Toon posts:

Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 113 114 115 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Soulful schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:28:
Hey allemaal. Na twee jaar van IPTV om Premier League te bekijken ben ik wel eens toe aan wat meer stabiliteit en betere beeldkwaliteit. Dus overweeg Viaplay.

Na het lezen van comments hier, blijkt dat F1 iig dramatisch is qua kwaliteit en stabiliteit/niet-haperen.

Nu vraag ik mij af, hoe ervaren jullie de Premier League? Is dit ook zo (dramatisch) als F1 of is de kwaliteit daar beter?
De drama van een stabiele verbinding hangt grotendeels af van het apparaat waarop je kijkt. Als je je voorgenomen device door de zoekfunctie van dit topic haalt weet je wel wat je er van kunt verwachten.
Ik heb zelf nagenoeg geen problemen gehad op mijn Apple TV terwijl andere gebruikers op hun smart TV één en al ellende hebben gekend.

Beeldkwaliteit is een ander dingetje, als je een stabiele verbinding hebt is de beeldkwaliteit max 1080P bij 50Hz met bitstream 5Mbit/s. Voor de kwaliteit van de bitstream is het eigenlijk te weinig om met vergelijkbaar beeldkwaliteit van Ziggo of KPN te kunnen concurreren. F1TV heeft bijvoorbeeld streams van 6 á 6,5Mbit/s en dat merk je gelijk.
Wat betreft PL, de hoofdwedstrijden worden in de hoogste kwaliteit uitgezonden maar de overige wedstrijden in 720P bij diezelfde bitrate.

Al met al is het acceptabel te noemen maar dat is ook alles. Anno 2023 zijn we verwend met 4K, HDR, Dolby Vison, etc. etc. en dan voelt ViaPlay als een stap terug in de tijd ondanks dat ze wel iets nieuws proberen wat ik kan waarderen. Zo kun je alle PL wedstrijden kijken van de betreffende speeldag en vind ik persoonlijk de wijze waarop ze F1 hebben gebracht goed voor een eerste seizoen al is het contrast groot als je dat afzet tegen een ervaren crew zoals Ziggo Sport had.

Ik heb inmiddels ViaPlay opgezegd omdat ik prijs (reguliere prijs €13,99) tov de geboden beeldkwaliteit niet in verhouding vind staan. Als ze met een scherpe aanbieding komen wil ik er nog wel over nadenken maar anders wordt het F1TV icm BBC match of the day.

Anyway hierbij mijn persoonlijke mening :)

[Voor 3% gewijzigd door Miki op 11-01-2023 09:03]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• foxgamer2019
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hey allemaal. Na twee jaar van IPTV om Premier League te bekijken ben ik wel eens toe aan wat meer stabiliteit en betere beeldkwaliteit. Dus overweeg Viaplay.

Na het lezen van comments hier, blijkt dat F1 iig dramatisch is qua kwaliteit en stabiliteit/niet-haperen.

Nu vraag ik mij af, hoe ervaren jullie de Premier League? Is dit ook zo (dramatisch) als F1 of is de kwaliteit daar beter?
Persoonlijk ben ik wel blij met ViaPlay. Ik kan bijvoorbeeld elke PL wedstrijd kijken die ik wil. :)

Zou wel een abo pakken als er ook korting is, misschien hebben ze een actie?

Forza Horizon 5? Voeg mij toe op Xbox Live. :)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:45
Ik heb nog geen device in huis om F1TV mee te streamen...Viaplay moet wel met een heel aantrekkelijk vernieuwingsvoorstel komen, anders gebruik ik de teruggave van m'n jaarafrekening energie om iets in huis te halen om F1mee te streamen :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
DutchOwnage schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:26:
Ik heb nog geen device in huis om F1TV mee te streamen...Viaplay moet wel met een heel aantrekkelijk vernieuwingsvoorstel komen, anders gebruik ik de teruggave van m'n jaarafrekening energie om iets in huis te halen om F1mee te streamen :9
Dus je hebt nog geen Apple of Android telefoon? Voor zo’n €30 koop je daar een Chromecast bij en je kunt al F1 TV kijken op je TV. Of je koopt vandaag een Chromecast 4K met Google TV ingebouwd op iBood voor €50.

[Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 08-01-2023 22:15]

• DutchOwnage
Ow ja tuurlijk, dat gaat via je telefoon... Nee, dan koop ik liever een Chromecast 4K.

Wel jammer dat F1TV geen app heeft voor LG tv's.

• Soulful
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-02 22:20
hk12nl schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:48:
[...]

Ik heb daar geen problemen mee gehad qua haperingen (ook niet met F1) maar de matige beeldkwaliteit, beroerde interface van de apps en het idee dat ze het allemaal wel goed vinden en lekker aan het cashen zijn (weinig verbetering op deze punten in het vooruitzicht dus) heb ik het opgezegd en ga ik opzoek naar andere opties.
Met matige beeldkwaliteit bedoel je zeker dat het geen 4K etc is?

• Soulful
Miki schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:14:
[...]

De drama van een stabiele verbinding hangt grotendeels af van het apparaat waarop je kijkt. Als je je voorgenomen device door de zoekfunctie van dit topic haalt weet je wel wat je er van kunt verwachten.
Ik heb zelf nagenoeg geen problemen gehad op mijn Apple TV terwijl andere gebruikers op hun smart TV één en al ellende hebben gekend.

Beeldkwaliteit is een ander dingetje, als je een stabiele verbinding hebt is de beeldkwaliteit max 1080P bij 50Hz met bitstream 5Mbit/s. Voor de kwaliteit van de bitstream is het eigenlijk te weinig om met vergelijkbaar beeldkwaliteit van Ziggo of KPN te kunnen concurreren. F1TV heeft bijvoorbeeld streams van 6 á 6,5Mbit/s en dat merk je gelijk.
Wat betreft PL, de hoofd wedstrijden worden in de hoogste kwaliteit uitgezonden maar de overige wedstrijden in 720P bij diezelfde bitrate.

Al met al is het acceptabel te noemen maar dat is ook alles. Anno 2023 zijn we verwend met 4K, HDR, Dolby Vison, etc. etc. en dan voelt ViaPlay als een stap terug in de tijd ondanks dat ze wel iets nieuws proberen wat ik kan waarderen. Zo kun je alle PL wedstrijden kijken van de betreffende speeldag en vind ik persoonlijk de wijze waarop ze F1 hebben gebracht goed voor een eerste seizoen al is het contrast groot als je dat afzet tegen een ervaren crew zoals Ziggo Sport had.

Ik heb inmiddels ViaPlay opgezegd omdat ik prijs (reguliere prijs €13,99) tov de geboden beeldkwaliteit niet in verhouding vind staan. Als ze met een scherpe aanbieding komen wil ik er nog wel over nadenken maar anders wordt het F1TV icm BBC match of the day.

Anyway hierbij mijn persoonlijke mening :)
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Ben echt aan het twijfelen.

Zat dus zelf altijd via IPTV te kijken. Je hebt dan wel 10 000 kanalen etc maar uiteindelijk keek ik alleen voetbal erop. En het probleem van IPTV is dus dat je vaak last hebt van haperingen of dat een stream gewoon stopt en dan moet je dus weer naar een ander kanaal etc. Heb daar geen zin in meer.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel zonde als ik 14eu per maand zou betalen en dan geen vloeiende kwaliteit zou krijgen.

Maar uit jouw reactie maak ik op dat jouw opzegging meer te maken heeft met meer ''luxe'' opties zoals Dolby etc en dus niet met de ''vloeiendheid (in de zin van niet haperen en stabiele verbinding)'' van het beeld?

• Soulful
foxgamer2019 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:07:
[...]

Persoonlijk ben ik wel blij met ViaPlay. Ik kan bijvoorbeeld elke PL wedstrijd kijken die ik wil. :)

Zou wel een abo pakken als er ook korting is, misschien hebben ze een actie?
Op dit moment is er geen korting helaas. Mocht ik zo ver zijn, dan pak ik sowieso de maandabbo versie aangezien ik het eerst wil testen

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:36
Soulful schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:39:
[...]

Ik kan er geen exacte waardes aan hangen maar ik verwacht van een streaming dienst waarvoor ik 15 euro per maand betaal wel beter kwaliteit dan reguliere tv en dat is het wat mij betreft niet.

©2004

• Miki
  • Nu online
Soulful schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:42:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Ben echt aan het twijfelen.

Zat dus zelf altijd via IPTV te kijken. Je hebt dan wel 10 000 kanalen etc maar uiteindelijk keek ik alleen voetbal erop. En het probleem van IPTV is dus dat je vaak last hebt van haperingen of dat een stream gewoon stopt en dan moet je dus weer naar een ander kanaal etc. Heb daar geen zin in meer.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel zonde als ik 14eu per maand zou betalen en dan geen vloeiende kwaliteit zou krijgen.

