Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 15 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@josh-hill Offtopic, maar als je de tv box retour stuurt en app only gaat, bespaar je nog eens 2.50 euro maand. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:44
Quad schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:39:
@josh-hill Offtopic, maar als je de tv box retour stuurt en app only gaat, bespaar je nog eens 2.50 euro maand. :)
offtopic:
De TV box is volgens T-Mobile normaal 5 euro, maar ik heb deze bij mijn abonnement gratis.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
CreativeS schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Ik kijk eerlijk gezegd nergens meer van op @tweakduke. En aangezien ik niet in alles afhankelijk wil zijn van de ISP, dan maar zelf voor een apparaat gekozen wat wel voorzien kan worden van de Viaplay-app.
Via de ISP vind ik het wel praktisch om een zender te activeren, bovendien iets meer korting en ik wil niet een heel jaar meteen afnemen als ik nog niet weet hoe het mij bevalt.

Dan slinger ik de laptop wel aan de TV of kijk op de PC, maar ik denk even aan de mensen die gewoon via een zender kijken normaal.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:23:
Via de ISP vind ik het wel praktisch om een zender te activeren, bovendien iets meer korting en ik wil niet een heel jaar meteen afnemen als ik nog niet weet hoe het mij bevalt.
Ik doelde meer op het feit of de provider de app wel toelaat op de mediabox/decoder. Disney+ iemand? Discovery Plus?Ik gebruik ze niet, maar toch. Facturering via de provider is heel wat anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Viaplay Formule 1 toch lineair: KPN zet Max op kanaal 225

https://www.totaaltv.nl/n...pn-zet-max-op-kanaal-225/

Geen idee nog wat Ziggo gaat doen op dit moment...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
IkWilbert schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:43:
Viaplay Formule 1 toch lineair: KPN zet Max op kanaal 225

https://www.totaaltv.nl/n...pn-zet-max-op-kanaal-225/

Geen idee nog wat Ziggo gaat doen op dit moment...
Het wordt wel wat suggestief geschreven waarbij alleen de indruk wordt gewekt dat het om een lineair kanaal gaat, nergens een linkje naar een officieel bericht. Het kan goed mogelijk zijn dat dit het kanaal wordt waar je de rode knop kunt indrukken om doorverbonden te worden naar de app en dat bij eventuele race weekends die openbaar worden vrijgegeven hier ook gekeken kunnen worden naast de NPO.

Ik geloof er weinig van dat ViaPlay haar eigen dienst nog voordat het is gelanceerd al dumpt. Ze hebben genoeg ervaring in overige landen om een goede inschatting te kunnen maken. Het is echt geen kleine speler die het maar even gaat proberen in Nederland.

Overigens heb ik gisteren een jaar abonnement afgesloten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 08-02-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Het lijkt me toch vrij duidelijk, lineair op kanaal 225. KPN geeft dat op kanaal 225 ook inmiddels aan: "bekijk ze hier" dus niet via de app. Dan kan iedereen het ontvangen, ook diegene die om wat voor reden de app niet kunnen installeren/streamen.

ik wacht nog tot 28 februari met eventueel afsluiten van een abonnement via viaplay rechtstreeks, tegen die tijd is er wellicht veel meer duidelijk, nu al afsluiten heeft geen toegevoegde waarde. Er geldt toch niet op=op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:35
dwdd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:21:
Het lijkt me toch vrij duidelijk, lineair op kanaal 225. KPN geeft dat op kanaal 225 ook inmiddels aan: "bekijk ze hier" dus niet via de app. Dan kan iedereen het ontvangen, ook diegene die om wat voor reden de app niet kunnen installeren/streamen.

ik wacht nog tot 28 februari met eventueel afsluiten van een abonnement via viaplay rechtstreeks, tegen die tijd is er wellicht veel meer duidelijk, nu al afsluiten heeft geen toegevoegde waarde. Er geldt toch niet op=op :)
Alleen eigen klanten
Toegang tot het lineaire Formule 1-kanaal is niet voor iedere Viaplay-abonnee mogelijk. Het abonnement dient gekocht te zijn bij de tv-provider waar toegang tot het lineaire kanaal verkregen wordt. Wie dus lineair bij KPN Interactieve TV lineair naar Formule 1 wil kijken, dient het Viaplay-abonnement ook bij KPN te kopen.
Je moet het dus wel via KPN afnemen en niet de 99 EUR aanbieding via Viaplay afnemen als je dit wilt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki

En hoe denk je dat kanaal 200 (Netflix) 201 (Youtube) en 203 (Prime) werken? Ik lees niet specifiek dat het om een lineair kanaal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:55:
[...]

Ik geloof er weinig van dat ViaPlay haar eigen dienst nog voordat het is gelanceerd al dumpt. Ze hebben genoeg ervaring in overige landen om een goede inschatting te kunnen maken. Het is echt geen kleine speler die het maar even gaat proberen in Nederland.

Overigens heb ik gisteren een jaar abonnement afgesloten :)
Ik begin mij steeds meer af te vragen hoe goed VP echt is. Wat ik zo heb gelezen valt de ervaring vies tegen in het buitenland en werd er zelfs lang gesproken over 720p. Wellicht hebben ze onze markt toch onderschat en zijn ze op een aantal besluiten teruggekomen omdat de dienst anders niet rendabel gaat worden.

Het voelt allemaal erg paniekvoetbal, nu ook dit gedeelte weer. Ik geloof best dat ze dingen anders willen doen (via een app/streaming), maar zelfs een Fox Sports GO (daar had ik ervaring mee) lukte het ~prima om te streamen op 1080p + op het begin goede afspraken te maken met ISP's voor zenderdoorgiftes, om zo hun systemen te ontlasten bij piekmomenten.

