Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 114 ... 157 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je vergeet (voor mij het grootste nadeel van F1TV) dat er geen app is die op je tv geinstalleerd kan worden. Op mijn Samsung in ieder geval niet!

Betalen gaat ook via een creditcard, en die heb ik eigenlijk nooi nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
pilskes schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:27:
Je vergeet (voor mij het grootste nadeel van F1TV) dat er geen app is die op je tv geinstalleerd kan worden. Op mijn Samsung in ieder geval niet!

Dat eerste is inderdaad een nadeel. Gelukkig makkelijk op te lossen door de aanschaf van bijvoorbeeld een Chromecast met Google TV, Fire TV Stick of een Apple TV. Al snap ik dat niet iedereen dat ervoor over heeft.

En klanten van KPN kunnen sinds deze week overstappen op het nieuwe TV+, inclusief bijbehorende Android TV-box waarop je de F1TV-app rechtstreeks kunt installeren.

Een creditcard is alleen een vereiste als je het abonnement rechtstreeks bij F1TV afsluit. Maar je kunt het abonnement ook afsluiten via de Google Play Store of de Apple Appstore. En die bieden veel meer betaalmogelijkheden dan alleen een creditcard.

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 25-01-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-06 17:03
pilskes schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:27:

Sorry, ATV gebruiker, creditcard gebruiker en sideloader🤓
Ik voeg ze toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dnmw2705 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:06:
[...]

Sorry, ATV gebruiker, creditcard gebruiker en sideloader🤓
Ik voeg ze toe.
Tenzij je je dus gewoon via de app op je telefoon registreert via Google Play Store of Apple Appstore. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:01:
[...]

De overgrote meerderheid van het sportaanbod van Viaplay is helaas wél 720p. Alleen F1 wordt volledig in 1080p uitgezonden en verder ook nog de belangrijkste wedstrijden uit de Premier League. Ál het overige sportaanbod (dus de volledige Bundesliga, veruit de meeste wedstrijden uit de Premier League, ál het darts, álle overige sporten en lagere voetbal-leagues) is helaas 720p. En in beide gevallen, zowel 1080p als 720p, met dezelfde veel te lage bitrate van 5 Mb/s. En dat past niet bij een premium-streamingdienst in het jaar 2023.

En Ziggo GO (wat inderdaad slechter is geworden) is natuurlijk slechts een extra dienst bij Ziggo en niet het hoofdproduct, zoals streaming bij Viaplay wél het hoofdproduct is. Als je de beide hoofdproducten gaat vergelijken blijft Viaplay qua beeldkwaliteit enorm ver achter bij Ziggo.
Ik vergeleek het juist met Ziggo Go omdat beide gericht zijn op streaming, en niet op DVB-C, schotel, etc.
Zeker is DVB-C beter dan streaming, mits de juiste bekabeling, etc.

Dat is mij dan niet eerder opgevallen; tot nu toe is alles in 1080p voor mij geweest, zelfs een wedstrijd uit League 1. Ik denk dat het allemaal 1080p is, maar lage(re) bitrate, wat inderdaad niet zo zou moeten zijn, vooral voor die prijs niet. Ik zal de manifests eens checken, misschien valt het mij niet zo op.

Darts heb ik ook gekeken, en dat leek voor mij overigens op 1080p en goed te doen. Maar ik heb niet de voorrondes gekeken - misschien was het daar wel 720p?
Aartstyle schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Wat zeg je nu: Ziggo sport niet in HD? Ziggosport zend (bijna)alles in HD uit? Ze deden de f1 zelfs in 4k, maar die rechten hebben ze niet meer. CL deden ze ook in 4k, maar daar zijn ze mee gestopt. Ik heb het hier over lineaire TV trouwens, niet over Ziggo Go.

Tuurlijk koopt ziggo ook rechten. Alleen dus wel voor een aanzienlijk lager bedrag met een betere beeldkwaliteit. En uiteraard moet de consument hiervoor betalen.

De beeldkwaliteit van Viaplay vergelijken met ziggo sport slaat echt nergens op. Laat staan met het ESPN UHD kanaal. Al is HDR wel een lastige techniek wat niet altijd even goed gaat bij de consument.
Ik had het over Ziggo Go, om een eerlijke vergelijking te maken tussen de streamingdiensten.
Verder bedoelde ik dat niet elke zender bij Ziggo HD is (regionaal, extra kanalen), genoeg en de belangrijkste, maar tot nu toe hebben ze het nog altijd moeilijk om elke zender op te waarderen naar HD, laat staan 4K. Ik dacht dat je alleen 4K kon kijken als je de nieuwe mediabox had, die je destijds niet gratis kreeg.

Zo ver mijn kennis is, wordt HDR nog amber gebruikt door streamingdiensten, maar misschien zit ik hierin fout? Ik heb bijvoorbeeld geen idee of ESPN Go HDR aanbied, maar dacht Ziggo Go sowieso niet.

Het lijkt me juist nuttiger om een streamingdienst met een streamingdienst te vergelijken, al het andere (via de kabel) zal sowieso ~altijd beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:09:
[...]

Ik vraag mij af of dat niet ook gewoon met de rechten die aangeboden worden te maken heeft. Bijvoorbeeld, pas sinds dit seizoen is het voor de PL toegestaan om alle wedstrijden als licentiehouder uit te zenden. Het is dus niet zo dat ViaPlay nu iets speciaals doet vergeleken met hoe Ziggo het tot en met vorig jaar deed door alle wedstrijden aan te bieden. Het werd eerder gewoon nog niet toegestaan. Mogelijk is hetzelfde aan de hand met de overige competities en maken buitenlandse aanbieders andere keuzes met de wedstrijden die zij mogen tonen.
Kan helaas de bron die ik eerder dit seizoen gelezen had terug vinden, want als je nu er voor gaat googlen krijg je alleen resultaten waar je wedstrijden kan zien en hoe de restricties te omzeilen.
Tja, ze kunnen namelijk dat ook doen voor de Ligue 1, Serie A, La Liga, Schots, Turkije en ook toen ze destijds de Bundesliga even hadden. Bij CL voetbal zouden ze bijvoorbeeld ook bepaalde wedstrijden kunnen streamen (bij veel tegelijk), maar ook dat doen ze niet.

Ze hebben bijvoorbeeld de Championship gehad, deden ze ook maar een aantal wedstrijden van uitzenden, daarna deden ze er niets meer mee (dus ook niet online). ViaPlay koopt die licentie en zendt ook die wedstrijden uit (niet alles, maar min. 1), iets dat ik Ziggo dus nooit heb zien doen.

Ik denk dat zij het gewoonweg niet rendabel vinden en dus zich meer richten op mainstream. ViaPlay zend bijvoorbeeld zo'n wedstrijd gewoon uit met Engels commentaar, bij ZS vinden ze dat waarschijnlijk minachting voor de kijker.

Het zou natuurlijk goed kunnen dat ze een licentie kopen waardoor je enkel op 'zenders' mag uitzenden, maar ik kan het mij haast niet voorstellen. Ik zeg niet dat ViaPlay super is, verre van zelfs (lage bitrate, maar 2 schermen tegelijk, interface), maar ik ben wel blij dat ik eindelijk mijn wedstrijden kan en mag kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:44
Voor de PL lijkt het nu alsof dat door Viaplay komt, maar dat komt vooral doordat het een nieuwe rechten deal is waarbij ze nu alle wedstrijden mogen uitzenden waar dat eerder niet was toegestaan.
Als Ziggo die deal had gewonnen had het ook meer wedstrijden dan zenders gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:38:
[...]

Dat is mij dan niet eerder opgevallen; tot nu toe is alles in 1080p voor mij geweest, zelfs een wedstrijd uit League 1. Ik denk dat het allemaal 1080p is, maar lage(re) bitrate, wat inderdaad niet zo zou moeten zijn, vooral voor die prijs niet. Ik zal de manifests eens checken, misschien valt het mij niet zo op.

Darts heb ik ook gekeken, en dat leek voor mij overigens op 1080p en goed te doen. Maar ik heb niet de voorrondes gekeken - misschien was het daar wel 720p?
De enige live sport die Viaplay in 1080p/5Mbps doorgeeft, is F1 en één of twee belangrijke Premier League-wedstrijden per speelronde. Alle overige sport is écht 720p/5Mbps.

Gooi er maar eens Xcode van Apple tegenaan op Apple TV of de Advanced Options binnen de Developer Tools op een Fire Stick. Dan zul je dit bevestigd zien. Bij darts is dit misschien niet zo erg omdat die beelden vrij statisch zijn, maar bij andere sporten wordt het al gauw een probleem.

Het blijft schrijnend dat we het hier voorlopig mee moeten doen bij Viaplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:10:
[...]

De enige live sport die Viaplay in 1080p/5Mbps doorgeeft, is F1 en één of twee belangrijke Premier League-wedstrijden per speelronde. Alle overige sport is écht 720p/5Mbps.

Gooi er maar eens Xcode van Apple tegenaan op Apple TV of de Advanced Options binnen de Developer Tools op een Fire Stick. Dan zul je dit bevestigd zien. Bij darts is dit misschien niet zo erg omdat die beelden vrij statisch zijn, maar bij andere sporten wordt het al gauw een probleem.

Het blijft schrijnend dat we het hier voorlopig mee moeten doen bij Viaplay...
:(

Ik had juist het gevoel dat ze hun belofte nakwamen en de resolutie hadden opgeschaald naar 1080p en de bitrate iets hadden verhoogd.

Ik weet zeker dat ze de prijsverhoging gaan gebruiken om de kwaliteit omhoog te schroeven. /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:55:
Voor de PL lijkt het nu alsof dat door Viaplay komt, maar dat komt vooral doordat het een nieuwe rechten deal is waarbij ze nu alle wedstrijden mogen uitzenden waar dat eerder niet was toegestaan.
Als Ziggo die deal had gewonnen had het ook meer wedstrijden dan zenders gehad.
Daar twijfel ik echt enorm aan, aangezien ze hun ZS Totaal Go app niet veel promoten.

Ziggo is nog van de TV-zenders, dat is immers ook hun verdien model, dat is iets anders dan Viaplay dat juist een soort Netflix wilt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:13:
[...]

:(

Ik had juist het gevoel dat ze hun belofte nakwamen en de resolutie hadden opgeschaald naar 1080p en de bitrate iets hadden verhoogd.