Maar uit jouw reactie maak ik op dat jouw opzegging meer te maken heeft met meer ''luxe'' opties zoals Dolby etc en dus niet met de ''vloeiendheid (in de zin van niet haperen en stabiele verbinding)'' van het beeld?
Voor mij is het de kwaliteit van het beeld wat gewoon tegenvalt. Het is namelijk erg krom dat je voor F1 minder kwijt bent bij F1TV maar wel beter beeld en geluid hebt en daarbij hetzelfde ViaPlay commentaar. Dat voelt gewoon bij mij niet okay en daarom heb ik opgezegd.

Wat betreft stabiliteit, de meeste Apple TV gebruikers op een enkele na hier hebben over het hele jaar genomen stabiele streams gehad op enkele grote storingen voor alle gebruikers na. Maar er zijn smart tv, Chromecast, Shield gebruikers die nooit echt relaxed hebben kunnen kijken vanwege haperende streams of streams die steeds van beeldkwaliteit schakelden (maw SD>HD>SD). Het hangt dus heel sterk af op welk apparaat je ViaPlay gaat kijken, dus gebruik de zoekfunctie of sluit eerst een maandje af om te testen of het wat is.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Ik heb (via firestick 4K) maar een aantal kleine haperingen (niet storend, gewoon beeld geluid stokt voor 1-2 seconden en gaat daarna verder) dus bij mij viel het erg mee. Beeld kwaliteit, ik heb een aantal keren artefacten (blokjes) gezien maar verder viel het mee. De resolutie schijnt laag te zijn, maar geen problemen op 46/55 inch, maar dat is deels persoonlijk.

Neem gewoon een maand een abonnement en kijk of het wat is, want de ervaring verschilt per persoon....
Aartstyle schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:32:
Vanmiddag even FA cup gekeken op Ziggo sport. Wat een verschil met de kwaliteit van het premier league voetbal bij Viaplay. Echt niet normaal en dat mag zich dus beide HD noemen.

FF serieus, dit kan de Engelse voetbal bond toch nooit goedkeuren? Als die de beeldkwaliteit zien van Viaplay dan moeten ze toch meteen dreigen met het niet nakomen van de verwachtingen? Bij de premier league hoort een bepaald verwachtingspatroon en daar hoort geen beeld bij van Tetris kwaliteit. Je zou daar shirtsponsor zijn of reclame borden langs de zijkant hebben staan. |:( |:(

Ik overdrijf natuurlijk wel een beetje, maar ik snap serieus niet dat de FA hiermee akkoord zou gaan.
Ik denk dat FA het geld binnen heeft, en het maar de vraag is of de kwaliteitseisen in het contract staat.
Ook is het een geval van "They don't care"

[Voor 32% gewijzigd door jeanj op 11-01-2023 09:43]

Everything is better with Bluetooth

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Soulful schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:39:
[...]

Sommige bedoelen inderdaad het missen van 4k, maar het is ook geen eens volledig 1080p ook al word dit wel aangegeven. Want voor 1080p mist de scherpte, zie bijvoorbeeld de post van @Frank en deze van @SunnieNL.

Er zijn in dit topic nog wel meer vergelijkingen geweest, maar dit komt voor mij het meest in de buurt met waarover wij thuis persoonlijk ook vallen bij Viaplay.
  • De scherpte van het beeld, de namen zijn wat waziger waardoor het geen volledige 1080p resolutie lijkt te zijn terwijl de bron dit wel aangeeft.
  • Het schokkend, stilstaand beeld tot zelfs het wegvallen van een stream
Dit zijn echt dingen die hopelijk in 2023 opgelost zijn voor de mensen die wel problemen ervaren en toch bij Viaplay blijven omdat ze geen andere keus hebben of er wel zelf voor hebben gekozen. Want het excuses dat het aan je apparaat ligt gaat gewoon niet op, als je wel stabiel en scherp F1TV kan kijken maar Viaplay niet.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
IPTV totaal en VPN gebruiken voor geografische omzeiling is illegaal en gaan we hier dus niet bespreken. Een paar reacties zijn verwijderd.

Daarnaast hoeft 1 ieder niet alleen te gaan vermelden dat ze Viaplay gedag zeggen. Dat voegt uiteindelijk niets toe.

Tweakers Discord

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Vanmorgen de xcode even over de, recente door Viaplay gelicentieerde, handbal wedstrijden heen getrokken. Was eveneens 720p50. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat dit 'opzettelijk' gedaan wordt, terwijl de 1080p50 ook op 5mbit de tent verlaat..
spoiler:

• Miki
  • Nu online
Eerste kwaliteitsdrop van ViaPlay stream weer ervaren met het kijken van MUN-MCI :/

Stream opnieuw opstarten en vervolgens gebeurd er niks meer, weer rechtgetrokken door te schuiven met terugspoelen en dan weer de wedstrijd op “live” zetten. Gaat lekker… not

[Voor 7% gewijzigd door Miki op 14-01-2023 13:43]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Viaplay heeft nog een actie lopen 125,88 jaarlijks (aanbieding tot 28/2/20223). Met de start van de het f1 seizoen, komt er vast wel een betere, hoop ik

Everything is better with Bluetooth

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02 15:11
Miki schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:42:
Eerste kwaliteitsdrop van ViaPlay stream weer ervaren met het kijken van MUN-MCI :/

Stream opnieuw opstarten en vervolgens gebeurd er niks meer, weer rechtgetrokken door te schuiven met terugspoelen en dan weer de wedstrijd op “live” zetten. Gaat lekker… not
geen last van hier :)
gaat uitstekend vooralsnog

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• Miki
  • Nu online
mindwarper schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:59:
[...]

geen last van hier :)
gaat uitstekend vooralsnog
Goed blok hout zoeken om af te kloppen maar na die drop heb ik nu geen problemen meer.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:36
Het is toch wel echt erbarmelijk hoor de kwaliteit. Zit nu united - city te kijken op de iPad Pro maar kan net aan de rugnummers lezen. Kunnen we straks legaal de Engelse comp. nog ergens anders kijken? Of heeft Viaplay het alleenrecht?

©2004

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:38
Viaplay heeft het alleenrecht, dus dan ben je aangewezen op illegale streams in nog mindere kwaliteit of een VPN naar een buitenlandse dienst, als dat al kan.

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:20
Ik kijk nu Manchester United vs Manchester City, via de app op de Ziggo Next Mini. Beeld is wel redelijk (misschien upscaling van de tv of de Next Mini), maar de kleuren zijn te overdreven (oogt niet natuurlijk). Andere zenders en Netflix zien er wel goed uit qua kleur. Instellingen voor kleur weergaven van de tv staat trouwens op "natuurlijk".

Iemand hier ook last van?

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
Moet zeggen dat ik vandaag nog nergens last van heb gehad (alleen even een paar seconden een zwart scherm tijdens de rust, leek een foutje van de regie) maar kwaliteit wordt wat mij betreft beter en beter.

Kijk via de tv app op mijn Philips uit 2021

• DutchOwnage
Dacht ga voor het eerst sinds lange tijd weer eens voetbal kijken United-City. Lekker voor gaan zitten op deze regenachtige zaterdag. Ik zit 't nog wel uit hoor, maar man dit valt niet mee qua beeldkwaliteit.

Mis Ziggo Sport.. :|

[Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 14-01-2023 14:56]

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-01 20:28
Sinds deze week krijg ik de melding "er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (foutcode:4001)
Misschien al wel eerder, maar door het WK etc niks meer gekeken.

Op mijn telefoon werkt het wel prima. :(
Oh en op de tv in de slaapkamer ook |:(

[Voor 9% gewijzigd door 038Zwolle op 14-01-2023 16:07]

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:23
Voorheen nauwelijks problemen gehad met Viaplay via een ATV4K en iPhones. Maar vanmiddag ben ik overal uitgelogd en krijg ik “technische problemen op dit moment”. ;(

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:37

Pimmuz

Roar

Blijft lastig he Viaplay sjonge jonge zeg gewoon Engels audio en Nederlands audio door elkaar bij het darten.

• Miki
  • Nu online
Tegenwoordig is het een hele onderneming om een live stream te starten op een ATV. Van starten en praktisch binnen 10 seconden de stream kunnen kijken naar een radertje kijken wat blijft draaien en dan meerdere pogingen doen om gewoon de live stream te pakken te krijgen.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Ik heb zojuist me eerste tweet ooit geplaatst en uiteraard hoor je Jacques dan roepen 'Ligt niet aan Viaplay' ga toch weg man die geluidsstreams kun je gewoon dempen uitzetten maar nee het ligt aan de PDC.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:42
Pimmuz schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:51:
Ik heb zojuist me eerste tweet ooit geplaatst en uiteraard hoor je Jacques dan roepen 'Ligt niet aan Viaplay' ga toch weg man die geluidsstreams kun je gewoon dempen uitzetten maar nee het ligt aan de PDC.
Ik ben Liverpool-Chelsea aan het kijken en de commentator zei in het begin dat de slechte beeldkwaliteit niet aan Viaplay ligt......

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-02 08:25
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:22:
[...]