Nee, erg overtuigd ben ik niet. Er is nog maar één maand te gaan en hun launch dusver is nou niet echt een uitblinker in communicatie, vaak geeft dit al een goed beeld wat te verwachten van een dienst. Genoeg zullen ook verbaasd zijn dat 4K er nog steeds niet aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

KPN-woordvoerder Gerd de Smyter bevestigt aan Totaal TV het lineair uitzenden van Formule 1 bij Interactieve TV. "Het klopt, we zijn inderdaad onze systemen aan het voorbereiden op de komst van live kanaal met de Formule 1 wedstrijden van Viaplay. Als dat zover is, zullen wij dit uiteraard melden via voorkeuzekanaal 225 of onze gebruikelijke kanalen."
Maar daar staat nog steeds niets bij over 'gratis', TTV maakt dit er een beetje van. Kan dus gaan om een extra (duur(der)) abonnement of red button/ondemand (zoals Netflix).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
HollowGamer schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Ik begin mij steeds meer af te vragen hoe goed VP echt is. Wat ik zo heb gelezen valt de ervaring vies tegen in het buitenland en werd er zelfs lang gesproken over 720p. Wellicht hebben ze onze markt toch onderschat en zijn ze op een aantal besluiten teruggekomen omdat de dienst anders niet rendabel gaat worden.

Het voelt allemaal erg paniekvoetbal, nu ook dit gedeelte weer. Ik geloof best dat ze dingen anders willen doen (via een app/streaming), maar zelfs een Fox Sports GO (daar had ik ervaring mee) lukte het ~prima om te streamen op 1080p + op het begin goede afspraken te maken met ISP's voor zenderdoorgiftes, om zo hun systemen te ontlasten bij piekmomenten.

Nee, erg overtuigd ben ik niet. Er is nog maar één maand te gaan en hun launch dusver is nou niet echt een uitblinker in communicatie, vaak geeft dit al een goed beeld wat te verwachten van een dienst.
De paniek wordt vooral door onszelf en TotaalTV gecreëerd zonder dat we ook zelf maar een seconde van de dienst hebben kunnen kijken hebben we ons oordeel al klaar.

NLZIET is een vergelijkbare dienst zoals ViaPlay en lukt het prima om een goede dienst te kunnen bieden waarbij live tv icm een goede kwaliteit (1080P @50) zonder issues mogelijk is. Ik zie dus niet in waarom ViaPlay wat een veel grotere partij is dit ook niet voor elkaar kan krijgen. Wellicht dat ze een keer te weinig data/capaciteit inkopen icm wat opstart problemen maar ik geloof er niet in dat ze een ondermaats product zullen leveren. Hun verdienmodel is schaalgrootte en dus zal de focus liggen op zoveel mogelijk klanten binden ipv afstoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Miki schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:37:
[...]

En hoe denk je dat kanaal 200 (Netflix) 201 (Youtube) en 203 (Prime) werken? Ik lees niet specifiek dat het om een lineair kanaal gaat.
Inmiddels staat er een update in het TTV artikel met een reactie van de KPN-woordvoerder.
Update 09.00 uur: KPN-woordvoerder Gerd de Smyter bevestigt aan Totaal TV het lineair uitzenden van Formule 1 bij Interactieve TV. "Het klopt, we zijn inderdaad onze systemen aan het voorbereiden op de komst van een live kanaal met de Formule 1 wedstrijden van Viaplay. Als dat zover is, zullen wij dit uiteraard melden via voorkeuzekanaal 225 of onze gebruikelijke kanalen."
Het lijkt dus echt een lineair kanaal te worden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Als ik tussen de regels door lees, wordt alleen het F1 gedeelte straks lineair uitgezonden. Nu zal dat voor de meeste mensen ook wel het belangrijkste zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
TFHfony schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:58:
Als ik tussen de regels door lees, wordt alleen het F1 gedeelte straks lineair uitgezonden. Nu zal dat voor de meeste mensen ook wel het belangrijkste zijn.
Klopt, alleen de zaterdag en zondag live registratie. Althans, dat stond op kanaal 225 vanmorgen volgens TotaalTV. Nu zie ik daar alleen een zwart scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Zal het live kanaal niet een tijdelijke oplossing zijn omdat de specifieke app nog niet beschikbaar is voor de KPN decoder? In lijn zoals ze nu ook bijvoorbeeld doen met Bundesliga en Darts via Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
TFHfony schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:58:
Ik denk het ook. 1 lineair kanaal en de rest van de keuzes via een applicatie op de tv box.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:10:
Zal het live kanaal niet een tijdelijke oplossing zijn omdat de specifieke app nog niet beschikbaar is voor de KPN decoder? In lijn zoals ze nu ook bijvoorbeeld doen met Bundesliga en Darts via Youtube.
Lijkt me eerder een oplossing voor de minder technisch begaafde bevolking die niet kunnen of willen beginnen aan smart tv apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Frank schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Lijkt me eerder een oplossing voor de minder technisch begaafde bevolking die niet kunnen of willen beginnen aan smart tv apps.
Het verhaal is dat het meer is om het netwerk te ontlasten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Na KPN ook Ziggo...

Ziggo bevestigt: Viaplay Formule 1 lineair op kanaal 200

https://www.totaaltv.nl/n...-1-lineair-op-kanaal-200/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

TotaalTV meld nu dat Ziggo Viaplay ook lineair gaat doorgeven op kanaal 200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Dax schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:12:
TotaalTV meld nu dat Ziggo Viaplay ook lineair gaat doorgeven op kanaal 200.