Ik weet zeker dat ze de prijsverhoging gaan gebruiken om de kwaliteit omhoog te schroeven. /s
Ach, naar jouw idee was het 1080p, dus jouw beeldervaring was eigenlijk prima. Dat is uiteindelijk toch het belangrijkste!
HollowGamer schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:15:
[...]

Daar twijfel ik echt enorm aan, aangezien ze hun ZS Totaal Go app niet veel promoten.

Ziggo is nog van de TV-zenders, dat is immers ook hun verdien model, dat is iets anders dan Viaplay dat juist een soort Netflix wilt zijn.
Ze hebben wel eens een jaar de volledige Primera Division online uitgezonden. Maar dat was waarschijnlijk niet populair genoeg, dus nu is het weer iets minder (maar alsnog wel vrij veel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
HollowGamer schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:48:
[...]

Tja, ze kunnen namelijk dat ook doen voor de Ligue 1, Serie A, La Liga, Schots, Turkije en ook toen ze destijds de Bundesliga even hadden. Bij CL voetbal zouden ze bijvoorbeeld ook bepaalde wedstrijden kunnen streamen (bij veel tegelijk), maar ook dat doen ze niet.

Ze hebben bijvoorbeeld de Championship gehad, deden ze ook maar een aantal wedstrijden van uitzenden, daarna deden ze er niets meer mee (dus ook niet online). ViaPlay koopt die licentie en zendt ook die wedstrijden uit (niet alles, maar min. 1), iets dat ik Ziggo dus nooit heb zien doen.

Ik denk dat zij het gewoonweg niet rendabel vinden en dus zich meer richten op mainstream. ViaPlay zend bijvoorbeeld zo'n wedstrijd gewoon uit met Engels commentaar, bij ZS vinden ze dat waarschijnlijk minachting voor de kijker.

Het zou natuurlijk goed kunnen dat ze een licentie kopen waardoor je enkel op 'zenders' mag uitzenden, maar ik kan het mij haast niet voorstellen. Ik zeg niet dat ViaPlay super is, verre van zelfs (lage bitrate, maar 2 schermen tegelijk, interface), maar ik ben wel blij dat ik eindelijk mijn wedstrijden kan en mag kiezen.
Ik vraag mij het dus af of ze het kunnen doen. Wij weten niet wat er in de voorwaarden van de uitzendrechten staan, mogelijk hadden ze meer moeten betalen als ze het ook hadden willen streamen. Als ze het wel hadden gemogen was het alleen maar positief voor hun geweest want dan hadden ze meer fans van die clubs kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44

D4NG3R

kiwi

:)

Even een korte vraag; is het op de Firestick ook mogelijk om een livewedstrijd direct vanaf het begin te kijken, dus dat deze niet eerst halverwege start waarna je de tussenstand dus al weet. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

D4NG3R schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:31:
Even een korte vraag; is het op de Firestick ook mogelijk om een livewedstrijd direct vanaf het begin te kijken, dus dat deze niet eerst halverwege start waarna je de tussenstand dus al weet. :+
Ik heb er geen actieve herinnering meer aan maar als het goed heb moest je zelf terug spoelen

Maar geluid uit, en met je ogen dicht op reverse drukken.....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:49
Ik merk dat ik door Viaplay eigenlijk een stuk minder sport ben gaan kijken. Normaal zapte ik bij KPN altijd een beetje rond bij Ziggo Sport Totaal en ESPN en dan vond ik altijd wel iets leuks of stond het op de achtergrond aan.

Nu moet ik naar een app, daar iets gaan zoeken wat ik perse wil kijken, maar wil ik dan ff kijken bij ESPN moet ik die app uit en dan eventueel weer terug, elke keer laadtijd...

Noem me maar ouderwets maar ik vind sport via een streaming dienst echt bloed irritant. F1 prima maar bij voetbal kan ik er maar niet aan wennen.

Zenden ze buiten de F1 wedstrijden op dat Viaplay Xtra lineage kanaal ook voetbal uit bijvoorbeeld? Misschien is het handiger als ik het bij KPN afneem dan bij henzelf omdat je dan nog in ieder geval 1 linear kanaal hebt. Wel jammer dat het niet net als ESPN is, voor de traditionele ouderwetse "zapper"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 16:13
Jeffoz schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 01:29:
Ik merk dat ik door Viaplay eigenlijk een stuk minder sport ben gaan kijken. Normaal zapte ik bij KPN altijd een beetje rond bij Ziggo Sport Totaal en ESPN en dan vond ik altijd wel iets leuks of stond het op de achtergrond aan.

Nu moet ik naar een app, daar iets gaan zoeken wat ik perse wil kijken, maar wil ik dan ff kijken bij ESPN moet ik die app uit en dan eventueel weer terug, elke keer laadtijd...

Noem me maar ouderwets maar ik vind sport via een streaming dienst echt bloed irritant. F1 prima maar bij voetbal kan ik er maar niet aan wennen.

Zenden ze buiten de F1 wedstrijden op dat Viaplay Xtra lineage kanaal ook voetbal uit bijvoorbeeld? Misschien is het handiger als ik het bij KPN afneem dan bij henzelf omdat je dan nog in ieder geval 1 linear kanaal hebt. Wel jammer dat het niet net als ESPN is, voor de traditionele ouderwetse "zapper"
Ook ik kijk minder engels voetbal dan vroeger doordat ik er niet langszap idd. Met f1 weet ik altijd dat het er is en maakt het mij niet zoveel uit (op de beeldkwaliteit na dan).

Toch ben ik van mening dat streaming echt de toekomst is, maar zo'n app kan natuurlijk veel beter ingericht worden. Waarom zou je binnen de viaplay app niet kunnen zappen tussen alle sportwedstrijden? Nee bij de app moet je eerst je huidige uitzending stoppen, dan zoeken wat er nog meer is en dan weer aanzetten. Dat moet veel makkelijker kunnen lijkt me.

Waarom is er eigenlijk geen aparte viaplay sport abbonnement? Ik hoef de rest helemaal niet. Sommige sporten hoef ik ook niet, maar dat is dan maar zo. Nu betalen we ook voor films en series terwijl het de meesten gaat om F1 en/of Engels voetbal/darts.

Vanmorgen met genoegen de diverse media gelezen. Van AD, RTL nieuws tot Chris woerts op twitter. Iedereen maakt gehakt van Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jeanj schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:06:
[...]

Ik heb er geen actieve herinnering meer aan maar als het goed heb moest je zelf terug spoelen

Maar geluid uit, en met je ogen dicht op reverse drukken.....
Duidelijk, dat gaat de oude niet slikken dus tijd voor een andere mediaplayer. :+

Ik maak er zelf geen gebruik van, maar letterlijk elke interactie welke ik met Viaplay heb (gehad) is ruk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dnmw2705 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:19:
[...]

Mijn persoonlijke mening: Viaplay heeft goud in handen met alle rechten die het nu bezit, maar het prioriteiten gaan stellen om de abonnees tevreden te houden. Het bedrijf heeft nu een mooie voet aan wal in Nederland, waardoor met eventuele lineaire kanalen, verbeterde streams (minimaal 1080p50 in 5mbit ipv 720p50 in 5mbit) en communicatieverbeteringen, het het geld zeker waard is.
Tja, als Ziggo-gebruiker kan ik alleen maar zien dat ik moet betalen voor de F1 waar ik het voorheen gratis bij mijn Ziggoabonnement kreeg. Dat Ziggo het weer gratis gaat aanbieden (en Viaplay daarvoor gaat betalen) zie ik niet gebeuren.
Ik heb van Ziggo geen enkele compensatie gekregen voor het verdwijnen van F1 en ze zijn wel gek om een compensatie te bieden die in de buurt komt van wat ik nu extra moet betalen voor de F1. Wat dat betreft ben ik dus gewoon stinkzuur over dit soort gemarchandeer met rechten en zal ik nooit van mijn leven ook maar één cent aan Viaplay uitgeven.

Noem me zuur of rancuneus, maar zo is hoe ik er in sta.

En als je dan leest dat er mensen de F1 voor 20 miljard willen kopen dan kan ik ook alleen maar zeggen: wij gaan de rijkdom van die mensen betalen en daar gaan we veel voor betalen. En daar doe ik niet aan mee.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

@Maasluip, ik begrijp je standpunt helemaal, echter Ziggo heeft er natuurlijk ook zaken bij gekregen zonder dat het extra kosten met zich mee bracht (voor de abonnee) hoewel het mogelijk in de jaarlijkse verhoging is meegenomen. Bijvoorbeeld ESPN1. Hiervoor zit in bijna alle abonnementen de eredivisie belasting.

Voor ziggo kost de formule 1 30 mln op jaarbasis, bij 4 mln klanten is dat 7,5 euro per klant per jaar en dan krijgen ook nog van andere ISP via ZiggoSport inkomsten.

Viaplay heeft naar schatting 90 mln betaald, voor 1 mln gebruikers in 2022, hoewel niet iedereen voor de F1 komt . Daarom verwacht ik geen goedkopere deal als die 99 euro van vorig jaar, want boven die kosten komt natuurlijk nog meer voor het programma rond de f1.
Dus de kosten voor Viaplay van een abonnee liggen denk ik nu al ruim boven die 99 euro, omdat men natuurlijk ook de ander content moet inkopen, films, series en premier league (2,3 MLD, 6 jaar, 6 mln viaplay abonnees, ~ 80 euro pp/per jaar) en bundesliga om maar een paar te noemen. Daarom komt die prijsverhoging niet als een verassing voor mij.

Wat Ziggo betaald voor ESPN1 is niet bekend, hier lees ik er wat over en ik verwacht dat ziggo toch een paar euro per maand betaald, wat toch al 20-30 euro per jaar schat ik in, vergelijkbaar wat ze had gekost voor F1 (als ze dat voor 90+ mln hadden gekocht)

Nou zit ik totaal niet op voetbal te wachten, dus ik ben er net als jij niet blij mee

Ik ben al ruim 20 jaar F1 fan, ga meestal wel in een jaar naar een F1 race toe. Echter de prijzen van het alles rijzen de pan uit. Zo vond ik de tickets van Zandvoort ook schreeuwend duur (400 euro en het zal wel zo hoog moeten zijn om uit de kosten te komen, waaronder de fee aan de F1 organisatie die al snel 20 mln beslaat). Omdat er geen reis en verblijf voor nodig zijn valt het totaal nog mee, maar anders ben je toch als snel met reis, verblijf en niet te dure zitplaats tickets 500-1000 euro kwijt in Europa.
Als ik zie wat de ticket prijzen in de USA zijn voor de nieuwe races, dan zal het zeer onwaarschijnlijk zijn dat ik die ooit ga bezoeken. Wat ik nu doe is mijn vakantie rond een F1 plannen, om zo de kosten wat te gaan drukken...