Ik ben Liverpool-Chelsea aan het kijken en de commentator zei in het begin dat de slechte beeldkwaliteit niet aan Viaplay ligt......
Dat is wel een beetje makkelijk, dat lag namelijk inderdaad niet aan Viaplay. De camera was niet scherpgesteld. Voor zover ik weet is Viaplay niet verantwoordelijk voor de camera's in het stadion.

• Miki
  • Nu online
In de rust van LIV-CHE de Viaplay app verwijderd op mijn ATV en opnieuw geïnstalleerd. Nu lijken de streams weer praktisch gelijk te starten. Nooit eerder hoeven te doen bij andere apps maar blijkbaar is de app voor tvOS dus ook niet feilloos.

• Pierre_nr1
Herax10NL schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:27:
[...]

Dat is wel een beetje makkelijk, dat lag namelijk inderdaad niet aan Viaplay. De camera was niet scherpgesteld. Voor zover ik weet is Viaplay niet verantwoordelijk voor de camera's in het stadion.
Zou kunnen, maar ze zeggen het mij veel te vaak. Zal ongetwijfeld ingefluisterd zijn door de leiding.

• NeverSettle
Miki schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:28:
In de rust van LIV-CHE de Viaplay app verwijderd op mijn ATV en opnieuw geïnstalleerd. Nu lijken de streams weer praktisch gelijk te starten. Nooit eerder hoeven te doen bij andere apps maar blijkbaar is de app voor tvOS dus ook niet feilloos.
Kan een cache probleem zijn, oude cache van een app kunnen wel eens botsen met een nieuwe versie van dezelfde app.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-02 08:25
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Zou kunnen, maar ze zeggen het mij veel te vaak. Zal ongetwijfeld ingefluisterd zijn door de leiding.
Ben je nu niet gewoon aan het zoeken naar problemen? Je bent niet verplicht om Viaplay af te nemen. Complotten gaan zoeken slaat natuurlijk nergens op en voegt ook niks toe aan een topic over de dienst.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anderen beschuldigen van het zoeken naar complotten draagt dan weer wel veel bij natuurlijk….

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• Pierre_nr1
Herax10NL schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:26:
[...]

Ben je nu niet gewoon aan het zoeken naar problemen? Je bent niet verplicht om Viaplay af te nemen. Complotten gaan zoeken slaat natuurlijk nergens op en voegt ook niks toe aan een topic over de dienst.
Ik ben nergens naar op zoek en ik heb mijn abonnement ondertussen al opgezegd. Het is en blijft gewoon regelmatig een aanfluiting, qua beeldkwaliteit en commentatoren. Daar is inderdaad al heel veel over gezegd en geschreven, en dat zegt genoeg lijkt me. Blijkbaar mag je hier alleen maar positieve dingen zeggen en mogen opzeggingen/negatieve uitlatingen niet. Voegen de positieve reacties dan wel iets toe? Daar hoor je niemand over klagen namelijk.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 23:24
Schokkerig onscherp beeld zeg met Arsenal Man Utd?

Heb al een paar weekjes niet gekeken maar dit was een stuk scherper met premier league duels

What happened?

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 23:52
dglavimans schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:43:

Heb al een paar weekjes niet gekeken maar dit was een stuk scherper met premier league duels

What happened?
90 minuten scherp en vloeiend beeld hier, op Android TV.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 23:24
thecompany schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:03:
[...]

90 minuten scherp en vloeiend beeld hier, op Android TV.
Heel apart.. Heb gewoon een Nvidia shield en vies snel internet

• NeverSettle
dglavimans schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:43:

What happened?
Prima beeld via Ziggo Next Mini en eventjes via mijn smartphone (Android 13).

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Na veel gelezen te hebben in dit topic heb ik Viaplay toch maar aangeschaft om te kijken of dat bevalt. [via illegale iptv streams kijken wisselt te veel] Heb de app op mijn Apple TV 3de gen gezet en ik moet zeggen dat het mij na een week kijken niet echt tegenvalt.

Kwaliteit was prima te noemen en van freezes en/of stutters, geluid vooralsnog geen last.
Ook het aanbod van de overige content, docu's, films en series is goed te noemen. Zal wel smaak afhankelijk zijn.

Maar eens kijken hoe zich dat in de toekomst verder ontwikkeld.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-02 22:12

IkWilbert

Het is mij!

Lees hier dat viaplay de prijzen gaat verhogen.

https://www.totaaltv.nl/n...och-forse-prijsverhoging/

Hierdoor stijgt de maandelijkse prijs van deze abonnementsvorm van €10,49 naar €12,79. De prijs van het maandabonnement wordt op 28 februari aangepast, dus net voor het begin van het nieuwe Formule 1-seizoen. Abonnees gaat bij deze abonnementsvorm twee euro per maand meer betalen. Op dit moment kost dit abonnement €13,99, dat wordt dus €15,99

I intend to live forever. So far, so good.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Yeah, nóg meer betalen dus voor een sportaanbod waarvan meer dan 95% in armzalig 720p/5Mbps uit het jaar 2010 wordt uitgezonden!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
IkWilbert schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:38:

Hierdoor stijgt de maandelijkse prijs van deze abonnementsvorm van €10,49 naar €12,79.
TotaalTV neem ik niet altijd serieus..justmy2cents

Maar wat men daar stelt is volgens mij niet juist. Je kan nog steeds het jaar abonnement voor 10,49 per maand tot 28 Februari afsluiten. Na 28 Februari zal dit abo voor nieuwe abonnees worden verhoogd naar 12,79

Dat het maandelijks van 13,99 naar 15.99 gaat neem ik onmiddellijk aan.

Dat het per 01-01-2023 ingaat zoals TotaalTV schrijft lijkt mij ook niet juist. Het is inmiddels 23 januari.

• NY_Giant
  • Nu online
Zie ook hier: Viaplay voert opnieuw prijsverhoging door, ondanks eerdere ontkenning (EXCLUSIEF)

Viaplay op 29 juli 2022:
"Betekent deze huidige aanbieding voor Apple-gebruikers voor jullie rechtstreekse klanten ook dat er een prijsverhoging naar €15,99 aan zit te komen in 2023?" Dit kon Viaplay echter, gelukkig voor directe klanten, ontkrachten.
Haha, de woorden van Viaplay blijken dus weer weinig waard, maar dat wisten we natuurlijk al.

Een prijsverhoging is eigenlijk helemaal niet zo gek, zeker niet in deze tijden. Maar Viaplay maakt dus weer de blunder om in eerste instantie expliciet aan te kondigen dat er in 2023 géén prijsverhoging komt. Als ze dat toen niet hadden gedaan, was er nu eigenlijk niets aan de hand.

Maar goed, communicatief blijft het een amateuristische bende bij die club.

• G_Dragon

G_Dragon

IkWilbert schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:38:

Hierdoor stijgt de maandelijkse prijs van deze abonnementsvorm van €10,49 naar €12,79. De prijs van het maandabonnement wordt op 28 februari aangepast, dus net voor het begin van het nieuwe Formule 1-seizoen. Abonnees gaat bij deze abonnementsvorm twee euro per maand meer betalen. Op dit moment kost dit abonnement €13,99, dat wordt dus €15,99
Ze durven wel en trekken zich niks aan van de klant, dit zegt veel over hun manier van denken. Sorry maar zorg eerst dat de klant tevreden is voordat je iets gaat verhogen :D

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Het huidig jaarabo verlengen met het huidige tarief gaat helaas niet, wel adviseert Viaplay om dan het huidige abonnement te cancelen en dan tegen het actietarief op een nieuw emailadres af te nemen:
Het is niet mogelijk, om uw huidige abonnement te verlengen met het jaarabonnement wat wij nu in de aanbieding hebben.
Omdat, uw abonnement in maart eindigt en de aanbieding op het jaarabonnement geldig is tot 28 februari 2023.
Ik wil u aanraden om nog een keer contact met ons op te nemen tegen het einde van uw contract om te kijken of we al een nieuwe aanbieding hebben.
....
De enige mogelijkheid die u heeft is om het nieuwe abonnement af te sluiten op een ander email-adres

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• NY_Giant
  • Nu online
RCBL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:56:
[...]

TotaalTV neem ik niet altijd serieus..justmy2cents

Maar wat men daar stelt is volgens mij niet juist. Je kan nog steeds het jaar abonnement voor 10,49 per maand tot 28 Februari afsluiten. Na 28 Februari zal dit abo voor nieuwe abonnees worden verhoogd naar 12,79

Dat het maandelijks van 13,99 naar 15.99 gaat neem ik onmiddellijk aan.

Dat het per 01-01-2023 ingaat zoals TotaalTV schrijft lijkt mij ook niet juist. Het is inmiddels 23 januari.
Die 1 januari voor het jaarabonnement zal waarschijnlijk 1 maart moeten zijn. Al heeft Viaplay bij Streamwijzer kennelijk 1 februari genoemd als datum. Daarmee zouden ze de info op hun eigen website tegenspreken. Want daar vermelden ze dat de huidige aanbieding tot 28 februari geldig is. Dus waarschijnlijk is het toch 1 maart. Maar goed, we merken het vanzelf.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Heb vandaag een klacht ingediend bij Viaplay Zweden en daar schrokken ze van het verhaal dus als men zich daar aan hun woord houd word er deze week contact met me opgenomen door een OperationsManager.