Iets met details:
Ziggo
Uit navraag bij VodafoneZiggo blijkt dat ook Ziggo Formule 1 via Viaplay lineair aan klanten gaat aanbieden. VodafoneZiggo-woordvoerster Nina Moers tegen Totaal TV: “Vanaf 19 maart worden in de raceweekenden de Formule 1 kwalificaties, wedstrijden en studio programmering tijdelijk uitgezonden op het lineaire kanaal 200. Doordeweeks en in weekenden dat er niet geracet wordt zullen er op dit kanaal o.a. herhalingen getoond worden. Dit lineaire kanaal is alleen beschikbaar voor klanten die via Ziggo een abonnement op Viaplay afnemen en beschikken over een mediabox of CI+ Module.”
Iets zegt me dat de apps voor de mediaboxen nog niet klaar zijn (KPN heeft dit al bevestigd) en dat de providers geholpen worden om de klanten alsnog via de TV te laten kijken naar de races totdat deze in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Plus dat je het abonnement van Viaplay via KPN of Ziggo moet laten lopen... anders heb je nog geen toegang tot het lineaire kanaal bij desbetreffende providers. En met een losse app op de decoders zou het niet uitmaken waar je het abonnement zou hebben afgesloten, want app is via account. Heb jij dus net gebruik gemaakt van die aanbieding van Viaplay, dan heb je geen toegang tot het lineair kanaal bij KPN of Ziggo. Zal nog wel wat tirades opleveren van mensen die wel een abonnement hebben :)

[ Voor 61% gewijzigd door CreativeS op 08-02-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
IkWilbert schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:12:
Na KPN ook Ziggo...

Ziggo bevestigt: Viaplay Formule 1 lineair op kanaal 200

Misschien kunnen KPN/Ziggo ook bevestigen in welke beeldkwaliteit deze wordt uitgezonden, dezelfde als via de app van Viaplay? 1080p/50 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

dwdd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:44:
[...]

Misschien kunnen KPN/Ziggo ook bevestigen in welke beeldkwaliteit deze wordt uitgezonden, dezelfde als via de app van Viaplay? 1080p/50 ?
Ik vermoed sterk dat het via een app gaat (ivm gekozen kanaal) en dus gelijk zal zijn aan de stream.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Ik vermoed sterk dat het via een app gaat (ivm gekozen kanaal) en dus gelijk zal zijn aan de stream.
Op dit moment is 22x de ESPN reeks en zat Ziggo in de 23x reeks. Dus ik zou niet perse weten waarom het dan een app moet zijn. In ieder geval dan bij KPN....

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Frank schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Daar hoef je niet minder technisch begaafd voor te zijn om daar niet aan willen te beginnen of er niet meteen weer gillend gek van weg te rennen omdat het zo brak in elkaar zit. :+

Ik denk overigens dat ik zelf toch maar voor F1TV ga ALS daar een mooie kortingscode voor beschikbaar komt. Voor +/- €45 is het een veel betere deal dan €99. Soms vind ik het geouwehoer bij zo'n voor/nabeschouwing wel leuk, maar het is me geen €54 waard. Misschien wacht ik nog ff een paar weken met m'n vaste abonnement verlengen. De afgelopen 2 jaar voor elkaar gebokst om steeds 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal erbij te lullen, misschien lukt dat met ViaPlay ook. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
CreativeS schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:08:
Plus dat je het abonnement van Viaplay via KPN of Ziggo moet laten lopen... anders heb je nog geen toegang tot het lineaire kanaal bij desbetreffende providers. En met een losse app op de decoders zou het niet uitmaken waar je het abonnement zou hebben afgesloten, want app is via account. Heb jij dus net gebruik gemaakt van die aanbieding van Viaplay, dan heb je geen toegang tot het lineair kanaal bij KPN of Ziggo. Zal nog wel wat tirades opleveren van mensen die wel een abonnement hebben :)
Ik heb dus van die aanbieding gebruik gemaakt maar heb geen KPN/Ziggo of andere provider voor tv. Wel een Apple TV :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dwdd
Tijdelijk lineair kijken via kanaal 200 aldus Ziggo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6L45OywL_gPHI0g_uqIL_V64qk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sEnLuleBqi6PfC56YQY5LTQT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

WhatsappHack schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:29:
[...]

Daar hoef je niet minder technisch begaafd voor te zijn om daar niet aan willen te beginnen of er niet meteen weer gillend gek van weg te rennen omdat het zo brak in elkaar zit. :+

Ik denk overigens dat ik zelf toch maar voor F1TV ga ALS daar een mooie kortingscode voor beschikbaar komt. Voor +/- €45 is het een veel betere deal dan €99. Soms vind ik het geouwehoer bij zo'n voor/nabeschouwing wel leuk, maar het is me geen €54 waard. Misschien wacht ik nog ff een paar weken met m'n vaste abonnement verlengen. De afgelopen 2 jaar voor elkaar gebokst om steeds 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal erbij te lullen, misschien lukt dat met ViaPlay ook. :P
Beetje kort door de bocht, maar als je alleen F1 wil zien klopt het wel, wil je ook UK voetbal zien als ik, dan is er maar 1 echte oplossing (vanaf augustus dan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
dhrhagenees.cro schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:33:
Ik heb dus van die aanbieding gebruik gemaakt maar heb geen KPN/Ziggo of andere provider voor tv. Wel een Apple TV :)
Het ging dan ook enkel om het lineaire kanaal. App staat er toch helemaal los van in dit geval 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Mystikal

It never hurts to help!

dwdd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:40:
Tijdelijk lineair kijken via kanaal 200 aldus Ziggo:

[Afbeelding]
Dit geldt dus niet voor een smartcard die in mijn tv zit van Ziggo? Of is dat hetzelfde?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mystikal schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Dit geldt dus niet voor een smartcard die in mijn tv zit van Ziggo? Of is dat hetzelfde?
Mediabox of CI+ module is nodig voor viaplay bij ziggo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
De apps voor iOS en tvOS platform lijken inmiddels al klaar te staan inclusief Nederlandse ondersteuning, alleen zijn ze nog niet te downloaden in de Nederlandse App Store zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNYkYJtmZyct3grwA7004nPnMSo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZbkUTkDbmCmd9WxGgM4oV57x.png?f=user_large

Bron: https://apps.apple.com/is...09702778#?platform=iphone

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 14:39
Caiway en Delta doen ook mee.
Nog geen details bekend.

https://www.caiway.nl/televisie/zenderpakketten/viaplay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:02

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Houdt het constructief mensen, ik heb even wat berichten verplaatst naar de trashcan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Is er al bekend of er verschil in "vertraging" zit wanneer je ViaPlay via de Ziggo Mediabox bekijkt en via de diverse apps?