Investeerders hadden 20 MLD over voor de F1, wat ik totaal niet begrijp want Liberty Global heeft een omzet voor de f1 van 750 mln dollar. Ze hebben het ooit gekocht voor 7 MLD euro. De enige manier om meer omzet/winst te genereren is meer wedstrijden en meer voor de rechten te vragen. Dus ik vrees dat het alleen maar duurder gaat worden, want ze zullen de fans volledig uitmelken.
(Voor de eredivisie vind het al helemaal schandalig, omdat wij als maatschappij al veel kosten dragen voor het voetbal, zoals inzet politie en de investeringen die men doet om bepaalde clubs uit de financiele problemen te houden)

Nou zullen er mensen zijn die zeggen als je toch 500-1000 euro uitgeeft per jaar, dan valt 100-200 euro voor het kijken van races wel mee, maar het is allemaal extra .Ik heb dan ook totaal geen moeite om mijn abonnement met mijn broer te delen om zo de kosten te drukken. Ik vertik het ook om merchandising te kopen, of het moet ergens afgeprijsd liggen. Ik heb een mooi F1 T-shirt en redbull petje op de kop getikt bij dirk supermarkt, en ondanks dat max nu met nummer 1 rijd, of weer een nieuw pet/shirt etc heeft uitgebracht dit jaar, dit blijf ik de komende jaren dit dragen. (gelukkig blijft max nog 2028 bij Redbull)

Nu nog afwachten wat de F1 TV pro aanbieding zal zijn
Einde van mijn rant.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:31:
Met Android TV is dit inmiddels (eindelijk) wél mogelijk, dus ik verwacht dat Fire TV ook nog wel volgt. Die app is namelijk praktisch hetzelfde, alleen de updates lijken daar altijd wat achter te lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 15:55

psy

jeanj schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:37:
@Maasluip, ik begrijp je standpunt helemaal, echter Ziggo heeft er natuurlijk ook zaken bij gekregen zonder dat het extra kosten met zich mee bracht (voor de abonnee) hoewel het mogelijk in de jaarlijkse verhoging is meegenomen. Bijvoorbeeld ESPN1. Hiervoor zit in bijna alle abonnementen de eredivisie belasting.

Voor ziggo kost de formule 1 30 mln op jaarbasis, bij 4 mln klanten is dat 7,5 euro per klant per jaar en dan krijgen ook nog van andere ISP via ZiggoSport inkomsten.

Viaplay heeft naar schatting 90 mln betaald, voor 1 mln gebruikers in 2022, hoewel niet iedereen voor de F1 komt . Daarom verwacht ik geen goedkopere deal als die 99 euro van vorig jaar, want boven die kosten komt natuurlijk nog meer voor het programma rond de f1.
Dus de kosten voor Viaplay van een abonnee liggen denk ik nu al ruim boven die 99 euro, omdat men natuurlijk ook de ander content moet inkopen, films, series en premier league (2,3 MLD, 6 jaar, 6 mln viaplay abonnees, ~ 80 euro pp/per jaar) en bundesliga om maar een paar te noemen. Daarom komt die prijsverhoging niet als een verassing voor mij.

Wat Ziggo betaald voor ESPN1 is niet bekend, hier lees ik er wat over en ik verwacht dat ziggo toch een paar euro per maand betaald, wat toch al 20-30 euro per jaar schat ik in, vergelijkbaar wat ze had gekost voor F1 (als ze dat voor 90+ mln hadden gekocht)

Nou zit ik totaal niet op voetbal te wachten, dus ik ben er net als jij niet blij mee

Ik ben al ruim 20 jaar F1 fan, ga meestal wel in een jaar naar een F1 race toe. Echter de prijzen van het alles rijzen de pan uit. Zo vond ik de tickets van Zandvoort ook schreeuwend duur (400 euro en het zal wel zo hoog moeten zijn om uit de kosten te komen, waaronder de fee aan de F1 organisatie die al snel 20 mln beslaat). Omdat er geen reis en verblijf voor nodig zijn valt het totaal nog mee, maar anders ben je toch als snel met reis, verblijf en niet te dure zitplaats tickets 500-1000 euro kwijt in Europa.
Als ik zie wat de ticket prijzen in de USA zijn voor de nieuwe races, dan zal het zeer onwaarschijnlijk zijn dat ik die ooit ga bezoeken. Wat ik nu doe is mijn vakantie rond een F1 plannen, om zo de kosten wat te gaan drukken...

Investeerders hadden 20 MLD over voor de F1, wat ik totaal niet begrijp want Liberty Global heeft een omzet voor de f1 van 750 mln dollar. Ze hebben het ooit gekocht voor 7 MLD euro. De enige manier om meer omzet/winst te genereren is meer wedstrijden en meer voor de rechten te vragen. Dus ik vrees dat het alleen maar duurder gaat worden, want ze zullen de fans volledig uitmelken.
(Voor de eredivisie vind het al helemaal schandalig, omdat wij als maatschappij al veel kosten dragen voor het voetbal, zoals inzet politie en de investeringen die men doet om bepaalde clubs uit de financiele problemen te houden)

Nou zullen er mensen zijn die zeggen als je toch 500-1000 euro uitgeeft per jaar, dan valt 100-200 euro voor het kijken van races wel mee, maar het is allemaal extra .Ik heb dan ook totaal geen moeite om mijn abonnement met mijn broer te delen om zo de kosten te drukken. Ik vertik het ook om merchandising te kopen, of het moet ergens afgeprijsd liggen. Ik heb een mooi F1 T-shirt en redbull petje op de kop getikt bij dirk supermarkt, en ondanks dat max nu met nummer 1 rijd, of weer een nieuw pet/shirt etc heeft uitgebracht dit jaar, dit blijf ik de komende jaren dit dragen. (gelukkig blijft max nog 2028 bij Redbull)

Nu nog afwachten wat de F1 TV pro aanbieding zal zijn
Einde van mijn rant.....
Ik vind het nu zelfs al te riskant om de aanbieding af te wachten en heb F1TV gewoon door laten lopen...denk dat velen met mij zijn.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TexMex schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Met Android TV is dit inmiddels (eindelijk) wél mogelijk, dus ik verwacht dat Fire TV ook nog wel volgt. Die app is namelijk praktisch hetzelfde, alleen de updates lijken daar altijd wat achter te lopen.
Sinds hoe lang werkt het daar (al) wel?

Desnoods sideload ik de stock Android versie er op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Sinds hoe lang werkt het daar (al) wel?

Desnoods sideload ik de stock Android versie er op. :P
Ik denk een paar weken ofzo. Android TV zit inmiddels op versie 4.33, terwijl Fire TV hier nog op 4.28 hangt uit oktober. Het zou ook wel weer iets voor Viaplay zijn dat ze Fire TV zijn 'vergeten', dus misschien moet ik de klantenservice in Zweden maar eens contacten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

psy schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Ik vind het nu zelfs al te riskant om de aanbieding af te wachten en heb F1TV gewoon door laten lopen...denk dat velen met mij zijn.
Tja het is even gokken of F1 TV Pro de prijs omhoog gooit en of ze weer met 20% actie komen. Ik zit er ook over te denken een semi illegaal goedkoper buitenlands abo aan te schaffen.

In het [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 houd ik de kosten tabel bij voor de viaplay alternatieven en F1 TV Pro/Acces, ik heb hem net geupdate en cross post hem hier

LET OP Viaplay heeft een prijsverhoging aangekondigd per 1 maart. De ISP's zullen deze gaan volgen, Ziggo en KPN zijn al bekend

Providerper maand9 maanden1 jaar ***)TV*)
F1 TV Pro ( maandabonnement* ) 7,9971,9195,88Ja, bij Youfone
F1 TV Pro ( jaarabonnement* ) 64,99Ja, bij Youfone
Viaplay maandelijks tot 25 januari 202313,99125,91167,88Ja, zie Youfone & Ziggo
Viaplay maandelijks vanaf 25 januari 202315,99143,91191,88Ja, zie Youfone & Ziggo
Viaplay jaarlijks aanbieding tot 28/2/2022310,49125,88Ja, zie Youfone & Ziggo
Viaplay jaarlijks vanaf 1 maart12,79153,48Ja, zie Youfone & Ziggo
Viaplay via Ziggo maandelijks tot 1 maart13,99125,91167,88200
sommige
Viaplay via Ziggo maandelijks vanaf 1 maart15,99143,91191,88200
sommige
Viaplay via KPN nieuwe klant, maandelijks vanaf 1 maart15,99143,91191,88255
Viaplay via KPN bestaande klant, maandelijks tot 1 juli, daarna 15,9913,99135,91183,88255
Viaplay via KPN maandelijks met 5,- Entertainmentkorting (tot 1 juli, daarna 10,99)8,9990,91123,88255
Viaplay via T-Mobile maandelijks, 1ste maand 50% korting (datum verhoging nog niet bekend)13,99118,92160,89140
Viaplay via Delta maandelijks (datum verhoging nog niet bekend)13,99125,91167,88255
Viaplay via Caiway maandelijks (datum verhoging nog niet bekend)13,99125,91167,88255
Viaplay via Youfone maandelijks (datum verhoging nog niet bekend)13,99125,91167,88Ja
F1 TV Access **) maandabonnement2,9926,9135,88
F1 TV Access **) jaarabonnement26,99

*) Kanalen onder voorbehoud, nog geen bevestiging voor 2023, m.u.v. KPN tot 1 juni In ja, dan is er op decoders van de ISP de app beschikbaar.
**) race beschikbaar na 2 dagen na afloop race
***) Gerekend van 1 maart, bekende prijsverhogingen zijn meegenomen in deze prijs