We shall see..

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
Pimmuz schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:08:
Heb vandaag een klacht ingediend bij Viaplay Zweden en daar schrokken ze van het verhaal dus als men zich daar aan hun woord houd word er deze week contact met me opgenomen door een OperationsManager.

We shall see..
Wat was dan precies hetgeen waar ze van schrokken en wat was de klacht?

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

tommerd_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Wat was dan precies hetgeen waar ze van schrokken en wat was de klacht?
Dat ze in het begin de schuld grotendeels bij de klanten neerlegden i.p.v. verantwoordelijkheid nemen. Daarbij flink hoog van de toren bliezen dat alles zo geweldig was en iedereen zo blij.

Dat het na een jaar voor veel mensen nog steeds niet echt soepel werkt zonder problemen en haperingen freezes en beeldkwaliteit die niet in de buurt komt van wat tegenwoordig de standaard is.

Als je daarop een ticket indient of klacht word er vaak alsnog naar je eigen verbinding/apparatuur verwezen terwijl alle andere streamingdiensten perfect werken. De algemene houding/kennis van de Servicedesk (die begint langzaam aan te verbeteren dat geef ik wel toe) is zo'n bedrijf niet waardig.

De zogenaamde beloftes die ze hebben gedaan en niet nagekomen (gratis F1 races, prijsverhogingen).

En nog wat andere zaken die voor mij persoonlijk gelden. Ik heb ook aangegeven dat het in begin nog wel ok was maar al vrij snel verslechterde en dat wij als klanten niet opzoek zijn naar oorlog en alleen maar klagen. Wij willen gewoon probleemloos kunnen genieten van het prachtige aanbod dat ze hebben en het is fijn dat dat ook voor een hoop mensen wel zo is.

Ik vind de studio's bv prachtig en de invulling daarvan ook het commentaar is prima bij iedere sport nee ik hoef geen Ziggo terug daar gaat het me niet om. Je bent een nieuwe partij gedraag je dan ook nederig i.p[.v. je klanten uitmaken voor idioten en dat het hun eigen probleem is.

In het begin heb ik het zelfs met regelmaat voor ze opgenomen bij vrienden, kennissen etc dat ze een nieuwe partij zijn en dat het even tijd nodig heeft. Maar nu na bijna een jaar bagger en hoe er met je is om gegaan is de maat wel vol ja. Andere landen zoals de Scandinavische zijn mensen super tevreden dat moet hier toch ook kunnen?

Hoef me geld niet terug wil geen korting wil gewoon nog jaren kunnen genieten van hun aanbod maar dan probleemloos en niet deze flauwekul.

En ook hierbij geld zoals ik al eerder zei, voor de mensen die deze zaken niet zo ervaren prima fijn voor je maar dan hoef je het ook niet met mij eens te zijn :)

• juliank
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:05
Viaplay kondigt prijs verhoging aan

Viaplay gaat op twee momenten de prijs verhogen. Het jaarabonnement gaat op 1 februari in prijs omhoog. Het gaat om een prijsverhoging van maar liefst 22 procent. Hierdoor stijgt de maandelijkse prijs van deze abonnementsvorm van €10,49 naar €12,79. De prijs van het maandabonnement wordt op 28 februari aangepast, dus net voor het begin van het nieuwe Formule 1-seizoen. Abonnees gaat bij deze abonnementsvorm twee euro per maand meer betalen. Op dit moment kost dit abonnement €13,99, dat wordt dus €15,99. Dat is precies de prijsverhoging die diverse media medio 2022 al hadden gemeld, waarna ze door Viaplay werden tegengesproken.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 16:03

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb de opzeg-button ook maar aangeklikt vandaag. Had het vorig jaar voor 99 euro afgesloten voor een jaar wat ik een prima deal vond destijds, zeker omdat de Premier League er ook bij zit. Maar 15,99 in de maand is me dat niet waard.

Ben ook bang dat ze zich hier gigantisch mee in de vingers snijden, omdat de meeste mensen het voor de Formule 1 zullen hebben en het verschil op jaarbasis met F1TV Pro is nu ongeveer 130 euro.

Ontevreden was ik niet met Viaplay, buiten het feit dat ik het erg jammer vond om terug te gaan van de 4K-uitzending die Ziggo bood. Veel problemen heb ik niet gehad met de service op de Apple TV.

Ik zie nog wel dat Viaplay een actie heeft waarbij je een jaar kunt afsluiten voor 125 euro, maar volgens mij is dat niet mogelijk als bestaande abonnee. Mocht het wel kunnen, dan hebben ze het in ieder geval erg goed verstopt. Voor dat geld zou ik het nog wel een jaartje overwegen.

uhm...

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Smoonshine schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:53:

Ik zie nog wel dat Viaplay een actie heeft waarbij je een jaar kunt afsluiten voor 125 euro, maar volgens mij is dat niet mogelijk als bestaande abonnee. Mocht het wel kunnen, dan hebben ze het in ieder geval erg goed verstopt. Voor dat geld zou ik het nog wel een jaartje overwegen.
Dit kan wel, zie: Quad in "Viaplay in Nederland"

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• G_Dragon

G_Dragon

We shall see..
Het is een wonder dat ze reageren, ik heb nog steeds veel mailtjes en tweets onbeantwoord :D. Denk dat ik inmiddels een heel boek heb geschreven als je alles bij elkaar legt.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

G_Dragon schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Het is een wonder dat ze reageren, ik heb nog steeds veel mailtjes en tweets onbeantwoord :D. Denk dat ik inmiddels een heel boek heb geschreven als je alles bij elkaar legt.
Het was ook dan ook via de chat bij Viaplay Zweden en die Viktor gaf mij een goed geval heel wat anders dan hier in Nederland waarbij ik al diverse malen op de chat in de zeik ben genomen alsof je met een bot praat i.p.v. een echt mens.

Denk niet dat ze me gaan bellen wat ik zelf liever heb dan kan ik alles ook rustig uitleggen.

• Smoonshine
  • Laatst online: 03-02 16:03

Smoonshine

Feyenoord!!

Kijk, zo had ik er nog niet over nagedacht. Neemt niet weg dat ik nog abonnee ben tot eind maart en dus sowieso die prijsverhoging voor mijn kiezen krijg als ik dan verleng. Dan ga ik alsnog van 99 euro voor een jaar naar 153 per jaar, wat ik een bizarre verhoging vind.

uhm...

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Smoonshine schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Kijk, zo had ik er nog niet over nagedacht. Neemt niet weg dat ik nog abonnee ben tot eind maart en dus sowieso die prijsverhoging voor mijn kiezen krijg als ik dan verleng. Dan ga ik alsnog van 99 euro voor een jaar naar 153 per jaar, wat ik een bizarre verhoging vind.
Mijn abo verloopt 1 maart, dus laatste dag op een nieuw mailadres aanmaken (in geval van mijn eigen domein: quad+viaplay2023@domein.nl) werkt prima dan. Als we op de blauwe ogen van de chatdame mogen geloven.

We zien wel, het blijft zonde dag Viaplay bestaande klanten niet wil belonen met een goed jaar alternatief/ verlengaanbod. Je wilt klanten aan boord houden, en met een jaarabo weet je ook sneller hoeveel je in de begroting mee kan nemen met het budget dit jaar.

[Voor 9% gewijzigd door Quad op 24-01-2023 13:29]

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• foxgamer2019
  • Niet online
Komen andere ook niet inlogd? Krijg de hele tijd een melding dat content niet geladen kan worden.

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

foxgamer2019 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:46:
Komen andere ook niet inlogd? Krijg de hele tijd een melding dat content niet geladen kan worden.
Probeer eens incognito? Ik kom er prima in.

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Miki
  • Nu online
Mijn Viaplay abbo loopt af op 7 maart dus ik kan net de eerste GP meepakken bij zowel Viaplay als F1TV. Dan kan ik deze nog even mooi naast elkaar vergelijken en zien of ze nog verbeteringen hebben doorgevoerd kwa beeldkwaliteit.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51

Mystikal

It never hurts to help

Hier nog wat extra info

Welkom! Hoe kunnen wij u helpen?

Hallo, mijn jaarabbo loopt eind volgende maand af en ik vroeg me af of er een aanbieding gemaakt kan worden voor een nieuw jaarcontract? Ik zag dat nieuwe klanten een aanbieding krijgen voor €125,-. Ik zou daar ook graag gebruik van maken als klant van het eerste uur.

XX joined

Goedemiddag Eric! Goed dat je contact opneemt met Viapl;ay.

Ik kijk graag samen met je mee naar de mogelijkheden, maar we bieden geen contract aan op dit moment dat 125,- kost en in een keer afbetaald kan worden.