Maakt Ziggo gebruik van dezelfde internetstream? Of hebben zij een directere verbinding waardoor dat beeld vooroploopt t.o.v. de internetstream?

Want dat zou voor mij wel een reden kunnen zijn om ViaPlay via Ziggo af te nemen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Rivanov schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:02:
Is er al bekend of er verschil in "vertraging" zit wanneer je ViaPlay via de Ziggo Mediabox bekijkt en via de diverse apps?

Maakt Ziggo gebruik van dezelfde internetstream? Of hebben zij een directere verbinding waardoor dat beeld vooroploopt t.o.v. de internetstream?

Want dat zou voor mij wel een reden kunnen zijn om ViaPlay via Ziggo af te nemen.
Leuke vraag, het kanaal bij Ziggo is zo ie zo tijdelijk (zie tweet hierboven) en ik vermoed dat die van KPN ook van tijdelijke aard is.

Ik denk zelf dat er een kleine 20 á 30 seconden verschil in zal zitten in het voordeel van het lineaire kanaal. Dit komt omdat er geen buffer nodig zal zijn om het kanaal op te bouwen terwijl met Unicast ViaPlay stream dit wel van toepassing is om een kwalitatief goede stream te kunnen bieden. Wellicht dat dit nog wel per apparaat soort kan verschillen hoe agressief ze zullen gaan bufferen.

• Rivanov
Miki schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Leuke vraag, het kanaal bij Ziggo is zo ie zo tijdelijk (zie tweet hierboven) en ik vermoed dat die van KPN ook van tijdelijke aard is.

Ik denk zelf dat er een kleine 20 á 30 seconden verschil in zal zitten in het voordeel van het lineaire kanaal. Dit komt omdat er geen buffer nodig zal zijn om het kanaal op te bouwen terwijl met Unicast ViaPlay stream dit wel van toepassing is om een kwalitatief goede stream te kunnen bieden. Wellicht dat dit nog wel per apparaat soort kan verschillen hoe agressief ze zullen gaan bufferen.
Gaat mij ook met name over de "app" via de Mediabox, dus niet via het tijdelijke kanaal 200.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Miki
Rivanov schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:57:
[...]

Gaat mij ook met name over de "app" via de Mediabox, dus niet via het tijdelijke kanaal 200.
Je zou tzt ook eens kunnen testen met je PS5 naast je mediabox of het nog iets uit maakt :)

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:11
Sessies beginnen altijd op het hele (of halve) uur, kan je zelf uitrekenen hoeveel het achterloopt ;)

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Viaplay ook lineair in aanbod Delta en Caiway

https://www.totaaltv.nl/n...n-aanbod-delta-en-caiway/

Nordic Entertainment Group (NENT) en Delta Fiber Nederland hebben een meerjarige overeenkomst gesloten over Viaplay bij Delta en Caiway.

Viaplay bij beide Delta Fiber Nederland-aanbieders gaat vanaf 1 maart tot 1 augustus €8,99 kosten. Daarna gaan Delta en Caiway dit abonnement een euro goedkoper dan de streamingdienst zelf aanbieden, namelijk €12,99 per maand.

[ Voor 30% gewijzigd door IkWilbert op 11-02-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foray
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-04-2022
Helaas zijn ze slecht tot niet bereikbaar, zowel via Messenger als via e-mail nog geen respons na enkele dagen op mijn vraag over een abonnement. Hopelijk hebben ze de klantenservice snel ingericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Foray schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:55:
Helaas zijn ze slecht tot niet bereikbaar, zowel via Messenger als via e-mail nog geen respons na enkele dagen op mijn vraag over een abonnement. Hopelijk hebben ze de klantenservice snel ingericht :)
Wat voor verzoek heb je er neergelegd?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Als HBO Max en Discovery+ worden samengevoegd, dan zal Viaplay het moeilijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
IkWilbert schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:23:
Viaplay ook lineair in aanbod Delta en Caiway

https://www.totaaltv.nl/n...n-aanbod-delta-en-caiway/

Nordic Entertainment Group (NENT) en Delta Fiber Nederland hebben een meerjarige overeenkomst gesloten over Viaplay bij Delta en Caiway.

Viaplay bij beide Delta Fiber Nederland-aanbieders gaat vanaf 1 maart tot 1 augustus €8,99 kosten. Daarna gaan Delta en Caiway dit abonnement een euro goedkoper dan de streamingdienst zelf aanbieden, namelijk €12,99 per maand.
Dan betaal je het eerste jaar dus 135 euro. Kun je beter gebruik maken van het aanbod bij viaplay zelf voor 99 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foray
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-04-2022
Quad schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:57:
[...]