[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 26-01-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TexMex schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:51:
Het zou ook wel weer iets voor Viaplay zijn dat ze Fire TV zijn 'vergeten', dus misschien moet ik de klantenservice in Zweden maar eens contacten.
De Nederlandse klantenservice in ieder geval al lastig gevallen over wanneer er een update plaats gaat vinden. :')

Beetje jammer dat dat schijnbaar zo lang moet duren, zeker gezien de Google TV en FireTV versies verder identiek (lijken te) zijn en het onderliggende systeem gewoon Android is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:39

Pimmuz

Roar

(jarig!)
https://www.gpfans.com/nl...ten-beste-ervaring-geven/

Ik citeer uit het artikel:

Reactie Viaplay
In het eerste jaar dat de streamingdienst de Formule 1 mocht uitzenden, kon het rekenen op diverse klachten over de kwaliteit van het beeld, maar ook het geluid onder de sessies. Dat daar nu een prijsverhoging bijkomt, zal wellicht niet in goede aarden vallen bij enkele fans, maar het is volgens een woordvoerder van het bedrijf niet te voorkomen. "Sinds onze succesvolle lancering in Nederland zijn we premiumcontent blijven toevoegen, zowel lokale als internationale scripted en non-scripted films en series samen met meer sportrechten. Om de ontwikkeling en investering in ons product voort te zetten en onze klanten de beste digitale ervaring en beschikbare inhoud te bieden, passen wij onze prijzen aan", aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 16:13
Wat een mafkleppers zijn het ook bij Viaplay, maar dit is hoe veel van de grote spelers te werk gaan. Of dat nou Amazon, Samsung, Viaplay, Vatenfall of EA is. Het is met veel geld rechten/technieken opkopen en het dan voor woeker bedragen in de markt zetten en vaak met matige kwaliteit. Vervolgens je kop in het zand steken en roepen hoe geweldig je bent.

Helaas trappen veel consumenten er nog in ook of hebben geen zin om naar alternatieven te kijken of iets een tijdje niet af te nemen. De macht (en dus arrogantie) van dit soort bedrijven komt mij echt de neus uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:15
Pimmuz schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:34:
https://www.gpfans.com/nl...ten-beste-ervaring-geven/

Ik citeer uit het artikel:

Reactie Viaplay
In het eerste jaar dat de streamingdienst de Formule 1 mocht uitzenden, kon het rekenen op diverse klachten over de kwaliteit van het beeld, maar ook het geluid onder de sessies. Dat daar nu een prijsverhoging bijkomt, zal wellicht niet in goede aarden vallen bij enkele fans, maar het is volgens een woordvoerder van het bedrijf niet te voorkomen. "Sinds onze succesvolle lancering in Nederland zijn we premiumcontent blijven toevoegen, zowel lokale als internationale scripted en non-scripted films en series samen met meer sportrechten. Om de ontwikkeling en investering in ons product voort te zetten en onze klanten de beste digitale ervaring en beschikbare inhoud te bieden, passen wij onze prijzen aan", aldus een woordvoerder van het bedrijf.
Wat een standaard marketing kletsverhaal die reactie :).

Denk ook dat er niemand zit te wachten op meer 'premiumcontent'. Zorg eerst dat je je bestaande systeem voor elkaar hebt voordat je nog meer ongevraagde zooi toevoegt om zogenaamd een prijsverhoging te rechtvaardigen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43

KingCrash

Angry Rabbit

jamaar we hebben jullie Masterchef Nederland gegeven. Dat is wat jullie wilden, hebben jullie de reclame banners tijdens de race niet gezien?

Sjah ik blijf account delen met een bekende.
Naast de F1 volg ik ook de Premier League. Dan is het wel handig. Beeldkwaliteit blijft natuurlijk bedroevend voor een 'premier' dienst in 2023, met deze prijs. Weinig keus (al is zon alles in 1 iptv box nog eens het onderzoeken waard).

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
jeanj schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Tja het is even gokken of F1 TV Pro de prijs omhoog gooit en of ze weer met 20% actie komen. Ik zit er ook over te denken een semi illegaal goedkoper buitenlands abo aan te schaffen.

In het [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 houd ik de kosten tabel bij voor de viaplay alternatieven en F1 TV Pro/Acces, ik heb hem net geupdate en cross post hem hier

LET OP Viaplay heeft een prijsverhoging aangekondigd per 1 maart. De ISP's zullen deze gaan volgen, Ziggo en KPN zijn al bekend

Providerper maand9 maanden1 jaar ***)TV*)
F1 TV Pro ( maandabonnement* ) 7,9971,9195,88Ja, bij Youfone
F1 TV Pro ( jaarabonnement* ) 64,99Ja, bij Youfone
Viaplay maandelijks tot 25 januari 202313,99125,91167,88Ja, zie Youfone & Ziggo
Viaplay maandelijks vanaf 25 januari 202315,99143,91191,88Ja, zie Youfone & Ziggo
Viaplay jaarlijks aanbieding tot 28/2/2022310,49125,88Ja, zie Youfone & Ziggo
Viaplay jaarlijks vanaf 1 maart12,79153,48Ja, zie Youfone & Ziggo
Viaplay via Ziggo maandelijks tot 1 maart13,99125,91167,88200
sommige
Viaplay via Ziggo maandelijks vanaf 1 maart15,99143,91191,88200
sommige
Viaplay via KPN nieuwe klant, maandelijks vanaf 1 maart15,99143,91191,88255
Viaplay via KPN bestaande klant, maandelijks tot 1 juli, daarna 15,9913,99135,91183,88255
Viaplay via KPN maandelijks met 5,- Entertainmentkorting (tot 1 juli, daarna 10,99)8,9990,91123,88255
Viaplay via T-Mobile maandelijks, 1ste maand 50% korting (datum verhoging nog niet bekend)13,99118,92160,89140
Viaplay via Delta maandelijks (datum verhoging nog niet bekend)13,99125,91167,88255
Viaplay via Caiway maandelijks (datum verhoging nog niet bekend)13,99125,91167,88255
Viaplay via Youfone maandelijks (datum verhoging nog niet bekend)13,99125,91167,88Ja
F1 TV Access **) maandabonnement2,9926,9135,88
F1 TV Access **) jaarabonnement26,99

*) Kanalen onder voorbehoud, nog geen bevestiging voor 2023, m.u.v. KPN tot 1 juni In ja, dan is er op decoders van de ISP de app beschikbaar.
**) race beschikbaar na 2 dagen na afloop race
***) Gerekend van 1 maart, bekende prijsverhogingen zijn meegenomen in deze prijs
Handig. Thanks.

Wat betreft het Viaplay jaarabonnement is het me alleen niet duidelijk. Daar zal de prijs per 1 februari omhoog gaan naar €12,79 p/m maar de actie jaarabonnement voor €10,49 p/m loopt tot 28 februari? Hoe rijmt dat met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Jeffoz schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 01:29:

Nee. Alleen F1 op zaterdag en zondag.
Als de kwalificatie op vrijdag is ivm sprintrace wordt zelfs die niet uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
Ik heb iets vreemds aan de hand met Viaplay. Heb nog een oude CC en daar is een jaarabo van afgeschreven van Viaplay zonder dat ik iets heb besteld bij ze.

Weet hier niks van. Klantenservice helpt me ook niet verder. Iemand die weet ik hiermee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

UltraR-pc schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Handig. Thanks.

Wat betreft het Viaplay jaarabonnement is het me alleen niet duidelijk. Daar zal de prijs per 1 februari omhoog gaan naar €12,79 p/m maar de actie jaarabonnement voor €10,49 p/m loopt tot 28 februari? Hoe rijmt dat met elkaar?
De 12,79 per maand (voor een jaarabo) gaat pas 1 maart in. En dan klopt het.
De maandprijs is gisteren de 25ste ingegaan, en daarmee hebben ze in ieder geval mij verrast, want ik meende dat het per 1 feb was. Ik heb het daarom nog extra gecontroleerd

1. Kijk goed naar links en rechts, er kan nog een aanbieding komen (zie hier het gerucht "rond halverwege februari, want wellicht bieden we dan weer vergelijkbare acties aan (of goedkoper, zoals de 99,- voor een jaar die wij eerder hebben gehad)". Als viaplay dat doet, voel je je natuurlijk genaaid als je al 125 euro hebt betaald...)
2. Je hebt dan geen lineair kanaal van je ISP....

Voor iedereen die een jaarabo van 10.49 wil moet dit dus voor 1 maart afsluiten, loopt je abo nog na 1 maart gebruik dan een ander email adres (tip van viaplay zelf)

[ Voor 11% gewijzigd door jeanj op 26-01-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 16:12
Viaplay zou hier ook wel verlopen snel. Gehaald met de lancering..

Zijn er al wat acties beschikbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

dglavimans schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:57:
Viaplay zou hier ook wel verlopen snel. Gehaald met de lancering..

Zijn er al wat acties beschikbaar?
Scroll even naar boven naar 11:38 en 14:55
In het kort, jaarabo wordt duurder per 1 maart.
Otto Jans schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:41:
Ik heb iets vreemds aan de hand met Viaplay. Heb nog een oude CC en daar is een jaarabo van afgeschreven van Viaplay zonder dat ik iets heb besteld bij ze.

Weet hier niks van. Klantenservice helpt me ook niet verder. Iemand die weet ik hiermee kan?
Bel je creditkaart maatschappij of bank en storneer de handel..... Daar heb je een CC voor...

Wat heeft de Klantenservice hierover gezegd?

[ Voor 44% gewijzigd door jeanj op 26-01-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 16:12
jeanj schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Lol lekker lui van mij… thanks

Gaat dan waarschijnlijk nieuwe mail worden maar er is nog tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
jeanj schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:00:
[...]

[...]

Bel je creditkaart maatschappij of bank en storneer de handel..... Daar heb je een CC voor...

Wat heeft de Klantenservice hierover gezegd?
Dat ze me niet verder kunnen helpen en dit technisch niet mogelijk zou zijn….en dreigde met incassobureau als ik ging storneren of chargeback aanvraag.

Bizar de manier van zaken bij VP. Tips wat te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Otto Jans op 26-01-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:58
Otto Jans schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Dat ze me niet verder kunnen helpen en dit technisch niet mogelijk zou zijn….en dreigde met incassobureau als ik ging storneren of chargeback aanvraag.

Toch maar storneren en een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet zien….