Ik dacht dat nieuwe klanten een jaarcontract konden afsluiten voor 125,-.

De enige actie die wij momenteel aanbieden is 10,49 per maand, wat dan voor een jaar contract is.

New messages
Daarbij kan ik wel zeggen dat wij tot nu toe altijd aanbiedingen hebben gehad rond het nieuwe seizoen van de Formule 1, dus mijn advies is eigenlijk kortom: wacht even af om te kijken wat wij aanbieden rond halverwege februari, want wellicht bieden we dan weer vergelijkbare acties aan (of goedkoper, zoals de 99,- voor een jaar die wij eerder hebben gehad).

Hoeveel is €10,49 keer 12? Dat is toch €125?

Okay dat is wel een goede tip in ieder geval! Dan wacht ik nog een week of 2,3 en houdt ik jullie website in de gaten.

Ja, maar het verschil is dat het bedrag niet in 1 keer voldaan kan worden zoals we vorig jaar aanboden.

Spreken we dat af! En mochten de acties en aanbieding die we dan rond halverwege februari je niet aanspreken zoals deze huidige actie, kan je ook altijd een nieuw account aanmaken zodat je die actie tóch kunt gebruiken. Het is dan wel even belangrijk dat je vroegtijdig je huidige abonnement stopzet voor 1 maart, anders wordt het automatisch verlengd naar een maandelijks opzegbaar abonnement van 13,99, en als je liever een jaar abonnement hebt, is dit toch een stuk prijziger.

Bedankt voor de tip!

Graag gedaan! Wij denken uiteraard graag mee 😊

Advies is nog even wachten dus

Basement Bios ---- Exo-S

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-02 19:59
Daarbij kan ik wel zeggen dat wij tot nu toe altijd aanbiedingen hebben gehad rond het nieuwe seizoen van de Formule 1
Haha mooi dit. Hebben ook 1 seizoen de rechten 8)7 Dus er is nog niks aan gelogen ook niet.

[Voor 9% gewijzigd door XNL073 op 24-01-2023 15:19]

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 18:04
Volgens rtl gaat de prijs naar 15,99 per maand

https://www.rtlnieuws.nl/...-prijs-prijzen-f1-voetbal

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

TFHfony

Professional Weirdo

Zie de berichten gisteren op de vorige pagina:
IkWilbert in "Viaplay in Nederland"

[Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 24-01-2023 18:53]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-02 18:19
Mystikal schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:58:
Hier nog wat extra info

Hallo, mijn jaarabbo loopt eind volgende maand af en ik vroeg me af of er een aanbieding gemaakt kan worden voor een nieuw jaarcontract? Ik zag dat nieuwe klanten een aanbieding krijgen voor €125,-. Ik zou daar ook graag gebruik van maken als klant van het eerste uur.

XX joined

Ik kijk graag samen met je mee naar de mogelijkheden, maar we bieden geen contract aan op dit moment dat 125,- kost en in een keer afbetaald kan worden.

De enige actie die wij momenteel aanbieden is 10,49 per maand, wat dan voor een jaar contract is.

New messages
Daarbij kan ik wel zeggen dat wij tot nu toe altijd aanbiedingen hebben gehad rond het nieuwe seizoen van de Formule 1, dus mijn advies is eigenlijk kortom: wacht even af om te kijken wat wij aanbieden rond halverwege februari, want wellicht bieden we dan weer vergelijkbare acties aan (of goedkoper, zoals de 99,- voor een jaar die wij eerder hebben gehad).

Okay dat is wel een goede tip in ieder geval! Dan wacht ik nog een week of 2,3 en houdt ik jullie website in de gaten.

Ja, maar het verschil is dat het bedrag niet in 1 keer voldaan kan worden zoals we vorig jaar aanboden.

Spreken we dat af! En mochten de acties en aanbieding die we dan rond halverwege februari je niet aanspreken zoals deze huidige actie, kan je ook altijd een nieuw account aanmaken zodat je die actie tóch kunt gebruiken. Het is dan wel even belangrijk dat je vroegtijdig je huidige abonnement stopzet voor 1 maart, anders wordt het automatisch verlengd naar een maandelijks opzegbaar abonnement van 13,99, en als je liever een jaar abonnement hebt, is dit toch een stuk prijziger.

Bedankt voor de tip!

Ja lekker.

Ik heb geen abbo op het moment. Dus zou het verstandig zijn om een jaarabbo af te sluiten voor €10,49 per maand voordat 1 februari de prijs omhoog gaat. Maar dan komen ze in februari misschien met een betere aanbieding.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:26
https://www.autoblog.nl/n...-voor-ziggo-sport-3445040

Ben benieuwd hoe dit gaat straks.
Ziggo heeft natuurlijk geen livestreams
Dus zal wel iets met samenvattingen zijn

2250 WP Zuid PVoutput

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-02 22:06
MdO82 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:07:

Dat artikel gaat puur over DAYTONA 24h.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:59
Heb vandaag een klacht ingediend bij Viaplay Zweden... er wordt deze week contact met me opgenomen door een OperationsManager.

We shall see..
Daar heb je je antwoord :+

• foxgamer2019
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:07:
[...]

Probeer eens incognito? Ik kom er prima in.
Gefixed, ik moest de App updaten. Vreemd dat de Play Store zoveel updates de laatste tijd niet lijkt te installeren.

Overigens is die serie van die Russische spion echt een aanrader. De eerste aflevering was erg goed, en ook natuurlijk erg beangstigend wat die Russische met je doen bij verraad.

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
Toch wel jammer dat er voor WebOS op de LG TV's nog steeds geen F1 TV Pro app is. Anders was ik wel eerder overgestapt.

Nu weer die prijsverhoging en dat vind ik echt te duur om alleen F1 te kijken en incidenteel een Premier League potje, maar casten naar je tv en dan je telefoon weer half kunnen gebruiken is ook irritant.

Nog maar eens goed nadenken dit maandje wat het gaat worden..

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02 16:49
Jeffoz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:21:
Toch wel jammer dat er voor WebOS op de LG TV's nog steeds geen F1 TV Pro app is. Anders was ik wel eerder overgestapt.

Nu weer die prijsverhoging en dat vind ik echt te duur om alleen F1 te kijken en incidenteel een Premier League potje, maar casten naar je tv en dan je telefoon weer half kunnen gebruiken is ook irritant.

Nog maar eens goed nadenken dit maandje wat het gaat worden..
Tip: koop, als hij in de aanbieding is, een Amazon Fire Stick. Als hij in de aanbieding is, kost hij om en nabij twee tientjes.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 22:00
MdO82 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:07:

Gewoon net als afgelopen seizoen. Samenvatting enkele uren na de race op Ziggo in het racecafe. Dit gaat overigens over de 24 uur van Daytona.

[Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 24-01-2023 22:30]

• Quad
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Mystikal schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:58:
Hier nog wat extra info

XX joined

New messages

Bedankt voor de tip!

Jouw bericht heeft totaaltv getriggerd.. ;)
https://www.totaaltv.nl/n...met-goedkoper-abonnement/

Wat een journalistiek, 1 niet verifieerbaar bron/berichtje en daar zijn ze al in de pen geklommen. 8)7

PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
Thom2289 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:28:
[...]
Tip: koop, als hij in de aanbieding is, een Amazon Fire Stick. Als hij in de aanbieding is, kost hij om en nabij twee tientjes.
Ik had het nog niet echt onderzocht maar ik had toevallig laatst zo een Chromecast met Google TV gekocht als vervanger voor Stadia omdat die een GeForce Now app heeft. Ik dacht doe net ff een search, maar die heeft die app dus ook.

Viaplay moet met een goed jaar abbo aanbod komen wil ik daar blijven. Ik ervaar verder geen issues met de dienst zoals sommige anderen, maar ik vind vooral de prijsstelling in combo met de content die ik kijk wat aan de hoge kant helaas.

Dank voor de tip!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Thom2289 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:28:
[...]
Tip, wacht tot de 4K Max stick ook mee doet. Die is dan rond de 35 euro maar de gehele interface is veel sneller/soepeler.

Mijn boefje is liev!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01 11:11

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:46
Ook ik heb enige tijd terug Viaplay opgezegd en kijk nu F1TV via de Fire tv stick. Geen spijt. Sowieso leuk om Engels commentaar te kunnen doen.

• foxgamer2019
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:14:
[...]

Jouw bericht heeft totaaltv getriggerd.. ;)
https://www.totaaltv.nl/n...met-goedkoper-abonnement/

Wat een journalistiek, 1 niet verifieerbaar bron/berichtje en daar zijn ze al in de pen geklommen. 8)7
TotaalTV - had je anders verwacht? :D

Ik moet vaak echt lachen om hun artikelen, ze zijn ook soms de spreekbuis van Ziggo en andere kanalen/providers.
Zo staat er soms op dat Ziggo bijvoorbeeld een dreiging vormt voor ViaPlay en dan weer andersom lol.

