De drama van een stabiele verbinding hangt grotendeels af van het apparaat waarop je kijkt. Als je je voorgenomen device door de zoekfunctie van dit topic haalt weet je wel wat je er van kunt verwachten.Soulful schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:28:
Hey allemaal. Na twee jaar van IPTV om Premier League te bekijken ben ik wel eens toe aan wat meer stabiliteit en betere beeldkwaliteit. Dus overweeg Viaplay.
Na het lezen van comments hier, blijkt dat F1 iig dramatisch is qua kwaliteit en stabiliteit/niet-haperen.
Nu vraag ik mij af, hoe ervaren jullie de Premier League? Is dit ook zo (dramatisch) als F1 of is de kwaliteit daar beter?
Ik heb zelf nagenoeg geen problemen gehad op mijn Apple TV terwijl andere gebruikers op hun smart TV één en al ellende hebben gekend.
Beeldkwaliteit is een ander dingetje, als je een stabiele verbinding hebt is de beeldkwaliteit max 1080P bij 50Hz met bitstream 5Mbit/s. Voor de kwaliteit van de bitstream is het eigenlijk te weinig om met vergelijkbaar beeldkwaliteit van Ziggo of KPN te kunnen concurreren. F1TV heeft bijvoorbeeld streams van 6 á 6,5Mbit/s en dat merk je gelijk.
Wat betreft PL, de hoofdwedstrijden worden in de hoogste kwaliteit uitgezonden maar de overige wedstrijden in 720P bij diezelfde bitrate.
Al met al is het acceptabel te noemen maar dat is ook alles. Anno 2023 zijn we verwend met 4K, HDR, Dolby Vison, etc. etc. en dan voelt ViaPlay als een stap terug in de tijd ondanks dat ze wel iets nieuws proberen wat ik kan waarderen. Zo kun je alle PL wedstrijden kijken van de betreffende speeldag en vind ik persoonlijk de wijze waarop ze F1 hebben gebracht goed voor een eerste seizoen al is het contrast groot als je dat afzet tegen een ervaren crew zoals Ziggo Sport had.
Ik heb inmiddels ViaPlay opgezegd omdat ik prijs (reguliere prijs €13,99) tov de geboden beeldkwaliteit niet in verhouding vind staan. Als ze met een scherpe aanbieding komen wil ik er nog wel over nadenken maar anders wordt het F1TV icm BBC match of the day.
Anyway hierbij mijn persoonlijke mening

[Voor 3% gewijzigd door Miki op 11-01-2023 09:03]
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2