Sterkte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-06 17:03

Maar: als je storneert dan krijgt degene die op jouw CC een jaarabonnement afgesloten heeft gezeik.

Ik haal namelijk uit je bericht dat jij niets met Viaplay hebt, waardoor jij ook geen gebruikt maakt van diensten waarvoor je onbedoeld betaald.

De persoon die dat dus gedaan heeft, kan dan een nieuwe betalingsregeling treffen. Echter moet je wel nagaan wie er jouw CVC code heeft, zodat er niet nogmaals een mutatie mee gedaan kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Inderdaad toch gewoon contact opnemen met de creditcardmaatschappij, het hele verhaal uitleggen en de betaling laten terugdraaien. Vervolgens een nieuw kaartnummer aanvragen, zodat dit niet nog een keer kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dominique05_08
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-05-2023
[...]

.
De persoon die jouw CC heeft gebruikt voor een abonnement, moet een e-mail adres opgegeven hebben en dat is dus bij Viaplay bekend. Dat zal niet jouw e-mail adres zijn. Daar zou je dus navraag naar kunnen doen. Ik heb als abonnee vaker een reclame e-mail van ze gehad. Jij dus niet neem ik aan. Begin daar maar over met Viaplay.
Hun e-mail adres is: support@viaplay.nl
Sterkte.

[ Voor 3% gewijzigd door Dominique05_08 op 26-01-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Dominique05_08 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:49:
[...]

.
De persoon die jouw CC heeft gebruikt voor een abonnement, moet een e-mail adres opgegeven hebben en dat is dus bij Viaplay bekend. Dat zal niet jouw e-mail adres zijn. Daar zou je dus navraag naar kunnen doen. Ik heb als abonnee vaker een reclame e-mail van ze gehad. Jij dus niet neem ik aan. Begin daar maar over met Viaplay.
Hun e-mail adres is: support@viaplay.nl
Sterkte.
@Otto Jans idd ik zou ze een email sturen met de aankondiging dat er een chargeback gaat plaats vinden. En dat je hen 1 kans geeft om dit te voorkomen, namelijk te bewijzen dat het door jou afgesloten is door aangeven wat de account naam is. Nu zullen ze wel beginnen over dat dit niet mag i.v.m. AVG (maar dan hadden ze maar geen email adres als account naam moeten gebruiken) of hun eigen regels, maar gewoon dan aangeven dat jij de enige rechtmatige houder bent van de CC, en als zij niet op de proppen komen met dat emailadres, dan dan de betaling frauduleus is geweest en dat je hen veel succes wenst met het doen van de aangifte en incasso tegen die onbekende persoon (niet zijnde jezelf).

Zoek even goed uit hoe snel je de chargeback moet doen van de cc maatschappij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

UltraR-pc schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Als de kwalificatie op vrijdag is ivm sprintrace wordt zelfs die niet uitgezonden.
@Jeffoz. Men had in 2022 idd alleen zaterdag en zondag F1, en alleen F1. De bedoeling wast tot eind 2022, maar men heeft volgens mij ook darten via de kanalen uitgezonden (zeker weet ik het niet, ik heb het net daarvoor opgezegd) en nu heeft KPN aangekondigd dat het lineair kanaal tot 1 juni 2023 blijft. Ik verwacht dat de andere volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:49
UltraR-pc schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Ah matig. Dus alleen een soort van veredeld F1 kanaaltje. Voor die 15,99 in de maand bieden de providers dus ook nul voordeel met dat kanaal helaas. Jammer, in het ESPN model met een paar kanalen had ik het zo afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23
Aartstyle schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:27:
Helaas trappen veel consumenten er nog in ook of hebben geen zin om naar alternatieven te kijken of iets een tijdje niet af te nemen. De macht (en dus arrogantie) van dit soort bedrijven komt mij echt de neus uit.
Wat ik pas echt slecht vond, was toen een paar dagen terug bij het RTL nieuws werd verteld dat de prijzen van Viaplay omhoog gingen waarbij letterlijk werd gezegd: "F1 kijken wordt duurder dit jaar". Je zou toch verwachten dat journalisten wel onderzoek doen of er alternatieven zijn om te kijken zoals F1TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dominique05_08

Nog een raad: Ik heb in een e-mail mijn ongenoegen geuit en kreeg daarna van drie verschillende medewerkers een antwoord op mijn steeds bozere berichten. De laatst mevrouw was zeer correct, had veel verstand van zaken en raadde me zelfs aan om nog geen nieuw abonnement voor 10,49€ per maand af te sluiten, want er komt nog een scherpere actie half februari.
Het zou dus heel goed kunnen dat je met verder contact weer iemand anders "te spreken" krijgt, die veel coulanter is en de boel teug draait. Zo niet .... altijd aangifte doen van het feit dat jouw cc is gebruikt door iemand anders. Dan sta je sterk mocht Viaplay het hogerop spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Dominique05_08 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:26:
[...]

Nog een raad: Ik heb in een e-mail mijn ongenoegen geuit en kreeg daarna van drie verschillende medewerkers een antwoord op mijn steeds bozere berichten. De laatst mevrouw was zeer correct, had veel verstand van zaken en raadde me zelfs aan om nog geen nieuw abonnement voor 10,49€ per maand af te sluiten, want er komt nog een scherpere actie half februari.
Het zou dus heel goed kunnen dat je met verder contact weer iemand anders "te spreken" krijgt, die veel coulanter is en de boel teug draait. Zo niet .... altijd aangifte doen van het feit dat jouw cc is gebruikt door iemand anders. Dan sta je sterk mocht Viaplay het hogerop spelen.
Gedaan, maar ze geven steeds hetzelfde aan dat dit technisch niet mogelijk is zonder dat ik er toestemming voor zou geven? :? 8)7

Echt te bizar voor woorden hoe je te woord wordt gestaan door de klantenservice van VP :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Otto Jans schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Gedaan, maar ze geven steeds hetzelfde aan dat dit technisch niet mogelijk is zonder dat ik er toestemming voor zou geven? :? 8)7

Echt te bizar voor woorden hoe je te woord wordt gestaan door de klantenservice van VP :/
In feite heb jij helemaal geen klantrelatie met Viaplay, dus contact opnemen met hen is niet eens echt nodig. Je hebt in ieder geval je goede wil getoond door het rechtstreeks met Viaplay te willen oplossen. Maar nu is het wel tijd om gewoon aan de bel te trekken bij je creditcardmaatschappij met het verzoek deze frauduleuze betaling terug te draaien. Als je het hele verhaal goed uitlegt, is dat normaal gesproken geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
TexMex schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:18:
[...]

In feite heb jij helemaal geen klantrelatie met Viaplay, dus contact opnemen met hen is niet eens echt nodig. Je hebt in ieder geval je goede wil getoond door het rechtstreeks met Viaplay te willen oplossen. Maar nu is het wel tijd om gewoon aan de bel te trekken bij je creditcardmaatschappij met het verzoek deze frauduleuze betaling terug te draaien. Als je het hele verhaal goed uitlegt, is dat normaal gesproken geen probleem.
Thanx voor het antwoord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ben het wel @TexMex eens, maar als ze idd een incasso traject starten komen ze mogelijk wel bij jou uit. Zeker nu je hebt geemaild hebben ze mogelijk meer gegevens van je, in ieder geval een extra email adres en mogelijk meer.

Ik acht de kans overig erg klein dat ze een incasso traject starten maar des al niet te min zou ik doen wat ik hierboven schreef, misschien tref je een wel willende medewerker aan deze keer....

Een aangifte bij de politie zou ik dan niet doen, dat mag de CC maatschappij of viaplay doen... Wel een nieuw CC aanvragen...

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 27-01-2023 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dominique05_08
jeanj schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Een aangifte bij de politie zou ik dan niet doen, dat mag de CC maatschappij of viaplay doen... Wel een nieuw CC aanvragen...
De CC maatschappij en Viaplay kunnen geen aangifte doen van het misbruiken van zijn CC.
Dat kan alleen de eigenaar zelf doen. Alleen HIJ kan bewijzen dat HIJ niet de CC gebruikt heeft maar een ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:07
Lekker dan, hele tijd terug mijn jaarabonnement opgezegd en wil niet verlengen. Krijg ik zojuist onderstaande mail:

Bedankt dat je voor Viaplay hebt gekozen! Je jaarabonnement loopt af op 1 maart. Vanaf die datum wordt je abonnement overgezet op een maandabonnement van €15,99/maand met de flexibiliteit om op elk moment op te zeggen. Als je je jaarabonnement liever wilt verlengen, dan kun je je vanaf 2 maart aanmelden voor ons abonnement Viaplay per jaar.

Als je vragen hebt of meer wilt lezen, ga dan naar onze klantenservice pagina. Als je je abonnement wilt annuleren of wijzigen, kun je dat doen via Mijn account als je bent ingelogd op Viaplay.com.

Maar dit wil ik niet, ik wil na 1 maart helemaal stoppen met Viaplay. Als ik in mijn account instellingen kijk, zie ik ook nergens een opzeg knop. Ik kan alleen mijn annulering ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 17:50
jeanj schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:55:
[...]

De 12,79 per maand (voor een jaarabo) gaat pas 1 maart in. En dan klopt het.
De maandprijs is gisteren de 25ste ingegaan, en daarmee hebben ze in ieder geval mij verrast, want ik meende dat het per 1 feb was. Ik heb het daarom nog extra gecontroleerd
Hoe komt men aan €12,79 per maand bij jaarabonnement?

Ik krijg zojuist een mailtje van Viaplay dat vanaf Maart voor mij gaat gelden:
bij maandabonnement €15,99 oftewel €191,81 op jaarbasis
bij jaarabonnement €13,99 oftewel €167,88 op jaarbasis.

Verder wordt er niets gezegd over eventueel aankomende actie's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:34

Quad

Doof

Poulske schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:28:
Lekker dan, hele tijd terug mijn jaarabonnement opgezegd en wil niet verlengen. Krijg ik zojuist onderstaande mail:

Bedankt dat je voor Viaplay hebt gekozen! Je jaarabonnement loopt af op 1 maart. Vanaf die datum wordt je abonnement overgezet op een maandabonnement van €15,99/maand met de flexibiliteit om op elk moment op te zeggen. Als je je jaarabonnement liever wilt verlengen, dan kun je je vanaf 2 maart aanmelden voor ons abonnement Viaplay per jaar.