Wel goed om te zien dat 'wij' ons vanaf nu journalisten mogen noemen. :)

• Miki
  • Nu online
technoaddict schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:55:
Ook ik heb enige tijd terug Viaplay opgezegd en kijk nu F1TV via de Fire tv stick. Geen spijt. Sowieso leuk om Engels commentaar te kunnen doen.
Het ligt er heel sterk aan waarvoor je ViaPlay ooit hebt aangeschaft. Voor alleen F1 is het aanbod prijs/ kwaliteit verhouding niet okay zeker niet als je dit afzet tegen F1TV.
Maar het wordt alleen anders als je ViaPlay afneemt om andere sporten te kijken zoals bijvoorbeeld de Engelse premier league. Zoveel alternatieven zijn er niet en de mogelijkheid om alle PL wedstrijden per speelronde te kunnen kijken is voor de fan wel een dikke pluspunt.

Overigens heb ik zelf ook opgezegd maar ik kan me zo voorstellen dat andere Tweakers andere keuzes maken.

• NY_Giant
  • Nu online
Miki schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:01:
[...]

Het ligt er heel sterk aan waarvoor je ViaPlay ooit hebt aangeschaft. Voor alleen F1 is het aanbod prijs/ kwaliteit verhouding niet okay zeker niet als je dit afzet tegen F1TV.
Maar het wordt alleen anders als je ViaPlay afneemt om andere sporten te kijken zoals bijvoorbeeld de Engelse premier league. Zoveel alternatieven zijn er niet en de mogelijkheid om alle PL wedstrijden per speelronde te kunnen kijken is voor de fan wel een dikke pluspunt.

Overigens heb ik zelf ook opgezegd maar ik kan me zo voorstellen dat andere Tweakers andere keuzes maken.
En daarom is het zo jammer dat Viaplay de beeldkwaliteit niet op zijn minst gelijk maakt aan die van F1TV. Dat zou de keuze voor de mensen die meerdere sporten willen zien wat makkelijker maken. Nu zit ik persoonlijk nog steeds opgescheept met beide diensten, omdat ik redelijk veel naar het sportaanbod van Viaplay kijk, maar F1 er bij F1TV toch écht een stuk beter uitziet.

Ik neig daardoor nu toch steeds meer naar Viaplay eruit, F1 op F1TV, darts bij VTM en voetbal op het 'gratis' kanaal van Ziggo Sport en bij ESPN.

[Voor 6% gewijzigd door NY_Giant op 25-01-2023 13:18]

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:19
Het beste zou toch zijn dat iedereen gewoon Viaplay gedag zegt. Ik snap dat dit lastig is als je van Engels voetbal houdt, maar zo'n partij verdiend het gewoon niet om hiermee weg te komen.

Zoals al eerder vermeld ben ik erg verbaast dat de rechtenverkopers (eigenaar f1 en premier league) geen eisen stelt over de kwaliteit van de uitzendingen. De sponsoren van deze evenementen kunnen hier ook niet blij van worden.

Als Viaplay hiermee wegkomt en toch winstgevend wordt met deze kwaliteit dan is dat een vrijbrief voor alle andere partijen en dat moeten we niet willen. Gelukkig zie ik op heel veel media en weblogs berichten hierover staan met allemaal dezelfde reacties dat het schandalig is.

Een Nationale oproep om het allemaal op te zeggen zou desastreus zijn voor Viaplay en op de langere termijn beter voor ons.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee, dat ga ik niet doen. daarvoor ben ik te blij met Viaplay dat ze me gewoon de mogelijkheid bieden om alles te zien van de Premier League, daar zijn ze zelfs in Engeland jaloers op denk ik gezien de versnippering van de uitzendrechten daar.

Ik ervaar de klachten over de kwaliteit ook niet zo als jullie al heb ik er soms wel eens vraagtekens bij.

Verder denk ik dat het gros ook gewoon tevreden is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Aartstyle
Gunner schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:56:
Nee, dat ga ik niet doen. daarvoor ben ik te blij met Viaplay dat ze me gewoon de mogelijkheid bieden om alles te zien van de Premier League, daar zijn ze zelfs in Engeland jaloers op denk ik gezien de versnippering van de uitzendrechten daar.

Ik ervaar de klachten over de kwaliteit ook niet zo als jullie al heb ik er soms wel eens vraagtekens bij.

Ik kijk ook nog naar het engelse voetbal hoor. En ik kan die 15 euro best missen. Maar ik gun het viaplay gewoon niet door hun hele houding en propositie. Nog even en we kijken weer in SD of zelfs in zwart/wit :)

Zoals het in mijn ogen zit:
* Viaplay koopt de rechten van de f1 voor tientallen miljoenen euro's meer per jaar dan wat ziggo betaalde.
* Vervolgens gaan ze over op streaming omdat ze niet willen afdragen aan de providers (ziggo, KPN etc)
* Dan leveren ze een veel lagere kwaliteit (ontkennen ze gedeeltelijk) en geven de gekozen oplossing (streaming) daarvan de schuld dat het niet anders kan.
* Vervolgens houden ze zich niet aan de afspraken (zes gratis races), geven de klanten de schuld bij haperingen en gooien nu de prijs nog eens omhoog (tegen de afspraak in).

Als wij dat allemaal pikken zitten we straks ook de eredivisie te kijken in SD kwaliteit tegen hogere koste vanaf het seizoen 2025/2026.

Geen verwijt aan jou hoor overigens, maar het is een machtpositie die we moeten doorbreken in mijn optiek.

• NY_Giant
  • Nu online
Gunner schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:56:

De grootste haperingen zijn er op de meeste apparaten inmiddels wel uit (al presteert de onofficiële Kodi add-on gek genoeg nog steeds beter dan de officiële app voor Android TV en Fire TV). Maar de beeldkwaliteit is door de lage bitrate (en ook nog eens veelal 720p), zeker op grotere tv's, toch echt zwaar ondermaats voor het jaar 2023. En ook gewoon een achteruitgang ten opzichte van het gewone HD-beeld (dus niet eens 4K) voorheen bij Ziggo.

Niet iedereen ervaart dat als even hinderlijk, maar voor € 15,99 mag je absoluut een betere beeldkwaliteit verwachten van een 'premium'-streamingdienst. En dan doel ik nog niet eens op 4K, maar begin in eerste instantie met een hogere bitrate en veel meer 1080p. Mijn tv zou Viaplay dankbaar zijn!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 20:55
Aartstyle schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:46:
Het beste zou toch zijn dat iedereen gewoon Viaplay gedag zegt. Ik snap dat dit lastig is als je van Engels voetbal houdt, maar zo'n partij verdiend het gewoon niet om hiermee weg te komen.

Zoals al eerder vermeld ben ik erg verbaast dat de rechtenverkopers (eigenaar f1 en premier league) geen eisen stelt over de kwaliteit van de uitzendingen. De sponsoren van deze evenementen kunnen hier ook niet blij van worden.

Als Viaplay hiermee wegkomt en toch winstgevend wordt met deze kwaliteit dan is dat een vrijbrief voor alle andere partijen en dat moeten we niet willen. Gelukkig zie ik op heel veel media en weblogs berichten hierover staan met allemaal dezelfde reacties dat het schandalig is.

Een Nationale oproep om het allemaal op te zeggen zou desastreus zijn voor Viaplay en op de langere termijn beter voor ons.
Als VIaplay weg kan komen met het vorig jaar niet gratis aanbieden van 6 (volgens mij was het zoveel) races - terwijl dit in de FOM press release stond over de aankoop van de licentie door Viaplay - zullen ze vast helaas ook niet moeilijk doen over de kwaliteit.
Zou mij ook niks verbazen als de mensen van de rechtenverkopers die deze deals maken totaal geen kaas gegeten hebben van streaming en aanverwante dingen. Dat die nog steeds denken dat het er altijd wel goed uit zal zien omdat het altijd zo was geweest met de televisie uitzendingen.

• Aartstyle
NY_Giant schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:16:
[...]

De grootste haperingen zijn er op de meeste apparaten inmiddels wel uit (al presteert de onofficiële Kodi add-on gek genoeg nog steeds beter dan de officiële app voor Android TV en Fire TV). Maar de beeldkwaliteit is door de lage bitrate (en ook nog eens veelal 720p), zeker op grotere tv's, toch echt zwaar ondermaats voor het jaar 2023. En ook gewoon een achteruitgang ten opzichte van het gewone HD-beeld (dus niet eens 4K) voorheen bij Ziggo.

Niet iedereen ervaart dat als even hinderlijk, maar voor € 15,99 mag je absoluut een betere beeldkwaliteit verwachten van een 'premium'-streamingdienst. En dan doel ik nog niet eens op 4K, maar begin in eerste instantie met een hogere bitrate en veel meer 1080p. Mijn tv zou Viaplay dankbaar zijn!
Jip, helemaal mee eens. Heb relatief weinig last van stroringen, maar toevallig de afgelopen 5 weken een keer of drie.

