ook bij ViaPlay liggen, anders even topic openen in Linux.desalniettemin schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:36:
[...]
Bedankt. Ik ga straks even kijken. Eerst de wedstrijd nu.
Ik ben nu darten aan het kijken ofja kijken het hele beeld is vastgelopen, word er toch knettergek van.
Het werkt gelukkig weer
Het werkt gelukkig weer
[ Voor 12% gewijzigd door Pimmuz op 06-04-2025 20:03 . Reden: het werkt weer... ]
De melding is vrij duidelijk, en klopt vaak wel.
Van Basten roept vaker wat, achteraf blijft dat hij zelf fout zat.
Al vind ik de limiet van 2 devices ook belachelijk.
Er gaat toch echt niets boven ouderwetse eendimensionale TV. Dat hele streaminggebeuren is alleen om meer geld uit je klanten te kloppen en klantenservice hebben ze sowieso niet. Of denk je nu echt dat je zondagmorgen om 7 uur iemand kunt bellen om je problemen op te laten lossen?
Signatures zijn voor boomers.
Zojuist even Liverpool aangezet op mijn iPad. Wat een belabberde beeldkwaliteit. Dit lijkt echt nergens op. Voor de zekerheid de app afgesloten en opnieuw de stream opgestart, maar nog steeds hetzelfde zeer slechte resultaat.
Viaplay ging me voornamelijk om F1, voetbal zag ik als mooie bonus. Maar ik zie het zeker niet als bonus. Erg absurd hoe erg ze knijpen als je kijkt via je iPad. Ook F1 ziet er belabberd uit. Op Apple TV is het beter. Voor- en nabeschouwing doe ik via Viaplay. De races e.d. via F1TV. Na dit seizoen is het voor mij wel
Viaplay. Volgend seizoen maar F1TV premium.
Viaplay ging me voornamelijk om F1, voetbal zag ik als mooie bonus. Maar ik zie het zeker niet als bonus. Erg absurd hoe erg ze knijpen als je kijkt via je iPad. Ook F1 ziet er belabberd uit. Op Apple TV is het beter. Voor- en nabeschouwing doe ik via Viaplay. De races e.d. via F1TV. Na dit seizoen is het voor mij wel

Met ouderwetse TV had hij in Japan sowieso geen F1 kunnen kijken, nou ja tenzij hij een Japanse zender kon vinden die het uitzendt. Maar misschien vond hij NL commentaar wel handigMaasluip schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:42:
[...]
Er gaat toch echt niets boven ouderwetse eendimensionale TV. Dat hele streaminggebeuren is alleen om meer geld uit je klanten te kloppen en klantenservice hebben ze sowieso niet. Of denk je nu echt dat je zondagmorgen om 7 uur iemand kunt bellen om je problemen op te laten lossen?
Exact expert nodig?
Gisteren voor het eerst dit F1 seizoen bij een vriend met Viaplay de race gekeken.. Mijn god wat een drama! Die reclame is onbegrijpelijk, de kwaliteit is niet goed genoeg en het commentaar is om te janken!
F1tv heeft ook issues, maar is nog altijd veel beter (en goedkoper) dan Viaplay.
Ja ik weet dat je met Viaplay ook F1tv hebt, maar dit is zijn keuze, niet mijn.
F1tv heeft ook issues, maar is nog altijd veel beter (en goedkoper) dan Viaplay.
Kijkt er op dit moment iemand VT3 op Viaplay? Zo ja is bij jullie ook het beeld iets wat versneld?
Bij F1TV is het ook dus ligt aan de feed denk.
Bij F1TV is het ook dus ligt aan de feed denk.
[ Voor 20% gewijzigd door Pimmuz op 19-04-2025 15:47 ]
Tjah. Smaken verschillen. Kwaliteit op mijn TV is prima, en ik vind het commentaar wel goed. Zo zie je maar weer, allemaal heel persoonlijkpilskes schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:54:
Gisteren voor het eerst dit F1 seizoen bij een vriend met Viaplay de race gekeken.. Mijn god wat een drama! Die reclame is onbegrijpelijk, de kwaliteit is niet goed genoeg en het commentaar is om te janken!
Exact expert nodig?
Grr klote Viaplay. Zit ik net de kwalificatie te kijken heb ik het 2x moeten verversen, omdat het beeld steeds 360 kwaliteit werd
Nu voor de derde keer kijken.
[ Voor 23% gewijzigd door desalniettemin op 19-04-2025 21:54 ]
En waarom kijk je dan niet naar F1tv?desalniettemin schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:51:
Grr klote Viaplay. Zit ik net de kwalificatie te kijken heb ik het 2x moeten verversen, omdat het beeld steeds 360 kwaliteit werdNu voor de derde keer kijken.
Dat vraag ik mij ook af bij die berichten over de technische kwaliteit van Viaplay. Wellicht hebben ze geen device voor het bekijken via F1tv. Of zou dat niet werken voor hen.
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2