Als je vragen hebt of meer wilt lezen, ga dan naar onze klantenservice pagina. Als je je abonnement wilt annuleren of wijzigen, kun je dat doen via Mijn account als je bent ingelogd op Viaplay.com.

Maar dit wil ik niet, ik wil na 1 maart helemaal stoppen met Viaplay. Als ik in mijn account instellingen kijk, zie ik ook nergens een opzeg knop. Ik kan alleen mijn annulering ongedaan maken.
Ik zie in mijn scherm dit staan:

Je pakket is geannuleerd, maar je kunt blijven kijken tot 01.03.2023. Annulering ongedaan maken

Dan kan je er vanuit gaan dat het wel automatisch wordt gestopt en dat Viaplay een standaardmailtje de deur uitgestuurd heeft. :)

Edit: Ik krijg nu net ook deze email binnen. Niets om je zorgen over te maken. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 27-01-2023 14:36 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Laatst online: 19:59
Ik heb dus allang mijn jaarabbo officieel opgezegd en krijg net dus dit ..

Je jaarabonnement kan binnenkort worden verlengd
Bedankt dat je voor Viaplay hebt gekozen! Je kunt je abonnement binnenkort verlengen. Wanneer je jaarabonnement op 1 maart afloopt, zetten we het over naar een maandabonnement van € 15,99/maand met de flexibiliteit om op elk moment op te zeggen.

Als je je jaarabonnement liever wilt verlengen, kan dat vanaf 2 maart. Je betaalt dan een maandelijks bedrag van € 13,99 voor een periode van 12 maanden, gerekend vanaf de volgende factuur na bevestiging van de aankoop.

Als je vragen hebt of meer wilt lezen, ga dan naar onze klantenservice pagina. Als je je abonnement wilt annuleren of wijzigen, kun je dat doen via Mijn account als je bent ingelogd op Viaplay.com. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 16:19
Ik heb ook deze mail gehad maar ook de bevestigingsmail van mijn annulering. Ik ga er vanuit dat het een standaard mailtjes is. Ik kijk er ook niet van op dat ze dit toch weer redelijk ‘slordig’ algemeen verstuurd hebben. Past wel bij ze😅

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52

TFHfony

Professional Weirdo

MilesD. schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:41:
Ik heb dus allang mijn jaarabbo officieel opgezegd en krijg net dus dit ..

Je jaarabonnement kan binnenkort worden verlengd
Bedankt dat je voor Viaplay hebt gekozen! Je kunt je abonnement binnenkort verlengen. Wanneer je jaarabonnement op 1 maart afloopt, zetten we het over naar een maandabonnement van € 15,99/maand met de flexibiliteit om op elk moment op te zeggen.

Als je je jaarabonnement liever wilt verlengen, kan dat vanaf 2 maart. Je betaalt dan een maandelijks bedrag van € 13,99 voor een periode van 12 maanden, gerekend vanaf de volgende factuur na bevestiging van de aankoop.

Als je vragen hebt of meer wilt lezen, ga dan naar onze klantenservice pagina. Als je je abonnement wilt annuleren of wijzigen, kun je dat doen via Mijn account als je bent ingelogd op Viaplay.com. 8)7
Kijk eens naar de 2 berichten boven je...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:38
Poulske schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:28:

Ja ik heb dezelfde situatie, half jaar geleden opgezegd omdat ik waarschijnlijk ga overstappen naar F1TV. Net dit e-mailtje gekregen waarin gesuggereerd wordt dat ik automatisch naar een maand abonnement ga die ik kan gaan opzeggen.

Dit is of een heel ongelukkig geformuleerd tekst of ze hebben echt het lef om een maand bedrag te gaan incasseren... Ben benieuwd >:) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18
Jef61 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Ja ik heb dezelfde situatie, half jaar geleden opgezegd omdat ik waarschijnlijk ga overstappen naar F1TV. Net dit e-mailtje gekregen waarin gesuggereerd wordt dat ik automatisch naar een maand abonnement ga die ik kan gaan opzeggen.

Dit is of een heel ongelukkig geformuleerd tekst of ze hebben echt het lef om een maand bedrag te gaan incasseren... Ben benieuwd >:) .
Ik maak voor alle zekerheid een schermafdruk waarin staat dat ik geannuleerd heb, je weet maar nooit.

Mijn F1TV Pro abonnement verleng ik wel automatisch per maart 2023, kosten €64,99 voor een jaar. Prima prijs en zeer goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

trinity999 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:30:
[...]

Hoe komt men aan €12,79 per maand bij jaarabonnement?

Ik krijg zojuist een mailtje van Viaplay dat vanaf Maart voor mij gaat gelden:
bij maandabonnement €15,99 oftewel €191,81 op jaarbasis
bij jaarabonnement €13,99 oftewel €167,88 op jaarbasis.

Verder wordt er niets gezegd over eventueel aankomende actie's.
Ik heb dat op verschillende plekken gelezen
https://fwd.nl/entertainm...bonnement-per-1-februari/
https://www.androidplanet.nl/nieuws/viaplay-duurder-2023/
https://www.totaaltv.nl/n...es-euro-binnen-half-jaar/
https://www.gelderlander....-op-te-zeggen~a0025033/En zo zijn er meer

Hier stat wel 13,99
https://www.rtlnieuws.nl/...-prijs-prijzen-f1-voetbal

Echter men riep daar ook dat het per 1 feb was, en dat bleek 25 jan te zijn.
Ik kom er niet achter wat de bron is of wat Viaplay heeft gecommuniceerd. En dan kan je toch niet op Viaplay aan....

Totaal Tv zegt daarover
Aan Streamwijzer bevestigde een woordvoerder van Viaplay maandag dat in februari – effectief naar het blijkt pas op 1 maart – de prijs van zowel het jaar- als maandabonnement omhoog gaat. Bij een jaarabonnement gaat de maandelijkse prijs van €10,49 naar €12,79 terwijl het maandabonnement twee euro duurder wordt en dus €15,99 gaat kosten, zo liet Viaplay aan Streamwijzer weten.

Geen bevestiging
Dat Viaplay er zelf alles aan doet om de abonnees te verwarren, blijkt uit een uitlating van – waarschijnlijk – een andere woordvoerder. Die liet aan RTL Nieuws namelijk iets heel anders weten. “We kunnen hier momenteel geen commentaar op geven, maar als we nieuwe informatie hebben, laten we het aan onze klanten weten.”
De oude korting voor een jaarabonnement was 25% tov maand abonnement (10,49/13,99), en voor de speciale aanbieding was het (99/169) 42%. Als je van 25% uit gaat zou je dus op 11,99 uitkomen, en dit is mijn voorspelling en daar moet u het mee doen.....

Een andere tweaker heeft gemeld dat Viaplay Klantenservice hinte op een betere actie (zie mijn post donderdag 26 januari 2023 14:55)

Totaal TV heeft vandaag overigens de 12,79 bevestigd.
Viaplay verhoogt over een maand de abonnementsprijs met afhankelijk van het gekozen abonnement met respectievelijk €2,30 (jaar) of €2,00 (maand) per maand. De nieuwe maandprijzen €12,79 (jaar) en €15,99 (maand) per maand gelden vanaf nu al voor nieuwe abonnees. Bestaande abonnees betalen de nieuwe prijs vanaf maart. Wie bij Ziggo het Viaplay-abonnement koopt, gaat vanaf 1 maart €15,99 per maand betalen. KPN berekent de nieuwe maandprijs alleen door aan klanten die na 1 maart via hen een Viaplay-abonnement kopen. Wie voor 1 maart al een Viaplay-abonnement koopt, gaat pas vanaf 1 juli €15,99 per maand betalen.
Maar wie dat bij viaplay tegen ze heeft gezegd en of ie gelijk heeft is natuurlijk de vraag, ik nog steeds op die 6 gratis races te wachten in 2022....
Dominique05_08 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:19:
[...]

De CC maatschappij en Viaplay kunnen geen aangifte doen van het misbruiken van zijn CC.
Dat kan alleen de eigenaar zelf doen. Alleen HIJ kan bewijzen dat HIJ niet de CC gebruikt heeft maar een ander.
Ik zeg niet dat je niet gelijk hebt maar
1. De cc is niet gebruikt maar zijn nummer, zonder handtekening of pincode (neem ik aan).
2. de CC houder wordt schadeloos gesteld door de CC maatschappij, die haalt het bij Viaplay weg. Dus Viaplay heeft de schade (die ze beperken door het abo te stoppen). Dus de gedupeerde is viaplay....

Een vergelijkbare case, als iemand wat op mijn adres besteld, ik neem het niet aan, dan heeft iemand mijn postcode en huisnummer misbruikt, en de webshop schade (de verzendkosten).

Ik vind als een andere partij schade oploopt doordat een derde partij zich voordoet als mij, dan ben ik niet het slachtoffer, ook al probeert die andere partij de schade bij mij te verhalen. Die andere partij had beter de identiteit moeten controleren van met wie ze zaken doen....

[ Voor 51% gewijzigd door jeanj op 27-01-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Ik maak voor alle zekerheid een schermafdruk waarin staat dat ik geannuleerd heb, je weet maar nooit.

Mijn F1TV Pro abonnement verleng ik wel automatisch per maart 2023, kosten €64,99 voor een jaar. Prima prijs en zeer goede kwaliteit.
Ook die screenshot gemaakt, maar ik heb ook een mail gehad van mijn opzegging destijds. En in mijn profiel staat ook netjes dat het eindigt eind maart.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 08:18
Ze zijn echt zo vaag. Ik heb mijn jaarabonnement (99 euro) opgezegd en kan blijkbaar tot 27 maar blijven kijken. Alleen in die andere mail zeggen ze dus dat het 1 maart ophoud…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
Mijn aankoopbewijs
Aankoopbewijs

Besteldatum:: 23.02.2022
Ordernummer::

Beschrijving Aantal Prijs
Viaplay-pakket 13 maanden 99,00 EUR

Totaal Bedrag: 99,00 EUR
(waarvan btw 17,18 EUR)
Nadat ik een tijd terug heb opgezegd/geannuleerd, met een bevestigende mail van viaplay,
Beste !
Je Viaplay-pakket is nu geannuleerd. Je hebt nog steeds toegang tot Viaplay in de periode waarvoor je hebt betaald. Meer informatie over je pakket en wanneer het pakket afloopt vind je in 'Mijn account'.
Inloggen
Groet,
Viaplay
heb ook ik vandaag een mail gekregen waarin wordt gesuggereerd dat het doorloopt.:
Je jaarabonnement loopt bijna af

onder "mijn viaplay" kan ik echter zien dat ik kan kijken tot 23-03-2023
Je pakket is geannuleerd, maar je kunt blijven kijken tot 23.03.2023. Annulering ongedaan maken
Wat is het nu viaplay ?
Niet opgezegd ?
wel opgezegd en kijken tot 1 maart ??
of wel opgezegd en kijken tot 23 maart ???