Maar belangrijkste issue is dat er heel veel beknibbelt wordt op de beeldkwaliteit en dat ik daar veel meer voor moet gaan betalen. Dus met pijn in mijn hart het engels voetbal opgezegd en straks over naar f1 tv.

Al zou het mij niet verbazen dat Viaplay straks f1 tv de nek omdraait. Volgens mij kunnen ze dat theoretisch doen als rechtenbezitter.

• dnmw2705
  • Nu online
Aartstyle schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:19:
[...]
Al zou het mij niet verbazen dat Viaplay straks f1 tv de nek omdraait. Volgens mij kunnen ze dat theoretisch doen als rechtenbezitter.
Dat kan niet, want ze hebben geen exclusief recht gekocht zoals Sky in Duitsland en Italië. Overigens kan je gewoon met je NLD-F1TV account in Duitsland, Italië en Zwitserland naar F1 kijken.

Daarnaast is de strategie van Liberty Media om F1 altijd en overal beschikbaar te maken, waarbij de eigen streamingdienst F1TV dus een belangrijke strategische propositie is. Voor zover ik mij daar in heb kunnen lezen, wil FOM dus ook F1TV (gratis) koppelen aan rechthebbende, zoals we ooit van Ziggo hadden, maar recent ook weer gekoppeld is aan een TV deal in Frankrijk, Mexico en China als ik het goed heb.

• Aartstyle
dnmw2705 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:25:
[...]

Dat kan niet, want ze hebben geen exclusief recht gekocht zoals Sky in Duitsland en Italië. Overigens kan je gewoon met je NLD-F1TV account in Duitsland, Italië en Zwitserland naar F1 kijken.

Daarnaast is de strategie van Liberty Media om F1 altijd en overal beschikbaar te maken, waarbij de eigen streamingdienst F1TV dus een belangrijke strategische propositie is. Voor zover ik mij daar in heb kunnen lezen, wil FOM dus ook F1TV (gratis) koppelen aan rechthebbende, zoals we ooit van Ziggo hadden, maar recent ook weer gekoppeld is aan een TV deal in Frankrijk, Mexico en China als ik het goed heb.
Hmm, ik had andere geluiden gehoord en begrepen dat het in sommige landen niet mogelijk was om F1 tv te krijgen omdat de rechthebbende dit niet zag zitten. Afijn, zou mooi zijn als je gelijk hebt..... Hebben ze in iedergeval op het gebied van F1 concurrentie.

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:32
Ik heb nooit F1TV Pro gehad, hoe is de kwaliteit vergeleken met die van Viaplay (ik had zelden storing vorig seizoen op de Apple TV app). Is F1TV Pro beduidend beter vinden jullie?

Oldskool NL.nl

• dnmw2705
  • Nu online
Aartstyle schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:27:
[...]
Hmm, ik had andere geluiden gehoord en begrepen dat het in sommige landen niet mogelijk was om F1 tv te krijgen omdat de rechthebbende dit niet zag zitten. Afijn, zou mooi zijn als je gelijk hebt..... Hebben ze in iedergeval op het gebied van F1 concurrentie.
Feitelijk klopt het dat in sommige landen F1TV niet aan te schaffen is, maar er is dus een verschil tussen aanschaffen en kunnen kijken. Ik heb geen idee of de EU-wetgeving omtrent grenzeloos kijken hier speelt of dat F1TV alleen kijkt naar een actief account uit een land waar het beschikbaar is.

Overigens had ik het net over exclusieve rechten. Ik zie nu dat in het officiële FOM nieuwsbericht staat dat het exclusieve rechten zijn die Viaplay/Nent toen gekocht heeft. Ik weet dus niet of het voorbeeld van Sky voor Duitsland, UK en Italië dus opgaat omdat ze verlengd hebben onder dezelfde voorwaarden of F1TV 'uitgekocht' hebben.

Volgens mij is het zo, dat Viaplay in het huidige contract niets kan doen tegen F1TV en pas bij een volgend 'bid' hier pas actie op kan ondernemen.

Edit:
Hier staat het strategische plan van FOM met betrekking tot F1. Ook over wat ze dus met F1 broadcasting willen bereiken.
https://corp.formula1.com...-Strategic-Plan011320.pdf

[Voor 8% gewijzigd door dnmw2705 op 25-01-2023 15:04. Reden: toevoeging]

• foxgamer2019
  • Niet online
Aartstyle schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:11:
[...]

Ik kijk ook nog naar het engelse voetbal hoor. En ik kan die 15 euro best missen. Maar ik gun het viaplay gewoon niet door hun hele houding en propositie. Nog even en we kijken weer in SD of zelfs in zwart/wit :)

Zoals het in mijn ogen zit:
* Viaplay koopt de rechten van de f1 voor tientallen miljoenen euro's meer per jaar dan wat ziggo betaalde.
* Vervolgens gaan ze over op streaming omdat ze niet willen afdragen aan de providers (ziggo, KPN etc)
* Dan leveren ze een veel lagere kwaliteit (ontkennen ze gedeeltelijk) en geven de gekozen oplossing (streaming) daarvan de schuld dat het niet anders kan.
* Vervolgens houden ze zich niet aan de afspraken (zes gratis races), geven de klanten de schuld bij haperingen en gooien nu de prijs nog eens omhoog (tegen de afspraak in).

Als wij dat allemaal pikken zitten we straks ook de eredivisie te kijken in SD kwaliteit tegen hogere koste vanaf het seizoen 2025/2026.

Geen verwijt aan jou hoor overigens, maar het is een machtpositie die we moeten doorbreken in mijn optiek.
* Ziggo koopt de rechten, maar doen dat niet (ook) niet gratis. Dat wordt mooi doorberekend aan de klant. Ze willen de Eredivisie gaan kopen, drie keer raden wie dat mag betalen.
- De providers rekenen ook te veel voor hun doorgifte, laat staan dat ze de ruimte hebben. Ziggo doet bijvoorbeeld nog altijd niet veel in HD, over 4K maar te zwijgen. Verder willen ze PL-rechten en F1 terug, dus je kan wel voorstellen hoeveel ze daarvoor willen betalen.
* De kwaliteit kan beter, het is al beter, maar het is gelukkig geen 720p. We moeten niet doen alsof Ziggo Go zoveel beter is, dat valt namelijk reuze mee. Ook met hun laatste update is het achteruit gegaan. Zo start soms Chromecast niet of haperen streams (vooral bij de eerste keer opstarten). Het is wel zo dat de bitrate hoger ligt, maar nog altijd geen 4K kwaliteit.
* Ze maken niet echt afspraken, ze zijn gewoon superslecht in communicatie naar de klant. Dat was al vanaf het begin zo - zie daarom ook die (terechte) slechte reviews.

Verder ben ik ook net zo blij met ViaPlay (op storingen na - zoals laatst met LIV), omdat ik nu eindelijk alles kan zien. Zelfs wedstrijden uit de Championship! Ziggo koopt La Liga, Serie A, Ligue 1.. en wat zenden ze uit? Alleen de top wedstrijden (in hun ogen) en de echte fan staat in de kou, en mag hiervoor een stream gaan opzoeken.

Nee, ViaPlay heeft nog een lange weg te gaan, hun abo. prijs is veel te hoog, maar we moeten niet doen alsof andere partijen beter zijn. ESPN is ook te duur, ZS ook en dan heb ik het nog niet gehad over die tig andere die je binnenlokken met lage prijzen en daarna stelselmatig alles verhogen.

Heb al vaker gezegd, beste zou zijn als er niet zoveel streamingdiensten zouden bestaan. Zoiets als ViaPlay vind ik fantastisch (gewoon alles streamen), maar dan ook alles. Twee/drie vind ik meer dan voldoende, niet 20.

[Voor 5% gewijzigd door foxgamer2019 op 25-01-2023 14:57]

• Aartstyle
foxgamer2019 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:53:
[...]

* Ziggo koopt de rechten, maar doen dat niet (ook) niet gratis. Dat wordt mooi doorberekend aan de klant. Ze willen de Eredivisie gaan kopen, drie keer raden wie dat mag betalen.
- De providers rekenen ook te veel voor hun doorgifte, laat staan dat ze de ruimte hebben. Ziggo doet bijvoorbeeld nog altijd niet veel in HD, over 4K maar te zijgen. Verder willen ze PL-rechten terug, dus je kan wel voorstellen hoeveel ze daarvoor willen betalen.
* De kwaliteit kan beter, het is al beter, maar het is gelukkig geen 720p. We moeten niet doen alsof Ziggo Go zoveel beter is, dat valt namelijk reuze mee. Ook met hun laatste update is het achteruit gegaan. Zo start soms Chromecast het niet of haperen streams (vooral bij de eerste keer opstarten). Het is wel zo dat de bitrate hoger ligt, maar nog altijd geen 4K.
* Ze maken niet echt afspraken, ze zijn gewoon superslecht in communicatie naar de klant. Dat was al vanaf het begin zo - zie daarom ook die (terechte) slechte reviews.