Wat voor verzoek heb je er neergelegd?
Betreft, vanwege omstandigheden, een vraag over een annulering dat ik op 8 februari heb verstuurd. Ik heb de annulering gedaan maar er staat dat ik nog wel tot maart 2023 gebruik kan maken van Viaplay en het bedrag is afgeboekt van de rekening. De vraag is of het bedrag dan nog wel teruggestort wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door Foray op 11-02-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBK1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06 09:51
speedmetal35 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Dan betaal je het eerste jaar dus 135 euro. Kun je beter gebruik maken van het aanbod bij viaplay zelf voor 99 Euro.
Aanbod voor het eerste jaar is inderdaad goedkoper bij Viaplay dan de rest. Maar de mogelijkheid van lineair kijken zal voor velen ook meewegen. Via Viaplay ben je afhankelijk van een App of streamen met een ander device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:00

JME

zeg maar Jamie

Viaplay abo van 99 euro staat toch account sharing toe voor 2 personen? Dan is het sommetje snel gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
En lineair kijken is ook maar tijdelijk.( Geen idee hoe lang dat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Olga2000 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:00:
Als HBO Max en Discovery+ worden samengevoegd, dan zal Viaplay het moeilijk krijgen.
Eurosport heeft toch niet dezelfde rechten als Viaplay?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

speedmetal35 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:17:
Het zou mij niets verbazen dat lineair kijken langer wordt vastgehouden dan velen hier denken.
Zelfs met instemming van ViaPlay.
De afgelopen jaren is de groep F1 kijkers in Nederland erg groot geworden. Echt meerdere miljoenen.
En dat zijn heel veel NIET Tweakers. Heel veel mensen die voor gemak gaan. En die willen best betalen voor dat gemak. Die hebben het liefst dat F1 gewoon als een zender kanaal beschikbaar is. Gewoon om 5 minuten voor 3 de TV aanzetten op zender xxx en verder geen gezeur. Dat Olaf het commentaar niet geeft is al een barrière. Laat staan ingewikkelde Apps en ander gedoe. Heb ik Chrome Cast of andere varianten al genoemd?
Als het 'gemak' er niet is haken velen af. En dat is wat ViaPlay niet zal willen, dat mensen afhaken. Daar zullen ze hun best voor gaan doen.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Mwah veel van die mensen zullen toch ook wel een Netflix etc. Hebben en daarmee kunnen streamen, enkele uitzonderingen daargelaten die dat helemaal nog niet kennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ "Streamen" van Netflix en Videoland gaat bij veel providers ook gewoon via de settopbox, dus zga-lineair, of zelfs gewoon via een kanaal (bij Ziggo bv kanaal 150 en 151, andere providers weet ik niet).

[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 12-02-2022 07:03 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:51
(jarig!)
JME schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:54:
Viaplay abo van 99 euro staat toch account sharing toe voor 2 personen? Dan is het sommetje snel gemaakt!
Dat is niet zeker... Wat ik heb gehoord is dat je met 2 personen tegelijk ingelogd mag zijn, maar de F1 main stream maar op 1 account kan kijken.

De 2de persoon kan iets anders kijken haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
stijn1309 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:28:
[...]

Dat is niet zeker... Wat ik heb gehoord is dat je met 2 personen tegelijk ingelogd mag zijn, maar de F1 main stream maar op 1 account kan kijken.

De 2de persoon kan iets anders kijken haha.
Er wordt wel meer gezegd. Inmiddels is ook wel duidelijk dat de livestream van Viaplay in 1080p is in plaats van 720p. Ik denk dat we vooralsnog gewoon uit moeten gaan van de juistheid van de informatie op de website van Viaplay. En daar staat dat je 2 streams tegelijk open kan hebben (en niet 2 verschillende streams).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Viaplay benadrukt zelf dat de content niet uit maakt, twee keer F1 kijken tegelijk moet dus wel kunnen.
Van pay-per-view is nog geen sprake.
All Viaplay accounts are for personal use only and as a customer you have the possibility to have two streams on at the same time. This applies to series, movies or sports, excluding Pay-Per-View events where only one stream per account is allowed.
https://help.viaplay.com/is/two-active-streams/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
speedmetal35 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:17:
Bestel je Viaplay bij Ziggo? Dan kijk je ook tijdelijk tot 1 augustus de race-weekenden live op kanaal 200. :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fq1FfXX7Qy9QJoIXZF9lnuXbbTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sAAfTNhbycWq4O9tfQf0AgK8.png?f=fotoalbum_large

Is dus een grote wassen neus |:(

[ Voor 54% gewijzigd door TifKag op 12-02-2022 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
TifKag schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Bestel je Viaplay bij Ziggo? Dan kijk je ook tijdelijk tot 1 augustus de race-weekenden live op kanaal 200. :|

[Afbeelding]

Dat is al vaker geroepen hier maar blijkbaar tegen dovemansoren oren. Waarschijnlijk willen ze de overgang voor de vaste gebruikers geleidelijk aan mogelijk maken en langzaamaan de gebruikers naar de app op hun mediabox, smart-tv of mediaspeler duwen. Op zich kan ik deze strategie wel begrijpen en kunnen ze ook zien wat ze aan data capaciteit moeten inkopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 12-02-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Miki schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Dat is al vaker geroepen hier maar blijkbaar tegen dovemansoren oren. Waarschijnlijk willen ze de overgang voor de vaste gebruikers geleidelijk aan mogelijk maken en langzaamaan de gebruikers naar de app op hun mediabox, smart-tv of mediaspeler duwen. Op zich kan ik deze strategie wel begrijpen en kunnen ze ook zien wat ze aan data capaciteit moeten inkopen.
Ik vind het alleen opvallend dat ze het doen vlak na de "aanbieding" en de klanten het volle bedrag moeten gaan betalen, en de (hoogstwaarschijnlijke) jaarlijkse prijsverhoging.(ondanks het wegvallen van de formule 1 rechten).

Dus meer of hetzelfde betalen voor minder..

[ Voor 3% gewijzigd door TifKag op 12-02-2022 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
TifKag schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Ik vind het alleen opvallend dat ze het doen vlak na de "aanbieding" en de klanten het volle bedrag moeten gaan betalen, en de (hoogstwaarschijnlijke) jaarlijkse prijsverhoging.(ondanks het wegvallen van de formule 1 rechten).

Dus meer of hetzelfde betalen voor minder..
Dat is maar net hoe je er tegen aankijkt en zeker als je toevallig niet voordelig aan Ziggosport kon komen zoals bijvoorbeeld een niet-Ziggo klant.

Ik kan het bijvoorbeeld juist wel waarderen dat er geen harde koppeling is met een tv provider maar dat je ook rechtstreeks bij ViaPlay kunt afnemen en kunt bekijken. Dat is voor internet-only klanten die bijvoorbeeld NLZIET gebruiken om tv te kijken een prettige ontwikkeling. Het past vee meer in deze tijd dat je gericht je keuze voor diensten maakt ipv bak vol zenders die misschien eens op herfstige middag bekijkt.
ESPN bijvoorbeeld kun je alleen afnemen met verplicht abonneenummer van je tv provider, zonder dat heb je pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Miki schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:17:
[...]

Dat is maar net hoe je er tegen aankijkt en zeker als je toevallig niet voordelig aan Ziggosport kon komen zoals bijvoorbeeld een niet-Ziggo klant.

Ik kan het bijvoorbeeld juist wel waarderen dat er geen harde koppeling is met een tv provider maar dat je ook rechtstreeks bij ViaPlay kunt afnemen en kunt bekijken. Dat is voor internet-only klanten die bijvoorbeeld NLZIET gebruiken om tv te kijken een prettige ontwikkeling. Het past vee meer in deze tijd dat je gericht je keuze voor diensten maakt ipv bak vol zenders die misschien eens op herfstige middag bekijkt.
ESPN bijvoorbeeld kun je alleen afnemen met verplicht abonneenummer van je tv provider, zonder dat heb je pech.
Ja daar begrijp ik dus niks van. Steeds meer mensen kijken - als ze al TV kijken - via diensten als NLZIET of NPO Plus. Tijd om die markt te betreden toch?

Wellicht dat het nog niet gebeurd vanwege een exclusiviteit afspraak in de deal met aanbieders als KPN en VodafoneZiggo?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
[...]

[Afbeelding]

Ik zou het juist handig vinden om idd via een 'kanaal' te kijken. Ik heb geen Chomecast. En een wat oudere samsung TV. Netflix werkt daar nog net wel op. Maar videoland moet ik al doen bia de de horizonbox. Daarnaast zit mijn HDMI al 'vol'. Dus voor mij geeft via de box van Zigo kijken veel 'gemak'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik heb account sharing nog even gecheckt via de chat helpdesk van Viaplay…
Ik: I read that I can stream to 2 devices simultaneously. Can both be the same stream? As in, can 2 people watch Formula 1 races (main stream) at the same time on 1 account? Talking about The Netherlands here.
Helpdesk: Hi! The answer to your question is yes.
Ik: Is account sharing allowed?
Helpdesk: Within the family and friends, yes. You can create up to 5 differents profiles.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
meermarco schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:20:
[...]

Ik zou het juist handig vinden om idd via een 'kanaal' te kijken. Ik heb geen Chomecast. En een wat oudere samsung TV. Netflix werkt daar nog net wel op. Maar videoland moet ik al doen bia de de horizonbox. Daarnaast zit mijn HDMI al 'vol'. Dus voor mij geeft via de box van Zigo kijken veel 'gemak'.
Tip: koop een Chromecast with Google TV :)
Daar heb je alle apps op staan, ziggo, netflix, viaplay straks. Klaar ben je.
Nooit meer klooien met casten vanaf een telefoon, maar gewoon afstandsbediening erbij. Ook handig op vakantie: altijd netflix etc bij je.

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 13-02-2022 21:31 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Bedankt. Idealiter doe ik dat niet. Maar goed, ben bang dat het daar wel op uit zal gaan draaien idd :) Probleem is, ik heb maar 1 HDMI in, en dat is nu mijn Horizonbox. Op vakantie kijk ik nooit TV, en netflix doe ik via de samsung tv. Maar goed als Viaplay straks enkel via apps beschiknaar wordt/blijft. Voor mij geen probleem, maar denk dat veel gebruikers toch zullen afhaken. HEt gemak van Zigo sport was gewoon: zet hem op 14 en je hebt F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

matthijst schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:30:
[...]
Nooit meer klooien met casten vanaf een telefoon, maar gewoon afstandsbediening erbij. Ook handig op vakantie: altijd netflix etc bij je.
Of de spiksplinternieuwe; pricewatch: Xiaomi TV Stick 4K 8GB ;)

Casten kan altijd nog mocht dat nodig zijn, ook bij de Google TV Stick :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
matthijst schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Hij zegt letterlijk dat zijn hdmi al vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Xfade schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Hij zegt letterlijk dat zijn hdmi al vol zit.
Daarom ziggo app :)
TV kijken en opnames terugkijken, tenminste, ik gebruik m'n next box nooit meer.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

hardware-lover schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Of de spiksplinternieuwe; pricewatch: Xiaomi TV Stick 4K 8GB ;)

Casten kan altijd nog mocht dat nodig zijn, ook bij de Google TV Stick :)
Een Amazon Fire TV stick met Android kan ook. Ik heb de 4k variant onlangs nog voor €36,99 opgepikt, hij is nu €64.99

Een groot voordeel is dat een Google/Xiaomi/Amazon/ Nvidia Shield etc stick provider onafhankelijk is en dus niet van je box afhangt. Ook is het onafhankelijk van je smart TV gedeelte

In mijn geval gaat mijn box (Samsung SMT-C7140, Xtrend ET8000) zeker niet viaplay ondersteunen en mijn TV (Samssung ES7000 ui 2013) gaat het ook niet supporten aangezien er alleen nog apps afgaan....

Voor meermarco is het geen oplossing met 0 vrije HDMI poorten, of hij moet een HDMI splitter nemen

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jeanj schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:14:
[...]
Een Amazon Fire TV stick met Android kan ook. Ik heb de 4k variant onlangs nog voor €36,99 opgepikt, hij is nu €64.99
[knip]
Kan ook prima ja, dat stickje ligt hier ook in huis. Ik wilde enkel wat "tegengas" geven omdat vaak de ChromeCast met Google TV wordt aangeraden terwijl er diverse (minstens zo goede), alternatieven zijn ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Heeft er iemand ervaring met de Nokia Streaming Box 8000. (Werkt Viaplay hier ook mee ??/)
Deze heeft als pluspunt naast WiFi ook een Ethernet aansluiting.
Alleen geen Dolby Vision.

[ Voor 41% gewijzigd door TifKag op 14-02-2022 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
TifKag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:17:
Heeft er iemand ervaring met de Nokia Streaming Box 8000. (Werkt Viaplay hier ook mee ??/)
Nee geen ervaring, maar reviews zijn lovend over deze Android box. Je hebt straks genoeg aan een Chromecast van een paar tientjes met Viaplay he, dat weet je??

Zie https://help.viaplay.com/is/viaplay-and-chromecast/

[ Voor 4% gewijzigd door Joehoe900 op 14-02-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TifKag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:17:
Heb ik, maar het gaat nu wel aardig offtopic hier ;) Sinds de laatste update voor deze box is het e.e.a. wel wat verbeterd (vind ik), heeft ook een eigen topic; Nokia streambox 8000

Edit: iedere Android/Google/Fire/Apple TV box/stick zal wel geschikt zijn voor de Viaplay app (mits deze ook wordt vrijgegeven voor NL).

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2022 13:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Joehoe900 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:08:
[...]
Nee geen ervaring, maar reviews zijn lovend over deze Android box. Je hebt straks genoeg aan een Chromecast van een paar tientjes met Viaplay he, dat weet je??

Zie https://help.viaplay.com/is/viaplay-and-chromecast/
Dat weet ik, maar ik wil graag de draadloze ketting kleiner maken, of verwijderen

Normaal zou dat zijn Router -> Tablet -> Router -> Chromecast (Alles via WiFi)

Casten via de PC naar al aanwezige Chromecast is voor mij geen optie (gaat ook weer vis WiFi)

Met de Nokia zou het zijn Router -> Nokia met ingebouwde Chromecast en android waar de app op geinstalleerd zou kunnen worden) Bedraad via Ethernet op de Nokia. .

De Shield zou ook nog een optie zijn, maar die is te prijzig.

Zo is dat extra apparaat (Tablet) er tussenuit, en is het bedraad.

[ Voor 10% gewijzigd door TifKag op 15-02-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
Ik heb al Ziggo en ik wil graag F1 kunnen kijken. Nu heb ik dit gevonden:
https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/viaplay

Daar staat:
Tot 1 augustus 13,99 9,99 per maand

Tijdelijk 4 maanden 50 % extra korting voor alle Ziggo klanten

Maandelijks opzegbaar
Betekend dit dat ik in maart, april, mei en juni alle wedstrijden live kan kijken voor een totale bedrag van 20 euro? En juli 10 euro, dus in totaal 30 euro als ik alle wedstrijden live wil volgen t/m Zondag 31 juli GP van Hongarije?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@c-nan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01

thof

FP ProMod
TifKag schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Dat weet ik, maar ik wil graag de draadloze ketting kleiner maken, of verwijderen

Normaal zou dat zijn Router -> Tablet -> Router -> chromecast (Alles via WiFi)

Met de Nokia zou het zijn Router -> Nokia met ingebouwde chromecast en android waar de app op geinstalleerd zou kunnen worden) Bedraad via Ethernet op de Nokia.

Zo is dat extra apparaat (Tablet) er tussenuit, en is het bedraad.
Als je de nieuwste 'Chromecast with Google TV' (codename Sabrina) hebt, is de keten hetzelfde als met de Nokia. Is namelijk gewoon Android TV waar ook nog cast functionaliteit op zit, maar die gebruik je niet want je hebt dan de app geïnstalleerd.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
thof schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Als je de nieuwste 'Chromecast with Google TV' (codename Sabrina) hebt, is de keten hetzelfde als met de Nokia. Is namelijk gewoon Android TV waar ook nog cast functionaliteit op zit, maar die gebruik je niet want je hebt dan de app geïnstalleerd.
Zoals ik al heb verteld in mijn vorige post, de Chromecast met google TV is er alleen in een WiFi versie, en daar wil ik voor streamen juist vanaf, en gewoon vie een Ethernet kabel aan kunnen sluiten.
Daarom de vragen over de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

c-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:07:

Daar staat:

[...]

Betekend dit dat ik in maart, april, mei en juni alle wedstrijden live kan kijken voor een totale bedrag van 20 euro? En juli 10 euro, dus in totaal 30 euro als ik alle wedstrijden live wil volgen t/m Zondag 31 juli GP van Hongarije?
Ja. En sterker nog, als wat Ziggo biedt gewoon een Viaplay inlog is, dan kun je hier wellicht zelfs account sharing op loslaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinbeckers
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03-2022
[...]

[Afbeelding]

Wat is dan precies de wassen neus? Of wat mis ik?

Het is toch 'gewoon' via Viaplay zelf een abbo afsluiten en kijken voor een prijs op de app of bijvoorbeeld via Ziggo Viaplay afsluiten en tot augustus op een TV kanaal kijken i.p.v. de Viaplay app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
TifKag schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:54:
[...]
Zoals ik al heb verteld in mijn vorige post, de Chromecast met google TV is er alleen in een WiFi versie, en daar wil ik voor streamen juist vanaf, en gewoon vie een Ethernet kabel aan kunnen sluiten.
Op de Google Chromecast (en Google TV) werkt gewoon iedere willekeurige ethernet adapter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:44
TifKag schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:54:
[...]

offtopic:
Ik heb om de Formule 1 nog live te kunnen kijken een Chromecast met Google TV gekocht en daar deze ethernet adapter bij gekocht, omdat deze in het Chromecast topic als goed werkend bij deze Chromecast werd bestempeld: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/

[ Voor 38% gewijzigd door josh-hill op 15-02-2022 16:07 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
robinbeckers schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Wat is dan precies de wassen neus? Of wat mis ik?

Het is toch 'gewoon' via Viaplay zelf een abbo afsluiten en kijken voor een prijs op de app of bijvoorbeeld via Ziggo Viaplay afsluiten en tot augustus op een TV kanaal kijken i.p.v. de Viaplay app?
Waarom moet dat tijdelijk, of is dat een truc om iedereen over te laten schakelen naar de Next Box.
Bij KPN hebben ze het toch ook niet over tijdelijk.

Ziggo blaast gewoon te hoog van de toren, met hun "aanbieding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
josh-hill schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:05:
[...]

offtopic:
Ik heb om de Formule 1 nog live te kunnen kijken een Chromecast met Google TV gekocht en daar deze ethernet adapter bij gekocht, omdat deze in het Chromecast topic als goed werkend bij deze Chromecast werd bestempeld: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/
je kunt toch ook gewoon de ethernet van de tv gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
dwdd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:19:
[...]

je kunt toch ook gewoon de ethernet van de tv gebruiken ?
Ik neem aan dat dat alleen kan als je een smart TV hebt waar de app op staat ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:02

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij gaat het hier over Viaplay in Nederland, niet over hoe je de app werkend krijgt via een Chromecast oid. Graag ontopic blijven :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TifKag
Het gaat inderdaad over "Viaplay in Nederland", maar daar horen toch ook de streaming cq ontvangstmogelijkheden bij ???
Dus dacht ik, ik kan dan ook vragen wat de beste manier is om Bedraad te kijken.

Maar ok, ik houd mijn mond wel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:45
Als de Grandprix Radio app voor Viaplay werkt, dan ook vast wel voor F1 TV Pro. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik zie nog wel gebeuren dat Mol z’n commentaar heeft “verkocht” aan F1TV Pro.
Plooij gaf in F1 aan Tafel podcast aan dat ze nog met iets bezig zijn namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43
Rivanov schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:10:
Dat lijkt mij idd het enige waar hij wazig over had kunnen zijn. Het zou wel gepast zijn vind ik, een dienst puur gericht op F1 met dé stem die in NL gelinkt is aan F1. Maar waarschijnlijk dus nog niet vanaf de eerste race.

Dat, of er is weer sprake van hoogmoed en vatten ze het doodzwijgen vanuit f1tv pro op als "ze zijn nog in beraad". })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 16:50
Rivanov schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:10:
Dat zou mooi reden zijn om dit jaar F1TV Pro over te slaan, dan ga ik wel enkel Viaplay en niet beide. :)
Ik wil niet bij de ene het ene commentaar en het andere de andere, dan lekker voor de frisse wind.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Er staat nergens in dit "artikel" dat dit het geval is? Alleen maar aannames. Begin me steeds meer te ergeren aan deze verkapte blog de laatste tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

c-nan schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:07:

Daar staat:

[...]

Ja, mits je besteld via Ziggo en tijdig opzegt, voor 1 juli, betaal je 30 euro. Ziggo is maandelijks opzegbaar, de meeste ander providers ook tenzij je een jaar abonnement neemt.

Er is een topic G_Dragon in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3" over waar ik mede auteur van ben waar meer informatie staat specifiek over de mogelijkheden om Formule 1 te kijken, en een kosten overzicht van de verschillende aanbieders.

[ Voor 19% gewijzigd door jeanj op 21-02-2022 19:01 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 19:44
Frank schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Er staat nergens in dit "artikel" dat dit het geval is? Alleen maar aannames. Begin me steeds meer te ergeren aan deze verkapte blog de laatste tijd.
Die site staat al tijden op mijn ignore list.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

josh-hill schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:20:
Hm fijn. Op mijn Samsung TV kan ik geen Viaplay app installeren zo te zien (kan hem niet vinden bij de installeerbare apps). Had ik ook eigenlijk niet verwacht. Maar nu zie ik op de site dat je voor Windows Silverlight moet hebben, maar Microsoft heeft vorig jaar de stekker uit Silverlight getrokken, dus hoe zit dat dan? Ik ga dat echt niet installeren. Sowieso heb ik niet zo'n zin om via browser te streamen. Dat loopt bij mij nooit vloeiend.
dat lijkt me een fout, vooral onder macOS, wat ook op hun site staat, safari ondersteund het niet eens meer dat soort plugins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Frank schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:42:
[...]

We zouden zowat totaaltv moeten verbieden. Hun artikelen hebben heel veel "als als als" gehalte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
DoeEensGek schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:36:
[...]

We zouden zowat totaaltv moeten verbieden. Hun artikelen hebben heel veel "als als als" gehalte.
Schoolvoorbeeld van clickbait inderdaad.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gautama
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-05 10:27
@DoeEensGek Kan de openingspost worden aangepast met de meest recente informatie die nu bekend is over Viaplay?

Kosten pmnd/pj, kortingen beschikbaar via welke provider, alternatieven voor Viaplay, etc.

Ik heb dit topic geopend om hier achter te komen, maar er zit zoveel blahblah tussen dat ik het overzicht kwijt ben.
Pagina: 1 ... 15 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2