Heeft iemand een link naar het telefoonnummer van de klantenservice ?

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 27-01-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik had in oktober opgezegd, bevestigingsmail destijds ontvangen en vandaag ook bovengenoemde mail ontvangen dat de boel doorloopt :')

Zeer slordig en een passend einde van het Viaplay tijdperk wat mij betreft. Of het nou 1 of eind maart wordt, het boeit me niet zoveel want kijk toch geen andere content dan F1 op Viaplay.

Nu nog even kijken of er een actie komt voor F1TV en anders gewoon voor 65,- euro een jaarabonnement afsluiten, wat nog steeds een prima prijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

W1ck1e schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:34:
Mijn aankoopbewijs
[...]

Nadat ik een tijd terug heb opgezegd/geannuleerd, met een bevestigende mail van viaplay,

[...]

heb ook ik vandaag een mail gekregen waarin wordt gesuggereerd dat het doorloopt.:

[...]

onder "mijn viaplay" kan ik echter zien dat ik kan kijken tot 23-03-2023

[...]
Wat is het nu viaplay ?
Niet opgezegd ?
wel opgezegd en kijken tot 1 maart ??
of wel opgezegd en kijken tot 23 maart ???

Heeft iemand een link naar het telefoonnummer van de klantenservice ?

Staat op de website (als je weet waar te zoeken)
Telefoon geopend tussen 13:00-22:00
Telefoon is gesloten: 0103 006 670
Aangezien sommige keuzes naar een leeg telefoonnummer hier pagina gaan, gevonden via klantenservice, contact (onderop), kies categorie betaling, kies betaling niet geverifieerd....

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 27-01-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
Zojuist ook een mailtje. Dat ik kan verlengen vanaf 1 maart, terwijl er vanaf het begin heeft gestaan dat mijn abonnement op 27 maart afloopt. Echt een bende dat hele Viaplay.

Maar zoals anderen ook aangeven, heb al geld opzij gezet voor F1TV. Op z'n Hollands gezegd, ze bekijken het maar met die hele bende. De

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jeanj schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:57:
[...]
Staat op de website (als je weet waar te zoeken)
[...]
Aangezien sommige keuzes naar een leeg telefoonnummer hier pagina gaan, gevonden via klantenservice, contact (onderop), kies categorie betaling, kies betaling niet geverifieerd....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNPMhXqYLC8FLqEMlUgnlWoVeL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7oW636vkZqXtk46OZtWlPWhO.png?f=user_large
voor de goede orde: het is nu vrijdag 16:23.
Oftewel: welke tijdzone wordt hier bedoeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

W1ck1e schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:25:
[...]

[Afbeelding]
voor de goede orde: het is nu vrijdag 16:23.
Oftewel: welke tijdzone wordt hier bedoeld ?
Ze zitten in scandinavie (het bedrijf, niet de calldesk), 010, dat is tijdszone Rotterdam, maar ik kan altijd alleen Amsterdam/Parijs etc kiezen....

Als je wilt bellen gewoon bellen, ik geloof gewoon niet wat viaplay communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29
Krijg ik net een email waarin de prijsverhoging kenbaar wordt gemaakt. "U gaat van 13,99 naar 15,99 per maand."

Echter betaal ik 9,99 per maand... Ik zal maar eens gaan vragen wat nou het idee is, want 6 euro verhoging is wat gortig voor hetgeen ze bieden.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18
Slaapje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:06:
Krijg ik net een email waarin de prijsverhoging kenbaar wordt gemaakt. "U gaat van 13,99 naar 15,99 per maand."

Echter betaal ik 9,99 per maand... Ik zal maar eens gaan vragen wat nou het idee is, want 6 euro verhoging is wat gortig voor hetgeen ze bieden.
Misschien is het handig even dit topic terug te lezen voordat je iets plaatst. Er is de afgelopen weken genoeg over gezegd hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Misschien is het handig even dit topic terug te lezen voordat je iets plaatst. Er is de afgelopen weken genoeg over gezegd hier.
Misschien wil je dan ook zo aardig zijn om aan te geven waar ik mijn situatie terug vind. Op prijsverhoging vind ik dat niet terug en zou niet weten waar ik anders op moet zoeken. Dat er een prijsverhoging aan kwam was me duidelijk, maar dat verandert weinig aan mijn vraag.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:20
Slaapje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:09:
[...]

Misschien wil je dan ook zo aardig zijn om aan te geven waar ik mijn situatie terug vind. Op prijsverhoging vind ik dat niet terug en zou niet weten waar ik anders op moet zoeken. Dat er een prijsverhoging aan kwam was me duidelijk, maar dat verandert weinig aan mijn vraag.
Iets met introductie aanbieding en prijs per maand op basis van een jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 08:22
Even iets anders dan over het opzeggen en de problematiek daarbij 😃

Gisteren de 1e aflevering gezien van de serie Litvinenko over zijn vergiftiging door de russen in Londen. Vind het alleen raar dat op Viaplay nog maar 2 van de 4 afleveringen beschikbaar zijn en afl 3 dinsdag komt, terwijl het een Viaplay original is en op internet je ze alle 4 al kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 17:58

Crakie

I want my board back, Lance

Ik was niet ontevreden met Viaplay. Vond de uitzendingen best oké, niet slechter dan die testosterontafel van Ziggo in in ieder geval. Heb nooit technische problemen gehad, en de beeldkwaliteit, ach daar lig ik niet wakker van. Maar 100 euro voor een jaar F1 - de rest van het aanbod interesseert me niet - was echt slikken.

Als er geen aanbieding komt, zeg ik op. Of ik moet iemand zien te vinden om mee te delen, maar werkelijk niemand in mijn omgeving kijkt F1.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:34

Quad

Doof

@Crakie Ook niemand die Premier League of Bundesliga voetbal, darts of één van de andere sporten interessant vindt?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 17:58

Crakie

I want my board back, Lance

@Quad Jawel, maar niet genoeg om ervoor te betalen. Moet eens nieuwe vrienden maken :/

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Crakie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:35:
@Quad Jawel, maar niet genoeg om ervoor te betalen. :/
Haha..ja Nederlanders en betalen. Blijft een rare gedachte.. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
RCBL schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat de meesten wel willen betalen. Maar dan moet er wel kwaliteit tegenover staan.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RCBL schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:58:
[...]

Zeker. Want we verwachten voor dat betaalde product wél iets terug. En als dat gewenste antwoord uit blijft, dan wordt er niet betaald. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Slaapje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:09:
[...]

Hierboven staat bij @W1ck1e vergelijkbare situatie echter er was al opgezegd, evenveel onduidelijkheid.

Het probleem is dat erg onduidelijk is, en mogelijk is dit bewust of weet viaplay het nog niet (omdat ze bv kijken naar het aantal opzeggingen). En dat er alleen uit 2de hand informatie op internet terug te vinden is, zie de links die hierboven al gepost zijn en daar is nog niet veel chocolade van te maken. Tevens wordt er met mensen gecommuniceerd die een lopend jaar abonnement hebben

Ook TotaalTV schrijf er weer over
Op het internet melden kijkers die dit abonnement hebben afgesloten dat zij van Viaplay via e-mail op de hoogte zijn gebracht dat dit goedkope jaarabonnement [=99 euro/jaar] wordt omgezet naar een maandabonnement, dat vanaf 1 maart €15,99 per maand kost.
en
Klanten met een jaarabonnement dat nog na 1 maart doorloopt gaan de nieuwe prijs van het jaarabonnement betalen, die €13,99 per maand bedraagt.
Het is vreemd om het ene jaar abonnement (99/jaar) om te zetten naar een maand abonnement en het andere jaarabonnement naar een nieuw jaar abonnement (13,99/maand), alleen maar omdat je van een andere actie gebruik hebt gemaakt en je abonnement dus voor 1 maart afloopt.

Maar ik weet wel waarom, de mensen waarvan het jaarabo afloopt voor 1 maart kunnen gebruik maken van de lopende actie tot 1 maart van €10,49/maand. Overigens kan dat ook als je abonnement na 1 maart afloopt maar dan moet je een nieuw account maken en heb je een tijd twee abonnementen....

Natuurlijk erg smerig van onze vrienden van viaplay. Waarom wijs je de mensen waarvan het abo voor 1 maart afloopt niet op de actie van €10,49/maand. Blijkbaar zitten ze erg omhoog en willen ze die paar euro per maand meer van je....

De vraag is ook of er dus überhaupt nog een betere actie gaat komen na 1 maart zoals door de klantenservice viaplay op gehint is aan een tweaker, want dan had het wel in de email gestaan voor die mensen, en dus betwijfel ik het.

En als het wel komt dan verwacht ik, zoals ik al in een vorige post melde en het komt gewoon uit mijn glazen bol, dat het een actie is t.o.v. de jaarabo van 13.99/maand na 1 maart , maar dat het hoger zal dan een jaarabo voor €10,49/maand (tot 1 maart te krijgen) en dat het op 25% (van de maandprijs 15,99/maand) of te wel jaarabo van 11,99/maand neer komt... Het zou ook nog de 12,79/maand jaarabo variant kunnen worden., want die is ook al ergens genoemd....

Het is allemaal speculatie maar als je viaplay zou willen afnemen voor een jaar voor o.a. F1 dan is de huidige aanbieding 10,49/maand denk ik met de informatie van nu de beste deal die je kan krijgen met viaplay, en het zal denk ik alleen maar duurder worden. Maar het is wel duurder dan het huidige F1 pro TV.
Echter F1 TV pro zou ook wel eens duurder dan volgend jaar worden....

Ik wacht in ieder geval tot 27 of 28 februari om te beslissen (ivm laatste race op 26 november en dat je dan ook voor een 8/9 maanden kan afnemen), Ik kan de de test dagen dan niet zien, maar daar mis ik niet veel aan, en misschien is er al eerder duidelijkheid over wat F1 TV Pro gaat kosten, en afwachten of F1TV dezelfde prijs hanteert en dezelfde aanbieding van 25%, voor het onderste uit de kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:39

Pimmuz

Roar

(jarig!)
Pimmuz schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:08:
Heb vandaag een klacht ingediend bij Viaplay Zweden en daar schrokken ze van het verhaal dus als men zich daar aan hun woord houd word er deze week contact met me opgenomen door een OperationsManager.

We shall see..
De week is voorbij helaas is er geen contact met me opgenomen kan niet zeggen dat ik het had verwacht dus beetje een tegenvaller want die Viktor gaf me een goed gevoel.

Maargoed op mijn vorige drietal emails aan de supportdesk van Viaplay Nederland heb ik ook nog geen reactie gehad dus misschien zit het probleem toch wat dieper en internationaler :p

Even iets positiefs dan, het kijken van Darts via de native app op mijn LG tv lijkt te zijn verbeterd als in geen audio freezes meer om de 15seconden :)

Misschien moet ik ze dat ook even laten weten dat er ook nog dingen wel beter gaan ipv telkens klagen op de mail >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Vandaag opgezegd via mijn account en de volgende mail..

Beste !
Je Viaplay-pakket is nu geannuleerd. Je hebt nog steeds toegang tot Viaplay in de periode waarvoor je hebt betaald. .....

Wel ff een PrtScn gemaakt van de opzegging op de Viaplay site ;)

Vind de verhoging niet in verhouding staan tot de geboden kwaliteit. Vaak moeizaam inloggen enz..

Wel jammer dat ik de Engelse premier league (Liverpool) niet meer kan volgen.

F1 ga ik niet echt missen want na de onsympathieke actie van Max t.o.v. Sergio Perez er klaar mee.

Zojuist via KPN glasvezel Ziggo Sport genomen als proef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
@TecTo F1 ga ik niet echt missen want na de onsympathieke actie van Max t.o.v. Sergio Perez er klaar mee.

Er stond nog een factuur open … :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joost50
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
Handleiding voor de successupporter: Formule 1 is méér dan alleen Max Verstappen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Via de klantenservice heb ik een mail verstuurd aan viaplay, verwijzend naar de mails die ik heb ontvangen over mijn lidmaatschap, annulering en de onverwachte mail van vorige week, waarin ik heb aangeven wat ik verwacht wat betreft looptijd van lopende abonnement en incasso's.

ik houd jullie op de hoogte.

edit1: de ontvangstbevestiging van deze mail, met de integrale tekst van mijn mail heb ik al mogen ontvangen.
nu nog wachten op de inhoudelijke reactie waarnaar ik heb gevraagd.

edit2: tada, de inhoudelijke reactie:
Beste ....,

Bedankt voor uw bericht.

Ik kan mij goed voorstellen, dat u graag wilt weten waarom u deze email heeft ontvangen terwijl u uw abonnement heeft opgezegd.
De opzegging van uw abonnement is goed doorgekomen en verwerkt uw abonnement zal niet opnieuw verlengd worden zonder uw toestemming.
U heeft van ons een automatische bericht ontvangen u kunt deze als niet ontvangen beschouwen.
Ik vertrouw erop, u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, schroom niet ons te contacteren.

Ik wens u nog een fijne dag toe!
Met vriendelijke groet,

NaamMedewerker
Ik raad een ieder aan hetzelfde te doen: stuur een mailtje, vraag inhoudelijke bevestiging.

[ Voor 65% gewijzigd door W1ck1e op 30-01-2023 17:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:08:
@Crakie Ook niemand die Premier League of Bundesliga voetbal, darts of één van de andere sporten interessant vindt?
Jawel, zeer interessant zelfs, het voetbal. Toen het nog bij Ziggo Sport zat keek ik ieder weekend wel Premier League. Echter ben ik er achter gekomen dat ik lui ben en dat ik niet ga onderzoeken welke wedstrijden ik dit weekend eens zal gaan kijken. Bij Ziggo zapte ik er langs en als er iets (in mijn ogen) leuks bezig was bleef ik hangen. Sinds PL bij viaplay zit gaat het grotendeels langs me heen. Ik ben blijkbaar te lui om de app aan te zwengelen om te kijken of er nog een leuke wedstrijd bezig is. Kortom, met F1TV in de pocket, gaat Viaplay er hier ook voor 1 maart uit (Dit terwijl ik een van de weinigen ben die F1 bij Viaplay qua bemensing echt een grote vooruitgang vind).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:07:

[...]
Ik raad een ieder aan hetzelfde te doen: stuur een mailtje, vraag bevestiging.
Heb ik ook gedaan, ook bevestiging ontvangen, maar nog geen antwoord terug van viaplay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joost50
Ik kijk tegenwoordig ook minder darts en premier league voetbal. het starten, laden en wachten... vreselijk!. voor films en series vind ik streamen prima, maar bij sport wil ik snel heen en weer kunnen zappen. even in de pauze of tijdens een saaie pot. toch wel armoedig anno 2023, langzaam, lage beeldkwaliteit, onbetrouwbaar en duur!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:56
Via de klantenservice heb ik een mail verstuurd aan viaplay, verwijzend naar de mails die ik heb ontvangen over mijn lidmaatschap, annulering en de onverwachte mail van vorige week, waarin ik heb aangeven wat ik verwacht wat betreft looptijd van lopende abonnement en incasso's.

edit1: de ontvangstbevestiging van deze mail, met de integrale tekst van mijn mail heb ik al mogen ontvangen.

[...]
Ik raad een ieder aan hetzelfde te doen: stuur een mailtje, vraag inhoudelijke bevestiging.
Inhoudelijk of niet. Als je iets opzegt, vraag je gewoon om een bevestiging. Punt. En ja, natuurlijk inhoudelijk. Ik vraag niet naar de weersverwachting, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 08:18
Joost50 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:53:
Ik kijk tegenwoordig ook minder darts en premier league voetbal. het starten, laden en wachten... vreselijk!. voor films en series vind ik streamen prima, maar bij sport wil ik snel heen en weer kunnen zappen. even in de pauze of tijdens een saaie pot. toch wel armoedig anno 2023, langzaam, lage beeldkwaliteit, onbetrouwbaar en duur!.
Wel grappig om te zien hoe verschillend we allemaal zijn. Ik kijk nu namelijk veel meer voetbal. Helemaal van ‘kleinere teams’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Joost50 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:47:
Handleiding voor de successupporter: Formule 1 is méér dan alleen Max Verstappen!
Leuk deze polarisatie in de F1. De supporter voor Max en de F1 supporters door Max. De eerste voelen zich de 'echte' f1 supporter _/-\o_

Handleiding voor de autosport/motorsport/race liefhebber ;) : Ziggo sport biedt zoveel meer dan alleen F1 en zet je dit tegenover Viaplay met zijn omslagtige gebruikers interface, dan is de laatste zeker geen 15,99 waard. De prijs kwaliteit verhouding is zoek.

De enige reden dat ik bij Viaplay terecht bent gekomen is dat ik van een schotel ontvanger naar kpn glasvezel ben gegaan. Door deze overstap een aantal door mij bekeken race/sport zenders moeten missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost50
TecTo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:25:
[...]

Leuk deze polarisatie in de F1. De supporter voor Max en de F1 supporters door Max. De eerste voelen zich de 'echte' f1 supporter _/-\o_

Handleiding voor de autosport/motorsport/race liefhebber ;) : Ziggo sport biedt zoveel meer dan alleen F1 en zet je dit tegenover Viaplay met zijn omslagtige gebruikers interface, dan is de laatste zeker geen 15,99 waard. De prijs kwaliteit verhouding is zoek.

De enige reden dat ik bij Viaplay terecht bent gekomen is dat ik van een schotel ontvanger naar kpn glasvezel ben gegaan. Door deze overstap een aantal door mij bekeken race/sport zenders moeten missen.
Ja klopt mijn reactie was een beetje flauw... maar je hebt mijn punt niet begrepen, de F1 draait niet alleen om Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Joost50 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Ja klopt mijn reactie was een beetje flauw... maar je hebt mijn punt niet begrepen, de F1 draait niet alleen om Verstappen.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57
Ik ga eens kijken voor alternatieven, de prijsverhoging is al de derde belofte die men breekt bij Viaplay. Op een gegeven moment kan ik zo'n *piep*bedrijf niet meer steunen.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 01-02-2023 11:20 . Reden: Denk aan het taalgebruik aub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rger76
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-03-2023
FF gekeken wanneer ik mijn jaar abo had afgesloten Was 23 Feb vorig jaar.
Staat bij jaar abo, 13 maanden!!! 10,99.
Kan dus tot 23 mrt kijken.
Wel al jaar abo geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik was het niet van plan, maar heb toch Viaplay opgezegd. De kosten wegen niet op tegen het aanbod.

Ik wil zeker nog F1 kijken, moet even kijken hoe ik dit ga doen aangezien F1TV niet direct geinstalleerd kan worden op mijn tv. Stiekem wilde ik ook al langer F1TV, maar dit was makkelijker!

Ik wilde F1TV abo aflsuiten (zonder creditcard) via google play store, maar geen idee waar ik dat moet zoeken daar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 09:19
pilskes schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:42:
Ik was het niet van plan, maar heb toch Viaplay opgezegd. De kosten wegen niet op tegen het aanbod.

Ik wil zeker nog F1 kijken, moet even kijken hoe ik dit ga doen aangezien F1TV niet direct geinstalleerd kan worden op mijn tv. Stiekem wilde ik ook al langer F1TV, maar dit was makkelijker!

Ik wilde F1TV abo aflsuiten (zonder creditcard) via google play store, maar geen idee waar ik dat moet zoeken daar!!
Chromecast (stick) in je TV & F1TV streamen vanaf je mobiel? Ben je alsnog goedkoper dan ViaPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-06 15:07

[...]
Exact dezelfde mail ontvangen, copy paste bericht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:32
Rennen er teveel abonnees weg? vage actie van VP dat je via een achterdeur-constructie je korting kan verkrijgen.
Pagina: 1 ... 114 ... 157 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2