Verder ben ik ook net zo blij met ViaPlay (op storingen na - zoals laatst met LIV), omdat ik nu eindelijk alles kan zien. Zelfs wedstrijden uit de Championship! Ziggo koopt La Liga, Serie A, Ligue 1.. en wat zenden ze uit? Alleen de top wedstrijden (in hun ogen) en de echte fan staat in de kou, en mag hiervoor een stream gaan opzoeken.

Nee, ViaPlay heeft nog een lange weg te gaan, hun abo. prijs is veel te hoog, maar we moeten niet doen alsof andere partijen beter zijn. ESPN is ook te duur, ZS ook en dan heb ik het nog niet gehad over die tig andere die je binnenlokken met lage prijzen en daarna stelselmatig alles verhogen.

Heb al vaker gezegd, beste zou zijn als er niet zoveel streamingdiensten zouden bestaan. Zoiets als ViaPlay vind ik fantastisch (gewoon alles streamen), maar dan ook alles. Twee/drie vind ik meer dan voldoende, niet 20.
Wat zeg je nu: Ziggo sport niet in HD? Ziggosport zend (bijna)alles in HD uit? Ze deden de f1 zelfs in 4k, maar die rechten hebben ze niet meer. CL deden ze ook in 4k, maar daar zijn ze mee gestopt. Ik heb het hier over lineaire TV trouwens, niet over Ziggo Go.

Tuurlijk koopt ziggo ook rechten. Alleen dus wel voor een aanzienlijk lager bedrag met een betere beeldkwaliteit. En uiteraard moet de consument hiervoor betalen.

De beeldkwaliteit van Viaplay vergelijken met ziggo sport slaat echt nergens op. Laat staan met het ESPN UHD kanaal. Al is HDR wel een lastige techniek wat niet altijd even goed gaat bij de consument.

• NY_Giant
  • Nu online
[...]

* De kwaliteit kan beter, het is al beter, maar het is gelukkig geen 720p.
De overgrote meerderheid van het sportaanbod van Viaplay is helaas wél 720p. Alleen F1 wordt volledig in 1080p uitgezonden en verder ook nog de belangrijkste wedstrijden uit de Premier League. Ál het overige sportaanbod (dus de volledige Bundesliga, veruit de meeste wedstrijden uit de Premier League, ál het darts, álle overige sporten en lagere voetbal-leagues) is helaas 720p. En in beide gevallen, zowel 1080p als 720p, met dezelfde veel te lage bitrate van 5 Mb/s. En dat past niet bij een premium-streamingdienst in het jaar 2023.

En Ziggo GO (wat inderdaad slechter is geworden) is natuurlijk slechts een extra dienst bij Ziggo en niet het hoofdproduct, zoals streaming bij Viaplay wél het hoofdproduct is. Als je de beide hoofdproducten gaat vergelijken blijft Viaplay qua beeldkwaliteit enorm ver achter bij Ziggo.

[Voor 26% gewijzigd door NY_Giant op 25-01-2023 15:07]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 20:55
Ik vraag mij af of dat niet ook gewoon met de rechten die aangeboden worden te maken heeft. Bijvoorbeeld, pas sinds dit seizoen is het voor de PL toegestaan om alle wedstrijden als licentiehouder uit te zenden. Het is dus niet zo dat ViaPlay nu iets speciaals doet vergeleken met hoe Ziggo het tot en met vorig jaar deed door alle wedstrijden aan te bieden. Het werd eerder gewoon nog niet toegestaan. Mogelijk is hetzelfde aan de hand met de overige competities en maken buitenlandse aanbieders andere keuzes met de wedstrijden die zij mogen tonen.
Kan helaas de bron die ik eerder dit seizoen gelezen had terug vinden, want als je nu er voor gaat googlen krijg je alleen resultaten waar je wedstrijden kan zien en hoe de restricties te omzeilen.

• NY_Giant
  • Nu online
Pompi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:09:
[...]

Ik vraag mij af of dat niet ook gewoon met de rechten die aangeboden worden te maken heeft. Bijvoorbeeld, pas sinds dit seizoen is het voor de PL toegestaan om alle wedstrijden als licentiehouder uit te zenden. Het is dus niet zo dat ViaPlay nu iets speciaals doet vergeleken met hoe Ziggo het tot en met vorig jaar deed door alle wedstrijden aan te bieden. Het werd eerder gewoon nog niet toegestaan. Mogelijk is hetzelfde aan de hand met de overige competities en maken buitenlandse aanbieders andere keuzes met de wedstrijden die zij mogen tonen.
Kan helaas de bron die ik eerder dit seizoen gelezen had terug vinden, want als je nu er voor gaat googlen krijg je alleen resultaten waar je wedstrijden kan zien en hoe de restricties te omzeilen.
Klopt, ik heb het daar eerder weleens over gehad. De Premier League stond het bij de oude contracten simpelweg niet toe om alle wedstrijden uit te zenden. Dat was dus niet per se een Ziggo-dingetje. Het zou ook voor Viaplay gelden als zij in die jaren de rechten al hadden gehad.

Daarnaast is Ziggo Sport Totaal natuurlijk begonnen als een dienst met lineaire zenders en daarbij de app als extraatje om online te kunnen kijken. Álle wedstrijden uitzenden was toen nog niet echt gemeengoed. Ik verwacht wel dat zij in de toekomst, zeker door het opkopen van alle Europese voetbalrechten (en wellicht nog meer), ook wel de stap zullen maken naar een meer Viaplay-achtig model.

• Aartstyle
En de soap gaat maar door, prijsverhoging is al ingevoerd:

https://www.totaaltv.nl/n...es-euro-binnen-half-jaar/

Qua communicatie weer top gedaan!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 20:48

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

mikkelnl schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:39:
Ik heb nooit F1TV Pro gehad, hoe is de kwaliteit vergeleken met die van Viaplay (ik had zelden storing vorig seizoen op de Apple TV app). Is F1TV Pro beduidend beter vinden jullie?
Ja, ik heb beiden (via Google TV). F1TV heeft ook nog eens live timing erbij voor op de tablet/laptop wat tijdens een race erg handig is. Ook hebben ze eigen commentatoren (Engels) en pre/review van de race. En geeft hun stream in splitscreen WEL de race aan in ronde 3 terwijl de rest herhalingen van de start kijkt. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dnmw2705
  • Nu online
mikkelnl schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:39:
Het is maar net waar je voorkeuren liggen. Als je in enige mate verdieping wil als kijker/fan, dan zou ik F1TV aanraden omdat je er veel meer informatie tot je beschikking hebt. Senior Sjon gaf al wat voorbeelden, maar er zijn er nog veel meer:
- Prijs: 65eu per jaar of 7,99 per maand
- Kwaliteit/bitrate hoger
- Diverse splitscreens zoals met herhaling van de start, maar ook bij uitvalbeurten, gebeurtenissen in de pitlane of vooral spannende duels op meerdere plekken op de baan
- Keuze om alleen driverscam aan te zetten met commentaar of teamradio.
- Naast pre- en post-shows zijn er ook debriefs, tech, pressconference en nog veel meer content te vinden
- De pre-show heeft overigens ook de gehele aanloop naar de race vanaf het circuit zelf, dus je ziet het volkslied, fly-over, grind walk en vaak een co-presentator die uit F2 komt of reserve rijder is.
- Geheel archief met raceweekenden, langer dan 48u beschikbaar, uitgebreiden samenvattingen (race in 30), gehele F2, F3 (deze twee heeft Viaplay overigens ook) en PSC uitzendingen.

Nadelen tov F1TV
- Viaplay heeft goede Nederlandse voor- en nabeschouwing en Nederlandse taal op circuits
- Viaplay licht meer Verstappen (en mogelijk Nyck de Vries) uit
- Mogelijkheid om (tijdelijk) via TV kanalen te kijken mits aangeschaft bij provider.
- Veel andere live sporten te bekijken.
- Geen directe applicatie voor AndroidTV, Samsung, LG of andere TVos (AndroidTV vanaf een kastje heeft wel de app)
- tot op heden alleen mogelijk met creditcard

Mijn persoonlijke mening: Viaplay heeft goud in handen met alle rechten die het nu bezit, maar het prioriteiten gaan stellen om de abonnees tevreden te houden. Het bedrijf heeft nu een mooie voet aan wal in Nederland, waardoor met eventuele lineaire kanalen, verbeterde streams (minimaal 1080p50 in 5mbit ipv 720p50 in 5mbit) en communicatieverbeteringen, het het geld zeker waard is.

Ik heb de persoonlijke verwachting, en dit eveneens een volledige aanname, dat F1TV binnen nu en 2 jaar over gaat op het aanbieden van 2160p50 streams, aangezien alle weekenden al sinds 2018 in 2160p worden geschoten en sinds seizoen 2022 ook al in 2160p50-HDR10 beschikbaar is.

[Voor 18% gewijzigd door dnmw2705 op 25-01-2023 18:09. Reden: toevoeging]

Pagina: 1 ... 113 114 115 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee