Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 16 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Gautama schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:30:
@DoeEensGek Kan de openingspost worden aangepast met de meest recente informatie die nu bekend is over Viaplay?

Kosten pmnd/pj, kortingen beschikbaar via welke provider, alternatieven voor Viaplay, etc.

Ik heb dit topic geopend om hier achter te komen, maar er zit zoveel blahblah tussen dat ik het overzicht kwijt ben.
Inmiddels is inderdaad het meeste wel bekend, zal hem eens onder de loep nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 22:21
Heb diverse keren contact gehad met de klantenservice gehad, wel steeds redelijk snel antwoord gehad.

Er is mij verzekerd dat mijn account met 1 ander gedeeld kan worden, familie, vrienden.
Ongeacht de locatie kan dezelfde stream op tv tegelijk gekeken worden.

Alleen 1 ding is mij nog niet echt duidelijk uitgelegd en dat is op de FAQ de toevoeging over de 24 uur periode :

" Je kan 2 streams tegelijkertijd open hebben en tot 5 apparaten gebruiken binnen een 24 uur periode. Als je een 3de stream wil openen, zul je een foutmelding ontvangen met uitleg hierover. Hetzelfde geldt voor een 6de apparaat binnen een 24 uur periode. Je kan ook de meeste series en films downloaden en offline bekijken zonder dat dit effect heeft op de online stream."

Betekent dit dat er op 1 dag geen tijdslimiet dat je met 2 tegelijk kunt streamen ?
Als bijvoorbeeld op een zaterdag de 24 uur verstreken is ( 1 dag heeft 24 uur toch ?) kan er dan
de volgende dag weer 24 uur dezelfde stream gekeken worden met twee personen ?

Misschien zie ik teveel spoken of zit er toch een addertje onder het gras ?
Het account delen maakt de prijs ( nu € 99 dit jaar ) natuurlijk een stuk aantrekkelijker.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Die 24 uur slaat op het aantal apparaten volgens mij, niet het tegelijk kijken van streams met 2 personen.

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:51
(jarig!)
japioo33 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:13:
Heb diverse keren contact gehad met de klantenservice gehad, wel steeds redelijk snel antwoord gehad.

Er is mij verzekerd dat mijn account met 1 ander gedeeld kan worden, familie, vrienden.

Alleen 1 ding is mij nog niet echt duidelijk uitgelegd en dat is op de FAQ de toevoeging over de 24 uur periode :

" Je kan 2 streams tegelijkertijd open hebben en tot 5 apparaten gebruiken binnen een 24 uur periode. Als je een 3de stream wil openen, zul je een foutmelding ontvangen met uitleg hierover. Hetzelfde geldt voor een 6de apparaat binnen een 24 uur periode. Je kan ook de meeste series en films downloaden en offline bekijken zonder dat dit effect heeft op de online stream."

Betekent dit dat er op 1 dag geen tijdslimiet dat je met 2 tegelijk kunt streamen ?
Als bijvoorbeeld op een zaterdag de 24 uur verstreken is ( 1 dag heeft 24 uur toch ?) kan er dan
de volgende dag weer 24 uur dezelfde stream gekeken worden met twee personen ?

Misschien zie ik teveel spoken of zit er toch een addertje onder het gras ?
Het account delen maakt de prijs natuurlijk een stuk aantrekkelijker.
Je kan gewoon 2 stream tegelijk bekijken en op 5 apparaten tegelijk ingelogd zijn.
Of je die stream nu start om 09.00 en stopt om 10.00 en de andere start om 09.30 en stopt om 11.30... om 10.00 kan je gewoon een tweede stream weer starten. Je kan alleen niet binnen 24uur 6x wisselen van apparaat.

• japioo33
@ stijn1309
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik vroeg het mij af omdat er dus onderscheid wordt gemaakt tussen streamen naar een tv ( 2 streams gelijktijdig dus ) en ingelogd zijn op een apparaat tablet, laptop waarop gekeken wordt ( meerdere apparaten ).

Ik zou het dus moeten lezen zoals dutchgio al aangaf dat die 24 uur periode alleen op die 5 apparaten betrekking heeft ?

Ik ben een beetje drollig op dat gebied denk ik, is mijn eerste streaming service die ik gebruik namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door japioo33 op 17-02-2022 11:30 ]

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:00
Frank schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Er staat nergens in dit "artikel" dat dit het geval is? Alleen maar aannames. Begin me steeds meer te ergeren aan deze verkapte blog de laatste tijd.
Hier is meer informatie over de commentaar opties: https://support.f1.tv/s/a...n-op-F1-TV?language=nl_NL

• japioo33
Ik wist niet dat je boos werd rusman. Ik vroeg me gewoon een paar dingetjes af.
Snap ook de link niet naar support F1 TV ?
Heeft dat iets te maken met Viaplay ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Slim van Viaplay om hun commentaar niet aan F1 tv te verkopen of door te prikken. Wil je NL commentaar heb je dus de keus tussen Ollie en Viaplay

• rusman
japioo33 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:10:
Ik wist niet dat je boos werd rusman. Ik vroeg me gewoon een paar dingetjes af.
Snap ook de link niet naar support F1 TV ?
Heeft dat iets te maken met Viaplay ?
Heb ik ergens gezegd dat ik boos ben? De link naar de support article bevestigd dat F1TV geen NL commentaar heeft voorlopig.

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Formule 1 testdagen niet bij Viaplay, wel bij F1 TV Pro.

https://www.totaaltv.nl/n...iaplay-wel-bij-f1-tv-pro/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Lekker clickbait weer, het is namelijk niks nieuws. Testdagen zijn bij Ziggo ook nooit uitgezonden.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Helaas kan ik er weinig over vinden maar misschien weet iemand hier het antwoord op:

Kun je bij Viaplay ook live pauzeren en een F1 race/kwali later starten / terug kijken?
Of moet je op het moment dat een "uitzending" begint gewoon ingelogd zijn en anders pech?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Cowamundo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:34:
Helaas kan ik er weinig over vinden maar misschien weet iemand hier het antwoord op:

Kun je bij Viaplay ook live pauzeren en een F1 race/kwali later starten / terug kijken?
Of moet je op het moment dat een "uitzending" begint gewoon ingelogd zijn en anders pech?
Dit is iets wat we pas gaan uitvinden zodra het platform lanceert. Mede daarom weiger ik om die 99 euro pre-order deal af te sluiten. Veel te veel onduidelijkheid.

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59

Heb even de bron niet meer scherp, maar ik meen dat je later kunt invallen en tot 2 dagen kunt terugkijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japioo33
rusman schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:15:
[...]

Heb ik ergens gezegd dat ik boos ben? De link naar de support article bevestigd dat F1TV geen NL commentaar heeft voorlopig.
Sorry, ik had het even verkeerd begrepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• japioo33

Kan ik een LIVE sport evenement (wedstrijd) terugspoelen?

Heb je een goal of moment gemist en wil je terugspoelen in een LIVE sportuitzending van Viaplay?
Dan is dit op de meeste apparaten mogelijk.
Dit kan tot maximaal 4 uur. Daarnaast kan je sportwedstrijden tot maximaal 48 uur terug te kijken op Viaplay.
Hou er rekening mee dat die 48 uur start op het moment dat de LIVE uitzending begint.

Kan ik een LIVE sportevenement pauzeren?

Ja, je kan een LIVE sportevenement altijd op elk gewenst moment pauzeren.

Bron ( UPDATE, 2 FEBRUARI 2022 ) :

https://gostreaming.nl/di...elde-vragen-over-viaplay/
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

japioo33 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:13:

[…]
Het account delen maakt de prijs ( nu € 99 dit jaar ) natuurlijk een stuk aantrekkelijker.
Hier idem. Het enige waar ik (nog) geen antwoord op heb gehad, is of hetzelfde geldt voor een Viaplay account dat je via Ziggo aanschaft. 10 maanden Ziggo is namelijk nog net iets voordeliger dan 12 maanden direct Viaplay. We blijven Hollanders…

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hebben ze ook dagpassen? 99 euro/jaar (eerste jaar, daarna zeker een stuk duurder) is ongeveer 5 euro per race. Een normaal geprijsde dagpas zou dan al snel voordeliger zijn, zeker als je ook af en toe eens een race mist.

alles kan off-topic

• dutchgio
En er zouden 6 races gratis uitgezonden worden.
Een dagpas zal er dan ook aan het begin wel niet zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik overweeg sterk om een Viaplay account te nemen en dit te gaan delen met mijn ouders. Iedereen heeft Ziggo. Echter, ik wil de deal rechtstreeks via Viaplay nemen.
  • Kan ik in dit geval dan tóch via kanaal 200 (Ziggo) naar Viaplay kijken?
  • Alternatief kan ik de Viaplay App wel op mijn Android TV installeren en zo kijken
  • Mijn ouders gebruiken echter een CI+ module / Ziggo kaartje, geen mediabox, geen (app) streaming
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn ouders toch naar Viaplay kunnen kijken, zonder verdere apparatuur aan te moeten schaffen?

Ik heb even (kort) via de zoekfunctie gezocht op 'CI+' , maar kon het antwoord niet snel vinden. Vandaar de vraag.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Ankona schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:33:
Hebben ze ook dagpassen? 99 euro/jaar (eerste jaar, daarna zeker een stuk duurder) is ongeveer 5 euro per race. Een normaal geprijsde dagpas zou dan al snel voordeliger zijn, zeker als je ook af en toe eens een race mist.
Nee, geen dagpassen, geen proefperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Danny the dog schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:16:
Ik overweeg sterk om een Viaplay account te nemen en dit te gaan delen met mijn ouders. Iedereen heeft Ziggo. Echter, ik wil de deal rechtstreeks via Viaplay nemen.
  • Alternatief kan ik de Viaplay App wel op mijn Android TV installeren en zo kijken
  • Mijn ouders gebruiken echter een CI+ module / Ziggo kaartje, geen mediabox, geen (app) streaming
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn ouders toch naar Viaplay kunnen kijken, zonder verdere apparatuur aan te moeten schaffen?

Ik heb even (kort) via de zoekfunctie gezocht op 'CI+' , maar kon het antwoord niet snel vinden. Vandaar de vraag.
  • Nee, kanaal 200 alleen als je via Ziggo afsluit
  • Klopt
  • Ook alleen kanaal 200 dan, dus zie eerste punt. En je raakt dat kanaal ook na Augustus kwijt omdat Ziggo dan verwacht een Viaplay app te hebben voor de Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23

Het lineaire kanaal bij Ziggo is tot 1-8-2022 beschikbaar daarna zul je gebruik moeten maken van de app waarbij de voorwaarde is dat je via Ziggo het ViaPlay abonnement afneemt.
Voor je ouders is er geen andere optie dan gebruik te maken van een eventuele app via de smart-tv of een externe mediaplayer zoals een Chromecast of Android TV zoals de Nokia 8000 na 01-08-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
EagleTitan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:37:
[...]
  • Nee, kanaal 200 alleen als je via Ziggo afsluit
  • Klopt
  • Ook alleen kanaal 200 dan, dus zie eerste punt. En je raakt dat kanaal ook na Augustus kwijt omdat Ziggo dan verwacht een Viaplay app te hebben voor de Next
Kijk! To-the-point antwoorden! Daar hou ik van _/-\o_
Dan maar even zoeken hoe ik mijn ouders aan de F1 krijg dit jaar. Misschien had ik tóch niet afgelopen weekend al die Ziggo ontvangers naar het stort moeten brengen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06

1) Kanaal 200 gaat alleen werken als het abbo bij Ziggo afgesloten wordt. (en dan nog maar tot 1 Augustus via CI+ of Mediabox XL) (Na 1 augustus zul je toch echt een Next box moeten hebben, waar ook een app voor komt)
2) Als er een app komt voor jou TV kun je daar op kijken, en dan maakt het niet uit waar je je abbo afsluit.
3) Dan kunnen je ouders via CI+ tot 1 augustus op kanaal 200 kijken, maar alleen als ze het abbo bij Ziggo afsluiten. (daarna zal er toch echt apparatuur gekocht moeten worden.)

Er kunnen nog dingen veranderen, dus dit is de stand van zaken op 17-2.

Edit: Kanaal 200 werkt alleen op Zaterdag en Zondag (Dus waarschijnlijk alleen kwalificatie en race, en geen Vrije Trainingen)

[ Voor 11% gewijzigd door TifKag op 18-02-2022 11:59 . Reden: Kanaal 200 uitzend dagen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TifKag schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:43:
[...]
1) Kanaal 200 gaat alleen werken als het abbo bij Ziggo afgesloten wordt. (en dan nog maar tot 1 Augustus via CI+ of Mediabox XL Ziggo geschikte decoder/recorder)
[knip]
Even wat duidelijker zijn. Het hoeft zeker geen MediaBox XL te zijn, iedere DVB-C ontvanger die nu geschikt is om gecodeerde Ziggo zenders te bekijken is voldoende.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
hardware-lover schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Even wat duidelijker zijn. Het hoeft zeker geen MediaBox XL te zijn, iedere DVB-C ontvanger die nu geschikt is om gecodeerde Ziggo zenders te bekijken is voldoende.
Ik dacht gelezen te hebben dat de decoder of CI+ interactief moet zijn.
Dus wel op mijn CI+, maar niet op mijn oude Humax 5050.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TifKag schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:03:
[...]
Ik dacht gelezen te hebben dat de decoder of CI+ interactief moet zijn.
Dus wel op mijn CI+, maar niet op mijn oude Humax 5050.
Er wordt door Ziggo gecommuniceerd dat het een "mediabox" moet zijn, mogelijk is die term wat ongelukkig gekozen.

Edit: hier staat het wat "logischer" beschreven: https://breedbeeldweetjes...-viaplay-stand-van-zaken/

Bij Ziggo dien je dan ontvangst met smartcard te hebben dus van af TV Standaard. Dat kan ook met een losse decoder als je tv niet Ziggo-gecertificeerd is. Niet met ‘Kabel-TV’.

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 18-02-2022 12:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik meen laatst in het topic gelezen wat de handigste datum was om Viaplay toe te voegen bij Ziggo ivm de 4 maanden voor 20 euro actie zodat je de meeste races kon meepakken.

Iemand dat top of mind? Terug zoeken wil niet helemaal lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:06:
Ik meen laatst in het topic gelezen wat de handigste datum was om Viaplay toe te voegen bij Ziggo ivm de 4 maanden voor 20 euro actie zodat je de meeste races kon meepakken.

Iemand dat top of mind? Terug zoeken wil niet helemaal lukken.
De eerste vrije training is op 18 maart, dus ik dan zou ik Viaplay bij Ziggo op 17 maart activeren. Dan vallen de eerste twee races van juli ook nog binnen de actieperiode van vier maanden: https://f1calendar.com/.

Hier heeft iemand het nog verder uitgedacht door op 'slimme' momenten Viaplay aan en uit te zetten. Dit is overigens nog zonder de zes races die volgens de geruchten gratis uitgezonden gaan worden, want daardoor kan het waarschijnlijk nog een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33

Ik zou toch de Chromecast Google TV aanschaffen, € 79,99 bij BBC, is incl afstandsbediening, werkt perfect.
Je installeert de Viaplay app in de Cromecast eenvoudig vanaf de ingebouwde Google Store.
Kost eenmalig wat maar dan is de tv gelijk weer smart, altijd ook handig om van alles te casten vanaf een tablet of telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Komt de Viaplay app niet beschikbaar voor Nvidia Shield TV modellen van vóór 2018? Ik heb nog een Shield TV Pro uit 2015 waarom ik al mijn streaming services kijk, maar de Viaplay app zou dan oudere Shield TV modellen niet ondersteunen? Vreemd…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PatrickC schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:52:
Komt de Viaplay app niet beschikbaar voor Nvidia Shield TV modellen van vóór 2018? Ik heb nog een Shield TV Pro uit 2015 waarom ik al mijn streaming services kijk, maar de Viaplay app zou dan oudere Shield TV modellen niet ondersteunen? Vreemd…
Tuurlijk wel. Er is een Android TV app en die komt in NL voor alle compatibel apparaten uit, ook voor het oudere model Shield (en vele andere oudere Android TV apparaten).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Tuurlijk wel. Er is een Android TV app en die komt in NL voor alle compatibel apparaten uit, ook voor het oudere model Shield (en vele andere oudere Android TV apparaten).
Ok, want ik heb even gezocht op internet en daar stond op een aantal plaatsen modellen vanaf 2018.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PatrickC schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:26:
[...]
Ok, want ik heb even gezocht op internet en daar stond op een aantal plaatsen modellen vanaf 2018.
Een jaartal zegt niet veel voor Android TV, de OS versie wel, dat gaat ook op voor (Smart)TV's. Ik heb de laatste app versie voor Android TV via sideloaden even op een Android TV V8.1/V9 en V10 apparaat geïnstalleerd (want hij is nog niet beschikbaar via de NL Play Store), en daarna even gestart. Verder dan het moeten inloggen kom ik vanzelfsprekend niet, maar het gedrag op al die versies is gelijk (en de app taal is al in het Nederlands).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Een jaartal zegt niet veel voor Android TV, de OS versie wel, dat gaat ook op voor (Smart)TV's. Ik heb de laatste app versie voor Android TV via sideloaden even op een Android TV V8.1/V9 en V10 apparaat geïnstalleerd (want hij is nog niet beschikbaar via de NL Play Store), en daarna even gestart. Verder dan het moeten inloggen kom ik vanzelfsprekend niet, maar het gedrag op al die versies is gelijk (en de app taal is al in het Nederlands).
Klopt, ik vond het ook al vreemd omdat het 2015 model nog gewoon de laatste OS versie ondersteunt die ook op de meest recente Shield TV's draait. Ik heb mijn info o.a. van https://www.streamwijzer.nl/viaplay-op-tv/
En daar staat: Nvidia Shield Android TV (model uit 2018 of later)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@PatrickC, beter hadden ze daar melding kunnen maken vanaf welke Android TV versie, ipv verwijzen naar specifiek één Android TV model (de Shield 2019 al dan niet Pro). Er zijn zoveel verschillende ATV apparaten beschikbaar die voldoen. Het slaat wat mij betreft als een tang op een ....

Het zal wel een copy/paste zijn vanaf een andere website (die eveneens niet volledig is dan).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Even samenvatten. Ziggo kost voor het F1 seizoen van maart t/m december:
4x5=20 (mrt-jun)
2x10=20 (jul-aug)
4x14=56 (sep-dec)
Totaal 96 euro. Misschien nog een paar euro minder als je het half maart laat ingaan. Voor die prijs moet je wel wat “gedoetjes” accepteren: wel/niet/tijdelijk op een gewoon kanaal, onduidelijkheid over wel/geen account sharing. Ik denk dat ik dan toch maar die 99 euro rechtstreeks aan Viaplay betaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 08:52
Volgens mij kom je uit op 86,- @JME als je 't via Ziggo doet en opzegt in november (laatste race is 20 november:

(4 x 5) + (1 x 10) + (4 x 14) = 86,-

Het is jammer dat het lineair tv kijken tijdelijk is, via streams werkt toch minder lekker/fijn naar mijn idee :( Maar tijdelijk is beter dan helemaal geen lineair tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
JME schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:12:
Even samenvatten. Ziggo kost …..
….wel/niet/tijdelijk op een gewoon kanaal, onduidelijkheid over wel/geen account sharing….
Als Ziggo het raceweekend gewoon integraal uitzendt op kanaal 200, lijkt het mij dat dit geldt voor iedereen die inlogt met dat ziggo account. Dus of jij het nou op je telefoon kijkt of op de tv, die uitzending moet je (tegelijk) kunnen kijken. Of zijn daar andere dingen over bekend?

Wat ik niet kan vinden, is of je de trainingen/race etc later terug kunt kijken op kanaal 200 of dat het hele kanaal op zwart gaat als de race voorbij is.

Bij Viaplay weet ik het ook nog niet 100% zeker of je wel echt op 2 apparaten tegelijk de race kunt kijken. Ik lees daar verschillende berichten over, waaronder dat je wel 2 streams gelijktijdig kunt kijken, maar wel 2 verschillende streams.

En tot slot… zou er nog iets van een actie komen na 1 maart.. ook dat is onbekend vooralsnog.

Met Viaplay via Ziggo heb je echter wel óók toegang via de Viaplay app. Dus èn, èn…. (App + kanaal 200)…. Toch? In dat opzicht is dat de meest ‘safe’ keuze.

We hebben ‘gelukkig’ nog een paar dagen tot 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

mauricedb schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:37:
Volgens mij kom je uit op 86,- @JME als je 't via Ziggo doet en opzegt in november (laatste race is 20 november:

Ah, das een goeie! ik nam aan dat ze met 23 races wel tot in december zouden doorgaan. Heel die kalender niet gecheckt :)
Danny the dog schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:18:
Bij Viaplay weet ik het ook nog niet 100% zeker of je wel echt op 2 apparaten tegelijk de race kunt kijken. Ik lees daar verschillende berichten over, waaronder dat je wel 2 streams gelijktijdig kunt kijken, maar wel 2 verschillende streams.
Dat is nu net de optie die ik wel zeker weet, dat heb ik namelijk expliciet gecheckt bij de helpdesk. Ja, dat kan dus.
Met Viaplay via Ziggo heb je echter wel óók toegang via de Viaplay app. Dus èn, èn…. (App + kanaal 200)…. Toch? In dat opzicht is dat de meest ‘safe’ keuze.
Dat hangt er vanaf. Mij is niet duidelijk of je met een Viaplay account dat je via Ziggo hebt aangeschaft, óók met 2 personen tegelijk kunt kijken. Het raceweekend waarschijnlijk wel, desnoods via het tv-kanaal, maar de rest van de week via de app ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mauricedb schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:37:

Het is jammer dat het lineair tv kijken tijdelijk is, via streams werkt toch minder lekker/fijn naar mijn idee :( Maar tijdelijk is beter dan helemaal geen lineair tv :)
Spa en Zandvoort zijn op open kanaal dus kan je de laatste af met 3*14 dus 72 totaal.
Wel na eerste 5 maanden opzeggen en voor laatste 3 weer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Viaplay komt met eigen ‘Formule 1 Cafe’ rond Formule 1

https://gostreaming.nl/vi...le-1-cafe-rond-formule-1/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik baal wel heel erg dat je sport maar 48 uur lang kunt terugkijken. Beetje jammer. Hoe moet dat dan als ik een week op vakantie ben? Want opnemen kun je denk ik ook niet zoals bij een tv uitzending?

Juist zo'n app kan toch een mooi eigen archief aanleggen? Met F1 TV kun je elke sessie en uitzending van het hele seizoen terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Qpido80 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:38:
Ik baal wel heel erg dat je sport maar 48 uur lang kunt terugkijken. Beetje jammer. Hoe moet dat dan als ik een week op vakantie ben? Want opnemen kun je denk ik ook niet zoals bij een tv uitzending?

Juist zo'n app kan toch een mooi eigen archief aanleggen? Met F1 TV kun je elke sessie en uitzending van het hele seizoen terugkijken.
Ik vind dit idd ook wel erg kort!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:20
Baal wel van de flinke stap terug in beeldkwaliteit…F1 van 4k naar 720p terwijl de bron er wel is in 4k…🙈

Ik heb helaas geen alternatief kunnen vinden, anders dan F1tv in 1080p…klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:35
boefje79 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:10:
Baal wel van de flinke stap terug in beeldkwaliteit…F1 van 4k naar 720p terwijl de bron er wel is in 4k…🙈

Ik heb helaas geen alternatief kunnen vinden, anders dan F1tv in 1080p…klopt dat?
F1 bij Via is ook 1080p.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki

Vanuit de info van KPN geknipt:
Wat wordt de resolutie van de sportuitzendingen van Viaplay in Nederland?

In Nederland zullen de live sportstreams van Viaplay beschikbaar zijn in resoluties tot Full HD (1080p) en afgespeeld worden met 50 frames per seconde (fps).
Bron: https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay.htm

Het valt dus wel mee, zeker gezien er 50 frames aangeboden wordt. Wellicht dat ze op niet al te lange termijn hun Scandinavische collega’s achterna gaan met UHD uitzendingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Het eerste jaar kun je nog een stuk voordeliger kijken, Ik kwam het volgende tegen:

Dit stappenplan geld alleen voor Ziggo-klanten die alleen 1 f1 seizoen willen kijken via Viaplay op Ziggo.
Dit stappenplan begint steeds op zaterdag, kwalificatiedag

1. Start abbo (viaplay via Ziggo) op 19 maart en stop per 1 augustus. Dit kost €24,19
2. Start abbo op 27 augustus en stop per 10 oktober. Dit kost €19,86
3. Start abbo op 22 oktober en stop per 22 november. Dit kost €13,99

Totaal kom je dan voor 1 f1 seizoen op €58,04

Houd telkens rekening met maand opzegtermijn, en dus bij stap 3 na aanmelden meteen weer opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
Houd rekening met maand opzegtermijn, dus bij stap 3 na aanmelden meteen weer opzeggen.
Je hebt altijd een maand opzegtermijn dus je moet bij alle stappen 1 maand voor de einddatum opzeggen.

Daarom,

Aanmelden: 19 maart - Opzeggen: 1 juli
Aanmelden: 27 augustus - Opzeggen: 10 september
Aanmelden en opzeggen: 22 oktober

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09

Ik kijk dan nog liever in 720p dan dat ik Jack hoor. :+
Maar de beeldkwaliteit schijnt allemaal mee te vallen als je het topic doorleest.

Ik kies niet voor Viaplay puur om de prijs.
Te duur voor wat je krijgt of anders gezegd je betaald ook voor een hoop zooi wat je erbij krijgt.
Het Nederlands commentaar is wel een pluspunt maar mij de meerprijs niet waard.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Mijn f1tvpro account loopt tot in April, dus ik ga gewoon ook dat viaplay erbij nemen.

€8.25 per maand bij een jaar voorruit is toch niet persee heel veel geld of vergis ik mij nou ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26

Mystikal

It never hurts to help!

Heeft Viaplay ook de uitzendrechten voor F2 en F3 eigenlijk?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Mystikal schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:14:
Heeft Viaplay ook de uitzendrechten voor F2 en F3 eigenlijk?
Ja F2 ook!

Zie: https://viaplay.com/nl-nl/

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ah ik zie het logo nu. Helaas dus weer geen F3. Man man man, lekker gefragmenteerd zo... :|

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

dwdd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:46:
Het eerste jaar kun je nog een stuk voordeliger kijken, Ik kwam het volgende tegen:

Dit stappenplan geld alleen voor Ziggo-klanten die alleen 1 f1 seizoen willen kijken via Viaplay op Ziggo.
Dit stappenplan begint steeds op zaterdag, kwalificatiedag

1. Start abbo (viaplay via Ziggo) op 19 maart en stop per 1 augustus. Dit kost €24,19
2. Start abbo op 27 augustus en stop per 10 oktober. Dit kost €19,86
3. Start abbo op 22 oktober en stop per 22 november. Dit kost €13,99

Totaal kom je dan voor 1 f1 seizoen op €58,04

Houd telkens rekening met maand opzegtermijn, en dus bij stap 3 na aanmelden meteen weer opzeggen.
Alleen voor F1 ja.

Maar wil je straks, net als ik, Darts, Bundesliga en Premier League voetbal (vanaf komend seizoen) kijken, dan is de 99 euro aanbieding gewoon strak.

Sterker nog, ik vind dat het overig aanbod aardig ondergesneeuwd raakt door enkel F1 reacties, ViaPlay biedt meer aan dan dat.

En ik denk dat voor best een aantal mensen hier het Premier League voetbal ook interessant is om te kijken, maar daar nu geen aandacht aan schenkt omdat het niet benoemd wordt verder.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Quad schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Alleen voor F1 ja.

Maar wil je straks, net als ik, Darts, Bundesliga en Premier League voetbal (vanaf komend seizoen) kijken, dan is de 99 euro aanbieding gewoon strak.

Sterker nog, ik vind dat het overig aanbod aardig ondergesneeuwd raakt door enkel F1 reacties, ViaPlay biedt meer aan dan dat.

En ik denk dat voor best een aantal mensen hier het Premier League voetbal ook interessant is om te kijken, maar daar nu geen aandacht aan schenkt omdat het niet benoemd wordt verder.
Mee eens. Engels en Spaans zou echt top zijn icm Formule 1.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Danny the dog schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Als Ziggo het raceweekend gewoon integraal uitzendt op kanaal 200, lijkt het mij dat dit geldt voor iedereen die inlogt met dat ziggo account. Dus of jij het nou op je telefoon kijkt of op de tv, die uitzending moet je (tegelijk) kunnen kijken. Of zijn daar andere dingen over bekend?
Ik denk dat je nu twee dingen door elkaar gooit. Ziggo zendt normaal de kanalen uit via DVB-C, én via de ZiggoGo service. Maar het kan net zo goed zijn, en ik denk dat dat ook gaat gebeuren, dat ze alléén via DVB-C het lineaire kanaal uitzenden. En dus niet via ZiggoGO.

Anders wordt het wel héél makkelijk om de Ziggo account te sharen.

Vanaf 19 maart tot 1 augustus 2022 worden in de raceweekenden de Formule 1 kwalificaties en wedstrijden tijdelijk live uitgezonden op kanaal 200. Je hebt hier alleen een mediabox of CI+ module EN een Viaplay-abonnement via Ziggo voor nodig.

Let op het vetgedrukte deel. Er staat geen ZiggoGO. Kan toeval zijn, maar ik denk dat het ze daar niet op uitzenden.

[ Voor 19% gewijzigd door psy op 21-02-2022 13:22 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

hardware-lover schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Dat is gunstig voor de alphacrypt/software decrypt dvb-c kijkers :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

psy schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:27:
[...]
Dat is gunstig voor de alphacrypt/software decrypt dvb-c kijkers :)
Idd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danny the dog
Net als velen in dit topic, dub ik nog steeds over de beste manier om F1 te kunnen kijken in 2022.
Hierbij speelt mijns inziens vooral mee:
  • Hoe houd je de kosten zo laag mogelijk, wat zijn de mogelijkheden mbt account sharing?
  • Welke beeldkwaliteit krijg je?
  • Is er NL commentaar?
  • Hoe flexibel ben ik qua mogelijkheden om te kijken (later kijken, extra apparatuur aanschaffen) ?
Voor het overzicht, voor mezelf, maar ook voor anderen in deze situatie, is een opsomming van mogelijkheden wellicht wel handig.

Als je puur naar de F1 kijkt, zijn zoals ik het nu kan samenvatten onderstaande de geldende opties.
Elk met voor- en nadelen. Aan eenieder zelf te bepalen wat een voor- en wat een nadeel is.

Je bent Ziggo klant en doet niks
  • 6 Wedstrijden gratis kijken, welke dat zijn, volgt later
  • Op ‘racedag’ volgt ’s avonds een samenvatting, in een bekende F1 Café setting
  • Geen toegang tot live F1 wedstrijden etc.
  • Audio stream is wel gratis
Je bent Ziggo klant en neemt Viaplay via Ziggo af
  • NL commentaar
  • Beeld 1080p
  • Race etc. op zaterdag en zondag kijken via kanaal 200 (vooralsnog tijdelijk tot 1 augustus)
  • Met Viaplay app kijken, incl. alle overige content
  • Niet mogelijk te kijken via de ZiggoGo app (bevestigd door Ziggo via Twitter)
  • Viaplay is maandelijks opzegbaar
  • Eerste 4 maanden voor € 20,- (*)
  • 2 Maanden € 10,- / maand
  • Daarna € 14,- / maand
  • Actie (*) loopt t/m 30 april
Vragen hierbij:
  • Kun je gelijktijdig 2 streams in de Viaplay app PLUS kanaal 200 bekijken? Of telt kanaal 200 ook als stream?
Je neemt Viaplay rechtstreeks af
  • Kijken enkel via de app
  • Géén toegang tot kanaal 200 bij Ziggo (lastig voor CI+ kijkers)
  • Beeld 1080p
  • Max. 2 streams gelijktijdig
  • Account delen is mogelijk
  • Abonnement niet tussentijds opzegbaar, geldt voor 1 jaar
  • Actie € 99,- voor 1e jaar, loopt t/m 28 februari
Je neemt F1 TV
  • Geen NL commentaar
  • Eventueel te syncen met NL audio stream
  • Beeld 1080p
  • Geen apart kanaal op TV
  • Alle content is altijd terug te kijken
  • Max. 2 ‘hoofd race’ streams gelijktijdig
  • Abonnement niet tussentijds opzegbaar, geldt voor 1 seizoen
  • Actie ca. € 50,- voor het F1 seizoen
Opmerkingen hierbij:
  • De meningen zijn verdeeld over het max. aantal streams voor de hoofd-race
  • Maandelijks afrekenen kan ook, maar is netto duurder
Algemeen

Bovenstaande is op basis wat ik op de dag van vandaag kan vinden / teruglezen.
Mocht hier iets niet in kloppen, geef het dan even aan, dan pas ik het aan zodat er geen mis-informatie staat.
Ook als ik een belangrijk detail vergeten ben, voel je vrij dat aan te geven.

Updates:
In cursief een aantal opmerkingen van oplettende mede-Tweakers verwerkt, waarvoor dank! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Danny the dog op 21-02-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:13
JME schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:35:

Dat is nu net de optie die ik wel zeker weet, dat heb ik namelijk expliciet gecheckt bij de helpdesk. Ja, dat kan dus.

[...]
dus eventueel ook twee apparaten die niet in het zelfde huis aanwezig zijn ?

Voor als mijn wederhelft op haar werk wil kijken zullen we maar zeggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Danny the dog schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:41:
Je neemt F1 TV
  • Geen NL commentaar
  • Eventueel te syncen met NL audio stream
  • Beeld 1080p
  • Geen apart kanaal op TV
  • Alle content is altijd terug te kijken
  • Max. 2 ‘hoofd race’ streams gelijktijdig
  • Abonnement niet tussentijds opzegbaar, geldt voor 1 seizoen
  • Actie ca. € 50,- voor het F1 seizoen
Opmerkingen hierbij:
  • De meningen zijn verdeeld over het max. aantal streams voor de hoofd-race
  • Maandelijks afrekenen kan ook, maar is netto duurder
Algemeen

Bovenstaande is op basis wat ik op de dag van vandaag kan vinden / teruglezen.
Mocht hier iets niet in kloppen, geef het dan even aan, dan pas ik het aan zodat er geen mis-informatie staat.
Ook als ik een belangrijk detail vergeten ben, voel je vrij dat aan te geven.
F1TV is niet enkel "via de app".
Je kan het kijken via de browser, via een open source windows applicatie (gemaakt door een tweaker) genaamd Race Control, via een android/ios app en via meerdere Android TV apps (open source en officieel). Ook Apple TV wordt ondersteund. Klik hier voor de "TV" lijst, en wat links onderin naar de andere device lijsten.
Nog een voordeel van F1TV is dat je keuze hebt uit een aantal kanalen en die kan je ook tegelijk draaien. Je moet dan misschien wel handmatig syncen. Via Race Control werkt dat makkelijker.

Betreft max aantal streams, volgens mij is in het andere topic (F1 Kwaliteit.... ) wel eens genoemd dat ze dit nu nog totaal niet controleren. Maar dat zou je daar even moeten zoeken.

(edit)
Het abonnement bij F1TV is per maand of per jaar, niet per se voor het seizoen dus. Gewoon op basis van datum van afsluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 21-02-2022 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
wat ik hier boven lees is wel een dingetje voor mij denk ik.

Begrijp ik nou goed dat je bij viaplay de race niet op een later moment kan starten ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:19:
wat ik hier boven lees is wel een dingetje voor mij denk ik.

Begrijp ik nou goed dat je bij viaplay de race niet op een later moment kan starten ?
Erm...
japioo33 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Kan ik een LIVE sport evenement (wedstrijd) terugspoelen?

Heb je een goal of moment gemist en wil je terugspoelen in een LIVE sportuitzending van Viaplay?
Dan is dit op de meeste apparaten mogelijk.
Dit kan tot maximaal 4 uur. Daarnaast kan je sportwedstrijden tot maximaal 48 uur terug te kijken op Viaplay.
Hou er rekening mee dat die 48 uur start op het moment dat de LIVE uitzending begint.

Kan ik een LIVE sportevenement pauzeren?

Ja, je kan een LIVE sportevenement altijd op elk gewenst moment pauzeren.

Bron ( UPDATE, 2 FEBRUARI 2022 ) :

https://gostreaming.nl/di...elde-vragen-over-viaplay/
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@EagleTitan Ow gelukkig :P Ben niet zo scherp.....maar mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Danny the dog Nofi ;) , maar het is misschien handig om op voorhand eerst even dit topic te doorzoeken, en ook de nieuwsberichten die op verschillende nieuwssites al hierover zijn geweest.

De Tv kanalen bij zowel Ziggo als KPN zijn tijdelijk, je kunt dit dus eigenlijk niet als pluspunt benoemen, het is maar voor een paar maanden (bij Ziggo in elk geval tot 1 augustus a.s.).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartZuid
Let op het vetgedrukte deel. Er staat geen ZiggoGO. Kan toeval zijn, maar ik denk dat het ze daar niet op uitzenden.
Dat klopt Viaplay is niet via ZiggoGO te kijken. Dit is door de klantenservice van Ziggo op Twitter gemeld.

[ Voor 14% gewijzigd door MartZuid op 21-02-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
• Eerste 4 maanden voor € 20,- (*)
• 2 Maanden € 10,- / maand
• Daarna € 14,- / maand
De eerste vier maanden 9,99 euro met 50% korting.
De laatste maand Juli betaal je 9,99 euro als je op 1 Maart heb afgesloten.
Vanaf 1 Augustus is het sowieso 13,99 euro.

Totaal ben je als je alleen de races wil kijken van 20 maart t/m 20 november en voor 8 maanden zonder tussentijds opzeggen betaald ongeveer 80 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
KillerBee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:35:
@Danny the dog Nofi ;) , maar het is misschien handig om op voorhand eerst even dit topic te doorzoeken, en ook de nieuwsberichten die op verschillende nieuwssites al hierover zijn geweest.

De Tv kanalen bij zowel Ziggo als KPN zijn tijdelijk, je kunt dit dus eigenlijk niet als pluspunt benoemen, het is maar voor een paar maanden (bij Ziggo in elk geval tot 1 augustus a.s.).
Thnx voor je aanvulling.
Mijn insteek was ook een overzicht te krijgen (en zo te kunnen delen) om al die info boven water te krijgen op 1 centrale plek / in 1 bericht wat terug te zoeken is. De info staat zo versplinterd door het topic dat je er een hele studie van moet maken om alles terug te vinden. En dan moet je ook nog weten dàt je naar een bepaald item moet zoeken. Dus dat was mijn achterliggende gedachte.

Als het beter is mijn post te verwijderen, dan kan ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Hopelijk maakt Canal Digitaal snel bekend of ze ook lineair uitzenden. Online kijken via viaplay is leuk, maar ik ben nog een beetje huiverig voor de tijdsvertraging. Lastig om het racetopic hier te volgen als iedereen 10+ sec voorloopt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 10:24
Quad schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Alleen voor F1 ja.

En ik wil dat dus niet. Ik ben geen voetballiefhebber en kom niet verder dan wat interland wedstrijden die ik kijk. Darts is af en toe geinig om een van de NL'ers bezig te zien, maar niet iets waar ik een abo voor hoef.

Wat dan overblijft is het aanbod films en series ViaPlay ook benoemt, maar nergens vind ik een overzicht wát ze dan aanbieden. Is het beter/meer dan Netflix, Videoland en/of Amazon Prima waar ik ook al een abo op heb?
Ik ben best bereid om bijv. Netflix eruit te knikkeren, maar kan het nu slecht vergeljken.

Dus nee, ik ben vooral opzoek naar een F1 abo en zit eigenlijk gewoon te wachten of er nog een F1 TV Pro aanbieding komt of een F1 only ViaPlay abo, al zal dat laatste vooral wishfull thinking zijn.

Komt er geen aanbieding dan wordt het de volle mep betalen voor F1 TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

whazaaaa schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:42:
[...]

dus eventueel ook twee apparaten die niet in het zelfde huis aanwezig zijn ?

Voor als mijn wederhelft op haar werk wil kijken zullen we maar zeggen :+
Lees ergens hierboven het letterlijke helpdesk antwoord even terug. Ik heb dat als een dikke JA opgevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

MartZuid schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Dat klopt Viaplay is niet via ZiggoGO te kijken. Dit is door de klantenservice van Ziggo op Twitter gemeld.
Dat hoeft toch ook niet? Als je dan toch via een app wilt kijken (ZiggoGo) dan kun je toch toch net zo goed de Viaplay app gebruiken? Sterker, dan kan de hoofdgebruiker lineair kijken en “de kinderen” (yeah right) op een andere plaats op de app inloggen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

matthijst schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Tip: koop een Chromecast with Google TV :)
Daar heb je alle apps op staan, ziggo, netflix, viaplay straks. Klaar ben je.
Nooit meer klooien met casten vanaf een telefoon, maar gewoon afstandsbediening erbij. Ook handig op vakantie: altijd netflix etc bij je.
Let wel dat je volgens dit bericht (nieuws: Ziggo GO Android TV- en Fire TV-app zijn niet meer buitenshuis te geb...) ZiggoGo niet vanaf een niet Ziggo internet aansluiting kan gebruiken voor Android TV en Fire TV app variant (misschien kan je de normale Android variant sideloaden). Casten vanaf tablet of mobiel kan natuurlijk wel vanaf een andere internet aansluiting.
DoeEensGek schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Inmiddels is inderdaad het meeste wel bekend, zal hem eens onder de loep nemen.
In het topic [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 staat een mooie tabel, ik cross post hem hier maar ik houd hem alleen in dat andere topic bij

Kosten legaal Formule 1 kijken in Nederland in 2022, per provider

Samengevat komen de kosten voor het kijken van F1 in 2022, per provider uit op het volgende
(het formule 1 seizoen duurt maar 9 maanden, maar om alle abonnementen goed te vergelijken is ook de kolom voor de duur van 1 jaar opgenomen)
Providermaart-junijuliAug-nov9 maanden1 jaar
Viaplay via Ziggo€ 5€ 9,99€ 13,99€ 85,95€ 127,92
Viaplay via KPN nieuwe klant€ 0€ 0€ 0€ 0€ 41,97
Viaplay via KPN bestaande klant€ 9,99€ 9,99€ 13,99€ 105,91€ 147,88
Viaplay via KPN bestaande klant ( 5,- Entertainmentkorting)€ 4,99€ 4,99€ 8,99€ 60,91€ 87,88
Viaplay via T-Mobile€ 0€ 9,99€ 13,99€ 65,95€ 107,92
Viaplay NL (maandelijks)€ 13,99€ 13,99€ 13,99€ 125,91€ 167,88
Viaplay NL ( jaarabonnement) € 99
F1 TV Pro ( maandabonnement* ) € 7,99€ 7,99€ 7,99€ 71,91€ 95,88
F1 TV Pro ( jaarabonnement* ) € 64,99
Viaplay via Delta / Caiway€ 8,99€ 8,99€ 12,99€ 96,91€ 135,88

Check wel de voorwaarden van elke aanbieding

*) Alleen formule 1, Viaplay bied meer content zoals darten. Vorig jaar waren er kortingsacties voor het jaarabonnement in de aanloop naar de start van het seizoen.
JME schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Hier idem. Het enige waar ik (nog) geen antwoord op heb gehad, is of hetzelfde geldt voor een Viaplay account dat je via Ziggo aanschaft. 10 maanden Ziggo is namelijk nog net iets voordeliger dan 12 maanden direct Viaplay. We blijven Hollanders…
In de faq van viaplay heeft men het over viaplay aangeschaft via partner sites. Ik vermoed dat als je viaplay via ziggo afneemt, je ook de viaplay app moet gebruiken. Er wordt een link gelegd tussen je ziggo account/abbo en je viaplay account, zo werkte het vorige jaar ook bij F1 Pro TV
Ik heb Viaplay via een Partner site aangeschaft, hoe kan ik deze activeren?
Een pakket dat is aangeschaft via een Partner site moet eerst geactiveerd worden voordat je het kan gebruiken. Houd er rekening mee dat de activering pas vanaf 1 Maart mogelijk is. Meer informatie over de activeringsprocedure kan je vanaf 1 Maart bij je aanbieder en onze klantenservice vinden.
dutchgio schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:31:
En er zouden 6 races gratis uitgezonden worden.
Een dagpas zal er dan ook aan het begin wel niet zijn vermoed ik.
Van die 6 races is Zandvoort er 1, voor zover mij bekend zijn der andere nog niet bekend, weer een crosspost uit het ander topic
Wedstrijden of programma's die verder te zien zijn of mogelijk te ontvangen zijn in Nederland

Zender/Provider
Wedstrijden
Viaplay NLWaarschijnlijk 6 races waarvan Zandvoort er 1 is. De rest is nog niet bekend
NL NPO Zandvoort, samenvattingen van kwalificatie (3 minuten) en race (15 minuten)
België Een of CanvasSpa
RTL Duitsland 4 Races: Imola, Silverstone, Zandvoort, Interlagos (onderbroken door reclame)
Schotel/Channel 4Silverstone (Channel 4 zend ook samenvattingen uit)
Ziggo/Kanaal 14 Ziggo SportVoorbeschouwing op vrijdag, samenvattingen/hoogtepunten op zondag
Danny the dog schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Kijk! To-the-point antwoorden! Daar hou ik van _/-\o_
Dan maar even zoeken hoe ik mijn ouders aan de F1 krijg dit jaar. Misschien had ik tóch niet afgelopen weekend al die Ziggo ontvangers naar het stort moeten brengen :F
De ontsluiting op de ziggo apparatuur gebeurt alleen op de modernere leen apparaten, zoals Next, verwacht ik. Iemand had er een voor 50 cent per maand geregeld, boven op het alles in 1 basis abonnement.
hardware-lover schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:17:
[...]

Er wordt door Ziggo gecommuniceerd dat het een "mediabox" moet zijn, mogelijk is die term wat ongelukkig gekozen.

Edit: hier staat het wat "logischer" beschreven: https://breedbeeldweetjes...-viaplay-stand-van-zaken/

Bij Ziggo dien je dan ontvangst met smartcard te hebben dus van af TV Standaard. Dat kan ook met een losse decoder als je tv niet Ziggo-gecertificeerd is. Niet met ‘Kabel-TV’.
En ik verwacht ook niet Ziggo-gecertificeerde decoders met irdeto card het kanaal 200 kunnen ontvangen. Ik zelf draai een Xtrend ET8000 met openpli voor Schotel (FTA) en Ziggo Standaard TV (NB volgens mij niet mogelijk in oud UPC gebied).
dwdd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:46:

...
Boven je is dat ook al genoemd. De pepper optie is alleen mogelijk als je ook een delen van een maand kan afnemen, en dat is nog niet duidelijk. Spa en Zandvoort zijn in ieder geval bij NPO en VRT te zien dus daar kan je dan idd nog besparen als je die twee zenders kan ontvangen....
Plenkske schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:17:
[...]

F1TV is niet enkel "via de app".
Je kan het kijken via de browser, via een open source windows applicatie (gemaakt door een tweaker) genaamd Race Control, via een android/ios app en via meerdere Android TV apps (open source en officieel).
...
Er is ook een Kodi plugin voor F1 TV. Ook voor viaplay is er een Kodi addon, echter of deze voor NL gaat werken zal pas na 1 maart bekend worden

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

B-Real schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:24:
[...]

En ik wil dat dus niet. Ik ben geen voetballiefhebber en kom niet verder dan wat interland wedstrijden die ik kijk. Darts is af en toe geinig om een van de NL'ers bezig te zien, maar niet iets waar ik een abo voor hoef.

Wat dan overblijft is het aanbod films en series ViaPlay ook benoemt, maar nergens vind ik een overzicht wát ze dan aanbieden. Is het beter/meer dan Netflix, Videoland en/of Amazon Prima waar ik ook al een abo op heb?
Ik ben best bereid om bijv. Netflix eruit te knikkeren, maar kan het nu slecht vergeljken.

Dus nee, ik ben vooral opzoek naar een F1 abo en zit eigenlijk gewoon te wachten of er nog een F1 TV Pro aanbieding komt of een F1 only ViaPlay abo, al zal dat laatste vooral wishfull thinking zijn.

Dat is dan vervelend voor jou. Ik betaal voor mijn vaste TV aanbod ook 12,50 per maand met een shitload aan zenders die ik niet wil. Tsja deal with it denk ik dan.

De F1TV Pro had ik vorig jaar nog afgesloten tot eind dit jaar voor een flinke korting, mogelijk dat dit nog steeds van toepassing is? Op mijn factuur staat een goede 48 euro op voor F1TV Pro, dat is mooi om het erbij te hebben.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

B-Real schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er geen Viaplay F1 only abbo komt, weet alleen niet meer waar. Ook wel logisch, Viaplay zich in de NL markt in vechten met hun gehele dienst, formule 1 is maar een marketing tool daarvoor..

Op de site staat Sporten met Bundesliga, PDC darts en meer, Internationale en Scandinavische Viaplay Originals, Top Films, Series en meer. Als je naar beneden scrolt op die pagina zie je een aantal plaatjes met voorbeelden van de content. Ik neem aan dat dat hun top content is. Je zal zelf moeten gaan uitzoeken of het wat is. Een compleet overzicht heb ik nog niet gezien

[ Voor 5% gewijzigd door jeanj op 21-02-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Afgelopen maand vond ik dit overzicht van films en series die erop zullen staan bij de launch op 1 maart a.s.

Het is helaas niet veel (zeker niet als je vergelijkt met bijv. Netflix), wel beloven ze voor dit jaar nog 60 eigen producties (Originals) toe te voegen. Op zich best aardig, maar zelfs met dit aantal erbij, vind ik (persoonlijke mening) het aanbod films en series nog steeds erg mager.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik kan de Viaplay app niet vinden op de apple tv. Is hij er wel al voor de mediabox next van Ziggo? En kan je nog ergens kiezen voor 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Films? Series?

Ziet iemand nou echt te wachten op een derde of vierde streamingdienst voor films en series?

Volgens mij zit er een enorme disconnect tussen de verwachtingen van Viaplay (met een breed media-aanbod een nieuw land betreden) en de verwachtingen van de potentiële klanten (ziggo sport vervangen t.bv. formule 1).

Nou kun je altijd nog de F1 TV Pro app op je TV installeten. Maar wat ik eigenlijk zou willen is gewoon 1 kanaal op lineaire TV waarop de formule 1 te zien is. Beide mogelijkheden zijn me eigenlijk “te veel”. Een aparte app plus nieuwe leverancier, of veel meer aanbod dan ik behoefte aan heb.

[ Voor 31% gewijzigd door t_captain op 22-02-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:45
Wat zijn jullie verwachtingen van de viaplay app geinstalleerd op een smart tv? Ik ben bang dat er vertraging in zit ten opzichte van lineaire tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ferra schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:31:
Ik kan de Viaplay app niet vinden op de apple tv. Is hij er wel al voor de mediabox next van Ziggo? En kan je nog ergens kiezen voor 4K?
Voor alle Nederlandse platformen is de app nog niet te downloaden. Rond 1 maart zullen de apps beschikbaar komen.

Voor sportwedstrijden zal de resolutie 1080p zijn en voor films en series kan het 4K zijn als de content daarvoor is opgenomen.
t_captain schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:57:
Films? Series?

Ziet iemand nou echt te wachten op een derde of vierde streamingdienst voor films en series?

Volgens mij zit er een enorme disconnect tussen de verwachtingen van Viaplay (met een breed media-aanbod een nieuw land betreden) en de verwachtingen van de potentiële klanten (ziggo sport vervangen t.bv. formule 1).

Nou kun je altijd nog de F1 TV Pro app op je TV installeten. Maar wat ik eigenlijk zou willen is gewoon 1 kanaal op lineaire TV waarop de formule 1 te zien is. Beide mogelijkheden zijn me eigenlijk “te veel”. Een aparte app plus nieuwe leverancier, of veel meer aanbod dan ik behoefte aan heb.
Ik denk dat niemand erop zit te wachten en dat velen met weemoed terugdenken aan hoe het 30 jaar geleden ook kon zonder allerlei poespas.

Alleen de commercie is er mee aan de haal gegaan. Bijna alle populaire sportbonden hebben hun verdienmodel in het verkopen van tv rechten en dat zal alleen nog maar meer worden door de opkomst van de streamingsdiensten. Die laatste partij kan vanwege hun unieke positie tv providers buitenspel zetten en een veel groter schaal voordeel behalen doordat het niet gebonden is aan lokale providers of landen.

Zelf denk ik dat lineaire tv binnen 10 jaar niet meer bestaat en volledig is opgegaan in view on demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
t_captain schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:57:
Films? Series?

Ik denk niet dat Viaplay verkeerde verwachtingen heeft, ze hebben echter wel de ambitie om groot te worden als platform en F1 is daarin slechts een middel om de markt te betreden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
wontcachme schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:19:
Hopelijk maakt Canal Digitaal snel bekend of ze ook lineair uitzenden. Online kijken via viaplay is leuk, maar ik ben nog een beetje huiverig voor de tijdsvertraging. Lastig om het racetopic hier te volgen als iedereen 10+ sec voorloopt.
Zijn die lineaire kanalen niet gewoon een soort doorgifte van de app? Geen idee hoe dat werkt. Maar dan lijkt het me sterk dat er een verschil in vertraging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ankona schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Ik denk niet dat Viaplay verkeerde verwachtingen heeft, ze hebben echter wel de ambitie om groot te worden als platform en F1 is daarin slechts een middel om de markt te betreden.
Als de klant daar niet op zitten te wachten, hebben ze toch verkeerde verwachtingen imho. Ze zullen dat merken in de lager dan verwachte sales en in een stevig verloop van klanten als ze de truc gaan doen om meer content te leveren tegen een hogere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
t_captain schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Als de klant daar niet op zitten te wachten, hebben ze toch verkeerde verwachtingen imho. Ze zullen dat merken in de lager dan verwachte sales en in een stevig verloop van klanten als ze de truc gaan doen om meer content te leveren tegen een hogere prijs.
Waar de klant op zit te wachten is veel van hetzelfde. De markt is nu redelijk verzadigd met Netflix, Disney, Videoland, ESPN, Prime etc. Viaplay wil ook zijn plek op die markt maar zal er niet zomaar tussen komen. Daarom hebben ze voor heel veel geld de rechten op de F1 gekocht en zijn zo voor veel mensen toch een must have geworden. Wie weet gaat dan dat Disney+ of Videoland abonnement er wel uit omdat het anders wel erg duur wordt. Dan heeft Viaplay precies bereikt wat ze willen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Frank schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Zijn die lineaire kanalen niet gewoon een soort doorgifte van de app? Geen idee hoe dat werkt. Maar dan lijkt het me sterk dat er een verschil in vertraging is.
Ik heb er geen verstand van maar het hangt af hoe ze dit gaan doen.
Het lijkt mij dat Viaplay de beelden van F1 waarschijnlijk via de schotel aangeleverd krijgt dan bewerkt (commentaar, studiobeelden etc) en dit converteert voor de app voor verkeer over tcp/ip
Of viaplay stuurt de ruwe stroom (voor ip conversie) naar de ISP (via schotel is het meest voor de hand liggend), of de ISP's pikken het TCP/IP signaal op en converteren dit naar hun lineair signaal.

Vorig jaar was de F1 TV Pro app circa 20 seconde trager dan het lineaire ziggo signaal, echter ziggo leverde dat na bewerking (commentaar, studiobeelden etc) van de satelliet feed aan hun eigen netwerk aan. F1 TV pro krijgt ook die zelfde feed, moet het NL commentaar toevoegen en dan naar TCP/IP omzetten

Het is even koffie dik kijken wat het snelste zal zijn, viaplay app, f1 tv pro app, viaplay lineair. NB in andere landen zijn ook andere lineaire ontvangst mogelijkheden zoals schotel (bv Sky UK, ORF Oostenrijk), dus als er tweakers zijn die dat hebben, dan kunnen ze sneller posten dan dat we het het in NL (legaal) zien....

[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 22-02-2022 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
jeanj schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:23:
[...]

Ik heb er geen verstand van maar het hangt af hoe ze dit gaan doen.
Het lijkt mij dat Viaplay de beelden van F1 waarschijnlijk via de schotel aangeleverd krijgt dan bewerkt (commentaar, studiobeelden etc) en dit converteert voor de app voor verkeer over tcp/ip
Of viaplay stuurt de ruwe stroom (voor ip conversie) naar de ISP (via schotel is het meest voor de hand liggend), of de ISP's pikken het TCP/IP signaal op en converteren dit naar hun lineair signaal.
Stukje schotel mag je vervangen voor glasvezel. Vanaf (bijna) alle circuits zijn glasvezel verbindingen die zorgen voor betrouwbare wereldwijde verbindingen. (Gecombineerd met schotel als backup.) Dit is bij alle grote evenementen de standaard geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 09:29
DoeEensGek schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:11:
[...]

Stukje schotel mag je vervangen voor glasvezel. Vanaf (bijna) alle circuits zijn glasvezel verbindingen die zorgen voor betrouwbare wereldwijde verbindingen. (Gecombineerd met schotel als backup.) Dit is bij alle grote evenementen de standaard geworden.
Kan dit bevestigen.

Primair via glasvezel naar Biggin Hill (Hier zit Formula One Management). Ter backup is er ook aanlevering via satelliet. Signaal wordt vervolgens weer via glasvezel uit Biggin Hill via glasvezel weer naar de afnemers verstuurd. Ook hier geldt; Ter backup biedt FOM een backup aan op satelliet.

Let wel; sommige afnemers hebben de voorkeur voor satelliet en kunnen nog steeds primair de races via satelliet binnenhalen.

In het geval van ziggo is het compleet glasvezel en satelliet staat standby voor het geval het signaal wegvalt.

F1TV synct het commentaar vanuit Nederland (tot aan afgelopen seizoen) in Biggin Hill en vanuit daar wordt het geencodeerd (via CDN) naar de kijker thuis.

Afhangend van de technologie en codec kan er vertraging optreden met F1TV. Hangt ook van de latency van de kijker thuis af, maar dat zijn vaak enkele milliseconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Zo leer je nog eens wat

Ik ervoer vorig jaar dat de F1 TV Pro app circa 20 seconden achter lag op het beeld van Ziggo, ik heb Ziggo internet 40 MB/s. Waar zit dan de bottleneck van die vertraging? En is dit dan ook weer te verwachten bij Viaplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
ZiggoGo loopt ook vaak ca 30s achter bij Ziggo op tv. En niet elke tv loopt synchroon op hetzelfde kanaal.

vroeger.... met de analoge signalen over coax.... toen er nog een antenne op het dak stond..... (en je op tv de brommers kon tellen die door de straat reden...)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
jeanj schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:44:
Zo leer je nog eens wat

Ik ervoer vorig jaar dat de F1 TV Pro app circa 20 seconden achter lag op het beeld van Ziggo, ik heb Ziggo internet 40 MB/s. Waar zit dan de bottleneck van die vertraging? En is dit dan ook weer te verwachten bij Viaplay
De vertraging wordt veroorzaakt door de manier hoe de stream tot stand komt: als je op een DVB-C tuner kijkt (dus je set-top box / TV met CI+), staat de stream al klaar op de kabel, de tuner hoeft alleen het signaal op te pikken. Een stream van F1TV (en straks Viaplay) komt over het internet, dus moet er eerst een verbinding worden opgezet tussen de app en de server die de stream aanlevert, wat een paar keer een bericht heen en terug sturen vereist — verbinding leggen, verbinding versleutelen, onderhandelen over de kwaliteit van de stream. Daarna moet je ook nog een kleine buffer opbouwen om te zorgen dat je niet steeds zit te wachten op het volgende blokje informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gautama
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-05 10:27
Is er al ergens bevestigd dat Viaplay Nederlandse ondertiteling zal ondersteunen, met name voor hun Engelse en Scandinavische films en series? Of mag ik hier gewoon vanuit gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Gautama schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:40:
Is er al ergens bevestigd dat Viaplay Nederlandse ondertiteling zal ondersteunen, met name voor hun Engelse en Scandinavische films en series? Of mag ik hier gewoon vanuit gaan?
Overal in de berichten over de aankondiging van Viaplay komt terug dat er Nederlandse ondertiteling aanwezig is, daar zou ik me niet zo druk over maken.

Wil je een marktaandeel veroveren dan is dat ook cruciaal, en het laten ondertitelen van al gecreëerde content zal ook niet zo'n kostenpost zijn. Eerder een 'quick-win' om content aan meerdere landen aan te kunnen bieden en het aanbod te vergroten.
Alle internationale content en Viaplay Originals hebben Nederlandse ondertiteling. De kinderseries hebben Nederlandse stemmen via nasynchronisatie. NENT zegt dat het de komende jaren ook Nederlandse Originals gaat maken en uitbrengen, iets dat de concurrentie al doet.
https://www.androidplanet.nl/nieuws/viaplay-prijs-nederland/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
jordy89 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:37:
Wat zijn jullie verwachtingen van de viaplay app geinstalleerd op een smart tv? Ik ben bang dat er vertraging in zit ten opzichte van lineaire tv.
Dat kan ik me wel voorstellen, maar alleen niet direct een situatie waarbij dat vervelend is.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Dean Martin schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Dat kan ik me wel voorstellen, maar alleen niet direct een situatie waarbij dat vervelend is.
Verder dan op het niveau van dat je de buren hoort schreeuwen maar zelf nog niet weet waarom kom ik ook niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:18
Zijn er hier toevallig mensen die Viaplay kijken via de Kodi Add-on? Ik ben een Viaplay abo aan het overwegen om F1 te kijken, maar ik wil het liefst via TV kijken en ik heb naast de RPi geen kastjes/TV die Viaplay ondersteunen.

Maar ik wil natuurlijk pas het abo afsluiten als ik zeker weet dat het (goed) werkt, dus is er iemand die al op deze manier kijkt?

Edit: F1TV (ook met Kodi add-on) is ook nog in de race, maar ben gewoon mijn opties aan het afwegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommiiee op 22-02-2022 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Viaplay zendt F1-test Bahrein volledig live uit met Nederlands commentaar

https://nl.motorsport.com...lands-commentaar/8403596/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik heb dus net 1 cent betaald aan viaplay, om een jaar te kijken.

Werkt het tegenwoordig zo dat je een auto incasso afgeeft op deze manier, en ze later
het volledige bedrag afboeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
ppeterr schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:32:
Ik heb dus net 1 cent betaald aan viaplay, om een jaar te kijken.

Werkt het tegenwoordig zo dat je een auto incasso afgeeft op deze manier, en ze later
het volledige bedrag afboeken ?
Klopt. Zal binnen paar werkdagen volgen.
Pagina: 1 ... 16 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2